Ik hoorde het vanochtend van mijn collega. De +-tijd werd eerst afgekeurd en nu kreeg die vanochtend een telefoontje dat het nu wel is goed gekeurd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:03 schreef gelestipjes het volgende:
Hier net een mail ontvangen dat de extra tijd toch niet gecompenseerd hoeft te worden met de uitgevallen dagen, maar dat je de extra tijd gewoon door mag geven. Zullen wel veel klachten over het originele plan zijn binnen gekomen.
Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat de post veel te laat aangeleverd wordt,veel mensen kunnen niet een andere werkzaamheid erbij doen,met de problematiek van de afgelopen week zit je nog zwaarder.
Postaanlevering moet weer terug naar max 9 uur s morgens,maximale meldingstijd calamiteiten ook naar 9uur,dan weet je waar je aan toe bent.
Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.
En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..quote:Op zondag 10 januari 2016 05:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
[..]
Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.
Kom op...WIE!?![]()
![]()
Ook ik begrijp de opzet om de voorbereider/pbz eerder te laten beginnen, maar het is hier ook weer en begrijpelijk een geld-kwestie wat dan weer resulteert in een onbetaalbare postzegel.
Maar met de aanschaf van de nieuwe en meer SMXen zou het mogelijk zijn. Meer en beter gesorteerde post resulteert in minder werk voor de voorbereiding.
Buiten dat om komen er steeds meer tracers binnen PostNL.
Ik zie nog wel verschijnen dat elke bak en posttas, en in sommige gevallen zelfs poststukken, dit ook zullen krijgen.
Mede hierdoor kan men bijhouden welke wijken eerder/optijd/later klaar zijn, wat wellicht aanrijtijden van de chauffeur bestellen kan betekenen. Icm met een GPS-track/traces op je telefoon....
Maar dan moet alles wel op rolletjes verlopen
Dat doet het autobedrijf bij jullie dusquote:Op zondag 10 januari 2016 10:46 schreef bikkie het volgende:
[..]
En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..
Lekker, doe mij maar een bakje, Globetrottertje.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Mogguh Pietertje! Leuke brievenbus!
Wie heeft er zin in koffie?
Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterdquote:Op zondag 10 januari 2016 09:28 schreef zombo het volgende:
, lijkt of ze in plaats van een update maar een ouwe backup van stal hebben gehaald, beter dan die advertenties die niet in het frame passen.
Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboektquote:Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.
Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
Maar het mag niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:15 schreef bikkie het volgende:
[..]
Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboekt
Vraag maar eens na zou ik zeggen...
Ik heb contact met een ontwikkelaar(Marco) in deze.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef zombo het volgende:
[..]
Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterdZie MijnPostNL
Klopt.quote:
Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.
Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
quote:Op maandag 11 januari 2016 14:44 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting.
Van wie mag het niet? Of mag PostNL het niet volgens de door PostNL zelfbedachte regels?quote:
Nee PostNL moet zich aan de wet houden die verzonnen is omdat iedere werknemer 4 weken verlof moet kunnen opnemen, niet voor niets wettelijk verlof genoemd. Weer zo'n regel die zijn doel voorbij schiet.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van wie mag het niet? Of mag PostNL het niet volgens de door PostNL zelfbedachte regels?
Ligt dus gewoon ook weer aan de ADMI in soms een combinatie met TCquote:Op maandag 11 januari 2016 16:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb ook nog 19 uur van 2015 over. Zit al even te kijken of ik misschien tijdens voorjaarsvakantie op kan nemen. Probleem is alleen dat ene kind met school in regio Zuid valt en de andere in regio Midden en die van regio midden heeft tijdens de carnaval vakantie, maar die van regio Zuid notabene pas de 20ste februari. Ze hebben wel allebei tegelijkertijd meivakantie. Hmm mischien dan en nog wat met Pasen opnemen. Ik heb het vorige week gevraagd of het als gewerkt geboekt kon worden al die overuren, maar de admi trapte er niet in helaas.
De bovenwettelijke uren wel (meeruren, omgezet naar verlof) en ik geloof dat dat eenmalig bij PostNL ook kan/kon - als ze anders zouden verlopen, de heel ouwe uren dus. Anders alleen als je uit dienst gaat. Daarom wilden ze mij ook nog even in dienst houdenquote:Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja we hadden hiervoor eentje die nog wel soepel was. Deze is meer van de regeltjea. Toch meen ik in een blad (weet niet meer welke) dat je uren mag uit laten betalen.
Ik krijg die melding ook altijd (in Google Chrome). In internet explorer kan ik ze wel bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:35 schreef zombo het volgende:
Heb maar eens geïnformeerd waarom de Vacatures op MijnPostNL zo vaak Forbidden zijn.
Misschien alvast een eerste selectiequote:Op maandag 11 januari 2016 17:41 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik krijg die melding ook altijd (in Google Chrome). In internet explorer kan ik ze wel bekijken.
Wettelijk niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van wie mag het niet?
quote:Artikel 640, BW7
1.De werknemer kan tijdens de duur van de arbeidsovereenkomst geen afstand doen van zijn aanspraak op vakantie tegen schadevergoeding.
In FF ook vaak niet. Geldt ook voor de andere browsers.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:50 schreef zombo het volgende:
[..]
Misschien alvast een eerste selectieze willen doorzetters met een doorsneebrowser. O ja in Firefox zie ik ze wel.
Mijn huidige TC doet het dus niet(mijn vorige TC nog wel) en ik moet in overleg met de ADMI de uren opnemen.quote:
Maar geldt dat ook voor wettelijk verlof wat je al jaren geleden hebt opgebouwd, en wettelijk verlof over meeruren? Ik verkeerde in de mening dat het alleen ging om het wettelijk verlof over je contracturen. Als jouw contract 5 uur per week is hoeft er dus maar 20 uur te blijven staan (wettelijk verlof is 4 weken).quote:
Verlofuren over mijn meeruren heb ik ook (12urencontract en gemiddeld 15-16uur per week maken).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Mijn uren zijn het gevolg van meeruren die ik gedraaid heb. Ik heb meer uren gewerkt dan mijn contracturen. Over 2015 zijn dat er wel 19. Die mag ik dus niet uit laten betalen? Ik heb het wel gevraagd aan de admi, maar ik moet ze voor 1 juli opmaken.
Hij doet het weer!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Meer/mindertijd doorgeven werkt niet.
Dat had ik dus afgelopen zaterdag: een verlaat kerst/nieuwjaar kadootjequote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef zombo het volgende:
Ik belde voor een pakje bij buren van de geadresseerde aan, kreeg ik zelf een ander pakje terug. Was nog voor kerst/het nieuwe jaar/de goede zorgen. "Maar je bent altijd zo snel weer weg."
Bedankt voor de tip. Wilde al gaan solliciteren op de functie procesbegeleider, maar ze zoeken niemand hier in de buurt. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde functie als wat voorheen de 'coördinator uitvoering' was. Leuke baan lijkt me, door de afwisseling van binnen zitten en soms zelf ritten uitvoeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Het Autobedrijf reorganiseert. Dat betekent dat sommige functies verdwijnen, vooral in de regio’s. Maar er komen elders ook nieuwe functies bij.
Binnen de reorganisatie komen functies beschikbaar voor managers, staffuncties en voor procesbegeleiders.
[ afbeelding ]
Het was meer een knipoog dat er zoveel aan werklui weg moeten maar wel banen voor allerlei 'managers-banen' er bij komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef bikkie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Wilde al gaan solliciteren op de functie procesbegeleider, maar ze zoeken niemand hier in de buurt. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde functie als wat voorheen de 'coördinator uitvoering' was. Leuke baan lijkt me, door de afwisseling van binnen zitten en soms zelf ritten uitvoeren.
Nou er hing ook een leuk kadootje bij...voor die natte krantenbezorgster..quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien was het wel sarcastisch bedoeld naar die natte krantenbezorgster toe. Zo'n idee heb ik..
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.quote:
Gaat lekker zoquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:13 schreef zombo het volgende:
[..]
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.
Rooster accepteren lukt ook al niet, na vorige week bezwaar te hebben gemaakt.
Officieel moet het wel, maar tot nu toe is het antwoord altijd nee als ik het vraag (dan doe ik het ook niet).quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:32 schreef Thomas-sama het volgende:
Wie heeft er ook een wijk met veel winkels/bedrijven? Moet daar officieel ook HAH bezorgd worden? Want veel willen het helemaal niet (ook al hebben ze geen sticker).
Hier lukt het ook niet. Sterker nog: er staat bij al onder dat ik bezwaar heb gemaakt, maar ik heb helemaal niks gedaan nog.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:13 schreef zombo het volgende:
[..]
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.
Rooster accepteren lukt ook al niet, na vorige week bezwaar te hebben gemaakt.
Ze doen dat waarschijnlijk zodat je een buddy hebt. Ene week de scooter bestelling andere week fiets. Mocht je buddy ziek zijn of verlof hebben dan zit je wel op de scooter.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
PostNL denkt beslist met voor u mee
https://www.werkenbijpost(...)ZNoFCXke0aApoB8P8HAQ
Postbezorger op scooter Eindhoven Zowel Inzetbaar Op Fiets Als Scooter postcode 5644
Onder de collega's die toen als eerste scooterpbz's startte was er één bij die op zijn contract persé pbz per scooter er op wilde hebben omdat die niet wilde worden ingezet als lopende/fietsende.
Of dat nut heeft weet ik niet, want als je niet meer kan/wil bezorgen per scooter en je wilt wel als pbz blijven werken bij PostNL en PostNL heeft geen scooterroute in je buurt, zal je toch aan de slag moeten als lopende/fietsende, lijkt mij
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze doen dat waarschijnlijk zodat je een buddy hebt. Ene week de scooter bestelling andere week fiets. Mocht je buddy ziek zijn of verlof hebben dan zit je wel op de scooter.
mooie verhalen ze draaien amper winst en iedereen koopt op de reutel bij de webshopsquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:49 schreef Pietertje71 het volgende:
http://kassa.vara.nl/nieuws/einde-aan-gratis-thuisbezorgen
dat accoord kan ook nooit goedgekeurd worden,gezien de vele bezwaren her en derquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Beste collega’s,
Postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn, krijgen eenmalig een fleecevest. Dat staat in het principeakkoord voor de nieuwe cao.
Het akkoord is nog niet definitief maar als het doorgaat, moeten we nu al weten welke maten we moeten bestellen bij de leverancier.
Postbezorgers moeten daarom nu alvast doorgeven in welke maat ze een fleecevest willen hebben.
Wat moet je doen?
Vóór 8 februari moet je je maat door geven. Dat kan via de link in het bericht dat maandag 18 januari op Mijn PostNL staat. In dat bericht vind je ook meer informatie.
Let op!
Het akkoord is nog niet definitief. Bovendien staat in het akkoord dat alleen postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn een fleecevest krijgen.
Postbezorgers die nu hun maat doorgeven maar voor september uit dienst gaan, krijgen geen fleecevest.
Is iets niet duidelijk, dan kun je vragen aan je teamcoach stellen.
als oproep heb ik daar geen last van a.s. zo ga ik weer tot eind mei terug naar m'n geboorteland,geen gezemel en dik 35grquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Verlofaanvraag voor een weekje half mei is iig al weer afgekeurdhad gevraagd of ze me dan anders een voorstel konden doen, nog niets gehoord. Had juist al gekeken om het na de schoolvakantie te doen, maar helaas
En dan straks natuurlijk wel weer roepen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om het verlof op te maken.
Als ze niet met een voorstel komen, dan probeer ik gewoon elke keer weer een ander weekje
uiteraardquote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef bikkie het volgende:
Wordt mindertijd ook alleen goedgekeurd bij een goede onderbouwing?
Ik had wind mee.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef bikkie het volgende:
Wordt mindertijd ook alleen goedgekeurd bij een goede onderbouwing?
In dergelijke gevallen: kaartje geven en ze de tering een prettige dag wensen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:47 schreef zombo het volgende:
Pffff altijd als je op wil schieten.... ben de verzorgingsflat nog niet binnen of klaag klaag klaag, klaag klaag klaag. De eerste hoor ik nog geduldig en beleefd aan, maar er staan al anderen op de uitkijk"ja ik zeg net tegen mijn buurvrouw, de post van tegenwoordig bla bla bla " Ondertussen bedenk ik mevrouw een calamiteit te noemen
Ik zeg tien keer dat ik niks kan met de klachten (kom alleen een handjevol brieven bezorgen), dat ik door moet en dat ik 'het' door zal geven. Ze trekken mijn jas haast uit elkaar, zo dringend moeten ze kwijt dat het=de postbezorging een drama is. Eén voorbeeld laat ik dan maar aandragen (kaart zonder postzegels - frankering gecontroleerd, vertraagd aangekomen met portokaartje, mevrouw des duivels), tis helaas postnl-post..... Ze snappen ook wel dat ik er niks aan kan veranderen, maar klaag klaag klaag, eindelijk iemand die luistert. Pfffffffffffttt
"Sorry, maar ik moet nodig schijten!"quote:Op vrijdag 15 januari 2016 23:18 schreef zombo het volgende:
Nou ja, mevrouw was ook erg boos dat wij de post niet (mogen) openmaken om de afzender van een kaartje te achterhalen, om daar het portokaartje te bezorgen. Wel een calamiteitenplan nodig om buiten te komen.
Dat is omdat het inprincipe vaste tijden zijn(code62). Je hebt op voorhand al bevestigd(akkoord gaan met de nieuwe tijden) dat je er mee akkoord gaat.quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier lukt het ook niet. Sterker nog: er staat bij al onder dat ik bezwaar heb gemaakt, maar ik heb helemaal niks gedaan nog.
Bij mij gaan ze er zeker bij voorbaat al van uit dat ik bezwaar heb gemaakt.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 05:23 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat is omdat het inprincipe vaste tijden zijn(code62). Je hebt op voorhand al bevestigd(akkoord gaan met de nieuwe tijden) dat je er mee akkoord gaat.
Tenminste zo heb ik het begrepen.
Praatjesmakers op kantoor heb je genoeg. Valt ook onder werktijd. Behalve als je lang staat te ouwehoeren met iemand.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:59 schreef zombo het volgende:
Praatje maken valt niet onder looptijd, klachten aanhoren wel, helemaal als het niet over mij gaat. Deze klacht had zeer veel volume
Je kan dus ook geen bezwaar meer maken. Reden volgens mijn TC is dat het vaste zorgvuldige met de natte vinger tijden zijn, en je daarom geen bezwaar kan maken. Mijn antwoord was dat ik dan wel meertijd zal gaan invullen, maar ook dat blijkt weer zowat niet te mogen/kunnen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 08:50 schreef zombo het volgende:
[..]
Bij mij gaan ze er zeker bij voorbaat al van uit dat ik bezwaar heb gemaakt.Bij bevestigen rooster gaat het ook niet om de tijden, alleen welke wijken je loopt.
En wederom is er dus een verschil in uitspraken binnen PostNL in deze.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:00 schreef zombo het volgende:
Goed, mijn admi zegt dat het systeem problemen heeft. (En nogmaals: rooster bevestigen heeft niks met de looptijd te maken.)
Exact wat er in het principeakkoord staat dus.. Alle risico's bij de postbezorger.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:19 schreef zombo het volgende:
Iets meer duidelijkheid over smartphonegebruik:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)oezithetprecies.aspx
Heb de flyer die in de reacties genoemd wordt nog niet gezien, maar ik vind wel dat ze hard van stapel lopen, de cao is er nog niet eens door. Wat als het feest niet door gaat?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:26 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Exact wat er in het principeakkoord staat dus.. Alle risico's bij de postbezorger.
Sorry, maar ZIGGODOME is al afgehuurd, dus dat feest gaat er hoe dan ook komen!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:36 schreef zombo het volgende:
[..]
Heb de flyer die in de reacties genoemd wordt nog niet gezien, maar ik vind wel dat ze hard van stapel lopen, de cao is er nog niet eens door. Wat als het feest niet door gaat?
Daar komt het wel op neer jaquote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:26 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Exact wat er in het principeakkoord staat dus.. Alle risico's bij de postbezorger.
Ze blijven het risico van het bedrijf afwenden op de bezorgers. leuk zo'n hollands nieuwe abbonnement voor 2 jaar als je nieuwe bezorgers een jaar contract geeft.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:19 schreef zombo het volgende:
Iets meer duidelijkheid over smartphonegebruik:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)oezithetprecies.aspx
Zou PostNL de Nokia 3310 weer in het leven roepen maar dan als smartphone?...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:32 schreef zombo het volgende:
Aan alle bezwaren wordt compleet voorbij gegaan. Niet fijn, ik ga de vergoeding eerst opsparen voor een paar veilige banden en remmen, zodat ik niet meteen met smartphone en al op de grond lig. Ben benieuwd of ze bij de proef al geoefend hebben met koude natte vingers en de handen vol post die je nergens neer kunt leggen.
Maar goed, altijd nog beter dan de concurrent, die hier (onderaannemer) maar de helft van de peanuts betaalt en helemaal niets vergoedt, ook hun fouten oplossen doe je in eigen tijd.
Ach, we mogen blij zijn dat ze onze hobby en sportschool nog willen bekostigen.
Het gaat niet om het al dan niet akkoord zijn met de tijden, het gaat om het al dan niet akkoord zijn met het op die en die dag ingepland zijn op die en die wijken.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 05:23 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat is omdat het inprincipe vaste tijden zijn(code62). Je hebt op voorhand al bevestigd(akkoord gaan met de nieuwe tijden) dat je er mee akkoord gaat.
Tenminste zo heb ik het begrepen.
Sterker nog: Dan ga je akkoord, en dan nog kunnen ze er nog even snel wat aan toevoegen. En dan zeggen ze "ja, maar je was toch akkoord?" Echt, het is hier net Noord Korea. Naar de buitenwacht toe mooi weer spelen, maar achter de poort is het een heel ander verhaal. Het valt me nog mee dat we op internet ook andere sites dan Mijn PstNL kunnen bezoeken, maar hoe lang duurt dat nog? Straks moeten we allemaal een smartphone met GPS. Volgens de officiële verklaring op de site kan PostNL je niet volgen, maar ik denk er het mijne van. Want de GPS komt sowieso in actie als je pakjes scant, zodat PostNL wel degelijk weet waar je was en hoe laat (en blijkbaar zelfs tot op huisnummerniveau).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Niet akkoord gaan met tijden of rooster. Ik denk dat je met beiden, op den duur, aan het kortste end trekt. Aziatische praktijken.
Vorige admi had daar een handje van, altijd op de dagen dat ik geen extra beschikbaarheid had opgegeven. Gaat nu beter gelukkig!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sterker nog: Dan ga je akkoord, en dan nog kunnen ze er nog even snel wat aan toevoegen.
Overmaakdag is 21 januari, dus je ontvangt het op de 22equote:Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef Facepalm het volgende:
Zou iemand kunnen kijken wanneer het salaris voor januari wordt gestort? Ik werk niet meer bij PostNL en in de OP gaat het maar t/m 2015.
Die gaan een onderzoek starten. Kan weken duren voor je je geld terug krijgt zo...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:13 schreef Chradeudles het volgende:
Zag dit topic voorbij komen en ben nu toch wel benieuwd, hoe gaat PostNL hier mee om denken jullie?
WGR / Online verkoper weigert mee te werken aan retourneren
Daar zit veel verschil in per wijk. Zelf loop ik overal en nergens. Daarbij zit een klein wijkje op dinsdag met heel veel pakjes. Met Sinterklaas had ik daar zo 3 tassen vol. Andere,, veel grotere wijken, komen zelfs in december niet aan 1 volle tas.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:27 schreef Duufje het volgende:
hier ook een prima dagje, wel koud maar goed te doen voor die paar uurtjes.
Wat ik me trouwens afvroeg,
ik heb eigenlijk standaard op de dinsdag 3 zware tassen met post + 1 tas met brievenbuspakjes. Hebben jullie ook altijd relatief veel pakjes? Ben wel benieuwd of dat regio afhankelijk is, hier Utrecht West.
Haha hier moest ik net ook al om lachen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:14 schreef zombo het volgende:
Eigenlijk om je rot te lachen: over de cao wordt nog gestemd maar postnl geeft alvast een foute link om de maten op te geven voor de beloofde septemberfleecegevallen (ach ja, ongeveer het enige waar men niet tegen zal zijn), na een verbeterde link kom je op een site waarvan de helft van de voorinvullingen niet klopt en vervolgens gaan veel mensen maar via de reacties op mijnpostnl hun maat en andere gegevens opgeven
Nog meer mensen uit Utrecht hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:27 schreef Duufje het volgende:
hier ook een prima dagje, wel koud maar goed te doen voor die paar uurtjes.
Wat ik me trouwens afvroeg,
ik heb eigenlijk standaard op de dinsdag 3 zware tassen met post + 1 tas met brievenbuspakjes. Hebben jullie ook altijd relatief veel pakjes? Ben wel benieuwd of dat regio afhankelijk is, hier Utrecht West.
Lekker druk inmiddels in jullie pand? Stuk voller waarschijnlijk dan met de 4 teams toen ik er nog zat.quote:
PTT...toen men nog trots op het beroep was en ontzag had.....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:48 schreef KatrienDuck het volgende:
Een proef met postbezorgers, die de meterstand opnemen https://mijnpostnl.mijnpo(...)nmeterstandenop.aspx
Het is een stuk voller ja. Merk je vooral s ochtends met vossen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Lekker druk inmiddels in jullie pand? Stuk voller waarschijnlijk dan met de 4 teams toen ik er nog zat.
Jaquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:51 schreef Globetrottertje het volgende:
@Pietertje, hoe ga je nu je wijken doen? Heb je een reservescooter gekregen?
De zoveelste proef waar iedereen dolenthousiast van wordt óf waar je nooit meer iets van hoort.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:48 schreef KatrienDuck het volgende:
Een proef met postbezorgers, die de meterstand opnemen https://mijnpostnl.mijnpo(...)nmeterstandenop.aspx
En dat gaat iemand dan weer één voor één beantwoorden... blijkbaar is daar wel geld/tijd voor.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:38 schreef bikkie het volgende:
[..]
Haha hier moest ik net ook al om lachen.
Het zou fijn zijn als ze vooraf ff testen of het allemaal functioneert voordat ze het online gooien.
Kruipruimte? Die meters zitten toch gewoon in de meterkast? En ach, als je toch al een app moet gebruiken om pakjes te scannen en door moet geven welke onverlaat zijn container zomaar langer dan noodzakelijk aan de weg heeft laten staan is het ook een kleine moeite om af en toe een foto'tje te maken met je telefoon van een meterstandquote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:50 schreef V__L_N het volgende:
Echt waar , de idioterie.
Wacht even, ik laat me postkar hier even onbeheerd staan. Oh en houd u even de post vast, want dat gaat natuurlijk niet makkelijk mee de kruipruimte in.
Ja, ik denk dat dit hem gaat worden.
Het gaat over watermeters. Hier zitten die in de kruipruimte. Dus dat betekend: voordeur dicht, vloerkleed opzij, betonplaat aan de kant, zak in gat, maak foto en doe dat zelfde in omgekeerde volgorde weer.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kruipruimte? Die meters zitten toch gewoon in de meterkast? En ach, als je toch al een app moet gebruiken om pakjes te scannen en door moet geven welke onverlaat zijn container zomaar langer dan noodzakelijk aan de weg heeft laten staan is het ook een kleine moeite om af en toe een foto'tje te maken met je telefoon van een meterstand
Oh, zit hier ook gewoon in de meterkast, dus deur open, plank omhoog, foto maken en klaar. Maar geen idee bij hoeveel huizen dat in de kruipruimte zitquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het gaat over watermeters. Hier zitten die in de kruipruimte. Dus dat betekend: voordeur dicht, vloerkleed opzij, betonplaat aan de kant, zak in gat, maak foto en doe dat zelfde in omgekeerde volgorde weer.
edit: oh, blijkbaar komt het bij huizen van voor 1970 nog wel geregeld voor dat de meter in de kruipruimte zit
Zeker geen klein klusje hoor.
Hoezo? Gaat die ook al om vallen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Mailing van Enexis dat mensen een slimme meter gaan krijgen, tuurlijk doen we dat op een daldag...![]()
En dat nieuwe project, daar ga ik maar niet eens woorden aan vuil maken
Nog mensen met een Xenos bon trouwens?
Juist ja, als zaw ben ik zo goed geweest om donderdag voor kerst bij te springen in de vb. Vervolgens hebben ze op kerst alleen mijn contracturen geboekt die ik normaal op zaterdag besteed in de uitvoeringquote:Op woensdag 20 januari 2016 16:35 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Loonstrookje is er weer! Jammer genoeg ontbreken er bij mij wat uren. Zou met niet verbazen als ze niet mijn contracturen hebben geboekt met tweede kerstdag.
Dat zal een post voor het meter opnemen, stoepje schrobben, luier verschonen zijn?quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:47 schreef ann3 het volgende:
Bij mij kloppen de uren wel maar staat er nu een post: ambulante wrknmr. Heeft iemand enig idee wat dat inhoudt?
Heb je extra geld gehad? Ik heb dit in het verleden ook eens gehad, ik geloof dat het een extra vergoeding is voor als je meer dan x uur achter elkaar buiten moet lopen (alleen voor mensen die onder de grote CAO vallen).quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:47 schreef ann3 het volgende:
Bij mij kloppen de uren wel maar staat er nu een post: ambulante wrknmr. Heeft iemand enig idee wat dat inhoudt?
Wacht nou gewoon totdat je een berichtje krijgt dat je loonstrookje online staat, dan hoef je niet telkens op F5 te klikken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:11 schreef ChrisSchneider het volgende:
Zijn er nog meer mensen bij wie de salarisstrook nog niet op Mijnpostnl staat?
Geen paniek, is één van de weinige dingen die altijd goed gaan (gebeurt niet allemaal tegelijk).quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:11 schreef ChrisSchneider het volgende:
Ja, een tientjequote:Op woensdag 20 januari 2016 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb je extra geld gehad? Ik heb dit in het verleden ook eens gehad, ik geloof dat het een extra vergoeding is voor als je meer dan x uur achter elkaar buiten moet lopen (alleen voor mensen die onder de grote CAO vallen).
Ik heb em ook nog niet. Alleen wel een nabetaling van dec. 2015, een gratificatie van 50 euro.quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:11 schreef ChrisSchneider het volgende:
Gewoon lekker breed laten, schuiven ze tenminste voor jequote:Op donderdag 21 januari 2016 06:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Wat een heerlijkheid om op een scooter te rijden die in korte tijd en met goede trekkracht al op snelheid is ipv eind van een binnenweg na 1km pas op 46 te zitten.
Hier zit ook de smallere versie bagagerek op.
Hopelijk wordt de bredere versie, zoals door mijn TC beloofd, vervangen door de smallere. Bij navraag werd hier niet op gereageerd.....
Betere balans en wat wordt 'vergeten' aan te kaarten is dat de scooter zo (veel te) breed is. Volgens mij wettelijk niet breder dan 100cm.
Met de smallereversie zit je daar wel onder(50cm voor 2 tassen en iets van 37cm? voor het smalle bagagerek.
De bredere versie is volgens mij 60cm breed.
[..]
Wacht nou gewoon totdat je een berichtje krijgt dat je loonstrookje online staat, dan hoef je niet telkens op F5 te klikken.
Bij sneeuwval en ook met de ijzel die nu (weer) ligt, gewoon met de scooter, tenzij het onverantwoord is om te rijden. Met code rood of daarboven rijden, dan wil de verzekering wel eens heel moeilijk doen. Dat en dat PostNL voor jou veiligheid kiest natuurlijkquote:Op donderdag 21 januari 2016 09:59 schreef bikkie het volgende:
[..]
Gewoon lekker breed laten, schuiven ze tenminste voor je
Hoe doen jullie dat bij sneeuwval nou met de scooter? Bij ons wordt van de moeilijk bereikbare adressen een autoroute gemaakt. Maar ik vrees dat het sowieso al lastig wordt op de scootert om de 'makkelijke' adressen te bereiken.
Deze keer kan je wel klikken op bevestigen of bezwaar maken, maar dan krijg je alleen de printversie van het rooster te zien. Nee, het zal een keertje goed werken.........quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Hee hier ook ineens zo'n 'je hebt het rooster bevestigd' geintje
En kak, ik heb bij mijn meest recente verlofaanvraag per ongeluk t/m vrijdag aangegeven ipv t/m zaterdag.. nu is ie goedgekeurd, maar nu moet ik dus nog achter die zaterdag aan
Dat hele systeem is een grote storing.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:09 schreef allweather het volgende:
Hier ook geen salarisstrook, maar wel een bevestigd rooster zonder dat ik ergens op gedrukt had. Gelukkig voor postNL ben ikhet wel met mijn rooster eens (blijkbaar hebben we er nu echt zelf niks meer over te zeggen of zit er weer een storing in het systeem).
Ach ja, het scheelt ons ook weer wat handelingen binnenkort. Pakjes scannen etc. We kunnen het allemaal niet, want we kunnen toch niet in de app. Daarnaast vind ik het een stuk prettiger om alles rechtstreeks met de TC te regelen i.p.v. met Admi.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
neuh. Zolang alles goed gaat laat ik het maar zo
Ze kunnen het beter HoopWerk noemen (mijnwerktniet)quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
neuh. Zolang alles goed gaat laat ik het maar zo
Kontkussende en bruine armen hebbende pbz's.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:30 schreef zombo het volgende:
Bij de bonden zitten blijkbaar vooral bezorgers die zeer tevreden zijn.
Vanavond biertje of tig pakken in het PostNL-countdown-café ?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:01 schreef zombo het volgende:
[..]
Salaris staat op mijn (ING)-rekening
Valt me nog mee dat ze het dan überhaupt nog zetten. Het zou nog veel efficiënter zijn in de voorbereiding als ze de boel gewoon ongesorteerd in de tassen zouden pleuren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar omdat het niet efficiënt zou zijn voor de voorbereiding, gaat het niet door!?
Dat is er een voor de volgende editie van "jouw idee, mijn idee".quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ze het dan überhaupt nog zetten. Het zou nog veel efficiënter zijn in de voorbereiding als ze de boel gewoon ongesorteerd in de tassen zouden pleuren.
Zoek het maar uit-editiequote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:21 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is er een voor de volgende editie van "jouw idee, mijn idee".
Ik boek vanaf nu standaard per piekdag 10 minuten extra bij.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ze het dan überhaupt nog zetten. Het zou nog veel efficiënter zijn in de voorbereiding als ze de boel gewoon ongesorteerd in de tassen zouden pleuren.
Morgen gaat het wekkertje weer vroeg, dus dat wordt m nietquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:06 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Vanavond biertje of tig pakken in het PostNL-countdown-café ?
AVtjesquote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Morgen gaat het wekkertje weer vroeg, dus dat wordt m niet
Of zoals terecht opgemerkt wordt daar: Er wordt gefraudeerd bij de meter.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:30 schreef zombo het volgende:
Bij de bonden zitten blijkbaar vooral bezorgers die zeer tevreden zijn.
Geen idee, weet je ook geen naam van een andere leidinggevende 'binnen'? Anders bel even de admi van Bezorgen, die kunnen je vast verder helpen: 088-8683263quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:50 schreef vigonoah het volgende:
Hee misschien kunnen jullie mij helpen!
Ik werk nog niet zo lang in het sorteercentrum in Arnhem.
Nu lig ik sinds gisteravond met griep in bed, koorts/rillingen/hoofdpijn/spierpijn/alles.
Mijn leidinggevende is met vakantie deze week en haar telefoonnummer is het enige dat ik heb...
Is er een of ander centraal nummer dat ik kan bellen? Ik kan echt nergens iets vinden.
Ik heb al een e-mail gestuurd naar pzn_webmaster@postnl.nl maar geen idee hoe snel die reageren.
Tas al gevonden?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Kort rondje want er is 1 tas(wijk) foetsie. Dus dat SMSJe wat jullie hebben gehad: IT WAS ME!!
Ik zou een berichtje krijgen. En anders morgen bij de andere lading...als die gevonden is.quote:
Zo'n drie keer in het jaar denken ze eraan een bericht te plaatsen met de HAH voor de komende week. Voor de rest is het hier standaard 1 tas op het rooster (en meestal is dat ook zo).quote:Op zaterdag 23 januari 2016 08:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Geen idee of dit overal is.
Wel grappig dat sommigen? op MijnWerk kunnen zien hoeveel en welke HAH ze hebben. Ik heb dat nooit kunnen zien.
Ja dat is wat ik ook altijd krijg te zien. Nooit gezien hoeveel of watquote:Op zaterdag 23 januari 2016 08:53 schreef zombo het volgende:
[..]
Zo'n drie keer in het jaar denken ze eraan een bericht te plaatsen met de HAH voor de komende week. Voor de rest is het hier standaard 1 tas op het rooster (en meestal is dat ook zo).
Dat zal nog wel jaren duren denk ikquote:Het afschaffen van die blauwe brieven wil maar niet lukkenNou ja, voor de postbedrijven wel goed.
Daar schuilt weer een nieuwe taak voor ons: digiboudjes hun berichten helpen openenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:29 schreef Pietertje71 het volgende:
De oudjes en digibeten worden doodgekeken zodat de vooruitgang minder stilstand heeft.
Geen probleem! Mag ik weer lekker een extra wijkje doen. Goed voor de portemonix. :-)quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:27 schreef Pietertje71 het volgende:
De griepepidemie komt er weer aan.
Eens kijken hoeveel mensen daarop meeliften
Nemen we, naast meterstandenopmeterr, dit werk ook al af van de studenten met hunComputerhulpAanHuis...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:39 schreef zombo het volgende:
[..]
Daar schuilt weer een nieuwe taak voor ons: digiboudjes hun berichten helpen openen
Hm ja... misschien kan ik nog een eigen mobiel bedrijfje beginnen om postnl voor te zijnquote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:53 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nemen we, naast meterstandenopmeterr, dit werk ook al af van de studenten met hunComputerhulpAanHuis...
Het kan plaatselijk zijn, maar hier werkt het hele systeem niet, aldus de admi.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:30 schreef V__L_N het volgende:
Als je op bezwaar drukt bij je rooster, kan je dat nog ergens zien? Ik sta ingeroosterd terwijl ik vrij ben. Dus had gisteren al op bezwaar gedrukt. Maar nou heb ik geen idee of en hoe ik zie dat daar ook echt iemand naar kijkt.
Hmm, maar het leek wel te werken? (voor zover je dat kan zien). Naja, anders dinsdag mijn tc maar even aan z'n oren trekken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 18:48 schreef zombo het volgende:
[..]
Het kan plaatselijk zijn, maar hier werkt het hele systeem niet, aldus de admi.
Bedankt voor de hulp! Uiteindelijk toch nog contact kunnen krijgen met mijn leidinggevende ondanks haar verlof.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:37 schreef zombo het volgende:
[..]
Geen idee, weet je ook geen naam van een andere leidinggevende 'binnen'? Anders bel even de admi van Bezorgen, die kunnen je vast verder helpen: 088-8683263
Beterschap!
Edit: en heb je in een PB een e-mailadres gestuurd van een andere teamleider binnen
Ik voel mij niet aangesproken 😘quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:27 schreef Pietertje71 het volgende:
De griepepidemie komt er weer aan.
Eens kijken hoeveel mensen daarop meeliften
Da's mooi. Mijn post zat goed gesorteerd, dus het is goedgekomenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:17 schreef vigonoah het volgende:
[..]
Bedankt voor de hulp! Uiteindelijk toch nog contact kunnen krijgen met mijn leidinggevende ondanks haar verlof.
De kans op griep lijkt me bij de voorbereiding vele malen groter dan bij ons individuen in de frisse buitenlucht, helemaal als ik hoor over dat gestress op de vierkante meter.quote:Ik voel mij niet aangesproken 😘
Ik doel meer op personen die in de verste verte horen dat er een virusje aankomt en bij het eerste kuchje zichzelf de zwaarste griep toe-eigenen terwijl ze vaak niet eens weten wat een werkelijke griep inhoudt en het geen verkoudheidje isquote:
Eens, ik heb een fijne tc en daarom werk ik naast een fulltime baan ook nog eens op zaterdagochtend in de voorbereiding.quote:
Niets voor jou?quote:
Ze willen geen mensen die nu een kleiner contract hebben he, dat staat er weliswaar niet in, maar als jij gaat solliciteren met een contract van 12 uur voor een functie van 20 uur, dan ben je bij voorbaat al kansloos.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:58 schreef bikkie het volgende:
[..]
Niets voor jou?
http://jobs.postnl.nl/vac(...)orggebied-friesland/
2x32 en 2x20 uur zijn de beschikbare werkpakketten
Gewoon proberen. 20 uur is misschien nog te regelen, 32 lijkt me ook niet..quote:Op maandag 25 januari 2016 09:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ze willen geen mensen die nu een kleiner contract hebben he, dat staat er weliswaar niet in, maar als jij gaat solliciteren met een contract van 12 uur voor een functie van 20 uur, dan ben je bij voorbaat al kansloos.
Nee hoor, dat is niet te regelen, die vacatures zijn bedoeld voor mensen met grote contracten waarbij de kans groot is dat ze er binnen afzienbare tijd uit zouden liggen. Ze willen juist van grotere contracten af, dan kun je wel nagaan dat ze iemand met een contract van 12 uur geen contract van 20 uur gaan geven, dat gaat juist volledig tegen het beleid in.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:27 schreef bikkie het volgende:
[..]
Gewoon proberen. 20 uur is misschien nog te regelen, 32 lijkt me ook niet..
Ja, ik denk niet dat ze daar in dit geval in gaan trappen. Zodra je een groter contract gaat claimen hebben zij immers geen poot meer om op te staan. Bij postbezorgers doen ze er nog iets minder moeilijk over, maar daar is de situatie natuurlijk ook gewoon wat anders.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:38 schreef bikkie het volgende:
Dat klopt ja. Je kan eventueel aangeven dat je je huidige contract houdt en die 20 uur gewoon maakt. Veel pbz (waaronder ikzelf) werken nu ook al tegen de 20 uur met een veel kleiner contract. Postnl vindt dat geen probleem, totdat je een groter contract gaat claimen natuurlijk..
Ben eens benieuwd hoe gemakkelijk ze de tijden gaan aanpassenquote:
Inprincipe zoals het nu gaat kom ik met mijn zo goed als vaste tijd voor mijn vaste route uit.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:02 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ben eens benieuwd hoe gemakkelijk ze de tijden gaan aanpassen. Zelf heb ik er geen last van, omdat ik geen vaste loop heb en ze daarom niet moeilijk doen over extra tijd.
Een van m'n invalwijken heeft per januari gewoon 1 uur per piekdag erbij gekregen. Dat was ook voor het eerst dat zoiets is gebeurd.
Dat verschilt ook weer per gebied. Nadat we het ook een tijdje per week moesten doorgeven, zijn ze daar na 2 maanden weer vanaf gestapt en moet het nu weer dagelijks..zucht..quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:39 schreef Pietertje71 het volgende:
MOgguh.
Dagelijks je meertijd doorgeven wordt niet geaccepteerd omdat 'niet elke dag hetzelfde is'.
Ook al is de reden dat je elke dag de tijd die er voor staat (net)haalt.
De meertijd mag pas eind van je werkweek doorgegeven worden.
Dus een goede tip: houd elke dag goed je meer/min-tijd bij
Kan niet. PostNL regels en beleid is overal hetzelfde....[/sarcasme]quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:41 schreef bikkie het volgende:
[..]
Dat verschilt ook weer per gebied. Nadat we het ook een tijdje per week moesten doorgeven, zijn ze daar na 2 maanden weer vanaf gestapt en moet het nu weer dagelijks..zucht..
Woehoe!!quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:38 schreef bikkie het volgende:
De CAO is definitief..
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ao-postbezorgers.pdf
Ik denk dat je niet ontslagen wordt maar waar je wel kans op hebt is dat je collega's een afgehakt paardenhoofd op je zadel zullen neerleggen...quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:09 schreef bikkie het volgende:
Word je ontslagen als je mindertijd niet doorgeeft? Ik wil namelijk niet m'n collega's dwarsliggen waar ik voor inval door steeds door te geven dat het (veel) sneller kan dan de tijd die zij er voor hebben gekregen.
Ik heb het tot nu toe ook niet doorgegeven hoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:31 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet ontslagen wordt maar waar je wel kans op hebt is dat je collega's een afgehakt paardenhoofd op je zadel zullen neerleggen...
Bij de invallers van het autobedrijf lopen er ook zo'n paar kontenkussers bij. Die vergallen het op den duur niet alleen voor zichzelf, maar juist ook per direct bij hun collega's.
Zij zijn in de waan het sneller te doen, het ook goed te doen.
Zo heb ik dus een controle te danken aan iemand die de werkelijke gewerkte tijd niet doorgeeft bang om in de nek hijgende leidinggevenden.
Maar die naait wel en mij en andere invallende collega's een oor aan.
En de kortste tijd wordt meegenomen in de 'nieuwe tijden'.
En dan heb je weer klagenden die de nieuwe tijd niet halen. Baasje lacht in d ehand, want er zijn er altijd bij die de nieuwe tijd (op papier) halen.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:33 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik heb het tot nu toe ook niet doorgegeven hoor
Je naait collega's anders net zo goed als je minder tijd niet doorgeeft. Men heeft een bepaald urenpakket voor een bepaalde regio en daar moeten ze het mee doen. Dus als jij meertijd doorgeeft zullen ze die elders weer weg proberen te halen, zodat ze wel binnen het urenpakket blijven, want anders krijgt de admi/teamcoach zelf op zijn flikker dat ie teveel tijd uitgeeft. Als je doorgeeft dat je er minder lang over gedaan hebt kunnen ze die tijd eventueel weer gebruiken om iemand anders die te weinig tijd had te compenseren.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:31 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet ontslagen wordt maar waar je wel kans op hebt is dat je collega's een afgehakt paardenhoofd op je zadel zullen neerleggen...
Bij de invallers van het autobedrijf lopen er ook zo'n paar kontenkussers bij. Die vergallen het op den duur niet alleen voor zichzelf, maar juist ook per direct bij hun collega's.
Zij zijn in de waan het sneller te doen, het ook goed te doen.
Zo heb ik dus een controle te danken aan iemand die de werkelijke gewerkte tijd niet doorgeeft bang om in de nek hijgende leidinggevenden.
Maar die naait wel en mij en andere invallende collega's een oor aan.
En de kortste tijd wordt meegenomen in de 'nieuwe tijden'.
En dan heb je weer klagenden die de nieuwe tijd niet halen. Baasje lacht in d ehand, want er zijn er altijd bij die de nieuwe tijd (op papier) halen.
Kijk als het nu gaat om 10-30 minuten, maar om een uur zou wel veel zijn. Maar dan toch zou ik dat uur niet doorgeven, maar wellicht!! en pas na een gesprek met de vaste PBZ wat die er van vindt, een klein gedeelte daar van.
Daar ga ik me als pbz geen zorgen over maken. Bovendien krijgt de vaste bezorger ook die uren betaald dus het zal wel binnen het urenpakket passen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je naait collega's anders net zo goed als je minder tijd niet doorgeeft. Men heeft een bepaald urenpakket voor een bepaalde regio en daar moeten ze het mee doen. Dus als jij meertijd doorgeeft zullen ze die elders weer weg proberen te halen, zodat ze wel binnen het urenpakket blijven, want anders krijgt de admi/teamcoach zelf op zijn flikker dat ie teveel tijd uitgeeft. Als je doorgeeft dat je er minder lang over gedaan hebt kunnen ze die tijd eventueel weer gebruiken om iemand anders die te weinig tijd had te compenseren.
Ja, een verrot systeem, maar het is wel hoe het werkt.
Dat klinkt heel plausibel, maar in de praktijk werkt het niet zo. Als ik doorgeef dat ik tijd teveel heb gaan ze die tijd echt niet aan een ander geven, hoor! Ik ben door schade en schande wijs geworden. Van een aantal wijken had ik doorgegeven dat ze te krap stonden, en van een aantal dat ze te ruim stonden. Het resultaat: bij de ruime wijken is er flink tijd afgehaald, maar de krappe wijken kregen geen minuut meer. En de TC kreeg een mooie bonus omdat hij zo ruim binnen het budget was gebleven.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als je doorgeeft dat je er minder lang over gedaan hebt kunnen ze die tijd eventueel weer gebruiken om iemand anders die te weinig tijd had te compenseren.
Ja, een verrot systeem, maar het is wel hoe het werkt.
Tja het is in een aantal gevallen een iets minder slechte regeling, maar verre van ideaal.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Scheelt dat ze me tegenwoordig veel minder inzetten, maar eerder zat ik op gemiddeld 12 uur per week, met een contract van 5 uur, en dan krijg je dus de laagste vergoeding. Terwijl veel collega's dan meer krijgen, die in de praktijk juist minder werken.
Maar goed, dit is wel een beetje te danken aan de collega's die hebben lopen klagen dat het oneerlijk was dat een zaterdagkracht evenveel kreeg als iemand die elke dag werkt. En nee dat was ook geen eerlijk systeem, maar het was te verwachten dat ze het dan op deze manier zouden gaan doenwaarmee dus de flexibele krachten genaaid worden.
Wat dat betreft is de regeling voor zaterdagbestellers beter. Geen idee hoe die precies in elkaar steekt, maar al ik meer dagen werk krijg ik ook meer fietsvergoeding.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:19 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Jeej
Scheelt dat ze me tegenwoordig veel minder inzetten, maar eerder zat ik op gemiddeld 12 uur per week, met een contract van 5 uur, en dan krijg je dus de laagste vergoeding. Terwijl veel collega's dan meer krijgen, die in de praktijk juist minder werken.
Maar goed, dit is wel een beetje te danken aan de collega's die hebben lopen klagen dat het oneerlijk was dat een zaterdagkracht evenveel kreeg als iemand die elke dag werkt. En nee dat was ook geen eerlijk systeem, maar het was te verwachten dat ze het dan op deze manier zouden gaan doenwaarmee dus de flexibele krachten genaaid worden.
Ha fijn, ik sta maar vijf uurtjes ingedeeld en geen haar op mijn hoofd die erover denkt er langer over te gaan doenquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef Thomas-sama het volgende:
Pfff zaterdag gaat het stortregenen
Gezellig. Dat wordt kletsnatte kledingquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:26 schreef Thomas-sama het volgende:
Pfff zaterdag gaat het stortregenen
quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:21 schreef bikkie het volgende:
[..]
Daar ga ik me als pbz geen zorgen over maken. Bovendien krijgt de vaste bezorger ook die uren betaald dus het zal wel binnen het urenpakket passen.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klinkt heel plausibel, maar in de praktijk werkt het niet zo. Als ik doorgeef dat ik tijd teveel heb gaan ze die tijd echt niet aan een ander geven, hoor! Ik ben door schade en schande wijs geworden. Van een aantal wijken had ik doorgegeven dat ze te krap stonden, en van een aantal dat ze te ruim stonden. Het resultaat: bij de ruime wijken is er flink tijd afgehaald, maar de krappe wijken kregen geen minuut meer. En de TC kreeg een mooie bonus omdat hij zo ruim binnen het budget was gebleven.
Nee, tijd afpakken kunnen ze als geen ander, maar tijd erbij geven doen ze niet. Dan wijzen ze op dalende volumes, en dat er net een enorme torenflat in je wijk is opgeleverd, waardoor je er 300 afgiftepunten bij hebt gekregen, daar wordt aan voorbij gegaan.
Dus je kunt er maar beter voor zorgen dat je wijk een beetje ruim staat. Tijd afpakken doet het bedrijf wel voor je, daar hoef je niet zelf het voortouw in te nemen.
Strakkere(voor sommigen niet haalbare) tijden, veel niet toegekende meertijden...en dan komen met een loonsverhoging en een maandelijkse vergoeding...quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:19 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Jeej
Dat is goed nieuws. Nu wordt het tijd dat er een vacature vrijkomt, maar volgens mij zitten er nu nog een aantal voltijdwerkers op die functie die voorlopig nog wel blijven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:21 schreef Pietertje71 het volgende:
MIddag.
Prima dagje vandaag. Alles binnen de tijd zonder al te veel haastwerk.
@Bikkie: Qua die vacature Chauffeur Bezorgen.
Als je met een (meer dan) 12 uur contract zit, heb je kans dat je door de sollicitatieronde komt.
Wat er dan gebeurt is dat je je contracturen wel behoudt en voor die uren ook wordt aangenomen.
Dat vernam ik vandaag
Het blijkt dat ik nogsteeds in de running ben. Zelfs mijn TC wil mij kwijt heeft mij voorgedragen voor deze functie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:38 schreef bikkie het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Nu wordt het tijd dat er een vacature vrijkomt, maar volgens mij zitten er nu nog een aantal voltijdwerkers op die functie die voorlopig nog wel blijven.
Mja, best wel hè?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef bikkie het volgende:
Ik vind het maar verdacht die 'storingen' elke keer als het gaat om tijden doorgeven.
Nadeel: ik heb 2 grote wijken, waarvan 1 in het buitengebied.quote:Pfff zaterdag gaat het stortregenen
Hier was dit ding vorige week actief, deze week staan de knoppen bevestigen/bezwaar er gewoon weer in. Ik wacht wel even. Zoals het rooster er nu staat kom ik 3 uur tekort op mijn contract-uren en ik weet al van 2 collega's dat zij vrijdag en zaterdag verlof hebben. Maar het zal me ook niks verbazen als ze mij min-uren laten oplopen en een ander flink in de plus laten lopen. Of ik moet gewoon even geduld hebben en wachten of er morgen of overmorgen nog wat wijkjes bij komen.quote:De automatische roosterbevestiger is ook weer aan het werk geweest
Bij mij was het de automatische bezwaarmakerquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:08 schreef zombo het volgende:
De automatische roosterbevestiger is ook weer aan het werk geweest
Die heeft een weekje rust bij mijquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij was het de automatische bezwaarmaker
Hier wordt meertijd zonder onderbouwing, dus niet de keuzes die het menu geeft, afgekeurd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:50 schreef Hondsdraf het volgende:
Hier een meelezende postbezorger. Door een storing wordt meertijd niet doorgegeven (als je het invult op Mijn werk). Geen idee of dat overal zo is, maar hier (regio Rotterdam) in ieder geval wel. Misschien handig om even in de gaten te houden.
Ik blijf bij mijn opvatting van eerder dat je straks geen bezwaar tegen rooster en tijden meer kan maken. Take it or get out!quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef bikkie het volgende:
Ik vind het maar verdacht die 'storingen' elke keer als het gaat om tijden doorgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |