SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 98% gewijzigd door SQ op 08-01-2016 09:29:50 ]![]()
Ik twijfel of ik mijn doekjes moet gaan verkopen.
Ik pak toch makkelijker de Tula momenteel. Net ook verbreders besteld omdat de van-knie-tot-knie steun toch krapaan word en ik hem voor een Toddler nog te klein vind.
Is er interesse in:
* Girasol Blueberry by Wearababy maat 6(katoen, kan nog wat liefde gebruiken) ¤100,=
* Oscha Orion Maya maat 5 (katoen/wol, ingedragen en heerlijk zacht!) ¤160,=
* Ellevill Paisley Liberty maat 6
(Katoen/linnen volgens mij, super zacht, met de bekende Ellevillhaaltjes) ¤100,=![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vesper komt steeds hoger op mijn must have lijstje te staanzijn ze een beetje newborn proof? (of nou ja lichtgewicht proof, met drie maanden ben je niet echt newborn meer hé
![]()
Oh absoluut, ze zijn geweldig
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Echt prachtig Gotc!
Groen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
MissBliss, ik ben het met Moppert eens dat je in een draagconsult veel beter geholpen kan worden dan via een mail met een foto. (Als je tenminste niet alleen gevraagd hebt hoe je knoop eruit zag. Maar ook dan is er nog wel wat handigs en prettigs te leren.)
Enige tip die ik nu voor je heb: zorg dat het midden van de doek over je schouderkop valt, en sla dan de doek terug omhoog. De spanning draag je met het benige gedeelte van je schouder, vanaf waar je bh bandje ongeveer loopt tot iets over je schouderkop. Op die plek zou je doek dus ook moeten zijn, en zeker niet verder richting je nek.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Prachtig GotC
Oh goed punt dat een groter kind + met rugdragen ook steeds meer stof gebruikt wordt! In dat geval kies ik gewoon voor een 6 denk ikquote:Op woensdag 6 januari 2016 19:40 schreef Moppert het volgende:
Misschien even een berichtje sturen of ze deze doek nog hebben!
Je hebt hooguit iets langere staarten maar dat kan je netjes op een andere manier afknopen.
Ik vind het zelf totaal niet storend om langere staarten te hebben.
(zeker ook omdat een groter kind ook steeds meer stof gebruikt, en met rugdragen ook.)Echt! Zou je er eventueel vanaf willen, of is dit brutaal en niet wat je impliceerde?quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:03 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ik heb nog als het goed is een 6 liggen :p![]()
We hebben nu net een andere doek besteld dus wil voor de zekerheid even checken of een 6 idd voor ons allebei goed is, maar zoja, dan zou ik daar wel in geïnteresseerd zijn
![]()
![]()
Ja! Ik ben van Vesperquote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:36 schreef onomatopee het volgende:
Prachtig GotC
[..]
Oh goed punt dat een groter kind + met rugdragen ook steeds meer stof gebruikt wordt! In dat geval kies ik gewoon voor een 6 denk ik
[..]
Echt! Zou je er eventueel vanaf willen, of is dit brutaal en niet wat je impliceerde?![]()
We hebben nu net een andere doek besteld dus wil voor de zekerheid even checken of een 6 idd voor ons allebei goed is, maar zoja, dan zou ik daar wel in geïnteresseerd zijn
. Ik heb een maat 6. En ook een maat 7 maar dat is een second vanwege een verdikking. Als je even contact zoekt via de vesper facebook en een berichtje stuurt via de chat kan ik eventueel een foto sturen van de verdikking en locatie op de doek.
♥ J & S![]()
Dank je! Nee, ik heb niet alleen gevraagd of mijn knoop goed was, ik heb juist gevraagd of een consult nuttig was voor mij en mijn klachten uitgelegd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:31 schreef Macka66 het volgende:
MissBliss, ik ben het met Moppert eens dat je in een draagconsult veel beter geholpen kan worden dan via een mail met een foto. (Als je tenminste niet alleen gevraagd hebt hoe je knoop eruit zag. Maar ook dan is er nog wel wat handigs en prettigs te leren.)
Enige tip die ik nu voor je heb: zorg dat het midden van de doek over je schouderkop valt, en sla dan de doek terug omhoog. De spanning draag je met het benige gedeelte van je schouder, vanaf waar je bh bandje ongeveer loopt tot iets over je schouderkop. Op die plek zou je doek dus ook moeten zijn, en zeker niet verder richting je nek.
Ik ga dit weekend weer knopen en dan extra goed letten met hoe de doek over mijn schouders valt
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Oh, jippie, wat fijn! Ik stuur je zo direct een berichtquote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:57 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ja! Ik ben van Vesper. Ik heb een maat 6. En ook een maat 7 maar dat is een second vanwege een verdikking. Als je even contact zoekt via de vesper facebook en een berichtje stuurt via de chat kan ik eventueel een foto sturen van de verdikking en locatie op de doek.
![]()
![]()
Vesper is echt zo mooi heIk zou er bijna doeken voor gaan gebruiken, maar ik heb er zo niet het geduld voor he
![]()
![]()
Mag ik heel brutaal als tweede in de rij aansluiten als Ono hem niet wil?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:57 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ja! Ik ben van Vesper. Ik heb een maat 6. En ook een maat 7 maar dat is een second vanwege een verdikking. Als je even contact zoekt via de vesper facebook en een berichtje stuurt via de chat kan ik eventueel een foto sturen van de verdikking en locatie op de doek.
Ik heb mijn Oscha afgelopen week verkocht en ben op zoek naar iets nieuws en deze is echt prachtig.
![]()
Spring, leuk dat je een consult hebt gehad! Ik heb N. tegenwoordig zo op mijn rug, ook na een consult, geweldig vindt ze het.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik loop standaard rond met een drolknot op mijn hoofd als N. op mijn rug zit, anders heb ik geen haar eer over aan het einde van de wandeling.![]()
Jaaa, de Tula past nu eindelijk echt! Het heeft net geen 8 maanden geduurd, maar wiehoe!![]()
Ik vroeg me al af waarom ze steeds dr speen eruit nieste.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:07 schreef Burdie het volgende:
Spring.
je moet dan alleen wel je haar anders doen![]()
![]()
G en ik mogen testenquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik had me opgegeven voor een testdoek. Kleine kans met zoveel animo maar wie weet
Super tof Klaprooss, ben heel benieuwd![]()
![]()
quote:Op zondag 10 januari 2016 23:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
G en ik mogen testen
Super tof Klaprooss, ben heel benieuwd
♥ J & S![]()
Yaaay, ik mag ook testen, superleuk!
Ziggy played guitar
Woh die groene vesper is prachtig idd! (Ik hartje groen)We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me![]()
Ok, vandaag de storchenwiege gebruikt, over mijn jas. Ik krijg het rugpand echter maar half over zijn rug heen. Wat doe ik fout? Heb nu t slaapkapje gebruikt als verlenging, en ondersteunt met mijn hand. Honderd meter verderop zat zijn hoofdje te hoogte van mijn borstendus we moeten nog even oefenen.. Het werkt wel makkelijk zo, maar ik krijg hem er nog niet lekker in. Is een marsupi of bondolino makkelijker?
![]()
Nee die zijn in gebruik hetzelfde eigenlijk, ik weet niet wat je fout doet als ik het niet zie. ik denk gewoon niet goed aangespannen, ook met een drager is dat heel belangrijk.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ik knoop hem altijd onder mijn jas, misschien dat dat nog helpt Cassandra?
En zit G wel dicht genoeg tegen je aan als het rugpand maar zo laag komt? Ik herken dat niet iig. Dat uitzakken wel, dat krijg ik bij niet strak genoeg geknoopt.![]()
Ik knoop bewust over mijn jas, omdat ik maar 100 meter hoef te lopen, en ik daarna direct door kan naar het werk, het is echt, schoenen uit, melk in de koelkast, jasje van G uit, kind in de box, en door naar het werk. Maar ik was vanochtend wat haastig, eerste werkdag, verslapenga vanavond even goed en rustig oefenen
![]()
![]()
Maar je kan de storch toch ook af doen terwijl je jas aan is?Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Hoe dik is G z'n jasje? Met iets meer dan een vestje kreeg ik het rugpand ook niet netjes. Dan trok ik het jasje mee omhoog zeg maar. En anders kun je het vestje vasthouden terwijl je het rugpand recht trekt.![]()
Nee als mijn jas aan is kom ik niet bij de klip denk ik?
G heeft een te groot berenpakje. Maar als ik m onder mijn jas bevestig hoeft hij geen jas aan, is een kwestie van vogelen vanavond dus![]()
![]()
De clip hoeft toch niet vast als je met de storch op jebuik draagt? Het idee is dat je de banden kruist op je rug. Ik heb er nooit last van gehad, en J ermee gedragen tot ie anderhalf was, dus ik gok dat je wat strakker moet aanspannen. En even goed een zitje maken voor zn billen.
Als je echt een andere, snellere, makkelijke drager wilt, raad ik trouwens de emeibaby aan. Draagdoekenstof, soepel, vanaf maat 50/56 maar klik klik en klaar.![]()
Bij de Marsupi heb ik dat ook wel eens, maar dan moet je echt zorgen dat de baby helemaal tegen je aan zit en met de kont zo diep mogelijk in de zak. Verder is de Marsupi super handig.
*fan is*Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Ik hop met het rugpand wat op en neer en dan zit S. goed in de storchenwiege. Banden goed strak (schouders heel laag laten hangen en dan strak trekken).
Onder je jas knopen! Rits los, banden los, G. eruit, gesp los en tadaa![]()
![]()
Hebben jullie dat ook wel eens?
Dat je denkt: 'laat ik eens een draagselfie maken met de leukste baby van de wereld!'? En dat je dan alles uit de kast trekt voor een lachje en dat dat kind dan maar depressief op je rug blijft kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hahaha, geweldig Sel! En jouw blije hoofd steeds![]()
Ziggy played guitar
Ja, goed! Hij heeft wel flink wat werk nodig, het was net een stuk schuurpapier. Hij wordt nu eindelijk wat zachter en hij is lekker stevig. Prima doek.![]()
![]()
Klinkt goed! Zo was mijn Oscha ook in het begin, jemig zo hard en stugik dacht dat het nooit goed zou komen (50% combed cotton en 50% linnen), maar nu zo lekker dik en zacht en stevig
lievelingsdoek
erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Op http://www.jebabydichtbij.nl/ krijg je 20% korting met de code leegverkoop.
Er staan een paar draagdoeken/ tula's /kokadi's op dus mocht je twijfelen..![]()
![]()
Even een crosspost uit v&a. Ik heb nog een (bijna nieuwe) beco butterfly liggen. Inclusief baby-inzet.
We gebruiken hem niet en hij mag weg. Als er interesse is, maak ik even foto's.
[ Bericht 8% gewijzigd door danic op 17-01-2016 22:09:20 ]![]()
Ik had ook een 50-50 blend met linnen. Ik kon de doek als een hekje neerzetten, zo hard was 'iequote:Op donderdag 14 januari 2016 09:52 schreef pinquit het volgende:
Klinkt goed! Zo was mijn Oscha ook in het begin, jemig zo hard en stugik dacht dat het nooit goed zou komen (50% combed cotton en 50% linnen), maar nu zo lekker dik en zacht en stevig
lievelingsdoek
Wel lekker stevig idd
![]()
![]()
Ik ook! En de doek mag er ook zijn trouwens!![]()
Is dat alleen niet loodzwaar zo dragen? Ik houd het inmiddels niet langer dan 2,5 uur vol om voor te dragen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
2.5 uur is al flink langquote:Op maandag 18 januari 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:
Ik ook! En de doek mag er ook zijn trouwens!![]()
Is dat alleen niet loodzwaar zo dragen? Ik houd het inmiddels niet langer dan 2,5 uur vol om voor te dragen., ik red 2.5 uur net aan op m'n rug.
Maar hangt af van de doek, welke knoop en last but not least, bui van peuter..
Misschien eens kijken naar rugdragen, als je dat nog niet doet?![]()
Gek genoeg lukt het beter dan toen hij net 1 was. Van de week innde dierentuin toch 2.5 uur zo gelopen.
Het hangt idd erg af van de doek en peuter af![]()
En thnx ladies
♥ J & S![]()
Jullie zijn echt mooi Klap! Doek, kind en jij!
Ik heb vandaag een slapende peuter op mijn rug weten te krijgen in de Tula. Best een uitdaging met leren jas van mij en winterjas van M.Normaal kleed ik me erop maar nu viel hij net 5 minuten voordat we bij de supermarkt waren in slaap.
Dragen gebeurt hier nog maar zelden, vorige week even kort in de Dierentuin en net dus in de supermarkt 20 minuutjes. Tula is een poos weg geweest maar wat is het fijn dat hij terug is! Mijn matatu is fijn en speciaal maar haalt het echt niet bij Tula
Ik hoop dat de draagstaking op z'n end is zodat we weer meer, langer en met doek kunnen dragen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 18-01-2016 20:26:48 ]![]()
Die draagstakingen komen vaker voor toch? G heeft nu af en toe ook dat hij zich afzet, en begint te mopperen. Ik hoop niet dat t erger wordt maar een vriendin zei dat heel veel kindjes dat af en toe hebben.![]()
N. wilde vanaf 3 maanden niet meer, huilen joh. Ik heb het gewoon af en toe geprobeerd (uiteindelijk valt ze met haar speentje altijd in slaap) en na de 5 (?) maanden ging het veel beter. Ze strekt vreselijk, maar meer omdat het kan dan omdat z eer echt uit wil.
Mari, doek maakt zeker een verschil! Ik draag N. (ik denk nu zo'n 8 kg) nog makkelijk langer dan 2 uur in sommige doeken, zowel op de buik als op de rug.
Wat zijn jullie en die doek prachtig klap!![]()
Gisteren was ik met N., mijn moeder (aka boodschappensjouwer) en de Tula naar de supermarkt, ze was zo uitgeput dat ze na 5 minuten al in slaap viel, zo heerlijk.
![]()
Vraagje over de Tula wel, kan het zijn dat ik er te smal voor ben? Ik heb maat 36 en heel smalle schouders en ik heb steeds het idee dat de banden zo van mijn schouders af kunnen glijden.Dat riempje achter op de rug heb ik dan al zo strak mogelijk aangetrokken.
![]()
Rugdragen nog niet geprobeerd. Wil ik wel doen, maar ziet er nog wel lastig uit. Misschien morgen maar proberen!quote:Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef GotC het volgende:
[..]
2.5 uur is al flink lang, ik red 2.5 uur net aan op m'n rug.
Maar hangt af van de doek, welke knoop en last but not least, bui van peuter..
Misschien eens kijken naar rugdragen, als je dat nog niet doet?No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Rugdragen lukte mij pas met de tula![]()
Met een doek heb ik heel wat keren gestoeid maar is me nog nooit goed gelukt.
Nu staat er iemand te springen voor me als ik de tula pak en roept alvast heeeeej voor ik de zwiep naar mijn rug maak![]()
![]()
Waar heb je dat riempje zitten, hoog, laag? verstel die eens in hoogte!quote:Op maandag 18 januari 2016 19:42 schreef Selvaria het volgende:
N. wilde vanaf 3 maanden niet meer, huilen joh. Ik heb het gewoon af en toe geprobeerd (uiteindelijk valt ze met haar speentje altijd in slaap) en na de 5 (?) maanden ging het veel beter. Ze strekt vreselijk, maar meer omdat het kan dan omdat z eer echt uit wil.
Mari, doek maakt zeker een verschil! Ik draag N. (ik denk nu zo'n 8 kg) nog makkelijk langer dan 2 uur in sommige doeken, zowel op de buik als op de rug.
Gisteren was ik met N., mijn moeder (aka boodschappensjouwer) en de Tula naar de supermarkt, ze was zo uitgeput dat ze na 5 minuten al in slaap viel, zo heerlijk.
![]()
Vraagje over de Tula wel, kan het zijn dat ik er te smal voor ben? Ik heb maat 36 en heel smalle schouders en ik heb steeds het idee dat de banden zo van mijn schouders af kunnen glijden.Dat riempje achter op de rug heb ik dan al zo strak mogelijk aangetrokken.
Dat kan heeel erg veel uitmaken
Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ik heb maat 34/ 36 maar de tula zit hier prima. Heb wel vrij rechte schouders, dus niet echt aflopend naar de zijkant dat scheelt misschien. Als ik een gladde jas draag wil het wel soms wat zakken.quote:Op maandag 18 januari 2016 19:42 schreef Selvaria het volgende:
![]()
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Klap, wat zijn jullie toch mooi. Leuk om jullie weer samen te zien..
Selvaria, ik heb ook smalle schouders, maar door de bandjes goed aan te trekken zit het wel goed bij me. Volgens mij kan dat bij de Tula zelfs beter dan bij veel andere merken. Het is wel zo dat die banden soms een klein beetje los voelen op mijn schouders, maar afzakken doen ze nooit. Ik draag wel alleen op de rug, dus ik weet niet hoe het zit bij voordragen. Goed afstellen scheelt wel een hoop. Wel een voordeel voor je kind trouwens die smalle schouders: ze kijkt daardoor heel makkelijk langs mijn schouders of over mijn schouders heen en kan zo veel meer zien dan wanneer ze bij haar vader op de rug zit. En ze vindt dat duidelijk ook heel tof, alles zo goed mogelijk kunnen zien..
Hier een foto van deze zomer die ik al eerder geplaatst hebt, hier zie je goed hoe de Tula bij mij zit. (Wel veel loshangend materiaal als je het zo strak trekt maar daar heb ik inmiddels wel een oplossing voor bedacht)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Aan de uiteinde van de banden zit een elastiek en daarmee kan je de banden oprollen dat losse materiaal Is dus heel makkelijk weg te werken.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga nog maar eens wat stoeien met het afstellen dan, hopelijk gaat het prettiger zitten. Anders probeer ik het wel eens op mijn rug, kijken of dat nog veel verschil maakt.![]()
Dat moment dat hij zijn hoofd op je borst/schouder/onderjekin neerlegt en je het steeds zwaarder voelt worden, ohhhh genieten
Dit!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:20 schreef pinquit het volgende:
Dat moment dat hij zijn hoofd op je borst/schouder/onderjekin neerlegt en je het steeds zwaarder voelt worden, ohhhh genieten
Gebeurt hier alleen nog maar na zo'n 1,5 à 2 uur wandelen, maar dan voel ik haar ineens zo inzakken en weet ik dat ze slaapt. Ik barst dan altijd even uit elkaar van liefde.![]()
![]()
Oh noes, ik hoop dat dat nog een tijdje blijft werken hiervaak de enige manier waarop hij in slaap valt nog
Was hier ook hoor toen ze nog zo klein was.En toen ineens ging het slapen in bed goed en was ik ergens heel blij want jeej, vrijheid! maar ergens mis(te) ik het ook zo vreselijk.
![]()
![]()
ik heb heul veel doeken te koop en zet ze ook hier maar even neer.
Voor fokkers is het inclusief verzenden binnen nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
je moet er eerst arm voor worden, dus de balans slaat in het midden uitquote:Op dinsdag 19 januari 2016 13:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jeetje Moppert, je wordt nog rijk als je ze allemaal weet te verkopen.![]()
Ik vind ze prachtig, maar ik heb geen baby. Je raakt ze vast wel kwijt moppert
disclaimer![]()
Ik zat net eens even te zoeken voor een nieuwe Tula want de babyversie gaat hij ontgroeien.
Nu zag ik een mooie Anemone maar de Sidekick vind ik ook heul tof.
Ga de Rockets nog niet verkopen voor het geval dat er een tweede komt. En mijn doek, Natibaby Code, blijft ook nog even. Maar geen geld er voor nu![]()
Dilemma op en top![]()
Ja hetZElfde hier. 100 x gapen maar slapen, ho maar. Dat geldt ook voor de maxi cosi en wagen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:06 schreef Selvaria het volgende:
Was hier ook hoor toen ze nog zo klein was.En toen ineens ging het slapen in bed goed en was ik ergens heel blij want jeej, vrijheid! maar ergens mis(te) ik het ook zo vreselijk.
Net rugdragen geprobeerd, dat ging bedt goed. L vond het geweldig, heel hard lachen.alleen had ik er niet bij stilgestaan dat ik dan over m'n jas moet knopen, dus ik blijf toch maar even buikdragen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante![]()
Ik pak N. gewoon goed in en draag haar over mijn (redelijk dunne en capuchonloze) jas heen, gaat prima.![]()
Klaprooss, mijn Vesper is er, nogmaals bedankt!![]()
![]()
Hij is zo mooi, zacht en shiny.
![]()
![]()
Rugdragen met een Tula, kan dat pas vanaf een bepaalde maat? Wolk is een beetje een ukje.
Zaterdag is inloopdag bij de doekenbied hier. Je kunt dan verschillende doeken en dragers uitproberen. Om de plank niet mis te slaan heb ik vast een doek gereserveerd, een Hoppediz maat 6. Zondag ga ik er dan mee op een draagwandeling die hier in de duinen georganiseerd wordt.
Ik heb ook even kort een Solcne mogen proberen laatst, zat ook lekker maar is wel een tikje boven mijn budget. Als het bevalt ga ik wel op zoek naar een geweven doek maar zal even moeten sparen.
Moppert, waarom doe je er zoveel weg?![]()
Fijnquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:01 schreef Selvaria het volgende:
Ik pak N. gewoon goed in en draag haar over mijn (redelijk dunne en capuchonloze) jas heen, gaat prima.![]()
Klaprooss, mijn Vesper is er, nogmaals bedankt!![]()
![]()
Hij is zo mooi, zacht en shiny.
hopelijk bevalt hij ook met dragen! Veel plezier ervan!!
♥ J & S![]()
Sonora Cocoaquote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Deze emeibaby is waarschijnlijk almost mine..Vind hem erg mooi! En aangezien we alles dragen lijkt een drager me toch wel erg makkelijk. Even snel naar de supermarkt of de dokter wordt dan een stuk makkelijker..Mooi!
![]()
Mooi Jagar!
Ziggy played guitar
Wow, die is echt heel mooi Jagar!![]()
Te laag over mijn jas geknoopt, maar kijk nou hoe klein N. ineens weer is zo.![]()
![]()
Mine! Hopelijk is hij er dinsdag of woensdag. En selveria, wat mooi! En wat is ze klein zo..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Deze emeibaby is waarschijnlijk almost mine..Vind hem erg mooi! En aangezien we alles dragen lijkt een drager me toch wel erg makkelijk. Even snel naar de supermarkt of de dokter wordt dan een stuk makkelijker..![]()
Ik vraag t ook even hier: is er iemand die een Tula of andere drager wil verkopen? Een die geschikt is voor een babysaurus die met 5,5 maand maat 74 heeft en 9 kilo weegt
Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Die is nog wat te groot denk ik, vanaf maat 86 kan die pas. Wel mooi!!Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Ik heb deze wompat gekocht toen Fox in 74-80 zat. Heb ook lang lopen twijfelen. Want inderdaad voor de toddler nog te groot en de baby variant wordt te klein.
Hier een afbeelding van de wompat bij maat 80.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."![]()
Draagzakkeninzameling voor vluchtelingen op Lesbos: https://www.facebook.com/events/180885625601636/Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Jeetje, wat maakt deze moeder het zichzelf moeilijk zeg. Ik krijg het helemaal benauwd als ik dit artikel lees. Ze komt vreselijk gestressed over en ik heb nogal medelijden met haar. Ik denk dat als ze het dragen in alle rust, gewoon kalm en geduldig, had uitgeprobeerd en zichzelf de tijd had gegeven om eraan te wennen dat het haar veel beter was bevallen. Dit komt echt op mij over als een geval 'te weinig slaap gehad, dus ik reageer me af naar het eerste beste wat tegenzit.'quote:'Ik denk woedend aan de moedermaffia die me vertelt dat 'dragen' 'over de hele wereld the way to go is'
'Ik hoor Ezra zwaar hijgen. Hoe kan dat, denk ik. [...] God, wat warm ook, zo'n zak aan je lijf. De vlammen slaan me uit. Gaat dit wel goed?'
Sarah probeert een splinternieuwe ergonomische draagzak...
Door Sarah Sluimer | 24-01-2016 | 18:02
Hij is de hele dag al aan het miemelen, dus besluit ik met Ezra naar buiten te gaan en daarmee meteen de splinternieuwe ergonomische draagzak uit de proberen. We hebben 'm gekocht in de peperdure babywinkel aan de Haarlemmerdijk. Willem vindt het eigenlijk maar een stom ding. 'Eerder voor skaters' zegt hij, waarmee hij eigenlijk doelt op gezonde Hollandse jonge ouders met frisse gezichten en een totaal gebrek aan joie de vivre. Hij vindt het veel chiquer onze zoon in een karretje voort te duwen.
Ezra steekt tot aan zijn middel uit de draagzak.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
'Duw hem er verder in', zegt Willem.
Maar ik zie er wel iets Parisiens in, zo'n klein buideltje liefde nonchalant om je buik gewonden. M'n nieuwe cameljas er overheen gevouwen, zwarte zonnebril op en ik kan de wereld in alsof er acht weken geleden niets gebeurd is dat mijn sexappeal eventueel zou kunnen ondermijnen. Ezra als snoezige asset om af en toe aan vertederde winkelbediendes te showen, terwijl ik jurkjes aftik alsof ik vanavond zomaar even een feestje in kan rollen.
Willem helpt me een beetje met het ombinden, maar niet teveel. Ik moet het ook alleen kunnen. Ik klik de band om mijn middel vast en pak Ezra. Ik druk hem tegen me aan. Hij piept. Het piepen wordt huilen. Ik druk zijn speen in zijn mond. Hij spuugt 'm uit. Ik trek de draagzak om hem heen en probeer 'm achter in mijn nek vast te klikken. Gaat niet. Ezra spartelt en begint zowaar te grommen. 'Hou je ellebogen dichter bij elkaar,' zegt Willem. 'Wat is dit voor ontwerp?' zeg ik paniekerig. En daarna: 'Help.'
Willem klikt de laatste klikker vast.
Ik kijk in de spiegel en zie vooral een heel erg grote stofbult met heel veel overbodige drukknoopjes en hengseltjes. Ik lijk wel weer veertig weken zwanger.
Ezra steekt tot aan zijn middel uit de zak. Dat kan niet de bedoeling zijn. Hij wringelt nog steeds. 'Duw hem er verder in', zegt Willem. Maar Ezra heeft zijn benen stijf gestrekt, als de zenuwlijdende tante Sidonia die hij soms kan zijn.
'Als ik ga lopen zakt hij vast wel in elkaar,' zeg ik vertwijfeld.
'Ik moet nu Skypen,' zegt Willem.
En dan ga ik maar.
In het trappenhuis blijkt dat ik niet over de zak heen kan kijken en daarom niet weet waar ik m'n voeten neer zet. Als een bejaarde kreupel ik langzaam naar beneden en denk woedend aan de moedermaffia die me vertelt dat 'dragen' 'over de hele wereld the way to go is' 'als je je kindje een veilig gevoel wil geven.' Die vrouwen met hun co-sleeping en baby-yoga, ze zouden het liefst die baby weer terug in hun buik willen proppen. Ik haat ze.
Buiten hompel ik richting winkelstraat. Nu niet jezelf laten kennen Sluimer, denk ik en ga de eerste de beste doodstille modezaak in. Ik hoor Ezra zwaar hijgen. Hoe kan dat, denk ik. Volgens de draagconsulente draait het kindje zijn hoofd altijd zo dat hij prima kan ademhalen. Misschien is Ezra wel niet helemaal goed bij zijn hoofd en blijkt dat nu, denk ik koortsachtig terwijl het hijgen het 'Kan ik u ergens mee helpen' overstemt. Ik probeer zijn hoofd een beetje te draaien, maar hij werkt niet mee. God, wat warm ook, zo'n zak aan je lijf. De vlammen slaan me uit. Gaat dit wel goed? Ik tuur in de zak en zie dat zijn neus een soort van vrij is. Hij voelt loeiheet aan. Zijn haren plakken sliertig op z'n hoofd.
Dan maar door naar de Blokker, want ik moest nog een doos hebben voor de kinderkleertjes die nu al weer te klein zijn. Ik koop een enorme plastic bak en loop nu met een oranje Blokkertas door de straat. Mijn jas zit slordig dichtgeknoopt. Mijn zonnebril hangt scheef in mijn haar.
Ezra slaapt inmiddels. Of, slaapt. Een diepe, wanhopige coma is het in de hoop dat dit maar allemaal snel over mag zijn.
Ik kijk in de zak. Ezra is knalrood en verfrommeld.
Ik begin me maar zo'n beetje terug richting huis te bewegen, al doe ik net alsof ik gewoon superrelaxt de etalages bekijk. Ik ga nog een winkel in waar ik praktisch ongezien een jurkje koop waar ik ongetwijfeld zestien lagen Spanx onder zal moeten dragen. Ik zie moeders ontspannen met wagens flaneren. De baby's blozend van de kou, met grote ogen die me verwijtend aankijken om wat ik hun medebaby aan doe. Ik kijk in de zak. Ezra is knalrood en verfrommeld. Zijn ogen stijf dicht geknepen. De plastic Blokkertas ramt tegen een Amsterdammertje. Ik verlies mijn evenwicht en donder praktisch met baby en al over de kasseien.
Zo is het genoeg. Ik begin nu harder te lopen, al is het eerder waggelen. De zak is steeds lager komen te hangen. Ezra's bovenlijf schommelt heen en weer, iets te hard. Bijna thuis. Ik dender de trappen op en vervloek Willem dat hij me niet even tegemoet komt om de Blokkertas over te nemen.
In de woonkamer frommel ik Ezra uit de zak. Hij kijkt me met een oog uiterst verdrietig aan.
Hij lijkt op een bejaarde visser die zojuist ternauwernood zijn schip met windkracht tien de baai in heeft weten te loodsen. Even denk ik: misschien heeft dit wel geholpen. Ik zie voor me hoe ik een paar uur rust krijg, mijn nieuwe jurk pas, misschien wel iets kan schrijven. Maar dan trekt hij zijn bovenlip op. 'Huuuuu' klinkt het. Ik stroop de zak af.
Morgen blijven we binnen.
Sarah Sluimer schrijft aan haar eerste roman bij Atlas/Contact en maakt programma's voor Paradiso. Willem Bosch is scenarioschrijver van oa Van God Los en Penoza. Ze zijn sinds twee maanden trotse ouders van een prachtige zoon. Ezra. In Amsterdam. En delen vanaf nu, om-en-om, hun ervaringen als kersverse ouders.
//
'Eerst fluisterde ik nog: ach jongen toch, stil maar, stil maar.
Maar nu is dat veranderd in een steeds jachtiger klinkend: stop stop stop stop stop stop.
En die baby maar schreeuwen.
Stop stop stop please please please stop stop stop.'
Lees verder >
http://www.elle.nl/lifest(...)eld-the-way-to-go-is
Hopelijk ontmoedigt dit niet te veel andere nieuwe moeders.![]()
Tja als je je kind als snoezig asset ziet dan valt het waarschijnlijk behoorlijk tegen allemaal .quote:Op maandag 25 januari 2016 13:22 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jeetje, wat maakt deze moeder het zichzelf moeilijk zeg. Ik krijg het helemaal benauwd als ik dit artikel lees. Ze komt vreselijk gestressed over en ik heb nogal medelijden met haar. Ik denk dat als ze het dragen in alle rust, gewoon kalm en geduldig, had uitgeprobeerd en zichzelf de tijd had gegeven om eraan te wennen dat het haar veel beter was bevallen. Dit komt echt op mij over als een geval 'te weinig slaap gehad, dus ik reageer me af naar het eerste beste wat tegenzit.'
Hopelijk ontmoedigt dit niet te veel andere nieuwe moeders.![]()
Wat een apart artikel. Ik herken wel dat ik vlak na de bevalling vaak 'teveel' wilde en dus ook veel ging dragen terwijl ik daar zelf helemaal nog niet de kracht / rust voor had. En dan is het gewoon niet leuk voor moeder en kind. Als je zelf niet lekker in je vel zit en nog niet heel goed hersteld bent is dragen denk ik ook vrij benauwend, en zo komt dit stukje ook over. Jammer inderdaad!![]()
En als je het idee hebt dat ie er niet goed in zit, vraag je het toch gewoon op Fok
Stresskip.Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
En dan moeders die dit anders zien wegzetten als 'moedermaffia'.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:00 schreef Cholula het volgende:
[..]
Tja als je je kind als snoezig asset ziet dan valt het waarschijnlijk behoorlijk tegen allemaal .![]()
Ik 'ken' de consulente die haar de drager heeft verkocht. Die is nogal geschrokken dat ze opeens zo in de Elle staat, met de locatie van haar winkel en de vernoeming 'moedermaffia'. Nogal onverdiend in mijn ogen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: