abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:53:32 #26
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_158956896
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik was van plan om me dat referendum aan de reet te laten roesten.

Nu ga ik natuurlijk toch NEE stemmen.

Dat zouden meer mensen moeten doen.
Klopt handel met de Oekraïne is er al dus daar is geen verdrag voor nodig. Het enige wat nog overblijft is het sponsoren van een corrupt regime en een wedstrijdje met Poetin wie het stoerste is. Dat doen ze maar van hun eigen geld en in hun eigen tijd.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_158957387
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Klopt handel met de Oekraïne is er al dus daar is geen verdrag voor nodig. Het enige wat nog overblijft is het sponsoren van een corrupt regime en een wedstrijdje met Poetin wie het stoerste is. Dat doen ze maar van hun eigen geld en in hun eigen tijd.
Waarom ben je tegen het wegnemen van handelsbelemmeringen?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:15:31 #28
379943 Paper_Tiger
pi_158957542
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een van de speerpunten van het libertarisme draait om het wegnemen van handels belemmeringen. Namelijk mensen die handel belemmeren om er zelf ook een graantje van mee te pikken naar huis sturen. Een beetje raar om dan juist met die soort mensen een verdrag af te sluiten.
pi_158957682
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een van de speerpunten van het libertarisme draait om het wegnemen van handels belemmeringen. Namelijk mensen die handel belemmeren om er zelf ook een graantje van mee te pikken naar huis sturen. Een beetje raar om dan juist met die soort mensen een verdrag af te sluiten.
Dit verdrag zou handel veel eenvoudiger maken door het wegnemen van allerlei belemmeringen. Maar jij bent er mordicus tegen.
En natuurlijk willen de mensen die het verdrag afsluiten er beter van worden, immers het zou goed zijn voor de welvaart van het land, dan wordt iedereen rijker.
Overigens zijn degenen die het verdrag wilden afsluiten in Oekraine grotendeels uit beeld na alle verkiezingen afgelopen jaren.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:24:17 #30
379943 Paper_Tiger
pi_158957818
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit verdrag zou handel veel eenvoudiger maken door het wegnemen van allerlei belemmeringen. Maar jij bent er mordicus tegen.
En natuurlijk willen de mensen die het verdrag afsluiten er beter van worden, immers het zou goed zijn voor de welvaart van het land, dan wordt iedereen rijker.
Overigens zijn degenen die het verdrag wilden afsluiten in Oekraine grotendeels uit beeld na alle verkiezingen afgelopen jaren.
Met nutteloze mensen doel ik op de Franzen Timmermanzen van deze wereld. Mensen die niets toevoegen of produceren maar die een vet bestaan leiden op kosten van hen die dat wel doen. Zulke mensen moeten verdragen afsluiten hoe ze de buit gaan verdelen? Daar ben ik zeker op tegen.
pi_158957900
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met nutteloze mensen doel ik op de Franzen Timmermanzen van deze wereld. Mensen die niets toevoegen of produceren maar die een vet bestaan leiden op kosten van hen die dat wel doen. Zulke mensen moeten verdragen afsluiten hoe ze de buit gaan verdelen? Daar ben ik zeker op tegen.
Ze sluiten een verdrag af wat handel eenvoudiger maakt. Ik snap niet dat je nu plots tegen het wegnemen van handelsbelemmeringen bent.
pi_158958017
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze sluiten een verdrag af wat handel eenvoudiger maakt. Ik snap niet dat je nu plots tegen het wegnemen van handelsbelemmeringen bent.
Het weghalen van handelsbeperkingen is lang niet altijd een win-win-situatie.

In het topic POL / Afrika is booming! Enkele positieve noten over het continent stond een goed artikel wat ook daarover gaat: http://foreignpolicy.com/(...)&utm_campaign=buffer
pi_158958318
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Het weghalen van handelsbeperkingen is lang niet altijd een win-win-situatie.

In het topic POL / Afrika is booming! Enkele positieve noten over het continent stond een goed artikel wat ook daarover gaat: http://foreignpolicy.com/(...)&utm_campaign=buffer
Dat klopt, er zitten soms zeker nadelen aan. Maar van iemand die altijd pleit voor vrijhandel vind ik het een wat opmerkelijk standpunt.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:50:28 #34
379943 Paper_Tiger
pi_158958544
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De enige belemmering voor de handel zijn de mensen die dat verdrag opstellen.
pi_158958800
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De enige belemmering voor de handel zijn de mensen die dat verdrag opstellen.
Aha, door een verdrag op te stellen dat meer en vrijere handel mogelijk maakt belemmeren ze de handel?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 16:30:30 #36
379943 Paper_Tiger
pi_158960757
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, door een verdrag op te stellen dat meer en vrijere handel mogelijk maakt belemmeren ze de handel?
Het is efficiënter om de mensen die zulke verdragen opstellen af te schieten (bij wijze van spreken)
pi_158961041
Je bent voor vrijhandel, maar nu de anti-vrijhandelsmaatregelen opgeheven kunnen worden ga je daar tegen stemmen "omdat de speknekkuh in Den Haag boeven zijn!!11!". Dat druist tegen je eigen belangen in PT en is eerlijk gezegd zo ongeveer het slechtste en minst doordachte argument dat je ooit maar hebt gebruikt op Fok. :P
  zaterdag 9 januari 2016 @ 16:56:41 #38
379943 Paper_Tiger
pi_158961405
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:40 schreef Kaas- het volgende:
Je bent voor vrijhandel, maar nu de anti-vrijhandelsmaatregelen opgeheven kunnen worden ga je daar tegen stemmen "omdat de speknekkuh in Den Haag boeven zijn!!11!". Dat druist tegen je eigen belangen in PT en is eerlijk gezegd zo ongeveer het slechtste en minst doordachte argument dat je ooit maar hebt gebruikt op Fok. :P
Zeker niet. Je moet die mensen helemaal de macht niet geven om handel te beperken om te beginnen. Ik begrijp overigens dat er nu al volop wordt gehandeld dus dat is niet het doel van deze overeenkomt. Verder doe je de inwoners van de Oekraïne er geen plezier mee omdat het handel met Rusland uitsluit.
pi_158961804
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zeker niet. Je moet die mensen helemaal de macht niet geven om handel te beperken om te beginnen. Ik begrijp overigens dat er nu al volop wordt gehandeld dus dat is niet het doel van deze overeenkomt. Verder doe je de inwoners van de Oekraïne er geen plezier mee omdat het handel met Rusland uitsluit.
Ik ben groot voorstander van mobiliteit, maar ik ben tegen het aanleggen van verharde wegen in Afrika. Mobiliteit en daarmee extra economische groei kan daar namelijk niet het doel van zijn, want ze rijden nu ook al gewoon op brommers rond.

Dat is het niveau van je "er wordt toch al gehandeld?!?1?" argumentatie.

Er zijn nu allerlei handelsbelemmeringen, zowel in de vorm van importtarieven als in de (vaak nog belangrijkere) vorm van non-tariff barriers. Die belemmeringen opheffen zorgt ervoor dat je veel dichter bij vrijhandel komt, dus wanneer je daar tegen bent is je pro-vrijhandelsimago blijkbaar een grote leugen.
pi_158961843
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zeker niet. Je moet die mensen helemaal de macht niet geven om handel te beperken om te beginnen.
En om je punt te maken pleit je er nu voor om handelsbarrières overeind te houden.

Je bent een heel vreemd mannetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158961970
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En om je punt te maken pleit je er nu voor om handelsbarrières overeind te houden.

Je bent een heel vreemd mannetje.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:34:53 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158962465
Het gaat niet om inhoud maar om strategie, mensen, luister naar de woorden van Juncker, onze Grootverbruikende Leider. Stem vóór Europa, stem tégen de leugenachtige kliek op de stoel van de macht. Stem NEE, help het continent een stap vooruit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 18:05:24 #43
379943 Paper_Tiger
pi_158963181
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ben groot voorstander van mobiliteit, maar ik ben tegen het aanleggen van verharde wegen in Afrika. Mobiliteit en daarmee extra economische groei kan daar namelijk niet het doel van zijn, want ze rijden nu ook al gewoon op brommers rond.

Dat is het niveau van je "er wordt toch al gehandeld?!?1?" argumentatie.

Er zijn nu allerlei handelsbelemmeringen, zowel in de vorm van importtarieven als in de (vaak nog belangrijkere) vorm van non-tariff barriers. Die belemmeringen opheffen zorgt ervoor dat je veel dichter bij vrijhandel komt, dus wanneer je daar tegen bent is je pro-vrijhandelsimago blijkbaar een grote leugen.
Zeker mensen die daar helemaal niet handelen en daar niet wonen en er nooit zullen komen moeten betalen voor nieuwe wegen en een nieuwe auto voor iedereen.

Zorg voor een veilig land en laat die infrastructuur aanleggen door de mensen die daar geld willen verdienen.
pi_158972902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik lees net het originele interview in het NRC. Het is weer eens lekker uit de context gehaald.

Het allereerste wat Juncker over het referendum zegt:
quote:
Het is niet aan de Commissie om te zeggen wat mensen moeten stemmen. (..) Maar als een volk naar de stembus wordt geroepen kan de Commissie wel zeggen wat het Europese belang is.
En hij sluit af met:
quote:
Zonder de burger te bedreigen, moet hij wel bewust gemaakt worden van zijn verantwoordelijkheid. Dus de Nederlandse kiezer moet op 6 april handelen als een Europese strateeg. Hij moet beseffen dat hijzelf Europa is. Ieder van ons is Europa.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 23:36:46 ]
pi_158977148
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat dit verdrag alleen over het wegnemen van handelsbelemmeringen? Als we toch selectief gaan shoppen in dit verdrag waarom ben je dan zo enthousiast over het samenwerken met fascisten?
pi_158977196
Oekraïne staat op de 142ste plaats van de wereldwijde corruptie-index, 1 plaatsje onder Oeganda. Griekenland is een godvrezend koorknaapje vergeleken bij Oekraïne. Je stopt er 100 miljard euro ontwikkelingshulp in en misschien 10 miljard euro komt op de juiste plek terecht. Die paar tomaten die we extra kunnen verkopen dankzij het verdrag zal ons als land vast veel winst opleveren. ^O^
pi_158977482
Het blijft me verbazen dat er hier zoveel links-progressieven zijn die elk pietluttigheid van de PVV fel als on-democratisch bestempelen en tegelijkertijd willen samen werken met, en geld willen geven aan een land dat doordrenkt is met fascisme.

Neem alleen al de huidige regeringspartijen met namen als Fatherland, People's Front, Radical Party, alleen die namen al. Een regering die samenwerkt met nazi-milities. Heel dat parlement is gevuld met op zijn minst conservatieve nationalisten. Gezellige boel daar:

In 2014 zat er zelfs een nazi-partij in de regering met 3 nazi-ministers met als leider Oleh Tyahnybok:

De wegen van progressieven zijn ondoorgrondelijk. :?
pi_158977607
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
Onderdeel van het leger.

Erg geloofwaardig als sommige mensen hier de volgende weer gaan klagen dat de PVV zo ondemocratisch is omdat die partij geen leden heeft. :')
pi_158977689
Aan de andere kant: misschien krijgen we onze gestolen schilderijen weer terug als we voorstemmen. Het schijnt dat de geheime dienst van Oekraïne, een nazi-partij en een nazi-militie daar een rol in spelen.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)-op-in-oekraine.html
  zondag 10 januari 2016 @ 08:35:01 #50
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158978055
quote:
3s.gif Op zondag 10 januari 2016 05:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Aan de andere kant: misschien krijgen we onze gestolen schilderijen weer terug als we voorstemmen. Het schijnt dat de geheime dienst van Oekraïne, een nazi-partij en een nazi-militie daar een rol in spelen.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)-op-in-oekraine.html
Goed idee, verkoop je ziel voor een stuk kunst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')