SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
Al Jazeera meldt 60 dode militairen aan Irakese kant tijdens een bestorming van IS in Ramadi.twitter:AJABreaking twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 17:03:06عاجل | مصادر للجزيرة: مقتل نحو 60 من الجيش العراقي في هجوم لـ #تنظيم_الدولة بالرمادي reageer retweet
Totdat ze echt gebombardeerd worden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.aljazeera.com/(...)151231052525306.html
Iraq says Turkey not honouring pledge to remove troops
Iraqi foreign minister says that if Turkish troops do not withdraw military action could be used as a last resort.
[ afbeelding ]
Voor jou speciaal nog een keer:quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Totdat ze echt gebombardeerd worden.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Totdat ze echt gebombardeerd worden.
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 18:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Voor jou speciaal nog een keer:
[ afbeelding ]
quote:
twitter:DrPartizan_ twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:12:49Once again the Iraqi army show their complete incompetence. ISIS counter in Ramadi meant more vehicles abandoned... https://t.co/lOF1b3cJsc reageer retweet
Volgens mij hebben ze IS wel weer buiten Ramadi kunnen duwen maar het belooft niet veel goeds.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:23 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DrPartizan_ twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:12:49Once again the Iraqi army show their complete incompetence. ISIS counter in Ramadi meant more vehicles abandoned... https://t.co/lOF1b3cJsc reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De stad wel, maar de legerbasis ten noorden er van waar al dit spul stond geparkeerd niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze IS wel weer buiten Ramadi kunnen duwen maar het belooft niet veel goeds.
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:32:13#ISIS release images following an attack on Iraqi Army base at al-Tarah area near Nazem al-Tharthar north of #Ramadi https://t.co/wtPIHEHG0i reageer retweet
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:37:56#ISIS attacked headquarters of Iraqi army’s 10th division at al-Tarah area near Nazem al-Tharthar north of #Ramadi https://t.co/HE3TYzxyjK reageer retweet
Gelukkig zijn ze in Bagdad zich aan het voorbereiden op een aanval op de TSK. Komt goed jongens.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De stad wel, maar de legerbasis ten noorden er van waar al dit spul stond geparkeerd niet.twitter:IraqiSuryani1 twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:32:13#ISIS release images following an attack on Iraqi Army base at al-Tarah area near Nazem al-Tharthar north of #Ramadi https://t.co/wtPIHEHG0i reageer retweet
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:37:56#ISIS attacked headquarters of Iraqi army’s 10th division at al-Tarah area near Nazem al-Tharthar north of #Ramadi https://t.co/HE3TYzxyjK reageer retweet
Damm, dit is geen goed nieuwsquote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De stad wel, maar de legerbasis ten noorden er van waar al dit spul stond geparkeerd niet.twitter:IraqiSuryani1 twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:32:13#ISIS release images following an attack on Iraqi Army base at al-Tarah area near Nazem al-Tharthar north of #Ramadi https://t.co/wtPIHEHG0i reageer retweet
MJ is eng?quote:
"vetste beelden ooit" ?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:01 schreef JubaUrbicus het volgende:
ISIS heeft een nieuwe video gereleased over gisteren in Ramadi. Een van de vetste beelden ooit (zelfmoord aanslagen vastgelegd met Drone beelden), en heel veel voertuigen van het Irakese leger vernietigd. (damn...) Het was een grote nederlaag voor het Irakese leger die eerder nog verklaarde dat Ramadi onder totale controle stond van het leger (wat een leugen is).
Ja ik vind het prachtig dat zulk realistisch warfare nu gewoon op video te zien is. Het lijkt net een film maar dan werkelijkheid.quote:
Misschien is er dan iets mis met je.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ja ik vind het prachtig dat zulk realistisch warfare nu gewoon op video te zien is. Het lijkt net een film maar dan werkelijkheid.
Waarom zou er iets mis met mij zijn? Kan je dat toelichten?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Misschien is er dan iets mis met je.
Als ik dat uit moet gaan leggen........quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Waarom zou er iets mis met mij zijn? Kan je dat toelichten?
Tja je bent niet verplicht hoor...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als ik dat uit moet gaan leggen........
Als je het zelf niet aanvoelt heeft uitleg ook geen zin.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Tja je bent niet verplicht hoor...
Onzin, je kan me gewoon uitleggen waarom ik verkeerd ben.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je het zelf niet aanvoelt heeft uitleg ook geen zin.
"Ja ik vind het prachtig dat zulk realistisch warfare nu gewoon op video te zien is. Het lijkt net een film maar dan werkelijkheid."quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:15 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Onzin, je kan me gewoon uitleggen waarom ik verkeerd ben.
Wat is daar mis mee? Het is toch prachtig dat zulk warfare gewoon op echt videobeeld te zien is? Ik vind dat innovatie en iets revolutionair, ja oorlog is klote en verschrikkelijk... Maar daar draait het nu niet om. Van mij mogen die zandratten elkaar allemaal afmaken eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"Ja ik vind het prachtig dat zulk realistisch warfare nu gewoon op video te zien is. Het lijkt net een film maar dan werkelijkheid."
Je voelt het nog steeds niet?
Omdat normale mensen dat soort beelden niet prachtig vinden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het is toch prachtig dat zulk warfare gewoon op echt videobeeld te zien is? Ik vind dat innovatie en iets revolutionair, ja oorlog is klote en verschrikkelijk... Maar daar draait het nu niet om. Van mij mogen die zandratten elkaar allemaal afmaken eerlijk gezegd.
Die moeten dan ook oprotten. Wat geeft Turkije het recht om zonder toestemming van de overheid daar te zijn?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze in Bagdad zich aan het voorbereiden op een aanval op de TSK. Komt goed jongens.
D normale mens bestaat niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat normale mensen dat soort beelden niet prachtig vinden.
Waarom is het prachtig dat zandratten zoals jij ze noemt elkaar afmaken? Verdienen de Irakezen geen normaal leven? Er posten hier echt hele enge mensen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Het is toch prachtig dat zulk warfare gewoon op echt videobeeld te zien is? Ik vind dat innovatie en iets revolutionair, ja oorlog is klote en verschrikkelijk... Maar daar draait het nu niet om. Van mij mogen die zandratten elkaar allemaal afmaken eerlijk gezegd.
Terroristen (zie: ISIS, Iraaks leger, Shia Militties) zijn in mijn ogen zandratten waarbij het mij werkelijk niks doet als ze elkaar afmaken. Integendeel, het is een stap dichter naar wereldvrede.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is het prachtig dat zandratten zoals jij ze noemt elkaar afmaken? Verdienen de Irakezen geen normaal leven? Er posten hier echt hele enge mensen.
IS blaast nu eigen mensen op? Of gaat het over iemand die zich opblaast tussen niet IS mensen? Of is iedereen in die buurt voor IS?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:31 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Terroristen (zie: ISIS, Iraaks leger, Shia Militties) zijn in mijn ogen zandratten waarbij het mij werkelijk niks doet als ze elkaar afmaken. Integendeel, het is een stap dichter naar wereldvrede.
Alsof alleen IS de slechte boys zijn?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
IS blaast nu eigen mensen op? Of gaat het over iemand die zich opblaast tussen niet IS mensen? Of is iedereen in die buurt voor IS?
Volgens jou is gewoon iedereen in die buurt slecht. Hoe dom kan je zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:35 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Alsof alleen IS de slechte boys zijn?
Ik heb toch duidelijk gezegd wie de terroristen zijn? IS, Nusra, PKK, Hezbollah, Iraaks leger, Imam Ali brigade.... Dit zijn terroristen en die mogen wat mij betreft elkaar allemaal afknallen totdat er geen 1 meer van hun over is, en als ik dat kan beschouwen met HD beelden is dat alleen maar mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens jou is gewoon iedereen in die buurt slecht. Hoe dom kan je zijn.
Wie werden hier opgeblazen dan? Buiten dat om is het niet normaal dit soort beelden als prachtig te zien. Het is nog enger dat je het blijft verdedigen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:38 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik heb toch duidelijk gezegd wie de terroristen zijn? IS, Nusra, PKK, Hezbollah, Iraaks leger, Imam Ali brigade.... Dit zijn terroristen en die mogen wat mij betreft elkaar allemaal afknallen totdat er geen 1 meer van hun over is, en als ik dat kan beschouwen met HD beelden is dat alleen maar mooi meegenomen.
Iraaks leger terroristen? Jij impliceert dat de Nederlandse regering, tezamen met regeringen van tientallen andere Westerse waaronder de VS, een terroristische groep traint? Jij bent een volslagen idioot zie ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:38 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik heb toch duidelijk gezegd wie de terroristen zijn? IS, Nusra, PKK, Hezbollah, Iraaks leger, Imam Ali brigade.... Dit zijn terroristen en die mogen wat mij betreft elkaar allemaal afknallen totdat er geen 1 meer van hun over is, en als ik dat kan beschouwen met HD beelden is dat alleen maar mooi meegenomen.
Hij is zelf een Arabier. Dat hij de verheerlijking van geweld goedpraat is een Arabisch dingetje.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wie werden hier opgeblazen dan? Buiten dat om is het niet normaal dit soort beelden als prachtig te zien. Het is nog enger dat je het blijft verdedigen.
Dus het maakt uit wie er opgeblazen zijn bij jou?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wie werden hier opgeblazen dan? Buiten dat om is het niet normaal dit soort beelden als prachtig te zien. Het is nog enger dat je het blijft verdedigen.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iraaks leger terroristen? Jij impliceert dat de Nederlandse regering, tezamen met regeringen van tientallen andere Westerse waaronder de VS, een terroristische groep traint? Jij bent een volslagen idioot zie ik.
Ja dat impliceer ik....quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iraaks leger terroristen? Jij impliceert dat de Nederlandse regering, tezamen met regeringen van tientallen andere Westerse waaronder de VS, een terroristische groep traint? Jij bent een volslagen idioot zie ik.
Ja. Ik vind onschuldige doden erger. Maar al zou het 1 IS man zijn op een leeg veld die zich opblaast. Dat hoef ik ook niet te zien. Maar jou maakt het allemaal helemaal niets uit. Je wil gewoon graag nare beelden zien.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:41 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dus het maakt uit wie er opgeblazen zijn bij jou?
Ik ben het met jou eens dat het erg is als onschuldige mensen dood gaan. Maar wie is 'onschuldig'?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik vind onschuldige doden erger. Maar al zou het 1 IS man zijn op een leeg veld die zich opblaast. Dat hoef ik ook niet te zien. Maar jou maakt het allemaal helemaal niets uit. Je wil gewoon graag nare beelden zien.
Probeer niet ineens filosofisch te gaan doen na een aantal domme teksten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:43 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik ben het met jou eens dat het erg is als onschuldige mensen dood gaan. Maar wie is 'onschuldig'?
Dit heeft niks met filosofie te maken, wie is er bij jou 'onschuldig' dan? Ik zie het Iraaks leger niet als onschuldig, ik zie ze als schuldige!quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Probeer niet ineens filosofisch te gaan doen na een aantal domme teksten.
Iedereen is schuldig......volgens jou. Maar het gaat nu even over het prachtig vinden dat soort beelden te zien. Het liefst via een drone in HD. DAAR zeg ik iets over. Dat is dat er dan geestelijk iets mis met je is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dit heeft niks met filosofie te maken, wie is er bij jou 'onschuldig' dan? Ik zie het Iraaks leger niet als onschuldig, ik zie ze als schuldige!
Wat jij wilt jonge.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:45 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mooi, hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen.
Mag je vinden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Iedereen is schuldig......volgens jou. Maar het gaat nu even over het prachtig vinden dat soort beelden te zien. Het liefst via een drone in HD. DAAR zeg ik iets over. Dat is dat er dan geestelijk iets mis met je is.
Want?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dit heeft niks met filosofie te maken, wie is er bij jou 'onschuldig' dan? Ik zie het Iraaks leger niet als onschuldig, ik zie ze als schuldige!
Turkije verdedigt de grenzen van z'n land aangezien de Irakezen dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die moeten dan ook oprotten. Wat geeft Turkije het recht om zonder toestemming van de overheid daar te zijn?
Een IS'er verdient het ook om te sterven.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 10:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Pro Iran en pro Assad users gaan weer voor mensenrechtenactivistje spelen.
De F16's gooien bommen op mensen, geen bloemen, en dat wordt wel toegejuicht.
Turkije kan dat ook niet, gezien de duizenden terroristen die door de Turkse grenzen gaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije verdedigt de grenzen van z'n land aangezien de Irakezen dat niet kunnen.
Turkije heeft het grensgebied onder controle, daarnaast vluchten terroristen niet naar Turkije om te schuilen na een aanval. Dat kan Irak niet zeggen.quote:Op zondag 3 januari 2016 10:43 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Turkije kan dat ook niet, gezien de duizenden terroristen die door de Turkse grenzen gaan.
Linkje?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 09:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ja ik vind het prachtig dat zulk realistisch warfare nu gewoon op video te zien is. Het lijkt net een film maar dan werkelijkheid.
You're kidding? Al die afgeschoren baarden die Turkije in vluchten? Hit and runs vanuit Turkije in Latakia? Toevoerproblemen voor terroristen sinds Rusland stevig langs de grens bombardeert? Oud IS strijders die toegeven dat Turkije ze geen strobreed in de weg legde? Grensovergang van IS die open staat maar die van de Koerden gesloten? Duizenden IS strijders die via Turkije Syri inkwamen? Wapentransporten naar Syri door de MIT?quote:Op zondag 3 januari 2016 11:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije heeft het grensgebied onder controle, daarnaast vluchten terroristen niet naar Turkije om te schuilen na een aanval. Dat kan Irak niet zeggen.
Harde struggles.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
You're kidding? Al die afgeschoren baarden die Turkije in vluchten? Hit and runs vanuit Turkije in Latakia? Toevoerproblemen voor terroristen sinds Rusland stevig langs de grens bombardeert? Oud IS strijders die toegeven dat Turkije ze geen strobreed in de weg legde? Grensovergang van IS die open staat maar die van de Koerden gesloten? Wapentransporten naar Syri door de MIT?
Neuh, Irak heeft geen controle over dat gebied, jammer dan.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vertaling: ik ben betrapt op het posten van onzin en ga nu sarcastisch doen.
Paar strijdersquote:Op zondag 3 januari 2016 12:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Neuh, Irak heeft geen controle over dat gebied, jammer dan.Als Turkije beslist daar iets aan te doen, dan doen ze dat gewoon. Die paar strijders die richting Irak gaan boeit niet.
Rusland mag het proberen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Paar strijdersHoe zijn al die strijders Syri ingekomen dan? Waarom zitten de terroristen ineens met wapenproblemen sinds Rusland de grens met Turkije stevig bombardeert? Volgens jouw redenatie mag Rusland namens Syri ook Turkije bombarderen, gezien de duizenden, zo niet tienduizenden strijders die via het land Syri in trokken.
quote:Op zondag 3 januari 2016 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Rusland mag het proberen.
Zoals ik al zei, #care. Als Turkije het nodig vindt dat men over de grens moet dan doet men dat. Al tientallen jaren. Als je daar moeite mee hebt schrijf je maar een brief aan Rutte ofzo.
Feiten zijn tegenwoordig patriottisme? Turkije zit al tientallen jaren in Irak, als ze het zo erg vonden moesten ze hun grenzen maar zelf bewaken. Dat het Iraakse leger dat niet kan is al pijnlijk duidelijk geworden gezien hoe ze keer op keer moeite hebben met ISIS.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:55 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]. Wat praat jij toch een hoop poep in al deze topics. Turken en hun uitzonderlijk domme patriotisme.
Het helpt ook ontzettend als de andere zijde van die grens actief hulp verleent aan de doortocht van destabiliserende elementen. Als Turkije ook maar iets aan zijn plichten als NAVO partner had voldaan was de situatie een stuk anders geweest.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Feiten zijn tegenwoordig patriottisme? Turkije zit al tientallen jaren in Irak, als ze het zo erg vonden moesten ze hun grenzen maar zelf bewaken. Dat het Iraakse leger dat niet kan is al pijnlijk duidelijk geworden gezien hoe ze keer op keer moeite hebben met ISIS.
Turkije zit al tientallen jaren in Irak. Je doet alsof het iets van nu is. Ook toen ISIS er niet was kon Irak z'n grenzen niet bewaken. Dat ze dat niet kunnen heeft ISIS aangetoond aan iedereen.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:13 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het helpt ook ontzettend als de andere zijde van die grens actief hulp verleent aan de doortocht van destabiliserende elementen. Als Turkije ook maar iets aan zijn plichten als NAVO partner had voldaan was de situatie een stuk anders geweest.
Maar nee, ze zetten hun troepen / tanks liever in om 'terroristen' te bestrijden in zwaar bevolkte gebieden.
Boeit me weinig dat Turkije al tientallen jaren in Irak zit.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije zit al tientallen jaren in Irak. Je doet alsof het iets van nu is. Ook toen ISIS er niet was kon Irak z'n grenzen niet bewaken. Dat ze dat niet kunnen heeft ISIS aangetoond aan iedereen.
Turkije bewaakt de grenzen voor Turkije, niet Irak. Wat betreft het KRG traint het Turkse leger de Peshmerga en die beschermen hun gebied. Wat de rest van Irak doet boeit me geen reet.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:19 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Boeit me weinig dat Turkije al tientallen jaren in Irak zit.
Ik heb het over het actief hulp verlenen aan buitenlandse 'strijders' die Turkije als uitvalsbasis / toegang hebben gebruikt om in Irak / Syrie te komen. Jij zegt nu zelf dat Turkije de grens zo goed bewaakt, hoe kan het dan zijn dat deze elementen vrije doorgang krijgen?
Er zijn genoeg beelden van IS strijders die onderonsjes hebben met Turkse grensbewakers / militairen.
quote:Op zondag 3 januari 2016 13:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije bewaakt de grenzen voor Turkije, niet Irak. Wat betreft het KRG traint het Turkse leger de Peshmerga en die beschermen hun gebied. Wat de rest van Irak doet boeit me geen reet.
Welke strijders, welke grens?quote:Op zondag 3 januari 2016 13:22 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]![]()
.
Turkije bewaakt de grenzen voor Turkije, dus de 'strijders' die de grens weer terug oversteken zijn welkom?
Selectief geheugenverlies als het om het falen van Turkije gaat? Er zijn tal van beelden en geschreven bronnen waarin gesproken wordt over IS strijders die heen en weer pendelen tussen Turkije en Syrie / Irak.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welke strijders, welke grens?
Als men tegen Assad of ISIS wilt vechten mag men gerust oversteken, zolang ze binnen Turkije niks doen.
quote:Op zondag 3 januari 2016 13:28 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Selectief geheugenverlies als het om het falen van Turkije gaat? Er zijn tal van beelden en geschreven bronnen waarin gesproken wordt over IS strijders die heen en weer pendelen tussen Turkije en Syrie / Irak.
Na aandringen van de internationale gemeenschap zijn er wel maatregelen getroffen, maar Turkije heeft erg lang terrorisme gesteund door IS strijders ongemoeid het grensgebied als uitvalsbasis te laten gebruiken.
Joh, 30.000 zijn maar een paar ISIS strijders he.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tis wat, een paar ISIS strijders die de grens over zijn geweest, het zal wel. Alles wat niet Pro-Assad of Pro-Irak is noemt men ISIS.
Zolang men de PKK maar zo goed mogelijk bestrijdt
Zoals ik al zei, PKK is prio 1. De rest is mooi meegenomen. Dat de grens niet compleet te bewaken is kan men vrij weinig aan doen. Momenteel bouwt men een flinke muur en drones helpen zeker mee.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:32 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Joh, 30.000 zijn maar een paar ISIS strijders he.Je bent blind voor alles wat niet in het straatje past van je blinde patriotisme.
Turken.
Het is volgens mij strafbaar om ISIS propaganda te verspreiden, sommige zijn mede door dit een paar jaar de bak ingedraaid.quote:
Je kan die dingen gerust posten. Doet iedereen van alle kanten.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:46 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Het is volgens mij strafbaar om ISIS propaganda te verspreiden, sommige zijn mede door dit een paar jaar de bak ingedraaid.
Ik neem het risico liever niet. Je kan het filmpje gewoon op twitter zoeken. Zelfmoord aanslag op drone vastgelegd, een aanval op een basis van het Iraaks leger met een drone HD camera vastgelegd, sorry daar kan Hollywood niet tegen op.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan die dingen gerust posten. Doet iedereen van alle kanten.
Dat doet die flikker al jaren. Zal niet gebeuren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Barzani talks ISIS war, referendum with foreign diplomats
http://rudaw.net/mobile/english/kurdistan/070120161
Barzani stuurt aan op onafhankelijkheid, daarnaast roept men op Koerden uit het Iraakse leger te stappen en zich bij de Peshmerga te voegen.
http://iraqnews.hathalyoum.net/17867
Zeker nu heeft het kans van slagen. Bagdad heeft niks te vertellen in Noord-Irak.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat doet die flikker al jaren. Zal niet gebeuren.
Bagdad heeft wel invloed in de VS hoor, een mega olie producerende OPEC land laat de VS niet even zomaar zitten. Dat denk ik dan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zeker nu heeft het kans van slagen. Bagdad heeft niks te vertellen in Noord-Irak.
Mja ben benieuwd of Barzani het aandurft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Bagdad heeft wel invloed in de VS hoor, een mega olie producerende OPEC land laat de VS niet even zomaar zitten. Dat denk ik dan.
Hij zal het vast wel durven maar de vraag is of hij de consequenties zal aanvaarden want dit zal Bagdad niet accepteren. Trouwens is dit dan niet een soort van oproep aan de Koerden in TR om ook voor onafhankelijk te gaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja ben benieuwd of Barzani het aandurft.
De laatste tijd is Barzani vaak in Turkije te vinden, misschien dat ze militair iets uitgevogeld hebben. Dat is mogelijk de reden dat er een hoop soldaten en tanks richting Basika gingen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:42 schreef vigen98 het volgende:
Hij zal het vast wel durven maar de vraag is of hij de consequenties zal aanvaarden want dit zal Bagdad niet accepteren.
Nah, Barzani heeft niks met de HDP en PKK. Barzani wilt vooral zoveel mogelijk voor z'n eigen clan en een onafhankelijk KRG met Turkse steun komt hem heel erg goed uit.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:42 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens is dit dan niet een soort van oproep aan de Koerden in TR om ook voor onafhankelijk te gaan?
Waarom zou dat moeten dan? Als Turkije ISIL soldaten uitschakelt, dan doen ze dat goed. Ik ga er niet gelijk wonen.quote:
http://www.al-monitor.com(...)gry-with-ankara.htmlquote:When I was touring the museum at the Imam Ali Shrine in Karbala in Iraq recently, a coffin was brought into the shrine's mausoleum. The coffin contained the body of a young Turkmen killed in a clash with the Islamic State (IS). Nowadays the coffins of many killed in battle are brought to mausoleums in Karbala and Najaf. Fighting is in the north; mourning is in the south. Shiite Turkmens of Mosul and Tal Afar have been uprooted with the arrival of IS.
They are fighting on the front lines of Iraq's Popular Mobilization Units. Local sources told me about 12,000 Turkmens have joined those forces. For example, of 5,000 fighters of the Ali Akbar Brigade, 500 are Turkmens from Tal Afar. Of the five wounded men I visited in early December in a Karbala hospital, two were Turkmens. Turkmens are also heavily represented in the Iraqi special forces of Surau al-Ittihadiya. During the past 18 months, Turkmens of Kirkuk and Tuz Khormato have been taking up arms.
The organizing of Turkmens under the Popular Mobilization Units has upset the plans of the Kurdistan Regional Government (KRG) to take over disputed areas. Before 2014, Turkmens had not joined the fight because they believed Turkey would ensure their rights. But more than 120,000 Turkmens fleeing Mosul and Tal Afar took refuge in places such as Baghdad, Najaf and Karbala, which were thought to be safer for Shiites. One of their refuges is the Imam Ali Shrine, which is meeting the needs of 1,250 families living there. Nearly everyone I spoke to in the camp, almost to the last person, expressed disappointment and anger with Turkey.
There are two main reasons why Turkmens have turned to Shiite authorities in the south of Iraq: First, Turkmens think the government of the Justice and Development Party (AKP) in Turkey has given up its protector role for Turkmens for the sake of Ankara’s economic relations with the KRG in the north. Second, they believe Turkey was responsible for the fall of Mosul to IS.
Turkmens I spoke with all referred to their desperation when they were not allowed to take refuge in Kurdish Erbil after they fled from Mosul and Tal Afar in June 2014 when IS attacked. Akram Sharif, who opened a tiny grocery in the Karbala camp, spoke about it: “After Tal Afar fell to IS, we sought refuge at Sinjar. IS killed 80 elderly and infirm who couldn’t escape. Then they captured Sinjar. I am laughing now when I hear people say, ‘The peshmerga [armed forces of Iraqi Kurdistan] saved Sinjar from IS.’ When we were leaving Sinjar, IS and the Kurds were a stone’s throw from each other. We left the area by passing between them."
Sharif believes Sinjar fell because the peshmerga cooperated with IS.
"When we left Sinjar we moved north and headed to Erbil via Dahuk. But the peshmerga stopped us at Kalak and did not allow us into Erbil," the capital of Iraqi Kurdistan. "I slept on the ground for three days with my children. We asked them to let us go to Baghdad, but they refused. Then the central government intervened. The peshmerga seized our identity cards and papers of our cars and told us they would be returned when we entered Baghdad. Then a convoy escorted by peshmerga delivered us to Baghdad. They did that to prevent us from entering Erbil and Kirkuk."
Taxi driver Hamza Sharif, another camp resident, said, “I waited for one month at Erbil’s entrance. [The Kurds] told us Turkmens couldn't pass. Our people died of thirst and hunger. Ibrahim al-Ibrahim, who had a lung illness, died because of a sand storm. We asked for permission to take his body to Najaf, but the Kurds did not allow it. We buried our people on the roadside.”
Abdulhadi Jerrah, who said his family lost three houses and three shops, added, “We didn’t get any help from Turkey. When we went to Sinjar, the Kurds sold us out. We escaped to this place and sought refuge with the imam.” The camp is laden with such accounts.
In the camp, I found a group of people chatting in the street. Among its members was the former Mosul representative of the Iraqi Turkmen Front, Ahmed Beghdali.
Beghdali said, “Some tribes are ready to do anything to once again take over the government as they did during the Baath regime. All the Iraqis could get killed; they don’t care.” Like others, Beghdali is disappointed and angry with Turkey. “Turkey made the worst mistake of all. It didn't protect us. They have been protecting the Kurds but not the Turkmens. I spoke about this repeatedly with Turkish officials. Also, Turkey did not take control of the Syrian border. IS comes and goes. The hardest hit by this were the Turkmens. Everyone is seeking their revenge on us. Their goal is to expel the Turkmens from the region. We dominated Mosul's economy and agriculture. We left and Mosul collapsed. Sunni Turkmens also lost. Some took refuge in Turkey; some went to Baghdad, Zakho and Erbil. They are victims like us. But they do have some people cooperating with IS.”
According to Beghdali, Turkey was misled by former Ninevah Gov. Atheel al-Nujaifi, former parliamentary speaker Osama al-Nujaifi and former Vice President Tariq al-Hashemi.
“Turkey made many mistakes. If it had wanted to, it could have stopped IS and Mosul would not have fallen. For one thing, Turkey dealt with the wrong interlocutors. The Nujaifi family did not work for the benefit of Mosul and cooperated with IS. They also dealt with the wrong men; they misled Turkey. Hashemi cooperated with IS to take revenge on the Baghdad government. Turkey backed them," Beghdali said.
"I went to Mosul Consul General Ozturk Yilmaz and told him they were getting bad information. I told him those people [the Nujaifis and Hashemi] were trying to disrupt Turkey’s relations with the Baghdad government. He got angry with me.
"If [then-Prime Minister Nouri] al-Maliki had been a strong dictator, Mosul would not have fallen. Iraqi officials got all the wrong information about Mosul. The consulate was not evacuated when IS was approaching. Of course not; [the Turkish consular officials] were cohorts. Turkish officials said, 'They won’t harm us. Those coming are only enemies of Maliki. Don’t worry, they are our men.'”
Asked why Mosul fell so easily, Beghdali replied, “Mosul did not fall in one day. It fell four to five years ago. It was already under IS control. Nobody could be appointed to that city without the approval of IS, which was collecting taxes and executing people. Mosul police chief Khalid Hamdani was cooperating with IS. Police were handing over anti-IS people to the organization. Gov. Nujaifi did not work one day for the central government. He worked with IS until he found out how he was fooled.
"Of course, Prime Minister Maliki also made mistakes," Beghdali continued. "There were three army brigades at Mosul — that is 70,000, plus 30,000 police. They abandoned their barracks in one night. These were also games. IS had all of 600 [fighters]. The army had both Sunnis and Shiites. Were the army Shiites the right people? Of course not. Everything was based on money. Arab tribes — for example, the Jubur tribes — were supporting IS. They worked together until they started killing each other. The army of the Naqshbandi [a Sunni religious order] was a front. They are a Baath creation. If they had been true Naqshis, wouldn't they have reacted to mosques being bombed, to people being murdered? They are all partners in these crimes. There was peshmerga-IS cooperation in the fall of Sinjar.”
There are allegations circulating that some members of the Iraqi Turkmen Front were working with al-Qaeda at Tal Afar, as has happened in the past. For example, in the aftermath of Shiite killings in 2007 at Wahdeh neighborhood, which led to 78 Sunnis being killed in retaliation, relief assistance from Turkey was distributed only to areas obeying al-Qaeda.
Beghdali spoke about the current situation, “The Iraqi Turkmen Front remained passive. If [the Iraqi Turkmen Front] had worked properly, it could have prevented a Sunni-Shiite split. Because al-Qaeda was useful, it made inroads with Turkmens. The front’s officials were not the right people [to deal with]. They served other interests.”
The Turkmens' reactions shed light not only on the drama of IS operations but on the mistakes of Turkey’s Iraq policies and how the AKP government became part of the tension in Iraq.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:37 schreef Intellectueel het volgende:
Goed artikel over hoe Turkije de Turkmenen in de steek liet toen IS het noorden van Irak binnenviel:
Has Ankara abandoned Iraq’s Turkmens?
[..]
http://www.al-monitor.com(...)gry-with-ankara.html
En dan vinden sommige het raar dat ze elkaar de keel doorsnijden.twitter:Sarbarzi twitterde op vrijdag 08-01-2016 om 16:44:20Disturbing video showing Iraqi forces/Shia militia torturing tied up men in their home, forcing them to say "Ya Ali" https://t.co/A9Ex0FJPDI reageer retweet
En zo vechten ze daar nog wel een paar duizend jaar door.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En dan vinden sommige het raar dat ze elkaar de keel doorsnijden.twitter:Sarbarzi twitterde op vrijdag 08-01-2016 om 16:44:20Disturbing video showing Iraqi forces/Shia militia torturing tied up men in their home, forcing them to say "Ya Ali" https://t.co/A9Ex0FJPDI reageer retweet
twitter:DavidMizner twitterde op dinsdag 12-01-2016 om 02:35:58The US started bombing Iraq 25 years ago this week -- and it's been bombing it ever since. https://t.co/2HGtuQ1NKn reageer retweet
Oud.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ah krijgt ISIS weer luchtsteun van de Turken?quote:Op zondag 3 januari 2016 13:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Turkse luchtmacht is zojuist begonnen met het bombarderen van het Kandil gebergte
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Ah krijgt ISIS weer luchtsteun van de Turken?
twitter:CNN twitterde op zaterdag 16-01-2016 om 01:37:00First on CNN: The Pentagon releases a video of the U.S. bombing "millions" in #ISIS cash https://t.co/1fcyWu8gui https://t.co/VlpfwrQNBP reageer retweet
Eind 2016 hoop ik.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:17 schreef TheJanitor het volgende:
Wanneer is Irak klaar om Mosul te pakken?
twitter:islamicworldupd twitterde op maandag 18-01-2016 om 16:09:04#Peshmerga Special Forces and #PKK units repel an #ISIS/#Daesh offensive in South #Kirkuk this morning #Iraq https://t.co/P6AAutVje5 reageer retweet
twitter:InvestedIraq twitterde op maandag 18-01-2016 om 18:07:4013 #ISIL Terrorists Killed in Coalition Airstrike near #Kirkuk #Iraq #Kurdistan #Peshmerga #Daesh #ISIS https://t.co/X7PCOXFGEu reageer retweet
twitter:RostamMariwan twitterde op maandag 18-01-2016 om 18:20:01Kurdish counter terror forces conduct an operation south of Kirkuk in the village of westaniyeyi killing 18 ISIS terrorists reageer retweet
Nee.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:20 schreef Loekie1 het volgende:
Zijn de Turkse troepen inmiddels verdwenen uit Irak?
Klopt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens mij hoop jij dat de Turken de wereld gaan veroveren.
Mooi, Iran moet oprotten uit Irakquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:50 schreef Slayage het volgende:
USA pushes Iran out of Iraq and leaves Syria to Russia
Original article here: http://alrai.li/34kgqp9
– Will Iraq be divided or it is just putting a U.S pressure on Baghdad?
– Have Iran said its last word and turned a page on Iraq?
– The Americans influence will expand and remain (Baqiya wa tatamaddad) and won’t tolerate competitors
– FM Ibrahim al-Jaafari: “If Turkey does not withdraw from Iraq, all options would be available, including Jihad”.
– An Iranian senior official: “The priority is to finish off ISIS in the first place. After that…”
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die rat Maliki heeft tientallen of zelfs honderden miljarden gegeven aan Iran![]()
http://www.dailysabah.com(...)ule-in-iraq-officialquote:
Maliki is degene die juist de sektarische oorlog tussen de sunnieten, koerden en sjiieten heeft aangewakkerd en daardoor is IS ook ontstaan. We moeten niet vergeten dat IS in de regeerperiode van Maliki is ontstaan en dus is Maliki deels verantwoordelijk voor het bestaan van IS. Die gast verdient gewoon een nekschot.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
http://www.dailysabah.com(...)ule-in-iraq-official
Die vieze rat heeft zoveel geld gestolen. Ik kan me nog herinneren dat heel veel geld gestolen werd door het uit te betalen aan soldaten. Punt was dat die 50.000 soldaten op papier bestonden. Maar in het echt bestonden ze niet dus al die zogenaamde salarissen had Maliki gewoon genomen.
Soort witwasserij dus. En hij is nog steeds in de politiek... Levenslang celstraf minimaal verdient hij.
http://english.alarabiya.(...)g-Maliki-s-rule.html
http://dinarvets.com/foru(...)-its-oversight-role/
http://www.dinarspeculato(...)quot-gold-80-billion
Paar maanden geleden ook een artikel over de zonen van Barzani. 1 van hen is een op macht beluste mafkees en de ander is een wat diplomatieker ingestelde kalme gast. Ben het met je eens dat ze die Barzani clan moeten wippen, maar die heeft vooral in Erbil zijn machtspositie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:41 schreef UpsideDown het volgende:
Logisch, de KDP is nou niet bepaald het toonbeeld van gelijkheid en democratie. De PUK kan beter een alliantie aangaan met de PYD en Barzani proberen te wippen.
Nou succes met een verdeelt politiek zal dat vast lukkenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kurdish independence closer than ever, says Massoud Barzani
http://www.theguardian.co(...)says-massoud-barzani
quote:An Amnesty International report that accused Peshmerga forces of deliberately destroying Arab communities in areas under their control is a lie, Helgurt Hikmet, a spokesperson for the Ministry of Pershmerga in Iraqi Kurdistan, told Sputnik in an exclusive interview.
Iraqi Kurdish peshmerga fighters
Peshmerga Fighters Take Key Ridgeline in Iraq - US Central Command
The non-governmental human rights organization Amnesty International (AI) published a report on Wednesday, stating that Peshmerga forces from the Kurdistan Regional Government (KRG) bulldozed and burned down "thousands of homes in an apparent effort to uproot Arab communities" in revenge for their support for Daesh (Islamic State).
According to Hikmet, the AI report is fabricated and its authors were biased towards the Kurdish resistance forces.
"They [the AI allegations] are not true. The organization, which prepared the report, doesn't have any documentary evidence which would enable it to make such claims," Hikmet told Sputnik.
Peshmerga forces didn't destroy a single house in any of Arab communities. On the contrary to what the AI said, Kurds do nothing but provide protection to everyone in regions under their control, Hikmet added.
"Peshmerga forces don't discriminate against anyone, be it the Arabs or Kurds. Our region is home to about 2 million Arabs, and we provide their security at a high level," the KRG spokesperson said.
In this Sunday Jan. 11, 2015 photo, a Yazidi fighter protects the Sharaf al-Deen temple shrine, one of the holiest for the Yazidis, a religious minority whom the Islamic State group considers heretics ripe for slaughter, in Sinjar, northern Iraq
IS Launches New Offensive in Iraq, Clashes With Peshmerga Forces
There are not only Kurds fighting for the KRG. Many Arabs and Turkmen fighters join Peshmerga forces to fight together against the common enemy — Daesh, Hikmet said.
The destruction of houses in Northern Iraq happened amid fighting between Peshmerga and Daesh terrorists, as well as a result of international airstrikes, led by the United States, in the area.
"Daesh put bombs in a lot of houses, which results in explosions. Also Daesh militants use the houses of civilians as headquarters and because of that anti-terrorist coalition planes are forced to throw bombs on them," Hikmet explained.
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 02:23:49#Anbar police forces received new Humvees & weapons. https://t.co/0yV4WGXj5b reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 19:48:14300+ Da'ish militants were based in Ramadi's eastern outskirts. #Iraq's armed forces gradually combed through areas. https://t.co/G8tWea439Q reageer retweet
Zeg dat maar in hun gezichtquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:19 schreef Atak het volgende:
Ah, wat lief. Ze houden wapens vast. Deze keer niet je wapen droppen en wegrennen.
Oud videoquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
ISIS fighters VBIED attack on Iraqi outpost + Taking out fleeing Iraqi soldiers, North Baghdad province
http://www.liveleak.com/view?i=41b_1455133099
Kracht van die VBIEDs blijft me verbazen. En er is vrij weinig wat je er tegen kan doen.
Deze video is eerder teruggekomen. Zelfs in de comments staat het nog dat het een oude filmpje is. Puur propaganda.quote:
Ah ok. Video is ook al weg zo te zienquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:29 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Deze video is eerder teruggekomen. Zelfs in de comments staat het nog dat het een oude filmpje is. Puur propaganda.
http://www.liveleak.com/view?i=303_1455033599
Jij bent wel heel erg butthurt de laatste tijd. Gaat het niet goed meer nu baard&co klop krijgen?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:19 schreef Atak het volgende:
Ah, wat lief. Ze houden wapens vast. Deze keer niet je wapen droppen en wegrennen.
twitter:stevoiraq twitterde op donderdag 11-02-2016 om 12:35:51Iraqi special ops commander Barwari standing next to #isis members trying to escape dressed in women clothing#Ramadi https://t.co/tzAj06aZvs reageer retweet
twitter:stevoiraq twitterde op donderdag 11-02-2016 om 11:05:46#isis shooting at sunni iraqi civilians while they try to escape,#iraqi army providing cover to protect them #ramadi https://t.co/FVO5PhrtEf reageer retweet
twitter:stevoiraq twitterde op woensdag 10-02-2016 om 10:12:33#iraqi prime minster meeting the #pope earlier today. https://t.co/a0GLiyLMbC reageer retweet
Anbar provincie staat klaar om helemaal opgeschoond te worden dan pushen naar Mosulquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
New video from the Islamic state shows combat footage in Northern Baghdad. Lots of fleeing Iraqi soldiers are shot and executed
https://www.reddit.com/r/(...)_state_shows_combat/
Vanaf ongeveer 08:30 tot 11:00 zeer nsfw (executies van soldaten door IS)
Wat is de situatie eigenlijk in Irak nu? Na Ramadi is er niet echt veel nieuws geweest.
Mosul gaat nog flink wat werk wordenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:13 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Anbar provincie staat klaar om helemaal opgeschoond te worden dan pushen naar Mosul
Tja ik zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren in 2016 maar dat het gaat gebeuren binnen 2 jaar gaat wel gebeuren denk ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mosul gaat nog flink wat werk worden
Islamic State unlikely to be ejected from Mosul in 2016: U.S. general
http://www.reuters.com/ar(...)-mosul-idUSKCN0VI25G
Mwah, Irak is nog steeds instabiel, en de oorlog verandert continu alle kanten op. Tel daar bij op dat de KRG onafhankelijk wilt worden...Het kan nog alle kanten opgaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Tja ik zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren in 2016 maar dat het gaat gebeuren binnen 2 jaar gaat wel gebeuren denk ik.
KRG wilt zogenaamd al jaren onafhankelijk worden. De harde waarheid is dat ze niet erkend zullen worden en dat ze financieel dood zullen bloeden. Ze hadden de kans om af te scheiden van Irak maar dat hebben ze niet gedaan en daar zullen ze mee moeten leven.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, Irak is nog steeds instabiel, en de oorlog verandert continu alle kanten op. Tel daar bij op dat de KRG onafhankelijk wilt worden...Het kan nog alle kanten opgaan.
Ze zijn van plan gas en olie te verkopen via Turkije in grote hoeveelheden (nu doen ze alleen nog maar olie in relatief lage hoeveelheid zover ik weet). Bagdad betaalt nu al geen salarissen binnen KRG gebied dus je weet maar nooit. Dit jaar nog willen ze een referendum voor onafhankelijkheid, ben benieuwd wat daar uitkomtquote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:26 schreef vigen98 het volgende:
[..]
KRG wilt zogenaamd al jaren onafhankelijk worden. De harde waarheid is dat ze niet erkend zullen worden en dat ze financieel dood zullen bloeden. Ze hadden de kans om af te scheiden van Irak maar dat hebben ze niet gedaan en daar zullen ze mee moeten leven.
Dat zegt Barzani al sinds de jaren 80. Onafhankelijkheid is zelfmoord en dat weten ze.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze zijn van plan gas en olie te verkopen via Turkije in grote hoeveelheden (nu doen ze alleen nog maar olie in relatief lage hoeveelheid zover ik weet). Bagdad betaalt nu al geen salarissen binnen KRG gebied dus je weet maar nooit. Dit jaar nog willen ze een referendum voor onafhankelijkheid, ben benieuwd wat daar uitkomt
Als de KRG illegaal olie blijft doorverkopen ja dan krijgen ze inderdaad geen geld uit Bagdad. Je kunt niet alle 2 hebben he. Het is of het geld uit Bagdad ( Wat een stuk meer is dan wat ze verkopen ) of het illegale olie en grote rechtszaken krijgenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze zijn van plan gas en olie te verkopen via Turkije in grote hoeveelheden (nu doen ze alleen nog maar olie in relatief lage hoeveelheid zover ik weet). Bagdad betaalt nu al geen salarissen binnen KRG gebied dus je weet maar nooit. Dit jaar nog willen ze een referendum voor onafhankelijkheid, ben benieuwd wat daar uitkomt
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mosul gaat nog flink wat werk worden
Islamic State unlikely to be ejected from Mosul in 2016: U.S. general
http://www.reuters.com/ar(...)-mosul-idUSKCN0VI25G
twitter:TheArabSource twitterde op donderdag 11-02-2016 om 22:22:18Massive military build-up in southeastern #Mosul https://t.co/7B9X7Bcz3I #Iraq https://t.co/FviRIjTP8x reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 11-02-2016 om 20:40:48Units from the #Iraq-i Army 15th Division arrive at #Makhmour in preparation for the battle for #Mosul https://t.co/rhCClfNcAp reageer retweet
quote:Iraq says moving troops, preparing offensive to retake Mosul
Iraq's military said on Friday it was mobilizing troops to prepare for an offensive the government has pledged to launch this year to retake the northern city of Mosul from Islamic State.
Hundreds of forces from the army's 15th division reached Makhmour base, 70 km (45 miles) south of Mosul, and more forces, including Sunni Muslim tribal fighters, were expected to arrive in coming days, said Brigadier-General Yahya Rasool, spokesman for the joint operations command.
Defense Minister Khaled al-Obaidi told Reuters last month that Iraq would launch the Mosul operation in the first half of the year and Prime Minister Haider al-Abadi has said 2016 would see the "final victory" against the militants.
Some U.S. officials have endorsed that assessment, but a top U.S. intelligence officer told Congress this week any operation to retake Mosul would be long and complex and unlikely to finish this year.
With more than a million people still living there, Mosul is the largest city controlled by Islamic State, which declared a 'caliphate' in swathes of territory it seized in Iraq and neighboring Syria in 2014.
Retaking it would be a huge boost for Iraqi forces who, backed by air strikes from a U.S.-led coalition, reclaimed the western city of Ramadi from Islamic State in late December.
Mosul, however, is a far larger city with a populace made up of many sects. And even in Ramadi, Iraqi forces are still working to secure that city and its environs.
Iraq's Rasool told Reuters on Friday that troop movements south of Mosul were being coordinated with the peshmerga, the armed forces of the autonomous Kurdish region north and east of Nineveh which are expected to join the campaign.
"Once we complete all the preparations, we will officially announce the date for the start of Mosul operations," he added.
The United States, which is leading an international campaign in both Iraq and Syria to defeat the jihadist group, has said its strategy is to regain territory at the heart of Islamic State's cross-border state, take Mosul and the Syrian city of Raqqa, and destroy the confidence of its fighters that it can expand as a magnet for jihadis.
Iraq's army, weakened by years of corruption and mismanagement following the U.S.-led invasion in 2003, is trying to rebuild itself after collapsing 18 months ago in the face of Islamic State's lightning advance.
Showcase voor ISIS als Irakese soldaten weer wegrennen ofzo. Irak heeft niet echt betrouwbare soldatenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:TheArabSource twitterde op donderdag 11-02-2016 om 22:22:18Massive military build-up in southeastern #Mosul https://t.co/7B9X7Bcz3I #Iraq https://t.co/FviRIjTP8x reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 11-02-2016 om 20:40:48Units from the #Iraq-i Army 15th Division arrive at #Makhmour in preparation for the battle for #Mosul https://t.co/rhCClfNcAp reageer retweet
[ afbeelding ]
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 15-02-2016 om 21:09:5110-member Da'ish terror cell detained by #Iraq's Military Intel Directorate. Belonged to "Wilayat Northern Baghdad". https://t.co/wNp2fYYMBF reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 15-02-2016 om 20:08:49Series of major losses + failed assaults, airstrikes & slashed wages are taking a toll on Da'ish in #Iraq. Reports of increasing infighting. reageer retweet
twitter:AFP twitterde op dinsdag 16-02-2016 om 11:37:16#BREAKING Iraq military helicopter crashes, killing nine: officers reageer retweet
Dat geldt volgens mij voor alle Arabische legers...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Showcase voor ISIS als Irakese soldaten weer wegrennen ofzo. Irak heeft niet echt betrouwbare soldaten
twitter:EnglishBasNews twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 17:27:21Coalition Airstrikes Kill 120 IS Militants in #Mosul - #BasNewshttps://t.co/bCJWh09Zhj https://t.co/o36ha7MRtu reageer retweet
twitter:bm21_grad twitterde op zaterdag 20-02-2016 om 17:02:27ISOF - pictures mostly around Ramadi https://t.co/40r399VfcQ reageer retweet
Soort vanquote:Op maandag 22 februari 2016 21:57 schreef Zahreddine het volgende:
Is Ramadi nu 100% bevrijd of niet?
Horen we al 3 jaar.quote:
Wat moet dat hier?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:05 schreef TeenWolf het volgende:
PKK = PYD = YPG. Same Terrorist Organization, Different Names
http://www.jeffersoncorne(...)ing-the-big-picture/
Syrie topic is gesloten, vandaar.quote:
twitter:ianbremmer twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 15:34:40Massive anti-corruption demonstrations in Baghdad today. https://t.co/3GBpoidXlL reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 23:11:53Footage from a camera mounted on a M1A1 Abrams tank during ops that liberated Sijariyah, east of #Ramadi, #Iraq. https://t.co/yXHHKsPgSq reageer retweet
quote:Tientallen doden Bagdad na dubbele bomaanslag IS
Het dodental na de zelfmoordaanslagen in de Irakese hoofdstad Bagdad is flink opgelopen. Waar eerst sprake was van 31 slachtoffers, is dat aantal bijgesteld naar zeventig. Daarnaast zouden er meer dan honderd gewonden zijn. Islamitische Staat heeft de verantwoordelijkheid opgeist.
Bij de aanslagen, uitgevoerd in de wijk Sadr City, raakten volgens verschillende bronnen ook nog eens meer dan honderd mensen gewond.
De daders reden op motoren een drukke markt voor mobiele telefoons op, waarna zij zichzelf opbliezen. De politie heeft het gebied afgeschermd om eventuele andere aanslagen te voorkomen.
De terroristen zouden zich niet tegelijk opgeblazen hebben. Toen de eerrste explosie plaatsvond kwamen er mensen samen om de ravage te aanschouwen. Toen die groep zich verzameld had, kwam de tweede terrorist ter plaatse en blies zichzelf op.
Zo was alleen de elite hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:36 schreef vigen98 het volgende:
En dit was in 1945
[ afbeelding ]
Waarom is het zo slecht gegaan?
Nee hoor, dan heb je niet gezien hoe Irak vroeger was. Sinds de Iran oorlog en de val van Saddam is Irak meer aan het.. hoe zal ik het noemen, aan het tijdreizen maar dan terug naar de 12e eeuw.quote:
Nicequote:Op zondag 13 maart 2016 12:21 schreef Szura het volgende:
@AFP
#BREAKING IS jihadists pull out of town in Iraq's Anbar: general
Gaat over Hit. Werd gisteren een operatie in de buurt gelanceerd.
@sayed_ridha
#IS reportedly begin withdraw from Hīt and relocate towards Rutbah #Anbar #Iraq
NU.nlquote:Iraakse troepen starten offensief bij Mosul
Het Iraakse leger is donderdag een offensief gestart tegen de terreurgroep Islamitische Staat (IS) bij Mosul.
De door de Verenigde Staten geleide coalitie biedt luchtsteun. Volgens de Iraakse staatstelevisie zijn IS-militanten al verdreven uit verschillende dorpen in de regio.
Mosul, een stad met ongeveer 2 miljoen inwoners op 360 kilometer van Bagdad, viel in 2014 in handen van IS. Het is de grootste stad in Irak en Syri die wordt gecontroleerd door de terreurgroep.
Als IS kan worden verdreven uit Mosul, zou dat voor de internationale coalitie tegen IS het grootste succes tot nu toe zijn.
!!twitter:IraqiSecurity twitterde op donderdag 24-03-2016 om 09:59:54The first stage in the offensive to recapture Ninawa province has kicked off. #Iraq's forces have begun their journey to #Mosul. Godspeed. reageer retweet
En nu onze broeder Assad Palmira aan het bevrijden is zal ISIS 2 steden verliezen! Wel maakt dit de kans op aanslagen alleen maar groter. Een kat in het nauw maakt rare sprongen! Hoe meer grond ze kwijtraken, hoe meer ze de aandacht willen afleiden helaasquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:29 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Op naar Mosul mannen! Godspeed !
Deus Vult.
O.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je hebt er weer de ballen verstand van
Maar je blijft een sukkel Abaditwitter:HaiderAlAbadi twitterde op donderdag 24-03-2016 om 12:05:25Operations to liberate areas surrounding Mosul launched today. First stage of our offensive has been swift and decisive. Daesh is in retreat reageer retweet
twitter:moscow_ghost twitterde op donderdag 24-03-2016 om 16:21:07#ISIS left behind treasure trove of documents proving oil sales, business deals in #Turkeyhttps://t.co/vnKN7YyIUX https://t.co/FAVYUzvaNl reageer retweet
De Iraakse F-16's staan al klaartwitter:IraqiSecurity twitterde op donderdag 24-03-2016 om 21:16:16#Iraq Air Force F-16IQ at Balad air base. Loaded and ready to start levelling sharia courts in Hawijah. https://t.co/IJGjT9nche reageer retweet
Waarom is Abadin een sukkel?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:02 schreef vigen98 het volgende:
Maar je blijft een sukkel Abaditwitter:HaiderAlAbadi twitterde op donderdag 24-03-2016 om 12:05:25Operations to liberate areas surrounding Mosul launched today. First stage of our offensive has been swift and decisive. Daesh is in retreat reageer retweet
twitter:moscow_ghost twitterde op donderdag 24-03-2016 om 16:21:07#ISIS left behind treasure trove of documents proving oil sales, business deals in #Turkeyhttps://t.co/vnKN7YyIUX https://t.co/FAVYUzvaNl reageer retweet
Een kritische nieuwszender genaamd Al-Baghdadiya ( nee niet de leider van ISIS ) is uit de lucht gehaald in Irak. Miljoenen Irakezen keken erna, er kwamen onderwerpen in als dat de regering zwaar corrupt is en sektarisch bezig is, het was een soort van nieuwsuur maar dan over alles wat er in Irak aan het gebeuren is. De presentator interviewt ook heel vaak Iraakse parlementsleden en belangrijke figuren uit de regering, en dit doet hij dan allemaal vanuit Egypte. Mijn ouders kijken er zowat elke dag naar. Deze zender praat over verbroedering van de volkeren in Irak, ongeacht christen, sjiiet, soenniet, shabak, koerd, yezedi, Assyrir. We zijn allemaal onderdeel van Irak en horen elkaar gelijk te behandelen.quote:
Mosul is al meer dan 21 maanden bezet door IS. Dat is een lange tijd.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:22 schreef vigen98 het volgende:
Bevrijding van Mosul is dichtbij!
Ik snap het niet, waarom is er niet meer zoveel nieuws over Irak?
Al-Baghdadiya = Al-Jazeerah, sektarisch, corrupt en verspreid leugens. Zijn ze meerdere keren op betrapt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Een kritische nieuwszender genaamd Al-Baghdadiya ( nee niet de leider van ISIS ) is uit de lucht gehaald in Irak. Miljoenen Irakezen keken erna, er kwamen onderwerpen in als dat de regering zwaar corrupt is en sektarisch bezig is, het was een soort van nieuwsuur maar dan over alles wat er in Irak aan het gebeuren is. De presentator interviewt ook heel vaak Iraakse parlementsleden en belangrijke figuren uit de regering, en dit doet hij dan allemaal vanuit Egypte. Mijn ouders kijken er zowat elke dag naar. Deze zender praat over verbroedering van de volkeren in Irak, ongeacht christen, sjiiet, soenniet, shabak, koerd, yezedi, Assyrir. We zijn allemaal onderdeel van Irak en horen elkaar gelijk te behandelen.
Abadi zijn partij ( Maliki's partij genaamd Dawaa partij. ) heeft volgens mij de zender verboden. Als president kon hij dat tegenhouden. Maar na talloze beloften van Abadi heeft hij uiteindelijk niet veel of zelfs niets waargemaakt.
IS vaart wel bij het niet functioneren van staten. In het Irak onder Saddam hadden ze nul komma nul kans gehad om ALS ze al een stad konden innemen deze langer dan een paar dagen vast te houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 05:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Mosul is al meer dan 21 maanden bezet door IS. Dat is een lange tijd.
Dat blijft in mijn ogen het verbazingwekkende dat IS dit zolang volhoudt.
Sorry maar ik vind dit maar een vaag verhaalquote:Op donderdag 24 maart 2016 22:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Een kritische nieuwszender genaamd Al-Baghdadiya ( nee niet de leider van ISIS ) is uit de lucht gehaald in Irak. Miljoenen Irakezen keken erna, er kwamen onderwerpen in als dat de regering zwaar corrupt is en sektarisch bezig is, het was een soort van nieuwsuur maar dan over alles wat er in Irak aan het gebeuren is. De presentator interviewt ook heel vaak Iraakse parlementsleden en belangrijke figuren uit de regering, en dit doet hij dan allemaal vanuit Egypte. Mijn ouders kijken er zowat elke dag naar. Deze zender praat over verbroedering van de volkeren in Irak, ongeacht christen, sjiiet, soenniet, shabak, koerd, yezedi, Assyrir. We zijn allemaal onderdeel van Irak en horen elkaar gelijk te behandelen.
Abadi zijn partij ( Maliki's partij genaamd Dawaa partij. ) heeft volgens mij de zender verboden. Als president kon hij dat tegenhouden. Maar na talloze beloften van Abadi heeft hij uiteindelijk niet veel of zelfs niets waargemaakt.
Kijk jij wel eens die show van Al Hamdani? Kom op, hoe kan je hem sektarisch noemen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Al-Baghdadiya = Al-Jazeerah, sektarisch, corrupt en verspreid leugens. Zijn ze meerdere keren op betrapt.
Wat is er vaag aan?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind dit maar een vaag verhaal
Ja zo vaak, in elke aflevering vertelt hij minstens 2 leugens. Beetje editen, knippen en plakken in clips.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kijk jij wel eens die show van Al Hamdani? Kom op, hoe kan je hem sektarisch noemen?
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja zo vaak, in elke aflevering vertelt hij minstens 2 leugens. Beetje editen, knippen en plakken in clips.
Goed nieuws voor de vloot! Wel apart dat ze L-159's nemen, nooit van gehoord. Tsjechische gevechtsvliegtuigtwitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 01:42:53Commander of #Iraq's Air Force says a new batch of L-159s coming in next month + another F-16 batch within 3 months. https://t.co/hfzISOQTU4 reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op donderdag 24-03-2016 om 23:13:22American Chinook helicopters reportedly spotted in northern #Iraq as Iraqi forces launched ops in Ninawa province. https://t.co/NytGUvi4p8 reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op donderdag 24-03-2016 om 22:56:53More images of Iraqi armed forces making good progress on the first day of the offensive to retake northern #Iraq. https://t.co/LlI1SU3MSL reageer retweet
Foto's in spoiler omdat het te veel zijn.twitter:IraqiSecurity twitterde op donderdag 24-03-2016 om 22:47:15#Iraq's army advancing from Makhmur towards Qayyarah district, south of #Mosul. Successful day. Long road ahead. https://t.co/uETdiJu6TK reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, de ''Echte Gelovigen'' verliezen nu snel de oorlog en nu gaan ze weer burgers afmaken uit frustratie.....quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:33 schreef Frutsel het volgende:
Zelfmoordaanslag op voetbalstadion. Zeker 29 doden en 60 seconden
In Babelquote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:33 schreef Frutsel het volgende:
Zelfmoordaanslag op voetbalstadion. Zeker 29 doden en 60 seconden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Iraqi army says border area with Syria taken from Islamic State
BAGHDAD, March 25 (Reuters) - Iraqi Yazidi and tribal fighters have taken a border area in the Sinjar region next to Syria from Islamic State, cutting a key supply line for the militants, Iraq's military said on Friday.
The fighters took control of the Um al-Diban and Um Jurais districts near the Syrian border, according to a military statement read on state TV.
A mixed force of Iraqi Kurdish pershmergas and Yazidis in November recaptured the Yazidi town of Sinjar where Islamic State committed atrocities against religious minorities.
Last month a Syrian Kurdish-led force captured the strategic town of Shadadi, on the Syrian side of the border with Sinjar.
mss zou jij ermee kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:24 schreef vigen98 het volgende:
Waar blijft #PrayforIrak ? Of zijn Irakezen minder waard?
Meanwhiletwitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 21:34:21While all eyes are on Ninawa, #Iraq's army is also taking part in a heavy battle for Kubaysah and Hit district. https://t.co/pBhB7KQwJW reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 21:02:07The moment of the explosion at a small football tournament in Iskandariyah, south of #Baghdad, #Iraq. https://t.co/62oRwuTKCv reageer retweet
twitter:stevoiraq twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 21:54:19#isis attack against #iraqi soccer players during trophy presentation.#GoodFriday # https://t.co/aq8T5hSlu2 reageer retweet
twitter:DeadmanMax twitterde op zondag 20-03-2016 om 18:12:50In July 2014:The KRG distributed this notice to Assyrian towns in the Nineveh Plains demanding complete disarmament https://t.co/55PGL6N2hT reageer retweet
twitter:DeadmanMax twitterde op zondag 20-03-2016 om 18:14:12This was under the pretense that the peshmerga would defend the Assyrians.Very soon afterwards, ISIS invaded and the peshmerga retreated. reageer retweet
twitter:DeadmanMax twitterde op zondag 20-03-2016 om 18:16:09Dissenting Assyrians, like Yezidis, who live in "disputed territories" in Iraq, couldn't simply be forced out by KRG, or bought wholesale. reageer retweet
Even een nadenken. Dit was in juli 2014. De Assyrirs hadden geen steun gekregen en waren gedwongen om te vluchten.twitter:DeadmanMax twitterde op zondag 20-03-2016 om 18:17:25The KRG will be celebrated for "retaking" land from ISIS that was never theirs.Conquest disguised as liberation. https://t.co/TBCRpzyaVB reageer retweet
Luidt die bellen zo hard als je maar kan broeder! Mosul is niet ver meer. Binnenkort zal daar ook de kerkklokken hard te horen zijntwitter:HuaidaYn twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:38:34Christian solider with PMU ringing Church's bells as the liberation of Nineveh begin. #Assyrian https://t.co/nuJVNJkRyn reageer retweet
#jesuisbagdadquote:Op vrijdag 25 maart 2016 21:54 schreef vigen98 het volgende:
twitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 21:02:07The moment of the explosion at a small football tournament in Iskandariyah, south of #Baghdad, #Iraq. https://t.co/62oRwuTKCv reageer retweet
Alleen jammer dat de vertaling als een tang op een varken slaat. Het is niet dat ze het compleet tegenovergestelde vertelt of zo, maar vertaling is niet wat ze zegt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 00:22 schreef SteelDogg het volgende:
IS slavin vertelt horrorverhaal
http://www.telegraaf.nl/t(...)horrorverhaal__.html
Inderdaad viel me ook op dat het niet echt precies overeen komt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de vertaling als een tang op een varken slaat. Het is niet dat ze het compleet tegenovergestelde vertelt of zo, maar vertaling is niet wat ze zegt.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 26-03-2016 om 16:33:00IRAQ: 1 Turkish soldier killed by ISIS attack on Peshmerga positions. - @DailySabah reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 26-03-2016 om 10:54:40Da'ish suicide bomber who tried to infiltrate a position manned by #Iraq's army near Kubaysah. No virgins for him. https://t.co/YDEyqi87hY reageer retweet
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2016 19:18:45 ]
Heel mooi.twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 26-03-2016 om 10:39:40Just confirmed the liberation of Kubaysah with an official in #Iraq's MoD. Premature reports last week. Great news. https://t.co/fpn75ds2z6 reageer retweet
quote:Iraqi Soldiers Flee Again in Iraq Army’s First Mosul Operation
TEL REEM, Iraq – At first, Iraqi soldiers involved in an operation to capture villages close to Mosul on Friday were in good spirits. “Allah Akbar,” Arabic for “God is Great,” they shouted after they hit an alleged Islamic State (ISIS) suicide bomber with US-provided mortars. But just one hour later many of them fled, fearing ISIS would strike back.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]Propaganda. Het leger zat binnen bereik van raketvuur van ISIS en ging daarom terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:IraqiSecurity twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 01:03:19Unconfirmed "new" image of Abu Omar Al-Shishani floating around. This has become annoying. Somebody is lying. https://t.co/OIvNotbFeH reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op zondag 03-04-2016 om 00:10:10#Iraq's army + counter-terrorism forces jubilant after recapturing the village of Ma'mourah in Anbar's Hit district. https://t.co/Mbe9RTb8YS reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 02-04-2016 om 23:03:39#Iraq's army has reportedly retaken the following in Hit:-Siklat,-Ma'mourah,-Train station,-Jam'iyah,-Hay Al-Askari,-Hay Al-Sina'ie. reageer retweet
twitter:HamdiAlkhshali twitterde op maandag 04-04-2016 om 21:47:07US army soldiers setting barbed wire at the perimeter of their base in #Makhmour northern #Iraq. https://t.co/pXfi3LJz0P reageer retweet
twitter:AP twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:05:07BREAKING: US to send 200 more troops, Apache helicopters, to fight Islamic State group in Iraq amid push to retake key city of Mosul. reageer retweet
twitter:DrPartizan_ twitterde op zondag 24-04-2016 om 01:37:49Kurdish fighters in Duz Xurmato tonight as clashes erupt with Shia militias. https://t.co/FdzIo6Ipf9 reageer retweet
twitter:BarzanSadiq twitterde op zondag 24-04-2016 om 08:32:03#BREAKING#Kirkuk - #Baghdad highway shut down due to #Khurmatu clashes. reageer retweet
twitter:BarzanSadiq twitterde op zondag 24-04-2016 om 11:58:04Tanks inside #Khurmatu, southern #Kirkuk. https://t.co/OKnn2Djlmj reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zondag 24-04-2016 om 10:22:07VIDEO: Peshmerga deploying heavy weapons to clashes against Shia militias in Tuz Khurmatu, #Iraq - @RudawEnglishhttps://t.co/gGfrFDKXpD reageer retweet
Alweerquote:Op zondag 24 april 2016 14:32 schreef UpsideDown het volgende:
Zware gevechten afgelopen nacht in Tuz Khurmatu tussen Peshmerga en Shia eenhedentwitter:DrPartizan_ twitterde op zondag 24-04-2016 om 01:37:49Kurdish fighters in Duz Xurmato tonight as clashes erupt with Shia militias. https://t.co/FdzIo6Ipf9 reageer retweet
twitter:BarzanSadiq twitterde op zondag 24-04-2016 om 08:32:03#BREAKING#Kirkuk - #Baghdad highway shut down due to #Khurmatu clashes. reageer retweet
twitter:BarzanSadiq twitterde op zondag 24-04-2016 om 11:58:04Tanks inside #Khurmatu, southern #Kirkuk. https://t.co/OKnn2Djlmj reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zondag 24-04-2016 om 10:22:07VIDEO: Peshmerga deploying heavy weapons to clashes against Shia militias in Tuz Khurmatu, #Iraq - @RudawEnglishhttps://t.co/gGfrFDKXpD reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 14:05:58BREAKING: #Iraq's Sadr threatens to storm the Iraqi parliament if key decisions aren't taken - @AlArabiya_Enghttps://t.co/gnvyVyL07p reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 14:53:51BREAKING: Tanks and armored vehicles deployed to Iraqi parliament - @ajmurgent reageer retweet
twitter:NOS twitterde op zaterdag 30-04-2016 om 14:41:32Aanhangers van Muqtada al-Sadr zijn de Groene Zone van Bagdad binnengevallen. Ze willen dat de regering aftreedt: https://t.co/QLGRweOEXU reageer retweet
Shit is aan in de Greenzone. Sjiieten vs Sjiieten... Gaat lekker in de zandbak!twitter:RamiAlLolah twitterde op zaterdag 30-04-2016 om 14:41:55#BreakingNews #USA embassy declares highest state of alert. Convoys of #Iraq|i army armored vehicles heading towards the embassy.. reageer retweet
twitter:RamiAlLolah twitterde op zaterdag 30-04-2016 om 15:01:37Intense military aerial activity over Green Zone in Baghdad. #Iraq|i army deploys huge reinforcements on the road leading to the airport.. reageer retweet
Kan nog raar aflopen dit....twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 30-04-2016 om 15:47:40#BREAKING: Baghdad airport blocked by protesters to prevent corrupt officials from fleeing the country. https://t.co/f3IBjHF2Ad reageer retweet
twitter:RostamMariwan twitterde op zaterdag 30-04-2016 om 17:32:20BREAKING: the village of Bashir has been liberated via https://t.co/8OdqUcMLLY reageer retweet
twitter:DrPartizan_ twitterde op zaterdag 30-04-2016 om 17:34:22GRAPHIC ISIS terrorists killed by Kurdish fighters today around Bashir. https://t.co/quHuWW48eK reageer retweet
Het word tijd voor politieke veranderingen in Irak, ik kan dit alleen maar toejuichen, als er hier in Nederland corruptie op grote schaal zou zijn, dan hoop ik ook dat ik en de rest van NL klaar staan om een statement te maken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik lees nu op Al Jazeera Arabic dat het uit de hand aan het lopen is, er wordt nu met gas granaten geschoten en bepaalde gebouwen van de regering worden overlopen door demonstranten en er is sprake van schoten en ga zo door. Dit kan goed uit de hand lopen en de enige die hier baat bij heeft is ISIS...
Precies dit.. Nu word er eindelijk een standpunt gemaakt!quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:38 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Het word tijd voor politieke veranderingen in Irak, ik kan dit alleen maar toejuichen, als er hier in Nederland corruptie op grote schaal zou zijn, dan hoop ik ook dat ik en de rest van NL klaar staan om een statement te maken.
Het word tijd voor verandering, een revolutie, dit zijn mensen die het goed voor hebben met hun eigen land. Integenstelling tot die corrupte bende die daar regeert.
Het was er tenminste niet zo'n zooitje en denk dat de meeste mensen een prettiger leven hadden dan de laatste 13 jaar.quote:
Als de connectie tussen het Kalifaat steeds meer doorbroken wordt gaat het hard. Dan krijgen ze steeds beter te voorspellen verplaatsroutes of worden ze simpelweg belegerd in delen. Ze hebben ook niet bepaald de hardware om een belegering te weerstaan, wat de SAA wel heeft.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:44 schreef Szura het volgende:
Vordert gestaag in het westen
https://www.almasdarnews.(...)-long-siege-haditha/
Dat heb je maar eem' mooi gezegd.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om een groot hek om dat hele MO en Noord-Afrika te zetten. Over 100 jaar maar eens kijken of ze al iets verder zijn gekomen dan elkaar de hersens inslaan.
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 17:02:08BREAKING: U.S. serviceman killed by Islamic State fighters in northern Iraq today was Navy Seal - U.S. defense official reageer retweet
Ik denk idd dat je daarmee het grootste probleem van die regio buitensluit.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om een groot hek om dat hele MO en Noord-Afrika te zetten. Over 100 jaar maar eens kijken of ze al iets verder zijn gekomen dan elkaar de hersens inslaan.
Ja. Was bij de Amerikaanse invasie ook al het extremistenbolwerk. Binnenkort gaan ze dat hopelijk schoonvegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:26 schreef no1uknow het volgende:
volgens de kaart op Wikipedia is Fallujah nog steeds (deels) een IS bolwerk, hoe kan dat? Worden ze belegerd?
twitter:HamdiAlkhshali twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 21:25:07#Peshmerga backed by coalition warplanes killed dozens #ISIS in the battle to recapture Telskuf 25 Km north #Mosul https://t.co/TDK1WwXkp1 reageer retweet
Holy shittwitter:BaxtiyarGoran twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 21:27:24GRAPHIC: #Telskuf the graveyard of #ISIS terrorists. #Peshmerga #Kurdistan https://t.co/5ABXMPr3fU reageer retweet
hoeveel moeite moet dat kosten?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja. Was bij de Amerikaanse invasie ook al het extremistenbolwerk. Binnenkort gaan ze dat hopelijk schoonvegen.
twitter:BershaeS twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 20:17:30@vicenews Thankfully, #NPU troops were there to defend Tel Isqof https://t.co/m5ZrZ1THT6 reageer retweet
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 22:35:08 ]
Klopt anders waren de Koerden allang gevluchtquote:Op woensdag 4 mei 2016 14:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Video opgedoken waarin Navy Seals te zien zijn die mee vechten met de Peshmerga in Noord Irak. Logisch dat die Koerden een beetje stand houden tegen ISIS, ze krijgen:
1. Luchtaanval steun
2. Grondkracht steun (Navy Seals)
3. Amerikaanse en Europese vrijwilligers (met veel ervaring)
4. Logistieke steun van Amerika en ook Irak regering
twitter:EjmAlrai twitterde op woensdag 11-05-2016 om 13:03:4565 killed and 72 wounded in VBIED at Al-Sadr city in #Baghdad popular market today. #ISIS claim responsibility. https://t.co/NtArcfYKBP reageer retweet
ze hebben dan idd geen visum meer nodig, dus een harde minder, dus makkelijker? maar dat visum verhaal is onduidelijk nogquote:Op woensdag 4 mei 2016 13:01 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het ziet er naar uit dat Turken visum vrij kunnen reizen, dat betekent dus ook dat meer Europeanen makkelijker en sneller naar Syrie kunnen gaan om mee te doen met de strijd of heb ik dat mis?
Allemaal de schuld van het westen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:08 schreef SteelDogg het volgende:
3 bommen afgegaan net in Baghdad. 60+ doden en meer dan 100 gewonden
Hoppatwitter:sayed_ridha twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 20:09:24The centre of al-Rutba has been liberated while #IS has withdrawn from the town, #ISF has begun clean up operations reageer retweet
goed planquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:04 schreef Szura het volgende:
Heb van de week in het Syritopic de vraag gesteld of het wellicht beter is om dat topic samen te voegen met het Iraktopic, aangezien dat laatste vrij dood is terwijl er toch belangrijke ontwikkelingen te melden zijn. Zowel politiek als militair. Dat laatste, de strijd tegen ISIS in Irak, hangt nauw samen met de ontwikkelingen in Syri. Niet alleen omdat gepoogd gaat worden het gebied van ISIS in tween te knippen, maar ook vanwege de kruisbestuiving middels ISIS-terroristen en sjiitische milities die in beide landen worden ingezet.
De diverse reacties waren positief, dus als jullie het ermee eens zijn wil ik verzoeken de TT van het Syritopic aan te passen met een Irak-toevoeging en de OP van het Irak-topic daar ook in te integreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |