abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158636164
Hee allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik online een cinema-set aangeschaft bij Used Products Groningen, deze is naar mijn huis verzonden. In de advertentie stond dat deze een HDMI-aansluiting zou hebben, bij aankomst bleek deze dat niet te hebben. De verkoper zegt dat het nooit in de advertentie heeft gestaan. De advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.

Zoals ik de wet koop op afstand begrijp, heb ik het recht deze aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. Dit geldt voor alle B2C leveringen, ongeacht of deze eerste- of tweedehands zijn. Used Products Groningen weigert hier echter aan mee te werken. Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.

Wie heeft er gelijk?
Het gaat om 70 euro, te laag om de rechtsbijstand er bij te halen. Als ik gelijk heb, bij wie zou of wat zou ik aan kunnen kloppen om druk op Used Products Groningen te zetten en mijn geld terug te krijgen? Voor mij als student is 70 euro namelijk wel veel geld.
pi_158636814
Op de site zelf staat ook :"Wanneer de klant online een product gekocht heeft dan heeft de klant 14 dagen de tijd (zichttermijn) na ontvangst van het product om te beslissen of de klant het wil houden of van de koop afziet(herroepingsrecht)."

Ze verkopen toch ook alleen maar gebruikte producten (aan de naam te zien ;))?
pi_158636898
Jij hebt gelijk. Ze behoren jouw retour gewoon te accepteren onder de wet koop op afstand.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158636979
Probeer het bij de hoofdvestiging?
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:40:16 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158637080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:38 schreef dimmak het volgende:
Probeer het bij de hoofdvestiging?
Zijn allemaal franchisers toch.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158637229
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zijn allemaal franchisers toch.
Franchise inderdaad. Toch maar even mailtje naar de centrale klantenservice gestuurd.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:44:27 #7
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_158637250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Hee allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik online een cinema-set aangeschaft bij Used Products Groningen, deze is naar mijn huis verzonden. In de advertentie stond dat deze een HDMI-aansluiting zou hebben, bij aankomst bleek deze dat niet te hebben. De verkoper zegt dat het nooit in de advertentie heeft gestaan. De advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.

Zoals ik de wet koop op afstand begrijp, heb ik het recht deze aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. Dit geldt voor alle B2C leveringen, ongeacht of deze eerste- of tweedehands zijn. Used Products Groningen weigert hier echter aan mee te werken. Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.

Wie heeft er gelijk?
Het gaat om 70 euro, te laag om de rechtsbijstand er bij te halen. Als ik gelijk heb, bij wie zou of wat zou ik aan kunnen kloppen om druk op Used Products Groningen te zetten en mijn geld terug te krijgen? Voor mij als student is 70 euro namelijk wel veel geld.
Onzinverhaal van de verkoper. Zoals eerder genoemd kun je je beroepen op artikel 7 van hun algemene voorwaarden.
pi_158637266
Stevig briefje schrijven naar het hoofdkantoor. Ze moeten wettelijk meewerken aan de Koop op Afstand. Je mag zonder opgaaf van rede binnen 14 dagen retour sturen en je geld terug krijgen.

Daarnaast, heb je het artikel niet even opgezocht op google om de specificaties te checken? Beetje naïef vind ik dat..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_158637354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:44 schreef craftyvirus het volgende:
Stevig briefje schrijven naar het hoofdkantoor. Ze moeten wettelijk meewerken aan de Koop op Afstand. Je mag zonder opgaaf van rede binnen 14 dagen retour sturen en je geld terug krijgen.

Daarnaast, heb je het artikel niet even opgezocht op google om de specificaties te checken? Beetje naïef vind ik dat..
Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.

Fijn dat ik in ieder geval gelijk lijk te hebben, nu nog kijken of ik ze zo ver krijg dat ze hier daadwerkelijk aan gaan voldoen, want heel veel pressiemiddelen heb ik niet achter de hand geloof ik?
pi_158637508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:47 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.

Fijn dat ik in ieder geval gelijk lijk te hebben, nu nog kijken of ik ze zo ver krijg dat ze hier daadwerkelijk aan gaan voldoen, want heel veel pressiemiddelen heb ik niet achter de hand geloof ik?
Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?
pi_158637683
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:51 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?
Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?
pi_158637900
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:54 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?
Soms wel, maakt face-to-face iets meer indruk. Via de mail mensen afwimpelen is natuurlijk vrij gemakkelijk. Anders schriftelijk duidelijk maken dat je gebruik wenst te maken van jouw herroepingsrecht. Zou dit aangetekend doen, ik zie anders de "we hebben niks ontvangen" al aankomen ;).
pi_158638360
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?

Welke betaalmethode heb je gebruikt?
pi_158643106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?

Baksteen door z'n ruit
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_158643630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?

Welke betaalmethode heb je gebruikt?
iDEAL
pi_158646697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:48 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

iDEAL
Ok, daar heb je dan niet veel aan.
pi_158646798
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
Bij lage bedragen is het leergeld, bij hoge bedragen bel je je rechtsbijstandsverzekeraar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:06:01 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158646945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.
Dan kan hij dat vast bewijzen ;)

Maar goed, je hebt de overeenkomst feitelijk al ontbonden. dat ze moeilijk doen maakt voor de terugstuur termijn niet meer uit. Die is juist langer geworden nu.

Absurd trouwens dat dit in 2015 nog een issue is... :X
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:10:19 #19
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_158647101
google cache?
pi_158647454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef Het_Biertje het volgende:
google cache?
Doet er niet toe. Koop op afstand mag zonder reden geretourneerd worden.
.
pi_158647740
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Koop op afstand mag zonder reden geretourneerd worden.
Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.
pi_158649949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.
Tuurlijk wel, verkoper netjes de brieven sturen, wettelijke rente gaan rekenen, onkosten qua tijd in rekening gaan brengen en uiteindelijk eindig je met een kort geding en krijg je je geld, wat verhogingen en mag de verkoper de rechtszaak betalen.

Het is wat moeite, maar ik zou er geen moment over twijfelen. Zeker niet als je het recht zo overduidelijk aan je zijde hebt als hier het geval is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158650935
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.

Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
pi_158651626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.

Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158652028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.
Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:11:54 #26
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158652273
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
Iets dat TS dus ook gewoon kan doen.
pi_158652380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
En wat is dan het bodembedrag volgens jou?

Ben nu dan ook wel zeer benieuwd waar je mee op de proppen komt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158652484
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:11 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Iets dat TS dus ook gewoon kan doen.
En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:16:48 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158652521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
Zolang je alles maar duidelijk documenteerd. Alles aangetekend, mails via CC en wat nog niet meer.
pi_158652790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

En wat is dan het bodembedrag volgens jou?

Ben nu dan ook wel zeer benieuwd waar je mee op de proppen komt.
Er is geen ondergrens, je moet zelf inzien of het zin heeft of niet.
pi_158652888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Er is geen ondergrens, je moet zelf inzien of het zin heeft of niet.
Als het zo duidelijk is als in dit geval, dan lijkt het mij wel duidelijk wie de kosten van de rechtsgang gaat betalen.

En als tijd geen issue is, kan het voor 10,- al lonen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:34:51 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158653489
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als het zo duidelijk is als in dit geval, dan lijkt het mij wel duidelijk wie de kosten van de rechtsgang gaat betalen.

En als tijd geen issue is, kan het voor 10,- al lonen.
Principes zijn in geld amper uit te drukken. Of er moet een jury aan te pas komen die wij hier gelukkig niet hebben.
Het loont al voor 0,01 als je er echt een issue van wil maken.
pi_158653592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
Je kan dit beter bij de Geschillencommissie proberen te leggen.
De kosten krijg je dan wel terug als je in het gelijk gesteld wordt.

Maak dan ook even een printje van de voorwaarden van de shop, die trouwens wel erg kort zijn.
pi_158664715
Schrijf een brief waarin staat dat je afziet van de aankoop ovv de herroepings-wetgeving. Stuur hem per email, gewone post en aangetekende post. Neem ook een exemplaar mee naar de winkel terwijl je het gekochte product mee neemt.

Zet in de brief dat je op XX datum het product hebt geretourneerd, laat het ze tekenen in de winkel voor ontvangst. Stel in je brief een redelijk termijn voor het terugstorten van het geld. Doen ze dit niet, wederom dezelfde manier van brieven sturen...
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_158665139
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je kan dit beter bij de Geschillencommissie proberen te leggen.
De kosten krijg je dan wel terug als je in het gelijk gesteld wordt.

Maak dan ook even een printje van de voorwaarden van de shop, die trouwens wel erg kort zijn.
Kan de geschillencommissie (als de winkel daar al bij aangesloten is) dan iemand verplichten om een geldelijke overboeking te doen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 30 december 2015 @ 13:48:39 #36
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_158669966
Ik zou eerst persoonlijk naar de winkel toe gaan.
Mocht dat niet helpen, contact opnemen met het hoofdkantoor.
Mocht dat ook niet helpen, dan verdere stappen ondernemen.
Misschien bereik je al wat bij de eerste of tweede stap.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_158673020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:48 schreef Luxuria het volgende:
Ik zou eerst persoonlijk naar de winkel toe gaan.
Mocht dat niet helpen, contact opnemen met het hoofdkantoor.
Mocht dat ook niet helpen, dan verdere stappen ondernemen.
Misschien bereik je al wat bij de eerste of tweede stap.
De termijn van 14 dagen dreigde te verstrijken, dus toch maar even een ontbindingsverklaring opgestuurd per aangetekende post.
Kopie naar het hoofdkantoor gestuurd met als uitleg dat ik me vanwege het verstrijken van de termijn toch genoodzaakt zag dit te versturen voordat ik antwoord van ze had. Hoofdkantoor reageerde eerst binnen 5 minuten of ik het ordernummer kon sturen en laat nu al 24 uur helemaal niets van zich horen, dus heb er een hard hoofd in dat de oplossing van hun kant gaat komen.
Wees dus gewaarschuwd mocht je ooit iets bij Used Products willen bestellen.
pi_158676638
Vanwege dit soort mogelijke conflicten bezit ik een creditcard. Als de ondernemer zich dan niet aan de wet houden, dan draai ik de betaling terug en mogen zij naar de rechter voor een kansloze zaak.
pi_158680185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Kan de geschillencommissie (als de winkel daar al bij aangesloten is) dan iemand verplichten om een geldelijke overboeking te doen?
De geschillencommissie is geen keurmerk waar soms webshops bij aangesloten zijn, maar een instantie voor consumenten.
pi_158680576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:55 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De geschillencommissie is geen keurmerk waar soms webshops bij aangesloten zijn, maar een instantie voor consumenten.
Vertel jij ze dat dan even, want zelf denken ze daar heel anders over.

https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158682304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vertel jij ze dat dan even, want zelf denken ze daar heel anders over.

https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je hebt gelijk! Ze werken alleen in opdracht van het keurmerk.
pi_159232211
Wilde jullie even op de hoogte houden, verhaal is inmiddels heel bizar geworden.

Het is lang onmogelijk geweest contact te krijgen met Used Products, en uiteindelijk reageerden ze op een recensie die ik achter gelaten had op hun Facebook. Los van dat hun reactie aan elkaar hangt van de leugens, verzochten ze 'via een ondubbelzinnige wijze (per fax, telefoon, mail)' contact met ze op te nemen om het alsnog in orde te maken. Op het moment dat ze dit mij verzochten hadden ze een aangetekende brief, gewone brief en mailtje in ontvangst genomen waarin ik de koop had ontbonden. Op de eerder genoemde Facebookreactie na, 2 weken radiostilte ondanks herhaaldelijk mailen van mijn kant aan filiaal en hoofdkantoor. Schijnbaar had het internet in Groningen ook last van ijzel.

Binnen 14 dagen toch maar de cinema-set aangetekend verzonden, om in ieder geval maar aan mijn plicht voldaan te hebben. Na een kleine week een mailtje van Used Products Groningen met foto's van een volledig in elkaar getrapte cinema set. De kast van de subwoofer volledig aan diggelen, het kastje (de module heet zoiets?) lijkt alsof iemand hem heeft opengewrikt met een schroevendraaier. Bijgaand mailtje van Used Products is ineens poeslief, ze verzekeren ons er van dat ze dit absoluut niet gedaan hebben, ook ondanks het 'stroeve contact' tussen ons. Ze claimen postschade en zeggen dat wij als verzendende partij een onderzoek naar postschade moeten laten starten bij PostNL.

Ik ga natuurlijk op geen enkele manier kunnen bewijzen dat UPG iets kapot heeft gemaakt, maar mijn inziens wijst alles hier wel op. Natuurlijk willen wij ons geld graag terug, maar wel van Used Products en niet van PostNL, het is een principekwestie geworden. Daarnaast heb ik er een hard hoofd in dat PostNL dit gaat betalen, het lijkt gewoon niet op postschade. Then again ben ik ook geen expert in postschade.



pi_159232626
Op de derde foto lijkt het alsof het product hoger was dan de doos. Heb je het zo ook verstuurd? Of hebben ze bij UPG het product anders neergelegd of de randen eraf gehaald?
pi_159232627
Wauw, wat laag :') kan je geen link naar dit topic op facebook zetten? Wat een reclame voor ze.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_159232703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef bijdehand het volgende:
Wauw, wat laag :') kan je geen link naar dit topic op facebook zetten? Wat een reclame voor ze.
Je kan helaas niet linken in Facebook recensies. Als dit allemaal afgelopen is ga ik daar nog even een eerlijke, uitgebreide reactie op hun reactie achterlaten met daarin het hele verhaal, maar ik denk dat ik eerst nog even afwacht hoe deze slechte soap eindigt.
pi_159232727
Wat een mongolen. Beetje hun eigen shit kapotmaken. :|W
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159232756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef Pendora het volgende:
Op de derde foto lijkt het alsof het product hoger was dan de doos. Heb je het zo ook verstuurd? Of hebben ze bij UPG het product anders neergelegd of de randen eraf gehaald?
Zo is het ook verzonden, op precies dezelfde manier als zij het naar ons hebben verzonden overigens, zelfde doos weer dichtgetaped.
pi_159232836
De dvd speler is ingedeukt door de druk van de basbox dat kan je ook zien op de derde foto. Het kan door postNL gebeurd zijn. Heb je het verzekerd verzonden?
pi_159232857
Doe module LIJKT opengewrikt, maar als je goed naar de bovenkant kijkt zit er een duidelijke vorm (hoek) in gedrukt. Heeft de box misschien op de module gelegen? Harde klap erop gemaakt, misschien. Lijkt me in ieder geval niet met een schroevendraaier gedaan ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159232925
Die kist van de subwoofer is echt niet door de vervoerder beschadigd... Ze zullen er wel
Lomp mee omgaan... Maar dit is echt zichtbaar ingetrapt.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')