Ze rijden niet de hele nacht, ieder traject slechts één of twee keer. Overigens is dit niet nieuw, dit is al wel vaker gebeurd, ook vorige winter.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:01 schreef Horatio het volgende:
[..]
Arriva heeft alleen maar treinen met dieselmotoren. Op die trajecten is ook geen bovenleiding. Het is mij dan ook een raadsel waarom die treinen de hele nacht moeten rijden.
In heel Canada ligt maar één spoorlijntje van 30km lang met bovenleiding (in Montreal, waarvan 5km in een tunnel), dus ik geloof niet dat in Canada ijsafzetting op de bovenleiding een groot probleem isquote:Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
unieke situatie?
hoe denk je dat in canada de treinen rijden, of in noorwegen?
Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad ook zo, beter voor de CO uitstoot deze oplossing!
Zal wel goedkoper zijn als een verwarming rond die leidingen of aan die leidingen?
Of laat een fabriek waar in nachtdienst gewerkt word aan die leidingen trekken dan denk ik dat die wel warm blijven.
En Dordrecht-Geldermalsen heeft ook een bovenleiding.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:05 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Hebben ook treinen met bovenleiding, traject Zwolle-Emmen heeft een bovenleiding.
Bovendien is ijzel ook in die landen niet heel gewoon en ontwrichtend. IJzel komt alleen voor op het grensgebied van warme en koude lucht, in echt koude landen sneeuwt het dus veel meer maar ijzel geeft ook daar grote problemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
In heel Canada ligt maar één spoorlijntje van 30km lang met bovenleiding (in Montreal, waarvan 5km in een tunnel), dus ik geloof niet dat in Canada ijsafzetting op de bovenleiding een groot probleem is
jij snapt het uitstekend jaquote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Woods het volgende:
Dieselmotoren?wat een tyfus mongolen. Het gaat om de bovenleiding
Nederland ten voeten uit. Wat een dillemma ook:quote:Op maandag 4 januari 2016 22:24 schreef Alieda-R het volgende:
Omwonenden van verschillende stations zijn op facebook al aan het klagen, zijn bang dat hun nachtrust verstoord zal worden
Waarvan er voldoende rijvaardig zijn en op het hoofdnet mogen worden ingezet.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Of stoom die hebben we ook nog(in musea)
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:41 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Alsof dat enigzins relevant is. Ze hebben iets uitgevoerd wat ik ook zou hebben beslist, dus lekker.quote:
Juist en jij of ik kunnen schrijven wat we willen het is toch zo, en zal ook wel zo blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:25 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Alsof dat enigzins relevant is. Ze hebben iets uitgevoerd wat ik ook zou hebben beslist, dus lekker.
Zou het werkelijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:35 schreef Wespensteek het volgende:
De hele nacht treinen laten rijden en uiteindelijk rijden er overdag toch geen treinen door de ijzel waarschijnlijk.
De NS vind ik zo betrouwbaar dat dat de waarschijnlijke uitkomst is volgens mij, kan ook zijn dat zo'n trein kapot gaat en het spoor gaat blokkeren of zoquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het werkelijk?
Ik zou er niet raar van opkijken als het zo zou zijn of was.
Persoonlijk denk ik niet alleen de NS, zullen wel meer zo denken of zijn vermoed ik?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De NS vind ik zo betrouwbaar dat dat de waarschijnlijke uitkomst is volgens mij, kan ook zijn dat zo'n trein kapot gaat en het spoor gaat blokkeren of zo
Dan zal die er wel dwars doorheen gaan hè.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:29 schreef starla het volgende:
Ik vind het maar link hoor, wat nu als zo'n spooktrein frontaal op een andere botst?
Die mensen moeten niet zo zeiken, zijn ook routes waar gedurende de nacht de goederentreinen langsrijden, als de wind goed stond kon ik die op 1,5KM afstand al horen, maar door het bericht let men er op en neemt men het anders waar en vind men het nu wel storend.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:36 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Lijkt mij dat die treinen echt niet gaan stoppen op de stations. Heb vooral mensen uit Veendam en Hoogezand zien klagen, zijn bang voor het geluid van de dieselmotoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |