Dat valt toch wel mee? Bij Rotterdammers zit het een stuk dieper. Ik ken niemand die dat afzetten tegen Amsterdam echt serieus neemt. Misschien Sterrenwijkers of mensen uit Bunnik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is het enige sneue aan Utrecht, dat kansloze afzetten tegen Amsterdam
Kijk het filmpje even....quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:56 schreef bork het volgende:
Ik weet niet hoor maar toen ik nog op school zat, leerden we beter dan, is dit in de OP Utregs?
quote:
Het is een quote uit het filmpje in de OP, niets meer niets minder... heb geen enkel probleem met Amsturdam.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De jongen uit het filmpje in de OP...quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:37 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Bij Rotterdammers zit het een stuk dieper. Ik ken niemand die dat afzetten tegen Amsterdam echt serieus neemt. Misschien Sterrenwijkers of mensen uit Bunnik.
Je vergeet het linkse kutbeleid.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat filmpje is fantastisch inderdaad, heb 'em weer een paar keer bekeken vandaagquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is een quote uit het filmpje in de OP, niets meer niets minder... heb geen enkel probleem met Amsturdam.
Niks mis mee, hou eerder die scooters opzouten hoe beterquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:38 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je vergeet het linkse kutbeleid.
Waar is de borrel? Zou gewoon ergens in een kroegje in de buurt gaan zittenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:49 schreef Andromache het volgende:
dames en heren, ik heb 75 minuten om te overbruggen tot ergens een borrel begint. Ik heb een thermoskan thee mee en een NRC en bevind me op CS. Waar ga ik heen? Mag een horecagelegenheid zijn.
er zit een of andere bar op centraal.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:49 schreef Andromache het volgende:
dames en heren, ik heb 75 minuten om te overbruggen tot ergens een borrel begint. Ik heb een thermoskan thee mee en een NRC en bevind me op CS. Waar ga ik heen? Mag een horecagelegenheid zijn.
is zonde van de nasmaak van het heerlijke hertenbiefstukje van zonetquote:
Ja, ik één keer. MIjn beste run ooit met 168 punten, dus niks dan goedsquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Wie heeft er wel eens gebowld bij Hotel Mitland?
Dit jaar nogquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Heb er wel een keer geslapen. Een van de beste hotelontbijten ooit!quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?quote:Op maandag 25 januari 2016 09:26 schreef Q. het volgende:
Er ligt al een mooi stukje van de Moreelsebrug:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk misschien ooit, in de huidige plannen niet. Ook geen fietsopgang, dus je moet lopend met de fiets naar boven...quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?
Hebben die geen pins met touwtjes die altijd in de knoop komen te zitten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Uiteindelijk misschien ooit, in de huidige plannen niet. Ook geen fietsopgang, dus je moet lopend met de fiets naar boven...
Wat slecht en kansloosquote:
Voor mensen uit Dichterswijk en verder is het 800 meter korter naar de Mariaplaats en verder dan het alternatief. Dat is zelf inclusief lopen een heel stuk sneller.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:02 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat is dan het verdomde nut van die brug.
Zeker als je met je fiets naar boven moet lopen
Nou, alsof dat genoeg reden is om een dergelijke oversteek te bouwen. Dat scheelt lopend misschien 10 minuten, en fietsend 2 a 3 minuten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 06:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor mensen uit Dichterswijk en verder is het 800 meter korter naar de Mariaplaats en verder dan het alternatief. Dat is zelf inclusief lopen een heel stuk sneller.
Je bouwt zo'n ding voor de komende 100 jaar. Vergeet niet dat je momenteel tussen de Sijptunnel en de Bleekstraat met de fiets nergens het spoor kan passeren over een lengte van 1600 meter. Dat komt nergens anders in Nederland midden in de stad voor. Dat spoor is momenteel gewoon een enorme barriere die de verdere ontwikkeling van het (zuid)westelijke deel van de stad ernstig in de weg staat. Deze brug helpt dat deels te verlichten. Nu nog een fietstunnel ter hoogte van de Nicolaas Beetstraat en het begint eindelijk ergens op te lijken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, alsof dat genoeg reden is om een dergelijke oversteek te bouwen. Dat scheelt lopend misschien 10 minuten, en fietsend 2 a 3 minuten.
Als dat ding voor 100 jaar wordt gebouwd, denk dan meteen even multi-functioneel na en maak connecties met het station. Is juist de perfecte manier om het overvolle stationsgebied een beetje te ontlasten, extra plekken voor horeca, etc.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Je bouwt zo'n ding voor de komende 100 jaar. Vergeet niet dat je momenteel tussen de Sijptunnel en de Bleekstraat met de fiets nergens het spoor kan passeren over een lengte van 1600 meter. Dat komt nergens anders in Nederland midden in de stad voor. Dat spoor is momenteel gewoon een enorme barriere die de verdere ontwikkeling van het (zuid)westelijke deel van de stad ernstig in de weg staat. Deze brug helpt dat deels te verlichten. Nu nog een fietstunnel ter hoogte van de Nicolaas Beetstraat en het begint eindelijk ergens op te lijken.
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dat ding voor 100 jaar wordt gebouwd, denk dan meteen even multi-functioneel na en maak connecties met het station. Is juist de perfecte manier om het overvolle stationsgebied een beetje te ontlasten, extra plekken voor horeca, etc.
Laten we het hopen, zou een goede zaak zijnquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.
Het aanbrengen van trappen is maar een kleine wijziging, de brug is er op voorbereid.
Q. is niet objectief, Q. werkt bij de Rabobank (toch?)quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.
Het aanbrengen van trappen is maar een kleine wijziging, de brug is er op voorbereid.
Ik woon in Transwijk, voor mij scheelt die brug een boel reistijd naar de stad. Dat stomme spoor is gewoon een enorme barriere. Ik woon hemelsbreed op 2 km afstand van de Dom maar de kortste route is 3 km fietsen. Via de brug is het bijna een rechte lijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Q. is niet objectief, Q. werkt bij de Rabobank (toch?)
Maar ik hoop toch dat die brug wel met die vooruitziende blik wordt gebouwd. Niet zoals de uithof lijn: in 2019 in operatie, in 2025 moeten we alsnog over naar een apart treinstation om de vervoersstromen aan te kunnen
Over die Uithoflijn wordt al zo lang gepraat, als Leefbaar Utrecht niet destijds die tramlijn door de binnenstad had tegengehouden had er al lang fatsoenlijk OV naar de Uithof gelegen en was het samen met de Uithoflijn voldoende geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar ik hoop toch dat die brug wel met die vooruitziende blik wordt gebouwd. Niet zoals de uithof lijn: in 2019 in operatie, in 2025 moeten we alsnog over naar een apart treinstation om de vervoersstromen aan te kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |