abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:52:11 #226
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159441945
Het is idd een hele waslijst die meespeelt. Concurrentie op de routes die gevlogen worden, verwachtingen van de klant (Amerikanen en Fransen zullen mogelijk eerder kiezen voor een maatschappij met toestellen uit eigen land) of een staatshoofd die een grote vloot autobussen wil.
Of regelgeving waardoor je alleen met viermotorige vliegtuigen kan vliegen.
Faciliteiten op het vliegveld waar je naar toe wil vliegen spelen ook mee, een A380 kan je niet overal kwijt.

Het aantal vluchten dat je uit kan voeren doet ook nog een duit in het zakje.
So we just called him Fred
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:58:57 #227
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159443919
Zou de doorsnee passagier echt opletten met welk toestel zij worden vervoert? Mijn ouders vliegen eens per 2 jaar naar Portugal in een 737 maar dit weten zij zelf niet eens. Als ze maar worden vervoert.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:05:33 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159444119
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:58 schreef Woods het volgende:
Zou de doorsnee passagier echt opletten met welk toestel zij worden vervoert? Mijn ouders vliegen eens per 2 jaar naar Portugal in een 737 maar dit weten zij zelf niet eens. Als ze maar worden vervoert.
Daar sta je nog raar van te kijken. Zo was er in het verleden al een hele groep reizigers die extra wilde betalen om in een Concorde te zitten.
Ik ken ook mensen die per se met TUI willen vliegen omdat ze dan in een 787 kunnen zitten, terwijl anderen diezelfde route liever per 747 van de KLM zitten.

En ook zelf kies ik liever voor een airline die met een 787 vliegt, vanwege de luchtdruk in de cabine.
So we just called him Fred
pi_159444154
De meeste mensen boeit het geen flikker, als ze maar van A naar B komen :Y

''Wat voor vliegtuig?! Zunne grote met vleugels!''
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:39:00 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159444948
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:07 schreef Blistering het volgende:
De meeste mensen boeit het geen flikker, als ze maar van A naar B komen :Y

''Wat voor vliegtuig?! Zunne grote met vleugels!''
Totdat ze erachter komen dat Amsterdam - Natal met een 767 nonstop een stuk relaxter is dan met 737 met zowel op de heen en terugweg een tankstop.
So we just called him Fred
pi_159447577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
Verbaasd mij helemaal niets.
Boeing twitterde op woensdag 27-01-2016 om 16:42:48 #Boeing confirms 777 production rate move to 7/mo from 8.3/mo in 2017 to smooth 777X transition. reageer retweet
En over de 777 gesproken:



Qatar Airways plant vlucht van 18,5 uur
quote:
Vliegmaatschappij Qatar Airways heeft een vlucht aangekondigd met een recordduur van 18 uur en 34 minuten.

De luchtvaartmaatschappij wil een verbinding instellen van Doha (Qatar) naar Auckland (Nieuw-Zeeland). De afstand is bijna 14.539 kilometer, meldt The Guardian.

De vlucht duurt daarmee twee uur langer dan de huidige langste vlucht ter wereld, van Dallas (Verenigde Staten) naar Sydney (Australië). Deze duurt 16 uur en 55 minuten.

De langste vlucht vanuit Nederland gaat van Schiphol naar Guayaquil (Ecuador) en duurt 14 uur en 25 minuten.

Overigens zal het huidige record in maart ook al worden gebroken, door de Emirates-vlucht van Dubai naar Panama-Stad (17 uur en 41 minuten).
Ga er maar aan staan. :o

Let overigens maar niet op het belabberde NU-bericht. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2016 20:34:27 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:57:43 #232
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159447785
Ik kijk zeker wel naar het type vliegtuig als ik een ticket boek. Kost het niet té veel extra, dan betaal ik graag wat bij voor een fatsoenlijke kist. Moet in mei weer even naar Lima vanuit Santiago, zit ik toch heel wat liever in een767 of nog beter de 787 dan opgevouwen in een 320 :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159447962
Van posters in een Algemeen Luchtvaarttopic verwacht ik dan ook wel dat ze dergelijke zaken checken :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159448452
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Blistering het volgende:
Van posters in een Algemeen Luchtvaarttopic verwacht ik dan ook wel dat ze dergelijke zaken checken :P
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru. :s)
--
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:22:02 #235
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159448534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:19 schreef inkjet het volgende:

[..]

Yup, net als de stoelindeling op Seatguru. :s)
Die is helaas niet waterdicht :'(
So we just called him Fred
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:25:44 #236
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159448636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef flipsen het volgende:
Ik kijk zeker wel naar het type vliegtuig als ik een ticket boek. Kost het niet té veel extra, dan betaal ik graag wat bij voor een fatsoenlijke kist. Moet in mei weer even naar Lima vanuit Santiago, zit ik toch heel wat liever in een767 of nog beter de 787 dan opgevouwen in een 320 :Y
In een 767 of 787 kun je opgevouwder zitten dan in een A320...
pi_159449095
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die is helaas niet waterdicht :'(
Dat klopt. Bijvoorbeeld de 737-700 van KLM was verouderd toen ik daar laatst op zocht. Maar als je geen idee hebt moet je toch wat...
--
pi_159449150
quote:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
--
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:49:45 #239
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159449372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Die redt dat ook maar net... Die kan max 15200 km vliegen. Dat is wel krap hoor.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:07:46 #240
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159450091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)

777-200LR (317 passagiers): 15840 km
787-9 (290 passagiers): 14140 km

Laatste stukje zwemmen dus met een 787 als je nog wat passagiers wilt meenemen.
pi_159451676
quote:
Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)

777-200LR (317 passagiers): 15840 km
787-9 (290 passagiers): 14140 km

Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.
--
pi_159452682
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Ten eerste kijk je bij Wikipedia bij de 777-300ER, niet de -200LR.
Ten tweede kun je Wikipedia niet gebruiken voor dergelijke data.

Als je de papieren van Boeing zelf erbij pakt dan kom je erachter dat bij een te vliegen afstand van 14.500 kilometer (afstand Doha - Auckland) je zo'n 65.000 kilo payload mag hebben (passagiers, bagage en cargo).
In hun 777-200LR's gaan 259 passagiers en dan hou je dus zo'n 40.000 kilo over dat aan cargo mee kan.

Qatar heeft qua 787's nu alleen de -8 en deze kan met deze afstand zo'n 30.000 kilo aan payload meenemen. Met hun 254 passagiers hou je dan nog geen 5.000 kilo over voor cargo.

Dit zijn de meest gunstige cijfers dus zeker in het geval van de 787-8 krijg je dan restricties (denk aan rijen stoelen afsluiten voor passagiers).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:54 schreef inkjet het volgende:
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.
In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie. :+
pi_159455708
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:41 schreef Iemand91 het volgende:
Is (voorlopig?) dus Air France geworden:

Air France hervat route naar Teheran
KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:

BREAKING: KLM Enters Iran Again
quote:
KLM is back with flights to the Iranian capital after three years. The airlines has been rumored to start flights to Tehran for a very long period, now it is reality. Iran Air already operates this route with two weekly flights, and the competition on the route will remain low, even now when KLM enters the fight.

Starting on 2 May 2016, KLM will offer four weekly flights operated by Boeing 777-200, with new Business Class, from Amsterdam to Tehran. KL433 from Amsterdam will depart at 17:25, and land in Tehran at 01:05. Two hours later it heads back as KL434, home to Amsterdam with the time 06:20 as scheduled arrival. The flight time is around five and a half hour.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:55:34 #244
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159460893
Correndon heeft een nieuw flight safety instructions filmpje gemaakt:

En de zaken gaan goed bij die club, dit jaar komt er (tijdelijk?) een 4e toestel bij: PH-CDH
De 737 wordt geleased van Air Berlin, dus binnenkort zal AF-KLM wel gaan klagen dat de golfcarriers nu ook de markt van Transavia met oneerlijke concurentie te lijf gaan :+
So we just called him Fred
  donderdag 28 januari 2016 @ 11:11:16 #245
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159461227
Transavia heeft overigens niet zoveel te klagen, dit jaar maar liefst 7 toestellen voor de zomerlease (allen van GOL), 2 toestellen geleased van GOL tot en met oktober volgend jaar en levering van 3 nieuwe toestellen dit jaar. In de zomer worden er Nederlandse toestellen gestationeerd in Frankrijk en Duitsland.

Bij TUI blijft het vooralsnog stil, ook geen nieuws meer over hun 6e 737-800 (PH-TFE), die toch écht in 2015 zou komen...
So we just called him Fred
pi_159462492
Cathay Pacific rebrands Dragonair as 'Cathay Dragon'
quote:
Cathay Pacific will rebrand its regional offshoot Dragonair as ‘Cathay Dragon’ as part of a continued brand overhaul for the Hong Kong-based airline.

The move, announced today to staff at the airline's headquarters, will underscore Dragonair's links to its highly-regarded parent.

It includes a new red-tailed livery (above) based on the streamlined look of Cathay Pacific, which will adorn Cathay's first Airbus A350 (below) when it takes to the skies by mid-year.

The merged brand has been on the cards since at least 2013, when the airline commissioned this concept artwork featuring the 'Cathay Dragon' brand.

Dragonair flies mainly into China and Asia, with seating based on Cathay Pacific's existing products for a more seamless travel experience when hopping between CX and KA flights.

For example, Dragonair's first class seats are adapted from Cathay's international business class while both airlines share the same regional business class seat.
Dragonair has also adopted the same economy seats as seen on Cathay's long-haul international flights.

That's not to mention Dragonair's on-demand inflight entertainment system named StudioKA – which is modelled on Cathay Pacific's StudioCX system and includes iDevice connectivity, USB ports and AC power sockets in every seat from tip to tail.



Zoek het verschil met:




Boeing 747 Air France vliegt in formatie met Patrouille de France
quote:
PARIJS - De laatste Boeing 747-400 van Air France maakte woensdag een bijzondere vlucht boven Frankrijk. Het toestel vloog in formatie met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. Dat leverde bijzondere beelden op, waarvan de luchtmacht een preview heeft vrijgegeven.

Het betrof een afscheidsvlucht; eerder deze maand voerde Air France de laatste passagiersvlucht uit met de iconische 'Jumbo-Jet'.
Gaat om F-GITD (het toestel dat twee weken geleden in de hangar stond (zie mijn post van 14 januari); filmpje staat op hun twitter:

Armee_de_lair twitterde op woensdag 27-01-2016 om 19:47:47 #exclusif quelques secondes du rdv de la @PAFofficiel et du dernier #747 d' @airfrance en vol. C'est cadeau :-) https://t.co/w4L5v2bq4Z reageer retweet
pi_159473814
Iran Air plaatst order voor 73 widebodyvliegtuigen van Airbus
quote:
PARIJS - Er werd al flink over gespeculeerd, maar het is nu definitief: Iran Air bestelt 118 vliegtuigen bij Airbus, waarvan 73 widebodyvliegtuigen. Een overeenkomst daarover werd donderdag ondertekend in het Élysée Paleis in Parijs. De megaorder omvat onder meer twaalf A380's en zestien A350-1000's.

Daarnaast neemt Iran Air ook nog achttien widebodyvliegtuigen van het type A330neo en 27 van het type A330ceo in gebruik. Verder omvat de bestelling 21 toestellen uit de A320ceo-serie en 24 toestellen uit de A320neo-serie.

In totaal gaat het dus om 73 widebodyvliegtuigen en 45 ‘single aisle’-vliegtuigen die de Iraanse luchtvaartmaatschappij bij de Europese vliegtuigbouwer bestelt. De hoeveelheid vliegtuigen die zijn besteld zullen enerzijds nodig zijn ter vervanging van de verouderde luchtvloot in Iran, maar anderzijds ook voor groei.

Opvallend is het grote aantal vliegtuigen voor langeafstandsroutes en een grote passagierscapaciteit onderdeel zijn van de order. Mogelijk groeit Teheran daardoor uit tot een belangrijke overstaphub, in de slipstream van Dubai, Doha, Abu Dhabi en Istanbul.

Volgens de gesloten overeenkomst gaat Airbus ook helpen bij het moderniseren van de luchtvaartsector in Iran, onder andere op het gebied van luchtverkeersleiding, vliegtuigonderhoud, trainingen en operaties.

De ondertekening van de orderovereenkomst vond plaats tijdens het bezoek van de Iraanse president Hassan Rouhani’s aan de Franse president François Hollande.
Da's geen kattenpis.
En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.
Airbus mag zich in hun handen wrijven.

Simulatorshot:
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:04:48 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159473943
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
pi_159474186
quote:
In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie. :+
Inderdaad, LR is meer dan ER :s)
--
pi_159474522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
Vooral de A380 order...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')