abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158959589

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama

zaterdag 9 januari 2016 @ 16:52:49 #2
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158961284
Middag. Drukek dag vandaag ivm dat de vrijdag er ook bij zat. Wel prima weertje (Y)
Overigens nog een verlaat kadootje gekregen van een wijkbewoner:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:03 schreef gelestipjes het volgende:
Hier net een mail ontvangen dat de extra tijd toch niet gecompenseerd hoeft te worden met de uitgevallen dagen, maar dat je de extra tijd gewoon door mag geven. Zullen wel veel klachten over het originele plan zijn binnen gekomen.
Ik hoorde het vanochtend van mijn collega. De +-tijd werd eerst afgekeurd en nu kreeg die vanochtend een telefoontje dat het nu wel is goed gekeurd.
Ja, maar..... de di,wo en do staan nu op blank en de vrijdag is gewoon de normale tijd en mijn plustijd is daar afgekeurd.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:02:38 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158961570
Zojuist de mail gelezen en je moet je plustijd per email doorgeven.

Prikbordnieuws omtrent deze bij de mail bijgevoegd.

[ Bericht 43% gewijzigd door Pietertje71 op 09-01-2016 20:45:46 ]
pi_158970902
Een oepsje vandaag :') had 2 wijken, en kon ze allebei tegelijk mee nemen. Dus alle folders in het bakje voorop. Kwam ik bij mijn 2e wijk, eerste 15 adressen gelopen, en toen zag ik bij het pakken van een nieuwe bundel dat die wijk 2 folders had ipv 1. En omdat alles met de AH folder naar boven lag, had ik dat niet gezien en had ik het eerste stukje dus alleen AH bezorgd :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2016 @ 23:38:30 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158973033
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 08:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dat de post veel te laat aangeleverd wordt,veel mensen kunnen niet een andere werkzaamheid erbij doen,met de problematiek van de afgelopen week zit je nog zwaarder.
Postaanlevering moet weer terug naar max 9 uur s morgens,maximale meldingstijd calamiteiten ook naar 9uur,dan weet je waar je aan toe bent.
Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 januari 2016 @ 05:04:43 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158977465
Mogguh.
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 23:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.
Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.
Kom op...WIE!? }:|

;)

Ook ik begrijp de opzet om de voorbereider/pbz eerder te laten beginnen, maar het is hier ook weer en begrijpelijk een geld-kwestie wat dan weer resulteert in een onbetaalbare postzegel.
Maar met de aanschaf van de nieuwe en meer SMXen zou het mogelijk zijn. Meer en beter gesorteerde post resulteert in minder werk voor de voorbereiding.

Buiten dat om komen er steeds meer tracers binnen PostNL.
Ik zie nog wel verschijnen dat elke bak en posttas, en in sommige gevallen zelfs poststukken, dit ook zullen krijgen.
Mede hierdoor kan men bijhouden welke wijken eerder/optijd/later klaar zijn, wat wellicht aanrijtijden van de chauffeur bestellen kan betekenen. Icm met een GPS-track/traces op je telefoon....
Maar dan moet alles wel op rolletjes verlopen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 10-01-2016 05:58:42 ]
pi_158977883
Wat die abbo betreft voor 8 euro en de 'gratis' smart phone. Mag dat wel verplicht gesteld worden? Dat vraag ik me af... Bovendien hebben de meeste mensen al een abbonement of prepaid en er zijn er ook die bewust geen app hebben geinstalleerd, zoals ik.
pi_158978300
Ach die foon en app, ik wacht het wel af, misschien dat ze het natuurlijk verloop zo een handje willen helpen... Ik heb de app een paar keer geprobeerd deze week en weet niet voor wie het handig moet zijn, voor mij in elk geval niet. Hoop gedoe en dan moet je nog zelf je looptijd bijhouden.

Trouwens die scooterpiet heeft het wel de hele week al geschopt tot de top 3 van 'laatste reacties' op mijnpostnl, lijkt of ze in plaats van een update maar een ouwe backup van stal hebben gehaald, beter dan die advertenties die niet in het frame passen.
pi_158979082
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 05:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

[..]

Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.
Kom op...WIE!? }:|

;)

Ook ik begrijp de opzet om de voorbereider/pbz eerder te laten beginnen, maar het is hier ook weer en begrijpelijk een geld-kwestie wat dan weer resulteert in een onbetaalbare postzegel.
Maar met de aanschaf van de nieuwe en meer SMXen zou het mogelijk zijn. Meer en beter gesorteerde post resulteert in minder werk voor de voorbereiding.

Buiten dat om komen er steeds meer tracers binnen PostNL.
Ik zie nog wel verschijnen dat elke bak en posttas, en in sommige gevallen zelfs poststukken, dit ook zullen krijgen.
Mede hierdoor kan men bijhouden welke wijken eerder/optijd/later klaar zijn, wat wellicht aanrijtijden van de chauffeur bestellen kan betekenen. Icm met een GPS-track/traces op je telefoon....
Maar dan moet alles wel op rolletjes verlopen ;)
En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..
  zondag 10 januari 2016 @ 11:02:16 #10
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158979383
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:46 schreef bikkie het volgende:

[..]

En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..
Dat doet het autobedrijf bij jullie dus :)
Hier zijn het chauffeurs bezorgen die de depots in de dorpen bevoorraden.
pi_158979919
De dorpen hier ook inderdaad. Die depots/steunpunten liggen meestal op de bezorgroute waar de chauffeur bezorgen ook moet zijn.
De grotere depots (met een loop of 20) worden vanuit ab gedaan met meestal een grotere (klep)wagen. Die vertrekken dus pas na de brengritten die door diezelfde chauffeur / subco van het ab uitgevoerd worden.

In de toekomst als er echt nog weinig post is, zie ik het wel gebeuren dat alles in een rit meegaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door bikkie op 10-01-2016 11:43:39 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 08:04:37 #12
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159004885
Mogguh :)

pi_159004942
Mogguh Pietertje! Leuke brievenbus!

Wie heeft er zin in koffie?
pi_159005378
quote:
6s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Mogguh Pietertje! Leuke brievenbus!

Wie heeft er zin in koffie?
Lekker, doe mij maar een bakje, Globetrottertje.

(om vast in de stemming te komen voor de nieuwe werkweek)

[ Bericht 3% gewijzigd door zombo op 11-01-2016 08:58:05 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 09:10:46 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159005682
Zo belachelijk als je dit als pbz per scooter soms in je hoofd hebt en heel afentoe een beetje, dus niet alleen in je hoofd,hoorbaar meezingt.....
pi_159005729
Hahahaha dus ik ben niet de enige die dat doet.... dat neurieën.. :-)

Okee.. wie melk en wie suiker?

*loopt ondertussen met de koffiekan rond* LOL
  maandag 11 januari 2016 @ 09:15:18 #17
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159005751
Och man, ik heb hele discussies, grappen en grollen en een MP3 speler in mijn hoofd...en daar buiten ;)

O ik pas voor de koffie want ik heb al genoeg op :)
pi_159012275
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:28 schreef zombo het volgende:
, lijkt of ze in plaats van een update maar een ouwe backup van stal hebben gehaald, beter dan die advertenties die niet in het frame passen.
Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterd ;) Zie MijnPostNL
  maandag 11 januari 2016 @ 14:10:58 #19
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159012715
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.

Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
pi_159012843
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.

Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboekt :)
Vraag maar eens na zou ik zeggen...
  maandag 11 januari 2016 @ 14:24:27 #21
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_159013120
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:15 schreef bikkie het volgende:

[..]

Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboekt :)
Vraag maar eens na zou ik zeggen...
Maar het mag niet.
pi_159013233
Hij heeft er gewoon schijt aan gelukkig.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:40:17 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159013565
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef zombo het volgende:

[..]

Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterd ;) Zie MijnPostNL
Ik heb contact met een ontwikkelaar(Marco) in deze.
Ik blijf problemen hebben met dat de GPS-locatie niet kan worden vastgesteld.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:41:07 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159013596
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar het mag niet.
Klopt.
Mijn TC heeft het , in overleg met mij, zelf als extra tijd bijgeboekt.
Ik heb het nu weer gevraagd.
pi_159013728
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:

Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting. :P
  maandag 11 januari 2016 @ 14:45:42 #26
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159013771
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:44 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting. :P
:o ;)
pi_159013845
Ik kan nog 14 à 15 weken vrijnemen. Het verlof wat voor 1 juli opgenomen moet zijn is gelukkig al wel op :)
pi_159015586
Shit, dat gaat wel lastig worden weer. Heb nog 17 uur van 2015, maar ik heb nog wel vakantie gepland staan voor de deadline. Maar, 1 januari 2017 vervalt er ook al weer 15 uur nog van verlof voor 2012. Dat betekent dus dat het moeilijk gaat worden om mijn verlof van 2016 op te maken :')

Heb wel 4 weken vakantie ingepland staan, dan gebruiken ze maar wat meer uurtjes. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen met alleen 5 uur per week verlof......
Hiervan is trouwens wel maar 1 week voor de deadline komende zomer, dus ik ga toch maar kijken of ik er nog ergens een weekje tussen kan gooien.
  maandag 11 januari 2016 @ 15:49:58 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159015825
Ik heb gevraagd of 'wegschrijven' of vrijedagen op daldagen(liefst de vrijdag). Ik heb nog iets van 17 uur staan = ongeveer 8 daldagen.
pi_159016310
Toen we te weinig mensen hadden mocht uitbetalen niet, mocht ook niet meer dan contracturen worden geschreven. Nu wordt op een vrije dag ongevraagd meer verlof geschreven dan nodig is. Zoals de wind waait, waait mijn postpetje.
pi_159016327
Ik heb ook nog 19 uur van 2015 over. Zit al even te kijken of ik misschien tijdens voorjaarsvakantie op kan nemen. Probleem is alleen dat ene kind met school in regio Zuid valt en de andere in regio Midden en die van regio midden heeft tijdens de carnaval vakantie, maar die van regio Zuid notabene pas de 20ste februari. Ze hebben wel allebei tegelijkertijd meivakantie. Hmm mischien dan en nog wat met Pasen opnemen. Ik heb het vorige week gevraagd of het als gewerkt geboekt kon worden al die overuren, maar de admi trapte er niet in helaas.
pi_159016420
Hopelijk lukt dat nog met de schoolvakanties. Hier is dat meestal onmogelijk om dat nog voor elkaar te krijgen nadat de verloflijsten goedgekeurd zijn..
pi_159016527
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar het mag niet.
Van wie mag het niet? Of mag PostNL het niet volgens de door PostNL zelfbedachte regels?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159016534
dubbel
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_159016609
Misschien kan je onderling nog wat regelen. Soms mogen er niet meer mensen vrij zijn, terwijl er best iemand een extra wijk wil lopen.
pi_159016694
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van wie mag het niet? Of mag PostNL het niet volgens de door PostNL zelfbedachte regels?
Nee PostNL moet zich aan de wet houden die verzonnen is omdat iedere werknemer 4 weken verlof moet kunnen opnemen, niet voor niets wettelijk verlof genoemd. Weer zo'n regel die zijn doel voorbij schiet.
  maandag 11 januari 2016 @ 16:42:53 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159017278
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
dubbel
e verlofuren afgeschreven? :P ;)
  maandag 11 januari 2016 @ 16:44:34 #38
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159017317
Overigens zijn ze nogsteeds heel druk aan het vergaderen of mijn al goedgekeurde vrije zaterdagen(4. De andere 2 vallen al in een vakantie oid) over 2016, gehele of gedeeltelijk onder mantelzorgverlof valt. :')
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb ook nog 19 uur van 2015 over. Zit al even te kijken of ik misschien tijdens voorjaarsvakantie op kan nemen. Probleem is alleen dat ene kind met school in regio Zuid valt en de andere in regio Midden en die van regio midden heeft tijdens de carnaval vakantie, maar die van regio Zuid notabene pas de 20ste februari. Ze hebben wel allebei tegelijkertijd meivakantie. Hmm mischien dan en nog wat met Pasen opnemen. Ik heb het vorige week gevraagd of het als gewerkt geboekt kon worden al die overuren, maar de admi trapte er niet in helaas.
Ligt dus gewoon ook weer aan de ADMI in soms een combinatie met TC :)
pi_159017377
Ja we hadden hiervoor eentje die nog wel soepel was. Deze is meer van de regeltjea. Toch meen ik in een blad (weet niet meer welke) dat je uren mag uit laten betalen.
pi_159017730
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja we hadden hiervoor eentje die nog wel soepel was. Deze is meer van de regeltjea. Toch meen ik in een blad (weet niet meer welke) dat je uren mag uit laten betalen.
De bovenwettelijke uren wel (meeruren, omgezet naar verlof) en ik geloof dat dat eenmalig bij PostNL ook kan/kon - als ze anders zouden verlopen, de heel ouwe uren dus. Anders alleen als je uit dienst gaat. Daarom wilden ze mij ook nog even in dienst houden :)
pi_159018659
Heb maar eens geïnformeerd waarom de Vacatures op MijnPostNL zo vaak Forbidden zijn.
pi_159018811
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:35 schreef zombo het volgende:
Heb maar eens geïnformeerd waarom de Vacatures op MijnPostNL zo vaak Forbidden zijn.
Ik krijg die melding ook altijd (in Google Chrome). In internet explorer kan ik ze wel bekijken.
pi_159019027
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:41 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ik krijg die melding ook altijd (in Google Chrome). In internet explorer kan ik ze wel bekijken.
Misschien alvast een eerste selectie ;) ze willen doorzetters met een doorsneebrowser. O ja in Firefox zie ik ze wel.
  maandag 11 januari 2016 @ 17:56:32 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_159019200
quote:

[..]

Van wie mag het niet?
Wettelijk niet.

quote:
Artikel 640, BW7

1.De werknemer kan tijdens de duur van de arbeidsovereenkomst geen afstand doen van zijn aanspraak op vakantie tegen schadevergoeding.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 06:05:50 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159033314

Vandaag voor het eerst eens kijken of de nieuwe tijd haalbaar is.

P:S: Zou iemand de O.T. kunnen aanpassen qua leden die hier zijn te vinden, salarisuitbetalingen en andere informatie? :)
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:50 schreef zombo het volgende:

[..]

Misschien alvast een eerste selectie ;) ze willen doorzetters met een doorsneebrowser. O ja in Firefox zie ik ze wel.
In FF ook vaak niet. Geldt ook voor de andere browsers.
Ik denk dat er gewoon iemand zit te spelen in welke browsers de vacatures wel/niet zijn te zien :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:29:05 #46
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159033958
Nog even onder de aandacht brengen:
Sociaal plan 2016-2020
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:47:19 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159034133
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wettelijk niet.

[..]

Mijn huidige TC doet het dus niet(mijn vorige TC nog wel) en ik moet in overleg met de ADMI de uren opnemen.
pi_159034422
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wettelijk niet.

[..]

Maar geldt dat ook voor wettelijk verlof wat je al jaren geleden hebt opgebouwd, en wettelijk verlof over meeruren? Ik verkeerde in de mening dat het alleen ging om het wettelijk verlof over je contracturen. Als jouw contract 5 uur per week is hoeft er dus maar 20 uur te blijven staan (wettelijk verlof is 4 weken).
pi_159034955
Mijn uren zijn het gevolg van meeruren die ik gedraaid heb. Ik heb meer uren gewerkt dan mijn contracturen. Over 2015 zijn dat er wel 19. Die mag ik dus niet uit laten betalen? Ik heb het wel gevraagd aan de admi, maar ik moet ze voor 1 juli opmaken.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:04:20 #50
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159035220
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Mijn uren zijn het gevolg van meeruren die ik gedraaid heb. Ik heb meer uren gewerkt dan mijn contracturen. Over 2015 zijn dat er wel 19. Die mag ik dus niet uit laten betalen? Ik heb het wel gevraagd aan de admi, maar ik moet ze voor 1 juli opmaken.
Verlofuren over mijn meeruren heb ik ook (12urencontract en gemiddeld 15-16uur per week maken).
pi_159035751
Ja dat heb ik ook. 12 uur contract en ik maak gemiddeld 15 tot 16 uur. Zit zelfs vaak op 19 uur omdat ik vaak de pet vervang wat depotdienst betreft en in vakanties/vrije dagen e.d. ook nog zijn wijken.
Maar.. ik zat eens te kijken.. als ik voorjaarsvakantie vrij vraag en twee weken meivakantie, dan zou het kunnen als ik ook nog wat van mijn vrije dagen van 2016 meeneem. Of het met de carnaval lukt weet ik niet.. zullen er wel meer vrij willen hebben.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:11:13 #52
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_159037505
Mijn laptop is stuk. Denk probeer mijn werk via de ipad te openen. Nou dat gaat niet. Kwaliteit jonguh👌
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_159038096
Loodzware post vandaag door dikke Vink catalogussen en dikke ANWB boekjes.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_159039592
Verlofaanvraag voor een weekje half mei is iig al weer afgekeurd :') had gevraagd of ze me dan anders een voorstel konden doen, nog niets gehoord. Had juist al gekeken om het na de schoolvakantie te doen, maar helaas :')
En dan straks natuurlijk wel weer roepen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om het verlof op te maken. }:|

Als ze niet met een voorstel komen, dan probeer ik gewoon elke keer weer een ander weekje :P
pi_159040147
Zwaar spul vandaag. Is er geen hah meer hebben sommige wijken alsnog 9 tassen. Gelukkig had mijn wijk er maar 4
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:10:31 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159041510
Middag.
Meer/mindertijd doorgeven werkt niet.
Pagina geeft aan: De gebruikersdatabase is op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.

Hier ook dikke ANWB en verder een hoop post.
Dus de nieuwe tijd ruimschoots overtreden ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 12-01-2016 15:34:12 ]
pi_159041749
Hier ook veel zware catalogi voor bedrijven. Tis dat ik overbeladen ben gaan fietsen, anders moest ik voor mijn eerste adres al herladen ;) (twee tassen met van die boeken). Gelukkig had ik twee euro bij me om een rolstoel te kunnen lenen :)
pi_159041844
Hier weinig post alleen wat Peter Hahn en Djozer. Dus binnen de tijd gelopen en zelfs vijf minuten over. Waarschijnlijk krijgen wij die dikkerds die jullie vandaag hadden, morgen. Hahaha Dat zou mij nuniets verbazen.
Mijn verlof voor mei is trouwens ook afgewezen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 15:33:48 #59
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159042114
Mijn verlof is voor 3 data afgekeurd. 4 data goedgekeurd waaronder 1 zaterdag :D
Nu even puzzelen met de ADMI welke dagen ik dan kan/ga opnemen :)
pi_159042331
Ik belde voor een pakje bij buren van de geadresseerde aan, kreeg ik zelf een ander pakje terug. Was nog voor kerst/het nieuwe jaar/de goede zorgen. "Maar je bent altijd zo snel weer weg." :)
pi_159042382
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze straks weer voor gaan stellen om het verlof op de daldagen op te nemen. Maar mijn collega kon eind vorig jaar een hoop zaterdagen vrij krijgen, zelfs in de 'drukke' decemberperiode, omdat haar verlof op moest, dus ik ga daar echt niet intrappen :P
pi_159042455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:10 schreef Pietertje71 het volgende:

Meer/mindertijd doorgeven werkt niet.

Hij doet het weer!
pi_159043204
Wat een drukte hier. Dat van de ANWB zal wel voor elk lid zijn? In dat geval zal het er donderdag vast ook weer bijzitten. Op een gegeven moment had ik zelfs drie bundels een blok van vijf huizen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:45:45 #64
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159045743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef zombo het volgende:
Ik belde voor een pakje bij buren van de geadresseerde aan, kreeg ik zelf een ander pakje terug. Was nog voor kerst/het nieuwe jaar/de goede zorgen. "Maar je bent altijd zo snel weer weg." :)
Dat had ik dus afgelopen zaterdag: een verlaat kerst/nieuwjaar kadootje :)
Doet toch weer goed zoiets ^O^ _O_
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:56:01 #65
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159045963
Het Autobedrijf reorganiseert. Dat betekent dat sommige functies verdwijnen, vooral in de regio’s. Maar er komen elders ook nieuwe functies bij.
Binnen de reorganisatie komen functies beschikbaar voor managers, staffuncties en voor procesbegeleiders.
pi_159049009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Het Autobedrijf reorganiseert. Dat betekent dat sommige functies verdwijnen, vooral in de regio’s. Maar er komen elders ook nieuwe functies bij.
Binnen de reorganisatie komen functies beschikbaar voor managers, staffuncties en voor procesbegeleiders.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip. Wilde al gaan solliciteren op de functie procesbegeleider, maar ze zoeken niemand hier in de buurt. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde functie als wat voorheen de 'coördinator uitvoering' was. Leuke baan lijkt me, door de afwisseling van binnen zitten en soms zelf ritten uitvoeren.
  woensdag 13 januari 2016 @ 01:31:31 #67
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159059913
Goedenacht :)

Leuk dat PostNL zo een interview met een pbz promoot.
Het viel mij o.a. op dat ook zij met elastiekjes om de mouwen van het PostNL-regenpak werkt.
Zou PostNL afdeling kleding dit zich nu ook afvragen?........
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef bikkie het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Wilde al gaan solliciteren op de functie procesbegeleider, maar ze zoeken niemand hier in de buurt. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde functie als wat voorheen de 'coördinator uitvoering' was. Leuke baan lijkt me, door de afwisseling van binnen zitten en soms zelf ritten uitvoeren.
Het was meer een knipoog dat er zoveel aan werklui weg moeten maar wel banen voor allerlei 'managers-banen' er bij komen.
Ik denk dat het een baan is waar je gewoonweg een hoop gezeik krijgt aan te horen van beide kanten omdat je er precies tussen in staat.
Ikzelf ken geen chauffeur die (op den duur) weg gaat/moet die zoiets wilt doen.

Als je chauffeur zo willen worden zou je wellicht eens bij een V.O.F van SUBCO's van PostNL moeten gaan kijken.
pi_159064197
Weet iemand dit: als je een incidentmelding doet (IRIS), hoor je daar dan zelf ook nog iets van? Of gaat er alleen een formulier naar de 'dader'?
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:59:15 #69
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159068091
Geen idee Zombo. Wat's gebeurt!?
-------------------------------------------------

Prima daldagje en mooi op tijd.

Ik wilde het volgende nog even kwijt omdat ik er vandaag weer even aan dacht omdat ik die mensen tegen kwam.
In een dorp waar ik werk hing op een brievenbus zo rond de kerstdagen een briefje. Ik dacht eigenlijk: goh wat leuk, een berichtje voor mij.
Lees ik dat de krantenbezorgster heel erg werd bedankt voor de goede zorgen, dag in dag uit. Weer geen weer(en er hing een kaartje voor diegene bij.
Wat ik wel jammer vind is dat deze krantenbezorgster zowat overal de krant half in de brievenbus laat steken. Soms ook maar half in de brievenbus doet met als gevolg een natte krant. Ook leuk als ik nog langs moet komen met de post ^O^
Jaloezie? Nee hoor, maar wel jammer.

In een ander dorp werden de krantenbezorger aldaar en ik apart bedankt middels een briefje _O_
pi_159068570
Misschien was het wel sarcastisch bedoeld naar die natte krantenbezorgster toe. Zo'n idee heb ik..
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:17:07 #71
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159074134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien was het wel sarcastisch bedoeld naar die natte krantenbezorgster toe. Zo'n idee heb ik..
Nou er hing ook een leuk kadootje bij...voor die natte krantenbezorgster.. :P
pi_159078494
Dit zeker...

http://docplayer.nl/41483(...)en-zo-werkt-dat.html

Hoe dan ook. Het is flauw. Doe het dan voor beiden of voor niemand. Ik vind het een beetje een steek onder water naar degene (de bezorger) die het goed doet. Misschien vond die vrouw het goed omdat de krantenbezorger al voor zevenuur de krant bezorgt.

Sandd en Postnl telt ze niet mee omdat die later op de dag bezorgen en is het in haar ogen "geen moeite"

Of ze kent de krantenbezorgster.

Ach ja.. Graag of niet..

[ Bericht 50% gewijzigd door Globetrottertje op 14-01-2016 07:46:22 ]
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:27:21 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159092809
Idd. Graag of niet. Ik doe er niet meer of minder mee :)
Zeg gewoon goedendag(en in mijn hoofd er wat achteraan :P ) en doe mijn werk :)
=============================================================

Wat een pisweer buiten zeg. Bahbah!
pi_159104538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Geen idee Zombo. Wat's gebeurt!?
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.

Rooster accepteren lukt ook al niet, na vorige week bezwaar te hebben gemaakt.
pi_159107152
Wie heeft er ook een wijk met veel winkels/bedrijven? Moet daar officieel ook HAH bezorgd worden? Want veel willen het helemaal niet (ook al hebben ze geen sticker).
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:43:13 #76
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159107542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:13 schreef zombo het volgende:

[..]

Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.

Gaat lekker zo :(
pi_159107545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:32 schreef Thomas-sama het volgende:
Wie heeft er ook een wijk met veel winkels/bedrijven? Moet daar officieel ook HAH bezorgd worden? Want veel willen het helemaal niet (ook al hebben ze geen sticker).
Officieel moet het wel, maar tot nu toe is het antwoord altijd nee als ik het vraag (dan doe ik het ook niet).
pi_159108048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:13 schreef zombo het volgende:

[..]

Hier lukt het ook niet. Sterker nog: er staat bij al onder dat ik bezwaar heb gemaakt, maar ik heb helemaal niks gedaan nog.
pi_159108181
Bij mijn rooster staat dat ik het heb bevestigd. Maar dat heb ik nog helemaal niet gedaan. Kan ook weer eens geen meertijd bijschrijven. Hij pakt het weer eens niet. Morgen nog maar eens proberen...
pi_159109770
Bij mijn rooster staat ook al dat ik het bevestigd heb. En woensdag en vrijdag staat er niks.
Wat een gedoe weer.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 05:52:18 #81
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159116689
PostNL denkt beslist met voor u mee ;)

https://www.werkenbijpost(...)ZNoFCXke0aApoB8P8HAQ

Postbezorger op scooter Eindhoven Zowel Inzetbaar Op Fiets Als Scooter postcode 5644 ;)
Onder de collega's die toen als eerste scooterpbz's startte was er één bij die op zijn contract persé pbz per scooter er op wilde hebben omdat die niet wilde worden ingezet als lopende/fietsende.
Of dat nut heeft weet ik niet, want als je niet meer kan/wil bezorgen per scooter en je wilt wel als pbz blijven werken bij PostNL en PostNL heeft geen scooterroute in je buurt, zal je toch aan de slag moeten als lopende/fietsende, lijkt mij :)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:35:19 #82
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_159118049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
PostNL denkt beslist met voor u mee ;)

https://www.werkenbijpost(...)ZNoFCXke0aApoB8P8HAQ

Postbezorger op scooter Eindhoven Zowel Inzetbaar Op Fiets Als Scooter postcode 5644 ;)
Onder de collega's die toen als eerste scooterpbz's startte was er één bij die op zijn contract persé pbz per scooter er op wilde hebben omdat die niet wilde worden ingezet als lopende/fietsende.
Of dat nut heeft weet ik niet, want als je niet meer kan/wil bezorgen per scooter en je wilt wel als pbz blijven werken bij PostNL en PostNL heeft geen scooterroute in je buurt, zal je toch aan de slag moeten als lopende/fietsende, lijkt mij :)
Ze doen dat waarschijnlijk zodat je een buddy hebt. Ene week de scooter bestelling andere week fiets. Mocht je buddy ziek zijn of verlof hebben dan zit je wel op de scooter.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_159118300
Ik doe zelf scooter en fietsbestellingen per scooter. Welke diensten ik heb, is elke week weer een verrassing maar wel binnen een straal van ongeveer 15 km van huis uit.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:50:54 #84
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159118320
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:35 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ze doen dat waarschijnlijk zodat je een buddy hebt. Ene week de scooter bestelling andere week fiets. Mocht je buddy ziek zijn of verlof hebben dan zit je wel op de scooter.
^O^
Maar dat zal ook wel in je contract komen te staan en dat wilde een collega juist zwart op wit hebben, zodat hij niet kon worden ingezet als lopende/fietsende pbz.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:37:50 #85
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159124051
Middag. Prima daldagje gehad ^O^

Ik zie net de vragen van de contactpersonennetwerk, waaronder o.a. deze:

4. Ben je tijdig en volledig geïnformeerd over waarom de looptijden (code 62) geactualiseerd werden?
5. Zijn jouw nieuwe looptijden aan jou voorgelegd (en op welke manier?) en heb je deze zelf bevestigd?
6. Heb je het filmpje gezien waarin Resi Becker wordt geïnterviewd door Postbezorgster Angelique over het actualiseren van de looptijden (code 62)? En wat vond je van het filmpje?

vrijdag 15 januari 2016 @ 14:49:17 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159124285
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:59:40 #87
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159124512
Beste collega’s,

Postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn, krijgen eenmalig een fleecevest. Dat staat in het principeakkoord voor de nieuwe cao.
Het akkoord is nog niet definitief maar als het doorgaat, moeten we nu al weten welke maten we moeten bestellen bij de leverancier.
Postbezorgers moeten daarom nu alvast doorgeven in welke maat ze een fleecevest willen hebben.

Wat moet je doen?
Vóór 8 februari moet je je maat door geven. Dat kan via de link in het bericht dat maandag 18 januari op Mijn PostNL staat. In dat bericht vind je ook meer informatie.

Let op!
Het akkoord is nog niet definitief. Bovendien staat in het akkoord dat alleen postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn een fleecevest krijgen.
Postbezorgers die nu hun maat doorgeven maar voor september uit dienst gaan, krijgen geen fleecevest.

Is iets niet duidelijk, dan kun je vragen aan je teamcoach stellen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 15:00:45 #88
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159124526
Als dat net zolang duurt als met de winterbroek voor scooterrijders of de winterkleding die we/ik pas NA de winter kreeg: top! :P

Wie heeft hier voor 'gestreden' ??
En wat dacht die van strijden voor een goede/complete vergoeding voor werkbroek of werkschoenen......
pi_159124773
Heb je de winterbroek al?
Ik zou echt niet zonder die broek kunnen..
  vrijdag 15 januari 2016 @ 15:45:30 #90
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159125360
Nee ik heb de broek nog niet.... Wordt nogsteeds onderzocht hoe wat waarom...mjah...
Zonder die broek prima te doen. Ik heb met dit weer altijd een regenbroek aan. Met door de blubberzooi en plassen rijden, ziet je gewone broek er eind van de dag ook niet uit ;)
pi_159128870
Pffff altijd als je op wil schieten.... ben de verzorgingsflat nog niet binnen of klaag klaag klaag, klaag klaag klaag. De eerste hoor ik nog geduldig en beleefd aan, maar er staan al anderen op de uitkijk ;) "ja ik zeg net tegen mijn buurvrouw, de post van tegenwoordig bla bla bla " Ondertussen bedenk ik mevrouw een calamiteit te noemen :)
Ik zeg tien keer dat ik niks kan met de klachten (kom alleen een handjevol brieven bezorgen), dat ik door moet en dat ik 'het' door zal geven. Ze trekken mijn jas haast uit elkaar, zo dringend moeten ze kwijt dat het=de postbezorging een drama is. Eén voorbeeld laat ik dan maar aandragen (kaart zonder postzegels - frankering gecontroleerd, vertraagd aangekomen met portokaartje, mevrouw des duivels), tis helaas postnl-post..... Ze snappen ook wel dat ik er niks aan kan veranderen, maar klaag klaag klaag, eindelijk iemand die luistert. Pfffffffffffttt

[ Bericht 7% gewijzigd door zombo op 15-01-2016 19:14:50 ]
pi_159129990
quote:
mooie verhalen ze draaien amper winst en iedereen koopt op de reutel bij de webshops
pi_159130018
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Beste collega’s,

Postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn, krijgen eenmalig een fleecevest. Dat staat in het principeakkoord voor de nieuwe cao.
Het akkoord is nog niet definitief maar als het doorgaat, moeten we nu al weten welke maten we moeten bestellen bij de leverancier.
Postbezorgers moeten daarom nu alvast doorgeven in welke maat ze een fleecevest willen hebben.

Wat moet je doen?
Vóór 8 februari moet je je maat door geven. Dat kan via de link in het bericht dat maandag 18 januari op Mijn PostNL staat. In dat bericht vind je ook meer informatie.

Let op!
Het akkoord is nog niet definitief. Bovendien staat in het akkoord dat alleen postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn een fleecevest krijgen.
Postbezorgers die nu hun maat doorgeven maar voor september uit dienst gaan, krijgen geen fleecevest.

Is iets niet duidelijk, dan kun je vragen aan je teamcoach stellen.

dat accoord kan ook nooit goedgekeurd worden,gezien de vele bezwaren her en der
pi_159130060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Verlofaanvraag voor een weekje half mei is iig al weer afgekeurd :') had gevraagd of ze me dan anders een voorstel konden doen, nog niets gehoord. Had juist al gekeken om het na de schoolvakantie te doen, maar helaas :')
En dan straks natuurlijk wel weer roepen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om het verlof op te maken. }:|

Als ze niet met een voorstel komen, dan probeer ik gewoon elke keer weer een ander weekje :P
als oproep heb ik daar geen last van a.s. zo ga ik weer tot eind mei terug naar m'n geboorteland,geen gezemel en dik 35gr :)
pi_159131108
Iets meer duidelijkheid over smartphonegebruik:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)oezithetprecies.aspx
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:42:43 #96
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159131740
We werken vanaf deze week met vaste tijden. Minnen of plussen gaat niet meer zonder een reden en die reden moet je goed kunnen onderbouwen, dus als ik neit kan onderbouwen waarom ik 5 minuten langer heb gedaan over de route, wordt het niet goedgekeurd.

Weer zat tegen, kudtding loopt met tegenwind maar 30, druk verkeer op de weg. Overal waar ik moest oversteken/bij moet zijn, daar kwam net het halve dorp aan, dus kon niet zo snel oversteken en dat tig keer....etc...etc (ohnee, 'etc' is niet onderbouwend) ;)
pi_159132263
Wordt mindertijd ook alleen goedgekeurd bij een goede onderbouwing?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 januari 2016 @ 21:03:16 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159132427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef bikkie het volgende:
uiteraard :7
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 januari 2016 @ 21:03:39 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159132445
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef bikkie het volgende:
Ik had wind mee. :') :+

Ik heb bij de onderbouwing vermeld dat ook al zijn het vaste tijden: gewerkte tijd is betaalde tijd!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 21:25:45 #100
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159133272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:47 schreef zombo het volgende:
Pffff altijd als je op wil schieten.... ben de verzorgingsflat nog niet binnen of klaag klaag klaag, klaag klaag klaag. De eerste hoor ik nog geduldig en beleefd aan, maar er staan al anderen op de uitkijk ;) "ja ik zeg net tegen mijn buurvrouw, de post van tegenwoordig bla bla bla " Ondertussen bedenk ik mevrouw een calamiteit te noemen :)
Ik zeg tien keer dat ik niks kan met de klachten (kom alleen een handjevol brieven bezorgen), dat ik door moet en dat ik 'het' door zal geven. Ze trekken mijn jas haast uit elkaar, zo dringend moeten ze kwijt dat het=de postbezorging een drama is. Eén voorbeeld laat ik dan maar aandragen (kaart zonder postzegels - frankering gecontroleerd, vertraagd aangekomen met portokaartje, mevrouw des duivels), tis helaas postnl-post..... Ze snappen ook wel dat ik er niks aan kan veranderen, maar klaag klaag klaag, eindelijk iemand die luistert. Pfffffffffffttt
In dergelijke gevallen: kaartje geven en ze de tering een prettige dag wensen.
En daar gaat de (klant)vriendelijkheid van de pbz ten koste van de pbz zelf. En dat zal hogerhand een dikke worst wegen want klagende mensen moeten betalen om de klacht door te geven. Via email/social media krijgt men de standaard antwoorden. Klantenservice en vriendelijkheid doe je maar in je eigen tijd.
Want ja, als bijvoorbeeld de indexcode verkeerd is, zou je toch niet denken van zo'n dure machine...., ga je toch juist bezorgen, want je wilt niet worden aangezien als die laagbetaalde pbz die ook nog eens niet kan lesu en sgreife.
Een klant is toch geen calamiteit voor PostNL?...uche... :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietertje71 op 15-01-2016 21:48:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')