Daar sta je nog raar van te kijken. Zo was er in het verleden al een hele groep reizigers die extra wilde betalen om in een Concorde te zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:58 schreef Woods het volgende:
Zou de doorsnee passagier echt opletten met welk toestel zij worden vervoert? Mijn ouders vliegen eens per 2 jaar naar Portugal in een 737 maar dit weten zij zelf niet eens. Als ze maar worden vervoert.
Totdat ze erachter komen dat Amsterdam - Natal met een 767 nonstop een stuk relaxter is dan met 737 met zowel op de heen en terugweg een tankstop.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:07 schreef Blistering het volgende:
De meeste mensen boeit het geen flikker, als ze maar van A naar B komen
''Wat voor vliegtuig?! Zunne grote met vleugels!''
quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
Verbaasd mij helemaal niets.
En over de 777 gesproken:twitter:Boeing twitterde op woensdag 27-01-2016 om 16:42:48 #Boeing confirms 777 production rate move to 7/mo from 8.3/mo in 2017 to smooth 777X transition. reageer retweet
Ga er maar aan staan.quote:Vliegmaatschappij Qatar Airways heeft een vlucht aangekondigd met een recordduur van 18 uur en 34 minuten.
De luchtvaartmaatschappij wil een verbinding instellen van Doha (Qatar) naar Auckland (Nieuw-Zeeland). De afstand is bijna 14.539 kilometer, meldt The Guardian.
De vlucht duurt daarmee twee uur langer dan de huidige langste vlucht ter wereld, van Dallas (Verenigde Staten) naar Sydney (Australië). Deze duurt 16 uur en 55 minuten.
De langste vlucht vanuit Nederland gaat van Schiphol naar Guayaquil (Ecuador) en duurt 14 uur en 25 minuten.
Overigens zal het huidige record in maart ook al worden gebroken, door de Emirates-vlucht van Dubai naar Panama-Stad (17 uur en 41 minuten).
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Blistering het volgende:
Van posters in een Algemeen Luchtvaarttopic verwacht ik dan ook wel dat ze dergelijke zaken checken
Die is helaas niet waterdichtquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:19 schreef inkjet het volgende:
[..]
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru.
In een 767 of 787 kun je opgevouwder zitten dan in een A320...quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef flipsen het volgende:
Ik kijk zeker wel naar het type vliegtuig als ik een ticket boek. Kost het niet té veel extra, dan betaal ik graag wat bij voor een fatsoenlijke kist. Moet in mei weer even naar Lima vanuit Santiago, zit ik toch heel wat liever in een767 of nog beter de 787 dan opgevouwen in een 320
Dat klopt. Bijvoorbeeld de 737-700 van KLM was verouderd toen ik daar laatst op zocht. Maar als je geen idee hebt moet je toch wat...quote:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?quote:
Die redt dat ook maar net... Die kan max 15200 km vliegen. Dat is wel krap hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.quote:Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)
777-200LR (317 passagiers): 15840 km
787-9 (290 passagiers): 14140 km
Ten eerste kijk je bij Wikipedia bij de 777-300ER, niet de -200LR.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:54 schreef inkjet het volgende:
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.
KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:41 schreef Iemand91 het volgende:
Is (voorlopig?) dus Air France geworden:
Air France hervat route naar Teheran
quote:KLM is back with flights to the Iranian capital after three years. The airlines has been rumored to start flights to Tehran for a very long period, now it is reality. Iran Air already operates this route with two weekly flights, and the competition on the route will remain low, even now when KLM enters the fight.
Starting on 2 May 2016, KLM will offer four weekly flights operated by Boeing 777-200, with new Business Class, from Amsterdam to Tehran. KL433 from Amsterdam will depart at 17:25, and land in Tehran at 01:05. Two hours later it heads back as KL434, home to Amsterdam with the time 06:20 as scheduled arrival. The flight time is around five and a half hour.
quote:Cathay Pacific will rebrand its regional offshoot Dragonair as ‘Cathay Dragon’ as part of a continued brand overhaul for the Hong Kong-based airline.
The move, announced today to staff at the airline's headquarters, will underscore Dragonair's links to its highly-regarded parent.
It includes a new red-tailed livery (above) based on the streamlined look of Cathay Pacific, which will adorn Cathay's first Airbus A350 (below) when it takes to the skies by mid-year.
The merged brand has been on the cards since at least 2013, when the airline commissioned this concept artwork featuring the 'Cathay Dragon' brand.
Dragonair flies mainly into China and Asia, with seating based on Cathay Pacific's existing products for a more seamless travel experience when hopping between CX and KA flights.
For example, Dragonair's first class seats are adapted from Cathay's international business class while both airlines share the same regional business class seat.
Dragonair has also adopted the same economy seats as seen on Cathay's long-haul international flights.
That's not to mention Dragonair's on-demand inflight entertainment system named StudioKA – which is modelled on Cathay Pacific's StudioCX system and includes iDevice connectivity, USB ports and AC power sockets in every seat from tip to tail.
Gaat om F-GITD (het toestel dat twee weken geleden in de hangar stond (zie mijn post van 14 januari); filmpje staat op hun twitter:quote:PARIJS - De laatste Boeing 747-400 van Air France maakte woensdag een bijzondere vlucht boven Frankrijk. Het toestel vloog in formatie met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. Dat leverde bijzondere beelden op, waarvan de luchtmacht een preview heeft vrijgegeven.
Het betrof een afscheidsvlucht; eerder deze maand voerde Air France de laatste passagiersvlucht uit met de iconische 'Jumbo-Jet'.
twitter:Armee_de_lair twitterde op woensdag 27-01-2016 om 19:47:47 #exclusif quelques secondes du rdv de la @PAFofficiel et du dernier #747 d' @airfrance en vol. C'est cadeau :-) https://t.co/w4L5v2bq4Z reageer retweet
Da's geen kattenpis.quote:PARIJS - Er werd al flink over gespeculeerd, maar het is nu definitief: Iran Air bestelt 118 vliegtuigen bij Airbus, waarvan 73 widebodyvliegtuigen. Een overeenkomst daarover werd donderdag ondertekend in het Élysée Paleis in Parijs. De megaorder omvat onder meer twaalf A380's en zestien A350-1000's.
Daarnaast neemt Iran Air ook nog achttien widebodyvliegtuigen van het type A330neo en 27 van het type A330ceo in gebruik. Verder omvat de bestelling 21 toestellen uit de A320ceo-serie en 24 toestellen uit de A320neo-serie.
In totaal gaat het dus om 73 widebodyvliegtuigen en 45 ‘single aisle’-vliegtuigen die de Iraanse luchtvaartmaatschappij bij de Europese vliegtuigbouwer bestelt. De hoeveelheid vliegtuigen die zijn besteld zullen enerzijds nodig zijn ter vervanging van de verouderde luchtvloot in Iran, maar anderzijds ook voor groei.
Opvallend is het grote aantal vliegtuigen voor langeafstandsroutes en een grote passagierscapaciteit onderdeel zijn van de order. Mogelijk groeit Teheran daardoor uit tot een belangrijke overstaphub, in de slipstream van Dubai, Doha, Abu Dhabi en Istanbul.
Volgens de gesloten overeenkomst gaat Airbus ook helpen bij het moderniseren van de luchtvaartsector in Iran, onder andere op het gebied van luchtverkeersleiding, vliegtuigonderhoud, trainingen en operaties.
De ondertekening van de orderovereenkomst vond plaats tijdens het bezoek van de Iraanse president Hassan Rouhani’s aan de Franse president François Hollande.
Inderdaad, LR is meer dan ERquote:In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie.
Vooral de A380 order...quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |