Wel als je enig respect hebt voor die mensen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:12 schreef Sarasi het volgende:
Hij heeft natuurlijk om te beginnen helemaal nergens recht op. Het verbreken van een relatie is doorgaans geen democratisch besluit en de reden voor het verbreken hoef je zelf niet eens altijd te beseffen, laat staan dat je verplicht bent die te delen.
Respect maakt nog niet rechthebbend. Je kunt ervoor kiezen iemand de reden te vertellen, maar als je dat om wat voor reden dan ook niet kunt of wilt, ben je dat aan niemand verplicht.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wel als je enig respect hebt voor die mensen.
Je zal niet voor t gerecht worden gesleept nee. Fatsoenlijk is het niet. Er zijn zat manieren om een klootzak/kutwijf te zijn zonder iemands 'rechten' te ontnemen, en dit is er 1 van.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Respect maakt nog niet rechthebbend. Je kunt ervoor kiezen iemand de reden te vertellen, maar als je dat om wat voor reden dan ook niet kunt of wilt, ben je dat aan niemand verplicht.
Hangt af van de situatie en de motieven, imo. Sowieso ben ik van mening dat je sommige dingen beter niet eerlijk kunt vertellen, puur omdat je er anderen alleen maar mee kwetst. Ik zou oprecht liever geen reden hebben dan een hele lijst met dingen krijgen die 'verkeerd' aan me zijn. Way to break the self-esteem there. Uiteindelijk maakt het namelijk niet uit. Je past niet bij elkaar, er is niks wat je daaraan kunt doen en de ene heeft besloten dat het reden genoeg is bij de ander weg te gaan. Dat is toch voldoende reden, dan hoef je wmb echt niet helemaal uit te wijden over waarom je dan niet bij elkaar past. Het wordt toch geen conversatie namelijk, want de ander heeft niets in te brengen als de een besloten heeft het uit te maken. Er bestaat geen verweer, geen uitleg, geen compromis.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:27 schreef Westerling het volgende:
[..]
Je zal niet voor t gerecht worden gesleept nee. Fatsoenlijk is het niet. Er zijn zat manieren om een klootzak/kutwijf te zijn zonder iemands 'rechten' te ontnemen, en dit is er 1 van.
Ah ja want er is geen middenweg en je kan ook niet tactvol aangeven waar het is misgaat.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hangt af van de situatie en de motieven, imo. Sowieso ben ik van mening dat je sommige dingen beter niet eerlijk kunt vertellen, puur omdat je er anderen alleen maar mee kwetst. Ik zou oprecht liever geen reden hebben dan een hele lijst met dingen krijgen die 'verkeerd' aan me zijn. Way to break the self-esteem there. Uiteindelijk maakt het namelijk niet uit. Je past niet bij elkaar, er is niks wat je daaraan kunt doen en de ene heeft besloten dat het reden genoeg is bij de ander weg te gaan. Dat is toch voldoende reden, dan hoef je wmb echt niet helemaal uit te wijden over waarom je dan niet bij elkaar past. Het wordt toch geen conversatie namelijk, want de ander heeft niets in te brengen als de een besloten heeft het uit te maken. Er bestaat geen verweer, geen uitleg, geen compromis.
Net zoals het oppervlakkig zou zijn wanneer hij de relatie uit zou maken omdat hij vindt dat haar borsten niet groot genoeg zijn?quote:Op zondag 3 januari 2016 22:14 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hoezo is het oppervlakkig? Een bevredigend seksleven is essentieel voor een goede relatie. Voor haar is de seks met een man met een kleine penis niet bevredigend, dat is niet iets wat ze kan veranderen. Het is dus gewoon een deal breaker.
Volgens mij is er nooit echt sprake van een te wijde vagina, maar dan eerder van onderontwikkelde (of te slappe) bekkenbodemspieren. En die zijn naar mijn weten prima te trainen.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:05 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Mag ik dan ook vragen hoe je het gaat bespreken?
En wat je eventueel aan een te wijd vagina wilt doen?
Volgens jouw logica kunnen we R&P sluiten dan
Samengevat .. Een uitleg is niet nodig, want diegene heeft toch al besloten dat het over is?quote:Op maandag 4 januari 2016 00:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hangt af van de situatie en de motieven, imo. Sowieso ben ik van mening dat je sommige dingen beter niet eerlijk kunt vertellen, puur omdat je er anderen alleen maar mee kwetst. Ik zou oprecht liever geen reden hebben dan een hele lijst met dingen krijgen die 'verkeerd' aan me zijn. Way to break the self-esteem there. Uiteindelijk maakt het namelijk niet uit. Je past niet bij elkaar, er is niks wat je daaraan kunt doen en de ene heeft besloten dat het reden genoeg is bij de ander weg te gaan. Dat is toch voldoende reden, dan hoef je wmb echt niet helemaal uit te wijden over waarom je dan niet bij elkaar past. Het wordt toch geen conversatie namelijk, want de ander heeft niets in te brengen als de een besloten heeft het uit te maken. Er bestaat geen verweer, geen uitleg, geen compromis.
Nou vertel wat voor remedie is er volgens jou mogelijk?quote:Op zondag 3 januari 2016 22:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker simpel wel, om maar bij voorbaat alle opties, alternatieven en andere vormen van interactie af te keuren zonder dat de man ook maar enig benul heeft van wat er speelt.
Lekker relatiemateriaal ook, als iemand zo eigenhandig even bepaalt wat er schort in de relatie, om daar op eigen hand ook maar even te concluderen dat er geen remedie voor is en het dan ook maar niet bespreekbaar te maken.
En dan zeggen vrouwen dat mannen schoften zijn
Zeggen dat het niet klikt is toch net zo goed eerlijk? Alleen een stuk minder hard en ja, minder specifiek, maar daarin vind ik dat je dus zelf mag kiezen 'hoe eerlijk' je wilt zijn. En als dat betekent dat je er helemaal niets over kwijt wilt vind ik dat dat ook zou moeten mogen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Samengevat .. Een uitleg is niet nodig, want diegene heeft toch al besloten dat het over is?
Dan zal ik toch wel vrij conservatief zijn in mijn opvatting dat wanneer je samen besluit een relatie, een verbintenis tussen twee individuen aan te gaan, je de ander op zijn minst een eerlijke uitleg verschuldigd bent wanneer je die relatie wilt verbreken.
Er is geen remedie voor zijn specifieke probleem (of je krijgt al die rare shit met implantaten en zulks), maar er zijn wel andere opties die wellicht het overwegen waard kunnen zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:59 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nou vertel wat voor remedie is er volgens jou mogelijk?
Ik snap ook wel wat de overwegingen zijn in dit geval, het ging me meer om in het algemeen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eerlijkheid bereik je in mijn ogen pas bij een volledige waarheid (voor zover mogelijk in filosofische zin) en niet eentje waarmee je het er makkelijk van af wilt maken.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:01 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zeggen dat het niet klikt is toch net zo goed eerlijk? Alleen een stuk minder hard en ja, minder specifiek, maar daarin vind ik dat je dus zelf mag kiezen 'hoe eerlijk' je wilt zijn. En als dat betekent dat je er helemaal niets over kwijt wilt vind ik dat dat ook zou moeten mogen.
Hier wel volledig mee eens. Ik begin ook nooit meer aan een relatie voor ik de koffer in ben gedoken, omdat ik weet dat seks voor mij best belangrijk is.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:06 schreef Westerling het volgende:
Oh en inderdaad, het is al eerder gezegd; als seks zo belangrijk is, zorg dan dat je dit in een eerder stadium ontdekt.
Er is alleen geen relatie meer.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Eerlijkheid bereik je in mijn ogen pas bij een volledige waarheid (voor zover mogelijk in filosofische zin) en niet eentje waarmee je het er makkelijk van af wilt maken.
En in een romantische relatie, waar je uiteindelijk toe werkt naar compleet vertrouwen, zou ik toch op zijn minst een eerlijkheid verwachten die wat meer naar die waarheid neigt dan naar het er makkelijk van af maken.
Ik bedoel ... als dat je verwachting van eerlijkheid binnen een relatie is, moet je er later in de relatie ook niet raar van opkijken als de ander bepaalde zaken volledig verzwijgt, en dat vervolgens eerlijkheid noemt 'want hij liegt er toch niet over?' En volgens mij zijn we het er allemaal wel over eens dat dat soort relaties met bijbehorend verzwijgen vaak toch niet zo goed uitpakken.
Het gaat niet om hoe het eruit ziet maar om de functionaliteit. Zij heeft voor een bevredigend seksleven behoefte aan verschillende standjes, die standjes zijn niet mogelijk door de lengte van zijn penis. Je kunt niet bepalen waar je van houdt, was dat maar zo dan was het leven een stuk simpeler..quote:Op maandag 4 januari 2016 00:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Net zoals het oppervlakkig zou zijn wanneer hij de relatie uit zou maken omdat hij vindt dat haar borsten niet groot genoeg zijn?
Je zegt, dat is niet iets wat ze kan veranderen. Nee, dat is iets wat ze niet eens zou willen veranderen, want andere vormen van seks (of bijvoorbeeld attributen) voldoen in haar ogen niet.
En dat mag best hoor. Helemaal prima dat dat een dealbreaker is, haar keuze en zo. Maar dat verandert er niets aan dat het dus nogal oppervlakkig is om een relatie te verbreken op basis van één uiterlijk kenmerk.
Wanneer dat complete vertrouwen er zou zijn, kan je inderdaad stellen dat volledig eerlijkheid geen primaire vereiste meer is, omdat je er inderdaad van uit kan gaan dat de ander jouw belangen ter harte neemt en daar rekening mee houdt.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Er is alleen geen relatie meer.Eerlijkheid is bij mij niet zwart/wit en ook niet per definitie het belangrijkste. Beetje het idee 'vraag er niet naar als je niet met het antwoord kunt dealen'. Sommige dingen hoef ik niet te weten en sommige dingen wil ik niet vertellen. Ik word in een relatie niet opeens één persoon met één hersenpan zeg, ik heb nog steeds geheimen en mijn eigen dingen.
Sterker nog, voor mij zeg je iets onlogisch. Je verwacht eerlijkheid omdat je toewerkt naar compleet vertrouwen. Voor mij is volledig vertrouwen juist iets wat ik kan doen zonder alle details te weten, zonder alle informatie te hebben. Natuurlijk moet vertrouwen niet beschaamd worden, maar dat is niet per definitie hetzelfde als niet eerlijk zijn. Je kunt ook heel eerlijk zijn en iemands vertrouwen beschamen, zoals je ook de waarheid kunt verzwijgen en toch iemands vertrouwen kunt verdienen.
Voor mij dus niet. Ik kan besluiten iemand te vertrouwen en dan is dat zo. Het enige wat iemand dan nog kan doen is dat vertrouwen beschamen, maar ik heb daar niet per se eerlijkheid voor nodig. En dan vind ik liegen ook nog iets heel anders dan de waarheid verzwijgen, want als ik ergens naar vraag, wil ik het dus weten. Vertrouwen is nooit veilig. Het is de illusie van veiligheid en het is heerlijk.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Wanneer dat complete vertrouwen er zou zijn, kan je inderdaad stellen dat volledig eerlijkheid geen primaire vereiste meer is, omdat je er inderdaad van uit kan gaan dat de ander jouw belangen ter harte neemt en daar rekening mee houdt.
Wanneer dat vertrouwen iets is wat nog moet groeien, lijkt me die eerlijkheid van veel groter belang, omdat je de ander toch eerst in al zijn/haar oprechtheid zal moeten leren kennen, zodat je zelf kan ervaren dat de ander daadwerkelijk eerlijk is, en diegene dus daadwerkelijk iemand is waar jouw vertrouwen veilig is.
Al kan het inderdaad zijn dat dit een enorme cirkelredenatie is die ik momenteel (door het late uur en mijn momentele soft-drugs-gebruik) niet helemaal doorzie.
(Volledig) vertrouwen kan er pas zijn wanneer je iemand (volledig) kent, en om iemand te leren kennen is eerlijkheid nodig. Ofzoiets.
Ik zou er (in het terug omgekeerde geval uit de OP) helemaal geen reet van begrijpen; alles was immers koek en ei, we pasten duidelijk bij elkaar, hadden de klik en dan ineens toch weer niet.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:34 schreef snakelady het volgende:
Ik zou liever gedumpt worden met de reden dat we gewoon niet zo bij elkaar passen dan omdat mijn vagina niet goed genoeg is.
Dat de grot uitgewoond is doet er niet toe hequote:Op zondag 3 januari 2016 20:57 schreef hugecooll het volgende:
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je zelf ook niet aan de strakke kant bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |