Ik hoorde het vanochtend van mijn collega. De +-tijd werd eerst afgekeurd en nu kreeg die vanochtend een telefoontje dat het nu wel is goed gekeurd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:03 schreef gelestipjes het volgende:
Hier net een mail ontvangen dat de extra tijd toch niet gecompenseerd hoeft te worden met de uitgevallen dagen, maar dat je de extra tijd gewoon door mag geven. Zullen wel veel klachten over het originele plan zijn binnen gekomen.
Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat de post veel te laat aangeleverd wordt,veel mensen kunnen niet een andere werkzaamheid erbij doen,met de problematiek van de afgelopen week zit je nog zwaarder.
Postaanlevering moet weer terug naar max 9 uur s morgens,maximale meldingstijd calamiteiten ook naar 9uur,dan weet je waar je aan toe bent.
Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.
En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..quote:Op zondag 10 januari 2016 05:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
[..]
Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.
Kom op...WIE!?![]()
![]()
Ook ik begrijp de opzet om de voorbereider/pbz eerder te laten beginnen, maar het is hier ook weer en begrijpelijk een geld-kwestie wat dan weer resulteert in een onbetaalbare postzegel.
Maar met de aanschaf van de nieuwe en meer SMXen zou het mogelijk zijn. Meer en beter gesorteerde post resulteert in minder werk voor de voorbereiding.
Buiten dat om komen er steeds meer tracers binnen PostNL.
Ik zie nog wel verschijnen dat elke bak en posttas, en in sommige gevallen zelfs poststukken, dit ook zullen krijgen.
Mede hierdoor kan men bijhouden welke wijken eerder/optijd/later klaar zijn, wat wellicht aanrijtijden van de chauffeur bestellen kan betekenen. Icm met een GPS-track/traces op je telefoon....
Maar dan moet alles wel op rolletjes verlopen
Dat doet het autobedrijf bij jullie dusquote:Op zondag 10 januari 2016 10:46 schreef bikkie het volgende:
[..]
En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..
Lekker, doe mij maar een bakje, Globetrottertje.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Mogguh Pietertje! Leuke brievenbus!
Wie heeft er zin in koffie?
Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterdquote:Op zondag 10 januari 2016 09:28 schreef zombo het volgende:
, lijkt of ze in plaats van een update maar een ouwe backup van stal hebben gehaald, beter dan die advertenties die niet in het frame passen.
Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboektquote:Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.
Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
Maar het mag niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:15 schreef bikkie het volgende:
[..]
Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboekt
Vraag maar eens na zou ik zeggen...
Ik heb contact met een ontwikkelaar(Marco) in deze.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef zombo het volgende:
[..]
Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterdZie MijnPostNL
Klopt.quote:
Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.
Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
quote:Op maandag 11 januari 2016 14:44 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting.
Van wie mag het niet? Of mag PostNL het niet volgens de door PostNL zelfbedachte regels?quote:
Nee PostNL moet zich aan de wet houden die verzonnen is omdat iedere werknemer 4 weken verlof moet kunnen opnemen, niet voor niets wettelijk verlof genoemd. Weer zo'n regel die zijn doel voorbij schiet.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van wie mag het niet? Of mag PostNL het niet volgens de door PostNL zelfbedachte regels?
Ligt dus gewoon ook weer aan de ADMI in soms een combinatie met TCquote:Op maandag 11 januari 2016 16:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb ook nog 19 uur van 2015 over. Zit al even te kijken of ik misschien tijdens voorjaarsvakantie op kan nemen. Probleem is alleen dat ene kind met school in regio Zuid valt en de andere in regio Midden en die van regio midden heeft tijdens de carnaval vakantie, maar die van regio Zuid notabene pas de 20ste februari. Ze hebben wel allebei tegelijkertijd meivakantie. Hmm mischien dan en nog wat met Pasen opnemen. Ik heb het vorige week gevraagd of het als gewerkt geboekt kon worden al die overuren, maar de admi trapte er niet in helaas.
De bovenwettelijke uren wel (meeruren, omgezet naar verlof) en ik geloof dat dat eenmalig bij PostNL ook kan/kon - als ze anders zouden verlopen, de heel ouwe uren dus. Anders alleen als je uit dienst gaat. Daarom wilden ze mij ook nog even in dienst houdenquote:Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja we hadden hiervoor eentje die nog wel soepel was. Deze is meer van de regeltjea. Toch meen ik in een blad (weet niet meer welke) dat je uren mag uit laten betalen.
Ik krijg die melding ook altijd (in Google Chrome). In internet explorer kan ik ze wel bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:35 schreef zombo het volgende:
Heb maar eens geïnformeerd waarom de Vacatures op MijnPostNL zo vaak Forbidden zijn.
Misschien alvast een eerste selectiequote:Op maandag 11 januari 2016 17:41 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik krijg die melding ook altijd (in Google Chrome). In internet explorer kan ik ze wel bekijken.
Wettelijk niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van wie mag het niet?
quote:Artikel 640, BW7
1.De werknemer kan tijdens de duur van de arbeidsovereenkomst geen afstand doen van zijn aanspraak op vakantie tegen schadevergoeding.
In FF ook vaak niet. Geldt ook voor de andere browsers.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:50 schreef zombo het volgende:
[..]
Misschien alvast een eerste selectieze willen doorzetters met een doorsneebrowser. O ja in Firefox zie ik ze wel.
Mijn huidige TC doet het dus niet(mijn vorige TC nog wel) en ik moet in overleg met de ADMI de uren opnemen.quote:
Maar geldt dat ook voor wettelijk verlof wat je al jaren geleden hebt opgebouwd, en wettelijk verlof over meeruren? Ik verkeerde in de mening dat het alleen ging om het wettelijk verlof over je contracturen. Als jouw contract 5 uur per week is hoeft er dus maar 20 uur te blijven staan (wettelijk verlof is 4 weken).quote:
Verlofuren over mijn meeruren heb ik ook (12urencontract en gemiddeld 15-16uur per week maken).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:48 schreef Globetrottertje het volgende:
Mijn uren zijn het gevolg van meeruren die ik gedraaid heb. Ik heb meer uren gewerkt dan mijn contracturen. Over 2015 zijn dat er wel 19. Die mag ik dus niet uit laten betalen? Ik heb het wel gevraagd aan de admi, maar ik moet ze voor 1 juli opmaken.
Hij doet het weer!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Meer/mindertijd doorgeven werkt niet.
Dat had ik dus afgelopen zaterdag: een verlaat kerst/nieuwjaar kadootjequote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:40 schreef zombo het volgende:
Ik belde voor een pakje bij buren van de geadresseerde aan, kreeg ik zelf een ander pakje terug. Was nog voor kerst/het nieuwe jaar/de goede zorgen. "Maar je bent altijd zo snel weer weg."
Bedankt voor de tip. Wilde al gaan solliciteren op de functie procesbegeleider, maar ze zoeken niemand hier in de buurt. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde functie als wat voorheen de 'coördinator uitvoering' was. Leuke baan lijkt me, door de afwisseling van binnen zitten en soms zelf ritten uitvoeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Het Autobedrijf reorganiseert. Dat betekent dat sommige functies verdwijnen, vooral in de regio’s. Maar er komen elders ook nieuwe functies bij.
Binnen de reorganisatie komen functies beschikbaar voor managers, staffuncties en voor procesbegeleiders.
[ afbeelding ]
Het was meer een knipoog dat er zoveel aan werklui weg moeten maar wel banen voor allerlei 'managers-banen' er bij komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef bikkie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Wilde al gaan solliciteren op de functie procesbegeleider, maar ze zoeken niemand hier in de buurt. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde functie als wat voorheen de 'coördinator uitvoering' was. Leuke baan lijkt me, door de afwisseling van binnen zitten en soms zelf ritten uitvoeren.
Nou er hing ook een leuk kadootje bij...voor die natte krantenbezorgster..quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien was het wel sarcastisch bedoeld naar die natte krantenbezorgster toe. Zo'n idee heb ik..
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.quote:
Gaat lekker zoquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:13 schreef zombo het volgende:
[..]
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.
Rooster accepteren lukt ook al niet, na vorige week bezwaar te hebben gemaakt.
Officieel moet het wel, maar tot nu toe is het antwoord altijd nee als ik het vraag (dan doe ik het ook niet).quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:32 schreef Thomas-sama het volgende:
Wie heeft er ook een wijk met veel winkels/bedrijven? Moet daar officieel ook HAH bezorgd worden? Want veel willen het helemaal niet (ook al hebben ze geen sticker).
Hier lukt het ook niet. Sterker nog: er staat bij al onder dat ik bezwaar heb gemaakt, maar ik heb helemaal niks gedaan nog.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:13 schreef zombo het volgende:
[..]
Niks nieuws, ging nog om hondenbeet begin november. Na de irismelding (waar ik herhaaldelijk achteraan moest, afspraak werd gewoon niet nagekomen) werd mij verzekerd dat een andere afdeling de schade-afhandeling op zich zou nemen. Maar mij is nooit gevraagd naar de kosten.
Rooster accepteren lukt ook al niet, na vorige week bezwaar te hebben gemaakt.
Ze doen dat waarschijnlijk zodat je een buddy hebt. Ene week de scooter bestelling andere week fiets. Mocht je buddy ziek zijn of verlof hebben dan zit je wel op de scooter.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
PostNL denkt beslist met voor u mee
https://www.werkenbijpost(...)ZNoFCXke0aApoB8P8HAQ
Postbezorger op scooter Eindhoven Zowel Inzetbaar Op Fiets Als Scooter postcode 5644
Onder de collega's die toen als eerste scooterpbz's startte was er één bij die op zijn contract persé pbz per scooter er op wilde hebben omdat die niet wilde worden ingezet als lopende/fietsende.
Of dat nut heeft weet ik niet, want als je niet meer kan/wil bezorgen per scooter en je wilt wel als pbz blijven werken bij PostNL en PostNL heeft geen scooterroute in je buurt, zal je toch aan de slag moeten als lopende/fietsende, lijkt mij
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ze doen dat waarschijnlijk zodat je een buddy hebt. Ene week de scooter bestelling andere week fiets. Mocht je buddy ziek zijn of verlof hebben dan zit je wel op de scooter.
mooie verhalen ze draaien amper winst en iedereen koopt op de reutel bij de webshopsquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:49 schreef Pietertje71 het volgende:
http://kassa.vara.nl/nieuws/einde-aan-gratis-thuisbezorgen
dat accoord kan ook nooit goedgekeurd worden,gezien de vele bezwaren her en derquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Beste collega’s,
Postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn, krijgen eenmalig een fleecevest. Dat staat in het principeakkoord voor de nieuwe cao.
Het akkoord is nog niet definitief maar als het doorgaat, moeten we nu al weten welke maten we moeten bestellen bij de leverancier.
Postbezorgers moeten daarom nu alvast doorgeven in welke maat ze een fleecevest willen hebben.
Wat moet je doen?
Vóór 8 februari moet je je maat door geven. Dat kan via de link in het bericht dat maandag 18 januari op Mijn PostNL staat. In dat bericht vind je ook meer informatie.
Let op!
Het akkoord is nog niet definitief. Bovendien staat in het akkoord dat alleen postbezorgers die in september 2016 in dienst zijn een fleecevest krijgen.
Postbezorgers die nu hun maat doorgeven maar voor september uit dienst gaan, krijgen geen fleecevest.
Is iets niet duidelijk, dan kun je vragen aan je teamcoach stellen.
als oproep heb ik daar geen last van a.s. zo ga ik weer tot eind mei terug naar m'n geboorteland,geen gezemel en dik 35grquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Verlofaanvraag voor een weekje half mei is iig al weer afgekeurdhad gevraagd of ze me dan anders een voorstel konden doen, nog niets gehoord. Had juist al gekeken om het na de schoolvakantie te doen, maar helaas
En dan straks natuurlijk wel weer roepen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om het verlof op te maken.
Als ze niet met een voorstel komen, dan probeer ik gewoon elke keer weer een ander weekje
uiteraardquote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef bikkie het volgende:
Wordt mindertijd ook alleen goedgekeurd bij een goede onderbouwing?
Ik had wind mee.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 20:58 schreef bikkie het volgende:
Wordt mindertijd ook alleen goedgekeurd bij een goede onderbouwing?
In dergelijke gevallen: kaartje geven en ze de tering een prettige dag wensen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:47 schreef zombo het volgende:
Pffff altijd als je op wil schieten.... ben de verzorgingsflat nog niet binnen of klaag klaag klaag, klaag klaag klaag. De eerste hoor ik nog geduldig en beleefd aan, maar er staan al anderen op de uitkijk"ja ik zeg net tegen mijn buurvrouw, de post van tegenwoordig bla bla bla " Ondertussen bedenk ik mevrouw een calamiteit te noemen
Ik zeg tien keer dat ik niks kan met de klachten (kom alleen een handjevol brieven bezorgen), dat ik door moet en dat ik 'het' door zal geven. Ze trekken mijn jas haast uit elkaar, zo dringend moeten ze kwijt dat het=de postbezorging een drama is. Eén voorbeeld laat ik dan maar aandragen (kaart zonder postzegels - frankering gecontroleerd, vertraagd aangekomen met portokaartje, mevrouw des duivels), tis helaas postnl-post..... Ze snappen ook wel dat ik er niks aan kan veranderen, maar klaag klaag klaag, eindelijk iemand die luistert. Pfffffffffffttt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |