abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2016 @ 19:25:31 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158991928
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:26:43 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158991972
Sorry, ik had het niet door!
En ben onderwwg naar mtgs dus even geen kans tot nieuw plaatje. Blauwen, feel free!
pi_158992261
Crappy weekend qua eten. Maar ach. het was wel leuk! :+
Ja doei.
pi_158992283
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
Same 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158992323
Keurig weekend qua eten, keurig weekend qua drinken. Was niet zo bijzonder leuk :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_158992364
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Keurig weekend qua eten, keurig weekend qua drinken. Was niet zo bijzonder leuk :')
Ik zie een patroon O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158992406
Nou ja, grote verschil met de planning is dat we bezorgpizza eten ipv zelfmaakpizza die geplanned was. Het thuisbierbrouwen nam iets meer tijd in beslag dan we dachten, en met deeg/bloem gaan lopen strooien in een zo goed mogelijk gesterisliseerde keuken was niet zo'n goed idee :X :') _O-

O: 2 harde broodjes (1 brie, halve hagelslag, halve paté)
L: kom tomaten/pompoensoep
S: 1km hardlopen (jaja, aan één stuk! in 5 minuten en 50 seconden, wát een work out.. in opdracht van de fysio)
D: 9" pizza, stukje garlic bread (ook gewoon pizza, maar dan met knoflook en kaas)

Kcal technisch volgens mij nog steeds geen ramp. Maar ingredientsgewijs..
Ja doei.
pi_158992936
Niet het beste weekend ooit, maar het kon erger.

Vrijdag: ontbeten met Alpro limoen en een smoothie, lunch met twee crackers met hummus en avocado, avondeten palmhartencurry met tempeh. Daarna een nieuwjaarsborrel met drie glazen wijn, een biertje, een paar pinda's en een laat broodje tempeh.

Zaterdag ontbeten met een bakje yoghurt, daarna met vrienden gegeten bij de Vegetarische Snackbar waar ik een hawaiiburgermenu nam, een flesje frisdrank en een chocoladetaart met koffie na. Tussendoor een Ombar reepje, avondeten was een bord spinazie met wat komkommer, tomaatjes, een avocado en wat nootjes. Na een halve raw carrot cake slice.

Vandaag twee dadels voor het sporten, daarna een bakje Alpro vanille, een havermout met chocoladehavermelk en banaan bij gebrek aan iets anders, een handje noten en gedroogd fruit, en straks aardappelpuree met stoofpeertjes en een vegan 'gehaktbrood'. En dus een uur Combat, half uur Step, half uur fietsen. Oh en vandaag een kilo zwaarder dan gisteren, maar dat komt denk ik door zout en tarwe.

Misschien straks nog een glas wijn of bier als ik echt zin heb. Morgen weer gewoon doen.

Voor volgende week ben ik al eten aan het maken. Ik ga zo even een paar pakken tempeh maken, tien porties amaranthpap al klaargemaakt, en ik ga zo raw vegan pindakaas/chocoladeslices maken als tussendoortje voor deze week. Het bevalt wel, dan kom ik vrijwel niet in de verleiding zooi te kopen omdat ik dat veel lekkerder vind, en het is stukken gezonder dan een chocoladereep.

[ Bericht 13% gewijzigd door LadyOracle op 10-01-2016 20:18:28 ]
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_158993311
Receptje voor die repen?
Ja doei.
pi_158993730
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
Receptje voor die repen?
Caramel slices (zeer goedgekeurd, ook door mensen die niet van 'alternatief' eten houden): http://organicsisters.com.au/recipe/raw-caramel-slice/

Deze had ik afgelopen week, carrot cake (had wel de helft van de frosting over): http://healthyblenderreci(...)rawsome_vegan_baking

En voor komende week de peanubutter cheesecake: http://www.onegreenplanet(...)t-butter-cheesecake/
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  zondag 10 januari 2016 @ 20:27:13 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_158993880
Toch klinkt bijna al die vegan shizzle me vaak bijzonder lekker in de oren!
Mo, fijn dat je weer wat hebt kunnen rennen!

Hier het hele weekend binnen de lijntjes gebleven gelukkig. Ik was donderdag en vrijdag nogal geslipt dus had het wel even nodig.

O: yoghurt met banaan en muesli
T: appel, drie druiven, koffie met suiker
L: twee boterhammen rookvlees, 1 boterham kipfilet, 1 klein korstje pindakaas
T: paar zoute dropjes
D: spruitjes met aardappelpuree en braadworst

Heb nog ruim 200 over. Misschien nog wat fruit.
disclaimer
pi_158993965
Zo, weekend met veel gezelligheid, drank, eten en weinig slaap overleefd. Morgen écht weer in het normale ritme komen en dat de rest van het jaar volhouden. Het is nodig :+
  zondag 10 januari 2016 @ 21:30:55 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_158996064
hadden we een dieet meet ofzo?
ik was ook een gezellig weekend weg :P
met veeeeel te veel eten :)

morgen maar op de schaal staan..
helaas gaat mijn planning meteen de bak in, bodybalance gaat em nog niet worden, m'n buik doet stiekem toch wel een beetje pijn :@ :'(

boodschappen doen levert vast ook wat beweging op :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_158997963
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:30 schreef Barreltje het volgende:
hadden we een dieet meet ofzo?
ik was ook een gezellig weekend weg :P
met veeeeel te veel eten :)

morgen maar op de schaal staan..
helaas gaat mijn planning meteen de bak in, bodybalance gaat em nog niet worden, m'n buik doet stiekem toch wel een beetje pijn :@ :'(

boodschappen doen levert vast ook wat beweging op :P
Ik denk het @ meet. Wij zijn gisteren ook iets te lekker uit eten geweest :+
  Licht Ontvlambaar zondag 10 januari 2016 @ 22:55:59 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158999539
Dan was die meet hier thuis :P

OTL: 2 sneetjes geroosterd brood, omelet van 2 eieren, tomaat, bosui en kaas
T: harde wafel
D: zuurvlees, friet, rode kool, appelmoes, mayonaise. Alles zelfgemaakt *)
T: zelfgebakken appeltaart met kaneelroom
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 11 januari 2016 @ 03:22:17 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159004250
Te moe zijn om te eten. :o Ik kan dat... :Y
Me-ga salade gekozen als D, die nauwelijks op krijgen, overwegen om dan maar een stuk oreo cheesecake mee te nemen voor op mijn kamer, maar het idee stond me echt zó tegen... :o Zou ik dan toch heus een klein beetje in de zone terecht gekomen zijn?
Nu alleen nog af van de 'ach, eentje kan geen kwaad'. Op zich past 'eentje' natuurlijk wel bij gewoon normaal doen, maar dan op zijin tijd en niet elke dag. En niet zolang er nog zo'n berg vanaf moet.
  maandag 11 januari 2016 @ 07:00:12 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_159004517
Dat zou wat zijn BE, als dat zo was! Ik hoop het!

Ik ben blij met mijn weegschaal, 73,0! Moet wel ongesteld worden deze week, dus het is van korte duur, maar komt wel weer terug :+
disclaimer
pi_159005257
Mijn weegschaal gaf voor de derde dag op rij 80,4 aan, waar ik vorige week nog 4 dagen 80,3 mat... pff. Die 80-grens lijkt net zo onbreekbaar als vroeger de 90-grens... -O-

Goed bezig BE!
pi_159005337
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
qft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_159006350
Goed, ik heb een fysio gebeld omdat knieklachten met sporten. ;(

Lijstje van vandaag:
O: avocado-spinazie-kokos-smoothie-ding. Met kiwi.
L: Wortels met een dip van feta, paprika en venkel.
T: Breaker kokos
S: toch een uurtje bootcamp, maar knie ontzien.
D: paardenhachee, pastinaakpuree, wortels.
T: Hollandse garnalen met sla en cocktailsaus *O*
pi_159006375
Ik was vandaag wat zwaarder, maar dat is ook niet gek na de zoute risotto.

Vandaag:

O: beltsander brownie met wat rabarbercompote als topping
T: 2 mandarijnen, samson koekje
L: pasta pesto met courgette en artisjok, gekookt ei
T: peer, banaan
S: zaaltraining 90 min
D: restje risotto met spinazie venkel en paprika
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 11 januari 2016 @ 10:07:59 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159006391
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:36 schreef Shandaly het volgende:
Mijn weegschaal gaf voor de derde dag op rij 80,4 aan, waar ik vorige week nog 4 dagen 80,3 mat... pff. Die 80-grens lijkt net zo onbreekbaar als vroeger de 90-grens... -O-

Goed bezig BE!
Frustrerend! Zit je ergens in je cyclus wat het kan verklaren?
Het gaat nu natuurlijk ook niet zo snel meer. Jouw BMI is nu rond de 24 denk ik? Of nog wat lager?

Sterkte met je knie Loon!
disclaimer
pi_159006411
Ja, tnx. Het is best wel kut. Rust werkt niet afdoende. Ja, dan heb ik er geen last van, maar zo gauw ik weer (zwaar) ga squatten dan pijn. Meh.

En ik ga halverwege de week weer op de weegschaal. Dit weekend bestond uit best wat wodka en een goede brakdag.
  maandag 11 januari 2016 @ 10:16:22 #24
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159006528
Wodka is dan wel weer de verstandigste keuze qua alcohol :D

Lijstje:

O: Boterhammen met gehakt en ham
L: Lunch van de zaak.
D: Pasta / broccoli / zalm
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159006696
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:16 schreef MutedFaith het volgende:
Wodka is dan wel weer de verstandigste keuze qua alcohol :D

Lijstje:

O: Boterhammen met gehakt en ham
L: Lunch van de zaak.
D: Pasta / broccoli / zalm
Ik had het zelfs met cola light. :7 #skinnygirl
pi_159006951
*O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159007013
De eerste week in ieder geval mijn doel behaald *O*

Lijstje:
O: groene smoothie
S: 40 min fietsen, 20 min trainen
L: tonijnsalade
D: mais kokossoep met gerookte kip
S: 75 min trainen
  maandag 11 januari 2016 @ 10:59:58 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159007461
91.3 ..
zoals voorspeld en helemaal prima :)

lijstje van vandaag:
O: 2 bth duopenotti
t:-
L: salade en soep
t: BWL
B: boodschappen -O-
D: kikkererwten salade
pi_159007528
Vrijdag 83.4 en vandaag 84.6, pff. Ik wil verdorie gewoon dun zijn, is het nou te veel gevraagd om gewoon dun wakker te willen worden?

*grom*

Ik heb geen zin vandaag. Ik word gewoon moe van dat eeuwige calorieën tellen en overal maar over na moeten denken.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:05:04 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_159007571
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:36 schreef Shandaly het volgende:

Goed bezig BE!
Dit heb ik ook :') Ik zit sinds 4 januari net boven de 80, ook al tik ik nu consistent 1500-1600 kcal af. Het zal de nawerking van de feestdagen nog wel zijn. Ik heb wel vaker het idee dat afvallen met een vertraging gaat. Was het niet ook zo dat het vet in vetcellen eerst door water vervangen wordt? Ik zag er laatst een animatie over, maar weet niet hoe wetenschappelijk dat is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_159007593
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:05 schreef eleusis het volgende:

Dit heb ik ook :') Ik zit sinds 4 januari net boven de 80, ook al tik ik nu consistent 1500-1600 kcal af. Het zal de nawerking van de feestdagen nog wel zijn. Ik heb wel vaker het idee dat afvallen met een vertraging gaat. Was het niet ook zo dat het vet in vetcellen eerst door water vervangen wordt? Ik zag er laatst een animatie over, maar weet niet hoe wetenschappelijk dat is.
Die theorie had ik ook gelezen :Y Over 'flushes'. Dat je lijf dan in 1x dat water weer loost, en dan val je dus plots een boel af terwijl je wekenlang stil stond.

Op googlen heeft weinig zin, want dat quake dieetindustrie heeft de term ook verder uitgewerkt _O-
  maandag 11 januari 2016 @ 11:07:51 #32
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_159007636
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef LadyOracle het volgende:
Vrijdag 83.4 en vandaag 84.6, pff. Ik wil verdorie gewoon dun zijn, is het nou te veel gevraagd om gewoon dun wakker te willen worden?

*grom*

Ik heb geen zin vandaag. Ik word gewoon moe van dat eeuwige calorieën tellen en overal maar over na moeten denken.
Ja, zo demotiverend he, dat omhoog gaan! Het meeste van de fluctuaties is vocht en darminhoud he... Ietsje minder vaak wegen misschien een optie? En alleen als je hebt gekakt bijvoorbeeld? Dan sluit je wat onnauwkeurigheid uit en is de kans groot dat je elke weging daadwerkelijk naar beneden gaat, dan heb je elke weging een succesmomentje. Blijf tellen hoor! Op termijn werkt het!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 11 januari 2016 @ 11:07:53 #33
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159007637
Ik heb er ook weken over gedaan om de magische 80-grens te doorbreken. Gewoon vol blijven houden en dan komt t opeens vanzelf weer.
pi_159007650
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef LadyOracle het volgende:

*grom*

Een weekend met alcohol en taart kan dat effect hebben ja :D
pi_159007663
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:07 schreef MutedFaith het volgende:
vol blijven houden
Het beste dieet dat er bestaat, gegarandeerd succes en all that jazz :Y :Y
pi_159008056
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die theorie had ik ook gelezen :Y Over 'flushes'. Dat je lijf dan in 1x dat water weer loost, en dan val je dus plots een boel af terwijl je wekenlang stil stond.

Op googlen heeft weinig zin, want dat quake dieetindustrie heeft de term ook verder uitgewerkt _O-
Ik vraag me altijd af hoe afvallen uberhaupt in de praktijk gaat. Ik weet dat het te maken heeft met verbranding en dat je dat 's nachts uitzweet of zo, maar of dat dan elke dag een beetje is of in één keer heel veel en hoe je in één keer heel veel lichter kan zijn op de weegschaal, of soms niet en dat je dan toch minder vet ziet.. het blijft een mysterie :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 11 januari 2016 @ 11:23:37 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_159008061
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

ik wil net zeggen, als je lekker uit de band bent gesprongen is dat ook gewoon in de lijn der verwachting :P

Ik vind die flushtheorie wel interessant! Wat ik vooral merkte dit keer is dat van de één op de andere dag ik constant de "sodeju, jíj bent veel afgevallen" te horen kreeg. Alsof overnight het ineens ontzettend zichtbaar was geworden? En dat terwijl ik ook daarvoor echt al twintig kilo aan het afvallen was :D
disclaimer
  maandag 11 januari 2016 @ 11:27:40 #38
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159008171
Ik heb het steeds als ik een nieuw shirt aan heb dat mensen er iets van vinden. Terwijl deze XXL of XL echt niet kleiner is dan de vorige :')

Wel leuk dat mensen erover beginnen, daar niet van. Maar op zo'n moment komt het een beetje nep over :D
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159008181
-0,8 deze week. Zal ook wel vocht zijn. Maar toch :s)
  maandag 11 januari 2016 @ 11:28:26 #40
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_159008190
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het beste dieet dat er bestaat, gegarandeerd succes en all that jazz :Y :Y
makkelijker gezegt dan gedaan.
Dipjes en bijbehorende vreetbuien horen er bij mij een beetje bij.
En als dat bij 1 keer in de 2 weken blijft is de schade wel te overzien.

Vandaag de dag goed begonnen met een 8.2 km run .Lekker vroeg maar was nu nog droog ipv de rest van de dag plensbuien.

Vanavond lekker een wokgerecht met Japanse wokgroenten😛
  maandag 11 januari 2016 @ 11:29:49 #41
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159008227
Overigens over dat flushen, klinkt mij heel erg plausibel.

Ik heb nu al een paar maand dat ik 2 weken stabiel blijf qua gewicht en die week erna weer 1/1.5kg drop.
  Redactie Sport maandag 11 januari 2016 @ 11:30:03 #42
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159008236
Ik had ook ruzie met de weegschaal. 76.0, gisteren was het nog 75,3 terwijl ik gisteren toch 14km heb hardgelopen en verder niet meer heb gegeten ofzo :')

Normaal ben ik dan geneigd deze niet te noteren maar ik had ook een voornemen om niet meer te sjoemelen met cijfers. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_159008238
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef foetre het volgende:

Nee hoor, het komt allemaal gewoon neer op volhouden. Ook na een dipje of vreetbui. Niet blijven liggen, maar opstaan en verder gaan. Stilstaan heeft iedereen wel last van. Het gaat er om dat je niet stopt.
pi_159008250
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, het komt allemaal gewoon neer op volhouden. Ook na een dipje of vreetbui. Niet blijven liggen, maar opstaan en verder gaan. Stilstaan heeft iedereen wel last van. Het gaat er om dat je niet stopt.
Deze vrouw, wijsheden.
pi_159008251
quote:

[..]

It's not how you fall *O*
pi_159008286
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik had ook ruzie met de weegschaal. 76.0, gisteren was het nog 75,3 terwijl ik gisteren toch 14km heb hardgelopen en verder niet meer heb gegeten ofzo :')

Normaal ben ik dan geneigd deze niet te noteren maar ik had ook een voornemen om niet meer te sjoemelen met cijfers. :D
Ik ben de dag na een zware training vaak ook zwaarder, spierpijn/spierontstekingen zorgen ervoor dat je spieren opzwellen/vocht vasthouden.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:33:02 #47
66186 foetre
pi_159008302
quote:

[..]

Dat is waar.
Opgeven is geen optie alle moeite voor niks.

NO SURRENDER!
  Redactie Sport maandag 11 januari 2016 @ 11:33:31 #48
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159008314
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben de dag na een zware training vaak ook zwaarder, spierpijn/spierontstekingen zorgen ervoor dat je spieren opzwellen/vocht vasthouden.
Ah, dat verklaart een hoop. ^O^
  maandag 11 januari 2016 @ 11:37:19 #49
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_159008410
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef foetre het volgende:

[..]

Dat is toch ook prima? :)

Recent is onderzocht (ik dacht aan de universiteit Tilburg) dat "cheat-dagen" geen probleem zijn. Eén "normale" groep hield 1500 kcal per dag aan; de "cheat" groep deed 1300 kcal per dag maar 1x per week 2700 kcal. De cheat-groep had een betere motivatie, hield zich beter aan de regels en had hetzelfde gewichtsverlies.

Dus don't beat yourself up als zoiets voor jou werkt om het vol te houden!
pi_159008435
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Blergh. Maar het was ook een weekend met iets van 1200 kcal verbrand door sport. En ik ben nog steeds niet dun.

[ Bericht 6% gewijzigd door LadyOracle op 11-01-2016 12:09:46 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 11:39:01 #51
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159008453
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef eleusis het volgende:

[..]

Recent is onderzocht (ik dacht aan de universiteit Tilburg) dat "cheat-dagen" geen probleem zijn. Eén "normale" groep hield 1500 kcal per dag aan; de "cheat" groep deed 1300 kcal per dag maar 1x per week 2700 kcal. De cheat-groep had een betere motivatie, hield zich beter aan de regels en had hetzelfde gewichtsverlies.
Daarnaast zijn er toch ook studies die tonen dat je metabolisme een prikkel krijgt door een vreetdag en harder begint te werken, of ben ik daarin voorgelogen?
  maandag 11 januari 2016 @ 11:41:45 #52
66186 foetre
pi_159008525
quote:

[..]

Toch voel je je erna wel een beetje schuldig.Mischien maar goed ook anders doe ik het straks weer elke dag😂
pi_159008543
quote:

[..]

Dus het gaat om de motivatie. Niet om het daadwerkelijke verlies...

Gek genoeg heb ik eenmaal IN de zone geen enkel probleem met motivatie.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:44:43 #54
66186 foetre
pi_159008586
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dus het gaat om de motivatie. Niet om het daadwerkelijke verlies...

Gek genoeg heb ik eenmaal IN de zone geen enkel probleem met motivatie.
Mischien omdat ik in de eerste 22 kg bijna elke dag resultaat zag.
De laatste 8 kg is gewoon een zwaar gevecht.
pi_159008622
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef foetre het volgende:

[..]

Mischien omdat ik in de eerste 22 kg bijna elke dag resultaat zag.
De laatste 8 kg is gewoon een zwaar gevecht.
Ja kan. Bj mij lijkt the zone wel een switch, Een hele tijd gaat het als een speer. En dan ineens ben ik het zat en ben ik er klaar mee.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:50:59 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159008700
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef DeLuna het volgende:

Dit zag ik idd ook vaak toen ik nog consequent hardliep. Ik verklaarde dat zelf altijd door vocht in vermoeide/gebruikte spieren, maar is dat medisch uberhaupt ergens in de richting Isa?
Ah, ik zie dat LT idd hetzelfde zegt. Was het toch niet een klok-klepel ding. :Y

Ik zag nog wat goede weegresultaten langs komen, nice! :Y
pi_159008735
Hier is altijd al iedere kilo een gevecht geweest. Het gaat nooit snel. Blijkt ook wel, met mijn luizige -7 in acht maanden. Fucking frustrerend af en toe om al zo lang ermee bezig te zijn, vijf uur per week sporten, en dan zo traag afvallen. Ben er vandaag echt heel chago van. Ik hoef niet eens belachelijk veel meer te kunnen eten, ik hoef geen zakken chips weg te kunnen kanen, maar mag er op mijn konijnendieet misschien gewoon een heel klein beetje meer af?
  maandag 11 januari 2016 @ 11:54:24 #58
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159008793
*;

Het komt wel goed LO :Y

Hier ook 5 kilo in 6 maanden.. maar ik voel me wel gezonder :Y
pi_159009304
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:54 schreef Barreltje het volgende:
*;

Het komt wel goed LO :Y

Hier ook 5 kilo in 6 maanden.. maar ik voel me wel gezonder :Y
Thanks. En ja, ik ook wel. Maar toch. Ik heb gewoon zo'n dag.

Nog even uitgerekend:

In het weekend bijna 6500 gegeten en ruim 7300 verbrand volgens Fitbit.
  maandag 11 januari 2016 @ 12:11:00 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_159009308
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:51 schreef LadyOracle het volgende:
Hier is altijd al iedere kilo een gevecht geweest. Het gaat nooit snel. Blijkt ook wel, met mijn luizige -7 in acht maanden. Fucking frustrerend af en toe om al zo lang ermee bezig te zijn, vijf uur per week sporten, en dan zo traag afvallen. Ben er vandaag echt heel chago van. Ik hoef niet eens belachelijk veel meer te kunnen eten, ik hoef geen zakken chips weg te kunnen kanen, maar mag er op mijn konijnendieet misschien gewoon een heel klein beetje meer af?
Tuurlijk mag dat, binnen grenzen! En -7 is toch al best lekker? Als je zo veel sport zul je trouwens ook best wel wat spieren hebben opgebouwd, dus zal je lichaam al een stuk beter eruit zien dan bij mensen die alleen maar -7 staan. Verder, langzaam afvallen is duurzaam afvallen (denk ik), maar ik snap dat het frustrerend is!
  maandag 11 januari 2016 @ 15:08:38 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_159014637
We gaan allemaal omlaag, de een wat sneller dan de ander misschien, maar we vechten allemaal voor hetzelfde doel en allemaal met resultaat. Dus ik ben fier op jullie allemaal!
disclaimer
  maandag 11 januari 2016 @ 15:09:20 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_159014654
Ik ben sinds een uur aan het opzwellen. Fascinerend, hoe darmen op de hormonale cyclus reageren :')
disclaimer
pi_159015009
Zo. Daarnet lekker 72 baantjes (=1.8km) gezwommen in 45 minuutjes. Nog steeds retedruk in de januarisleur, en de badtoezichthouders doen geen flikker aan langzaamzwemmende mensen in de snelle baan (er zijn 1 langzame, 2 middelsnel en 1 snelle baan)... Had dus wel sneller gekund dan die 45 minuten, maar ach.

Tijdens het zwemmen zag ik twee morbide obese mensen naast mij dobberen in de medium snelle baan. Dacht ik eerst ^O^ woohoo, goede voornemens, go for it ^O^ want je niet tegen laten houden door dragen badpak is dikke (hihi) prima. Kom ik buiten, staan ze daar peuken te roken alsof 't leven ervanaf hing. Had ze zo uit de hand willen slaan. Ja, 'stap voor stap'-dit-dat-alles, maar een peuk opsteken direct nadat je hebt gezwommen? Argh! Zo zonde! Ik wilde dat het maatschappelijk geoorloofd zou zijn om daar (opbouwend en zonder te schelden of wat dan ook) wat van te zeggen. Dan had ik zat zeker gedaan.

Nu met m'n mobloats lunchen, en nog even hard aan de slag met werken.

Lijst:

O: bagel met geitenkaas en wat boter
S: 1.8km zwemmen in 45 minuten
L: mobloats
D: chow mein noodles (recept gebaseerd op dat van Ainsley Harriot in Low Fat Meals in Minutes)

Hm, misschien wat weinig. Even de MFP invoeren straks, en dan er wrsch nog wat bij doen.
Ja doei.
  maandag 11 januari 2016 @ 15:23:20 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_159015149
Leven en laten leven mo. Ik ben ook een obese roker geweest en had daar toch voornamelijk mezelf mee ;)

Fijn dat je lekker gezwommen hebt!
disclaimer
pi_159015258
Als je manier je niet het gewenste resultaat oplevert heb je 2 keuzes. Of je manier aanpassen. Of accepteren dat dit het is.

Ik lees hier vaak dat menen kiezen voor bewust langzaam. Lijkt mij vanzelfsprekend dat je daarbij niet te vaak buiten de lijntjes kunt tekenen om je vooruitgang niet gelijk weer compleet ongedaan te maken.

Ik kies bewust voor (misschien iets te) snel. Consequentie daarvan is dat ik minder vaak lekkere momenten heb als ik binnen mijn lijntjes blijf. Bijkomend voordeel is dat ik af en toe een avond kan verkloten zonder mijn vooruitgang van de afgelopen 2 weken te verpesten.

Imo is het een of het ander. Je kunt niet de cherries uit beide methoden hebben denk ik...
  maandag 11 januari 2016 @ 15:30:29 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_159015351
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je manier je niet het gewenste resultaat oplevert heb je 2 keuzes. Of je manier aanpassen. Of accepteren dat dit het is.

Ik lees hier vaak dat menen kiezen voor bewust langzaam. Lijkt mij vanzelfsprekend dat je daarbij niet te vaak buiten de lijntjes kunt tekenen om je vooruitgang niet gelijk weer compleet ongedaan te maken.

Ik kies bewust voor (misschien iets te) snel. Consequentie daarvan is dat ik minder vaak lekkere momenten heb als ik binnen mijn lijntjes blijf. Bijkomend voordeel is dat ik af en toe een avond kan verkloten zonder mijn vooruitgang van de afgelopen 2 weken te verpesten.

Imo is het een of het ander. Je kunt niet de cherries uit beide methoden hebben denk ik...
Ben ik wel met je eens ja. Al heb ik makkelijk praten met het gemak waarmee ik momenteel afval. Maar het is ook gewoon véél doorbijten en afzien :Y

Lijssie:
O: Yoghurt met muesli en banaan
T: Handje druiven, paar zoute dropjes
L: Twee boterhammen rookvlees, twee boterhammen kipfilet
T: Appel, bakje wortel / tomaat / komkommer, paar zoute dropjes
D: Nasi goreng :9
disclaimer
  maandag 11 januari 2016 @ 15:37:06 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159015525
Er zitten nog stokjes aan mijn blueberries, denken jullie dat ik ze kan sue-en? O-) :D

MoBlo, Ainsley's chow mein is zoooo lekker! :Y ^O^ I envy you voor je meal vanavond. :Y

Ik ging er vanmorgen op uit om ergens iets van lekkere homemade granola te eten maar kon niks vinden wat echt naar mijn zin was. Toen dus maar een megabak organic fat free yoghurt, blauwe bessen en een zak naked granola gehaald. :Y) Jummie!

Uiteraard ging mijn fitbit batterij precies nu leeg, nu ik er lekker fanatiek mee ben. Dus ook meteen maar even een nieuwe gescoord. Vervolgens, mijn hele tas en kamer en koffer overhoop gehaald want ik kon het achterkantje niet meer vinden. -O- :?

Tot ik nog eens goed keek. Is het ding achterstevoren/binnenstebuiten in de fitbit zelf terecht gekomen. :') :@ :D
Bijkomend voordeel is dat mijn tas ook weer eens ontdaan is van alle troepjes. *O*

Mijn afvallen ging altijd met grillige, maar neerwaartse lijntjes, ik heb nog nooit echt een plateau gekend. Bij mij was het altijd zo dat het mis ging om 'life happened' zeg maar. De zomer is altijd een zone-breaker bij mij. 2-3 weken op vakantie, dan 10-12 dagen weg voor mijn werk en dan ben ik zo ver uit mijn ritme dat ik het nooit meer terug vind tot het weer maart is ofzo. Zal vast ook iets met daglicht te maken hebben?
pi_159015996
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

Nee, maar op 1500-1600 zitten is m.i. niet echt 'bewust kiezen voor langzaam' (als in minder dan een kilo per maand). Laatste paar maanden heb ik een tijdje hoger gezeten omdat ik lichamelijke klachten had, dan gaat er dus ook letterlijk niets meer af, terwijl ik volgens Fitbit nog steeds ruim meer verbrand dan ik volgens Cronometer consumeer.

En afgelopen weekend zat ik zeker hoger dan normaal, maar nog steeds had ik meer verbrand, en toch weeg ik een kilo zwaarder. (En dat is vast vocht omdat ik normaal geen zout eet etc maar ik trek dat vandaag gewoon niet.)

En ik klaag niet alleen, vanaf dit jaar ga ik van 5 uur naar 6.5 uur sport per week. Het niet alsof ik stil op de bank met een zak chips zit te klagen dat het niet lukt of zo.

Oh en mensen die zeggen dat ik wel genoeg ben afgevallen moeten keihard dood. Al was de man die zei "ik vind je wel lekker zo" stiekem wel leuk. Maar ik wil toch echt niet zo blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door LadyOracle op 11-01-2016 16:02:14 ]
pi_159016141
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Nee, maar op 1500-1600 zitten is m.i. niet echt 'bewust kiezen voor langzaam' (als in minder dan een kilo per maand). Laatste paar maanden heb ik een tijdje hoger gezeten omdat ik lichamelijke klachten had, dan gaat er dus ook letterlijk niets meer af, terwijl ik volgens Fitbit nog steeds ruim meer verbrand dan ik volgens Cronometer consumeer.

En afgelopen weekend zat ik zeker hoger dan normaal, maar nog steeds had ik meer verbrand, en toch weeg ik een kilo zwaarder.

En ik klaag niet alleen, vanaf dit jaar ga ik van 5 uur naar 6.5 uur sport per week. Het niet alsof ik stil op de bank met een zak chips zit te klagen dat het niet lukt of zo.
Misschien ook eens kijken naar wat je doet qua sport? Misschien kun je in minder tijd, meer bereiken?

Je bent ook echt een weger toch? Je weet vrij goed wat je binnenkrijgt?
  maandag 11 januari 2016 @ 16:27:01 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159016838
LO, gewoon eens een keertje balen en klagen mag ook hoor. :Y Idd is het niet zo dat je dat doet met een zak chips in je hand en je voeten op de salontafel. Kusje erop en dan hopelijk snel dat vocht en een beetje meer weer kwijt. :*
pi_159016879
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
MoBlo, Ainsley's chow mein is zoooo lekker! :Y ^O^ I envy you voor je meal vanavond. :Y

Hebben hem al een tijd niet gegeten ;( en had er ineens weer zin in! O+
Ja doei.
  maandag 11 januari 2016 @ 16:28:24 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_159016882
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef LadyOracle het volgende:
Nee, met 1500-1600 moet je wel vrij rap afvallen. Ik zit rond 1600 en val 100 gram per dag af. En ik beweeg ZELDEN en ben een sporthatende computer-desk-faggit zonder spieren en zonder sporthart.

Als het met 1600 niet lukt heb ik toch het idee dat je misschien eten verkeerd hebt ingevoerd. Ik zat in het begin ook 200 kcal per dag verkeerd omdat ik bread uit het lijstje had gepakt i.p.v. mijn eigen AH-brood, en suiker verkeerd inschatte. Dan sta je ineens vrijwel stil. Mss eens wat screenshotjes posten van je laatste week aan dagmenu's in je MFP app om te kijken of we daar iets geks aan zien?
  maandag 11 januari 2016 @ 16:28:43 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159016894
nu heb ik trek in chips.. :{
pi_159016904
:9~
pi_159016915
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
LO, gewoon eens een keertje balen en klagen mag ook hoor. :Y Idd is het niet zo dat je dat doet met een zak chips in je hand en je voeten op de salontafel. Kusje erop en dan hopelijk snel dat vocht en een beetje meer weer kwijt. :*
+1
pi_159016971
Zei iemand chips?
pi_159017222
Jullie zijn lief. En ik heb een halve komkommer op.
pi_159017365
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:31 schreef Lonaa het volgende:
Zei iemand chips?
Volgens MFP kan ik dat nog wel hebben 8-)

maar ik doe 't niet.
Ja doei.
pi_159017524
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Volgens MFP kan ik dat nog wel hebben 8-)

maar ik doe 't niet.
Ik heb nog 1200 kcal over tot 1800. :')

De dag was een beetje gek :P
  maandag 11 januari 2016 @ 17:16:32 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159018127
ohja MFP. ik moet het weer eens aanzetten, want ondanks de planning gaat het hier nog even mis -O-

ook omdat ik nog boodschappen moet doen, maar nog geen lijstje gemaakt heb.. :o
pi_159018865
Hier geen voorbeelddagje.
Met avondeten kom ik op 1100kcal uit en met 2 uur sporten/bewegen is dat niet helemaal de bedoeling.
Blijf op maandag echt problemen hebben met plannen/eten.
Moet vroeg eten (rond 17.00) en ben dan pas weer om 23.00 thuis en dan ga ik meteen slapen.
Wil ook licht verteerbare dingen eten want anders krijg ik last tijdens de training.
pi_159018925
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:44 schreef Sarabi het volgende:
Hier geen voorbeelddagje.
Met avondeten kom ik op 1100kcal uit en met 2 uur sporten/bewegen is dat niet helemaal de bedoeling.
Blijf op maandag echt problemen hebben met plannen/eten.
Moet vroeg eten (rond 17.00) en ben dan pas weer om 23.00 thuis en dan ga ik meteen slapen.
Wil ook licht verteerbare dingen eten want anders krijg ik last tijdens de training.
Ik zou sowieso nog wat eten na je training, anders ga je spieren afbreken en wordt de kans op blessures ook veel groter.. Of desnoods een eiwitshake, als je niet meer wilt eten zo laat.. Kun je gewoon in je tas stoppen!
pi_159018974
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou sowieso nog wat eten na je training, anders ga je spieren afbreken en wordt de kans op blessures ook veel groter.. Of desnoods een eiwitshake, als je niet meer wilt eten zo laat.. Kun je gewoon in je tas stoppen!
Het zijn danstrainingen dus dat zal denk ik wel meevallen.
Maar misschien sowieso wel een goede manier om ook aan wat extra kcal te komen.
pi_159019019
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het zijn danstrainingen dus dat zal denk ik wel meevallen.
Maar misschien sowieso wel een goede manier om ook aan wat extra kcal te komen.
Mja, alsnog, als je meer verbruikt dan je eet ga je iets van je lichaam verbranden en we willen liever dat dat vetjes zijn dan spieren toch!

Hier de status: Hongerrrrr. Dat krijg je er van als de collega's al om 12.00 wilden lunchen. Maar al mijn voorraden zijn op en straks nog trainen van 19.30 tot 21.00 :P Maar goed, als ik eenmaal aan het trainen ben voel ik de honger meestal niet meer.
  maandag 11 januari 2016 @ 18:02:38 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159019369
Neem anders 1 of 2 gekookte eitjes mee Sarabi. :)

Hier tijd om uit te checken, vliegen straks door naar Columbus.
Ik ben keurig van het mandje vreterijen afgebleven dus nu mag ie weer op zijn plek. :s)

Ik had het in het kastje gezet. Out of sight... *)
pi_159019445
Haha, dat briefje! De prijs is voor mij altijd al afschrikwekkend genoeg bij die minibar items :o
pi_159019480
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:02 schreef Brighteyes het volgende:

Ook een goed idee :9
pi_159020207
Ah, godver, roggebrood vergeten mee te nemen. Dan maar even een knackebrod pindakaas ;(
Ja doei.
  maandag 11 januari 2016 @ 18:37:58 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_159020312
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:02 schreef Brighteyes het volgende:

Hier tijd om uit te checken, vliegen straks door naar Columbus.
Ik ben keurig van het mandje vreterijen afgebleven dus nu mag ie weer op zijn plek. :s)

[ afbeelding ]

Ik had het in het kastje gezet. Out of sight... *)
dat briefje :D
disclaimer
  maandag 11 januari 2016 @ 18:45:16 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159020609
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat briefje :D
Je moet ze de kost geven die die bak stug elke dag weer terug zouden zetten. :Y :D
Ze worden zo opgeleid, maar het zijn net robots, kamermeisjes. De pen móét links naast de telefoon en niet rechts. :Y

Ik zit nu trouwens met de tweede helft van mijn yoghurt en granola in de bioscoop. Buiten is het stervenskoud, mijn shopping geld is even op en ik hoef pas over 6 uur naar het vliegveld. Dus ik ga The Spotlight zien. Speelt zich af in Boston, dus dat is best on-topic zeg maar. ;)

Ik vraag me alleen af hoeveel ik aangekomen ben van de lucht van popcorn met buttersauce toen ik langs de shop liep. :D :+
pi_159021365
HONGERRRRRRRR. Snel naar huis fietsen. Peertjes. <3
pi_159021630
BE, ik zou daar daadwerkelijk veel moeite mee hebben zo'n schaal met lekkers :o
  maandag 11 januari 2016 @ 19:47:10 #93
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159022530
Hier ook een beetje een gek lijstje. Ben weer naar bed gegaan nadat ik kiddo naar school heb gebracht in verband met moe, watten in hoofd, meh. Heb daarom laat ontbeten.

O: Bloemkoolpap met whey en banaan
S: Heavy LB met PR voor volume op squat *O*
L: XXL oats pancakes (moest snel)
D: Aardappelpuree, sperzieboontjes, kiprollade
T: Optimel vla met hagelslag :9
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 11 januari 2016 @ 20:45:39 #94
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159024211
Eindlijst:

O: Boterhammem met vlees
L: Argentijnse rundvleessoep en een lahmacun met sla enzo
D: Noodles met garnalen en courgette
T: Bananapancakes met nutella en pindakaas
  Redactie Sport maandag 11 januari 2016 @ 20:48:43 #95
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159024320
Lijstje:

O: twee boterhammen met komkommersalade
L: vier boterhammen, twee met kipfilet en twee met slankie
D: andijvie a la crème, gekookte aardappelen en een braadworst
T: appelkoek (er werd getrakteerd en ik kon het niet weerstaan :{ calorisch gezien kon het gelukkig nog net)

Ik moet iets beter mijn best doen denk ik ;(
  maandag 11 januari 2016 @ 20:58:46 #96
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_159024646
O mislukt; geen tijd. Meegenomen maar ook op school geen gelegenheid
L spruiten champignons en spekjes
D broccoli kabeljauwburger en aardappeltjes met roomboter
T koffie met flan

En een kies laten trekken dus het eten zal wel wat lastig worden morgen.
Prrrrr
pi_159026644
*O*
  maandag 11 januari 2016 @ 22:03:31 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159026908
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:17 schreef Isabeau het volgende:
BE, ik zou daar daadwerkelijk veel moeite mee hebben zo'n schaal met lekkers :o
Ik normaal dus ook heel erg. Vandaar mijn hoop toch nu echt de zone weer een beetje gevonden te hebben. De plak 86% chocola die ik vrijdagmiddag kocht is ook gewoon nog niet op. Nu doe ik daar meestal wel wat langer mee, maar bij verveling over het algemeen niet. Nu boeit het me eigenlijk niet. Heb hem vanmorgen zonder een stukje te nemen in mijn koffer gestopt.
pi_159026950
Ik heb net lekker bodypump gedaan en ik heb nu al spierpijn ;(
My salvation lies in your love..
pi_159028147
:W
Ik ga weer een poging doen om mee te schrijven.
Vorige week maandag stond de weegschaal op 84,9. Vanmorgen op 83,6.

Streefgewicht is wederom 75 kg.. dat woog ik 2,5 Jr geleden maar 2 operaties in een jaar hielpen niet mee met gewicht op peil te houden.
Nu dus weer keihard er tegenaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 11 januari 2016 @ 22:38:31 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159028202
Hi Vicks! Balen dat je weer terug bent joh! -O- Ga je weer zo hard sporten ook als toen?
pi_159028283
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:38 schreef Brighteyes het volgende:
Hi Vicks! Balen dat je weer terug bent joh! -O- Ga je weer zo hard sporten ook als toen?
niet meer zo hard als toen..
Dat heeft ws mijn schouders naar de klote geholpen.
En mijn knie speelt al een tijdje op.

Ik ga opbouwen met sporten. Eerst 1/2x per week en kijken hoe mijn lijf daar op reageert.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 11 januari 2016 @ 22:46:33 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159028433
Beter om het dan idd een tikkie rustiger aan te doen. Met een beetje mazzel is het ook iets duurzamer dan? Als het puur van dat keiharde sporten af hangt en er komt idd iets tussen dan stuiter je zo makkelijk terug.
pi_159028865
Halve pint ale en een klein stukje sausijzenbroodje aan de lijst toegevoegd. 1600 volgens MFP en met m'n sport best tevreden, morgen spinnen of bodypumpen, even zien hoe de rug is :)
Ja doei.
pi_159029751
O: amaranth met amandelmelk, dadels, pecannoten en maple syrup
L: vier crackers met hummus en avocado
T: bakje Alpro limoen
T: halve komkommer
D: aardappelpuree met stoofpeertjes en twee plakken chickpea loaf
S: pilates en half uur fietsen

In: 1681
Uit: 2346
pi_159029876
Stoofpeertjes :9
pi_159033501
Lijstje van gister
O lidlbrinta (vies! Veel slijmeriger, maar we hadden verder niets in.huis voor ontbijt) met een schep havervlokken, kaneel en wat cacao
T appel
L 2 zachte bruine broodjes kaas, karnemelk
T appel, krentenbol
D zalm met gewokte andijvie, gember en mihoen
T Portie vruchtenyoghurt

Niet Evy gedaan, had dienst. Hopelijk vanavond!
pi_159033565
Lijstje van vandaag:
O: magere kwark met een peertje, rabarbercompote en wat muesli en havermout
T: Naked bar Pecan pie, worteltjes
L: 3 boterhammen met ham en gekookt ei
T: optimel griekse stijl, mandarijn, banaan
S: baantraining hardlopen
D: bulgur met groente en tilapiafilet
  dinsdag 12 januari 2016 @ 07:48:05 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_159033615
Welkom terug en succes vicky!
disclaimer
pi_159033931
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:36 schreef Vicky het volgende:
Ik ga weer een poging doen om mee te schrijven.

:W Hi Vicks. Gezellig. Succes!
Met een meidenkwartet
pi_159033939
Morgen jarig en alleen taart besteld die ik niet lekker vind. Nu eens gaan bedenken wat ik wel ga eten dan morgen :9
En even onthouden dat ik de taart die over is morgen met de visite meegeef anders is het nog een uitdaging er af te blijven :@
Met een meidenkwartet
pi_159033990
Als je de taart niet lekker vindt is eraf blijven toch makkelijk?
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:37:25 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_159034038
Misschien bedoelt ze "minder lekker" :P
Er is iig weinig taart die ik écht niet lekker vind :')
disclaimer
pi_159034088
Lijstje doen? 'Ja leuk'. Ok.

O: boterham met rauwe ham.
L: avocadosmoothieding.
T: Fruit
D: boerenkoolstamppot
T: garnalen, wortels met hummus.
pi_159034093
Gewoon zelf taart bakken :9 appeltaart O+ over 3 weken weer!
Ja doei.
pi_159034220
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:37 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien bedoelt ze "minder lekker" :P
Er is iig weinig taart die ik écht niet lekker vind :')
Precies. Als ik dan alleen thuis zit (als in iedere avond) kan er eens een moment van zwakte zijn -O-
Beter voorkomen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:06:30 #117
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159034322
Vooruit, ook een lijstje dan:

O: Boterhammen met vlees en kaas
L: Koude wraps met mexican style salade
T: Optimel Griekse stijl kers
D: Soep met brood
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:10:32 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159034368
O: 2 Eieren, yoghurt met banaan
T: Banaantje + shake
L: Kip+broccoli
D: rode bietensalade + tartaartje

Ergens is nog ruimte voor een T, maar eens zien wat ik tegen kom.
pi_159034719
Vanmorgen 90 op de weegschaal *O*
Eens kijken of het deze week al lukt om er onder te komen.

S: 40 min fietsen en 20 min trainen
L: pastasalade met rozijnen en yoghurtdressing
D: wraps met runderreepjes en sperziebonen

Verder ook weer mijn stappendoel halen natuurlijk
pi_159034811
O: bagel met geitenkaas
T: banaan
L: mobloats bagel met geitenkaas. Banaan was nog niet rijp genoeg om de oats lekker zoetig te maken -O-
T: 1 knackebrod met pindakaas
S: uurtje spinning
D: kip uit de oven met zoete aardappel, broccoli en worten (ook uit de oven)

[ Bericht 20% gewijzigd door motorbloempje op 12-01-2016 15:01:25 ]
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:41:10 #121
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159034820
Vanochtend op 77 rond trouwens. Het gaat steeds een paar ons naar beneden, dan weer een beetje omhoog en daarna weer omlaag.

Ik vind 't best. Zullen wel schommelingen in vocht enzo zijn. En zolang de trend naar beneden is ben ik gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door MutedFaith op 12-01-2016 10:06:01 ]
pi_159034859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:41 schreef MutedFaith het volgende:
Vanochtend op 70 rond trouwens. Het gaat steeds een paar ons naar beneden, dan weer een beetje omhoog en daarna weer omlaag.

Ik vind 't best. Zullen wel schommelingen in vocht enzo zijn. En zolang de trend naar beneden is ben ik gelukkig.
Hoe lang was jij ook alweer? 70 is al best laag voor een man toch! Enig idee op wat voor vetpercentage je nu zit?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:11:02 #123
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159035331
77 moest dat zijn! Doel is eerst 75 kilo, en daarna een BMI van 24. Met een lengte van 1.74 zou dat bij ongeveer 72.5 kg zijn. Daarna is 't wel klaar.
pi_159035358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:11 schreef MutedFaith het volgende:
77 moest dat zijn! Doel is eerst 75 kilo, en daarna een BMI van 24. Met een lengte van 1.74 zou dat bij ongeveer 72.5 kg zijn. Daarna is 't wel klaar.
Ohja, ik dacht al, huh in mijn herinnering kwam je toch pas geleden nog van 80 kg af :P Maar dat klinkt logischer dan. Dan kan je precies lichtgewicht roeier worden ;) En we zijn even lang!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:13:13 #125
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159035361
Was het geen Freudian slip, MF? :P

Lijstje:
O: Havermout met appel, kaneel, vanille, magere melk
S: Benchy benchy @ gym + UB accessoires
L: Soep van geroosterde paprika's + gestoomde kabeljauw
T: ?
D: Lasagne :9
T: Eiwitreep, nog iets
pi_159035379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:13 schreef Artoo het volgende:

T: Eiwitreep, nog iets
Welke repen heb jij en welke vind je het lekkerst tot nu toe?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:17:32 #127
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159035423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Welke repen heb jij en welke vind je het lekkerst tot nu toe?
Ik heb tot nu toe de Delicious Protein bars (cookies smaak) en de Low Carb bars (peanut caramel smaak) van XXL gehad, die vond ik allebei lekker. Wel vrij kleverig qua consistentie in de mond. Heb ook Smart bars gehad van Body&Fit maar in verband met 'whey gate' bestel ik daar het liefst zo min mogelijk :P De Smart bars zijn ook wel prima en iets kleiner (45g geloof ik) waardoor ze wat lager zijn in de kcals. Verder heb ik ook Quest bars geproefd in S'mores en Cookies & Cream maar die vond ik niet zo fantastisch als sommigen beschrijven. Wel ok, maar voor dat geld koop ik dan liever een grotere doos bij XXL :P
pi_159035468
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:17 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe de Delicious Protein bars (cookies smaak) en de Low Carb bars (peanut caramel smaak) van XXL gehad, die vond ik allebei lekker. Wel vrij kleverig qua consistentie in de mond. Heb ook Smart bars gehad van Body&Fit maar in verband met 'whey gate' bestel ik daar het liefst zo min mogelijk :P De Smart bars zijn ook wel prima en iets kleiner (45g geloof ik) waardoor ze wat lager zijn in de kcals. Verder heb ik ook Quest bars geproefd in S'mores en Cookies & Cream maar die vond ik niet zo fantastisch als sommigen beschrijven. Wel ok, maar voor dat geld koop ik dan liever een grotere doos bij XXL :P
Oja, ik heb nog nooit bij XXL besteld, misschien eens kijken daar. Ik vind Quest Bars wel heel lekker maar zo hard dat ik er atlijd pijnlijke kaken van krijg, en inderdaad vrij duur :P Smart bars heb ik nu vaak, die zijn wel oké maar niet superlekker vind ik.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:21:56 #129
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159035507
Hoeveel gram eiwitten moet je eigenlijk verwachten tegenover calorieën in dergelijke bars?

Klinkt als een prima aanvulling op mn huidige voeding?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:26:14 #130
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159035586
Onze werk-Syriër (een Syrische vluchteling die aan is komen waaien en nu voor ons werkt als .NET specialist) kwam vandaag met zelf gemaakte chocoladevla-taart. Dus dat gaat er als extra T bij.
pi_159035589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Rauw. het volgende:
Hoeveel gram eiwitten moet je eigenlijk verwachten tegenover calorieën in dergelijke bars?

Rond de 15-20 gram, voor een reep van 150-200 kcal.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:27:38 #132
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159035611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Rauw. het volgende:

Bij de Delicious bar krijg je 24g eiwit in een 60g bar van 230 kcal. De B&F Smart bar weegt 45g en heeft 15g eiwit en 153 kcals. De Quest bar is zo'n 60g en levert 20g eiwit voor 190 kcals.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:29:21 #133
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159035636
En hoe veel eiwit en kcals je wilt eten per reep zal ook liggen aan je kcal-budget. Bij een cut van 1400-1500 kcal kan ik me voorstellen dat een reep van 230 kcal een vrij fors tussendoortje is. Ikzelf heb wat meer te besteden en kan zo'n 'zwaardere' reep prima in passen.
pi_159035727
Ik had net een Naked bar, smaak Pecan pie, maar volgens mij zat er serieus een stukje notenschaal in, ik beet mijn tand er bijna op stuk :{ Nouja.. in ieder geval wel een teken dat er echt verse noten in gegaan zijn.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:38:01 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_159035788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:41 schreef MutedFaith het volgende:
Vanochtend op 77 rond trouwens. Het gaat steeds een paar ons naar beneden, dan weer een beetje omhoog en daarna weer omlaag.

hier ook momenteel. Onsje erbij, onsje er af. Volgens mij zitten wij redelijk in dezelfde cadans :D
Overigens vanmorgen twee onsjes er bij, maar wél ineens een gaatje strakker in mijn riem :D kan ik ze weer in laten korten binnenkort :')
disclaimer
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:40:23 #136
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159035827
Ga mij eens in die bars verdiepen, klinkt als een prima aanvulling.

Probleem voor mij is dat ik weer langzaamaan wil opbouwen naar de ~2500kcal, minder en gezonder gaan eten was heel makkelijk, maar ik zie nu voornamelijk dat ik moeite heb om aan de 2000/2300kcal te komen met dat gezondere patroon.

En gezien ik mijn "nieuwe" doel (de 99.9 aantikken) langzaamaan dichterbij zie komen (nog 12,5kg) maar toch ook graag mijn tijden naar beneden en mijn kg's qua sport omhoog wil zien schieten zoek ik nu een goede mix tussen genoeg eten en langzaamaan afvallen.

Heb sinds ik van ~1800kcal naar ~2200kcal ben gegaan op een dag al flink resultaten vernomen.
Alleen lukt het mij niet om elke dag tot die ~2200 te komen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:40:39 #137
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159035831
Dat moet ik ook gaan doen. Zit op 1 na op alle riemen op 't laatste gaatje, en 't kan nu nog heul net.

En volgens mij moet ik vrij binnenkort weer nieuwe pakken kopen. Deze beginnen wel erg los te zitten. Ik heb al 1 pak in een maat kleiner hangen, morgen maar eens proberen hoe dat past.
pi_159035852
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:40 schreef Rauw. het volgende:
Ga mij eens in die bars verdiepen, klinkt als een prima aanvulling.

Shakes zijn trouwens wel goedkoper en puurder eiwitten. Maar repen zijn wel meer een verwenmomentje en makkelijker tussendoor :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:42:17 #139
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159035859
Prachtig toch MF!

Ik heb vandaag voor het eerst sinds ooit eens een XL overhemd aan naar het werk.

Dat was serieus in de 2e klas dat ik dat aankon :')
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:43:05 #140
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159035876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Shakes zijn trouwens wel goedkoper en puurder eiwitten. Maar repen zijn wel meer een verwenmomentje en makkelijker tussendoor :P
Ik wil alleen liever op een dag geen 3 shakes wegwerken, dan beter 1 of 2 shakes en een reep :9
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:44:28 #141
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159035899
Nouja, nieuwe kleren kopen is niet mijn hobby.

Voordeel deze keer is wel dat ik gewoon fatsoenlijke pakken kan kopen. De laatste keer heb ik ze gewoon bij de makro gehaald, omdat ik ze toch maar een paar maanden aan zou kunnen. En bij overhemden hoef ik nu niet meer het rek met slimfit te negeren :')
pi_159035908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik wil alleen liever op een dag geen 3 shakes wegwerken, dan beter 1 of 2 shakes en een reep :9
Whuut zoveel? Hoeveel eiwitten wil je eten dan? Dat haal je toch ook nog uit kwark en groenten en vlees?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:46:46 #143
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159035932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Whuut zoveel? Hoeveel eiwitten wil je eten dan? Dat haal je toch ook nog uit kwark en groenten en vlees?
Zoveel zit er in mijn shakes niet, die zijn met plantaardige eiwitten zonder teveel toevoegingen :)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:07:59 #144
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159043041
Maar hoe veel eiwitten wil je eten per dag dat je dat niet grotendeels met voeding kan halen, Rauw? Ikzelf probeer zo'n 130(!)g eiwit per dag te halen en dat red ik echt wel met kwark, vlees, vis en 1x een supplement, wat doorgaans in de vorm van whey is (en dat gooi ik meestal door m'n ontbijt, ik drink liever geen shakes omdat op iets kauwen mijns inziens beter vult). De repen bewaar ik voornamelijk voor als ik onderweg ben om de reden die L_T ook noemt; de repen zijn een stuk duurder en ik vind het bijna snoepen, dus ik laat ze 'speciaal' voelen :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:08:25 #145
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159043051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had net een Naked bar, smaak Pecan pie, maar volgens mij zat er serieus een stukje notenschaal in, ik beet mijn tand er bijna op stuk :{ Nouja.. in ieder geval wel een teken dat er echt verse noten in gegaan zijn.
;( Naar! Die Naked bars heb ik ook zien liggen, lijkt me best lekker!
pi_159043443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:08 schreef Artoo het volgende:

[..]

;( Naar! Die Naked bars heb ik ook zien liggen, lijkt me best lekker!
Ze zijn wel oke maar ik vond ze niet zo geweldig als sommige mensen ze doen lijken. Het is gewoon samengeperst fruit/noten, zonder toevoegsels, dus dat is op zich wel fijn natuurlijk maar daar smaakt het ook precies naar :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:32:19 #147
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_159043642

Ik vond die naked bar niet zo lekker :s)

Sinds ik aan het opletten ben alleen nog maar aangekomen _O-.
Ben ervoor een week ziek geweest van een buikvirusje. En daarvan een aantal kilo's afgevallen. En nu last van het maandelijkse gedoe -O-.

Ik denk dus dat mijn lichaam zich nog een beetje aan het herstellen is ofzo. Hopelijk gaat binnenkort de weegschaal wat naar beneden. Ik voel me al wel beter dus dat heb ik alvast wel gewonnen.

Ik weeg alles af en hou het ook bij in mfp.
pi_159043819
#fattieopdespinfiets

Zo maar eens naar de sportschool. Zonder jompelsmiley. Want het is gewoon badass. Dus.
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:41:35 #149
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159043870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ze zijn wel oke maar ik vond ze niet zo geweldig als sommige mensen ze doen lijken. Het is gewoon samengeperst fruit/noten, zonder toevoegsels, dus dat is op zich wel fijn natuurlijk maar daar smaakt het ook precies naar :P
Oh :') Ik had gehoopt op ook chocolade en zo. Dit klinkt weer vrij saai, dan laat ik het maar liggen :P
pi_159043919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:41 schreef Artoo het volgende:

[..]

Oh :') Ik had gehoopt op ook chocolade en zo. Dit klinkt weer vrij saai, dan laat ik het maar liggen :P
Er zijn wel smaken met rauwe cacao, die heb ik niet gehad. Ach altijd leuk om een keer te proberen toch! Ze waren nu bij de Tuinen voor 30% korting.
pi_159044031
Nakd bars wil ik ook nog steeds proberen maar vind ze eigenlijk te duur.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:47:59 #152
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159044041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er zijn wel smaken met rauwe cacao, die heb ik niet gehad. Ach altijd leuk om een keer te proberen toch! Ze waren nu bij de Tuinen voor 30% korting.
Alright, thanks! De Tuinen zit hier niet direct in de buurt, dus ik eet geen Naked Bar voorlopig ben ik bang haha.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 17:21:24 #153
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159045082
Ik hoef in ieder geval geen nieuwe broeken te kopen. Er liggen er nog wel een paar die ik nog aan kon toen ik minimaal 10kg lichter was. Was vanochtend trouwens weer 75.5, -0,5 tov gisteren. Dus die theorie van L_T lijkt wel aardig te kloppen.
Ik ben wel benieuwd of ik weer kan wegen wat ik woog voordat ik chocola ontdekte en dacht dat ik alles kon eten. Destijds was ik 59kg, dat klinkt niet heel erg veel, dus als ik er wat boven eindig vind ik het ook niet erg. Alleen ik ben nooit meer in de buurt gekomen van dat gewicht helaas. Maar we gaan het zien.

Lijstje vandaag:

O: Griekse yoghurt met granola en frambozen en bosbessen.
S: 4,2km hardlopen
T: banaan
L: twee boterhammen met huzarensalade en twee boterhammen met kipfilet
D: spaghetti met knakworstjes en veeeel groente :9

Kcal gok ik zo rond de 1500, moet het nog invoeren.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:24:13 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159045167
59 kilo :o dat woog ik toen ik 12 was ofzo :P

hier een flinke streep door de rekening

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus maar eens kijken hoe we dat gaan volhouden :) wordt waarschijnlijk niet meer 7 keer per week sporten :P

verder was de weegschaal vanochtend (ondanks Tony O+ ) lief.. hopelijk is dat morgen ook nog zo :)
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 17:25:48 #155
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159045198
Ik was ook maar een ielig poppetje, maar ielige poppetjes kunnen ook breder en dikker worden. ;(
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:27:26 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159045237
ik ben nog nooit een ielig poppetje geweest :P

Curves.. I Haz Them :7
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 17:29:39 #157
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159045300
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:27 schreef Barreltje het volgende:
ik ben nog nooit een ielig poppetje geweest :P

Niks mis mee :7
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:03:33 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_159046184
Hi bubsel, welkom! Niet gedacht jou ooit nog hier te zien :D
Is de schade groot?
disclaimer
pi_159046341
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:27 schreef Barreltje het volgende:

:9

Welkom terug bubsel!
pi_159046439
481 Kcal and counting. Even de 500 aantikken en dan weer op weg naar huis 8-)

#curveszijnvoormietjes #skinny4tehwin #fietsentotmijnbroekafzakt
Ja doei.
pi_159046510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
481 Kcal and counting. Even de 500 aantikken en dan weer op weg naar huis 8-)

#curveszijnvoormietjes #skinny4tehwin #fietsentotmijnbroekafzakt
Hoi Qwea!
pi_159046535
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:15 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Hoi Qwea!
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:16:36 #163
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_159046549
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:03 schreef Stormqueen het volgende:
Hi bubsel, welkom! Niet gedacht jou ooit nog hier te zien :D
Is de schade groot?
10/15 kilo dan zit ik weer op pre zwangerschap. Een kijken of dat lukt dan kan ik altijd nog verder kijken.
pi_159046602
En hoi Bub. :W

Oops, even bijlezen en zit zomaar op 530. Snel weg :o
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:19:18 #165
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159046625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:07 schreef Artoo het volgende:
Maar hoe veel eiwitten wil je eten per dag dat je dat niet grotendeels met voeding kan halen, Rauw? Ikzelf probeer zo'n 130(!)g eiwit per dag te halen en dat red ik echt wel met kwark, vlees, vis en 1x een supplement, wat doorgaans in de vorm van whey is (en dat gooi ik meestal door m'n ontbijt, ik drink liever geen shakes omdat op iets kauwen mijns inziens beter vult). De repen bewaar ik voornamelijk voor als ik onderweg ben om de reden die L_T ook noemt; de repen zijn een stuk duurder en ik vind het bijna snoepen, dus ik laat ze 'speciaal' voelen :P
1.5 tot 2x lichaamsgewicht, wat voor mij dus op 160 tot 225 komt ;)
pi_159046936
Grmbl... was m'n fitbit vanochtend leeg toen ik net op kantoor was... en uiteraard oplaadkabeltje thuis laten liggen. Heel de dag aan stappen en trappen niet geregistreerd... :( en het was zo'n goeie dag...

(En ja, ik weet, ik doe het voor mezelf en niet voor de statistieken, maar toch... ding is net nieuw en ik kick nog even op groene balkjes :@ )
pi_159047017
Mmmmmmmmmmmmmmboter *O*
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 18:37:58 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159047059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:32 schreef Shandaly het volgende:
Grmbl... was m'n fitbit vanochtend leeg toen ik net op kantoor was... en uiteraard oplaadkabeltje thuis laten liggen. Heel de dag aan stappen en trappen niet geregistreerd... :( en het was zo'n goeie dag...

(En ja, ik weet, ik doe het voor mezelf en niet voor de statistieken, maar toch... ding is net nieuw en ik kick nog even op groene balkjes :@ )
Natuurlijk, statistiekjes :9 begrijpelijk hoor :Y
pi_159047096
quote:

Ik snap je helemaal _O-
pi_159047366
O+ fappen op stats O+
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:52:18 #171
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159047455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:19 schreef Rauw. het volgende:

[..]

1.5 tot 2x lichaamsgewicht, wat voor mij dus op 160 tot 225 komt ;)
Doe je veel krachttraining? :D
pi_159047644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:52 schreef Artoo het volgende:
Voor de meeste mensen, ook de mensen die aan krachttraining doen, zijn zulke hoge eiwitinnames onzin.

Rauw, dat zijn bodybuilders (van die serieuze die aan wedstrijden doen) aantallen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:01:40 #173
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159047743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:52 schreef Artoo het volgende:

[..]

3/4x p/w Crossfit
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:05:06 #174
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159047847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen, ook de mensen die aan krachttraining doen, zijn zulke hoge eiwitinnames onzin.

Rauw, dat zijn bodybuilders (van die serieuze die aan wedstrijden doen) aantallen.
Tot op heden nog niet aan overleden.

Van de 10 mensen die je spreekt vinden er 9 iets anders.
pi_159048699
Ok man!
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:36:23 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159048822
quote:

I feel your pain. :Y
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:37:16 #177
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159048856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Tot op heden nog niet aan overleden.

Van de 10 mensen die je spreekt vinden er 9 iets anders.
Sommige mensen gaan ook niet dood van roken, maar dat betekent ook niet dat het goed voor je is :P

SQ Isa, waarom zeg je dat dit onzin is? Het is volgens mij juist wel bewezen dat een eiwitinname van 0.8g per kg lichaamsgewicht, wat prima is voor de gemiddelde mens, bij (fanatieke) krachtsporters juist niet genoeg is.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:38:36 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_159048903
Ik zei niks ;(
disclaimer
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:40:04 #179
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159048970
Oh sorry :') Ik haal jullie vaker door elkaar :') Me scuzi!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:40:16 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_159048979
Ik had wél lekkere pompoencurry leftovers uit de vriezer zojuist! :9
En verder ben totaal niet bezig met macro's dus ik onthoud me ook van het hebben van een mening daar over 8-)
disclaimer
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:42:17 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159049056
Ik heb nooit anders gelezen dan 30% van je totale kcal, 1,2-2x lichaamsgewicht en dat soort berekeningen.

En als je dan gaat rekenen kom je toch echt op de 130-200gram per dag.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:44:39 #182
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159049129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:42 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb nooit anders gelezen dan 30% van je totale kcal, 1,2-2x lichaamsgewicht en dat soort berekeningen.

Mja, ik eigenlijk wel :P
Maar ik moet zeggen dat ik in mijn geval uit ga van eiwitintake bij een cut en dan - ook al zijn er zeker bronnen die dit tegen spreken - kan het wel beneficial zijn om een hogere eiwitintake te hebben.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:45:03 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159049140
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ok man!
Thanks bro
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:45:15 #184
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159049149
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:45:55 #185
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159049166
@ Isa: Ik beantwoord m'n eigen vraag. :')
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:47:39 #186
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159049219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:44 schreef Artoo het volgende:

[..]

Mja, ik eigenlijk wel :P
Maar ik moet zeggen dat ik in mijn geval uit ga van eiwitintake bij een cut en dan - ook al zijn er zeker bronnen die dit tegen spreken - kan het wel beneficial zijn om een hogere eiwitintake te hebben.
Naar wat ik weet is juist proteïne goud waard bij afvallen, omdat het helpt hongergevoel te onderdrukken en verbranding is hoger (omdat je lichaam meer warmte maakt door eiwitten oid, science).
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 19:47:44 #187
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159049221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef Artoo het volgende:
Oh sorry :') Ik haal jullie vaker door elkaar :') Me scuzi!
Dat heb ik ook wel eens _O-
pi_159049288
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef Artoo het volgende:
@ Isa: Ik beantwoord m'n eigen vraag. :')
Mooi :+
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:49:44 #189
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159049307
quote:
Prima, weer iemand met een mening,

Als je alles moet geloven wat mensen zeggen, weet jij dan nog wat gezond is?

Overigens onderbouwing voor een van mijn vorige posts in hetzelfde artikel;
quote:
On a final note, there's nothing inherently wrong or unhealthy about consuming more protein than your body can use to build muscle. The excess will simply be used as energy. However, protein sources tend to be expensive compared to other energy sources and variety generally beats monotony with regards to your health, so satiety and food preferences are the only reasons I can think of why somebody would want to overconsume protein.
pi_159049311
Er zijn bodybuilders die op langere termijn nierschade hebben, er wordt daarbij ook gedacht aan de hoge eiwitintake. Geheel onschuldig is het misschien niet?

O dubbele boterham pindakaas
T koffie met beetje melk, emo-eet plak cake met appel (van Vermaat, was erg goed, dus het nog waard ook!)
L soep, broodje, spinaziesalade
T appel
D sushi O+
pi_159049390
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Rauw. het volgende:

Prima, weer iemand met een mening,

Als je alles moet geloven wat mensen zeggen, weet jij dan nog wat gezond is?
Het is wel een wetenschappelijk onderbouwde mening, maar in deze korte tijd heb je het ook nog niet gelezen. Wil je alleen artikelen lezen die jouw mening bekrachtigen?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:56:05 #192
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159049507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is wel een wetenschappelijk onderbouwde mening, maar in deze korte tijd heb je het ook nog niet gelezen. Wil je alleen artikelen lezen die jouw mening bekrachtigen?
Mijn mening doet er niet toe, ik heb voor mijzelf lering getrokken uit wat verschillende mensen mij vertelden (4xTrainers) plus wat ik gelezen heb.
Prima dat er mensen zijn die anders vinden, doen of vinden dat ik anders moet doen...

Ik vind het super dat jullie je zo om mijn gezondheid bekommeren en dat ik alle artikeltjes letter voor letter door moet pluizen en moet veranderen om aan jullie standaarden te komen, sorry dat ik er niet aan toe wil geven.
pi_159049576
Je gezondheid interesseert me bar weinig hoor; maar het klopt gewoon niet wat je denkt dat goed is.
Moet je overigens helemaal zelf weten, vooral doen waar je je lekker bij voelt.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:59:58 #194
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159049614
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Je gezondheid interesseert me bar weinig hoor; maar het klopt gewoon niet wat je denkt dat goed is.
Moet je overigens helemaal zelf weten, vooral doen waar je je lekker bij voelt.
Vertel mij dan wat er verkeerd aan is?
pi_159049756
Ik heb mijn nefroloog wel eens gevraagd of, voor mij met mijn afwijking, hogee eiwitinname schadelijk is. Dat is niet zo.
pi_159049781
Ik dacht 'necroloog', en dacht ja... die wil je gewoon dood hebben....
Ja doei.
pi_159049802
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:59 schreef Rauw. het volgende:

Vertel mij dan wat er verkeerd aan is?
Je hebt geen 1,5-2x lichaamsgewicht (lbs ook nog) eiwit nodig als je sport. Je bent geen topsporter.
Maar aan de andere kant verzadigd eiwit wel weer veel beter en kost het meer energie om af te breken, daar heb je gelijk in. Maar als je een dag moeite hebt om zoveel eiwit binnen te krijgen, dan hoef je echt niet krampachtig te proberen aan die hoeveelheid te komen.
pi_159049811
Misschien een discussie voor een apart topic?
pi_159049893
Bwah, kan prima hier als discussie over een eetlijst. Allemaal onderdeel van je dieet (=eetgewoonte).
Ja doei.
pi_159049943
Kan me voorstellen dat het ook voor future reference handig kan zijn om het in een apart topic te hebben.
pi_159049980
Bwah.
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:12:27 #202
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159050014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hebt geen 1,5-2x lichaamsgewicht (lbs ook nog) eiwit nodig als je sport. Je bent geen topsporter.
Maar aan de andere kant verzadigd eiwit wel weer veel beter en kost het meer energie om af te breken, daar heb je gelijk in. Maar als je een dag moeite hebt om zoveel eiwit binnen te krijgen, dan hoef je echt niet krampachtig te proberen aan die hoeveelheid te komen.
(ik ga uit van 1,5-2g per Kg, niet per lbs. Ben nou eenmaal zwaar;))
.
Ik heb ook helemaal nergens gezegd dat ik zoveel eiwitten weg eet omdat ik een topsporter ben, ik heb alleen geantwoord op de vraag of ik een krachtsporter was.

Of ik met een ander dieet ook prima zou presteren, vast en zeker. Maar dit is nou eenmaal wat ik geleerd heb, wat ik prima vol houd en waar ik mij prima bij voel.

Geloof mij, ik doe totaal niet panisch om aan m'n macro's te voldoen, wat je ook aan de vrij brede range die ik aanhoud voor eiwitten wel kan aflezen gok ik. Want als ik echt een panische topsporter was dan ging ik wel timen en afwegen.

Edit;
Aanvullend;
De voordelen van het verzadigde gevoel door proteïne wegen voor mij minstens even zwaar mee (haha) dan de voordelen die een evt bodybuilder eruit zal halen(of niet, volgens jouw theorie/artikel)
pi_159050136
Heb je wel een Macropas?
Ja doei.
pi_159050330
Heb je die macro pas?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:22:57 #205
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159050350
Vind het niet erg als je voor macro's past.
pi_159050390
Hihi!
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:30:24 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_159050670
Ik eet graag macronie.
disclaimer
pi_159050740
Ik ben verzot op kokos macronen :9
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159050782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:32 schreef Tally het volgende:
Ik ben verzot op kokos macronen :9
oooooooooooooh. Nu ga ik die bakken dit weekend. Omdat.
Ja doei.
pi_159050921
Riiiiiiidin'
SPOILER
pi_159050926
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oooooooooooooh. Nu ga ik die bakken dit weekend. Omdat.
Ik wil ook iets bakken maar met chocolade denk ik.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:36:41 #212
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159050947
Macrobiotisch eten al langs gekomen?
Nee?

Dan maak ik m. Pats, bij deze.
pi_159050976
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik wil ook iets bakken maar met chocolade denk ik.
die die vegan raw dingen van LO ergens eerder in dit topic. Soort van gezond.
Ja doei.
pi_159050991
Of macrons (ja ik weet dat het macarons is!).

Hej die kan ik ook proberen te maken :9
pi_159051036
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

die die vegan raw dingen van LO ergens eerder in dit topic. Soort van gezond.
Mja aan de andere kant had ik dit weekend dubbel chocolade muffins :') Bijna 300 kcal per stuk :')
pi_159051112
Eten is bijna klaar O+ hele (halve!) kip uit de oven O+ Met broccoli en zoete aardappel O+
Ja doei.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 20:45:04 #217
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159051301
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Eten is bijna klaar O+ hele (halve!) kip uit de oven O+ Met broccoli en zoete aardappel O+
Ik vergeet altijd dat het bij jullie -1 is tov onze tijd, dus ik dacht 'wat laat!!' :')
pi_159051327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Nom! :9 eet smakelijk!
My salvation lies in your love..
pi_159051437
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik vergeet altijd dat het bij jullie -1 is tov onze tijd, dus ik dacht 'wat laat!!' :')
ook om 9 of 10 uur onze tijd eten is niet zo vreemd :@ we leven nogal onregelmatig
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:15:08 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159052572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan me voorstellen dat het ook voor future reference handig kan zijn om het in een apart topic te hebben.
Volgens mij zijn die er ook al wel hoor. In LIF en in SPT. :Y
pi_159052797
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Och, ik eet nu ook pas..
pi_159053495
Over die nierproblemen bij bodybuilders; ik denk dat dat wel komt door iets extremer gedrag/combinatie van factoren dan alleen 150g eiwit per dag te eten. Het is misschien niet nodig maar zou het zoveel kwaad kunnen?
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 21:47:20 #223
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159053917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Och, ik eet nu ook pas..
Ik vind 18:45 al aan de late kant _O- maar 17:30 vind ik weer te vroeg dus ik ben behoorlijk precies :')
pi_159054020
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik vind 18:45 al aan de late kant _O- maar 17:30 vind ik weer te vroeg dus ik ben behoorlijk precies :')
Ik eet eigenlijk nooit vóór de training dus zeker 3-4 avonden in de week dat ik na 21.00 eet, soms zelfs na 22.00. Maar goed, ik houd het avondeten dan gewoon klein/licht en eet voor de training nog iets van een banaan of kwark of zo.
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2016 @ 21:51:41 #225
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159054130
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik eet eigenlijk nooit vóór de training dus zeker 3-4 avonden in de week dat ik na 21.00 eet, soms zelfs na 22.00. Maar goed, ik houd het avondeten dan gewoon klein/licht en eet voor de training nog iets van een banaan of kwark of zo.
Als je 's avonds traint is het wel een ander verhaal. Toen ik donderdagavond nog trainde at ik ook pas om 20:30 (erg laat voor mijn doen :D)
pi_159054348
Vind geen vaste eettijd hebben erg fijn. Vroeger toen ik klein was aten we altijd om 16.30 al :') want mijn moeder moest om 17u naar werk. Daarna altijd 6 uur. Dan zijn we nu nog niet eens (beide) thuis :') als we nu eens om 7 uur eten dan is dat vroeg ;(
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:27:38 #227
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159055596
Wij eten meestal ergens tussen 1830 en 1900. Moet tot vijf-ish werken, kwartiertje tot 20 minuten rijden. Daarna met de honden wandelen. Dus kan nooit voor 1800-1815 beginnen met koken.

Alleen in t weekend eten we vaak vroeger. Want ik wil uiterlijk drie uur voor m'n wedstrijd t eten op hebben. Dus als mn wedstrijd om 1900 is eten we al tegen half vier. Als ik na de wedstrijd zou eten is dat pas om 11 uur ofzo, aangezien ik vaak ook nog een uur moet rijden.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 januari 2016 @ 22:28:01 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159055620
Zo, wedstrijd nummer 3 binnen week achter de rug. En appeltaart :)
pi_159057161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:34 schreef Sarabi het volgende:

L: pastasalade met rozijnen en yoghurtdressing
D: wraps met runderreepjes en sperziebonen

Kwam nog een zakje bites bij en een half uurtje wandelen.
Het gaat lekker :)
pi_159057292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:28 schreef Sjeen het volgende:
Zo, wedstrijd nummer 3 binnen week achter de rug. En appeltaart :)
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart :9

Heb je gewonnen/verloren/gelijkgespeeld? :)
Ja doei.
pi_159059041
O: amaranth met amandelmelk, dadels, pecannoten en maple syrup
T: halve peanutbutter cheesecake slice
L: twee glutenvrije crackers met hummus en avocado
D: vegetarische nasi met rest van de slice als toetje
S: BodyPump, fietsen en elliptische trainer
T: bakje Alpro want echt hongerrrr na het sporten

In: 1938
Uit: 3076
pi_159059075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:41 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ik vind hun trek repen wel heel lekker, zeker met kokos en chocola :)
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:22:47 #234
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159061483
Gefeliciteerd Shandaly!

*O*
pi_159061495
En ook meteen 79,4 he... :') Waar ik vorige week de hele week op 80,3/80,4 bleef hangen, gister een voorzichtige 80,1 en vandaag ineens 7 ons minder!! Wie had het laatst nou over dat soort gekke sprongen?

Ben er net minstens 10 keer opnieuw op gaan staan... weegschaal verplaatst etc ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 januari 2016 @ 07:26:30 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159061496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart :9

Heb je gewonnen/verloren/gelijkgespeeld? :)
verloren, maar wel 1 set gewonnen. Was een leuke wedstrijd :Y
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:26:35 #237
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159061497
O: Blikje Tonijn + likje ketchup als glijmiddel :@ , 2x ei, banaan
T: Shake en banaan
M: Kipfilet + cherrytomaatjes en wat bacon
D: Rundertartaar met een bietensalade
S: Crossfit
T; Shake en ?

Ik heb m'n ritme eindelijk weer helemaal weer te pakken na de december vreetweken.
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 januari 2016 @ 07:27:13 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159061499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:19 schreef Shandaly het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
[ afbeelding ]
nice!
pi_159061503
Mooie mijlpaal!
pi_159061545
*O*

Hier ook onderweg naar de 7 op de weegschaal. Soooooooo close. And yet..!
pi_159061596
Om 7.15 in de sportschool!! En onder de 62 vanochtend!
pi_159061599
Ik vind zelf vroeg eten fijner, nu kint er is en met de pot 'mee-eet' (lees: likt, huivert en weigert, het is een faaaaase) eten we standaard om zes uur als hij thuiskomt.

Als t eten dan niet klaar is 'eet' hij een potje of iets snel ontdooids en eten we laat, na zijn bedtijd.

Mijn regelmaat begint er weer goed in te komen.

Vandaag:
O twee beschuitjes met pasta
T appel
L drie boterhammen met ham
T nootjes
D gesudderde kip met gebakken aardappel en witlof

Ik gok ca 1750 kcal, weet het vanavond na het invoeren en afwegen

Gisteren:
O crackers met pindakaas
T appel
L twee boterhammen met rauwe ham, grote kom tomatensoep met ballen en vermicelli
T zilveruitjes en een handje popcorn
D rijst met rendang en broccoli
1730 kcal
Kwak
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:55:01 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_159061636
Ooh wow shandaly! Echt super! En meteen zo laag :D *O*
disclaimer
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:59:43 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_159061675
Kwak, fijn dat je het ritme weer op hebt gepakt O+

Woensdag weegdag: -0,4 ten opzichte van vorige weegdag. Niet slecht, al had ik op meer gehoopt, maar sinds vanmorgen is opoe op bezoek en dat verklaart ook wel e.e.a. :+
(Om mijn ultieme doel nog te kunnen halen moet ik eigenlijk de komende 7 weken 600 gram per week afvallen.)
vandaag:

O: yoghurt, muesli en banaan
T: appel, snackgroente
L: vier boterhammen kipfilet.
T: druiven, snackgroente
D: couscous met wortel, courgette, champignons en gehakt
disclaimer
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:01:43 #246
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_159061696
quote:
[ afbeelding ]
*O* *O* *O*

Wat goed!

Hier was het vanmorgen -1,1 kg :W

Gisteren:
O: havermout met melk
l: ijsbergsla met ei, geitenkaas komkommer paprika dressing
half kaiserbroodje met kalkoenborstfilet
t:restje preistamp en halve hamburger
d: veldsla met tonijn komkommer kaas en bosui en wat ravioli
t: optimel kwark
t: rijstwafel met kalkoenborstfilet

1472 kcal

[ Bericht 6% gewijzigd door -Bubseltje- op 13-01-2016 08:10:56 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:20:38 #247
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159061815
Lijstje van vandaag is bijna exact gelijk aan gisteren.

O: Brood met vlees
L: mexican style wraps
T: Skyr met noten
D: Soep en brood
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 januari 2016 @ 08:28:31 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159061879
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:48 schreef La_Tramposa het volgende:
*O*
pi_159062163
quote:
[ afbeelding ]
hoppa.
Ja doei.
pi_159062222
Mooi, die 7 Shandaly.

Hoe lang nog DP?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_159062270
*O* *O* *O* gaat lekker mensen!

Ja nou, hier niet hoor.. ik zit doodleuk weer op 79 zowat :') Maar goed, ik hou vol. De afgelopen 4 dagen waren erg rommelig en druk met geen tijd om normaal boodschappen te doen en de goede dingen in huis te halen. Dat gaat vandaag wel weer lukken gelukkig.
pi_159062417
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Stoer! En dat is een heel mooi getal, wat was je doel ook alweer? (Hier kan ik alleen maar dromen van die 62, want blijf rond die 69 hangen.)
pi_159062573
quote:
[ afbeelding ]
Fijn!
pi_159062619
Lijst voor de daaaaag...

O: bagel met geitenkaas (en 12 gram boter)
L: mobloats
T: knackebrod pindakaas
S: spinnen of zwemmen
D: volkorenpasta met tomaten/pompoen/paprikasaus, rucola en wat kaas.
Ja doei.
pi_159062667
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:01 schreef Vanyel het volgende:
Mooi, die 7 Shandaly.

Hoe lang nog DP?
Zeg 2 kilo. Dus ergens tussen morgenochtend en over 2 maanden :')
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:39:45 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159062688
whut! geen mobloats voor ontbijt??
* Barreltje is confused :o

hier vanochtend ook een royale kilo er af :)

lijstje van vandaag:
O: 2 bth duo
t: banaan
L: broodje on-the-go
t: BWL
t2 borrel met klant. proberen van de hapjes af te blijven
D: salade
pi_159062691
Nee, ik heb een weekje van omdraaien :')
Ja doei.
pi_159062732
L: salade van pasta, bleekselderij en rozijnen
D: groentesoep
S: 60min trainen
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:48:49 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_159062815
Die salade klinkt echt héél vies sarabi :') ik hoop voor jou dat het meevalt!
disclaimer
pi_159062838
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
qft.

bleekselderij :r
pi_159062852
Jullie willen gewoon niet dun zijn.

Bleekselderij ftw.

#bleekselderijmetpindakaaaaaaaaaaaaaaaas
Ja doei.
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:53:37 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_159062875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie willen gewoon niet dun zijn.

Bleekselderij ftw.

#bleekselderijmetpindakaaaaaaaaaaaaaaaas
ik eet liever helemaal niks dan bleekselderij.
#truestory #daspastoewijding
disclaimer
pi_159062885
quote:
[ afbeelding ]
Wow!! Top zeg!
Raar hoe dat werkt he?!
Met een meidenkwartet
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:54:22 #264
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159062889
Ik zal de smaak niet eens herkennen denk ik.
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:54:27 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_159062892
ik bedoel, een voedingsmiddel met het woord "bleek" er in. Dat kan gewoon niet lekker zijn.
disclaimer
pi_159062904
Een voedingsmiddel dat naar zeep smaakt. Brrr.
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:56:20 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159062917
hahah gekkies! ik vind bleekselderij heerlijk..
zo lekker als die slierten tussen je tanden gaan zitten en je ze met geen mogelijkheid er uit krijgt.. O+

overigens was de kikkererwten salade van gister wel weer *;
pi_159062919
Dat doet appel ook, en appel smaakt wel lekker.
pi_159062939
Een van mijn favo salades: blokjes kaas, bleekselderij en komkommer met magere yoghurt en dille :9

Bleekselderij smaakt toch niet naar zeep? Dat is koriander.. voor sommige mensen dan..
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:58:33 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_159062943
De enige vorm waarin ik bleekselderij kan consumeren is compleet kapotgekookt als ingredient van een soep ofzo.

Koriander vind ík dan weer ontzettend lekker :9~ :D
Smaakbeleving O+
disclaimer
pi_159062948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

#teamlddb
pi_159062975
Ik maak straks jambalaya met... bleekselderij :9 :9
pi_159062992
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik maak straks jambalaya met... bleekselderij :9 :9
Maar in yambala is het een essentiële smaakmaker. Als je het netjes tot snot laat koken.
pi_159063027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar in yambala is het een essentiële smaakmaker. Als je het netjes tot snot laat koken.
Nee, gaar maar intact ;)
pi_159063065
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:04 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, gaar maar intact ;)
:r
pi_159063092
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had hem gisteren en er is een reden waarom ik hem vandaag weer heb ;)
Zit nog een (griekse) yoghurtdressing bij.
pi_159063099
En is die reden omdat het lekker was? Of juist omdat het smerig was?

Want dan vraag ik me af waarom je in hemelsnaam niet-lekker eten blijft eten.
pi_159063113
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

I'm with you!

Top Shandaly!

Mijn weegschaal zei vanmorgen 82,8 *O* weg 83 kg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_159063116
Vanmorgen bleef de weegschaal trouwens stabiel.
Na -2 kilo in 10 dagen zijn de snelle kilo's nu volgens mij er wel af -O-
Heb nu een planning gemaakt van -0,5 kilo per week, eens zien of dat gaat lukken.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:13:35 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159063144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:11 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen bleef de weegschaal trouwens stabiel.
Na -2 kilo in 10 dagen zijn de snelle kilo's nu volgens mij er wel af -O-
Heb nu een planning gemaakt van -0,5 kilo per week, eens zien of dat gaat lukken.
hoe plan je dat? echt voor de hele week je beweging inschatten en je voedsel inname?

ik neem me het steeds ook voor, maar nouja. vandaag dus ineens een hele kilo.. die zag ik eerlijk gezegd niet helemaal aankomen ( of er af vallen.. ;( )
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:16:21 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_159063184
Fijn Vicky!

En ook voor de rest met mooie resultaten natuurlijk! *O*
disclaimer
pi_159063200
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoe plan je dat? echt voor de hele week je beweging inschatten en je voedsel inname?

ik neem me het steeds ook voor, maar nouja. vandaag dus ineens een hele kilo.. die zag ik eerlijk gezegd niet helemaal aankomen ( of er af vallen.. ;( )
Ja zo :Y en als ik dan zie dat het niet werkt kan ik het alsnog bij stellen (meer sporten, minder eten of toch langer doen over die halve kilo).
pi_159063275
Nou, ik blijf iig op gewicht. :')
pi_159063286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja zo :Y en als ik dan zie dat het niet werkt kan ik het alsnog bij stellen (meer sporten, minder eten of toch langer doen over die halve kilo).
Maar, het werkt ook niet echt... ik wilde het net gaan tikken, maar dacht 'laat maar, want knuppel hoenderhok', maar als dit topic er toch is voor de opbouwend kritische noten: LIF / [Dieetclub] #677

September, ook 'bijna onder de 90'. En volgens mij gaat dat nog veel langer terug. Je post alsof het al maanden goed gaat, alsof je huidige tactiek vruchten afwerkpt, maar dat doet 't niet.
Als je echt verbetering wilt zien zul je, vrees ik, écht dingen moeten veranderen. Doe er mee wat je wilt, ik wilde het alleen even gezegd hebben. Want het is zonde als je dingen mist (onbewust) terwijl je denkt dat 't goed gaat/constant naar beneden gaat. Succes!
Ja doei.
pi_159063299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
ik bedoel, een voedingsmiddel met het woord "bleek" er in. Dat kan gewoon niet lekker zijn.
_O-
Koffiespetters op m'n scherm, bedankt he ;)
pi_159063364
Mijn groene smoothie smaakt naar groente. ;(
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:30:36 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_159063373
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:29 schreef Lonaa het volgende:
iew. Snel, gooi er chips door!
disclaimer
pi_159063381
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

iew. Snel, gooi er chips door!
Chocolademelk. :9
pi_159063386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je post alsof het al maanden goed gaat, alsof je huidige tactiek vruchten afwerkpt, maar dat doet 't niet.

Dan reageer je toch niet positief op mij? Ook goed :)
Net zoals bij velen hier zijn er kilo's in december bijgekomen, dat had ik ook niet anders verwacht.
Maar het is nog steeds minder dan toen ik hier in de zomer/na de zomer kwam posten.
Maar als ik wil gaan sporten kraak jij het ook af dus weet niet echt wat je van mij wil.
pi_159063391
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:29 schreef Lonaa het volgende:
Gooi er bleekselderij doorheen, dan smaakt 't daarnaar!
Ja doei.
pi_159063405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar als ik wil gaan sporten kraak jij het ook af dus weet niet echt wat je van mij wil.
Je sport toch al? Dansen en alles?
pi_159063412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan eet ik liever niks. ;(
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:33:10 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_159063414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kun je 'm in elk geval legitiem aan het toilet doneren ^O^
disclaimer
pi_159063421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kun je 'm in elk geval legitiem aan het toilet doneren ^O^
Ik denk dat het toilet hem dan net zo hard teruggeeft. Zou ik wel doen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:33:59 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_159063425
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk dat het toilet hem dan net zo hard teruggeeft. Zou ik wel doen.
visual ;(
disclaimer
pi_159063436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

visual ;(
*)
pi_159063459
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:18 schreef balter het volgende:

[..]

Stoer! En dat is een heel mooi getal, wat was je doel ook alweer? (Hier kan ik alleen maar dromen van die 62, want blijf rond die 69 hangen.)
Weet ik niet echt, ik zou wel een keer onder de 60 willen komen want dat heb ik inderdaad ook sinds mijn 16e niet gezien of zo :P Maar het afvallen moet heeeeel langzaam gaan want anders word ik heel vatbaar voor blessures en herstel ik weer van mijn trainingen of zo. Weet ook niet of het verstandig is om langdurig onder de 60 te zitten, ik zit dan wel erg laag in vet waarschijnlijk. Dus gok net boven de 60, wil gewoon langzaamaan nog wat afgetrainder worden en dan misschien in de zomer, als ik veel snelle hardloopwedstrijden wil lopen, misschien wat lager. Wel een wat ander uitgangspunt dan de meesten hier, maar ik vind de sfeer en steun die je hier krijgt erg fijn!
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 10:44:23 #298
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159063592
Ik ben ook benieuwd, misschien ben ik nu wel veel te mager als ik onder de 60 zou zitten, dan gaan we dat mooi niet doen. :)
pi_159063618
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:44 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben ook benieuwd, misschien ben ik nu wel veel te mager als ik onder de 60 zou zitten, dan gaan we dat mooi niet doen. :)
Ja je kan het 'eindpunt' pas inschatten als je er dichtbij zit denk ik. Ik kwam ook van 75 kg dus ik dacht; nou 65 kg dan ben ik echt superslank! Maar dat viel toch nog wel tegen, er kon makkelijk meer af :P Maar je zal ook heus wel meer spieren hebben gekregen de laatste jaren ;)
Waar ik wel een beetje mee struggle is het feit dat je geen spieren kunt aanmaken/vergroten als je een calorietekort creeert. Ik vraag me af of ik dan ook een korte bulkperiode moet doen of zo, of dat ik ondanks dat ik afval toch sterker kan worden zo, je kan natuurlijk ook sterker worden door betere aansturing/meer uithoudingsvermogen van je spieren.
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 10:46:55 #300
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159063648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja je kan het 'eindpunt' pas inschatten als je er dichtbij zit denk ik. Ik kwam ook van 75 kg dus ik dacht; nou 65 kg dan ben ik echt superslank! Maar dat viel toch nog wel tegen, er kon makkelijk meer af :P Maar je zal ook heus wel meer spieren hebben gekregen de laatste jaren ;)
Uiteraard, dat kan ook haast niet anders. Maargoed, eerst maar zien dat ik er in de buurt kom :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')