abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159008379
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bepaald niet wat we zeggen. Maar ik snap dat het vanuit PVV-oogpunt wel zo kan lijken. Dan is de focus al snel vrij eenzijdig...
De PVV er onmiddellijk bij betrekken. Simpele ziel. :')
pi_159008403
http://forum.fok.nl/topic/2275762

Hier nog meer van die negatievelingen.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159008411
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

De daadwerkelijke kosten zijn natuurlijk maar een fractie van de kosten van de zorg. Maar wat is het beeld van de gewone Nederlander in een achterstandswijk? Die denkt dat het 'handen vol geld kost', terwijl hij net gekort is op zijn uitkering omdat hij een klein beetje zwart bijgeklust had.
Ik vind het hoogst amusant te lezen dat mensen die vorig jaar hier weggezet werden als kanslozen, klaplopers en profiteurs nu "onze werklozen" en "onze daklozen" genoemd worden :D

Die vluchtelingen verbroederen wel het Hollandsche volk blijkbaar.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:38:22 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159008439
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan moet hij maar een normale baan zoeken.
Wat hij zou moeten doen is nu niet relevant. Het gaat erom wat hij daadwerkelijk gaat doen. En ik zie dit soort figuren nu snel de straat op gaan. Daar is niet heel veel meer voor nodig.
The End Times are wild
pi_159008479
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat hij zou moeten doen is nu niet relevant. Het gaat erom wat hij daadwerkelijk gaat doen. En ik zie dit soort figuren nu snel de straat op gaan. Daar is niet heel veel meer voor nodig.
Boze uitkeringstrekkers vormen nog altijd een kleine minderheid. Die worden gewoon neergeknuppeld als ze gaan lopen rellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159008519
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De kosten zijn nog steeds prima te behappen en we gaan al dik vijftien jaar gebukt onder de dreiging van terreur.
De kosten zijn meer dan anderhalf miljard euro per jaar voor de groep asielzoekers die in 2015 zijn binnengekomen. Het kost de werkende belastingbetaler honderden euro's per jaar. Met dat geld had bijvoorbeeld studiefinanciering voor studenten gewoon kunnen blijven bestaan, al zij het op een lager niveau (50% van wat het eerst was).

Een groot deel van het geld voor asielzoekers komt uit het budget voor ontwikkelingssamenwerking. Je zou dus zelfs kunnen stellen dat de mensen die het écht nodig hebben (dat wil zeggen, mensen die vooral in Afrika structureel problemen hebben met voeding, onderdak en kleding) lijden onder de asielzoekers die in plaats van een vluchtelingenkamp, waar men veiligheid, eten, onderdak en kleding heeft, Nederland opzoeken.

Het is naïef om de kosten zomaar weg te wuiven.

De terreurdreiging is de afgelopen tijd zeker toegenomen. Kijk eens naar Brussel of Parijs. Anno 2016 moet je als je een weekendje naar deze steden wil naast het weer ook de terreurdreiging checken. Er worden constant evenementen afgebroken vanwege angst voor Islamitische terreur.

De angst leeft bij veel mensen. Dit wordt alleen maar meer naarmate de Islam een grotere positie krijgt in onze samenleving.
pi_159008534
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Boze uitkeringstrekkers vormen nog altijd een kleine minderheid. Die worden gewoon neergeknuppeld als ze gaan lopen rellen.
Westerse maatschappijen zijn helemaal niet ingericht op onverwachte onrusten waar meer dan 10 mensen bij betrokken zijn. Dat heeft de nieuwjaarswisseling in Duitsland wel duidelijk gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:42:43 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159008537
quote:

[..]

0,5% is niet meer te behappen denk ik.
The End Times are wild
pi_159008550
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag me ook af wie er precies de wapens op gaan pakken. Begrijp van Karskens dat tegenstanders van de opvang van vluchtelingen de strijd aangaan met andersdenkenden. Persoonlijk heb ik echter weinig zin om met deze mensen op de vuist te gaan. Heb wel wat beters te doen.
Zolang die tegenstanders ook zo'n ongeorganiseerd en kansloos zooitje blijven, hebben ze ook weinig perspectief.
pi_159008561
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Geen last van? Heb je de berichtgeving over de huisvesting, kosten, Keulen en terreurdreiging gemist?
Ik volg het nieuws zeker wel en zoals ik aangaf is de problematiek in Nederland nogal te overzien.
pi_159008579
quote:

[..]

Dat is waar, daar is de ME erg bedreven in :{ die slaan al voordat er geschreeuwd wordt. Maar wat gebeurt er als alle groepen zich verzamelen, denkende aan de grote groep mensen die het binnenhof bestormden op de avond dat Fortuyn vermoord werd, denkende aan de groepen die tegen azc's zijn, zoals in Geldermalsen. Denkende aan motorbendes, voetbal'supporters' om maar even wat groepen te noemen.
pi_159008582
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) De al langer lopende sociale problematiek met migraten
2) De diverse aanslagen overal in Europa van de laaste jaren
3) Het beeld van de islam zoals door IS wordt gepresenteert in de westerse media
4) De grote vluchtelingenstroom
5) 'kleine' incidenten zoals in Keulen
6) (Vermeende) voortrekkerij van asielzoekers bij bijvoorbeeld woningtoewijzing.
7) Economische zwakte
8) Falen van Europa
9) Teruglopen van vertrouwen in regering en de reguliere media
10) Problemen met islamieten in volkswijken, criminaliteit, misbruik sociale voorzieningen.

Of 1-10 nu echt zo is al shet in de krant staat is niet zo relevant. Van belang is de perceptie van (een deel van ) de Nederlandse bevolking over deze onderwerpen. En maar 1% is nodig voor het ontstaan van chaos.
Tja, ik geloof er niet zo in. We zijn veel te rijk en welvarend om dat allemaal op het spel te zetten om te kunnen rellen.
pi_159008601
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik volg het nieuws zeker wel en zoals ik aangaf is de problematiek in Nederland nogal te overzien.
Dus je geeft toe dat we er inderdaad last van hebben?
pi_159008608
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

De PVV er onmiddellijk bij betrekken. Simpele ziel. :')
De rest van de partijen houdt er een meer realistisch wereldbeeld op na.
pi_159008611
Waarom krijgt zo iemand de ruimte om angst en wantrouwen te zaaien, dat is eerder de vraag.
pi_159008627
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dat is waar, daar is de ME erg bedreven in :{ die slaan al voordat er geschreeuwd wordt. Maar wat gebeurt er als alle groepen zich verzamelen, denkende aan de grote groep mensen die het binnenhof bestormden op de avond dat Fortuyn vermoord werd, denkende aan de groepen die tegen azc's zijn, zoals in Geldermalsen. Denkende aan motorbendes, voetbal'supporters' om maar even wat groepen te noemen.
Als dat gebeurt, dan wordt er wat harder geknuppeld. Los van de vraag of ze de capaciteiten hebben om zich zodanig te organiseren.
pi_159008632
Oh wacht ik weet het, extra clicks op het blendle mailtje.

Er is iets goed mis met de manier waarop de media zijn georganiseerd helaas. Misschien toch tijd voor subsidies (zonder staats-invloed uiteraard)
pi_159008639
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom krijgt zo iemand de ruimte om angst en wantrouwen te zaaien, dat is eerder de vraag.
In Noord Korea vind je het antwoord.
pi_159008641
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat we er inderdaad last van hebben?
Het is niet makkelijk maar de problematiek is goed te overzien en bepaald niet ontwrichtend in de samenleving.
pi_159008643
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:41 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De kosten zijn meer dan anderhalf miljard euro per jaar voor de groep asielzoekers die in 2015 zijn binnengekomen. Het kost de werkende belastingbetaler honderden euro's per jaar. Met dat geld had bijvoorbeeld studiefinanciering voor studenten gewoon kunnen blijven bestaan, al zij het op een lager niveau (50% van wat het eerst was).

Een groot deel van het geld voor asielzoekers komt uit het budget voor ontwikkelingssamenwerking. Je zou dus zelfs kunnen stellen dat de mensen die het écht nodig hebben (dat wil zeggen, mensen die vooral in Afrika structureel problemen hebben met voeding, onderdak en kleding) lijden onder de asielzoekers die in plaats van een vluchtelingenkamp, waar men veiligheid, eten, onderdak en kleding heeft, Nederland opzoeken.

Het is naïef om de kosten zomaar weg te wuiven.

De terreurdreiging is de afgelopen tijd zeker toegenomen. Kijk eens naar Brussel of Parijs. Anno 2016 moet je als je een weekendje naar deze steden wil naast het weer ook de terreurdreiging checken. Er worden constant evenementen afgebroken vanwege angst voor Islamitische terreur.

De angst leeft bij veel mensen. Dit wordt alleen maar meer naarmate de Islam een grotere positie krijgt in onze samenleving.
Nou, dan gaan we ons toch allemaal gewelddadig opstellen tegen iedereen waarvan we in onze persoonlijke beleving vinden dat ze ten onrechte belastinggeld kosten :D

Kut he, die oorlogen?
pi_159008655
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kranten staan open voor verschillende opinies. Dat lijkt me alleen maar goed. Vandaag sabelt een andere columnist in NRC het verhaal en Karskens weer neer.
pi_159008657
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De rest van de partijen houdt er een meer realistisch wereldbeeld op na.
Hehe :')
pi_159008673
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als dat gebeurt, dan wordt er wat harder geknuppeld. Los van de vraag of ze de capaciteiten hebben om zich zodanig te organiseren.
Die hebben ze zeker. Als pak 'm beet 1000 asielzoekers in Duitsland met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid capabel genoeg zijn om massa-aanrandingen te organiseren, dan acht ik de groepen die ik opsom toch zeker slim genoeg om op z'n minst contact te leggen met elkaar. Niet dat je daar blij mee moet zijn, maar onmogelijk is het zeker niet.
pi_159008679
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hehe :')
Zo is het wel. Maar ik snap dat je vanuit je negatieve wereldbeeld daar anders tegenaan kijkt.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:53:57 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_159008783
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind het hoogst amusant te lezen dat mensen die vorig jaar hier weggezet werden als kanslozen, klaplopers en profiteurs nu "onze werklozen" en "onze daklozen" genoemd worden :D

Die vluchtelingen verbroederen wel het Hollandsche volk blijkbaar.
Ja, dat viel mij ook op...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')