abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159042204
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_159042263
Met vers bloed die niks zeggen over hun avonturen en oudgedienden die dat graag in netjes Engels willen doen :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:43:55 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159042430
Mijn dochter had geen engels gehad op de basisschool en begon dus vanaf 0 op de middelbare school. In de brugklas deed ze mee aan de anglia-test (http://www.anglia.org/) om haar niveau te bepalen. En daar kwam ze niet beter of slechter uit dan de kinderen uit haar klas die wel al vanaf groep 1 engels hadden gehad. We hebben daarna nog een gesprek met haar docent en die gaf ook aan dat zij ook niet zag dat kinderen die op de basisschool engels hadden gehad echt een enorme voorsprong hadden. Sommigen scoorden natuurlijk wel veel beter, maar over het algemeen was het niveau gelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:49:33 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159042610
Goed om te lezen allemaal. Hopelijk valt het mee.
Die andere meisjes zitten wel allemaal op een school waar mijn dochter waarschijnlijk niet heen gaat. Misschien wordt er op die school wel meer van verwacht tov andere scholen. Ik weet het ook niet. Ik denk eigenlijk dat haar eigen nare gevoel over uitspraak enzo vooral komt doordat ze in het verleden nogal onduidelijk sprak. Ik moet maar uitleggen dat andere kinderen helemaal geen Engels hebben gehad, denk ik. Ik wist niet eens dat er scholen zijn waar geen Engels gegeven wordt.
pi_159042981
Ik wilde niet reageren omdat mijn reactie wat negatief was terwijl iedereen eigenlijk met suggesties aankwam zeg ik gewoon niet te veel op focussen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:16:48 #6
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159043249
Oh nou zo, ik vind het wel fijn dat je reageert. Het is niet verkeerd om dingen van verschillende kanten te bekijken toch. Ik heb er in elk geval geen probleem mee.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:26:43 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159043495
Ik heb onze basisschool er op uitgezocht. Geen cito-toets, geen engels. Ik was/ben nogal tegen dat prestatiegerichte. Het is trouwens niet echt een succesformule gebleken. Net toen mijn dochter in groep 8 kwam werd de cito-toets verplicht, dus die heeft ze toch moeten doen. En ouders haakten af. We merkten dat de meest prestatiegerichte school in onze plaats (met Engels vanaf groep 1 en de musical in het Engels en enorme hoeveelheden huiswerk) elk jaar groter en groter werd, terwijl onze school alleen maar minder aanmeldingen kreeg. Het feit dat de citoscores uiteindelijk prima waren en onze school goed werd beoordeeld door de inspectie hielp niks. Ze hebben het tij nu wel weten te keren door meer op de creatieve vakken te focussen en ik geloof dat ze nu vanaf groep 6 ook Engels geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:47:55 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159044038
Dat lijkt me naar. Zo´n ontwikkeling als je bewust ergens voor gekozen hebt. Mijn dochter is twee keer van school veranderd. Op de tweede school lag na een tijdje de nadruk zo op het vormen van Leonardo-groepen dat er voor de rest in het slop raakte. De zomer dat zij die school verliet gingen nog een aantal kinderen uit haar klas. Tegen haar waren de juffen echt niet prettig. Noemden haar zwakbegaafd, waar ze bij stond.
Ik vind het vooral nu ingewikkeld dat er dan in zo'n schoolgids staat 'Leerling leert in groep 7, bij Engels blablabla....' en dat wordt dan niet bereikt want ze heeft er al drie maanden geen les meer in gehad. Bij wijze van. En dan komt ze bij mij met, dit lukt niet/ dat is niet doorgegaan :(
Maar ik ga d'r morgen uitleggen dat er dus ook zijn zonder Engels enzo.
pi_159044256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:47 schreef Luchtbel het volgende:
Dat lijkt me naar. Zo´n ontwikkeling als je bewust ergens voor gekozen hebt. Mijn dochter is twee keer van school veranderd. Op de tweede school lag na een tijdje de nadruk zo op het vormen van Leonardo-groepen dat er voor de rest in het slop raakte. De zomer dat zij die school verliet gingen nog een aantal kinderen uit haar klas. Tegen haar waren de juffen echt niet prettig. Noemden haar zwakbegaafd, waar ze bij stond.
Ik vind het vooral nu ingewikkeld dat er dan in zo'n schoolgids staat 'Leerling leert in groep 7, bij Engels blablabla....' en dat wordt dan niet bereikt want ze heeft er al drie maanden geen les meer in gehad. Bij wijze van. En dan komt ze bij mij met, dit lukt niet/ dat is niet doorgegaan :(
Maar ik ga d'r morgen uitleggen dat er dus ook zijn zonder Engels enzo.
Nou ja zeg...

Ik ben zo'n zeikmoeder die gewoon ongeveer elke 2 maanden weer op gesprek komt omdat het me niet aanstaat. Ik ben van de stempel als we afspraken maken dan houden we ons daaraan, zo niet wil ik graag horen waarom niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:07:38 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159044681
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, dat los laten inderdaad.

Maar dat vind ik nog best moeilijk. Vooral omdat nog niet alles helemaal van een leien dakje gaat wat betreft zelfstandigheid en hij is ook niet zindelijk (daarom voorlopig halve dagen). Daarvoor heb ik een maand of wat geleden ook al een afspraak gehad met de intern begeleider om eea te vertellen. We hebben er best wel bovenop gezeten om hem klaar te stomen voor school dus om het nu los te laten vind ik moeilijk.

Maar het feit dat hij stralend naar buiten komt en zonder al te veel drama naar school toe gaat zegt eigenlijk ook al genoeg.
Het is sowieso een moeilijk proces laat staan als er wat factoren om heen zijn nog.
Je laatste zin is wel het allerbelangrijkste! Dat is echt 99% al te pakken om een goed gevoel te hebben bij het los laten. Wat fijn dat ie het zo leuk vindt *O*

Gerichte vragen stellen helpt enorm en communicatie vanuit school over waar ze mee bezig zijn helpt dan om gericht te kunnen vragen.
Onze vorige school had een foto app (klasbord) waar de juf heel makkelijk telefoon foto's in kon zetten. Bijna dagelijks stond er wel een foto en al stond O. er niet op, een jarig kind is wel een aanknopingspunt tot gesprek. Hij was ook vaak verbaasd dat ik wist wat ie gedaan had die dag :7
Helaas heeft de nieuwe school geen app maar een website wat dus meer gebruikt wordt voor bijzondere gelegenheden. Dus hier nu ook wat minder zicht op wat ie doet.
Maar ik ben al heel blij dat ie zonder te blikken of te blozen gewoon de nieuwe school binnen stapte en verder ging waar ie op de vorige gebleven was. Best veerkrachtig dat jongetje van mij blijkt na een roerig jaar met 2x verhuizen :Y

Wij hebben binnenkort een afspraak bij de oogarts weer en gaan dan zeggen dat we akkoord gaan met een strabismus operatie.Of te wel het scheelzien/loensen verhelpen.
De bril lost het een deel op maar niet genoeg dat het niet opvalt en we willen pesten voorkomen.
We vinden het wel spannend. Mijn schoonmoeder heeft veel zicht verloren door een operatie in dat gebied (wel hele andere reden tot opereren) dus ondanks dat het een veel voorkomende operatie is en de risico's klein is het eventuele risico wel met grote gevolgen. Hopelijk is de wachtlijst niet zo lang zodat we er lekker tegenaan hikken :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:12:09 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159044806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja zeg...

Ik ben zo'n zeikmoeder die gewoon ongeveer elke 2 maanden weer op gesprek komt omdat het me niet aanstaat. Ik ben van de stempel als we afspraken maken dan houden we ons daaraan, zo niet wil ik graag horen waarom niet.
Ja nou dat lijkt me terecht toch. Ik heb helaas zelf die mogelijkheid niet. Maar ik ga haar morgen toevallig weer een keer uit school halen en dan spreek ik de meester wel aan. Als dat niet kan dan vraag ik haar pleegmoeder nog een keer om het aan te kaarten. Het is vooral bij Engels nu, begin van het schooljaar was het wat meer. De nieuwe meester was na twee weken overspannen en er was niet direct permanente vervanging, je kent het wel. Maar dat zou inmiddels wel hersteld moeten zijn.

Daarnaast werkt ze hard voor school. Het komt d'r niet aangewaaid en ze wil wel graag voldoendes en mooie krullen. Zij doet daar haar best voor en dan snap ik haar oorwurm gezicht ook wel als iets waar zij zich voor inzet dan niet doorgaat.
  Jubileum moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 18:45:13 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_159047258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:07 schreef laziness het volgende:

[..]


Wij hebben binnenkort een afspraak bij de oogarts weer en gaan dan zeggen dat we akkoord gaan met een strabismus operatie.Of te wel het scheelzien/loensen verhelpen.
De bril lost het een deel op maar niet genoeg dat het niet opvalt en we willen pesten voorkomen.
We vinden het wel spannend. Mijn schoonmoeder heeft veel zicht verloren door een operatie in dat gebied (wel hele andere reden tot opereren) dus ondanks dat het een veel voorkomende operatie is en de risico's klein is het eventuele risico wel met grote gevolgen. Hopelijk is de wachtlijst niet zo lang zodat we er lekker tegenaan hikken :')
Oh dan kom ik wel even met een juich reactie *O*
Mijn oudste heeft die operatie 2 keer gehad toen ze jong was (1e keer was het niet strak genoeg gezet) en met heel veel succes. Je ziet er niets meer van, alleen bij moeheid gaat ze licht loensen.
Het is een vrij simpele ingreep voor de artsen, alleen het grietje was er gruwelijk ziek van. Duizelig, spugen etc. Heel erg schrikken voor ons omdat ze bij eerdere, andere operaties geen krimp gaf maar haar hersens moesten gewoon wennen aan de nieuwe input.
Het is echt heel mooi geworden en na 2 dagen spugen was ze er gewoon weer bovenop.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:19:21 #13
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_159050235
Als ik het zo lees heb ik een heel standaard beginnende kleuter :D S laat ook weinig los. En als hij spontaan ergens mee komt dan is het altijd het soort informatie waarin ik wat minder geïnteresseerd ben, bv "de juf ging twee keer koffie halen" :')

Inmiddels word ik zelf steeds beter in het stellen van concrete vragen ;) En af en toe laat ik me bijpraten door S's vriendinnetje :7
Oude (on)bekende.
pi_159050615
Spannend Lazi!
Lijkt me ook een eng idee, opereren bij ogen, ik hoop met je mee op een korte wachtlijst!

Hier ook een kleuter die weinig loslaat. Al begint het wel meer te worden, maar dat komt ook omdat ik iets beter weet wat ie zo ongeveer allemaal doet en dan wat gerichter kan vragen dus :D
Ik vraag bijvoorbeeld naar zijn taakjes en dan vertelt ie wel of ie een taakje gedaan heeft of niet. Dan kan ik weer doorgaan op wat voor taakje hij gedaan heeft of (als hij geen taakje heeft gedaan) wat hij dan gedaan heeft (9 vd 10 keer bouwhoek of met constructiematerialen :') :D).

Over een half jaar wordt mijn kleuter gewoon 6... echt wtf, hoe kan dat?! En dan gaat ie naar groep 3, dat is dan ook wel tijd denk ik :D Hij krijgt steeds meer interesse in echt leren, leuk om die ontwikkeling te zien.
En mijn baby gaat dan naar groep 1,... :X

Leuk om die verse kleuter verhalen te lezen! Lijkt hier alweer zo lang geleden :') Wennen gaat heel snel blijkbaar
pi_159050630
Zoë zegt altijd:Ja doei dat ga ik niet weer zeggen hoor dan had je maar moeten luisteren of weet ik niet meer :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159051139
Ja, gerichte vragen heb ik ook gesteld :Y

En vanavond vertelde hij dat hij geleerd had over de aarde. En daar waren allemaal landen op. Ook Duitseland en Frankrijk. O+

Mevr_Mus _O- dat is ook informatie waar je wat mee kan :D

Hier op school hebben we een mijn schoolinfo app. Maar ik heb nu al gedoe met registreren :') De klasbord app gebruiken ze op de psz.

Wat spannend Lazi. Snap wel dat jullie het laten doen.
pi_159056029
Kim gaat de laatste tijd juist uitgebreid vertellen. Bv. Eerst gingen we rekenen, daarna hadden we taal. Daarna buiten spelen en dit en dat gedaan. Om 10.30 gingen we fruit eten en toen hadden we spelling.We gingen toen op het digibord een filmpje kijken en daarna brood eten en buiten spelen en daarna ging ik op de computer etc etc.

Ze vertelde laatst wel dat ze voor het eerst aardrijkskunde/topo krijgen, dat vind ze wel leuk. Ze kent alle provincies nu.

Vandaag was ze boos, want ze had de gymtas voor niks mee, want ze hadden cito. En gymmen is toch veel leuker hoor!

Tyler zegt uit zichzelf niet veel, maar als ik gerichte vragen stel dan komt alles weer boven lijkt wel. En dan komt er een uitgebreid verslag.
En omdat ik hem alleen op de woensdag en vrijdag van school haal wil hij dan vaak de klas laten zien. Nieuwe werkjes ed.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:26:14 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159057566
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:45 schreef Lois het volgende:

[..]

Oh dan kom ik wel even met een juich reactie *O*
Mijn oudste heeft die operatie 2 keer gehad toen ze jong was (1e keer was het niet strak genoeg gezet) en met heel veel succes. Je ziet er niets meer van, alleen bij moeheid gaat ze licht loensen.
Het is een vrij simpele ingreep voor de artsen, alleen het grietje was er gruwelijk ziek van. Duizelig, spugen etc. Heel erg schrikken voor ons omdat ze bij eerdere, andere operaties geen krimp gaf maar haar hersens moesten gewoon wennen aan de nieuwe input.
Het is echt heel mooi geworden en na 2 dagen spugen was ze er gewoon weer bovenop.
Wat een fijne reactie!
Ik zal me voor bereiden op een eventuele reactie van de hersenen op de nieuwe input en hoop dat het verder ook zo voorspoedig gaat hier.
Dank voor het delen. Waardeer het zeer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159062401
Mij zoontje vertelt ook niet zo veel van school, soms krijg je gewoon als antwoord:"weet ik niet meer"....wat mij heeft geholpen om een indruk te krijgen is om een paar keer op school te helpen, dan leer je toch ook een beetje de andere kinderen kennen en kun je zien hoe en waar ze mee bezig zijn.

Lastig wordt het pas als hij dingen vertelt die niet zo leuk zijn, bijvoorbeeld dat hij geduwd werd, dan weet ik niet zo goed, hoe ik dat moet inschatten, of het echt erg was of gewoon een keertje tijdens spelen of wat zijn eigen aandeel daarin was. Zo' n juf ziet ook niet alles.

Hoe ouder ze worden, hoe meer ze ook kunnen vertellen, maar of ze dat ook doen?

Ik vond het gewoon een heel groot verschil tussen peuterspeelzaal en school, op de peuterspeelzaal wist ik ook niet alles, maar op school hebben ze opeens zo veel meer interactie en moeten en worden ze ook snel veel zelfstandiger.
pi_159062579
Mijn oudste van 8 (groep 5) verteld nog steeds weinig uit zichzelf. Maar hij kan zich dingen wel steeds beter herinneren als ik er gericht naar vraag.. Het is gewoon niet zo'n prater over school. Hij heeft daar een wereld en hier een wereld, en daar zit ergens een grens tussen (ook qua gedrag).

Hier geen hippe schoolapp.. Een nieuwsbrief in de mail, en de rest van de dingen horen we rechtstreeks van juf (of de kinderen vanaf groep 3).
Ik zou het zo leuk vinden als er gewoon een camera in de klas zou staan om overdag af en toe te kunnen gluren :P
pi_159063042
Misschien moet ik gewoon maar het idee loslaten, dat ik alles over mijn kind weet en dat is vrij lastig als ze nog zo klein zijn...sommige dingen kom je ook gewoon achter, bijvoorbeeld wat ze geknutseld hebben, maar met wie ze gespeeld hebben en wat ze gespeeld hebben moeten ze toch echt zelf vertellen. En ik ben ervan overtuigd dat ik een heel ander beeld heb soms, dan wat er echt is gebeurd.

Laatst zat bijvoorbeeld een jongetje nog op de "denkstoel" alleen in de klas toen alle andere kinderen al buiten door hun ouders werden opgehaald. De juf zal haar redenen wel hebben, maar ik was toch benieuwd wat er was voorgevallen, maar ik zou het niet weten...iets met andere kindjes duwen en een andere moeder had het gezien vertelde mijn zoon....maar hoe hij zelf 2 dagen achter elkaar aan een totaal vieze jas kwam en of er een samenhang was....ik heb geen idee....
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:00:49 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159063873
Als je wilt weten hoe het op school gaat, dan een praatje maken met de juf lijkt mij? Vorige week kreeg ik van Anouk, midden in een huilbui dat schooohooool niet leuheuk is. Volgende dag even gevraagd aan juf hoe het gaat en het gaat dus goed.

Ik vraag aan Anouk ook altijd wat ze heeft gedaan. Standaard antwoord "weet ik niet" Gisteravond kwam ik uit mijn werk: "mama, wat heb je vandaag gedaan? Heb je het leuk gehad op je werk?" :D Grapjas.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159063953
Hier wordt ook weinig vertelt. Ook bij gericht vragen. Af en toe komt er wel wat los of verteld hij zelf iets (j. Is mijn vriend niet meer, want ik doe te druk (of andere reden) en dan de dag er op J is wel weer mijn vriend mama).
Of toen ik vandaag vroeg of hij al in de ridderhoek (de huishoek wordt elke keer ander ingericht naar aanleiding van het thema) gespeeld had, nee mama, dan moer ik te veel opruimen en dat wil ik niet. Dat vind ik dan wel jammer omdat ik weet dat ie het spelen op zich daar wel leuk zou vinden.

Maar ja, dat zal allemaal wel los lopen. Zo eens in de zoveel tijd komt er dan wel wat info uit wat hij los wil laten en daar leg ik me maar bij neer.

Al merk ik ooit ook wel aan wat hij thuis doet waar het op school over gaat. Dan is hij ineens terug aan het tellen vanaf 20 of vraagt hij sommen aan mij en moet ik sommen terugvragen. Dus ik neem dan aan dat hij met de groep 2-ers meegekeken heeft want dat vind hij wel interessant blijkbaar :)

Hier trouwens geen app of site waar dingen op geplaatst worden. Wel regelmatig een nieuwsbrief maar daar staat meer in wat ze gaan doen. En welke letter er in de lettermuur zit en waar ze voorwerpen voor mee mogen nemen.
pi_159064288
De app hier is ook alleen voor communicatie. Absentmeldingen, nieuwsbrieven, oproepjes etc.

Heel leuk om te lezen hoe andere kleuters hun dag vertellen :D

En soms is het voor mij nog lastig om te filteren wat waar vandaan komt. Zo vertelde M dat hij over de aarde had geleerd op school. Maar blijkbaar heeft oma gisteren nav een boek over de aarde verteld. En vanochtend zat M rechtop in bed te vertellen dat de juf ziek was geworden en naar huis ging en door het raam had gezwaaid. Ik dacht dat hij gedroomd had maar op school was zijn andere juf er en bleek zijn verhaal inderdaad te kloppen :D
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:18:11 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159066885
Volgens mij zei ik laatst nogal vriendinnetjes te spelen nog niet zo hoefde.... guess what? :D Twee gillende kleuters in huis.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159081131
:D
Ging het goed Susie? Was ze al eens ergens wezen spelen of was dit de eerste speeldate?

Vandaag kwam ook ineens een meisje vragen of M vanmiddag bij haar mocht spelen. :o Dat vond ik op dag 2 nog iets teveel van het goede en bovendien is dat ook totaal niet handig met niet zindelijk kind. En denk ook dat M er ook (nog?) niet op zit te wachten. Maar ik vond het wel leuk O+
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:28:21 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159082117
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 21:07 schreef Kyara het volgende:
:D
Ging het goed Susie? Was ze al eens ergens wezen spelen of was dit de eerste speeldate?

Vandaag kwam ook ineens een meisje vragen of M vanmiddag bij haar mocht spelen. :o Dat vond ik op dag 2 nog iets teveel van het goede en bovendien is dat ook totaal niet handig met niet zindelijk kind. En denk ook dat M er ook (nog?) niet op zit te wachten. Maar ik vond het wel leuk O+
Ja, allereerste speeldate! Ging goed, geen ruzies ;) Ze hebben in die 2 uur echt vanalles gedaan. Meisje is gewoon een jaar ouder dan Anouk :) Ik vond het zelf ook best spannend, zo'n meisje, die je niet kent enzo. Maar goed, het ging dus goed.
In de eerste week had Anouk ook al een date te pakken, maar die kon ik afhouden ivm verjaardag. Vond het ook echt te snel. Het is allemaal best druk zo op school, al die indrukken en nu ook nog wel. Anouk gaat ook nog eens 3 dagen naar de BSO. Maar ze vond het zelf ook erg leuk en eigenlijk moest ze blijven voor warm eten en slapen :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 13 januari 2016 @ 21:37:07 #28
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159082590
Speeldates O+ . Wij hebben er al enkele op zitten, zowel uit als thuis ;). Maar goed, wij wonen in zo'n ons-kent-ons dorp en de kinderen hebben allemaal bij elkaar op de psz gezeten dus we zijn geen vreemden van elkaar meer.

Draak heeft zelfs vriendinnetjes uit groep 7 en 8! Zelfs eentje met dezelfde naam _O-. Ze hebben er zelf al een oplossing voor gevonden: de oudste is 'grote Draak' en de jongste 'kleine Draak'.
Zij zorgen er ook voor dat Draak in de pauze netjes eet en drinkt tijdens de pauze (want anders stuitert ze de hele pauze door zonder eten en/of drinken).
En op donderdagmiddag komen die meiden Draak ophalen om samen naar school te lopen. Ik vertrouw die meiden volledig met haar en ook hun ouders ken ik goed dus ik laat haar met een gerust achter bij hun.
pi_159087116
Ik vind speeldates niet leuk. Maar blijkbaar vinden andere kinderen mij wel leuk. Dus ik heb regelmatig mn huis vol.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159091145
Daan had vorige week vrijdag bijna een speeldate, maar dat lukte niet ivm oppassende opa en logistiek..

En vandaag geen kans op een speeldate. Daan is gisteravond met zijn kin op de tegels gestuiterd. Die mocht een druppel lijm bij de hap gaan halen, snee van 2cm die bleef wijken..
Chris was zo bezorgd (of schuldig omdat het tijdens het stoeien gebeurde) dat hij niet rustig was voordat we thuis waren van de HAP. Die slaapt nu nog.
Gebeurde om 7 uur, om 10 over 9 was er plek. Kom je daar, blijken ze een uur uit te lopen. Dus kwart over 10 eindelijk aan de beurt. Gelukkig sliep Daan om half 8 thuis al, en is dat blijven doen tot de dokter klaar was met plakken(ze wilden wel meer van die makkelijke kinderen). 10 minuten later in de auto sliep hij alweer en is nu vrolijk wakker. Hij baalt dat hij niet naar school mag. :P
de arts twijfelde nog even, maar ik gaf aan dat het niet gek was voor Daan om zo stug te blijven slapen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 11:21:58 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_159093636
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind speeldates niet leuk. Maar blijkbaar vinden andere kinderen mij wel leuk. Dus ik heb regelmatig mn huis vol.
Die kinderen spelen met jou en niet met je kind? :D
pi_159093706
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:21 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Die kinderen spelen met jou en niet met je kind? :D
Nee dat niet.
Maar ik heb altijd wel wat lekkers in huis, maak even een bordje met appelpartjes of banana in stukken of een kommetje met komkommertjes.
En de wigwam mag altijd worden opgezet in de woonkamer. Ik zet vaak even een muziekje op ofzo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:15:38 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159094774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 07:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan had vorige week vrijdag bijna een speeldate, maar dat lukte niet ivm oppassende opa en logistiek..

En vandaag geen kans op een speeldate. Daan is gisteravond met zijn kin op de tegels gestuiterd. Die mocht een druppel lijm bij de hap gaan halen, snee van 2cm die bleef wijken..
Chris was zo bezorgd (of schuldig omdat het tijdens het stoeien gebeurde) dat hij niet rustig was voordat we thuis waren van de HAP. Die slaapt nu nog.
Gebeurde om 7 uur, om 10 over 9 was er plek. Kom je daar, blijken ze een uur uit te lopen. Dus kwart over 10 eindelijk aan de beurt. Gelukkig sliep Daan om half 8 thuis al, en is dat blijven doen tot de dokter klaar was met plakken(ze wilden wel meer van die makkelijke kinderen). 10 minuten later in de auto sliep hij alweer en is nu vrolijk wakker. Hij baalt dat hij niet naar school mag. :P
de arts twijfelde nog even, maar ik gaf aan dat het niet gek was voor Daan om zo stug te blijven slapen.
jeetje, dat ie gewoon doorsliep! wel fijn inderdaad. :)
in de haak.
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:31:37 #34
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159095103
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dat niet.
Maar ik heb altijd wel wat lekkers in huis, maak even een bordje met appelpartjes of banana in stukken of een kommetje met komkommertjes.
En de wigwam mag altijd worden opgezet in de woonkamer. Ik zet vaak even een muziekje op ofzo..
Voor iemand die het niet leuk vindt, pak je wel leuk uit ;)

Jeetje, wat sneu voor Daan! En dat hij gewoon door heeft geslapen :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159097313
Ik had gisteren ook een speler mee. Meisje was hier 1 keer eerder geweest. T ging zo leuk. Ik kon merken dat ze zelf ook een jonger broertje had want ze deed t ook leuk met Luuk. Waar andere kinderen al beginnen te gillen als Luuk mee wil doen vond zij het prima en paste ook t spel aan aan Luuk.
*poef* nu is het weg
pi_159097688
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had gisteren ook een speler mee. Meisje was hier 1 keer eerder geweest. T ging zo leuk. Ik kon merken dat ze zelf ook een jonger broertje had want ze deed t ook leuk met Luuk. Waar andere kinderen al beginnen te gillen als Luuk mee wil doen vond zij het prima en paste ook t spel aan aan Luuk.
Hier wilt Bram altijd de baby spelen en wordt hij heel modern bemoederd door 2 moeders...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:49:39 #37
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_159098399
Ik moet zelf nog steeds een beetje wennen aan de speeldates. Maar ik zie ook voordelen: ik heb het huis vanmiddag voor me alleen O+

Ik merk dat S het maken van afspraakjes nog wat ingewikkeld vindt. Hij maakt regelmatig dubbele afspraken. Of eigenlijk denk ik dat hij zich meerdere afspraken laat aanpraten :') Net lieten we alweer een huilend vriendinnetje achter op het schoolplein :{
Oude (on)bekende.
pi_159098416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik moet zelf nog steeds een beetje wennen aan de speeldates. Maar ik zie ook voordelen: ik heb het huis vanmiddag voor me alleen O+

Ik merk dat S het maken van afspraakjes nog wat ingewikkeld zijn. Hij maakt regelmatig dubbele afspraken. Of eigenlijk denk ik dat hij zich meerdere afspraken laat aanpraten :') Net lieten we alweer een huilend vriendinnetje achter op het schoolplein :{
Oh herkenbaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159104861
Ik haat speeldates.
Maar ik heb wel drie kinderen dus ik kom er niet onder uit maar voor mij is het nooit wennen.
Mijn eerste (2001) heeft een autistische stoornis waardoor meteen iedereen (lees ouders) bang van hem is/was dus weinig speeldates in zijn jeugd. Alleen de moeders die wat ‘verder denken’ lieten hun kinderen bij ons en dat waren er niet veel.
Nummer twee; ontzettend populair, iedereen wil met hem spelen, dus veel volk aan de deur en over de vloer.
Jongste kind, dochter, ook populair, maar is net 6 geworden dus de speeldates zijn net (een jaar) van start.
Ik ben er na 3 kinderen nog steeds niet goed in (gisteren kinderfeestje gevierd met 8 meisjes van 5/6). Gelukkig is mijn echtgenoot hier wel beter in.
Komt goed uit want hij is fulltime thuis en ik niet.

(Oh, en met mijn oudste is het nu helemaal goedgekomen. Hij heeft geen bergen vrienden maar wel een paar)
pi_159117568
Chris is nu gelukkig op een leeftijd dat hij en zijn vriendjes/vriendinnetjes zichzelf wel redden bij het spelen. Wisselt ook aardig af met hier&daar.
Met Daan weer opnieuw kleine guppies mee naar huis, of mijn guppie naar iemand anders. Dat zal wel weer wennen worden tzt..
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:40:52 #41
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159119023
Ik heb een vraag: mijn tandarts wil bij mijn zoon een röntgenfoto maken om nog verder te controleren op gaatjes. Ik vind het wat jong. Gebeurt dat bij jullie kinderen ook? Zo ja, hoe vaak, vanaf welke leeftijd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 15 januari 2016 @ 10:46:15 #42
5428 crew  miss_sly
pi_159119118
Laatste keer heeft de tandarts bij mijn dochter ook een foto gemaakt. het is om te kijken of alle tanden aanwezig zijn, hoe het zit met de stand van de tanden, of er niets rot is wat de aankomende tanden van het blijvende gebit al kan aantasten en hoe het zit met de wortels van het melkgebit zodat je kunt zien hoe het met het wisselen gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159119172
Bij Jen is er ook al eens een foto gemaakt idd. Volgens mij is dit gewoon normaal ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:52:15 #44
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159119209
Dank voor de reacties, dames. O+
pi_159149610
Toevallig gisteren het eerste echte speeldate bij ons thuis gehad, en het viel mij mee, hoewel het best lang was van 12.00 tot 16.00 uur. Mijn zoontje was al eens eerder bij dat jongetje thuis uitgenodigd.

Ik had verwacht dat ze echt samen iets gingen spelen, maar dat was maar van korte duur. Ze gingen wel het speelgoed bekijken, uiteindelijk heb ik dan maar voorgesteld om de speeltuinen in onze buurt te bekijken, want het jongetje komt uit een andere wijk....en dus zijn wij bijna 2 uur buiten geweest....beetje koud, maar ze hebben zich vermaakt. Ik merkte wel dat mijn zoontje jaloers werd, omdat ik het andere jongetje af en toe hielp.
Dat vond ik ook een beetje tricky, ze zijn net te klein om uitgebreid te praten of durven het ook nog niet zo goed en daarom weet je niet, wat ze al kunnen en wat niet en ook hoe goed ze luisteren....bij je eigen kind kun je dat toch net iets makkelijker inschatten, die laat ik gerust alleen klimmen of alleen iets vooruit steppen.

En het fenomeen eten en drinken ruilen/ delen op school heeft intrede gedaan....weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden, eerst kreeg hij een pakje drinken van een kindje uit de klas (en nu wil hij zelf geen water meer mee naar school) en vrijdag heeft hij één droog beschuitje gedeeld met twee andere kinderen... dat was het reserve eten omdat ze groenten- en fruitdag hadden. Bij het pakje drinken zei hij wel dat ze eerst de juf moeten vragen, of het mag, maar ik denk niet dat het bij het beschuitje ook zo was.... van mij mag het best een keertje , maar ik weet dat andere ouders toch ander eten meegeven dan ikzelf en ben bang dat zijn eigen eten en drinken opeens niet meer aantrekkelijk genoeg is.
pi_159149749
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:26 schreef Zana het volgende:
Toevallig gisteren het eerste echte speeldate bij ons thuis gehad, en het viel mij mee, hoewel het best lang was van 12.00 tot 16.00 uur. Mijn zoontje was al eens eerder bij dat jongetje thuis uitgenodigd.

Ik had verwacht dat ze echt samen iets gingen spelen, maar dat was maar van korte duur. Ze gingen wel het speelgoed bekijken, uiteindelijk heb ik dan maar voorgesteld om de speeltuinen in onze buurt te bekijken, want het jongetje komt uit een andere wijk....en dus zijn wij bijna 2 uur buiten geweest....beetje koud, maar ze hebben zich vermaakt. Ik merkte wel dat mijn zoontje jaloers werd, omdat ik het andere jongetje af en toe hielp.
Dat vond ik ook een beetje tricky, ze zijn net te klein om uitgebreid te praten of durven het ook nog niet zo goed en daarom weet je niet, wat ze al kunnen en wat niet en ook hoe goed ze luisteren....bij je eigen kind kun je dat toch net iets makkelijker inschatten, die laat ik gerust alleen klimmen of alleen iets vooruit steppen.

En het fenomeen eten en drinken ruilen/ delen op school heeft intrede gedaan....weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden, eerst kreeg hij een pakje drinken van een kindje uit de klas (en nu wil hij zelf geen water meer mee naar school) en vrijdag heeft hij één droog beschuitje gedeeld met twee andere kinderen... dat was het reserve eten omdat ze groenten- en fruitdag hadden. Bij het pakje drinken zei hij wel dat ze eerst de juf moeten vragen, of het mag, maar ik denk niet dat het bij het beschuitje ook zo was.... van mij mag het best een keertje , maar ik weet dat andere ouders toch ander eten meegeven dan ikzelf en ben bang dat zijn eigen eten en drinken opeens niet meer aantrekkelijk genoeg is.
Water en droog beschuit? Serieus?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159149871
Mijn jongste heeft ook water mee, maar dat is ter compensatie van al zijn zoete boterhammen, omdat geen kaas/vlees lust.
Maar zoals ik het lees is het als een kind geen groente/fruit mee heeft, dat ze op school beschuit krijgen? Dan eet het kind wel zijn gewone bakje leeg?

Ruilen mag hier niet bij de kleuters. Bij de oudste (groep 3-4-5) mag het wel, maar soms verbied juf het een weekje als kinderen er te vaak onenigheid om krijgen.

Ik vind spelen van 12-16 wel lang voor het eerst. Ik geloof dat ze hier meestal tot half 3 speelden in het begin. Nu wel langer..
pi_159149960
Hier ook gewoon water mee hoor. Dat drinkt hij thuis ook. Hij luncht nu nog gewoon thuis maar straks melk voor bij de lunch mee.

Ik zou niet zo blij worden van eten/drinken ruilen eigenlijk :?
pi_159150035
Hier word er ook niet geruild, soms wel gedeeld.
Ik maak me daar eigenlijk niet druk om.
pi_159150349
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Water en droog beschuit? Serieus?
Ja, is dat zo gek als 10 uurtje op een dag dat ze (theoretisch) een stuk groente of fruit van school krijgen?

Ik heb in het begin ook iets anders te drinken meegegeven, maar toen zat de fles een paar keer niet goed dicht en was ook eens omgevallen op school en zei mijn zoontje zelf dat hij water mee moest, dus heb ik dat gedaan. Er zijn ook scholen waar geen pakjes meemogen of de afval mee terug naar huis en ze hebben sowieso een kraanwaterdag per week...
En als ze van school groente en fruit krijgen, kan hij toch mooi dat eten...alleen in het begin kregen ze de ene dag wel iets en dan weer niet en de juf begint volgens mij ook pas met klaarmaken tijdens het eetmoment en dat neemt toch wat tijd bij > 20 kinderen, dus dat (onaantrekkelijke) beschuitje kwam meestal wel op....want als ik een koekje meegeef als reserve, dan weet ik zeker dat hij dan nog minder groente en fruit eet/ probeert . En dat lijkt mij nu niet de bedoeling van dat EU gesubsidieerde programma.... In theorie is het leuk, maar in de praktijk heeft de juf eigenlijk geen tijd voor het extra werk en hebben de meeste andere kinderen gewoon eten mee.
Ik had gehoopt dat ze in groepsverband één soort eten/ proeven en dat ze daarnaast niets anders mogen of alleen als ze het echt niet lusten, maar blijkbaar is dat niet zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zana op 16-01-2016 16:27:41 ]
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:36:09 #51
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159150767
De mijne krijgt een beker mee, die hij op school vult met water. Verder krijgt ie fruit, hetzij van mij, hetzij van de EU.
Op de bso krijg ik er ook niet in dat water drinkbaar is. Altijd limonade... :') Niet gek dat overgewicht zo vaak voorkomt, lijkt mij.
pi_159154810
Mijn kinderen krijgen niks van de EU :D
pi_159156548
De mijnessen krijgen een stuk fruit mee en melk en appelsap of sinasappelsap. Soms wissel ik wel wat geef ik optimel mee of een keer een wicky aardbei.
Thuis drinken ze vaak genoeg water of aanmaaklimo.
Overgewicht zit m heus niet in een pakje appelsap. Dat zit m in structureel verkeerde voeding en weinig bewegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159156580
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:40 schreef amaranta het volgende:
Mijn kinderen krijgen niks van de EU :D
Ik heb geen idee. Maar al kregen ze wel een stuk fruit, dan eten ze maar 2 stukken fruit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159158767
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:46 schreef Ticootje het volgende:
De mijnessen krijgen een stuk fruit mee en melk en appelsap of sinasappelsap. Soms wissel ik wel wat geef ik optimel mee of een keer een wicky aardbei.
Thuis drinken ze vaak genoeg water of aanmaaklimo.
Overgewicht zit m heus niet in een pakje appelsap. Dat zit m in structureel verkeerde voeding en weinig bewegen.
Appelsap is structureel verkeerde voeding ;)

Voor mijn kind iig wel. Ze is/ was zo knetteronhandig dat ze heel lang niet of nauwelijks bewoog. Had lang een prima lijfje. Toen ging ze naar het Mkd (minder naar buiten?) en poef, op het randje van dik.
Nu drinkt ze dus vrijwel alleen nog bizar dunne ranja, tomatensap en water. En verder eet ze prima gezond, maar dat is niet genoeg om zomaar weer dunnig te worden.
Het is volgens mij heel makkelijk om te onderschatten hoe groot het suiker/ calorieenaandeel van al die zoete drankjes in je eetpatroon is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 januari 2016 @ 21:55:35 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159159019
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Appelsap is structureel verkeerde voeding ;)

Voor mijn kind iig wel. Ze is/ was zo knetteronhandig dat ze heel lang niet of nauwelijks bewoog. Had lang een prima lijfje. Toen ging ze naar het Mkd (minder naar buiten?) en poef, op het randje van dik.
Nu drinkt ze dus vrijwel alleen nog bizar dunne ranja, tomatensap en water. En verder eet ze prima gezond, maar dat is niet genoeg om zomaar weer dunnig te worden.
Het is volgens mij heel makkelijk om te onderschatten hoe groot het suiker/ calorieenaandeel van al die zoete drankjes in je eetpatroon is.
mijnes krijgen dagelijks een pakje appelsap en fruitreep mee naar school, thuis aanmaaklimo, en ze snoepen ook redelijk wat af. Broodbeleg en avondeten zijn daarentegen wel weer redelijk gezond allemaal. Blijkbaar zit mager zijn in de genen bij hen, want ze zijn allebei klein van stuk en vrij licht voor hun leeftijd. Denk dus dat het niet zozeer alleen aan beweging, of suikerinname ligt, maar ook aan genetische aanleg. :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159159497
Ik vind dit altijd een moeilijk punt. Ik probeer zo gezond mogelijk te laten eten en dat gaat best aardig. Iedere dag fruit en groente en weinig snoepen (maar dan wel weer koekjes, chocola krijgen ze eigenlijk alleen als ze het in een tractatie krijgen of in het weekend vlokken mogen. We maken wel eens een uitzondering bij een uitje). We hebben in de ochtend en in de middag een moment voor een tussendoortje: 1× fruit en 1x een koekje.

Drinken vind ik lastiger. Zeker eva blieft geen water of thee. Dus dat is altijd sap. Appelsap, perensap of taxi/roosvicee/spa & fruit oid.
Heel af en toe kan ik er een beker diksap tussen sneaken.

De jongste lust af en toe gelukkig wel 'een kopje thee :')' en dat lust ze zonder suiker.
pi_159160023
Mja beleg doe ik dan weer helemaal niks mee. Ze houdt meer van hartig, maar zou van mij best elke dag zoet mogen (wat de jongste dus ook eet). Op calorieën zit t verschil daar toch meer in wat je precies kiest binnen een categorie dan tussen de categorieën.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159160100
Beleg is hier bijna altijd pate, smeerkaas, roomkaas, jam, filet. Standaard wat er op tafel ligt hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159160217
Wij hebben de afspraak dat het ene broodmomebt zoet is en het andere moment hartig. Dus in de ochtend zoet? In de middag hartig.
Nu moet ik wel zeggen dat ze altijd maar 1 boterham aten en de regel daar wat op gebaseerd is.
Maar zeker de jongste eet momenteel 2 of 3 boterhammen en dan hoeven ze echt niet alle 3 hartig te zijn. Maar de 1e boterham van dat moment heeft dat wel. Daarna wordt de keuze iets ruimer.
pi_159160327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:47 schreef Luchtbel het volgende:
Dat lijkt me naar. Zo´n ontwikkeling als je bewust ergens voor gekozen hebt. Mijn dochter is twee keer van school veranderd. Op de tweede school lag na een tijdje de nadruk zo op het vormen van Leonardo-groepen dat er voor de rest in het slop raakte. De zomer dat zij die school verliet gingen nog een aantal kinderen uit haar klas. Tegen haar waren de juffen echt niet prettig. Noemden haar zwakbegaafd, waar ze bij stond.
Ik weet dat dat gebeurt, heb van meer mensen gehoord dat dat hen vroeger is overkomen, maar ik vind het echt onvoorstelbaar dat een juf zoiets doet. :{ Is dat nog aangekaart bij de school? En die Leonardo-groepen zijn echt geen excuus voor zoiets hoor, mijn kinderen zitten ook in zo'n klas en dan wil je ook gewoon dat een juf voor haar kinderen staat en voor ze zorgt, niet dat ze ze in hokjes propt (en zeker niet waar ze bij staan). Bah wat triest dat ze dat heeft moeten aanhoren. :(
pi_159160542
Ik denk dat er inderdaad veel ook met bouw/genen te maken heeft. Mijn kinderen zijn slechte fruit eters. De jongste eet ook slecht groente.
Toch zijn beide totaal niet dik en is de oudste zelfs wat mager.

Ik probeer ze goede keuzes mee te geven, maar echte beperkingen hebben we hier niet. Oudste lust geen zoet op brood en eet alleen hartig of een droge boterham.
Jongste heeft heel lang alleen maar chocopasta op brood gegeven, maar dat vond ik beter dan niks eten.

En hoewel ze vaak om een koekje/snoepje vragen en vaak ook krijgen, word er ook regelmatig om een boterham gevraagd.

Oudste eet tegenwoordig echt heel veel, maar blijft toch hangen op 17/17.5 kg bij 115 cm en 5,5 jaar.
Jongste blijft hangen bij 13/13.5 kg, bij 95 cm en bijna 3 jaar.

Drinken ook nooit over gediscussieerd. Oudste heeft heel lang elke dag Fristi gedronken. Ineens was dat klaar. Nu drinkt hij siroop aardig verdunt of water. Jongste drinkt hetzelfde als zijn grote broer.

Voor mijn kinderen lijkt het te werken dat wanneer ze de eigen keus/vrijheid krijgen met zo af en toe een beperking dat ze daar eigenlijk heel goed mee om kunnen gaan.
Zo mogen ze hier ook altijd hun tablet pakken. En meestal zorgt dat er voor dat ze er even kort op spelen, maar ook snel genoeg weer weg leggen.
Terwijl ik om mij heen vaak hoor dat ze het gebruik echt moeten beperken omdat ze er anders de hele dag op zitten. Ik vraag mij dat dan echt af, als ze altijd de keus hebben of dat dan ook blijft.
pi_159167709
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het is volgens mij heel makkelijk om te onderschatten hoe groot het suiker/ calorieenaandeel van al die zoete drankjes in je eetpatroon is.
Dat denk ik ook. In een glas dubbelfriss zitten iets van vier suikerklontjes, hebben we ooit berekend. Terwijl echt geen ouder ter wereld zijn kind vier klontjes suiker in de thee zou toestaan ;)

(Matigen met suiker vind ik overigens ook slim als je geen aanleg hebt voor overgewicht, suiker kent wel meer nadelen natuurlijk)
  zondag 17 januari 2016 @ 08:11:00 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159167800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:38 schreef As1981 het volgende:
Ik denk dat er inderdaad veel ook met bouw/genen te maken heeft. Mijn kinderen zijn slechte fruit eters. De jongste eet ook slecht groente.
Toch zijn beide totaal niet dik en is de oudste zelfs wat mager.

Ik probeer ze goede keuzes mee te geven, maar echte beperkingen hebben we hier niet. Oudste lust geen zoet op brood en eet alleen hartig of een droge boterham.
Jongste heeft heel lang alleen maar chocopasta op brood gegeven, maar dat vond ik beter dan niks eten.

En hoewel ze vaak om een koekje/snoepje vragen en vaak ook krijgen, word er ook regelmatig om een boterham gevraagd.

Oudste eet tegenwoordig echt heel veel, maar blijft toch hangen op 17/17.5 kg bij 115 cm en 5,5 jaar.
Jongste blijft hangen bij 13/13.5 kg, bij 95 cm en bijna 3 jaar.

Drinken ook nooit over gediscussieerd. Oudste heeft heel lang elke dag Fristi gedronken. Ineens was dat klaar. Nu drinkt hij siroop aardig verdunt of water. Jongste drinkt hetzelfde als zijn grote broer.

Voor mijn kinderen lijkt het te werken dat wanneer ze de eigen keus/vrijheid krijgen met zo af en toe een beperking dat ze daar eigenlijk heel goed mee om kunnen gaan.
Zo mogen ze hier ook altijd hun tablet pakken. En meestal zorgt dat er voor dat ze er even kort op spelen, maar ook snel genoeg weer weg leggen.
Terwijl ik om mij heen vaak hoor dat ze het gebruik echt moeten beperken omdat ze er anders de hele dag op zitten. Ik vraag mij dat dan echt af, als ze altijd de keus hebben of dat dan ook blijft.
Copy, paste.
Ben ik jou of ben jij mij?
  zondag 17 januari 2016 @ 14:28:03 #65
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159173608
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:30 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ik weet dat dat gebeurt, heb van meer mensen gehoord dat dat hen vroeger is overkomen, maar ik vind het echt onvoorstelbaar dat een juf zoiets doet. :{ Is dat nog aangekaart bij de school? En die Leonardo-groepen zijn echt geen excuus voor zoiets hoor, mijn kinderen zitten ook in zo'n klas en dan wil je ook gewoon dat een juf voor haar kinderen staat en voor ze zorgt, niet dat ze ze in hokjes propt (en zeker niet waar ze bij staan). Bah wat triest dat ze dat heeft moeten aanhoren. :(
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen enkel probleem net die Leonardo-groepen he. Oké juist als er passend onderwijs is. Ik weet niet meer precies hoe het zat maar om een tweede groep te kunnen vormen was toen een bepaalde score ofzo nodig. En de hoofdjuffen en directrice leken op een gegeven moment alleen nog daar op gefocust. Om eerlijk te zijn was ik destijds echt niet in staat om iets te ondernemen dit gedoe. Toen we erachter kwamen wat er gebeurde (mijn dochter speelde onder andere nog maar één keer per week in de pauze buiten, de rest van de tijd zat ze in hulpklasjes?!) plus die nare reactie en toen hebben mijn vrienden waar ze woont de beslissing genomen haar naar de school te doen waar hun kinderen ook op zitten/ zaten. Want alle 'hulp' was voornamelijk druk en het kind liep meer en meer vast.
Op de nieuwe school is ze nog een keer naar groep vier gegaan, daar zeiden ze na een paar maanden dat ze best naar groep 5 had gekund. Maar toen had ze net haar plek gevonden in de klas en alles dus we hebben het zo gelaten. Ze zit nu in groep 7 en ze moet hard werken om goed mee te komen en heeft extra rekenen. Maar dat lukt zo dus wel. Zwakbegaafd is in elk geval iets anders. Ze as natuurlijk nog vrij jong toen dit gebeurde en die opmerking op zich kan ze zich niet herinneren. Wel hoe naar het was om naar school te gaan. En de hulp die ze kreeg indertijd omdat ze in een pleeggezin woonde is grotendeels gebruikt om de schade die door dit schoolgedoe is aangericht te herstellen. Ouders van een kindje met soortgelijke ervaring hebben er wel melding van gemaakt.
pi_159225083
Ik heb met Jen overlegd qua drinken en ze neemt voortaan een flesje water mee. Ze heeft wel wat aanleg om wat steviger te zijn en ik kan verder niks bedenken waar op te letten behalve dus de appelsap / roosvisee.

Gister rapportbespreking gehad voor Leyla, die op dr gemakje al groep 3 werkjes aan het maken is. Het enige wat haar beperkt is haar woordenschat, ze kwam natuurlijk al met een enorme achterstand op school. Maar dat trekt nu aardig bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159247257
Kyara, hoe gaat het met M op school?
pi_159274841
Volgende mijlpal. Eerste uitnodiging voor een kinderverjaardag.....Heeft hier iemand nog tips voor een cadeautje voor een vijfjarige 👦 en hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan een cadeautje?
pi_159275245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:56 schreef Zana het volgende:
Volgende mijlpal. Eerste uitnodiging voor een kinderverjaardag.....Heeft hier iemand nog tips voor een cadeautje voor een vijfjarige 👦 en hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan een cadeautje?
Leuk, een feestje!
Dit. Bij de Action. Aanrader.



Blaasstiften zijn ook een hit.
Budget bij ons is 7-8 euro.
Met een meidenkwartet
pi_159275249
Ik probeer altijd voor 5 euro, maar soms is het net ietsje meer.

Hier zijn knutselspulletjes altijd goed. Kleurpennen, stiften, potloden, schetsblokken, ribbelpapier, gekleurde vouwblaadjes... Maar ook springtouw, lego (klein pakje), uno, skip-bo, ...
pi_159275258
Is het een meisje of jongen?
pi_159275491
Budget ligt meestal rond de tien euro, en ik overleg altijd met het kind en de ouders wat de wensen zijn. Want de dingen die hierboven worden genoemd zijn hier niet echt een succes :)
pi_159275608
Vaak hebben ze hier ook een mandje bij de speelgoedwinkel. Vond dat altijd stom, maar blijkt toch handig te zijn.
Met een meidenkwartet
pi_159275617
Budget hier ook rond de 10 euro en S kiest altijd uit. Ik laat haar daar vrij in, geef haar wel zo nu en dan iets om over te denken (denk je echt dat M (jongetje) iets van Frozen leuk vindt?) en dan trekt ze altijd bij. Ik wil haar leren dat ze iets uitzoekt dat ze leuk vindt om te geven en waarbij ze denkt aan wat de ander leuk zou vinden. Tot nu toe heeft dat geresulteerd in soms wel bijzondere cadeautjes die wel heel erg in de smaak vielen bij de jarige,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159275644
Hier is het budget ook 10 eu max.
Ik haal meestal het kadootje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159275768
Ik vind 10 euro echt best wel veel :o

Ik kan me ook altijd een beetje storen aan de hoeveelheid. Soms krijgen ze wel drie cadeautjes van één gast. Met één zouden ze ook blij geweest zijn. Het wordt zo snel zo overdadig allemaal, vind ik.

Maar misschien ben ik erg sober daarin hoor. Al vind ik dat ze hier echt meer dan genoeg speelgoed hebben (te veel).

Dozen met uitgezochte cadeautjes waar je uit kunt kiezen, vind ik ook niks. Ik overleg wel met mijn eigen kinderen over wat te kopen.
pi_159275811
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind 10 euro echt best wel veel :o

Ik kan me ook altijd een beetje storen aan de hoeveelheid. Soms krijgen ze wel drie cadeautjes van één gast. Met één zouden ze ook blij geweest zijn. Het wordt zo snel zo overdadig allemaal, vind ik.

Maar misschien ben ik erg sober daarin hoor. Al vind ik dat ze hier echt meer dan genoeg speelgoed hebben (te veel).

Dozen met uitgezochte cadeautjes waar je uit kunt kiezen, vind ik ook niks. Ik overleg wel met mijn eigen kinderen over wat te kopen.
Ik vind het veel erger dat je in een normale speelgoedzaak bijna niks meer kan halen wat minder kost.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159275838
Het is me nog altijd prima gelukt. :Y

Speelgoed is altijd duur geweest. Ik vind het eerder jammer dat waar ik vroeger blij was met een mooie barbie (toen nog onbetaalbaar) als grote cadeau, mijn dochter er soms wel drie krijgt op één verjaardag, naast het grote cadeau.
pi_159275915
Bij Flying Tiger vinden wij ook altijd wel toffe cadeautjes. hele leuke teken-/kleurboeken hebben ze daar, en bv zo'n spijkerbedje om vormen in te maken. ^O^
pi_159275996
Ik vraag het meestal aan de ouders als ik het zelf niet weet. Bij mijn oudste deed ik vaak wel rond de 10 euro, soms ook iets meer omdat het (beste)vriendje iets specifieks vroeg waarvan ik ook weet dat hij er echt blij van wordt. Maar hij werd ook maar 3 keer per jaar uitgenodigd. Dan is het wel te doen.

De jongste is wat meer een allemansvriendje, dus daar moesten we nog even kijken hoe dat gaat. Ik denk dat wel dat ik daar wat rustiger begin. euro of 7-8 is ook wel goed.
pi_159276092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het is me nog altijd prima gelukt. :Y

Speelgoed is altijd duur geweest. Ik vind het eerder jammer dat waar ik vroeger blij was met een mooie barbie (toen nog onbetaalbaar) als grote cadeau, mijn dochter er soms wel drie krijgt op één verjaardag, naast het grote cadeau.
eens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159276134
Ik heb voor kinderen van goede vrienden wel een wat hoger budget trouwens (8-10 euro ofzo).
pi_159276144
Ik vind 10 euro ook echt heel veel. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159276231
Maar het is ook de cultuur waar je inzit op de een of andere manier. Bij mijn dochter heb ik de indruk dat iedereen een beetje de 5-euro-richtlijn aanhoudt.

Maar op het feestje van mijn zoon afgelopen weekend schrok ik toch wel van het formaat lego-doosjes dat hij kreeg enzo. Dan ga je je ook wat bezwaard voelen als je zelf de kleinere doosjes kiest.

Maar ik blijf wel bij mijn eigen ding daarin hoor, ze hebben allebei behoorlijk wat feestjes per jaar en ik vind het een prima bedrag (5 euro).
pi_159276273
Ik vind dat iedereen gewoon naar zichzelf moet kijken en moet doen wat goed voelt.
Wat anderen geven is niet belangrijk, noch of het duurder is, noch of het goedkoper is.

Wij hebben maar 1 kind en we hebben het niet krap, dus vinden we dat tot 10 euro kan. Dat is het enige waar wij naar kijken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159276380
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat iedereen gewoon naar zichzelf moet kijken en moet doen wat goed voelt.
Wat anderen geven is niet belangrijk, noch of het duurder is, noch of het goedkoper is.

Wij hebben maar 1 kind en we hebben het niet krap, dus vinden we dat tot 10 euro kan. Dat is het enige waar wij naar kijken :)
Dit dus. Ik hou me echt niet bezig met wat anderen uitgeven. Mijn kind heeft minder dan vijf feestjes per jaar, en wij kunnen dus 10 euro per feestje missen. Ik zie geen reden om dat bedrag omlaag te schroeven.
pi_159276512
Nog een cadeautjestip: We kochten een keer een tof opbergdoosje van de xenos met uiltjes erop. Dat vonden de vriendinnetjes blijkbaar allemaal zo leuk dat ze bij hun eigen verjaardag kwamen vragen aan mij of ze ook zo'n doosje mochten krijgen van S. ^O^
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:46:08 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159277134
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
...... zo'n spijkerbedje om vormen in te maken. ^O^
Dat vindt mijn puber echt zo leuk! En blijkbaar is dat universeel, want ze heeft het met kerst aan haar 'lootje' gegeven, en die vond het ook erg leuk.
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:25:59 #89
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159285250
Mag ik even klagen? ik weet ook niet wat ik er mee moet verder..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159286579
In het school ondersteunings profiel zou moeten staan wat de school kan bieden. Als het "zorgprobleem" hier niet in staat kan dat reden zijn om een kind af te wijzen, te verwijderen.


Op de gang staan lijkt mij geen oplossing.
pi_159286757
Als oudercollectief zeggen dat je je kind van school haalt als hij niet vertrekt is zeker geen optie?
Een 7jarige in groep 2 lijkt mij per definitie al geen passend onderwijs.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 21 januari 2016 @ 18:39:58 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159286897
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:35 schreef Vanyel het volgende:
Als oudercollectief zeggen dat je je kind van school haalt als hij niet vertrekt is zeker geen optie?
Een 7jarige in groep 2 lijkt mij per definitie al geen passend onderwijs.
Vast wel een optie, maar of het de beste optie is? Dat er iets moet gebeuren is duidelijk, maar probeer toch de dialoog met de school aan te gaan voor een constructieve oplossing. En daar zou je dan ook de ouders van het betrokken kind bij kunnen proberen te betrekken. Geen idee of die ouders daarvoor openstaan, natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door livelink op 21-01-2016 18:49:19 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159287002
Ik dacht te lezen dat dat al zonder resultaat geprobeerd is, maar dat staat er idd niet letterlijk.

Kan me ook gewoon niet voorstellen dat het voor dat jongetje fijn is om zo oud nog tussen de minis te moeten zitten. Kun je in je ontwikkeling wel achter zijn, maar toch. Dat ie niet lekker in zijn vel zit lijkt me met dit verhaal iig wel helder.

Enig idee wat zijn ouders ervan vinden?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:07:50 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159287571
Bij Anouk zit een jongetje in de klas die wordt dit jaar 7. Zou eigenlijk al in groep 3 moeten zitten, maar het is op zijn vorige school niet goed gegaan. Gelukkig zit Anouk op een school waar er wel goed rekening gehouden wordt met "probleem" kindjes. (Weet ff niet hoe ik het moet noemen).
Oplossing voor iets dergelijks zou ik niet weten, vind het vooral heel erg voor het jongetje in kwestie. Ik vraag mij dan ook af of er niet veel meer aan de hand is met hem. Het is toch een soort uiting van iets. Maar goed, ik heb er niet voor gestudeerd.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159288023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Budget hier ook rond de 10 euro en S kiest altijd uit. Ik laat haar daar vrij in, geef haar wel zo nu en dan iets om over te denken (denk je echt dat M (jongetje) iets van Frozen leuk vindt?) en dan trekt ze altijd bij. Ik wil haar leren dat ze iets uitzoekt dat ze leuk vindt om te geven en waarbij ze denkt aan wat de ander leuk zou vinden. Tot nu toe heeft dat geresulteerd in soms wel bijzondere cadeautjes die wel heel erg in de smaak vielen bij de jarige,
Same here. Ik hoef echt niet voor te stellen om cadeautje te kopen, dat wil ze écht zelf doen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:36:00 #96
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159288450
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:35 schreef Vanyel het volgende:
Als oudercollectief zeggen dat je je kind van school haalt als hij niet vertrekt is zeker geen optie?
Een 7jarige in groep 2 lijkt mij per definitie al geen passend onderwijs.
Ik geloof wel dat ik mijn kind thuis zou gaan houden... Het moet in de klas wel veilig zijn, anders zadel je 30 kinderen op met het probleem van dat ene jochie - hoe rot ik het ook voor hem vind.
pi_159289237
Ik zou denk ik 7.50 - 10.00 euro aanhouden. Maar nog geen uitnodiging gehad hier.

Wat ik triester vond is dat Yaro vorig jaar van de 5 kindjes 1 cadeautje kreeg en de rest geld gaf en 1 een cadeaukaart.
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:08:00 #98
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159289307
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:05 schreef As1981 het volgende:
Ik zou denk ik 7.50 - 10.00 euro aanhouden. Maar nog geen uitnodiging gehad hier.

Wat ik triester vond is dat Yaro vorig jaar van de 5 kindjes 1 cadeautje kreeg en de rest geld gaf en 1 een cadeaukaart.
Dat is toch niet leuk? -O-

Ik had uk wat laten uitkiezen voor een jarige klasgenoot. Had ie het al. Bonnetje opgezocht zodat ie kon ruilen, was mijn uk stiekem toch wel sip. Want hij had echt geprobeerd wat tofs uit te zoeken.
pi_159289468
Moppert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159289486
De oudste zou dat geld en cadeaubonnen juist wel te gek vinden. Ze vind het geweldig om in de speelgoedwinkel rond te lopen en te kunnen kopen. Dus je zou dr een groot plezier doen met bonnen of geld :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159289847
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:14 schreef Franny_G het volgende:
Moppert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn zo'n duidelijke omschrijving Franny. Voor mij zou de tijd van nietsdoen en afwachten ook voorbij zijn op een gegeven moment. Waar is de ib-er, begeleider, directie? Eens aan wat deuren rammelen. Je mag kritisch zijn, en dit lijkt me zo'n situatie
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2016 @ 20:35:57 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159290176
Ik zou er als ouder ook niet gelukkig van worden als mijn kind stelselmatig op de gang gezet zou worden, passend onderwijs of niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:46:41 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159290581
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat dit geen passend onderwijs is. Als het goed is, zou school toch al wel aan de gang moeten zijn met advies, ondersteuning en handelingsplannen en dergelijke. Zonder dat ze in details kunnen treden natuurlijk, zullen ze toch zeker met een verhaal moeten komen. Nu lijkt het voor de andere ouders kennelijk net alsof er niks gebeurt, maar dat kan ik toch nauwelijks geloven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159290621
Ik zou als ouders ook eens het gesprek aangaan. Nu is er voor beide partijen geen goede oplossing.
Het verschil tussen een 7 en 4 jarige is ook wel groot.

Hier bij de tandarts vandaag ook een röntgenfoto van het gebit van oudste. Jammer genoeg ook een gaatje. Dus even terugkomen om dat op te lossen en de achterste kiezen te sealen.
Leuk ook om te zien hoe de tanden eronder te zien zijn op zo'n foto. Helaas net zo'n kleine kaak als papa/mama en beppe, dus tzt krijgen we nog wel eens problemen met de hoektanden..
pi_159292119
Hier probeer ik voor feestjes E5 tot E7,50 aan te houden. En als ze nou echt iets heel leuks vinden en het is 8 of 9 euro, dan wil ik daar evt ook nog wel in meegaan, maar daar ligt dan ook wel de grens.

Jongste heeft binnenkort een feestje waar het kindje heel graag een groter cadeautje wil hebben, maar eens kijken of we met meer mensen samen iets kunnen kopen, toch iets groter budget :). Tot nu toe 1 ouder enthousiast... ben benieuwd.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159297311
bedankt voor de tips, omdat het een van de eerste kindjes is dat 5 wordt, heb ik nog geen houvast en weet ik ook nog niet wat andere ouders doen

ben benieuwd hoe het verder gaat en wie bij wie op het feestje mag komen....volgens mij beginnen ze nu al met "jij mag wel op mijn feestje en jij lekker niet"....

ik zag hier ook een jongetje uit de klas de afgelopen dagen twee keer op de "denkstoel" zitten toen ik mijn zoontje kwam ophalen, en dat bij twee verschillende juffen....ik was mij eerst helemaal niet bewust dat er zo een stoel ueberhaupt bestond...volgens mijn zoontje had deze jongen ook iemand getrapt...sommige overblijfkinderen gingen naast de stoel staan en hem nog extra uitdagen...., ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden en hoe ernstig het is, ik vind het ook lastig de juf hierop aan te spreken, mijn zoon vertelt wel wat van school, maar nog niet echt heel uitgebreide verhalen,
ze hebben ook een antipest programma op school, maar ik weet niet of ze daar bij de kleintjes al wat mee doen...als ik terug denkt aan mijn eigen schooltijd, dan hadden wij ook van die "stoute" jongens in de klas, maar waar is de grens? ik denk toch dat ze bepaalde dingen onder elkaar moeten oplossen en zelfs weerbaar moeten zijn/ worden, maar aan de ander kant kunnen kinderen ook heel gemeen zijn en ziet een juf niet alles...lastig....het eigen kind thuis houden is in mijn ogen geen duurzame oplossing, hooguit een signaal aan de leerkrachten
misschien kun je met jij eigen kind de situaties doorspreken en samen bedenken hoe het kan reageren
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:08:10 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159299490
Nadenkstoeltje zal niet echt werken. Maar die kinderen die hem gaan uitdagen zijn zowaar nog fouter als je het mij vraagt.
pi_159299638
Ik zou er wel een opmerking over maken. Maar goed dat ben ik, ik maak namelijk overal opmerkingen over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:55:42 #109
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159299791
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:08 schreef amaranta het volgende:
Nadenkstoeltje zal niet echt werken. Maar die kinderen die hem gaan uitdagen zijn zowaar nog fouter als je het mij vraagt.
Ik vermoed dat de knul niet aan nadenken toe komt. En dat ie op het stoeltje kan bedenken dat ie voortaan moet schoppen als de juf niet kijkt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:06:32 #110
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159299899
Ik zou, wat ook Vanyel aankaart, met alle ouders aan de bel trekken. Je staat immers niet alleen in je bevindingen en misschien bereik je meer als je een front vormt met de andere ouders.

Ik vind het overigens 'niet normaal' (maar ik ben dan ook niet onderwijstechnisch onderlegt) dat de ouders uit de groep het contact zouden moeten gaan leggen met de ouder van het andere kind over een situatie die zich binnen de schoolmuren afspeelt (voor zover ik kan lezen). Ik zou toch eerlijk gezegd eisen dat de school met een passende oplossing komt.

Maar goed, op dat gebied ben ik dan weer zoals Ticootje, ik heb ook op veel dingen op- en aanmerkingen ;) .

Verder gaat het hier prima. Ze doet het goed op school en begint langzaam uit d'r schulp te kruipen. De juffen hebben inmiddels ook al met eigen ogen gezien dat Draak groep 1 werkjes veel te makkelijk vind.
pi_159302193
Fijn dat draakje langzaam haar plekje vindt. Mooi dat de juffen ook zien dat ze meer kan. Ze kunnen hier vast beter op draakje inspelen dat bij het PSZ?
pi_159304535
Je hebt kinderen die gewoon stout zijn en heel vaak storend aanwezig zijn en je hebt misschien ook kinderen waar nog meer aan de hand is, die echt een probleem hebben....ik kan dat nog niet zo goed inschatten en kan mij wel voorstellen dat leerkrachten "iets" proberen met het kind, want ze hebben nog 21 andere kinderen in de groep...

ik hoor ook af en toe " ja, die heeft mij geduwd" of "die heeft met dingetjes gegooid" ...Mijn zoon is nu ook niet de grootste of sterkste in de klas....het is heel lastig dan van buitenaf iets over te zeggen, want ik weet niet wat er precies is gebeurd, voor hetzelfde heeft de een de ander uitgedaagd. Natuurlijk wil ik mijn kind verdedigen, maar ik kan niet overal bij zijn, ze moeten echt leren zelfs iets te verzinnen, hoe ze een situatie kunnen oplossen en hoe ze elkaar daarbij kunnen helpen of erop kunnen aanspreken, of dat ze naar de juf gaan. Onder jongetjes gaat het misschien nog hardhandiger aan toe in vergelijking met meisjes. En ze vergeten het ook weer snel, de volgende keer spelen ze dan weer samen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:54:39 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_159304771
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:38 schreef As1981 het volgende:
Ik denk dat er inderdaad veel ook met bouw/genen te maken heeft. Mijn kinderen zijn slechte fruit eters. De jongste eet ook slecht groente.
Toch zijn beide totaal niet dik en is de oudste zelfs wat mager.

Ik probeer ze goede keuzes mee te geven, maar echte beperkingen hebben we hier niet. Oudste lust geen zoet op brood en eet alleen hartig of een droge boterham.
Jongste heeft heel lang alleen maar chocopasta op brood gegeven, maar dat vond ik beter dan niks eten.

En hoewel ze vaak om een koekje/snoepje vragen en vaak ook krijgen, word er ook regelmatig om een boterham gevraagd.

Oudste eet tegenwoordig echt heel veel, maar blijft toch hangen op 17/17.5 kg bij 115 cm en 5,5 jaar.
Jongste blijft hangen bij 13/13.5 kg, bij 95 cm en bijna 3 jaar.

Drinken ook nooit over gediscussieerd. Oudste heeft heel lang elke dag Fristi gedronken. Ineens was dat klaar. Nu drinkt hij siroop aardig verdunt of water. Jongste drinkt hetzelfde als zijn grote broer.

Voor mijn kinderen lijkt het te werken dat wanneer ze de eigen keus/vrijheid krijgen met zo af en toe een beperking dat ze daar eigenlijk heel goed mee om kunnen gaan.
Zo mogen ze hier ook altijd hun tablet pakken. En meestal zorgt dat er voor dat ze er even kort op spelen, maar ook snel genoeg weer weg leggen.
Terwijl ik om mij heen vaak hoor dat ze het gebruik echt moeten beperken omdat ze er anders de hele dag op zitten. Ik vraag mij dat dan echt af, als ze altijd de keus hebben of dat dan ook blijft.
Precies dit dus.
Ze krijgen overigens structureel limonade mee naar school van mij (en bij de boterham melk) omdat ze dat beter (lees sneller) opdrinken. Thuis drinken ze wel weer meer water.
pi_159324458
Moppert :o
Ik zou daar ook niet blij van worden en ook wel van school verwachten dat er naar een oplossing wordt gezocht. School moet een veilig plaats zijn en dat is het zo niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, hoe gaat het met M op school?
Nog steeds heel goed. Dat wil zeggen, hij is met een hele lap tekst afgeleverd (ook nav contact met kdv) en het valt alleszins mee. Of er echt niks aan de hand is nog te vroeg maar hij gaat heel goed mee. Dus hopelijk gaat het bij hem net zoals met Christ. Hij vindt het in elk geval leuk en gaat graag naar school. Na de voorjaarsvakantie (die hier vroeg valt ivm Carnaval) willen we hele dagen. Maar dan moeten we nog even kijken of en hoe dat haalbaar is met luiers en zo.

Daan heeft al helemaal zijn draai gevonden?
pi_159324473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:06 schreef NotTheSame het volgende:
Verder gaat het hier prima. Ze doet het goed op school en begint langzaam uit d'r schulp te kruipen. De juffen hebben inmiddels ook al met eigen ogen gezien dat Draak groep 1 werkjes veel te makkelijk vind.
Wat fijn! Hoop dat school hier ook een beetje op in kan en wil spelen.
pi_159326802
Kyara, wel fijn dat de start iets beter is de verwachting. Chris leert nog steeds een hoop bij en is nu 8. De kinderen om hem heen worden ook voorspelbaarder, meer dan bij de kleuters en nog meer dan op het kdv. Dat scheelt ook wel merk ik.

Daan doet het vliegend. Hij redt zich prima in de klas. Zelfstandig voor een beginner, vind ik. Als hij binnenkomt checkt hij eerst zijn plantje(en verzorgd deze als het nodig is), maakt zijn tafel schoon met een doekje, doet zijn sloffen aan, en gaat dan aan de slag met een werkje of in een speelhoek. Vraagt aan kindjes of ze mee willen spelen. Hij vraagt/zegt ook dingen tegen juf als het nodig is. Afgelopen woensdag ook met een jongetje mee naar huis om te spelen. Hij zit er echt op zijn plek daar.
Alleen wel al 4 keer een plasongelukje. 1 grote buiten omdat juf niet snel genoeg een grote kleuter had die even de weg kon wijzen (juf moest buiten blijven) en de andere 3 keer net te laat, een paar druppen. Maar hij trekt dan zijn eigen broek uit en haalt een nieuwe onderbroek uit zijn tas. Juf heeft nu wel gezegd dat hij het even tegen haar moet zeggen, anders zou ze het niet eens weten en kan ze de natte onderbroek in een zakje doen. De tweede keer lag de onderbroek nog op de wc en had hij zijn gewone broek over zijn blote billen aangedaan, kwam ik thuis pas achter. Beetje te zelfstandig in die situatie.
:P

Zijn hechtpleister+lijm van zijn kin zijn er gisteren afgevallen. Nu een mooi lijntje onder zijn kin. Zal je wel blijven zien, maar zo net onder zijn kin zie je dat niet echt tenzij hij zijn kin omhoog doet.
  maandag 25 januari 2016 @ 13:21:30 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159379553
Dat ik vroeger zei; 'Dat meisje met die blonde krullen. Dat is mijn dochter.'

pi_159380030
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:21 schreef Luchtbel het volgende:
Dat ik vroeger zei; 'Dat meisje met die blonde krullen. Dat is mijn dochter.'

[ afbeelding ]
Hoe oud is ze nu dan? :o
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 januari 2016 @ 13:41:03 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159380119
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe oud is ze nu dan? :o
11,5 jaar vandaag.
pi_159380288
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:41 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

11,5 jaar vandaag.
wow..
Wanneer is dat gebeurd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:18:10 #121
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159381246
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

wow..
Wanneer is dat gebeurd?
Ergens tussen deze dag en vandaag? Pas maar op....

Ik vraag het me ook geregeld af. Voor het weekend kreeg ik een mailtje van d´r met een spaarplan. Ze wil graag een nieuwe fiets voor haar twaalfde verjaardag maar weet ook dat fietsen erg duur zijn. Dus had ze een spaarplan gemaakt zodat ze zelf ook een bedrag kan bijleggen maar ook nog geld heeft om leuke dingen met d´r vriendinnen te doen. Lief.

Maar ook zeer content met d'r blauwe haren dus.
pi_159381449
:D wat een dame al LB!
  maandag 25 januari 2016 @ 15:51:34 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159383897
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:21 schreef Luchtbel het volgende:
Dat ik vroeger zei; 'Dat meisje met die blonde krullen. Dat is mijn dochter.'

[ afbeelding ]
prachtige bos haar. O+

en nu kun je dus zeggen: 'Dat meisje met die blauwe haren. Dat is mijn dochter.' :)
Wat verstandig, zo'n spaarplan! En 11,5 alweer, wow. Cato is ook al bijna 11. Het gaat te hard!
in de haak.
  maandag 25 januari 2016 @ 17:30:15 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159386373
Wat stoer van dr, blauwe haren! Heel cool ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 25 januari 2016 @ 17:45:56 #125
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_159386722
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:51 schreef trui het volgende:

[..]

prachtige bos haar. O+

en nu kun je dus zeggen: 'Dat meisje met die blauwe haren. Dat is mijn dochter.' :)
Wat verstandig, zo'n spaarplan! En 11,5 alweer, wow. Cato is ook al bijna 11. Het gaat te hard!
Er zit normaal nog wel slag in het haar. Dit was net na de verf en vele kammen.
Gaat het goed met Cato? Ook in groep 7 toch?
pi_159389116
Ik vind die kleuren zo tof, ik wilde het ook. Maar nu ik zie dat meiden van 12 dat doen voel ik me te oud voor blauw haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar maandag 25 januari 2016 @ 22:50:43 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159396728
Jolie Jolie O+ Ik denk dat Isa dat ook wel zou willen :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 07:05:09 #128
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159400343
Wow Jolie!
I. had van de week ook zoiets. Met roze haarlak.

Over vliegende tijd gesproken:
Hier vanavond met A. de eerste open dag/avond van een middelbare school! Spannend.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:05:25 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159405471
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:45 schreef Luchtbel het volgende:

Er zit normaal nog wel slag in het haar. Dit was net na de verf en vele kammen.
Gaat het goed met Cato? Ook in groep 7 toch?
Klopt! En 't gaat goed inderdaad. Ze moet zometeen weer een spreekbeurt houden, ik ben dan altijd een beetje plaatsvervangend zenuwachtig, maar ze is goed voorbereid dus 't komt vast goed.
Wel heel fijn om jou hier weer wat vaker te lezen LB, gaat het met jouzelf ook beter? (of is dat een vraag die ik beter ergens anders kan stellen).
in de haak.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:06:24 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159405496
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 07:05 schreef LadyS het volgende:
Wow Jolie!
I. had van de week ook zoiets. Met roze haarlak.

Over vliegende tijd gesproken:
Hier vanavond met A. de eerste open dag/avond van een middelbare school! Spannend.
Ja, spannend he! Wij zijn ook al bij 2 open dagen geweest de afgelopen weken. Ik moet er nog niet zo aan denken eigenlijk... Gelukkig nog anderhalf jaar voor 't echt zover is.
in de haak.
pi_159449980
Wat een tof haar!

En middelbare school :o dat is nog echt ver van mijn bed :D
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:27:25 #132
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159450729
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:05 schreef Kyara het volgende:
Wat een tof haar!

En middelbare school :o dat is nog echt ver van mijn bed :D
Nou, opeens is het zover! Voor mijn gevoel niet eens zo lang geleden was het voor mij ook een echte ver-van-mijn-bed-show en nu zit ik midden in de open dagen en informatieavonden :o

A. heeft als advies VMBO-tl/HAVO en zit met een dilemma. Haar voorkeur gaat uit naar een kleinschalige school. Máár ze wil ook het liefst voor de havo gaan, en ze wil liefst niet meer hoeven wisselen van school.
Dus óf het wordt een grote school waar ze ongeacht welke niveau ze gaat doen op kan blijven zitten óf het wordt een kleine school waar ze evt. na 2 jaar VMBO naar 3HAVO zou kunnen, maar dus wel op een andere school. (Hier in de regio geen kleine(re) scholen met VMBO-tl én HAVO).
Tot nu toe alleen 2 kleinere scholen bezocht en op 1 van de 2 ziet ze zich al helemaal zitten. En mijn meisje wordt al zo groot dat ze zelf met de directeur in gesprek was over haar dilemma hierover O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_159451622
Inzetten op havo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:29:58 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159462772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:52 schreef Ticootje het volgende:
Inzetten op havo.
Ja, dat willen we ook wel, alleen de weg daarnaartoe weten we niet. Bij een grotere school zijn de brugklassen ook gemengd (vmbo-t/havo), dus ze zal hoe dan ook in zo'n brugklas beginnen.
Alleen een HAVO-advies zit er hoogstwaarschijnlijk niet in, ze zal zich dus in de loop van de eerste 2 jaar moeten bewijzen. En anders na 4 jaar door moeten gaan naar de HAVO.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_159462819
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ja, dat willen we ook wel, alleen de weg daarnaartoe weten we niet. Bij een grotere school zijn de brugklassen ook gemengd (vmbo-t/havo), dus ze zal hoe dan ook in zo'n brugklas beginnen.
Alleen een HAVO-advies zit er hoogstwaarschijnlijk niet in, ze zal zich dus in de loop van de eerste 2 jaar moeten bewijzen. En anders na 4 jaar door moeten gaan naar de HAVO.
Echter, die overstap is met het nieuwe vmbo behoorlijk lastig geworden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:50:38 #136
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159467840
Ook als ze van de 2e gemengde brugklas naar 3HAVO wil?
Want op een school waar alleen een HAVO-brugklas wordt ze niet toegelaten ivm dat ze niet een volledig havo-advies heeft.

De school die ze op het oog heeft, heeft hiervoor wel afspraken met een scholengemeenschap
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_159467876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:50 schreef LadyS het volgende:
Ook als ze van de 2e gemengde brugklas naar 3HAVO wil?
Want op een school waar alleen een HAVO-brugklas wordt ze niet toegelaten ivm dat ze niet een volledig havo-advies heeft.

De school die ze op het oog heeft, heeft hiervoor wel afspraken met een scholengemeenschap
Nee dat dan weer niet. Maar eerst vmbo en dan doorstromen naar 4havo wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 januari 2016 @ 15:58:36 #138
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159468070
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dat dan weer niet. Maar eerst vmbo en dan doorstromen naar 4havo wel.
Goed om te weten in ieder geval dat 4vmbo-4havo niet soepel gaat. Dank je wel! Ik zal ook even op google info daarover zoeken.
Maar in principe is het dus de bedoeling dat ze naar 3havo gaat. Dat wil ze zelf ook, dus daar zullen we ook op inzetten.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:03:13 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159468196
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dat dan weer niet. Maar eerst vmbo en dan doorstromen naar 4havo wel.
ik ben wel benieuwd: wat is daar dan in veranderd?
in de haak.
pi_159469136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:03 schreef trui het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd: wat is daar dan in veranderd?
Aantal vakken die je op de havo eindexamen in doet. Bij vmbo laat je een zooi vallen in leerjaar 3, dan heb je kans dat je dus niet meer in de profielen past bij doorstromen naar 4 havo. Dan heb je dus een jaartje achterstand.

Wat ik ook erg vaak hoor is dat scholen graag erg hoge cijfers op de vmbo eindlijst zien om door te stromen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:45:36 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159469169
Ah, tnx.

succes met de keuzes, LadyS!
in de haak.
pi_159475012
Mijn ervaring met de overstap vmbo-havo is veel minder negatief hoor. Ik had vorig jaar 8 vmbo-ers in mijn 4-havoklassen zitten (nu heb ik ze in 5 havo) en die overstap is prima gegaan. Ze gaan het allemaal halen dit jaar.

Datzelfde probleem (van vak minder enzo) zit ook bij de overstap havo-vwo. Maar juist op scholen waar alle niveaus in huis zijn, is de begeleiding/ sturing daarin en het overstapprogramma vaak redelijk goed geregeld. Waar een wil is (en capaciteiten), is meestal echt wel een weg.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:57:25 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159482555
Mijn dochter is dit jaar overgestapt van vmbo-kader naar een gemengde 2e klas vmbo-tl/havo. Hoewel ik niet verwacht dat ze uiteindelijk naar 3-havo gaat is die overstap best soepel gegaan. Ze heeft alleen een jaar Frans achterstand, maar ook voor Frans haalt ze toch wel goede cijfers.

Terwijl er veel kinderen van haar basisschool juist een niveau gezakt zijn. Dat lijkt me toch wel vervelender. Geeft zo'n gevoel van falen.

Verder zijn we hier ook met de hopeloze missie bezig om een vervolgschool te vinden. Eén open dag gehad, waarbij hij zich bepaald niet van zijn beste kant heeft laten zien. Nog minimaal 1 open dag te gaan. Mijn jongste wil nog steeds niks. Hij wil gewoon blijven waar hij nu zit en verder niks. Dit wordt nog een heel moeilijk traject voor ons. Het voordeel is dat ik me al helemaal niet druk maak om het niveau. Als hij maar ergens op een school komt en we de eerste maanden doorstaan ben ik allang blij, geloof ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 10:15:14 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159486618
Spannend, Livelink. Richt je je vooralsnog op reguliere scholen?
in de haak.
pi_159489389
Nog even (uit lurkstand) over speeldates O+

Nu mijn beide meiden op de middelbare school zitten, zie ik sommige vriendinnen nog steeds of weer hier thuis, het is zo leuk, als je ze dan als kleutertje gekend hebt.

Ze hebben vaak ook foto's samen, omdat ik in die tijd vrij veel foto's maakte. Dat vinden ze nu dan zo leuk!

Ik vond de speeldate's soms ook een gruwel, vooral in het begin, maar het is het investeren wel waard O+
Zolang er was is, is er leven.
pi_159489531
Succes Livelink. Ik hoop dat jullie een goede en fijne school kunnen vinden.

Ik ben vroeger van VWO naar 4 havo gegaan en die overstap ging prima.


Gisteren 2 cito uitslagen van Tess gehad. 2x een A (rekenen en taal). Bij een van de 2 had ze 48 van de 50 opgaven goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_159491065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:14 schreef Dinus het volgende:
Nog even (uit lurkstand) over speeldates O+

Nu mijn beide meiden op de middelbare school zitten, zie ik sommige vriendinnen nog steeds of weer hier thuis, het is zo leuk, als je ze dan als kleutertje gekend hebt.

Ze hebben vaak ook foto's samen, omdat ik in die tijd vrij veel foto's maakte. Dat vinden ze nu dan zo leuk!

Ik vond de speeldate's soms ook een gruwel, vooral in het begin, maar het is het investeren wel waard O+
Mijn hobby is het ook niet, maar nu ze ouder worden, wordt het steeds makkelijker. Houden ze elkaar bezig en spelen ze ook echt met elkaar ipv naast elkaar. Toen ze nog in groep 1 zat vond ik er helemaal geen hol aan.

Vandaag speelt er hier een Syrisch meisje, rechtstreeks uit de oorlog. Ze spreekt geen woord Nederlands durft niets te eten, maar ze spelen nu al een uur samen met de Barbies. ♡
pi_159491333
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:26 schreef -Spring het volgende:

[..]

Mijn hobby is het ook niet, maar nu ze ouder worden, wordt het steeds makkelijker. Houden ze elkaar bezig en spelen ze ook echt met elkaar ipv naast elkaar. Toen ze nog in groep 1 zat vond ik er helemaal geen hol aan.

Vandaag speelt er hier een Syrisch meisje, rechtstreeks uit de oorlog. Ze spreekt geen woord Nederlands durft niets te eten, maar ze spelen nu al een uur samen met de Barbies. ♡
Dat maakt die kinderen ook helemaal niks uit he, dat ze elkaars taal niet spreken. Gewoon samen spelen O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159493182
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat maakt die kinderen ook helemaal niks uit he, dat ze elkaars taal niet spreken. Gewoon samen spelen O+
En ze kunnen geen ruzie maken. :P
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:45:29 #150
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159493211
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

En ze kunnen geen ruzie maken. :P
Kan dat meisje hier zondag komen spelen? :P
pi_159493287
Eerste schooldag O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:36:28 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159494447
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:15 schreef trui het volgende:
Spannend, Livelink. Richt je je vooralsnog op reguliere scholen?
Nee, we hebben het advies gekregen om voor speciaal onderwijs te gaan. Regulier onderwijs werd toch niet haalbaar geacht. Ik heb nog getwijfeld over een tussenvorm. Een school voor voortgezet speciaal onderwijs met als doel kinderen naar het regulier vervolgonderwijs te krijgen. Dan zou hij nog 2 jaar op die school kunnen en dan alsnog de overstap kunnen maken, maar ook dat werd ons afgeraden omdat hij dan over 2 jaar weer moet wisselen van school en ze toch niet zeker wisten of hij regulier onderwijs uiteindelijk zou redden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 19:19:23 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159499218
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:48 schreef Vanyel het volgende:
Eerste schooldag O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:48 schreef Vanyel het volgende:
Eerste schooldag O+
De jouwnese?
pi_159499476
Nou nee. Dot heeft haar eerste stapje in t (speciaal) onderwijs gezet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:02:01 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159500339
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:28 schreef Vanyel het volgende:
Nou nee. Dot heeft haar eerste stapje in t (speciaal) onderwijs gezet.
Hoe vond ze het?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:29:45 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159501243
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:28 schreef Vanyel het volgende:
Nou nee. Dot heeft haar eerste stapje in t (speciaal) onderwijs gezet.
Ja, dat bedoelde ik.
Ik had het niet over jouzelf, uiteraard.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:37:07 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159501495
Hoe ging het Vanyel?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159501557
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:28 schreef Vanyel het volgende:
Nou nee. Dot heeft haar eerste stapje in t (speciaal) onderwijs gezet.
En?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159508234
Ze leek het zowaar wel leuk gevonden te hebben. Met grote emotionele huilbui vooraf en 's avonds in bed, maar tussendoor was ze zelfs niet chagrijnig. Alleen vooraf heel gespannen en achteraf heel moe.

Ze doen een hoop met liedjes en ze zong al gezellig mee, zat zelfs bij de juf op schoot toen we haar ophaalden.
Voorlopig positief :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 07:32:25 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159511467
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:12 schreef Vanyel het volgende:
Ze leek het zowaar wel leuk gevonden te hebben. Met grote emotionele huilbui vooraf en 's avonds in bed, maar tussendoor was ze zelfs niet chagrijnig. Alleen vooraf heel gespannen en achteraf heel moe.

Ze doen een hoop met liedjes en ze zong al gezellig mee, zat zelfs bij de juf op schoot toen we haar ophaalden.
Voorlopig positief :)
Fijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 januari 2016 @ 09:45:53 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159512150
Dat klinkt erg fijn Vanyel :)

Hier vandaag ook open dag bezoeken, de eerste en enige dit jaar. Ik zie klasgenoten die elke open dag (ongeacht het geschikte niveau) aflopen, daar zie ik het nut niet zo van in eigenlijk. Daarbij is de school van vandaag de enige in de stad die wij als serieuze optie zien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_159512356
Het was eigenlijk ook wel fijn. Dot vertelt zelden over wat ze meemaakt, maar vanmorgen vroeg ze al of ze weer naar school mocht.
Dan is het definitief een succes :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 10:43:10 #163
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159512771
Fijn dat het goed gedaan is Vanyel!

Veel succes vandaag Sjeen.

Draak is gisteren voor het eerst thuisgebleven van school. Toen ik haar donderdagmiddag ophaalde gilde ze het uit van de oorpijn dus meteen naar de HA gegaan en ab gekregen. Gisteren ging het al weer stukken beter maar ik had haar toch maar ziek gemeld.
Dat was dus echt tegen haar zere been, want ze wilde niet thuis blijven, ze wilde naar school :o.
Gelukkig maakte een rondje winkelen samen met oma alles weer goed _O-.
pi_159513405
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 09:45 schreef Sjeen het volgende:
Dat klinkt erg fijn Vanyel :)

Hier vandaag ook open dag bezoeken, de eerste en enige dit jaar. Ik zie klasgenoten die elke open dag (ongeacht het geschikte niveau) aflopen, daar zie ik het nut niet zo van in eigenlijk. Daarbij is de school van vandaag de enige in de stad die wij als serieuze optie zien.
Als het tegenvalt, ga je dan wel verder kijken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 januari 2016 @ 13:00:31 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159515320
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als het tegenvalt, ga je dan wel verder kijken?
we gaan volgend jaar sowieso buiten de stad kijken, ook letterlijk over de grens trouwens. Maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor. En met de achterlijke ideeën die de stichting voortgezet onderwijs er hier op nahoudt (geen verschillende scholen meer, maar drie domeinen. Dus per niveau nog maar op één locatie.), is verder hier kijken vrij nutteloos...

Het viel overigens zeker niet tegen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:08:56 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159515446
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

we gaan volgend jaar sowieso buiten de stad kijken, ook letterlijk over de grens trouwens. Maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor. En met de achterlijke ideeën die de stichting voortgezet onderwijs er hier op nahoudt (geen verschillende scholen meer, maar drie domeinen. Dus per niveau nog maar op één locatie.), is verder hier kijken vrij nutteloos...

Het viel overigens zeker niet tegen :D
Fijn dat jullie dan nog de keuze hebben om over de grens te kijken.
Dat is niet voor iedereen in Nederland weggelegd.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 januari 2016 @ 13:12:28 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159515517
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fijn dat jullie dan nog de keuze hebben om over de grens te kijken.
Dat is niet voor iedereen in Nederland weggelegd.
Daar ben ik ook echt blij mee :Y
Vriend heeft ook middelbare school in België gedaan, is hier vrij gebruikelijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:26:02 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159515792
Beterschap voor Draak! Oorpijn is zo naar.

Ik vind het kiezen voor een school echt heel moeilijk trouwens. Voor mijn oudste vond ik dat ook al moeilijk. En daar hebben we dan ook nog de verkeerde keuze gemaakt. Hopelijk kiezen we voor de jongste wel goed.

Ik moest gisteren trouwens stiekem wel lachen. Mijn jongste kwam enthousiast thuis van school. Ze hadden keuzemiddag. Normaal kiest hij dan voor voetbal of computeren, maar deze keer had hij gekozen voor borduren. En hij vond het echt heel leuk. En dan zie ik dat zo voor me, al die 'stoute' jongetjes die daar ingespannen zitten te borduren. Hij kan ook nog kiezen voor koken en daar kiest hij ook nog wel eens voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159516062
:D
School maakt vast niet stiekem filmpjes voor de ouders om mee te genieten?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159517457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:58 schreef LadyS het volgende:
Goed om te weten in ieder geval dat 4vmbo-4havo niet soepel gaat. Dank je wel! Ik zal ook even op google info daarover zoeken.
Maar in principe is het dus de bedoeling dat ze naar 3havo gaat. Dat wil ze zelf ook, dus daar zullen we ook op inzetten.
dat is per school/scholengemeenschap verschillend, er zijn er ook die die route stimuleren (en dan een speciale klas of afdeling hebben voor TL/havo waarmee je na elke klas de overstap naar havo kunt maken, dus ook na de 3e of 4e).
Lastige keuzes, maar wel leuk, die open dagen en lesmiddagen enzo :-)
pi_159518158
Leuk Livelink! :D
Lijkt me ook fijn voor hem om zijn volledige aandacht op zoiets te kunnen richten. :)

Wat worden alle kinderen hier toch groot.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:59:49 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159520331
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:26 schreef livelink het volgende:
En dan zie ik dat zo voor me, al die 'stoute' jongetjes die daar ingespannen zitten te borduren.
Daar zijn natuurlijk ook best patroontjes voor te vinden:

  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:49:59 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159521384
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Daar zijn natuurlijk ook best patroontjes voor te vinden:

[ afbeelding ]
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 20:19:40 #174
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159524965
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat is per school/scholengemeenschap verschillend, er zijn er ook die die route stimuleren (en dan een speciale klas of afdeling hebben voor TL/havo waarmee je na elke klas de overstap naar havo kunt maken, dus ook na de 3e of 4e).
Lastige keuzes, maar wel leuk, die open dagen en lesmiddagen enzo :-)
Ja, zeker leuk. Gisteren naar een grote school geweest. A. was er snel klaar mee. Veel te groot en veel te druk.
Via www.scholenopdekaart.nl (handige website trouwens) gezien dat die school dit jaar 985 leerlingen heeft. En dan te bedenken dat 2 andere scholen waar ze nog wilde kijken ~1750 leerlingen hebben :o. Ze wil nog wel kijken, maar ze neigt toch steeds meer naar die kleinere scholen (eentje maar 205 leerlingen!).
Eerst ook naar definitieve advies afwachten ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 31 januari 2016 @ 15:47:29 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159543476
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:12 schreef Vanyel het volgende:
Ze leek het zowaar wel leuk gevonden te hebben. Met grote emotionele huilbui vooraf en 's avonds in bed, maar tussendoor was ze zelfs niet chagrijnig. Alleen vooraf heel gespannen en achteraf heel moe.

Ze doen een hoop met liedjes en ze zong al gezellig mee, zat zelfs bij de juf op schoot toen we haar ophaalden.
Voorlopig positief :)
Goed om te horen! Grote stappen maakt je meisje.

Ollie is begonnen met zwemles gisteren.
Hij kan zulk soort nieuwe dingen heel spannend vinden maar we gaan vaak genoeg zwemmen en hij had er vertrouwen in.
Dus hij ging er al zingend naar toe, deed goed mee en ging zingend weer naar huis. Of er morgen weer zwemles was :D

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 31-01-2016 16:22:01 (Type foutje) ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159544620
Oeh tof! Leuk dat ie het zelf wil.

Dot wil dat ook heel graag, maar lijkt ons beter te wachten tot ze nog iets beter instrueerbaar is ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 1 februari 2016 @ 15:34:03 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159570153
Dat je verse kleuter vraagt of je een baby in de buik hebt. En dan vervolgens meldt dat Juf X wel een baby in haar buik heeft.

Dus ik juf feliciteren...... juf :?

:X :') 8)7
  maandag 1 februari 2016 @ 17:00:30 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159572519
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:34 schreef Kyara het volgende:
Dat je verse kleuter vraagt of je een baby in de buik hebt. En dan vervolgens meldt dat Juf X wel een baby in haar buik heeft.

Dus ik juf feliciteren...... juf :?

:X :') 8)7
Oeps
pi_159589141
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:34 schreef Kyara het volgende:
Dat je verse kleuter vraagt of je een baby in de buik hebt. En dan vervolgens meldt dat Juf X wel een baby in haar buik heeft.

Dus ik juf feliciteren...... juf :?

:X :') 8)7
Lol :D
pi_159590370
:W Ik hoor hier nu, sinds zaterdag een kleuter! Vandaag voor de tweede dag naar school. M vindt het leuk, maar zou liever om de dag naar school gaan en de andere dag vrij zijn. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen :+

quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:34 schreef Kyara het volgende:
Dat je verse kleuter vraagt of je een baby in de buik hebt. En dan vervolgens meldt dat Juf X wel een baby in haar buik heeft.

Dus ik juf feliciteren...... juf :?

:X :') 8)7
Boefje :+ mijn zusje kwam ooit eens thuis met het verhaal dat de man van haar (kinderloze) kleuterjuf 'er een knoop in had laten leggen' :o Dat vond mijn moeder toch een wat rare mededeling voor een juf maar toen ze dat ging navragen keek de juf erg glazig en een beetje beledigd. Waarschijnlijk ook ontsproten aan haar rijke fantasie :')

Verder las ik over succesvolle eerste schooldagen, zwemles en keuze voor de middelbare school. Wat staat ons nog een hoop te wachten :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_159590564
CS, nog gefeliciteerd met je kleuter en welkom hier!
Het is ook wel wat, opeens 5 dagen van huis. Was de eerst dag goed?
pi_159591062
Wij gaan daarom lekker rustig opbouwen. Eerst 3 dagen.
CS ik ben nu wel benieuwd naar welke school :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159592079
Daan zou het niet pikken als ik hem weer mee naar huis zou nemen als ik Chris breng. Zelfs vrijdagmiddag mopperde hij nog dat Chris mocht blijven en hij niet :P
Maar die studiedag gisteren was toch wel even lekker een extra dagje bijkomen..
  dinsdag 2 februari 2016 @ 14:48:23 #184
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159595985
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:34 schreef Kyara het volgende:
Dat je verse kleuter vraagt of je een baby in de buik hebt. En dan vervolgens meldt dat Juf X wel een baby in haar buik heeft.

Dus ik juf feliciteren...... juf :?

:X :') 8)7
:D

Hoort bij de leeftijd? Weet de juf vast ook. :7
  dinsdag 2 februari 2016 @ 15:12:05 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159596701
Gefeliciteerd met je kleuter Clubsoda!

Ik sta er nog steeds van versteld hoe goed het op school gaat met M. Ik had echt verwacht dat de overgang veel groter zou zijn en dat hij er echt moeite mee zou hebben. Halve dagen vond hij ook niet meer leuk dus nu ook gewoon hele dagen (met tussendoor een luierwissel). Als hij nu ook nog op korte termijn zindelijk wil worden zitten we weer helemaal op schema O+
pi_159596977
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:12 schreef Kyara het volgende:

Ik sta er nog steeds van versteld hoe goed het op school gaat met M. Ik had echt verwacht dat de overgang veel groter zou zijn en dat hij er echt moeite mee zou hebben. Halve dagen vond hij ook niet meer leuk dus nu ook gewoon hele dagen (met tussendoor een luierwissel). Als hij nu ook nog op korte termijn zindelijk wil worden zitten we weer helemaal op schema O+
Wat goed *G*
Heerlijk positief nieuws. Straks alle 3 tegelijk zindelijk. Huppa.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:22:53 #187
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159601254
De uitnodiging van de 'schoolarts' ligt er. Gebeurt blijkbaar door een assistent, dat onderzoek. En ik blijf het raar vinden dat ze 5-jarigen zonder ouder(s) voor een medisch onderzoek verwachten.

Zo de juf mailen voor de planning. Ik ga gewoon mee. Lijkt mij beter.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 19:02:53 #188
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159602307
Fijn om te horen Kyara!

Vijzel, ik ben het met je eens. Een 5-jarige hoort wat mij betreft daar niet alleen naartoe te gaan.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 19:04:29 #189
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159602358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 19:02 schreef NotTheSame het volgende:
Fijn om te horen Kyara!

Vijzel, ik ben het met je eens. Een 5-jarige hoort wat mij betreft daar niet alleen naartoe te gaan.
Dankjewel voor de bevestiging. O+
pi_159603408
Chris is wel alleen gegaan. Ze gingen in tweetallen naar de verpleegkundige. Meten, wegen, oren en ogen. Verder vragenlijst voor ouders en de juf. Als er reden is om verder te kijken, dan gaat een ouder mee naar de arts buiten school om.

Die van groep 7 vind ik anders omdat ze dan richting puberteit gaan. dan worden de vragen anders. Dan wil ik wel mee.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:19:42 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159604855
Mijn 6 jarige is (nog) niet opgeroepen.
Of hij moet "stiekem" zijn gegaan.
De arts zit nl een deur verder in zijn school.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:27:32 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159605097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:25 schreef Clubsoda het volgende:
:W Ik hoor hier nu, sinds zaterdag een kleuter! Vandaag voor de tweede dag naar school. M vindt het leuk, maar zou liever om de dag naar school gaan en de andere dag vrij zijn. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen :+

[..]

Boefje :+ mijn zusje kwam ooit eens thuis met het verhaal dat de man van haar (kinderloze) kleuterjuf 'er een knoop in had laten leggen' :o Dat vond mijn moeder toch een wat rare mededeling voor een juf maar toen ze dat ging navragen keek de juf erg glazig en een beetje beledigd. Waarschijnlijk ook ontsproten aan haar rijke fantasie :')

Verder las ik over succesvolle eerste schooldagen, zwemles en keuze voor de middelbare school. Wat staat ons nog een hoop te wachten :)
:W Nog gefeliciteerd met je kleuter! *O*

En Kyara, wat fijn dat het goed gaat met M. ^O^

En wat betreft schoolarts enzo, ik zou het ook prettiger vinden om erbij te zijn. Geen idee hoe dat hier op school gaat.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159614686
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:27 schreef Susie het volgende:

[..]

En wat betreft schoolarts enzo, ik zou het ook prettiger vinden om erbij te zijn. Geen idee hoe dat hier op school gaat.
aangeven dat je niet wilt dat je kind alleen naar de schoolarts gaat.
Mijn oudste moest afgelopen jaar naar de schoolarts en die mocht van mij niet alleen.
Als ik niet mee mocht dan mocht zij niet mee naar de schoolarts. Er waren nog meer ouders die mee gingen.

Toen ze in groep 2 naar de schoolarts gingen moesten we juist mee. Ook omdat de schoolarts in een ander gebouw was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:18:25 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159618915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

aangeven dat je niet wilt dat je kind alleen naar de schoolarts gaat.
Mijn oudste moest afgelopen jaar naar de schoolarts en die mocht van mij niet alleen.
Als ik niet mee mocht dan mocht zij niet mee naar de schoolarts. Er waren nog meer ouders die mee gingen.

Toen ze in groep 2 naar de schoolarts gingen moesten we juist mee. Ook omdat de schoolarts in een ander gebouw was.
Ik heb er nog niks over gehoord. Zal eens her en der wat rondvragen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_159620387
Wij hebben de schoolarts helemaal overgeslagen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:49:09 #196
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159621040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:25 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben de schoolarts helemaal overgeslagen.
Daar twijfel ik nog over.
Die metingen (gewicht, lengte, gehoor, zicht) kan ik zelf ook wel. Ok, gehoor is lastig, maar ik heb niet het idee dat ie wat mist.
En verder is er geen arts bij om overige problemen te diagnostiseren (scheve rug oid).

Dus wat is de aanvullende waarde?
dat uk een kwartier de klas uit mag, spannond!! :+
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 14:44:53 #197
5428 crew  miss_sly
pi_159622622
Wij hebben de schoolarts ook overrgeslagen. Was nog niet zo simpel als het klinkt, maar het is gelukt :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159622646
Hier kostte het slechts 1 telefoontje en het was geregeld :)
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:57:28 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159622919
Hier doen ze niet aan de schoolarts gelukkig *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 februari 2016 @ 15:14:40 #200
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_159623297
C moest destijds (5 jaar) ergens bij de GGD naar de schoolarts. Dus mama gewoon mee. Ik zou dat ook niet echt prettig gevonden hebben als hij alleen moest.

En nu (10 :o jaar later) een prachtig rapport. Gemiddeld een 2,5. En ja dat klinkt vast raar maar aangezien de cijfers in DLD van 1 t/m 6 gaan (5 en 6 is onvoldoende) zijn we er heel blij mee :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:27:15 #201
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159623573
Wij gaan nu wel, ik heb alleen een nee gegeven tegen gesprek met de juf.
De juf is veel ziek geweest en hij heeft er dit jaar 5 of 6 gehad. ik ben van mening dat dit geen realistisch beeld zal vormen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159625514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:27 schreef Moppert het volgende:
Wij gaan nu wel, ik heb alleen een nee gegeven tegen gesprek met de juf.
De juf is veel ziek geweest en hij heeft er dit jaar 5 of 6 gehad. ik ben van mening dat dit geen realistisch beeld zal vormen.
Dat is ook een boel zeg.

Dat was toch bij jou? Dat dat moeilijke jongetje in de klas zat. Daar zullen alle wisselingen ook niet aan mee helpen.

Hier nog niks gehoord over de schoolarts. School weet dat ik mee wil.

Gisterenavond hadden we een inhoudelijke ouderavond op school. Heb een workshop coöperatieve werkvormen gedaan en een workshop over lijn 3. Dat is de leren lezen methode in groep 3. Heel interessant zo'n avond.
Valt me dan wel op hoe laag de opkomst is. Er zijn op school zo'n 100 kleuters, en in de workshop over de coöperatieve werkvormen zat zo'n 15 man. Vind ik dan nog best weinig eigenlijk.
*poef* nu is het weg
pi_159626135
Ik wacht nog steeds tot de schoolarts tijd heeft op een woensdag. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 februari 2016 @ 17:25:02 #204
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159626643
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 16:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat is ook een boel zeg.

Dat was toch bij jou? Dat dat moeilijke jongetje in de klas zat. Daar zullen alle wisselingen ook niet aan mee helpen.
Ja klopt! De hele situatie slaat nergens op.
Echt de juf kan er niets aan doen dat ze ziek is hoor en het bij haar niet lekker gaat maar al die verschillende leraren in een groep met 4 en 5 jarige vind ik niet tof. }:|
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:03:30 #205
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159635798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik wacht nog steeds tot de schoolarts tijd heeft op een woensdag. :D
Oh, dat is ook een optie. :D

Ik voorzie nu dat ik anderhalve week van te voren hoor dat ik midden op de dag moet komen opdraven en dat er geen mogelijkheid tot schuiven is. :+ Nou, dan gaat ie maar gewoon niet.
pi_159636128
Ik kon me niet herinneren dat wij naar de schoolarts zijn geweest. Maar ik bedacht me die taken zijn overgenomen door het consultatiebureau. Zit je daar tussen de baby's :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2016 @ 08:30:48 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159673273
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_159673300
Oh wauw!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159673476
Mooi Sjeen, een beauty!

Ik breng met mijn 5 jarige super vrolijk naar school. Ze was heel blij vanochtend in d'r pietenpak, met pruik en we moesten haar maar Piet noemen. Komt ze op school, natuurlijk tussen allemaal prinsessen, en ze slaat volledig dicht. Ze werd wel lief opgevangen door de vriendinnen, maar ik voel me er gewoon een beetje verdrietig van.
Met een meidenkwartet
pi_159673490
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:54 schreef Cathmar het volgende:
Mooi Sjeen, een beauty!

Ik breng met mijn 5 jarige super vrolijk naar school. Ze was heel blij vanochtend in d'r pietenpak, met pruik en we moesten haar maar Piet noemen. Komt ze op school, natuurlijk tussen allemaal prinsessen, en ze slaat volledig dicht. Ze werd wel lief opgevangen door de vriendinnen, maar ik voel me er gewoon een beetje verdrietig van.
Ik heb echt geen tijd in de ochtend om ze ook alle 3 nog eens verkleedkleding aan te doen, ik heb de kist met verkleedkleding op de bso / kdv gezet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159673569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb echt geen tijd in de ochtend om ze ook alle 3 nog eens verkleedkleding aan te doen, ik heb de kist met verkleedkleding op de bso / kdv gezet.
O dat snap ik hoor.

Ik ben vrij vandaag.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:10:37 #212
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159673653
Hier een gevalletje miscommunicatie op school. Ze kregen woensdag een brief mee dat alle leerlingen uitgenodigd waren om 's middags carnaval te vieren. Nou, prima, dat betekent in mijn (en vele andere ouders') ogen dat ze 's morgen nog in gewone kleding naar school moeten. Komen we net aan, lopen veelal de oudere leerlingen al in carnavalskleding :?.
Dus ik aan Draak's juf gevraagd of dit de bedoeling was? 'Ja, ik heb gisteren in de klas gezegd dat ze verkleed naar school mogen komen.'
Muts, snap je nou niet dat je van een 4-jarige niet kan verwachten dat ze dit netjes aan de ouders doorgeven }:|. Normaal krijg je voor elke scheet een mail en bij dit vergeten ze dat even.

Nou ja, Draak heeft in ieder geval al een Elsa-vlecht en haarspelden in, de rest doen we straks wel.
pi_159673668
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:10 schreef NotTheSame het volgende:
Hier een gevalletje miscommunicatie op school. Ze kregen woensdag een brief mee dat alle leerlingen uitgenodigd waren om 's middags carnaval te vieren. Nou, prima, dat betekent in mijn (en vele andere ouders') ogen dat ze 's morgen nog in gewone kleding naar school moeten. Komen we net aan, lopen veelal de oudere leerlingen al in carnavalskleding :?.
Dus ik aan Draak's juf gevraagd of dit de bedoeling was? 'Ja, ik heb gisteren in de klas gezegd dat ze verkleed naar school mogen komen.'
Muts, snap je nou niet dat je van een 4-jarige niet kan verwachten dat ze dit netjes aan de ouders doorgeven }:|. Normaal krijg je voor elke scheet een mail en bij dit vergeten ze dat even.

Nou ja, Draak heeft in ieder geval al een Elsa-vlecht en haarspelden in, de rest doen we straks wel.
Het gaat echt overal hetzelfde :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159674052
Sjeen, wat een grote ook al!

Hier niks gehoord over carnaval. Zullen ze wel overslaan.

Komende woensdag met 6 kleinste kleuters(en een juf) naar een fotograaf. Ze gaan een flyer maken voor de open dag van alle openbare basisscholen in de stad. En Daan mocht ook mee, omdat hij nog klein genoeg is om als peuter door te gaan :P
Ze gaan naar een echt reclamebureau met fotostudio, het script klinkt tof. Iets met een meisje met haar in de war die een pop verzorgd, een kindje dat aan het verven is en er zelf onder zit, en een voetballer onder de groene vlekken en gras op zijn shirt. Dat wil ik wel eens zien, hoe zo'n fotograaf die kleintjes instrueert :D
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:53:22 #215
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159674121
Update van de schoolarts-soap: ik werd gisterochtend ondervraagd door de andere juf waarom ik daar dan bij wilde zijn en dat ze echt niet alle ouders in school erbij konden hebben.
Ik was perplex! Het was toch geregeld?
Ik moest de directie maar bellen. Nouja, dat gedaan, verteld dat de ene juf het prima vond en dat de andere juf zo afwijzend reageerde. De adjunct vond de reactie van de tweede juf maar vreemd, en gaf mij gelijk dat ik erbij wil zijn. Ik zou teruggebeld worden door degene die daar binnen school contact houdt met de GGD. Afijn, en die vertelde dat die planning vrij ad hoc gemaakt wordt en dat ik dus beter bij de GGD een nieuwe afspraak kan maken om bij het.... Consultatiebureau lang te gaan. :D Zitten we zo weer op de vertrouwde lokatie, tussen de versche baby's. O+ O+
pi_159674167
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:53 schreef Vijzel het volgende:
Update van de schoolarts-soap: ik werd gisterochtend ondervraagd door de andere juf waarom ik daar dan bij wilde zijn en dat ze echt niet alle ouders in school erbij konden hebben.
Ik was perplex! Het was toch geregeld?
Ik moest de directie maar bellen. Nouja, dat gedaan, verteld dat de ene juf het prima vond en dat de andere juf zo afwijzend reageerde. De adjunct vond de reactie van de tweede juf maar vreemd, en gaf mij gelijk dat ik erbij wil zijn. Ik zou teruggebeld worden door degene die daar binnen school contact houdt met de GGD. Afijn, en die vertelde dat die planning vrij ad hoc gemaakt wordt en dat ik dus beter bij de GGD een nieuwe afspraak kan maken om bij het.... Consultatiebureau lang te gaan. :D Zitten we zo weer op de vertrouwde lokatie, tussen de versche baby's. O+ O+
Dat is dus hier ook zo. Gewoon een aparte afspraak.

Ik zou trouwens behoorlijk zijn uitgevallen denk tegen de juf. Alsof zij gaat bepalen hoe en wat met mijn kind.
Daar zou ik nog wel een gesprekje over voeren, met de directie erbij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:01:35 #217
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159674208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is dus hier ook zo. Gewoon een aparte afspraak.

Ik zou trouwens behoorlijk zijn uitgevallen denk tegen de juf. Alsof zij gaat bepalen hoe en wat met mijn kind.
Daar zou ik nog wel een gesprekje over voeren, met de directie erbij.
Ik heb het de adjunct wel gemeld dat ik niet te spreken was over de manier waarop. Maar het schooljaar is nog lang, dus ik kan beter met de betreffende juf in gesprek dan gelijk met de directie. Iets met vliegen, stroop en azijn.
pi_159674702
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:01 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ik heb het de adjunct wel gemeld dat ik niet te spreken was over de manier waarop. Maar het schooljaar is nog lang, dus ik kan beter met de betreffende juf in gesprek dan gelijk met de directie. Iets met vliegen, stroop en azijn.
Jaar is bijna voorbij joh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:33:22 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159677029
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:30 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
O+
***
pi_159678810
Leuk Sjeen! Wat een prachtige dame is het!

Bij ons geen carnaval op school, want protestants christelijk. Ik vind het niet erg....

Vijzel, wat een rare reactie van die juf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_159679034
Tof Sjeen!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:52:15 #222
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159679730
Sjeen! Jij hebt ook al zo'n groterd! O+

Hier ook geen carnaval en ik vind het ook niet erg. ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2016 @ 15:59:49 #223
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159681095
Gaat hard he! Ze worden al 12 dit jaar, onze dames :o
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 5 februari 2016 @ 16:14:30 #224
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_159681361
Ja! 12 inderdaad :o. En ze heeft al een beugel, begint te puberen, vrouwelijke vormen te krijgen en kan heeeeel goed zuchten en steunen en alles stom vinden }:|
Ik ga even een foto zoeken

Edit: foto lukt zo snel niet. Komt nog wel

[ Bericht 7% gewijzigd door LadyS op 05-02-2016 16:19:47 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_159683591
We hadden hier afgelopen woensdag al carnaval op school. Iedereen verkleed, maar Eva natuurlijk niet. Dat wil/durft ze niet.
Het is uiteraard niet verplicht en van mij moet ze niet. Maar ik ben soms toch bang dat ze gezien wordt als 'anders' of 'vreemd', omdat ze zoveel dingen te eng vindt en dus er niet aan mee doet.

Haar zusje mocht woensdagmiddag voor het eerst naar peuterdans. In de basisschool van Eva, dus bekend terrein en in de achtertuin zo'n beetje.
Maar Eva weigerde dus om haar mee weg te brengen. Ze scheen het idee te hebben dat wij haar waarschijnlijk stiekem ook hadden ingeschreven en haar daarmee in de gymzaal zouden overdonderen. Uiteraard niet, maar puntje bij paaltje heeft vriend haar dus maar alleen thuisgelaten. We mogen niet bij de peuterdans blijven dus hij is sowieso dan binnen 5 min weer thuis.
Maar blij was ik er niet mee.

Ik vind het echt best wel moeilijk. Ik zou haar zo graag helpen om wat meer ontspannen in het leven te staan en dingen monder eng te vinden. Maar ze moet iets kennen voordat ze durft....das niet altijd makkelijk.
*zucht*
pi_159684297
Och ja danic dat lijkt me niet makkelijk. En je kan praten wat je wil he tegen die kinderen.

Lang verhaal alert ;)
Hier zorgen van een andere orde: schoolresultaten. De Cito uitslagen waren binnen. Het kwam voor mij niet volkomen onverwacht maar hij heeft nog slechter gescoord dan ik dacht. Overal 'ver onder het gemiddelde' (V-) Hij geniet van school, voelt zich er enorm thuis maar ondertussen is hij nu voor mijn gevoel sinds oktober geen millimeter vooruit gegaan. Hij zit op ervaringsgericht onderwijs. Redelijk vrij dus, wellicht iets te vrij? Hij zegt zelf dat de instructies te snel gaan. Maar dat zeg je niet tegen de juf in groep 3.

Als hij een werkje moet doen moet hij dat af laten tekenen. Tja na tien werkjes weet de juf niet meer wie ze heeft gehad en wie niet. Mijn vermoeden is dat hij dingen wegmoffelt. Zo vond ik twee rekenboekjes in zijn laatje 3 en 4. Dus hij zegt ja die ene is klaar. Zie ik thuis dat het boekje nog niet half vol is. Op de vraag hoe dat kan: ja dat moest van de juf. :o Mijn theorie: hij kon het niet bijhouden, iedereen begint aan boekje 4. Meneer moffelt 3 weg en haalt 4:Ja 3 heb ik af! Aftekenen? Is al gedaan. Vervolgens trekt hij zijn onzichtbaarheids mantel aan en poef weg is ie.

Ik heb voor na de vakantie een gesprek aangevraagd. Hij zal we nog behoorlijk aan moeten trekken. En komt ook wel weer goed hoe dan ook. Maar poeh, steen op m'n maag nu. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 05-02-2016 19:09:49 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:02:17 #227
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159687136
Estrys, mijn zoon komt ook thuis met on-affe werkboekjes. De juf vertelde desgevraagd dat ze express dikke boekjes maak, zodat de strebertjes zich niet hoeven te vervelen.
Zoonlief doet braaf zijn 2 werkjes per week, klasgenoot F. doet er 3 of soms zelfs 4 per week. Beide kinderen zijn gelukkig op school. O+

Wellicht is dat bij jou kind op school ook zo, juffen kennen hun 'schatjes' toch wel?
pi_159688247
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:02 schreef Vijzel het volgende:
Estrys, mijn zoon komt ook thuis met on-affe werkboekjes. De juf vertelde desgevraagd dat ze express dikke boekjes maak, zodat de strebertjes zich niet hoeven te vervelen.
Zoonlief doet braaf zijn 2 werkjes per week, klasgenoot F. doet er 3 of soms zelfs 4 per week. Beide kinderen zijn gelukkig op school. O+

Wellicht is dat bij jou kind op school ook zo, juffen kennen hun 'schatjes' toch wel?
Mijn man zegt dat ze waarschijnlijk niet alles hoeven doen uit het boekje en dat als ze de stof beheersen ze over mogen naar een ander boekje. Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als hij de stof beheerst dan gaat er iets anders niet helemaal lekker tijdens de toets denk ik dan. En ik moet ook niet zijn niveau alleen ophangen aan die Cito, maar maak me er toch zorgen over.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159689004
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:40 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn man zegt dat ze waarschijnlijk niet alles hoeven doen uit het boekje en dat als ze de stof beheersen ze over mogen naar een ander boekje. Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als hij de stof beheerst dan gaat er iets anders niet helemaal lekker tijdens de toets denk ik dan. En ik moet ook niet zijn niveau alleen ophangen aan die Cito, maar maak me er toch zorgen over.
Misschien klinkt het heel raar, maar kinderen die bij mij (ver) onder gemiddeld scoren moeten vaak juist minder maken. Omdat ze of samen met mij een opdracht maken, of zodat ze zich beter kunnen concentreren op een enkele opdracht (dan meerdere opdrachten afraffelen)

Maar ik zou zeggen... Goede vragen tijdens het gesprek. Er moet een plan zijn hoe ze nu verder willen gaan.

Ik vind ego trouwens echt een goede manier van onderwijs, maar denk persoonlijk wel dat het bij een kind moet passen. Kan hij omgaan met de vrijheid? Zo nee zou ik toch eens bedenken of je niet een onderwijsvorm met meer structuur wilt.
(Ik denk dat er een grote kans is dat Js en Ow bijvoorbeeld niet naar dezelfde school gaan... Ow heeft veel structuur nodig, Js is juist heel anders... Maargoed, Js is pas 1 ;) )

Oh en aftekenlijsten! O+ ;) (al denken m'n leerlingen daar anders over ;) )
pi_159689349
Vervelend Danic dat ze zichzelf dan zo in de weg lijkt te zitten. Hopelijk lukt het je om in gesprek te gaan en haar wat meer zekerder te laten zijn.

Oh lastig Estrys. Een gesprek lijkt me een goed uitgangspunt om die dingen te bespreken, alhoewel ik de uitleg van Loj wel heel logisch vind. Maar dan nog is een plan wel prettig.

Hier hebben alle klassen bij de kleuterklassen voorgelezen de afgelopen dagen. En vandaag was groep 3 aan de beurt. Daarna heeft de juf aan Yaro gevraagd of hij volgende week wilt voorlezen bij groep 3 en dat ziet hij wel zitten.
Ben heel benieuwd.
pi_159689395
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Loj het volgende:

[..]

Misschien klinkt het heel raar, maar kinderen die bij mij (ver) onder gemiddeld scoren moeten vaak juist minder maken. Omdat ze of samen met mij een opdracht maken, of zodat ze zich beter kunnen concentreren op een enkele opdracht (dan meerdere opdrachten afraffelen)

Maar ik zou zeggen... Goede vragen tijdens het gesprek. Er moet een plan zijn hoe ze nu verder willen gaan.

Ik vind ego trouwens echt een goede manier van onderwijs, maar denk persoonlijk wel dat het bij een kind moet passen. Kan hij omgaan met de vrijheid? Zo nee zou ik toch eens bedenken of je niet een onderwijsvorm met meer structuur wilt.
(Ik denk dat er een grote kans is dat Js en Ow bijvoorbeeld niet naar dezelfde school gaan... Ow heeft veel structuur nodig, Js is juist heel anders... Maargoed, Js is pas 1 ;) )

Oh en aftekenlijsten! O+ ;) (al denken m'n leerlingen daar anders over ;) )
Hij krijgt geen aparte opdrachten nu.

We zijn ons ervan bewust dat het EG onderwijs niet altijd past bij het kind. Dat blijft wikken en wegen voor ons. De juf zegt dat hij er prima in past. Maar tot nu hadden we groep 1/2. Groep 3 is natuurlijk andere koek. Nu is er een werkplan, het echte werk.

Het gekke vind ik ook we hebben tot nu twee (ouder-kind-leerkracht) gesprekken gehad op school en er is hier nog nooit over gesproken. Dat hij minder snel gaat of de rest te snel voor hem.

[ Bericht 2% gewijzigd door Estrys op 05-02-2016 22:29:27 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159690789
Maakte hij de cito's bij de kleuters beter? Het is een erg strikt rechtlijnige manier van denken die je nodig hebt om die toetsen goed te maken. Sommige kinderen gaan daardoor de mist in.
Nemen ze ook methodegebonden toetsen af? En hoe doet hij die?

Wat is I al groot Sjeen! Leuk om haar even te zien :)

[ Bericht 22% gewijzigd door poemojn op 05-02-2016 23:13:41 ]
pi_159690899
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:30 schreef Sjeen het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159691081
Mijn 'grote' (4) heeft ook haar rapport en cito uitslagen. Haar cito uitslagen waren boven gemiddeld.
Haar rapport gaf wat meer weg. Mevrouw heeft problemen met luister (joh echt?! :D )
Haar werksnelheid is matig en werkgericht is ook matig. Dat komt omdat mevrouw zo graag ouwehoert dat ze dan niet werkt en vaak vergeet waar ze mee bezig is :')
Dat is echt overal mee :D
Haar cijferherkenning is ook matig maar ze is zo druk met leren lezen van letters dat ze de cijfers vergeet. Althans thuis. Misschien wat meer oefenen O+

Meteen maar even een vraagje: word er in groep 1 ook een verjaardagsfeestje gehouden? Dus hebben jullie kindjes uitgenodigd voor een kinderfeestje thuis?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159691166
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:09 schreef Tally het volgende:
Mijn 'grote' (4) heeft ook haar rapport en cito uitslagen. Haar cito uitslagen waren boven gemiddeld.
Haar rapport gaf wat meer weg. Mevrouw heeft problemen met luister (joh echt?! :D )
Haar werksnelheid is matig en werkgericht is ook matig. Dat komt omdat mevrouw zo graag ouwehoert dat ze dan niet werkt en vaak vergeet waar ze mee bezig is :')
Dat is echt overal mee :D
Haar cijferherkenning is ook matig maar ze is zo druk met leren lezen van letters dat ze de cijfers vergeet. Althans thuis. Misschien wat meer oefenen O+

Meteen maar even een vraagje: word er in groep 1 ook een verjaardagsfeestje gehouden? Dus hebben jullie kindjes uitgenodigd voor een kinderfeestje thuis?
Hier hebben wij per ongeluk een soort trend gezet dat ook kleuters kinderfeestjes zijn gaan geven.
Wij hebben de regel 3 extra kindjes. Dan heb ik er totaal 6. Voor groep 1 is ballorig wel te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:27:44 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159691746
O. is maandag jarig. Hij is nog niet op een echt kinderfeestje van een ander geweest en vraagt er zelf niet om dus ik struisvogel nog een jaartje :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159691889
Wij hebben het wel gedaan, maar omdat Yaro in de zomer jarig is was het wel eind groep 1.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 00:03:50 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159693075
Hij zit hier pas twee maanden op school dus hij is nog zijn plaatsje aan het vinden.

Valt me wel op dat hij met tekeningen gekregen van een meisje thuis kwam en een vriendenboekje van een meisje.
Op zijn oude school was hij ook heel dik bevriend met een meisje. Die mist hem nog steeds ook.
Ladies man dat jochie van mij 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159694117
Ik heb de mijne wel gehoord over een kinderfeestje maar nog niet over dat andere kindjes die ook vieren zeg maar. En vriendenboekjes heeft ze al een stuk of 6 'moeten' invullen. Ze heeft al wat vriendjes en vriendinnetjes over de vloer gehad met spelen. En over kerstkaartjes hebben we het maar niet. Die kreeg er meer dan wij zelf :')

Maar aangezien ik wel al kindjes heb gezien die jarig zijn geweest in de klas maar geen uitnodigingen (tijdens of na de klas) heb zien rond gaan denk ik dat de rest er niet aan doet. Nu ben ik niet te beroerd om wat kindjes neer te gooien in Monkeytown (om de hoek) hoor maar om iets te starten wat er nog niet was heb ik dan weer geen zin in :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159694324
Hier de hele week carnaval, maandag gek haar, dinsdag alles in een kleur, woensdag brillendag, donderdag snorrendag en vandaag dan echt verkleed....de meisjes waren allemaal prinses en bij de jongens waren o.a. 5 minions en 3 piraten.
Leuk, maar ook extra spannend voor de kinderen...mijn zoontje begon dan net altijd 5 minuten voor wij naar school moesten met "nee, ik wil die snor niet" of "dat wil ik niet aan", volgens mij gewoon bang om "gek" uit te zien...
Ze zijn ook pas begonnen met het thema theater inclusieve verkleedkleren, muziekinstrumenten, podium, poppenkast en handpoppen...
Het is niet het favoriete onderwerp van mijn zoon, hij heeft ook nooit zin om mee te dansen als ergens kinderen op een liedje dansen. Ik hoop maar dat hij losser wordt als hij ziet, hoe andere kinderen op school plezier ermee beleven. Geen idee, waarom hij soms zo terughoudend is, terwijl de andere jongens gerust met bruidssluier en dameshoedje door de klas rennen.
Soms weet ik dan niet zo goed of hij tegendraads is of dat hij er echt een probleem mee heeft….ik probeer hem dan toch over te halen, om met baard en verkleed te gaan…ik wil hem ook niet echt dwingen, maar een beetje buiten zijn comfortzone kan af en toe geen kwaad, denk ik.
pi_159696817
Hier geven ze op school bijna allemaal wel een kinderfeestje vanaf 5 jaar. Wij hadden het in ieder geval niet over kunnen slaan, kinderen gaan er zelf al vanuit. Onze jongens werden wel pas 5 toen ze in groep 2 zaten.
Het was toen bij de 1 ook Ballorig en de ander Monkeytown 😊
pi_159697207
O werd aan het eind van t jaar 5 en heeft wel een feestje gedaan. Was er ook bij een paar geweest dus ze was hem gewoon al aan het plannen ;)

Danic wat lastig!
Herken onzekerheid wel maar nog zonder zichzelf in de weg te zitten.
Ze heeft een aardig bekkie klaar maar dat is vaak ook onzekerheid maskeren. Zeker wanneer het om motorische dingen gaat of iets waar misschien wel ruzie bij ontstaat lult ze zich er gewoon onderuit. Niet erg natuurlijk maar ze doet het in erg veel situaties en is daardoor heel vaak toeschouwer. Ze zoekt ook altijd volwassenen op ed. Kan nu ook echt door het baby geweld zijn maar we houden dus wel in het oog of ze zich niet teveel afsluit.

Gelukkig zien haar juffen het ook en ligt ze door haar rust en het feit dat ze nooit ruzie maakt wel goed in de klas. Maar met overgang naar groep 3 straks iets om in de gaten te houden.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159697304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:59 schreef Zana het volgende:
Hier de hele week carnaval, maandag gek haar, dinsdag alles in een kleur, woensdag brillendag, donderdag snorrendag en vandaag dan echt verkleed....de meisjes waren allemaal prinses en bij de jongens waren o.a. 5 minions en 3 piraten.
Leuk, maar ook extra spannend voor de kinderen...mijn zoontje begon dan net altijd 5 minuten voor wij naar school moesten met "nee, ik wil die snor niet" of "dat wil ik niet aan", volgens mij gewoon bang om "gek" uit te zien...
Ze zijn ook pas begonnen met het thema theater inclusieve verkleedkleren, muziekinstrumenten, podium, poppenkast en handpoppen...
Het is niet het favoriete onderwerp van mijn zoon, hij heeft ook nooit zin om mee te dansen als ergens kinderen op een liedje dansen. Ik hoop maar dat hij losser wordt als hij ziet, hoe andere kinderen op school plezier ermee beleven. Geen idee, waarom hij soms zo terughoudend is, terwijl de andere jongens gerust met bruidssluier en dameshoedje door de klas rennen.
Soms weet ik dan niet zo goed of hij tegendraads is of dat hij er echt een probleem mee heeft….ik probeer hem dan toch over te halen, om met baard en verkleed te gaan…ik wil hem ook niet echt dwingen, maar een beetje buiten zijn comfortzone kan af en toe geen kwaad, denk ik.
Maar misschien vind hij het gewoon niet leuk. Mijn kinderen houden ook niet van verkleden. Gelukkig ook geen carnaval hier.

En dat dansen misschien komt het of niet. Hier is bv de oudste die dat niet doet in een grote groep de eerste keer. Hij gaat dan wel kijken. De 2de keer staat hij er bij en de derde keer gaat hij los. Maar als hij helemaal niet zou willen ook prima.
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 09:25:55 #244
5428 crew  miss_sly
pi_159697314
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:04 schreef Estrys het volgende:
Och ja danic dat lijkt me niet makkelijk. En je kan praten wat je wil he tegen die kinderen.

Lang verhaal alert ;)
Hier zorgen van een andere orde: schoolresultaten. De Cito uitslagen waren binnen. Het kwam voor mij niet volkomen onverwacht maar hij heeft nog slechter gescoord dan ik dacht. Overal 'ver onder het gemiddelde' (V-) Hij geniet van school, voelt zich er enorm thuis maar ondertussen is hij nu voor mijn gevoel sinds oktober geen millimeter vooruit gegaan. Hij zit op ervaringsgericht onderwijs. Redelijk vrij dus, wellicht iets te vrij? Hij zegt zelf dat de instructies te snel gaan. Maar dat zeg je niet tegen de juf in groep 3.

Als hij een werkje moet doen moet hij dat af laten tekenen. Tja na tien werkjes weet de juf niet meer wie ze heeft gehad en wie niet. Mijn vermoeden is dat hij dingen wegmoffelt. Zo vond ik twee rekenboekjes in zijn laatje 3 en 4. Dus hij zegt ja die ene is klaar. Zie ik thuis dat het boekje nog niet half vol is. Op de vraag hoe dat kan: ja dat moest van de juf. :o Mijn theorie: hij kon het niet bijhouden, iedereen begint aan boekje 4. Meneer moffelt 3 weg en haalt 4:Ja 3 heb ik af! Aftekenen? Is al gedaan. Vervolgens trekt hij zijn onzichtbaarheids mantel aan en poef weg is ie.

Ik heb voor na de vakantie een gesprek aangevraagd. Hij zal we nog behoorlijk aan moeten trekken. En komt ook wel weer goed hoe dan ook. Maar poeh, steen op m'n maag nu. :(
Zou juf niet bijhouden van wie ze wat heeft afgetekend? Dat kan ze uiteraard niet onthouden, maar bijhouden lijkt me wel. En als een kind zich zelden of nooit laat zien, moet dat toch ook opvallen?

Heb je er met hem ook al over gesproken? Gevraagd of hij de cito's leuk vond, bijvoorbeeld? En zo niet, wat dan niet? Kan hij goed lezen, of gaat dat misschien nog wat moeizaam en heeft hij dan eigenlijk nog wat meer tijd nodig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:34:01 #245
11682 Moonah
Jolie femme
pi_159697393
Mooie column over verlegen/terughoudend gedrag.

Ik denk dat het erg belangrijk is de grens die je kind aangeeft te respecteren. Die wordt immers niet voor niets aangegeven. ;)
It's a thin line tussen stimuleren en pushen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_159697423
Oh ga ik zo lezen moonah! Wij laten het ook heel erg toe nu. Ze heeft het denk ik echt nodig om nu alles van letterlijk een afstandje te bekijken. Prima... Maar dat doen we ook makkelijk omdat ze er zelf duidelijk niet mee zit.

Oh nou 100% O. Die daar omschreven wordt. Incl de familie leden die haar achter mij vandaan proberen te halen. Niet dus ;) ze mag daar lekker blijven staan.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 09:37:37 #247
5428 crew  miss_sly
pi_159697445
S is op school niet meer verlegen en houdt op zich best van verkleden. Vorige week bij het voorleesontbijt mocht iedereen in pyjama komen. Dat wilde ze niet. Iedereen zat dus in pyjama, maar zij niet. Zij vond het geen probleem, de klasgenootjes keken even, sommigen zeiden er iets van, en daarmee was het klaar.

Het zijn doorgaans de volwassenen die er iets aparts van maken dat een kind niet met de grote groep meedoet. Het kind zelf en de andere kinderen niet zo snel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159697542
Idd syl... Wij houden het nu even in t oog of ze er zelf geen last van krijgt omdat het sterker wordt nu met ukkie op komst (niet gek dus)
En in de zomer overgang naar andere klas met maar enkele klasgenoten (jenaplan)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159697653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou juf niet bijhouden van wie ze wat heeft afgetekend? Dat kan ze uiteraard niet onthouden, maar bijhouden lijkt me wel. En als een kind zich zelden of nooit laat zien, moet dat toch ook opvallen?

Heb je er met hem ook al over gesproken? Gevraagd of hij de cito's leuk vond, bijvoorbeeld? En zo niet, wat dan niet? Kan hij goed lezen, of gaat dat misschien nog wat moeizaam en heeft hij dan eigenlijk nog wat meer tijd nodig?
Hij vond het leuk, maar eigenlijk over alles op school is hij enthousiast. Hij is snel afgeleid, zo ook tijdens de toets. Dat wist ik al want hij wist al precies te vertellen wie er tijdens de toets naar de wc moest :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 09:56:15 #250
5428 crew  miss_sly
pi_159697706
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij vond het leuk, maar eigenlijk over alles op school is hij enthousiast. Hij is snel afgeleid, zo ook tijdens de toets. Dat wist ik al want hij wist al precies te vertellen wie er tijdens de toets naar de wc moest :')
Hahaha, ja, dat afgeleid zijn he :D
Hele erg fijn dat hij wel enthousiast is over school! Dat lijkt me het allerbelangrijkste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159698063
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hahaha, ja, dat afgeleid zijn he :D
Hele erg fijn dat hij wel enthousiast is over school! Dat lijkt me het allerbelangrijkste.
Dat is ook maar maakt het ook dubbel. Misschien is deze toets een moment opname maar aan de andere kant is het ook een bevestiging van mijn gevoel dat ik sinds kerst heb dat er weinig vooruitgang in zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 06-02-2016 10:32:25 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 6 februari 2016 @ 12:03:32 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_159699805
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is ook maar maakt het ook dubbel. Misschien is deze toets een moment opname maar aan de andere kant is het ook een bevestiging van mijn gevoel dat ik sinds kerst heb dat er weinig vooruitgang in zit.

Toetsen zijn idd een momentopname. Maar als zoals je zegt alles V- is, vind ik dat wel alarmerend. Jouw gevoel is ook veelzeggend. Bespreek het open met de juf. Heeft zij dit aan zien komen? Hoe heeft zij erop geanticipeerd? Wat zijn de plannen nu nav de toetsen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_159700087
Rekenen is gewoon V zonder - Iets beter.

Ik ga maandag na de vakantie direct actie ondernemen. Zijn juf is nogal euh onopmerkzaam, laat ik het daar op houden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 6 februari 2016 @ 12:26:51 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_159700254
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:17 schreef Estrys het volgende:
Rekenen is gewoon V zonder - Iets beter.

Ik ga maandag na de vakantie direct actie ondernemen. Zijn juf is nogal euh onopmerkzaam, laat ik het daar op houden.
Als je je na het gesprek nog zorgen maakt over de ontwikkeling van je zoon (en hoe de juf daarmee omgaat) kun je haar ook zeggen dat je graag een gesprek hierover wil met de IB'er. Want als het goed is heeft die hier al met de juf over gesproken (tenminste zo is wel de gebruikelijke procedure).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_159700386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als je je na het gesprek nog zorgen maakt over de ontwikkeling van je zoon (en hoe de juf daarmee omgaat) kun je haar ook zeggen dat je graag een gesprek hierover wil met de IB'er. Want als het goed is heeft die hier al met de juf over gesproken (tenminste zo is wel de gebruikelijke procedure).
Goede tip!
Eigenlijk is het oudergesprek pas op 1 maart maar dat vind ik nu te lang. Dat is weer drie weken verder.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159701593
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:32 schreef Estrys het volgende:

[..]

Goede tip!
Eigenlijk is het oudergesprek pas op 1 maart maar dat vind ik nu te lang. Dat is weer drie weken verder.
Dat vind ik ook lang! Gewoon deze week nog een gesprek aanvragen. Ik vind dat je dat als ouder best mag eisen (en doe het dan niet in plaats van 1 maart, juist dan kan je weer doorvragen naar de vervolgstappen)

Ik vind het trouwens niet netjes dat ze je van te voren niet even op de hoogte gebracht heeft. Ik heb ook wel eens voor mij zeer onverwacht een slecht rapport moeten meegeven en dan bel ik altijd van te voren even...

Ib er is een goede tip. Ze moet het kind hebben/ gaan bespreken.
pi_159701694
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:36 schreef Loj het volgende:

[..]

Dat vind ik ook lang! Gewoon deze week nog een gesprek aanvragen.

Ik vind het trouwens niet netjes dat ze je van te voren niet even op de hoogte gebracht heeft. Ik heb ook wel eens voor mij zeer onverwacht een slecht rapport moeten meegeven en dan bel ik altijd van te voren even...

Ib er is een goede tip. Ze moet het kind hebben/ gaan bespreken.
Het is komende week vakantie :)
Ik durf haast te zeggen, maar misschien ben ik dan te pessimistisch, dat ze het niet gezien heeft. Aan de andere kant iemand moet dat blad in zijn map hebben gedaan. En ik ben gisteren ook nog eens 4 uur op school geweest dus ze heeft kansen gehad mij aan te spreken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:41:47 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159704544
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:42 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het is komende week vakantie :)
Ik durf haast te zeggen, maar misschien ben ik dan te pessimistisch, dat ze het niet gezien heeft. Aan de andere kant iemand moet dat blad in zijn map hebben gedaan. En ik ben gisteren ook nog eens 4 uur op school geweest dus ze heeft kansen gehad mij aan te spreken.
Kan jij inloggen op een ouderportaal, dat je de scores weet?
Dat is wel weer het nadeel van zo'n portaal. Dat ouders direct de scores zien, zonder dat je dat als leerkracht mondeling hebt kunnen toelichten.

Overigens zou ik ook niet direct een ouder aanspreken tijdens een carnavalsviering.
pi_159704783
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kan jij inloggen op een ouderportaal, dat je de scores weet?
Dat is wel weer het nadeel van zo'n portaal. Dat ouders direct de scores zien, zonder dat je dat als leerkracht mondeling hebt kunnen toelichten.

Overigens zou ik ook niet direct een ouder aanspreken tijdens een carnavalsviering.
Er stond in de weekmail vorige week dat vanaf 1 februari de uitslagen in de portfolio's zouden zitten. Dat is een map met allerlei werkjes en met evaluaties. Staat bij de klas en krijgen ze ook met enige regelmaat mee naar huis.
Ik heb hem pas gisteren bekeken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159706216
Ik zou juf eerder even aanspreken inderdaad. Misschien kan ze snel vertellen dat er iets mis ging met de cito zelf en hoef je niet meer ongerust te zijn. En anders is ze even alert gemaakt op zijn scores en kan ze er naar handelen..

Dat EG onderwijs is mooi, Mijn jongens zitten op montessori. Maar je moet wel vertrouwen hebben in de leerkracht dat ze alle kinderen in de gaten blijven houden en er op anticiperen. Ik denk dat je dat vertrouwen niet krijgt door te gaan raden, maar wel door te vragen hoe het zit...
pi_159707552
We zullen het over 1,5 week weten :) Tot die tijd oefenen we thuis ook lekker met hem. Ook daar heeft hij plezier in O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159710008
Raar hoor Estrys, kan me je zorgen best voorstellen. Bestaat het rapport alleen maar uit cito-scores bij jullie? Hier krijgen ze ook per onderdeel nog o-m-v-rv en g en nog kwalitatieve beschrijvingen erbij. Geeft dat wellicht een ander beeld? Of is het over-all beeld zo?
pi_159711685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Raar hoor Estrys, kan me je zorgen best voorstellen. Bestaat het rapport alleen maar uit cito-scores bij jullie? Hier krijgen ze ook per onderdeel nog o-m-v-rv en g en nog kwalitatieve beschrijvingen erbij. Geeft dat wellicht een ander beeld? Of is het over-all beeld zo?
We krijgen geen rapport. Het portfolio is volgens mij bedoeld om een beeld te krijgen van de voortgang. En je moet als ouder minstens 1 keer per week van 8:20 tot 8:45 meedoen met een werkje bij de inloop. Om zo betrokken te blijven bij waar je kind mee bezig is. (Dit heeft de laatste maanden vooral mijn man gedaan) En dan zijn er vier keer per jaar de driehoeksgesprekken met kind-leerkracht-ouder. Hij heeft de vorige citos ook niet denderend gescoord (steeds onder gemiddeld) maar vooralsnog is dat niet als verontrustend gebracht bij de gesprekken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159729390
Ah oké. :)
pi_159729443
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 20:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

We krijgen geen rapport. Het portfolio is volgens mij bedoeld om een beeld te krijgen van de voortgang. En je moet als ouder minstens 1 keer per week van 8:20 tot 8:45 meedoen met een werkje bij de inloop. Om zo betrokken te blijven bij waar je kind mee bezig is. (Dit heeft de laatste maanden vooral mijn man gedaan) En dan zijn er vier keer per jaar de driehoeksgesprekken met kind-leerkracht-ouder. Hij heeft de vorige citos ook niet denderend gescoord (steeds onder gemiddeld) maar vooralsnog is dat niet als verontrustend gebracht bij de gesprekken.
Hier precies zo. Portfolio gesprekken, bespreking met kind en juf en de cito uitslagen tja.... Kijken ze niet echt naar. Tenzij ze veel afwijken van hoe ze hun normale werk doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159735271
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier precies zo. Portfolio gesprekken, bespreking met kind en juf en de cito uitslagen tja.... Kijken ze niet echt naar. Tenzij ze veel afwijken van hoe ze hun normale werk doen.
Nou ja dat wijkt niet veel af, zijn normale werk doet hij ook heel traag door veel afgeleid zijn. :{w ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 07-02-2016 20:23:36 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159735754
Ik krijg zojuist een mail van de juf dat we maandag na de vakantie direct even een gesprek plannen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159747807
Fijn dat je na de vakantie gelijk een antwoord kunt krijgen..
  maandag 8 februari 2016 @ 11:19:02 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159749845
Ons jongetje is vandaag 5 jaar!
Hij vond het wel een beetje spannend om op school in eens in de belangstelling te staan :D

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159749863
Gefeliciteerd, leuke blouse!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159749913
Lazi, proficiat *G*. Feestje thuis al gevierd?
Met een meidenkwartet
pi_159750117
4ff?
Wat een huge ass kroon zeg!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159751120
Gefeliciteerd lazy! Een grote hoed voor een grote kerel!
  maandag 8 februari 2016 @ 13:51:45 #274
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159752854
Gefeliciteerd lazi!

Estrys hopelijk krijg je na de vakantie meer duidelijkheid.

Ik heb zojuist m'n kleine 4-jarige ingeschreven voor zwemles, en ze start volgende maand al :o.

En verder is het hier carnaval wat de klok slaat. Vrijdag hadden ze schoolcarnaval en moesten ze met de klas een voordracht doen, en ze vond het zo leuk O+.
Vandaag houden we 'rustdag', morgen gaan we nog even naar het kindercarnaval en dan zit het er weer op. Gelukkig :O.
pi_159753467
Begin je nu al NTS. Ik twijfel nog over Daan. Hij heeft veel lol bij kleuterzwemmen, maar hij komt geen meter vooruit met zijn korte pootjes. Techniek is wel goed zegt de badjuf, maar hij is gewoon niet zo groot. Ik denk dat ik toch wacht tot na de zomervakantie. Misschien ook wel tot hij 5 is geweest. Hopen dat het dan wat sneller gaat dan zijn grote broer(2 jaar over A, 9 maand over B)
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 14:21:46 #276
5428 crew  miss_sly
pi_159753614
Wij zijn met S begonnen toen ze 4,5 was, omdat ze heel erg graag wilde, maar het duurt wel echt gewoon vaak langer dan.
Ze had en heeft er echter plezier in, dus we zien het maar als een sportmoment en zien wel wanneer ze op mag. Ik heb redelijke hoop dat ze begin april op mag, dan is ze net 2 jaar bezig.

Als je nog kans ziet om het uit te stellen, zou ik dat echt doen, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159753985
Leyla zwemt vanaf dat ze 5 is, en dat is al vroeg zat. Daarvoor heeft het zo weinig zin, ze hebben de concentratie niet om 45 min tot een uur te luisteren en hebben ook simpelweg vaak de kracht niet om de oefeningen te doen. Uiteindelijk doe je er gewoon een jaar langer over als je een jaar eerder begint.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159754200
Adviesleeftijd is zelfs 6 jaar, toch?

De mijne ook allebei met 4,5 jaar begonnen. S had na precies 2 jaar (half uurtje per week) haar B-diploma. R nu anderhalf jaar bezig en bijna op voor A. Dus zal ongeveer hetzelfde worden. Hoewel ik de richtlijn heel goed snap (kwa kracht, drijfvermogen en concentratie-spanne), vond en vind ik dit in onze situatie nogsteeds wel heel fijn. En het heeft me bij beiden niet gefrustreerd dat het te lang duurde ofzo. Ik denk dat nummer drie ook gewoon weer rond die leeftijd op zwemles gaat.
  maandag 8 februari 2016 @ 14:46:47 #279
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159754229
De mijne was ruim 5 toen hij begon, denk dat ie voor zijn verjaardag A heeft. Misschien B ook wel. :P
pi_159754637
Thijs is nu een jaar bezig en zit in het badje vóór het afzwembad.

Hij was 5,5 toen hij begon.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159754656
Mijn zoon is vanuit het ouder en kind zwemmen met 4.5 jaar overgestapt op zwemles ( bij dezelfde juf). Maar ik heb zo mijn twijfels. Hij zit met 7-8 andere kinderen in een groep, maar hij is de jongste en kleinste, de andere kinderen zijn deels veel ouder. Hij probeert de oefeningen wel, hij is nu zo'n 8 keer geweest, maar mij lijkt het niveauverschil in de groep te groot. Hij wacht heel vaak tot de andere kinderen in het midden of al bijna aan de overkant weer zijn, voordat hij ueberhaupt begint of hij wacht op hulp van de juf en dan begint natuurlijk direct al weer een nieuwe oefening.
Wij mogen ook alleen maar de eerste 15 minuten toekijken... Laatst was een andere meester en die vond dat hij misschien niet op de juiste plek is in deze groep. Even kijken wat er nog voor mogelijkheden zijn. Op de samenstelling van de groep heb je natuurlijk geen invloed als ouder, maar ik wil ook niet dat hij het plezier verliest, omdat hij altijd achteraan hijgt. Wij hebben het diploma afgekocht, dus er zit niet echt haast achter, maar toch.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:09:39 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159754853
O. is begonnen met 5jr en 2mnd geloof ik (ze mogen bij die zwemvereniging sws niet starten voor 4jr en 9mnd) en mag nu (6,5) zaterdag op voor A.
Met een beetje mazzel haalt hij dan ook B nog voor de zomer. S. deed er 2,5 jaar over (inclusief 6 weken gebroken arm).
O. is fysiek heel sterk (en groot) en had de mazzel dat hij door de afgelopen zomer vakantie zo hard vooruit gegaan was dat hij ineens 2 groepen over sloeg.

(Oh ja, het is 2x in de week een half uurtje).

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 08-02-2016 15:53:54 ]
***
pi_159754945
Leyla zit nu vanaf september op les en gaat nu richting het diepe.. We hebben nog wel een poosje te gaan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:22:17 #284
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159755253
Draak is 4j3m als ze begint. Ze zeurt al een tijdje aan mijn hoofd dat ze wil leren zwemmen en ik heb lang getwijfeld omdat ze dus zo jong is.
Maar we zullen het zien, ze heeft er in ieder geval ontzettend veel zin in.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:27:32 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159755453
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:13 schreef Ticootje het volgende:
Leyla zit nu vanaf september op les en gaat nu richting het diepe.. We hebben nog wel een poosje te gaan..
Valt wel mee toch dan? Ik weet niet meer precies wanneer O begon, maar die ging dus pas nu na de zomer door naar het diepe en dat was dus na een maand of 10 denk ik.
Nu doen ze bij ons niet aan het gebruikelijke badjes systeem, dus ik heb geen idee hoe ik moet vergelijken.
Er is het ondiepe bad, waar ze in kunnen staan, dan gaan ze naar het halfdiep, dat in S, M en L verdeeld is, dan gaan ze naar diep kort en daarna diep lang en dan is het afzwemmen.
***
pi_159755676
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Valt wel mee toch dan? Ik weet niet meer precies wanneer O begon, maar die ging dus pas nu na de zomer door naar het diepe en dat was dus na een maand of 10 denk ik.
Nu doen ze bij ons niet aan het gebruikelijke badjes systeem, dus ik heb geen idee hoe ik moet vergelijken.
Er is het ondiepe bad, waar ze in kunnen staan, dan gaan ze naar het halfdiep, dat in S, M en L verdeeld is, dan gaan ze naar diep kort en daarna diep lang en dan is het afzwemmen.
Ja hier is het ook het half diepe. Niet dat Leyla daar kan staan :D Maar de juf kan dan nog wel helpen.
Even denken:
Ze werken hier met tussendiploma's, ze heeft net de groene otter gehaald wat zegt dat ze gevorderd ondiep is.
Hierna komt dan nog een keer beginnend diep, gevorderd diep en een tussendiploma sowieso nog. Elk diplomaatje zijn ongeveer 8 tot 10 weken les.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159755808
Driekus begon met 4 jaar en 7 maanden aan het sneltraject. Dat is twee uur per keer en dan met zo'n easyswim. Hij was enorm watervrij, maar is motorisch niet de beste en zijn conditie was destijds heel slecht. Hij bleef een twijfelgeval maar is met de groep mee gegaan tot januari. Toen gingen de eersten op en is hij naar de normale les gegaan. Zijn conditie was inmiddels dramatisch door een dubbele longontsteking met bijbehorende lange ab kuur. Uiteindelijk haalde hij in juni A, in oktober B en in december C.

Tienus zwemt sinds begin december in het sneltraject en ik zie nu al verschil. Hij is motorisch beter en sterker, dus hij gaat sneller. Als hij het programma wel helemaal volgens plan kan doen is hij voor de zomervakantie klaar met A en dan volgen B en C in 8 weken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_159756264
Mijn zoontje was 4 jaar en een paar maanden en heeft in ongeveer 50 lessen van 45 minuten A+B gehaald. Hij was toen 5 jaar en 8 maanden.

Wel zelf regelmatig met hem wezen zwemmen in de weekenden om te oefenen ook. (En van de glijbaan te gaan)

Het grootste probleem was de kracht en het uithoudingsvermogen.
Bis vincit qui se vincit!
  maandag 8 februari 2016 @ 16:13:57 #289
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159756894
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Valt wel mee toch dan? Ik weet niet meer precies wanneer O begon, maar die ging dus pas nu na de zomer door naar het diepe en dat was dus na een maand of 10 denk ik.
Nu doen ze bij ons niet aan het gebruikelijke badjes systeem, dus ik heb geen idee hoe ik moet vergelijken.
Er is het ondiepe bad, waar ze in kunnen staan, dan gaan ze naar het halfdiep, dat in S, M en L verdeeld is, dan gaan ze naar diep kort en daarna diep lang en dan is het afzwemmen.
Mijn uk werd gelijk in het diepe gemikt. :D
Er is daar geen ondiep bad.

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:22 schreef NotTheSame het volgende:
Draak is 4j3m als ze begint. Ze zeurt al een tijdje aan mijn hoofd dat ze wil leren zwemmen en ik heb lang getwijfeld omdat ze dus zo jong is.
Maar we zullen het zien, ze heeft er in ieder geval ontzettend veel zin in.
Dat is het allerbelangrijkste! Zin erin & lol erin! O+
pi_159758934
Gefeliciteerd Lazy!

Yaro is begonnen net na zijn 4de verjaardag. Nu zit hij in het laatste bad na bijna 1.5 jaar.
Hopelijk voor de zomer zijn A dilpoma.

Gezien zijn angst/motorisch kunnen bewust gekozen voor 4 jaar omdat ik wist dat hij er sowieso lang over zou doen.
Maar hij gaat nog steeds met veel plezier.

(En leest nu mee terwijl ik typ :P)
pi_159759245
A was bijna 5 toen ze begon met zwemles. Ze deed 2,5 Jr over A, B en C.
T was 4,5 en deed 1jr en 9mnd over A en B.
Ze zwommen beide 1x per week 35 minuten.
T heeft 2 of 3 mnd 2x pw gezwommen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_159763557


Jen wordt morgen dan echt 8. ^^ traktatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159763587
Wat een leuke traktatie. Is het trekdrop?

Alvast gefeliciteerd!
pi_159763638
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:28 schreef As1981 het volgende:
Wat een leuke traktatie. Is het trekdrop?

Alvast gefeliciteerd!
Ja. Banaantje als voeten, 2 marsmellows, 2 trekdrop, 2 kokindjes en een rijstding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159765411
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:27 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Jen wordt morgen dan echt 8. ^^ traktatie.
_O_
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 8 februari 2016 @ 21:36:45 #296
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159766319
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:27 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Jen wordt morgen dan echt 8. ^^ traktatie.
Mooi gemaakt! En alvast gefeliciteerd!
  maandag 8 februari 2016 @ 21:43:39 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_159766556
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:27 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Jen wordt morgen dan echt 8. ^^ traktatie.
Leuk zijn ze! Gefeliciteerd alvast.

En Lazi ook nog gefeliciteerd!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 8 februari 2016 @ 21:52:08 #298
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159766862
Heel tof, tico! O+
Alvast gefeliciteerd.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:59:26 #299
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_159767113
Die zijn leuk :)
pi_159768829
Wat en toffe traktatie!

N is met net 6 jaar begonnen met zwemmen bij een zwemvereniging, hij heeft twee keer per week een half uur les. Maar hij is zo bang om te verdrinken (dat roept hij ook letterlijk) dat hij in paniek raakt als hij met zijn hoofd onder water komt na het glijden van de glijbaan (de juf ving hem een keer expres niet op) en heel hard zijn best doet om geen spetters in zijn gezicht te krijgen. Hij krijgt nu vaak priveles, het zijn vrijwilligers, dus het is heel fijn dat dat kan.
Maar poeh, voordat hij zijn diploma heeft... Ik zou 2 jaar snel vinden ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 februari 2016 @ 22:52:36 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159768919
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:50 schreef Twinkly het volgende:
Wat en toffe traktatie!

N is met net 6 jaar begonnen met zwemmen bij een zwemvereniging, hij heeft twee keer per week een half uur les. Maar hij is zo bang om te verdrinken (dat roept hij ook letterlijk) dat hij in paniek raakt als hij met zijn hoofd onder water komt na het glijden van de glijbaan (de juf ving hem een keer expres niet op) en heel hard zijn best doet om geen spetters in zijn gezicht te krijgen. Hij krijgt nu vaak priveles, het zijn vrijwilligers, dus het is heel fijn dat dat kan.
Maar poeh, voordat hij zijn diploma heeft... Ik zou 2 jaar snel vinden ;)
Geert wordt volgende maand vijf jaar, en ik moet met een stempelkaart werken om hem z'n haar te laten 'wassen'' (lees, washand eroverheen halen zodat het nat is). Die zie ik echt nooit z'n zwemdiploma halen -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')