Mijn man zegt dat ze waarschijnlijk niet alles hoeven doen uit het boekje en dat als ze de stof beheersen ze over mogen naar een ander boekje. Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als hij de stof beheerst dan gaat er iets anders niet helemaal lekker tijdens de toets denk ik dan. En ik moet ook niet zijn niveau alleen ophangen aan die Cito, maar maak me er toch zorgen over.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:02 schreef Vijzel het volgende:
Estrys, mijn zoon komt ook thuis met on-affe werkboekjes. De juf vertelde desgevraagd dat ze express dikke boekjes maak, zodat de strebertjes zich niet hoeven te vervelen.
Zoonlief doet braaf zijn 2 werkjes per week, klasgenoot F. doet er 3 of soms zelfs 4 per week. Beide kinderen zijn gelukkig op school.
Wellicht is dat bij jou kind op school ook zo, juffen kennen hun 'schatjes' toch wel?
Misschien klinkt het heel raar, maar kinderen die bij mij (ver) onder gemiddeld scoren moeten vaak juist minder maken. Omdat ze of samen met mij een opdracht maken, of zodat ze zich beter kunnen concentreren op een enkele opdracht (dan meerdere opdrachten afraffelen)quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:40 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn man zegt dat ze waarschijnlijk niet alles hoeven doen uit het boekje en dat als ze de stof beheersen ze over mogen naar een ander boekje. Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als hij de stof beheerst dan gaat er iets anders niet helemaal lekker tijdens de toets denk ik dan. En ik moet ook niet zijn niveau alleen ophangen aan die Cito, maar maak me er toch zorgen over.
Hij krijgt geen aparte opdrachten nu.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:09 schreef Loj het volgende:
[..]
Misschien klinkt het heel raar, maar kinderen die bij mij (ver) onder gemiddeld scoren moeten vaak juist minder maken. Omdat ze of samen met mij een opdracht maken, of zodat ze zich beter kunnen concentreren op een enkele opdracht (dan meerdere opdrachten afraffelen)
Maar ik zou zeggen... Goede vragen tijdens het gesprek. Er moet een plan zijn hoe ze nu verder willen gaan.
Ik vind ego trouwens echt een goede manier van onderwijs, maar denk persoonlijk wel dat het bij een kind moet passen. Kan hij omgaan met de vrijheid? Zo nee zou ik toch eens bedenken of je niet een onderwijsvorm met meer structuur wilt.
(Ik denk dat er een grote kans is dat Js en Ow bijvoorbeeld niet naar dezelfde school gaan... Ow heeft veel structuur nodig, Js is juist heel anders... Maargoed, Js is pas 1 )
Oh en aftekenlijsten! (al denken m'n leerlingen daar anders over )
quote:
Hier hebben wij per ongeluk een soort trend gezet dat ook kleuters kinderfeestjes zijn gaan geven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:09 schreef Tally het volgende:
Mijn 'grote' (4) heeft ook haar rapport en cito uitslagen. Haar cito uitslagen waren boven gemiddeld.
Haar rapport gaf wat meer weg. Mevrouw heeft problemen met luister (joh echt?! )
Haar werksnelheid is matig en werkgericht is ook matig. Dat komt omdat mevrouw zo graag ouwehoert dat ze dan niet werkt en vaak vergeet waar ze mee bezig is
Dat is echt overal mee
Haar cijferherkenning is ook matig maar ze is zo druk met leren lezen van letters dat ze de cijfers vergeet. Althans thuis. Misschien wat meer oefenen
Meteen maar even een vraagje: word er in groep 1 ook een verjaardagsfeestje gehouden? Dus hebben jullie kindjes uitgenodigd voor een kinderfeestje thuis?
Maar misschien vind hij het gewoon niet leuk. Mijn kinderen houden ook niet van verkleden. Gelukkig ook geen carnaval hier.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:59 schreef Zana het volgende:
Hier de hele week carnaval, maandag gek haar, dinsdag alles in een kleur, woensdag brillendag, donderdag snorrendag en vandaag dan echt verkleed....de meisjes waren allemaal prinses en bij de jongens waren o.a. 5 minions en 3 piraten.
Leuk, maar ook extra spannend voor de kinderen...mijn zoontje begon dan net altijd 5 minuten voor wij naar school moesten met "nee, ik wil die snor niet" of "dat wil ik niet aan", volgens mij gewoon bang om "gek" uit te zien...
Ze zijn ook pas begonnen met het thema theater inclusieve verkleedkleren, muziekinstrumenten, podium, poppenkast en handpoppen...
Het is niet het favoriete onderwerp van mijn zoon, hij heeft ook nooit zin om mee te dansen als ergens kinderen op een liedje dansen. Ik hoop maar dat hij losser wordt als hij ziet, hoe andere kinderen op school plezier ermee beleven. Geen idee, waarom hij soms zo terughoudend is, terwijl de andere jongens gerust met bruidssluier en dameshoedje door de klas rennen.
Soms weet ik dan niet zo goed of hij tegendraads is of dat hij er echt een probleem mee heeft….ik probeer hem dan toch over te halen, om met baard en verkleed te gaan…ik wil hem ook niet echt dwingen, maar een beetje buiten zijn comfortzone kan af en toe geen kwaad, denk ik.
Zou juf niet bijhouden van wie ze wat heeft afgetekend? Dat kan ze uiteraard niet onthouden, maar bijhouden lijkt me wel. En als een kind zich zelden of nooit laat zien, moet dat toch ook opvallen?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:04 schreef Estrys het volgende:
Och ja danic dat lijkt me niet makkelijk. En je kan praten wat je wil he tegen die kinderen.
Lang verhaal alert
Hier zorgen van een andere orde: schoolresultaten. De Cito uitslagen waren binnen. Het kwam voor mij niet volkomen onverwacht maar hij heeft nog slechter gescoord dan ik dacht. Overal 'ver onder het gemiddelde' (V-) Hij geniet van school, voelt zich er enorm thuis maar ondertussen is hij nu voor mijn gevoel sinds oktober geen millimeter vooruit gegaan. Hij zit op ervaringsgericht onderwijs. Redelijk vrij dus, wellicht iets te vrij? Hij zegt zelf dat de instructies te snel gaan. Maar dat zeg je niet tegen de juf in groep 3.
Als hij een werkje moet doen moet hij dat af laten tekenen. Tja na tien werkjes weet de juf niet meer wie ze heeft gehad en wie niet. Mijn vermoeden is dat hij dingen wegmoffelt. Zo vond ik twee rekenboekjes in zijn laatje 3 en 4. Dus hij zegt ja die ene is klaar. Zie ik thuis dat het boekje nog niet half vol is. Op de vraag hoe dat kan: ja dat moest van de juf. Mijn theorie: hij kon het niet bijhouden, iedereen begint aan boekje 4. Meneer moffelt 3 weg en haalt 4:Ja 3 heb ik af! Aftekenen? Is al gedaan. Vervolgens trekt hij zijn onzichtbaarheids mantel aan en poef weg is ie.
Ik heb voor na de vakantie een gesprek aangevraagd. Hij zal we nog behoorlijk aan moeten trekken. En komt ook wel weer goed hoe dan ook. Maar poeh, steen op m'n maag nu.
Hij vond het leuk, maar eigenlijk over alles op school is hij enthousiast. Hij is snel afgeleid, zo ook tijdens de toets. Dat wist ik al want hij wist al precies te vertellen wie er tijdens de toets naar de wc moestquote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou juf niet bijhouden van wie ze wat heeft afgetekend? Dat kan ze uiteraard niet onthouden, maar bijhouden lijkt me wel. En als een kind zich zelden of nooit laat zien, moet dat toch ook opvallen?
Heb je er met hem ook al over gesproken? Gevraagd of hij de cito's leuk vond, bijvoorbeeld? En zo niet, wat dan niet? Kan hij goed lezen, of gaat dat misschien nog wat moeizaam en heeft hij dan eigenlijk nog wat meer tijd nodig?
Hahaha, ja, dat afgeleid zijn hequote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij vond het leuk, maar eigenlijk over alles op school is hij enthousiast. Hij is snel afgeleid, zo ook tijdens de toets. Dat wist ik al want hij wist al precies te vertellen wie er tijdens de toets naar de wc moest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |