Hoezo meer respectvoller?quote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef Deezertje het volgende:
Dat wij op onze leeftijd lastig in contact komen met dames geeft toch aan dat wij serieus zijn? Gewoon voor één echte relatie willen gaan in plaats van leuk contact maken met dames en kijken hoe lang het leuk blijft en anders hop naar de volgende. Wij gaan het vrouwelijk contact dus met een meer respectvolle manier aan. Iets wat misschien niet echt mannelijk is en onbewust een hoop misgelopen vrouwelijke lol heeft gekost. Ik roep ook zeker niet dat ik ieder weekend met een andere meid in bed wil flikflooien. Een stabiele relatie is wat ik hoop te vinden straks
Als ik zelf wel op zoek ben naar losse contacten zou ik iedere week uitgaan. Maar ik ben op zoek naar een stabiele relatie. Dus mijn manier van benaderen is niet 'hey, vanavond eindig ik langs jou in bed'. maar 'hey, dat lijkt me een leuk meisje die wil ik wel beter leren kennen'.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:41 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Hoezo meer respectvoller?
Ook als de insteek wat minder serieus is (losse contacten, fwb, etc.), gebeurt dit nog altijd met evenveel respect richting de partner. Ik heb nu een vriendin, maar in mijn 'losse' periode benaderde ik ieder meisje met evenveel respect als mijn vriendin nu. Het staat los van elkaar.
En een geheimpje: vrouwen zoeken ook gewoon losse contacten.
"ik wil ik wil ik wil" geen enkele interesse in wie of wat de ander is. Je wil de ander ook niet beter leren kennen, je wil kijken wat zij voor jou kan en wil betekenen.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik zelf wel op zoek ben naar losse contacten zou ik iedere week uitgaan. Maar ik ben op zoek naar een stabiele relatie. Dus mijn manier van benaderen is niet 'hey, vanavond eindig ik langs jou in bed'. maar 'hey, dat lijkt me een leuk meisje die wil ik wel beter leren kennen'.
Je doet nu alsof beide totaal verschillende werelden zijn maar vaak is het zo dat losse contacten vaak wel eindigen in een relatie.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik zelf wel op zoek ben naar losse contacten zou ik iedere week uitgaan. Maar ik ben op zoek naar een stabiele relatie. Dus mijn manier van benaderen is niet 'hey, vanavond eindig ik langs jou in bed'. maar 'hey, dat lijkt me een leuk meisje die wil ik wel beter leren kennen'.
Ik was hier een verhaaltje aan het typen, maar door die laatste zin heb ik eigenlijk geen zin meer om hier op in te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:51 schreef Cerebrum het volgende:
En met dit soort posts kan ik niks, Je kan veel beter vertelen over of hij onzeker was en hoe jij daar mee omging en wat jij daarvan vond en hoe jullie in contact zijn gekomen, ik nam je berichtje eigenlijk geen eens serieus, daarom had ik in eerste instantie genegeerd.
Ja, maar dat heeft niets met respect te maken, wat je benoemt in je eerste post. Je kan een vrouw respecteren en er ook een ONS mee hebben, of wat dan ook.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat heeft dat met respect te maken?quote:Op zondag 10 januari 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Precies. Wat verder geen fuck met respect te maken heeft, integendeel.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
"ik wil ik wil ik wil" geen enkele interesse in wie of wat de ander is. Je wil de ander ook niet beter leren kennen, je wil kijken wat zij voor jou kan en wil betekenen.
Dit is ook zeker waar. Naar mijn inzicht zijn er bijna geen relaties in onze leeftijdsgroep (hell, bijna in alle leeftijden) die niet ontstaan door een fase van flikflooien vooraf. Zo is het nu eenmaal nu.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:48 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je doet nu alsof beide totaal verschillende werelden zijn maar vaak is het zo dat losse contacten vaak wel eindigen in een relatie.
Ik zie ze niet per se als sletquote:Op zondag 10 januari 2016 23:49 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft niets met respect te maken, wat je benoemt in je eerste post. Je kan een vrouw respecteren en er ook een ONS mee hebben, of wat dan ook.
In je eerste post benoem je dat jij vrouwen op een meer respectvollere manier benadert, dan iemand die ze met een andere insteek (los contact, etc.) benaderd. Kun je dit goed uitleggen waarom, want ik vind het grote onzin. Mijn benadering voor een ONS of whatever was/is even respectvol als voor een relatie.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zie ze niet per se als sletTuurlijk kan je in een relatie lekker intiem zijn, maar dat is niet mijn insteek.
Voor ons zat er niet echt bruikbare informatie in, alleen hoe jij met je vriend succes had... en toen ging je een beetje de lotgenoten van je vriend afzeiken, kreeg het idee dat je het niet helemaal begreep, als ik dat mis had dan bij deze sorry.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik was hier een verhaaltje aan het typen, maar door die laatste zin heb ik eigenlijk geen zin meer om hier op in te gaan.
Dat je benadert wordt als liefdesrelatierealdoll is kennelijk respectvol.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
"ik wil ik wil ik wil" geen enkele interesse in wie of wat de ander is. Je wil de ander ook niet beter leren kennen, je wil kijken wat zij voor jou kan en wil betekenen.
Maar wel voor altijd!quote:Op maandag 11 januari 2016 00:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat je benadert wordt als liefdesrelatierealdoll is kennelijk respectvol.
quote:Op maandag 11 januari 2016 00:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Je moet het positief bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2016 00:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Je autisme hoeft echt geen blokkade te zijn hoor. Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar idd, als je happy bent is het sowieso goed!quote:Op zondag 10 januari 2016 22:12 schreef Aiciu het volgende:
Zolang niemand mij kan accepteren omdat ik autisme heb, zal ik vrijgezel blijven.
Ik wil mezelf ook de stress besparen of ik wel goed genoeg ben of dingen vergeet en ik wil mezelf ook niet meer aanpassen want dit gebeurt andersom ook niet.
Dan maar forever alone and happy
Tja... ze weten niet beter en probeerde op mijn best mogelijk uitleg te geven, met mijn ervaringen met sociaal ontwijkende persoonlijkheid stoornis, ik had het gevoel dat ik het een voor deze jongens moest opnemen want het klonk zo kleinerend.quote:Op maandag 11 januari 2016 00:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Kan mij iemand het begrip (?) sociaal uitgedaagde maad eens verklaren.
Dit is een combinatie van die 3 woorden waar ik mij niets bij kan voorstellen.
Amen!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:40 schreef Faxie het volgende:
[..]
En aan de andere kant zijn de rest als vogels die maar niet kunnen begrijpen dat een struisvogel niet kan vliegen.
quote:Op zondag 10 januari 2016 22:12 schreef Aiciu het volgende:
Zolang niemand mij kan accepteren omdat ik autisme heb, zal ik vrijgezel blijven.
Ik wil mezelf ook de stress besparen of ik wel goed genoeg ben of dingen vergeet en ik wil mezelf ook niet meer aanpassen want dit gebeurt andersom ook niet.
Dan maar forever alone and happy
Genoeg vrouwen (mannen ook) die in een bepaalde fase van hun leven die bezig zijn zichzelf sexueel te ontdekken. Genoen mensen die niet wakker liggen wat een ander van ze denkt. Een ONS hoeft ook totaal niet sletterig of hoerig te zijn. Soms heb je gewoon zo'n klik met iemand dat het spontaan gebeurd terwijl duidelijk is dat een relatie geen optie is voor het moment.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:50 schreef syndroom het volgende:
Voor een ONS moet je wel lef hebben, heb het zelf nog nooit gedaan maar het lijkt me niet gemakkelijk omdat veel meiden niet voor slet of hoer aangezien willen worden.
Alhoewel vele zaken met perceptie te maken heeft, vind ik beide citaten gewoon slecht. Nooit een casa nova tegengekomen die 'hey, vanavond eindig ik langs jou in bed' hoefde te zeggen. Verder klinkt 'hey, dat lijkt me een leuk meisje die wil ik wel beter leren kennen' afstotelijk.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mee eens dat verbetering te behalen is.quote:Op maandag 11 januari 2016 00:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Op de genoemde problemen / fobie-en reagerend: doen, oefenen. oefening baart kunst.
Waarom praat je zo in wij/zij?quote:Op maandag 11 januari 2016 00:54 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Tja... ze weten niet beter en probeerde op mijn best mogelijk uitleg te geven, met mijn ervaringen met sociaal ontwijkende persoonlijkheid stoornis, ik had het gevoel dat ik het een voor deze jongens moest opnemen want het klonk zo kleinerend.
In het geval van alle andere users, eens.quote:
Er is geen "wij", althans zo zie ik het niet. Ik snap dat je overeenkomsten probeert te zoeken en zoals ik de topics nu doorlees zijn er inderdaad een heleboel overeenkomsten tussen maagden onderling. Maar de maagden op dit forum vormen lang niet altijd een homogene groep: sommige maagden hebben op kamers gezeten zoals ik, andere maagden waaronder jij niet; ik vind een gesprek en losse contacten met vrouwen leuk, jij gaat voor één echte en serieuze relatie etc etc.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:19 schreef Deezertje het volgende:
Dat wij op onze leeftijd lastig in contact komen met dames geeft toch aan dat wij serieus zijn? Gewoon voor één echte relatie willen gaan in plaats van leuk contact maken met dames en kijken hoe lang het leuk blijft en anders hop naar de volgende. Wij gaan het vrouwelijk contact dus met een meer respectvolle manier aan.
Precies. Ter illustrering:quote:Op maandag 11 januari 2016 04:21 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Mee eens dat verbetering te behalen is.
-----------------------------------------------------------------------
In deel 1 bracht ik naar voren dat een deel waarschijnlijk baat zal hebben bij meer doen en minder denken. Dat referentiepunten verschoven kunnen worden door nieuwe dingen te doen of huidige zaken anders te doen. Het kan al klein beginnen met anders eten, anders reizen, etc. Dat mensen over een periode gewoon meer durven dan voorheen.
In zelfvertrouwen herkent men zekerheid, de accumulatie van succesvolle ervaringen in het verleden. Het zelfvertrouwen dat het goed komt, ondanks dat hier en daar onverwachte zaken kunnen voordoen. Dat je overtuigd bent dat je gelijk hebt. Ik heb mensen meer rustig zien worden bij simpele concrete tips, zoals:
- arriveer als één van de eersten op kleine tot middelgrote casual feestjes, zodat je met meesten bij binnenkomst rustig kunt kennismaken. Later kan je rustiger door het pand lopen, omdat het geen ''vreemden'' meer zijn. Als je bijv. te laat komt, hebben velen al een kliekje gevormd. Het kan bijv. ook oncomfortabel zijn als je zig zag door iedereen moet heenwurmen naar de wc.
- sta goed. Niet precies tegenover onbekenden (teveel energie), al helemaal niet met armen gekruist. Het liefst naast elkaar kijkend naar hetzelfde waar je eventueel over kunt hebben. Draai je lichaam naar de mensen, maar niet helemaal naar je gesprekspartner. Er moet ruimte zijn voor normaal oogcontact met anderen, dat mensen naar jullie toe kunnen komen, dat ze de ruimte hebben om erbij te staan, etc. Ga niet op hele moeilijke plekken bevinden, zodat mensen zig zag door de hele ruimte naar je moeten wurmen. Blijf uit de weg van hoeken, bijv. bij het eten aan tafel, daar heb je aan één kant al minder mensen. Minder mensen die iets kunnen inbrengen, waar je een klik mee kan vormen, etc. Daar kan het sneller drooglopen van gesprekken, ook eentoniger.
- als je vertrouwt dat de ander een degelijk persoon is wat gebaseerd is op (onbewuste) waarnemingen van haar gedrag/persoonlijkheid, dan denk je ook niet zo snel dat het fout kan gaan. Het kan bij vele punten ook niet fout gaan, want iemand die bijv. mensen niet uitlacht bij benadering gaat dat ook niet doen. Gebruik je leven- en mensen kennis. Mensen met slecht gedrag zal slecht gedrag vertonen. Als je geen zin hebt in slecht gedrag, kan je beter ook niet opzoeken.
- je vriend(in), daar heb je ook een vriendschap mee net als bij anderen. Alleen zie je ze vaker en doe je meer met ze. Dus de algemene moeite die je voor vrienden moet doen, ga je ook voor je geliefde moeten doen. Bijv. felicitatie voor de verjaardag. Wees niet lui, veel mensen zien niet in dat ze lui zijn.
De punten waren om te illustreren dat kennis en vaardigheid hand in hand gaan. Als je niet veel kennis hebt, ga bijleren. Met nieuwe kennis kunnen mensen ook rustiger van worden.
Omdat ik altijd alleen heb geleefd, zonder hulp.quote:
Het is ook trots, ik heb gewoon het gevoel dat ik al die tijd onredelijk ben behandeld, want er waren genoeg meiden die klaagde over dat ze weer een foute man hadden.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:42 schreef Koral het volgende:
[..]
Precies. Ter illustrering:
[ afbeelding ]
Punt is alleen dat uit hun handelen blijkt dat ze denken het beter te weten. Ondanks dat hun manier van doen al jaren niet tot het gewenste resultaat leidt, hebben ze toch elke keer hun weerwoord weer paraat. Daarmee proberen ze dingen voor zichzelf begrijpelijk te maken en als ze eenmaal in dat stadium zijn is het automatisch ook acceptabel. Dat andere mensen advies geven vanuit hun succesvolle ervaring wordt voor het gemak maar even buiten beschouwing gelaten.
Misschien dat ik het niet goed begrijp maar hoe kan een vrouw die voor een foute man heeft gekozen jouw onredelijk hebben behandeld? Dat is toch hun goed recht om daarvoor te kiezen?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:02 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Het is ook trots, ik heb gewoon het gevoel dat ik al die tijd onredelijk ben behandeld, want er waren genoeg meiden die klaagde over dat ze weer een foute man hadden.
Ik zou me niet zo graag willen aanpassen aan mensen die me nooit eerlijk in mijn ogen hebben behandeld.
Dat begrijp ik op psychologisch gebied heel goed.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Misschien dat ik het niet goed begrijp maar hoe kan een vrouw die voor een foute man heeft gekozen jouw onredelijk hebben behandeld? Dat is toch hun goed recht om daarvoor te kiezen?
Als je het mij vraagt is/ kan dat zelfs een oer-drift zijn. Kijk maar hoe een mannetjes leeuw met een leeuwin omgaat. Onbewust doet men aan natuurlijke selectie. Verdiep je eens in dit begrip. Uiteraard kun je er een andere mening over hebben (van achtelijk tot slim) maar het is ergens een waarheid waar je mee moet leren omgaan. Je mening veranderd dat niet.
Het klinkt misschien raar, maar zo'n programma als "the dog wispherer", daar kun je van leren. Die man gaat nooit honden proberen te temmen voordat hij ze "vatbaar" heeft gemaakt. Iets soortgelijks heb je met mensen ook. Je moet eerst 'onbewust' een aantal stoplichten op groen zetten voordat men zich opent en vertrouwt.
Hoevaak hoor je een vrouw niet zeggen "ik loop zo over hem heen", "hij kan mij niet aan", etc? Blijkbaar vinden veel vrouwen dominantie tot op bepaalde hoogte prettig, en gaan ze ervan uit (soms ten onrechte) dat dat niet tegen ze wordt gebruikt (of schatten ze in dat ze voldoende invloed op de persoon kunnen uitoefenen). Met aardig zijn alleen kom je er niet, dat vervult niet alle behoeftes.
Nu ik een paar jaar vader ben merk ik precies hetzelfde, mijn kind is bang voor honden. 3 maal raden wie zijn hand gegrepen wordt als we een hond tegen komen tijdens een wandeling3 maal raden wie tussen de hond en de kinderwagen kon springen toen mijn kind nog geen jaar oud was en een grote hond op centimeters van mijn kinds' hoofd stond te blaffen. Stond denk ik 100 meter verder dan de moeder die er naast stond maar ze versteende van de schrik.
Daarom: kom a.u.b. op voor jezelf! Zorg dat je verbaal (gecontroleerd) je mannetje staat. Gedraag je dusdanig dat vrouwen zich kunnen verbeelden dat ze wat aan je hebben. Dat komt jezelf ook ten goede.
Ik zit nu in de trein dus ik ga er wel naar toequote:Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets is juist een goede gelegenheid, lijkt me. Gaan, proberen wat gesprekjes aan te knopen, misschien zoeken ze nog wat mensen voor een commissie of zo.
quote:Op maandag 11 januari 2016 16:20 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik zit nu in de trein dus ik ga er wel naar toe
Als je ze niet aanspreekt kunnen ze moeilijk interesse in je krijgen, op je uiterlijk kan je niet alleen teren, Er zijn gewoon bepaalde uitstralingen die minder snel opvallen, en dat betekend niet dat je lelijk bent maar als je niet groot en breed bent, zal je toch minder snel opvallen.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef Deezertje het volgende:
steeds met: leuke meid maar ze toont niet heel erg/geen interesse in mij dus ik spreek haar niet aan. Helemaal als ze wegloopt en een telefoontje krijgt, zal wel d'r vriend wezen en het uiterlijk van de dames is niet eens het probleem dat ik niks durf. Puur dat ze geen interesse in mij lijken te hebben ( zonder ze dus gesproken te hebben )
Maar wat doe je dan? Je bent in dezelfde ruimte aanwezig als een bepaald meisje.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:46 schreef Deezertje het volgende:
Ik zit nog steeds met: leuke meid maar ze toont niet heel erg/geen interesse in mij dus ik spreek haar niet aan. Helemaal als ze wegloopt en een telefoontje krijgt, zal wel d'r vriend wezenen het uiterlijk van de dames is niet eens het probleem dat ik niks durf. Puur dat ze geen interesse in mij lijken te hebben ( zonder ze dus gesproken te hebben
)
Ik maak sowieso altijd oogcontact als ik interesse in een meisje heb. Daarna is het afwachten of ze dus ook oogcontact terug maakt. Aanspreken doe ik niet zo snel zonder 'goede' reden. Maar mocht ik weer voorbij lopen maak ik opnieuw oogcontact.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan? Je bent in dezelfde ruimte aanwezig als een bepaald meisje.
Dan lijkt het net alsof je ze in de gaten houd, ik ken het gevoel ik zelf ook nog steeds moeilijk om die stap te zetten, maar je kan jezelf niet altijd beschermen.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik maak sowieso altijd oogcontact als ik interesse in een meisje heb. Daarna is het afwachten of ze dus ook oogcontact terug maakt. Aanspreken doe ik niet zo snel zonder 'goede' reden. Maar mocht ik weer voorbij lopen maak ik opnieuw oogcontact.
Ik snap je gevoel. Maar zou je überhaupt met zulke vrouwen te maken willen hebben. Misschien moet je juist deze vrouwen met hun foute mannen loslaten, want je hebt dan rest van de vrouwen zonder foute mannen.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:02 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Het is ook trots, ik heb gewoon het gevoel dat ik al die tijd onredelijk ben behandeld, want er waren genoeg meiden die klaagde over dat ze weer een foute man hadden.
Ik zou me niet zo graag willen aanpassen aan mensen die me nooit eerlijk in mijn ogen hebben behandeld.
Is het ook stiekem natuurlijk, maar iedereen kijkt de hele dag naar elkaar op de uni hoorquote:Op maandag 11 januari 2016 17:33 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Dan lijkt het net alsof je ze in de gaten houd, ik ken het gevoel ik zelf ook nog steeds moeilijk om die stap te zetten, maar je kan jezelf niet altijd beschermen.
Nee, heb het ook voor een groot deel losgelaten, maar als het in mijn ogen erop lijkt dat het niet gaat lukken met iemand, dan heb ik al snel het gevoel dat het dezelfde soort types zijn als de vrouwen uit mijn verleden en dan haak ik al snel af omdat ik er geen toekomst in zie.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:33 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel. Maar zou je überhaupt met zulke vrouwen te maken willen hebben. Misschien moet je juist deze vrouwen met hun foute mannen loslaten, want je hebt dan rest van de vrouwen zonder foute mannen.
oogcontact heb je als je elkaar aankijkt. Je maakt dus geen oogcontact, je kijkt naar haar. Dat is iets anders. En de manier dan kijken bepaalt denk ik voor een groot deel of een meisje ook zal kijken en er oogcontact ontstaat.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik maak sowieso altijd oogcontact als ik interesse in een meisje heb. Daarna is het afwachten of ze dus ook oogcontact terug maakt. Aanspreken doe ik niet zo snel zonder 'goede' reden. Maar mocht ik weer voorbij lopen maak ik opnieuw oogcontact.
Dat is naarquote:Op maandag 11 januari 2016 17:42 schreef Cerebrum het volgende:
[..]
Nee, heb het ook voor een groot deel losgelaten, maar als het in mijn ogen erop lijkt dat het niet gaat lukken met iemand, dan heb ik al snel het gevoel dat het dezelfde soort types zijn als de vrouwen uit mijn verleden en dan haak ik al snel af omdat ik er geen toekomst in zie.
Je moet zwoel leren kijken dan. Oogcontact kun je heel intiem maken, als je weet hoe.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe zou jij doorhebben dat een man met je probeert te flirten met oogcontact?quote:Op maandag 11 januari 2016 17:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
oogcontact heb je als je elkaar aankijkt. Je maakt dus geen oogcontact, je kijkt naar haar. Dat is iets anders. En de manier dan kijken bepaalt denk ik voor een groot deel of een meisje ook zal kijken en er oogcontact ontstaat.
Zat er als enigste lid tegenover 6 man bestuurquote:Op maandag 11 januari 2016 16:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat het een goede ervaring wordt!
Dat doe je goedquote:Op maandag 11 januari 2016 18:03 schreef Cerebrum het volgende:
Ik zit al in therapie, en ben met mezelf aan het werk.
Vind je het belangrijk dat iedereen positief reageert? En denk je dat er een nuance (spectrum) zit tussen positief, neutraal en negatief? En van wie dat zou kunnen komen?quote:Maar heb nog niet echt vertrouwen erin dat mensen buiten mijn therapie positief zullen reageren als ik probeer mijn plek terug te krijgen in de sociale gemeenschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |