Alieda-R | maandag 4 januari 2016 @ 22:24 |
In Groningen, Drenthe en Friesland rijden de hele nacht treinen om ijzelvorming aan de bovenleidingen te voorkomen. Er mogen geen passagiers mee. Dit hebben de vervoerders NS en Arriva laten weten. Wanneer ijzel aankoekt op de bovenleiding, kan dat de stroomvoorziening van de trein belemmeren omdat er geen contact meer wordt gemaakt. NS en Arriva hopen met dit besluit zoveel mogelijk problemen te voorkomen in de dinsdagochtendspits. Bron: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ijzel-in-het-noorden Omwonenden van verschillende stations zijn op facebook al aan het klagen, zijn bang dat hun nachtrust verstoord zal worden | |
gogosweden | maandag 4 januari 2016 @ 22:26 |
![]() | |
BasEnAad | maandag 4 januari 2016 @ 22:29 |
Nederland zeikland | |
Lucky2Bastard | maandag 4 januari 2016 @ 22:33 |
Tering Jantje. | |
Postbus100 | maandag 4 januari 2016 @ 22:36 |
En vervolgens weer klagen dat de NS vertraging heeft ![]() | |
Alieda-R | maandag 4 januari 2016 @ 22:36 |
Lijkt mij dat die treinen echt niet gaan stoppen op de stations. Heb vooral mensen uit Veendam en Hoogezand zien klagen, zijn bang voor het geluid van de dieselmotoren. | |
Lucky2Bastard | maandag 4 januari 2016 @ 22:36 |
Of dat ze moeten staan. ![]() | |
Lucky2Bastard | maandag 4 januari 2016 @ 22:37 |
Ze weten nu toch waarom het is? Waarom dan bang zijn. | |
Snowsquall | maandag 4 januari 2016 @ 22:39 |
Dit!! Wonen er in het Noorden veel van die zeikers?? Dit is toch een unieke situatie!! En in het belang vd burgers die dan morgen wél met de trein kunnen gaan. | |
Underdoggy | maandag 4 januari 2016 @ 22:45 |
Dit plaatst die aardbevingsdiscussie in heel ander daglicht inderdaad | |
Katoenplukkert | maandag 4 januari 2016 @ 22:46 |
Die Noorderlingen moeten hun gore afmuilen houden als ze weer gaan zeiken over volle treinen dan. Idioten. Wat de NS en Arriva doen lijken mij uitstekende oplossingen. | |
gogosweden | maandag 4 januari 2016 @ 22:48 |
unieke situatie? hoe denk je dat in canada de treinen rijden, of in noorwegen? ![]() | |
Snowsquall | maandag 4 januari 2016 @ 22:49 |
![]() ![]() ![]() | |
Lunatiek | maandag 4 januari 2016 @ 22:51 |
Beter staan in de trein dan staan op het perron. Lekker laten zeiken, het vriest daar vast. Ik hoop dat ze dit ook in de rest van Nederland kunnen doen als het nodig is, maar ik vrees het ergste. | |
MMXMMX | maandag 4 januari 2016 @ 22:52 |
Hmmm mijn ervaring is dat je de treinen en auto's op een snelweg naast je huis op een gegeven moment niet meer hoort en dat je er gewoon aan wend ![]() | |
densmee | maandag 4 januari 2016 @ 22:52 |
Vroeger lieten ze de bovenleiding gewoon kortsluiting maken | |
Lucky2Bastard | maandag 4 januari 2016 @ 22:53 |
Het zou een mooie, maar tevens dure oplossing zijn. | |
#ANONIEM | maandag 4 januari 2016 @ 22:54 |
Lijkt me inderdaad ook zo, beter voor de CO uitstoot deze oplossing! Zal wel goedkoper zijn als een verwarming rond die leidingen of aan die leidingen? Of laat een fabriek waar in nachtdienst gewerkt word aan die leidingen trekken dan denk ik dat die wel warm blijven. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 22:55:35 ] | |
Woods | maandag 4 januari 2016 @ 22:57 |
Dieselmotoren? ![]() ![]() | |
Proximo | maandag 4 januari 2016 @ 23:00 |
Hadden ze maar niet aan het spoor moeten gaan wonen ![]() | |
MMXMMX | maandag 4 januari 2016 @ 23:00 |
![]() | |
Alieda-R | maandag 4 januari 2016 @ 23:01 |
Arriva gaat ook op de dieseltrajecten rijden om te voorkomen dat er een dikke ijslaag op de rails komt. | |
Horatio | maandag 4 januari 2016 @ 23:01 |
Arriva heeft alleen maar treinen met dieselmotoren. Op die trajecten is ook geen bovenleiding. Het is mij dan ook een raadsel waarom die treinen de hele nacht moeten rijden. | |
Alieda-R | maandag 4 januari 2016 @ 23:05 |
Hebben ook treinen met bovenleiding, traject Zwolle-Emmen heeft een bovenleiding. | |
admiraal_anaal | maandag 4 januari 2016 @ 23:22 |
Wat denk je van wissels schoon blijven rijden, rails vrij houden van ijs | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:18 |
Ze rijden niet de hele nacht, ieder traject slechts één of twee keer. Overigens is dit niet nieuw, dit is al wel vaker gebeurd, ook vorige winter. | |
Infection | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:19 |
Typisch Nederlands weer. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:35 |
In heel Canada ligt maar één spoorlijntje van 30km lang met bovenleiding (in Montreal, waarvan 5km in een tunnel), dus ik geloof niet dat in Canada ijsafzetting op de bovenleiding een groot probleem is ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2016 00:41:06 ] | |
Katoenplukkert | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:41 |
Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt. | |
Katoenplukkert | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:42 |
En Dordrecht-Geldermalsen heeft ook een bovenleiding. | |
-0- | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:50 |
Bovendien is ijzel ook in die landen niet heel gewoon en ontwrichtend. IJzel komt alleen voor op het grensgebied van warme en koude lucht, in echt koude landen sneeuwt het dus veel meer maar ijzel geeft ook daar grote problemen. | |
Oom_Agent | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:59 |
filmpje reactie ijzel en bovenleiding: Schrik niet van de intromuziek | |
Afhaalchinees | dinsdag 5 januari 2016 @ 07:53 |
jij snapt het uitstekend ja ![]() | |
Stokken_en_stenen | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:16 |
Idd waarom geen Diesel locomotief ervoor hangen ![]() Of stoom die hebben we ook nog ![]() | |
AgLarrr | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:21 |
Nederland ten voeten uit. Wat een dillemma ook: Geen dooitreinen, wel vertraging --> #ophef over vertraging Wel dooitreinen, geen vertraging --> #ophef over treinen in de nacht Wat een fokking mieten zijn we aan het worden hier. | |
Lunatiek | dinsdag 5 januari 2016 @ 08:59 |
Waarvan er voldoende rijvaardig zijn en op het hoofdnet mogen worden ingezet. Maar inmiddels zie ik alleen maar meldingen van treinuitval in het door ijzel gedoemde noorden. | |
ESF1Gamer | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:21 |
Niks gemerkt van die spooktreinen. Ik woon vlakbij het spoor. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:11 |
Jij wel dan? | |
Katoenplukkert | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:25 |
Alsof dat enigzins relevant is. Ze hebben iets uitgevoerd wat ik ook zou hebben beslist, dus lekker. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:29 |
Juist en jij of ik kunnen schrijven wat we willen het is toch zo, en zal ook wel zo blijven. | |
starla | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:29 |
Ik vind het maar link hoor, wat nu als zo'n spooktrein frontaal op een andere botst? | |
Wespensteek | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:35 |
De hele nacht treinen laten rijden en uiteindelijk rijden er overdag toch geen treinen door de ijzel waarschijnlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:46 |
Zou het werkelijk? Ik zou er niet raar van opkijken als het zo zou zijn of was. | |
Heilwasser | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:47 |
Ach ja, de klaagvolkeren in het noorden, met hun 'aardbevingen'. | |
Wespensteek | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:48 |
De NS vind ik zo betrouwbaar dat dat de waarschijnlijke uitkomst is volgens mij, kan ook zijn dat zo'n trein kapot gaat en het spoor gaat blokkeren of zo | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:51 |
Persoonlijk denk ik niet alleen de NS, zullen wel meer zo denken of zijn vermoed ik? | |
Hammer-of-Thor | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:13 |
Pfoe, alsof het al 30 graden vriest mang. ![]() | |
-0- | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:22 |
Dan zal die er wel dwars doorheen gaan hè. | |
hottentot | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:24 |
Die mensen moeten niet zo zeiken, zijn ook routes waar gedurende de nacht de goederentreinen langsrijden, als de wind goed stond kon ik die op 1,5KM afstand al horen, maar door het bericht let men er op en neemt men het anders waar en vind men het nu wel storend. | |
IkStampOpTacos | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:13 |
Als die treinen toch rijden kan je ook net zo goed wel wat mensen meenemen toch. ![]() | |
TheThirdMark | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:25 |
Zal eerder weer te maken hebben met het extra inzet van personeel wat verplicht is op het moment dat er mensen gaan passagieren. | |
Nielsch | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:29 |
Daar heb je vooral enkel spoor waar heel af en toe eens een trein overheen sjokt. | |
Nielsch | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:54 |
off-topic: in Engeland heb je treinlijnen waar nog maar 1 keer per maand een trein overheen rijdt, met passagiers. Dit doen ze puur zodat de lijn niet opgeheven hoeft te worden; dit zou namelijk een duur politiek en juridisch proces (inclusief bezwaren) opleveren. Het minimaal openhouden kost minder dan afschaffen... dat noemen ze ook spooktreinen. | |
starla | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:08 |
Och wat stom van me, natuurlijk, spoken kunnen ook door muren ![]() | |
hottentot | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:35 |
Niet bij Scooby-Doo, maar die waren dan ook niet echt ![]() | |
Zelfscanner | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:56 |
En ze rijden niet vanaf Assen ![]() | |
Wespensteek | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:59 |
Het bericht is van gisteren dat had ik niet eens gezien, het heeft dus niet gewerkt. Blijkbaar hadden ze beter echte treinden kunnen inzetten, spooktreinen hebben niet het gewenste effect. | |
Zelfscanner | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:39 |
En alle arriva treinen rijden gewoon. Omdat ze op benzine gaan. Klein telefoontje plegen om arriva te laten pendelen tussen Groningen en Assen? Heb je tenminste iets. | |
Alieda-R | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:48 |
Diesel. Denk dat het lastig wordt om een Arriva trein die kant op te laten rijden, ze hebben voor hun eigen trajecten al te weinig materieel. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:51 |
Zou jij het doen dan, zelfs al had je het materieel, alhoewel als de prijs klopt doe ik alles denk ik? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2016 16:52:17 ] | |
BE | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:53 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:06 |
NS-machinisten mogen geen Arrivatreinen rijden, want geen bekendheid met het materieel, en de meeste Arrivamachinisten hebben geen wegbekendheid richting Assen. Dus ja. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:09 |
Ik wist niet dat ik niet mag rijden waar ik niet wegbekend ben. | |
Zelfscanner | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:00 |
Groningen Assen kan elke kleuter. 1 stuk rails totdat je Assen tegenkomt. En een telefoon heeft navigatie ![]() | |
Specularium | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:10 |
Mietjes. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:11 |
Die is oud. En sneeuw was het probleem vandaag niet. ![]() | |
Tinos85 | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:14 |
Naast het spoor gaan wonen en dan klagen over treinen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:04 |
Ligt eraan was het huis er eerst of het spoor? Als het huis er eerder stond heeft men recht van spreken vind ik, zelf als men met een andere regeling komt die anders niet geld trouwens. Dan stellen ze die mensen maar schadeloos voor vermindering van het woongenot. Maar dat is mijn mening. | |
hottentot | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:09 |
Veendam heeft pas sinds een paar jaar weer een station ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:28 |
Ja, een Arrivastation. Het spoor ligt er al 106 jaar. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:35 |
Het station echter niet neem ik aan, dat houdt in meer geluidsoverlast van optrekken en afremmen of niet? Zouden de mensen dat geweten hebben, hadden ze dan dat huis gekocht of de prijs die eraan vast hing ervoor betaald hebben? | |
hottentot | woensdag 6 januari 2016 @ 00:04 |
Op een zeldzame goederentrein (3 to 4 per week dacht ik) na is er in Veendam pas weer personenvervoer sinds 58 jaar. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 januari 2016 @ 00:16 |
En ieder weekend stampende en sissende stoomtreinen bij het STAR-station, een paar honderd meter verderop. Wat is je punt? | |
hottentot | woensdag 6 januari 2016 @ 00:17 |
Maar die rijd niet als men op bed ligt ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 januari 2016 @ 00:22 |
Feit is dat je een huis koopt bij het spoor en dan gaat klagen over treinen. Daar gaat het al mis. De plannen voor reactivatie van Veendam lagen er al jaren. En we hebben het hier over ritten om de bovenleiding schoon te houden. De dichtstbijzijnde draad hangt 25 km verderop. | |
hottentot | woensdag 6 januari 2016 @ 01:24 |
Mij zul je ook niet horen klagen ![]() | |
bianconeri | woensdag 6 januari 2016 @ 08:28 |
Vergeleken met het gezeik wat je vanuit het westen hoort is het hier in het noorden geweldig ![]() Geen gezeik over asielzoekers, geen problemen mee, weinig problemen met elkaar en ga zo maar door. Maar dit slaat in elk geval nergens op inderdaad.
![]() ![]() Wat heeft dat met Noorderlingen te maken? En wat heeft dat met deze situatie te maken? Wacht maar tot jouw huis begint te trillen en scheuren gaat vertonen waardoor het gevaarlijk wordt. | |
bianconeri | woensdag 6 januari 2016 @ 08:31 |
Zal je verbazen hoor haha ![]() |