Dat valt toch wel mee? Bij Rotterdammers zit het een stuk dieper. Ik ken niemand die dat afzetten tegen Amsterdam echt serieus neemt. Misschien Sterrenwijkers of mensen uit Bunnik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is het enige sneue aan Utrecht, dat kansloze afzetten tegen Amsterdam
Kijk het filmpje even....quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:56 schreef bork het volgende:
Ik weet niet hoor maar toen ik nog op school zat, leerden we beter dan, is dit in de OP Utregs?
quote:
Het is een quote uit het filmpje in de OP, niets meer niets minder... heb geen enkel probleem met Amsturdam.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De jongen uit het filmpje in de OP...quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Bij Rotterdammers zit het een stuk dieper. Ik ken niemand die dat afzetten tegen Amsterdam echt serieus neemt. Misschien Sterrenwijkers of mensen uit Bunnik.
Je vergeet het linkse kutbeleid.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat filmpje is fantastisch inderdaad, heb 'em weer een paar keer bekeken vandaagquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is een quote uit het filmpje in de OP, niets meer niets minder... heb geen enkel probleem met Amsturdam.
Niks mis mee, hou eerder die scooters opzouten hoe beterquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:38 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je vergeet het linkse kutbeleid.
Waar is de borrel? Zou gewoon ergens in een kroegje in de buurt gaan zittenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:49 schreef Andromache het volgende:
dames en heren, ik heb 75 minuten om te overbruggen tot ergens een borrel begint. Ik heb een thermoskan thee mee en een NRC en bevind me op CS. Waar ga ik heen? Mag een horecagelegenheid zijn.
er zit een of andere bar op centraal.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:49 schreef Andromache het volgende:
dames en heren, ik heb 75 minuten om te overbruggen tot ergens een borrel begint. Ik heb een thermoskan thee mee en een NRC en bevind me op CS. Waar ga ik heen? Mag een horecagelegenheid zijn.
is zonde van de nasmaak van het heerlijke hertenbiefstukje van zonetquote:
Ja, ik één keer. MIjn beste run ooit met 168 punten, dus niks dan goedsquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Wie heeft er wel eens gebowld bij Hotel Mitland?
Dit jaar nogquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Heb er wel een keer geslapen. Een van de beste hotelontbijten ooit!quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?quote:Op maandag 25 januari 2016 09:26 schreef Q. het volgende:
Er ligt al een mooi stukje van de Moreelsebrug:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk misschien ooit, in de huidige plannen niet. Ook geen fietsopgang, dus je moet lopend met de fiets naar boven...quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?
Hebben die geen pins met touwtjes die altijd in de knoop komen te zitten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Uiteindelijk misschien ooit, in de huidige plannen niet. Ook geen fietsopgang, dus je moet lopend met de fiets naar boven...
Wat slecht en kansloosquote:
Voor mensen uit Dichterswijk en verder is het 800 meter korter naar de Mariaplaats en verder dan het alternatief. Dat is zelf inclusief lopen een heel stuk sneller.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:02 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat is dan het verdomde nut van die brug.
Zeker als je met je fiets naar boven moet lopen
Nou, alsof dat genoeg reden is om een dergelijke oversteek te bouwen. Dat scheelt lopend misschien 10 minuten, en fietsend 2 a 3 minuten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 06:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor mensen uit Dichterswijk en verder is het 800 meter korter naar de Mariaplaats en verder dan het alternatief. Dat is zelf inclusief lopen een heel stuk sneller.
Je bouwt zo'n ding voor de komende 100 jaar. Vergeet niet dat je momenteel tussen de Sijptunnel en de Bleekstraat met de fiets nergens het spoor kan passeren over een lengte van 1600 meter. Dat komt nergens anders in Nederland midden in de stad voor. Dat spoor is momenteel gewoon een enorme barriere die de verdere ontwikkeling van het (zuid)westelijke deel van de stad ernstig in de weg staat. Deze brug helpt dat deels te verlichten. Nu nog een fietstunnel ter hoogte van de Nicolaas Beetstraat en het begint eindelijk ergens op te lijken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, alsof dat genoeg reden is om een dergelijke oversteek te bouwen. Dat scheelt lopend misschien 10 minuten, en fietsend 2 a 3 minuten.
Als dat ding voor 100 jaar wordt gebouwd, denk dan meteen even multi-functioneel na en maak connecties met het station. Is juist de perfecte manier om het overvolle stationsgebied een beetje te ontlasten, extra plekken voor horeca, etc.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Je bouwt zo'n ding voor de komende 100 jaar. Vergeet niet dat je momenteel tussen de Sijptunnel en de Bleekstraat met de fiets nergens het spoor kan passeren over een lengte van 1600 meter. Dat komt nergens anders in Nederland midden in de stad voor. Dat spoor is momenteel gewoon een enorme barriere die de verdere ontwikkeling van het (zuid)westelijke deel van de stad ernstig in de weg staat. Deze brug helpt dat deels te verlichten. Nu nog een fietstunnel ter hoogte van de Nicolaas Beetstraat en het begint eindelijk ergens op te lijken.
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dat ding voor 100 jaar wordt gebouwd, denk dan meteen even multi-functioneel na en maak connecties met het station. Is juist de perfecte manier om het overvolle stationsgebied een beetje te ontlasten, extra plekken voor horeca, etc.
Laten we het hopen, zou een goede zaak zijnquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.
Het aanbrengen van trappen is maar een kleine wijziging, de brug is er op voorbereid.
Q. is niet objectief, Q. werkt bij de Rabobank (toch?)quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.
Het aanbrengen van trappen is maar een kleine wijziging, de brug is er op voorbereid.
Ik woon in Transwijk, voor mij scheelt die brug een boel reistijd naar de stad. Dat stomme spoor is gewoon een enorme barriere. Ik woon hemelsbreed op 2 km afstand van de Dom maar de kortste route is 3 km fietsen. Via de brug is het bijna een rechte lijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Q. is niet objectief, Q. werkt bij de Rabobank (toch?)
Maar ik hoop toch dat die brug wel met die vooruitziende blik wordt gebouwd. Niet zoals de uithof lijn: in 2019 in operatie, in 2025 moeten we alsnog over naar een apart treinstation om de vervoersstromen aan te kunnen
Over die Uithoflijn wordt al zo lang gepraat, als Leefbaar Utrecht niet destijds die tramlijn door de binnenstad had tegengehouden had er al lang fatsoenlijk OV naar de Uithof gelegen en was het samen met de Uithoflijn voldoende geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar ik hoop toch dat die brug wel met die vooruitziende blik wordt gebouwd. Niet zoals de uithof lijn: in 2019 in operatie, in 2025 moeten we alsnog over naar een apart treinstation om de vervoersstromen aan te kunnen
Ik zat hem al te zoeken, dat was utrecht665.jpg, kan hem nergens meer vinden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:59 schreef zatoichi het volgende:
Heeft iemand het kaartje van Utrecht nog, met alle buurten? Speknek?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wijken_en_buurten_in_Utrechtquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:58 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Ik ga straks wellicht verhuizen naar de regio Utrecht ivm een nieuwe baan. Heeft iemand wellicht tips wat leuek buurten zijn? Het hoeft niet perse in de stad te zijn, ik denk eraan om een studio te gaan huren. Alle tips zijn welkom:)
quote:West Nieuw Engeland en Oog in Al zijn prima (wellicht wat saai), Lombok is erg gemengd en heeft wat rotte plekken maar ook veel studenten
Noordwest niet een all-round droomwijk maar wel betaalbaar en daarom wel een favoriet onder starters. Als je kiest voor Zuilen niet naar Elinkwijk gaan, te ver. Ondiep liever vermijden. Pijlsweerd is wel aan te raden.
Overvecht beter vermijden
Noordoost prima wijk, met name Votulast en Wittevrouwen. Voordorp is ver weg en saai
Oost alle (sub)wijken ten westen van de Waterlinieweg zijn prima, met uitzondering van Sterrewijk wat vermeden moet worden als de pest
Binnenstad allemaal erg leuk, wel kans op overlast qua drugsgebruikers en horeca
Zuid Oud Hoograven / Tolsteeg is prima (Tolsteeg is door starters erg gewild, met name door het opkomende Rotsoord). Nieuw Hoograven & Lunetten vermijden
Zuidwest Dichterswijk en Riverenwijk is prima (enkele rotte plekjes, maar over het algemeen gewoon goed en gewild). Kanaleneiland vermijden. Transwijk kan, hangt van de plek af.
Leidsche Rijn voorlopig vermijden
Vleuten-de Meern here be dragons
Niks mis met de Pedagogenbuurt in Zuilen, allemaal nieuwe huizen, kindvriendelijk, goede voorzieningen, direct bij het groen, 15 minuten fietsen van het centrum, binnen 5 minuten op de A2 en in 7 minuten op de A27. En daar is het tenminste allemaal nog te betalen qua kopen/hurenquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wijken_en_buurten_in_Utrecht
Ik zal per wijk een kort verslag geven.
[..]
15 minuten is best lang he...quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks mis met de Pedagogenbuurt in Zuilen, allemaal nieuwe huizen, kindvriendelijk, goede voorzieningen, direct bij het groen, 15 minuten fietsen van het centrum, binnen 5 minuten op de A2 en in 7 minuten op de A27. En daar is het tenminste allemaal nog te betalen qua kopen/huren
Ik woon er heerlijk!
danquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:50 schreef zatoichi het volgende:
Deze geeft ook wel een aardige situatie:
http://www.leefbaarometer(...)de=&longitude=#kaart
Even inzoomen en je kan het bijna per postcode opzoeken (Groen is beter als rood)
Onze wijk staat daarop aangegeven als Zwakquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:50 schreef zatoichi het volgende:
Deze geeft ook wel een aardige situatie:
http://www.leefbaarometer(...)de=&longitude=#kaart
Even inzoomen en je kan het bijna per postcode opzoeken (Groen is beter als rood)
Zwak rules!quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:58 schreef Ireth het volgende:
[..]
Onze wijk staat daarop aangegeven als ZwakTotaal mee oneens!
http://objectdesk.gemgids.nl/Publication/Site/180#quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:59 schreef zatoichi het volgende:
Heeft iemand het kaartje van Utrecht nog, met alle buurten? Speknek?
als je dan je boodschappen laat bezorgen hoef je ook bijna niet meer de straat op daar... alleen als je naar de stad wilt fietsen om te drinken moet je je dus buiten in Kanaleneiland begeven...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:37 schreef Neelix het volgende:
In kanaleneiland bouwen ze nu van die afgezonderde complexen, appartement torens met inpandige garage dus. Je hebt dan totaal geen contact met de buurt. Dan hoef je nooit je huis uit, behalve met je auto, dus superveilig!
15 minuten van enige vorm van stilte ook. Ik hoef maar de straat over te steken en ik loop de weilanden in en 5 minuten van Oud-Zuilenquote:
Dat klopt. Een vrij waardeloos systeem in mijn ogenquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hebben die geen pins met touwtjes die altijd in de knoop komen te zitten?
Geweldig.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:27 schreef Nielsch het volgende:
Hopelijk is dit een opstapje naar een verbod op die vervuilende en verziekende stinkdingen.
http://www.duic.nl/nieuws(...)pad-naar-de-rijbaan/
Nooit: Kanaleneiland, Overvechtquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:58 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Ik ga straks wellicht verhuizen naar de regio Utrecht ivm een nieuwe baan. Heeft iemand wellicht tips wat leuek buurten zijn? Het hoeft niet perse in de stad te zijn, ik denk eraan om een studio te gaan huren. Alle tips zijn welkom:)
Ik vind 't Oude Pothuys een leuke plek, vooral als er een (leuk) bandje speelt. Daarnaast is Café DeRat ook geweldig; oud sfeervol café met goede dranken en deskundig personeel. Oudaen heeft wel uitstraling (en een eigen brouwerijtje) dus ook een goede tip. Klein Berlijn en WT Urban Café op Rotsoord hebben ook wel aantrekkingskracht. Vooral door het gebouw, de sfeer en het terras aan het water. Wel wat uit de richting van het centrum natuurlijk.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef speknek het volgende:
Utrecht heeft veel interessante restaurants, maar wat zijn nou de barretjes waar jullie naartoe gaan om indruk te maken op gasten? Ik ga meestal naar Olivier, heb je gelijk een leuke geschiedenisles, maar dat zit de laatste tijd altijd stampvol. En dat je elkaar niet kan verstaan is ook niet echt wat. Tweede keus was dan Lebowski, maar dat hebben inmiddels ook meer mensen door. Winkel van Sinkel is wel mooi, maar ook kil en ongezellig. Na wat gedrentel langs Neude kom ik dan altijd uit bij Florin of Kafe België, omdat daar altijd nog wel plek is. Maarja, er is ook een reden waarom daar nog plek is moet je maar denken.
Dus zie ik nog wat cools over het hoofd?
Cafe Derat is leuk, Behind Bars cocktailbar in de harmburgerstraat, de nieuwe brewpub Oproer bij DB's, Springhaver is wel gezellig, Cafe Averechts in de Vogelenbuurt en O'Leary's daar vlakbij. Je hebt de dorstige herten in de lange nieuwstraat maar dat is nooit tot laat open. Stathe is ook wel aardig trouwens. Lebowski zit helaas altijd stampvol inderdaad, en vinvin is een goede voor wijn.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef speknek het volgende:
Utrecht heeft veel interessante restaurants, maar wat zijn nou de barretjes waar jullie naartoe gaan om indruk te maken op gasten? Ik ga meestal naar Olivier, heb je gelijk een leuke geschiedenisles, maar dat zit de laatste tijd altijd stampvol. En dat je elkaar niet kan verstaan is ook niet echt wat. Tweede keus was dan Lebowski, maar dat hebben inmiddels ook meer mensen door. Winkel van Sinkel is wel mooi, maar ook kil en ongezellig. Na wat gedrentel langs Neude kom ik dan altijd uit bij Florin of Kafe België, omdat daar altijd nog wel plek is. Maarja, er is ook een reden waarom daar nog plek is moet je maar denken.
Ik heb pas wat leuks ontdekt: een wijnbarretje, VinVin aan de predikherenstraat.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:42 schreef speknek het volgende:
Tja, wat zoek je? Levendig en leuk? Lombok.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:58 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Prima plek, een vriendin van me woont er, kom er regelmatig.quote:Op maandag 1 februari 2016 22:26 schreef Andromache het volgende:
hoe is het wonen in dat nieuwbouwcomplex aan de Marnixlaan? iemand info?
Transwijk vergelijken met Overvecht.quote:
Is dat niet Ondiep?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Prima plek, een vriendin van me woont er, kom er regelmatig.
Linkse hippie gespotquote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:27 schreef Nielsch het volgende:
Hopelijk is dit een opstapje naar een verbod op die vervuilende en verziekende stinkdingen.
http://www.duic.nl/nieuws(...)pad-naar-de-rijbaan/
Nee, is aan de Zuilen-kant van de Marnixlaan volgens mij waar ze het over heeft. Dat gelige complex van net paar jaar oud.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 08:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat niet Ondiep?
Sommige delen van Ondiep zijn prima hoor, het hangt er een beetje vanaf wat je allemaal onder Ondiep rekent
quote:
Alsof het iets gaat helpen, gemiddelde scooter-mocro gaat zich daar niets van aantrekken, dat doen ze met de rest van de verkeersregels ook al niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Echt, hoeveel chiller gaat de ASW alleen al worden om te fietsen met dat verbod.
Ze mogen van mij op het fietspad rijden, alleen hoeven ze niet meer van mij te verwachten dat ik voor ze aan de kant ga.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Alsof het iets gaat helpen, gemiddelde scooter-mocro gaat zich daar niets van aantrekken, dat doen ze met de rest van de verkeersregels ook al niet.
Ik erger me gruwelijk aan al die scooters in m'n nek constant.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:54 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het op de straatweg zo erg niet; gaat altijd prima daar op dat brede fietspad. Fietsers rondom Utrecht centraal zijn een stuk erger...
Recht van de sterkste FTW!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:03 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ze mogen van mij op het fietspad rijden, alleen hoeven ze niet meer van mij te verwachten dat ik voor ze aan de kant ga.
Een fietser plat rijden op het fietspad waar jij niet mag komen met je scooter. Lekker slim ja. Maar ergens past dat wel weer bij het scooter rijdende volk natuurlijk.quote:
Gewoon doorrijden op je flink opgevoerde scooter en je hebt nergens last van. Behalve misschien wat bloed op je scooter.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:13 schreef pyramid_head het volgende:
[..]
Een fietser plat rijden op het fietspad waar jij niet mag komen met je scooter. Lekker slim ja. Maar ergens past dat wel weer bij het scooter rijdende volk natuurlijk.
Zussen ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:32 schreef Stansfield het volgende:
Wat is een goede kroeg om naar toe te gaan met een vrijgezellenfeestje met veel kapsters.
Mijn schoonzus is de vrijgezel dus mijn vrouw moet dat regelen en ze gaan naar Utrecht. Daar heb ik dan wel gestudeerd maar dat is al weer even geleden. Dus vandaar dat ik het hier maar even probeer.
Gaat voornamelijk om de tijd na het eten.
- Café de Vrienden (piano bar)quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:32 schreef Stansfield het volgende:
Wat is een goede kroeg om naar toe te gaan met een vrijgezellenfeestje met veel kapsters.
Mijn schoonzus is de vrijgezel dus mijn vrouw moet dat regelen en ze gaan naar Utrecht. Daar heb ik dan wel gestudeerd maar dat is al weer even geleden. Dus vandaar dat ik het hier maar even probeer.
Gaat voornamelijk om de tijd na het eten.
had liever iets gezien als het museum van beeld & geluid in Hilversum, maar dit ziet er ook wel goed uit...quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:51 schreef Q. het volgende:
Beatrixgebouw gaat flink op de schop:
http://www.bouwpututrecht(...)matie-beatrixgebouw/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |