Kan je ook niet uitglijden.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ook zo mooi, "te reizen met het openbaar vervoer", de trein staat toch wel stil
Precies, als je dan niet doorcrosst met 120 ben je gewoon een mietje.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn we tegenwoordig al bang voor een beetje ijzel
Vorige jaar lag er anders wel echt een dik laagje ijzel op een gegeven moment, iedereen gelijk op zijn bek.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn we tegenwoordig al bang voor een beetje ijzel
Altijd leuk om naar te kijkenquote:Op maandag 4 januari 2016 18:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vorige jaar lag er anders wel echt een dik laagje ijzel op een gegeven moment, iedereen gelijk op zijn bek.
Gang is alles, remmen zijn voor mietjesquote:Op maandag 4 januari 2016 18:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, als je dan niet doorcrosst met 120 ben je gewoon een mietje.
Sneeuw maakt niets uit, met goede winterbanden heb je daar nauwelijks last van. Ook zonder winterbanden is het wel te doen als je je rijstijl er op aanpast.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn we tegenwoordig al bang voor een beetje ijzel
Dit dus. Sneeuw interesseert me niet. Maar ik had vanavond eigenlijk nog van oost Fryslan naar Limburg moeten rijden, nou morgen nog een kans.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:36 schreef Wintar het volgende:
[..]
Sneeuw maakt niets uit, met goede winterbanden heb je daar nauwelijks last van. Ook zonder winterbanden is het wel te doen als je je rijstijl er op aanpast.
Ijzel is echter zeer verraderlijk, véél erger dan sneeuw. Ik denk dat je het onderschat.
Je bedoelt de bus die met een slakkengangetje gaat of de trein die niet eens rijd? Goed plan ja.quote:
Allemaal kruipen.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bedoelt de bus die met een slakkengangetje gaat of de trein die niet eens rijd? Goed plan ja.
twitter:vid twitterde op maandag 04-01-2016 om 17:18:04IJzel trekt over #A32 tussen Meppel en Heerenveen. Veel ongelukken, zoals hier bij Steenwijk (foto: @steenwijk112) https://t.co/LauWm731UC reageer retweet
twitter:vid twitterde op maandag 04-01-2016 om 18:31:07Strooiwagens in het noorden vechten tegen ijzelvorming. Lijkt een verloren strijd: vannacht volgt meer neerslag. https://t.co/VtM3WPcPjL reageer retweet
Dit jaquote:Op maandag 4 januari 2016 18:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ook zo mooi, "te reizen met het openbaar vervoer", de trein staat toch wel stil
De zon schijnt, de trein rijdt niet want de rails zijn kromquote:
Treinen zijn vet tof.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De zon schijnt, de trein rijdt niet want de rails zijn krom
Het regent, de trein rijdt niet want de wielen slippen
Het waait, de trein rijdt niet, want hij kan er afwaaien
Het sneeuwt, de trein rijdt niet want de wisselen zijn bevroren
En zo is het. Je kan wel denken dat je het allemaal onder controle hebt, maar het is een zeer verraderlijk fenomeen, wat kan uitmonden in een kleine ramp als het een beetje doorzet. En daar doe je op korte termijn helemaal niets aan.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:09 schreef Bensel het volgende:
de meeste mensen hier bagatelliseren het. Maar ijzel is echt onwijs gevaarlijk. Een dun laagje, van een paar mm kan er al voor zorgen dat je een iets oplopende straat niet of nauwelijks meer kunt oplopen. Rijden is dan al helemaal onmogelijk, want je glijd naar de zijkanten van de straat (de meeste straten in woonwijken zijn een beetje bol voor de wateraflaat). Er word in het noorden 10 mm aan ijzel verwacht. Met zulke hoeveelheden moet je je ook zorgen gaan maken om de stroomvoorziening, zie de beelden van de ijzelramp van 1987, waarbij er meerdere pylonen gesneuveld zijn enkel door de ijzel. OP dit moment verzorgt het noorden voor een nog groter deel de stroomvoorziening van Nederland, met de centrales in de Eemshaven erbij. Er lopen enkele hele belangrijke hoogspanningsverbindingen
moet je wel eerst de oprit opkomen. maakt niet uit hoeveel kracht je auto heeft, je komt niet eens weg als het goed geijzeld heeft (en als dat we gebeurt,mag je hopen dat je geen drempel tegenkomt net na een bocht).quote:Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Gerard_Geit het volgende:
echte bazen driften met dit weer de snelweg op met hun bmw 3-serie uit 2001
Echte geiten blijven binnen KLBquote:Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Gerard_Geit het volgende:
echte bazen driften met dit weer de snelweg op met hun bmw 3-serie uit 2001
Was wel erg mooi om te zien, tevens enorm veel afgebroken takken gezien. Het bos is wel de laatste plaats waar je met zoveel ijzel wil zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:33 schreef Wintar het volgende:
[..]
Interessant. Ik had nog nooit van een ijzelramp gehoord.
Met de juiste banden gaat dat prima. Spikes zijn alleen verboden in Nederland.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
moet je wel eerst de oprit opkomen. maakt niet uit hoeveel kracht je auto heeft, je komt niet eens weg als het goed geijzeld heeft (en als dat we gebeurt,mag je hopen dat je geen drempel tegenkomt net na een bocht).
quote:Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Gerard_Geit het volgende:
echte bazen driften met dit weer de snelweg op met hun bmw 3-serie uit 2001
Echt niet? Ik heb toen de buitenspiegel van mijn auto gemoldquote:Op maandag 4 januari 2016 20:33 schreef Wintar het volgende:
[..]
Interessant. Ik had nog nooit van een ijzelramp gehoord.
twitter:vid twitterde op maandag 04-01-2016 om 22:48:347 aanrijdingen in de laatste 15 min. op de A7, A28, A32 en A37. Op de A7 bij de prinses Margriettunnel een vrachtwagenongeval met beknelling reageer retweet
Wij zijn dan ook iets ouder dan velen hierquote:Op maandag 4 januari 2016 22:36 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Echt niet? Ik heb toen de buitenspiegel van mijn auto gemold
Figuren met achterwielaandrijving komen nu niet eens van hun plek af...quote:Op maandag 4 januari 2016 19:51 schreef Gerard_Geit het volgende:
echte bazen driften met dit weer de snelweg op met hun bmw 3-serie uit 2001
We zijn wel wat gewendquote:Op maandag 4 januari 2016 23:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wij zijn dan ook iets ouder dan velen hier
Dat kan nietquote:Op maandag 4 januari 2016 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
175km aan files nu
http://www.nu.nl/verkeer
207 nuquote:Op maandag 4 januari 2016 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
175km aan files nu
http://www.nu.nl/verkeer
Langzaamrijdend verkeer, zal niet druk genoeg zijn voor files.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
175km aan files nu
http://www.nu.nl/verkeer
Waarschijnlijk wel, alles is immers geschakeld. Hoe verder weg hoe minder last je er van zal hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:02 schreef Infection het volgende:
Licht flikkerde hier net heel snel 2x achter elkaar. In provincie Utrecht nog wel. Vraag me af of het iets met die hoogspanningsmasten te maken heeft.
Internetkabels hebben last van coldfusion en vibreren de ViD bitjes er af.quote:Op maandag 4 januari 2016 23:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Detectielussen zijn gewoon in storing doordat er een laag ijs op zit
Ik blijf het vreemd vinden, meeste stroom gaat toch ondergronds?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:02 schreef Infection het volgende:
Licht flikkerde hier net heel snel 2x achter elkaar. In provincie Utrecht nog wel. Vraag me af of het iets met die hoogspanningsmasten te maken heeft.
De gemiddelde vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk niet de luxe om tegen z'n baas te kunnen zeggen "Ho, ho, ijzelalarm.... dan ga ik dus niet rijden".quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:28 schreef Zelfscanner het volgende:
2 vrachtwagens van de weg nu![]()
Man man man. Je verdient het wel als je daarmee de weg op gaat.
Moderne tijden, vooruitgang is durven veranderen en ik vermoed dat de E-maatshapijen zich aan het voorbereiden zijn op meer E-xcuses.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden, meeste stroom gaat toch ondergronds?
We hebben vaker ijzel gehad en wind etc, veel erger dan dit en toch zegt men dat dit komt door de ijzel?
Veel wel, maar we hebben nog steeds hoogspanningsnetten. Door de ijsafzetting vangen ze meer wind en maken ze onderling contact als ik het goed begreep.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden, meeste stroom gaat toch ondergronds?
We hebben vaker ijzel gehad en wind etc, veel erger dan dit en toch zegt men dat dit komt door de ijzel?
En probeer dan nu eens aan de baas uit te leggen dat je naast de weg ligtquote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gemiddelde vrachtwagenchauffeur heeft waarschijnlijk niet de luxe om tegen z'n baas te kunnen zeggen "Ho, ho, ijzelalarm.... dan ga ik dus niet rijden".
Ineens, plotseling maken ze dit jaar voor het eerst contact, uhuh!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:33 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Veel wel, maar we hebben nog steeds hoogspanningsnetten. Door de ijsafzetting vangen ze meer wind en maken ze onderling contact als ik het goed begreep.
My Thoughts!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moderne tijden, vooruitgang is durven veranderen en ik vermoed dat de E-maatshapijen zich aan het voorbereiden zijn op meer E-xcuses.
Het is natuurlijk bullshit. We hebben al ruim 50 jaar masten en dit is splinternieuw en komt alleen omdat ze de spanningskabels op budget monteren. Net als toen destijds ineens door blaadjes op de rails zouden zorgen voor vertragingen en dus de NS minder treinen kan/kon laten rijden. Baloney.
IJzel op deze schaal komt niet vaak voor, zeker niet met veel wind erbij.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ineens, plotseling maken ze dit jaar voor het eerst contact, uhuh!
Klopt dus niet...
Serieuzer. Technisch gezien kan je hoogspanningsnetten met lengten tot 50km uitstekend ijsvrij houden door(dat) de(ze) draden simpelweg wat zwaarder te gaan belasten. Ze worden dan warm(er) en blijven ijsvrij. Daar zijn standaard regelsystemen voor en gebeurd ook in koudegebieden. Immers je moet zorgen dat kabels geen ijsvangers worden waardoor deze onder hun gewicht kunnen breken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moderne tijden, vooruitgang is durven veranderen en ik vermoed dat de E-maatshapijen zich aan het voorbereiden zijn op meer E-xcuses.
Het is natuurlijk bullshit. We hebben al ruim 50 jaar masten en dit is splinternieuw en komt alleen omdat ze de spanningskabels op budget monteren. Net als toen destijds ineens door blaadjes op de rails zouden zorgen voor vertragingen en dus de NS minder treinen kan/kon laten rijden. Baloney.
Ik heb heel lang naast hoogspanningsmasten gewoond en ik kan je vertellen dat die draden echt niet zo gaan slingeren dat ze tegen elkaar komen vanwege de wind. Er zit normaliter nauwelijks beweging in, ook niet bij storm.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 01:03 schreef Vallon het volgende:
Dat het zwaaien van de draden, juist nu kortsluiting zou maken is mij een heel vaag verhaal want het waait wel meer (en een heel stuk erger) en dan is daar niet specifieks mee aan de hand.
Van het gehele Nederlandse hoofdnet ligt maar 20KM ondergronds en dat is dan ook alleen nog maar bij wijze van proef.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden, meeste stroom gaat toch ondergronds?
Je posting is bullshitquote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moderne tijden, vooruitgang is durven veranderen en ik vermoed dat de E-maatshapijen zich aan het voorbereiden zijn op meer E-xcuses.
Het is natuurlijk bullshit. We hebben al ruim 50 jaar masten en dit is splinternieuw en komt alleen omdat ze de spanningskabels op budget monteren. Net als toen destijds ineens door blaadjes op de rails zouden zorgen voor vertragingen en dus de NS minder treinen kan/kon laten rijden. Baloney.
Je geheugen laat je in de steek, dit is niet de eerste keer. Sterker nog in de jaren 80 was het zelfs een keer zo erg dat zelf de hoogspanningsmasten afbraken en het net er echt dagenlang uitlag.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ineens, plotseling maken ze dit jaar voor het eerst contact, uhuh!
Klopt dus niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |