Kloptquote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, al die LPF-ongein en PVV-experimentjes waren natuurlijk ook niet alles.
En dan heb je als kabinet stevig bezuinigd om het begrotingstekort weg te werken, ga je de belastingen verlagen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel, in economisch goede tijden is bezuinigen nog veel moeilijker te verkopen. Een goede crisis is de manier om noodzakelijke hervormingen door te voeren,
Je moet iets als je op -20 zetels in de peilingen staat. Maar jammer is het wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dan heb je als kabinet stevig bezuinigd om het begrotingstekort weg te werken, ga je de belastingen verlagen.
Dan negeer je ook de corruptie en de incompetentie van de belastingdienst daar. Er zijn zoveel factoren die meespelen. De bezuinigingen hebben het er ook niet beter op gemaakt. Bepaal zelf maar of dat een slimme keuze was.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:57 schreef Janneke141 het volgende: [..] De Grieken hebben het anders aangepakt, die hebben een paar decennia harder op de pof geleefd dan wij. Bepaal zelf maar of dat een slimme keuze was.
Ik vind het verlagen van de lasten op arbeid als onderdeel van een groter hervormingspakket wel te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dan heb je als kabinet stevig bezuinigd om het begrotingstekort weg te werken, ga je de belastingen verlagen.
Men heeft er daar decennia lang een zooitje van weten te maken. Corruptie is daarvan zowel gevolg als oorzaak. Maar de problemen daar verdwijnen niet door schulden kwijt te schelden als daar geen zeer ingrijpende hervormingen tegenover staan. En Syriza heeft ook heel bewust eerst op meer ellende aangestuurd en daarbij duidelijk verkeerd gegokt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan negeer je ook de corruptie en de incompetentie van de belastingdienst daar. Er zijn zoveel factoren die meespelen. De bezuinigingen hebben het er ook niet beter op gemaakt. Bepaal zelf maar of dat een slimme keuze was.
Oja, hervormingspakketten zoals dat revolutionaire belastingplan van het huidige kabinet.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind het verlagen van de lasten op arbeid als onderdeel van een groter hervormingspakket wel te rechtvaardigen.
Het is weinig revolutionair maar het lijkt me wel vrij verstandig.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oja, hervormingspakketten zoals dat revolutionaire belastingplan van het huidige kabinet.
Dat wordt wel vaker gezegd. Ik verschil daarin van mening. Als kiezers goed worden geïnformeerd zullen ze ook verstandigere keuzes maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel, in economisch goede tijden is bezuinigen nog veel moeilijker te verkopen. Een goede crisis is de manier om noodzakelijke hervormingen door te voeren,
Daarom werd ook massaal gekozen voor een VVD-PvdA kabinet om eindelijk eens wat rommel op te ruimen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat wordt wel vaker gezegd. Ik verschil daarin van mening. Als kiezers goed worden geïnformeerd zullen ze ook verstandigere keuzes maken.
Bij de laatste verkiezingen lieten de PVV en SP die toch aardig scoorden een compleet ander programma zien op dat vlak.quote:En tegenwoordig is haast iedere partij wel voor het streven naar een fatsoenlijke begroting buiten crisistijd om.
Dat begint natuurlijk bij een overheid die taken afstoot, niet bij af en toe de dunschiller hanteren op basis van de economische groei.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, elke euro die je minder aan belasting hoeft te betalen, is meegenomen.
Dat klinkt natuurlijk prachtig maar voor die zaken moet linksom of rechtsom toch betaald worden. Ook als het niet meer via de overheid gaat.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat begint natuurlijk bij een overheid die taken afstoot, niet bij af en toe de dunschiller hanteren op basis van de economische groei.
De overheid houdt zich dan ook bezig met herverdelingsvraagstukken niet met het efficiënter produceren van goederen of diensten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk prachtig maar voor die zaken moet linksom of rechtsom toch betaald worden. Ook als het niet meer via de overheid gaat.
Ja, ik had me weer voorbereid op goede popcornmomenten op mijn Facebooktimeline.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:21 schreef 99.999 het volgende:
Was men hier op FOK! nog een beetje teleurgesteld dat de intocht vanSinterklaas in Meppel
met het anti-zwartepietenprotest totaal niet uit de hand liep?
Dat klopt natuurlijk niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar de grote decentralisaties in de (jeugd)zorg van vorig jaar. Dat draait juist om het anders en dus efficiënter organiseren van de zaken.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De overheid houdt zich dan ook bezig met herverdelingsvraagstukken niet met het efficiënter produceren van goederen of diensten.
Die zwarte Sinterklaas was er ook, die kerel was wel briljant.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik had me weer voorbereid op goede popcornmomenten op mijn Facebooktimeline.
Ik hoop dat de VVD het nu echt uit z'n hoofd laat om weer te regeren met dergelijke populisten. Het kan gewoon nooit goed gaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, al die LPF-ongein en PVV-experimentjes waren natuurlijk ook niet alles.
Herverdeling is juist dé kerntaak van de en een overheid.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar de grote decentralisaties in de (jeugd)zorg van vorig jaar. Dat draait juist om het anders en dus efficiënter organiseren van de zaken.
Herverdeling is ook maar een instrument, geen doel op zich van de overheid.
Haha helaas, je ziet de VVD zich al weer warmdraaien voor nog een rondje PVV. En wil of kan het CDA niet, dan springt de SP wel in om dat te complementeren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat de VVD het nu echt uit z'n hoofd laat om weer te regeren met dergelijke populisten. Het kan gewoon nooit goed gaan.
Zou zelf het liefst een kabinet GroenLinks-D66-VVD zien, eventueel aangevuld met SP.
Decentraliseren is niet per definitie efficiënter. Er zijn nu, volgens staatsrechtsgeleerden, zulke grote intergemeentelijke verschillen dat het in strijd zou zijn met het gelijkheidsbeginsel. Wat dat betreft kan die hele WMO wel weer teruggedraaid worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar de grote decentralisaties in de (jeugd)zorg van vorig jaar. Dat draait juist om het anders en dus efficiënter organiseren van de zaken.
Herverdeling is ook maar een instrument, geen doel op zich van de overheid.
Nee joh, meer dan een instrument is het echt niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Herverdeling is juist dé kerntaak van de en een overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |