quote:Khadija Arib (PvdA) gekozen als nieuwe Kamervoorzitter
Khadija Arib (PvdA) is woensdagavond gekozen als nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. De strijd ging tussen de Kamerleden Khadija Arib (PvdA), Martin Bosma (PVV), Ton Elias (VVD) en Madeleine van Toorenburg (CDA). Er moest maar liefst vier keer gestemd worden tot de definitieve winnaar bekend werd.
Uitslag ronde 3twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:33:32Wat een NEPPARLEMENT! De beste kandidaat - Martin Bosma - wordt het niet en we eindigen met een Marokkaanse Kamervoorzitter. #nepparlement reageer retweet
Tofik Debielquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:35:15JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! GOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLL!!!! KHADDDIIIJJAAAAAAAAAA!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! https://t.co/AZO4YpeVS4 reageer retweet
Wiequote:Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de PVV gedoogde ook een kabinet met iemand met een dubbel paspoort, maar toen was de macht belangrijker
Dit. Ze moeten het er uiteindelijk mee doen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Aantal stemmen van de diverse rondes is precies tegengesteld aan de kwaliteit van de kandidaten. Nou ja, zoals gezegd, elk parlement krijgt de voorzitter die ze verdient
Je wist dat het zou gaan gebeuren.quote:
Ze is niet lesbischquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ze al moslima is, is ze wel een lesbische, dus heel erg streng in de leer zal ze niet zijn.
Nee, niet het komende half jaar. En daarna is het te kort op de volgende verkiezingen, dus vervroegen doen ze toch niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef rubbereend het volgende:
En dan valt het kabinet over een paar maanden
Wie kan ze nu al niet uitstaan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef KingRadler het volgende:
Arib kan haar nu al niet uit staan.
Integreren of niet, nationaliteiten zijn geen consumptieproduct. Die krijg je bij je geboorte en daarna zou deze vast moeten liggen. Al dat importvolk maar selectief shoppen met paspoorten. Dat moet eens afgelopen zijn! Gewoon geen Nederlandse nationaliteiten meer uitdelen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die uitspraak valt gewoon onder haar recht op vrije meningsuiting. En op zich is ze gewoon Tweede Kamerlid en heeft ze een eed afgelegd bij haar aantreden.
Dus al die sentimenten over haar dubbele nationaliteit zijn nogal bizar. En teksten als "nep-Nederlander" helemaal. Die zijn zelfs ronduit schadelijk voor mensen met een dubbele nationaliteit die wél goed integreren, zoals bij Arib het geval is.
Eens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef Mani89 het volgende:
De druiven zijn wel erg zuur in dit topic. Ik vond het een feest van de democratie!
Ik denk dat ze de eed als kamerlid al heeft afgelegd bij het aantreden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef UltraR het volgende:
Gaat ze nu de eed afleggen op de koran...?
Wat een kul. Als hij nou een geldige stem had uitgebracht in plaats van te twitteren dan had hij wat meer recht van spreken. De PVV heeft bewust als fractie ongeldig gestemd om die tweet te kunnen versturen. De PVV heeft daarmee Arib in de voorzitterszetel geholpen. Als ze Arib onaanvaardbaar vinden dan hadden ze maar een stem tegen haar moeten uitbrengen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De enige juiste analyse
Dat is onderhand wel te hopen. Iets met 'laatste stuiptrekkingen' en 'wie het laatst lacht...'quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef rubbereend het volgende:
En dan valt het kabinet over een paar maanden
Wij staan achter Bernie Sanders.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Mani89 het volgende:
Nu weer de focus op de volgende verkiezing.
[ afbeelding ]
dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef opperkleurder het volgende:
Bosma blijft toch wel ondervoorzitter?
Natuurlijk, hij zit in het presidium.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef opperkleurder het volgende:
Bosma blijft toch wel ondervoorzitter?
Pauw zit thuis op zijn woonboot.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Pearlbitch het volgende:
Zo.. Arib nu als een speer in de auto naar Hilversum. Zal straks wel bij Pauw zitten.
Dan moet Pauw wel ondertiteling regelen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Pearlbitch het volgende:
Zo.. Arib nu als een speer in de auto naar Hilversum. Zal straks wel bij Pauw zitten.
Ze hoeft geen eed af te leggen. Dat heeft ze in 2012 gedaan, toen ze opnieuw als Kamerlid werd geïnstalleerd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef UltraR het volgende:
Can you feel the Bern Roland?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wij staan achter Bernie Sanders.
Mocht Hillary winnen dan achter Trump. Make America great once again.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:35:15JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! GOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLL!!!! KHADDDIIIJJAAAAAAAAAA!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! https://t.co/AZO4YpeVS4 reageer retweet
In Trump we trust.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Kortzichtige racisten in dit topic schijnen zich nogal druk te maken over haar religie, maar dat ze zo'n 80 mannen in volle glorie staat de zoenen wordt dan weer niet genoemd. Wanneer er eindelijk een gematigde moslima in de schijnwerpers kom te staan is het nog niet goed?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:45 schreef UltraR het volgende:
Ja, want onnodige babysterfte bestrijden is slecht natuurlijkquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef DrDentz het volgende:
Begin 2006 presenteerde ze een voorstel om onnodige babysterfte in Nederland, met name onder allochtone vrouwen, te voorkomen
Arib helpt dus mee Europa via de baarmoeder te veroveren.
Dat zou je toch bijna wel denken als ze dergelijke boeken schrijft: http://www.uitgeverijbalans.nl/boeken/Allah-heeft-ons-zo-gemaakt/quote:
Is dit zo? Wat een oenige partij blijft die PVV ookquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wat een kul. Als hij nou een geldige stem had uitgebracht in plaats van te twitteren dan had hij wat meer recht van spreken. De PVV heeft bewust als fractie ongeldig gestemd om die tweet te kunnen versturen. De PVV heeft daarmee Arib in de voorzitterszetel geholpen. Als ze Arib onaanvaardbaar vinden dan hadden ze maar een stem tegen haar moeten uitbrengen.
Nee. Arib had meer dan 75 stemmen, dus hoe dan ook de absolute meerderheid ongeacht wat de PVV verder doet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wat een kul. Als hij nou een geldige stem had uitgebracht in plaats van te twitteren dan had hij wat meer recht van spreken. De PVV heeft bewust als fractie ongeldig gestemd om die tweet te kunnen versturen. De PVV heeft daarmee Arib in de voorzitterszetel geholpen. Als ze Arib onaanvaardbaar vinden dan hadden ze maar een stem tegen haar moeten uitbrengen.
Ik hoop dat Trump wint namens de Republikeinen. Obama's werk is nog lang niet af.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het vooral een beetje sneu, allemaal.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Intellectueel het volgende:
Ik kan zo genieten van al die frustraties hier. Geweldig. Zo wordt een onbeduidende woensdagavond toch weer leuk..
Babysterfte voorkomen niets op tegen, je richten op allochtonen is discriminatie en heel fout.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef DrDentz het volgende:
Begin 2006 presenteerde ze een voorstel om onnodige babysterfte in Nederland, met name onder allochtone vrouwen, te voorkomen
Arib helpt dus mee Europa via de baarmoeder te veroveren.
Klopt, maar wij moeten juichen voor Berniegod.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trump wint namens de Republikeinen. Obama's werk is nog lang niet af.
Lets make America great again Guus.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trump wint namens de Republikeinen. Obama's werk is nog lang niet af.
Haha inderdaadquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Intellectueel het volgende:
Ik kan zo genieten van al die frustraties hier. Geweldig. Zo wordt een onbeduidende woensdagavond toch weer leuk..
Boeit niemand dat ze moslim is. Ze is gewoon een dom, stotterend wicht. Totaal ongeschikt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Kortzichtige racisten in dit topic schijnen zich nogal druk te maken over haar religie, maar dat ze zo'n 80 mannen in volle glorie staat de zoenen wordt dan weer niet genoemd. Wanneer er eindelijk een gematigde moslima in de schijnwerpers kom te staan is het nog niet goed?
Wat een onzin zegquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Babysterfte voorkomen niets op tegen, je richten op allochtonen is discriminatie en heel fout.
Het is zinvoller om zwangerschappen bij allochtonen terug te brengen, want ze vermenigvuldigen zich heel snel waardoor Europa via de baarmoeder wordt veroverd (helaas zien weinig mensen dit in).
Dat zou bijzonder zijn, aangezien Pauw niet uitzendt en Jinek op tv is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:46 schreef Pearlbitch het volgende:
België is drietalig, waardoor het kan gebeuren dat een autochtoon gebrekkig Nederlands spreekt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef Merode32 het volgende:
Ach belgie had nog niet zo lang geleden een premier die op zijn eerste dag een tekst in het nederlands ging lezen vanaf een papiertje, onverstaanbaar.
Wij doen belgie dus gewoon na.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Babysterfte voorkomen niets op tegen, je richten op allochtonen is discriminatie en heel fout.
Het is zinvoller om zwangerschappen bij allochtonen terug te brengen, want ze vermenigvuldigen zich heel snel waardoor Europa via de baarmoeder wordt veroverd (helaas zien weinig mensen dit in).
Joram is een vreemde naam.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder zijn, aangezien Pauw niet uitzendt en Jinek op tv is.
Wie er trouwens sowieso wél bij Jinek zit, is Joram van Klaveren.
Hoezo nee? Wat de uiteindelijke uitslag is hierin niet relevant. De PVV heeft vermoedelijk geen geldige stem uitgebracht maar zit wel te klagen dat Arib gewonnen heeft. Zo werkt het niet. Had dan tegengestemd en als Arib dan toch wint dan kan je daarover klagen. Nu had ze aan 68 al genoeg en niet 75.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Arib had meer dan 75 stemmen, dus hoe dan ook de absolute meerderheid ongeacht wat de PVV verder doet.
Nonsens, het gaat hier bij veel van je maatjes volop over haar afkomst en geloof.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Boeit niemand dat ze moslim is. Ze is gewoon een dom, stotterend wicht. Totaal ongeschikt.
Omdat een Nederlands parlement uitsluitend uit 100% Nederlanders moet bestaan zonder dubieuze dubbele nationaliteiten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een beetje sneu, allemaal.
Ik snap niet dat mensen kritiek op de islam, op moslims, integratie, immigratie en dergelijke niet kunnen scheiden van een goed-geïntegreerde politica die gewoon haar werk doet en het vertrouwen van haar collega's krijgt om Kamervoorzitter te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr grFeyenoord Rotterdam
En wat is Ton Elias dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Boeit niemand dat ze moslim is. Ze is gewoon een dom, stotterend wicht. Totaal ongeschikt.
Hopelijk niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:51 schreef Ringo het volgende:
Heeft de PVV-fractie haar gefeliciteerd, net als de rest, zoals het hoort?
Geef maar gewoon toe dat je er moeite hebt dat een allochtoon een dergelijke rol mag vervullen. Niet verschuilen achter allerlei drogredenen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Nederlandse CBS-cijfers laten een andere trend zien en dat het konijnengedrag van allochtonen iets van de jaren '90 was.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Of grenzen sluiten en alle asielzoekers, illegalen en mensen zonder permanente status uitzetten. En kindregelingen volledig afschaffen of omgekeerd evenredig maken aan inkomen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Je zou dan ook moeten zorgen dat er meer tattas geboren worden. De balans raakt zoek en daar helpt Arib aan mee.
Een ongeschikte vetklep.quote:
Idd. Daarom dem.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lets make America great again Guus.
Op Twitter zal het wel weer losgaan. Geweldig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha inderdaad. totaal geen verrassende uitslag maar al het boze volk slaat weer finaal op hol. Erg vermakelijk
Een slecht (en leugenachtig) verliezer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Nederlandse CBS-cijfers laten een andere trend zien en dat het konijnengedrag van allochtonen iets van de jaren '90 was.
Maar het parlement moet toch de nederlandse stemgerechtigden vertegenwoordigen? Dus ook die met een dubbele nationaliteit?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat een Nederlands parlement uitsluitend uit 100% Nederlanders moet bestaan zonder dubieuze dubbele nationaliteiten.
twitter:RolandvanVliet1 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:53:191e debat Arib gaat zo over opzeggen verdrag met Marokko, tja reageer retweet
Wat mij betreft gekke reactie. Bosma was een uitstekende vz om ook deze parlementaire periode af te maken wmb. Steekt met kop en schouders uit boven de rest. Of vind jij van niet dan? Wrs wordt PVV volgende periode de grootste, kan hij mooi blijven zitten ook.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha inderdaad. totaal geen verrassende uitslag maar al het boze volk slaat weer finaal op hol. Erg vermakelijk
Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:51 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij hebben ze ook die prinsenvlag hangen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar het parlement moet toch de nederlandse stemgerechtigden vertegenwoordigen? Dus ook die met een dubbele nationaliteit?
Ik vind het overigens veel dubieuzer dat er een paritj in het parlement zit, die openlijk Israël steunt en niet de nederlandse vlag in de fractiekamer heeft hangen, maar de israëlische.
Want dat komt niet in grote getallen voor? Mensen gaan nu en masse niet los op social media op deze aanstelling?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef opperkleurder het volgende:
In een land waar mensen uit Marokko kamervoorzitter of burgemeester van de tweede stad van het land kunnen worden wil ik van niemand meer horen dat ze vanwege hun afkomst geen stageplaats kunnen krijgen.
Ze liepen zoals ik zag meteen wegquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:51 schreef Ringo het volgende:
Bah... waarom is iedereen mij toch steeds voor vandaag?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:RolandvanVliet1 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:53:191e debat Arib gaat zo over opzeggen verdrag met Marokko, tja reageer retweet
twitter:emvdg twitterde op woensdag 13-01-2016 om 16:15:37Als Arib wordt gekozen, is haar eerste debat dat over het mogelijk opzeggen vh verdrag inzake sociale zekerheid tussen Nederland en Marokko reageer retweet
Dat is sowieso al bij uitstek een medium voor onrendabelen. Daar zal men dus wel lekker boos zijn inderdaadquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Op Twitter zal het wel weer losgaan. Geweldig.
Zeker een minpunt van de PVV. Mede daarom heb ik lange tijd niet op deze club gestemd. Daarnaast hebben ze een volslagen idioot in de fractie (Graus).quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar het parlement moet toch de nederlandse stemgerechtigden vertegenwoordigen? Dus ook die met een dubbele nationaliteit?
Ik vind het overigens veel dubieuzer dat er een paritj in het parlement zit, die openlijk Israël steunt en niet de nederlandse vlag in de fractiekamer heeft hangen, maar de israëlische.
nee in belgie dienen alle openbare personen tweetalig te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
België is drietalig, waardoor het kan gebeuren dat een autochtoon gebrekkig Nederlands spreekt.
Nederland is tweetalig. Een Fries accent mag dus nog, maar meer ook niet.
Islam is geen ras.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Kortzichtige racisten in dit topic schijnen zich nogal druk te maken over haar religie, maar dat ze zo'n 80 mannen in volle glorie staat de zoenen wordt dan weer niet genoemd. Wanneer er eindelijk een gematigde moslima in de schijnwerpers kom te staan is het nog niet goed?
In een land waar dictator Mugabe stinkend rijk is, wil ik nooit meer mensen horen klagen dat ze honger hebben of in armoede leven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef opperkleurder het volgende:
In een land waar mensen uit Marokko kamervoorzitter of burgemeester van de tweede stad van het land kunnen worden wil ik van niemand meer horen dat ze vanwege hun afkomst geen stageplaats kunnen krijgen.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
en als Bernie de primaries wint dan ga jij de bern voelen.
Niettemin wel een uiting van een dubbele loyaliteit. En wel een veel sterkere dan een dubbele nationaliteit waar iemand niet van af kan komen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze ook die prinsenvlag hangen.
Het gaat tegenwoordig vrij goed in Zimbabwe kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:55 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In een land waar dictator Mugabe stinkend rijk is, wil ik nooit meer mensen horen klagen dat ze honger hebben of in armoede leven.
Uit proeven met sollicitatiebrieven blijkt anders dat mensen met een allochtone naam minder vaak op sollicitatie mogen komen dan mensen met een autochtone naam.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef opperkleurder het volgende:
Je moet niet vergeten dat de voorzitter iets meer moet doen dan enkel de vergaderingen afhameren. Bosma was op voorhand compleet kansloos, er was geen steun voor hem als voorzitter. Op voorhand was duidelijk dat het zou gaan tussen Arib en Elias of van Toorenburg. Had de dame van het CDA het tegen Arib op mogen nemen, dan was er een dikke kans op winst voor haar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat mij betreft gekke reactie. Bosma was een uitstekende vz om ook deze parlementaire periode af te maken wmb. Steekt met kop en schouders uit boven de rest. Of vind jij van niet dan? Wrs wordt PVV volgende periode de grootste, kan hij mooi blijven zitten ook.
Ja, want mensen selecteren alleen op naamquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uit proeven met sollicitatiebrieven blijkt anders dat mensen met een allochtone naam minder vaak op sollicitatie mogen komen dan mensen met een autochtone naam.
Religie doet hier helemaal niet ter zake. Ent dat ze het klaarblijkelijk niet heel erg nauw neemt met haar religie (in de praktijk) vergeet je gemakshalve even?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:55 schreef UltraR het volgende:
Ik ben geen racist, huidskleuren kunnen me niets schelen en ik ben van mening dat we allemaal tot één het hetzelfde menselijke ras behoren. Ik heb enkel een pesthekel aan religie en het meest aan de islam.
Natuurlijk wel. Eén van beide opzeggen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niettemin wel een uiting van een dubbele loyaliteit. En wel een veel sterkere dan een dubbele nationaliteit waar iemand niet van af kan komen.
Waarom zou dat onderwerp onder de hamer van Arib voor troebelen moeten zorgen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Resistor het volgende:
Gaat leuk worden in de eerste vergadering.
Onderwerp: Uitkeringen naar Marokko
De Democraten gooien hun eigen ruiten in met een 75-jarige bejaarde als presidentskandidaat. Ik vrees met de dag meer dat de Republikeinen gaan winnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
en als Bernie de primaries wint dan ga jij de bern voelen.
Niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef opreis het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Arib met de PVV fractie om zal gaan
Hopelijk ook.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef tralalala het volgende:
Hopelijk gelijk fittie tussen Wilders en Arib.
Omdat Arib er eigenhandig voor gaat zorgen dat we nog een paar miljard naar werkloze Marokkanen sturen. Wat dacht je dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom zou dat onderwerp onder de hamer van Arib voor troebelen moeten zorgen?
Zijn goede redenen voor. Als men dat volk in de decennia naar de oorlog niet massaal naar Nederland zou hebben geïmporteerd, dan zou dit probleem niet hebben bestaan en was Nederland het Zwitserland aan de Noordzee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uit proeven met sollicitatiebrieven blijkt anders dat mensen met een allochtone naam minder vaak op sollicitatie mogen komen dan mensen met een autochtone naam.
Ik verwacht ook een overwinning voor de Republikeinen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Democraten gooien hun eigen ruiten in met een 75-jarige bejaarde als presidentskandidaat. Ik vrees met de dag meer dat de Republikeinen gaan winnen.
Stel je liever de vraag: hoe gaat de PVV-fractie met Aribs voorzitterschap om?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef opreis het volgende:
Voert Wilders het woord in het debat over Marokko?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef tralalala het volgende:
Hillary is ook bejaard.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Democraten gooien hun eigen ruiten in met een 75-jarige bejaarde als presidentskandidaat. Ik vrees met de dag meer dat de Republikeinen gaan winnen.
Hopelijk minder kinderachtig dan omgekeerd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef opreis het volgende:
Of Agema?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Voert Wilders het woord in het debat over Marokko?
Dat was het enige verschil op die CV's. De rest was gelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ja, want mensen selecteren alleen op naam
Er was absoluut wel steun voor Bosma als kamervoorzitter, maar hij heeft z'n eigen ruiten ingegooid door geen afstand te nemen van de term 'nepparlement' van Wilders. Daardoor bleef zijn steun beperkt tot de PVV en een paar andere kamerleden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de voorzitter iets meer moet doen dan enkel de vergaderingen afhameren. Bosma was op voorhand compleet kansloos, er was geen steun voor hem als voorzitter. Op voorhand was duidelijk dat het zou gaan tussen Arib en Elias of van Toorenburg. Had de dame van het CDA het tegen Arib op mogen nemen, dan was er een dikke kans op winst voor haar.
Bosma had de minste kans en was om meerdere redenen ongeschikt voor het totale takenpakket.
Ik verwacht veel verongelijkte tweets in een slachtofferrol.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stel je liever de vraag: hoe gaat de PVV-fractie met Aribs voorzitterschap om?
Beter een 75-jarige bejaarde dan een hypocriete leugenaar die nog eens het grote geld van bedrijven accepteert om zo de verkiezingen te winnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, De Graaf spreekt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Voert Wilders het woord in het debat over Marokko?
De grenzen opzoeken, daar vervolgens vol overheen gaan en dan janken dat ze worden teruggefloten door de voorzitter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe zou ze met haar afkomst dit debat moeten gaan beïnvloeden?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Kunnen we gelijk zien hoe 'neutraal' ze is.
ik denk hetzelfde als ze tot nu toe elke keer deed, waarom zou dat veranderen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef opreis het volgende:
Niet anders dan anders. Ze leidt wel vaker kamerdebatten hoor... - Ze is al jaren eerste ondervoorzitter en ze was de afgelopen weken ook al de plaatsvervangend voorzitter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef opreis het volgende:
Die gaan zeker wel plaagstootjes uitdelen, maar ik ben benieuwd of Arib haar macht nu niet zal gaan misbruikenquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als 2de ondervoorzitter heeft Bosma ook al heel wat andere functies van het ambt uitgevoerd. Wat mij innam voor Bosma als NLse kiezer is zijn manier van voorzitten, snel reagerend, niet weifelend, in staat om iedereen van repliek te dienen, accuraat, ad rem, humor. Puur technisch.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de voorzitter iets meer moet doen dan enkel de vergaderingen afhameren. Bosma was op voorhand compleet kansloos, er was geen steun voor hem als voorzitter. Op voorhand was duidelijk dat het zou gaan tussen Arib en Elias of van Toorenburg. Had de dame van het CDA het tegen Arib op mogen nemen, dan was er een dikke kans op winst voor haar.
Bosma had de minste kans en was om meerdere redenen ongeschikt voor het totale takenpakket.
Dat is inderdaad een betere vraag. Maar die ligt natuurlijk wel heel gevoelig hierquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, dat is het kutte idd, krijg je toch een reactie.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:59 schreef Lkw het volgende:
Ik denk dat Arib te licht bevonden gaat worden. Of ze moet wel héél erg gaan groeien de komende maanden. Ik voorspel chaos en ordeproblemen. Met daartussendoor gestotter in slecht Nederlands.
Ik wens ze veel succes daar in Den Haag.
Dus er was geen steun. Hij heeft in drie rondes maximaal 16 stemmen gehad als ik het goed heb. Net meer dan tien procent van de kamerleden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er was absoluut wel steun voor Bosma als kamervoorzitter, maar hij heeft z'n eigen ruiten ingegooid door geen afstand te nemen van de term 'nepparlement' van Wilders. Daardoor bleef zijn steun beperkt tot de PVV en een paar andere kamerleden.
Welke macht precies bedoel je?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:00 schreef opreis het volgende:
Die gaan zeker wel plaagstootjes uitdelen, maar ik ben benieuwd of Arib haar macht nu niet zal gaan misbruiken
Teeven-dealdebat ging primaquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:59 schreef Lkw het volgende:
Ik denk dat Arib te licht bevonden gaat worden. Of ze moet wel héél erg gaan groeien de komende maanden. Ik voorspel chaos en ordeproblemen. Met daartussendoor gestotter in slecht Nederlands.
Mogelijkheden te over als voorzitter natuurlijk, die kun je zelf ook wel bedenken. Maar dat gaat ze natuurlijk niet doen. Ik denk wel dat men spijt krijgt van deze keuze, gewoon om kwalitatieve redenen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zou ze met haar afkomst dit debat moeten gaan beïnvloeden?
ze gaat natuurlijk continu de microfoons van de PVV uitzetten en hen niet meetellen in de stemmingen.quote:
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 13-01-2016 om 22:02:00'Keuze voor Arib zegt alles over kloof tussen PVV en de rest', zegt @fritswester https://t.co/vpHfuzDXcS https://t.co/8pK55PNioM reageer retweet
Ik hoop dat het een enorme blamage wordt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:59 schreef Lkw het volgende:
De meerderheid steunde deze voorzitter juistquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:00 schreef Merode32 het volgende:
Kan er met een meerderheid geeist worden dat er een andere voorzitter komt voor een speficiek debat?
Goede analyse.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:02 schreef Infection het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 13-01-2016 om 22:02:00'Keuze voor Arib zegt alles over kloof tussen PVV en de rest', zegt @fritswester https://t.co/vpHfuzDXcS https://t.co/8pK55PNioM reageer retweet
Nee, want in het debat dat nu volgt, is Wilders geen woordvoerder:quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef tralalala het volgende:
Puur technisch beschouwt hij het parlement wat hij voor zou moeten zitten als nep, dus niet bestaand. Dan krijg je geen steun van je medeparlementariers. De PVV heeft zoals gewoonlijk weer hun eigen glazen ingegooid en geeft daar nu een allochtoon de schuld van. Stelletje jankballen zijn hetquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als 2de ondervoorzitter heeft Bosma ook al heel wat andere functies van het ambt uitgevoerd. Wat mij innam voor Bosma als NLse kiezer is zijn manier van voorzitten, snel reagerend, niet weifelend, in staat om iedereen van repliek te dienen, accuraat, ad rem, humor. Puur technisch.
Slechte ervaringen waarschijnlijk. Als ik van die jongeren soms op tv zie klagen over dat ze geen stageplek kunnen vinden kan ik ook alleen maar denken dat ik hen nooit zou aannemen, en dat heeft dan niets met huidskleur te maken maar met een totaal verziekte instelling waarmee ze denken dat ze alles maar moeten krijgen ipv er voor te moeten werken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik ben pas overtuigd als het structureel goed gaat. Sommige debatten zijn anders dan andere, met andere woordvoerders. Daarbij kan ik me ook voorstellen dat Kamerleden een invaller anders benaderen dan de werkelijke voorzitter.quote:
Ja als fulltime voorzitter, maar ik kan me zo voorstellen dat er bepaalde debatten zijn(het nu volgende) waarbij het wenselijk is dat de vice voorzitter het overneemt,quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De meerderheid steunde deze voorzitter juist
Gast. Je reageert op mijn post over de koran.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Religie doet hier helemaal niet ter zake. Ent dat ze het klaarblijkelijk niet heel erg nauw neemt met haar religie (in de praktijk) vergeet je gemakshalve even?
De nepparlementariër uithangen, bedoel je?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef Fylax het volgende:
Hoop dat de PVV zo lekker gaat bashen tijdens het debat.
Machiel de Graaf vind ik een van de beste PVV-ers. Zou Wilders nog wel eens op kunnen volgen. Kan vuurwerk worden, al is 4 minuten spreektijd heel weinig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, want in het debat dat nu volgt, is Wilders geen woordvoerder:
[ afbeelding ]
Interessant is nog wel of Machiel de Graaf nog een toespeling gaat maken in de richting van de kamervoorzitter. De Graaf is niet bepaald iemand die een blad voor de mond neemt.
Ik heb je uitgelegd waarom dat zo is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:01 schreef 99.999 het volgende:
Dus er was geen steun. Hij heeft in drie rondes maximaal 16 stemmen gehad als ik het goed heb. Net meer dan tien procent van de kamerleden.
Heb je eerder vandaag ook de presentaties van de vier kandidaten gezien? Ze praat gewoon het moeilijkst en had dan ook een vrij warrig verhaal. Dat lijkt me voor een voorzitter niet echt handig. Het gaat niet eens om haar accent en grammatica; ze komt gewoon niet goed uit haar woorden. Maar kennelijk heeft een groot deel van de kamer er geen enkele moeite mee om daar uren naar te moeten luisteren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens, het gaat hier bij veel van je maatjes volop over haar afkomst en geloof.
Ben ook benieuwd. Maar had op voorhand in geen van de vier kandidaten erg veel vertrouwen. Het is geen keuze uit luxe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik ben pas overtuigd als het structureel goed gaat. Sommige debatten zijn anders dan andere, met andere woordvoerders. Daarbij kan ik me ook voorstellen dat Kamerleden een invaller anders benaderen dan de werkelijke voorzitter.
Maar goed, we gaan het zien. Ik laat me graag verrassen.
Redenen boeien me op dit moment niet, punt is dat ze wel degelijk worden achtergesteld op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:04 schreef UltraR het volgende:
[..]
Slechte ervaringen waarschijnlijk. Als ik van die jongeren soms op tv zie klagen over dat ze geen stageplek kunnen vinden kan ik ook alleen maar denken dat ik hen nooit zou aannemen, en dat heeft dan niets met huidskleur te maken maar met een totaal verziekte instelling waarmee ze denken dat ze alles maar moeten krijgen ipv er voor te moeten werken.
4 minuten lijkt weinig, maar is in de praktijk best veel, omdat interrupties niet worden meegeteld. Dus stel dat iemand De Graaf een vraag stelt, dan kan hij (uitgebreid) antwoorden zonder dat dat van zijn spreektijd af gaat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Machiel de Graaf vind ik een van de beste PVV-ers. Zou Wilders nog wel eens op kunnen volgen. Kan vuurwerk worden, al is 4 minuten spreektijd heel weinig.
en dat was het enige doel van Wildersquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:05 schreef KingRadler het volgende:
Dit gaat de PVV weer virtuele zetels opleveren
Maar ik denk niet dat ze hadden verwacht zo weinig mensen mee te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dat was het enige doel van Wilders
Het is andersom, professor barabas: de voorzitter luistert doorgaans uren naar het gezever van de Kamer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef NY_Giant het volgende:
Het gaat niet eens om haar accent en grammatica; ze komt gewoon niet goed uit haar worden. Maar kennelijk heeft een groot deel van de kamer er geen enkele moeite mee om daar uren naar te moeten luisteren.
Was Greet die dat zei hè. Nee, je zult in je werkzame leven ook genoeg voorzitters hebben meegemaakt en dan weet je dat dat best technisch gesproken een belangrijke functie is. Bosma deed dat gewoon heel goed. Was echt een lust om te zien. Los van wat Greet wel of niet van vindt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Puur technisch beschouwt hij het parlement wat hij voor zou moeten zitten als nep, dus niet bestaand. Dan krijg je geen steun van je medeparlementariers. De PVV heeft zoals gewoonlijk weer hun eigen glazen ingegooid en geeft daar nu een allochtoon de schuld van. Stelletje jankballen zijn het
Dat inderdaad. De beantwoording op de vragen daarover waren ook ronduit zwak.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Puur technisch beschouwt hij het parlement wat hij voor zou moeten zitten als nep, dus niet bestaand. Dan krijg je geen steun van je medeparlementariers. De PVV heeft zoals gewoonlijk weer hun eigen glazen ingegooid en geeft daar nu een allochtoon de schuld van. Stelletje jankballen zijn het
quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:08 schreef Elfletterig het volgende:
Hehehe.... Arib leidt het debat helemaal niet. Ik zie Van Veldhoven weer zitten.
ik denk het wel, CDA en VVD waren sowieso voor eigen kandidaat en wat hou je dan over?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat ze hadden verwacht zo weinig mensen mee te krijgen.
Hoe laat begint dat ong als ik vragen magquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. En ironisch genoeg gaat dat over de uitkeringen die naar Marokko gaan.
waarschijnlijk niet voorbereidquote:
Ik vond alle vier kandidaten beter dan de kandidaten in 2012. Dat was pas echt een drama.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd. Maar had op voorhand in geen van de vier kandidaten erg veel vertrouwen. Het is geen keuze uit luxe.
Een voorzitter hoeft toch geen debat voor te bereiden?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet voorbereid
SP eventueel. SGP stemde wel op Bosma in de eerste ronde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik denk het wel, CDA en VVD waren sowieso voor eigen kandidaat en wat hou je dan over?
Jawel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een voorzitter hoeft toch geen debat voor te bereiden?
sprekers, spreektijden etc. en enig idee over het onderwerpquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt en Bosma had alleen maar even afstand hoeven te nemen van die uitspraak en er was niet aan de hand geweest. Maar ja, dan hadden ze nu niet de Calimero kunnen uithangen.quote:
Sprekerslijst en gaan lijkt mij. Inhoudelijk doet de voorzitter niets, puur technisch. Maar dat is een kwestie van reglement van orde kennen.quote:
zeker, iemand van buiten de kamer zou het zomaar wordenquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als Tofik Dibi zich kandidaat zou hebben gesteld, dan zou hij het zijn geworden. Wat een land
Bosma vertelde toch dat hij bij sommige debatten geen idee had wat er besproken werd, dus hoezo voorbereiding.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet voorbereid
Sprekerlijst kan ze zo op een A4-tje uitgereikt krijgen en als iemand veel weet over uitkeringen in Marokko dan is zij het.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
sprekers, spreektijden etc. en enig idee over het onderwerp
Ik neem aan dat ze zich een beetje inlezen. Je denkt er echt te makkelijk over. Heb je zelf wel eens iets voorgezeten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sprekerslijst en gaan lijkt mij. Inhoudelijk doet de voorzitter niets, puur technisch. Maar dat is een kwestie van reglement van orde kennen.
Hij gaf aan dat hij niet alle technische termen kende. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Bosma vertelde toch dat hij bij sommige debatten geen idee had wat er besproken werd, dus hoezo voorbereiding.
Zeker. Vergaderingen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:12 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zich een beetje inlezen. Je denkt er echt te makkelijk over. Heb je zelf wel eens iets voorgezeten?
In jouw janboerenlullenuniversum niet, nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Arib als Kamervoorzitter komt de PVV natuurlijk niet slecht uit; kunnen ze nog meer keet schoppen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat als de PVV in de derde ronde op Van Toorenburg had gestemd? Dan was de vierde ronde tussen Van Toorenburg en Arib gegaan en kwam het op de VVD aan (en de PVV, als die ook gewoon hadden gestemd).
Lesbisch/bi en gehandicapt dan heb je nog betere papieren, maar die zijn zeldzaam.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:13 schreef Cattivo het volgende:
Gekozen omdat ze een vrouw en buitenlander is. Het is alsof je een gouden ticket hebt als je alle 2 bent.
Dat is natuurlijk waar, ze hebben zich niet voor niets onthouden van stemmen in de vierde rondequote:Op woensdag 13 januari 2016 22:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Arib als Kamervoorzitter komt de PVV natuurlijk niet slecht uit; kunnen ze nog meer keet schoppen.
Uit de woorden van die VVD-politica krijg ik de (voorzichtige) indruk dat Arib nog niet in staat was om de vergadering te leiden en dat Van Veldhoven daarom nog een poosje op de stoel moet blijven zitten.quote:
Excuus, u heeft helemaal gelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lesbisch/bi en gehandicapt dan heb je nog betere papieren, maar die zijn zeldzaam.
Klopt, we hebben wederom een buitenlandse vrouw als kamervoorzitter.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:13 schreef Cattivo het volgende:
Gekozen omdat ze een vrouw en buitenlander is. Het is alsof je een gouden ticket hebt als je alle 2 bent. en dat telt niet alleen met deze baan.
Heeft-ie gedaan volgens mij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Klopt en Bosma had alleen maar even afstand hoeven te nemen van die uitspraak en er was niet aan de hand geweest. Maar ja, dan hadden ze nu niet de Calimero kunnen uithangen.
Het is net begonnen. Te volgen op http://www.npo.nl/live/npo-politiekquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef JanCees het volgende:
[..]
Hoe laat begint dat ong als ik vragen mag
Moet eerst spoedcursus Nederlands. Of een hele dure coach zoals een van de bewindslieden op onderwijs een aantal jaren terug...quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit de woorden van die VVD-politica krijg ik de (voorzichtige) indruk dat Arib nog niet in staat was om de vergadering te leiden en dat Van Veldhoven daarom nog een poosje op de stoel moet blijven zitten.
Nogmaals de kamervoorzitter moet meer doen dan wat debatten afhameren. Daarnaast weigerde Bosma afstand te nemen van deze schoffering van zijn collega's. Dan houdt het heel rap op als kandidaat en ben je niet geschikt voor de taak.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was Greet die dat zei hè. Nee, je zult in je werkzame leven ook genoeg voorzitters hebben meegemaakt en dan weet je dat dat best technisch gesproken een belangrijke functie is. Bosma deed dat gewoon heel goed. Was echt een lust om te zien. Los van wat Greet wel of niet van vindt.
Maar dan wel in combinatie met de factoren die jij ook al noemdequote:
Nee, hij weigerde expliciet antwoord te geven op vragen hierover tijdens de "sollicitatieronde" vanmiddag.quote:
Hij gaf aan dat de mening van een partijlid er niet toe deed omdat je als voorzitter toch onafhankelijk moet zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals de kamervoorzitter moet meer doen dan wat debatten afhameren. Daarnaast weigerde Bosma afstand te nemen van deze schoffering van zijn collega's. Dan houdt het heel rap op als kandidaat en ben je niet geschikt voor de taak.
Dat had ik begrepenquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar dan wel in combinatie met de factoren die jij ook al noemde
Alleen niet-hetero + gehandicapt wint het niet van vrouw + allochtoon.
Daarmee hadden ze Arib veel beter een hak kunnen zetten dan met boos gemiep en het onthouden van stemmen als het er echt om gaat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat als de PVV in de derde ronde op Van Toorenburg had gestemd? Dan was de vierde ronde tussen Van Toorenburg en Arib gegaan en kwam het op de VVD aan (en de PVV, als die ook gewoon hadden gestemd).
Jawel hij heeft diverse keren zijn liefde voor het parlement betuigd.quote:
Volgens mij heeft-ie daar wel afstand af genomen, maar heb het niet gezien, alleen via twit gevolgd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals de kamervoorzitter moet meer doen dan wat debatten afhameren. Daarnaast weigerde Bosma afstand te nemen van deze schoffering van zijn collega's. Dan houdt het heel rap op als kandidaat en ben je niet geschikt voor de taak.
Wat een ...twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 13-01-2016 om 22:10:34Ik ben gewoon echt emo aan 't worden.... wat ontroerend en mooi en bijzonder en speciaal en wat een vrouw en wat een prachtig land reageer retweet
Ach ja, je weet van wie het komtquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een ...twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 13-01-2016 om 22:10:34Ik ben gewoon echt emo aan 't worden.... wat ontroerend en mooi en bijzonder en speciaal en wat een vrouw en wat een prachtig land reageer retweet
Dat is de grote zwakte van de PVV: keer op keer strategische blunders begaan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarmee hadden ze Arib veel beter een hak kunnen zetten dan met boos gemiep en het onthouden van stemmen als het er echt om gaat.
En dat is geen erg sterk verweer natuurlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:16 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hij gaf aan dat de mening van een partijlid er niet toe deed omdat je als voorzitter toch onafhankelijk moet zijn.
Die vent spoort echt niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Hij heeft tot 4 keer toe zijn liefde voor net parlement beschreven daarbij houd nepparlement geen stand.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is geen erg sterk verweer natuurlijk.
Op dezelfde wijze zou je de SGP als een belangenclub voor orthodox-gereformeerden kunnen zien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef Elfletterig het volgende:
Trouwens veelzeggend dat de Groep Kuzu/Öztürk het langst van alle partijen spreekt over dit onderwerp. De VVD-dame is amper begonnen met praten, of Öztürk staat bij de microfoon voor zijn eerste interruptie.
"Denk" is gewoon een belangenclub voor Turken en Marokkanen, meer niet.
Dit is geen strategische blunder van de PVV. Vanuit hun gezien is het ideaal: ze kunnen lekker gaan janken en dat kan ze stemmen gaan opleveren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is de grote zwakte van de PVV: keer op keer strategische blunders begaan.
Zelfs splinterpartij GroenLinks is effectiever (al heeft GroenLinks de politieke wind wel mee).
Het staat iedere partij natuurlijk vrij om haar achterban te vertegenwoordigen, of dat nog vijftig plussers of Turkse en Marokkaanse Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef Elfletterig het volgende:
Trouwens veelzeggend dat de Groep Kuzu/Öztürk het langst van alle partijen spreekt over dit onderwerp. De VVD-dame is amper begonnen met praten, of Öztürk staat bij de microfoon voor zijn eerste interruptie.
"Denk" is gewoon een belangenclub voor Turken en Marokkanen, meer niet.
Ja, maar dan wel een beetje eerlijk zijn hè.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het staat iedere partij natuurlijk vrij om haar achterban te vertegenwoordigen, of dat nog vijftig plussers of Turkse en Marokkaanse Nederlanders zijn.
Natuurlijk, de linkse publieke omroep.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:20 schreef Lkw het volgende:
Op Nieuwsuur nu een sterk gekleurd verslag over vanavond. Ik ben er wel even klaar mee, anders kots ik mijn avondmaal zo nog uit. Fijne avond nog!
Wat een debiel is dat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:17 schreef MrBadGuy het volgende:
En de PVV als een belangenclub voor domme xenofobe tokkies.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Op dezelfde wijze zou je de SGP als een belangenclub voor orthodox-gereformeerden kunnen zien.
Vooral Algerijnen, die dienden vanaf het najaar van 1942 onder de vrije Fransen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Die marokkaanse soldaten in WO2 was toch een hoax?
Dan liever Duitser...quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Denk: Marokko heeft geholpen Nederland van de Duitsers te bedrijven
Liggen 2 Marokkaanse soldaten ergens in Zeeland die mee hebben geholpen aan de bevrijding van Antwerpen in 1944.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Ook al is het waar, en het is een argument om lief te zijn voor Marokko, dan mogen we ook wel wat beter omgaan met Rusland. Als er een volk is dat in de WO2 een offer heeft gebracht dan zijn de Russen het.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef Wombcat het volgende:
deden ze alleen maar zodat ze in Nederland konden blijven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Denk: Marokko heeft geholpen Nederland van de Duitsers te bedrijven
Nee hoor, ze waren er.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Dat zouden we sowieso moeten doen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook al is het waar, en het is een argument om lief te zijn voor Marokko, dan mogen we ook wel wat beter omgaan met Rusland. Als er een volk is dat in de WO2 een offer heeft gebracht dan zijn de Russen het.
Natuurlijk. Maar deze twee mannen zijn onder PvdA-vlag in de Tweede Kamer gekozen. En ze doen alsof ze een progressieve, linkse beweging voor alle Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het staat iedere partij natuurlijk vrij om haar achterban te vertegenwoordigen, of dat nog vijftig plussers of Turkse en Marokkaanse Nederlanders zijn.
Ja, die lagen zwaar stoned langs de wegquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:21 schreef Wombcat het volgende:
En een enkeling stond in Maastricht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Vooral Algerijnen, die dienden vanaf het najaar van 1942 onder de vrije Fransen.
Rusland heeft de oorlog gewonnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook al is het waar, en het is een argument om lief te zijn voor Marokko, dan mogen we ook wel wat beter omgaan met Rusland. Als er een volk is dat in de WO2 een offer heeft gebracht dan zijn de Russen het.
Maar ook hier in NL?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Vooral Algerijnen, die dienden vanaf het najaar van 1942 onder de vrije Fransen.
Ook in Dld. Maar veel verkrachtingen gerapporteerd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee hoor, ze waren er.
In Italië bijvoorbeeld. Niet hier echter.
Geen idee, gaat verder natuurlijk ook wat offtopic.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar ook hier in NL?
Overigens waren er wel wat Frans-Marokkaanse regimenten betrokken bij bepaalde gebieden in Dld, werden veel vrouwen bij verkracht. Maar heb nog niet echt kunnen achterhalen of dit echt 100% accuraat was.
Klopt is offtopic.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Geen idee, gaat verder natuurlijk ook wat offtopic.
Ach, deze twee zijn bij de volgende tweede kamer verkiezingen gewoon verdwenen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar deze twee mannen zijn onder PvdA-vlag in de Tweede Kamer gekozen. En ze doen alsof ze een progressieve, linkse beweging voor alle Nederlanders zijn.
Bij de SGP weet je waar ze voor staan; dat zit ook opgesloten in hun partijnaam. Bij dit illustere duo is het een ander verhaal.
Volgens mij deden de russen dat ook nogal eens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook in Dld. Maar veel verkrachtingen gerapporteerd.
De enige Marokkaan in WO2 in Nederland is een dode Marokkaan uit het Franse leger die is aangespoeld in Zeeland.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar ook hier in NL?
Overigens waren er wel wat Frans-Marokkaanse regimenten betrokken bij bepaalde gebieden in Dld, werden veel vrouwen bij verkracht. Maar heb nog niet echt kunnen achterhalen of dit echt 100% accuraat was.
Wel naar aanleiding van de stream omdat die Kuzu/Osturk begon over de heldendaden van Marokkanen tijdens de WO2quote:
Klopt bij de Russen veel erger, want veel meer. Is niet echt een vergeten onderwerp van de geschiedenis. Maar ja, als je het afzet tegen wat de Duitsers in Rusland deden, dan heeft men daar het zwijgen toe gedaan. Maar misselijk was het iig niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij deden de russen dat ook nogal eens.
Begon hij daar over? Ja, misselijke flauwekul. De verkrachtingen door Marokkaanse troepen in Dld noemt hij dan maar niet wrs.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wel naar aanleiding van de stream omdat die Kuzu/Osturk begon over de heldendaden van Marokkanen tijdens de WO2![]()
Waarom zo'n uitgebreid debat trouwens? Verdrag is toch weg nu?
Volgens mij kun je je daar nog wel eens lelijk op verkijken. De beide mannen, nummer 27 en 39 op de PvdA-kandidatenlijst, haalden in 2012 samen bijna 33.000 stemmen. Dat is al meer dan de helft van de kiesdeler.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:26 schreef Monolith het volgende:
Ach, deze twee zijn bij de volgende tweede kamer verkiezingen gewoon verdwenen.
Toch is de voorzitter vaak genoeg aan het woord om je eventueel aan te ergeren. We kunnen bij Arib zeker wel rekenen op vergelijkbaar taalgebruik als "de dag die je wist dat zou komen".quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is andersom, professor barabas: de voorzitter luistert doorgaans uren naar het gezever van de Kamer.
Ja. Dat we daar dankbaar voor moeten zijn en dat daarom opzegging van dat verdrag niet gepast isquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begon hij daar over? Ja, misselijke flauwekul. De verkrachtingen door Marokkaanse troepen in Dld noemt hij dan maar niet wrs.
Die van Toorenburg komt op mij over als een hysterisch hondenvrouwtje dus die had van mij ook niet gehoeven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:32 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Toch is de voorzitter vaak genoeg aan het woord om je eventueel aan te ergeren. We kunnen bij Arib zeker wel rekenen op vergelijkbaar taalgebruik als "de dag die je wist dat zou komen".
Al zat ik ook niet te wachten op Elias met zijn zware ademhaling. Jammer dat Bosma het niet is geworden, maar dat stond van tevoren eigenlijk al vast. Het zal Wilders mogelijk alleen maar in de kaart spelen.
Het zijn er twee volgens mij liggen ergens bij Kapelle in de buurt en idd aangespoeld op Noord-Beveland, hebben meegeholpen bij ontzet van Antwerpen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De enige Marokkaan in WO2 in Nederland is een dode Marokkaan uit het Franse leger die is aangespoeld in Zeeland.
De verkrachtingen vonden ook plaats in Italië. Daar hebben ze er een apart woord voor uitgevonden.
Bedankt voor de waarschuwing. Schoenen vast uitgetrokken, dat scheelt nogal met kramp in de tenen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Öztürk heeft de langste spreektijd tijdens dit debat![]()
15 minuten cabaret straks
Voorkeurstemmen betekent natuurlijk niet dat mensen op je gaan stemmen als je bij een andere partij zit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je daar nog wel eens lelijk op verkijken. De beide mannen, nummer 27 en 39 op de PvdA-kandidatenlijst, haalden in 2012 samen bijna 33.000 stemmen. Dat is al meer dan de helft van de kiesdeler.
Sinds 2012 zijn veel boze allochtonen weggelopen bij de PvdA, onder meer naar D66. Het zou best kunnen dat Kuzu en Öztürk die kiezers weten te paaien. Het zou me niks verbazen als ze bij de volgende verkiezingen 2 tot 4 zetels binnenslepen.
Is ook weer een Nederlands-Marokkaanse CDA'er ingezworen vandaag hè.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:36 schreef KingRadler het volgende:
Als ze maar niet Marokkaans gaat praten in de kamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |