Dat is PTA, dit is SPT. Een compleet ander publiek dus.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:00 schreef sasquatsch het volgende:
Dakar zit al sinds jaar en dag in PTA, dus dit topic is dubbel.
PTA / Le Dakar 2016 #36: Het duurt niet lang meer
Blijkbaar interesseert dit publiek zich niet zo voor Dakar, anders was er de afgelopen jaren ook wel een Dakar topic in SPT geweest.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is PTA, dit is SPT. Een compleet ander publiek dus.
Eigenlijk wel. Sommigen hebben het PTA-topic gevonden, die vroegen ook waarom het niet in SPT stond.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar interesseert dit publiek zich niet zo voor Dakar, anders was er de afgelopen jaren ook wel een Dakar topic in SPT geweest.
Geen Franse zenders die het uitzenden? Volgens mij wordt het ook op Eurosport uitgezonden.quote:Op donderdag 31 december 2015 08:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Volgend. Al denk ik dat de algemene verslaggeving hier in België te wensen gaat zijn.
twitter:RTLGP twitterde op donderdag 31-12-2015 om 15:41:06Nu in de #Top2000, Metallica met Enter Sandman.... #RTLGP @TomCoronel https://t.co/gz2p6O2cHK reageer retweet
Precies ditquote:Op donderdag 31 december 2015 13:56 schreef lobotm het volgende:
Hoewel ik de Dakar eigenlijk niet meer zo heel erg volg sinds ze niet meer naar Dakar gaan .. Eigenlijk moet deze rally een andere naam hebben maar met een naamwisseling komt er geen kip meer rijden dus ze zitten voor eeuwig aan deze naam vast ..
Hoezo dat? Woestijn is woestijn, berg is berg, of je nou in Afrika of in Zuid-Amerika zit.quote:
Klopt, maar het blijft raar dat het nog altijd de Dakar Rally/Le Dakar heet terwijl Dakar letterlijk duizenden kilometers ver weg ligtquote:Op donderdag 31 december 2015 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo dat? Woestijn is woestijn, berg is berg, of je nou in Afrika of in Zuid-Amerika zit.
Wordt wel weer eens tijd dat ze terugkeren naar Afrika. Zo erg instabiel is dat gebied niet meer.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft raar dat het nog altijd de Dakar Rally/Le Dakar heet terwijl Dakar letterlijk duizenden kilometers ver weg ligt
En ergens door obscure woestijnstadjes in Mauritanië rijden vond ik wel wat meer hebben dan de toch veel minder obscure landen als Bolivia of Chili
Dat is een jaarlijkse discussie, snap nog steeds niet waarom dat topic in PTA moet staan.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Sommigen hebben het PTA-topic gevonden, die vroegen ook waarom het niet in SPT stond.
Ik blijf me gewoon inzetten in dit topic, komt vanzelf wel goed, anders is het jammer.
Je hebt ook de European Le Mans Series, Asian Le Mans Series en vroeger American Le Mans Series. Niemand die daar een probleem van maakt. Zou bij Dakar ook niet moeten, is nou eenmaal een begrip.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft raar dat het nog altijd de Dakar Rally/Le Dakar heet terwijl Dakar letterlijk duizenden kilometers ver weg ligt
En ergens door obscure woestijnstadjes in Mauritanië rijden vond ik wel wat meer hebben dan de toch veel minder obscure landen als Bolivia of Chili
quote:e organisatoren van Dakar Rally denken aan een terugkeer naar Afrika. "In Zuid-Afrika, Angola en Namibië liggen mooie terreinen voor onze wedstrijd", zei directeur Etienne Lavigne in Buenos Aires waar de beroemde race zaterdag van start gaat. "We hebben laatst ook in Luanda, de hoofdstad van Angola, gesproken. In het noorden van Afrika is de situatie nog niet stabiel."
De Dakar Rally verhuisde in 2009 van Afrika naar Zuid-Amerika vanwege de toenemende kans van terreuraanslagen. De 38e editie van de race gaat zaterdag van start in Buenos Aires en leidt de deelnemers van Argentinië naar Bolivia. De Dakar Rally mijdt Peru en Chili, onder meer vanwege klimatologische redenen
Ik denk dat ie zijn zin gaat krijgen. Één en al regen wordt er verwacht voor Bolivia:twitter:rallyraidnieuws twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 22:35:38Hans Vogels hoopt op modderhttps://t.co/RbscSS2s5v https://t.co/g5l2Dz3Obn reageer retweet
twitter:bremermark twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 22:41:44Het weer is slecht in Zuid-Amerika. Afwachten of het programma morgen in originele vorm door kan gaan. #dakar reageer retweet
twitter:dakar twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 03:33:0060 different nationalities:?? France 15,7%??Netherlands 15%??Argentina 12,6%?? Spain 7,6%??Czech Republic 5,5%#Dakar2016 reageer retweet
twitter:bremermark twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 13:33:08Kans op neerslag in Buenos Aires momenteel zo’n 10%. Afwachten hoeveel invloed de gevallen regen heeft gehad op het parcours. #dakar reageer retweet
twitter:TheRealGiniel twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 13:37:35Briefing has started.#Dakar2016 https://t.co/Zd1j4jtIQZ reageer retweet
twitter:b_tenbrinke twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 18:57:07Onderweg naar de proloog. Start om 17.00💨 https://t.co/MeEiv5fo9b reageer retweet
Ik denk er niet eens meer over na. Gewoon +4, en meestal maakt de minuut die erachter staat wel genoeg duidelijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:31 schreef Coelho het volgende:
Jammer dat trackingdakar niet op NL tijdzone te zetten is. Ik wordt een beetje simpel van dat converteren de hele tijd.
twitter:KeesKoolen twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 19:35:29Eerste proef was kort en snel. 1 watergat. 10 haakse bochten en 4 kleine bultjes. Weinig verschil tussen de deelnemers. reageer retweet
quote:19:48 Water is de oorzaak tijdverlies Riezebos
Jasper Riezebos verloor aan de finish van de proloog flink wat tijd. Hij kreeg te maken met water in zijn luchtfilter en moest daardoor kort stoppen. Voorlopig staat Riezebos op de 73e plaats.
quote:19:51 Water spelbreker in de proloog
Op vier kilometer van de finish zit een doorwading van een halve meter. Hier lopen vooral motoren tegen problemen op. Eerder al Jasper Riezebos, ook Caspar van Heertum heeft er problemen mee.
Is altijd zo toch?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:50 schreef Nattekat het volgende:
Apart... tot nu toe begonnen de laagste startnummers telkens als laatste, nu bij de auto's beginnen ze eerste. Bij de trucks hetzelfde geval.
Kijk je voor het eerst?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:10 schreef Nattekat het volgende:
Van Loon valt echt ver terug
Geen goede tijd helaas...
Erg belangrijk? Nee, maar dat zijn prologen nooit. Een goede startplek zou wel een mooie start van de rally kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kijk je voor het eerst?
Zegt toch niks dit.
quote:21:31 Afgeslagen motor kost Van Loon seconden
Een afgeslagen motor is er de oorzaak van dat Erik van Loon tijdens de proloog kostbare seconden heeft verloren. De Mini sloeg af na een jump op het parcours. Van Loon staat momenteel 17de met een achterstand van 23 seconden op de leidende Bernhard ten Brinke.
twitter:2dakar twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 21:49:22Willems/Van Pelt als 32e aan de finish, dat is een uitstekende uitgangspositie voor morgen! @bastionhotels reageer retweet
Van wat er nu nog moet binnenkomen hoef je niet veel meer te verwachten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:58 schreef Coelho het volgende:
Kunnen we concluderen dat Ten Brinke de etappe wint, of zijn er nog dark horses?
Het is wel mogelijk, maar ik denk dat er een flink prijskaartje aan hangt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:02 schreef Coelho het volgende:
Jammer dat we het nog steeds met trackertjes en een verslaglegging a la 1985 moeten doen. Als je 200km Touretappe kunt broadcasten, dan moet het toch ook mogelijk zijn om met wat helicopters en vaste camera's op WPs de Dakar interessanter te maken?
Eens, echter weinig 1000km etappes. 600 is volgens mij ongeveer de max die ik ooit gezien heb. Desnoods volg je alleen de eerste 10 per klassement, maar alleen al vaste camera's bij de waypoints (a la tijdrit bij fietsen) maakt het stukken interessanter dan die dagelijkse reclamespot op RTL7.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk, maar ik denk dat er een flink prijskaartje aan hangt.
Het verschil met de tour is dat de Dakar niet in grote peletons rijdt, iedereen komt één voor één langs. De hele dag 1000km streamen vanaf een woestijn is duurder dan een paar honderd in Frankrijk.
Dat ligt ook een beetje aan RTL7, die beslissen maar weinig beelden uit te zenden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:09 schreef Coelho het volgende:
[..]
Eens, echter weinig 1000km etappes. 600 is volgens mij ongeveer de max die ik ooit gezien heb. Desnoods volg je alleen de eerste 10 per klassement, maar alleen al vaste camera's bij de waypoints (a la tijdrit bij fietsen) maakt het stukken interessanter dan die dagelijkse reclamespot op RTL7.
Oepsquote:22:19 Gerucht: proloog stilgelegd na ongeluk
Volgens nog onbevestigde berichten heeft de organisatie de proloog bij de auto's stilgelegd. Er zou een auto in het publiek zijn gereden waarbij een aantal mensen gewond is geraakt. Om de hulpdiensten bij de plaats van het ongeluk te laten komen, heeft de organisatie besloten de proloog stil te leggen.
quote:Volgens nog onbevestigde berichten op Twitter is de Dakar-proloog bij de auto's stilgelegd omdat één van de deelnemers het publiek in is gereden. Er zouden meerdere gewonden zijn en om de hulpdiensten snel bij de plaats van het ongeluk te laten komen is de proloog stilgelegd. De geruchten kwamen naar boven nadat er ruim een kwartier geen deelnemer meer aan de finish was gekomen, wat inhoudt dat er niet meer gestart wordt.
Ten tijde van de stillegging waren 58 van de 110 deelnemers aan de finish van de special stage gekomen. Bernard ten Brinke lijkt zijn eerste etappeoverwinning te boeken, de Nederlander staat op een eerste plaats en de directe concurrentie is reeds gefinisht. De proloog voor de quads en motoren is al gefinisht, die van de trucks zou om 22.50u beginnen, maar dat lijkt nu niet meer haalbaar.
twitter:RTLGP twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 22:41:51De Chinese Mini-coureur Guo Meiling lijkt betrokken bij het ongeluk en de proloog lijkt te zijn stilgelegd #rtlgp #Dakar2016 reageer retweet
twitter:Mpresss twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 22:43:59Rijders die nog aan start proloog staan melden dat proloog is gecanceld #Dakar reageer retweet
Niet erg grote gevolgen eigenlijk. Voor de gebroeders Coronel is dit gunstig, want die willen nog wel eens pech hebben tijdens een etappe.quote:22:56 Afgelasten gevolgen voor startvolgorde
Het afgelasten van de proloog heeft gevolgen voor de startvolgorde voor morgen. De rijders die zaterdag de elf kilometer hebben afgelegd starten in die volgorde. De rest van het veld volgens startnummer daarachter.
Dat is wel zeer aannemelijk. De start had een half uur geleden al plaats moeten vinden.quote:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit absurde evenement nog steeds bestaat?quote:BUENOS AIRES - De Dakarproloog zou zaterdag zijn stilgelegd omdat een auto het publiek is ingereden. Hierbij zouden acht gewonden zijn gevallen, waaronder drie kinderen en een zwangere vrouw. Drie slachtoffers zouden zwaargewond zijn. Dit melden diverse onbevestigde bronnen.
niks mis met het event. Ze hadden alleen nooit vrouwelijke coureurs moeten toelaten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom dit absurde evenement nog steeds bestaat?
Omdat van de 14 etappes, er maar één is met publiek.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn nooit mannen geweest die het publiek aan gort hebben gereden. Ik hoop maar dat je sarcastisch was.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
niks mis met het event. Ze hadden alleen nooit vrouwelijke coureurs moeten toelaten.
net zoals ik hoop dat jij niet aan de hand van een ongeluk een compleet event veroordeelt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn nooit mannen geweest die het publiek aan gort hebben gereden. Ik hoop maar dat je sarcastisch was.
Het is niet bepaald de eerste. Dit circus heeft enkele tientallen dode niet-deelnemers opgeleverd in de loop der jaren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
net zoals ik hoop dat jij niet aan de hand van een ongeluk een compleet event veroordeelt.
Erg flauwe opmerking imho. Dat er in de jaren '80 inderdaad wel eens een onschuldig Afrikaantje is doodgereden, dat geef ik direct toe. Echter deze mensen die hier vandaag langs de kant stonden, waren bewuste toeschouwers. Daar heb je, net zoals bij elk evenement , een stuk eigen verantwoording. Je kiest zelf waar je gaat staan en moet je niet achter een organisatie verschuilen. Dat is te makkelijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet bepaald de eerste. Dit circus heeft enkele tientallen dode niet-deelnemers opgeleverd in de loop der jaren.
Maar ik begrijp wel dat ze dit doen op continenten waar de lokale bestuurders al lang blij zijn met wat extra sponsorgeld.
Zolang er in Nederland nog Monstertrucks rondrijden...quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als je bij een rally gaat kijken weet je dat het gevaarlijk is. Daarmee zeg ik echt niet "haha, eigen schuld" natuurlijk, maar het slaat evenmin ergens op om dan maar te zeggen dat dit "absurde evenement"/deze sportwedstrijd afgelast moet worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Erg flauwe opmerking imho. Dat er in de jaren '80 inderdaad wel eens een onschuldig Afrikaantje is doodgereden, dat geef ik direct toe. Echter deze mensen die hier vandaag langs de kant stonden, waren bewuste toeschouwers. Daar heb je, net zoals bij elk evenement , een stuk eigen verantwoording. Je kiest zelf waar je gaat staan en moet je niet achter een organisatie verschuilen. Dat is te makkelijk.
Nee hoor, ben zeker niet een groot fan van Dakar. Het is echter volkomen onzin om een evenement voorgoed te annuleren omdat er mensen op afkomenquote:Op zondag 3 januari 2016 00:25 schreef Janneke141 het volgende:
Oh ja, we zitten hier tussen de fans natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |