Tering Jantje.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:24 schreef Alieda-R het volgende:
Omwonenden van verschillende stations zijn op facebook al aan het klagen, zijn bang dat hun nachtrust verstoord zal worden
Lijkt mij dat die treinen echt niet gaan stoppen op de stations. Heb vooral mensen uit Veendam en Hoogezand zien klagen, zijn bang voor het geluid van de dieselmotoren.quote:
Of dat ze moeten staan.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En vervolgens weer klagen dat de NS vertraging heeft______!
Ze weten nu toch waarom het is? Waarom dan bang zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:36 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Lijkt mij dat die treinen echt niet gaan stoppen op de stations. Heb vooral mensen uit Veendam en Hoogezand zien klagen, zijn bang voor het geluid van de dieselmotoren.
Dit!!quote:Op maandag 4 januari 2016 22:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En vervolgens weer klagen dat de NS vertraging heeft______!
Dit plaatst die aardbevingsdiscussie in heel ander daglicht inderdaadquote:Op maandag 4 januari 2016 22:39 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dit!!
Wonen er in het Noorden veel van die zeikers??
unieke situatie?quote:Op maandag 4 januari 2016 22:39 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dit!!
Wonen er in het Noorden veel van die zeikers?? Dit is toch een unieke situatie!! En in het belang vd burgers die dan morgen wél met de trein kunnen gaan.
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
unieke situatie?
hoe denk je dat in canada de treinen rijden, of in noorwegen?
Beter staan in de trein dan staan op het perron.quote:
Hmmm mijn ervaring is dat je de treinen en auto's op een snelweg naast je huis op een gegeven moment niet meer hoort en dat je er gewoon aan wendquote:Omwonenden van verschillende stations zijn op facebook al aan het klagen, zijn bang dat hun nachtrust verstoord zal worden
Het zou een mooie, maar tevens dure oplossing zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Beter staan in de trein dan staan op het perron.
Lekker laten zeiken, het vriest daar vast.
Ik hoop dat ze dit ook in de rest van Nederland kunnen doen als het nodig is, maar ik vrees het ergste.
Lijkt me inderdaad ook zo, beter voor de CO uitstoot deze oplossing!quote:Op maandag 4 januari 2016 22:46 schreef Katoenplukkert het volgende:
Die Noorderlingen moeten hun gore afmuilen houden als ze weer gaan zeiken over volle treinen dan. Idioten.
Wat de NS en Arriva doen lijken mij uitstekende oplossingen.
Hadden ze maar niet aan het spoor moeten gaan wonenquote:Op maandag 4 januari 2016 22:24 schreef Alieda-R het volgende:
Omwonenden van verschillende stations zijn op facebook al aan het klagen, zijn bang dat hun nachtrust verstoord zal worden
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Woods het volgende:
Dieselmotoren?wat een tyfus mongolen. Het gaat om de bovenleiding
Arriva gaat ook op de dieseltrajecten rijden om te voorkomen dat er een dikke ijslaag op de rails komt.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Woods het volgende:
Arriva heeft alleen maar treinen met dieselmotoren. Op die trajecten is ook geen bovenleiding. Het is mij dan ook een raadsel waarom die treinen de hele nacht moeten rijden.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Woods het volgende:
Hebben ook treinen met bovenleiding, traject Zwolle-Emmen heeft een bovenleiding.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:01 schreef Horatio het volgende:
[..]
Arriva heeft alleen maar treinen met dieselmotoren. Op die trajecten is ook geen bovenleiding. Het is mij dan ook een raadsel waarom die treinen de hele nacht moeten rijden.
Wat denk je van wissels schoon blijven rijden, rails vrij houden van ijsquote:Op maandag 4 januari 2016 23:01 schreef Horatio het volgende:
[..]
Arriva heeft alleen maar treinen met dieselmotoren. Op die trajecten is ook geen bovenleiding. Het is mij dan ook een raadsel waarom die treinen de hele nacht moeten rijden.
Ze rijden niet de hele nacht, ieder traject slechts één of twee keer. Overigens is dit niet nieuw, dit is al wel vaker gebeurd, ook vorige winter.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:01 schreef Horatio het volgende:
[..]
In heel Canada ligt maar één spoorlijntje van 30km lang met bovenleiding (in Montreal, waarvan 5km in een tunnel), dus ik geloof niet dat in Canada ijsafzetting op de bovenleiding een groot probleem isquote:Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
unieke situatie?
Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad ook zo, beter voor de CO uitstoot deze oplossing!
Zal wel goedkoper zijn als een verwarming rond die leidingen of aan die leidingen?
Of laat een fabriek waar in nachtdienst gewerkt word aan die leidingen trekken dan denk ik dat die wel warm blijven.
En Dordrecht-Geldermalsen heeft ook een bovenleiding.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:05 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Hebben ook treinen met bovenleiding, traject Zwolle-Emmen heeft een bovenleiding.
Bovendien is ijzel ook in die landen niet heel gewoon en ontwrichtend. IJzel komt alleen voor op het grensgebied van warme en koude lucht, in echt koude landen sneeuwt het dus veel meer maar ijzel geeft ook daar grote problemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
In heel Canada ligt maar één spoorlijntje van 30km lang met bovenleiding (in Montreal, waarvan 5km in een tunnel), dus ik geloof niet dat in Canada ijsafzetting op de bovenleiding een groot probleem is
jij snapt het uitstekend jaquote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Woods het volgende:
Nederland ten voeten uit. Wat een dillemma ook:quote:Op maandag 4 januari 2016 22:24 schreef Alieda-R het volgende:
Waarvan er voldoende rijvaardig zijn en op het hoofdnet mogen worden ingezet.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Of stoom die hebben we ook nog(in musea)
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:41 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Alsof dat enigzins relevant is. Ze hebben iets uitgevoerd wat ik ook zou hebben beslist, dus lekker.quote:
Juist en jij of ik kunnen schrijven wat we willen het is toch zo, en zal ook wel zo blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:25 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Alsof dat enigzins relevant is. Ze hebben iets uitgevoerd wat ik ook zou hebben beslist, dus lekker.
Zou het werkelijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:35 schreef Wespensteek het volgende:
De hele nacht treinen laten rijden en uiteindelijk rijden er overdag toch geen treinen door de ijzel waarschijnlijk.
De NS vind ik zo betrouwbaar dat dat de waarschijnlijke uitkomst is volgens mij, kan ook zijn dat zo'n trein kapot gaat en het spoor gaat blokkeren of zoquote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het werkelijk?
Ik zou er niet raar van opkijken als het zo zou zijn of was.
Persoonlijk denk ik niet alleen de NS, zullen wel meer zo denken of zijn vermoed ik?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De NS vind ik zo betrouwbaar dat dat de waarschijnlijke uitkomst is volgens mij, kan ook zijn dat zo'n trein kapot gaat en het spoor gaat blokkeren of zo
Dan zal die er wel dwars doorheen gaan hè.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:29 schreef starla het volgende:
Ik vind het maar link hoor, wat nu als zo'n spooktrein frontaal op een andere botst?
Die mensen moeten niet zo zeiken, zijn ook routes waar gedurende de nacht de goederentreinen langsrijden, als de wind goed stond kon ik die op 1,5KM afstand al horen, maar door het bericht let men er op en neemt men het anders waar en vind men het nu wel storend.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:36 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Lijkt mij dat die treinen echt niet gaan stoppen op de stations. Heb vooral mensen uit Veendam en Hoogezand zien klagen, zijn bang voor het geluid van de dieselmotoren.
Zal eerder weer te maken hebben met het extra inzet van personeel wat verplicht is op het moment dat er mensen gaan passagieren.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Als die treinen toch rijden kan je ook net zo goed wel wat mensen meenemen toch.
Daar heb je vooral enkel spoor waar heel af en toe eens een trein overheen sjokt.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
unieke situatie?
Och wat stom van me, natuurlijk, spoken kunnen ook door murenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:22 schreef -0- het volgende:
[..]
Dan zal die er wel dwars doorheen gaan hè.
Niet bij Scooby-Doo, maar die waren dan ook niet echtquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:08 schreef starla het volgende:
[..]
Och wat stom van me, natuurlijk, spoken kunnen ook door muren
Het bericht is van gisteren dat had ik niet eens gezien, het heeft dus niet gewerkt. Blijkbaar hadden ze beter echte treinden kunnen inzetten, spooktreinen hebben niet het gewenste effect.quote:
En alle arriva treinen rijden gewoon. Omdat ze op benzine gaan. Klein telefoontje plegen om arriva te laten pendelen tussen Groningen en Assen? Heb je tenminste iets.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het bericht is van gisteren dat had ik niet eens gezien, het heeft dus niet gewerkt. Blijkbaar hadden ze beter echte treinden kunnen inzetten, spooktreinen hebben niet het gewenste effect.
Diesel.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:39 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En alle arriva treinen rijden gewoon. Omdat ze op benzine gaan. Klein telefoontje plegen om arriva te laten pendelen tussen Groningen en Assen? Heb je tenminste iets.
Zou jij het doen dan, zelfs al had je het materieel, alhoewel als de prijs klopt doe ik alles denk ik?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:48 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Diesel.
Denk dat het lastig wordt om een Arriva trein die kant op te laten rijden, ze hebben voor hun eigen trajecten al te weinig materieel.
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:57 schreef Woods het volgende:
NS-machinisten mogen geen Arrivatreinen rijden, want geen bekendheid met het materieel, en de meeste Arrivamachinisten hebben geen wegbekendheid richting Assen. Dus ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:39 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En alle arriva treinen rijden gewoon. Omdat ze op benzine gaan. Klein telefoontje plegen om arriva te laten pendelen tussen Groningen en Assen? Heb je tenminste iets.
Ik wist niet dat ik niet mag rijden waar ik niet wegbekend ben.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
en de meeste Arrivamachinisten hebben geen wegbekendheid richting Assen. Dus ja.
Die is oud.quote:
Ligt eraan was het huis er eerst of het spoor?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:14 schreef Tinos85 het volgende:
Naast het spoor gaan wonen en dan klagen over treinen
Veendam heeft pas sinds een paar jaar weer een stationquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:14 schreef Tinos85 het volgende:
Naast het spoor gaan wonen en dan klagen over treinen
Ja, een Arrivastation. Het spoor ligt er al 106 jaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 23:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Veendam heeft pas sinds een paar jaar weer een station
Het station echter niet neem ik aan, dat houdt in meer geluidsoverlast van optrekken en afremmen of niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 23:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, een Arrivastation. Het spoor ligt er al 106 jaar.
Op een zeldzame goederentrein (3 to 4 per week dacht ik) na is er in Veendam pas weer personenvervoer sinds 58 jaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 23:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, een Arrivastation. Het spoor ligt er al 106 jaar.
En ieder weekend stampende en sissende stoomtreinen bij het STAR-station, een paar honderd meter verderop.quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Op een zeldzame goederentrein (3 to 4 per week dacht ik) na is er in Veendam pas weer personenvervoer sinds 58 jaar.
Maar die rijd niet als men op bed ligtquote:Op woensdag 6 januari 2016 00:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En ieder weekend stampende en sissende stoomtreinen bij het STAR-station, een paar honderd meter verderop.
Wat is je punt?
Feit is dat je een huis koopt bij het spoor en dan gaat klagen over treinen. Daar gaat het al mis. De plannen voor reactivatie van Veendam lagen er al jaren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 00:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar die rijd niet als men op bed ligt
Mij zul je ook niet horen klagenquote:Op woensdag 6 januari 2016 00:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Feit is dat je een huis koopt bij het spoor en dan gaat klagen over treinen. Daar gaat het al mis. De plannen voor reactivatie van Veendam lagen er al jaren.
En we hebben het hier over ritten om de bovenleiding schoon te houden. De dichtstbijzijnde draad hangt 25 km verderop.
Vergeleken met het gezeik wat je vanuit het westen hoort is het hier in het noorden geweldigquote:Op maandag 4 januari 2016 22:39 schreef Snowsquall het volgende:
Wonen er in het Noorden veel van die zeikers??
quote:Op maandag 4 januari 2016 22:46 schreef Katoenplukkert het volgende:
Die Noorderlingen moeten hun gore afmuilen houden als ze weer gaan zeiken over volle treinen dan. Idioten.
Wacht maar tot jouw huis begint te trillen en scheuren gaat vertonen waardoor het gevaarlijk wordt.quote:Op maandag 4 januari 2016 22:45 schreef Underdoggy het volgende:
Dit plaatst die aardbevingsdiscussie in heel ander daglicht inderdaad
Zal je verbazen hoor hahaquote:Op woensdag 6 januari 2016 00:17 schreef hottentot het volgende:
Maar die rijd niet als men op bed ligt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |