abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158993363
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron voor dat eerste? Ik vind het niet terug in de associatieovereenkomst. Overigens zeg ik daarmee niet dat ik het hele ding gelezen heb, 2100 pagina's _O-
dat was op radio 1 Boekestijn en van Wjk in gesprek, eerste kwartier denk ik , begon om 5 uur
  zondag 10 januari 2016 @ 20:09:28 #77
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158993394
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron voor dat eerste? Ik vind het niet terug in de associatieovereenkomst. Overigens zeg ik daarmee niet dat ik het hele ding gelezen heb, 2100 pagina's _O-
Ik scan hem. Het is gewoon de opmaat naar EU lidmaatschap.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158993432
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld. De datum zou zich naar de aard van het voorstel moeten richten ipv. dat over bepaalde zaken geen referendum kan worden gehouden doordat een onpraktische datum in de referendumwet wordt voorgeschreven.
Dat kun je wel leuk zeggen, maar dat verdrag staat uiteraard al vele jaren in de planning terwijl er in mei 2014 pas een wetsvoorstel voor het raadgevend referendum is ingediend in Nederland ;)
pi_158993470
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik scan hem. Het is gewoon de opmaat naar EU lidmaatschap.
Nee, het is een vrijhandelsverdrag. Welke aspecten vind jij een opmaat naar lidmaatschap?

Het is uiteraard zo dat voor elke lidmaatschap, zo'n handelsverdrag de eerste stap is. Maar dat betekent niet automatisch dat ook elke eerste stap een lidmaatschap betekent.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:17:20 #80
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158993622
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, het is een vrijhandelsverdrag. Welke aspecten vind jij een opmaat naar lidmaatschap?

Het is uiteraard zo dat voor elke lidmaatschap, zo'n handelsverdrag de eerste stap is. Maar dat betekent niet automatisch dat ook elke eerste stap een lidmaatschap betekent.
Er wordt al aardig bemoeit met de politieke gang van zaken in dat land.

Afspraken over vrijhandel passen in een zin.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158993645
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Er wordt al aardig bemoeit met de politieke gang van zaken in dat land.

Afspraken over vrijhandel passen in een zin.
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen en hoe het een antwoord op mijn vraag is.
pi_158993732
http://radiotrefpunt.nl/2(...)tijn-en-rob-de-wijk/
was niet radio 1 maar BNR , een nieuw programma Boekestijn en de Wijk
pi_158993798
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

niet automatisch een eerste stap maar dat sluit het ook niet uit
voor een gewoon handelsverdrag zoals we volgens rutte met zoveel landen hebben die ook geen lid willen worden doet dhr Juncker anders bijzonder moeilijk.
met zijn woorden van "crisis voor europa"of iets dergelijks als nederland nee zegt
dat geeft mij te denken
pi_158994006
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kun je wel leuk zeggen, maar dat verdrag staat uiteraard al vele jaren in de planning terwijl er in mei 2014 pas een wetsvoorstel voor het raadgevend referendum is ingediend in Nederland ;)
Maar je kan sowieso geen referendum aanvragen, met de huidige wet, over dingen die 'in de planning' zitten.
pi_158994405
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:24 schreef Ranah het volgende:

[..]

niet automatisch een eerste stap maar dat sluit het ook niet uit
voor een gewoon handelsverdrag zoals we volgens rutte met zoveel landen hebben die ook geen lid willen worden doet dhr Juncker anders bijzonder moeilijk.
Ik ben het daar ook niet mee eens. En de regering als geheel is dat ook niet, trouwens. Ze stellen zelf in de MvT:

quote:
Het akkoord is het meest verstrekkende en diepgaande associatieakkoord dat werd getekend tussen de EU en een derde land.
en

quote:
De reikwijdte en diepte van het AA/DCFTA is zonder precedent: nooit eerder werden zoveel beleidsgebieden bestreken en zoveel gedetailleerde afspraken gemaakt.
Maar desalniettemin is het echt een handelsverdrag, met wat uitbreidingen, en er is geen onderdeel toetreding aan. Ik vind de strijd hiertegen dan ook vooral eentje tegen stromannen en windmolens. Al is kritisch zijn niet slecht, want toetreding van Oekraïne bij de EU lijkt me de flater van de eeuw.
pi_159000330
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap ik, maar het oogt beter.
Jij vindt het beter ogen!
pi_159000458
quote:
3s.gif Op zondag 10 januari 2016 05:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Aan de andere kant: misschien krijgen we onze gestolen schilderijen weer terug als we voorstemmen. Het schijnt dat de geheime dienst van Oekraïne, een nazi-partij en een nazi-militie daar een rol in spelen.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)-op-in-oekraine.html
Van mij mogen ze gelukkig er mee worden, zullen toch wel al aan het vergaan zijn vermoed ik?
Denk dat er wel miljoenen in gaan zitten om ze te restaureren?
pi_159004212
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:34 schreef J.B. het volgende:

[..]

Radicale Partij zit niet in de regering, Vaderland is allesbehalve extreem-rechts en wat betreft de zogezegd extremistische naam Volksfront:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volksfront
Maar dit is toch wel een ander soort Volksfront.
https://en.wikipedia.org/wiki/People%27s_Front_(Ukraine)

Deze regeringspartij levert de premier.

The military council is a special body of People's Front. It develops proposals for strengthening of the defence system of Ukraine.

The council is made up of leading commanders of the territorial defense battalions: Andriy Biletsky, commander of the Azov Battalion, Yuriy Bereza, commander of the Dnipro Battalion, Kostyantyn Mateichenko, commander of the Artemivsk battalion, Roman Pytski, commander of the Chernihiv battalion, Andriy Teteruk, commander of the Myrotvorets battalion, Yevhen Deydey, commander of the Kyiv-1 battalion, Mykola Shvalya, commander of the Zoloti Vorota battalion, Ihor Lapin, company commander of the Aidar Battalion Serhiy Sydoryn, vice-battalion commander of the National Guard and Mykhailo Havryluk, a soldier of the Kyivska Rus battalion.

Google deze bataljons, die onderdeel van het leger zijn en die gestuurd worden door de regering, maar eens. Je komt van alles tegen: martelingen, levend verbranden, nazi's, executies.

En de rechtse bokser is het hoofd van de grootste regeringsfractie: :D

Ik lach me dood hier zo. Ik wist het natuurlijk al, ik ga al wat langer mee maar als iets bewijst dat dat gepreek over fatsoen door sommige mensen helemaal niks voorstelde dan is het dit wel: Aan de ene kant klagen over stickeracties of een bepaalde polticus die het woord "nepparlement" gebruikt wat toch wel het toppunt van anti-democratie is :o en aan de andere kant vol passie stemmen voor samenwerking met een nationalistisch regime wat gebruikt maakt van sadistische, martelende nazi's. :D
pi_159005749
Dat is een van de gebroeders Klitschko, voormalig wereldkampioen boksen, burgemeester van Kiev (niet wat Hersendood beweert dus) en enorme eindbaas. _O_

Verder zijn het enorm vergezochte argumenten. Alsof je geen handelsverdrag zou kunnen tekenen met landen waar er ook boefjes in het parlement zitten. Het gaat natuurlijk om de burgers van dat land en juist uit fatsoen doe je het dan wel omdat samenwerking de beste uitkomsten voor iedereen levert. Anders kunnen we het Nederlandse koninkrijk ook wel ontbinden (hoeveel boeven zitten er wel niet op hoog niveau in ander delen van ons koninkrijk), hebben die vredesgesprekken over Syrië, Libië, Colombia etc. stuk voor stuk geen zin en ga zo maar door. Het snijdt werkelijk waar geen hout Hersendood.
pi_159005882
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:15 schreef Kaas- het volgende:
Dat is een van de gebroeders Klitschko, voormalig wereldkampioen boksen, burgemeester van Kiev (niet wat Hersendood beweert dus) en enorme eindbaas. _O_

Verder zijn het enorm vergezochte argumenten. Alsof je geen handelsverdrag zou kunnen tekenen met landen waar er ook boefjes in het parlement zitten. Het gaat natuurlijk om de burgers van dat land en juist uit fatsoen doe je het dan wel omdat samenwerking de beste uitkomsten voor iedereen levert. Anders kunnen we het Nederlandse koninkrijk ook wel ontbinden (hoeveel boeven zitten er wel niet op hoog niveau in ander delen van ons koninkrijk), hebben die vredesgesprekken over Syrië, Libië, Colombia etc. stuk voor stuk geen zin en ga zo maar door. Het snijdt werkelijk waar geen hout Hersendood.
Bovendien kan een Oekraine nooit lid worden van de EU als de nazistische elementen in het parlement het voor het zeggen zouden krijgen. Het land zou dan immers nooit voldoen aan de gestelde voorwaarden.

Maar dat er nazi's deel uitmaken van het parlement, is natuurlijk een mooi gelegenheidsargument. Degenen die hier nu zoveel stampij om maken, zijn dezelfde types die Orban een voorbeeld vinden om te volgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159006022
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:15 schreef Kaas- het volgende:
Sterker nog, Klitschko heeft een doctoraat in sportwetenschappen en is dus behoorlijk intelligent 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 09:39:04 ]
pi_159008987
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:38 schreef J.B. het volgende:

[..]

Sterker nog, Klitschko heeft een doctoraat in sportwetenschappen en is dus behoorlijk intelligent 8-)
Mooie kerel is het. De documentaire "Klitschko" over beide broers die opgroeiden in de Sovjet-Unie en toen naar Amerika trokken is ook een grote aanrader, om even een zijstapje te maken.

Wat ik momenteel leuk vind om te volgen in Oekraïne - afgezien van de nationale ontwikkelingen - is het gevecht tegen corruptie in de provincie Odessa. De voormalige president van Georgië (Sakaajsvili, jullie kennen hem wellicht nog als de man die kort oorlog voerde met Putin om Zuid-Ossetië of als de president met een Nederlandse vrouw) heeft zich laten naturaliseren en is nu gouverneur van de provincie Odessa en een van de populairste politici in Oekraïne. Hij heeft in Georgie een succesvolle strijd tegen corruptie gevoerd en heeft het land de grootste verbetering in 1 jaar ooit op de "ease of doing business index" bezorgd (en kreeg daar van de Wereldbank een prijs voor) en wil nu hetzelfde doen in Odessa. Hij wordt getipt als toekomstig (vice-)premier.
pi_159009024
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovendien kan een Oekraine nooit lid worden van de EU als de nazistische elementen in het parlement het voor het zeggen zouden krijgen. Het land zou dan immers nooit voldoen aan de gestelde voorwaarden.

Maar dat er nazi's deel uitmaken van het parlement, is natuurlijk een mooi gelegenheidsargument. Degenen die hier nu zoveel stampij om maken, zijn dezelfde types die Orban een voorbeeld vinden om te volgen.
Correct.
pi_159009247
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mooie kerel is het. De documentaire "Klitschko" over beide broers die opgroeiden in de Sovjet-Unie en toen naar Amerika trokken is ook een grote aanrader, om even een zijstapje te maken.

Wat ik momenteel leuk vind om te volgen in Oekraïne - afgezien van de nationale ontwikkelingen - is het gevecht tegen corruptie in de provincie Odessa. De voormalige president van Georgië (Sakaajsvili, jullie kennen hem wellicht nog als de man die kort oorlog voerde met Putin om Zuid-Ossetië of als de president met een Nederlandse vrouw) heeft zich laten naturaliseren en is nu gouverneur van de provincie Odessa en een van de populairste politici in Oekraïne. Hij heeft in Georgie een succesvolle strijd tegen corruptie gevoerd en heeft het land de grootste verbetering in 1 jaar ooit op de "ease of doing business index" bezorgd (en kreeg daar van de Wereldbank een prijs voor) en wil nu hetzelfde doen in Odessa. Hij wordt getipt als toekomstig (vice-)premier.
Ik ben in september in Oekraïne geweest en tot mijn stomme verbazing bleek Saakashvili in Odessa ontzettend populair te zijn, vooral omdat hij op iedere mogelijke manier corruptie wil aanpakken. Daardoor krijgt hij wel veel weerstand te verwerken omdat hij de "oude kliek" voortdurend dwars zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 12:11:30 ]
pi_159009447
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik ben in september in Oekraïne geweest en tot mijn stomme verbazing bleek Saakashvili in Odessa ontzettend populair te zijn, vooral omdat hij op iedere mogelijke manier corruptie wil aanpakken. Daardoor krijgt hij wel veel weerstand te verwerken omdat hij de "oude kliek" voortdurend dwars zit.
Awesome. Ik wilde ook (Lviv), maar had m'n trip gecanceld omdat die burgeroorlog toen net in volle gang was. :P Waaraan merkte je dat hij populair is? Ik haal m'n kennis helaas enkel uit artikelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159010084
Juist omdat ze het zo graag willen zet ik er mijn vraagtekens bij?

Ik wil zoveel graag, krijg ik dat dan ook?
Ik mis nog een paar goede argumenten om me over de streep te halen.
En of het wat uit zou maken trek ik ook in twijfel, of een nee of een ja, linksom of rechtsom denk ik dan?
pi_159010129
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Awesome. Ik wilde ook (Lviv), maar had m'n trip gecanceld omdat die burgeroorlog toen net in volle gang was. :P Waaraan merkte je dat hij populair is? Ik haal m'n kennis helaas enkel uit artikelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben naar Lviv, Kiev, Charkov, Odessa en verder naar Moldavië en Roemenië geweest; vooral Lviv en Kiev vind ik ontzettend de moeite waard. Ik spreek wat basisrussisch en heb gewoon met mensen gesproken in een combinatie van gebroken Russisch/Engels, ik dacht dat het een behoorlijk moeilijk en controversieel onderwerp zou zijn maar mensen in Odessa waren over Saakashvili enorm positief. Hij kwam ook dagelijks in het nieuws met een of ander nieuw plan om corruptie de kop in te drukken :P

De meningen over de regering waren overigens aanzienlijk minder positief, maar ik heb de indruk dat dat met name komt doordat de bevolking vindt (terecht of onterecht?) dat de veranderingen niet snel genoeg gaan. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat de politiek andere prioriteiten heeft als een land financieel op kiepen staat, de Krim is afgenomen en er een oorlog aan de gang is.

Overigens heb ik geen account op een filmsite ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 12:39:37 ]
pi_159011951
Mooie neutrale openingspost wel: een lijst met redenen om voor te stemmen, en een lijst met 'weerlegde' tegenargumenten. :D
  maandag 11 januari 2016 @ 14:12:49 #99
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159012774
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
Mooie neutrale openingspost wel: een lijst met redenen om voor te stemmen, en een lijst met 'weerlegde' tegenargumenten. :D
Laten we in ieder geval beginnen met het wegstemmen van dit gekleurde topic.
pi_159013083
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
Ach, de andere 859 topics over dit onderwerp op FOK! zijn eenzijdig en negatief van insteek. In die zin is een uitgebreide openingspost waarin argumenten voor en tegen aan bod komen een hele verademing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')