Behalve de daders dan.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:42 schreef Physsic het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat het totaal niet het type mensen zijn wat ik zou verwachten bij zo'n verhaal.
Die lui hebben echt niet begrepen dat zo laf en arrogant reageren niet bepaald bijdraagt aan het voorkomen van imagoschade.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:07 schreef Fer het volgende:
Ik vermoed dat de als de franchiser het contract niet verlengt, McDonalds er weinig aan kan doen en zich er daarom maar vanaf maakt met zo'n klein bericht
Oh daar ben ik niet zo zeker van. Waarschijnlijk hadden ze het anders gezien. Het probleem is dat de franchiser in zijn volste recht staat dit zo te doen. En Mc.nl kan niet zomaar zijn franchiser afvallen.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die lui hebben echt niet begrepen dat zo laf en arrogant reageren niet bepaald bijdraagt aan het voorkomen van imagoschade.
Dan nog kunnen ze het netter oplossen. Maar kennelijk willen ze liever als een horkerig kutbedrijf overkomen.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh daar ben ik niet zo zeker van. Waarschijnlijk hadden ze het anders gezien. Het probleem is dat de franchiser in zijn volste recht staat dit zo te doen. En Mc.nl kan niet zomaar zijn franchiser afvallen.
Ja, maar in Rotterdam 's nachts naar de Mac is ook vragen om getinte problemen.quote:
Misschien een goede tip voor een nieuwe show van Herman Finkers, hij had al: EHBO is mijn lust en mijn leven.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:34 schreef KwadeAfdronk het volgende:
McDonald's is mijn lust en mijn leven, zegt ie
Het kan natuurlijk ook nog altijd echt waar zijn dat zijn proeftijd sowieso werd afgebroken, en dat dat los staat van die matpartij.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die lui hebben echt niet begrepen dat zo laf en arrogant reageren niet bepaald bijdraagt aan het voorkomen van imagoschade.
Kans dat ze alleen iemand voor de drukkere decembermaand nodig hadden en het dan op proeftijd gooien...quote:Op zondag 3 januari 2016 14:23 schreef Re het volgende:
[..]
nee idd, vraag me af hoe je in godsnaam niet door een proeftijd voor burgerflippen kan komen
Dat kan, maar acht ik niet zo waarschijnlijkquote:Op maandag 4 januari 2016 09:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook nog altijd echt waar zijn dat zijn proeftijd sowieso werd afgebroken, en dat dat los staat van die matpartij.
En welke reden heb je om dat niet waarschijnlijk te achten?quote:Op maandag 4 januari 2016 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar acht ik niet zo waarschijnlijk
Dat is ook klote en voelt ook onrechtvaardig.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:44 schreef Daarnaast het volgende:
Jammer weer dat zulke gasten ervoor zorgen dat ik ook raar aangekeken wordt op straat. Voelt best kut als je gewoon aardig bent tegen iedereen en gewoon je best doet om een toekomst op te bouwen, maar dat mensen je toch zien als tuig die het westen terroriseert en meisjes in elkaar slaat.
Gezien hij kennelijk gewoon door meneer de manager was ingepland. Lijkt me niet dat je dat doet als je van m af wilt.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En welke reden heb je om dat niet waarschijnlijk te achten?
Het lijkt me niet zo gek om iemand aan het begin van zijn proeftijd voor een hele maand/hele proeftijd in te roosteren.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien hij kennelijk gewoon door meneer de manager was ingepland. Lijkt me niet dat je dat doet als je van m af wilt.
Tja, dan was zn proeftijd kennelijk nog een tijdje bezig. Dan is het helemaal treurig als je iemand de dag erna via de telefoon eruit flikkert na wat er gebeurt is.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo gek om iemand aan het begin van zijn proeftijd voor een hele maand/hele proeftijd in te roosteren.
Daar zorgen die mensen die je zo aankijken toch echt zelf voor.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:44 schreef Daarnaast het volgende:
Jammer weer dat zulke gasten ervoor zorgen dat ik ook raar aangekeken wordt op straat. Voelt best kut als je gewoon aardig bent tegen iedereen en gewoon je best doet om een toekomst op te bouwen, maar dat mensen je toch zien als tuig die het westen terroriseert en meisjes in elkaar slaat.
Latino (Portugees?) aan de hand van zijn naam..quote:Op maandag 4 januari 2016 12:35 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De held van het verhaal is zo te zien ook redelijk licht getint
Ja Portugees of Braziliaan ofzo zou ik denken.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Latino (Portugees?) aan de hand van zijn naam..
Of een betere werkgever. Het lijkt mij dat die jongen zo een andere baan heeft als hij met dit verhaal naar een nieuwe werkgever zoekt.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:04 schreef Janneke141 het volgende:
Triest. Als het verhaal is zoals het hier staat, verdient die burgerflipper een loonsverhoging.
Of het bedrijf was pissed omdat de naam van het bedrijf in associatie met zinloos geweld in de krant kwam te staan en hij was de zondebok in de ogen van een manager van dat bedrijf.quote:Op zondag 3 januari 2016 00:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Na zijn dienst deed hij een greep in de kassa.
Dat moet haast wel wil je ontslagen worden bij een Mac
Het kan best dat hij de politie had moeten bellen, een of andere manager die niet aanwezig was had moeten (laten) bellen of iets in die geest maar dat is geen goede reden voor ontslag. Hij probeerde het meisje te helpen en haalde haar weg van de mishandelaars, dat is veel beter dan wanneer hij verder was gegaan met zijn werk en niets had gedaan maar in het laatste geval had hij dat baantje nog gehad.quote:Op zondag 3 januari 2016 01:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zo iets zat ik ook al te denken. Dat hij dan vervolgens die mensen daar achterlaat en zelf weer aan het werk gaat. Misschien ook omdat hij de politie niet heeft gebeld (lees ik tenminste niks over).
We horen het nog wel, denk ik
Het is wel heel erg toevallig dat precies de ochtend na dat incident ineens de proeftijd wordt beëindigd. Geloof jij het? Dit lijkt mij eerder een gevalletje van spinning van de PR-mensen van dat bedrijf.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je moet wachten op de politie als je denkt dat iemand wordt doodgeschopt. (Even los van of dat hier ook echt het geval is)
Ah, hij functioneerde dus gewoon niet goed genoeg.
Zie jij geen spoken? Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar ik kijk echt niet anders naar iemand omdat hij een Marokkaans uiterlijk is. De kleding, de lichaamstaal en zo hebben veel meer invloed op mijn eerste indruk.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:44 schreef Daarnaast het volgende:
Misschien zie ik wel spoken, maar dat is wel een gevoel dat bij mij heerst. Het feit dat er vaak sarcastische reacties zoalsquote:Op maandag 4 januari 2016 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie jij geen spoken? Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar ik kijk echt niet anders naar iemand omdat hij een Marokkaans uiterlijk is. De kleding, de lichaamstaal en zo hebben veel meer invloed op mijn eerste indruk.
Nee, geloof ik niet. Ik heb daarna ook nog gepost geloof ik.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of het bedrijf was pissed omdat de naam van het bedrijf in associatie met zinloos geweld in de krant kwam te staan en hij was de zondebok in de ogen van een manager van dat bedrijf.
PR en zo, daar zijn zulke bedrijven nogal gevoelig voor.
[..]
Het kan best dat hij de politie had moeten bellen, een of andere manager die niet aanwezig was had moeten (laten) bellen of iets in die geest maar dat is geen goede reden voor ontslag. Hij probeerde het meisje te helpen en haalde haar weg van de mishandelaars, dat is veel beter dan wanneer hij verder was gegaan met zijn werk en niets had gedaan maar in het laatste geval had hij dat baantje nog gehad.
[..]
Het is wel heel erg toevallig dat precies de ochtend na dat incident ineens de proeftijd wordt beëindigd. Geloof jij het? Dit lijkt mij eerder een gevalletje van spinning van de PR-mensen van dat bedrijf.
De meeste mensen zijn niet zo bevooroordeeld. Scheelt ook wel als je ergens alleen bent of met een groep, en dan nog of je 'wat moet je hè, wat wil je' i.p.v. 'kan ik u helpen'.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:44 schreef Daarnaast het volgende:
Ik denk/zeg datsoort dingen ook vaak. Is ook niet heel vreemd als je daar de criminaliteitcijfers van bijvoorbeeld Marokkanen kijkt en vergelijkt met "Nederlanders".quote:Op maandag 4 januari 2016 17:59 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Misschien zie ik wel spoken, maar dat is wel een gevoel dat bij mij heerst. Het feit dat er vaak sarcastische reacties zoals
-'waren zeker Finnen'
-"Je verwacht het niet"
-"Het is slechts een kleine minderheid die dit doet"
-"Incidentje, doorlopen"
-"Het is de schuld van het westen"
-"ies koeltoer"
geplaatst worden bij dit soort berichten, helpen niet echt mee...
Ik wil trouwens niet zielig doen, maar denk dat dit wel steeds een groter probleem wordt.
Raar dat iemand, die al jaaaren bij de McDonald's werkt, opeens zo slecht functioneert dat hij nog binnen een maand weg moet.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:44 schreef timmmmm het volgende:
Volledige reactie van McDonald's aan FOK! op het incident:
McDonald’s Nederland betreurt de onjuiste berichtgeving waarbij een vervelend incident tussen gasten onderling bij McDonald’s restaurant Rotterdam Coolsingel 44 ten onrechte is gekoppeld aan het beëindigen van de proeftijd van een medewerker van datzelfde restaurant.
Uit respect voor de privacy betreffende medewerker, willen we niet in detail treden over zijn functioneren gedurende zijn proefperiode. Er zijn echter diverse voorvallen geweest, gedurende zijn proeftijd, waardoor het management heeft gemeend, de proeftijd niet te verlengen. De medewerker is gekend in deze voorvallen en heeft schriftelijk ingestemd met deze aantekening. De medewerker van het restaurant heeft voorts ingestemd met de beëindiging van de proeftijd en heeft zonder onvertogen woord afscheid genomen.
Dat de betreffende medewerker eveneens samen met andere medewerkers, managers en een bewaker een einde heeft gemaakt aan het handgemeen tussen gasten, dat in de nacht van 29 op 30 december in het restaurant ontstond, staat geheel los van het beëindigen van de proeftijd van de medewerker. Deze medewerkers en managers zijn op de dag van vandaag in dienst van het restaurant.
Als ik de volledige reactie lees van McDonald's (hier 2 posts boven), vind ik het toch niet heel erg onwaarschijnlijk klinkenquote:Op maandag 4 januari 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is wel heel erg toevallig dat precies de ochtend na dat incident ineens de proeftijd wordt beëindigd. Geloof jij het? Dit lijkt mij eerder een gevalletje van spinning van de PR-mensen van dat bedrijf.
Als ik het woord van een megabedrijf als de Mac tegen het woord van zo'n knul moet zetten, zeker als de Mac zegt dat hij schriftelijk akkoord gegaan is met de aantekening voortvloeiend uit die voorvallen, ben ik toch geneigd de Mac te geloven.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Raar dat iemand, die al jaaaren bij de McDonald's werkt, opeens zo slecht functioneert dat hij nog binnen een maand weg moet.
Dat zou ook betekenen dat hij bij HvN heeft gelogen over dat ze hem alleen hebben verteld dat hij "zichzelf en anderen in gevaar heeft gebracht" en dat hem niks is verteld over zijn slechte functioneren.
Het lijkt me verstandig als die jongen even gaat vragen om welke voorvallen het gaat.
Ik begrijp wat je bedoeld en vind dat soort gastjes ook schijt irritant. Ik vraag me wel af of andere mensen ook deze nuances aanbrengen. Ik besef me dat ik aan het overdrijven ben, het is namelijk op dit moment niet zo slecht gesteld als ik doe voor komen, maar het zou me niet verbazen als ik in de toekomst wel door veel mensen op straat raar wordt aangekeken puur op basis van mijn uiterlijk. Er komen namelijk alleen maar meer berichten in het nieuws over "licht getinten" die zich niet kunnen gedragen, hierdoor wordt de algemene opinie over allochtonen steeds negatiever. Overigens ben ik geen Marokkaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk/zeg datsoort dingen ook vaak. Is ook niet heel vreemd als je daar de criminaliteitcijfers van bijvoorbeeld Marokkanen kijkt en vergelijkt met "Nederlanders".
Maar als ik de term Marokkanen op zo'n negatieve manier gebruik, bedoel ik over het algemeen die groepjes jongens, lichtgetint, bontkraagje, nektasje, die in bijna elke zin het woord 'kanker' gebruiken en eindigen met 'je moeder' ofzo. Je herkent ze op online video's of in Opsporing Verzocht ook vrij snel.
Dat zijn natuurlijk niet altijd allemaal Marokkanen en ook niet elke Marokkaan voldoet aan die eigenschappen. Dus ik begrijp dat het niet klopt als ik weer een negatief de term Marokkanen gebruik. Ik snap ook dat dat vervelend is als je een Marokkaan bent die daar niet bij hoort en de situatie in de Mac (mishandeling) ook niet vindt kunnen.
Maar het is namelijk ook zo dat ik niet per definitie iemand niet mag als die Marokkaan/Turk/lichtgetint is. Ik heb laatst nog op een feestje een hele avond staan praten met een Turkse jongen die ik niet kende, en daar kijk ik dan op dezelfde manier tegenaan als tegen alle andere mensen daar.
Het gaat vooral om het gedrag wat ik eerder ook omschreef.
Stel (ik weet het niet) er zitten ook blanke, Hollandse jongens in de groep die die meisjes heeft mishandeld, dan heb ik daar net zoveel afkeer voor als voor de andere jongens.
Rechtsquote:Op maandag 4 januari 2016 12:35 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De held van het verhaal is zo te zien ook redelijk licht getint
Klopt, het is een neerwaartse spiraal. Er zijn steeds meer incidenten, daardoor meer van dit soort opmerkingen en vervolgens weer meer incidenten, omdat de mensen die zich in eerste instantie, ten onrechte, aangesproken voelen, zich dan ook maar gaan misdragen.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:59 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Misschien zie ik wel spoken, maar dat is wel een gevoel dat bij mij heerst. Het feit dat er vaak sarcastische reacties zoals
-'waren zeker Finnen'
-"Je verwacht het niet"
-"Het is slechts een kleine minderheid die dit doet"
-"Incidentje, doorlopen"
-"Het is de schuld van het westen"
-"ies koeltoer"
geplaatst worden bij dit soort berichten, helpen niet echt mee...
Ik wil trouwens niet zielig doen, maar denk dat dit wel steeds een groter probleem wordt.
Spreek voor jezelf. Je kunt een miljoen keer mij uitmaken voor verkrachter, ik kan jou voor 100% garanderen dat ik me daar nooit naar zal gedragen.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, het is een neerwaartse spiraal. Er zijn steeds meer incidenten, daardoor meer van dit soort opmerkingen en vervolgens weer meer incidenten, omdat de mensen die zich in eerste instantie, ten onrechte, aangesproken voelen, zich dan ook maar gaan misdragen.
Ligt de schuld hiervan nu in eerste instantie bij die kleine minderheid, of bij het vooroordeel? Wat vind jij?
Ten eerste geldt dit niet voor mij, ik zal mij nooit misdragen enkel om het feit dat iemand dit soort opmerkingen maakt.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, het is een neerwaartse spiraal. Er zijn steeds meer incidenten, daardoor meer van dit soort opmerkingen en vervolgens weer meer incidenten, omdat de mensen die zich in eerste instantie, ten onrechte, aangesproken voelen, zich dan ook maar gaan misdragen.
Ligt de schuld hiervan nu in eerste instantie bij die kleine minderheid, of bij het vooroordeel? Wat vind jij?
Ik bedoel het niet sarcastisch maar dat komt gewoon niet zo vaak voor (ik zeg niet dat het nooit voorkomt).quote:Op maandag 4 januari 2016 19:21 schreef ntm het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom de huidskleur steeds vermeld moet worden, tenzij het nodig is voor signalering. Als een blanke iets doet staat het er namelijk ook nooit bij. Dan zie je ook niet in het nieuws 'blanke tuigt andere blanke meisjes af' ofzo.
Joh, kijk alleen eens hier op FOK! rond hoe sommigen er heilig van overtuigd zijn dat ALLE Marokkanen en/of moslims "evil" zijn...quote:Op maandag 4 januari 2016 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie jij geen spoken? Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar ik kijk echt niet anders naar iemand omdat hij een Marokkaans uiterlijk is. De kleding, de lichaamstaal en zo hebben veel meer invloed op mijn eerste indruk.
Dus omdat het niet veel voorkomt volgens jou bij blanken dan hoeft de huidskleur niet vermeld te worden. Ik zag toevallig laatst een ruzie op dumpert waar Nederlanders elkaar te lijf gingen met ijzeren stangen enzo, niemand die dan over huidskleur praat dan hoor.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:23 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet sarcastisch maar dat komt gewoon niet zo vaak voor (ik zeg niet dat het nooit voorkomt).
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat je Nederlanders niet uit het land kan sturen of minder Nederlanders opnemen.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:25 schreef ntm het volgende:
[..]
Dus omdat het niet veel voorkomt volgens jou bij blanken dan hoeft de huidskleur niet vermeld te worden. Ik zag toevallig laatst een ruzie op dumpert waar Nederlanders elkaar te lijf gingen met ijzeren stangen enzo, niemand die dan over huidskleur praat dan hoor.
In dit geval is het omdat de jongen zelf de term "lichtgetint" in zijn Facebookpost had gebruikt.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:21 schreef ntm het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom de huidskleur steeds vermeld moet worden, tenzij het nodig is voor signalering. Als een blanke iets doet staat het er namelijk ook nooit bij. Dan zie je ook niet in het nieuws 'blanke tuigt andere blanke meisjes af' ofzo.
Feit is wel dat meeste Marokkanen hier onder leiden, ik ook. Ook al kom ik nooit in de problemen en ben ik bezig met een universitaire studie, het raakt je toch als je sommige enge reacties op internet leest. Je wordt als 2e rangsburger gezien door sommigen. Ik probeer zo weinig mogelijk reacties te lezen want anders raak ik alleen het vertrouwen een beetje kwijt, ook al weet ik dat niet iedereen zo denkt.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Joh, kijk alleen eens hier op FOK! rond hoe sommigen er heilig van overtuigd zijn dat ALLE Marokkanen en/of moslims "evil" zijn...
Dat jij wellicht wel je gezond verstand kan gebruiken wil niet zeggen dat (bijna) iedereen dit kan...
lijden.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:28 schreef ntm het volgende:
[..]
Feit is wel dat meeste Marokkanen hier onder leiden, ik ook. Ook al kom ik nooit in de problemen en ben ik bezig met een universitaire studie, het raakt je toch als je sommige enge reacties op internet leest. Je wordt als 2e rangsburger gezien door sommigen. Ik probeer zo weinig mogelijk reacties te lezen want anders raak ik alleen het vertrouwen een beetje kwijt, ook al weet ik dat niet iedereen zo denkt.
Ondenkbaar niet. Maar hij werkte al jaren voor McDonalds; dus blijkbaar deed hij jarenlang wel iets goed volgens de andere franchisenemers.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
Erg sneu voor die jongen en fijn om te lezen dat er ook nog mensen ingrijpen, maar het is toch niet ondenkbaar dat het een slechte werknemer kan zijn?
Er is echt (nagenoeg) niemand die beweert dat ALLE Marokkanen slecht zijn. Dat hebben jullie er zelf van gemaakt, waarom is mij een raadsel. Misschien omdat je er anders niet zo fel tegenin kunt gaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Joh, kijk alleen eens hier op FOK! rond hoe sommigen er heilig van overtuigd zijn dat ALLE Marokkanen en/of moslims "evil" zijn...
Dat jij wellicht wel je gezond verstand kan gebruiken wil niet zeggen dat (bijna) iedereen dit kan...
Hij zat in de proeftijd bij de tent waar hij is ontslagen.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ondenkbaar niet. Maar hij werkte al jaren voor McDonalds; dus blijkbaar deed hij jarenlang wel iets goed volgens de andere franchisenemers.
Ik vind niet dat je overdrijft, ik snap het wel. Ik denk wel dat iedereen op een bepaalde manier last heeft van generalisatie/discriminatie, alleen bij de ene groep is dat erger dan voor de anderen.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:02 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld en vind dat soort gastjes ook schijt irritant. Ik vraag me wel af of andere mensen ook deze nuances aanbrengen. Ik besef me dat ik aan het overdrijven ben, het is namelijk op dit moment niet zo slecht gesteld als ik doe voor komen, maar het zou me niet verbazen als ik in de toekomst wel door veel mensen op straat raar wordt aangekeken puur op basis van mijn uiterlijk. Er komen namelijk alleen maar meer berichten in het nieuws over "licht getinten" die zich niet kunnen gedragen, hierdoor wordt de algemene opinie over allochtonen steeds negatiever. Overigens ben ik geen Marokkaan.
Klopt. Maar zoveel verschillen McDonalds filialen echt niet van elkaar.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:36 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Hij zat in de proeftijd bij de tent waar hij is ontslagen.
En dus een nieuwe proeftijd, en dus een nieuwe kans om ontslagen te worden.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Klopt. Maar zoveel verschillen McDonalds filialen echt niet van elkaar.
Het is alleen wel iedere keer als je van filiaal wisselt weer een nieuw dienstverband.
Als je nou even stopt met dat 'jullie' want dat is precies wat ze duidelijk proberen te maken met hun posts.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:33 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Er is echt (nagenoeg) niemand die beweert dat ALLE Marokkanen slecht zijn. Dat hebben jullie er zelf van gemaakt, waarom is mij een raadsel. Misschien omdat je er anders niet zo fel tegenin kunt gaan.
Immers, een bewering dat Marokkanen buitenproportioneel vaak bij criminaliteit zijn betrokken valt moeilijk te ontkennen.
Het spijt me maar ik ben deze beweringen toch echt vaker tegengekomen op FOK!quote:Op maandag 4 januari 2016 19:33 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Er is echt (nagenoeg) niemand die beweert dat ALLE Marokkanen slecht zijn. Dat hebben jullie er zelf van gemaakt, waarom is mij een raadsel. Misschien omdat je er anders niet zo fel tegenin kunt gaan.
Immers, een bewering dat Marokkanen buitenproportioneel vaak bij criminaliteit zijn betrokken valt moeilijk te ontkennen.
quote er eens eentjequote:Op maandag 4 januari 2016 19:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het spijt me maar ik ben deze beweringen toch echt vaker tegengekomen op FOK!
Juridisch niet. Ik gaf alleen antwoord op de vraag of het "niet gewoon kon dat hij slecht functioneerde" door er op te wijzen dat hij dit werk al jaren naar tevredenheid van zijn werkgevers deed.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:38 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
En dus een nieuwe proeftijd, en dus een nieuwe kans om ontslagen te worden.
Hij heeft geen poot om op te staan.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 4 januari 2016 19:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Juridisch niet. Ik gaf alleen antwoord op de vraag of het "niet gewoon kon dat hij slecht functioneerde" door er op te wijzen dat hij dit werk al jaren naar tevredenheid van zijn werkgevers deed.
My two cents. Een hogere manager van de McGarbage las het artikel in de Metro, schrok zich dood, was bang dat er minder klanten zullen komen en deze knul was daarom de zondebok. "Als jij niet had ingegrepen dan had de media er wellicht niets over gezegd dus je mag oprotten" (maar zonder dat hardop te zeggen).quote:Op maandag 4 januari 2016 18:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, geloof ik niet. Ik heb daarna ook nog gepost geloof ik.
Het zou niet vreemd zijn dat 'toevallig' zijn proeftijd eindigd op het einde van de maand/jaar. Maar later kwam een screenshot van zijn rooster voorbij, waaruit bleek dat hij nog drie dagen zou komen werken. Ook na er beter over na te denken en na de uitzending van HvN geloof ik de Mac zeker niet.
Wat ik me wel af vraag is wáárom hij dat wel is ontslagen.
Je ziet het zelfs soms bij kindjes die nog ruim jonger dan 15 jaar oud zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn niet zo bevooroordeeld. Scheelt ook wel als je ergens alleen bent of met een groep, en dan nog of je 'wat moet je hè, wat wil je' i.p.v. 'kan ik u helpen'.
Maar het is wel een feit dat veel jeugd tegenwoordig hondsbrutaal is, en binnen bepaalde straatgroepen (wil dit nog net geen bende noemen), ze voor elkaar niet onder willen doen.
Je bedoelt net zoals ik word aangekeken als een kleurling hater zodra ik door bepaalde delen van de grote steden loop omdat ik dan juist de blanke daar ben? Irritant... Ik snap het...quote:Op maandag 4 januari 2016 09:44 schreef Daarnaast het volgende:
Ik geloof best dat je bijvoorbeeld in Molenbeek, brussel gehaat wordt door sommige mensen puur omdat je blank bent, dat is natuurlijk niet goed te praten. Dat zijn zelfde gastjes die meisjes slaan. Echter weet ik niet waar je het vandaan haalt dat mensen er van uit gaan dat je allochtonen haat en op basis daarvan raar naar je kijken, puur omdat je blank bent. Volgens mij komt dat niet echt voor, maar het kan heel goed dat het het iets is waar ik niet van bewust ben.quote:Op maandag 4 januari 2016 20:41 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Je bedoelt net zoals ik word aangekeken als een kleurling hater zodra ik door bepaalde delen van de grote steden loop omdat ik dan juist de blanke daar ben? Irritant... Ik snap het...
Racism is a bitch.
Het lijkt me aannemelijk dat dat rooster op of nog voor de eerste dag van zijn proeftijd is gemaakt. Ik twijfel eerlijk gezegd niet zo aan het verhaal van McDonalds.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar later kwam een screenshot van zijn rooster voorbij, waaruit bleek dat hij nog drie dagen zou komen werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |