SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Waarschijnlijk is dan het zout alweer opquote:Op zondag 10 januari 2016 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
zolang t eind januari maar te doen is op de weg!
dan maar weer bad en vaatwaszout strooienquote:Op zondag 10 januari 2016 21:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dan het zout alweer op
In 2010 lieten ze zelfs zout ophalen met schepen.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan maar weer bad en vaatwaszout strooien
gewoon water uit de noordzee innemen en uitspuiten op de wegquote:Op zondag 10 januari 2016 22:03 schreef aloa het volgende:
[..]
In 2010 lieten ze zelfs zout ophalen met schepen.
En er is hier in het noorden al heel wat doorheen gegaan. Ik vrees het ergste met alle winterse buien die er nog gaan komen (als het uitkomt)...
Goed ideequote:Op zondag 10 januari 2016 22:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon water uit de noordzee innemen en uitspuiten op de weg
achjoh energie centrales uit de motteballen en allemaal de elektrische kachel aan.. dan blijven die hoogspanningskabels wel ijs vrijquote:
Ik vrees het ergste als we een februari 1956 gaan krijgen...maar dat zal wel niet gebeurenquote:Op zondag 10 januari 2016 22:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
achjoh energie centrales uit de motteballen en allemaal de elektrische kachel aan.. dan blijven die hoogspanningskabels wel ijs vrij
once in a lifetime voor de meesten zulke dingenquote:Op zondag 10 januari 2016 23:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste als we een februari 1956 gaan krijgen...maar dat zal wel niet gebeuren
sneeuw valt niet te voorspellen. Kan zomaar erger worden dat in de kaarten staatquote:Op zondag 10 januari 2016 22:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ugh![]()
Maar, nauwelijks sneeuw zo te zien....dus dat is weer positief....
Dubbel negatief.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ugh![]()
Maar, nauwelijks sneeuw zo te zien....dus dat is weer positief....
Je snapt het eindelijkquote:Op zondag 10 januari 2016 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dubbel negatief.
Als het dan toch zo vieskoud moet worden, dan gelijk met alle ellende die erbij hoort.
Doe mij maar echt winterweer inclusief elfstedentochtquote:Op zondag 10 januari 2016 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch 100x liever het weer van dit weekend
Dat is dom gelul en dat weet je waarschijnlijk welquote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef INViCTuS het volgende:
Die gaat er echt nooit meer komen. Eigenlijk zou je moeten zeggen zeg nooit nooit, maar ik acht de kans op een elstedentocht echt heel erg klein. Dat ie er ooit nog gaat komen en ik dat nog meemaak.
Record tussen twee tochten staat nog op 22 jaar, nu staan we op 19.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef INViCTuS het volgende:
Die gaat er echt nooit meer komen. Eigenlijk zou je moeten zeggen zeg nooit nooit, maar ik acht de kans op een elstedentocht echt heel erg klein. Dat ie er ooit nog gaat komen en ik dat nog meemaak.
En tussen 1963 en 1985 was het bijna raak geweest in 1979 (maar teveel sneeuw).quote:Op zondag 10 januari 2016 23:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Record tussen twee tochten staat nog op 22 jaar, nu staan we op 19.
2011 zelfde verhaal.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
En tussen 1963 en 1985 was het bijna raak geweest in 1979 (maar teveel sneeuw).
Aan sommige mensen valt dat ook niet uit te leggen.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
wat vinden Nederlanders toch zo geweldig aan die elfstedentocht? Echt, who cares? Mensen die met zn alles hysterisch worden vanwege een groep mensen die over een enorm stuk sloot glijden![]()
Ik zal het wel nooit begrijpen. En daar heb ik vrede mee
Ik ook niet, heb het ook nooit bewust meegemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
wat vinden Nederlanders toch zo geweldig aan die elfstedentocht? Echt, who cares? Mensen die met zn alles hysterisch worden vanwege een groep mensen die over een enorm stuk sloot glijden![]()
En hoe kan je een oordeel vellen over iets wat je nooit heb meegemaaktquote:Op zondag 10 januari 2016 23:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ook niet, heb het ook nooit bewust meegemaakt.
Was best koud, 2011. Afgelast door zwak ijs terwijl je hier op de Rijn kon lopen.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:32 schreef aloa het volgende:
[..]
maar 1979 was echt een strenge winter. Een waarin dan die tocht ontbreekt,
Kan het niet begrijpen, kan altijd verandering in komen.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:32 schreef aloa het volgende:
[..]
En hoe kan je een oordeel vellen over iets wat je nooit heb meegemaakt
1979 was vele malen kouder.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was best koud, 2011. Afgelast door zwak ijs terwijl je hier op de Rijn kon lopen.
Zal wel een cultuur ding zijn wat aan mij voorbij is gegaan somehow....quote:Op zondag 10 januari 2016 23:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Aan sommige mensen valt dat ook niet uit te leggen.
Helaas staat wel ineens half Nederland in Friesland langs de elfstedenroute.
Ik weet niet hoe oud je bent?quote:Op zondag 10 januari 2016 23:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zal wel een cultuur ding zijn wat aan mij voorbij is gegaan somehow....
Ik bedoel, ik snap wel dat mensen schaatsen leuk vinden om te doen, heb zelf als kind ook geschaatst... maar om er nou helemaal hysterisch op te hopen dat er een of andere tocht komt in het noorden des lands waar je toch nooit komt en de mensen toch niet verstaat![]()
Nee, ik snap het niet.
Maar als ie komt zal ik jullie een plezier doen door er vooral niet heen te gaan en zodoende een plek vrij te houden
Ik heb in 2011 een heel stuk van de Elfstedenroute geschaatst, maar er waren stukken bij die echt slecht waren.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was best koud, 2011. Afgelast door zwak ijs terwijl je hier op de Rijn kon lopen.
Er waren toen idd heel veel mensen die alsnog de route gingen rijden...quote:Op zondag 10 januari 2016 23:41 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik heb in 2011 een heel stuk van de Elfstedenroute geschaatst, maar er waren stukken bij die echt slecht waren.
Daarvoor moet je minstens één maal in het Noorden des lands zijn geweest. Het weidse landschap in combinatie met het aparte, snel veranderende licht en de vele slootjes onder een luchtig ogend, maar dikwijls donker wolkendek.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op maandag 11 januari 2016 01:07 schreef Praatpop het volgende:
[..]
Daarvoor moet je minstens één maal in het Noorden des lands zijn geweest. Het weidse landschap in combinatie met het aparte, snel veranderende licht en de vele slootjes onder een luchtig ogend, maar dikwijls donker wolkendek.
Een kunstenaar zou het omschrijven als gebrande omber met ingeteerde diepgroene tint en een zweem van citroengeel onder een indigo-kleurige, loden wolkendek die uitkijkt op een ultramarijne oneindigheid. En dan vele malen veranderlijker.
En dan moet je je vooral realiseren dat je in met name de Friese veenkoloniën in ontelbare slootjes kunt verdwalen terwijl je daar vaart of schaatst. Je kunt je daar he-le-maal de tiefus varen en/of schaatsen zonder dat je ook maar iemand tegenkomt, behalve vogels, koeien en hectaren aan het mooiste gras ter wereld. Menigeen is daar verdwaald, zoals ook vele, zondagse Jan Hagels in de Limbonese mergelgroeves.
Echter, wanneer het in het Noorden serieus gaat kraken ( va. matige vorst ) dan begint de boer duchtig te zweten, want zijn boerenhulpjes staan dan te ejaculeren boven de bevette ijzers. Dan wordt in menig boerderijtje enkele kilowatturen meer aan electriciteit door de TL-buizen in de werkplaatsen gepompt. Het is dan slijptijd en tot in de late uren bespreken concollegae slijpmethodes en schaatsroutes met elkaar onder het genot van Berenburger en zoete koffie.
Het schaatsen is namelijk eeuwenlang de elegante uitlaatklep geweest voor de doorgaans zo vastgeroeste boeren en hun knechten. Het 'snel gaan' en de dansende bewegingen maken van het schaatsen een belevingswereld op zich en het is niet geheel toevallig dat de zo geïsoleerde boerengemeenschap met vrije toegang tot de vele watergangetjes, zich daar in volle overgang aan laafde. In de tijden van massacommerciële media in de jaren '30 van de vorige eeuw werd dit fenomeen dan ook opgepikt, waarna het vanaf de jaren '60 tot en met tegenwoordig steeds meer werd aangedikt tot een nationaal volksfeest. Niet in de laatste plaats door De Telegraag.
quote:Op maandag 11 januari 2016 01:07 schreef Praatpop het volgende:
[..]
Daarvoor moet je minstens één maal in het Noorden des lands zijn geweest. Het weidse landschap in combinatie met het aparte, snel veranderende licht en de vele slootjes onder een luchtig ogend, maar dikwijls donker wolkendek.
Een kunstenaar zou het omschrijven als gebrande omber met ingeteerde diepgroene tint en een zweem van citroengeel onder een indigo-kleurige, loden wolkendek die uitkijkt op een ultramarijne oneindigheid. En dan vele malen veranderlijker.
En dan moet je je vooral realiseren dat je in met name de Friese veenkoloniën in ontelbare slootjes kunt verdwalen terwijl je daar vaart of schaatst. Je kunt je daar he-le-maal de tiefus varen en/of schaatsen zonder dat je ook maar iemand tegenkomt, behalve vogels, koeien en hectaren aan het mooiste gras ter wereld. Menigeen is daar verdwaald, zoals ook vele, zondagse Jan Hagels in de Limbonese mergelgroeves.
Echter, wanneer het in het Noorden serieus gaat kraken ( va. matige vorst ) dan begint de boer duchtig te zweten, want zijn boerenhulpjes staan dan te ejaculeren boven de bevette ijzers. Dan wordt in menig boerderijtje enkele kilowatturen meer aan electriciteit door de TL-buizen in de werkplaatsen gepompt. Het is dan slijptijd en tot in de late uren bespreken concollegae slijpmethodes en schaatsroutes met elkaar onder het genot van Berenburger en zoete koffie.
Het schaatsen is namelijk eeuwenlang de elegante uitlaatklep geweest voor de doorgaans zo vastgeroeste boeren en hun knechten. Het 'snel gaan' en de dansende bewegingen maken van het schaatsen een belevingswereld op zich en het is niet geheel toevallig dat de zo geïsoleerde boerengemeenschap met vrije toegang tot de vele watergangetjes, zich daar in volle overgang aan laafde. In de tijden van massacommerciële media in de jaren '30 van de vorige eeuw werd dit fenomeen dan ook opgepikt, waarna het vanaf de jaren '60 tot en met tegenwoordig steeds meer werd aangedikt tot een nationaal volksfeest. Niet in de laatste plaats door De Telegraag.
Mijn opa heeft hem geschaatst in de oorlogsjaren. Het kruisje en de houtjes zijn nog in familie-bezitquote:Op maandag 11 januari 2016 09:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil als echte Friezin ook graag nog bewust een tocht meemaken. Bij de laatste was ik 6 en kan me alleen m'n poster van Rintje Ritsma nog herinneren
Ik heb dit jaar nog geen sjaal gedragen eigenlijk, terwijl het soms zelfs overdag niet boven de -10 kwamquote:Op maandag 11 januari 2016 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
Oef, nieuwe runs lijken wederom kouder, en de 'opwarming' daarna is wederom minder geworden.
Als dit zo doorgaat hebben we straks een langdurige ijskoude periode...
Zullen de winterliefhebbers wel blij van worden. Wel minimaal 3 uur zonder sjaal en muts buiten gaan lopen dan he, want kou is toch zo lekker?
Want als je winter wel lekker vindt betekent dat natuurlijk ook dat elke vorm van helder denken aangetast is...?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
Zullen de winterliefhebbers wel blij van worden. Wel minimaal 3 uur zonder sjaal en muts buiten gaan lopen dan he, want kou is toch zo lekker?
Wat klinkt dat heerlijk nostalgischquote:Op maandag 11 januari 2016 14:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn opa heeft hem geschaatst in de oorlogsjaren. Het kruisje en de houtjes zijn nog in familie-bezit.
Ik ben zelf bij die van 1986 geweest, toen was ik 6, maar ik kan me het nog goed herinneren, we stonden bij het keerpunt in Dokkum en we konden opwarmen bij opa en oma met snert en pannenkoeken(Opa en Oma woonden aan een gracht in Dokkum).
Vrieskou en dan nadat je van buiten komt voor de warme kachel met een kop snert.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
Was meer beetje flauw bedoeld
Maar ja, enige wat ik dan wel positief vind aan de aankomende kou is dat het zonniger gaat worden
(tenminste, dat zeggen ze nu)
snertquote:Op maandag 11 januari 2016 14:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vrieskou en dan nadat je van buiten komt voor de warme kachel met een kop snert.
Snert. Boerenkool met worst. Hutspot met verse wortelen en ui.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
snert![]()
of uberhaupt hollandsch eten, boerekool, stamppot en dat soort meuk. yuk.
Vanavond Prei-Stamppot. Met Rookworst. Van Unox. En een kuilte. Met Jus.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Snert. Boerenkool met worst. Hutspot met verse wortelen en ui.
Ik bedoel er niks verkeerds mee verder.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
@Aloa: ik vind dat geen dom gelul. Het is gewoon wat ik denk. De kans op een elfstedentocht is de laatste jaren gewoon kleiner geworden, vind ik. Het weer is hier te vaak zo verschillend dat de kans dat daar 20 cm ijs ontstaat gewoon klein is en daarnaast hou ik dan ook rekening met het feit dat we nu in een hele andere tijd leven en mensen zeer massaal daarheen zouden gaan wat het doorgaan van zo'n tocht zeker beinvloed. De meest ideale scenario's vallen altijd verkeerd. Volgens mij een jaar of 3/4 geleden zaten we op 75% van "voltooiing" om het door te kunnen laten gaan. Ik vond het toen al heel wat dat het een dag of 10/12 zo koud was.
Ik heb er zelf niet veel mee, maar voor die gebieden en zelfs voor Nederland zou het wel weer eens mogen. Veel publiciteit! Ben zelf wel vaak in het noorden geweest, voornamelijk Groningen, maar ik zal nooit begrijpen wat men zo mooi vind aan het noorden van Nederland...of Friesland in dit geval. Ik vind het vrij lelijk en vooral doodsaai. Zal er dan ook nooit van m'n leven willen wonen. Ik ben sowieso meer van (hoge) bergen, dus wat dat betreft zit ik hier in de Achterhoek ook verkeerd, maar vind het persoonlijk hier al een stuk mooier dan het noorden.
Winter op tafelquote:Op maandag 11 januari 2016 16:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vanavond Prei-Stamppot. Met Rookworst. Van Unox. En een kuilte. Met Jus.
Tuurlijk komt er nog wel een keer een tocht, alleen wordt de kans erop steeds kleiner. Zoals al eerder aangehaald scheelde het in 2011 echt helemaal niks, het was eigenlijk een sneeuwstoring die te vroeg kwam die roet in het eten gooide.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bedoel er niks verkeerds mee verder.
Maar denk dat er echt nog wel een keer een tocht gaat komen.
Het is maar net waar je woont in Friesland. Ik woon aan de Waddenzee...dat is heel anders dan de boeren weilanden.
Als ik richting de Veluwe rijd, vind ik dat ook schitterend.
Alles heeft wel wat.
Friesland heeft ook prachtige stukken bos etc etc.
Maar bergen zijn idd
Dat bedoel ik. Zeggen dat die er nooit meer komt is gewoon onzin. Dat dacht men n.l 40 jaar geleden ook al (en toen zijn er nog drie verredenquote:Op maandag 11 januari 2016 21:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Tuurlijk komt er nog wel een keer een tocht, alleen wordt de kans erop steeds kleiner. Zoals al eerder aangehaald scheelde het in 2011 echt helemaal niks, het was eigenlijk een sneeuwstoring die te vroeg kwam die roet in het eten gooide.
Het is alleen wel zo dat alles goed moet vallen, en dat gebeurt gewoon steeds minder en moeilijker
Probleem is m.i. vooral de verantwoordelijkheid van de organisatie als er ineens allemaal Hollanders op de Bonkefeart gaan springen enz..quote:Op maandag 11 januari 2016 22:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Zeggen dat die er nooit meer komt is gewoon onzin. Dat dacht men n.l 40 jaar geleden ook al (en toen zijn er nog drie verreden).
De jaren 70 kende ook een aantal zachte winters achter elkaar, waardoor het geloof in nog een tocht afnam.
Dat probleem was er de laatste drie keer ook. In 1985 stond men zelfs massaal op het ijs.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Probleem is m.i. vooral de verantwoordelijkheid van de organisatie als er ineens allemaal Hollanders op de Bonkefeart gaan springen enz..
Vroeger kon je nog gewoon zeggen: ja eigen schuld, had je maar na moeten denken. Tegenwoordig wijzen mensen erg graag naar een organisatie en zijn er teveel mensen die 'ergens bij willen zijn' zonder er iets mee te hebben..
Ik hoop dat de elfstedentocht ook ooit verreden gaat worden, en dat ik mee kan doen. Enkele vrienden van me zijn lid van de Friesche elfsteden, en zit zelf te denken me ook aan te melden.. Al ben ik wel een Groninger met een Fries tintje.. En woon ik tegenwoordig bij de heuvels in het zuiden.
afgelast.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:34 schreef Scrummie het volgende:
Ja hallo, zondag moet Feyenoord voetballen.
Ben erg benieuwd wat de pluim van NL over een uurtje of anderhalf laat zien!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:37 schreef Nattekat het volgende:
Volgende week dus kouder en natter... Veel plezier winterliefhebbers
Regenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd wat de pluim van NL over een uurtje of anderhalf laat zien!
De lente wordt waarschijnlijk nat vanwege el Niño.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Zo en de kou lijkt ook weer redelijk uit de kaarten na volgende week. Lekker!
Of ja, lekker.... blijft gewoon vies druilweer, lekker wordt het pas als het lente wordt
Klopt ja, had ik ook al gelezen tijdje terug.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De lente wordt waarschijnlijk nat vanwege el Niño.
Heerlijk, er is ook niks lekkerders dan naar de sauna gaan als er sneeuw ligt en het koud isquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:22 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt mij ook wel chill:
[ afbeelding ]
Is het sowieso niet koud wanneer er sneeuw ligt?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Heerlijk, er is ook niks lekkerders dan naar de sauna gaan als er sneeuw ligt en het koud is
Als er nepsneeuw ligt is het niet koud.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is het sowieso niet koud wanneer er sneeuw ligt?
Het kan ook dooienquote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is het sowieso niet koud wanneer er sneeuw ligt?
Joh, jij ging toch met -20 fluitend in je tshirt buiten lopen?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:07 schreef Dven het volgende:
Jongens, het was leuk jullie gekend te hebben.
[ afbeelding ]
Brrr....quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:07 schreef Dven het volgende:
Jongens, het was leuk jullie gekend te hebben.
[ afbeelding ]
Buiten wel ja. Maar binnen in mijn woning is een dramaquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Joh, jij ging toch met -20 fluitend in je tshirt buiten lopen?
Tijdelijk een iglo naast je huis bouwen dan maar?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten wel ja. Maar binnen in mijn woning is een drama
Niks lekkers aan zo'n mislukte "winter"quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Zo en de kou lijkt ook weer redelijk uit de kaarten na volgende week. Lekker!
Of ja, lekker.... blijft gewoon vies druilweer, lekker wordt het pas als het lente wordt
Ik denk dat ik maar een weekje vrij neem en naar de Bungalow aan de Griekse kust ga. Daar wordt het immers maar -5quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tijdelijk een iglo naast je huis bouwen dan maar?
Op weerwoord zijn ze zo te zien wel allemaal jaloers op jequote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten wel ja. Maar binnen in mijn woning is een drama
Laagste temperatuur ooit in Thessaloniki (aan de Griekse kust) is -14. In Athene -4. Absolute record in Griekenland is -27.8quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:22 schreef dick_laurent het volgende:
-5 aan de Griekse kust? nahhh dat gaat toch vast niet uitkomen? Ik ken het Griekse klimaat niet zo goed, maar is toch veel te mediterraans en zuidelijk voor dat soort temperaturen??
Precies. Vergelijk het met Nederland. Er zijn plekken op dezelfde breedtegraad waar -20 in de winter helemaal zo'n gekke temperatuur niet isquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:54 schreef dick_laurent het volgende:
Aha ja makes sense ja.... de Russische beer kan daar gemakkelijker binnendringen dan aan de Spaanse Costa del sol, terwijl dat even zuidelijk ligt ongeveer..... maf
Exactly! Mooi voorbeeld daarvan vind ik is de stad Saskatoon in Canada. Ligt op precies 52 graden noorderbreedte en dus precies dezelfde hoogte als de Bilt / Utrechtquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies. Vergelijk het met Nederland. Er zijn plekken op dezelfde breedtegraad waar -20 in de winter helemaal zo'n gekke temperatuur niet is
Nu ligt Saskatoon bijzonder ver in het binnenland dus je kan het beter vergelijken met een kuststreek op dezelfde breedtegraad maar inderdaadquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Exactly! Mooi voorbeeld daarvan vind ik is de stad Saskatoon in Canada. Ligt op precies 52 graden noorderbreedte en dus precies dezelfde hoogte als de Bilt / Utrecht
En ter vergelijk, dit zijn de komende week de temperaturen daar:
[ afbeelding ]
Doe mij dan maar de Bilt
Als deze temperaturen hier zijn dan weet je zeker dat Friesland gek wordt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Exactly! Mooi voorbeeld daarvan vind ik is de stad Saskatoon in Canada. Ligt op precies 52 graden noorderbreedte en dus precies dezelfde hoogte als de Bilt / Utrecht
En ter vergelijk, dit zijn de komende week de temperaturen daar:
[ afbeelding ]
Doe mij dan maar de Bilt
Alleen Friesland?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Als deze temperaturen hier zijn dan weet je zeker dat Friesland gek wordt.
+ de rest van nederland natuurlijk. En die personen die in het buitenland wonen. o.a Evert van Benthem.quote:
Ik denk oprecht dat de elfstedentocht tot nader order uitgesteld wordt wanneer de temperaturen toch al onder de -30 liggenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Als deze temperaturen hier zijn dan weet je zeker dat Friesland gek wordt.
En niet te vergeten W.A. van Burenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:35 schreef WEST het volgende:
[..]
+ de rest van nederland natuurlijk. En die personen die in het buitenland wonen. o.a Evert van Benthem.
Die heeft het druk met andere dingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
n niet te vergeten W.A. van Bur
Ik meende zojuist richting rijnmond weerlicht te zien.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:00 schreef marcel-o het volgende:
Flinke buien zeg!
Kan nog 'n klap onweer tussen zitten ook.
Nee. Wil je kou, ga lekker in je korte broekie en t-shirt op een snorfiets. Ook koud.quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:18 schreef Lothiriel het volgende:
Laten we hopen op eindelijk een beetje winter
Leuk kaartje. Laten we hopen dat het uitkomt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:38 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een koudere pluim.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 01:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee. Wil je kou, ga lekker in je korte broekie en t-shirt op een snorfiets. Ook koud.
mee eensquote:Op woensdag 13 januari 2016 08:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een beetje vorst met een zonnetje is heerlijk. De herfst ben ik inmiddels meer dan zat.
Dat beetje vorst krijg je ws wel.... maar dat zonnetje? Hmmm misschien nèt een dagje. Waarom? Omdat: Nederland.quote:Op woensdag 13 januari 2016 08:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een beetje vorst met een zonnetje is heerlijk. De herfst ben ik inmiddels meer dan zat.
Die oper bij 'midden' tussen 20 en 22 jan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:30 schreef Dven het volgende:
Pluim voor het midden
[ afbeelding ]
En noordoost
[ afbeelding ]
Dat gaat Dick niet leuk vindenquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:44 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die oper bij 'midden' tussen 20 en 22 jan.
Harmonie:quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:25 schreef michiel_merk het volgende:
Kan een leuk dagje worden morgen, heeft iemand nog actuele kaarten ? over het koers van het laagje ?
Hagelstorm des doods.quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Harmonie:
[ afbeelding ]
Laagje trekt over het noorden= Storm aan de westkust
Hirlam:
[ afbeelding ]
GFS:
[ afbeelding ]
WRF:
[ afbeelding ]
laagje zuidelijker betekend voor noorden/midden toch sneeuw?quote:Op woensdag 13 januari 2016 12:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Harmonie:
[ afbeelding ]
Laagje trekt over het noorden= Storm aan de westkust
Hirlam:
[ afbeelding ]
GFS:
[ afbeelding ]
WRF:
[ afbeelding ]
Ja, (natte) sneeuwquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
laagje zuidelijker betekend voor noorden/midden toch sneeuw?
Je bent zelf een natte flatsquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:28 schreef INViCTuS het volgende:
harmonie orkest
zal wel regen worden of natte flatsen
nee dat is nattekatquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent zelf een natte flats
Sowieso nietquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent zelf een natte flats
Lekker he, 's avonds alweer langer licht, dat merk ik ook al als ik van mijn werk kom.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sowieso niet
Lijkt allemaal van dat halfslachtige gedoe te gaan worden. Amper sneeuw die blijft liggen. kiele kiele een ijsdag. Nah, doe mij dan maar 12 graden met zon. Kei harde sneeuwval en/of vorst mag best, maar dat net niet gedoe hou ik niet van. Wel goed te merken dat de dagen alweer langer worden en ik stiekem toch wel weer zin in de lente krijg en vooral warmer weer. Als die winter toch niet lukt
gr gr Riaquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
JA GAAT HET NOU SNEEUWEN OF NIET WANT IK MOET DAT WETEN ANDERS KAN IK DE BUS NIET HALEN EN LOOPT DE TREIN VAST DUS IS MOEILIJK WANT IK MOET NAAR WERK EN IK MAG NIET TE LAAT KOMEN DUS JA SNEEUW OF NIET KOM OP ZEG NOU
Eens. Misschien toch maar eens emigreren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:28 schreef INViCTuS het volgende:
Doe mij dit dan:
[ afbeelding ]
Dat was gister het resultaat na een dagje sneeuw in Verbier
Yep, liever gewoon een paar weken lang een dik pak mooie witte sneeuw, en uiteraard droog, ipv een eindeloos natte herfst, die veels te vroeg begon en nu nog steeds bezig is...quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:28 schreef INViCTuS het volgende:
Doe mij dit dan:
[ afbeelding ]
Dat was gister het resultaat na een dagje sneeuw in Verbier
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar goed, persoonlijk heb ik het liefst iedere dag zonnig, windstil, en 25-30 graden ofzo...
quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, (natte) sneeuw
Maar hoogstwaarschijnlijk zal het voor heel het land een mix worden van regen, hagel en (natte)sneeuw
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op woensdag 13-01-2016 om 15:34:38Morgen regionaal (smeltende) #sneeuw, later mogelijk veel wind. Het begin van #winterweer dit weekend: https://t.co/alTZk8ZxRT reageer retweet
quote:Tot slot kijken we nog even naar de sneeuwkansen. Naast de al dan niet regionale sneeuwbuien van zaterdag is er ook morgen en vrijdag risico op gevlok, maar zeker ook begin komende week als de lucht tegen die tijd flink is afgekoeld.
Morgen valt vooral in het oosten en noordoosten (smeltende) sneeuw, tijdens winterse buien, op vrijdag moet dat op meer plaatsen net kunnen lukken.
Heeft het noorden nou nog niet genoeg winter gehad?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:29 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Douwpunten voor het noorden zijn wel goed, maar goed ga nergens van uit
quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:56 schreef zatoichi het volgende:
er valt smeltende sneeuw? Moesten ze weer wat nieuws verzinnen?
Volgende jaar valt er zeker vloeibare sneeuw?
* Nattekat boekt vliegticket naar Australiëquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Temperaturen in het zuidoosten rond en onder de 0 tot 26 januari
quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:56 schreef zatoichi het volgende:
er valt smeltende sneeuw? Moesten ze weer wat nieuws verzinnen?
Volgende jaar valt er zeker vloeibare sneeuw?
En in t midden?quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Temperaturen in het zuidoosten rond en onder de 0 tot 26 januari
Boek je ervoor mij ook 1quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat boekt vliegticket naar Australië
Jij doorzag mijn plannenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
Boek je ervoor mij ook 1gezellig naar Melbourne om tot eind maart daar te blijven.
4 cm voor de Vlaamse kust?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]niet kansloos voor de komende dagen volgens deze uitdraai
Wat denk jij dan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij doorzag mijn plannen
Zal ik vooruitbetalen?
Heywoodu trakteert mij op een tripje Olympische Spelen in 2018, jij trakteert mij op een tripje Melbourne.quote:
Dat zijn wel de WINTERspelen in 2018 dus koudquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heywoodu trakteert mij op een tripje Olympische Spelen in 2018, jij trakteert mij op een tripje Melbourne.
Heb het ervoor over.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:33 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat zijn wel de WINTERspelen in 2018 dus koud
Niet in het Nederlands (bron: een bureauredacteur) maar blijkbaar wel in het vlaams; ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gewoon een normale term hoor.
net zoals ze in Belgie geen rotonde hebben maar een rond puntje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:41 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niet in het Nederlands (bron: een bureauredacteur) maar blijkbaar wel in het vlaams; ik had er nog nooit van gehoord.
Rond punt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:53 schreef WEST het volgende:
[..]
net zoals ze in Belgie geen rotonde hebben maar een rond puntje.
heb ook vlaamsen over rond puntje praten.quote:
Ergens in Zuidoost Europa vrees ik. In de afgelopen 3 winters heb ik zelden zulke koude kaarten gezien.quote:
GVD, altijd weer bij jou ;'(quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ergens in Zuidoost Europa vrees ik.
[ afbeelding ]
Ruilen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
GVD, altijd weer bij jou ;'(
En in het Frans is het rond-point.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:35 schreef Fred0w het volgende:
In bepaalde delen van Vlaanderen zeggen ze ook 'rondpunt' tegen rotonde.
Net een pluimpje bekeken van de Griekse kust. Die weten ook niet wat ze mee gaan maken. Maximumtemperaturen rond nul en in de nacht tegen de -10 aan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Voor een paar dagen, prima ja.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Net een pluimpje bekeken van de Griekse kust. Die weten ook niet wat ze mee gaan maken. Maximumtemperaturen rond nul en in de nacht tegen de -10 aan.
Was -5 niet de laagst gemeten temperaruur ooit aan de kust daar? En dan is -10 wel redelijk koud.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Net een pluimpje bekeken van de Griekse kust. Die weten ook niet wat ze mee gaan maken. Maximumtemperaturen rond nul en in de nacht tegen de -10 aan.
Nee. /5 is meer voor regio Athene. Noordelijke kust (Thessaloniki bijvoorbeeld) heeft temperaturen zo tussen de -13 / -16 gehad.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:01 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Was -5 niet de laagst gemeten temperaruur ooit aan de kust daar? En dan is -10 wel redelijk koud.
Nee. /5 is meer voor regio Athene. Noordelijke kust (Thessaloniki bijvoorbeeld) heeft temperaturen zo tussen dequote:Op donderdag 14 januari 2016 00:01 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Was -5 niet de laagst gemeten temperaruur ooit aan de kust daar? En dan is -10 wel redelijk koud.
Kleding.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:32 schreef zatoichi het volgende:
Eigenlijk had ik voor mijn werk naar wisconsin in de VS gemoeten deze maand. Daar wordt het maandag max -13... minimum -23. Gelukkig is het uitgesteld naar mei wanneer het gewoon een aangename 20 graden is...
Ik ben best blij. Ik zou niet weten wat je aan moet trekken tegen die kou...
Een gevoelstemperatuur van -30 moet ik trouwens ook echt niet aan denken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:32 schreef zatoichi het volgende:
Eigenlijk had ik voor mijn werk naar wisconsin in de VS gemoeten deze maand. Daar wordt het maandag max -13... minimum -23. Gelukkig is het uitgesteld naar mei wanneer het gewoon een aangename 20 graden is...
Het heeft ook wel weer wat. Dan heb je dat tenminste ook een keer gehadquote:Op donderdag 14 januari 2016 01:32 schreef zatoichi het volgende:
Yes:quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
Laatste 'extreme' kou die ik me kan herinneren was tijdens de koudegolf van februari..... ehhm 2012 geloof ik?
quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:11 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Yes:
-20 in Noord-Holland begin februari toen.
Ik ging die ochtend hardlopen. Best bizar gevoel wanneer je zweet maar het gewoon niet warm voelt.quote:
Surviveltip -30 : nooit zweten bij temperaturen gelijk aan tipnummerquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:19 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik ging die ochtend hardlopen. Best bizar gevoel wanneer je zweet maar het gewoon niet warm voelt.
Ok, eerlijk... ik geef toe...ziet er mooi uit. Vooral die bomen. Wauw.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:11 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Yes:
Kan mij ook herinneren dat er toen strakblauwe lucht was en geen zuchtje wind.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, eerlijk... ik geef toe...ziet er mooi uit. Vooral die bomen. Wauw.
Ben toen met mijn stomme kop zonder handschoenen en muts naar het werk gefietst. Doe ik ook nooit meerquote:
Veel vaker is het:quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Ja maar kijk, die combo zoals in dat filmpje, met een compleet bevroren/besneeuwd land met bomen die heel statig in witte ijskoningen zijn veranderd onder een strakblauwe hemel.
Sure, zelfs ik als anti kou en anti winter persoon zal ronduit toegeven dat dat er fucking mooi en indrukwekkend uit zag.
Maar feit blijft, dat zodra er maar een beetje kaarten komen waarin er wat vorst of eventueel sneeuw voorspeld wordt, mensen meteen dat soort plaatjes weer voor zich zien... en er blindelings vanuit gaan dat het ook precies ZO gaat worden.
Terwijl dat 99 vd 100 keer niet gebeurd. Dan wordt het gewoon waterkoud, en grijs, en valt er wat sneeuw, en blijft het alsnog grijs, en vies en depressing.
Dus ja, als er dat soort plaatjes gaan komen, dan zeg zelfs ik: bring it on, kom maar met die kou.
En anders, flikker maar op winter en laat het maar snel lente worden![]()
Ergo genietenquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Veel vaker is het:
Beetje sneeuw > blubber / aangevroren zooi > nieuwe sneeuw daar bovenop > blubber en ijsbaan.
Was in maart dat jaar. Was in 1 nacht 40cm sneeuw gevallen...quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:24 schreef zatoichi het volgende:
Ik kan me herinneren dat het ergens in 2005 ijskoud is geweest; ik woonde net voor het eerst samen in een na-oorlogs huurhuisje, enkel steens en enkel glas en het zou een nacht -20 kunnen worden in de Bilt (ik weet niet of dat gered is).
Dikke ijsbloemen op de ramen en in het toilet was het water bevroren...
'ontdooit'quote:Op donderdag 14 januari 2016 12:22 schreef INViCTuS het volgende:
Beroemdste auto van Buffalo eindelijk 'ontdooit'
Volgens mij ook niet goed voor je auto
quote:Zware storm op de Noordzee. Weermodellen zijn unaniem, komende uren ontwikkelt het lagedrukgebied boven de Noordzee zich tot stormdepressie. Het stormveld met windstoten tussen 90 en lokaal 120 km/h komt vol op de Belgische kust te staan waarbij ook Zeeland in Nederland mag meegenomen worden. Tussen 16:00 en 22:00 trekt de wind fors aan met een reële kans op windschade wanneer de combinatie met flinke buien en onweer wordt gemaakt. Wees voorzichtig in het verkeer. In de Ardennen is het actueel (12:40) flink aan het sneeuwen. Een sneeuwdek van 3 tot 5 cm wordt nu al gerapporteerd. Komende dagen valt daar nog meer sneeuw.
Prachtig. Ik hoop echt dat we dit jaar ook weer van dit soort taferelen gaan krijgen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:11 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Yes:
Hier is het mooi helderquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat is het donker ineens! Ik hoop op wat onweer.
Graag een gedetailleerd overzicht van jouw bevindingen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is buiten wel een stuk frisser nu.
het is zo koud mijn klote bevriezen. Zo iets?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Graag een gedetailleerd overzicht van jouw bevindingen.
Dit is voldoende. Gelieve geen fotomateriaal in te zenden.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
het is zo koud mijn klote bevriezen. Zo iets?
Jaaaaa.... strakblauwe lucht, vrieskou ennn..... ohnee toch niet, gewoon ijskoude regen en grijsquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een treurig pauperweer man. Maar het is koud hoor!
te laat. DM was al onderweg.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is voldoende. Gelieve geen fotomateriaal in te zenden.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
te laat. DM was al onderweg.
Eerder geinteresseerd.quote:
Ik neem voor het gemak even aan dat dit nieuwsbericht slaat op jouw regio?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Eerder geinteresseerd.Maar laten we niet te veel offtopic gaan.
Mededeling gekregen :
Rain from Friday morning until Saturday morning, when it will change and accumulate 60-80 CM before ending Monday; Potential for a major snowstorm
Wat als het De Bilt was?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik neem voor het gemak even aan dat dit nieuwsbericht slaat op jouw regio?
Koud?quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een treurig pauperweer man. Maar het is koud hoor!
Ben je wel buiten geweest? Natte sneeuw, regen en een graad of wat boven nul is waterkoud hoor.quote:
Waterkoud idd.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben je wel buiten geweest? Natte sneeuw, regen en een graad of wat boven nul is waterkoud hoor.
Zo lang het niet pruttelt en grijs is ben ik tevredenquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Waterkoud idd.
Doe maar ver onder nul dan. Dit is echt niks
Overdag -5 met een zonnetje en in de nacht onder de -10quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo lang het niet pruttelt en grijs is ben ik tevreden
Ik zat net te kijken ja.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef Rabieluh het volgende:
Op weerwoord is er een depressie uitgebroken geloof ik.
Een zee aan gezeikquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:05 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ik zat net te kijken ja.![]()
Deprimerend gewoon.
Netjes op de fiets naar het werk. Dit is geen kou te noemen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben je wel buiten geweest? Natte sneeuw, regen en een graad of wat boven nul is waterkoud hoor.
Niet voor een koelkast, maar wel voor de gemiddelde Fokker!quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:14 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Netjes op de fiets naar het werk. Dit is geen kou te noemen.
De pluim is dan ook aardig opgewarmt:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is heerlijk weer, droog -5 en onbewolkt.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Overdag -5 met een zonnetje en in de nacht onder de -10
quote:Erg bijzonder momenteel! Er heeft zich een orkaan gevormd ten zuidwesten van de Azoren en in de buurt van Europa. Dat terwijl de temperatuur van het zeewater veel te laag is voor het ontwikkelen van dergelijk systeem. Deze orkaan draagt de naam "Alex" en neemt komende 12 uur nog toe in kracht. Het is sinds 1938 geleden (januari) dat we dit nog konden registreren.
* Perrin spijkert de ramen dicht.quote:
Gaat hij niet, Hij gaat richting Groenland en Ijslandquote:Op donderdag 14 januari 2016 21:18 schreef GekkePoes het volgende:
Als die orkaan naar het zuiden gaat dan kan daar behoorlijk wat energie in terecht komen.
Altijd weer zo zonde he... een auto die door het verse sneeuw heen rijd....quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:22 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.oudlemmer.nl/webcam.html
SNEEUW
graagquote:Op donderdag 14 januari 2016 22:42 schreef Nattekat het volgende:
Heeft DJMO nog een mooie dreigende foto nodig voor een artikel?
Restecp voor jou hoorquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:14 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Netjes op de fiets naar het werk. Dit is geen kou te noemen.
Kachel aan...quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:51 schreef WEST het volgende:
Zwartsluis natte sneeuw. Moest nog even naar de snackbar maar ben toch maar met de auto gegaan
als je dan toch geen problemen hebt met autorijden, kom dan morgen even m'n zoon naar school brengen .. scheelt mij een loopje door die shitregen heenquote:Op donderdag 14 januari 2016 22:51 schreef WEST het volgende:
Zwartsluis natte sneeuw. Moest nog even naar de snackbar maar ben toch maar met de auto gegaan
Alkmaar ligt erg ver uit de route. Ik moet morgen juist naar het oosten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
als je dan toch geen problemen hebt met autorijden, kom dan morgen even m'n zoon naar school brengen .. scheelt mij een loopje door die shitregen heen
smoesjes!quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Alkmaar ligt erg ver uit de route. Ik moet morgen juist naar het oosten.
Het was nooit echt een standvastige situatie. Grappig, die verschillen trouwens. Hier in Arnhem regent het alleen maar.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 01:06 schreef Mani89 het volgende:
Moet wel weer lachen om die pluim, 2 daagjes vrieskou en direct daarna schieten de temperaturen weer richting de 12 graden.
Waar dan. Die lui doen ffs net alsof er een recordkoude periode aan zat te komen.quote:jij dus blijkbaar niet? Ons wordt een worst getoond van 136 kilo, druipend van het vet. En er blijft vanavond ineens een leeg, droog, stinkend, ranzig worstenvelletje van over...
Jan Visser :quote:Op vrijdag 15 januari 2016 01:06 schreef Mani89 het volgende:
Moet wel weer lachen om die pluim, 2 daagjes vrieskou en direct daarna schieten de temperaturen weer richting de 12 graden.
quote:Van wintertje naar winter? Mogelijk het grootste deel van volgende week lichte tot matige vorst. Vandaag en morgen plaatselijk winterse neerslag. Gisteravond werd het regionaal wit onder invloed van een klein maar venijnig lagedrukgebied.
Er zit voor liefhebbers van winterweer wat meer muziek in de verwachtingskaarten van het ECMWF. Een groot deel van de aan het Europees weermodel gelieerde oplossingen berekende, uitgaande van de run van gisteravond, een hoogterug ten westen van Nederland. Daardoor zou Nederland langer in de koude lucht blijven. De nieuwe run van afgelopen nacht (zie pagina Pluim) laat zien dat ook de operationele uitvoer het koude scenario omarmt. Tot en met vrijdag de 22ste is er kans op lichte, soms matige vorst. Overdag komende maxima rond het vriespunt uit. De ‘vorstige stemming’ is gebaseerd op een Scandinavische uitbreiding van het hogedrukgebied. In een eerdere fase zat deze optie er trouwens ook al in maar deze werd later terzijde geschoven.
Ze hebben het er lastig mee inderdaad. Enige consistente is koude op het oostelijk deel van het continent.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:11 schreef Ajaxfan het volgende:
'Alex' maakt het ook een tikje lastig voor de modellen toch?
Feit blijft dat de verwachtingen weer redelijk omlaag zijn bijgesteld.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:14 schreef ppi het volgende:
[..]
Jan Visser wil wel vaker te graag winter
De verwachtingen verschillen nogal van dag tot dag en nu zijn ze ietsie meer winters.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Feit blijft dat de verwachtingen weer redelijk omlaag zijn bijgesteld.
Hij is net een mensquote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:23 schreef ppi het volgende:
[..]
De verwachtingen verschillen nogal van dag tot dag en nu zijn ze ietsie meer winters.
En de verwachtingen van Jan vind ik vaak teveel "de winter komt" dan de modellen rechtvaardigen - al jaren verliest die dan een stukje objectiviteit en laat zich in zijn winterwensdenken net iets teveel meesleuren.
Terwijl hij best wel verstand van weer heeft![]()
Ik vind het anders best koudquote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En hier uiteraard weer helemaal niets, geen sneeuw, geen kou
quote:
De modellen zijn het redelijk eens. In ieder geval over het feit dat de storm afbuigt richting Groenland / Canada.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:11 schreef Ajaxfan het volgende:
'Alex' maakt het ook een tikje lastig voor de modellen toch?
De eerste Januari-orkaan sinds 1955 !!quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:14 schreef marcel-o het volgende:
orkaan.. bij de azoren?
wut
altijd zo vredig weer daar..
die wirlpool hierboven is ook wel netjes![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |