abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158992904
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:40 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Juist.

De malloot reageert er weer niet op zoals gewoonlijk. Ik vraag me af of we hier nou voornamelijk dingen voor onszelf typen.
Zie mijn post op de eerste pagina van dit topic. Vertel ik over mijn eigen ervaring (dat ik geen verschil in ontwikkeling merk tussen mijn vriend, die zelfs nooit gezoend had voordat we een relatie kregen), krijg ik van Deezer een reactie over amateur seksfilmpjes. :') _O-
  zondag 10 januari 2016 @ 19:56:46 #102
47102 Elvi
miemkwien
pi_158992951
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:21 schreef Cerebrum het volgende:

[..]

Ik heb me interesses nog nooit aangepast voor de sociale gemeenschap, ik ben alleen opener geworden en steek er meer energie in, en het lukt me redelijk goed om met andere mensen om te gaan.

Ik vind het zo raar om je persoonlijkheid te veranderen voor anderen, en hiermee wil ik niet zeggen dat ik liever op mijn zolder zit te gamen hoor, dat word ik ook zat, ik ga ook graag sporten, en ik wil uiteindelijk een wereldreis maken enz.

Alleen ik zie er niks in om ieder weekend tussen allemaal bezopen mensen te staan, waar je tegen moet schreeuwen om een gesprek mee te hebben.

En ja misschien kom je hierdoor minder mensen tegen, maar kwaliteit over kwantiteit hoor, ik heb liever dat ik door via mijn interesses te blijven doen uiteindelijk de meid tegen te komen die echt bij me past dan dat ik mezelf helemaal aanpast en dan dat ik later besef dat ik eigenlijk helemaal niet blij ben met me leven.

Ik zeur ook niet meer hoor, ik wil gewoon duidelijk maken hoe de gedachtepatroon ongeveer is van een sociaal uitgedaagde.
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:26 schreef jr32 het volgende:

[..]

Je hebt wel een beetje gelijk maar het is niet alsof je er altijd iets aan kan doen. Ik heb in het verleden ook geprobeerd om toch iets socialer te zijn proberen om toch een keer mee te gaan naar een feest, geprobeerd met meisjes te praten etc etc. Maar ik word gewoon door sommige situaties lichamelijk ziek. Als ik bijvoorbeeld naar een club ga word ik daar echt niet blij van ik krijg buikpijn, hartkloppingen en het lijkt wel alsof ik net uit de douche kom zo hard zweet ik dan. En probeer maar eens in die toestand in de smaak te vallen bij vrouwen :). Ik begrijp ook echt wel dat als je helemaal niets doet en alleen maar thuiszit dat je de kans om een leuk meisje tegen te komen sterk verkleint. Maar in sommige gevallen is het alleen thuiszitten geen keuze, ik zou ook graag uitgaan en lol hebben etc maar dit werkt voor mij gewoon niet. Ik ben er dankzij dit forum achter gekomen dat ik hoogstwaarschijnlijk Sociale angststoornis heb en ga deze week langs mijn huisarts om te kijken of hier iets aan te doen is.
Ik quote jullie even allebei :P

Ik zeg ook niet dat je je hele persoonlijkheid moet veranderen. Ik sta zelf ook niet elke week in een club of kroeg. Nooit gedaan ook en ik zie dat ook niet zitten. Ik ga mezelf niet pesten door heel ongemakkelijk te doen of ik het wel leuk vind.

Je kan wel dingen zoeken die jij leuk vind (en je bij voorkeur uit huis halen dus :P ). Dan ontmoet je ook mensen met dezelfde interesses en dan loopt het contact toch ook wat soepeler?
Ik ben bijvoorbeeld ander vrijwilligerswerk gaan doen. Nou meteen een paar kennissen erbij die ik nog aardig vind ook :P Binnenkort start ik met een sport, daar zal ik ook weer mensen tegenkomen met wie het (hopelijk) klikt.

Ik richt mn leven zo in dat ik een leuke tijd heb. Dat is mijn doel. En ik heb niet het doel om een vent te vinden. Zou leuk zijn, maar het kan (voor mij) nooit een doel op zich zijn. Dan wordt het krampachtig, je straalt uit dat je het niet leuk hebt, en dan zal je ook niet makkelijk contact hebben met een ander.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:58:19 #103
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158993006
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Zie mijn post op de eerste pagina van dit topic. Vertel ik over mijn eigen ervaring (dat ik geen verschil in ontwikkeling merk tussen mijn vriend, die zelfs nooit gezoend had voordat we een relatie kregen), krijg ik van Deezer een reactie over amateur seksfilmpjes. :') _O-
Ja, ze hebben een soort beeld van een relatie wat nergens op gebaseerd aangezien ze nog nooit een relatie hebben gehad, maar daar houden ze wel aan vast.

En mensen die wel relaties hebben gehad en een ander beeld schetsen, negeren ze omdat dat niet in hun bekrompen denkwereld past.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 19:59:10 #104
5428 crew  miss_sly
pi_158993038
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:47 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Op aan kamers gaan zit ik ook al 1,5 jaar aan te denken en tegenwoordig zelfs aan een studentenvereniging (dat terwijl ik niet drink) om zo meer in contact te komen met meiden, maar door die posts van jou en krulbrul ben ik toch gaan twijfelen of dat de juiste oplossing is. Ik ga niet zo vaak uit en voel me niet gemakkelijk in grote mensenmassa‘s (daarom ga ik aanstaande Koningsdag een dag naar Duitsland).
Wellicht kun je dan actief worden in de studievereniging?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 januari 2016 @ 19:59:19 #105
47102 Elvi
miemkwien
pi_158993042
Je moet Deezertje en Syndroom ook gewoon negeren. Die zitten te diep in de slachtofferrol om wat te doen met de tips.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:00:39 #106
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158993098
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef Elvi het volgende:
Je moet Deezertje en Syndroom ook gewoon negeren. Die zitten te diep in de slachtofferrol om wat te doen met de tips.
Mja, zij zijn volgens mij de aanleiding van de verschillende reeksen maagden topics die we hebben gehad. En ook allemaal weer zijn gesloten doordat ze maar door bleven jengelen.
pi_158993193
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wellicht kun je dan actief worden in de studievereniging?
Er is morgen een ledenvergadering van de studievereniging. Ik twijfel of ik daar naar toe zou gaan, aangezien ik normaal op maandag vrij ben
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 20:05:30 #108
5428 crew  miss_sly
pi_158993269
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:03 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Er is morgen een ledenvergadering van de studievereniging. Ik twijfel of ik daar naar toe zou gaan, aangezien ik normaal op maandag vrij ben
Zoiets is juist een goede gelegenheid, lijkt me. Gaan, proberen wat gesprekjes aan te knopen, misschien zoeken ze nog wat mensen voor een commissie of zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158993284
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:56 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Ik quote jullie even allebei :P

Ik zeg ook niet dat je je hele persoonlijkheid moet veranderen. Ik sta zelf ook niet elke week in een club of kroeg. Nooit gedaan ook en ik zie dat ook niet zitten. Ik ga mezelf niet pesten door heel ongemakkelijk te doen of ik het wel leuk vind.

Je kan wel dingen zoeken die jij leuk vind (en je bij voorkeur uit huis halen dus :P ). Dan ontmoet je ook mensen met dezelfde interesses en dan loopt het contact toch ook wat soepeler?
Ik ben bijvoorbeeld ander vrijwilligerswerk gaan doen. Nou meteen een paar kennissen erbij die ik nog aardig vind ook :P Binnenkort start ik met een sport, daar zal ik ook weer mensen tegenkomen met wie het (hopelijk) klikt.

Ik richt mn leven zo in dat ik een leuke tijd heb. Dat is mijn doel. En ik heb niet het doel om een vent te vinden. Zou leuk zijn, maar het kan (voor mij) nooit een doel op zich zijn. Dan wordt het krampachtig, je straalt uit dat je het niet leuk hebt, en dan zal je ook niet makkelijk contact hebben met een ander.
Ik hoef ook niet direct een vriendin maar zou het al heel wat vinden als ik een normaal gesprek zou kunnen hebben met een meisje zonder mijzelf helemaal gek te maken en raar te gedragen, als dit eenmaal lukt ga ik denk ik pas beginnen met het zoeken naar een vriendin. Het zou namelijk heel raar zijn als ik een vriendin zou hebben maar niet eens normaal met haar kan praten. Verder sport ik heel vaak (gemiddeld 6 dagen per week) en toch heb ik hier ook niet echt contact met mensen. Ik ga de sportschool in, doe mijn training en ga vervolgens weer naar huis zonder ook maar iets tegen iemand te zeggen. Ik denk dat het pas helpt als je een groepssport doet waar je wel moet communiceren met de rest.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:07:38 #110
47102 Elvi
miemkwien
pi_158993338
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef jr32 het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet direct een vriendin maar zou het al heel wat vinden als ik een normaal gesprek zou kunnen hebben met een meisje zonder mijzelf helemaal gek te maken en raar te gedragen, als dit eenmaal lukt ga ik denk ik pas beginnen met het zoeken naar een vriendin. Het zou namelijk heel raar zijn als ik een vriendin zou hebben maar niet eens normaal met haar kan praten. Verder sport ik heel vaak (gemiddeld 6 dagen per week) en toch heb ik hier ook niet echt contact met mensen. Ik ga de sportschool in, doe mijn training en ga vervolgens weer naar huis zonder ook maar iets tegen iemand te zeggen. Ik denk dat het pas helpt als je een groepssport doet waar je wel moet communiceren met de rest.
Ik ga ook niet naar een sportschool :P Naja, ik ga niet aan apparaten hangen in ieder geval... (het is een vechtsport :P )

Maar waarom zou je geen normaal gesprek met een meisje/ vrouw kunnen hebben dan? Ben je dan onbewust toch bezig met haar te versieren?
pi_158993406
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoiets is juist een goede gelegenheid, lijkt me. Gaan, proberen wat gesprekjes aan te knopen, misschien zoeken ze nog wat mensen voor een commissie of zo.
Ik moet dan voor waarschijnlijk 1 uurtje wel 3 uur reizen, maar ik heb tot morgen 15 uur de tijd om er over na te denken. Anders maar een leerboek meenemen die ik in de trein kan lezen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_158993473
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik ga ook niet naar een sportschool :P Naja, ik ga niet aan apparaten hangen in ieder geval... (het is een vechtsport :P )

Maar waarom zou je geen normaal gesprek met een meisje/ vrouw kunnen hebben dan? Ben je dan onbewust toch bezig met haar te versieren?
"geprobeerd met meisjes te praten etc etc. Maar ik word gewoon door sommige situaties lichamelijk ziek. " zoals ik in mijn vorige posts al aangaf word ik van sommige situaties gewoon 'ziek' en een van die situaties is praten met meisjes. Ik ga stotteren, heel erg blozen , buikpijn etc. Het is dus gewoon onmogelijk om contact te krijgen zonder dat ze denken dat ik een sukkel ben. En hoe hard ik ook probeer normaal te doen het werkt gewoon niet.
pi_158993573
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:12 schreef jr32 het volgende:

[..]

"geprobeerd met meisjes te praten etc etc. Maar ik word gewoon door sommige situaties lichamelijk ziek. " zoals ik in mijn vorige posts al aangaf word ik van sommige situaties gewoon 'ziek' en een van die situaties is praten met meisjes. Ik ga stotteren, heel erg blozen , buikpijn etc. Het is dus gewoon onmogelijk om contact te krijgen zonder dat ze denken dat ik een sukkel ben. En hoe hard ik ook probeer normaal te doen het werkt gewoon niet.
wat maakt je zo, dat je zo in paniek raakt? Leg je ook niet teveel druk op jezelf?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_158993663
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:15 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

wat maakt je zo, dat je zo in paniek raakt? Leg je ook niet teveel druk op jezelf?
Misschien leg ik veel druk op mijzelf maar ik doe dit niet bewust ik gaf net in een van mijn eerder posts aan dat ik hoogstwaarschijnlijk Sociale angststoornis heb een paar symptomen hiervan zijn:
Lichamelijke kenmerken waarvan je last kunt hebben bij een sociale fobie zijn heel uiteenlopend. Voorbeelden hiervan zijn:

Hartkloppingen.
Overmatig zweten.
Koude rillingen.
Duizeligheid, flauwvallen.
Trillen.
Benauwdheid.
Vervelend gevoel in de borst.
Droge mond.
Stotteren.
Misselijkheid, maagpijn, braken.
Tintelingen of een doof gevoel in handen en/of voeten.
Rood worden, blozen.
Hoofdpijn.
Geen controle hebben.
Onrustigheid.
Spiertrekkingen.
Veranderende ademhaling.
Een paniekaanval.

Ik kan hier vrij weinig aan doen en vandaar dat ik dus ook professionele hulp ga zoeken. Ik ben het namelijk zat om alleen te zijn en bijna niets te doen behalve sporten en werken. Maar tegelijkertijd weet ik dat als ik uit mijn comfortzone stap dit zelden positief uitpakt.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:19:56 #115
47102 Elvi
miemkwien
pi_158993688
Maar bij een sociale fobie zou je dat bij iedereen hebben, en niet alleen bij vrouwen toch?
pi_158993713
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:19 schreef jr32 het volgende:

[..]

Misschien leg ik veel druk op mijzelf maar ik doe dit niet bewust ik gaf net in een van mijn eerder posts aan dat ik hoogstwaarschijnlijk Sociale angststoornis heb een paar symptomen hiervan zijn:
Lichamelijke kenmerken waarvan je last kunt hebben bij een sociale fobie zijn heel uiteenlopend. Voorbeelden hiervan zijn:

Hartkloppingen.
Overmatig zweten.
Koude rillingen.
Duizeligheid, flauwvallen.
Trillen.
Benauwdheid.
Vervelend gevoel in de borst.
Droge mond.
Stotteren.
Misselijkheid, maagpijn, braken.
Tintelingen of een doof gevoel in handen en/of voeten.
Rood worden, blozen.
Hoofdpijn.
Geen controle hebben.
Onrustigheid.
Spiertrekkingen.
Veranderende ademhaling.
Een paniekaanval.

Ik kan hier vrij weinig aan doen en vandaar dat ik dus ook professionele hulp ga zoeken. Ik ben het namelijk zat om alleen te zijn en bijna niets te doen behalve sporten en werken. Maar tegelijkertijd weet ik dat als ik uit mijn comfortzone stap dit zelden positief uitpakt.
Ik hoop voor je dat het gaat helpen, en bedenk je ook van.. wat is er negatief aan, als je gewoon met iemand praat? NIKS, die denkt echt niet.. o wat een vreselijke gast... en is meer dat jij gelijk al invult terwijl dat totaal niet zo hoeft te zijn.
pi_158993715
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 00:05 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hoe verklaar je de verhalen dat veel studenten die op kamers (in het centrum gaan) wonen, veel vaker gaan stappen? Als je tussen de jongeren zit ben je eerder geneigd om verder te gaan met experimenteren dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.

Voor mij iets moeilijker als je met drank op eerst nog dik 2 uur moet rijden.
Omdat mensen die daarvan houden daar gaan wonen? Als je genoeg hebt aan de plaatselijke dancing in het weekend ga je eerder voor een goedkopere kamer buiten het centrum.

En je hebt toch ooit OV gehad? Kon je gewoon 's ochtends de eerste trein terug nemen.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je de juiste persoon tegenkomt als je leven al niet compleet is. Je bent dan nog geen 'compleet' persoon. Maar goed, dat is mijn filosofie :P
Maar ik denk wel dat de kans groter wordt als je een tevreden persoon bent. En ook als je nog vele wensen te vervullen hebt kun je tevreden zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:24 schreef Cerebrum het volgende:

[..]

Ja, en meeste mensen begrijpen gewoon niet dat je hier cynisch van word.
En het feit dat op terughoudende mannen word neergekeken werkt ook al niet mee.
Meeste sociaal uitgedaagde mensen hebben het gevoel dat ze oneerlijk zijn behandeld en dat ze niet respectvol zijn behandeld.

In het sociale gemeenschap zit gewoon een verschil tussen man en vrouw en waar je aan moet voldoen en als vrouw mag je stil en terughoudend zijn, maar als man dan word je dan al veel sneller als raar gezien.
Of het feit dat je vol met aannames zit? Net als jouw visie op uitgaan: tussen de bezopen mensen staan. Alsof dat de enige vorm van uitgaan is.

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Hij kan alleen associaties maken die hem uitkomen. De hoofdgedachte van jouw post gaat tegen al zijn smoezen en aannames in, dus daar gaat hij volledig aan voorbij.

Afijn, dit topic gaat niet alleen over degenen uit de reeksen. Juist omdat ik telkens nieuwe topics zag opduiken van relatief nieuwe users die zich daar soms speciaal voor aangemeld hadden heb ik dit topic maar eens geopend.
pi_158993772
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:19 schreef Elvi het volgende:
Maar bij een sociale fobie zou je dat bij iedereen hebben, en niet alleen bij vrouwen toch?
Voor mij persoonlijk heb ik het vooral bij vrouwen, maar niet alleen maar bij vrouwen. Ik voel mij eerlijk gezegd meestal wel iets comfortabeler rondom mannen omdat ik vrij goed in kan schatten wat ze denken en hoe ze over mij zullen denken. Maar toch als ik in bijvoorbeeld een situatie kom waar ik met meerdere mannen aan het 'chillen' ben , ben ik eigenlijk alleen maar opzoek naar een manier om daar weg te komen omdat ik me dan gewoon heel erg slecht voel. Ik heb dit probleem minder als de groep kleiner is en als ik de mensen ken.
pi_158993926
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:21 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het gaat helpen, en bedenk je ook van.. wat is er negatief aan, als je gewoon met iemand praat? NIKS, die denkt echt niet.. o wat een vreselijke gast... en is meer dat jij gelijk al invult terwijl dat totaal niet zo hoeft te zijn.
Ja dit is dus het ergste, ik weet zelf ook wel dat er niets raars is aan gewoon een praatje maken met bijvoorbeeld een meisje. Maar als ik dat dan doe dan is mijn lichaam het daar niet mee eens en ga ik mezelf heel raar gedragen, het lijkt wel alsof ik de controle dan compleet verlies. En dan kan ik daarna (soms dagenlang) alleen nog maar denken aan hoe slecht het verliep. En als dit vaker gebeurd dan heb j eigenlijk niet eens meer zin om jezelf in die situatie te plaatsen omdat je in je achterhoofd al weet wat er gaat gebeuren en hoe lang je er spijt van zal hebben.
pi_158993969
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:24 schreef Cerebrum het volgende:

[..]

Ja, en meeste mensen begrijpen gewoon niet dat je hier cynisch van word.
En het feit dat op terughoudende mannen word neergekeken werkt ook al niet mee.
Meeste sociaal uitgedaagde mensen hebben het gevoel dat ze oneerlijk zijn behandeld en dat ze niet respectvol zijn behandeld.

In het sociale gemeenschap zit gewoon een verschil tussen man en vrouw en waar je aan moet voldoen en als vrouw mag je stil en terughoudend zijn, maar als man dan word je dan al veel sneller als raar gezien.
Onzin. Dit soort generalisaties worden alleen geroepen om een soort wrok of cynisme zoals je het zelf noemt te rechtvaardigen. "De maatschappij moet me toch niet als introverte man dus ik ben zielig en hoor er niet bij!"
pi_158994253
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin. Dit soort generalisaties worden alleen geroepen om een soort wrok of cynisme zoals je het zelf noemt te rechtvaardigen. "De maatschappij moet me toch niet als introverte man dus ik ben zielig en hoor er niet bij!"
Idd, dat
pi_158994273
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:28 schreef jr32 het volgende:

[..]

Ja dit is dus het ergste, ik weet zelf ook wel dat er niets raars is aan gewoon een praatje maken met bijvoorbeeld een meisje. Maar als ik dat dan doe dan is mijn lichaam het daar niet mee eens en ga ik mezelf heel raar gedragen, het lijkt wel alsof ik de controle dan compleet verlies. En dan kan ik daarna (soms dagenlang) alleen nog maar denken aan hoe slecht het verliep. En als dit vaker gebeurd dan heb j eigenlijk niet eens meer zin om jezelf in die situatie te plaatsen omdat je in je achterhoofd al weet wat er gaat gebeuren en hoe lang je er spijt van zal hebben.
Ja, je kan dat moeilijk loslaten en dan blijf je malen erover.
pi_158994423
Oke, misschien kwam me cynisme een beetje naar boven.

Maar jullie doen alsof alle fouten bij de sociaal uitgedaagde liggen, en dat is gewoon niet zo.
Hard work betrays none, but dreams betray many.
pi_158994450
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:44 schreef Cerebrum het volgende:

Maar jullie doen alsof alle fouten bij de sociaal uitgedaagde liggen, en dat is gewoon niet zo.
niemand zegt dat het een fout is, het zijn goed bedoelde adviezen
pi_158994502
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:44 schreef Cerebrum het volgende:

De oplossing ligt er sowieso. Waar de fouten liggen doet er per saldo niet zoveel toe. Het heeft ook niet zoveel zin om de maatschappij of je omgeving iets te verwijten, daarmee blijf je zelf in een bepaalde negativiteit hangen en dat straal je uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')