SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Wilde m eigenlijk kapen voor een mooie TTI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Wat voor TT?quote:Op woensdag 30 december 2015 19:41 schreef peaceman het volgende:
Wilde m eigenlijk kapen voor een mooie TT[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit nummer![]()
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Dit was trouwens vaste prik op oudjaarsdag en nu zo laag![]()
![]()
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Ik had een TT over vibraties verwachtOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Wel een goede bandnaam voor een Zeeuwse groep eigenlijk. De Beach Boys
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik kijk niet meer nu MvG niet meer meedoetquote:
vibrerend richting het nieuwe jaarquote:
I love music |Ajax forever
Ik kan niet genoegplaatsen voor dit nummer
![]()
Hoe vaak ik het ook hoor, het blijft briljant. Het perfecte popliedjeRobert Moog died for our synths![]()
Dat soort figuren kan ik moeilijk serieus nemen, al maakt dat het topic er wel iets draaglijker op. Wie weet mogen we vanavond zelfs plaatjes postenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kijk niet meer nu MvG niet meer meedoetMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ik was natuurlijk cynisch, maar ik ben wel een beetje een gloryhunter als het op darts aankomtquote:Op woensdag 30 december 2015 19:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat soort figuren kan ik moeilijk serieus nemen, al maakt dat het topic er wel iets draaglijker op. Wie weet mogen we vanavond zelfs plaatjes posten
God Only Knows maakte vorig jaar wel een mooie sprongquote:Op woensdag 30 december 2015 19:41 schreef laxus13 het volgende:
Dit was trouwens vaste prik op oudjaarsdag en nu zo laag![]()
![]()
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Valt ongetwijfeld net in de break of een analyse van Marcelquote:Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
En dat jong in dat rode vest mag nou ook wel eens weg
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Brucegod
Deze trek ik niet zo goed.
Ik vind hem ook wat onverstaanbaar zingen...[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
inderdaad, irritante gastenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef houdjemond het volgende:
En dat jong in dat rode vest mag nou ook wel eens wegZe smelten de kazen!![]()
Weer Bruce Springsteen...die vind ik nog erger dan De Dijk.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Dat snap ik, maar die figuren zijn er welquote:Op woensdag 30 december 2015 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk cynisch, maar ik ben wel een beetje een gloryhunter als het op darts aankomt
Verder niks mis met een beetje gloryhunter zijn, zolang je niet alles pretendeert te weten, dat is namelijk Stijn alMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Wat een kutjong ja. Echt zo ene die elke week klappen krijgt en zich afvraagt hoe dat toch kan.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef houdjemond het volgende:
En dat jong in dat rode vest mag nou ook wel eens weg![]()
![]()
De Amerikaanse Frank Boeijenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze trek ik niet zo goed.
Ik vind hem ook wat onverstaanbaar zingen...
quote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef asco het volgende:
[..]
Wat een kutjong ja. Echt zo ene die elke week klappen krijgt en zich afvraagt hoe dat toch kan.
-Scorpion_17![]()
Born in the USA is juist anti-VS, wat ie daarna heeft gemaakt probeer ik niet aan te denken.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef Stickertje het volgende:
Vervelende aan bruce vind ik zijn gefap op amerika/new jerseyOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik wilde eerst typen dat het wel meevalt, totdat er bier over hem heen werd gesmetenquote:
Drank verspilling is nooit grappigZe smelten de kazen!![]()
Jammer dat Doedezemaar er niet is om op de mompelheren te bitchen.. die heeft ook een leven gekregenquote:
quote:Op woensdag 30 december 2015 19:44 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Ik wilde eerst typen dat het wel meevalt, totdat er bier over hem heen werd gesmeten
Drank verspilling is nooit grappigook dat, maar gewoon irritant aanwezig.
-Scorpion_17![]()
Gefap op Amerika? Zo positief was hij er niet over op Born in the USA.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef Stickertje het volgende:
Vervelende aan bruce vind ik zijn gefap op amerika/new jersey
Ja maar jongens dit is een van z'n beste
Bianca Plune, zat in 1 (had een kontgewei op de rug)quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Droomde jij er vroeger niet van om net als Courteney Cox mee te dansen op het podium?quote:Op woensdag 30 december 2015 19:43 schreef Uccie het volgende:
Weer Bruce Springsteen...die vind ik nog erger dan De Dijk.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
die tekst is inderdaad wel goed, een van mijn favorietequote:Op woensdag 30 december 2015 19:44 schreef Uccie het volgende:
[..]
Born in the USA is juist anti-VS, wat ie daarna heeft gemaakt probeer ik niet aan te denken.Ze smelten de kazen!![]()
Dat zegt voor mij meer over de rest van zijn repertoirequote:Op woensdag 30 december 2015 19:45 schreef laxus13 het volgende:
Ja maar jongens dit is een van z'n beste
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Bruce live is trouwens![]()
Heb hier nog een DVD liggen van hem live
Dit is zo'n genotPremier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Er komt echt veel teveel goeds, wanneer moet ik gaan slapen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Ik zou geen enkel liedje van hem zelf opzetten. Hij komt wel eens voorbij in mijn top 2000 playlist en dan vind ik hem wel vermakelijk, maar ik vind hem nooit echt uitmuntend ofzo.quote:
Prima voor een keer of 6 tijdens zo'n top 2000[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toen was ik sws nog heel jong, dus neequote:Op woensdag 30 december 2015 19:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Droomde jij er vroeger niet van om net als Courteney Cox mee te dansen op het podium?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Gewoon nog een Bianca idd.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bianca Plune, zat in 1 (had een kontgewei op de rug)"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Slapenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:46 schreef Szura het volgende:
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Dat gevoel heb ik elk jaar op 30 decemberquote:Op woensdag 30 december 2015 19:46 schreef Szura het volgende:
born to run is natuurlijk zijn beste
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.![]()
De laatste 24 uur opblijvenquote:Op woensdag 30 december 2015 19:46 schreef Szura het volgende:
Ze smelten de kazen!![]()
Ik denk dat ik hem doortrek dit keerquote:Op woensdag 30 december 2015 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik elk jaar op 30 december
Heb toch nachtdienst, gewoon koude douche morgenochtendLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
en Bianca Hagenbeek in BB2quote:Op woensdag 30 december 2015 19:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bianca Plune, zat in 1 (had een kontgewei op de rug)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Deze man kan ik helemaal niet verstaan, maar dit is wel jeugdsentiment. Er stonden altijd songteksten in het boekje van Pop & prachtig maar bij dit nummer niet.![]()
De allergrootste liefde in mijn leven is de fiets.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
BB2 had Hiekequote:
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Zo klaar met oliebollen bakken. Ik heb een beetje teveel denk ik.
Dus tast toe.![]()
Make love, not war ☮![]()
Ik ga wel wat later naar bed denk ik vandaag, en dan sta ik kwart voor acht op ofzo, ik wil net na Echoes wakker worden
Ditquote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Mani89 het volgende:
De allergrootste liefde in mijn leven is de fiets.![]()
![]()
Er bestaat niet zoiets als teveel oliebollen.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Zo!quote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.![]()
![]()
wie doet mij wat vandaag
ik heb de banden vol met wind
ik heb niks te klagen
Sentiment!!quote:Op woensdag 30 december 2015 19:49 schreef D. het volgende:
[..]
Ik dacht, laat ik 'm eens van stal halen
Make love, not war ☮![]()
Breng maat naar Deventerquote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.![]()
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Bezorg je ookquote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.![]()
![]()
*toetastquote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.![]()
![]()
Bedankt voor de vertalingquote:Op woensdag 30 december 2015 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
wie doet mij wat vandaag
ik heb de banden vol met wind
ik heb niks te klagen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Jij had er zin int!quote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.![]()
![]()
![]()
Wat overblijft kan per koerier hier naartoe gestuurd worden.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:48 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus tast toe.![]()
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Zeg laten jullie wel wat over....
I love music |Ajax forever
Wel als je het bijna in je eentje moet opeten. Een deel gaat nog naar mijn ouders, maar de rest is voor ons.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als teveel oliebollen.Make love, not war ☮![]()
Dat schoolpadje waar hij over zingt (vlak bij de Honeywell), reedt ik vroeger ook dagelijks om naar school te komen
Robert Moog died for our synths![]()
quote:
#viesdikquote:Op woensdag 30 december 2015 19:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wel als je het bijna in je eentje moet opeten. Een deel gaat nog naar mijn ouders, maar de rest is voor ons.Ze smelten de kazen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |