Inderdaad, Sanders is te links en Clinton is te elitairquote:Op zondag 10 januari 2016 16:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kandidaten moeten wel willen. Warren en Biden wilden niet. Gore had zich ook nog kunnen melden, maar wilde ook niet. Idem voor Kerry.
Ik stel verder vast dat Chafee vroegtijdig is afgehaakt en dat Webb zijn kandidatuur bij de Democraten ook heeft ingetrokken. Dan is er natuurlijk nog O'Malley (die wél kandidaat is), maar daar heb ik eigenlijk al genoeg over gezegd. De kiezer weet hem niet te vinden. Ik denk dat de Democraten een grote fout begaan als ze Clinton of Sanders kiezen.
Die kijk ik sowieso niet. Weinig boeiend.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:26 schreef Reya het volgende:
Hebben mensen zo langzamerhand niet eens genoeg van al die debatten? Vooral een herhaling van zetten.
Die kans lijkt mij erg klein, minder dan 0,1%. Texas is een leuk gebied om heen te verhuizen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:58 schreef berko13 het volgende:
Een vraagje aan de Amerika kenners
Hoe groot schatten jullie de kans in dat Amerika tegen bijvoorbeeld 2050 gesplitst worden in 2 of meerdere landen. Amerika komt op mij over als een erg verdeelde natie en is verre van een samenhangend geheel in de realiteit. Misschien is het geen slecht idee om een samenleving te creëren naar republikeins model en een samenleving naar democratisch model om die onderlinge haat en strijd te stoppen.
Ikzelf zie me wel naar zo'n republikeinse natie verhuizen met m'n familie indien Europa verder blijft afglijden.
De opbreking van de V.S. was in de koude oorlog wel iets dat net zo (on)waarschijnlijk leek als het uiteenvallen van de Sovjet Unie. Dus zeg nooit nooit. Er zijn alleen nauwelijks verschillen tussen de grote twee partijen. Dus ik zie de splitsing niet zo heel snel gebeuren, misschien als een van de twee een monopolie krijgt op bepaalde staatsinstituties.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:58 schreef berko13 het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans in dat Amerika tegen bijvoorbeeld 2050 gesplitst worden in 2 of meerdere landen. Amerika komt op mij over als een erg verdeelde natie en is verre van een samenhangend geheel in de realiteit. Misschien is het geen slecht idee om een samenleving te creëren naar republikeins model en een samenleving naar democratisch model om die onderlinge haat en strijd te stoppen.
Inderdaad. Zo gezond oud worden is gewoon onamerikaans. En door die nare Obama en zijn zorgwet zal dat voor veel meer Amerikanen de realiteit worden.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:00 schreef berko13 het volgende:
Sanders past toch helemaal niet bij Amerika. Zo'n stokoude beta cuck, alles waar Amerika niet voor staat.
Zijn er überhaupt mensen die naar al die debatten gekeken hebben?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:26 schreef Reya het volgende:
Hebben mensen zo langzamerhand niet eens genoeg van al die debatten? Vooral een herhaling van zetten.
Link naar de peiling waar je dat uit haalt?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:27 schreef Nintex het volgende:
Trump wint hoe dan ook in een directe race van Sanders en/of Hillary.
... maar zou zo'n Republikeinse natie jou en je gelukszoekende familie wel toelaten dan...!?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:58 schreef berko13 het volgende:
Een vraagje aan de Amerika kenners
Ikzelf zie me wel naar zo'n republikeinse natie verhuizen met m'n familie indien Europa verder blijft afglijden.
Ik denk dat je als blanke familie met geld wel welkom bent(indien je Engels spreekt)quote:Op zondag 10 januari 2016 23:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... maar zou zo'n Republikeinse natie jou en je gelukszoekende familie wel toelaten dan...!?
Mjah, maar moet je als 'Republikein', met een afkeer tegen financiele gelukszoeker, er dan zelf wel eentje worden, en dan dus naar een land vertrekken waar ze jouw gevoelens over financiele gelukszoekers delen...!?quote:Op maandag 11 januari 2016 00:15 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik denk dat je als blanke familie met geld wel welkom bent(indien je Engels spreekt)
Valt tegen. Met name als het aan de Republikeinen ligt gaan de H-1B visa en dergelijke aardig op de schop.quote:Op maandag 11 januari 2016 00:15 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik denk dat je als blanke familie met geld wel welkom bent(indien je Engels spreekt)
quote:Op maandag 11 januari 2016 00:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, maar moet je als 'Republikein', met een afkeer tegen financiele gelukszoeker, er dan zelf wel eentje worden, en dan dus naar een land vertrekken waar ze jouw gevoelens over financiele gelukszoekers delen...!?
Zelfs mensen als Cruz en Trump zijn voor legale migratie. Alleen moet je Engels spreken, x aantal jaren een baan hebben of genoeg geld op de bank hebben. Daarna krijg je pas een Amerikaans paspoort. Echter, het helpt wel als je blank en christen bentquote:Op maandag 11 januari 2016 08:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt tegen. Met name als het aan de Republikeinen ligt gaan de H-1B visa en dergelijke aardig op de schop.
Ja, maar als je de definitie van 'legale migratie' flink wijzigt, dan is 'voor legale migratie zijn' nogal een non-statement. Dit is bijvoorbeeld wat Trump wil veranderen aan 'legale migratie':quote:Op maandag 11 januari 2016 10:51 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
[..]
Zelfs mensen als Cruz en Trump zijn voor legale migratie. Alleen moet je Engels spreken, x aantal jaren een baan hebben of genoeg geld op de bank hebben. Daarna krijg je pas een Amerikaans paspoort. Echter, het helpt wel als je blank en christen bent
Ook Cruz is gedraaid op het gebied van de H1-B visa's voor hoogopgeleide kennismigranten.quote:Increase prevailing wage for H-1Bs.
We graduate two times more Americans with STEM degrees each year than find STEM jobs, yet as much as two-thirds of entry-level hiring for IT jobs is accomplished through the H-1B program. More than half of H-1B visas are issued for the program's lowest allowable wage level, and more than eighty percent for its bottom two. Raising the prevailing wage paid to H-1Bs will force companies to give these coveted entry-level jobs to the existing domestic pool of unemployed native and immigrant workers in the U.S., instead of flying in cheaper workers from overseas. This will improve the number of black, Hispanic and female workers in Silicon Valley who have been passed over in favor of the H-1B program. Mark Zuckerberg’s personal Senator, Marco Rubio, has a bill to triple H-1Bs that would decimate women and minorities.
Requirement to hire American workers first.
Too many visas, like the H-1B, have no such requirement. In the year 2015, with 92 million Americans outside the workforce and incomes collapsing, we need companies to hire from the domestic pool of unemployed. Petitions for workers should be mailed to the unemployment office, not USCIS.
Jobs program for inner city youth.
The J-1 visa jobs program for foreign youth will be terminated and replaced with a resume bank for inner city youth provided to all corporate subscribers to the J-1 visa program.
Refugee program for American children.
Increase standards for the admission of refugees and asylum-seekers to crack down on abuses. Use the monies saved on expensive refugee programs to help place American children without parents in safer homes and communities, and to improve community safety in high crime neighborhoods in the United States.
Immigration moderation.
Before any new green cards are issued to foreign workers abroad, there will be a pause where employers will have to hire from the domestic pool of unemployed immigrant and native workers. This will help reverse women's plummeting workplace participation rate, grow wages, and allow record immigration levels to subside to more moderate historical averages.
Brrr, Texas vind ik misschien wel de lelijkste plek van de US. Als ik naar de US zou vertrekken staat Texas onderaan de statenlijst.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:00 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Die kans lijkt mij erg klein, minder dan 0,1%. Texas is een leuk gebied om heen te verhuizen.
Ik ben atheist/agnost, en die worden in de States nog meer gewantrouwd dan moslims, volgens mij...quote:Op maandag 11 januari 2016 10:51 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
[..]
Zelfs mensen als Cruz en Trump zijn voor legale migratie. Alleen moet je Engels spreken, x aantal jaren een baan hebben of genoeg geld op de bank hebben. Daarna krijg je pas een Amerikaans paspoort. Echter, het helpt wel als je blank en christen bent
Ben benieuwd wat voor effect dat zal hebben.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:06 schreef martijnde3de het volgende:
Michael Bloomberg is geïnteresseerd om als onafhankelijk kandidaat mee te doen aan de verkiezingen.
http://nos.nl/artikel/20(...)ij-verkiezingen.html
http://edition.cnn.com/20(...)-campaign/index.html
twitter:mkraju twitterde op maandag 11-01-2016 om 18:02:47New Monmouth poll shows NH battle for second place heating up. Kasich at 14%, tied with Cruz. Rubio at 12% and Christie at 8%. Trump at 32%. reageer retweet
Meer een soort Polen.quote:Op maandag 11 januari 2016 18:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zijn Mexicanen een soort katholieke Marokkanen?
twitter:WillemPostVS twitterde op maandag 11-01-2016 om 17:04:37FBI breidt onderzoek naar Hillary's emails uit. Eventuele corruptie mbt overheidscontracten en Clinton Foundation. reageer retweet
Slecht nieuws voor Paul, die inmiddels schijnt te lobbyen voor een podiumplaats bij het hoofddebat. Maar het lijkt erop dat hij die plek niet krijgt, omdat -ie 'm simpelweg niet verdient op basis van de peilingen.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:42 schreef martijnde3de het volgende:
Weer nieuwe peilingen:
Iowa
Cruz 29, Trump 31, Rubio 15, Carson 7, Bush 3, Paul 2, Christie 4, Huckabee 3, Kasich 2, Fiorina 1, Santorum 1
http://www.quinnipiac.edu(...)etail?ReleaseID=2313
New Hampshire
Trump 25, Rubio 14, Kasich 14, Cruz 9, Christie 10, Bush 8, Paul 4, Fiorina 3, Carson 2, Santorum 1, Huckabee 1
http://americanresearchgroup.com/pres2016/primary/rep/nhrep.html
Trump 32, Rubio 12, Kasich 14, Cruz 14, Christie 8, Bush 4, Paul 4, Fiorina 5, Carson 3, Santorum 0, Huckabee 1
http://www.monmouth.edu/a(...)421-ab5b42f97a41.pdf
Waarom mijn gesprek met Monolith verwijderen? Ik stelde gewoon een nette vraag?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:57 schreef Reya het volgende:
Eén en ander weggehaald. Er is werkelijk geen enkele reden om Marokkanen bij de discussie te betrekken. Verwensingen aan het adres van andere users mogen ook wegblijven.
Offtopic.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:59 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Waarom mijn discussie met Monolith verwijderen? Ik stelde gewoon een nette vraag?
In deze specifieke peiling, maar in de geaggregeerde peilingen van RCP ligt Clinton nog vrij ruim voor. New Hampshire is wel voor Sanders, al is de voorsprong daar dan weer een stuk kleiner.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:32 schreef martijnde3de het volgende:
Sanders ligt nu op kop in zowel Iowa als New Hampshire
Iowa
Clinton 44, Sanders 47, O'Malley 3
http://americanresearchgroup.com/pres2016/primary/dem/iadem.html
Sanders 47, Clinton 44, O'Malley 3
http://americanresearchgroup.com/pres2016/primary/dem/nhdem.html
Klopt, niet te bekijken vanaf NL.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
In deze specifieke peiling, maar in de geaggregeerde peilingen van RCP ligt Clinton nog vrij ruim voor. New Hampshire is wel voor Sanders, al is de voorsprong daar dan weer een stuk kleiner.
Je linkjes geven 403 errors trouwens.
Goed nieuws voor Trump. Kasich erbij zorgt ervoor dat de gematigde stem blijft verdeelt, vooral in NH is dat voor hem belangrijk. Kasich,Christie en Bush hebben samen 26% in NH.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:54 schreef Elfletterig het volgende:
De kogel is door de kerk: Paul en Fiorina mogen niet meedoen aan het grote debat. Ze zijn uitgenodigd voor het undercard-debat met Huckabee en Santorum. Paul heeft laten weten dat hij niet aan dat debat meedoet: http://www.huffingtonpost(...)dbb4bac5bc9?o3cjtt9=
Het hoofdpodium:
[ afbeelding ]
Het undercard-debat:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat die debatten daar nou zo verschrikkelijk veel invloed op hebben. De relevantere vraag lijkt mij of en zo ja wanneer dergelijke kandidaten uit de race stappen. Een verenigde 'establisment vote' heeft een groter aandeel dan Cruz of Trump, maar zolang er zoveel kandidaten blijven meedoen werkt dat in het voordeel van die twee.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:33 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Goed nieuws voor Trump. Kasich erbij zorgt ervoor dat de gematigde stem blijft verdeelt, vooral in NH is dat voor hem belangrijk. Kasich,Christie en Bush hebben samen 26% in NH.
Nationaal = Cruz + Trump + Carson = 63,5%quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die debatten daar nou zo verschrikkelijk veel invloed op hebben. De relevantere vraag lijkt mij of en zo ja wanneer dergelijke kandidaten uit de race stappen. Een verenigde 'establishment vote' heeft een groter aandeel dan Cruz of Trump, maar zolang er zoveel kandidaten blijven meedoen werkt dat in het voordeel van die twee.
Zo vast staan die keuzes natuurlijk nog lang niet. Vraag blijft vooral ook wat het effect van grassroots campaigning gaat zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:24 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Nationaal = Cruz + Trump + Carson = 63,5%
Dus het gaat lastig worden voor het establishment.
quote:
Even een vraagje hè, waarom wordt Cruz als niet-establishment gezien? Hij is toch gewoon senator?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:24 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Nationaal = Cruz + Trump + Carson = 63,5%
Dus het gaat lastig worden voor het establishment.
.... voor Texas.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Even een vraagje hè, waarom wordt Cruz als niet-establishment gezien? Hij is toch gewoon senator?
Er zit een verschil tussen 'anti-establishment' en 'buitenstaander'. Types als Trump en Carson zijn buitenstaanders omdat ze geen achtergrond in de politiek hebben. Cruz is weliswaar senator, maar zet zich flink af tegen z'n eigen partij in Washington. Zie bijvoorbeeld dit stuk voor wat voorbeeldjes. Cruz is niet bepaald populaire onder zijn collega's. Overigens schijnt de algehele opvatting van zo ongeveer iedereen die met Ted Cruz gewerkt heeft te zijn dat hij een enorme lul met vingers is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Even een vraagje hè, waarom wordt Cruz als niet-establishment gezien? Hij is toch gewoon senator?
Daar heeft het allemaal weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... voor Texas.Oftewel, daar kiezen ze niet snel iemand die ze als 'Establishment' zien. Het is gewoon een gun-nut, en die waarschijnlijk mede op basis van zijn naam en voorkomen (Cruz) ook onder de Spaanse bevolking en andere minderheden daar, een voordeeltje had op de andere kandidaten.
Thanks!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen 'anti-establishment' en 'buitenstaander'. Types als Trump en Carson zijn buitenstaanders omdat ze geen achtergrond in de politiek hebben. Cruz is weliswaar senator, maar zet zich flink af tegen z'n eigen partij in Washington. Zie bijvoorbeeld dit stuk voor wat voorbeeldjes.
Dit had ik al her en der gehoord jaquote:Cruz is niet bepaald populaire onder zijn collega's. Overigens schijnt de algehele opvatting van zo ongeveer iedereen die met Ted Cruz gewerkt heeft te zijn dat hij een enorme lul met vingers is.
Grassroots support helpt natuurlijk altijd, hoewel deze organisatie in het verleden zowel Howard Dean als Barack Obama heeft gesteund, dus met wisselend succes zou je kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:40 schreef Mani89 het volgende:
Ik kom dit verhaal vandaag overal tegen, is dit belangijk? Gaat dit invloed hebben?
Bernie Sanders Wins Support From Another Influential Grassroots Organization
http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=1twitter:nycjim twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 17:30:16Clinton campaign is worried about the “enthusiasm gap” between Hillary and Bernie. https://t.co/zQPsMOeMe8 https://t.co/SB1mfTlarH reageer retweet
Dat is ook niet heel gek natuurlijk. Uiteindelijk moeten kiezers niet alleen in polls zeggen dat ze op je gaan stemmen, maar ook daadwerkelijk op komen dagen tijdens de primaries.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:23 schreef Intellectueel het volgende:
Hillary kamp maakt zich ondertussen zorgen.http://www.nytimes.com/20(...)le=photo-spot-region®ion=top-news&WT.nav=top-news&_r=1twitter:nycjim twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 17:30:16Clinton campaign is worried about the “enthusiasm gap” between Hillary and Bernie. https://t.co/zQPsMOeMe8 https://t.co/SB1mfTlarH reageer retweet
Geen wonder. Clinton roept gewoon weinig enthousiasme op. Dat Sanders zo stijgt in de peilingen maakt gewoon duidelijk dat veel kiezers een alternatief zoeken. Persoonlijk begrijp ik dan weer niet dat Sanders dat alternatief is, maar dat mag zo onderhand bekend zijn hier.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:23 schreef Intellectueel het volgende:
Hillary kamp maakt zich ondertussen zorgen.http://www.nytimes.com/20(...)WT.nav=top-news&_r=1twitter:nycjim twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 17:30:16Clinton campaign is worried about the “enthusiasm gap” between Hillary and Bernie. https://t.co/zQPsMOeMe8 https://t.co/SB1mfTlarH reageer retweet
Bron: http://www.usatoday.com/s(...)nc-debates/78674580/quote:Martin O'Malley says DNC hurt presidential bid
Martin O’Malley kept his feud with the Democratic National Committee alive on Monday night, blaming his flagging presidential campaign squarely on an “undemocratic” debate schedule.
The former Maryland governor at the Iowa Brown and Black Forum criticized party chair Debbie Wasserman Schultz and simply responded “Yes” when asked whether the DNC was the reason he’s been unable to gain traction. The audience broke into 10 seconds of applause.
“I don’t make the rules,” he said. “The rules are made by other people. The DNC chair. We’ve never had such an undemocratic debate schedule as we have this year in the Democratic Party. And then to add insult to injury, they schedule these debates on Saturday nights when as few people will see them as possible.”
Het is sowieso bizar om O'Malley te weren. Bij de Republikeinen staan zeven mensen op het hoofdpodium, onder wie mensen die nationaal ongeveer gelijk scoren aan O'Malley.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:57 schreef Mani89 het volgende:
De democratische race is met 2,5 kandidaat al armoedig genoeg. Lijkt mij dat ze dat wel door de vingers zien.
Het is sowieso belachelijk dat media-organisaties, aan de hand van wat vage poll-resultaten bepalen wie er wel of niet aan een debat mee mogen doen, en wie first tier of second tier is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar om O'Malley te weren. Bij de Republikeinen staan zeven mensen op het hoofdpodium, onder wie mensen die nationaal ongeveer gelijk scoren aan O'Malley.
En dan komt er nog bij dat O'Malley en Sanders al genoeg worden benadeeld door de DNC en het debatschema dat overduidelijk stuurt op Hillary als kandidaat. Als NBC daar dan ook nog aan gaat meewerken door O'Malley uit te sluiten....
Trouwens: bij een eerder Republikeins debat is Paul gematst terwijl hij niet aan de criteria voldeed. Aangezien O'Malley gemiddeld 5 procent scoort in Iowa, met uitschieters naar 8 en 10 procent in sommige polls, zou het echt bizar zijn als ze hem gaan weren, mocht het gemiddelde de komende dagen zakken naar 4,8 of 4,9.
Hier zijn de volledige resultaten van Quinnipiac:quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:21 schreef martijnde3de het volgende:
Weer 2 peilingen waarbij Sanders voor ligt:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hier zijn de volledige resultaten van Quinnipiac:
http://www.quinnipiac.edu(...)etail?ReleaseID=2314
Duidelijk verschil naar geslacht.
Dat iemand populairder is onder kiezers van hetzelfde geslacht hoeft natuurlijk te betekenen dat simpelweg het feit dat een kandidaat van hetzelfde geslacht de reden is. Het kan best zijn dat die kandidaat zich bijvoorbeeld meer profileert op thema's die onder die groep belangrijk worden geacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja.![]()
Een slechtere reden (je eigen geslacht) om op iemand te stemmen is er wat mij betreft niet, dat zeg ik als 'fan' van Warren.
Daarnaast lijken de hogeropgeleiden iets meer op Clinton te stemmen of reken jij dat tot de statistische ruis?
Dat is zo maar ik heb HC nog niet betrapt op standpunten die specifiek voor de vrouwen goed zijn en daarnaast ben ik wellicht een beetje bevooroordeeld aangezien je de laatste jaren een beetje het sentiment hoort dat nu maar eens een vrouw de president moet worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat iemand populairder is onder kiezers van hetzelfde geslacht hoeft natuurlijk te betekenen dat simpelweg het feit dat een kandidaat van hetzelfde geslacht de reden is. Het kan best zijn dat die kandidaat zich bijvoorbeeld meer profileert op thema's die onder die groep belangrijk worden geacht.
Er is inderdaad nooit een Supreme Court ruling geweest over wat de term 'natural born' precies betekent, maar er is wel wetgeving geweest die letterlijk zei dat iemand met Amerikaanse ouders die buiten de VS geboren is een 'natural born citizen' is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:48 schreef Monolith het volgende:
Deze mevrouw betoogt dat de Cruz is geen 'natural born citizen'-roepers op wettelijke gronden nog wel eens gelijk konden hebben:
https://www.washingtonpos(...)bc379b12d_story.html
Als je het stuk nou had gelezen, dat had je gezien dat dat er ook instond.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:16 schreef Royyy het volgende:
[..]
Er is inderdaad nooit een Supreme Court ruling geweest over wat de term 'natural born' precies betekent, maar er is wel wetgeving geweest die letterlijk zei dat iemand met Amerikaanse ouders die buiten de VS geboren is een 'natural born citizen' is.
Naturalization Act of 1790
"the children of citizens of the United States, that may be born beyond sea, or out of the limits of the United States, shall be considered as natural born citizens".
Die wet is ondertussen vervangen, en in de huidige versie is dezelfde provisie te vinden, alleen zonder de benaming 'natural born'. De Naturalization Act of 1790 is, naast de Grondwet, de enige wet waarin die term ooit gebruikt is.
Naturalization Act of 1802
"the children of persons who now are or have been citizens of the United States shall though born out of the limits and jurisdiction of the United States be considered as citizens of the United States"
Ook volgens die wet is iemand zoals Cruz dus bij geboorte direct een US citizen, net zoals wanneer hij in de VS geboren zou zijn.
Jij baseert je natuurlijk heel erg op een beperkt aantal media-optredens. Sowieso is de perceptie van mensen in Europa heel anders dan mensen die veel meer geconfronteerd worden met daadwerkelijk campagnevoerende kandidaten met een hele organisatie die op lokaal niveau voor kandidaten campagne aan het voeren is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is zo maar ik heb HC nog niet betrapt op standpunten die specifiek voor de vrouwen goed zijn en daarnaast ben ik wellicht een beetje bevooroordeeld aangezien je de laatste jaren een beetje het sentiment hoort dat nu maar eens een vrouw de president moet worden.
NBC noch de Today Show zijn 'liberal bolwerken'. Laatstgenoemde is onder Fallon juist vrij laf en apolitiek. Niet het scherpe, ietwat cynische politieke commentaar dat Leno wel had.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:49 schreef Nintex het volgende:
De Trump trein rolt door terwijl om hem heen alle campagnes onder vuur liggen
Mooi optreden bij Jimmy Fallon, geeft wat tegenwicht aan al die zure linkse media die Trump neer zetten als een reincarnatie van Hitler. Opvallend dat zelfs bij zo'n liberaal/democrat bolwerk Trump de lachers op zijn hand krijgt als hij over Hillary begint. "We haven't even started yet" dat gaat nog spectaculair worden.
Ah, ik dacht dat ik het hele artikel gelezen had. Op de mobiele versie was er halverwege een enorm reclame blok, en ik dacht dat dat het eind van het artikel wasquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je het stuk nou had gelezen, dat had je gezien dat dat er ook instond.
Deze mevrouw betoogt onder andere ook juist dat dit nou juist niet impliceert dat het hier een 'natural born citizen' betreft. Ze stelt dat 'should be considered' aangeeft dat ze het dus niet zijn.
Rubio is geen moderate maar heeft wel goede banden met het establishment. Een interessante combinatie die hem best wel eens de winst zou kunnen brengen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:12 schreef Ashqelon het volgende:
Waarom wordt Rubio door velen in het zelfde rijtje geplaatst als Christie, Kasich en Bush terwijl dat allen duidelijke gematigde establishment kandidaten zijn.
Rubio is weliswaar gematigd op het vlak van immigration reform maar hij zit op veel andere vlakken dichter tegen Cruz aan dan tegen de eerder genoemde kandidaten heb ik het idee?
Het is meer een juridisch argument dan een taalkundig argument, naar aangezien ik geen jurist ben en van het Amerikaans recht al helemaal niet veel weet, zou ik echt niet kunnen beoordelen in hoeverre het betoog steekhoudend is.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:05 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat ik het hele artikel gelezen had. Op de mobiele versie was er halverwege een enorm reclame blok, en ik dacht dat dat het eind van het artikel was.
"Should be considered" is ook weer zo'n term die je op meerdere manieren kunt interpreteren. Als je het heel letterlijk neemt, zoals die mevrouw, zou het betekenen dat in elk geval apart zou moeten worden gekeken of zo iemand wel of niet een US citizen kan worden.
Maar 'considered' wordt ook vaak op andere manieren gebruikt, zoiets als "men vindt dat" (he is considered to be a hero, bijvoorbeeld). Daarnaast gaat het om een tekst van meer dan 200 jaar oud, toen taalgebruik heel anders was.
In de praktijk krijg je tegenwoordig automatisch citizenship in zo'n geval, dus het argument van deze mevrouw over de interpretatie komt in elk geval niet overeen met de huidige situatie.
Dit is waarschijnlijk echt zoiets waar ze nooit helemaal uit gaan komen. En ik zie het Supreme Court zich er ook niet de vingers aan branden als het om een presidentskandidaat gaat. Die zullen dan waarschijnlijk zeggen dat het een non-justiciable politieke kwestie is.
Maarja, liberals vinden toch altijd dat de 'original intent approach' voor interpretatie van de Grondwet verouderd is en niet meer gebruikt zou moeten worden, dus die kunnen hier niks op tegen hebben.
Ik betwijfel het eerlijk gezegd, welke kiezersgroepen die traditioneel geneigd zijn op een Democraat te stemmen spreekt Rubio nu echt duidelijk aan?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:12 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Rubio is geen moderate maar heeft wel goede banden met het establishment. Een interessante combinatie die hem best wel eens de winst zou kunnen brengen.
Oh zo, dat is inderdaad goed mogelijk alhoewel ik nog liever Trump heb dan Cruz, uitzonderlijk onsympathieke man en dat voor een rechts-extremist.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:35 schreef Gambetta het volgende:
Ik doelde vooral op winst in de primary, als het establishment zich achter één kandidaat gaat scharen om een Trump/Cruz winst te voorkomen.
Eens. Dit gezeur, een aantal jaar geleden al dat gedoe over de geboorteplaats van Obama, de ophef om de schoenen van Rubio vorige week.. het lijken wel een stel kleine kinderen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn dit ook onbenullige kwesties die er niet toe zouden moeten doen en ik zie sowieso geen bezwaar tegen een niet 'natural born citizen' als president (of hier een premier). Als Arnie wil en de steun van de bevolking krijgt dan zou hij wat mij betreft net zo goed president mogen zijn.
Kasich was toch die Lehman Brothers bankier?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:51 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Oh zo, dat is inderdaad goed mogelijk alhoewel ik nog liever Trump heb dan Cruz, uitzonderlijk onsympathieke man en dat voor een rechts-extremist.
Kasich zou natuurlijk de meest geschikte president zijn maar zijn kansen zijn niet al te groot en voor een belangrijk deel omdat hij bij de Republikeinen zelf niet zo goed ligt wat toch wel iets zegt over het Republikeinse electoraat.
Hij was inderdaad een tijd Managing Director bij Lehman. Trump heeft echter weinig van doen met het (gebrek aan) succes van Kasich's presidentscampagne, zijn kansen waren vanaf het begin al niet heel denderend alhoewel hij wel een goede kans maakt om vicepresident te worden als de Republikeinen Rubio naar voren schuiven en uiteindelijk de verkiezingen winnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Kasich was toch die Lehman Brothers bankier?
Hij viel Trump aan (domme zet) en kreeg toen de volle laag:
Praktisch einde campagne als je zo voor lul staat en 24 miljoen mensen kijken.
bronquote:Joe Biden just trolled Hillary Clinton. Big time.
Joe Biden may well be the most honest man in Washington. That's a very good thing if you are a member of the political press and, at the moment, not a very good thing if you are Hillary Clinton.
Witness Biden's interview Monday night with CNN's Gloria Borger. Borger asked the vice president to explain why Bernie Sanders has found so much success in his challenge to Clinton for the 2016 Democratic presidential nomination. Here's how Biden answered:
BIDEN: I think that -- that Bernie is speaking to a yearning that is deep and real, and he has credibility on it. And that is the absolute enormous concentration of wealth in a small group of people with the new class now being able to be shown being left out. There used to be a basic bargain. If you contributed to the profitability of an enterprise, you got to share in the profit. That's been broken. Productivity is up, wages are stagnant.
BORGER: But Hillary's talking about that, and....
BIDEN: Well, it's -- but it's -- it's relatively new for Hillary to talk about that. Hillary's focus has been other things up to now, and that's been Bernie's -- no one questions Bernie's authenticity on those issues.
Cue groans in Clinton campaign headquarters.
In an interview with the "Today" show Tuesday morning at the White House, Biden sought to clean up the controversy caused by his comments to Borger -- noting that "what I meant was for the last five years she’s been engaged in foreign policy -- for four years here." As for Sanders, "even when income inequality wasn’t as serious as it is today, it was his drumbeat,” Biden said. “[Clinton's] coming up with some very good ideas but Bernie is pushing the envelope on this.”
Read between the lines of Biden's answers and you get this: Bernie Sanders is doing better than most people expected because he's authentic and actually believes what he says. Hillary is fine but, let's be honest, she is talking about these issues now because Bernie is forcing her hand. He's credible on issues of economic inequality; she's not really.
It's not all that surprising that Biden threw Clinton under the bus to Borger if you remember the duo's history. During his long consideration of a 2016 run against Clinton, Biden -- and his inner circle -- made it very clear that he resented Clinton's attempts to cast herself as the natural heir to Obama's two terms in office. And it's no secret that Biden has long viewed Clinton as an overly cautious, poll-tested sort of politician -- the antithesis of his say-what-you-mean-and-mean-what-you-say approach to public life.
Biden did offer a bit of a warning to Clinton (and everyone else running for the Democratic nod) when he announced, back in October 2015, that he wouldn't run for the nomination. "I intend to speak out clearly and forcefully, to influence as much as I can where we stand as a party and where we need to go as a nation," Biden said at the time.
Regardless, Biden's comments could hardly come at a worse time for Clinton -- or a better one for Sanders. Clinton's widely assumed lead in Iowa appears to be eroding with less than three weeks to go before the caucuses -- raising the possibility that the Vermont socialist could sweep the first two states to vote and throw what looked like something close to a coronation for Clinton into chaos.
Biden, of course, knows what he is doing. Which is what makes it all the more delicious, politically speaking.
De partijen staan tegenwoordig dusdanig diametraal tegenover elkaar dat dit steeds meer het geval gaat zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:11 schreef Yi-Long het volgende:
Afgelopen nacht even de State of the Union bekeken, (en daarna het weerwoord van de Republikeinen).
Het lijkt gewoon absoluut geen reet uit te maken wat Obama zegt, of wat de feiten zijn: De Republikeinen zijn van mening dat alles mis is, en dat alles de schuld van Obama/Democraten is.
In de studio bij CNN werd het Republikeinse antwoord op de SotU, door Nikki Haley, vrij positief ontvangen, behalve dat een Republikeinse conservative in dat panel haar TE kritisch op de eigen partij vond(!)Ik persoonlijk vond Haley vooral overkomen als een cyborg die een standaard prietpraatje op stond te hangen, uiteraard vol met de gebruikelijke 'God', 'our forefathers', 'the 2nd amendment', en uiteraard Obama-bashing...
Wel fijn was dat dit de eerste keer in lange tijd was dat ze (CNN) even 20-25 minuutjes uittrokken om het over Bernie Sanders te hebben, dus interview, reactie op de nieuwe polls, de uitspraken door Biden over Sanders (dat die nou eenmaal zich al veel langer heeft bezig gehouden met 'distribution of wealth' dan Hillary), wat gezien werd als een 'aanval' op Hillary, maar volgens mij gewoon inhoudelijk klopt en een geldig argument is waarom hij op dat issue gewoon beter scoort onder de aanhang dan Hillary, die zich er pas een paar weken over druk lijkt te maken...
Verstandige woorden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:31 schreef Monolith het volgende:
BIDEN: I think that -- that Bernie is speaking to a yearning that is deep and real, and he has credibility on it. And that is the absolute enormous concentration of wealth in a small group of people with the new class now being able to be shown being left out. There used to be a basic bargain. If you contributed to the profitability of an enterprise, you got to share in the profit. That's been broken. Productivity is up, wages are stagnant.
BORGER: But Hillary's talking about that, and....
BIDEN: Well, it's -- but it's -- it's relatively new for Hillary to talk about that. Hillary's focus has been other things up to now, and that's been Bernie's -- no one questions Bernie's authenticity on those issues.
Misschien vind je het gezeik, maar dit is in potentie een heel interessant topic (bv de discussie over Cruz z'n citizenship of het weinige enthousiasme dat Clinton oproept) dus moet je dan echt weer een post maken met allerlei toevoegingen als 'zure linkse media'?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:49 schreef Nintex het volgende:
De Trump trein rolt door terwijl om hem heen alle campagnes onder vuur liggen
Mooi optreden bij Jimmy Fallon, geeft wat tegenwicht aan al die zure linkse media die Trump neer zetten als een reincarnatie van Hitler. Opvallend dat zelfs bij zo'n liberaal/democrat bolwerk Trump de lachers op zijn hand krijgt als hij over Hillary begint. "We haven't even started yet" dat gaat nog spectaculair worden.
Je kan alles zeggen over Trump, maar hij maakt toch wel gehakt van zulke figuren en Hillary moet nog komen(ALS hij wint). Wat een genot.quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:07 schreef Nintex het volgende:
[..]
Kasich was toch die Lehman Brothers bankier?
Hij viel Trump aan (domme zet) en kreeg toen de volle laag:
Praktisch einde campagne als je zo voor lul staat en 24 miljoen mensen kijken.
Moet die man komisch overkomen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Beathoven het volgende:
Bernie Sanders gaat de nieuwe president worden
Clinton is gepasseerd en heeft geen weerwoord. Trump is "ver" gepasseerd...
Het is nog een lange weg maar Bernie's verhaal is consequent en spreekt zowel democraten, independents als republikeinen aan. Het zou het vreemd moeten lopen wil zijn campagne imploderen.
Don't shoot the messenger, Cenk is ok en heeft de feiten. Beter dan die ouwewijven van Fok Fox.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Moet die man komisch overkomen?
en ALS Hillary wint, dat is geen gelopen race.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:00 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Je kan alles zeggen over Trump, maar hij maakt toch wel gehakt van zulke figuren en Hillary moet nog komen(ALS hij wint). Wat een genot.
De cijfers van Bernie stijgen, maar ik zie het welquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
en ALS Hillary wint, dat is geen gelopen race. Trump zijn stijl bij debatteren doet mij erg denken aan die van Wilders en Fortuyn.
Ik begin er steeds meer in te geloven dat hij het kan winnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
De cijfers van Bernie stijgen, maar ik zie het wel
Inderdaad. Hij heeft wat eigenaardigheden maar inhoudelijk is hij een prima journalist. Datzelfde geldt voor zijn vaste medewerkers (vooral 4 mensen die je voor de camera's ziet bij hun nieuwsprogramma): stuk voor stuk zeer intelligente journalisten die zo goed mogelijk hun feiten op een rijtje hebben. Het meest gecharmeerd ben ik van Ben Mankiewicz.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger, Cenk is ok en heeft de feiten. Beter dan die ouwewijven van Fok Fox.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begin er steeds meer in te geloven dat hij het kan winnen.
Ik zou niet weten of meerdere kandidaten per partij nog zijn toegestaan. In de begintijd van de VS kon dat nog wel, maar werden er ook meerdere stemmen uitgebracht waarbij de persoon met de meeste stemmen president werd en de nummer twee zijn vice president.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen de Democraten ervoor kiezen om met twee kandidaten de race in te gaan? Er is toch niets wat dat verbiedt? Iedereen die hiervoor in aanmerking komt (nationaliteit, leeftijd, geboren zijn in de USA, geen afgenomen kiesrecht) mag zich toch kandidaat stellen?
Ik zou anders in ieder geval nog even wachten met de primary's aangezien het duidelijk is dat Sanders aan het inlopen is op Rodham. Dadelijk houd je ze net te vroeg en kies je voor de verkeerde kandidaat.
Wettelijk is het afaik gewoon toegestaan maar het gaat in tegen interne partijreglementen want het zou natuurlijk niet verstandig zijn om twee Democratische kandidaten naar voren te schuiven omdat je zoals Monolith al aangaf de stemmen dan split en Nederlandse praktijken krijgt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen de Democraten ervoor kiezen om met twee kandidaten de race in te gaan? Er is toch niets wat dat verbiedt? Iedereen die hiervoor in aanmerking komt (nationaliteit, leeftijd, geboren zijn in de USA, geen afgenomen kiesrecht) mag zich toch kandidaat stellen?
Ik zou anders in ieder geval nog even wachten met de primary's aangezien het duidelijk is dat Sanders aan het inlopen is op Rodham. Dadelijk houd je ze net te vroeg en kies je voor de verkeerde kandidaat.
Dat ligt in de VS wat anders. Iedereen kan zich namens welke partij dan ook verkiesbaar stellen. Als Sanders opeens zou besluiten om als Republikein mee te gaan doen, kan niemand hem tegenhouden. De partijen hebben daar niks over te zeggen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:00 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Iedereen die ervoor in aanmerking komt mag zich inderdaad kandidaat stellen maar niet voor welke partij net zoals je je in Nederland verkiesbaas mag stellen maar niet zomaar namens elke partij want daar gaat de partij zelf over.
Het nominatieproces van de twee grote partijen is geen wettelijk vastgelegd concept, maar het resulteert feitelijk altijd in één partijkandidaat. Aan de primaries kan je gewoon meedoen als je aan de voorwaarden voldoet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:04 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat ligt in de VS wat anders. Iedereen kan zich namens welke partij dan ook verkiesbaar stellen. Als Sanders opeens zou besluiten om als Republikein mee te gaan doen, kan niemand hem tegenhouden. De partijen hebben daar niks over te zeggen.
Ze kunnen het zo iemand natuurlijk wel flink lastig maken door hem niet financieel te steunen, niet aan debatten mee te laten doen, etc. Maar ze kunnen niet voorkomen dat iemand onder hun partijnaam aan een verkiezing meedoet.
Ja, klopt inderdaad dat trucje heeft Bloomberg ook meer dan eens uitgehaald met de burgemeestersverkiezingen maar ik bedoelde dat als er in de primaries eenmaal een kandidaat is gekozen dat niet iemand zich daarna nog namens dezelfde partij kandidaat kan stellen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:04 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat ligt in de VS wat anders. Iedereen kan zich namens welke partij dan ook verkiesbaar stellen. Als Sanders opeens zou besluiten om als Republikein mee te gaan doen, kan niemand hem tegenhouden. De partijen hebben daar niks over te zeggen.
Ze kunnen het zo iemand natuurlijk wel flink lastig maken door hem niet financieel te steunen, niet aan debatten mee te laten doen, etc. Maar ze kunnen niet voorkomen dat iemand onder hun partijnaam aan een verkiezing meedoet.
Trump's stijl gaat voorbij Wilders en Fortuyn. Veel facistischer. Wilders tipt het facisme soms een beetje aan. Fortuyn heb ik er niet op kunnen betrappen. Wilders zou nooit zover gaan een Marokkaanse vrouw de zaal uit te werken die alleen maar daar staat en alle moslims uit het land te willen zetten. Hij piekte veel te vroeg. Als hij het gewenste effect had willen bereiken, had hij het een jaartje rustig aan moeten doen en dan net voor de verkiezingen over die muur moeten beginnen, de moslims die het land van 'm uitmoeten en andere zaken waarmee je republikeinen ophitst. Nu zakt dat allemaal langzaam weg en moet hij naar iets zoeken dat het voorgaande dik overtreft qua grootspraak. Dat gaat 'm niet meer lukken. Z'n spindoctor is niet zo goed qua planning.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
en ALS Hillary wint, dat is geen gelopen race.
Hij wordt steeds meer de comeback 'kid'.
Trump zijn stijl bij debatteren doet mij erg denken aan die van Wilders en Fortuyn. Sanders is DE kandidaat waarvan Trump niet kan stellen dat die in de zak van de miljardairs en bedrijven zit. Als Trump daarover begint dan staat hij met 3-0 achter aangezien Trump zelf kandidaten heeft omgekocht. Op een gebrek aan consistentie kan Trump hem ook niet pakken.
Ze kiezen sowieso voor de verkeerde kandidaat, of dat nu de unlikeable Clinton is (die het in peilingen steeds vaker aflegt tegen Republikeinen) of de straks 75-jarige Sanders.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee. Er zijn twee democratische kandidaten. En de derde is inderdaad independent.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:07 schreef Tanin het volgende:
In principe is er 1 democratische kandidaat, de ander is dan "onafhankelijk", denk ik?
Bernie Sanders doet me qua "aura" wat aan Rumi denken. Rumi kreeg in zijn tijd Christenen, Joden en Moslims bijelkaar die er allen om rouwden toen hij overleed. Bernie heeft dat effect op zowel democraten als republikeinen. En dat is opvallend, dat hij zelfs onder republikeinen populairder schijnt te worden ten koste van Cruz en Trump. Hij trekt bevolking van diverse komaf aan en ik denk dat deze man hele sterke papieren heeft om Hillary totaal achter zich te laten en Obama op te volgen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:37 schreef Mani89 het volgende:
Het oprechte enthousiasme en vuur van Bernie is echt mooi om te zien.
Inhoudelijk sterk programma inderdaad maar wel weinig echte discussie tussen de presentatoren omdat die het vaak roerend met elkaar eens zijn en dat vind ik een minder aspect. Wat vind je van Ana?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij heeft wat eigenaardigheden maar inhoudelijk is hij een prima journalist. Datzelfde geldt voor zijn vaste medewerkers (vooral 4 mensen die je voor de camera's ziet bij hun nieuwsprogramma): stuk voor stuk zeer intelligente journalisten die zo goed mogelijk hun feiten op een rijtje hebben. Het meest gecharmeerd ben ik van Ben Mankiewicz.
Sanders dik op 1? Waar mag dat op gebaseerd zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sanders is de lachende derde.. en nu dik op 1. Sanders is stabiel en een staatsman. Hillary gaat 'm niet meer inhalen en zowel zij als Trump hebben hun kruit verschoten.
Hij staat op 1 in New Hampshire, Iowa en de trends in de polls volgen in zijn voordeel. Dit gaat dik worden. Mede omdat Trump en Hillary's campagne niet in het nadeel van Sanders gaat werken. Die pakken 'm met handschoenen aan.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sanders dik op 1? Waar mag dat op gebaseerd zijn?
Sanders heeft het niet het netwerk en de mogelijkheden die Hillary heeft. Hij gaat ook niet met de botte bijl inhakken op de Clintons (wilde niet eens het e-mail gebeuren gebruiken). Als hij even een moment niet op let dan veegt ze hem van het podium. Wellicht in het eerst volgende debat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sanders is de lachende derde.. en nu dik op 1. Sanders is stabiel en een staatsman. Hillary gaat 'm niet meer inhalen en zowel zij als Trump hebben hun kruit verschoten.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij staat op 1 in New Hampshire, Iowa en de trends in de polls volgen in zijn voordeel. Dit gaat dik worden. Mede omdat Trump en Hillary's campagne niet in het nadeel van Sanders gaat werken. Die pakken 'm met handschoenen aan.
klik
de polls zijn het niet eensquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:14 schreef martijnde3de het volgende:
Heb weer wat peilingen van Iowa:
Trump 28, Cruz 26, Rubio 13, Carson 8, Bush 6, Christie 3, Paul 3, Huckabee 3, Kasich 3, Fiorina 3, Santorum 2
Cruz 25, Trump 22, Rubio 12, Carson 11, Bush 4, Paul 5, Christie 3, Huckabee 3, Kasich 2, Fiorina 2, Santorum 1
Clinton 46, Sanders 40, O'Malley 8
http://www.publicpolicypo(...)Release_IA_11216.pdf
http://www.desmoinesregis(...)mp-attacks/78684344/
Nee hij staat niet op 1 in NH en Iowa. Hij staat op 1 in NH, in Iowa gaat Clinton nog nipt aan de leiding in de poll gemiddelden van RCP. Zijn echter beiden wel staten met een vrij typisch Sanders electoraat, oftewel erg blank.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij staat op 1 in New Hampshire, Iowa en de trends in de polls volgen in zijn voordeel. Dit gaat dik worden. Mede omdat Trump en Hillary's campagne niet in het nadeel van Sanders gaat werken. Die pakken 'm met handschoenen aan.
klik
Dus omdat Sanders niet met modder naar andere kandidaten gooit als het niet over de inhoud, maar over de toekomst gaat, is hij kansloos? Ik zie het varen van z'n eigen koers in een campagne waarin anderen op de man spelen juist als een grote plus voor zijn succes.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Sanders heeft het niet het netwerk en de mogelijkheden die Hillary heeft. Hij gaat ook niet met de botte bijl inhakken op de Clintons (wilde niet eens het e-mail gebeuren gebruiken). Als hij even een moment niet op let dan veegt ze hem van het podium. Wellicht in het eerst volgende debat.
Hij is Biden z'n favoriete kandidaat, Hillary mag 'm, Trump mag 'm. En hij is misschien wel de meest consistente kandidaat tot dusver. En reken maar dat hij z'n huishoudboekje op orde heeft.quote:Het black lives matter gebeuren bleef de vorige keer nogal aan hem kleven. Daarbij is het ook een kwestie van voter turn-out. Er zullen best veel hipsters zijn die zijn idee van gelegaliseerde drugs goed vinden, maar zijn ze wel geregistreerd? Dat blijft overigens ook de vraag bij Trump, maar die heeft een zeer loyale en actieve fanbase.
Tot slot kloppen zijn economische plannen gewoon niet. Gratis onderwijs, hoe ga je dat door een republikeins congres loodsen en wie gaat dat allemaal betalen? Daarbij laat de partijleiding van de democraten de kans op de eerste vrouwelijke president na de eerste zwarte president echt niet schieten. Zeker niet als Trump de frontrunner is bij de republikeinen.
South Carolina gaat Clinton echt met een enorme voorsprongquote:Op woensdag 13 januari 2016 23:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hij staat niet op 1 in NH en Iowa. Hij staat op 1 in NH, in Iowa gaat Clinton nog nipt aan de leiding in de poll gemiddelden van RCP. Zijn echter beiden wel staten met een vrij typisch Sanders electoraat, oftewel erg blank.
Ja, dat is natuurlijk een vrij zwarte staat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
South Carolina gaat Clinton echt met een enorme voorsprong
http://www.washingtonexaminer.com/poll-trump-nears-50-in-3-way-race-gop-likes-strong-bold-over-conservative/article/2580352quote:Currently, Trump leads the YouGov poll with 36 percent. Cruz follows at 20 percent and Rubio is third at 11 percent. In a three-way race, it's Trump at 45 percent, Cruz 30 percent, Rubio 21 percent.
Jeb is nog mislukter dan Dubyou en die gekke Carson is er ook mooi uit.quote:
Valt me op dat ze niet ook gevraagd hebben Cruz/Rubio, Trump/Rubio, Trump/Cruz dat wilden ze Rubio niet aan doen denk ik.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jeb is nog mislukter dan Dubyou en die gekke Carson is er ook mooi uit.
Maar die 3 malloten aan de top staan er nog.
dat zal wel nietquote:Op donderdag 14 januari 2016 00:06 schreef Nintex het volgende:
[..]
Valt me op dat ze niet ook gevraagd hebben Cruz/Rubio, Trump/Rubio, Trump/Cruz dat wilden ze Rubio niet aan doen denk ik.
Een steekhoudend verhaal, ja. Het grootste probleem voor Sanders is dat hij maar een klein campagnebudget heeft, Hillary Rodham heeft veel meer geld te besteden dankzij al die PAC's, desondanks gaat het er om spannen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:37 schreef Mani89 het volgende:
Het oprechte enthousiasme en vuur van Bernie is echt mooi om te zien.
Als de Republikeinen zo achterlijk zijn om daar niet mee in te stemmen dan kan je daar weinig aan doen, dat wil niet zeggen dat je mee moet gaan in dat domme beleid. 'Gratis' onderwijs of gewoon simpelweg 'goedkoop' onderwijs is zinvol beleid, in de meeste 'westerse' landen doen ze dit. Idem voor gezondheidszorg. Het zorgt ervoor dat je als maatschappij niet mensen hun talenten verspilt, of in ieder geval minder onnodig, en het zorgt ervoor dat mensen niet direct failliet gaan zo gauw ze eens wat tegenslag hebben. Weet jij welk percentage van de faillissementen in de USA wordt veroorzaakt door ziekte en medische kosten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:27 schreef Nintex het volgende:
Tot slot kloppen zijn economische plannen gewoon niet. Gratis onderwijs, hoe ga je dat door een republikeins congres loodsen en wie gaat dat allemaal betalen? Daarbij laat de partijleiding van de democraten de kans op de eerste vrouwelijke president na de eerste zwarte president echt niet schieten. Zeker niet als Trump de frontrunner is bij de republikeinen.
De vraag is wat voor extra kracht dat geld geeft. Ze kan 'm nergens op aanpakken. Als ze dat wel probeert, gaat ze mogelijk nog harder naar beneden. Dus moet ze haar eigen koers blijven varen, net als Bernie.. maar daar lijkt bij Hillary de klad een beetje in te komen. Daarbij heeft Trump het vizier vol op Hillary en niet op Bernie. Niet dat het Bernie's wens is maar hij profiteert daar ook wel van.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een steekhoudend verhaal, ja. Het grootste probleem voor Sanders is dat hij maar een klein campagnebudget heeft, Hillary Rodham heeft veel meer geld te besteden dankzij al die PAC's, desondanks gaat het er om spannen.
Alleen jammer dat de eerst gekleurde president geen meevaller was en de eerste vrouw zal dat evenmin zijn. Dan heb ik toch meer vertrouwen in Ben Carson en Sarah Palin.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:27 schreef Nintex het volgende:
Daarbij laat de partijleiding van de democraten de kans op de eerste vrouwelijke president na de eerste zwarte president echt niet schieten. Zeker niet als Trump de frontrunner is bij de republikeinen.
Ik moet het volgens mij vaak benadrukken in dit topic, maar verkiezingen in de VS zijn wel even wat anders dan die in Nederland. Het gaat niet enkel om wat debatjes op nationaal niveau, maar ook enorm om lokaal campagne voeren. Dat vereist gewoon heel veel geld en / of vrijwilligers.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De vraag is wat voor extra kracht dat geld geeft. Ze kan 'm nergens op aanpakken. Als ze dat wel probeert, gaat ze mogelijk nog harder naar beneden. Dus moet ze haar eigen koers blijven varen, maar daar lijkt de klad een beetje in te komen.
Tja ik heb ook meer vertrouwen in clown Bassie dan in jou, maar dat lijkt me ook geen reden om dit topic ermee te gaan vervuilen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de eerst gekleurde president geen meevaller was en de eerste vrouw zal dat evenmin zijn. Dan heb ik toch meer vertrouwen in Ben Carson en Sarah Palin.
En hoe komt Bernie dan zo hoog als hij het met minder doet. Verwacht je dat de lokale campagnes het verschil gaan maken?quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet het volgens mij vaak benadrukken in dit topic, maar verkiezingen in de VS zijn wel even wat anders dan die in Nederland. Het gaat niet enkel om wat debatjes op nationaal niveau, maar ook enorm om lokaal campagne voeren. Dat vereist gewoon heel veel geld en / of vrijwilligers.
Het zorgt ervoor dat de kiezers veel meer Hillary Rodham's team haar propaganda horen. "Stem op mij want...". Het is gemakkelijk om mensen iets wijs te maken. Sanders zien ze veel minder en dat is niet goed voor de naamsbekendheid. Let wel, ik heb het over de doorsnee burger.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De vraag is wat voor extra kracht dat geld geeft.
Dat is waar, hij is onkreukbaar. Ook in dit filmpje zie je hoe authentiek hij is: Ok, hij moet geen fistbump doen maar je merkt dat hij authentiek is. Zie het stuk van het gesprek over dr. King, zie ook het feit dat hij daar in een kapperszaak gaat zitten terwijl die gewoon open is, welke andere kandidaat doet dat?quote:Ze kan 'm nergens op aanpakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor hem dat het viral gaat op het internet en dat de doorsnee burger op die manier in ieder geval weet waar hij voor kan stemmen.
Sanders heeft het momentum mee. Hopelijk komt het niet te laat, over een paar weken heb je al de eerste primary.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Bernie heeft echt flink wat geld opgehaald hoor. Die super PACs maken nog niet echt heel veel verschil. Ik heb je net al aangegeven dat Iowa en met name NH vrij typische Bernie states zijn qua demografie.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En hoe komt Bernie dan zo hoog als hij het met minder doet. Verwacht je dat de lokale campagnes het verschil gaan maken?
De oude manieren om het volk te bereiken zijn natuurlijk ook niet meer wat het geweest zijn. Flyeren door vrijwilligers zoals hier genoemd, dat sloeg vroeger aan. Nu heb je het internet met Facebook en twitter. Sanders doet het leuk op social media, en z'n fansites met miljoenen volgers doen dat ook. Hillary werd door 'the other 98%' met de kop 'Hillary's lies just got DEBUNKED.'weggezet als iemand die leugens verkoopt. Dat soort koppen met onderstaande subkop spreekt de kiezer wel aan. Daar kan geen campagneteam met geld tegenop.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zorgt ervoor dat de kiezers veel meer Hillary Rodham's team haar propaganda horen. "Stem op mij want...". Het is gemakkelijk om mensen iets wijs te maken. Sanders zien ze veel minder en dat is niet goed voor de naamsbekendheid. Let wel, ik heb het over de doorsnee burger.
Het is natuurlijk deels Bernie als hoofdpersoon en deels georkestreerd door een producer, die de juiste locatie, setup en de juiste persoon selecteert voor het interview.. Zijn campagneteam doet het hier ontzettend goed, maar Sanders maakt het verschil.quote:Dat is waar, hij is onkreukbaar. Ook in dit filmpje zie je hoe authentiek hij is: Ok, hij moet geen fistbump doen maar je merkt dat hij authentiek is. Zie het stuk van het gesprek over dr. King, zie ook het feit dat hij daar in een kapperszaak gaat zitten terwijl die gewoon open is, welke andere kandidaat doet dat?
Het internet gaat dat verschil wel makenquote:Ik hoop voor hem dat het viral gaat op het internet en dat de doorsnee burger op die manier in ieder geval weet waar hij voor kan stemmen.
Sanders heeft het momentum mee. Hopelijk komt het niet te laat, over een paar weken heb je al de eerste primary.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zorgt ervoor dat de kiezers veel meer Hillary Rodham's team haar propaganda horen. "Stem op mij want...". Het is gemakkelijk om mensen iets wijs te maken. Sanders zien ze veel minder en dat is niet goed voor de naamsbekendheid. Let wel, ik heb het over de doorsnee burger.
[..]
Dat is waar, hij is onkreukbaar. Ook in dit filmpje zie je hoe authentiek hij is: Ok, hij moet geen fistbump doen maar je merkt dat hij authentiek is. Zie het stuk van het gesprek over dr. King, zie ook het feit dat hij daar in een kapperszaak gaat zitten terwijl die gewoon open is, welke andere kandidaat doet dat?
Los hiervan, de 'zwarte' stem heeft hij binnen als die mensen dit zien, je merkt dat hij zich oprecht ten tijde van dr. King al druk maakte om racisme en dit actief bestreed.Laat ik vooropstellen dat het helemaal prima is om een kandidaat te steunen en enthousiast te zijn. Dit begint alleen een beetje uit de klauw te lopen. Denk je oprecht dat de zwarte kiezer zich en masse gaat scharen achter een 74-jarige man afkomstig uit een van de meest blanke staten van de VS op basis van.. een YouTube filmpje? Heb je enig idee van de nauwe banden die de Clintons de afgelopen 25 jaar hebben opgebouwd binnen de zwarte gemeenschap? Ik hoop voor je dat de Sanders-campagne inziet dat ze de oorlog niet gaan winnen met een YouTube filmpje, anders is deze campagne snel gelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor hem dat het viral gaat op het internet en dat de doorsnee burger op die manier in ieder geval weet waar hij voor kan stemmen.
Sanders heeft het momentum mee. Hopelijk komt het niet te laat, over een paar weken heb je al de eerste primary.
Ik heb het idee dat veel mensen in dit topic de zaken niet altijd los kunnen zien van hun persoonlijke voorkeur. Men is er heilig van overtuigd dat Sanders de beste kandidaat is, en als hij dan niet wint is de enige logische verklaring dat de kiezer niet goed is geïnformeerd. Dan is de media de schuldige. Of Super PACs. De waarheid is dat Hillary Clinton ontzettend populair is binnen de Democratische Partij, en met name onder minderheden. Daar heeft ze het grootkapitaal niet voor nodig. Kiezers kunnen andere dingen belangrijk vinden dan wij. Vergeet dat niet.
Sanders is de eerste in een hele lange reeks aan kandidaten die vele groepen weet aan te spreken, en ik weet niet in welke tijd je leeft maar 'het internet / social media' is anno 2016 het platform voor de Amerikaan. Als Amerikanen lezen dat Trump Bernie interessant vindt, dat Biden 'm aanprijst en dat z'n plannen doorgerekend zijn en de burger 1200 dollar per jaar oplevert dan gaat dat ver over het hokjesdenken heen. Burgers zien daar wel wat in. Het is niet dit youtube filmpje, maar de hele reeks aan berichten die voor Bernie spreken. En als je door vriend 'en' vijand wordt geprezen, dan sta je ver boven de enkeling met veel geld.quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:57 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat het helemaal prima is om een kandidaat te steunen en enthousiast te zijn. Dit begint alleen een beetje uit de klauw te lopen. Denk je oprecht dat de zwarte kiezer zich en masse gaat scharen achter een 74-jarige man afkomstig uit een van de meest blanke staten van de VS op basis van.. een YouTube filmpje? Heb je enig idee van de nauwe banden die de Clintons de afgelopen 25 jaar hebben opgebouwd binnen de zwarte gemeenschap? Ik hoop voor je dat de Sanders-campagne inziet dat ze de oorlog niet gaan winnen met een YouTube filmpje, anders is deze campagne snel gelopen.
Ik heb het idee dat veel mensen in dit topic de zaken niet altijd los kunnen zien van hun persoonlijke voorkeur. Men is er heilig van overtuigd dat Sanders de beste kandidaat is, en als hij dan niet wint is de enige logische verklaring dat de kiezer niet goed is geïnformeerd. Dan is de media de schuldige. Of Super PACs. De waarheid is dat Hillary Clinton ontzettend populair is binnen de Democratische Partij, en met name onder minderheden. Daar heeft ze het grootkapitaal niet voor nodig. Kiezers kunnen andere dingen belangrijk vinden dan wij. Vergeet dat niet.
Het gaat niet over likes en retweets, het gaat over likes en retweets + inhoud.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:05 schreef Gambetta het volgende:
Nee. Nog een misvatting die vaak terugkomt is dat Sanders gaat winnen omdat hij zo populair is op het web. Als ik het internet moet geloven had Howard Dean in 2004 de Democratische nominatie gewonnen en zaten we nu in de eerste termijn van de Ron Paul-regering. Met likes en retweets ga je geen verkiezingen winnen. Verkiezingen win je door je achterban zo ver te krijgen om in hartje winter naar de stembus te gaan. Ik denk dat Sanders in Iowa daar meer moeite mee zal hebben dan Clinton. De Clinton-kiezer is wat betrouwbaarder op dat gebied. In New Hampshire heeft hij daarnaast het probleem dat independents de keuze hebben om in de Republikeinse óf in de Democratische primary te stemmen. De anti-establishment kiezer zal dus moeten kiezen tussen Trump en Sanders. Ik heb een vermoeden dat Trump Sanders op die manier flink wat stemmen gaat kosten.
Je maakte een kleine blunder, kan gebeuren. Maar reken dat mij niet aan.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:10 schreef Gambetta het volgende:
Het principe verandert niet, maar ik heb het idee dat ik tegen een muur sta te praten. We zullen zien hoe het loopt.
Jij wil beweren dat het internet van 2004 en de social media van 2015 nu gelijk zijn, met je argument over likes en tweets, iets dat beide nog helemaal niet bestond in 2004 omdat de platformen er nog niet waren. De invloed van het internet van toen en nu zijn twee hele andere takken van sport. Je kunt 2004 ook niet met 1994 vergelijken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:18 schreef Gambetta het volgende:
Als we zo gaan beginnen.. Jouw hele argument bestaat uit het roepen dat "het internet" en social media ontzettend belangrijk zijn bij het bepalen van de winnaar van de voorverkiezingen. Ik toon aan dat de geschiedenis ons leert dat "het internet" geen goede graadmeter is omdat dat buitenproportioneel wordt gebruikt door jongeren. Jongeren zijn minder geneigd om te stemmen dan ouderen. Ouderen zitten veel minder op het internet. Ik verwijs naar het Ron Paul fiasco. Jij kaatst vervolgens terug dat.. social media ontzettend belangrijk is. Ja, oké dan. Daar kan ik moeilijk nog een keer serieus op ingaan.
De partij zal er idd niet blij mee zijn, maar ik kan me voorstellen dat als Sanders ziet dat hij veel Democratische stemmers achter zich heeft, maar ook prima scoort bij twijfelaars/independents, en Republikeinen die niet op de Republikeinse kandidaat willen stemmen, dat hij dan er toch voor kiest om als Indie mee te gaan doen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of meerdere kandidaten per partij nog zijn toegestaan. In de begintijd van de VS kon dat nog wel, maar werden er ook meerdere stemmen uitgebracht waarbij de persoon met de meeste stemmen president werd en de nummer twee zijn vice president.
Als independent runnen mag natuurlijk altijd. Voor een partij zelf heeft een dergelijke aanpak eerder negatieve gevolgen vanwege het splitsen van de stemmen en die zullen dat aan ook niet doen.
Denk je nou werkelijk dat tweets en likes een beter beeld geven van de campagne dan wetenschappelijke peilbureaus? Tsja, als je dat echt denkt houdt het op. Overigens ook exact hetzelfde geluid dat de Ron Paul aanhangers in 2012 lieten horen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat het internet van 2004 en de social media van 2015 nu gelijk zijn, met je argument over likes en tweets, iets dat beide nog helemaal niet bestond in 2004 omdat de platformen er nog niet waren. De invloed van het internet van toen en nu zijn twee hele andere takken van sport. Je kunt 2004 ook niet met 1994 vergelijken.
De Obama campagne lag iets meer in dezelfde graadmeter. Kijk maar eens of dat een beetje overeenkomt. tweets en likes geven wel beter aan wat mensen echt interesseert dan bepaalde polls die verneukt kunnen worden. De Fok poll is ook niet representatief voor de verkiezingsuitslag omdat sommige groepen niet stemmen omdat het niet alle groepen aantrekt. Maar iedere groep in de samenleving gebruikt social media en liked en deelt wat 'm aanspreekt met vaak een bijschrift erbij, daaruit vallen veel beter bepaalde trends op te maken.
Sanders heeft een independent-bid al meteen uitgesloten omdat hij beseft dat dat zou leiden tot een Republikeinse overwinning. Verder zou Sanders wel gek zijn als hij Warren op zijn ticket zou plaatsen, die spreken dezelfde doelgroep aan.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De partij zal er idd niet blij mee zijn, maar ik kan me voorstellen dat als Sanders ziet dat hij veel Democratische stemmers achter zich heeft, maar ook prima scoort bij twijfelaars/independents, en Republikeinen die niet op de Republikeinse kandidaat willen stemmen, dat hij dan er toch voor kiest om als Indie mee te gaan doen.
Tegelijkertijd is er natuurlijk wel het idee bij veel kiezers dat een independent nooit daadwerkelijk zou kunnen winnen... dus dat is nogal tricky, maar als hij zich mag en kan blijven bewijzen in de onderlinge debatten met zowel Hillary alswel de Rep. kandidaat, tja.... waarom zou hij het dan niet proberen...?
Tenzij Hillary hem natuurlijk aanbiedt om haar VP te worden... waarna ze samen sterk staan. Maar ik hoop eerlijk gezegd dat Sanders Elizabeth Warren erbij gaat trekken.
Je weet dat bedrijven niet direct mogen doneren aan een campagne en dat al die bedragen van Hillary bestaan uit individuele donaties van mensen die simpelweg in dienst zijn van die bedrijven? Context is allesquote:Op donderdag 14 januari 2016 02:13 schreef Beathoven het volgende:
De top 10 geldschieters van de twee
[ afbeelding ]
Het gaat niet hoofdzakelijk om tweets en likes in de kale zin. Kranten verkopen slechter, de meeste media gaan al digitaal. Mensen zitten massaal op social media en lezen daar hun content, en daar lees je veel over Bernie. Wat Ron Paul betreft weet ik niet wat men destijds heeft zitten meten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 02:19 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat tweets en likes een beter beeld geven van de campagne dan wetenschappelijke peilbureaus? Tsja, als je dat echt denkt houdt het op. Overigens ook exact hetzelfde geluid dat de Ron Paul aanhangers in 2012 lieten horen.
nou, dat zet het helemaal op z'n kop hier..quote:Je weet dat bedrijven niet direct mogen doneren aan een campagne en dat al die bedragen van Hillary bestaan uit individuele donaties van mensen die simpelweg in dienst zijn van die bedrijven? Context is alles
Ieder mens met een 3e generatie toestel hangt daar bijna 24 uur boven, ook op straat.quote:Op donderdag 14 januari 2016 02:35 schreef Gambetta het volgende:
Bernie is zeker populair op social media, maar denk je nou echt dat de gemiddelde deelnemer aan de Iowa caucus social media intensief in de gaten houdt? Nee.
leuk statement, hier is wat data.quote:Social media wordt gedomineerd door jongeren
Je eerste statement klopt niet, en dan valt het tweede ook omver hier. Feiten moeten wel op iets gebasseerd zijn.quote:de leeftijdsgroep die het minst waarschijnlijk is om uiteindelijk naar de stembus te gaan.
Dat zijn gewoon de feiten.
met het gegeven hierboven, waarom niet?quote:Dat betekent niet per se dat Sanders niet kan winnen, maar "social media" is geen sterk argument.
Het zegt in zoverre iets dat ze beide andere partijen vertegenwoordigen. Clinton zal geen dingen roepen die haar geldschieters tegen 't verkeerde been schoppen. Trump kan dat in sommige gevallen niet doen, die stond laatst verschrikkelijk krampachtig Saudi Arabie te verdedigen, omdat hij eerder al eens had laten doorschemeren dat hij veel Saudi's als 'vrienden' had (lees zakenpartners) en die heeft hij in Amerika ook. Trump wil nog wel graag z'n banden behouden voor als de campagne straks geen positie in het witte huis oplevert en hij weer als vanouds met z'n organisatie bezig moet, en dat zit er dik in.quote:De cijfers an sich kloppen, maar het zegt niks. Clinton is acht jaar lang Senator van New York geweest. New York. Wall Street. Natuurlijk zal het bankwezen dan vaak naar voren komen. Besef ook dat Clinton in 2000 verwikkeld was in de meest dure Senaatcampagne aller tijden tegen Rick Lazio waarin beide campagnes tientallen miljoenen uitgaven. Sanders heeft altijd in het relatief goedkope/kleine Vermont campagne gevoerd. Je kunt die cijfers niet vergelijken en daarom zeggen ze niks.
Nee, op basis van wie hij is, waar hij in gelooft, waar hij zeer consistent voor staat en wat hij heeft gedaan. Heeft een Clinton zich ooit laten arresteren doordat hij streed tegen segregatie bij woningverhuur?quote:Op donderdag 14 januari 2016 00:57 schreef Gambetta het volgende:
Denk je oprecht dat de zwarte kiezer zich en masse gaat scharen achter een 74-jarige man afkomstig uit een van de meest blanke staten van de VS op basis van.. een YouTube filmpje?
Ron Paul heeft nooit een schijn van kans gehad, Sanders is een van de twee serieuze kandidaten. Wat een vergelijking.quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:09 schreef 99.999 het volgende:
Haha grappig hoe nu de Sandersfans exact hetzelfde reageren als de Ron Paul fans vier en acht jaar terug
Bijna iedereen heeft hier een gekleurde bril op.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:10 schreef Gambetta het volgende:
Het principe verandert niet, maar ik heb het idee dat ik tegen een muur sta te praten. We zullen zien hoe het loopt.
Al wint Sanders de nominatie, dan zie ik hem nog niet de verkiezingen winnen. Hij blijft toch een beetje een George McGovern(te links/progressief). Ook zie ik Cruz niet de verkiezingen winnen indien hij de nominatie wint,hij doet mij denken aan Barry Goldwater(te rechts/conservatief). Al kunnen omstandigheden altijd veranderen(grote fout tegenstander bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ron Paul heeft nooit een schijn van kans gehad, Sanders is een van de twee serieuze kandidaten. Wat een vergelijking. [ afbeelding ]
Daar dacht de aanhang in de fase voor de eerste primaries heel anders overquote:Op donderdag 14 januari 2016 08:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ron Paul heeft nooit een schijn van kans gehad, Sanders is een van de twee serieuze kandidaten. Wat een vergelijking. [ afbeelding ]
Sanders has stated that he will not pursue funding through a "Super PAC", instead focusing on small individual donations.[112] Sanders' presidential campaign raised $1.5 million within 24 hours of his official announcement.[113] After four days, Sanders' campaign had raised $3 million from small donors, with an average of $43 per donation.[114] On July 2, the campaign announced that it had raised $15 million from 250,000 donors. On September 30, The New York Times reported that Sanders had raised $26 million over the preceding three months, exceeding Barack Obama's pace of fundraising in 2008;quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:33 schreef Beathoven het volgende:
De Obama campagne lag iets meer in dezelfde graadmeter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat blijven ze roepen maar is beleid wat voor 99% van de inwoners van de USA hun leven verbetert te links? Nee toch?quote:Op donderdag 14 januari 2016 08:59 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Al wint Sanders de nominatie, dan zie ik hem nog niet de verkiezingen winnen. Hij blijft toch een beetje een George McGovern(te links/progressief).
je moet wel rekening houden met het electoraat. Dan kan beleid inderdaad goed te links of te rechts zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat blijven ze roepen maar is beleid wat voor 99% van de inwoners van de USA hun leven verbetert te links? Nee toch?
Is dat niet een klassiek gevalletje van mede de dupe zijn geworden van een onzichtbare middenpositie? "Wil je iemand van de linkervleugel of de rechtervleugel? Oh wacht, er is er ook nog een die er tussenin zit."quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze kiezen sowieso voor de verkeerde kandidaat, of dat nu de unlikeable Clinton is (die het in peilingen steeds vaker aflegt tegen Republikeinen) of de straks 75-jarige Sanders.
De beste kandidaat die nog in de race is, bungelt op 2-3 procent in de nationale peilingen. Dit artikel is een interessante analyse over waarom het zo mis ging: http://www.vox.com/2016/1/8/10695420/martin-omalley
Ik durf bijna niet meer op de "latest polls"-pagina van RCP te kijken. Er hoeft maar dit te gebeuren of er verschijnt een peiling in Iowa die het gemiddelde van O'Malley daar onder de 5 procent duwt.
En iets zegt mij dat NBC niet zal aarzelen om O'Malley van het podium te duwen en er een tweestrijd van te maken.
Een getalenteerde en scherpe journaliste die een knap uiterlijk mee heeft heeft en af en toe een beetje vals kan zijn voor een progressief iemand. Toegegeven, het zou interessant zijn als ze soms eens een rechts iemand aan tafel zouden zetten voor het tegengeluid. Ze spelen wel zelf advocaat van de duivel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:03 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Inhoudelijk sterk programma inderdaad maar wel weinig echte discussie tussen de presentatoren omdat die het vaak roerend met elkaar eens zijn en dat vind ik een minder aspect. Wat vind je van Ana?
quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat blijven ze roepen maar is beleid wat voor 99% van de inwoners van de USA hun leven verbetert te links? Nee toch?
Dat is een mooie!quote:
Ja, de VVD lijkt er ook van geleerd te hebben maar dat is voor hier offtopic.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Slimme strategie gebruiken die republikeinen natuurlijk.
Ik had het ook meer over het feit dat de partij geen twee kandidaten gaat legitimeren. Dat gaat een partij nooit doen want dan teken je gewoon je eigen doodvonnis.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De partij zal er idd niet blij mee zijn, maar ik kan me voorstellen dat als Sanders ziet dat hij veel Democratische stemmers achter zich heeft, maar ook prima scoort bij twijfelaars/independents, en Republikeinen die niet op de Republikeinse kandidaat willen stemmen, dat hij dan er toch voor kiest om als Indie mee te gaan doen.
Tegelijkertijd is er natuurlijk wel het idee bij veel kiezers dat een independent nooit daadwerkelijk zou kunnen winnen... dus dat is nogal tricky, maar als hij zich mag en kan blijven bewijzen in de onderlinge debatten met zowel Hillary alswel de Rep. kandidaat, tja.... waarom zou hij het dan niet proberen...?
Tenzij Hillary hem natuurlijk aanbiedt om haar VP te worden... waarna ze samen sterk staan. Maar ik hoop eerlijk gezegd dat Sanders Elizabeth Warren erbij gaat trekken.
Omdat het Amerikaanse volk tien jaar geleden nog overtuigd tegenstander was van het homohuwelijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Sanders in 2006 weigerde het homohuwelijk te steunen en zich daar pas in 2009 publiekelijk voor uitsprak. Bijna de gehele Democratische Partij heeft de afgelopen tien jaar een inhaalslag gemaakt wat betreft het homohuwelijk, Sanders is geen uitzondering.quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een mooie!
Dit filmpje vind ik aardig. Hoe kan het dat ze zo kort geleden (2006) nog zo fel tegen het homohuwelijk was?
O'Malley is te laat in de race gestapt en zijn momentum is door Sanders voor z'n neus weggekaapt. Hij heeft trouwens in Ohio niet genoeg geldige handtekeningen ingediend en staat in die belangrijke staat dus niet op het stembiljet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat niet een klassiek gevalletje van mede de dupe zijn geworden van een onzichtbare middenpositie? "Wil je iemand van de linkervleugel of de rechtervleugel? Oh wacht, er is er ook nog een die er tussenin zit."
Wat mij betreft liever O'Malley dan Clinton maar veel liever Sanders dan O'Malley.
Ik vind een debat met twee kandidaten wel lekker, dat kan je goed pittig maken en het zou wel eens veel interessanter kunnen zijn dan een debat met drie kandidaten gezien de directe confrontatie (als je dat debat goed opzet). Als het debat saai wordt dan ligt dat aan de moderator(s), niet aan de beide kandidaten. Timmer het niet dicht (ze kunnen toch niet afzeggenquote:Op donderdag 14 januari 2016 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
O'Malley is te laat in de race gestapt en zijn momentum is door Sanders voor z'n neus weggekaapt. Hij heeft trouwens in Ohio niet genoeg geldige handtekeningen ingediend en staat in die belangrijke staat dus niet op het stembiljet.
Als O'Malley door NBC uit het komende debat wordt geweerd, is dat de definitieve doodsteek.
Ik vraag me trouwens ook af hoe NBC dat voor zich ziet; een debat met slechts twee kandidaten. Het vorige debat, met drie deelnemers, was al behoorlijk saai en langdradig. Met slechts twee kandidaten zijn ze beiden nog veel langer aan het woord.
Het is sowieso al gepland op een tijdstip waarop zo min mogelijk mensen kijken; dan moet het ook nog zo saai worden als de vorige keer. Eén ding weet ik wel: als O'Malley niet meedoet, kijk ik zondag niet.
10 jaar eerder sprak Sanders zich al uit voor gelijke rechten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:37 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Omdat het Amerikaanse volk tien jaar geleden nog overtuigd tegenstander was van het homohuwelijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Sanders in 2006 weigerde het homohuwelijk te steunen en zich daar pas in 2009 publiekelijk voor uitsprak. Bijna de gehele Democratische Partij heeft de afgelopen tien jaar een inhaalslag gemaakt wat betreft het homohuwelijk, Sanders is geen uitzondering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_Marriage_Act
The bill moved through Congress on a legislative fast track and met with overwhelming approval in both houses of the Republican-controlled Congress. On July 12, 1996, with only 65 Democrats and then Rep. Bernie Sanders (Independent - Vermont) and Rep. Steve Gunderson (Republican - Wisconsin), in opposition, 342 members of the U.S. House of Representatives—224 Republicans and 118 Democrats—voted to pass DOMA.[21][22] Then, on September 10, 1996, 84 Senators—a majority of the Democratic Senators and all of the Republicans—voted in favor of DOMA.[23][24] Democratic Senators voted for the bill 32 to 14 (with Pryor of Arkansas absent), and Democratic Representatives voted for it 118 to 65, with 15 not participating. All Republicans in both houses voted for the bill with the sole exception of the one openly gay Republican Congressman, Rep. Steve Gunderson of Wisconsin.[24][25]
Het klopt wel dat hij in 2006 niet voor het homohuwelijk stemde "omdat het te controversieel was", hij stemde wel voor een samenlevingscontract tussen homo's wat praktisch gezien op hetzelfde neerkomt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-01-2016 15:19:43 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
'Ze' schrijft hij erbij. Hillary switcht van standpunt, Sanders niet.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:37 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Omdat het Amerikaanse volk tien jaar geleden nog overtuigd tegenstander was van het homohuwelijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Sanders in 2006 weigerde het homohuwelijk te steunen en zich daar pas in 2009 publiekelijk voor uitsprak. Bijna de gehele Democratische Partij heeft de afgelopen tien jaar een inhaalslag gemaakt wat betreft het homohuwelijk, Sanders is geen uitzondering.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
10 jaar eerder sprak Sanders zich al uit voor gelijke rechten.Praktisch hetzelfde? Clinton was net zo goed altijd een voorstander van civil unions. Als je denkt dat dat praktisch hetzelfde is als het homohuwelijk is Clinton dus ook al vijftien jaar consequent. Maar dat is natuurlijk niet zo. Een civil union is iets heel anders dan een huwelijk. Clinton en Sanders zijn allebei van positie veranderd nadat het land meer homovriendelijk is geworden. Gelukkig maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_Marriage_Act
The bill moved through Congress on a legislative fast track and met with overwhelming approval in both houses of the Republican-controlled Congress. On July 12, 1996, with only 65 Democrats and then Rep. Bernie Sanders (Independent - Vermont) and Rep. Steve Gunderson (Republican - Wisconsin), in opposition, 342 members of the U.S. House of Representatives—224 Republicans and 118 Democrats—voted to pass DOMA.[21][22] Then, on September 10, 1996, 84 Senators—a majority of the Democratic Senators and all of the Republicans—voted in favor of DOMA.[23][24] Democratic Senators voted for the bill 32 to 14 (with Pryor of Arkansas absent), and Democratic Representatives voted for it 118 to 65, with 15 not participating. All Republicans in both houses voted for the bill with the sole exception of the one openly gay Republican Congressman, Rep. Steve Gunderson of Wisconsin.[24][25]
Het klopt wel dat hij in 2006 niet voor het homohuwelijk stemde "omdat het te controversieel was", hij stemde wel voor een samenlevingscontract tussen homo's wat praktisch gezien op hetzelfde neerkomt.Sanders heeft zijn positie wel degelijk veranderd. Hij was tot 2009 niet voor het homohuwelijk. Sinds 2009 wel. Eenvoudiger kan ik het niet maken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
'Ze' schrijft hij erbij. Hillary switcht van standpunt, Sanders niet.
Sanders werd nog publiekelijk een 'bloody socialist' genoemd door republikeinen toen hij het door Republikeinen gestarte debat voerde over 'homos in the military' zoals een republikein dat zelf noemde. Sanders merkte toen op dat deze mensen zich voor de bevolking opofferen en niet verdienen om zo geschoffeerd te worden.
Hillary waait met de populariteit mee. Sanders stond in 1991 voor een lege zaal min of meer hetzelfde te vertellen als nu, maar hij vertelde dat ten tijde van de eerste golfoorlog. Toen was hij een roepende in de woestijn. Die man heeft een toekomstvisie en laat zich niet uit 't veld slaan.
Het was meer een transitie dan een omslag. Sanders was altijd al een advocaat voor de rechten van homoseksuelen en hij wilde gewoon tot het juiste moment wachten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:20 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Praktisch hetzelfde? Clinton was net zo goed altijd een voorstander van civil unions. Als je denkt dat dat praktisch hetzelfde is als het homohuwelijk is Clinton dus ook al vijftien jaar consequent. Maar dat is natuurlijk niet zo. Een civil union is iets heel anders dan een huwelijk. Clinton en Sanders zijn allebei van positie veranderd nadat het land meer homovriendelijk is geworden. Gelukkig maar
[..]
Sanders heeft zijn positie wel degelijk veranderd. Hij was tot 2009 niet voor het homohuwelijk. Sinds 2009 wel. Eenvoudiger kan ik het niet maken.
Het wordt politici nooit verweten dat ze op het juiste moment op doel schieten. Dat doe jij blijkbaar wel, apart.quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:36 schreef Gambetta het volgende:
Oh, ik geloof best dat hij enkel wachtte tot het geen politieke zelfmoord meer was om het homohuwelijk te omarmen. Een echte politicus
Gravis GOPquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
Twee nieuwe Democratische peilingen in Iowa:
Gravis, gisteren: Clinton 57, Sanders 36, O'Malley 7
Dm Register / Bloomberg, vandaag: Clinton 42, Sanders 40, O'Malley 4
Opvallend is het enorme verschil tussen deze peilingen. Clinton in de ene +2 in de andere +22.
O'Malley staat nu gemiddeld op 5,2 procent. Maar de vraag is welke tellingen NBC precies meetelt. Als ik kijk naar de beschikbare informatie over criteria, zou dat wel eens ongunstig voor O'Malley kunnen uitpakken. Precies de peilingen waarin hij ruimschoots hoger scoort, tellen niet mee....
Dit is echt kersvers... net bekendgemaakt.twitter:NBCNewsPR twitterde op donderdag 14-01-2016 om 18:17:11JUST ANNOUNCED: Clinton, Sanders, and O'Malley qualify for Sunday's @NBCNews debate. https://t.co/aRoEbSHAR2 https://t.co/R7kHkXyYl1 reageer retweet
We zijn hier beter op de hoogte dat de gemiddelde Amerikaanquote:Op donderdag 14 januari 2016 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
Berichtje op de FP over de debatten: Presidentskandidaten VS weer in debat
(voor de vaste bezoekers van dit topic is het gesneden koek natuurlijk)
We kunnen wel vaststellen dat dit het laatste debat van O'Malley is. Het volgende debat van de democraten is pas na de Iowa caucus en de New Hampshire primary, dan is hij al lang afgevallen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is echt kersvers... net bekendgemaakt.twitter:NBCNewsPR twitterde op donderdag 14-01-2016 om 18:17:11JUST ANNOUNCED: Clinton, Sanders, and O'Malley qualify for Sunday's @NBCNews debate. https://t.co/aRoEbSHAR2 https://t.co/R7kHkXyYl1 reageer retweet
*phew*
Mooiste debat vorige keer was Ryan vs Biden, zo hoort een 1on1 debat te zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind een debat met twee kandidaten wel lekker, dat kan je goed pittig maken en het zou wel eens veel interessanter kunnen zijn dan een debat met drie kandidaten gezien de directe confrontatie (als je dat debat goed opzet). Als het debat saai wordt dan ligt dat aan de moderator(s), niet aan de beide kandidaten. Timmer het niet dicht (ze kunnen toch niet afzeggen), confronteer de kandidaten met alle verschillen (PAC's), ga in op de consistentie in het verleden etc.
Iedereen die dit niet ondersteeept liegt.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:20 schreef Nintex het volgende:
Democratische debatten zijn nauwelijks een debat te noemen. Eerder een vragenronde.
Republikeinse debatten zijn de grote Trump show. 24 miljoen Amerikanen aan de buis gekluisterd om te zien hoe The Donald zijn rivalen afzeikt.
Ryan vs. Biden was vuurwerk inderdaad, ik vond Romney en Obama ook wel mooi. Vooral als je terugkijkt had Romney op ieder punt op het gebied van foreign policy gelijk. Werd uitgelachen toen hij zei dat Rusland een geopolitical foe was. Kijkt men nu anders tegen aan.
Bush en Gore blijft episch. "I don't know about y'all but that sounds like some fuzzy math to me. .hehehehe" Dat was sowieso een hele bizarre campagne als je nu terugkijkt. Al Gore stond wetten die hij uit zijn hoofd had geleerd op te dreunen waar Bush niets vanaf wist. En Bush had als argument: "We need a plain spoken American in the White House" en "Peace with coalitions". "You can't dictate peace in the Middle East". "
De kans is zeker aanwezig dat O'Malley zijn strijd staakt na Iowa en New Hampshire. Aan de andere kans: je stelt zelf dat dit het debat het belangrijkste debat is. Dus heeft O'Malley nog één laatste kans zondag. Hij moet dan echt met vlag en wimpel dat debat winnen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:22 schreef martijnde3de het volgende:
We kunnen wel vaststellen dat dit het laatste debat van O'Malley is. Het volgende debat van de democraten is pas na de Iowa caucus en de New Hampshire primary, dan is hij al lang afgevallen.
Verder lijkt mij dit het belangrijkste debat, voor de democraten, tot nu toe en misschien wel deze hele voorverkiezingen. Dit debat gaat over Iowa en New Hampshire, er zit niks meer tussen in.
twitter:meetthepress twitterde op donderdag 14-01-2016 om 23:05:03So, is it already over for the GOP establishment? In a face-off, @marcorubio falls to Trump by 7 points. #MTPDaily https://t.co/l1LeAYqYrn reageer retweet
twitter:sahilkapur twitterde op donderdag 14-01-2016 om 23:05:32Staggering statistic in the NBC/WSJ poll% of GOP voters who can see themselves supporting TrumpMarch 2015: 23%January 2016: 65% reageer retweet
twitter:sahilkapur twitterde op donderdag 14-01-2016 om 23:00:32NEW Republican poll — NBC/WSJTrump 33% (+6)Cruz 20% (-2)Rubio 13% (-2)Carson 12% (+1)Christie 5% (+2)Bush 5% (-2) reageer retweet
O'Malley probeerde dat in het vorige debat, maar het haalde weinig uit.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:42 schreef Mani89 het volgende:
Sanders zou O'Malley goed kunnen gebruiken als de persoon die wel even met gestrekt been op Hillary ingaat.
Begin je de hoop te verliezen Elf? Het ziet er niet goed uit.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
O'Malley probeerde dat in het vorige debat, maar het haalde weinig uit.
Ik ga hier niet van kunnen slapen.quote:
Ja. Vooral het feit dat O'Malley zich in Ohio niet op het stembiljet heeft kunnen krijgen (te weinig geldige handtekeningen) stemt somber.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Begin je de hoop te verliezen Elf? Het ziet er niet goed uit.
Kijk aan, gewoon via de eigen site.quote:Op donderdag 14 januari 2016 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
Over een kwartier begint het undercard-debat met Fiorina, Paul, Huckabee en Santorum. Even een linkje zoeken.
http://www.buzzfeed.com/mckaycoppins/the-anti-trump-cavalry-that-never-came#.ubwwEQObgquote:“The Republican Party’s strategy with regard to dealing with Trump is basically prayer — and that’s it,” said Mair, who launched a “guerilla” political group in November aimed at “destroying” the candidate. “I think there’s a lot of people in the party who go to bed every night and pray that our long partisan nightmare will be over. But they don’t do anything to change the equation.”
quote:"Jeb has attacked Trump more than anyone," Miller said. "I am mystified as to why other campaigns have not done so." He added that Rubio and Chris Christie have mostly held their fire when it comes to Trump because "they are afraid to be attacked."
Asked to respond, Rubio campaign spokesman Alex Conant fired back, "I do appreciate the irony of Jeb's camp now offering strategy advice to us... Last time I checked, they've spent millions against every candidate not named Cruz in this race."
Dat ze Gilmore nog noemen...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:05 schreef martijnde3de het volgende:
Hier de definitieve peiling:
Trump 33, Cruz 20, Rubio 13, Carson 12, Bush 5, Christie 5, Fiorina 3, Kasich 3, Paul 3, Huckabee 1, Santorum 0, Gilmore 0
http://www.scribd.com/doc/295502565/NBC-WSJ-January-Poll
Waar hij ook van gemaakt is, hij springt er niet uit vanavond. Ik denk niet dat hij z'n cijfers veel gaat opkrikken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:39 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat Rick Santorum is gemaakt van plastic.
Niet op gelet. Ik luister eigenlijk maar met een half oor. Het is een gezapig debat, met veel applaus vanuit de zaal en erg weinig onderlinge interactie. Volgens mij heeft Fiorina welgeteld één keer gezegd dat ze het oneens is met iets dat Santorum zei; dat is alles.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:53 schreef Mani89 het volgende:
Volgens mij draagt Huckabee een pak dat 3 maten te groot is.
In de zaal zitten misschien ook veel echte republikeinen die trouw aan de partij zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Toch stond Trump er even niet goed op toen Cruz hem aanviel. Toen Trump het woord voerde, was er veel boe-geroep in de zaal. Hij mag dan populair zijn, hij is ook een kandidaat die de partij en z'n aanhangers sterk verdeelt.
Fox heeft het georganiseerd, dus dat kan je verwachten, en Fox heeft er trouwens lange tijd veel geprobeerd om de campagne van Trump te ondermijnen, nog steeds, overigens.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 03:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In de zaal zitten misschien ook veel echte republikeinen die trouw aan de partij zijn.
Voor Bush met een Hispanic echtgenote is dit natuurlijk een belangrijk punt in zijn campagne, immigratie, en integratie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:22 schreef Elfletterig het volgende:
Interessant moment. Bush valt Trump aan op zijn standpunt dat moslims (tijdelijk) het land niet binnen mogen.
Uit medelijden. Dat moet je ook niet willen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:40 schreef Elfletterig het volgende:
Trump zegt nog eens tegen Bush dat Amerika geen zwakke president nodig heeft. Licht boe-geroep vanuit de zaal.
Tussen de entertainment-clowns? De republikeinen spelen in de B-divisie momenteel. Sanders en Hillary strijden om de titel.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Kan je je voorstellen dat Rutte daar tussen staat.Die flapdrol zou uitgekotst worden met zijn naïeve progressieve uitspraken.
Bush deed het de vorige keer een stuk beter dan in de eerdere debatten. Ik ben geneigd om te zeggen dat hij vanavond weer dat niveau haalt. Cruz doet het goed, Rubio ook. Trump scoort zowel applaus als boe-geroep.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Boring Bush staat zeker heel laag in de peilingen?
Zelfs bij de Democraten zouden ze hem een vreemde vogel vinden, te links-progressief.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tussen de entertainment-clowns? De republikeinen spelen in de B-divisie momenteel. Sanders en Hillary strijden om de titel.
Rutte zou het vast aardig doen in het democratenkamp als hij wat meer affiniteit met de Amerikaanse issues had.
Ze krijgen vast spreektijd nav de positie waar ze staan. In het begin gaven ze Carson net zoveel aandacht als Trump. Nu staat hij ver van waar hij begon.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bush deed het de vorige keer een stuk beter dan in de eerdere debatten. Ik ben geneigd om te zeggen dat hij vanavond weer dat niveau haalt. Cruz doet het goed, Rubio ook. Trump scoort zowel applaus als boe-geroep.
Carson hoor ik nauwelijks.
De Republikeinse kiezer wil lef zien. Bush komt veel te timide over.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bush deed het de vorige keer een stuk beter dan in de eerdere debatten. Ik ben geneigd om te zeggen dat hij vanavond weer dat niveau haalt. Cruz doet het goed, Rubio ook. Trump scoort zowel applaus als boe-geroep.
Carson hoor ik nauwelijks.
Ok, dan meer als Sanders. Sanders doet het leuk.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zelfs bij de Democraten zouden ze hem een vreemde vogel vinden, te links-progressief.
Trump heeft een zwaar beroerde spindoctor. Die heeft m al zn kruit al vorig jaar laten verschieten ipv het vlak voor het einde te doen. En dat respect betuigen voor de Saudis en Kim yong un heeft m ook niet geholpen bij de die-hard Amerikanen. Hij is nu een beetje een persiflage op zichzelf geworden.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:48 schreef DeKnuppel het volgende:
Ik kijk en Cruz doet het beter dan Trump. Helaas.
Bij de republikeinen idd, niet in het hele veld. Daar doen ze mee voor spek en bonen. Maar Cruz een zwaargewicht vinden? het is eenzelfde sufkut als Bush, alleen heeft hij niet de historie van zn bruur op de rug hangen. Deze zwaargewichten zijn beide redelijk uitgeblust.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is niet voor niks dat Cruz en Trump bovenaan staan. Die stralen het meeste kracht uit.
Het zijn beide straatvechters, leven op als ze aangevallen worden. Dat wil de republikeinse kiezer zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij de republikeinen idd, niet in het hele veld. Daar doen ze mee voor spek en bonen. Maar Cruz een zwaargewicht vinden? het is eenzelfde sufkut als Bush, alleen heeft hij niet de historie van zn bruur op de rug hangen. Deze zwaargewichten zijn uitgeblust.
De Republikeinse kiezer wil vooral iemand zien die zich de kaas niet van het brood laat eten. Op een Romney 2.0 zit men niet te wachten.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 05:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zijn beide straatvechters, leven op als ze aangevallen worden. Dat wil de republikeinse kiezer zien.
Maar hij wint gelukkig nog wel. Ik wil hem Hillary Clinton zien debatteren. En Hillary Clinton zien winnen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump heeft een zwaar beroerde spindoctor. Die heeft m al zn kruit al vorig jaar laten verschieten ipv het vlak voor het einde te doen. En dat respect betuigen voor de Saudis en Kim yong un heeft m ook niet geholpen bij de die-hard Amerikanen. Hij is nu een beetje een persiflage op zichzelf geworden.
Trump heeft gewonnen. Zie de polls van morgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 05:17 schreef Elfletterig het volgende:
Het debat zit erop. Nu nog de closing statements. Lastig om te zeggen wie de winnaar was. Cruz deed het erg goed, maar ook hij kreeg een paar keer boe-geroep. Rubio deed het goed, Bush was ook zeker niet slecht.
De verliezer lijkt me hoe dan ook Carson. Kwam nauwelijks uit de verf voor mijn gevoel.
Wat is het probleem? Dit is een bijeenkomst om Trump in het zadel te helpen. Die gasten hebben daar niks te zoeken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een beetje gedateerd inmiddels (een week oud) maar voor wie het niet heeft gezien, het ging nog wat verder met de massahysterie bij Trump's bijeenkomst dan enkel het verwijderen van een paar mensen die het niet met hem eens waren. Een camerman moest er ook aan geloven omdat hij niet enkel Trump filmde en een meisje wat niets onwelgevalligs (in de ogen van Trump en de mob) had gedaan werd ook verwijderd.
Het heeft vrij weinig met migratie of met Moslims te maken. Wat Trump 'Great' maakt is dat hij weer het oude Amerika symboliseert, het befaamde American Exceptionalism, het gaat niet om het grote geld of wat een kleine groep voor ogen heeft, Trump is (ondanks zijn geld) een echte Amerikaan, een breuk met het verleden, een echte verandering, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 06:33 schreef HMNMW het volgende:
Donald gaat het worden. Juiste type narcistische Havik die zich vastbijt, en uiteraard de enige die de onafhankelijke ballen heeft om de grenzen potdicht gooien en de moslims de wacht aan te zeggen. Juiste signaal momenteel. Hillary gaat het op zijn Merkels verliezen, pure pech, wrong place wrong time. Dagelijkse portie aanslagen doen alle softe gematigde politici de das om. Geert gaat het hier redden. Trump daar. En de Merkels, Hillary's en Alexanders gaan ten onder. Terecht. Hadden ze hun visie maar moeten updaten naar de realiteit. Trump is lomp en niet de snuggerste op diplomatiek vlak, maar heeft wel het netwerk en het geld om de allerbeste mensen om zich heen te verzamelen die een hoop voor elkaar weten te krijgen.
Maar is wel degelijk over gesproken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 05:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb de muur nog niet gehoord.
Trump wint.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 05:17 schreef Elfletterig het volgende:
Het debat zit erop. Nu nog de closing statements. Lastig om te zeggen wie de winnaar was. Cruz deed het erg goed, maar ook hij kreeg een paar keer boe-geroep. Rubio deed het goed, Bush was ook zeker niet slecht.
De verliezer lijkt me hoe dan ook Carson. Kwam nauwelijks uit de verf voor mijn gevoel.
Hij kan leuk acteren, hij zorgt voor vuurwerk, hij zegt wel eens dingen die gezegd mogen worden en om deze redenen ben ik blij dat hij meedoet.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:38 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig met migratie of met Moslims te maken. Wat Trump 'Great' maakt is dat hij weer het oude Amerika symboliseert, het befaamde American Exceptionalism, het gaat niet om het grote geld of wat een kleine groep voor ogen heeft, Trump is (ondanks zijn geld) een echte Amerikaan, een breuk met het verleden, een echte verandering, ben benieuwd.
Het is niet acteren, Trump staat echt achter dat symbolische, zijn 'grote' plannen laten misschien de wensen over maar in tegenstelling tot de andere kandidaten staat hij wel voor een Amerika, hoe vaag dat ook moge zijn (en dat zegt al voldoende) waar veel Amerikanen in zich kunnen vinden, zij willen een andere invulling van het Amerikaanse leiderschap dat dichter bij de gewone Amerikaan staat, dan maakt het niet eens heel veel uit of Trump weinig of veel van het Presidentschap begrijpt zijn meerwaarde is al voldoende en inspireert hopelijk politici.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij kan leuk acteren, hij zorgt voor vuurwerk, hij zegt wel eens dingen die gezegd mogen worden en om deze redenen ben ik blij dat hij meedoet.
Helaas klopt er vrij weinig van zijn plannen, zijn opvattingen en zijn uitspraken. Hij snapt t vaak gewoon niet.
Als we de polls mogen vertrouwen (doe ik niet) dan trekken Cruz en Rubio samen meer stemmen dan Trump. Het is nog niet gespeeld.
White trash, typische Trump supporters.. Er zijn er helaas veel teveel van.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een beetje gedateerd inmiddels (een week oud) maar voor wie het niet heeft gezien, het ging nog wat verder met de massahysterie bij Trump's bijeenkomst dan enkel het verwijderen van een paar mensen die het niet met hem eens waren. Een camerman moest er ook aan geloven omdat hij niet enkel Trump filmde en een meisje wat niets onwelgevalligs (in de ogen van Trump en de mob) had gedaan werd ook verwijderd.
Einstein is ook een van de slechtste wetenschappers ooit, zeg d'r eens even wat van.. want ik vond het wel interessant van mezelf dat ik dat zo zeg nu.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:44 schreef 6star6lord6 het volgende:
Als ik stel dat: Obama is een van de slechtste presidenten ooit?
Wat vinden jullie hier van, ik lees dit vaak en vind het wel een interessante stelling.(wel off-topic)
Ben je gek? Bush was een veel slechtere president. Obama kan je verwijten dat hij weinig voor elkaar kreeg in vergelijking met wat hij beloofde, wat slechts gedeeltelijk (je hebt nu eenmaal een meerderheid nodig in zowel het congres als het senaat) aan hem lag. Bush kreeg niets voor elkaar en heeft ook nog eens gigantisch veel schade aangericht. Motiveer jij eerst eens wat jij vindt.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:44 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wat vinden jullie hier van, ik lees dit vaak en vind het wel een interessante stelling.(wel off-topic)
Ironisch genoeg had Einstein wel hele matige papieren voordat hij een wetenschapper werd: goede cijfers op het Duitse VWO, matige cijfers voor zijn opleiding natuurkunde.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Einstein is ook een van de slechtste wetenschappers ooit, zeg d'r eens even wat van.. want ik vond het wel interessant van mezelf dat ik dat zo zeg nu.
Mede daarom ben ik ervan overtuigd dat Sanders Trump zou verslaan. Hillary is een ander verhaal: weinig likeability, gemakkelijk te verwijten een lakei van de miljardairs te zijn...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij kan leuk acteren, hij zorgt voor vuurwerk, hij zegt wel eens dingen die gezegd mogen worden en om deze redenen ben ik blij dat hij meedoet.
Helaas klopt er vrij weinig van zijn plannen, zijn opvattingen en zijn uitspraken. Hij snapt t vaak gewoon niet.
Ik bedoel dan ook niet allerslechtste maar een van de slechtste allertijden(bijvoorbeeld Bush is slechter). Ik stel deze radicale stelling om te zien wat Amerikaanse politiek kenners ervan denken. Ik zie deze stelling vooral op GeenStijl,YouTube en ook wel eens op fok gezien. In de wandel gangen hoor ik vooral dat hij slechte buitenland politiek heeft. Ik zelf weet het niet, ik heb me er niet zo in verdiept.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ben je gek? Bush was een veel slechtere president. Obama kan je verwijten dat hij weinig voor elkaar kreeg in vergelijking met wat hij beloofde, wat slechts gedeeltelijk (je hebt nu eenmaal een meerderheid nodig in zowel het congres als het senaat) aan hem lag. Bush kreeg niets voor elkaar en heeft ook nog eens gigantisch veel schade aangericht.
Op GeenStijl vinden ze alles wat niet ferm rechts van het midden staat poliitiek gezien slecht.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:56 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook niet allerslechtste maar een van de slechtste allertijden(bijvoorbeeld Bush is slechter). Ik stel deze radicale stelling om te zien wat Amerikaanse politiek kenners ervan denken. Ik zie deze stelling vooral op GeenStijl,YouTube en ook wel eens op fok gezien. In de wandel gangen hoor ik vooral dat hij slechte buitenland politiek heeft. Ik zelf weet het niet, ik heb me er niet zo in verdiept.
Dat klopt. Hij heeft inmiddels een stuk of vier ministers van defensie versleten, ruzie gezocht met vrijwel alle belangrijke Amerikaanse generaals (en er zijn er heel wat opgestapt tijdens zijn termijn). Nog nooit de republikeinen en democraten op 1 lijn gekregen in de senaat of het congres. De dreiging van ISIS niet serieus genomen, de dreiging van Putin niet serieus genomen. Ingestemd met het CIA plan om in Syrie rebellen te trainen. Honderden zo niet duizenden mensen vermoord met drone strikes. En de staatsschuld nog veel verder laten oplopen en niets gedaan om de macht van de lobbyisten in de VS te beteugelen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:44 schreef 6star6lord6 het volgende:
Zijn binnenlandbeleid is matig en zijn buitenlandbeleid is extreem zwak.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:17 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat klopt. Hij heeft inmiddels een stuk of vier ministers van defensie versleten, ruzie gezocht met vrijwel alle belangrijke Amerikaanse generaals (en er zijn er heel wat opgestapt tijdens zijn termijn). Nog nooit de republikeinen en democraten op 1 lijn gekregen in de senaat of het congres. De dreiging van ISIS niet serieus genomen, de dreiging van Putin niet serieus genomen. Ingestemd met het CIA plan om in Syrie rebellen te trainen. Honderden zo niet duizenden mensen vermoord met drone strikes. En de staatsschuld nog veel verder laten oplopen en niets gedaan om de macht van de lobbyisten in de VS te beteugelen.
En dat is nog maar het topje van de ijsberg en de directe beslissingen. Indirect is het een nog veel grotere rotzooi en dan zijn er nog zijn beloftes...
De stijl van GeenStijl is dat van alles dat ze schrijven men vindt dat het geen stijl is dat is als een open deur. Maar het is een beetje als met Bauhaus, maar dan het avant-garde van de journalistiek. De makers kunnen best een beetje links zijn, maar hebben de wijze waarop ze media bedrijven tot een kunst verheven. De VPRO van onze tijd.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op GeenStijl vinden ze alles wat niet ferm rechts van het midden staat poliitiek gezien slecht.
Dat neemt niet weg dat ze soms interessante stukjes schrijven.
Geen idee. Het klinkt wel pakkend. Doet me een beetje denken aan Prussian Blue.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:52 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom heeft dit zoveel dislikes?
Tof liedje.![]()
Ik stel niet dat niemand van GeenStijl links, zo dom zijn ze gelukkig niet dat ze mensen uitsluiten op basis van hun politieke geloof. Bert Brussen, een voormalige medewerker, schat ik bijvoorbeeld iets links van het midden in. Het is wel zo dat de consensus daar is om politiek rechts te zijn. De stijl is voor Nederland inderdaad vernieuwend, daar zal je mij niets negatiefs over horen zeggen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De stijl van GeenStijl is dat van alles dat ze schrijven men vindt dat het geen stijl is dat is als een open deur. Maar het is een beetje als met Bauhaus, maar dan het avant-garde van de journalistiek. De makers kunnen best een beetje links zijn, maar hebben de wijze waarop ze media bedrijven tot een kunst verheven. De VPRO van onze tijd.
Om één of andere reden moest ik daar ook aan denken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 01:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Geen idee. Het klinkt wel pakkend. Doet me een beetje denken aan Prussian Blue.
Er is maar 1 doel en dat is president worden, en hij weet dat hij z'n achterban zo kan bespelen. Hij krijgt de boodschap mee om een paar one-liners in de herhaling te slingeren, dat hoeft allemaal niet waar te zijn. Sterker nog, het is beter dat het kort is, onzin is, en goed klinkt als slogan. En hoe meer die korte slogans herhaald worden, hoe meer het scoort. Niet veel anders dan Amerika's marketingtraditie voor bepaalde doelgroepen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:53 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Het is niet acteren, Trump staat echt achter dat symbolische,
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 12:40:13Ted Cruz was born in Canada and was a Canadian citizen until 15 months ago. Lawsuits have just been filed with more to follow. I told you so reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 12:49:02Ted Cruz said he "didn't know" that he was a Canadian Citizen. He also FORGOT to file his Goldman Sachs Million $ loan papers.Not believable reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 12:52:46Was there another loan that Ted Cruz FORGOT to file. Goldman Sachs owns him, he will do anything they demand. Not much of a reformer! reageer retweet
Denkt zo'n Cruz dan dat dat soort dingen niet uit gaan komen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef Mani89 het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 12:40:13Ted Cruz was born in Canada and was a Canadian citizen until 15 months ago. Lawsuits have just been filed with more to follow. I told you so reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 12:49:02Ted Cruz said he "didn't know" that he was a Canadian Citizen. He also FORGOT to file his Goldman Sachs Million $ loan papers.Not believable reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 12:52:46Was there another loan that Ted Cruz FORGOT to file. Goldman Sachs owns him, he will do anything they demand. Not much of a reformer! reageer retweet
Door Cruz niet te verslaan maar hem eruit te krijgen kan Trump mogelijk een significant aantal stemmen winnen, maar het is nog maar de vraag of hij gelijk heeft of staat te bluffen. In 't laatste geval schiet hij zichzelf door zn poot.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Denkt zo'n Cruz dan dat dat soort dingen niet uit gaan komen?
Mooi verhaal, maar Sanders is gewoon een linkse Democraat. Van de GOP naar hem switchen is een teken dat je van politiek niet veel kaas gegeten hebt of een keer een flinke klap op je kanis hebt gekregen. Hoewel de vlieger van het niet begrijpen van politiek natuurlijk voor een overgroot deel van de kiezers (in welk land dan ook) wel opgaat.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 03:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is maar 1 doel en dat is president worden, en hij weet dat hij z'n achterban zo kan bespelen. Hij krijgt de boodschap mee om een paar one-liners in de herhaling te slingeren, dat hoeft allemaal niet waar te zijn. Sterker nog, het is beter dat het kort is, onzin is, en goed klinkt als slogan. En hoe meer die korte slogans herhaald worden, hoe meer het scoort. Niet veel anders dan Amerika's marketingtraditie voor bepaalde doelgroepen.
[ afbeelding ][
De republikeinen willen dit geouwehoer en toeters en bellen, die willen symboliek zien en geen uitleg zoals bij de democraten het geval is.
De democratische kiezers vinden de poppenkast van de republikeinen vaak wat saai, en andersom vinden republikeinen de democraten saai omdat ze langer van stof zijn en meer op inhoud focussen.
[ afbeelding ]
maar er is een 3e weg.. even een random quote gepakt
I was a Republican, registered in 1987 when I turned 18. I've never voted Democrat and I can't stand Hillary....all that to say the GOP has lost my vote. Bernie Sanders is the only choice for me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |