abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:40:19 #201
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159109479
Er was toch laatst iemand die aanbood om haar te ontmoeten en je te gaan helpen? heb je daar nou eigenlijk al iets mee gedaan Deezertje?
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:40:49 #202
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159109500
Ik ben ook vrijgezel en ik zie ook veel stelletjes. Enige ding is dat ik er niet zo'n drama van maak zoals jij dat doet Deezertje.
Misschien dat je toch anders moet leren kijken naar zulke dingen anders worden dingen die je nu nog wel leuk vind een verschrikking. :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_159109600
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 13:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zou t geen probleem vinden als m'n partner geen vrienden heeft, zolang ik niet het gevoel zou hebben dat hij constant aan me wilde hangen.

Maar, en dat is waar jij steeds overheen kijkt, ik moet hem wel tegenkomen en leren kennen.
Dat betekent als je geen sociale contacten hebt dat je aangewezen bent op datingsites, maar die markt is beperkt, of iets als fok bv, ik heb mijn vriend hier leren kennen.
Vrienden en kennissen geven je een extra 'markt' om aan te boren als je op zoek bent naar een relatie, maken dat je meer mensen leert kennen.
Jij bent niet gemakkelijk of soepel met vrouwen, wat inhoudt dat je hen zal moeten leren kennen en zij jou voordat er wat kan gaan groeien.
Vrouwen die op zoek zijn naar een relatie, zijn niet op zoek naar een vriendschap en zullen een date alleen een vervolg geven als ze denken dat er eventueel een relatie in zit. Dat zien ze niet direct in jou, ze zien misschíen een vriendschappelijk iets, maar daar staan ze niet voor open.
Het is dus handig als je wel vriendschappen aan zou gaan, met wie dan ook, zodat je eventuele vriendinnen van die mensen vaker tegen het lijf loopt, vaker spreekt en een vriendschapsband op kan bouwen die evt uit kan groeien tot meer.

Dus nee, vrienden hebben is niet nódig voor het hebben van een relatie, maar het maakt (zeker in jouw geval) het kríjgen van n relatie, waarschijnlijk wel gemakkelijker.
Goede post, klopt helemaal! Dit geldt ook voor mij, ik moet het niet hebben van mijn eerste indruk. Alleen dan het volgende probleem: hoe krijg ik vrouwelijke vrienden...
pi_159109797
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:43 schreef CRW het volgende:

[..]

Goede post, klopt helemaal! Dit geldt ook voor mij, ik moet het niet hebben van mijn eerste indruk. Alleen dan het volgende probleem: hoe krijg ik vrouwelijke vrienden...
ga bij een gemixte sport /hobby vereniging.
Ja doei.
pi_159109806
Het is geen hogere wiskunde.
Ja doei.
pi_159110033
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ga bij een gemixte sport /hobby vereniging.
een sociaal incapabel iemand in een sociale omgeving droppen? Zo makkelijk gaat dat niet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_159110175

[ Bericht 100% gewijzigd door sibella2 op 14-01-2016 22:01:17 (Quotefaal) ]
pi_159110191
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:00 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ze verdwijnen ook niet op het moment dat jij er op focust. Je focust je er nog steeds op blijkbaar, anders valt het je niet zo op.

Heb je nou afgesproken met mensen van hier?
pi_159110232
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:43 schreef CRW het volgende:

[..]

Via mannelijke vrienden?
pi_159110322
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

een sociaal incapabel iemand in een sociale omgeving droppen? Zo makkelijk gaat dat niet
Precies. Ik heb genoeg ervaring inmiddels dat ik weet dat ik in zo'n groep toch altijd het enigszins contactgestoorde buitenbeentje ben die er nooit echt bij hoort. Daarnaast woon ik in een afgelegen gat en zijn er geen hobbyverenigingen in de buurt die me interesseren. En een sportief type ben ik ook al niet.

Dus een dilemma waar geen pasklare oplossing voor is.
pi_159110458
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:01 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Via mannelijke vrienden?
De meeste vrienden die ik heb zijn ook einzelgangers net als ik. Maar ik heb een keer een vriend gevraagd om wat vrouwelijke contacten voor mij te regelen. Het resultaat is dat 1 persoon mij vertelde dat ik op moest donderen, en de andere negeerde mij compleet. Dus dat was niet echt een succes...
pi_159110649
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:05 schreef CRW het volgende:

[..]

Precies. Ik heb genoeg ervaring inmiddels dat ik weet dat ik in zo'n groep toch altijd het enigszins contactgestoorde buitenbeentje ben die er nooit echt bij hoort. Daarnaast woon ik in een afgelegen gat en zijn er geen hobbyverenigingen in de buurt die me interesseren. En een sportief type ben ik ook al niet.

Dus een dilemma waar geen pasklare oplossing voor is.
Het opbouwen van sociale vaardigheden is een jarenlang proces. Gaat met kleine stapjes en vallen en opstaan. Op fok roept men vaak "zoek een hobby" of iets dergelijks alsof daarmee alles geregeld is. Een niet sociaal persoon zal ook binnen die vereniging niet sociaal zijn. Het is wel een plek waar diegene langzaam sociaal vaardiger kan worden.

Dus wat dat betreft is er geen dilemma. Je zult stappen moeten ondernemen maar realiseer je dat dit er heel veel tijd overheen gaat. Er is geen magic pill (op xtc na dan :p)

Edit: ik weet niet in hoeverre dit op jou van toepassing is. Heb niet hele topic gelezen. Stoor me aan de easy fix opmerkingen als ga bij een vereniging
Jij bent het zonnetje!!!
pi_159111639
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het opbouwen van sociale vaardigheden is een jarenlang proces. Gaat met kleine stapjes en vallen en opstaan. Op fok roept men vaak "zoek een hobby" of iets dergelijks alsof daarmee alles geregeld is. Een niet sociaal persoon zal ook binnen die vereniging niet sociaal zijn. Het is wel een plek waar diegene langzaam sociaal vaardiger kan worden.

Dus wat dat betreft is er geen dilemma. Je zult stappen moeten ondernemen maar realiseer je dat dit er heel veel tijd overheen gaat. Er is geen magic pill (op xtc na dan :p)

Edit: ik weet niet in hoeverre dit op jou van toepassing is. Heb niet hele topic gelezen. Stoor me aan de easy fix opmerkingen als ga bij een vereniging
Ja klopt daar stoor ik me ook nogal aan. Als het allemaal zo simpel was dan zouden er niet zoveel topics geopend worden over dit probleem.

Ik ben al jaren bezig met het verbeteren van mijn sociale vaardigheden maar het wil niet echt lukken. Het is iets beter dan het een aantal jaren geleden was, maar ik heb het gevoel dat ik mijn max wel bereikt heb. Ik zal op sociaal gebied altijd een minderwaardig persoon blijven ben ik bang.
pi_159112063
Tsja, het is misschien niet wat je wilt horen omdat het je incapabelheid alleen nog maar meer onderstreept, maar uiteindelijk leer je mensen kennen door onder de mensen te komen. Je verwacht 't niet.

En als je díe stap nog niet eens kunt en wilt nemen, dan moet je je hulp buiten FOK! zoeken, want daar kan natuurlijk geen enkele user wat mee aan advies geven als je de basics al niet eens wilt kunnen/proberen/aannemen.

"Easy fix", bwah. Zoals ik al zei: als je mensen wilt leren kennen moet je onder de mensen komen. Als je socialer wilt worden, dan moet je.. onder de mensen komen om zo je sociaalheid te oefenen en uit te breiden. Heb je daar geen zin in? Dan houdt het op, in elk geval in deze reeksen, want dan blijven we in een cirkeltje redeneren, wat eigenlijk is wat we al jaren doen, en wat tot aardige frustratie lijdt, voor beide kanten. 'Advies' vragers die geen adviezen aannemen. Dat werkt zo niet. Dus met de ingang van deze nieuwe reeksen is het ook gewoon zo dat je wel open moet staan voor adviezen en er wat mee moet doen, en als niet, dan houdt het op op FOK! en zul je via andere wegen je advies in moeten winnen.

Hard, maar helaas wel hoe 't werkt.

Neem dit voor advies en mod-sturing aan, en verdere reactie mag in het Feedback topic, hier graag weer advies en tips. Hier dus: R&P / R&P Feedback
Ja doei.
pi_159112071
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:08 schreef CRW het volgende:

[..]

De meeste vrienden die ik heb zijn ook einzelgangers net als ik. Maar ik heb een keer een vriend gevraagd om wat vrouwelijke contacten voor mij te regelen. Het resultaat is dat 1 persoon mij vertelde dat ik op moest donderen, en de andere negeerde mij compleet. Dus dat was niet echt een succes...
Er is niks mis met een einzelganger zijn natuurlijk. Er zijn ook veel vrouwelijke einzelgangers, lastiger te vinden dan de kroegtijgers natuurlijk. En concerten bijvoorbeeld? Kan je rustig achteraf staan, bij de andere wallflowers.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:57:09 #216
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_159112219
-in FB dus-

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 14-01-2016 22:58:42 ]
pi_159112565
-offtopic-

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 14-01-2016 23:08:23 ]
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:05:45 #218
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159112602
Er was toch laatst iemand die aanbood om haar te ontmoeten en je te gaan helpen? heb je daar nou eigenlijk al iets mee gedaan Deezertje?
pi_159112690
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:05 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nee het kwam mij niet uit ivm andere verplichtingen. Dit weekend even afwachten voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is trouwens wel iets wat mij leven positief kan opfleuren of juist weer met beide benen terug op de grond zet in de sleur waar ik zo graag uit wil.
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:08:40 #220
416931 yats
(non) Average Joe
pi_159112710
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Welkom op fok. Ik ben het verder volledig met je eens en erger me daar ook aan ondanks dat ik zelf vrij sociaal ben. Net als opmerkingen van mensen die een relatie hebben en vaak niet of nooit lang vrijgezel waren dat het vanzelf wel komt etc. Zo simpel is dat niet...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_159112795
-nee dus-

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 14-01-2016 23:12:02 ]
Jij bent het zonnetje!!!
pi_159112917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee het kwam mij niet uit ivm andere verplichtingen. Dit weekend even afwachten voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is trouwens wel iets wat mij leven positief kan opfleuren of juist weer met beide benen terug op de grond zet in de sleur waar ik zo graag uit wil.
Die sleur zit nergens behalve in jouw hoofd en jij bent de enige die daar iets aan kan doen.

donderdag 14 januari 2016 @ 23:16:18 #223
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159112993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Dan maak je toch een afspraak voor een dag dat jullie beide wel kunnen? En ik heb ook gelezen dat er vaak genoeg jongens/mannen waren die wel met je het uitgaans leven in willen en je tips willen geven maar je neemt het nooit aan.
Waar ben je bang voor?
pi_159113706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:41 schreef j1nxnl het volgende:
@Deezertje. Kijk eens naar wat video's van Johnny Berba. Begin eens met de Social Anxiety video's zoals;

Ik daag je uit om er een paar te bekijken en dan hier de 3 meest belangrijke tips te delen die je uit die video's haalt voor jezelf (en andere die meelezen natuurlijk)
Rustiger lopen, van je eigen stem/geluid bewust zijn, gewoon aanspreken
pi_159113728
Ik woon nu ook een tijdje ergens maar ken geen hond meer omdat iedereen verhuisd is etc... Had ook een ongelukje gehad dus kon een jaar of 5 niet veel qua staan en lopen dus hele uitgaans leven 100% naar de klote.. altijd maar afzegge .. wat een ellende -_-

Denk dat ik maar in me eentje een paar keer uitga komende tijd..! maar ik durf niet ,,
Ik kwam op het idee door youtube filmpjes dat je gewoon als man alleen uit moet kunnen gaan en een vrouw moet kunnen vinden. Die grens die je moet doorbreken door scheit te hebben en te doen. Zal wel lastig worden want ik heb ook nog autisme ..maar dit moet geen ramp zijn?

Heb ook behoefte aan een vriendin (heb al jaren en jaren geen gehad :() en wat is een betere plek dan de kroegen waar vaak meer vrouwen dan mannen zijn? Of zie ik dit verkeerd ?
Mijn vader kent mijn moeder ook gewoon van de kroeg... vandaarr...... toen had je geen internet etc..

Zal wel ff knoop doorhakken moeten worden !!! ik ben nu nog jong onder de 30.....vind het zonde om mijn leven door de plee te spoelen... Maar heb in het verleden wel dates gehad, alleen zo LANG geleden..
Eigenlijk durf ik niet alleen uit dus moedig me aan !:P

Nog mensen uit omgeving van Alkmaar?? Lijkt me leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TechnoLabel op 15-01-2016 00:05:52 ]
Soundcloud AVLRECORDS =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')