Franchise inderdaad. Toch maar even mailtje naar de centrale klantenservice gestuurd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zijn allemaal franchisers toch.
Onzinverhaal van de verkoper. Zoals eerder genoemd kun je je beroepen op artikel 7 van hun algemene voorwaarden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Hee allemaal,
Een paar dagen geleden heb ik online een cinema-set aangeschaft bij Used Products Groningen, deze is naar mijn huis verzonden. In de advertentie stond dat deze een HDMI-aansluiting zou hebben, bij aankomst bleek deze dat niet te hebben. De verkoper zegt dat het nooit in de advertentie heeft gestaan. De advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.
Zoals ik de wet koop op afstand begrijp, heb ik het recht deze aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. Dit geldt voor alle B2C leveringen, ongeacht of deze eerste- of tweedehands zijn. Used Products Groningen weigert hier echter aan mee te werken. Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.
Wie heeft er gelijk?
Het gaat om 70 euro, te laag om de rechtsbijstand er bij te halen. Als ik gelijk heb, bij wie zou of wat zou ik aan kunnen kloppen om druk op Used Products Groningen te zetten en mijn geld terug te krijgen? Voor mij als student is 70 euro namelijk wel veel geld.
Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:44 schreef craftyvirus het volgende:
Stevig briefje schrijven naar het hoofdkantoor. Ze moeten wettelijk meewerken aan de Koop op Afstand. Je mag zonder opgaaf van rede binnen 14 dagen retour sturen en je geld terug krijgen.
Daarnaast, heb je het artikel niet even opgezocht op google om de specificaties te checken? Beetje naïef vind ik dat..
Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:47 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.
Fijn dat ik in ieder geval gelijk lijk te hebben, nu nog kijken of ik ze zo ver krijg dat ze hier daadwerkelijk aan gaan voldoen, want heel veel pressiemiddelen heb ik niet achter de hand geloof ik?
Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:51 schreef _Kate_C_ het volgende:
[..]
Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?
Soms wel, maakt face-to-face iets meer indruk. Via de mail mensen afwimpelen is natuurlijk vrij gemakkelijk. Anders schriftelijk duidelijk maken dat je gebruik wenst te maken van jouw herroepingsrecht. Zou dit aangetekend doen, ik zie anders de "we hebben niks ontvangen" al aankomenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:54 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?
Baksteen door z'n ruitquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
iDEALquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
Welke betaalmethode heb je gebruikt?
Bij lage bedragen is het leergeld, bij hoge bedragen bel je je rechtsbijstandsverzekeraarquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
Dan kan hij dat vast bewijzenquote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.
Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Koop op afstand mag zonder reden geretourneerd worden.
Tuurlijk wel, verkoper netjes de brieven sturen, wettelijke rente gaan rekenen, onkosten qua tijd in rekening gaan brengen en uiteindelijk eindig je met een kort geding en krijg je je geld, wat verhogingen en mag de verkoper de rechtszaak betalen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.
Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.
Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.
Iets dat TS dus ook gewoon kan doen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
En wat is dan het bodembedrag volgens jou?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Iets dat TS dus ook gewoon kan doen.
Zolang je alles maar duidelijk documenteerd. Alles aangetekend, mails via CC en wat nog niet meer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
Er is geen ondergrens, je moet zelf inzien of het zin heeft of niet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat is dan het bodembedrag volgens jou?
Ben nu dan ook wel zeer benieuwd waar je mee op de proppen komt.
Als het zo duidelijk is als in dit geval, dan lijkt het mij wel duidelijk wie de kosten van de rechtsgang gaat betalen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Er is geen ondergrens, je moet zelf inzien of het zin heeft of niet.
Principes zijn in geld amper uit te drukken. Of er moet een jury aan te pas komen die wij hier gelukkig niet hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als het zo duidelijk is als in dit geval, dan lijkt het mij wel duidelijk wie de kosten van de rechtsgang gaat betalen.
En als tijd geen issue is, kan het voor 10,- al lonen.
Je kan dit beter bij de Geschillencommissie proberen te leggen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
Kan de geschillencommissie (als de winkel daar al bij aangesloten is) dan iemand verplichten om een geldelijke overboeking te doen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je kan dit beter bij de Geschillencommissie proberen te leggen.
De kosten krijg je dan wel terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Maak dan ook even een printje van de voorwaarden van de shop, die trouwens wel erg kort zijn.
De termijn van 14 dagen dreigde te verstrijken, dus toch maar even een ontbindingsverklaring opgestuurd per aangetekende post.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:48 schreef Luxuria het volgende:
Ik zou eerst persoonlijk naar de winkel toe gaan.
Mocht dat niet helpen, contact opnemen met het hoofdkantoor.
Mocht dat ook niet helpen, dan verdere stappen ondernemen.
Misschien bereik je al wat bij de eerste of tweede stap.
De geschillencommissie is geen keurmerk waar soms webshops bij aangesloten zijn, maar een instantie voor consumenten.quote:Op woensdag 30 december 2015 10:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kan de geschillencommissie (als de winkel daar al bij aangesloten is) dan iemand verplichten om een geldelijke overboeking te doen?
Vertel jij ze dat dan even, want zelf denken ze daar heel anders over.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:55 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De geschillencommissie is geen keurmerk waar soms webshops bij aangesloten zijn, maar een instantie voor consumenten.
Je hebt gelijk! Ze werken alleen in opdracht van het keurmerk.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vertel jij ze dat dan even, want zelf denken ze daar heel anders over.
https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je kan helaas niet linken in Facebook recensies. Als dit allemaal afgelopen is ga ik daar nog even een eerlijke, uitgebreide reactie op hun reactie achterlaten met daarin het hele verhaal, maar ik denk dat ik eerst nog even afwacht hoe deze slechte soap eindigt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef bijdehand het volgende:
Wauw, wat laagkan je geen link naar dit topic op facebook zetten? Wat een reclame voor ze.
Zo is het ook verzonden, op precies dezelfde manier als zij het naar ons hebben verzonden overigens, zelfde doos weer dichtgetaped.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef Pendora het volgende:
Op de derde foto lijkt het alsof het product hoger was dan de doos. Heb je het zo ook verstuurd? Of hebben ze bij UPG het product anders neergelegd of de randen eraf gehaald?
Lijkt idd de enige optie om nog geld terug te krijgen, ik baal er wel heel erg van dat UPG hier financieel niets van gaat voelen op deze manier. Zou het zin hebben om PostNL te vertellen dat wij vermoeden dat UPG hier zelf iets mee te maken heeft, of snijden we dan alleen onszelf in de vingers?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:43 schreef Pendora het volgende:
Dan zou ik postNL aansprakelijk proberen te stellen. Sowieso zou ik dit zelf nooit op deze manier hebben verzonden. Ook niet als UPG want dit is vragen om problemen!
Tja, feitelijk hebben ze gelijk.quote:
Klopt, huisgenoot was misleid door het geen HDMI-kabel verhaal. Los daarvan hadden ze het ons gewoon zonder gezeur terug moeten laten sturen, de belachelijke hoeveelheid moeite die wij er in hebben moeten steken om überhaupt tot dit punt te komen is van de zotte, en nu hebben we nog niets. Blijft me verbazen hoeveel moeite ze bij Used Products Groningen doen om maar onder hun plicht uit te komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, feitelijk hebben ze gelijk.
TS had denk ik dan ook even zijn huiswerk beter moeten doen.
Hierover bestaat geen twijfel natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:19 schreef Chradeudles het volgende:
Los daarvan hadden ze het ons gewoon zonder gezeur terug moeten laten sturen,
Terechte vraag, ze zijn bij schriftelijke correspondentie ook niet onbeschoft, ze kiezen er dan simpelweg voor om niet te reageren. Het verhaal dat ze op Facebook ophouden klopt van geen kant, aan de telefoon heb ik herhaaldelijk de wet koop op afstand letterlijk genoemd en is mij letterlijk verteld dat 2e hands apparaten daar niet onder zouden vallen. Het is geen moment over garantie gegaan en er is mij het hele gesprek lang duidelijk gemaakt dat ze absoluut niet van plan waren om mij het apparaat terug te laten sturen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Luukiemaster het volgende:
Ik heb nu ook de reactie op jou recensie op Facebook gelezen. Ze geven aan dat je het gewoon terug mocht sturen. Ik vraag me dus wel af of jij bewijs hebt van je aantijgingen want dit is wel weer een heel gekleurd verhaal van 1 kant. De reactie van UPG op Facebook in wat mij betreft dat ook heel netjes.
Huisgenoot? Wat heeft die met de overeenkomst tussen jou en UPG te maken?quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:19 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Klopt, huisgenoot was misleid door het geen HDMI-kabel verhaal.
Afhankelijk van TS's inkomen kan hij aanspraak maken op rechtsbijstandsubsidie zodat de kosten voor een advocaat al beperkt worden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.
Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
Als wij met het huis een cinema-set kopen kruipen we niet met iedereen achter een computer, dan doet 1 iemand dat. Omdat die huisgenoot de jongste was hier en hier geen ervaring mee had heb ik daarna maar het grootste deel van de correspondentie op me genomen zodra UPG moeilijk begon te doen. Ik ben degene die met ze gebeld heeft. Alle brieven en mailtjes zijn natuurlijk wel in samenspraak opgesteld, door hem gelezen en ondertekend, omdat hij natuurlijk een koop heeft gesloten en niet ik.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Huisgenoot? Wat heeft die met de overeenkomst tussen jou en UPG te maken?
En kun je de ontbindingsverklaring ook even posten?
"Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop."quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:59 schreef Bapple het volgende:
de verzendkosten zijn voor je eigen rekening, duntk men.
Correct.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
[..]
"Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop."
bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Met andere woorden, de verzendkosten die ik betaald heb bij aanschaf zou ik terug moeten krijgen, de verzendkosten die ik betaald heb om het pakket weer in Groningen te krijgen moet ik wel zelf betalen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Als wij met het huis een cinema-set kopen kruipen we niet met iedereen achter een computer, dan doet 1 iemand dat. Omdat die huisgenoot de jongste was hier en hier geen ervaring mee had heb ik daarna maar het grootste deel van de correspondentie op me genomen zodra UPG moeilijk begon te doen. Ik ben degene die met ze gebeld heeft. Alle brieven en mailtjes zijn natuurlijk wel in samenspraak opgesteld, door hem gelezen en ondertekend, omdat hij natuurlijk een koop heeft gesloten en niet ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
"Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop."
bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Met andere woorden, de verzendkosten die ik betaald heb bij aanschaf zou ik terug moeten krijgen, de verzendkosten die ik betaald heb om het pakket weer in Groningen te krijgen moet ik wel zelf betalen.
Is verouderde data, dat mocht tot juli 2013.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dit hebben ze zelf gedaan. Ik heb serieus nog nooit een pakket zo aan diggelen gezien, die via de post werd verstuurd. Schade kan, maar dit nee. Ik zou er een principe kwestie van maken en contact opnemen met de geschillencommissie consumentenzaken en deze foto's op hun Facebook account publiceren. Daarnaast even contact opnemen met het hoofdkantoor.
Hmm, zou jammer zijn en dit een nog duurder grapje maken, heb al 17 euro uit moeten geven aan het pakket terugsturen, aangetekende brief sturen en een gewone brief naar hoofdkantoor en filiaal sturen, maar goed.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:52 schreef Bapple het volgende:
[..]
[..]
Is verouderde data, dat mocht tot juli 2013.
Tegenwoordig:
Vanuit de wet is het zo geregeld dat de kosten voor het retour sturen van een bestelling niet door een webwinkel dienen te worden vergoed. Wordt een bestelling teruggestuurd, dan betaalt niet de webwinkel deze kosten, maar de koper.
Ook hier: https://www.thuiswinkel.o(...)ving-koop-op-afstand
Oh, sorry. De verzendkosten worden idd wel vergoed. Excuus!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:04 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Hmm, zou jammer zijn en dit een nog duurder grapje maken, heb al 17 euro uit moeten geven aan het pakket terugsturen, aangetekende brief sturen en een gewone brief naar hoofdkantoor en filiaal sturen, maar goed.
Kan in je link echter niets over verzendkosten vinden, alleen dat de kosten voor retourzending voor mij zijn, wat al zo was.
Wat voor kosten zijn hier aan verbonden? Via hun zoekmachine kom ik ze ook niet tegen, lijkt dus dat ze hier niet bij aan zijn gesloten. Hoofdkantoor heeft een CCtje gekregen van alle correspondentie en reageert nergens op.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dit hebben ze zelf gedaan. Ik heb serieus nog nooit een pakket zo aan diggelen gezien, die via de post werd verstuurd. Schade kan, maar dit nee. Ik zou er een principe kwestie van maken en contact opnemen met de geschillencommissie consumentenzaken en deze foto's op hun Facebook account publiceren. Daarnaast even contact opnemen met het hoofdkantoor.
Ik had het over de kosten die gemaakt zijn om een aanschaft product (door de koper) op te sturen. Deze kosten dienen redelijkerwijs vergoedt te worden. De kosten die gemaakt zijn om een product terug te sturen komen inderdaad voor rekening van de koper.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:52 schreef Bapple het volgende:
[..]
[..]
Is verouderde data, dat mocht tot juli 2013.
Tegenwoordig:
Vanuit de wet is het zo geregeld dat de kosten voor het retour sturen van een bestelling niet door een webwinkel dienen te worden vergoed. Wordt een bestelling teruggestuurd, dan betaalt niet de webwinkel deze kosten, maar de koper.
Ook hier: https://www.thuiswinkel.o(...)ving-koop-op-afstand
dan klopt het helemaal! excuus!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik had het over de kosten die gemaakt zijn om een aanschaft product (door de koper) op te sturen. Deze kosten dienen redelijkerwijs vergoedt te worden. De kosten die gemaakt zijn om een product terug te sturen komen inderdaad voor rekening van de koper.
https://webwinkelrecht.nl(...)sico-van-verzending/
Waarschijnlijk kun je hun berichten op Facebook ook enkel nog Delen? Reageren niet meer? Dan hebben ze je geblokkeerd van hun pagina. Zou wel erg zielig worden zo.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:29 schreef Chradeudles het volgende:
Wauw, dit meen je niet. Plotseling kan ik niet meer reageren op recensies, terwijl er 6u geleden nog gereageerd is op mijn recensie. Ik kan ook geen nieuwe recensies meer plaatsen, kunnen anderen dit nog wel?
Klopt, precies dit. Even andere mensen laten kijken en die kunnen nog wel reageren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je hun berichten op Facebook ook enkel nog Delen? Reageren niet meer? Dan hebben ze je geblokkeerd van hun pagina. Zou wel erg zielig worden zo.
Heb huisgenoten et cetera, dit komt wel goed. Kan ook de recensie nog aanpassen, ben het één en ander aan het uittypen.quote:
Probleem daarvan is dat ik denk dat ik geen bewijs heb om een zaak op te bouwen. Ik ga niet kunnen bewijzen dat ze aan de telefoon geweigerd hebben mee te werken en niet kunnen bewijzen dat zij degenen zijn die het kapot hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:26 schreef lolnoob123 het volgende:
Van dit soort dingen snap ik dus echt niets. Die zaak snapt toch ook wel dat ze veel beter 70 euro kunnen terugsturen dan zulke slechte reclame voor zichzelf maken?
Ik zou hier een zaak van maken TS, dit is belachelijk.
Je hebt een verzendbewijs, en het is tijdig aangekomen. Het bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen, wanneer het op schade aankomt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:37 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Probleem daarvan is dat ik denk dat ik geen bewijs heb om een zaak op te bouwen. Ik ga niet kunnen bewijzen dat ze aan de telefoon geweigerd hebben mee te werken en niet kunnen bewijzen dat zij degenen zijn die het kapot hebben gemaakt.
Ze hebben foto's die suggereren dat ze het apparaat aan het uitpakken zijn en zo aantreffen. Geen idee hoe zwaar zoiets telt, maar ze noemen het zelf bewijs. Zal het hele mailtje er wel weer in zetten, ben nu toch bezig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je hebt een verzendbewijs, en het is tijdig aangekomen. Het bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen, wanneer het op schade aankomt.
Kan, verleidelijk ook, maar drukt ook weer dat verhaal wat ik getypt heb verder naar achteren. Vind het wel fijn dat dat nu het eerste is wat je ziet als je bij hun recensies kijkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:38 schreef Arnax het volgende:
We kunnen met zijn allen natuurlijk 1 ster recensies gaan gevenKijken hoelang het dan duurt voordat ze wakker worden.
Verwachtte al dat ik niet de eerste zou zijn. Om je toch even up to speed te brengen, die retournering binnen 14 dagen is soort van geaccepteerd uiteindelijk, toen de cinema-set aan kwam was deze volledig aan diggelen geslagen. Used Products claimt postschade, ik geloof dat ze het zelf waren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:19 schreef fucer het volgende:
Ik heb niet alles gelezen qua reacties of voortgang met de kwestie maar..
Als je ze niet kunt overtuigen van wet koop op afstand, beroep je dan op algemener consumentenrecht: simpelweg retournering binnen 14 dagen, daarmee vervalt ook hun argument dat de advertentie beschrijving de misleidende info niet bevatte waardoor het artikel niet overeen kwam.
Make it viral.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:21 schreef Chradeudles het volgende:
Ik ben nu wel echt helemaal klaar met die gasten. Wat zou het beste plan van aanpak zijn om te zorgen dat ze hier zo veel mogelijk last van gaan hebben?
Graag, alle hulp daarin is welkom.quote:
Gezien voorgaand contact geef ik ze inderdaad het nadeel van de twijfel. Ik ben blijven doordrammen om waar ik recht op had, daarom zullen ze me ongetwijfeld een lastige klant vinden. Mijn hele correspondentie die kant op is overigens te vinden in het topic, ik vind dat ik ontzettend redelijk ben geweest. Ik heb een eerlijke recensie achter gelaten op hun Facebook, dus denk inderdaad niet dat ze staan te springen om een biertje met me te drinken, maar daarom sta ik niet minder in mijn recht.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:31 schreef fucer het volgende:
Nou ja, ik las dat inderdaad net. Toch is mijn voorgaande reactie relevant, immers als zij zich nu geconfronteerd zagen met de wet op die manier (tot de realisatie kwamen dat ze hem zoals het ervoor stond moesten laten retourneren) dan zijn ze misschien creatief geweest om een situatie te creeren waarin ze hem niet terug hoeven te nemen, zoals het opzettelijk beschadigen van het product. Op die manier staat het hun alleen nog verplicht het product jou weer te leveren omdat hij niet geschikt is voor retourname - dit geldt voor onbeschadigde producten.
Toch, vraag je je af of ze zich daaraan willen wagen voor een bedrag als 70 euro? Hun reputatie op het spel zettende en bij de beesten af handelen ipv terugname?
Of heb je hun soms met je manier van benaderen/vriendelijkheid of houding vijandig gekregen tot waar ze ervan houden of erom lachen als ze je alsnog niet hoeven terug te betalen en je 'de pot op kan' die ene lastige klant?
Ik bedoel ipv dat belang van die 70 euro
Que?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je hebt een verzendbewijs, en het is tijdig aangekomen. Het bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen, wanneer het op schade aankomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bovenstaande stappen net bewerkt, lees dus nog een keer.
Het is een failsafe stappenplan: weigeren ze mee te werken ergens in de methode, kan je de redelijke conclusie trekken dat ze het gedaan hebben (iets te verbergen) vergeet niet dat je het ook als pressiemiddel kan gebruiken: omdat dit kan vastleggen of ze iets in hun schild voeren, kan je dreigen dat je er mee naar media gaat of schandaal/viral als zij niet meewerken aan je onderzoekje daar volgens het stappenplan. Als ze dan nóg niet meewerken bij het doen van stappenplan (of beelden blijven weigeren) dan zal het kunnen indiceren, dat de beelden hun NOG meer schade berokkenen (bijv ze weten dat die tonen dat ze het product beschadigen en laten het daarom zien) op zo'n punt weet je genoeg.
[ Bericht 23% gewijzigd door fucer op 22-01-2016 19:07:33 ]
?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:19 schreef fucer het volgende:
Als je ze niet kunt overtuigen van wet koop op afstand, beroep je dan op algemener consumentenrecht: simpelweg retournering binnen 14 dagen, daarmee vervalt ook hun argument dat de advertentie beschrijving de misleidende info niet bevatte waardoor het artikel niet overeen kwam.
ze hebben de text hier vandaan volgens mij:quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:06 schreef frietenstamp het volgende:
"Wordt geleverd zonder HDMI-kabel" suggereert wel dat er een HDMI ingang op zit maar UPG vindt dat dit betekent dat er geen HDMI-aansluiting op zit.
"Wordt geleverd zonder batterijen" zou dan volgens hun betekenen dat het betreffende apparaat niet op batterijen werkt.
Koekoek.
LOL en dan klik je op Accessoires/Kabels voor dit apparaat en dan kun je de niet meegeleverde HDMI kabel bijbestellen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:12 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
ze hebben de text hier vandaan volgens mij:
http://www.homecinemacent(...)oduct_specifications
check ook de reviews
Tag https://www.facebook.com/wijhelpengraag/?ref=ts&fref=ts in je bericht op Facebook (of stuur hun dit topic)quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:21 schreef Chradeudles het volgende:
Ik ben nu wel echt helemaal klaar met die gasten. Wat zou het beste plan van aanpak zijn om te zorgen dat ze hier zo veel mogelijk last van gaan hebben?
en om tot een oplosing te komen was dit topic nodig? Man man man, wat sneu.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef UsedProducts.nl het volgende:
Goedemorgen,
Met verbazing hebben we zojuist kennis genomen van deze discussie. We zijn op dit moment nog niet exact op de hoogte van de situatie (we moeten altijd beide kanten horen) maar kunnen u natuurlijk nu al toezeggen dat dit probleem zsm met u wordt opgelost. We zullen ons maandag 25 januari meteen verdiepen in deze kwestie en dit ook naar u terugkoppelen maar zoals net al aangegeven; dit lossen we natuurlijk met u op.
Het is voor ons ook een heel eenvoudig verhaal; Dit soort gedoe kunnen we ons, met 56 franchisenemers (lees; hard werkende ondernemers) ook helemaal niet permitteren en we zullen er altijd alles aan doen om onze klanten dat te leveren waar ze recht op hebben.
Via info@usedproducts.nl komt u eventueel direct in contact met het hoofd van de klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Usedproducts.nl
Ja hoorquote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef UsedProducts.nl het volgende:
Goedemorgen,
Met verbazing hebben we zojuist kennis genomen van deze discussie. We zijn op dit moment nog niet exact op de hoogte van de situatie (we moeten altijd beide kanten horen) maar kunnen u natuurlijk nu al toezeggen dat dit probleem zsm met u wordt opgelost. We zullen ons maandag 25 januari meteen verdiepen in deze kwestie en dit ook naar u terugkoppelen maar zoals net al aangegeven; dit lossen we natuurlijk met u op.
Het is voor ons ook een heel eenvoudig verhaal; Dit soort gedoe kunnen we ons, met 56 franchisenemers (lees; hard werkende ondernemers) ook helemaal niet permitteren en we zullen er altijd alles aan doen om onze klanten dat te leveren waar ze recht op hebben.
Via info@usedproducts.nl komt u eventueel direct in contact met het hoofd van de klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Usedproducts.nl
Deze opmerking had je beter naar je franchisenemer in Groningen kunnen sturen.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef UsedProducts.nl het volgende:
Dit soort gedoe kunnen we ons, met 56 franchisenemers (lees; hard werkende ondernemers) ook helemaal niet permitteren
Ik werk ook voor een pakjesdienst en zendingen die zo worden aangeboden worden echt altijd geweigerd door de ontvangers. Dat de verzender de klacht moet indienen is wel standaard bij elke dienstverlener denk ik.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:58 schreef SOG het volgende:
Is wel overduidelijk dat used products Groningen hier de boel belazerd. Wie gaat er namelijk in godsnaam bij ontvangst van een pakket en het openen ervan bij elke stap een foto maken??? Hahahahah dat is eeeeeecht lachwekkend
Man man man....
@UsedProducts.nlquote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef UsedProducts.nl het volgende:
Goedemorgen,
Met verbazing hebben we zojuist kennis genomen van deze discussie. We zijn op dit moment nog niet exact op de hoogte van de situatie (we moeten altijd beide kanten horen) maar kunnen u natuurlijk nu al toezeggen dat dit probleem zsm met u wordt opgelost. We zullen ons maandag 25 januari meteen verdiepen in deze kwestie en dit ook naar u terugkoppelen maar zoals net al aangegeven; dit lossen we natuurlijk met u op.
Het is voor ons ook een heel eenvoudig verhaal; Dit soort gedoe kunnen we ons, met 56 franchisenemers (lees; hard werkende ondernemers) ook helemaal niet permitteren en we zullen er altijd alles aan doen om onze klanten dat te leveren waar ze recht op hebben.
Via info@usedproducts.nl komt u eventueel direct in contact met het hoofd van de klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Usedproducts.nl
Als je het topic goed had gelezen, had je gelezen dat TS ook al met de centrale klantenservice contact heeft gehad.....quote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef UsedProducts.nl het volgende:
Goedemorgen,
Met verbazing hebben we zojuist kennis genomen van deze discussie. We zijn op dit moment nog niet exact op de hoogte van de situatie (we moeten altijd beide kanten horen) maar kunnen u natuurlijk nu al toezeggen dat dit probleem zsm met u wordt opgelost. We zullen ons maandag 25 januari meteen verdiepen in deze kwestie en dit ook naar u terugkoppelen maar zoals net al aangegeven; dit lossen we natuurlijk met u op.
Het is voor ons ook een heel eenvoudig verhaal; Dit soort gedoe kunnen we ons, met 56 franchisenemers (lees; hard werkende ondernemers) ook helemaal niet permitteren en we zullen er altijd alles aan doen om onze klanten dat te leveren waar ze recht op hebben.
Via info@usedproducts.nl komt u eventueel direct in contact met het hoofd van de klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Usedproducts.nl
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:23 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Wat voor kosten zijn hier aan verbonden? Via hun zoekmachine kom ik ze ook niet tegen, lijkt dus dat ze hier niet bij aan zijn gesloten. Hoofdkantoor heeft een CCtje gekregen van alle correspondentie en reageert nergens op.
Nu ze toch niet meer goedschiks gaan betalen kan ik het hele verhaal inderdaad net zo goed vast op hun Facebook zetten.
Heb je nog een link in je geschiedenis staan waar de advertentie gestaan zou moeten hebben?? Dan zou je deze uit je cache kunnen laden,quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
e advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.
Nog nooit in een winkel gewerkt neem ik aan.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Aquafreska het volgende:
Want de klant is ten alle tijden koning.
Correctie: de klant moet te allen tijde wijsgemaakt worden dat hij koning is, tot er geen geld meer te halen valt.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:08 schreef Aquafreska het volgende:
[..]
@UsedProducts.nl
Op welk "gedoe" doelt u precies? Want de klant is ten alle tijden koning... U beschaamt zich voor de gang van zaken?
Goedemiddag,quote:Op zondag 24 januari 2016 11:17 schreef UsedProducts.nl het volgende:
Goedemorgen,
Met verbazing hebben we zojuist kennis genomen van deze discussie. We zijn op dit moment nog niet exact op de hoogte van de situatie (we moeten altijd beide kanten horen) maar kunnen u natuurlijk nu al toezeggen dat dit probleem zsm met u wordt opgelost. We zullen ons maandag 25 januari meteen verdiepen in deze kwestie en dit ook naar u terugkoppelen maar zoals net al aangegeven; dit lossen we natuurlijk met u op.
Het is voor ons ook een heel eenvoudig verhaal; Dit soort gedoe kunnen we ons, met 56 franchisenemers (lees; hard werkende ondernemers) ook helemaal niet permitteren en we zullen er altijd alles aan doen om onze klanten dat te leveren waar ze recht op hebben.
Via info@usedproducts.nl komt u eventueel direct in contact met het hoofd van de klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Usedproducts.nl
Dit. Wordt vast bij andere pakketten niet gedaanquote:Op maandag 25 januari 2016 22:08 schreef hhornee het volgende:
Wat is dat voor rare manier om de doos open te maken. Wie gaat er nou in de zijkant van een doos snijden, waarom niet normaal open maken door het tape los te snijden?
Wel heel 'toevallig' dat daar aan de zijkant de schade heel goed te zien is, alsof voor dat men ging snijden al wist dat vanaf die kant de schade het best te zien is.
En waarom moet dat stukje bij beetje steeds duidelijker zichtbaar worden? Waarom is de doos niet op een normale manier open gemaakt, maar moet er foto bewijs zijn dat de doos nog half dicht is.
Of is het excuus dat van buitenaf al te zien was dat de boel beschadigd was? Waarom is de zending dan geaccepteerd als het al duidelijk was dat er 'transportschade' was?
Dit stinkt aan alle kanten.
Aan de manier van fotograferen is duidelijk te zien dat ze wisten dat de schade aan een bepaalde kant goed te zien zou zijn. (Rara hoe kan dat?)
Ik vind het vooral frappant dat de subwoofer dusdanig beschadigd is, maar de doos niet eens ingedeukt lijkt. Dat kan ik niet rijmen. Er is echt meer dan een tikje nodig om deze schade te veroorzaken, ik vind het zeer ongeloofwaardig dat de doos hierbij ongeschonden zou blijven. Mijns inziens impliceren de foto's eerder schuld dan onschuld.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:03 schreef Chradeudles het volgende:
Zelfs al zouden ze de doos pas na het ontstaan van de schade open hebben gemaakt, kan je nog steeds de doos eerst een goede trap geven en hem daarna pas uitpakken met een camera er bij natuurlijk
Nee, uiteraard. Blijft wederom angstvallig stil van hun kant. Mijn geduld begint heel erg op te raken Used Products, het lijkt wel alsof jullie willen dat ik hiermee aan elke bel ga trekken die ik kan vinden. Maak het nou niet erger dan het al is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:09 schreef SOG het volgende:
Verhaal sturen naar GeenStijl ofzo?
En nog wat van used products gehoord?
Mijn zegen heb je. Na mijn tentamens ga ik maar eens wat GeenStijl/Dumpert/Klantenservice/Radar-achtige dingen benaderen, herrie maken lijkt tot nu toe de enige manier om een reactie van Used Products uit te lokken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:27 schreef delano.888 het volgende:
Maar is het al tijd om met zijn allen 1 ster reacties te zetten op hun Facebook of nog niet?
Zit die anonieme user nu op het hoofdkantoor op een bericht van jou te wachten mss?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:40 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Nee, uiteraard. Blijft wederom angstvallig stil van hun kant. Mijn geduld begint heel erg op te raken Used Products, het lijkt wel alsof jullie willen dat ik hiermee aan elke bel ga trekken die ik kan vinden. Maak het nou niet erger dan het al is.
Ik weet niet hoe groot en in verschillende divisies dat kantoor verdeeld is, maar dat lijkt me sterk. Kwam er wel achter dat ze in het bericht hier verwijzen naar een ander adres dan op hun site, info@ in plaats van klantenservice@. Dat deed filiaal Groningen ook al op de Facebook, for some reason verwijzen ze in online reacties naar andere adressen dan ze op hun site zetten. Voor de zekerheid nog maar weer eens een mailtje verzonden naar alle adressen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zit die anonieme user nu op het hoofdkantoor op een bericht van jou te wachten mss?
Omdat jullie zo treurig zijn geweest om mij te blokkeren van jullie Facebook kan ik hier niet direct op reageren, en moest ik dus mijn recensie aanpassen. Mijn originele recensie:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:45 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Mijn zegen heb je. Na mijn tentamens ga ik maar eens wat GeenStijl/Dumpert/Klantenservice/Radar-achtige dingen benaderen, herrie maken lijkt tot nu toe de enige manier om een reactie van Used Products uit te lokken.
https://www.facebook.com/UsedProductsGroningen/?fref=ts
Dit lijkt me idd een prima zaak voor hen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:03 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Tag https://www.facebook.com/wijhelpengraag/?ref=ts&fref=ts in je bericht op Facebook (of stuur hun dit topic)![]()
Lees maar wat ze met Jetset Sushi Utrecht hebben gedaan
Misschien een goed plan om eerst allemaal de klacht van Chris te liken? Mijn like heeft hij iigquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:27 schreef delano.888 het volgende:
Maar is het al tijd om met zijn allen 1 ster reacties te zetten op hun Facebook of nog niet?
Gedaan maar ook toch even 1* gegeven, dat schaad ze veel erger. Slim als meerdere dat doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:23 schreef embedguy het volgende:
[..]
Misschien een goed plan om eerst allemaal de klacht van Chris te liken? Mijn like heeft hij iig... Hoe meer likes, hoe dichter het erop ligt dat ze imago schade lopen door dit niet fatsoenlijk op te lossen.
Heb ik ook gedaan en toen ingesteld dat alleen ik het zie. Dan gaat zijn klacht niet naar beneden en er is toch een extra 1* bij gekomen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Gedaan maar ook toch even 1* gegeven, dat schaad ze veel erger. Slim als meerdere dat doen.
Goed plan, ook gedaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:27 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan en toen ingesteld dat alleen ik het zie. Dan gaat zijn klacht niet naar beneden en er is toch een extra 1* bij gekomen.
Ik weet eigenlijk niet of het werkt haha want toen ik net keek waren er 11x 1* en nu nog maar 10x. Geen idee hoe dat kan.quote:
hij staat nu op 12xquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of het werkt haha want toen ik net keek waren er 11x 1* en nu nog maar 10x. Geen idee hoe dat kan.
Waarom pas nu, nadat het door iedereen mee te lezen is en misschien wat uit de hand loopt, en niet meteen nadat er een maand geleden al door TS contact met jullie is gelegd?quote:
Mwah, jullie hebben wel heel erg de schijn tegen dat het allemaal gedaan is om TS een loer te draaien omdat jullie het retour gezonden product helemaal niet retour wilden hebben. Het liep alleen wat anders toen bleek dat TS het er niet bij liet zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:45 schreef RoDjo het volgende:
Vanzelfsprekend hebben wij 0,0 belang bij bovenstaande uitkomst.
Gaat lekkerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:53 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
hij staat nu op 12x
https://www.facebook.com/UsedProductsGroningen/reviews/
gezien de tijd en moeite die de klant al er heeft voor hoeven doen, zou het wel een beter idee zijn om hem gewoon een home cinemaset toe te sturen met HDMI die jullie gewoon op voorraad hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:45 schreef RoDjo het volgende:
Om de situatie ook voor buitenstaanders beter begrijpelijk te maken reageer ik hier op persoonlijke titel namens ‘de gasten van’ Used Products vestiging Groningen. Ik ben Rob de Jong, aangenaam! Inmiddels ben ik 5 jaar betrokken bij de vestiging Groningen in de functie van filiaalleider, wat overigens echt te gek is! Door de enorme afwisseling van producten en mensen is geen dag hetzelfde. Maar dat terzijde. Dit houdt dus ook in dat ik in the end verantwoordelijk ben voor mijn team van 6 enthousiaste mannen en vrouwen en het complete reilen en zeilen binnen de vestiging. Alle dagelijkse werkzaamheden worden verzorgd door het personeel en daarbij worden de geldende richtlijnen gevolgd. Bij uitzonderlijke situaties (zoals deze) ben ik de aangewezen persoon om het proberen op te lossen. Tot zover een kleine introductie.
Laat ik vooropstellen dat deze specifieke zaak erg te lijden heeft gehad van slechte communicatie en dan met name vanaf ‘onze’ kant. Zowel de klant in kwestie alsmede de TS hebben zowel per telefoon als per e-mail contact gehad met meerdere werknemers binnen onze vestiging waaronder ikzelf. Met een derde persoon iets afhandelen voor een ander ben ik sowieso geen fan van, zeker omdat het nog meer kan leiden tot verontwaardiging en miscommunicatie. Achteraf bekeken is e.e.a. behoorlijk scheefgelopen, dit terwijl dat uiteraard totaal niet de bedoeling kan zijn. Hiervoor wil ik dan ook mijn oprechte excuses aanbieden. Om hier verder inhoudelijk nog op te reageren lijkt mij niet van toepassing, wel ben ik bereid om het boetekleed aan te trekken.
In de afgelopen twee jaar zijn wij ontzettend gegroeid op het vlak van internetsales. Wij zijn dan ook nog steeds elke dag bezig met het verbeteren van deze dienstverlening en het zo goed mogelijk uitvoeren daarvan. Mede door een compleet nieuwe webshop met betaalfaciliteiten en een realtime-koppeling met het voorraadsysteem, hebben er voor gezorgd dat wij inmiddels enkele honderden webshopbestellingen op jaarbasis uitleveren. Dit loopt uiteen van simpele DVD-boxen en games tot en met complete Home Cinema-sets, professioneel gereedschap en Smartphones. Om dit alles goed te stroomlijnen zijn wij steeds meer gaan automatiseren en hebben wij voor bijvoorbeeld het retourrecht (en het aanmelden daarvan) richtlijnen opgesteld en worden bepaalde meldingen in het proces automatisch verstuurd zodat alles voor beide partijen duidelijk is. Ook de communicatie daarvan hebben opgesplitst in bijv. info, support en administratie om het bij de juiste personen te krijgen zodat de afhandeling sneller kan. Binnen onze vestiging zijn twee personen verantwoordelijk voor het onderhouden van de webshop en het plaatsen van items daarop. In het geval van deze Home Cinema-set ben ik degene geweest dit het online heeft gezet. In de meeste gevallen betreffen het maatwerk teksten en omschrijvingen, maar ik ‘leen’ ook nog wel eens omschrijvingen van de fabrikant zelf of ergens anders vandaan. Zo kan het dus voorkomen dat sommige teksten rooskleuriger zijn, dan het product in werkelijkheid is (best herkenbaar toch?).
Helaas kunnen niet alle orders en de afhandeling daarvan vlekkeloos verlopen, zo ook deze niet. In de meeste gevallen is dit te wijten aan externe factoren zoals bijvoorbeeld een logistiek partner. In dit geval is het een opeenstapeling geworden van miscommunicatie en daarnaast ook nog eens het ongelukkige feit dat het pakket wat retour gestuurd is, in puin aankwam bij ons. Omdat ik regelmatig te maken heb met transportschade (minimaal 9 á 10 keer op jaarbasis en dat is dus niet alleen bij PostNL) en de afhandeling daarvan, heb ik er voor gekozen om hele duidelijke foto’s te maken zodat de klant deze kan overleggen aan het serviceteam van PostNL. Omdat wij niet de zendende partij zijn geweest, mocht ik geen onderzoek opstarten bij PostNL. Dit heb ik dan ook gemeld aan de klant (en TS).
Vanzelfsprekend hebben wij 0,0 belang bij bovenstaande uitkomst. Als het pakket onbeschadigd retour was gekomen was deze hele zaak wat mij betreft allang opgelost geweest. Wij zijn er allesbehalve op uit om voor een bedrag van ¤ 70,- dit nog verder op te laten lopen. Echter is het enige nog bruikbare van deze set alleen de 5 losse satellietspeakers.
Kort maar goed: ik/wij zijn meer dan bereid om een oplossing te bedenken voor deze specifieke zaak. Echter heeft de klant (of TS) al aangegeven per e-mail het onderzoek van de expert van PostNL af te wachten. Ik ben bereid om te klant schadeloos te stellen en de afspraak te maken dat zodra PostNL uitsluitsel geeft, de klant het uitgekeerde schadebedrag weer aan ons overmaakt.
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar eventuele opmerkingen, opvattingen of aanvullingen. Dus mochten er vragen zijn, dan wil ik deze gerust beantwoorden. Ik ga die dialoog graag aan. Ik kan niet garanderen dat ik per direct antwoord, maar dat doe ik dan zo snel mogelijk.
Even alle overbodige info weggehaald.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:45 schreef RoDjo het volgende:
Used Products vestiging Groningen. Ik ben Rob de Jong
ik/wij zijn meer dan bereid om een oplossing te bedenken voor deze specifieke zaak. Echter heeft de klant (of TS) al aangegeven per e-mail het onderzoek van de expert van PostNL af te wachten. Ik ben bereid om te klant schadeloos te stellen en de afspraak te maken dat zodra PostNL uitsluitsel geeft, de klant het uitgekeerde schadebedrag weer aan ons overmaakt.
Ik heb nog nooit zo'n bak noninfo ineens gelezen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:45 schreef RoDjo het volgende:
Om de situatie ook voor buitenstaanders beter begrijpelijk te maken reageer ik hier op persoonlijke titel namens ‘de gasten van’ Used Products vestiging Groningen. Ik ben Rob de Jong, aangenaam! Inmiddels ben ik 5 jaar betrokken bij de vestiging Groningen in de functie van filiaalleider, wat overigens echt te gek is! Door de enorme afwisseling van producten en mensen is geen dag hetzelfde. Maar dat terzijde. Dit houdt dus ook in dat ik in the end verantwoordelijk ben voor mijn team van 6 enthousiaste mannen en vrouwen en het complete reilen en zeilen binnen de vestiging. Alle dagelijkse werkzaamheden worden verzorgd door het personeel en daarbij worden de geldende richtlijnen gevolgd. Bij uitzonderlijke situaties (zoals deze) ben ik de aangewezen persoon om het proberen op te lossen. Tot zover een kleine introductie.
Laat ik vooropstellen dat deze specifieke zaak erg te lijden heeft gehad van slechte communicatie en dan met name vanaf ‘onze’ kant. Zowel de klant in kwestie alsmede de TS hebben zowel per telefoon als per e-mail contact gehad met meerdere werknemers binnen onze vestiging waaronder ikzelf. Met een derde persoon iets afhandelen voor een ander ben ik sowieso geen fan van, zeker omdat het nog meer kan leiden tot verontwaardiging en miscommunicatie. Achteraf bekeken is e.e.a. behoorlijk scheefgelopen, dit terwijl dat uiteraard totaal niet de bedoeling kan zijn. Hiervoor wil ik dan ook mijn oprechte excuses aanbieden. Om hier verder inhoudelijk nog op te reageren lijkt mij niet van toepassing, wel ben ik bereid om het boetekleed aan te trekken.
In de afgelopen twee jaar zijn wij ontzettend gegroeid op het vlak van internetsales. Wij zijn dan ook nog steeds elke dag bezig met het verbeteren van deze dienstverlening en het zo goed mogelijk uitvoeren daarvan. Mede door een compleet nieuwe webshop met betaalfaciliteiten en een realtime-koppeling met het voorraadsysteem, hebben er voor gezorgd dat wij inmiddels enkele honderden webshopbestellingen op jaarbasis uitleveren. Dit loopt uiteen van simpele DVD-boxen en games tot en met complete Home Cinema-sets, professioneel gereedschap en Smartphones. Om dit alles goed te stroomlijnen zijn wij steeds meer gaan automatiseren en hebben wij voor bijvoorbeeld het retourrecht (en het aanmelden daarvan) richtlijnen opgesteld en worden bepaalde meldingen in het proces automatisch verstuurd zodat alles voor beide partijen duidelijk is. Ook de communicatie daarvan hebben opgesplitst in bijv. info, support en administratie om het bij de juiste personen te krijgen zodat de afhandeling sneller kan. Binnen onze vestiging zijn twee personen verantwoordelijk voor het onderhouden van de webshop en het plaatsen van items daarop. In het geval van deze Home Cinema-set ben ik degene geweest dit het online heeft gezet. In de meeste gevallen betreffen het maatwerk teksten en omschrijvingen, maar ik ‘leen’ ook nog wel eens omschrijvingen van de fabrikant zelf of ergens anders vandaan. Zo kan het dus voorkomen dat sommige teksten rooskleuriger zijn, dan het product in werkelijkheid is (best herkenbaar toch?).
Helaas kunnen niet alle orders en de afhandeling daarvan vlekkeloos verlopen, zo ook deze niet. In de meeste gevallen is dit te wijten aan externe factoren zoals bijvoorbeeld een logistiek partner. In dit geval is het een opeenstapeling geworden van miscommunicatie en daarnaast ook nog eens het ongelukkige feit dat het pakket wat retour gestuurd is, in puin aankwam bij ons. Omdat ik regelmatig te maken heb met transportschade (minimaal 9 á 10 keer op jaarbasis en dat is dus niet alleen bij PostNL) en de afhandeling daarvan, heb ik er voor gekozen om hele duidelijke foto’s te maken zodat de klant deze kan overleggen aan het serviceteam van PostNL. Omdat wij niet de zendende partij zijn geweest, mocht ik geen onderzoek opstarten bij PostNL. Dit heb ik dan ook gemeld aan de klant (en TS).
Vanzelfsprekend hebben wij 0,0 belang bij bovenstaande uitkomst. Als het pakket onbeschadigd retour was gekomen was deze hele zaak wat mij betreft allang opgelost geweest. Wij zijn er allesbehalve op uit om voor een bedrag van ¤ 70,- dit nog verder op te laten lopen. Echter is het enige nog bruikbare van deze set alleen de 5 losse satellietspeakers.
Kort maar goed: ik/wij zijn meer dan bereid om een oplossing te bedenken voor deze specifieke zaak. Echter heeft de klant (of TS) al aangegeven per e-mail het onderzoek van de expert van PostNL af te wachten. Ik ben bereid om te klant schadeloos te stellen en de afspraak te maken dat zodra PostNL uitsluitsel geeft, de klant het uitgekeerde schadebedrag weer aan ons overmaakt.
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar eventuele opmerkingen, opvattingen of aanvullingen. Dus mochten er vragen zijn, dan wil ik deze gerust beantwoorden. Ik ga die dialoog graag aan. Ik kan niet garanderen dat ik per direct antwoord, maar dat doe ik dan zo snel mogelijk.
Das idd al veel beter ja en net zo informatief.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:08 schreef jroz het volgende:
[..]
Even alle overbodige info weggehaald.
Klant en/of TS hebben zelf aangegeven het onderzoek van PostNL af te willen wachten. Uit ervaring weet ik dat zoiets rustig 1 tot 3 weken kan duren. Tot die tijd zullen wij ook moeten wachten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:53 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waarom pas nu, nadat het door iedereen mee te lezen is en misschien wat uit de hand loopt, en niet meteen nadat er een maand geleden al door TS contact met jullie is gelegd?
Netjes dat jullie de totaal niet door jullie in elkaar getrapte speakerset alsnog vergoeden, maar het is altijd jammer om te zien dat zulke dingen pas kunnen gebeuren na wat naming & shaming.
En dan nog afgezien van het feit dat het bijzonder onhandig is om pakketten die overduidelijk in puin liggen gewoon te accepteren, juist om dit soort gezeik te voorkomen. Zeker als dat gemiddeld eens per 6 weken voorkomt.
[..]
Mwah, jullie hebben wel heel erg de schijn tegen dat het allemaal gedaan is om TS een loer te draaien omdat jullie het retour gezonden product helemaal niet retour wilden hebben. Het liep alleen wat anders toen bleek dat TS het er niet bij liet zitten.
Dat het grotendeela irrelevant is ben ik met je eens. Wel wil ik enige achtergrondinformatie verschaffen omdat ik geen actief Fok!-gebruiker ben. Dat is op andere fora zoals Tweakers inderdaad niet meer nodig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:03 schreef embedguy het volgende:
[..]
Gaat lekker. Het aantal likes van de klacht lopen ook al lekker op
.
Op naar nog meer likes en klachten! Opdat Rodjo niet nog vaker met zo'n lang (grotendeels irrelevant) verhaal aan hoeft te zetten en ze voortaan wel gewoon hun zaakjes op een rijtje hebben zonder dat daar naming & shaming bij nodig is.
Klant en/of TS hebben zelf aangegeven het onderzoek van PostNL af te willen wachten. Omwisselen voor een andere set zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn die de klant voor ogen heeft. Anders was dat waarschijnlijk wel eerder geopperd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:05 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
gezien de tijd en moeite die de klant al er heeft voor hoeven doen, zou het wel een beter idee zijn om hem gewoon een home cinemaset toe te sturen met HDMI die jullie gewoon op voorraad hebben.
Zoals deze http://link.marktplaats.nl/a1045326665
Zie reactie op 'embedguy'quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:09 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zo'n bak noninfo ineens gelezen.
Wat boeit het dat je er inmiddels vijf jaar met veel plezier werkt? 'T is geen functioneringsgesprek.
Misschien een cursus hoofd-/bijzaken scheiden?
Manmanman. Jullie blinken uit in onprofessionaliteit.
Dag Rob,quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:45 schreef RoDjo het volgende:
Om de situatie ook voor buitenstaanders beter begrijpelijk te maken reageer ik hier op persoonlijke titel namens ‘de gasten van’ Used Products vestiging Groningen. Ik ben Rob de Jong, aangenaam! Inmiddels ben ik 5 jaar betrokken bij de vestiging Groningen in de functie van filiaalleider, wat overigens echt te gek is! Door de enorme afwisseling van producten en mensen is geen dag hetzelfde. Maar dat terzijde. Dit houdt dus ook in dat ik in the end verantwoordelijk ben voor mijn team van 6 enthousiaste mannen en vrouwen en het complete reilen en zeilen binnen de vestiging. Alle dagelijkse werkzaamheden worden verzorgd door het personeel en daarbij worden de geldende richtlijnen gevolgd. Bij uitzonderlijke situaties (zoals deze) ben ik de aangewezen persoon om het proberen op te lossen. Tot zover een kleine introductie.
Laat ik vooropstellen dat deze specifieke zaak erg te lijden heeft gehad van slechte communicatie en dan met name vanaf ‘onze’ kant. Zowel de klant in kwestie alsmede de TS hebben zowel per telefoon als per e-mail contact gehad met meerdere werknemers binnen onze vestiging waaronder ikzelf. Met een derde persoon iets afhandelen voor een ander ben ik sowieso geen fan van, zeker omdat het nog meer kan leiden tot verontwaardiging en miscommunicatie. Achteraf bekeken is e.e.a. behoorlijk scheefgelopen, dit terwijl dat uiteraard totaal niet de bedoeling kan zijn. Hiervoor wil ik dan ook mijn oprechte excuses aanbieden. Om hier verder inhoudelijk nog op te reageren lijkt mij niet van toepassing, wel ben ik bereid om het boetekleed aan te trekken.
In de afgelopen twee jaar zijn wij ontzettend gegroeid op het vlak van internetsales. Wij zijn dan ook nog steeds elke dag bezig met het verbeteren van deze dienstverlening en het zo goed mogelijk uitvoeren daarvan. Mede door een compleet nieuwe webshop met betaalfaciliteiten en een realtime-koppeling met het voorraadsysteem, hebben er voor gezorgd dat wij inmiddels enkele honderden webshopbestellingen op jaarbasis uitleveren. Dit loopt uiteen van simpele DVD-boxen en games tot en met complete Home Cinema-sets, professioneel gereedschap en Smartphones. Om dit alles goed te stroomlijnen zijn wij steeds meer gaan automatiseren en hebben wij voor bijvoorbeeld het retourrecht (en het aanmelden daarvan) richtlijnen opgesteld en worden bepaalde meldingen in het proces automatisch verstuurd zodat alles voor beide partijen duidelijk is. Ook de communicatie daarvan hebben opgesplitst in bijv. info, support en administratie om het bij de juiste personen te krijgen zodat de afhandeling sneller kan. Binnen onze vestiging zijn twee personen verantwoordelijk voor het onderhouden van de webshop en het plaatsen van items daarop. In het geval van deze Home Cinema-set ben ik degene geweest dit het online heeft gezet. In de meeste gevallen betreffen het maatwerk teksten en omschrijvingen, maar ik ‘leen’ ook nog wel eens omschrijvingen van de fabrikant zelf of ergens anders vandaan. Zo kan het dus voorkomen dat sommige teksten rooskleuriger zijn, dan het product in werkelijkheid is (best herkenbaar toch?).
Helaas kunnen niet alle orders en de afhandeling daarvan vlekkeloos verlopen, zo ook deze niet. In de meeste gevallen is dit te wijten aan externe factoren zoals bijvoorbeeld een logistiek partner. In dit geval is het een opeenstapeling geworden van miscommunicatie en daarnaast ook nog eens het ongelukkige feit dat het pakket wat retour gestuurd is, in puin aankwam bij ons. Omdat ik regelmatig te maken heb met transportschade (minimaal 9 á 10 keer op jaarbasis en dat is dus niet alleen bij PostNL) en de afhandeling daarvan, heb ik er voor gekozen om hele duidelijke foto’s te maken zodat de klant deze kan overleggen aan het serviceteam van PostNL. Omdat wij niet de zendende partij zijn geweest, mocht ik geen onderzoek opstarten bij PostNL. Dit heb ik dan ook gemeld aan de klant (en TS).
Vanzelfsprekend hebben wij 0,0 belang bij bovenstaande uitkomst. Als het pakket onbeschadigd retour was gekomen was deze hele zaak wat mij betreft allang opgelost geweest. Wij zijn er allesbehalve op uit om voor een bedrag van ¤ 70,- dit nog verder op te laten lopen. Echter is het enige nog bruikbare van deze set alleen de 5 losse satellietspeakers.
Kort maar goed: ik/wij zijn meer dan bereid om een oplossing te bedenken voor deze specifieke zaak. Echter heeft de klant (of TS) al aangegeven per e-mail het onderzoek van de expert van PostNL af te wachten. Ik ben bereid om te klant schadeloos te stellen en de afspraak te maken dat zodra PostNL uitsluitsel geeft, de klant het uitgekeerde schadebedrag weer aan ons overmaakt.
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar eventuele opmerkingen, opvattingen of aanvullingen. Dus mochten er vragen zijn, dan wil ik deze gerust beantwoorden. Ik ga die dialoog graag aan. Ik kan niet garanderen dat ik per direct antwoord, maar dat doe ik dan zo snel mogelijk.
Ze zeggen hier op het forum aan te bieden mij schadeloos te stellen. Voor mij ziet dat er uit dat ik ook vergoed wordt voor aangetekende brieven etc, dit zijn kosten die ik niet had hoeven maken als ze het gewoon normaal hadden afgehandeld.quote:
Houd ons nog wel even op de hoogte hoe het is afgerond. Succes ermee nog!quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:23 schreef Chradeudles het volgende:
[..]
Ze zeggen hier op het forum aan te bieden mij schadeloos te stellen. Voor mij ziet dat er uit dat ik ook vergoed wordt voor aangetekende brieven etc, dit zijn kosten die ik niet had hoeven maken als ze het gewoon normaal hadden afgehandeld.
Even mijzelf quoten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:20 schreef ufopiloot het volgende:
Normaal gesproken zorg je ervoor dat de mensen geholpen worden. Het enige wat deze lui doen is een hele uiteenzetting neerplempen van minimaal 4 alinea's met allemaal onzin over 'hun kant van het verhaal' waar niemand op zit te wachten, zolang ze hun 'gelijk' maar kunnen halen als een stel pubers.
Haha is goed! De uiteindelijke afhandeling en het oordeel van PostNL houden jullie van me tegoedquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:52 schreef Aquafreska het volgende:
@Chris
We wensen jouw natuurlijk het beste en als je ooit weer te maken krijgt met dergelijke wanpraktijken dan staat wgr voor je klaar. Je mag natuurlijk ook zelf aan de topic's bijdragen.
En zoals Waterdrinker aangaf lezen wij altijd graag nog een update over de uiteindelijke afhandeling.
Kinderachtig zeg. Stel kleuters daar.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:00 schreef Chradeudles het volgende:
Geen reactie op de mail, maar wel het hele bedrag op de rekening!
Is ook zoveel moeite om beschoft te blijven tegenover je klanten... :/quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:00 schreef Chradeudles het volgende:
Geen reactie op de mail, maar wel het hele bedrag op de rekening!
Dat denk ik ook niet neequote:Op donderdag 28 januari 2016 23:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je had het bedrag nooit gekregen zonder dit topic.
Wat is de strekking van die mail? Bieden ze, in ieder geval voor de vorm, nog excuses aan of is het alleen maar 'na onderzoek hebben we besloten uw aankoopbedrag te vergoeden'?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:56 schreef Chradeudles het volgende:
Inmiddels met een nette begeleidende mail
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je had het bedrag nooit gekregen zonder dit topic.
Fijn dat het inmiddels is opgelostquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:00 schreef Chradeudles het volgende:
Geen reactie op de mail, maar wel het hele bedrag op de rekening!
quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zijn allemaal franchisers toch.
Wehe, sowieso al niet. Veel te overpriced. Maar met dit soort verhalen is de kans idd nóg kleiner.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:57 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
Wat een ballentent. Hier ga ik dus nooit wat kopen.
Top dat je het geld dan alsnog van upg terug hebt gekregen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:44 schreef Chradeudles het volgende:
PostNL gaat niet uitkeren omdat de set hoger was dan de doos.
Nee hoor! Negatieve berichten worden 4 tot 6 keer vaker gedeeld dan positieve. En dat was al het geval voordat we massaal aan de sociale media gingen.quote:Op maandag 4 april 2016 19:31 schreef embedguy het volgende:
Ow, de recensie staat er gewoon nog zie ik...? Mijn like ook nogsteeds...
Wel opmerkelijk/triest dat used products Groningen meer negatieve recensies heeft dan positieve...
Ik zie hem nu ook gewoon weer. Geen idee hoe dat precies zit dan.quote:Op maandag 4 april 2016 19:31 schreef embedguy het volgende:
Ow, de recensie staat er gewoon nog zie ik...? Mijn like ook nogsteeds...
Wel opmerkelijk/triest dat used products Groningen meer negatieve recensies heeft dan positieve...
4 tot 6 keer... Als je 6 keer aanhoud, zou dat betekenen dat ze 4 maal zoveel tevreden klanten hebben dan ontevreden... Nouw, als 20% van je klanten ontevreden is, durf ik toch wel te stellen dat je een űber triest bedrijf hebt...quote:Op maandag 4 april 2016 20:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee hoor! Negatieve berichten worden 4 tot 6 keer vaker gedeeld dan positieve. En dat was al het geval voordat we massaal aan de sociale media gingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |