abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159009695
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik keur beide af. Ik zou beide zaken tot de huiselijke sfeer willen beperken. Het hoort niet thuis in de publieke sfeer.

Waar het mij om gaat is de consistentie die sommige mensen missen: wel Wilders afkeuren vanwege zijn uitspraak, maar tegelijkertijd goedkeuren dat mensen iemand met Hitler vergelijken.
Nouja, die uitspraak is ook wel een van de redenen dat mensen hem met Hitler vergelijken denk ik, dus zo gek is dat eigenlijk niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159009729
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:29 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat een wereldoorlog inhoudt.

WOII wat beter bestuderen zal veel helpen. We zijn nog nooit verder van een wereldoorlog geweest. Conflicten in het MO betekenen niets, die zijn er altijd. Criminele bendes betekenen ook niets, die zijn er altijd.
Vluchtelingenstromen hetzelfde.
Dat hebben we vooral aan wapenontwikkeling (langeafstandrakketten, nucleaire en chemische wapens enz) te danken. Niet omdat wij vredelievend ofzo zijn geworden. Als er tegenwoordig een wereldoorlog uitbreekt wordt dat een ramp voor zowel de mensheid als onze leefomgeving.
Why stay small, if you can grow big..
pi_159009797
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik keur beide af. Ik zou beide zaken tot de huiselijke sfeer willen beperken. Het hoort niet thuis in de publieke sfeer.

Waar het mij om gaat is de consistentie die sommige mensen missen: wel Wilders afkeuren vanwege zijn uitspraak, maar tegelijkertijd goedkeuren dat mensen iemand met Hitler vergelijken.
Maar die mensen die op Wilders stemmen vinden het dan ook niet leuk dat ze niet ongestoord mogen roepen dat al die vluchtelingen gedeporteerd moeten worden, en het liefst nog meer dan dat natuurlijk. Want dat mag niet ivm policor. Daarom hebben ze dat policor ook uitgevonden.

En nu is er een absoluut politiek incorrecte actie, en diezelfde mensen staan nu op hun achterste benen. als je zo stoer wil zijn en alles op internet/in het echt wil kunnen zeggen moet je ook stoer blijven. Als je karakter hebt kun je niet alleen uitdelen, maar weet je ook hoe je moet incasseren.
pi_159009822
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nouja, die uitspraak is ook wel een van de redenen dat mensen hem met Hitler vergelijken denk ik, dus zo gek is dat eigenlijk niet.
Dus jij vindt dat beide moet kunnen in de publieke sfeer?
pi_159009848
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:14 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als je dat prima vindt, vind je de ''Minder, minder, minder'' uitspraak van Wilders dan ook prima? Zo niet, waarom niet?
Dat minder minder minder vind ik prima, ik heb wat meer moeite met wat Wilders eerder zei dat Den Haag een stad met minder Marokkanen moet worden. Verder is het veel vervelender als jouw gedrag wordt vergeleken met wat van de strafwet mag. Dat is totaal iets anders dan een vergelijking met Hitler.
pi_159009930
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:25 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat beide moet kunnen in de publieke sfeer?
Ja hoor, als Wilders dat wil roepen moet hij dat vooral doen. Hij moet er echter, net als die vrouw van de Hitler-vergelijking, wel rekening mee houden dat er weldegelijk grenzen zijn aan wat je wel en niet mag zeggen van de wet.
pi_159009953
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat minder minder minder vind ik prima, ik heb wat meer moeite met wat Wilders eerder zei dat Den Haag een stad met minder Marokkanen moet worden. Verder is het veel vervelender als jouw gedrag wordt vergeleken met wat van de strafwet mag. Dat is totaal iets anders dan een vergelijking met Hitler.
De vergelijking met Hitler lijkt me op z'n minst belediging. Beide overschrijden de wettelijke grenzen. Het zou me dan ook niets verbazen als Wilders aangifte doet tegen deze vrouw.
pi_159010027
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:30 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De vergelijking met Hitler lijkt me op z'n minst belediging. Beide overschrijven de wettelijke grenzen.
Door een vergelijking wordt niemand beledigd en als er overeenkomsten zijn en dat is de waarheid is het alleen pijnlijk maar nog steeds niet strafbaar.
pi_159010069
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:23 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Dat hebben we vooral aan wapenontwikkeling (langeafstandrakketten, nucleaire en chemische wapens enz) te danken. Niet omdat wij vredelievend ofzo zijn geworden. Als er tegenwoordig een wereldoorlog uitbreekt wordt dat een ramp voor zowel de mensheid als onze leefomgeving.
Het voordeel is wel dat een échte wereldoorlog lekker snel voorbij is dit keer. Met een paar uurtjes moeten we het grootste deel van de aarde toch wel onleefbaar kunnen hebben gemaakt.
pi_159010082
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:30 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De vergelijking met Hitler lijkt me op z'n minst belediging. Beide overschrijden de wettelijke grenzen. Het zou me dan ook niets verbazen als Wilders aangifte doet tegen deze vrouw.
Hele groepen de stempel "criminelen en terroristen" geven mag wel, maar zelf een stempel krijgen, nee, dat mag dan weer niet?
pi_159010145
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hele groepen de stempel "criminelen en terroristen" geven mag wel, maar zelf een stempel krijgen, nee, dat mag dan weer niet?
De 'vrijheid van meningsuiting' geldt dan ook enkel voor Wilders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 januari 2016 @ 12:38:55 #87
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_159010280
quote:

[..]

De nieuwe politieke correctheid.
pi_159010393
quote:

[..]

Als je goed leest zie je dat ik beide afkeur.
pi_159010501
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:47 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dat ik beide afkeur.
Oh, dan zijn we het dus gewoon eens. Saai.

Zal volgende keer beter lezen dan. Mijn excuses.
  maandag 11 januari 2016 @ 12:54:08 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159010579
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

D66 heeft het verziekt gelukkig. Ik leerde D66 kennen als een leuke, vrije partij in de jaren 90, ten tijde van van Mierlo. Het stokpaardje was het referendum. Als je ziet hoe krampachtig en apatisch Pechtold daarmee omgaat, verloochend bij alles waar die partij ooit voor heeft gestaan.

PVDA is inderdaad einde oefening, maar ze hebben nog een joker achter de hand: Aboutaleb. Die kan zich ontpoppen tot een game changer t.o.v. de huidige peilingen. En dat is tevens de enige reddingsboei die de PVDA lijkt te hebben nog.
Aboutaleb inzetten als boegbeeld zou een gouden zet zijn van de PvdA. En Samsom snel afvoeren, die draaikont.

D66 was ooit heerlijk vernieuwd inderdaad, met het referendum en de gekozen burgemeester. Mooie frisse wind. Allemaal in de prullenbak gegaan om maar op het pluche te kunnen. Ruggengraatloos.
pi_159010649
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:54 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_vergeleken__.html
Dan even dit... zolang dit 'soort' mensen er zijn stevenen we straks af op Fortuyn 2.0 scenario's. Man man man :X
Men laat altijd Hitler zien die als een waanzinnige schreeuwt. Men weet niet dat Hitler een uiterst innemende persoon was die zelfs generaals kon overtuigen dat er toch hoop was in een uitzichtsloze situatie. Hitler had charisma en werd door het grootste deel van het volk als een god vereert. Dat is het gevaar van dictators, hun vriendelijkheid, charisma en de geliefdheid bij het volk.

Een vergelijking met Hitler is eigenlijk een compliment, maar dat bedoelen de zielige figuren die Wilders met Hitler vergelijken natuurlijk niet. Zij hopen op een autistische linkse figuur die Wilders omlegt, zodat hun stoel in het nep-parlement weer voor 4 jaar verzekert is
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159010765
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Aboutaleb inzetten als boegbeeld zou een gouden zet zijn van de PvdA. En Samsom snel afvoeren, die draaikont.

D66 was ooit heerlijk vernieuwd inderdaad, met het referendum en de gekozen burgemeester. Mooie frisse wind. Allemaal in de prullenbak gegaan om maar op het pluche te kunnen. Ruggengraatloos.
Toen Pechtold een paar keer achter elkaar herhaalde "Europa is goed voor Nederland" (na weer 1 of ander desastreus gebeuren, weet niet meer precies wat) wilde ik een baksteen door de televisie gooien. Alleen heb ik geen bakstenen in mijn woonkamer liggen. En sommige interviews heeft hij trouwens ook bizar grote pupillen was me opgevallen. Volgens mij ook flink aan de 'doping' om zich staande te kunnen houden (wat er bij Wilders trouwens ook af en toe erg dik bovenop ligt _O- )
pi_159010912
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Men laat altijd Hitler zien die als een waanzinnige schreeuwt. Men weet niet dat Hitler een uiterst innemende persoon was die zelfs generaals kon overtuigen dat er toch hoop was in een uitzichtsloze situatie. Hitler had charisma en werd door het grootste deel van het volk als een god vereert. Dat is het gevaar van dictators, hun vriendelijkheid, charisma en de geliefdheid bij het volk.

Een vergelijking met Hitler is eigenlijk een compliment, maar dat bedoelen de zielige figuren die Wilders met Hitler vergelijken natuurlijk niet. Zij hopen op een autistische linkse figuur die Wilders omlegt, zodat hun stoel in het nep-parlement weer voor 4 jaar verzekert is
:') ______________________!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een vergelijking met Hitler is eigenlijk een compliment :') !!!

Hoe kom je erop.
pi_159010913
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toen Pechtold een paar keer achter elkaar herhaalde "Europa is goed voor Nederland" (na weer 1 of ander desastreus gebeuren, weet niet meer precies wat) wilde ik een baksteen door de televisie gooien. Alleen heb ik geen bakstenen in mijn woonkamer liggen. En sommige interviews heeft hij trouwens ook bizar grote pupillen was me opgevallen. Volgens mij ook flink aan de 'doping' om zich staande te kunnen houden (wat er bij Wilders trouwens ook af en toe erg dik bovenop ligt _O- )
Even tot 10 tellen en dat ding gewoon uitzetten!
pi_159010981
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') ______________________!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een vergelijking met Hitler is eigenlijk een compliment :') !!!

Hoe kom je erop.
Hitler was wel een begenadigd spreker, iets wat je van de GBL niet bepaald kan zeggen.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:10:25 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159011017
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 95%?

Voor zover ik weet is de overgrote meerderheid islamitisch. Die passen in mijn ogen niet in onze samenleving tenzij het tegendeel bewezen is. De islamitische cultuur is nou eenmaal niet gestoeld op waarden als vrijheid en gelijkheid.
Zo zeg. Jij bent wel lekker geindoctrineerd door Wilders om zo ALLE Islamiten over 1 kam te scheren en in een hoekje te zetten. Doe je dat ook zo met bv Christenen of Boeddhisten? Of Money gelovigen?

Ik zou me eens gaan verdiepen in hoe de meeste Islamitische mensen denken en wat ze willen. Ga er eens naartoe, probeer een gesprek aan te knopen en je zult zien dat de meesten gewoon in vrede willen leven met hun buren (ook al hebben ze een ander geloof), net als jij.

Het is gewoon onwetendheid van je wat nu je denkkader bepaald dus zorg ervoor dat je meet te weten komt over dit onderwerp.
Feyenoord!
pi_159011039
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hitler was wel een begenadigd spreker, iets wat je van de GBL niet bepaald kan zeggen.
Ik weet er vrij weinig van, denk dat ik alleen de negatieve dingen opgenomen heb ervan.
Maar was zijn bedoeling niet 1 Europa?
Volgens mij zijn voorganger had dezelfde interesses. Napoleon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 13:11:51 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 13:12:15 #99
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159011069
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:29 schreef 99.999 het volgende:
In de NRC vandaag een tegengeluid van een vaste columnist.
http://www.nrc.nl/next/2016/01/11/oorlog-1576769

[..]

Hij heeft het niet zo op Karskens geloof ik :P
Mooi verschil te zien hier. Karskens schrijft een column met inhoud en deze man of vrouw schrijft een column over 1 persoon om hem belachelijk te maken. Wie is er nou een journalist die je serieus moet nemen en wie is er de naam journalist niet waardig?
Feyenoord!
pi_159011077
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet er vrij weinig van, denk dat ik alleen de negatieve dingen opgenomen heb ervan.
Maar was zijn bedoeling niet 1 Europa?
Volgens mij zijn voorganger had dezelfde interesses. Napoleon.
Hitler's voorganger was Paul von Hindenburg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')