De PVV er onmiddellijk bij betrekken. Simpele ziel.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bepaald niet wat we zeggen. Maar ik snap dat het vanuit PVV-oogpunt wel zo kan lijken. Dan is de focus al snel vrij eenzijdig...
Ik vind het hoogst amusant te lezen dat mensen die vorig jaar hier weggezet werden als kanslozen, klaplopers en profiteurs nu "onze werklozen" en "onze daklozen" genoemd wordenquote:Op maandag 11 januari 2016 11:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De daadwerkelijke kosten zijn natuurlijk maar een fractie van de kosten van de zorg. Maar wat is het beeld van de gewone Nederlander in een achterstandswijk? Die denkt dat het 'handen vol geld kost', terwijl hij net gekort is op zijn uitkering omdat hij een klein beetje zwart bijgeklust had.
Wat hij zou moeten doen is nu niet relevant. Het gaat erom wat hij daadwerkelijk gaat doen. En ik zie dit soort figuren nu snel de straat op gaan. Daar is niet heel veel meer voor nodig.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moet hij maar een normale baan zoeken.
Boze uitkeringstrekkers vormen nog altijd een kleine minderheid. Die worden gewoon neergeknuppeld als ze gaan lopen rellen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat hij zou moeten doen is nu niet relevant. Het gaat erom wat hij daadwerkelijk gaat doen. En ik zie dit soort figuren nu snel de straat op gaan. Daar is niet heel veel meer voor nodig.
De kosten zijn meer dan anderhalf miljard euro per jaar voor de groep asielzoekers die in 2015 zijn binnengekomen. Het kost de werkende belastingbetaler honderden euro's per jaar. Met dat geld had bijvoorbeeld studiefinanciering voor studenten gewoon kunnen blijven bestaan, al zij het op een lager niveau (50% van wat het eerst was).quote:Op maandag 11 januari 2016 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kosten zijn nog steeds prima te behappen en we gaan al dik vijftien jaar gebukt onder de dreiging van terreur.
Westerse maatschappijen zijn helemaal niet ingericht op onverwachte onrusten waar meer dan 10 mensen bij betrokken zijn. Dat heeft de nieuwjaarswisseling in Duitsland wel duidelijk gemaakt.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Boze uitkeringstrekkers vormen nog altijd een kleine minderheid. Die worden gewoon neergeknuppeld als ze gaan lopen rellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
0,5% is niet meer te behappen denk ik.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Boze uitkeringstrekkers vormen nog altijd een kleine minderheid. Die worden gewoon neergeknuppeld als ze gaan lopen rellen.
Zolang die tegenstanders ook zo'n ongeorganiseerd en kansloos zooitje blijven, hebben ze ook weinig perspectief.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag me ook af wie er precies de wapens op gaan pakken. Begrijp van Karskens dat tegenstanders van de opvang van vluchtelingen de strijd aangaan met andersdenkenden. Persoonlijk heb ik echter weinig zin om met deze mensen op de vuist te gaan. Heb wel wat beters te doen.
Ik volg het nieuws zeker wel en zoals ik aangaf is de problematiek in Nederland nogal te overzien.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Geen last van? Heb je de berichtgeving over de huisvesting, kosten, Keulen en terreurdreiging gemist?
Dat is waar, daar is de ME erg bedreven inquote:Op maandag 11 januari 2016 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tja, ik geloof er niet zo in. We zijn veel te rijk en welvarend om dat allemaal op het spel te zetten om te kunnen rellen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) De al langer lopende sociale problematiek met migraten
2) De diverse aanslagen overal in Europa van de laaste jaren
3) Het beeld van de islam zoals door IS wordt gepresenteert in de westerse media
4) De grote vluchtelingenstroom
5) 'kleine' incidenten zoals in Keulen
6) (Vermeende) voortrekkerij van asielzoekers bij bijvoorbeeld woningtoewijzing.
7) Economische zwakte
8) Falen van Europa
9) Teruglopen van vertrouwen in regering en de reguliere media
10) Problemen met islamieten in volkswijken, criminaliteit, misbruik sociale voorzieningen.
Of 1-10 nu echt zo is al shet in de krant staat is niet zo relevant. Van belang is de perceptie van (een deel van ) de Nederlandse bevolking over deze onderwerpen. En maar 1% is nodig voor het ontstaan van chaos.
Dus je geeft toe dat we er inderdaad last van hebben?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws zeker wel en zoals ik aangaf is de problematiek in Nederland nogal te overzien.
De rest van de partijen houdt er een meer realistisch wereldbeeld op na.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
De PVV er onmiddellijk bij betrekken. Simpele ziel.
Als dat gebeurt, dan wordt er wat harder geknuppeld. Los van de vraag of ze de capaciteiten hebben om zich zodanig te organiseren.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat is waar, daar is de ME erg bedreven indie slaan al voordat er geschreeuwd wordt. Maar wat gebeurt er als alle groepen zich verzamelen, denkende aan de grote groep mensen die het binnenhof bestormden op de avond dat Fortuyn vermoord werd, denkende aan de groepen die tegen azc's zijn, zoals in Geldermalsen. Denkende aan motorbendes, voetbal'supporters' om maar even wat groepen te noemen.
In Noord Korea vind je het antwoord.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom krijgt zo iemand de ruimte om angst en wantrouwen te zaaien, dat is eerder de vraag.
Het is niet makkelijk maar de problematiek is goed te overzien en bepaald niet ontwrichtend in de samenleving.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat we er inderdaad last van hebben?
Nou, dan gaan we ons toch allemaal gewelddadig opstellen tegen iedereen waarvan we in onze persoonlijke beleving vinden dat ze ten onrechte belastinggeld kostenquote:Op maandag 11 januari 2016 11:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De kosten zijn meer dan anderhalf miljard euro per jaar voor de groep asielzoekers die in 2015 zijn binnengekomen. Het kost de werkende belastingbetaler honderden euro's per jaar. Met dat geld had bijvoorbeeld studiefinanciering voor studenten gewoon kunnen blijven bestaan, al zij het op een lager niveau (50% van wat het eerst was).
Een groot deel van het geld voor asielzoekers komt uit het budget voor ontwikkelingssamenwerking. Je zou dus zelfs kunnen stellen dat de mensen die het écht nodig hebben (dat wil zeggen, mensen die vooral in Afrika structureel problemen hebben met voeding, onderdak en kleding) lijden onder de asielzoekers die in plaats van een vluchtelingenkamp, waar men veiligheid, eten, onderdak en kleding heeft, Nederland opzoeken.
Het is naïef om de kosten zomaar weg te wuiven.
De terreurdreiging is de afgelopen tijd zeker toegenomen. Kijk eens naar Brussel of Parijs. Anno 2016 moet je als je een weekendje naar deze steden wil naast het weer ook de terreurdreiging checken. Er worden constant evenementen afgebroken vanwege angst voor Islamitische terreur.
De angst leeft bij veel mensen. Dit wordt alleen maar meer naarmate de Islam een grotere positie krijgt in onze samenleving.
Kranten staan open voor verschillende opinies. Dat lijkt me alleen maar goed. Vandaag sabelt een andere columnist in NRC het verhaal en Karskens weer neer.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom krijgt zo iemand de ruimte om angst en wantrouwen te zaaien, dat is eerder de vraag.
Hehequote:Op maandag 11 januari 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De rest van de partijen houdt er een meer realistisch wereldbeeld op na.
Die hebben ze zeker. Als pak 'm beet 1000 asielzoekers in Duitsland met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid capabel genoeg zijn om massa-aanrandingen te organiseren, dan acht ik de groepen die ik opsom toch zeker slim genoeg om op z'n minst contact te leggen met elkaar. Niet dat je daar blij mee moet zijn, maar onmogelijk is het zeker niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, dan wordt er wat harder geknuppeld. Los van de vraag of ze de capaciteiten hebben om zich zodanig te organiseren.
Zo is het wel. Maar ik snap dat je vanuit je negatieve wereldbeeld daar anders tegenaan kijkt.quote:
Ja, dat viel mij ook op...quote:Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het hoogst amusant te lezen dat mensen die vorig jaar hier weggezet werden als kanslozen, klaplopers en profiteurs nu "onze werklozen" en "onze daklozen" genoemd worden![]()
Die vluchtelingen verbroederen wel het Hollandsche volk blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |