He iemand van (bijnaquote:Op maandag 4 januari 2016 19:18 schreef DeLoet het volgende:
Ik zal me ook eens voorstellen, ben al een tijdje mee aan het lezen. Ik ben DeLoet! 29 jaar.
Ben vrij zwaar (95 kg bij 1,96m) dus was wat huiverig voor pijnlijke knieën etc, maar gelukkig nergens last van!
Kan je mij dan bij de CPC 5 km en 10 km zetten? Ik had al voor alle afstanden een startbewijs maar had alleen de halve marathon doorgegevenquote:
Welkom! Mooie tijden en een leuk doelquote:Op maandag 4 januari 2016 19:18 schreef DeLoet het volgende:
Ik zal me ook eens voorstellen, ben al een tijdje mee aan het lezen. Ik ben DeLoet! 29 jaar.
Eind oktober begonnen met hardlopen, had er daarvoor echt een hekel aan! Ben begonnen met de c25k-app, en in week 6 van de 8 daarmee gestopt en wat langere afstanden gaan lopen. In december 100 kilometer gelopen!
Loop nu 25:02 (argh!) op de 5k en 51:40 op de 10k. Ga in Rotterdam de kwart marathon lopen. Het lijkt me gaaf om dit jaar een HM te doen!
Ben vrij zwaar (95 kg bij 1,96m) dus was wat huiverig voor pijnlijke knieën etc, maar gelukkig nergens last van!
http://marathon.ooredoo.qa/quote:Op zondag 3 januari 2016 20:18 schreef Quoi het volgende:
@thelaudprince: gefeliciteerd !!![]()
@Serinde: welcome back![]()
@DeeBee: doe eens een linkje naar de wedstrijd die je gaat lopen? Benieuwd naarOf is het gewoon in NL?
Ik ga eens even een Strava account aanmaken en met terugwerkende kracht de regio 015 terugveroveren op Citystrides
Ik ben benieuwd hoe jij de warmte ervaart, vanwege het WK voetbal en de discussie daaroverquote:
Ben er (pas) 1.5 maand en nu is het heerlijk. Vanavond was ik bij het tennis kijken (ATP toernooi) en het is zelfs fris / kouder nu, meer wind ook de laatste dagen.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij de warmte ervaart, vanwege het WK voetbal en de discussie daarover
Ik zal de eerste maanden wel redelijk wat kilometers maken. Na half april zal het wel minder worden, misschien loop ik een tijd helemaal niet. Ik heb de challenge ongeveer gelijk gezet aan vorig jaar. En ik kan hem eventueel nog een keer aanpassen gedurende het jaar.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb mijn challenge zo hoog gezet dat het echt de vraag is of ik hem ga halenDus verwacht niet vaak bovenaan te staan. Morgen pas de eerste meters van 2016 maken
Lekker bezig! En de knipoog stond niet voor niets in mijn post.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:30 schreef Guard het volgende:
Die challenge is voor jezelf he? Het gaat er niet om wie er "bovenaan" staat.
Vandaag al voor de derde keer dit jaar gelopen. Vorig jaar liep ik mijn eerste meters hard pas op 5 jan
Leuk om te zien!quote:Op maandag 4 januari 2016 20:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
http://marathon.ooredoo.qa/
Al staat er bar weinig op die site. Zoals een hoop dingen hier is het maar even afwachten en zie je het op de dag zelf wel.Start is om 6:30 (jaja!) en dit is als het goed is de route, met meerdere rondjes voor de (halve) marathon: [ afbeelding ]
Ben pas in april weer voor het eerst in NL denk ik, komende tijd zit ik nog wel even hier. Al ga ik in maart wel weer terug naar Europa om te skiën in ieder geval, ben ik een beetje in de buurt!
Ik hoop het wel, als mijn leven/werksituatie het toelaat. Deze challenge is zo'n 35km/maand meer dan dit jaar, ik denk dat het wel haalbaar kan zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:37 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ja, inderdaad hoog ingezet. Ga je weer een marathon lopen dit jaar?
Is het raar dat ik aan Harry Potter moest denken?quote:Op maandag 4 januari 2016 22:04 schreef thelaudprince het volgende:
Is er al iemand met de Nimbus 18 hier ?
Nevermind..die gast die ik erover sprak was dus toch fout, nog niet te krijgen
Je lijkt m'n zus welquote:Op maandag 4 januari 2016 22:39 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Is het raar dat ik aan Harry Potter moest denken?
quote:Op maandag 4 januari 2016 23:24 schreef indepoeier het volgende:
De drempel is een stuk hoger om met dit weer de deur uit te gaan, maar als het eenmaal lukt en je loopt daar in het donker in de rimboe, over licht gladgeijzelde wegen, de ijsregen en de gure wind die in je gezicht striemen, dan voel je je toch wel extra sterk. Sterk dat je toch wilskracht hebt getoond en wel gegaan bent, sterk dat je de elementen trotseert. Dat maakt lopen nog mooier.
Hoi! Oh leuk dus binnenkort een 5 km loopje om onder de 25 te komen?quote:Op maandag 4 januari 2016 19:18 schreef DeLoet het volgende:
Eind oktober begonnen met hardlopen, had er daarvoor echt een hekel aan! Ben begonnen met de c25k-app, en in week 6 van de 8 daarmee gestopt en wat langere afstanden gaan lopen. In december 100 kilometer gelopen!
Loop nu 25:02 (argh!) op de 5k en 51:40 op de 10k. Ga in Rotterdam de kwart marathon lopen. Het lijkt me gaaf om dit jaar een HM te doen!
Ik weet van jou wel dat je dat weet, maar er zijn toch weer wat nieuwe mensen hier en het ging wel erg veel over de challenge. Dus even wat tegengasquote:Op maandag 4 januari 2016 21:43 schreef McTwente het volgende:
[..]
Lekker bezig! En de knipoog stond niet voor niets in mijn post.![]()
Natuurlijk is het geen wedstrijd, in ieder geval niet tegen anderen. Hooguit tegen mezelf om de challenge te halen.
Mooi!quote:Op maandag 4 januari 2016 23:26 schreef indepoeier het volgende:
Goeie tip van die foamroller trouwens, dit is een vriendelijk prijsje om eens zo'n ding te proberen.
Lekker bezig! Lijkt me dat met die 1.48 een sub4 zeker haalbaar is, misschien wel harder als die progressie doorzet ja! Geen pijntjes overgehouden aan de marathon?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:24 schreef Doncamatic het volgende:
Hey mensen,
Ben een tijd weg geweest van dit forum nadat ik in oktober de marathon van Eindhoven heb gedaan, met 1 maand voorbereiding en jullie adviezen. Hoewel het uiteraard veel beter kon vond ik de marathon echt enorm gaaf en heb ik me meteen ingeschreven voor Rotterdam, die ondertussen over 3 maanden al is. Nu neem ik mijn voorbereiding wel wat serieuzer uiteraard, om er zeker van te zijn dat ik nu wél mijn doel van < 4:00:00 ga halen (in Eindhoven kwam ik na 4:18:00 over de finish hobbelen volgens mij).
Nu zal ik af en toe gewoon eens een update posten, en jullie een beetje in de gaten houden. Het jaar is voor mij goed begonnen met een heerlijke halve marathon in Krimpen in 1:48:00. Dit was de eerste keer dat ik echt heel tevreden ben geweest met mijn tempo. Eerste 12 km de kat uit de boom gekeken, rustige hartslag bewaard met een stabiel tempo onder mijn doel. De tweede helft heb ik vervolgens een rechte, stijgende lijn omhoog in gezet, met uiteindelijk een gemiddelde van 11,76 km/u. Het was fantastisch om in de laatste km's eens een keer vol vertrouwen andere mensen voorbij te schieten, i.p.v. andersomVoel me zo steeds fitter worden, en het lopen van lange afstanden blijft geweldig. Ik zie het soms echt meer als een meditatie, i.p.v. een complete inspanning.
Maar goed, ik ga wekelijks mijn km's maken, en voel me goed over mijn doel om onder de 4:00:00 te finishen. Wellicht stieken zelfs onder de 3:50:00Daarbij hoop ik dat ik in 2016 ook dik boven de 1000 km's kan gaan zitten.
Na de marathon van Eindhoven had ik wel een paar dagen moeite met traplopen, ja. Sindsdien ben ik compleet blessurevrij en voel ik me fitter dan ooit. Eergisteren dan de HM gedaan, en heb nergens last van. Hoewel me dat ondertussen niet verbaast omdat die afstanden (tussen de 15 en 22) ondertussen wel binnen wekelijkse repertoire vallenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lekker bezig! Lijkt me dat met die 1.48 een sub4 zeker haalbaar is, misschien wel harder als die progressie doorzet ja! Geen pijntjes overgehouden aan de marathon?
Je bedoelt als weektotaal of elke week een duurloop van minstens 30km? Want dat laatste lijkt me lichtelijk overdreven als je voor de marathon traint?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:20 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Na de marathon van Eindhoven had ik wel een paar dagen moeite met traplopen, ja. Sindsdien ben ik compleet blessurevrij en voel ik me fitter dan ooit. Eergisteren dan de HM gedaan, en heb nergens last van. Hoewel me dat ondertussen niet verbaast omdat die afstanden (tussen de 15 en 22) ondertussen wel binnen wekelijkse repertoire vallen![]()
Vanavond weer lekker gaan (met 12km)! Wil nu sowieso iedere week +30 km gaan lopen (als absolute ondergrens).
Wat een nepfoto dat iedereen klaar staat voor de start, er staat helemaal niemand klaar om zijn gpsklokje in te drukken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:15 schreef Guard het volgende:
http://www.amsterdam2016.org/brooks10kchampionsrun
Op zich wel een leuk evenement, maar die prijs weer.
¤30,- (of meer, ik weet niet hoeveel de boekingskosten zijn) maar dan krijg je wel een "gratis" shirt![]()
Bovendien een weekje voor ik in de bergen ga struinen, goed idee om dan nog even een 10k volle bak te doen?
Tevens klacht: boekingskosten, het lijkt ticketmaster wel![]()
Ik denk dat eerstequote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je bedoelt als weektotaal of elke week een duurloop van minstens 30km? Want dat laatste lijkt me lichtelijk overdreven als je voor de marathon traint?
Je moet mij niet meer op ideeën brengen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Devv is sinds kort eigenaar van een startbewijs voor de kwart- en halve marathon![]()
Als je ook 4 kaarten besteld voor het EK, heb je al 20 euro korting. Dan is 10 euro voor een wedstrijd en een shirt weer niet duur...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:15 schreef Guard het volgende:
http://www.amsterdam2016.org/brooks10kchampionsrun
Op zich wel een leuk evenement, maar die prijs weer.
¤30,- (of meer, ik weet niet hoeveel de boekingskosten zijn) maar dan krijg je wel een "gratis" shirt![]()
Bovendien een weekje voor ik in de bergen ga struinen, goed idee om dan nog even een 10k volle bak te doen?
Tevens klacht: boekingskosten, het lijkt ticketmaster wel![]()
Nieuw PR'tje gisteravondquote:Beste geschatte prestatie voor 5 km. (21:20)
Loopmaatje heeft volgens dit principe zijn laatste marathon gelopen. Dat wil zeggen, grotendeels volgens het idee van sportrusten. Hij heeft toch een paar duurlopen van 30 km gedaan, dus een essentieel onderdeel van sportrusten veranderd in mijn ogen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2016(...)j-sportrusten-groot/
Over sportrusten en de marathon en de kans op blessures.. al wordt er weinig in detail getreden
Als weektotaalquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je bedoelt als weektotaal of elke week een duurloop van minstens 30km? Want dat laatste lijkt me lichtelijk overdreven als je voor de marathon traint?
Ah ja ok, klinkt logischquote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:09 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Als weektotaal![]()
![]()
Elke week wel plaats voor een duurloop, variërend van 17 tot 30 km
Hoe zit het eigenlijk met de route van die trail? Kan je die ook op je smartphone laden of heb je daar een GPS horloge voor nodig?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:06 schreef McTwente het volgende:
Misschien heb ik het al genoemd, maar 24 januari gaan we (onze loopgroep) de Utrechtse Heuvelrug Trail lopen. Het principe is "Hoe meer zielen hoe meer vreugd", dus iedereen is welkom. Laat maar even weten als je mee wilt lopen. Begeleiding op de fiets is ook altijd welkom.
Dat kan ook gewoon op je smartphone. Ik gebruik zelf Strava om te navigeren. Het nadeel is alleen wel dat de route dan niet meedraait met de looprichting.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de route van die trail? Kan je die ook op je smartphone laden of heb je daar een GPS horloge voor nodig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben een .gpx file op de site staan. Dus die kan je overal inladen. Ik heb hem zelf ook in de afstandmeten app staan. Maar een navigatiemogelijkheid is natuurlijk wel handig.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de route van die trail? Kan je die ook op je smartphone laden of heb je daar een GPS horloge voor nodig?
Jullie zullen waarschijnlijk in de ochtend gaan lopen denk ik?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:06 schreef McTwente het volgende:
Misschien heb ik het al genoemd, maar 24 januari gaan we (onze loopgroep) de Utrechtse Heuvelrug Trail lopen. Het principe is "Hoe meer zielen hoe meer vreugd", dus iedereen is welkom. Laat maar even weten als je mee wilt lopen. Begeleiding op de fiets is ook altijd welkom.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:28 schreef Devv het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon op je smartphone. Ik gebruik zelf Strava om te navigeren. Het nadeel is alleen wel dat de route dan niet meedraait met de looprichting.En aardig wat bonuskilometers zo te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/676847447
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |