Dat is wel een probleem, want de basis van geld is dat het altijd gedekt moet zijn door goud of zilver!quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja. Geldcreatie an sich is geen probleem. Geldcreatie onafhankelijk van een politiek leiderschap ook niet. Dat een onafhankelijk instituut als de centrale bank rente int van hun kosteloos gecreëerde geld is wel een probleem. Geef een centrale bank dan gewoon een onwrikbaar jaarbedrag om de operatie draaiende te houden op voorwaarde dat ze de Geldcreatie in stap houden met de gecreëerde fisieke waarde in de vorm van de productie en diensten van een land. Waar gaat de rente heen die geïnt wordt?
Maar het hele renteconcept is niet nodig. Zeker niet vanaf een centrale bank. Dat commerciële banken rente innen vind ik nog niet eens een probleem.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rente wordt vaak als probleem gezien, maar is het niet. Rente wordt pas een probleem als je meer leent dan je aan rendement uit je lening kunt halen.
Er wordt vaak geopperd dat rente niet gecreerd wordt. Dat klopt, maar dat hoeft ook niet. Het geld waarmee je rente betaalt verdwijnt niet uit de economie, dat wordt in feite continu rond gepompt.
Als we de FED als voorbeeld nemen: daar gaat de rente naar de staatskas.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja. Geldcreatie an sich is geen probleem. Geldcreatie onafhankelijk van een politiek leiderschap ook niet. Dat een onafhankelijk instituut als de centrale bank rente int van hun kosteloos gecreëerde geld is wel een probleem. Geef een centrale bank dan gewoon een onwrikbaar jaarbedrag om de operatie draaiende te houden op voorwaarde dat ze de Geldcreatie in stap houden met de gecreëerde fisieke waarde in de vorm van de productie en diensten van een land. Waar gaat de rente heen die geïnt wordt?
Heel simpel voorbeeld:quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:34 schreef jogy het volgende:
En hoe kan je rente afbetalen als al het uitgegeven geld al gebaseerd is op rente?
Nee, dat is niet waar.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem, want de basis van geld is dat het altijd gedekt moet zijn door goud of zilver!
Zonder renteconcept zou het geld gratis zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar het hele renteconcept is niet nodig. Zeker niet vanaf een centrale bank. Dat commerciële banken rente innen vind ik nog niet eens een probleem.
Je kunt ook naar een dictatuur verhuizenquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik wil dat Nederland een dictatuur wordt
Hebben ze vroeger al eens geprobeerd:quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:35 schreef jogy het volgende:
Ik zou er bijna oerchristen of moslim van worden.
Er zitten nog wel een paar dictators werkeloos thuis.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik wil dat Nederland een dictatuur wordt
Keep trolling man, met je 'zonder rente zou geld gratis zijn'.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar.
Geld is begonnen als schuld.
En dan praat je over duizenden jaren terug toen we handel gingen drijven.
Dat ging in het begin door goederen gelijk over te steken, maar omdat dat niet handig is kwamen er schuldbekentenissen. In het begin in de vorm van kleitabletten en dergelijke waar de schuld op geschreven stond. Later is dat gestandariseerd door een bepaald fysiek ruilmiddel te gebruiken dat iedereen accepteert. Bij ons was dat goud en zilver. Inheemse volken gebruiken bijv. schelpen voor datzelfde doel.
Op een gegeven moment is men dat goud gaan opslaan en werden er papieren uitgedeeld die dat goud zouden vertegenwoordigen.
Dat verwaterde doordat de vraag naar geld groter werd dan we aan goud hebben.
Tot het moment dat het goud werd losgelaten.
In de meeste landen is de centrale bank van de overheid en de kredietverstrekkers zijn ook niet echt geheimzinnig, in Nederland zijn dat eigenlijk jij en ik voornamelijk via pensioenfondsen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, als je als overheid afhankelijk bent van een centrale bank (of de mensen erachter die de financiën hebben om deze leningen weer aan de centrale banken te verlenen) voor je leningen en deze dus wel of niet gegeven zouden kunnen worden dan weet ik niet wie er de daadwerkelijke macht heeft. Ik ben hartstikke vrij om te werken of niet te werken alleen hangt mijn financiële bewegingsvrijheid daar wel vanaf. Ik ben vrij om een huisje boompje beestje te hebben en geld te verdienen of er de brui aan te geven en hartstikke vrij onder een brug te gaan slapen. Voor mij zijn de consequenties te overzien maar als je dezelfde keuze hebt als land dan zijn de overwegingen misschien wat groter.
Je kunt ook gewoon reageren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:35 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Keep trolling man, met je 'zonder rente zou geld gratis zijn'.
Bijna de hele docu gezien, wat een onzin. Werkelijk geen enkel feit, enkel suggesties en korte clipjes zonder toelichting. Neem de Bush "New World Order" video, enkel de stukjes die smeuig zijn worden eruit geknipt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:49 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Tip, kijk deze docu eens:
Heeft voor mij ook een aantal dingen inzichtelijker gemaakt, daar ik nog niet zo lang geleden ongeveer net als jij erin stond.
Ben nog steeds wel overtuigd van dat het allemaal wat genuanceerder zit dan dingen in de conspiracywereld worden afgeschilderd, maar het idee van zo'n schaduwregering wordt in een docu als deze wat mij betreft wel aardig goed aangetoond.
zo'n chip in je armen gebruiken ze toch al in clubs, je kan hem opladen ,laten we zeggen 50 euro en als je drinken haalt scannen ze de rekening eraf.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:53 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Bijna de hele docu gezien, wat een onzin. Werkelijk geen enkel feit, enkel suggesties en korte clipjes zonder toelichting. Neem de Bush "New World Order" video, enkel de stukjes die smeuig zijn worden eruit geknipt.
En dan al die shit over chips in je arm en zo, nee sorry, dit is gewoon weer zo'n 13 in een dozijn knip-en-plak docu waar youtube mee vol staat.
Oh, en ironisch dat iedereen hysterisch zit te klappen en te gillen om die nepkomediant met z'n domme mening. Iets over domme massa enzo.
Wat schuif het, ik maak wel een mooie dictatuur van Nederland, (Ik ben alleen niet werkeloos.)quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zitten nog wel een paar dictators werkeloos thuis.
goede jetfighters kopen van de Russen ipv die modelbouw troep uit de USAquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:56 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Wat schuif het, ik maak wel een mooie dictatuur van Nederland, (Ik ben alleen niet werkeloos.)
Eerste wat ik ga doen is weer de studiefinanciering invoeren, onderwijs en innovatie meer subsidiëren, afschaffen van de publieke omroep, twee kinderbeleid, mensen de keuze geven voor maar één paspoort kiezen of anders opdonderen, nieuwvolkslied invoeren (TheRabbitsong), 1 uur per dag verplicht indien men er lichamelijk toe in staat is te bewegen voor elke Nederlander, gratis zorg en eigen medicijnfabrieken.
En iedereen verplichten 4 uur per week naar een cursus te gaan hoe word ik een sociale burger in Nederland en hoe kan ik mijn andere Nederlanders van dienst zijn.
Fabrieken te ontwikkelen en te bouwen die individuele consument producten (op maat) kunnen gaan leveren zoals auto's meubels tv en telefoons. Snelbouw en snel demontagebouw geen langdurige of duurzaam bouw meer en het renoveren van bedrijfspanden naar woonpanden
Banden aanhalen of verbeteren met China Rusland Iran om handel te kunnen drijven.
Dit zijn slechts de eerste centimeters van mijn "ijs"berg aan veranderingen onder mijn dictatorschap.
Allemaal verdedigingsmechanismen waardoor je zo reageert! Het idee van een geheime wereld elite kun je gewoon niet verdragen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:53 schreef JimmyDean het volgende:
Bijna de hele docu gezien, wat een onzin. Werkelijk geen enkel feit, enkel suggesties en korte clipjes zonder toelichting. Neem de Bush "New World Order" video, enkel de stukjes die smeuig zijn worden eruit geknipt.
En dan al die shit over chips in je arm en zo, nee sorry, dit is gewoon weer zo'n 13 in een dozijn knip-en-plak docu waar youtube mee vol staat.
Oh, en ironisch dat iedereen hysterisch zit te klappen en te gillen om die nepkomediant met z'n domme mening. Iets over domme massa enzo.
Zonder rente zou geld JUIST waarde hebben, waarde die zich zou ontlenen als het aan de goudstandaard teruggekoppeld zou worden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon reageren.
Kennelijk heb je geen tegenargument.
Sterker nog, ik zou willen dat er een groepje capabele mensen was die de boel in grote lijnen een beetje bestuurd. Ik heb liever Rothschild en Rockefeller dan Rutte en Roemer.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:58 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Allemaal verdedigingsmechanismen waardoor je zo reageert! Het idee van een geheime wereld elite kun je gewoon niet verdragen.
Klinkt eerlijk gezegd heel goed.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:56 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Wat schuif het, ik maak wel een mooie dictatuur van Nederland, (Ik ben alleen niet werkeloos.)
Eerste wat ik ga doen is weer de studiefinanciering invoeren, onderwijs en innovatie meer subsidiëren, afschaffen van de publieke omroep, twee kinderbeleid, mensen de keuze geven voor maar één paspoort kiezen of anders opdonderen, nieuwvolkslied invoeren (TheRabbitsong), 1 uur per dag verplicht indien men er lichamelijk toe in staat is te bewegen voor elke Nederlander, gratis zorg en eigen medicijnfabrieken.
En iedereen verplichten 4 uur per week naar een cursus te gaan hoe word ik een sociale burger in Nederland en hoe kan ik mijn andere Nederlanders van dienst zijn.
Fabrieken te ontwikkelen en te bouwen die individuele consument producten (op maat) kunnen gaan leveren zoals auto's meubels tv en telefoons. Snelbouw en snel demontagebouw geen langdurige of duurzaam bouw meer en het renoveren van bedrijfspanden naar woonpanden
Banden aanhalen of verbeteren met China Rusland Iran om handel te kunnen drijven.
Dit zijn slechts de eerste centimeters van mijn "ijs"berg aan veranderingen onder mijn dictatorschap.
Ik zou denk ik een vreselijke dictator zijn voor de kwaadwillenden in dit land. Die zal ik als een ware tyran behandelen, zodat ze niets maar dan ook niets meer zouden durven op den duur.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:56 schreef Konijntjuh het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |