SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Samequote:Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
Crappy weekend qua eten. Maar ach. het was wel leuk!
Ik zie een patroonquote:Op zondag 10 januari 2016 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Keurig weekend qua eten, keurig weekend qua drinken. Was niet zo bijzonder leuk
Caramel slices (zeer goedgekeurd, ook door mensen die niet van 'alternatief' eten houden): http://organicsisters.com.au/recipe/raw-caramel-slice/quote:
Ik denk het @ meet. Wij zijn gisteren ook iets te lekker uit eten geweestquote:Op zondag 10 januari 2016 21:30 schreef Barreltje het volgende:
hadden we een dieet meet ofzo?
ik was ook een gezellig weekend weg
met veeeeel te veel eten
morgen maar op de schaal staan..
helaas gaat mijn planning meteen de bak in, bodybalance gaat em nog niet worden, m'n buik doet stiekem toch wel een beetje pijn![]()
![]()
boodschappen doen levert vast ook wat beweging op
qft.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
Crappy weekend qua eten. Maar ach. het was wel leuk!
Frustrerend! Zit je ergens in je cyclus wat het kan verklaren?quote:Op maandag 11 januari 2016 08:36 schreef Shandaly het volgende:
Mijn weegschaal gaf voor de derde dag op rij 80,4 aan, waar ik vorige week nog 4 dagen 80,3 mat... pff. Die 80-grens lijkt net zo onbreekbaar als vroeger de 90-grens...![]()
Goed bezig BE!
Ik had het zelfs met cola light.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:16 schreef MutedFaith het volgende:
Wodka is dan wel weer de verstandigste keuze qua alcohol
Lijstje:
O: Boterhammen met gehakt en ham
L: Lunch van de zaak.
D: Pasta / broccoli / zalm
Dit heb ik ookquote:Op maandag 11 januari 2016 08:36 schreef Shandaly het volgende:
Mijn weegschaal gaf voor de derde dag op rij 80,4 aan, waar ik vorige week nog 4 dagen 80,3 mat... pff. Die 80-grens lijkt net zo onbreekbaar als vroeger de 90-grens...![]()
Goed bezig BE!
Die theorie had ik ook gelezenquote:Op maandag 11 januari 2016 11:05 schreef eleusis het volgende:
Dit heb ik ookIk zit sinds 4 januari net boven de 80, ook al tik ik nu consistent 1500-1600 kcal af. Het zal de nawerking van de feestdagen nog wel zijn. Ik heb wel vaker het idee dat afvallen met een vertraging gaat. Was het niet ook zo dat het vet in vetcellen eerst door water vervangen wordt? Ik zag er laatst een animatie over, maar weet niet hoe wetenschappelijk dat is.
Ja, zo demotiverend he, dat omhoog gaan! Het meeste van de fluctuaties is vocht en darminhoud he... Ietsje minder vaak wegen misschien een optie? En alleen als je hebt gekakt bijvoorbeeld? Dan sluit je wat onnauwkeurigheid uit en is de kans groot dat je elke weging daadwerkelijk naar beneden gaat, dan heb je elke weging een succesmomentje. Blijf tellen hoor! Op termijn werkt het!quote:Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef LadyOracle het volgende:
Vrijdag 83.4 en vandaag 84.6, pff. Ik wil verdorie gewoon dun zijn, is het nou te veel gevraagd om gewoon dun wakker te willen worden?
*grom*
Ik heb geen zin vandaag. Ik word gewoon moe van dat eeuwige calorieën tellen en overal maar over na moeten denken.
Een weekend met alcohol en taart kan dat effect hebben jaquote:Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef LadyOracle het volgende:
Vrijdag 83.4 en vandaag 84.6, pff. Ik wil verdorie gewoon dun zijn, is het nou te veel gevraagd om gewoon dun wakker te willen worden?
*grom*
Ik heb geen zin vandaag. Ik word gewoon moe van dat eeuwige calorieën tellen en overal maar over na moeten denken.
Het beste dieet dat er bestaat, gegarandeerd succes en all that jazzquote:
Ik vraag me altijd af hoe afvallen uberhaupt in de praktijk gaat. Ik weet dat het te maken heeft met verbranding en dat je dat 's nachts uitzweet of zo, maar of dat dan elke dag een beetje is of in één keer heel veel en hoe je in één keer heel veel lichter kan zijn op de weegschaal, of soms niet en dat je dan toch minder vet ziet.. het blijft een mysteriequote:Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die theorie had ik ook gelezenOver 'flushes'. Dat je lijf dan in 1x dat water weer loost, en dan val je dus plots een boel af terwijl je wekenlang stil stond.
Op googlen heeft weinig zin, want dat quake dieetindustrie heeft de term ook verder uitgewerkt
ik wil net zeggen, als je lekker uit de band bent gesprongen is dat ook gewoon in de lijn der verwachtingquote:Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Een weekend met alcohol en taart kan dat effect hebben ja
makkelijker gezegt dan gedaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het beste dieet dat er bestaat, gegarandeerd succes en all that jazz![]()
Nee hoor, het komt allemaal gewoon neer op volhouden. Ook na een dipje of vreetbui. Niet blijven liggen, maar opstaan en verder gaan. Stilstaan heeft iedereen wel last van. Het gaat er om dat je niet stopt.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef foetre het volgende:
makkelijker gezegt dan gedaan.
Dipjes en bijbehorende vreetbuien horen er bij mij een beetje bij.
En als dat bij 1 keer in de 2 weken blijft is de schade wel te overzien.
Deze vrouw, wijsheden.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, het komt allemaal gewoon neer op volhouden. Ook na een dipje of vreetbui. Niet blijven liggen, maar opstaan en verder gaan. Stilstaan heeft iedereen wel last van. Het gaat er om dat je niet stopt.
It's not how you fallquote:Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, het komt allemaal gewoon neer op volhouden. Ook na een dipje of vreetbui. Niet blijven liggen, maar opstaan en verder gaan. Stilstaan heeft iedereen wel last van. Het gaat er om dat je niet stopt.
Ik ben de dag na een zware training vaak ook zwaarder, spierpijn/spierontstekingen zorgen ervoor dat je spieren opzwellen/vocht vasthouden.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik had ook ruzie met de weegschaal. 76.0, gisteren was het nog 75,3 terwijl ik gisteren toch 14km heb hardgelopen en verder niet meer heb gegeten ofzo
Normaal ben ik dan geneigd deze niet te noteren maar ik had ook een voornemen om niet meer te sjoemelen met cijfers.
Dat is waar.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart een hoop.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben de dag na een zware training vaak ook zwaarder, spierpijn/spierontstekingen zorgen ervoor dat je spieren opzwellen/vocht vasthouden.
Dat is toch ook prima?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef foetre het volgende:
[..]
makkelijker gezegt dan gedaan.
Dipjes en bijbehorende vreetbuien horen er bij mij een beetje bij.
En als dat bij 1 keer in de 2 weken blijft is de schade wel te overzien.
Blergh. Maar het was ook een weekend met iets van 1200 kcal verbrand door sport. En ik ben nog steeds niet dun.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Een weekend met alcohol en taart kan dat effect hebben ja
Daarnaast zijn er toch ook studies die tonen dat je metabolisme een prikkel krijgt door een vreetdag en harder begint te werken, of ben ik daarin voorgelogen?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat is toch ook prima?
Recent is onderzocht (ik dacht aan de universiteit Tilburg) dat "cheat-dagen" geen probleem zijn. Eén "normale" groep hield 1500 kcal per dag aan; de "cheat" groep deed 1300 kcal per dag maar 1x per week 2700 kcal. De cheat-groep had een betere motivatie, hield zich beter aan de regels en had hetzelfde gewichtsverlies.
Toch voel je je erna wel een beetje schuldig.Mischien maar goed ook anders doe ik het straks weer elke dag😂quote:Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat is toch ook prima?
Recent is onderzocht (ik dacht aan de universiteit Tilburg) dat "cheat-dagen" geen probleem zijn. Eén "normale" groep hield 1500 kcal per dag aan; de "cheat" groep deed 1300 kcal per dag maar 1x per week 2700 kcal. De cheat-groep had een betere motivatie, hield zich beter aan de regels en had hetzelfde gewichtsverlies.
Dus don't beat yourself up als zoiets voor jou werkt om het vol te houden!
Dus het gaat om de motivatie. Niet om het daadwerkelijke verlies...quote:Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat is toch ook prima?
Dus don't beat yourself up als zoiets voor jou werkt om het vol te houden!
Mischien omdat ik in de eerste 22 kg bijna elke dag resultaat zag.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dus het gaat om de motivatie. Niet om het daadwerkelijke verlies...
Gek genoeg heb ik eenmaal IN de zone geen enkel probleem met motivatie.
Ja kan. Bj mij lijkt the zone wel een switch, Een hele tijd gaat het als een speer. En dan ineens ben ik het zat en ben ik er klaar mee.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef foetre het volgende:
[..]
Mischien omdat ik in de eerste 22 kg bijna elke dag resultaat zag.
De laatste 8 kg is gewoon een zwaar gevecht.
Dit zag ik idd ook vaak toen ik nog consequent hardliep. Ik verklaarde dat zelf altijd door vocht in vermoeide/gebruikte spieren, maar is dat medisch uberhaupt ergens in de richting Isa?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik had ook ruzie met de weegschaal. 76.0, gisteren was het nog 75,3 terwijl ik gisteren toch 14km heb hardgelopen en verder niet meer heb gegeten ofzo
Normaal ben ik dan geneigd deze niet te noteren maar ik had ook een voornemen om niet meer te sjoemelen met cijfers.
Thanks. En ja, ik ook wel. Maar toch. Ik heb gewoon zo'n dag.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:54 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Het komt wel goed LO
Hier ook 5 kilo in 6 maanden.. maar ik voel me wel gezonder
Tuurlijk mag dat, binnen grenzen! En -7 is toch al best lekker? Als je zo veel sport zul je trouwens ook best wel wat spieren hebben opgebouwd, dus zal je lichaam al een stuk beter eruit zien dan bij mensen die alleen maar -7 staan. Verder, langzaam afvallen is duurzaam afvallen (denk ik), maar ik snap dat het frustrerend is!quote:Op maandag 11 januari 2016 11:51 schreef LadyOracle het volgende:
Hier is altijd al iedere kilo een gevecht geweest. Het gaat nooit snel. Blijkt ook wel, met mijn luizige -7 in acht maanden. Fucking frustrerend af en toe om al zo lang ermee bezig te zijn, vijf uur per week sporten, en dan zo traag afvallen. Ben er vandaag echt heel chago van. Ik hoef niet eens belachelijk veel meer te kunnen eten, ik hoef geen zakken chips weg te kunnen kanen, maar mag er op mijn konijnendieet misschien gewoon een heel klein beetje meer af?
Ben ik wel met je eens ja. Al heb ik makkelijk praten met het gemak waarmee ik momenteel afval. Maar het is ook gewoon véél doorbijten en afzienquote:Op maandag 11 januari 2016 15:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je manier je niet het gewenste resultaat oplevert heb je 2 keuzes. Of je manier aanpassen. Of accepteren dat dit het is.
Ik lees hier vaak dat menen kiezen voor bewust langzaam. Lijkt mij vanzelfsprekend dat je daarbij niet te vaak buiten de lijntjes kunt tekenen om je vooruitgang niet gelijk weer compleet ongedaan te maken.
Ik kies bewust voor (misschien iets te) snel. Consequentie daarvan is dat ik minder vaak lekkere momenten heb als ik binnen mijn lijntjes blijf. Bijkomend voordeel is dat ik af en toe een avond kan verkloten zonder mijn vooruitgang van de afgelopen 2 weken te verpesten.
Imo is het een of het ander. Je kunt niet de cherries uit beide methoden hebben denk ik...
Nee, maar op 1500-1600 zitten is m.i. niet echt 'bewust kiezen voor langzaam' (als in minder dan een kilo per maand). Laatste paar maanden heb ik een tijdje hoger gezeten omdat ik lichamelijke klachten had, dan gaat er dus ook letterlijk niets meer af, terwijl ik volgens Fitbit nog steeds ruim meer verbrand dan ik volgens Cronometer consumeer.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je manier je niet het gewenste resultaat oplevert heb je 2 keuzes. Of je manier aanpassen. Of accepteren dat dit het is.
Ik lees hier vaak dat menen kiezen voor bewust langzaam. Lijkt mij vanzelfsprekend dat je daarbij niet te vaak buiten de lijntjes kunt tekenen om je vooruitgang niet gelijk weer compleet ongedaan te maken.
Ik kies bewust voor (misschien iets te) snel. Consequentie daarvan is dat ik minder vaak lekkere momenten heb als ik binnen mijn lijntjes blijf. Bijkomend voordeel is dat ik af en toe een avond kan verkloten zonder mijn vooruitgang van de afgelopen 2 weken te verpesten.
Imo is het een of het ander. Je kunt niet de cherries uit beide methoden hebben denk ik...
Misschien ook eens kijken naar wat je doet qua sport? Misschien kun je in minder tijd, meer bereiken?quote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, maar op 1500-1600 zitten is m.i. niet echt 'bewust kiezen voor langzaam' (als in minder dan een kilo per maand). Laatste paar maanden heb ik een tijdje hoger gezeten omdat ik lichamelijke klachten had, dan gaat er dus ook letterlijk niets meer af, terwijl ik volgens Fitbit nog steeds ruim meer verbrand dan ik volgens Cronometer consumeer.
En afgelopen weekend zat ik zeker hoger dan normaal, maar nog steeds had ik meer verbrand, en toch weeg ik een kilo zwaarder.
En ik klaag niet alleen, vanaf dit jaar ga ik van 5 uur naar 6.5 uur sport per week. Het niet alsof ik stil op de bank met een zak chips zit te klagen dat het niet lukt of zo.
Hebben hem al een tijd niet gegetenquote:Op maandag 11 januari 2016 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
MoBlo, Ainsley's chow mein is zoooo lekker!![]()
I envy you voor je meal vanavond.
Nee, met 1500-1600 moet je wel vrij rap afvallen. Ik zit rond 1600 en val 100 gram per dag af. En ik beweeg ZELDEN en ben een sporthatende computer-desk-faggit zonder spieren en zonder sporthart.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:56 schreef LadyOracle het volgende:
Nee, maar op 1500-1600 zitten is m.i. niet echt 'bewust kiezen voor langzaam' (als in minder dan een kilo per maand). Laatste paar maanden heb ik een tijdje hoger gezeten omdat ik lichamelijke klachten had, dan gaat er dus ook letterlijk niets meer af, terwijl ik volgens Fitbit nog steeds ruim meer verbrand dan ik volgens Cronometer consumeer.
+1quote:Op maandag 11 januari 2016 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
LO, gewoon eens een keertje balen en klagen mag ook hoor.Idd is het niet zo dat je dat doet met een zak chips in je hand en je voeten op de salontafel. Kusje erop en dan hopelijk snel dat vocht en een beetje meer weer kwijt.
Ik heb nog 1200 kcal over tot 1800.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Volgens MFP kan ik dat nog wel hebben
maar ik doe 't niet.
Ik zou sowieso nog wat eten na je training, anders ga je spieren afbreken en wordt de kans op blessures ook veel groter.. Of desnoods een eiwitshake, als je niet meer wilt eten zo laat.. Kun je gewoon in je tas stoppen!quote:Op maandag 11 januari 2016 17:44 schreef Sarabi het volgende:
Hier geen voorbeelddagje.
Met avondeten kom ik op 1100kcal uit en met 2 uur sporten/bewegen is dat niet helemaal de bedoeling.
Blijf op maandag echt problemen hebben met plannen/eten.
Moet vroeg eten (rond 17.00) en ben dan pas weer om 23.00 thuis en dan ga ik meteen slapen.
Wil ook licht verteerbare dingen eten want anders krijg ik last tijdens de training.
Het zijn danstrainingen dus dat zal denk ik wel meevallen.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou sowieso nog wat eten na je training, anders ga je spieren afbreken en wordt de kans op blessures ook veel groter.. Of desnoods een eiwitshake, als je niet meer wilt eten zo laat.. Kun je gewoon in je tas stoppen!
Mja, alsnog, als je meer verbruikt dan je eet ga je iets van je lichaam verbranden en we willen liever dat dat vetjes zijn dan spieren toch!quote:Op maandag 11 januari 2016 17:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zijn danstrainingen dus dat zal denk ik wel meevallen.
Maar misschien sowieso wel een goede manier om ook aan wat extra kcal te komen.
Ook een goed ideequote:Op maandag 11 januari 2016 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Neem anders 1 of 2 gekookte eitjes mee Sarabi.
dat briefjequote:Op maandag 11 januari 2016 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
Neem anders 1 of 2 gekookte eitjes mee Sarabi.
Hier tijd om uit te checken, vliegen straks door naar Columbus.
Ik ben keurig van het mandje vreterijen afgebleven dus nu mag ie weer op zijn plek.
[ afbeelding ]
Ik had het in het kastje gezet. Out of sight...
Je moet ze de kost geven die die bak stug elke dag weer terug zouden zetten.quote:
Ik normaal dus ook heel erg. Vandaar mijn hoop toch nu echt de zone weer een beetje gevonden te hebben. De plak 86% chocola die ik vrijdagmiddag kocht is ook gewoon nog niet op. Nu doe ik daar meestal wel wat langer mee, maar bij verveling over het algemeen niet. Nu boeit het me eigenlijk niet. Heb hem vanmorgen zonder een stukje te nemen in mijn koffer gestopt.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:17 schreef Isabeau het volgende:
BE, ik zou daar daadwerkelijk veel moeite mee hebben zo'n schaal met lekkers
niet meer zo hard als toen..quote:Op maandag 11 januari 2016 22:38 schreef Brighteyes het volgende:
Hi Vicks! Balen dat je weer terug bent joh!Ga je weer zo hard sporten ook als toen?
quote:Op maandag 11 januari 2016 22:36 schreef Vicky het volgende:
![]()
Ik ga weer een poging doen om mee te schrijven.
Precies. Als ik dan alleen thuis zit (als in iedere avond) kan er eens een moment van zwakte zijnquote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:37 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien bedoelt ze "minder lekker"
Er is iig weinig taart die ik écht niet lekker vind
Hoe lang was jij ook alweer? 70 is al best laag voor een man toch! Enig idee op wat voor vetpercentage je nu zit?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:41 schreef MutedFaith het volgende:
Vanochtend op 70 rond trouwens. Het gaat steeds een paar ons naar beneden, dan weer een beetje omhoog en daarna weer omlaag.
Ik vind 't best. Zullen wel schommelingen in vocht enzo zijn. En zolang de trend naar beneden is ben ik gelukkig.
Ohja, ik dacht al, huh in mijn herinnering kwam je toch pas geleden nog van 80 kg afquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:11 schreef MutedFaith het volgende:
77 moest dat zijn! Doel is eerst 75 kilo, en daarna een BMI van 24. Met een lengte van 1.74 zou dat bij ongeveer 72.5 kg zijn. Daarna is 't wel klaar.
Welke repen heb jij en welke vind je het lekkerst tot nu toe?quote:
Ik heb tot nu toe de Delicious Protein bars (cookies smaak) en de Low Carb bars (peanut caramel smaak) van XXL gehad, die vond ik allebei lekker. Wel vrij kleverig qua consistentie in de mond. Heb ook Smart bars gehad van Body&Fit maar in verband met 'whey gate' bestel ik daar het liefst zo min mogelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Welke repen heb jij en welke vind je het lekkerst tot nu toe?
Oja, ik heb nog nooit bij XXL besteld, misschien eens kijken daar. Ik vind Quest Bars wel heel lekker maar zo hard dat ik er atlijd pijnlijke kaken van krijg, en inderdaad vrij duurquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:17 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe de Delicious Protein bars (cookies smaak) en de Low Carb bars (peanut caramel smaak) van XXL gehad, die vond ik allebei lekker. Wel vrij kleverig qua consistentie in de mond. Heb ook Smart bars gehad van Body&Fit maar in verband met 'whey gate' bestel ik daar het liefst zo min mogelijkDe Smart bars zijn ook wel prima en iets kleiner (45g geloof ik) waardoor ze wat lager zijn in de kcals. Verder heb ik ook Quest bars geproefd in S'mores en Cookies & Cream maar die vond ik niet zo fantastisch als sommigen beschrijven. Wel ok, maar voor dat geld koop ik dan liever een grotere doos bij XXL
Rond de 15-20 gram, voor een reep van 150-200 kcal.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Rauw. het volgende:
Hoeveel gram eiwitten moet je eigenlijk verwachten tegenover calorieën in dergelijke bars?
Klinkt als een prima aanvulling op mn huidige voeding?
Bij de Delicious bar krijg je 24g eiwit in een 60g bar van 230 kcal. De B&F Smart bar weegt 45g en heeft 15g eiwit en 153 kcals. De Quest bar is zo'n 60g en levert 20g eiwit voor 190 kcals.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:21 schreef Rauw. het volgende:
Hoeveel gram eiwitten moet je eigenlijk verwachten tegenover calorieën in dergelijke bars?
Klinkt als een prima aanvulling op mn huidige voeding?
hier ook momenteel. Onsje erbij, onsje er af. Volgens mij zitten wij redelijk in dezelfde cadansquote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:41 schreef MutedFaith het volgende:
Vanochtend op 77 rond trouwens. Het gaat steeds een paar ons naar beneden, dan weer een beetje omhoog en daarna weer omlaag.
Ik vind 't best. Zullen wel schommelingen in vocht enzo zijn. En zolang de trend naar beneden is ben ik gelukkig.
Shakes zijn trouwens wel goedkoper en puurder eiwitten. Maar repen zijn wel meer een verwenmomentje en makkelijker tussendoorquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:40 schreef Rauw. het volgende:
Ga mij eens in die bars verdiepen, klinkt als een prima aanvulling.
Ik wil alleen liever op een dag geen 3 shakes wegwerken, dan beter 1 of 2 shakes en een reepquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Shakes zijn trouwens wel goedkoper en puurder eiwitten. Maar repen zijn wel meer een verwenmomentje en makkelijker tussendoor
Whuut zoveel? Hoeveel eiwitten wil je eten dan? Dat haal je toch ook nog uit kwark en groenten en vlees?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:43 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik wil alleen liever op een dag geen 3 shakes wegwerken, dan beter 1 of 2 shakes en een reep
Zoveel zit er in mijn shakes niet, die zijn met plantaardige eiwitten zonder teveel toevoegingenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Whuut zoveel? Hoeveel eiwitten wil je eten dan? Dat haal je toch ook nog uit kwark en groenten en vlees?
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had net een Naked bar, smaak Pecan pie, maar volgens mij zat er serieus een stukje notenschaal in, ik beet mijn tand er bijna op stukNouja.. in ieder geval wel een teken dat er echt verse noten in gegaan zijn.
Ze zijn wel oke maar ik vond ze niet zo geweldig als sommige mensen ze doen lijken. Het is gewoon samengeperst fruit/noten, zonder toevoegsels, dus dat is op zich wel fijn natuurlijk maar daar smaakt het ook precies naarquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:08 schreef Artoo het volgende:
[..]Naar! Die Naked bars heb ik ook zien liggen, lijkt me best lekker!
Ohquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ze zijn wel oke maar ik vond ze niet zo geweldig als sommige mensen ze doen lijken. Het is gewoon samengeperst fruit/noten, zonder toevoegsels, dus dat is op zich wel fijn natuurlijk maar daar smaakt het ook precies naar
Er zijn wel smaken met rauwe cacao, die heb ik niet gehad. Ach altijd leuk om een keer te proberen toch! Ze waren nu bij de Tuinen voor 30% korting.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:41 schreef Artoo het volgende:
[..]
OhIk had gehoopt op ook chocolade en zo. Dit klinkt weer vrij saai, dan laat ik het maar liggen
Alright, thanks! De Tuinen zit hier niet direct in de buurt, dus ik eet geen Naked Bar voorlopig ben ik bang haha.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Er zijn wel smaken met rauwe cacao, die heb ik niet gehad. Ach altijd leuk om een keer te proberen toch! Ze waren nu bij de Tuinen voor 30% korting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus maar eens kijken hoe we dat gaan volhoudenwordt waarschijnlijk niet meer 7 keer per week sporten
verder was de weegschaal vanochtend (ondanks Tony) lief.. hopelijk is dat morgen ook nog zo
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Niks mis meequote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:27 schreef Barreltje het volgende:
ik ben nog nooit een ielig poppetje geweest![]()
Curves.. I Haz Them
Hoi Qwea!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
481 Kcal and counting. Even de 500 aantikken en dan weer op weg naar huis
#curveszijnvoormietjes #skinny4tehwin #fietsentotmijnbroekafzakt
10/15 kilo dan zit ik weer op pre zwangerschap. Een kijken of dat lukt dan kan ik altijd nog verder kijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:03 schreef Stormqueen het volgende:
Hi bubsel, welkom! Niet gedacht jou ooit nog hier te zien![]()
Is de schade groot?
1.5 tot 2x lichaamsgewicht, wat voor mij dus op 160 tot 225 komtquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:07 schreef Artoo het volgende:
Maar hoe veel eiwitten wil je eten per dag dat je dat niet grotendeels met voeding kan halen, Rauw? Ikzelf probeer zo'n 130(!)g eiwit per dag te halen en dat red ik echt wel met kwark, vlees, vis en 1x een supplement, wat doorgaans in de vorm van whey is (en dat gooi ik meestal door m'n ontbijt, ik drink liever geen shakes omdat op iets kauwen mijns inziens beter vult). De repen bewaar ik voornamelijk voor als ik onderweg ben om de reden die L_T ook noemt; de repen zijn een stuk duurder en ik vind het bijna snoepen, dus ik laat ze 'speciaal' voelen
Natuurlijk, statistiekjesquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:32 schreef Shandaly het volgende:
Grmbl... was m'n fitbit vanochtend leeg toen ik net op kantoor was... en uiteraard oplaadkabeltje thuis laten liggen. Heel de dag aan stappen en trappen niet geregistreerd...en het was zo'n goeie dag...
(En ja, ik weet, ik doe het voor mezelf en niet voor de statistieken, maar toch... ding is net nieuw en ik kick nog even op groene balkjes)
Ik snap je helemaalquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:32 schreef Shandaly het volgende:
Grmbl... was m'n fitbit vanochtend leeg toen ik net op kantoor was... en uiteraard oplaadkabeltje thuis laten liggen. Heel de dag aan stappen en trappen niet geregistreerd...en het was zo'n goeie dag...
(En ja, ik weet, ik doe het voor mezelf en niet voor de statistieken, maar toch... ding is net nieuw en ik kick nog even op groene balkjes)
Doe je veel krachttraining?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:19 schreef Rauw. het volgende:
[..]
1.5 tot 2x lichaamsgewicht, wat voor mij dus op 160 tot 225 komt
Voor de meeste mensen, ook de mensen die aan krachttraining doen, zijn zulke hoge eiwitinnames onzin.quote:
Tot op heden nog niet aan overleden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen, ook de mensen die aan krachttraining doen, zijn zulke hoge eiwitinnames onzin.
Rauw, dat zijn bodybuilders (van die serieuze die aan wedstrijden doen) aantallen.
I feel your pain.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:32 schreef Shandaly het volgende:
Sommige mensen gaan ook niet dood van roken, maar dat betekent ook niet dat het goed voor je isquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:05 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Tot op heden nog niet aan overleden.
Van de 10 mensen die je spreekt vinden er 9 iets anders.
Mja, ik eigenlijk welquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:42 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb nooit anders gelezen dan 30% van je totale kcal, 1,2-2x lichaamsgewicht en dat soort berekeningen.
Naar wat ik weet is juist proteïne goud waard bij afvallen, omdat het helpt hongergevoel te onderdrukken en verbranding is hoger (omdat je lichaam meer warmte maakt door eiwitten oid, science).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:44 schreef Artoo het volgende:
[..]
Mja, ik eigenlijk wel
Maar ik moet zeggen dat ik in mijn geval uit ga van eiwitintake bij een cut en dan - ook al zijn er zeker bronnen die dit tegen spreken - kan het wel beneficial zijn om een hogere eiwitintake te hebben.
Dat heb ik ook wel eensquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef Artoo het volgende:
Oh sorryIk haal jullie vaker door elkaar
Me scuzi!
Mooiquote:
Prima, weer iemand met een mening,quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef Artoo het volgende:
Voor Rauw: http://bayesianbodybuildi(...)ke-for-bodybuilders/
quote:On a final note, there's nothing inherently wrong or unhealthy about consuming more protein than your body can use to build muscle. The excess will simply be used as energy. However, protein sources tend to be expensive compared to other energy sources and variety generally beats monotony with regards to your health, so satiety and food preferences are the only reasons I can think of why somebody would want to overconsume protein.
Het is wel een wetenschappelijk onderbouwde mening, maar in deze korte tijd heb je het ook nog niet gelezen. Wil je alleen artikelen lezen die jouw mening bekrachtigen?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Rauw. het volgende:
Prima, weer iemand met een mening,
Als je alles moet geloven wat mensen zeggen, weet jij dan nog wat gezond is?
Mijn mening doet er niet toe, ik heb voor mijzelf lering getrokken uit wat verschillende mensen mij vertelden (4xTrainers) plus wat ik gelezen heb.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is wel een wetenschappelijk onderbouwde mening, maar in deze korte tijd heb je het ook nog niet gelezen. Wil je alleen artikelen lezen die jouw mening bekrachtigen?
Vertel mij dan wat er verkeerd aan is?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Je gezondheid interesseert me bar weinig hoor; maar het klopt gewoon niet wat je denkt dat goed is.
Moet je overigens helemaal zelf weten, vooral doen waar je je lekker bij voelt.
Je hebt geen 1,5-2x lichaamsgewicht (lbs ook nog) eiwit nodig als je sport. Je bent geen topsporter.quote:
(ik ga uit van 1,5-2g per Kg, niet per lbs. Ben nou eenmaal zwaar;))quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt geen 1,5-2x lichaamsgewicht (lbs ook nog) eiwit nodig als je sport. Je bent geen topsporter.
Maar aan de andere kant verzadigd eiwit wel weer veel beter en kost het meer energie om af te breken, daar heb je gelijk in. Maar als je een dag moeite hebt om zoveel eiwit binnen te krijgen, dan hoef je echt niet krampachtig te proberen aan die hoeveelheid te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik wil ook iets bakken maar met chocolade denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oooooooooooooh. Nu ga ik die bakken dit weekend. Omdat.
die die vegan raw dingen van LO ergens eerder in dit topic. Soort van gezond.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wil ook iets bakken maar met chocolade denk ik.
Mja aan de andere kant had ik dit weekend dubbel chocolade muffinsquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die die vegan raw dingen van LO ergens eerder in dit topic. Soort van gezond.
Ik vergeet altijd dat het bij jullie -1 is tov onze tijd, dus ik dacht 'wat laat!!'quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Eten is bijna klaarhele (halve!) kip uit de oven
Met broccoli en zoete aardappel
Nom!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Eten is bijna klaarhele (halve!) kip uit de oven
Met broccoli en zoete aardappel
ook om 9 of 10 uur onze tijd eten is niet zo vreemdquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd dat het bij jullie -1 is tov onze tijd, dus ik dacht 'wat laat!!'
Volgens mij zijn die er ook al wel hoor. In LIF en in SPT.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan me voorstellen dat het ook voor future reference handig kan zijn om het in een apart topic te hebben.
Och, ik eet nu ook pas..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd dat het bij jullie -1 is tov onze tijd, dus ik dacht 'wat laat!!'
Ik vind 18:45 al aan de late kantquote:
Ik eet eigenlijk nooit vóór de training dus zeker 3-4 avonden in de week dat ik na 21.00 eet, soms zelfs na 22.00. Maar goed, ik houd het avondeten dan gewoon klein/licht en eet voor de training nog iets van een banaan of kwark of zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vind 18:45 al aan de late kantmaar 17:30 vind ik weer te vroeg dus ik ben behoorlijk precies
Als je 's avonds traint is het wel een ander verhaal. Toen ik donderdagavond nog trainde at ik ook pas om 20:30 (erg laat voor mijn doenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk nooit vóór de training dus zeker 3-4 avonden in de week dat ik na 21.00 eet, soms zelfs na 22.00. Maar goed, ik houd het avondeten dan gewoon klein/licht en eet voor de training nog iets van een banaan of kwark of zo.
Kwam nog een zakje bites bij en een half uurtje wandelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:34 schreef Sarabi het volgende:
O: groene smoothie
S: 40 min fietsen en 20 min trainen
L: pastasalade met rozijnen en yoghurtdressing
D: wraps met runderreepjes en sperziebonen
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaartquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:28 schreef Sjeen het volgende:
Zo, wedstrijd nummer 3 binnen week achter de rug. En appeltaart
Ik vind hun trek repen wel heel lekker, zeker met kokos en chocolaquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:41 schreef Artoo het volgende:
[..]
OhIk had gehoopt op ook chocolade en zo. Dit klinkt weer vrij saai, dan laat ik het maar liggen
verloren, maar wel 1 set gewonnen. Was een leuke wedstrijdquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart
Heb je gewonnen/verloren/gelijkgespeeld?
nice!quote:
quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2016 07:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Om 7.15 in de sportschool!! En onder de 62 vanochtend!
Stoer! En dat is een heel mooi getal, wat was je doel ook alweer? (Hier kan ik alleen maar dromen van die 62, want blijf rond die 69 hangen.)quote:Op woensdag 13 januari 2016 07:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Om 7.15 in de sportschool!! En onder de 62 vanochtend!
Fijn!quote:
Zeg 2 kilo. Dus ergens tussen morgenochtend en over 2 maandenquote:
qft.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Die salade klinkt echt héél vies sarabiik hoop voor jou dat het meevalt!
ik eet liever helemaal niks dan bleekselderij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
Jullie willen gewoon niet dun zijn.
Bleekselderij ftw.
#bleekselderijmetpindakaaaaaaaaaaaaaaaas
#teamlddbquote:Op woensdag 13 januari 2016 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik eet liever helemaal niks dan bleekselderij.
#truestory #daspastoewijding
Maar in yambala is het een essentiële smaakmaker. Als je het netjes tot snot laat koken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik maak straks jambalaya met... bleekselderij![]()
Nee, gaar maar intactquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar in yambala is het een essentiële smaakmaker. Als je het netjes tot snot laat koken.
quote:
Ik had hem gisteren en er is een reden waarom ik hem vandaag weer hebquote:Op woensdag 13 januari 2016 09:48 schreef Stormqueen het volgende:
Die salade klinkt echt héél vies sarabiik hoop voor jou dat het meevalt!
I'm with you!quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik eet liever helemaal niks dan bleekselderij.
#truestory #daspastoewijding
hoe plan je dat? echt voor de hele week je beweging inschatten en je voedsel inname?quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:11 schreef Sarabi het volgende:
Vanmorgen bleef de weegschaal trouwens stabiel.
Na -2 kilo in 10 dagen zijn de snelle kilo's nu volgens mij er wel af![]()
Heb nu een planning gemaakt van -0,5 kilo per week, eens zien of dat gaat lukken.
Ja zoquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hoe plan je dat? echt voor de hele week je beweging inschatten en je voedsel inname?
ik neem me het steeds ook voor, maar nouja. vandaag dus ineens een hele kilo.. die zag ik eerlijk gezegd niet helemaal aankomen ( of er af vallen..)
Maar, het werkt ook niet echt... ik wilde het net gaan tikken, maar dacht 'laat maar, want knuppel hoenderhok', maar als dit topic er toch is voor de opbouwend kritische noten: LIF / [Dieetclub] #677quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja zoen als ik dan zie dat het niet werkt kan ik het alsnog bij stellen (meer sporten, minder eten of toch langer doen over die halve kilo).
quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
ik bedoel, een voedingsmiddel met het woord "bleek" er in. Dat kan gewoon niet lekker zijn.
iew. Snel, gooi er chips door!quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:29 schreef Lonaa het volgende:
Mijn groene smoothie smaakt naar groente.
Chocolademelk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
iew. Snel, gooi er chips door!
Dan reageer je toch niet positief op mij? Ook goedquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je post alsof het al maanden goed gaat, alsof je huidige tactiek vruchten afwerkpt, maar dat doet 't niet.
Gooi er bleekselderij doorheen, dan smaakt 't daarnaar!quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:29 schreef Lonaa het volgende:
Mijn groene smoothie smaakt naar groente.
Je sport toch al? Dansen en alles?quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar als ik wil gaan sporten kraak jij het ook af dus weet niet echt wat je van mij wil.
Dan eet ik liever niks.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gooi er bleekselderij doorheen, dan smaakt 't daarnaar!
kun je 'm in elk geval legitiem aan het toilet donerenquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gooi er bleekselderij doorheen, dan smaakt 't daarnaar!
Ik denk dat het toilet hem dan net zo hard teruggeeft. Zou ik wel doen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kun je 'm in elk geval legitiem aan het toilet doneren
visualquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat het toilet hem dan net zo hard teruggeeft. Zou ik wel doen.
Weet ik niet echt, ik zou wel een keer onder de 60 willen komen want dat heb ik inderdaad ook sinds mijn 16e niet gezien of zoquote:Op woensdag 13 januari 2016 09:18 schreef balter het volgende:
[..]
Stoer! En dat is een heel mooi getal, wat was je doel ook alweer? (Hier kan ik alleen maar dromen van die 62, want blijf rond die 69 hangen.)
Ja je kan het 'eindpunt' pas inschatten als je er dichtbij zit denk ik. Ik kwam ook van 75 kg dus ik dacht; nou 65 kg dan ben ik echt superslank! Maar dat viel toch nog wel tegen, er kon makkelijk meer afquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:44 schreef DeLuna het volgende:
Ik ben ook benieuwd, misschien ben ik nu wel veel te mager als ik onder de 60 zou zitten, dan gaan we dat mooi niet doen.
Uiteraard, dat kan ook haast niet anders. Maargoed, eerst maar zien dat ik er in de buurt komquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja je kan het 'eindpunt' pas inschatten als je er dichtbij zit denk ik. Ik kwam ook van 75 kg dus ik dacht; nou 65 kg dan ben ik echt superslank! Maar dat viel toch nog wel tegen, er kon makkelijk meer afMaar je zal ook heus wel meer spieren hebben gekregen de laatste jaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |