SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
niet... Die ovenbitterballen bevatten meer kcal dan 'normale' bijvoorbeeld. Leer jezelf genoegen nemen met een normale portie, bijvoorbeeld een bakje chips ipv een zak, 3 bitterballen ipv een pak. En geniet van elke hap...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:14 schreef GewoneMan het volgende:
ok vooral in het weekend kijk ik graag een film en dan doe ik dat graag met een zak chips of wat andere snacks zoals een bitterbal ofzo. nou heb je chips met X% minder vet en oven bitterballen enige gedachtes in hoe verre dat in mate te comsumeren is tijdens het afvallen zonder je hele progress te vernaggelen? zo niet alternatieven ?
OTLT???quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
OK. Is nie goed.
OTLT 6 boterhammen wv 2 pindakaas 4 rookvlees 1 appel 1 cup à soup
D voor: gerookte zalm met avocadosmeersel en een snee brood
Hoofd: curry met garnalen en rijst
Na: 4 'zoete sushi bonbons'
2 glazen rode wijn, een bier
Sociaal doen op ander terrein is lastiger dan bij jezelf.
mjah... weet al hoe dat uit gaat pakkenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
niet... Die ovenbitterballen bevatten meer kcal dan 'normale' bijvoorbeeld. Leer jezelf genoegen nemen met een normale portie, bijvoorbeeld een bakje chips ipv een zak, 3 bitterballen ipv een pak. En geniet van elke hap...
Tja... Dat was al een tijdje duidelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:07 schreef Isabeau het volgende:
Over The Biggest Loser
It's a miracle no one has died yet
Sorry!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:40 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
OTLT???
D voor???
waarom zo cryptisch posten :S
interessant stuk wel. Ik merk dat ik me dus ook wel laat beïnvloeden door dat soort programma's. Het is natuurlijk allemaal sensatiebelust.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:07 schreef Isabeau het volgende:
Over The Biggest Loser
It's a miracle no one has died yet
en dat is nou precies wat je aan moet pakken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
mjah... weet al hoe dat uit gaat pakken
Chips heb je ook in een klein portiezakje. Kan je daar wat mee?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Ik zit juist vast op mijn werk.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:38 schreef PatriQue89 het volgende:
Goedemorgen,
Kan/mag de weg niet op i.v.m. het weer.. zo maar eens een lekker ontbijtje maken dan..
Daar moet je aan werken. Want dat gebrek aan zelfbeheersing is ook precies waarom mensen na t afvallen weer opnieuw dik worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Woon in Groningen, code rood.. de wegen zijn ijsbanen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:53 schreef MutedFaith het volgende:
En is t bij jullie dan zo'n extreem weer?
Ik kan schaatsen op straat. Ik ben ook vrij, scholen zijn dicht hier.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:53 schreef MutedFaith het volgende:
En is t bij jullie dan zo'n extreem weer?
In het weekend mag het toch wel een keertje sneeuwenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik fiets elke dag waarvan twee dagen met klein kind dus liever blijft die ijzelbende lekker in het noorden. Sorry voor de autohebbende danwel thuiszittende ijsliefhebbers
nou vooruitquote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In het weekend mag het toch wel een keertje sneeuwen
Ijzel is hoe dan ook niet leuk.
Groene ijsthee van lipton met stevia is prima te doen! Dat bittere past er wel bijquote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:45 schreef Stormqueen het volgende:
Drie scheppen is ook best veel
Ik drink alleen een zoetje in mijn koffie. Inmiddels zou ik best suiker kunnen pakken maar ik dronk ooit 10-12 koffie per dagthee heb ik al vrij snel zonder suiker leren drinken.
Ik krijg tegenwoordig dus ook teringdorst en een energiedip van hele gesuikerde dingen dus dat helpt ook zeker met suiker minderen.
Nee. Ik zit me sinds gisteren stierlijk te vervelen op kantoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
Had jij nou al een nieuwe assignment, mf?
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Groene ijsthee van lipton met stevia is prima te doen! Dat bittere past er wel bij
Ik vind thee met suiker juist heel viesquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
Thee is eigenlijk het enige 'zoete' dat ik drink. Koffie komt bij mij geen suiker of melk in. Alleen koffie, VEEL.
Frisdranken raak ik dan weer niet aanquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind thee met suiker juist heel viesen koffie drink ik zelden, maar als ik het drink dan ook zwarte espresso. Maar vaak heb ik in de middag wel zin in iets zoets en dan neem ik een cola zero (vaak ook nog zonder cafeine haha, want daar ben ik te gevoelig voor. Eigenlijk zou ik gewoon cola-light limonadesiroop moeten hebben of zo).
Oh ja, en dat danquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Warme chocolademelk is bij mij de grootste uitzonderingMaar dat zie ik bijna ook meer als maaltijd/tussendoortje dan als drinken
Yissss. Zaterdag 'mag' ik weer van mezelf! Optreden met bandje bij een kroeg waar we regelmatig komen, dat worden vast heul lekkere biertjesquote:
Alles wentquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou het zo missen, mijn sociale leven is gebaseerd op het drinken van pintjes (normaal in combinatie met hardlopen, maarja...)
Maar vinden die mensen je niet meer leuk dan als jij wat anders drinkt?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou het zo missen, mijn sociale leven is gebaseerd op het drinken van pintjes (normaal in combinatie met hardlopen, maarja...)
Sorry, ik wil nog steeds plezier hebben in m'n leven, en lekkere biertjes drinken hoort daar bij.quote:
Het gaat me om de lekkere biertjes, niet om de mensenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar vinden die mensen je niet meer leuk dan als jij wat anders drinkt?
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat me om de lekkere biertjes, niet om de mensenGenoeg mensen die niet drinken en wel mee gaan. Maar ik zou het verdomd kut vinden in een pub te staan met tientallen biertjes die ik lekker vind of nog moet proberen en dat niet te doen.
Dat heb ik nou met eten in een restaurantquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar ik zou het verdomd kut vinden in een pub te staan met tientallen biertjes die ik lekker vind of nog moet proberen en dat niet te doen.
Wat is je geheim!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:44 schreef DeLuna het volgende:
Goedemorgen, 75.6 zei de weegschaal. Gaat wel erg hard, maar het is ook een heel verschil met hoe ik anders had gegetenIn ieder geval lichter dan voor de kerst
Onze eerste biertjes zijn net klaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ja, we hebben ook een thuisbrouwkit gekregen voor kerstDit weekend maar 's wat aan doen!
Wodka is dan de beste optie toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:34 schreef Zeester het volgende:
Ik word gewoon heel graag dronken. Als ze drank zonder calorieën zouden uitvinden (zoals cola light) dan zou ik echt slank zijn! Daarnaast vind ik bier
ook heel lekker.
Ja, maar dan ben ik in de kroeg 100 euro kwijt. Niet te betalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wodka is dan de beste optie toch?
Hahahaquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik moest tartex even googlen. Het klinkt als iets wat je koopt in de bouwmarkt.
Is dat handiger dan een appje?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
Hi, nog steeds dik.
Deze zit sinds gisteren in mijn tas:
[ afbeelding ]
Hoewel ik me nu bedenk dat een optie voor het invullen van mijn gewicht erbij ook nog wel cool zou zijn... Hmmm...
Anyway, kappen me het snoepen en vreten en weer gaan hardlopen is het devies.
Ik vertrek vrijdag naar de VS voor een week, sportspullen gaan mee, dus lekker elke ochtend de gym in (lang leve jet lag, je verveelt je kapot anders!).
Ik ben vlgde week vrijdag terug en de woensdag daarop vertrek ik voor 4 dagen naar Brazilië en dan daarna ga ik me weer eens wagen aan een opbouwschema voor hardlopen. Ik mis het enorm, gedoe met verrekte spieren steeds, maar om nu een week voor ik weer mijn schema compleet in de war schop door die reizen te beginnen is ook niet handig.
Nu maar hopen dat ik mijn ruggegraat een beetje recht kan houden tijdens die reizen. Moemoemoe door jetlag helpt niet echt, maar ik heb een collega bij me die heeeeeel goed is in netjes eten en dat helpt me altijd wel.Say no to desert!
quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ding openklappen en opschrijven in plaats van 'tomaat' intikken en dan 100 opties voor grote, kleine, middelmatige, ronde, ovale, oranje en weetikveelwatvoortomaten te krijgen waar je uit moet kiezen en het gewicht in moet voeren etc. etc.
Het gaat mij niet om de kcals meten. Ik weet prima hoe veel ik kan eten. Wat ik niet moet doen is elke dag een reep chocola weg eten, plus 2 beschuitjes met hagelslag, en een doos soesjes helemaal in mijn eentje. Of een zak m&m's. Of een pak gevulde koeken, op 1 na. Of... of...
Dus dat kcal tellen in een appje heb ik niet nodig, ik weet zo ook wel dat een doos soesjes te veel is.![]()
Dit bijhouden in het schriftje is puur voor de structuur en om me te houden aan wat ik plan. Als ik dat doe, stap ik minder snel buiten de lijntjes door tussendoor troep te gaan halen.
Op deze manier ben ik een jaar of 3 terug ook 20 kilo afgevallen. Domweg opschrijven wat je eet.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]en geeft waarschijnlijk ook wel meer rust
Ik las Duvelquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
En ik ben na mijn laatste alcoholfiasco echt extreem gematigd. Ik. Van alle mensen
Ik kan er niet meer mee omgaan. Ik voel mijn tax niet meer sinds ik moeder ben. En als ik over mijn tax ga word ik een duivel.
Dus ik drink bijna niet meer en als ik drink is het anderhalf glaasje. En dan ben ik mezelf ook elke volgende ochtend zo teringdankbaar
De trainspotting afkickscene een optie?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is nu vooral belangrijk dat ik stop met snoepen en troep eten. Eerst terug weer normaal doen, dan kan ik later altijd nog gaan fine-tunen met kcal tellen als ik op plateaus terecht kom etc.
Nu eerst afkicken van de suikers enzo.
Geen idee. Ik bedenk me vaak hoe ik me zou voelen nadat ik al die chocola zou hebben opgegeten. En dan beslis ik maar dat ik dat beter niet kan doen en dat ik me rotter zou voelen als ik het wel had gedaan dan ik het op dat moment vind om het niet te doen.quote:
Ik hinnikte.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
een kort dik flesje gevuld met bier. Dat klopt ook wel.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
een kort dik flesje gevuld met bier. Dat klopt ook wel.
Ik houd niet van sportkleding kopenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Oh dat is inderdaad awkward, puffwel een goed shopexcuus
#vrouwdenken
Echt? Ga een keer naar een goede sportwinkel.. sportkleding kopen is juist het fijnste wat er isquote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik houd niet van sportkleding kopenhaal die zooi ook altijd bij de Lidl ofzo
misschien is dat ook niet goed...
Oh damn, mijn oudvissenbrein kan hem zich even niet voor me halen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De trainspotting afkickscene een optie?
Dat is juist prima. Die gooi je dan namelijk heel makkelijk na een jaar weg.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik houd niet van sportkleding kopenhaal die zooi ook altijd bij de Lidl ofzo
misschien is dat ook niet goed...
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Echt? Ga een keer naar een goede sportwinkel.. sportkleding kopen is juist het fijnste wat er isHet zit altijd lekker, en past ook bijna altijd door alle stretchstofjes etc. Ik vind gewone kleding shoppen iig veel lastiger.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is juist prima. Die gooi je dan namelijk heel makkelijk na een jaar weg.Dan gaan de shirts toch wat muf ruiken (vind ik dan altijd) en omdat ze maar 6 euro kosten is dat verder ook niet boeiend dan.
Ik vind het lidl spul echt prima hardloopspul.
Oh, en uiteraard is de Decathlon de hemel, maar die zijn wat dun gezaaid in NL.
Toch zijn de goede sportwinkels ook zeer beperkt in hun aanbod voor de dikke reten. Als ze al wat hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou ik vind een sportwinkel waar ze mensen minder goed bedienen afhankelijk van hun gewicht of lichaamsbouw écht niet vallen onder 'goede sportwinkel'.
Geen idee of ze me anders zouden behandelen, maar het zou voor me voelen alsof ik op vuile gympies en een afgestrafte spijkerbroek een Vuitton binnen zou stappen. Denk ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou ik vind een sportwinkel waar ze mensen minder goed bedienen afhankelijk van hun gewicht of lichaamsbouw écht niet vallen onder 'goede sportwinkel'.
Nouja, misschien in kleding, maar dat zal ook misschien zijn omdat ze de standaardcollectie van Nike, Adidas etc. verkopen en die is inderdaad vooral gemaakt voor maatje S en M.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Toch zijn de goede sportwinkels ook zeer beperkt in hun aanbod voor de dikke reten. Als ze al wat hebben.
Ik bedoelde ook niet dat het gekuch terecht was, maar wel de schoenen met extra demping.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:31 schreef BananaPancake het volgende:
Ik vind dat hoe dan ook niet terecht BE. Beetje belachelijk idee dat alleen slanke mensen mogen sporten
Gek genoeg is mijn ervaring dat ze daar bij zulke zaken minder vervelend over doen dan bij de gemiddelde autodealer.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Geen idee of ze me anders zouden behandelen, maar het zou voor me voelen alsof ik op vuile gympies en een afgestrafte spijkerbroek een Vuitton binnen zou stappen. Denk ik.
zo voel ik me soberso altijd, is meer een stukje krom zelfbeeld denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Geen idee of ze me anders zouden behandelen, maar het zou voor me voelen alsof ik op vuile gympies en een afgestrafte spijkerbroek een Vuitton binnen zou stappen. Denk ik.
Ik had het nu ook over mijn ervaring in het aanbod in kleding.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, misschien in kleding, maar dat zal ook misschien zijn omdat ze de standaardcollectie van Nike, Adidas etc. verkopen en die is inderdaad vooral gemaakt voor maatje S en M.
Maar voor schoenen zou dat toch niet zo moeten zijn. Zeker bij hardlopen is het belangrijk dat je goede schoenen krijgt, vooral als je wat zwaarder bent. Bij de zaak waar ik altijd mijn schoenen haal zijn ze in ieder geval tegen iedereen even vriendelijk en open, ook als je niks wilt kopen maar alleen advies wilt.
Sportzaken of Vuitton?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:02 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Gek genoeg is mijn ervaring dat ze daar bij zulke zaken minder vervelend over doen dan bij de gemiddelde autodealer.
LV & soortgelijke merken. Mijn vrouw heeft een dure smaak, en ik ga echt niet op m'n paasbest een hele dag door de stad lopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Sportzaken of Vuitton?![]()
Planning vandaag
O dubbele boterham pindakaas
T 2 mandarijntjes, paar tomaatjes
B Evy 3
L 3 boterhammen met kip, kop kippensoep
D boerenkoolstamp met spekjes
Niet meer calorieën nodig lijkt me zo, maar ook niet teveel.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:30 schreef Brighteyes het volgende:
Dat laatste is zo herkenbaar, met mijn enorm dikke hol een echte sportwinkel in? No way!![]()
Ik heb het wel gedaan voor mijn hardloopschoenen toen, maar toen was ik ook wel 15 kilo lichter dan nu, maar toen kreeg ik als nog (volledig terecht overigens) met een beetje gekuch en geahum schoenen met extra demping aangemeten.
Sowieso, dikzakkenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
Maar feit is wél gewoon dat de meeste dikzakken niet sporten, helaas. Oorzaak-gevolg. Dus het aanbod is ook erg beperkt, er valt weinig winst aan te behalen...
Zouden uberhaupt een straatverbod moeten krijgen! Eerst afvallenquote:
True that!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
Maar feit is wél gewoon dat de meeste dikzakken niet sporten, helaas. Oorzaak-gevolg. Dus het aanbod is ook erg beperkt, er valt weinig winst aan te behalen...
Plus dat er meer stof nodig is natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb in het ziekenhuis geslapen, ontbijtje gekregen. Nu even in de stad in de bieb. Straks krijg ik boerenkoolstamppot op het werk en dan do eik nog een dutje en dan weer nachtdienst. Ik voel me lichtelijk ontheemdquote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:48 schreef Sjeen het volgende:
Ow, da's balen Isa! Kun je wel ergens slapen?
Probeer maar eens aan goede (en leuke!) skikleding te komen als je dik bentquote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:31 schreef BananaPancake het volgende:
Ik vind dat hoe dan ook niet terecht BE. Beetje belachelijk idee dat alleen slanke mensen mogen sporten
Op het journaal zag ik net allemaal mensen op straat schaatsen inderdaad, zag er vreemd uitquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb in het ziekenhuis geslapen, ontbijtje gekregen. Nu even in de stad in de bieb. Straks krijg ik boerenkoolstamppot op het werk en dan do eik nog een dutje en dan weer nachtdienst. Ik voel me lichtelijk ontheemd![]()
Je kan hier op straat trouwens schaatsenJammer dat ik geen schaatsen bij me heb. En de sportschool loop ik vandaag ook al mis.
Ik moest dat googlen en nu klinkt het als iets waar ik niet zonder kanquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:51 schreef Lonaa het volgende:
Lijssie:
O: tosti met 30+ kaas, ham, ketchup
L: 200 gram hollandse garnalen, 200 gram pomelo, 50 gram sla, 60 gram cocktailsaus
T: een fruit
D: 200 gram riblap, 300 gram boontjes, 200 gram gepofte aardappel
T: 250 gram kwark met 100 gram pomelo, 150 gram gemarineerde ansjovies.
Ze zijn 1 euro bij de Dirk, Bas en Digros. En ik zag ze ook bij de Lidl voor 1,49 vandaagquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik moest dat googlen en nu klinkt het als iets waar ik niet zonder kan![]()
Lijstje!
O: 3 crackers met filet americain
L: 2 kleine desemtosti's ham/kaas
T: sperziebonen met mosterd
D: Spruitjes met ham, kaas, aardappelpuree, kipfilet
T: misschien nog wat meloen
Klinkt als een paar jaar terug, toen bleef ik na m'n nachtdienst ook in m'n piketkamertje vanwege afschuwelijke files bij sneeuw, daarna met collega's eten en naar de film. Het voelt een beetje gek, zo lang op je werk.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb in het ziekenhuis geslapen, ontbijtje gekregen. Nu even in de stad in de bieb. Straks krijg ik boerenkoolstamppot op het werk en dan do eik nog een dutje en dan weer nachtdienst. Ik voel me lichtelijk ontheemd![]()
Je kan hier op straat trouwens schaatsenJammer dat ik geen schaatsen bij me heb. En de sportschool loop ik vandaag ook al mis.
Mezelf in een duikpak hijsen was ook al zo'n feest.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Probeer maar eens aan goede (en leuke!) skikleding te komen als je dik bentSkischoenen heb ik zelf gekocht omdat met mijn dikke kuiten bijna niets past en ik eindelijk skischoenen vond die pasten. Dikke mensen skiën niet.
Daarom ben ik ook naar de bibliotheek gewandeldquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Klinkt als een paar jaar terug, toen bleef ik na m'n nachtdienst ook in m'n piketkamertje vanwege afschuwelijke files bij sneeuw, daarna met collega's eten en naar de film. Het voelt een beetje gek, zo lang op je werk.
Oooooh, de visual, BE!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
Mezelf in een duikpak hijsen was ook al zo'n feest.![]()
En toen extra lood om mijn enkels, wat vet drijft en ik kwam nauwelijks onder.
Ik was net een dobber met mijn benen omhoog.
Ik zet ze op mijn lijstje voor als we weer naar de Lidl rijdenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze zijn 1 euro bij de Dirk, Bas en Digros. En ik zag ze ook bij de Lidl voor 1,49 vandaag
Had ze zelf nog nooit eerder gehad, maar is best te pruimen.
Omgquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ok haha gelukkig. Vond t al geen uitspraak voor jouquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat het gekuch terecht was, maar wel de schoenen met extra demping.![]()
Dat is gewoon beter voor mijn enkels en knieeen enzo. Alleen het blijft toch een beetje lastig om dat hardop te zeggen, dat kan ik me ook heel goed voorstellen.
Dit was bij De Hardloopwinkel en ik ben daar verder prima geholpen hoor. En ik voelde me er ook niet naar bij verder, ik liep 3 weken later een 10km dus toen kon ik wel wat hebben. Het zag er nog niet uit als een sportvrouw, maar van binnen was ik dat wel.
Maar idd wat IJsdraakje zegt, ook de L en XL bij sportwinkels is vaak niet heel ruim bemeten. Het shirt dat ik heb van de 7-heuvelennacht is volgens mij een standaardsportshirt en het is een L-etje als ik me niet vergis maar daar zou menig M-tje zich ook prima in voelen.
En dan voel ik me echt zo 'daar heb je er weer zo eentje die ook een poging wil gaan wagen'. Dat zit waarschijnlijk veel meer tussen mijn oren dan dat er ook maar iets waar van is hoor, maar toch... dan doe ik het wel met de lidl kleding nog een tijdje.![]()
Ik ski!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Probeer maar eens aan goede (en leuke!) skikleding te komen als je dik bentSkischoenen heb ik zelf gekocht omdat met mijn dikke kuiten bijna niets past en ik eindelijk skischoenen vond die pasten. Dikke mensen skiën niet.
Ik moest voor een zwemcertificaat ooit iets van de bodem opduiken. Niemand geloofde dat/snapte waarom het me echt onmogelijk lukte om vanuit het water gewoon naar de bodem te zwemmen. Ja hallo! Ik had toen ook al een drijfkont! Net een eend, met mn beentjes in de luchtquote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet zo actief? Want heb volgens mij al aangegeven dat ik niet snel wil afvallen (volgens mij 0,2 kilo per week was het minste wat je kon kiezen).quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoe komt jou MFP zo laag uit dan?? Ik stel die steevast naar beneden bij als ik hem weer zelf een doel laat stellen. Zit nu op 1750.. handmatig dus omlaag gedaan..
Ja dat heb ik ook.. maar kom echt wel hoger uit.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet zo actief? Want heb volgens mij al aangegeven dat ik niet snel wil afvallen (volgens mij 0,2 kilo per week was het minste wat je kon kiezen).
Dan weet ik het eigenlijk ook niet.....quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook.. maar kom echt wel hoger uit.
Gewoon handmatig aanpassen dan? Kan dus welquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan weet ik het eigenlijk ook niet.....
Maar goed weet voor mijn gevoel wel dat ik niet zo laag hoef te zitten, maar soms is het lastig.
Ja zal er eens naar gaan kijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:56 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gewoon handmatig aanpassen dan? Kan dus wel
Vanaf de kant kan ik dat wel,maar in het water vanuit stilstand (wat de opdracht was) kon en kan ik dat niet, had ook idd niet zoveel techniek daarvoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:53 schreef motorbloempje het volgende:
Bij duiken in het zwembad gaat 't dan ook vooral om de techniek en de vaart die je hebt/maakt waarmee je toch, ook als je wat steviger bent (en dat was ik!) gewoon 2.5m diep kunt komen met een slag of 2.
Dat ga ik maar doen idd.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:54 schreef Artoo het volgende:
Ik vind de sportkleding van de Lidl heel aardig! Alleen de broeken zonder koordje zijn me wel net te groot als ik er in wil hardlopen (zakken af), maar met een veter er in, nothing to worry about.
Ik heb ze gekoppeldquote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:26 schreef Shandaly het volgende:
Sarabi, voer je je eten ook in in de fitbit app? Welke database heb je daar geselecteerd? Ik kan er eigenlijk geen nederlandse producten/merken vinden zoals bij MFP... Kan je die twee ook met elkaar koppelen eigenlijk?
Hoe? vanuit MFP fitbit zoeken? of kan het ook andersom?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb ze gekoppeld
Dus vul het op mfp in
Kan volgens mij beide kanten opquote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:23 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Hoe? vanuit MFP fitbit zoeken? of kan het ook andersom?
Zal ook wel van startgewicht afhangen. Die van mij komt op 1400 uit zonder sporten, nou als ik dat eet zit ik over een paar maanden in de kliniek denk ik. Maar goed, ik heb dan wel een kantoorbaan dus het minst actieve niveau gekozen, maar verder fiets ik wel minstens een uur per dag en daarnaast dus nog sporten.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook.. maar kom echt wel hoger uit.
Ik weet toevallig dat mijn startgewicht lager is dan dat van Sarabi, dus dan zou het eigenlijk andersom moeten zijn, dat zij hoger uit komt dan ik.. Misschien dat lengte mee speelt?? Ik ben wel langer dan Sarabi namelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zal ook wel van startgewicht afhangen. Die van mij komt op 1400 uit zonder sporten, nou als ik dat eet zit ik over een paar maanden in de kliniek denk ik. Maar goed, ik heb dan wel een kantoorbaan dus het minst actieve niveau gekozen, maar verder fiets ik wel minstens een uur per dag en daarnaast dus nog sporten.
Dat jullie het even wetentwitter:waaromweetikdit twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 22:01:02Je verbrandt de meeste calorieën met de 'sport' paaldansen. reageer retweet
Ik had ook een broek aan ja!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat LO! Lekker vasthouden!.
En ik las fietsen met broekbedtijd...
Ik ben benieuwd of de avondweging klopte net en wat het dan morgen is. Want waarschijnlijk een LTL morgen en dus bijna drie kilo "afgevallen" in vier dagen!
yay!quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:01 schreef Stormqueen het volgende:
De weegschaal haperde even op 72,8. Dat leek me niet zo realistisch. 73,5 it is! En meteen de maten even opgenomen, 96-78-98. Om goed in leuke kleding te passen moet de taille dus nog wat omlaag.
Maar nu ben ik dus echt, echt 25 kilo afgevallenen BMI nu 26
quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:01 schreef Stormqueen het volgende:
De weegschaal haperde even op 72,8. Dat leek me niet zo realistisch. 73,5 it is! En meteen de maten even opgenomen, 96-78-98. Om goed in leuke kleding te passen moet de taille dus nog wat omlaag.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:38 schreef Isabeau het volgende:
Wie nog een goed dieet zoekt: http://health.usnews.com/best-diet/best-overall-diets
Ik kwam via via op die site en direct naar mijn vriend gestuurd omdat zijn zus helemaal fan is van het paleodieet en weight watchers helemaal afkraakteZoek het paleodieet in het lijstje
quote:Weight Watchers Diet ranked #4 in Best Diets Overall.
Paleo Diet ranked #36 in Best Diets Overall.
38 diets were evaluated with input from a panel of health experts.
nais! En je brengt me op goede ideeënquote:Op woensdag 6 januari 2016 07:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wauw wat goed. En nu zo houden hequote:Op woensdag 6 januari 2016 07:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat góéd!quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:01 schreef Stormqueen het volgende:
billenquote:Op woensdag 6 januari 2016 08:45 schreef Sjeen het volgende:
We hebben echt een andere vorm SQ
95-72-111
ja, ik ben meer appel en jij meer peer zo te zienquote:Op woensdag 6 januari 2016 08:45 schreef Sjeen het volgende:
We hebben echt een andere vorm SQ
95-72-111
ik weet niet wat ik ben. Toen ik slank was was ik een plank met billen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik ben meer appel en jij meer peer zo te zien
quote:Op woensdag 6 januari 2016 07:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat zit er in jouw salade?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Planning:
O: mobloats
L: paprikapastasalade
B: 10km fietsen en met de hond lopen
D: rijstschotel met worst en courgette
Zelfde als gisteren dus, maar dan zonder sport.
nu weer normaal doen he!quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:07 schreef Lonaa het volgende:
SQ
Ik at gisterenavond snel nog ALL THE THINGS. dat heeft iig als voordeel dat nu alle lekkere zoetigheid echt op is. So yeah.
40 gram (ongekookt gewogen) volkoren speltpastaquote:
Ik geloofde eerst bijna dat het gezond was.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, ik had het ook niet over paleo. Maar mensen vallen ook af op sapkuren. Ja, dat maakt het niet gezond natuurlijk.
Yes. Lijstje vandaag:quote:
Dankjewelquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:48 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
40 gram (ongekookt gewogen) volkoren speltpasta
60 gram zachte geitenkaas in stukjes
50 gram gerookte kip in blokjes
1/3e rode paprika in blokjes
1/3e gele paprika in blokjes
10 romaatjes gehalveerd
lente ui in ringetjes
flinke dot veldsla of een veldslamelange
dressing van olijfolie, wittewijnazijn, honing en grove mosterd
450 kcal
Ik had dit al eens uitgetypt voor in de OP maar ja..
Neejanee. Extremen heb je altijd. Maar ik geloof niet in dat hele "blabla verandering maken die je je leven kunt volhouden". Ik kan nog zo vol goede moed zitten, maar dan komt er weer een periode dat ik ruzie heb met mezelf en uit bed komen al een prestatie is en dan is geen enkele verandering blijvend.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nu weer normaal doen he!
Dp, wat fijn dat je de flow weer te pakken hebt!
Ik geloof overigens wel in goede en slechte eetpatronen / diëten, net als sunny. Je kunt verrot slecht eten en nog afvallen. Maakt dat je eetpatroon dan oké?
Qua prijs valt het heel erg mee als je niet 100% Paleo doet, ik zie het meer als een richtlijn dan een dieet. Ik weet niet precies wie het was (Icon doet mij vermoeden dat jij het was), maar er kwam hier iemand met een paar quotes van een dr. Pollen? en een verhaal over "clean & lean" eten wat beschikbaar is op dat tijdstip (Zoals Oma).quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Paleo is toch in principe ook geen slecht eetpatroon? Ik zou het zelf heel duur vinden en veel moeite en daarom moeilijk vol te houden, maar ik snap wel het idee van veel zaden en noten en groenten eten.
Is dat geen vocht als het zo snel weg is? Werkt wel motiverend om te zien zeker!quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:58 schreef Sarabi het volgende:
Weer een halve kilo minder sinds gisteren
De weegschaal liet zelfs heel even 1,5 kilo minder zien, dus die feestdagkilo's zullen zo goed als weg zijn.
Lijkt mij welquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:59 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Is dat geen vocht als het zo snel weg is? Werkt wel motiverend om te zien zeker!
Dat je daar zin aan hebt zou altijd blijven, wen er maar aan en leer maar nee zeggen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:49 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik geloofde eerst bijna dat het gezond was.
Het lukt mij gewoon niet, normale hoeveelheden eten. Er is steeds een stemmetje dat zegt dat ik zin heb in veel chocolade, chips, jullie kennen het spul. Ik moet wennen.
Mwoah.. ik kan er echt van afkicken hoor. Dan taal ik er dus totaal níet naar en kan ik me prima inhouden. Heeft wel ff wat tijd en volharding nodig voor het zo ver is, maar er is hoopquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:00 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat je daar zin aan hebt zou altijd blijven, wen er maar aan en leer maar nee zeggen.
Maar dat is voor bijna iedereen moeilijk hoor, de eerste weken! Je moet vaak echt even afkicken. Het is ook niet niks om het patroon van zo'n essentiele handeling als eten, wat je toch elke dag moet doen, drastisch om te gooien. Dat vergt wat doorzetting en omschakelen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:49 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik geloofde eerst bijna dat het gezond was.
Het lukt mij gewoon niet, normale hoeveelheden eten. Er is steeds een stemmetje dat zegt dat ik zin heb in veel chocolade, chips, jullie kennen het spul. Ik moet wennen.
Voor mij is er nog geen moment geweest dat ik zei: Heb ik echt even geen zin in.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mwoah.. ik kan er echt van afkicken hoor. Dan taal ik er dus totaal níet naar en kan ik me prima inhouden. Heeft wel ff wat tijd en volharding nodig voor het zo ver is, maar er is hoop
Ja daar heb je gelijk in. Ik schrik er wel altijd weer van hoe duur noten zijnquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Qua prijs valt het heel erg mee als je niet 100% Paleo doet, ik zie het meer als een richtlijn dan een dieet. Ik weet niet precies wie het was (Icon doet mij vermoeden dat jij het was), maar er kwam hier iemand met een paar quotes van een dr. Pollen? en een verhaal over "clean & lean" eten wat beschikbaar is op dat tijdstip (Zoals Oma).
Ik denk dat je dan al vrij rap op een Paleo/Primal-like dieet zit (wil ik niet mee zeggen dat Oma zo oud is als een dino), en als je met de seizoenen mee eet qua groenten hoeft het echt niet heel duur te zijn.
Volgens de échte die-hard overdreven caveman zou ik waarschijnlijk een totaal niet Paleo wijze eten. Maar ik heb nou eenmaal geen zin en tijd om het bos in te gaan om een buffel neer te knuppelen en paddestoelen te plukken.
Het scheelt ook een hoop als je het lekker op de markt haalt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Ik schrik er wel altijd weer van hoe duur noten zijnGelukkig hebben mijn schoonouders een walnotenboom en hebben we net weer een enorme plastic tas vol met noten meegekregen
Het is vooral dat het uit je patroon gaat denk ik. Als iemand mij zou vragen: hee heb je zin in een reep chocolade? Dan zou ik vast wel ja zeggen. Maar ik vind het niet meer normaal om eens per week zo iets te kopen dus als ik het niet eet mis ik het ook niet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Voor mij is er nog geen moment geweest dat ik zei: Heb ik echt even geen zin in.
Maar de wil is groter dan dat.
Kan nog komenquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Voor mij is er nog geen moment geweest dat ik zei: Heb ik echt even geen zin in.
Maar de wil is groter dan dat.
Afgekickt ben ik overigens wel van alle zoetigheid (waardoor fruit bijv veel lekkerder is dan voorheen.)
Nee, de markt is juist enorm duur in Utrecht. Ik haal het bij de multiculturele supermarkt, dat gaat ook nog wel, maar toch 14 euro voor een kilo amandelen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het scheelt ook een hoop als je het lekker op de markt haalt.
Absoluut, een halve kilo vet op een dag kwijtraken lukt je alleen als je extreme obesitas hebt en dan nog is het best challengingquote:Op woensdag 6 januari 2016 10:59 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Is dat geen vocht als het zo snel weg is? Werkt wel motiverend om te zien zeker!
Mwah, je hebt ook echt niet veel noten nodig op een dag he. Dat heft elkaar opquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Ik schrik er wel altijd weer van hoe duur noten zijnGelukkig hebben mijn schoonouders een walnotenboom en hebben we net weer een enorme plastic tas vol met noten meegekregen
Als je inderdaad amandelbroden etc wil gaan bakken is het wel heel duur.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, de markt is juist enorm duur in Utrecht. Ik haal het bij de multiculturele supermarkt, dat gaat ook nog wel, maar toch 14 euro voor een kilo amandelen.
Yep, vandaar dat ik ook veel 'schommel'.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Absoluut, een halve kilo vet op een dag kwijtraken lukt je alleen als je extreme obesitas hebt en dan nog is het best challengingElke dag wegen resulteert ook vaak in een hartslag-achtige grafiek, soms schiet je omlaag en soms schiet je omhoog. Zolang de trendlijn maar omlaag gaat
Nee, gewoon een handje van 5-10 gram nootjes af en toequote:Op woensdag 6 januari 2016 11:09 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als je inderdaad amandelbroden etc wil gaan bakken is het wel heel duur.
Maar ik geloof er dan ook niet in dat een cavemen een amandelbrood stond te bakken.
Zelfs een van mijn favorieten; de "bananenpannekoek" vind ik zeer twijfelachtig Paleo.
Super lekker en makkelijkquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
Dat heb ik nou nog nooit op, een bananenpannekoek
Zo verschrikkelijk fijn he, handje blauwe bessen erbij.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
Dat heb ik nou nog nooit op, een bananenpannekoek
Dat heb ik gelukkig ook! Buik is wel minder, ook al laat mijn gewicht geen verandering zien..quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:12 schreef Sarabi het volgende:
Merk sowieso dat ik een stuk minder opgeblazen ben.
Wat voelt dat toch altijd k*t.
ik eet max. 2x in de week deegproducten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, gewoon een handje van 5-10 gram nootjes af en toeAmandelmeel of amandelmelk snap ik nooit echt inderdaad.
Maar ik heb het net even opgezocht, als je een echt paleodieet volgt, wordt aangeraden 100g vlees, 100g vis/ei, 100g noten, 100-200g groente, 100g fruit per dag. Dat is toch wel een stukje duurder dan als je grootste kcal bron uit meel of aardappelen of pasta bestaatMaar aan de andere kant heft het elkaar wel weer op als je dan geen lekkernijen op het station haalt of dure verleidingen bij de Albert Heijn en zo.
Ik laat die altijd aanbakken......maar goed dat heb ik ook met pannenkoeken.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Super lekker en makkelijkEi en banaan samen blenderen en bakken maar..
Dat gebeurt wel snel ja.. Ik doe altijd heel langzaam garen met wat kokosolie.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik laat die altijd aanbakken......maar goed dat heb ik ook met pannenkoeken.
Misschien weer eens een nieuwe goede pan kopen.
In Utrecht haal je het bij de Turkse supermarktquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het scheelt ook een hoop als je het lekker op de markt haalt.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:36 schreef Tally het volgende:
[..]
In Utrecht haal je het bij de Turkse supermarkt
Ik vind er de kip shoarma zo lekkerquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]Die van ons is 'multicultureel' trouwens, niet Turks
Wij bleken laatst handzeep uit Azerbeidzjan te hebben
Maar ook veel producten uit het Oostblok en zo. Heel chille winkel! Vooral ook omdat er alleen groente en fruit te koop is die op dat moment goedkoop is maar dus ook goed rijp. Je moet wel even goed opletten dat er niet iets rottends tussen zit, maar wel altijd veeel meer smaak dan bij de AH. En het vlees is ook super!
quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
voor SQ!
Envoor mijzelf
. The zone is back
Ik geloof niet in goede en slechte diëten, overall. Wel in goede diëten voor mij en slechte diëten voor mij. Die weer verschillen met wat voor een ander goed en slecht is.
Uiteindelijk gaat het er om dat je iets vindt dat niet zo heel lastig is vol te houden en dat je het vertrouwen geeft dat het mogelijk is, die 5 verliezen, die volgende 5, misschien wel 10 keer 5.
Als dat voor jou een dieet is, waarbij je strikt om de 4 uur de vogeltjesdans moet doen, hell, go with it. Valt er ooit te bewijzen dat de vogeltjesdans bijdraagt aan afvallen? Vast niet, maar afvallen zit toch meer tussen de oren dan waar dan ook.
Bij strikt binnen de lijntjes kan er best veel heb ik gemerkt in de afgelopen jarenquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]voor the zone.
Ik at sinds 2 jan strikt binnen de lijntjes en ben tot mijn schrik de schade van een maand nergens op letten alweer kwijt
Onze lijntjes staan wel op een heel andere plek hoor mop. Wat ik erbinnen noem is in jouw Zone een tweedagenmenu.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bij strikt binnen de lijntjes kan er best veel heb ik gemerkt in de afgelopen jaren
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Die meneer van Fat, Sick and Nearly Dead ging er behoorlijk op vooruit op zijn sapdieet.quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, ik had het ook niet over paleo. Maar mensen vallen ook af op sapkuren. Ja, dat maakt het niet gezond natuurlijk.
Klinkt goed. Sowieso bonen e.d. Er gaat hier bijna geen salade meer in zonder witte bonen, kidneybonen, sperziebonen, gekke bonenvandeturk of kikkererwten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:01 schreef Lonaa het volgende:
300 gram gare boontjes in koekenpan, blikje tonijn, peper, citroensap, knoflook, ui = prima lunch.
Ik keek net terug in de app en volgens mij heeft de weegschaal sinds half april niet zo laag gescoord.quote:
Maakt toch niet uit. Iedereen eigen lijntjesquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onze lijntjes staan wel op een heel andere plek hoor mop. Wat ik erbinnen noem is in jouw Zone een tweedagenmenu.
Misschien moet je het niet als losse pogingen zien die faalden maar gewoon als hump in the road. Schommelingen of slechte dagen/weken zal je altijd hebben, geen reden om dan meteen op te geven!quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:17 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind het wel weer spannend. Bij de vorige pogingen kwam ik niet verder dan 74,3, dus als ik daar nu onder zou komen zou dat al een mijlpaal zijn
Vanochtend was het 75,4.
Ik ben wel wat kritisch met bonen hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klinkt goed. Sowieso bonen e.d. Er gaat hier bijna geen salade meer in zonder witte bonen, kidneybonen, sperziebonen, gekke bonenvandeturk of kikkererwten.
Hecht je niet wat veel waarde aan die data van de weegschaal? Zo nauwkeurig is dat toch allemaal niet?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:25 schreef LadyOracle het volgende:
Ik zat vanochtend op 82.9, maar met een heel laag vochtpercentage. Moet dus even een paar glazen extra wegtanken vandaag... Ik merk dat het op sportdagen moeilijk aan te vullen valt. Ik drink voor mijn gevoel echt niet weinig, maar blijkbaar zweet ik nog veel meer...
Als mijn vochtpercentage opeens 33 is in plaats van 43 en mijn vetpercentage van 40 naar 49 schiet, is dat wel een te groot verschil voor zomaar een schommeling. Normaliter schommelt ie niet veel hoor. Of de metingen kloppen weet ik niet, maar hij is wel heel consequent buiten sportdagen. (Vet is normaal tussen 39 en 41)quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hecht je niet wat veel waarde aan die data van de weegschaal? Zo nauwkeurig is dat toch allemaal niet?
Alhoewel meer water drinken natuurlijk (bijna) nooit kwaad kan
Ik hou van alle bonen die ik ooit gegeten heb.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben wel wat kritisch met bonen hoor.![]()
Eigenlijk hou ik alleen van sperziebonen en peultjes
Hoe meet zo'n ding je vochtpercentage?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:25 schreef LadyOracle het volgende:
Ik zat vanochtend op 82.9, maar met een heel laag vochtpercentage. Moet dus even een paar glazen extra wegtanken vandaag... Ik merk dat het op sportdagen moeilijk aan te vullen valt. Ik drink voor mijn gevoel echt niet weinig, maar blijkbaar zweet ik nog veel meer...
ik interpreteer dat anders hoor, dat ding ziet vocht kennelijk voor vet aan. Je gewicht is niet gekelderd, dus zou je overnight uit 8 kilo méér vet bestaan dan gisteren?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:42 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als mijn vochtpercentage opeens 33 is in plaats van 43 en mijn vetpercentage van 40 naar 49 schiet, is dat wel een te groot verschil voor zomaar een schommeling. Normaliter schommelt ie niet veel hoor. Of de metingen kloppen weet ik niet, maar hij is wel heel consequent buiten sportdagen. (Vet is normaal tussen 39 en 41)
Er is geen vet bij, maar wel vocht weg. Dus relatief gezien heb ik meer vet. En ik woog ook iets minder.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik interpreteer dat anders hoor, dat ding ziet vocht kennelijk voor vet aan. Je gewicht is niet gekelderd, dus zou je overnight uit 8 kilo méér vet bestaan dan gisteren?
Behoorlijke hump dan, want altijd eindigde ik rond mijn startgewicht. Ik was eigenlijk altijd langer weer op dat gewicht dan ik erover deed om af te vallen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien moet je het niet als losse pogingen zien die faalden maar gewoon als hump in the road. Schommelingen of slechte dagen/weken zal je altijd hebben, geen reden om dan meteen op te geven!
Ja maar dat is precies wat ik bedoel, kennelijk ben je dan heel streng begonnen en op een gegeven moment weer totaal gestopt?quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Behoorlijke hump dan, want altijd eindigde ik rond mijn startgewicht. Ik was eigenlijk altijd langer weer op dat gewicht dan ik erover deed om af te vallen.
Nee, het ding zegt ook gewoon dat je gisteren voor 40% uit vet bestond en vandaag voor 49%.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:08 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Er is geen vet bij, maar wel vocht weg. Dus relatief gezien heb ik meer vet. En ik woog ook iets minder.
Ik heb dit echt alleen na intensieve sportdagen. Normaal nooit. Voor ik sportte was het gewoon iedere dag hetzelfde.
Neequote:Op woensdag 6 januari 2016 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is het daar warmer van geworden?
Dat snap ik. En ik geloof onmiddellijk dat het niet een perfecte meting is, maar als iedere keer zoiets gebeurt na een dag sporten, denk ik nog steeds dat het geen toeval is en wel iets zegt over mijn vochtconsumptie.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, het ding zegt ook gewoon dat je gisteren voor 40% uit vet bestond en vandaag voor 49%.
Tenzij je gewicht ook in dezelfde verhoudingen is afgenomen. Het is onmogelijk om overnight 8 kilo vocht in vet om te zetten. Reken het maar na.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is het daar warmer van geworden?
Nee, ik doe het ook niet, maar mijn ritme terugvinden na een maand eignelijk niet opletten valt me zwaarder dan verwacht. Ben me daar vooral erg bewust van.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Doe het nietmorgen voel je je weer ellendig als je dat doet
ja, dat geloof ik wel. Ik denk dat dat voor mij ook een lastige gaat worden. Ben ook nogal van het alles of niks.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, ik doe het ook niet, maar mijn ritme terugvinden na een maand eignelijk niet opletten valt me zwaarder dan verwacht. Ben me daar vooral erg bewust van.
Ik wil geloof ik ook niet heel erg afvallen, maar op gewicht blijven, dus kan ik wel wat extra eten, maar niet de hele tijd. En die middenweg is moeilijk
Ik zou zweren dat ik nog aardappelen had, maar niet dus.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:12 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje aangepast, want vrouw is ziek. Dus ik kook vanavond met meuk die ik nog in de kast heb liggen.
O: Kersen-banaan smoothie
T: BWL #17
L: Pompoensoep & kikkererwtensalade
D: Courgettestamppot met gerookte zalm
T: Bakje skyr met een banaan
Kun je niet iets lekkers zoeken wat je wel kan eten zonder te veel binnen te krijgen? Rauwkost met een mager dipje of kauwgom met een smaakje? Iets anders eten is voor mij in ieder geval altijd makkelijker dan helemaal niet eten.quote:
Het allerlekkerste smaakje thee wil bij mij ook nog wel eens helpenquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:15 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Kun je niet iets lekkers zoeken wat je wel kan eten zonder te veel binnen te krijgen? Rauwkost met een mager dipje of kauwgom met een smaakje? Iets anders eten is voor mij in ieder geval altijd makkelijker dan helemaal niet eten.
Ik ga t meestal te lijf met grote hoeveelheden thee, niet per se de lekkerste smaak.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het allerlekkerste smaakje thee wil bij mij ook nog wel eens helpen
Kauwgomquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:15 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Kun je niet iets lekkers zoeken wat je wel kan eten zonder te veel binnen te krijgen? Rauwkost met een mager dipje of kauwgom met een smaakje? Iets anders eten is voor mij in ieder geval altijd makkelijker dan helemaal niet eten.
Thee of water heeft bij mij ook geen zin.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het echt knap dat er kennelijk zoveel mensen bestaan die snaaizin met thee weten te onderdrukkenHet enige wat bij mij helpt is ontzettende afleiding, want mijn snaaizin zit altijd tussen de oren
Ik zie het al voor me op mijn werk.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:34 schreef Sjeen het volgende:
Thee helpt echt niet tegen cravings hier, naar bed gaan vaak wel. Maar ja, dat doe je ook niet zo snel midden op de dag... Dus ik at vandaag 3 wafels
Snelwegen zijn helemaal goed berijdbaar!quote:Op donderdag 7 januari 2016 06:24 schreef Lonaa het volgende:
Iemand hier enig idee hoe de snelwegen eruit zien in het Noorden?
Gezien de lege pot chocolastjes werkt thee hier ook niet altijd even goed hoor..quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het echt knap dat er kennelijk zoveel mensen bestaan die snaaizin met thee weten te onderdrukkenHet enige wat bij mij helpt is ontzettende afleiding, want mijn snaaizin zit altijd tussen de oren
Tja, de ene vreetbui is de andere vreetbui niet ook, soms helpt er niksquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |