abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158636164
Hee allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik online een cinema-set aangeschaft bij Used Products Groningen, deze is naar mijn huis verzonden. In de advertentie stond dat deze een HDMI-aansluiting zou hebben, bij aankomst bleek deze dat niet te hebben. De verkoper zegt dat het nooit in de advertentie heeft gestaan. De advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.

Zoals ik de wet koop op afstand begrijp, heb ik het recht deze aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. Dit geldt voor alle B2C leveringen, ongeacht of deze eerste- of tweedehands zijn. Used Products Groningen weigert hier echter aan mee te werken. Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.

Wie heeft er gelijk?
Het gaat om 70 euro, te laag om de rechtsbijstand er bij te halen. Als ik gelijk heb, bij wie zou of wat zou ik aan kunnen kloppen om druk op Used Products Groningen te zetten en mijn geld terug te krijgen? Voor mij als student is 70 euro namelijk wel veel geld.
pi_158636814
Op de site zelf staat ook :"Wanneer de klant online een product gekocht heeft dan heeft de klant 14 dagen de tijd (zichttermijn) na ontvangst van het product om te beslissen of de klant het wil houden of van de koop afziet(herroepingsrecht)."

Ze verkopen toch ook alleen maar gebruikte producten (aan de naam te zien ;))?
pi_158636898
Jij hebt gelijk. Ze behoren jouw retour gewoon te accepteren onder de wet koop op afstand.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158636979
Probeer het bij de hoofdvestiging?
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:40:16 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_158637080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:38 schreef dimmak het volgende:
Probeer het bij de hoofdvestiging?
Zijn allemaal franchisers toch.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_158637229
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zijn allemaal franchisers toch.
Franchise inderdaad. Toch maar even mailtje naar de centrale klantenservice gestuurd.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:44:27 #7
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_158637250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Hee allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik online een cinema-set aangeschaft bij Used Products Groningen, deze is naar mijn huis verzonden. In de advertentie stond dat deze een HDMI-aansluiting zou hebben, bij aankomst bleek deze dat niet te hebben. De verkoper zegt dat het nooit in de advertentie heeft gestaan. De advertentie bestaat niet meer en ik kan nergens een kopie vinden.

Zoals ik de wet koop op afstand begrijp, heb ik het recht deze aankoop binnen 14 dagen te ontbinden. Dit geldt voor alle B2C leveringen, ongeacht of deze eerste- of tweedehands zijn. Used Products Groningen weigert hier echter aan mee te werken. Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.

Wie heeft er gelijk?
Het gaat om 70 euro, te laag om de rechtsbijstand er bij te halen. Als ik gelijk heb, bij wie zou of wat zou ik aan kunnen kloppen om druk op Used Products Groningen te zetten en mijn geld terug te krijgen? Voor mij als student is 70 euro namelijk wel veel geld.
Onzinverhaal van de verkoper. Zoals eerder genoemd kun je je beroepen op artikel 7 van hun algemene voorwaarden.
pi_158637266
Stevig briefje schrijven naar het hoofdkantoor. Ze moeten wettelijk meewerken aan de Koop op Afstand. Je mag zonder opgaaf van rede binnen 14 dagen retour sturen en je geld terug krijgen.

Daarnaast, heb je het artikel niet even opgezocht op google om de specificaties te checken? Beetje naïef vind ik dat..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_158637354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:44 schreef craftyvirus het volgende:
Stevig briefje schrijven naar het hoofdkantoor. Ze moeten wettelijk meewerken aan de Koop op Afstand. Je mag zonder opgaaf van rede binnen 14 dagen retour sturen en je geld terug krijgen.

Daarnaast, heb je het artikel niet even opgezocht op google om de specificaties te checken? Beetje naïef vind ik dat..
Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.

Fijn dat ik in ieder geval gelijk lijk te hebben, nu nog kijken of ik ze zo ver krijg dat ze hier daadwerkelijk aan gaan voldoen, want heel veel pressiemiddelen heb ik niet achter de hand geloof ik?
pi_158637508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:47 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Wel naar andere dingen gekeken toen ik het setje opzocht, maar dat over het hoofd gezien. Inderdaad niet slim.

Fijn dat ik in ieder geval gelijk lijk te hebben, nu nog kijken of ik ze zo ver krijg dat ze hier daadwerkelijk aan gaan voldoen, want heel veel pressiemiddelen heb ik niet achter de hand geloof ik?
Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?
pi_158637683
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:51 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Weet niet of het in de buurt is maar anders even naar de winkel?
Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?
pi_158637900
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:54 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Heeft dat zin bij franchise-based vestigingen?
Soms wel, maakt face-to-face iets meer indruk. Via de mail mensen afwimpelen is natuurlijk vrij gemakkelijk. Anders schriftelijk duidelijk maken dat je gebruik wenst te maken van jouw herroepingsrecht. Zou dit aangetekend doen, ik zie anders de "we hebben niks ontvangen" al aankomen ;).
pi_158638360
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?

Welke betaalmethode heb je gebruikt?
pi_158643106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?

Baksteen door z'n ruit
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_158643630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?

Welke betaalmethode heb je gebruikt?
iDEAL
pi_158646697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:48 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

iDEAL
Ok, daar heb je dan niet veel aan.
pi_158646798
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Allemaal leuk zulke wetten, maar wat ga je doen als de verkoper er zich niet aan houdt?
Bij lage bedragen is het leergeld, bij hoge bedragen bel je je rechtsbijstandsverzekeraar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:06:01 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158646945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef Chradeudles het volgende:
Ze stellen dat tweedehands producten een uitzondering zouden zijn op de wet koop op afstand en dat ik onderzoeksplicht had, en het daarom gewoon mijn schuld is.
Dan kan hij dat vast bewijzen ;)

Maar goed, je hebt de overeenkomst feitelijk al ontbonden. dat ze moeilijk doen maakt voor de terugstuur termijn niet meer uit. Die is juist langer geworden nu.

Absurd trouwens dat dit in 2015 nog een issue is... :X
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:10:19 #19
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_158647101
google cache?
pi_158647454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef Het_Biertje het volgende:
google cache?
Doet er niet toe. Koop op afstand mag zonder reden geretourneerd worden.
.
pi_158647740
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Koop op afstand mag zonder reden geretourneerd worden.
Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.
pi_158649949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dat was al duidelijk, maar als de verkoper zegt NEE dan schiet je daar niets mee op.
Tuurlijk wel, verkoper netjes de brieven sturen, wettelijke rente gaan rekenen, onkosten qua tijd in rekening gaan brengen en uiteindelijk eindig je met een kort geding en krijg je je geld, wat verhogingen en mag de verkoper de rechtszaak betalen.

Het is wat moeite, maar ik zou er geen moment over twijfelen. Zeker niet als je het recht zo overduidelijk aan je zijde hebt als hier het geval is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158650935
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.

Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
pi_158651626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.

Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158652028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoe doet een incassobureau dat dan? dat zou betekenen dat je voor een schuld van bijvoorbeeld 35,- je geen zorgen hoeft te maken want het is toch te weinig voor de rechtbank en dus kan er geen inbeslagname volgen.
Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:11:54 #26
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158652273
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
Iets dat TS dus ook gewoon kan doen.
pi_158652380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zij zullen bij niet betalen het bedrag steeds verhogen, tot het voldoende is om het voor de rechter te laten komen.
En wat is dan het bodembedrag volgens jou?

Ben nu dan ook wel zeer benieuwd waar je mee op de proppen komt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158652484
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:11 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Iets dat TS dus ook gewoon kan doen.
En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:16:48 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158652521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
Zolang je alles maar duidelijk documenteerd. Alles aangetekend, mails via CC en wat nog niet meer.
pi_158652790
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

En wat is dan het bodembedrag volgens jou?

Ben nu dan ook wel zeer benieuwd waar je mee op de proppen komt.
Er is geen ondergrens, je moet zelf inzien of het zin heeft of niet.
pi_158652888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Er is geen ondergrens, je moet zelf inzien of het zin heeft of niet.
Als het zo duidelijk is als in dit geval, dan lijkt het mij wel duidelijk wie de kosten van de rechtsgang gaat betalen.

En als tijd geen issue is, kan het voor 10,- al lonen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:34:51 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158653489
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als het zo duidelijk is als in dit geval, dan lijkt het mij wel duidelijk wie de kosten van de rechtsgang gaat betalen.

En als tijd geen issue is, kan het voor 10,- al lonen.
Principes zijn in geld amper uit te drukken. Of er moet een jury aan te pas komen die wij hier gelukkig niet hebben.
Het loont al voor 0,01 als je er echt een issue van wil maken.
pi_158653592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:16 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

En gaat doen, al is het maar uit principe. Ik heb een ontzettende hekel aan dit soort praktijken, voor kleine bedragen oplichten omdat de klant toch wel niet zal procederen.
Je kan dit beter bij de Geschillencommissie proberen te leggen.
De kosten krijg je dan wel terug als je in het gelijk gesteld wordt.

Maak dan ook even een printje van de voorwaarden van de shop, die trouwens wel erg kort zijn.
pi_158664715
Schrijf een brief waarin staat dat je afziet van de aankoop ovv de herroepings-wetgeving. Stuur hem per email, gewone post en aangetekende post. Neem ook een exemplaar mee naar de winkel terwijl je het gekochte product mee neemt.

Zet in de brief dat je op XX datum het product hebt geretourneerd, laat het ze tekenen in de winkel voor ontvangst. Stel in je brief een redelijk termijn voor het terugstorten van het geld. Doen ze dit niet, wederom dezelfde manier van brieven sturen...
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_158665139
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:36 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je kan dit beter bij de Geschillencommissie proberen te leggen.
De kosten krijg je dan wel terug als je in het gelijk gesteld wordt.

Maak dan ook even een printje van de voorwaarden van de shop, die trouwens wel erg kort zijn.
Kan de geschillencommissie (als de winkel daar al bij aangesloten is) dan iemand verplichten om een geldelijke overboeking te doen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 30 december 2015 @ 13:48:39 #36
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_158669966
Ik zou eerst persoonlijk naar de winkel toe gaan.
Mocht dat niet helpen, contact opnemen met het hoofdkantoor.
Mocht dat ook niet helpen, dan verdere stappen ondernemen.
Misschien bereik je al wat bij de eerste of tweede stap.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_158673020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:48 schreef Luxuria het volgende:
Ik zou eerst persoonlijk naar de winkel toe gaan.
Mocht dat niet helpen, contact opnemen met het hoofdkantoor.
Mocht dat ook niet helpen, dan verdere stappen ondernemen.
Misschien bereik je al wat bij de eerste of tweede stap.
De termijn van 14 dagen dreigde te verstrijken, dus toch maar even een ontbindingsverklaring opgestuurd per aangetekende post.
Kopie naar het hoofdkantoor gestuurd met als uitleg dat ik me vanwege het verstrijken van de termijn toch genoodzaakt zag dit te versturen voordat ik antwoord van ze had. Hoofdkantoor reageerde eerst binnen 5 minuten of ik het ordernummer kon sturen en laat nu al 24 uur helemaal niets van zich horen, dus heb er een hard hoofd in dat de oplossing van hun kant gaat komen.
Wees dus gewaarschuwd mocht je ooit iets bij Used Products willen bestellen.
pi_158676638
Vanwege dit soort mogelijke conflicten bezit ik een creditcard. Als de ondernemer zich dan niet aan de wet houden, dan draai ik de betaling terug en mogen zij naar de rechter voor een kansloze zaak.
pi_158680185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Kan de geschillencommissie (als de winkel daar al bij aangesloten is) dan iemand verplichten om een geldelijke overboeking te doen?
De geschillencommissie is geen keurmerk waar soms webshops bij aangesloten zijn, maar een instantie voor consumenten.
pi_158680576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:55 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De geschillencommissie is geen keurmerk waar soms webshops bij aangesloten zijn, maar een instantie voor consumenten.
Vertel jij ze dat dan even, want zelf denken ze daar heel anders over.

https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158682304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vertel jij ze dat dan even, want zelf denken ze daar heel anders over.

https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je hebt gelijk! Ze werken alleen in opdracht van het keurmerk.
pi_159232211
Wilde jullie even op de hoogte houden, verhaal is inmiddels heel bizar geworden.

Het is lang onmogelijk geweest contact te krijgen met Used Products, en uiteindelijk reageerden ze op een recensie die ik achter gelaten had op hun Facebook. Los van dat hun reactie aan elkaar hangt van de leugens, verzochten ze 'via een ondubbelzinnige wijze (per fax, telefoon, mail)' contact met ze op te nemen om het alsnog in orde te maken. Op het moment dat ze dit mij verzochten hadden ze een aangetekende brief, gewone brief en mailtje in ontvangst genomen waarin ik de koop had ontbonden. Op de eerder genoemde Facebookreactie na, 2 weken radiostilte ondanks herhaaldelijk mailen van mijn kant aan filiaal en hoofdkantoor. Schijnbaar had het internet in Groningen ook last van ijzel.

Binnen 14 dagen toch maar de cinema-set aangetekend verzonden, om in ieder geval maar aan mijn plicht voldaan te hebben. Na een kleine week een mailtje van Used Products Groningen met foto's van een volledig in elkaar getrapte cinema set. De kast van de subwoofer volledig aan diggelen, het kastje (de module heet zoiets?) lijkt alsof iemand hem heeft opengewrikt met een schroevendraaier. Bijgaand mailtje van Used Products is ineens poeslief, ze verzekeren ons er van dat ze dit absoluut niet gedaan hebben, ook ondanks het 'stroeve contact' tussen ons. Ze claimen postschade en zeggen dat wij als verzendende partij een onderzoek naar postschade moeten laten starten bij PostNL.

Ik ga natuurlijk op geen enkele manier kunnen bewijzen dat UPG iets kapot heeft gemaakt, maar mijn inziens wijst alles hier wel op. Natuurlijk willen wij ons geld graag terug, maar wel van Used Products en niet van PostNL, het is een principekwestie geworden. Daarnaast heb ik er een hard hoofd in dat PostNL dit gaat betalen, het lijkt gewoon niet op postschade. Then again ben ik ook geen expert in postschade.



pi_159232626
Op de derde foto lijkt het alsof het product hoger was dan de doos. Heb je het zo ook verstuurd? Of hebben ze bij UPG het product anders neergelegd of de randen eraf gehaald?
pi_159232627
Wauw, wat laag :') kan je geen link naar dit topic op facebook zetten? Wat een reclame voor ze.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_159232703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef bijdehand het volgende:
Wauw, wat laag :') kan je geen link naar dit topic op facebook zetten? Wat een reclame voor ze.
Je kan helaas niet linken in Facebook recensies. Als dit allemaal afgelopen is ga ik daar nog even een eerlijke, uitgebreide reactie op hun reactie achterlaten met daarin het hele verhaal, maar ik denk dat ik eerst nog even afwacht hoe deze slechte soap eindigt.
pi_159232727
Wat een mongolen. Beetje hun eigen shit kapotmaken. :|W
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159232756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef Pendora het volgende:
Op de derde foto lijkt het alsof het product hoger was dan de doos. Heb je het zo ook verstuurd? Of hebben ze bij UPG het product anders neergelegd of de randen eraf gehaald?
Zo is het ook verzonden, op precies dezelfde manier als zij het naar ons hebben verzonden overigens, zelfde doos weer dichtgetaped.
pi_159232836
De dvd speler is ingedeukt door de druk van de basbox dat kan je ook zien op de derde foto. Het kan door postNL gebeurd zijn. Heb je het verzekerd verzonden?
pi_159232857
Doe module LIJKT opengewrikt, maar als je goed naar de bovenkant kijkt zit er een duidelijke vorm (hoek) in gedrukt. Heeft de box misschien op de module gelegen? Harde klap erop gemaakt, misschien. Lijkt me in ieder geval niet met een schroevendraaier gedaan ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159232925
Die kist van de subwoofer is echt niet door de vervoerder beschadigd... Ze zullen er wel
Lomp mee omgaan... Maar dit is echt zichtbaar ingetrapt.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_159232928
Jullie hebben gelijk, is inderdaad door de box gebeurd en waarschijnlijk niet met een schroevendraaier oid. Als je wilt claimen dat het postschade is ga je ook niet met een schroevendraaier aan de slag, maar dit gaan we nooit zeker weten vrees ik.

Pakket is aangetekend verzonden en dus verzekerd tot 500 euro.
pi_159232957
En die zaak hangt vol met camera's.... Vraag eens als ze de beelden van die dag opsturen. Waarop het pakket bezorgt/geopend wordt.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_159232976
Dan zou ik postNL aansprakelijk proberen te stellen. Sowieso zou ik dit zelf nooit op deze manier hebben verzonden. Ook niet als UPG want dit is vragen om problemen!
pi_159233101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 17:43 schreef Pendora het volgende:
Dan zou ik postNL aansprakelijk proberen te stellen. Sowieso zou ik dit zelf nooit op deze manier hebben verzonden. Ook niet als UPG want dit is vragen om problemen!
Lijkt idd de enige optie om nog geld terug te krijgen, ik baal er wel heel erg van dat UPG hier financieel niets van gaat voelen op deze manier. Zou het zin hebben om PostNL te vertellen dat wij vermoeden dat UPG hier zelf iets mee te maken heeft, of snijden we dan alleen onszelf in de vingers?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 18:38:42 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159234535
Wow over een plottwist gesproken...
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:17:46 #56
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_159239821
WAt de neuk ; ik verzend al jaren via postnl; aangetekend en niet aangetekend maar dit is mij nog nooit gebeurd.
pi_159262947
Belachelijke reactie van Used Products. Ik mag toch hopen dat ze het niet in jouw schoenen proberen te schuiven.
Of saté?
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:46:29 #58
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:06:03 #59
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159263971
"Wordt geleverd zonder HDMI-kabel" suggereert wel dat er een HDMI ingang op zit maar UPG vindt dat dit betekent dat er geen HDMI-aansluiting op zit.

"Wordt geleverd zonder batterijen" zou dan volgens hun betekenen dat het betreffende apparaat niet op batterijen werkt.

Koekoek.
pi_159271564
quote:
Tja, feitelijk hebben ze gelijk.

TS had denk ik dan ook even zijn huiswerk beter moeten doen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_159285128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tja, feitelijk hebben ze gelijk.

TS had denk ik dan ook even zijn huiswerk beter moeten doen.
Klopt, huisgenoot was misleid door het geen HDMI-kabel verhaal. Los daarvan hadden ze het ons gewoon zonder gezeur terug moeten laten sturen, de belachelijke hoeveelheid moeite die wij er in hebben moeten steken om überhaupt tot dit punt te komen is van de zotte, en nu hebben we nog niets. Blijft me verbazen hoeveel moeite ze bij Used Products Groningen doen om maar onder hun plicht uit te komen.
PostNL is iig een onderzoek gestart, zal wel weer weken duren, maar we gaan het zien.
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:25:28 #62
131603 Afwazig
Serious business
pi_159285233
Wtf die plottwist. Ben benieuwd.
pi_159285819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:19 schreef Chradeudles het volgende:
Los daarvan hadden ze het ons gewoon zonder gezeur terug moeten laten sturen,
Hierover bestaat geen twijfel natuurlijk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_159289078
Ik heb nu ook de reactie op jou recensie op Facebook gelezen. Ze geven aan dat je het gewoon terug mocht sturen. Ik vraag me dus wel af of jij bewijs hebt van je aantijgingen want dit is wel weer een heel gekleurd verhaal van 1 kant. De reactie van UPG op Facebook in wat mij betreft dat ook heel netjes.
Ja, hoi!
pi_159298749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Luukiemaster het volgende:
Ik heb nu ook de reactie op jou recensie op Facebook gelezen. Ze geven aan dat je het gewoon terug mocht sturen. Ik vraag me dus wel af of jij bewijs hebt van je aantijgingen want dit is wel weer een heel gekleurd verhaal van 1 kant. De reactie van UPG op Facebook in wat mij betreft dat ook heel netjes.
Terechte vraag, ze zijn bij schriftelijke correspondentie ook niet onbeschoft, ze kiezen er dan simpelweg voor om niet te reageren. Het verhaal dat ze op Facebook ophouden klopt van geen kant, aan de telefoon heb ik herhaaldelijk de wet koop op afstand letterlijk genoemd en is mij letterlijk verteld dat 2e hands apparaten daar niet onder zouden vallen. Het is geen moment over garantie gegaan en er is mij het hele gesprek lang duidelijk gemaakt dat ze absoluut niet van plan waren om mij het apparaat terug te laten sturen.
Dit was aan de telefoon, dus kan daar verder niets van laten zien, maar dit zijn alle mailtjes die ik die kant op heb gestuurd. Hier is dus niet op gereageerd, tot uiteindelijk de foto's van een kapotte cinema-set binnen kwamen. De onderste mail is de eerst verzonden mail, deze is zoals je kan zien verzonden voordat het Facebook bericht is geplaatst.

Ze hebben er voor gekozen niet te antwoorden op al mijn mailtjes en niet terug te schrijven na de verzonden brieven, het enige teken van leven was publiekelijk het eigen hachje proberen te redden.
pi_159298899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:19 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Klopt, huisgenoot was misleid door het geen HDMI-kabel verhaal.
Huisgenoot? Wat heeft die met de overeenkomst tussen jou en UPG te maken? :?

En kun je de ontbindingsverklaring ook even posten?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 05:53:28 #67
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159299125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:44 schreef Mr.Ping het volgende:
De kosten voor een procedure bij een rechtbank staan niet in verhouding met het belang van TS.

Je kan er hooguit mee dreigen om er een zaak van te maken, en hopen dat ze er bang voor worden.
Afhankelijk van TS's inkomen kan hij aanspraak maken op rechtsbijstandsubsidie zodat de kosten voor een advocaat al beperkt worden.

Daarnaast kun je via de proceskostenvergoedingsregeling de kosten terugkrijgen.
Permanent Verbannen
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:59:32 #68
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_159300568
de verzendkosten zijn voor je eigen rekening, duntk men.
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_159306458
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 04:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Huisgenoot? Wat heeft die met de overeenkomst tussen jou en UPG te maken? :?

En kun je de ontbindingsverklaring ook even posten?
Als wij met het huis een cinema-set kopen kruipen we niet met iedereen achter een computer, dan doet 1 iemand dat. Omdat die huisgenoot de jongste was hier en hier geen ervaring mee had heb ik daarna maar het grootste deel van de correspondentie op me genomen zodra UPG moeilijk begon te doen. Ik ben degene die met ze gebeld heeft. Alle brieven en mailtjes zijn natuurlijk wel in samenspraak opgesteld, door hem gelezen en ondertekend, omdat hij natuurlijk een koop heeft gesloten en niet ik.



quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:59 schreef Bapple het volgende:
de verzendkosten zijn voor je eigen rekening, duntk men.
"Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop."
bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Met andere woorden, de verzendkosten die ik betaald heb bij aanschaf zou ik terug moeten krijgen, de verzendkosten die ik betaald heb om het pakket weer in Groningen te krijgen moet ik wel zelf betalen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:36:26 #70
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159306905
Dit hebben ze zelf gedaan. Ik heb serieus nog nooit een pakket zo aan diggelen gezien, die via de post werd verstuurd. Schade kan, maar dit nee. Ik zou er een principe kwestie van maken en contact opnemen met de geschillencommissie consumentenzaken en deze foto's op hun Facebook account publiceren. Daarnaast even contact opnemen met het hoofdkantoor.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:38:24 #71
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159306947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Chradeudles het volgende:

[..]


[..]

"Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop."
bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Met andere woorden, de verzendkosten die ik betaald heb bij aanschaf zou ik terug moeten krijgen, de verzendkosten die ik betaald heb om het pakket weer in Groningen te krijgen moet ik wel zelf betalen.
Correct.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:52:56 #72
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_159307326
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Als wij met het huis een cinema-set kopen kruipen we niet met iedereen achter een computer, dan doet 1 iemand dat. Omdat die huisgenoot de jongste was hier en hier geen ervaring mee had heb ik daarna maar het grootste deel van de correspondentie op me genomen zodra UPG moeilijk begon te doen. Ik ben degene die met ze gebeld heeft. Alle brieven en mailtjes zijn natuurlijk wel in samenspraak opgesteld, door hem gelezen en ondertekend, omdat hij natuurlijk een koop heeft gesloten en niet ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

"Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop."
bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Met andere woorden, de verzendkosten die ik betaald heb bij aanschaf zou ik terug moeten krijgen, de verzendkosten die ik betaald heb om het pakket weer in Groningen te krijgen moet ik wel zelf betalen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dit hebben ze zelf gedaan. Ik heb serieus nog nooit een pakket zo aan diggelen gezien, die via de post werd verstuurd. Schade kan, maar dit nee. Ik zou er een principe kwestie van maken en contact opnemen met de geschillencommissie consumentenzaken en deze foto's op hun Facebook account publiceren. Daarnaast even contact opnemen met het hoofdkantoor.
Is verouderde data, dat mocht tot juli 2013.
Tegenwoordig:

Vanuit de wet is het zo geregeld dat de kosten voor het retour sturen van een bestelling niet door een webwinkel dienen te worden vergoed. Wordt een bestelling teruggestuurd, dan betaalt niet de webwinkel deze kosten, maar de koper.

Ook hier: https://www.thuiswinkel.o(...)ving-koop-op-afstand
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_159307586
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:52 schreef Bapple het volgende:

[..]

[..]

Is verouderde data, dat mocht tot juli 2013.
Tegenwoordig:

Vanuit de wet is het zo geregeld dat de kosten voor het retour sturen van een bestelling niet door een webwinkel dienen te worden vergoed. Wordt een bestelling teruggestuurd, dan betaalt niet de webwinkel deze kosten, maar de koper.

Ook hier: https://www.thuiswinkel.o(...)ving-koop-op-afstand
Hmm, zou jammer zijn en dit een nog duurder grapje maken, heb al 17 euro uit moeten geven aan het pakket terugsturen, aangetekende brief sturen en een gewone brief naar hoofdkantoor en filiaal sturen, maar goed.
Kan in je link echter niets over verzendkosten vinden, alleen dat de kosten voor retourzending voor mij zijn, wat al zo was.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:07:58 #74
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_159307705
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:04 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Hmm, zou jammer zijn en dit een nog duurder grapje maken, heb al 17 euro uit moeten geven aan het pakket terugsturen, aangetekende brief sturen en een gewone brief naar hoofdkantoor en filiaal sturen, maar goed.
Kan in je link echter niets over verzendkosten vinden, alleen dat de kosten voor retourzending voor mij zijn, wat al zo was.
Oh, sorry. De verzendkosten worden idd wel vergoed. Excuus!
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_159308091
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dit hebben ze zelf gedaan. Ik heb serieus nog nooit een pakket zo aan diggelen gezien, die via de post werd verstuurd. Schade kan, maar dit nee. Ik zou er een principe kwestie van maken en contact opnemen met de geschillencommissie consumentenzaken en deze foto's op hun Facebook account publiceren. Daarnaast even contact opnemen met het hoofdkantoor.
Wat voor kosten zijn hier aan verbonden? Via hun zoekmachine kom ik ze ook niet tegen, lijkt dus dat ze hier niet bij aan zijn gesloten. Hoofdkantoor heeft een CCtje gekregen van alle correspondentie en reageert nergens op.
Nu ze toch niet meer goedschiks gaan betalen kan ik het hele verhaal inderdaad net zo goed vast op hun Facebook zetten.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:28:26 #76
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159308197
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:52 schreef Bapple het volgende:

[..]


[..]

Is verouderde data, dat mocht tot juli 2013.
Tegenwoordig:

Vanuit de wet is het zo geregeld dat de kosten voor het retour sturen van een bestelling niet door een webwinkel dienen te worden vergoed. Wordt een bestelling teruggestuurd, dan betaalt niet de webwinkel deze kosten, maar de koper.

Ook hier: https://www.thuiswinkel.o(...)ving-koop-op-afstand
Ik had het over de kosten die gemaakt zijn om een aanschaft product (door de koper) op te sturen. Deze kosten dienen redelijkerwijs vergoedt te worden. De kosten die gemaakt zijn om een product terug te sturen komen inderdaad voor rekening van de koper.
https://webwinkelrecht.nl(...)sico-van-verzending/
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:29:28 #77
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_159308230
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:28 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik had het over de kosten die gemaakt zijn om een aanschaft product (door de koper) op te sturen. Deze kosten dienen redelijkerwijs vergoedt te worden. De kosten die gemaakt zijn om een product terug te sturen komen inderdaad voor rekening van de koper.
https://webwinkelrecht.nl(...)sico-van-verzending/
dan klopt het helemaal! excuus! :)
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_159308238
Wauw, dit meen je niet. Plotseling kan ik niet meer reageren op recensies, terwijl er 6u geleden nog gereageerd is op mijn recensie. Ik kan ook geen nieuwe recensies meer plaatsen, kunnen anderen dit nog wel?
pi_159308524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:29 schreef Chradeudles het volgende:
Wauw, dit meen je niet. Plotseling kan ik niet meer reageren op recensies, terwijl er 6u geleden nog gereageerd is op mijn recensie. Ik kan ook geen nieuwe recensies meer plaatsen, kunnen anderen dit nog wel?
Waarschijnlijk kun je hun berichten op Facebook ook enkel nog Delen? Reageren niet meer? Dan hebben ze je geblokkeerd van hun pagina. Zou wel erg zielig worden zo.
Of saté?
pi_159308552
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kun je hun berichten op Facebook ook enkel nog Delen? Reageren niet meer? Dan hebben ze je geblokkeerd van hun pagina. Zou wel erg zielig worden zo.
Klopt, precies dit. Even andere mensen laten kijken en die kunnen nog wel reageren.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:50:37 #81
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159308796
Nieuw account aanmaken ;).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_159308866
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nieuw account aanmaken ;).
Heb huisgenoten et cetera, dit komt wel goed. Kan ook de recensie nog aanpassen, ben het één en ander aan het uittypen.
pi_159309268
Heb mijn recensie aangepast, hele verhaal staat er nu in, kan helaas geen foto's toevoegen omdat ik geblokkeerd ben.
pi_159309395
Ik ben nu wel echt helemaal klaar met die gasten. Wat zou het beste plan van aanpak zijn om te zorgen dat ze hier zo veel mogelijk last van gaan hebben?
pi_159309497
Van dit soort dingen snap ik dus echt niets. Die zaak snapt toch ook wel dat ze veel beter 70 euro kunnen terugsturen dan zulke slechte reclame voor zichzelf maken?

Ik zou hier een zaak van maken TS, dit is belachelijk.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:35:53 #86
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159309686
Dit kan gewoon geen schade zijn welke veroorzaakt is door een post koerierdienst. Je dvd-speler is gewoon opengetrokken met een scherp voorwerp. Normaal gesproken zou het ingedeukt moeten zijn bij blikschade.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_159309718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:26 schreef lolnoob123 het volgende:
Van dit soort dingen snap ik dus echt niets. Die zaak snapt toch ook wel dat ze veel beter 70 euro kunnen terugsturen dan zulke slechte reclame voor zichzelf maken?

Ik zou hier een zaak van maken TS, dit is belachelijk.
Probleem daarvan is dat ik denk dat ik geen bewijs heb om een zaak op te bouwen. Ik ga niet kunnen bewijzen dat ze aan de telefoon geweigerd hebben mee te werken en niet kunnen bewijzen dat zij degenen zijn die het kapot hebben gemaakt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:38:46 #88
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159309740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:37 schreef Chradeudles het volgende:

[..]

Probleem daarvan is dat ik denk dat ik geen bewijs heb om een zaak op te bouwen. Ik ga niet kunnen bewijzen dat ze aan de telefoon geweigerd hebben mee te werken en niet kunnen bewijzen dat zij degenen zijn die het kapot hebben gemaakt.
Je hebt een verzendbewijs, en het is tijdig aangekomen. Het bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen, wanneer het op schade aankomt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_159309744
We kunnen met zijn allen natuurlijk 1 ster recensies gaan geven :) Kijken hoelang het dan duurt voordat ze wakker worden.
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_159310239
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je hebt een verzendbewijs, en het is tijdig aangekomen. Het bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen, wanneer het op schade aankomt.
Ze hebben foto's die suggereren dat ze het apparaat aan het uitpakken zijn en zo aantreffen. Geen idee hoe zwaar zoiets telt, maar ze noemen het zelf bewijs. Zal het hele mailtje er wel weer in zetten, ben nu toch bezig.



En hier de foto's in chronologische volgorde van dat ze gemaakt zijn:

















Ze stuurden ook nog een kort filmpje mee waarin ze lieten zien dat het apparaat niet meer aan ging.
Zelfs al zouden ze de doos pas na het ontstaan van de schade open hebben gemaakt, kan je nog steeds de doos eerst een goede trap geven en hem daarna pas uitpakken met een camera er bij natuurlijk, dus ik weet niet zo goed wat dit wel en niet bewijst. Je kan ook weer niet van iemand verwachten dat de doos permanent gefilmd wordt vanaf het moment van (en inclusief) ontvangst oid.
pi_159310284
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:38 schreef Arnax het volgende:
We kunnen met zijn allen natuurlijk 1 ster recensies gaan geven :) Kijken hoelang het dan duurt voordat ze wakker worden.
Kan, verleidelijk ook, maar drukt ook weer dat verhaal wat ik getypt heb verder naar achteren. Vind het wel fijn dat dat nu het eerste is wat je ziet als je bij hun recensies kijkt.
pi_159310503
Ik heb niet alles gelezen qua reacties of voortgang met de kwestie maar..

Heb ooit hetzelfde gehad met Used Products, maar dan in de winkel zelf geweest ter retournering en confrontatie van de wet: retourrecht geldt niet afhankelijk van of het product nieuw is of gebruikt, bij producten waar dit recht toepasselijk is, is de factor of het retourrecht geldt in beginsel alléén dat het een bedrijf is/winkel.

Ze kunnen niet om consumenten-recht heen, toch deden ze dat ook bij mij en Used Products neemt het dus niet zo nauw met de wet: immers voor hun kost het veel omzet als mensen een tweedehandsaankoop (met lage winstmarges of verkoopsnelheid) terugbrengen, of dit nou is om ontevredenheid, of niet overeenkomend product.

In mijn geval (gezien ik de wet kende) zeiden ze eerst ook dat ik niet in mijn recht stond. Vervolgens met dreigen actie vanwege letterlijk breken van consumentenwetten, hebben ze het toch gedaan, maar zeiden: we doen het nu, maar dan krijg je een winkelverbod, dus hoef je hier nooit meer als klant te zien. Zo gezegd zo gedaan, ze verbinden een consequentie voor mij aan dat zij de wet volgen.
De houding van Used Products is qua retournering ookwel begrijpelijk, tweedehands neemt men niet graag terug. Toch ontslaat dit hen niet van de wetgeving, maar ze proberen het wel te ontwijken door voor te laten komen dat ze de wet kennen en dat bij tweedehands het niet mag, hetgeen als je de betreffende wetten bestudeerd volledig uit de lucht gegrepen is. Tweedehands producten verschillen niet van nieuw in deze wet, zolang dit verkocht is door een winkelbedrijf.

Wat ze dus doen is mensen afwimpelen, en hopen dat zij naief genoeg zijn om te geloven dat het in hun geval niet beschermd is door wet retournering binnen 14 dagen of koop afstand. Als men vervolgens toegeeft hebben ze successvol voorkomen dat men retourneert (ze verwachten niet gauw dat iemand veel verder gaat of voor een product juridisch gaat en dat het dus ''losloopt'' of mensen hun geloven dat het recht op retournering niet bestaat in hun geval)

Als je ze niet kunt overtuigen van wet koop op afstand, beroep je dan op algemener consumentenrecht: simpelweg retournering binnen 14 dagen, daarmee vervalt ook hun argument dat de advertentie beschrijving de misleidende info niet bevatte waardoor het artikel niet overeen kwam.
pi_159310575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:19 schreef fucer het volgende:
Ik heb niet alles gelezen qua reacties of voortgang met de kwestie maar..

Als je ze niet kunt overtuigen van wet koop op afstand, beroep je dan op algemener consumentenrecht: simpelweg retournering binnen 14 dagen, daarmee vervalt ook hun argument dat de advertentie beschrijving de misleidende info niet bevatte waardoor het artikel niet overeen kwam.
Verwachtte al dat ik niet de eerste zou zijn. Om je toch even up to speed te brengen, die retournering binnen 14 dagen is soort van geaccepteerd uiteindelijk, toen de cinema-set aan kwam was deze volledig aan diggelen geslagen. Used Products claimt postschade, ik geloof dat ze het zelf waren.
pi_159310702
Nou ja, ik las dat inderdaad net. Toch is mijn voorgaande reactie relevant, immers als zij zich nu geconfronteerd zagen met de wet op die manier (tot de realisatie kwamen dat ze hem zoals het ervoor stond moesten laten retourneren) dan zijn ze misschien creatief geweest om een situatie te creeren waarin ze hem niet terug hoeven te nemen, zoals het opzettelijk beschadigen van het product. Op die manier staat het hun alleen nog verplicht het product jou weer te leveren omdat hij niet geschikt is voor retourname - dit geldt voor onbeschadigde producten.

Toch, vraag je je af of ze zich daaraan willen wagen voor een bedrag als 70 euro? Hun reputatie op het spel zettende en bij de beesten af handelen ipv terugname?
Of heb je hun soms met je manier van benaderen/vriendelijkheid of houding vijandig gekregen tot waar ze ervan houden of erom lachen als ze je alsnog niet hoeven terug te betalen en je 'de pot op kan' die ene lastige klant?
Ik bedoel ipv dat belang van die 70 euro
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:32:39 #95
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159310723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:21 schreef Chradeudles het volgende:
Ik ben nu wel echt helemaal klaar met die gasten. Wat zou het beste plan van aanpak zijn om te zorgen dat ze hier zo veel mogelijk last van gaan hebben?
Make it viral.
pi_159310821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Make it viral.
Graag, alle hulp daarin is welkom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:31 schreef fucer het volgende:
Nou ja, ik las dat inderdaad net. Toch is mijn voorgaande reactie relevant, immers als zij zich nu geconfronteerd zagen met de wet op die manier (tot de realisatie kwamen dat ze hem zoals het ervoor stond moesten laten retourneren) dan zijn ze misschien creatief geweest om een situatie te creeren waarin ze hem niet terug hoeven te nemen, zoals het opzettelijk beschadigen van het product. Op die manier staat het hun alleen nog verplicht het product jou weer te leveren omdat hij niet geschikt is voor retourname - dit geldt voor onbeschadigde producten.

Toch, vraag je je af of ze zich daaraan willen wagen voor een bedrag als 70 euro? Hun reputatie op het spel zettende en bij de beesten af handelen ipv terugname?
Of heb je hun soms met je manier van benaderen/vriendelijkheid of houding vijandig gekregen tot waar ze ervan houden of erom lachen als ze je alsnog niet hoeven terug te betalen en je 'de pot op kan' die ene lastige klant?
Ik bedoel ipv dat belang van die 70 euro
Gezien voorgaand contact geef ik ze inderdaad het nadeel van de twijfel. Ik ben blijven doordrammen om waar ik recht op had, daarom zullen ze me ongetwijfeld een lastige klant vinden. Mijn hele correspondentie die kant op is overigens te vinden in het topic, ik vind dat ik ontzettend redelijk ben geweest. Ik heb een eerlijke recensie achter gelaten op hun Facebook, dus denk inderdaad niet dat ze staan te springen om een biertje met me te drinken, maar daarom sta ik niet minder in mijn recht.
Als ik alle factoren afweeg dan vermoed ik inderdaad dat ze het leuker hebben gevonden om die cinema-set in elkaar te trappen.
pi_159311030
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je hebt een verzendbewijs, en het is tijdig aangekomen. Het bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij hen, wanneer het op schade aankomt.
Que?
Hoe kom je daar nou bij?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_159311045
Ik heb een methode bedacht om ze te pakken, open dit (nogal lang stuk):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bovenstaande stappen net bewerkt, lees dus nog een keer.
Het is een failsafe stappenplan: weigeren ze mee te werken ergens in de methode, kan je de redelijke conclusie trekken dat ze het gedaan hebben (iets te verbergen) vergeet niet dat je het ook als pressiemiddel kan gebruiken: omdat dit kan vastleggen of ze iets in hun schild voeren, kan je dreigen dat je er mee naar media gaat of schandaal/viral als zij niet meewerken aan je onderzoekje daar volgens het stappenplan. Als ze dan nóg niet meewerken bij het doen van stappenplan (of beelden blijven weigeren) dan zal het kunnen indiceren, dat de beelden hun NOG meer schade berokkenen (bijv ze weten dat die tonen dat ze het product beschadigen en laten het daarom zien) op zo'n punt weet je genoeg.

[ Bericht 23% gewijzigd door fucer op 22-01-2016 19:07:33 ]
pi_159311174
Het is zeker een bijzonder bedrijf als je die reacties bekijkt. Die reactie op de review van Eveline is al helemaal bizar; "Jij hebt om korting gevraagd, dan moet je er natuurlijk niet vanuit gaan dat je dan ook nog garantie krijgt .

Zijn ze daar bij Used Products Groningen te dom om te poepen? 8)7
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:58:29 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159311238
Kijk, en daarom moet je online met creditcard of Paypal betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')