totaal zal het wel een aanzielijke hoeveelheid zijnquote:Op donderdag 7 januari 2016 13:20 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat is nu op zeker. Morgen 2x je loop. De eerste om 08:30 en de andere daarna.
Herkenbaar. De onderste poststukken hebben het altijd best zwaar.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Toch weer een flinke lading post vandaag, en niet eens van meerdere dagen. Extra dikke Libelle, extra dikke Elsevier, extra dikke Peter Hahn, en een ladinkje Kampioenen. En natuurlijk de hele dag stromende regen. Jammer dat van die fietstassen alleen de bodem waterdicht is. De regen loopt er aan alle kanten in, maar eruit lopen, ho maar. Ik kon ze net buiten leeggieten, er stond gewoon in beide tassen een paar cm water.
even een paar gaten in boren dit helpt echtquote:Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Toch weer een flinke lading post vandaag, en niet eens van meerdere dagen. Extra dikke Libelle, extra dikke Elsevier, extra dikke Peter Hahn, en een ladinkje Kampioenen. En natuurlijk de hele dag stromende regen. Jammer dat van die fietstassen alleen de bodem waterdicht is. De regen loopt er aan alle kanten in, maar eruit lopen, ho maar. Ik kon ze net buiten leeggieten, er stond gewoon in beide tassen een paar cm water.
Misschien hebben ze het plussen met opzet een beetje moeilijker gemaaktquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:56 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik probeer al sinds drie uur vanmiddag 25 minuten meertijd bij te boeken voor de invalwijk vanwege flink veel post. Maar mijnwerk pakt het niet. Hebben jullie dit ook? Zal wel weer storing zijn. Was laatst ook.
Hmm ik ben vooral benieuwd WIE er kan stemmen, zo kon ik als PBZ vorig jaar ook stemmen op de andere CAO...quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:06 schreef ophaling10 het volgende:
het lijkt er in de verte al op dat het principeaccoord door gaat,ben benieuwd of de tegenstemmen gaan meetellen.
In het midden een gaatje van 5-6 mm maken(priem,boortje).quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan is er idd weer een storing.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:56 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik probeer al sinds drie uur vanmiddag 25 minuten meertijd bij te boeken voor de invalwijk vanwege flink veel post. Maar mijnwerk pakt het niet. Hebben jullie dit ook? Zal wel weer storing zijn. Was laatst ook.
In je binnentassen water hebben is helemaal kudt!quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het was ook nieuw.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wie weet krijg je dan morgen maar 1 keer je tijd betaald, en compenseren ze je ochtendronde met de tijd die je op een andere dag niet gewerkt hebt? Geen idee eigenlijk, het is hier nog niet eerder voorgekomen dat de bezorging werd stilgelegd.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:45 schreef zombo het volgende:
Ik zou zeggen: geef op de (ijs)vrije dagen extra verlof (EV) - soort betaald calamiteitenverlof wat niet van je verlof afgaat - en betaal daarnaast de volledige looptijd van deze week uit.
Je hebt overal flinke bandensporen achtergelaten neem ik aan? Omdat je als een speedy door de weilanden ging vandaag?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens in de vroegere donkertje profijt van mijn lichtje gehad: VB3 pelican led
[ afbeelding ]
Goed, misschien ben ik 1 van de weinigen, maar ik vind het niet zo heel raar eigenlijk,en je hebt nog steeds dikke winst toch, als je kijkt naar je daadwerkelijk gewerkte uren en de uren die je betaald krijgt? Hier kregen we in ieder geval ook een mail dat de uren die je nu extra gewerkt had gecompenseerd werden met de uren die uitvielen door de ijzel.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Eerste communicatiefout: vandaag zou in de ochtend dinsdag en woensdag worden gebracht en vanmiddag donderdag en vrijdag.
Mijn collega had bericht gehad dat vandaag di,wo en do werd gebracht en vanmiddag vrijdag.
Beiden klopten niet, wij kregen alle 4 de dagen in ene, maar op dat moment wisten wij dat beiden nog niet, dus aanpoten want het was veel en daarbij zaten er dubbele bundels per straat bij. Lekker veel/dikke bundels samen bundelen in de buitenlucht waar de hele dag een flinke woei stond![]()
Ik vanaf 08:00-13:30,en omdat ik meer dan 04:15 heb gewerkt, recht op een betaalde? pauze van 15minuten, gewerkt.
Terug van de loop en geen tassen op het depot. Gebeld met de TC waar de tassen bleven. Nee jullie hebben alles al gehad.
O en, zei hij, je hoeft niet te plussen vandaag want, en ik quote, jullie hebben al voldoende uren voor deze week 'gekregen'..
WTF!!!!???
Dat betekent dus dat wij hier die door postnl gegeven vrije dagen ivm ijzel wij zelf moeten betalen als het ware.
Er gaat nog een email naar de ADMI over dit.
Dit kan toch gewoon weg niet waar zijn!!??![]()
![]()
Ik ben een beetje veel erg pissed off en wil die reden dus op 'papier' hebben om te kijken in hoeverre PostNL in hun recht staat
We zijn hier ook om meningen te delen om zo een beeld te krijgen in iemands gedachtegang. Daar kan men wel/niet mee eens zijn, maar het is en blijft je meningquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Goed, misschien ben ik 1 van de weinigen, maar ik vind het niet zo heel raar eigenlijk,en je hebt nog steeds dikke winst toch, als je kijkt naar je daadwerkelijk gewerkte uren en de uren die je betaald krijgt? Hier kregen we in ieder geval ook een mail dat de uren die je nu extra gewerkt had gecompenseerd werden met de uren die uitvielen door de ijzel.
Het is alleen niet echt eerlijk in die gevallen waar mensen niet extra gewerkt hebben om de achterstand weg te werken, die krijgen dan wel die uitgevallen uren en die hoeven daarvoor niks te compenseren.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt overal flinke bandensporen achtergelaten neem ik aan? Omdat je als een speedy door de weilanden ging vandaag?
Dat calamiteitenvrij had hier ook gewoon van toepassing moeten zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:28 schreef tanteklara het volgende:
Nou, ik vind het wel gek. Je bent ingepland en staat klaar om te werken, maar werken wordt afgezegd door de werkgever. Dan is het risico voor de werkgever.
Dit is verplicht calamiteitenvrij en wordt dus doorbetaald.
Ik lees hier vaker mee, maar het wordt steeds tenenkrommend wat deze werkgever probeert te doen.
Pieter het gaat alleen om geld meer niet, de rest zal ze een worst zijn,pbz en kerstperiode pak melk van 10c op kantoor dikke feesten etc..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 03:59 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
We zijn hier ook om meningen te delen om zo een beeld te krijgen in iemands gedachtegang. Daar kan men wel/niet mee eens zijn, maar het is en blijft je mening![]()
Ik vind het met 'die dikke BMW winst' wel meevallen. De enige reden waarom PostNL haar pbz's zoveel mogelijk thuis hield is naar mijn mening meer een verzekeringskwestie dan daadwerkelijk zich bekommeren om de pbz's. Want in de CAO staat ook duidelijk te werken onder elke weesomstandigheid. Die dikke winst hebben ze sowieso al in hun eigen zak gestoken, en dan nog over de rug van de laagstbetaalden van PostNL het probleem 'oplossen'.
PostNL geeft (in de media) aan extra mensen te hebben ingezet om de achterstand weg te werken. Zet dan ook neer dat zij het op een manier doen dat wederom postnl-personeel, wat ik begrijp alleen de bezorgers, hier zowat hun eigen tijd er weer in moeten steken.
Een telefoontje naar de pbz toe dat men tussen 8 en 9 moet starten, omdat ZIJ een achterstand moeten weg werken gezien de calamiteiten waar niemand iets aan kan doen, ontregeld voor veel pbz's hun dagelijkse ritme mbt het parttime baantje.
Ook wij hier thuis hebben dingen moeten aanpassen, en dan krijg je doodleuk te horen dat je al genoeg uurtjes hebt 'gekregen'' en ook nog eens door die fantastische communicatie binnen PostNL dat ik al mijn post voor die dag had gehad, waardoor ik achteraf gezien later kon beginnen en wij hier thuis niet zo veel hadden hoeven te regelen (ook dat heeft qua tijd/geld ons wel wat gekost).
Ik heb nog geen antwoord gehad, maar bij niet toekennen van deze extra gewerkte tijd op de vrijdag, gaat er een oranje kaart ingediend worden.
Het wordt steeds schofteriger hoe PostNL hun personeel behandeld.
Bijvoorbeeld wel in het (social media) nieuws aangeven dat 'hun' pakketbezorgers wel op pad gaan. Niet zeggende dat het in de meeste, zo niet alle,gevallen de ZZPer is die op pad is gegaan.
[..]
[..]
Dat calamiteitenvrij had hier ook gewoon van toepassing moeten zijn.
Bij sommige werkgevers verschilt de hoogte hier in, maar ligt vaak zo rond de 70% van je dagloon.
kort samengevat wil je bij de post werken,moet je geld meenemen ipv geld verdienenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En vergeet niet dat de mensen die de afgelopen dagen niet hebben gewerkt ivm de gladheid wel steeds pas iedere dag op het allerlaatste moment te horen kregen dat er geen post aangeleverd zou worden. Ze hebben zich dus wel de hele tijd beschikbaar moeten houden (standby moeten staan) tot het moment dat definitief duidelijk werd dat er niet gewerkt hoefde te worden.
Ik denk dan ook dat PostNL bij deze mensen gewoon calamiteitenverlof dient te boeken op deze dagen. Het is immers niet de schuld van de bezorgers dat er niet gewerkt kon worden, maar er was sprake van overmacht.
Wat er nu gebeurt is dat PostNL de werknemers de buiten hun schuld niet gewerkte uren op een andere dag laat inhalen, en op deze manier het financiële risico voor dergelijke calamiteiten deels afwentelt op de bezorgers.
Daar is PostNL sowieso sterk in, risico's op de bezorgers afschuiven. Mensen veel kleinere contracten geven dan hun dienst zodat je ze bij minder werk makkelijk kunt korten, slijtage bedrijfskleding en fiets moet je grotendeels zelf betalen, en als die nieuwe CAO er door komt moeten we verplicht een telefoonabonnement met smartphone afsluiten op eigen naam. Weliswaar krijg je dan 8 euro per maand vergoeding voor het abonnement, maar kosten buiten de bundel of verlies, diefstal of schade aan het toestel zijn voor eigen risico.
bond heb je geen bal aan,die wordt gefinancierd door postnl, gaan ze tegenwerken kost het ze geldquote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zit te twijfelen om lid worden van een bond, en welke, een optie is om zo toch een betere stem te krijgen.
Helaas werken de meeste pbz's 'alleen' dus zie/spreek je hen weinig om een front te kunnen vormen(als sommigen dat nog aandurven/willen).
die zullen er zelf ook wel undercover aanwezig zijn(tc en anderen).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 07:39 schreef allweather het volgende:
@Pietertje: ik ben lid van de bvpp. heb ze tot op heden persoonlijk (nog) niet nodig gehad, maar heb nu dus wel stemrecht over de nieuwe CAO.
Op facebook is er een groep (postbezorgers postNL). Via deze groep is vorig jaar "de brief naar Herna" en handtekeningenactie omtrent de belachelijk lage postbezorgersvergoeding ontstaan. Nadeel van deze groep is dat je 1) op FB moet zitten 2)er natuurlijk altijd pbz zin die alles wat in de groep besproken wordt aan de teamleider doorvertellen (de "hielelikkers").
Het grootste probleem is dat de post veel te laat aangeleverd wordt,veel mensen kunnen niet een andere werkzaamheid erbij doen,met de problematiek van de afgelopen week zit je nog zwaarder.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 06:03 schreef Pietertje71 het volgende:
update:
Volgens mijn TC is de beslissing genomen om zo om te gaan met de gewerkte tijd.
Ik quote: Tel de tijden van dinsdag t/m vrijdag op en verreken deze met je gewerkte tijd van vrijdag. Is dit meer, mag je plussen, is dit minder dan hoef je niets te doen.
De beslissing is genomen om de extra uren die je vrijdag maakt boven je normale uren op vrijdag niet bij te plussen dit omdat we de uren op de andere dagen laten staan, mocht het zo zijn dat de beslissing die nu is genomen anders gaat worden krijgen jullie hier bericht van.
Ik ga een bezwaar en een oranje kaart indienen.
Wat er eigenlijk staat is dat je blij mag zijn dat PostNL ten vorodele van jou.... de uren laat staan en alsnog zal uitbetalen/verrekenen, zodat je geen onbetaald verlof krijgt toegewezen.
Ook hier en elders.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die zullen er zelf ook wel undercover aanwezig zijn(tc en anderen).
Maar als je ziek bent, krijg je ook de tijd die er voor staat. Ik ben voor 1 dag er ook achteraan moeten gaan Ik was 6 werkdagen ziek. 5 dagen volgens rooster (16uur en ik heb een 12-uur contract) uitbetaald en voor 1, per toeval.., piekdag was al overgegaan in de nieuwe tijdquote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:16 schreef zombo het volgende:
Probleem kan zijn dat we werken op basis van een aantal uur per week, zonder werkdagen die vaststaan in je contract. Betekent niet dat ze zomaar wat kunnen schuiven, je hoeft ook niet alle dagen beschikbaar te zijn voor die paar ***centen die je eraan overhoudt.
Maar stel nou: een bezorger werkt normaal gesproken op die ijsvrije dagen en is op de dagen dat het werk ingehaald moet worden niet beschikbaar. (Of die doet alsof, omdat die uren toch wel worden uitbetaald.....)
Ja lekker hé!quote:
Vooral aan de BVPP heb je volgens mij niet veel, weet niet hoe het met FNV en CNV staat. Grootste probleem met de BVPP is dat deze destijds is opgericht door managers van PostNL, en dat nu nog steeds de hogere functies bij de BVPP vervuld worden door mensen die bij PostNL een leidinggevende functie hebben. Dus zeker als het gaat om het opkomen voor de belangen van de lager geplaatste medewerkers (zeg maar t/m schaal 3) denk ik dat ze niet geheel onpartijdig zijn. Met de grote poststaking van 2011 (?) was de BVPP ook de eerste die stopte met staken en zo de andere twee bonden voor het blok zette. Ook is het voorgekomen dat bij het stemmen voor een nieuwe postbezorgers-CAO de BVPP voor was en de andere bonden tegen. Waarop BVPP en PostNL maar met z'n tweeën een CAO afsloten en de andere bonden het nakijken hadden. Eigenlijk precies dezelfde truc die Sandd en de LBV hebben uitgehaald.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bond heb je geen bal aan,die wordt gefinancierd door postnl, gaan ze tegenwerken kost het ze geld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |