SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 31-12-2015 09:47:58 ]F means you're fucked![]()
YUR, wil je me nog even aan de WLWW toevoegen?
1
2[b]4 juni 2016 - [url=http://www.stockholmmarathon.se/Start/index.cfm?Lan_ID=3]Stockholm Marathon[/url][/b]
[*] ..-._---_-.- - Marathon![]()
Ayequote:Op maandag 28 december 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
YUR, wil je me nog even aan de WLWW toevoegen?
[ code verwijderd ]F means you're fucked![]()
vandaag mijn slag geslagen bij de Boxing Day sales en een shoen gevonden om mijn Altra Lone Peak te vervangen.
Iets meer demping dan mijn Lone Peak, een zool die geschikt voor een brede keuze aan ondergrond, beter geschikt voor rocky trails dan mijn Hoka's....![]()
Ook de Speedcross nog aan gehad maar daarvan vond ik de zool toch te aggresief om als veelzijdige schoen te kunnen gebruiken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Mooi! Ik hoop dat ze helemaal voldoen voor jequote:Op maandag 28 december 2015 08:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag mijn slag geslagen bij de Boxing Day sales en een shoen gevonden om mijn Altra Lone Peak te vervangen.
Iets meer demping dan mijn Lone Peak, een zool die geschikt voor een brede keuze aan ondergrond, beter geschikt voor rocky trails dan mijn Hoka's....
[ afbeelding ]
Ook de Speedcross nog aan gehad maar daarvan vond ik de zool toch te aggresief om als veelzijdige schoen te kunnen gebruiken.
Ik heb gisteren in de baggerbende toch wel weer een hoop lol van mijn speedcrossjes gehadMaar eigenlijk zijn dat de enige omstandigheden waarin ik ze nog gebruik
F means you're fucked![]()
Ik heb ze net even uitgelaten voor een kilometer of 6 en dat ging prima'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb een heleboel Salomon schoenen aan mijn voeten gehad, en allemaal te smal. Heb je daar geen last van? Altra en Hoka zijn toch een stuk breder in vergelijking met Salomon.![]()
klopt. Ze zijn,zeker wat Altra betreft, a small fit maar ik heb het geluk dat ik een vrij nutrale voet heb, ik kan dus alle kanten op en kan eigenlijk op alles lopen.quote:Op maandag 28 december 2015 08:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een heleboel Salomon schoenen aan mijn voeten gehad, en allemaal te smal. Heb je daar geen last van? Altra en Hoka zijn toch een stuk breder in vergelijking met Salomon.
Verder ben ik van plan om ze te gebruiken op niet al te lange afstanden, voor het echte ultra-werk hou ik het bij mijn Hokas
[ Bericht 8% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-12-2015 09:18:51 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb, sinds ik de 30 gepasseerd ben, volle kuiten na het hardlopen. Nu gebruik ik een roller om de da erna nog wat te kunnen, maar aangezien ik wederom een verrekking heb opgelopen toch graag jullie advies: Wat zijn nou de betere type schoenen om je kuitspier te ontlasten?
In mijn geval: Voorvoetlanding en lichte supinatie (ik loop op de buitenkant van m'n voeten), 97 kilo breed (big guys do run), 125 km per maand waarvan 75% op verharde wegen.
Ik liep op Echelon en Breakthru van Saucony mijn beste tijden.
Kan iemand me op het goede spoor zetten?
I![]()
Afwisselen tussen meerdere paren schoenen schijnt het beste te zijn voor voeten, kuiten, achillespezen e.d. Ik weet niet of je die luxe hebt. Anders sowieso iets met een dikke zool in de hiel.quote:Op maandag 28 december 2015 09:35 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb, sinds ik de 30 gepasseerd ben, volle kuiten na het hardlopen. Nu gebruik ik een roller om de da erna nog wat te kunnen, maar aangezien ik wederom een verrekking heb opgelopen toch graag jullie advies: Wat zijn nou de betere type schoenen om je kuitspier te ontlasten?
In mijn geval: Voorvoetlanding en lichte supinatie (ik loop op de buitenkant van m'n voeten), 97 kilo breed (big guys do run), 125 km per maand waarvan 75% op verharde wegen.
I
En ik zou het misschien ook in oefeningen zoeken ipv alleen maar in schoenen. Versterkende en mobiliserende oefeningen voor de enkels, en veel rekken voor de kuitspieren zelf.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Minder voorvoetlanding gaan lopen. Maar midvoetlanding of zelfs hak als je er last van blijft houden. Met voorvoetlanding vangen je kuiten de klappen op, goed voor je knieën, maar als je last krijgt van kuiten en/of achilles niet echt handig.quote:Op maandag 28 december 2015 09:35 schreef Ciscus het volgende:
I
Laat je überhaupt je hak wel de grond aanraken? Want dat is sowieso aan te raden ook met voorvoetlanding.
Schoenen met dikkere hakken/hoge drop zijn dan wel aan te raden ook.![]()
lokpostquote:
1
2[b]23-04-2016 - [url=www.mudsweattrails.nl/koningvanspanje]Koning van Spanje (Gulpen)[/url][/b]
[*] CaLeX - 25kmTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Als je 30 bent geweest kan je er maar beter gewoon mee ophouden.
Overal mee.
Dat gezegd hebbende: gisteren toch maar weer ingeschreven voor de hele van Beltrum op 10 januari
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Ik begon op mijn 30ste pas met lopen geloof ik...quote:Op maandag 28 december 2015 11:46 schreef Cynic het volgende:
Als je 30 bent geweest kan je er maar beter gewoon mee ophouden.
Overal mee.
Dat gezegd hebbende: gisteren toch maar weer ingeschreven voor de hele van Beltrum op 10 januariF means you're fucked![]()
Ja eigenlijk als na een normale training, zo goed als nergens last van dus. Als het werk/ studie het toelaat vanavond gewoon op de club dus, op naar de 750km dit jaar.quote:
En hoe voelen jouw oude beentjes na 4 wedstrijden en een duurloop?Trek eens aan mijn vinger?
Niet overdrijven he...er zat een funrun tussenquote:Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja eigenlijk als na een normale training, zo goed als nergens last van dus. Als het werk/ studie het toelaat vanavond gewoon op de club dus, op naar de 750km dit jaar.
En hoe voelen jouw oude beentjes na 4 wedstrijden en een duurloop?![]()
Benen voelen opvallend goed! Maar ik sla vanavond toch een keertje over, rust kan geen kwaadF means you're fucked![]()
Lijkt me ook een goed plan, veel kan je er niet meer mee winnen de komende 2 weken voor je M.quote:Op maandag 28 december 2015 12:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Niet overdrijven he...er zat een funrun tussen![]()
Benen voelen opvallend goed! Maar ik sla vanavond toch een keertje over, rust kan geen kwaadTrek eens aan mijn vinger?
Precies. Komend weekend nog wel even lekker crossen en een duurloopje doenquote:Op maandag 28 december 2015 12:18 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed plan, veel kan je er niet meer mee winnen de komende 2 weken voor je M.F means you're fucked![]()
Dat ken ik ja, "lopen"quote:Op maandag 28 december 2015 12:06 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik begon op mijn 30ste pas met lopen geloof ik...It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Die opmerking begrijp ik niet, maar iets zegt me dat je gewoon niet moet miepenquote:F means you're fucked![]()
Gisteren eindelijk weer een stukje gelopen sinds de bruggenloop![]()
Leek wel of ik er teveel naartoe geleefd had ofzo, daarna leek alles los te komen (of vast juist, gezien mijn neus/hoofd waarin van alles verstopt zat).
Maar het was toch niet mijn laatste loopje van dit jaar gelukkig![]()
![]()
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat niet zo is. En dan op Strava of Instagram zien dat andere mensen wel fijne en snelle trainingen doen maakt het extra moeilijk. Daarom ook even niet in dit topic geweest.. Maar mijn lichaam heeft het wel echt nodig voel ik. Na 3 dagen waren er eigenlijk nog steeds wel wat spiertjes stijf of pijnlijk. Vanmorgen weer 6x1000 gedaan, voor het goeie had dat misschien nog een dag later gemoeten. Maar nu doe ik de komende dagen gewoon weer rustig aan. Ik moet de rustdagen gewoon echt serieus nemen de komende tijd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vanavond weer lopenGeloof dat ik m'n challenge niet ga halen maar ach, volgend jaar weer een poging
.
![]()
Ik heb mijn challenge ook net niet gehaald hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeitdit komt heel bekend voor, al heb ik alleen op 1ste kerstdag stil gezeten en bescheiden gegeten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Echt een verslaafde aan het woord haha, vind ik mooiquote:Op maandag 28 december 2015 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat niet zo is. En dan op Strava of Instagram zien dat andere mensen wel fijne en snelle trainingen doen maakt het extra moeilijk. Daarom ook even niet in dit topic geweest.. Maar mijn lichaam heeft het wel echt nodig voel ik. Na 3 dagen waren er eigenlijk nog steeds wel wat spiertjes stijf of pijnlijk. Vanmorgen weer 6x1000 gedaan, voor het goeie had dat misschien nog een dag later gemoeten. Maar nu doe ik de komende dagen gewoon weer rustig aan. Ik moet de rustdagen gewoon echt serieus nemen de komende tijd.![]()
Thanks voor het antwoord op mijn vraag hierboven. Ik zoek het antwoord ook niet alleen in schoenen, maar wellicht is daar nog wat ruimte voor verbetering. Ik heb je tips wel mooi in m'n hardloopschriftje gezet![]()
![]()
Hoe leer je jezelf aan om meer op je hakken te lopen, dat lijkt me nagenoeg onmogelijk of minimaal onwijs frustrerend. Thanks voor je tips though!quote:Op maandag 28 december 2015 10:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Minder voorvoetlanding gaan lopen. Maar midvoetlanding of zelfs hak als je er last van blijft houden. Met voorvoetlanding vangen je kuiten de klappen op, goed voor je knieën, maar als je last krijgt van kuiten en/of achilles niet echt handig.
Laat je überhaupt je hak wel de grond aanraken? Want dat is sowieso aan te raden ook met voorvoetlanding.
Schoenen met dikkere hakken/hoge drop zijn dan wel aan te raden ook.![]()
![]()
Dat zal ook deels vanzelf gaan als je een schoen met een dikkere hak hebt..quote:Op maandag 28 december 2015 14:33 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Hoe leer je jezelf aan om meer op je hakken te lopen, dat lijkt me nagenoeg onmogelijk of minimaal onwijs frustrerend. Thanks voor je tips though!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als je na 3 dagen niet sporten al niet meer in dit topic kunt lezen is er echt iets goed mis met je
Oh, dat kon ik wel hoor. Maar ik had niks te melden en was druk met kerst en familiequote:Op maandag 28 december 2015 15:07 schreef YUR het volgende:
Als je na 3 dagen niet sporten al niet meer in dit topic kunt lezen is er echt iets goed mis met je
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik doe dit sinds kort en vind het een aanrader, niet alleen vormt je lijf zich niet naar één paar, de schoenen krijgen ook de tijd om uit te veren naderhand.quote:Op maandag 28 december 2015 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Afwisselen tussen meerdere paren schoenen schijnt het beste te zijn voor voeten, kuiten, achillespezen e.d. Ik weet niet of je die luxe hebt. Anders sowieso iets met een dikke zool in de hiel.
En ik zou het misschien ook in oefeningen zoeken ipv alleen maar in schoenen. Versterkende en mobiliserende oefeningen voor de enkels, en veel rekken voor de kuitspieren zelf.Life is what you make it.![]()
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?![]()
En ik heb mijn streak van 10 volgelopen. Mooi moment om mijn lijf even 2 dagen rust te geven. Kan ik de 31ste nog even een lekker loopje plannen en het jaar in stijl afsluiten. Nooit liep ik meer dan 750 km in een jaar en dit jaar zit ik al boven de 1700. Echt gaaf!
http://smashrun.com/gilles.denbandt/badges/1/17Life is what you make it.![]()
Dat ik twee maanden niet heb gelopen merk ik nu wel. Spierpijn! En dat van maar een paar km. Maar ik vind spierpijn nooit zo erg, eerder geruststellend. Het houdt voor mij iig in dat ik dan niet iets kapot aan het forceren ben, maar dat ik niet het gevoel heb dat ik net zo goed niet heb kunnen lopen.
Verder is het wel makkelijker gezegd dan gedaan om een loopstijl aan te passen. Ik probeer ook minder op de hak te landen, maar iedere poging om dat bewust niet te doen kostte vooral veel moeite en weinig ontspanning in zijn loop stijl. Hoe pak je zoiets nou goed aan, want ik weet dat ik er wat aan zou hebben gezien de terugkerende knieproblemen.![]()
Tof!quote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Voccar het volgende:
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.quote:Op maandag 28 december 2015 15:45 schreef Vork het volgende:
Dat ik twee maanden niet heb gelopen merk ik nu wel. Spierpijn! En dat van maar een paar km. Maar ik vind spierpijn nooit zo erg, eerder geruststellend. Het houdt voor mij iig in dat ik dan niet iets kapot aan het forceren ben, maar dat ik niet het gevoel heb dat ik net zo goed niet heb kunnen lopen.
Verder is het wel makkelijker gezegd dan gedaan om een loopstijl aan te passen. Ik probeer ook minder op de hak te landen, maar iedere poging om dat bewust niet te doen kostte vooral veel moeite en weinig ontspanning in zijn loop stijl. Hoe pak je zoiets nou goed aan, want ik weet dat ik er wat aan zou hebben gezien de terugkerende knieproblemen.
Op je voorvoet ga je wel een stuk harder, dan wanneer je je hak erin betrekt. Dus misschien ga ik gewoon maar eens afvallen. Dat scheelt ook vast wel wat voor m'n kuitjes.![]()
Afvallen is voor mij ook een manier om de boel te ontlasten. Ik ken het voorvoetlopen nog van de baan vroeger en dan idd op hoog tempo, maar zo in de buitenlucht en met langere afstanden hou ik het gewoon niet vol. Voorlopig probeer ik iedere vorm van overbelasting te voorkomen met veel afwisseling in alles. Ik hoop op een blessurevrij jaar.quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Ciscus het volgende:
[..]
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.
Op je voorvoet ga je wel een stuk harder, dan wanneer je je hak erin betrekt. Dus misschien ga ik gewoon maar eens afvallen. Dat scheelt ook vast wel wat voor m'n kuitjes.![]()
Heb je er veel last van trouwens? Ik ga bij zware inspanning en spierpijn nog wel eens op de fiets zitten de dag erna, uurtje losfietsen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.![]()
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Ciscus het volgende:
[..]
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.
Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.quote:Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Jero_nimo het volgende:
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?Mijn TomTom Multisport Cardio ben ik kwijtgeraakt.quote:Op zondag 27 december 2015 22:41 schreef Saninl het volgende:
Mijn TomTom runner cardio (1) wil ik weg doen om de TomTom Cardio Spark (/runner 2) aan te schaffen.![]()
Mocht jij jouw Runner Cardio voor een klein prijsje weg willen doen, wil ik 'm wel overnemen (liever had ik de Multisport, maar ja het geld groeit me ook niet op mijn rug). Tenminste, als dat gewoon kan met synchroniseren etcetera, weet jij dat?![]()
Leuk!quote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Voccar het volgende:
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?
Ook de eerste marathon toch?![]()
Het valt mee sinds ik m'n kuiten altijd met een foamroller bewerk na een loop. Ik loop meestal tussen de 8 en 18 km op een tempo rond de 5 minuten per km. Losfietsen doe ik niet meer, ik heb m'n spinningbike verkocht. Met name veel rekken en die foamroller dus.quote:Op maandag 28 december 2015 16:16 schreef Vork het volgende:
Heb je er veel last van trouwens? Ik ga bij zware inspanning en spierpijn nog wel eens op de fiets zitten de dag erna, uurtje losfietsen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.![]()
aan m'n schoenen te zien wel; mijn achterkant (buitenkant) slijt ook. De binnenkant zijn over de hele lengte als nieuw. Dus niet echt een sprintloop neequote:Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?![]()
Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat een stukje lopen beter gaat als je de avond van tevoren niet bent gaan stappen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heb in Eindhoven m'n eerste gelopen, dus dit wordt dan m'n tweede.quote:Op maandag 28 december 2015 17:37 schreef McTwente het volgende:
[..]
Leuk!
Ook de eerste marathon toch?![]()
Ik ben vandaag naar Step One geweest voor nieuwe loopschoenen.
Ik heb de opvolger van mijn huidige schoen gepast (Brooks Addiction 12), een paar van Asics (ik weet even niet meer welke) en de schoenen die ik uiteindelijk gekocht heb (Brooks Adrenaline).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb een column over de cross geschreven die ik maar even een dagje moet laten liggen, vrees ik. Ik had er nogal lol in
Dat kan toch niet?! Trouwens, jij vindt de zand- en modderhappers knap. Ik vind het knap dat jij er 'even' een HM uitgooit op derde kerstdagquote:Op maandag 28 december 2015 17:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.
[..]
Mijn TomTom Multisport Cardio ben ik kwijtgeraakt.
Dat moest natuurlijk worden getest, dat is logisch.quote:Op maandag 28 december 2015 18:09 schreef Guard het volgende:
Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat een stukje lopen beter gaat als je de avond van tevoren niet bent gaan stappenHebben jullie nog droge voeten? Lekker trouwens, weer opbouwenquote:Op maandag 28 december 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
6x(1rennen+1wandelen)
Het was heerlijk![]()
![]()
Nog net. Leeds, waar Wolve werkt, staat wel onder waterquote:Op maandag 28 december 2015 19:37 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie nog droge voeten? Lekker trouwens, weer opbouwen![]()
Wij zitten gelukkig hoog en droog!
En dit was een testloopje, moest van de fysio. We zullen zien hoe 't zich houdt. *nerveus*
het doet nog wel allemaal wat pijn-achtig, maar we moeten naar de grens van do-able en niet meer do-able zoeken, en dat kan alleen door inspannen/belasten! Dus, daar gaan we!
Ja doei.![]()
Meten is weten maar testen is het bestequote:Op maandag 28 december 2015 19:37 schreef Quoi het volgende:
Dat moest natuurlijk worden getest, dat is logisch.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Spannend! En dan hopen dat het op zn minst stabiel genoeg blijft om te kunnen hobbelenquote:Op maandag 28 december 2015 19:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nog net. Leeds, waar Wolve werkt, staat wel onder water![]()
Wij zitten gelukkig hoog en droog!
En dit was een testloopje, moest van de fysio. We zullen zien hoe 't zich houdt. *nerveus*
het doet nog wel allemaal wat pijn-achtig, maar we moeten naar de grens van do-able en niet meer do-able zoeken, en dat kan alleen door inspannen/belasten! Dus, daar gaan we!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
MobloSuper! Veel leuker dan spinnen, toch?
Ik heb net een 12km duurloop gelopenHier een lusje erbij, daar een lusje erbij.. Ging heerlijk. Snelste 12km loopje ooit volgens Smashrun
![]()
![]()
Naissss!!quote:Op maandag 28 december 2015 21:17 schreef GotC het volgende:
MobloSuper! Veel leuker dan spinnen, toch?
Ik heb net een 12km duurloop gelopenHier een lusje erbij, daar een lusje erbij.. Ging heerlijk. Snelste 12km loopje ooit volgens Smashrun
Goed om te lezen dat hier veel jaardoelen gehaald zijn. Ik had geen specifiek doel, alleen meer en sneller lopen. Beide is gelukt, meer km's dan vorig jaar en bijna alle PR's flink aangescherpt.
Gisteren mijn laatste wedstrijd van het jaar gelopen, een lokaal 10KM loopje van een carnavalvereniging hier vlakbij in Twente, tegen de duitse grens. De voornaamste attractie is dat elk rondje (4, helaas) een stukje door de plaatselijke kroeg gaat.
Vorig jaar deed ik ook mee, toen verraste ik mezelf met 46:47. Later hoorde ik dat de afstand niet exact klopte. Dit jaar liep ik met Polar en constateerde (niet als enige) dat hij inderdaad ruim 300 meter te kort is.Mijn eindtijd van 42:39 was dus supersnel en een enorme verbetering, maar geen echt PR op de 10...
Een vraagje: ben je op zijn minst een beetje een loopautist als je na de finish een extra lusje loopt (weliswaar in iets lager tempo) totdat je horloge op 10 KM staat?Inclusief uitlopen alsnog 44:55, dus ik ben super tevreden en stel vast dat ik qua snelheid ook lekker vooruitgegaan ben dit jaar.
![]()
Mooi! Zijn dat de GTS 16? Ik heb 2 voorgangers daarvan gehad en die bevallen prima. Ik moet/mag ook binnen een maand of 2 weer.quote:Op maandag 28 december 2015 19:21 schreef McTwente het volgende:
Ik ben vandaag naar Step One geweest voor nieuwe loopschoenen.
Ik heb de opvolger van mijn huidige schoen gepast (Brooks Addiction 12), een paar van Asics (ik weet even niet meer welke) en de schoenen die ik uiteindelijk gekocht heb (Brooks Adrenaline).
En wat zijn je ervaringen bij Step One? Vorige keer ben ik bij Run2Day in Zwolle geweest, maar dat vond ik maar matig. Snel afgeraffeld en achteraf met een "oud" model voor de volle prijs de deur uitgelopen.![]()
Kerst was niks geks voor me, heb me niet tonnetje rond gegeten of zo. Ik heb eerste kerstdag gewerkt, alleen in de avond gourmet. Tweede kerstdag geklust en normaal gegeten.quote:Op maandag 28 december 2015 19:37 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het knap dat jij er 'even' een HM uitgooit op derde kerstdag
Tja, over 2 weken Egmond, dus dan moet ik wel. Vanaf nu ook echt weer serieus gaan trainen.![]()
Pijll zal trots op je zijn!quote:Op maandag 28 december 2015 22:54 schreef indepoeier het volgende:
Goed om te lezen dat hier veel jaardoelen gehaald zijn. Ik had geen specifiek doel, alleen meer en sneller lopen. Beide is gelukt, meer km's dan vorig jaar en bijna alle PR's flink aangescherpt.
Gisteren mijn laatste wedstrijd van het jaar gelopen, een lokaal 10KM loopje van een carnavalvereniging hier vlakbij in Twente, tegen de duitse grens. De voornaamste attractie is dat elk rondje (4, helaas) een stukje door de plaatselijke kroeg gaat.
Vorig jaar deed ik ook mee, toen verraste ik mezelf met 46:47. Later hoorde ik dat de afstand niet exact klopte. Dit jaar liep ik met Polar en constateerde (niet als enige) dat hij inderdaad ruim 300 meter te kort is.Mijn eindtijd van 42:39 was dus supersnel en een enorme verbetering, maar geen echt PR op de 10...
Een vraagje: ben je op zijn minst een beetje een loopautist als je na de finish een extra lusje loopt (weliswaar in iets lager tempo) totdat je horloge op 10 KM staat?Inclusief uitlopen alsnog 44:55, dus ik ben super tevreden en stel vast dat ik qua snelheid ook lekker vooruitgegaan ben dit jaar.
Ik doe dat niet meer omdat ik me tijdens de wedstrijd zo kapot loop dat ik daarna niet meer wil
Nu zit ik vol met PRs die niet kloppen: 25.29 op 4,9 km en 53.41 op 9,9.
Maarreee... Puike tijden zet jij neer! Ook voor 9,7
Moge 2016 goed beginnen voor jou.quote:Op maandag 28 december 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
6x(1rennen+1wandelen)
Het was heerlijkGoed bezig! HM met CPC toch?quote:Op maandag 28 december 2015 21:17 schreef GotC het volgende:
Zelf heb ik net op duurlooptempo 4km gelopen nadat ik bloed had gedoneerd. Dat ging echt hartstikke goed eigenlijk. Alleen de loopscholing was wat vermoeiend.![]()
Haha, dank je! Ik was eigenlijk ook leeg, eindsprint en alles... Maar ik was toch van plan een beetje uit te lopen, dus ik dacht: hup, dan maar meteen en in een beetje redelijk tempo... De toeschouwers bij de finish keken wel raar op toen ik rechtsaf sloeg...quote:Op maandag 28 december 2015 23:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Pijll zal trots op je zijn!
Ik doe dat niet meer omdat ik me tijdens de wedstrijd zo kapot loop dat ik daarna niet meer wil
Nu zit ik vol met PRs die niet kloppen: 25.29 op 4,9 km en 53.41 op 9,9.
Maarreee... Puike tijden zet jij neer! Ook voor 9,7![]()
Kwijtgeraaktquote:Op maandag 28 december 2015 17:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.
[..]
Mijn TomTom Multisport Cardio ben ik kwijtgeraakt.![]()
Mocht jij jouw Runner Cardio voor een klein prijsje weg willen doen, wil ik 'm wel overnemen (liever had ik de Multisport, maar ja het geld groeit me ook niet op mijn rug). Tenminste, als dat gewoon kan met synchroniseren etcetera, weet jij dat??! Tijdens een run
? Hoe dat dan
?
Hij synct met Runkeeper / Smashrun / iPhone etc. inderdaad, of wat bedoel je precies?
![]()
Afgedaan toen ik daar ging douchen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:16 schreef Saninl het volgende:
[..]
Kwijtgeraakt?! Tijdens een run
? Hoe dat dan
?
Hij synct met Runkeeper / Smashrun / iPhone etc. inderdaad, of wat bedoel je precies?![]()
Ik bedoel of ik jouw horloge in mijn houder kan zetten en dat ik de gelogde loopjes op mijn Runkeeper te zien krijg en zo.![]()
Dit is de ASR 12 (trail) uitvoering, die moet ook geschikt zijn voor op de weg.quote:Op maandag 28 december 2015 22:56 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Mooi! Zijn dat de GTS 16? Ik heb 2 voorgangers daarvan gehad en die bevallen prima. Ik moet/mag ook binnen een maand of 2 weer.
En wat zijn je ervaringen bij Step One? Vorige keer ben ik bij Run2Day in Zwolle geweest, maar dat vond ik maar matig. Snel afgeraffeld en achteraf met een "oud" model voor de volle prijs de deur uitgelopen.
Mijn ervaringen met S1 zijn heel goed. Het feit dat ik al jaren in Amersfoort woon en mijn schoenen er nog steeds haal zegt wat dat betreft genoeg denk ik.
Ze nemen de tijd, ze werken ook bij voorkeur op afspraak. En aangezien ze daar mijn hele historie hebben (ze noteren bijvoorbeeld welke schoenen je gepast hebt en dergelijke) is dat altijd makkelijk bij vervolgafspraken.![]()
Ik heb in ieder geval Mr. B en YUR gezien in dat filmpje van Stadsdeeljournaal Scheveningen.quote:Op maandag 28 december 2015 23:55 schreef wyccie het volgende:
https://sites.google.com/site/mmlscheveningen/4-foto-s-en-video-s
Tweede filmpje op de site.![]()
![]()
Haha ja, ze kijken dan heel raar Ja!quote:Op maandag 28 december 2015 23:12 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Haha, dank je! Ik was eigenlijk ook leeg, eindsprint en alles... Maar ik was toch van plan een beetje uit te lopen, dus ik dacht: hup, dan maar meteen en in een beetje redelijk tempo... De toeschouwers bij de finish keken wel raar op toen ik rechtsaf sloeg...Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Yup! Ben erg benieuwd of het gaat lukken, maar met de juiste training en mindset zou het moeten lukken.quote:Op maandag 28 december 2015 23:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Moge 2016 goed beginnen voor jou.
[..]
Goed bezig! HM met CPC toch?
Zelf heb ik net op duurlooptempo 4km gelopen nadat ik bloed had gedoneerd. Dat ging echt hartstikke goed eigenlijk. Alleen de loopscholing was wat vermoeiend.
Knap dat je hebt gelopen na het donerenNa volbloed donatie?
![]()
Dat zal wel lukken lijkt me.quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Afgedaan toen ik daar ging douchen.![]()
Ik bedoel of ik jouw horloge in mijn houder kan zetten en dat ik de gelogde loopjes op mijn Runkeeper te zien krijg en zo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Maar komt die missende afstand niet door het stukjes door de kroeg?quote:Op maandag 28 december 2015 22:54 schreef indepoeier het volgende:
Niet dat dat 300 meter bij elkaar is of zo, maar misschien raakt je GPS dan van slag...
Een 42-er op de 10 lijkt me trouwens zeker haalbaar voor jou, gewoon een keer een "echte" wedstrijd uitzoeken, zonder kroeg doorkomst enzo...
Wij zijn daar dan ook wereldberoemdquote:Op dinsdag 29 december 2015 01:46 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval Mr. B en YUR gezien in dat filmpje van Stadsdeeljournaal Scheveningen.
Je hebt nu al de juiste mindset.quote:Op dinsdag 29 december 2015 06:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Yup! Ben erg benieuwd of het gaat lukken, maar met de juiste training en mindset zou het moeten lukken.
Knap dat je hebt gelopen na het donerenNa volbloed donatie?
![]()
Het was inderdaad volbloed. Ik heb nooit last van de donatie en heb eigenlijk altijd na het doneren kunnen sporten. Ik doe dan wel rustig aan.
Ik was slecht getraind en nu heb ik het gevoel dat alles gereset is.![]()
Oohquote:Op dinsdag 29 december 2015 00:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Afgedaan toen ik daar ging douchen.![]()
Ik bedoel of ik jouw horloge in mijn houder kan zetten en dat ik de gelogde loopjes op mijn Runkeeper te zien krijg en zo.
Maar je kunt inderdaad elke TomTom linken aan je runkeeper ed.![]()
1quote:
2 23-04-2016 - CPC Den Haag
• DavetheNL - HM
1
2 23-04-2016 - 10 Miles Antwerpen
• DavetheNL - 10 Miles
[ Bericht 7% gewijzigd door DavetheNL op 29-12-2015 12:44:06 ]![]()
Nog even wachten tot de Suunto Ambit3 Peak onder de ¤300 duikt en dan hap ik toe. Het is eigenlijk wachten op de Ambit4 maar daar hoor je ook niets meer van.
![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 06:10 schreef GotC het volgende:
Yup! Ben erg benieuwd of het gaat lukken, maar met de juiste training en mindset zou het moeten lukken.Natuurlijk gaat dat lukken
Ik kom er net achter dat ik mijn eigen regels heb overschreden, 56 weekenden achter elkaar een wedstrijdje gelopen als ik de oliebollencross van haag ga doen zaterdag.
Trek eens aan mijn vinger?
Vanaf komend weekend mag je opnieuw beginnen met tellen, want dat is in een nieuw jaarquote:Op dinsdag 29 december 2015 11:47 schreef CaLeX het volgende:
[..]Natuurlijk gaat dat lukken
Ik kom er net achter dat ik mijn eigen regels heb overschreden, 5 weekenden achter elkaar een wedstrijdje gelopen als ik de oliebollencross van haag ga doen zaterdag.
Ik heb na heeel lang wikken en wegen besloten om toch mee te gaan op trainingskamp naar Tenerife in maart/april10 dagen lang trainen en chillen in de zon, heel veel zin in! Ik heb bedacht dat mezelf maandenlang opsluiten om die PhD af te maken toch ook geen zin heeft, ik ga die vakantie gewoon gebruiken als tussen-deadline.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je maakt er een zooitje van manquote:Op dinsdag 29 december 2015 10:56 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
1
2 23-04-2016 - CPC Den Haag
• Mark - HM
1
2 23-04-2016 - 10 Miles Antwerpen
• DavetheNL - 10 MilesMaar ik zal zo eens kijken of ik je toe kan voegen
scherp, oude tabblad verbergen en niemand die het er nog over heeft :pquote:Op dinsdag 29 december 2015 11:48 schreef YUR het volgende:
[..]
Vanaf komend weekend mag je opnieuw beginnen met tellen, want dat is in een nieuw jaarTrek eens aan mijn vinger?
Ik schoot trouwens gisteren bijna in een nekkramp omdat ik zo erg schrok van vuurwerk dat werd afgestoken onder een brug waar ik op dat moment overheen liep. Ik was alweer vergeten dat dat het hardlopen deze dagen behoorlijk kan verzieken, stomme idioten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En vanaf vandaag wordt het een x-voud erger, vanaf vandaag mag je legaal kopen (nog niet afsteken, maar wie houdt zich daar nog aan?)quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik schoot trouwens gisteren bijna in een nekkramp omdat ik zo erg schrok van vuurwerk dat werd afgestoken onder een brug waar ik op dat moment overheen liep. Ik was alweer vergeten dat dat het hardlopen deze dagen behoorlijk kan verzieken, stomme idioten.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nederlanders kunnen gewoon nooit normaal doen met vuurwerk. Dat krijg je met al die opgekropte frustraties in de samenleving. Die moeten er aan het einde van het jaar blijkbaar uit.![]()
Ik vraag me af of het erger wordt, hier in de wijk hoor je al 1.5 maand elke dag knallen dus ik gok dat het meeste toch illegaal vuurwerk isquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:14 schreef Guard het volgende:
[..]
En vanaf vandaag wordt het een x-voud erger, vanaf vandaag mag je legaal kopen (nog niet afsteken, maar wie houdt zich daar nog aan?)
Tja zolang je malloten hebt die er speciaal naar polen voor rijden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het erger wordt, hier in de wijk hoor je al 1.5 maand elke dag knallen dus ik gok dat het meeste toch illegaal vuurwerk is
Hopelijk worden de regels snel aangescherptTrek eens aan mijn vinger?
Welnee. Er wordt steeds minder verkocht. En afgezien van een keer flink schrikken van een boem valt de overlast wel mee imo.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het erger wordt, hier in de wijk hoor je al 1.5 maand elke dag knallen dus ik gok dat het meeste toch illegaal vuurwerk isZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft op welke plek je woontquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Welnee. Er wordt steeds minder verkocht. En afgezien van een keer flink schrikken van een boem valt de overlast wel mee imo.Hier in de buurt is geen bushokje of prullenbak meer heel over 2 dagen. En meestal gaat het inderdaad goed maar ik zie ook wel eens van die jongens wegrennen die net ergens een vuurwerkbommetje hebben neergelegd, en dan denk ik, je zal daar toch net nietsvermoedend langslopen en dan ontploft zo'n ding tegen je aan of zo.
Ik ga misschien donderdag nog wat op de baan doen. Hopelijk is het daar wat rustiger dan in de stad.
![]()
Ik gok dat er na 20-12 geen gecertificeerde marathons mee gelopen dus als dat klopt eindig ik dit jaar met de 54e gelopen marathontijd door een vrouwhttp://www.hardloopnieuws(...)-hele-marathon?id=63
Nog even de Runnersworld jaarlijst afwachten, kijken wat die zegt.
Volgend jaar als doel top25?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Goed plan.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
Kom O&N hier vieren, nog geen rotjeWij willen volgend jaar toch echt een keer met O&N niet in Nederland zijn. Dat is er dit jaar helaas niet van gekomen.
Overigens valt het (illegale) geknal tot dit jaar heel erg mee. Ik denk dat ik zelfs de 31e nog wel even een rondje door het park ga om jullie oude jaar af te sluiten. Niet de mijne, want ik ben al aan het nieuwe jaar begonnen![]()
![]()
Die snap ik niet, leg eens uit?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:42 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelfs de 31e nog wel even een rondje door het park ga om jullie oude jaar af te sluiten. Niet de mijne, want ik ben al aan het nieuwe jaar begonnenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wheh.. Sorry.. Die tweede naam is trouwens mijn fok-naam. Vakantie en handigheid is geen succes blijkbaar!quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:53 schreef YUR het volgende:
[..]
Je maakt er een zooitje van manMaar ik zal zo eens kijken of ik je toe kan voegen
![]()
Alleen zag ik jou niet lopen. Ik denk voor de tijd al kletsend en sowieso bunkerend na afloop.quote:![]()
![]()
Ik had een berg goede voornemens klaarliggen en ik wou niet wachten tot het officiële nieuwe jaar. Dus ik ben onder andere alweer druk bezig met solliciteren en ook begonnen met lopen. Waarom wachten?quote:![]()
Ah, zoquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:45 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik had een berg goede voornemens klaarliggen en ik wou niet wachten tot het officiële nieuwe jaar. Dus ik ben onder andere alweer druk bezig met solliciteren en ook begonnen met lopen. Waarom wachten?Ik dacht even dat je een andere jaartelling volgde of zo
Goede voornemens geloof ik ook niet in!
Klinkt als een goed voornemen, een andere jaartelling. Is weer eens wat anders. Zolang ik daar maar niet een of andere profeet voor hoef aan te hangen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah, zoIk dacht even dat je een andere jaartelling volgde of zo
Goede voornemens geloof ik ook niet in!
![]()
Mijn jaartelling loopt eigenlijk nog altijd van september tot september.. #eeuwigestudentIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
*boks*quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn jaartelling loopt eigenlijk nog altijd van september tot september.. #eeuwigestudentJa doei.![]()
Zoiets dacht ik alquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:43 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Wheh.. Sorry.. Die tweede naam is trouwens mijn fok-naam. Vakantie en handigheid is geen succes blijkbaar!Je staat er bij!
Ze hebben inderdaad alleen mijn sterke punten vastgelegdquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:44 schreef McTwente het volgende:
[..]
Alleen zag ik jou niet lopen. Ik denk voor de tijd al kletsend en sowieso bunkerend na afloop.F means you're fucked![]()
Maar ik ben dan weer wel uit het interview na afloop geknipt, waarin ik een uitvoerige diepte analyse over de wedstrijd had gemaaktquote:![]()
![]()
![]()
Die 54e plek hou je vast wel, gefeliciteerd alvast, je hebt hem verdiend!quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik gok dat er na 20-12 geen gecertificeerde marathons mee gelopen dus als dat klopt eindig ik dit jaar met de 54e gelopen marathontijd door een vrouwhttp://www.hardloopnieuws(...)-hele-marathon?id=63
Nog even de Runnersworld jaarlijst afwachten, kijken wat die zegt.
Volgend jaar als doel top25?
Top 25 is nog dik 10 minuten eraf, toch? Als je progressie zo doorzet kom je daar zeker in de buurt. En dan door voor de magische 3-uurgrens!
Weet je al waar je komend jaar een M gaat lopen?![]()
Nee, de snelheid deed iedere keer wel raar, maar de afstand werd er niet door beïnvloed, als ik zo de het kaartje kijk. En iedereen die ik sprak had vrijwel dezelfde afwijking.quote:Op dinsdag 29 december 2015 07:20 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar komt die missende afstand niet door het stukjes door de kroeg?
Niet dat dat 300 meter bij elkaar is of zo, maar misschien raakt je GPS dan van slag...
Een 42-er op de 10 lijkt me trouwens zeker haalbaar voor jou, gewoon een keer een "echte" wedstrijd uitzoeken, zonder kroeg doorkomst enzo...
Ik heb me inderdaad al voorgenomen om komend jaar een "echte" 10 KM uit te zoeken voor een sub-42 poging. (Misschien wel de Ekiden in Zwolle)
Nu ik al langere tijd in ieder geval 2x per week kan lopen zonder klachten kan ik ook iets gevarieerder trainen (meer interval en ander snelheidswerk).
Maar nu eerst de Midwintermarathon over 5 weken.![]()
Dankjewel! Jij ook nog met je 9,7 km prquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:41 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Die 54e plek hou je vast wel, gefeliciteerd alvast, je hebt hem verdiend!
Top 25 is nog dik 10 minuten eraf, toch? Als je progressie zo doorzet kom je daar zeker in de buurt. En dan door voor de magische 3-uurgrens!
Weet je al waar je komend jaar een M gaat lopen?Die moet inderdaad volgend jaar maar eens op een mooi 10km parcours verbroken worden.
Ik weet nog niet waar ik een marathon ga lopen, en of het gaat lukken. Ik hoop van wel maar hangt er een beetje vanaf waar ik dan sta qua werk etc. Ooit onder de 3 uur zou wel de ultieme droom zijn ja!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nog maar even een rondje van 11 km gelopen voordat het stadje stinkt naar oliebollen en vuurwerk. Ging best lekker
Nu een schema in elkaar zetten voor de Cpc. Kijken of ik daar de snelheid van Breda minimaal kan evenaren.![]()
Dat zou wel geweldig zijn! Als ik lees hoe serieus je er mee bezig bent verdien je dat ook zeker.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dankjewel! Jij ook nog met je 9,7 km prDie moet inderdaad volgend jaar maar eens op een mooi 10km parcours verbroken worden.
Ik weet nog niet waar ik een marathon ga lopen, en of het gaat lukken. Ik hoop van wel maar hangt er een beetje vanaf waar ik dan sta qua werk etc. Ooit onder de 3 uur zou wel de ultieme droom zijn ja!![]()
Ik moet meer gaan bloggen. Dus dat ga ik ook maar doen. Al is het maar om mijn voortgang wat beter te kunnen meten.
http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=1047Ja doei.![]()
En zo ging het 30 jaar geleden in Overvecht het er ook al aan toe. 1 ding scheelt tegenwoordig zijn er geen telefooncellen meer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft op welke plek je woontHier in de buurt is geen bushokje of prullenbak meer heel over 2 dagen. En meestal gaat het inderdaad goed maar ik zie ook wel eens van die jongens wegrennen die net ergens een vuurwerkbommetje hebben neergelegd, en dan denk ik, je zal daar toch net nietsvermoedend langslopen en dan ontploft zo'n ding tegen je aan of zo.
![]()
Je zakt nog wel 3 plaatsjes denk ik. Spijkenisse is er nog niet in meegenomen en daar hebben 3 Nederlandse dames sneller gelopen die nog niet in de lijst staan. Ik weet niet wat er verder nog niet geupdate is trouwens.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dankjewel! Jij ook nog met je 9,7 km prDie moet inderdaad volgend jaar maar eens op een mooi 10km parcours verbroken worden.
Ik weet nog niet waar ik een marathon ga lopen, en of het gaat lukken. Ik hoop van wel maar hangt er een beetje vanaf waar ik dan sta qua werk etc. Ooit onder de 3 uur zou wel de ultieme droom zijn ja!
Ik sta er ook nog niet bij, bij de mannen. Kom zo rond plaats 130 geloof ik.Wel tevreden mee, misschien over 2 jaar eens een wat sneller parkoers proberen. Nou ja, een parkoers zonder windkracht 6
.
![]()
Ohja, gek dat die er nog niet bij staat want er staat wel een marathon in Pisa van 20-12 bij. Misschien zelf even een mailtje sturen, eerst hadden ze mijn naam verkeerd gespeld dus ik had ook even gemaild en hij reageerde heel snelquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Je zakt nog wel 3 plaatsjes denk ik. Spijkenisse is er nog niet in meegenomen en daar hebben 3 Nederlandse dames sneller gelopen die nog niet in de lijst staan. Ik weet niet wat er verder nog niet geupdate is trouwens.
Ik sta er ook nog niet bij, bij de mannen. Kom zo rond plaats 130 geloof ik.Wel tevreden mee, misschien over 2 jaar eens een wat sneller parkoers proberen. Nou ja, een parkoers zonder windkracht 6
.
Ja, voor jou moet zeker ook een snellere tijd mogelijk zijn! Toch vind ik het wel echt opvallend hoeveel dichter de kwaliteit is bij de mannen bij zo'n ranglijst, bij de mannen zit er 19 minuten tussen plek 1 en plek 50 en bij de vrouwen 47..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zou een mooie plaats zijn LT. Ik vind het echt knap. Sws mensen die marathons lopen, heb ik echt respect voor!
@Moblo,gaat het goed met opbouwen?
Gisteren weer getraind en het ging ietsje beter met de knie dan vorige week. Maar het word zo niet leuk meer. Dat dus ook vanmiddag maar gezegd tegen hem. Het was hem niet duidelijk dat ik precies op 1 aanwijsbare plek die nieuwe pijn had. Dus hij stelde een diagnose (erbij) jawel.. De hardlopersknie. Ik had al een klein beetje een vermoeden. Nu is die bevestigd.. 5 januari mag ik nog 1x rustig meetrainen en daarvoor of daarna( is me even niet duidelijk gemaakt) word besproken wat het schema word. Voorlopig sws geen wedstrijdjes en al helemaal niet met een heuvel erin..![]()
Mijn trainerfysio en ik hebben een doel gesteld en dat is (bijna) pijnvrij hardlopen in 2016.. Ik hoop dat dat lukt. Of iig met een stuk minder pijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door xMissi op 29-12-2015 16:56:16 ]![]()
Wat lekker dat je erna gewoon kan lopenquote:Op dinsdag 29 december 2015 08:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je hebt nu al de juiste mindset.![]()
Het was inderdaad volbloed. Ik heb nooit last van de donatie en heb eigenlijk altijd na het doneren kunnen sporten. Ik doe dan wel rustig aan.
Ik was slecht getraind en nu heb ik het gevoel dat alles gereset is.Ik wilde switchen naar plasma omdat ik er toch wel wat last van had, maar toen kreeg ik 2 vals positieve testuitslagen dus mocht ik helemaal niet meer
. Zou nu wel weer mogen, hmm!
Wb vuurwerk valt het me hier nog reuze mee. Gisteren tijdens m'n 12km niks gezien of gehoord![]()
![]()
Vandaag met man 10km aangetiktNog net ff voor het einde van 2015
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Echt? Hier gaat het de hele dag doorquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat lekker dat je erna gewoon kan lopenIk wilde switchen naar plasma omdat ik er toch wel wat last van had, maar toen kreeg ik 2 vals positieve testuitslagen dus mocht ik helemaal niet meer
. Zou nu wel weer mogen, hmm!
Wb vuurwerk valt het me hier nog reuze mee. Gisteren tijdens m'n 12km niks gezien of gehoordde hele maand al. Van jochies met rotjes en grondbloemetjes overdag tot 's avonds duistere figuren met knallers die onze ruiten laten trillen en waarvan ik dan denk dat we misschien toch een glasverzekering moeten overwegen...
Vandaag dus maar weer (een deel van) een NS wandeling gemaakt, in plaats van te rennen. Met Mr. Guppy dit keer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
een van de voordelen van het leven op een rots in de oceaan, geen vuurwerk.
Vandaag mijn (waarschijnlijk) laatste loopje van het jaar.
En dan, als de plannen uitwerken het nieuwe jaar lekker beginnen met een loopje in "The Takis"
http://www.doc.govt.nz/pa(...)ins-tramping-tracks/'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Verkeerde kant van het waterquote:Op dinsdag 29 december 2015 18:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Echt? Hier gaat het de hele dag doorde hele maand al. Van jochies met rotjes en grondbloemetjes overdag tot 's avonds duistere figuren met knallers die onze ruiten laten trillen en waarvan ik dan denk dat we misschien toch een glasverzekering moeten overwegen...
Vandaag dus maar weer (een deel van) een NS wandeling gemaakt, in plaats van te rennen. Met Mr. Guppy dit keer. Hier vind ik het opvallend rustig dit jaar. Ik woon toch echt in een volksbuurt met veel kinderen die vervelen en slenteren als hobby hebben. Misschien komt het nog. Ik hoop van dit, want ik was wel van plan om deze week nog een stukje te lopen.
![]()
Dit jaar 453,5 km gerend! Wauwie. Ben ik nog best trots op voor mijn eerste hardloopjaarHopelijk worden het er volgend jaar meer
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:29 schreef Vork het volgende:
[..]
Verkeerde kant van het water. Hier vind ik het opvallend rustig dit jaar. Ik woon toch echt in een volksbuurt met veel kinderen die vervelen en slenteren als hobby hebben. Misschien komt het nog. Ik hoop van dit, want ik was wel van plan om deze week nog een stukje te lopen.
![]()
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat is zeker niet verkeerd! De aanhouder wint!quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:32 schreef xMissi het volgende:
Dit jaar 453,5 km gerend! Wauwie. Ben ik nog best trots op voor mijn eerste hardloopjaarHopelijk worden het er volgend jaar meer
Ik heb maar weer eens een bietensmoothie in elkaar geknutseld, ik moet toch ergens vertrouwen vandaan halen om Jip het vuur aan de schenen te leggen
Ik zie juist op FB voorbijkomen dat op 1 jan de inschrijving voor de Ekiden Zwolle opent.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:48 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Nee, de snelheid deed iedere keer wel raar, maar de afstand werd er niet door beïnvloed, als ik zo de het kaartje kijk. En iedereen die ik sprak had vrijwel dezelfde afwijking.
Ik heb me inderdaad al voorgenomen om komend jaar een "echte" 10 KM uit te zoeken voor een sub-42 poging. (Misschien wel de Ekiden in Zwolle)
Nu ik al langere tijd in ieder geval 2x per week kan lopen zonder klachten kan ik ook iets gevarieerder trainen (meer interval en ander snelheidswerk).
Maar nu eerst de Midwintermarathon over 5 weken.
Ik zou graag met een Fok! team in 2016 in Eindhoven willen lopen
Leuk, Ekidens! Maar het vervelende met dat soort dingen is dat je je er maanden van tevoren voor moet opgeven, daar houd ik niet zo van.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik houd mezelf in ieder geval aanbevolen voor die van Zwolle.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
14 km duurloopBijna de hele groep ging er als een dolle vandoor. Heb mijn poot stijfgehouden en samen met iemand anders 6:30 gelopen. En dan stond een stel hijgende herten ons weer op te wachten bij een stoplicht. Faal
Zelf constant doorgelopen. Heerlijk
![]()
Dat was 2015.![]()
Doen we! Allemaal dezelfde shirtjes, niemand die het ziet. Alleen die chip kan effe een lastig dingetje zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zie juist op FB voorbijkomen dat op 1 jan de inschrijving voor de Ekiden Zwolle opent.
Ik zou graag met een Fok! team in 2016 in Eindhoven willen lopen
Ik overweeg toch Zwolle wel weer mee te doen, maar er is één probleem: ik had er vorig jaar zo enthousiast over verteld, dat we nu misschien met een groep collega's gaan meedoen.![]()
Ik kreeg weer mail van de Stationsloop, van Ommen naar Dalfsen in 10EM. Misschien ook wel wat voor jou? Inschrijving loopt op 1 feb van 18:00 (tot 18:15 waarschijnlijk...).quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:29 schreef DeLuna het volgende:
Ik houd mezelf in ieder geval aanbevolen voor die van Zwolle.
De loop zelf is dacht ik op 25 mei. Niks voor LT dus, veel te vroeg inschrijven 😋.![]()
Nice nicequote:Op dinsdag 29 december 2015 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet meer gaan bloggen. Dus dat ga ik ook maar doen. Al is het maar om mijn voortgang wat beter te kunnen meten.
http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=1047![]()
![]()
Ah, klinkt wel leuk. Even zien of dat ook kan, wil namelijk 11 juni de HM in Zwolle lopen en ik loop 17 april ook al de 10 EM in Hoogeveen. Het kan vast maar dan wordt het geen voluit race denk ikquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Ik kreeg weer mail van de Stationsloop, van Ommen naar Dalfsen in 10EM. Misschien ook wel wat voor jou? Inschrijving loopt op 1 feb van 18:00 (tot 18:15 waarschijnlijk...).
De loop zelf is dacht ik op 25 mei. Niks voor LT dus, veel te vroeg inschrijven 😋.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Samen met Zwolle kan, heb ik nu 2 jaar gedaan 😋. En er zijn veel Zwolle-lopers die hem als voorbereiding lopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:29 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ah, klinkt wel leuk. Even zien of dat ook kan, wil namelijk 11 juni de HM in Zwolle lopen en ik loop 17 april ook al de 10 EM in Hoogeveen. Het kan vast maar dan wordt het geen voluit race denk ik
Hij is wel de moeite waard, ook als je hem alleen maar voor de lol loopt.. Deze gaat niet door een kroeg, maar door een molen 😜![]()
Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is nu al mislukt. Ik zou minder wedstrijden gaan lopen.
En Egmond doe ik ook, als het lukt met het startbewijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:08 schreef wyccie het volgende:
Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is nu al mislukt. Ik zou minder wedstrijden gaan lopen.
En Egmond doe ik ook, als het lukt met het startbewijs.Jij bent gek! Maar wel enorm coolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Moblo, mooie blog trouwens! Goed dat je het jaar met zoveel vertrouwen tegemoet gaat.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:08 schreef wyccie het volgende:
En Egmond doe ik ook, als het lukt met het startbewijs.Misschien zien we elkaar in Apeldoorn. Egmond zat ik lang over te dubben, maar aangezien de kinderen dat weekend bij mij zijn komt dat toch niet handig uit denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder: respect! Ben benieuwd wat er de rest van 2016 nog volgt...
Ik zal ook eens weer loopdoelen gaan plannen.![]()
Ah, klinkt leuk, zal er eens over nadenken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:35 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Samen met Zwolle kan, heb ik nu 2 jaar gedaan 😋. En er zijn veel Zwolle-lopers die hem als voorbereiding lopen.
Hij is wel de moeite waard, ook als je hem alleen maar voor de lol loopt.. Deze gaat niet door een kroeg, maar door een molen 😜
Zolang mijn lichaam dit nog allemaal trekt, moet ik het maar gewoon doen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jij bent gek! Maar wel enorm cool
Het lastigst is het vervoer/verblijf van de KvS. OV lukt niet. De auto valt ook af, want 1.5 uur rijden op onbekende wegen vind ik niet prettig en een redelijke kans dat ik na een trail niet meer kan autorijden.![]()
Daarom dus maar een B&B in Maastricht gereserveerd. Hopelijk hoef ik die zaterdag niet te werken, dan wordt het een dagje Maastricht. In het ergste geval moet ik die zondag werken en kan ik alles annuleren.![]()
Happy birthday Quoi!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga later vandaag mijn laatste rondje van dit jaar lopen. Minimaal 2 km om de 1500 vol te maken. Misschien blijft het ook daarbij, want ik loop al paar weken met een kleine blessure te kwakkelen.
Nu![]()
![]()
Gefeliciteerd Quoi! Fijne dag.
@Steffelonio,succes met je rondje. En hoop dat het mee valt met je kleine blessure. Sterkte.
Oh en ik heb nog geen lijst gemaakt met wedstrijdjes. Ik moet eerst een schema daarvan maken en dan moet de fysio ze goedkeuren...Dan pas mag ik inschrijven. Maar ik heb er al wel een paar in mijn hoofd die ik wil doen
![]()
![]()
Gefeliciteerd mevrouw Q!
En ik heb zojuist m'n challenge gehaaaaaald! Net 9km gelopen. Uit bed, aangekleed en gaan lopen. Zonder te eten of drinken, hell, zelfs zonder naar de wc te zijn geweest.![]()
![]()
Gefeliciteerd Quoi!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Over funruns gesproken:
Winnaar klompenrace Rouveen had nooit eerder op klompen gelopen
Typisch een berichtje dat ik normaal meteen weer vergeet, totdat ik die tijd zag: 6:37 over 2 kilometer! Op klompen!![]()
![]()
Omg, dan breek je toch je enkels?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:10 schreef indepoeier het volgende:
Over funruns gesproken:
Typisch een berichtje dat ik normaal meteen weer vergeet, totdat ik die tijd zag: 6:37 over 2 kilometer! Op klompen!Hoe hard die voorfietser in dat filmpje moet fietsen ook haha!
Netjes!quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:32 schreef xMissi het volgende:
Ja doei.![]()
Prachtig loopweer voor de laatste training van 2015 zo! Alhoewel, training, klein stukje loslopen that is.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Haha dit is echt de beste column tot nu toe!quote:Op woensdag 30 december 2015 09:46 schreef Quoi het volgende:
Ah, dank allen![]()
Kadootje voor julliehttp://www.prorun.nl/borntorun/columns/oliebollenseizoen/
Weer leuk om te lezen. Ik krijg bijna zin om ook eens een cross te doen. Bijna.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:46 schreef Quoi het volgende:
Ah, dank allen![]()
Van harte gefeliciteerd! Blijf lopen, posten en columns schrijven!![]()
Echt he!quote:Op woensdag 30 december 2015 09:10 schreef indepoeier het volgende:
Over funruns gesproken:
Typisch een berichtje dat ik normaal meteen weer vergeet, totdat ik die tijd zag: 6:37 over 2 kilometer! Op klompen!
Gefeliciteerd! En geweldige columnquote:Op woensdag 30 december 2015 09:46 schreef Quoi het volgende:
Ah, dank allen![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 december 2015 09:46 schreef Quoi het volgende:
Ah, dank allen![]()
![]()
Leuk stuk weer, ik moet toch ook maar eens een echte cross lopen. Nooit gedaan eerlijk gezegd.![]()
![]()
Leuk stukje jarige Quoivan harte, en herkenbaar. Bij rondje 2 denk je 'waarom' en als je over de finish komt baal je dat het alweer voorbij is.
@LT naar de top 25 is een tempo verschil van 14 seconden op de kmAmbitieus, maar misschien wel te doen.
Hier hoop ik op ~8-10 seconden verschil in wedstrijdtempo in 2016, dat was dit jaar ~18-22 zo een sprong zal ik komend jaar waarschijnlijk niet maken.Trek eens aan mijn vinger?
Ja ach we zien wel, je kunt toch niet afdwingen sneller vooruitgang te boeken dan wat je lichaam dicteertquote:Op woensdag 30 december 2015 11:06 schreef CaLeX het volgende:
Leuk stukje jarige Quoivan harte, en herkenbaar. Bij rondje 2 denk je 'waarom' en als je over de finish komt baal je dat het alweer voorbij is.
@LT naar de top 25 is een tempo verschil van 14 seconden op de kmAmbitieus, maar misschien wel te doen.
Hier hoop ik op ~8-10 seconden verschil in wedstrijdtempo in 2016, dat was dit jaar ~18-22 zo een sprong zal ik komend jaar waarschijnlijk niet maken.En je weet ook niet hoe die lijst zich volgend jaar verhoudt, dit jaar hebben er maar weinig van de top atletes een marathon gelopen. Maakt ook niet uit, alle PR verbeteringen zijn mooi meegenomen
Maar ik heb wel het idee dat er nog genoeg verbetering te halen is hoor.. de 41er op de 10km cross even tussendoor een paar weken geleden geeft wat dat betreft ook wel vertrouwen.
Ik wil nog iets leuks/bijzonders maken van de laatste 2015 training.. een nieuwe route of zo.. Maar ik kan nog niet bedenken wat.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maak een 2015 in je stratenpatroonquote:Op woensdag 30 december 2015 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil nog iets leuks/bijzonders maken van de laatste 2015 training.. een nieuwe route of zo.. Maar ik kan nog niet bedenken wat.
Ja doei.![]()
Hmm met mijn routeskills is een oliebol denk ik het hoogst haalbarequote:Op woensdag 30 december 2015 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maak een 2015 in je stratenpatroonAlhoewel mijn vriend wel steeds zegt dat ik 'de piemel' nog beter zou kunnen tekenen dan hij nu is
klopt, mijn doelen zijn dan voornamelijk in trainingsomvang te vinden. En plezierquote:Op woensdag 30 december 2015 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ach we zien wel, je kunt toch niet afdwingen sneller vooruitgang te boeken dan wat je lichaam dicteertEn je weet ook niet hoe die lijst zich volgend jaar verhoudt, dit jaar hebben er maar weinig van de top atletes een marathon gelopen. Maakt ook niet uit, alle PR verbeteringen zijn mooi meegenomen
Maar ik heb wel het idee dat er nog genoeg verbetering te halen is hoor.. de 41er op de 10km cross even tussendoor een paar weken geleden geeft wat dat betreft ook wel vertrouwen.
dan komt de rest vanzelf
Stelletje ongelooflijke debielen![]()
quote:Leuker kunnen we het niet maken, duurder wel: Funrun van 5 kilometer voor 39 euro
Dat hardlopen populair is, ontgaat niemand meer tegenwoordig. De afgelopen jaren hebben we een enorme groei gezien in het aantal lopers. Dit maakte ook dat tal van nieuwe evenementen als paddestoelen uit de grond rezen. Niet alleen de traditionele wedstrijdorganisaties breiden uit, ook andere evenementenbureaus ontdekten de commerciële mogelijkheden van het hardlopen. Het inschrijfgeld liegt er daardoor soms niet om.
Neem bijvoorbeeld de eerste editie van de Amsterdam Light Run. Een funrun van 5 kilometer door de binnenstad van Amsterdam waarbij je langs een aantal lichtkunstwerken van het Amsterdam Light Festival loopt. Kosten? 39 euro!
En wat krijg je voor dat geld? Een startnummer. En verder? In ieder geval geen tijdregistratie, geen shirt, medaille of andere herinnering, geen kleedgelegenheid en het lijkt er op dat er ook niets te drinken is na afloop. Althans, niet voorzien door de organisatie, want ‘er zijn verschillende horecagelegenheden in de Beurs van Berlage waar je iets te eten of drinken kunt kopen!’, zo laat men weten. En je eigen water of sportdrank meenemen is ook al niet de bedoeling, zo meldt de organisatie nadrukkelijk. Wat is er dan wel, vraag je je langzaam af? Nou, je kunt in ieder geval een kluisje huren en na afloop is er een afterparty. Wat die afterparty precies inhoudt is niet duidelijk en consumpties moet je in ieder geval zelf kopen.
Zelfs een dorpsloopje dat georganiseerd wordt door de lokale voetbalvereniging kent betere voorzieningen. En dat terwijl je daar slechts een paar euro betaalt om mee te doen. Maar ook in vergelijking tot grote en goed georganiseerde lopen is het inschrijfgeld belachelijk hoog. Neem de Zevenheuvelennacht bijvoorbeeld. Deze avondloop door een mooi verlicht Nijmegen kost slechts 14,50 euro. En dat is inclusief tijdregistratie, medaille en sportdrank onderweg en na de finish. Ook LeChampion, organisator van onder andere de Dam tot Damloop en de Amsterdam Marathon, laat zien dat het anders kan. Zij organiseerden deze week de Amsterdam Light Walk langs diezelfde lichtkunstwerken. Zij vroegen 16 euro inschrijfgeld, dat is inclusief verzorging en een speciale herinnering wel te verstaan.
Het lichtfestival zelf is overigens gratis. De kunstwerken zijn door iedereen te bekijken. Dus wat let je, trommel een paar vrienden op en loop zelf die route door de binnenstad. Voor 39 euro per persoon kun je daarna ook zelf een hele leuke afterparty organiseren.
(van losseveter.nl)F means you're fucked![]()
Oeps, gesnapt
Als ik het parcours zo zie, vraag ik me echt af hoe ze dat gaan doen met het verkeer... aangezien ze waarschijnlijk geen verkeersregelaars inzetten.....
http://www.amsterdamlightrun.nl/parcours/Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik zou het al fijn vinden als ik vanavond zou kunnen lopen zonder bestookt te worden.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil nog iets leuks/bijzonders maken van de laatste 2015 training.. een nieuwe route of zo.. Maar ik kan nog niet bedenken wat.
Nieuwe route doe ik maar even niet. Heb ik eerder gedaan, liep ik in het pikkedonker; er stond geen straatverlichting op het fietspad waar ik liep, waar ik dat wel verwacht had...
Q, toffe column, as usual.
Ik ben klaar met hardlopen voor dit jaar. Ben meer dan tevreden, uiteindelijk toch 500km gehaald. Vooral als je bedenkt dat ik van januari t/m juli totaal 167km heb gelopen, is dat best ok. En m'n verste afstand ooit gelopen dit jaar, 15km.
Oh en ik ben 7.5 kg afgevallen tussen augustus en nu. Niet gek!
Na m'n vroege ochtendloopje nog met mini wezen zwemmen en nu ga ik effe gestrekt.
![]()
Goed bezig GotC!
Geen idee wat ik heb gelopen, ik ga 't ook niet opzoeken! Enige dat ik weet is dat ik 2015 wil vergeten, 2016 verstandig en vol goede moed in ga om weer op sterkte te komen, en hopelijk sterker en sneller terug. Straks mag ik weer hardlopen. 8x1 denk ik dat ik ga proberen, op hobbeltempo uiteraard. Het voelde goed na maandag
Ja doei.![]()
Mijn doel was 600 km dit jaar. Lange tijd lag ik keurig op schema, maar misschien was dat voor een vol hardloopjaar en mijn blessuregevoeligheid nog net iets teveel gevraagd. Maar ondanks de mindere maanden januari en oktober en stilstand in november en december ben ik toch nog op 470 km uitgekomen. Ik denk dat ik daar tevreden mee mag zijn. Ik hoop dat ik het komend jaar wel wat meer kilometers kan maken, maar belangrijker is dat ze pijnvrij zijn, dat ik plezier beleef en voldoening haal uit die kilometers. Liever 200 leuke, dan 800 km kwakkelen. Ik weet nog niet of ik mijn doel wel in afstand wil en moet gaan benoemen, maar ik verwacht dat 600 voor het komend jaar reëel, haalbaar en verstandig moet zijn.![]()
Laatste loopje van het jaar gedaan. Half uurtje interval.. Ik weet dat het goed voor je is, maar wat heb ik daar toch een hekel aan gekregen! Terwijl een jaar terug dat mijn favoriete trainingsvorm was geh.![]()
Ik heb m'n challenge van 700km ook niet gehaald. Naar alle waarschijnlijkheid blijf ik steken op 591km. Nou ja, ook prima. Volgend jaar nieuwe kansen![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jouw doel voor de komende tijd is toch veel belangrijker dan een suf jaardoel! Ik hoop echt dat je dit door kan zetten en pijnvrij of met acceptabele pijn weer kan gaan lopenquote:Op woensdag 30 december 2015 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
Goed bezig GotC!
Geen idee wat ik heb gelopen, ik ga 't ook niet opzoeken! Enige dat ik weet is dat ik 2015 wil vergeten, 2016 verstandig en vol goede moed in ga om weer op sterkte te komen, en hopelijk sterker en sneller terug. Straks mag ik weer hardlopen. 8x1 denk ik dat ik ga proberen, op hobbeltempo uiteraard. Het voelde goed na maandag. En hoppa, straks weer effe lekker hobbelen. Hobbeltempo
.
![]()
Lekker al die eindejaarsbeschouwingen. Ik ga morgen nog proberen een Strava-segment te hunten, daar moet ik zeker tweede kunnen worden, maar misschien kan ik op de valreep het CR nog pakken, dan sluit ik het jaar af met 3 CR's. Dat had ik eerder niet verwacht.
Voor mij is 2015 absoluut het beste loopjaar ooit geweest, ben blij dat ik me eindelijk die marathon in heb laten lullen, het zal zeker niet mijn laatste zijn geweest.Life is what you make it.![]()
Ik heb mijn jaardoel niet gehaald. Maar dat is omdat ik geen jaardoel had gesteldEn dat bevalt prima, dus voor komend jaar doe ik dat ook weer niet.
Ondanks mooie loopjes voelt 2015 als een waardeloos loopjaar met een paar leuke momenten.F means you're fucked![]()
Ik doe mee met geen doelen stellen. Althans, niet publiekelijkquote:Op woensdag 30 december 2015 12:26 schreef YUR het volgende:
Ik heb mijn jaardoel niet gehaald. Maar dat is omdat ik geen jaardoel had gesteldEn dat bevalt prima, dus voor komend jaar doe ik dat ook weer niet.
Ondanks mooie loopjes voelt 2015 als een waardeloos loopjaar met een paar leuke momenten.
Gister kwam ik langs Tropicana, dat van binnen mooi verlicht was. Wat mij betreft verbonden aan een van de leuke loopmomenten in 2015: De Alternatieve Bruggenloop![]()
![]()
Ik houd alleen wel van cijfertjes, normaal. Jaardoel stellen vind ik ook leuk, al had ik dat uiteraard voor dit jaar niet gedaan.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Jouw doel voor de komende tijd is toch veel belangrijker dan een suf jaardoel! Ik hoop echt dat je dit door kan zetten en pijnvrij of met acceptabele pijn weer kan gaan lopen. En hoppa, straks weer effe lekker hobbelen. Hobbeltempo
.
Dus. 2016 ook niet. Alleen een algemeen doel![]()
Ik mis het zo![]()
Ja doei.![]()
Ik ga voor volgend jaar geen doel stellen. Ik vond het leuk om 'm dit jaar te halen, maar het boeit me de rest van het jaar niet genoeg.
M'n mooiste hardloopmomenten waren de 5k met Yur en mini, de 10k bij de Vredesloop ('Willem') en ook wel een klein beetje 7^^.![]()
Jij hebt ook zo verschrikkelijk goed gelopen dit jaarquote:Op woensdag 30 december 2015 12:31 schreef GotC het volgende:
Ik ga voor volgend jaar geen doel stellen. Ik vond het leuk om 'm dit jaar te halen, maar het boeit me de rest van het jaar niet genoeg.
M'n mooiste hardloopmomenten waren de 5k met Yur en mini, de 10k bij de Vredesloop ('Willem') en ook wel een klein beetje 7^^.Petje af, wil ik zeggen, maar ik zie alleen maar dat petje op op foto's
Dus: petje op!
![]()
Ergo je doel ruim behaald dusquote:Op woensdag 30 december 2015 12:26 schreef YUR het volgende:
Ik heb mijn jaardoel niet gehaald. Maar dat is omdat ik geen jaardoel had gesteld![]()
Hier juist veel doelen (ook wel uitlopende), maar die zijn allemaal ondergeschikt aan het hoofddoel (met plezier en blessure vrij lopen)Trek eens aan mijn vinger?
Aw thanks!quote:Op woensdag 30 december 2015 12:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jij hebt ook zo verschrikkelijk goed gelopen dit jaarPetje af, wil ik zeggen, maar ik zie alleen maar dat petje op op foto's
Dus: petje op!
![]()
En ik vind het ook knap wat jij op hardloopgebied dit jaar hebt bereikt. Vol gegaan voor de max 15km, PR op de 10km aangescherpt en een blog bij Prorun![]()
![]()
Ik maak morgen een kort jaaroverzichtje denk ik (of misschien op 1 januari als het qua tijd niet meer lukt). Eerst nog me laten vernederen door een aantal hele snelle dames en het zand en mijn besluit om mee te doen vervloeken
Dit!quote:Op woensdag 30 december 2015 12:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Aw thanks!![]()
En ik vind het ook knap wat jij op hardloopgebied dit jaar hebt bereikt. Vol gegaan voor de max 15km, PR op de 10km aangescherpt en een blog bij Prorun
Ja doei.![]()
ThanksIk ben het meest trots op de Hoge Veluwe Loop (54 minuten!
)
2016 weer lekker door op die manier![]()
![]()
Gefeliciteerd Quoi!
Had dit jaar ook geen doel, gewoon blijven lopenJa voor het eerst boven de 10 km lopen en dat is gelukt
Nu op naar de puinduinen en HM! Hopen dat het niet weer zo warm is met de CPC, sinds ik mee doe met de CPC is het alleen maar warmer als normaal.![]()
![]()
Niet gaan klagen als het hagelt of sneeuwt dan he?quote:Op woensdag 30 december 2015 13:31 schreef dapluiz het volgende:
Gefeliciteerd Quoi!
Had dit jaar ook geen doel, gewoon blijven lopenJa voor het eerst boven de 10 km lopen en dat is gelukt
Nu op naar de puinduinen en HM! Hopen dat het niet weer zo warm is met de CPC, sinds ik mee doe met de CPC is het alleen maar warmer als normaal.
Mijn maatje voor de strandmarathon heeft zojuist verteld dat ie helaas af moet haken. Dat vind ik wel jammer...maar dat maakt de (mentale) training misschien alleen maar beter
Ik had mezelf geen kilometerdoelen gesteld. Dat doe ik nooit. Ik had wel in het najaar een HM onder 1:40 willen lopen maar dat is er helaas door schouderleed niet van gekomen. Desondanks was het toch een leuk hardloopjaar met als hoogtepunten qua hardloopplezier voor mij de UHT in beide richtingen, de Stevensloop met een nieuw HM PR, hardlopen met 10-15% helling in de Italiaanse Alpen en de eerste 15km van mijn wederhelft. En helemaal bovenaan staat toch wel de Marathon over de Via Belgica, die te lang was, te warm en gelopen met een zeer pijnlijke en, wat ik toen nog niet wist, gebroken schouder.
Doelen voor 2016:
- hardloopconditie weer opbouwen
- M van Stockholm
- Sneller worden dan Jero
Als ik twee van de drie doelen haal ben ik tevreden![]()
![]()
Zo, dat was de laatste training van 2015! https://www.strava.com/activities/459318241
Versnellen wanneer ik zin had, links of rechts wanneer ik zin had, en zo zigzaggend hopende nog een procentje extra te pakken voor city strides.. Maar helaas blijf ik steken op 8%![]()
Voelde wel lekker though!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh ja, doelen voor volgend jaar!
-1 HM uitlopen
-5km < 30 minuten
Verder niks. Heel blijven enzo is een gegeven![]()
![]()
Half, wilde niet voor een 100% trailschoen gaan en deze kwam er mooi tussenin zei de mevrouw van de run2day. Voor de loopjes waar je zowel asfalt als offroad gaat.quote:Trek eens aan mijn vinger?
Gefeliciteerd Quoi!
Ik ga mijn jaar doel absoluut niet halen, dat had ik gezet op 1000 km, maar heb nogal wat motivatiedipjes gehad dit jaar. Kom ergens tussen de 850 en 900 uit.
Als beloning voor mijn running streak (okee, morgen nog, maar ik had nu tijd) nieuwe oordopjes gekocht die beloven niet uit te vallen en geen pijn te veroorzaken. Ben benieuwd, geluid is iig prima, zeker gezien het feit dat ze maar twintig euro kosten.![]()
Yurbuds?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Quoi!
Ik ga mijn jaar doel absoluut niet halen, dat had ik gezet op 1000 km, maar heb nogal wat motivatiedipjes gehad dit jaar. Kom ergens tussen de 850 en 900 uit.
Als beloning voor mijn running streak (okee, morgen nog, maar ik had nu tijd) nieuwe oordopjes gekocht die beloven niet uit te vallen en geen pijn te veroorzaken. Ben benieuwd, geluid is iig prima, zeker gezien het feit dat ze maar twintig euro kosten.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja bij mij doen ze ook alles niet wat ze wel beloven; uitvallen, pijn doen en snel kabelbreuk hebben.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Vreselijke dingenSerieus. Alleen de naam is tof.
Ik ga pas hardlopen als het donker is
dan zien ze me niet maar stukjes van een minuut lopen![]()
Ja doei.![]()
Oh kabelbreuk is helemaal irritant, daar heb ik geen last van. Maar dat uitvallen en pijn doen..quote:Op woensdag 30 december 2015 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja bij mij doen ze ook alles niet wat ze wel beloven; uitvallen, pijn doen en snel kabelbreuk hebben..
![]()
Die inderdaad. Ik vind ze vooralsnog wel lekker zitten, uitvallen zal ik waarschijnlijk pas echt wat over kunnen zeggen als ik er mee heb gelopen.![]()
Echt? Nergens voor nodig.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga pas hardlopen als het donker is
dan zien ze me niet maar stukjes van een minuut lopen![]()
De mening van degenen die niet lopen boeit in ieder geval niet, en degenen die wel lopen kunnen niet anders dan veel respect hebben voor je doorzettingsvermogen (als ze je verhaal kennen). Dus gewoon op die momenten lopen die je zelf het fijnste vindt. En ik vind zelf overdag 10x fijner dan in het donker.![]()
Oh, normaal doe ik 't ook wel hoor, maar ik vind het voor mezelf al confronterend genoeg dat ik nu weer zo begin. En ik vind 't wel lekker rustig ook!quote:Op woensdag 30 december 2015 15:23 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Echt? Nergens voor nodig.
De mening van degenen die niet lopen boeit in ieder geval niet, en degenen die wel lopen kunnen niet anders dan veel respect hebben voor je doorzettingsvermogen (als ze je verhaal kennen). Dus gewoon op die momenten lopen die je zelf het fijnste vindt. En ik vind zelf overdag 10x fijner dan in het donker.Ja doei.![]()
Aha, bewuste positieve keuze dus. Prima.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, normaal doe ik 't ook wel hoor, maar ik vind het voor mezelf al confronterend genoeg dat ik nu weer zo begin. En ik vind 't wel lekker rustig ook!![]()
Uiteraard boeit 't me verder niet zoveel wat anderen denken van mijn hardloopefforts, dat boeit me al bijna 8 jaar niet![]()
Maar het is wel lekker rustig zo 's avonds, ookal kom ik wrsch niet verder dan 2km
Ja doei.![]()
Vanavond mijn laatste training van een hardloopjaar waar ik met gemengde gevoelens op tergkijk. Aan de ene kant was het een geweldig jaar met PR's op de 3000m, 5000m, 10km, 15km en HM, een paar wedstrijden gewonnen en daarnaast een aantal andere goede klasseringen. Verder voor mij een record aantal km's gelopen (>3100).
Maar in wat de belangrijkste wedstrijd van het jaar moest worden, kwam er een DNF door een hamstringblessure. Het gaat te ver om te zeggen dat het jaar daardoor mislukt is, maar het is we een enorme smet.
Doel voor volgend jaar mag dan ook duidelijk zijn: heel blijven en dan eindelijk die marathon gaan lopen.![]()
Welke heb je gekocht? Ik moet eigenlijk ook nieuwequote:Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Quoi!
Als beloning voor mijn running streak (okee, morgen nog, maar ik had nu tijd) nieuwe oordopjes gekocht die beloven niet uit te vallen en geen pijn te veroorzaken. Ben benieuwd, geluid is iig prima, zeker gezien het feit dat ze maar twintig euro kosten.
Oh, wacht, er was nog een paginaYURbuds dus
Maar jij kunt inderdaad vooral erg trots zijn. Heb als ik meelas met bewondering je posts en prestaties gelezen!quote:Op woensdag 30 december 2015 15:42 schreef Mr.B. het volgende:
Vanavond mijn laatste training van een hardloopjaar waar ik met gemengde gevoelens op tergkijk. Aan de ene kant was het een geweldig jaar met PR's op de 3000m, 5000m, 10km, 15km en HM, een paar wedstrijden gewonnen en daarnaast een aantal andere goede klasseringen. Verder voor mij een record aantal km's gelopen (>3100).
Maar in wat de belangrijkste wedstrijd van het jaar moest worden, kwam er een DNF door een hamstringblessure. Het gaat te ver om te zeggen dat het jaar daardoor mislukt is, maar het is we een enorme smet.
Doel voor volgend jaar mag dan ook duidelijk zijn: heel blijven en dan eindelijk die marathon gaan lopen.
Ja doei.![]()
Gelukkig overheerst inderdaad de trots op de rest. En zo blijft er tenminste nog iets over voor 2016quote:Op woensdag 30 december 2015 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar jij kunt inderdaad vooral erg trots zijn. Heb als ik meelas met bewondering je posts en prestaties gelezen!![]()
Jij loopt even in een jaar waar ik 4 jaar mee bezig zou zijnquote:Op woensdag 30 december 2015 16:03 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Gelukkig overheerst inderdaad de trots op de rest. En zo blijft er tenminste nog iets over voor 2016
Je mag die van mij hebben als je ze perse wil proberen. Ze hebben wel verschillende maten maar maakte voor mij iig geen fluit uit.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Welke heb je gekocht? Ik moet eigenlijk ook nieuwe
Oh, wacht, er was nog een paginaYURbuds dus
![]()
Mooi zo! zoveel mogelijk genieten van "ik loop weer" en negeer dat stemmetje "dit was wel een erg klein peststukje"quote:Op woensdag 30 december 2015 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Uiteraard boeit 't me verder niet zoveel wat anderen denken van mijn hardloopefforts, dat boeit me al bijna 8 jaar niet![]()
Maar het is wel lekker rustig zo 's avonds, ookal kom ik wrsch niet verder dan 2km
Wat bij mij ook hielp was dat mijn horloge voor dood in een la lag.
Kan je ook niet steeds je vorderingen controleren![]()
![]()
Ik moet m'n horloge wel meenemen voor de piepjesmaar ik ben al tijden geleden gestopt met 't inladen van de loopjes
dat doe ik wel weer in 2017 ofzo
Ja doei.![]()
2016 wordt jouw jaar en die ultra's en dergelijke komen zeker nog wel!quote:Op woensdag 30 december 2015 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet m'n horloge wel meenemen voor de piepjesmaar ik ben al tijden geleden gestopt met 't inladen van de loopjes
dat doe ik wel weer in 2017 ofzo
![]()
![]()
![]()
Dat vind ik een mooi idee ja, daar ga ik dan ook voor.
Wat wel heel frustrerend is dat ik nu zo tijdens die stukjes echt helemaal niets voel conditiegewijs. Echt, het is puur puur puur dat wennen voor de rug/aftasten, maar m'n hartslag doet geen flikker
Ja doei.![]()
Op zich is dat ook weer een goed teken, betekent dat je hardloopconditie er gewoon nog helemaal is! Als je dat kunt vasthouden met alternatieve trainingen dan is het puur een kwestie van spieren laten wennen en kun je weer snel naar wat je gewend was!quote:Op woensdag 30 december 2015 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
Dat vind ik een mooi idee ja, daar ga ik dan ook voor.
Wat wel heel frustrerend is dat ik nu zo tijdens die stukjes echt helemaal niets voel conditiegewijs. Echt, het is puur puur puur dat wennen voor de rug/aftasten, maar m'n hartslag doet geen flikkerIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
True. Heb me net in het zweet gewerkt met een lading core-oefeningen uit de Trail Running Magazine (die overeenkomen/overlap hebben met wat ik van de fysio moet doen), en ga zo maar eens even naar buitenquote:Op woensdag 30 december 2015 18:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Op zich is dat ook weer een goed teken, betekent dat je hardloopconditie er gewoon nog helemaal is! Als je dat kunt vasthouden met alternatieve trainingen dan is het puur een kwestie van spieren laten wennen en kun je weer snel naar wat je gewend was!
Ja doei.![]()
En waar ik de laatste weken (of eigenlijk het laatste jaar) echt heel slecht tegen kan zijn FB posts van hardloopclubgenoten die lopen te zeiken over hardlopen, alsof het iets is wat ze MOETEN doen. Heb er een paar die alleen maar zeiken zeiken zeiken. Dit was niet goed, dat niet, dit niet, kater dit, kater dat, niet snel, niet ver, niet dit, niet dat. En dat zijn niet de mensen bij wie wel eens een loopje niet gaat zoals 't gewenst zou zijn, want dat kan natuurlijk altijd.
En het enige wat ik wil doen is capslock aanzetten en zeggen 'JE HOEFT GODVERDOMME NIET TE LOPEN'
/rant #feelingsorryformyself
Ja doei.![]()
En ik maar denken dat die Hollanders degene zijn die lopen te zeilen op dit dat alles.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
En waar ik de laatste weken (of eigenlijk het laatste jaar) echt heel slecht tegen kan zijn FB posts van hardloopclubgenoten die lopen te zeiken over hardlopen, alsof het iets is wat ze MOETEN doen. Heb er een paar die alleen maar zeiken zeiken zeiken. Dit was niet goed, dat niet, dit niet, kater dit, kater dat, niet snel, niet ver, niet dit, niet dat. En dat zijn niet de mensen bij wie wel eens een loopje niet gaat zoals 't gewenst zou zijn, want dat kan natuurlijk altijd.
En het enige wat ik wil doen is capslock aanzetten en zeggen 'JE HOEFT GODVERDOMME NIET TE LOPEN'
/rant #feelingsorryformyself![]()
Vanmiddag ook mijn laatste loopje van 2015 gedaan. Had het bij vlagen wel zwaar, maar op lagere tempo leek het wel bijna vanzelf te gaan. In totaal 880km gelopen, met dat aantal naast het voetballen ben ik wel redelijk tevreden.
Qua tijden is het echt een goed jaar geweest. In wedstrijden 5km, 10k en HM-pr verbetert, maar hoogtepunt was natuurlijk mijn eerste marathon die ik onder de gewenste 4,5 uur liep. Merk vooral laatste half jaar dat ik veel gespierder wordt, ben zelfs bang als ik zo doorga straks nog lichte sixpack te krijgen.
Heb voor 2016 meerdere doelen, maar kan nog moeilijk inschatten wat er mogelijk is:
5km in 20 min. (nu 21:36)
10km in 45 min. (nu 47:40)
Halve marathon in 1:45 (nu 1:51:59)
Marathontijd verbeteren (nu 4:26:26)![]()
And thus endeth 2105, running-wise
Net geen 2700 km gelopen (op 10 km na), waarvan 450 "wedstrijd-kilometers", verdeeld over 21 wedstrijden.
Geen afstand-challenges gehaald, omdat ik die geen had
Wel de wedstrijden kunnen lopen die ik wilde lopen, en aardig wat PR's kunnen lopen. Kortom: vollop genoten van een topjaar
Als ik voor 2016 al een doel heb is dat 10 km
Oftewel: 10.000 hoogtemeters.
Voor de rest wordt het gewoon weer genieten van het lopen en de plekken waar het me gaat brengen
Mooie jaaroverzichten allemaal! Hopen dat 2016 voor iedereen een topjaar wordt!![]()
Ook een klein overzichtje gemaakt voor mezelf vooral.![]()
http://naturailrunner.blo(...)rugblik-op-2015.html![]()
Wordt het niet gewoon tijd voorquote:Op woensdag 30 december 2015 19:09 schreef Jero_nimo het volgende:
Mooie jaaroverzichten allemaal! Hopen dat 2016 voor iedereen een topjaar wordt!![]()
Ook een klein overzichtje gemaakt voor mezelf vooral.![]()
http://naturailrunner.blo(...)rugblik-op-2015.html
www.jeroenvink.nl ?oh, die bestaat al
_! Nou ja, .com, of met een streepje
Ja doei.![]()
En dat WK, dat ga je gewoon redden.
En vergeet niet FOK! te bedanken omdat wij je 'ontdekt' hebben, gaarne![]()
Ja doei.![]()
Haha, dat wordt nog wel erg lastig hoorquote:Op woensdag 30 december 2015 19:15 schreef motorbloempje het volgende:
Mannen van Team Salomon gaan waarschijnlijk ook al
Wordt sowieso een mooie trail natuurlijk! Zal Fok! wel een paar keer uitschelden waarom ik me ook alweer zo moet uitsloven voor jullie.
![]()
Mocht je trouwens wat hulp nodig hebben bij 't opzetten van zo'n website met bijvoorbeeld een wordpress als je dat wilt, dan moet je maar 'n gil geven![]()
Je kunt ook al je oude blogspot dingen bijvoorbeeld zonder al te veel moeite overhevelen zodat je die niet kwijt bent.Ja doei.![]()
Is het huidige format zo ontzettend slecht dan?quote:Op woensdag 30 december 2015 19:29 schreef motorbloempje het volgende:
Mocht je trouwens wat hulp nodig hebben bij 't opzetten van zo'n website met bijvoorbeeld een wordpress als je dat wilt, dan moet je maar 'n gil geven![]()
Je kunt ook al je oude blogspot dingen bijvoorbeeld zonder al te veel moeite overhevelen zodat je die niet kwijt bent.![]()
![]()
Met je huidige status als elite renner en team-renner kun je wel af met een iets professioneler website opzet + adresquote:Op woensdag 30 december 2015 19:32 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Is het huidige format zo ontzettend slecht dan?vind ik
Ja doei.![]()
Oh gaan we bezig met doelen voor 2016? Daar heb ik er ook nog wel een paar van:
1200 KM hardlopen (regelmaat. regelmaat. regelmaat.)
Halve Marathon <1:45:00
10KM PR < 45
10EM PR < 1:15:00
5KM < 21:30
Midwinter Marathon 10EM
Halve Marathon Enschede
Zevenheuvelenloop
Posbankloop
Bridge to Bridge Arnhem
Drukdrukdruk. Midwintermarathon moet ik nog maar even zien. De laatste maand niet echt kunnen trainen door motivatieproblemen en drukte met andere dingen.
Wel weer zin in het volgende hardloopjaar!Morgen nog wel het laatste rondje van 2015 lopen!!
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||![]()
Heee leuke jaarverslagjes!!!
Prestaties van formaat vind ik in ieder geval de 54 van quoi, de gewonnen wedstrijden van jero, en het doorzettingsvermogen van moblo en van xmissi.
Oh en de 3.14 van LT natuurlijk, DeLuna die vanaf t begin zoeftijden loopt, mega comeback van GotC, de marcothons van gogo en Swets, de verbeten kop van mossel in Rotterdam, YUR die ondanks altijd geblesseerd gewoon ff de eiger liep, 4 marathons van Semtex, en mr.B die sowieso gewoon snel is.
Eigenlijk iedereen eigenlijk dus (dus ook iedereen die ik vergeten ben te noemen)
Voor mezelf ben ik t trotst op mijn best wel nette tijd op de meijendelloop en het uitlopen van die klote HM in Breda ondanks dat ik liever in een hoekje was gaan huilenEn ik zou iets willen zeggen over heel blijven, maar net deed mn knie weer pijn
(hopelijk gewoon een pesthumeur ofzo).
Oh en ik heb net een zelf uitgezet rondje in Leicester gelopen. Daar ben ik ook trots op, want ik verdwaal zo makkelijk dat ik eigenlijk niet durfde![]()
Totaal staat op 1342 km nu, ruim boven mijn doel dus! Plan was om morgen een heuveltraining van 3-4 km te doen (ik logeer bovenop een heuvel), maar vanwege kniemans moet ik daar nog even heel ernstig over nadenken.
Doelen voor 2016:
1500 km
HM sub2
Afstand verder opbouwen tot 30-35 km
Meer trails(33 km ketelwaldtrail
)
10 km sub53??????
5 km sub 25?????????
Focus blijft vooral op de lange afstanden, dus de korte afstanden blijven bijproducten
/LanglulverhaalSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
0,0 zin om te rennen vandaag dus dat was het hardloopjaar 2015, schoentjes gaan weer aan op 1 januari![]()
Ik wens iedereen alvast veel PR's toe in 2016![]()
![]()
Leuk dat ik genoemd word Murmeli!
Doelen voor 2016:
- HM(s) lopen, mocht het bevallen 6 maart wil ik die in Zwolle ook doen
- 1200km jaartotaal
- Afvallen
- en PR's lopen, maar ik heb niet echt een specifieke afstand ofzo, ik denk dat ik in ieder geval door middel van het afvallen PR's zou moeten kunnen lopen.
- en heel misschien uitbouwen naar 30km, als ik me verveel ofzo. Maar dat zien we nog wel.![]()
Het was in ieder geval een topjaar, 781km in totaal (als ik morgen 8km loop) mede dankzij dit topic. Het werkt heel motiverend en aanstekelijk om anderen hier zo bezig te zienOp naar 2016!
Je bent mij echt positief opgevallen jaquote:Op woensdag 30 december 2015 20:26 schreef DeLuna het volgende:
Leuk dat ik genoemd word Murmeli!
Doelen voor 2016:
- HM(s) lopen, mocht het bevallen 6 maart wil ik die in Zwolle ook doen
- 1200km jaartotaal
- Afvallen
- en PR's lopen, maar ik heb niet echt een specifieke afstand ofzo, ik denk dat ik in ieder geval door middel van het afvallen PR's zou moeten kunnen lopen.
- en heel misschien uitbouwen naar 30km, als ik me verveel ofzo. Maar dat zien we nog wel.![]()
Het was in ieder geval een topjaar, 781km in totaal (als ik morgen 8km loop) mede dankzij dit topic. Het werkt heel motiverend en aanstekelijk om anderen hier zo bezig te zienOp naar 2016!
Leuke doelen, en prima om niet al te gericht te focussen. Anders wordt het gauw een zooitje. Daarom heb ik de 5 en 10 maar als bijproducten gezet dusSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Jullie zijn ook allemaal lekker bezig geweest!Hoop dat al jullie doelen volgend jaar uitkomen en Murmeli, dit keer wel een mooi blessurevrij jaartje he
. Dan worden die tijden een makkie!
![]()
Lief dat je mij hebt genoemd Murmeli!
Ik vind dat jij ook echt goed bezig bent geweest hoor. Vooral met die Meijendelloop. Mag je echt trots op zijn.
Sws jij hebt het heel mooi verwoord in je verhaaltje. Ben er helemaal mee eens! Sterkte met de knie. Hoop dat het meevalt voor je.
Ik hoop dat mijn andere trainer zijn (masseur) leerboeken gauw vind. Dan kan ik een beetje gaan lezen![]()
![]()
dit dus... ik weet nog goed dat Stream en ik hem onder onze vleugels namen toen hij als goedwillende recreant mee deed aan zijn eerste Trail de Fantomesquote:Op woensdag 30 december 2015 19:15 schreef motorbloempje het volgende:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 30 december 2015 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit dus... ik weet nog goed dat Stream en ik hem onder onze vleugels namen toen hij als goedwillende recreant mee deed aan zijn eerste Trail de Fantomes
Ships, jou vergetenik schaam mij diep. Die 100 miler sloeg natuurlijk nergens op
belachelijk ver, onwijs knap! De discipline die jij laat zien is briljant.
En bij het lijstje doorzettingsvermogen moet ik zwabber nog toevoegen!
Ohhh en pijll vergetendat vergeeft ie me nooit! Die deed iets met een Ekiden die niet doorging.
snelheidquote:Op woensdag 30 december 2015 21:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ships, jou vergetenik schaam mij diep. Die 100 miler sloeg natuurlijk nergens op
belachelijk ver, onwijs knap! De discipline die jij laat zien is briljant.
techniek
discipline
als het op hardlopen aan komt is dit een van mijn weinige sterke kanten, ik kan mijzelf een ijzeren discipline opleggen als het moet'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
YUR, mag deze erbij?quote:
1
2[b]5 juni 2016 - [url=http://www.sport.be/greatbreweriesmarathon/2016/nl/]Great Breweries Marathon (Puurs)[/url][/b]
[*] Guard - 25 km
Te leuk om niet te doen, en een bierpakket aan de finish
Ik vind dat je jezelf tekort doet.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
snelheid
techniek
discipline
als het op hardlopen aan komt is dit een van mijn weinige sterke kanten, ik kan mijzelf een ijzeren discipline opleggen als het moetSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Net mijn eerste loopje met mijn TomTom Spark gelopen; heerlijk
Wel even wennen omdat de sluiting net anders werkt dan bij de TomTom Runner Cardio, net als het 'dock'.
Al met al prima loopje als afsluiter van 2015
Iedereen weer succes en veel plezier met loopjes in 2016!
![]()
Ben je al van je oude horloge af?quote:Op woensdag 30 december 2015 22:15 schreef Saninl het volgende:
Wel even wennen omdat de sluiting net anders werkt dan bij de TomTom Runner Cardio, net als het 'dock'.![]()
![]()
Jaaaaquote:Op woensdag 30 december 2015 22:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ben je al van je oude horloge af?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jammer, dan zal ik toch maar mijn kerstcadeau inzetten voor een nieuw horloge. Ik had er inderdaad niet zo veel voor willen geven.![]()
![]()
Mijn doel was om lekker twee marathons te lopen. Nou, da's niet gelukt, want die eerste ging verre van lekker. De tweede was een heerlijke marathon.
Doel voor volgende jaar. Niet verder lopen dan 21,09 meter.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Das niet zo veel!quote:Op woensdag 30 december 2015 22:36 schreef mosselmossel het volgende:
Mijn doel was om lekker twee marathons te lopen. Nou, da's niet gelukt, want die eerste ging verre van lekker. De tweede was een heerlijke marathon.
Doel voor volgende jaar. Niet verder lopen dan 21,09 meter.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
+1quote:Op woensdag 30 december 2015 22:37 schreef wyccie het volgende:
Veel succes daarmee. Ik denk dat je dat niet gaat volhouden.
![]()
![]()
Ik ben niet onder de indruk hoor. Dat is niet echt je best doen voor Citystrides. Want dat ziet er ongeveer zo uit: http://citystrides.com/activities/509843quote:Op woensdag 30 december 2015 14:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, dat was de laatste training van 2015! https://www.strava.com/activities/459318241
Versnellen wanneer ik zin had, links of rechts wanneer ik zin had, en zo zigzaggend hopende nog een procentje extra te pakken voor city strides.. Maar helaas blijf ik steken op 8%![]()
Voelde wel lekker though!
Van 18% naar 19% gegaan in Den Haag!
En dat was mijn laatste loop van het jaar. Hardloopdoelen qua tijden of totaalafstand had ik niet. Toch een record: 1429km gelopen. Waarvan 14km in december...
Andere hardloopdoelen had ik wel:
* in alle provincies een wedstrijd. Ik heb van alle loopjes een verslag op fok! gezet, dus jullie hebben het kunnen controleren, het is gelukt.
* weer een marathon lopen. Dat doel had ik in mei in Leiden al gehaald, dus toen stelde ik het doel wat scherper: weer een marathon uitlopen. Is gelukt, in Essen (Duitsland). Mooie M trouwens, mooier dan wat er in NL aan parcoursen te vinden zijn (geasfalteerd en vlak), denk ik.
* zonder blessures blijven lopen. Bijna gelukt.
* in de jaaroverzichten niet vergeten worden door Murmeli. Tja.
Voor 2016 weet ik nog niet wat ik doe. Behalve dan een M op mijn 42e verjaardag. Verder zie ik wel.![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 21:23 schreef Guard het volgende:
[..]
YUR, mag deze erbij?
[ code verwijderd ]
Te leuk om niet te doen, en een bierpakket aan de finish
Daar hebben we het vanavond met onze loopgroep ook over gehad
Ik kan alleen de OP niet meer wijzigen..sorry!
Toegevoegd!
[ Bericht 5% gewijzigd door YUR op 31-12-2015 08:13:26 ]F means you're fucked![]()
Ik stel het lopen maar tot morgen uit. Het gaat vandaag gewoon niet meer lukken. Dus dan maar een dag wachten. Het is een mooi jaar geweest maar ik wil er ook niet teveel over kwijt.
Het jaar is voor mij in één foto samen te vatten. De rest was meer bijzaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu is het weer klaar. Dit boek kan wat mij betreft gesloten worden.![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 09:10 schreef Devv het volgende:
Ik stel het lopen maar tot morgen uit. Het gaat vandaag gewoon niet meer lukken. Dus dan maar een dag wachten. Het is een mooi jaar geweest maar ik wil er ook niet teveel over kwijt.
Vooral die linkse is echt prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu is het weer klaar. Dit boek kan wat mij betreft gesloten worden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb de Asics Nimbus 17 gekocht, wat zitten die lekker. Het enige is dat het voelt alsof je iets harder moet werken omdat je er wat verder in weg zakt. Maar who cares; ik wil mijn kuiten ontlasten en dit is weer een ingrediënt om dat voor elkaar te krijgen. Dit naast wat andere tips die ik onder andere hier kreeg (oefeningen, wisselen van schoeisel)
Mijn jaartotaal is 1560. Snelste loopjes:
10 km in 46.40
10 EM in 1.20.11
Dit in 2015.
Doelen voor 2016:
- heel blijven
- 1500 km totaal lopen
- 10 km <45.00
- 10 em <01.15.00
- HM <1.45.00
Succes alvast allemaal!![]()
![]()
Zou ze hier meelezenquote:Op donderdag 31 december 2015 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2015/12/30/deelstra-zegt-af-voor-soest/
Jip durft niet meer!? Kan iemand Jip even uit de OP halen?
![]()
Parijs heeft altijd prachtige medailles!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu is het weer klaar. Dit boek kan wat mij betreft gesloten worden.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 23:18 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik ben niet onder de indruk hoor. Dat is niet echt je best doen voor Citystrides. Want dat ziet er ongeveer zo uit: http://citystrides.com/activities/509843
Van 18% naar 19% gegaan in Den Haag!
En dat was mijn laatste loop van het jaar. Hardloopdoelen qua tijden of totaalafstand had ik niet. Toch een record: 1429km gelopen. Waarvan 14km in december...
Andere hardloopdoelen had ik wel:
* in alle provincies een wedstrijd. Ik heb van alle loopjes een verslag op fok! gezet, dus jullie hebben het kunnen controleren, het is gelukt.
* weer een marathon lopen. Dat doel had ik in mei in Leiden al gehaald, dus toen stelde ik het doel wat scherper: weer een marathon uitlopen. Is gelukt, in Essen (Duitsland). Mooie M trouwens, mooier dan wat er in NL aan parcoursen te vinden zijn (geasfalteerd en vlak), denk ik.
* zonder blessures blijven lopen. Bijna gelukt.
* in de jaaroverzichten niet vergeten worden door Murmeli. Tja.
Voor 2016 weet ik nog niet wat ik doe. Behalve dan een M op mijn 42e verjaardag. Verder zie ik wel.
Daar kwam zomaar mijn 54'er voorbij in een jaaroverzicht![]()
Hier even geen hardlopen, tenzij alles op tijd opknapt. Sluimerend keelpijntje heeft gisteravond de boel overgenomen. Algehele malaise hier. Op de bank dus!![]()
April is verkeerd geschreven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu is het weer klaar. Dit boek kan wat mij betreft gesloten worden.![]()
Hoe merk ik als beginner dat m'n schoenen versleten zijn?
Begin dit jaar begonnen met lopen en me een paar Asics Kayano 21 laten aanmeten.
Maar ik het gevoel dat ze niet zo lekker meer lopen, dat de demping aan het verdwijnen is, dit jaar zo'n 750km gelopen en ik lees dat je schoenen zo'n 2K km zouden moeten kunnen meegaan.
Kan het zo snel of zit het tussen m'n oren dat ik nu minder lekker loop?![]()
Mijn schoenen gaat lang geen 2k mee. Bij 750km beginnen ze echt wel op te raken hoor. Dat merk ik met name aan de slijtage van de zool, de eerste laag begint er dan echt wel af te geraken.
Het is een combinatie van factoren denk ik. Loopstijl waarschijnlijk, maar ik ben ook niet de lichtste loopster. Helpt ook niet mee.
Nou kreeg ik van de week een mailtje van onze lokale Run2day, waarin het volgende stond:Misschien is zoiets iets voor je?quote:Regelmatig komen klanten in de winkel vragen of hun hardloopschoenen nog goed zijn. Hardloopschoenen gaan gemiddeld tussen de 1.000 en 1.200 kilometer mee. Wanneer je gemiddeld 20 kilometer per week loopt bereik je deze afstand al binnen een jaar. Na deze 1.000 tot 1.200 kilometer vermindert de demping van de schoen of verdwijnt deze zelfs helemaal.
Maar ook als je er niet op loopt en ze een tijd in de kast laat staan verdwijnt de demping, doordat het geblazen rubber in de zool na verloop van tijd uithard. Het resultaat hiervan is: meer belasting op de gewrichten en een grotere kans op blessures.
Vraag je je af of je hardloopschoenen nog geschikt zijn? Kom dan langs bij de Run2Day vestigingen in Apeldoorn, Arnhem of Nijmegen voor een PSK, ofwel Periodieke Schoen Keuring.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
2000 km is wel erg veel, al zie ik mensen op Strava die makkelijk 2500+ op hun schoenen lopen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:19 schreef mrPanerai het volgende:
Hoe merk ik als beginner dat m'n schoenen versleten zijn?
Begin dit jaar begonnen met lopen en me een paar Asics Kayano 21 laten aanmeten.
Maar ik het gevoel dat ze niet zo lekker meer lopen, dat de demping aan het verdwijnen is, dit jaar zo'n 750km gelopen en ik lees dat je schoenen zo'n 2K km zouden moeten kunnen meegaan.
Kan het zo snel of zit het tussen m'n oren dat ik nu minder lekker loop?
Maar na 750 km is je demping normaal gesproken nog niet "op".
Ik heb tot nu toe 3 paar schoenen met pensioen gestuurd, 2 paar omdat ik er 1200 km (ongeveer) op had gelopen en de zolen wel erg veel slijtage vertoonden, andere paar was pas 400 km mee gelopen, maar dat was een grote blarenfabriek.
Ik heb nu nog wel een paar in de roulatie zitten waar ik ook al 1200 km op heb gelopen, maar die gaan nog niet weg, die lopen nog goed (voor mijn gevoel).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Trouwens, voor de mensen die denken 'wtf is die aandoening/blessure van mo?':
http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=1050Ja doei.![]()
Ja, zie je nou...ik dacht al, wat voor kronkel heeft zij nou weer?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=1050F means you're fucked![]()
Wie heeft dan ook verzonnen dat we rechtop moesten gaan lopen?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=1050Dat is iets dat je waarschijnlijk al een groot deel van je leven hebt, of in jouw geval niet? En enig idee waarom je er afgelopen jaar nu 'pas' last van kreeg? Overigens ook geen beste combi met 'thesiswriting'
![]()
![]()
Niet alleen een in m'n hoofdquote:Op donderdag 31 december 2015 13:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, zie je nou...ik dacht al, wat voor kronkel heeft zij nou weer?Waarschijnlijk altijd al gezeten, en terugkijkend heb ik altijd wel wat (snel) last van m'n rug gehad, en dat hardlopen zonder verder extra training om deze afwijking af te vangen heeft niet geholpen.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wie heeft dan ook verzonnen dat we rechtop moesten gaan lopen?Dat is iets dat je waarschijnlijk al een groot deel van je leven hebt, of in jouw geval niet? En enig idee waarom je er afgelopen jaar nu 'pas' last van kreeg? Overigens ook geen beste combi met 'thesiswriting'
En de hele dag zitten helpt inderdaad niet
Ja doei.![]()
Hoppa, 6,9km. Funrun op laag tempo met de loopgroep en oliebollen en een hoop stops. Iets langer dan ik nu al wou lopen, maar ach, het is niet zo belastend en precies goed, want wederom pijnvrij.
Nu langzaam toewerken naar de Stevensloop in maart, 5 km voluit rammen.![]()
Dat is een mooie afsluiter, pijnvrij! :quote:Op donderdag 31 december 2015 13:27 schreef Vork het volgende:
Hoppa, 6,9km. Funrun op laag tempo met de loopgroep en oliebollen en een hoop stops. Iets langer dan ik nu al wou lopen, maar ach, het is niet zo belastend en precies goed, want wederom pijnvrij.
Nu langzaam toewerken naar de Stevensloop in maart, 5 km voluit rammen.Ja doei.![]()
Mijn eindtotaal: 1509.
Hoogtepunt: de TTM. Dat was het doel toen ik begon met hardlopen, in september 2014.
En dat ik hardlopen gewoon leuk ben gaan vinden! Begonnen om wat aan mijn conditie te doen, nu echt vast deel van mijn leven. Nooit gedacht dat dat zou gebeuren. Ook dankzij dit forum, leuk om alle verhalen te lezen, of het nu ultra, trail, marathon of evy verhalen zijn![]()
Voor 2016: herhaling van dit jaar maar dan weer met wat sneller.![]()
begin. Ik ben al in 2016 bequote:Op donderdag 31 december 2015 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is een mooie afsluiter, pijnvrij! :.
Maar inderdaad, we mooi. Het zal vast niet zo blijven, want die blessuregevoeligheid blijft. Gelukkig was ik al niet van plan om marathons te gaan lopen, maar ik hoop toch wel vaker een uurtje te kunnen rennen zonder gevolgen.
En hoe gaat het met jou vandaag? Goed, of toch weer last?![]()
I see. En vooral het soort loopjes dat jij doet, met met wat meer impact op de wervel. Ik vraag me af of je ook nog iets van winst kunt halen uit loophouding en techniek. Word je daarbij begeleid?quote:Op donderdag 31 december 2015 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet alleen een in m'n hoofd
[..]
Waarschijnlijk altijd al gezeten, en terugkijkend heb ik altijd wel wat (snel) last van m'n rug gehad, en dat hardlopen zonder verder extra training om deze afwijking af te vangen heeft niet geholpen.
En de hele dag zitten helpt inderdaad niet
En dan nog een vraag (je hangt een dag op de bank of niet): hoe is het met unser Wolve eigenlijk?
![]()
Ja, er zal iets gesleuteld (moeten) worden aan looptechniek, maar we hebben niet echt coaches ofzo. Helaas. Dus zal dat voornamelijk zelf moeten doen.quote:Op donderdag 31 december 2015 13:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
I see. En vooral het soort loopjes dat jij doet, met met wat meer impact op de wervel. Ik vraag me af of je ook nog iets van winst kunt halen uit loophouding en techniek. Word je daarbij begeleid?Die was ziek de afgelopen week, koorts dit-dat-alles, maar inmiddels weer op de been. Heeft ook niet veel/ver gelopen, is toch leuker als samen. Maar in theorie zou hij weer op kunnen bouwen naar PR-shapequote:En dan nog een vraag (je hangt een dag op de bank of niet): hoe is het met unser Wolve eigenlijk?
![]()
Ja doei.![]()
Jeej! Tijdens de laatste loop van het jaar PR's op de 10km, 5km, en 1 uur!Tijdens de start van het loopje knalde vuurwerk in de buurt dus het leek alsof ik werd weggeschoten
Dit jaar zo'n 925 km gelopen, dat is hemelsbreed van Amsterdam naar OsloBen blij met mijn eerste hardloopjaar, op de 10km sinds mijn eerste loop eind februari meer dan 8 minuten van mijn tijd afgehaald. Dat gaat makkelijk als je langzaam loopt, maar ik ben er toch blij mee
Leuk om alle beschouwingen en plannen hier te lezen![]()
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Je hebt dus eigenlijk een soort scoliose?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.runeatsleeprepeat.co.uk/?p=1050[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, lumbar scoliosisquote:Op donderdag 31 december 2015 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk een soort scoliose?
Ja doei.![]()
Dat is niet misselijk... M'n zusje heeft het ook (de precieze naam van die van haar weet ik niet), maar die gaat zowel naar links/rechts als naar voren/achteren. Helemaal krom dus. Zij mag niet meer hardlopen, maar dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ze hypermobiel is, erbij. Ze mag alleen nog maar zwemmen, fietsen en andere soorten low-impact dingen doen.quote:
Zij heeft veel baad bij een chiropractor, maar dat is ook weer voor iedereen verschillend. Als je 'alleen' een scoliose hebt, zou het met training en fysio goed te handhaven moeten zijn. Goed dat je nu een diagnose hebt en eraan kunt werken
Die van mij zit gelukkig alleen aan de onderkant (bij de lumbar spine, vandaar de naam). De diagnose had ik al sinds mei, maar het was nog even kijken en uitpluizen hoe we er precies mee konden werken. Vorige sporttherapeutsessie was fucking pijnlijk, maar wat echt supervreemd (en logisch) was, was dat toen hij een vinger tussen de wervels parkeerde en me daarna zijwaarts op liet staan (vanaf m'n zij liggend dus weer opstaan/omhoog) dat 't geen pijn deedquote:Op donderdag 31 december 2015 14:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is niet misselijk... M'n zusje heeft het ook (de precieze naam van die van haar weet ik niet), maar die gaat zowel naar links/rechts als naar voren/achteren. Helemaal krom dus. Zij mag niet meer hardlopen, maar dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ze hypermobiel is, erbij. Ze mag alleen nog maar zwemmen, fietsen en andere soorten low-impact dingen doen.
Zij heeft veel baad bij een chiropractor, maar dat is ook weer voor iedereen verschillend. Als je 'alleen' een scoliose hebt, zou het met training en fysio goed te handhaven moeten zijn. Goed dat je nu een diagnose hebt en eraan kunt werkenDan merk je pas hoe dicht die wervels daar op elkaar zitten. Maargoed, dat was na ontzettend bewerken van dat gebied. OP 't moment zit ik lekker pijnvrij te wezen, ook wel eens fijn!
Ja doei.![]()
Het duurde bij m'n zusje ook een hele tijd tot ze een behandeling gevonden had die voor haar werkte. Schijnt nogal aftasten te zijn voor je iets vindt wat voor jou ook werkt, daarom worden er ook 1000-en verschillende dingen aangeraden overal...quote:Op donderdag 31 december 2015 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die van mij zit gelukkig alleen aan de onderkant (bij de lumbar spine, vandaar de naam). De diagnose had ik al sinds mei, maar het was nog even kijken en uitpluizen hoe we er precies mee konden werken. Vorige sporttherapeutsessie was fucking pijnlijk, maar wat echt supervreemd (en logisch) was, was dat toen hij een vinger tussen de wervels parkeerde en me daarna zijwaarts op liet staan (vanaf m'n zij liggend dus weer opstaan/omhoog) dat 't geen pijn deedDan merk je pas hoe dicht die wervels daar op elkaar zitten. Maargoed, dat was na ontzettend bewerken van dat gebied. OP 't moment zit ik lekker pijnvrij te wezen, ook wel eens fijn!
Ik dender er wat tussendoor geloof ik, hopelijk wordt het in 2016 beter MotorbloempjeTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Oh, dender er op los! Dit is een hardlooptopic, geen blessuregezeiktopicquote:Op donderdag 31 december 2015 14:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik dender er wat tussendoor geloof ik, hopelijk wordt het in 2016 beter Motorbloempje![]()
Mooi jaar!
En natuurlijk ook een mooi 2016 gewenst!Ja doei.![]()
Voor alles is een eerste keer.. Zo ook voor eindigen in de EHBO tent na de wedstrijd..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Que? Wat heb je gedaan?quote:Op donderdag 31 december 2015 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor alles is een eerste keer.. Zo ook voor eindigen in de EHBO tent na de wedstrijd..[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Please, elaborate.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor alles is een eerste keer.. Zo ook voor eindigen in de EHBO tent na de wedstrijd..Ja doei.![]()
Dat maakt 't ook superlastig. En ook niet vreemd dat ik al een jaar (of eigenlijk anderhalf) aan het sukkelen benquote:Op donderdag 31 december 2015 14:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het duurde bij m'n zusje ook een hele tijd tot ze een behandeling gevonden had die voor haar werkte. Schijnt nogal aftasten te zijn voor je iets vindt wat voor jou ook werkt, daarom worden er ook 1000-en verschillende dingen aangeraden overal...Maargoed, als er ex militairen met maar één been ironmans kunnen doen, kan ik met een beetje een rare rug gewoon trails rennen. Vind ik. Uiteindelijk
Ja doei.![]()
Cliffhanger?quote:Op donderdag 31 december 2015 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor alles is een eerste keer.. Zo ook voor eindigen in de EHBO tent na de wedstrijd..
Klinkt niet fijn, sterkte!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Weet niet wat er precies mis ging maar vanaf km 1 had ik al kotsneigingen en de laatste ronde kwam ik gewoon absoluut niet meer vooruit, mijn middenrif was heel raar aan het samentrekken en daardoor kreeg ik nauwelijks lucht. Toen ging ik na de dinsdag bijna van mijn stokkie en ging ik even zitten, maar toen ik naar mijn tas wilde lopen ging ik alsnog tegen de vlakte. De dame van de EHBO heeft mijn kuiten ook nog een beetje losgemaakt want dir schoten spontaan in de kramp en het zit volgens haar tegen een spierscheuring aan dus even kijken hoe dat zich ontwikkelt. Gelukkig heb ik geen dure kaartjes voor één of ander dansfeest vanavond..quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klinkt niet goed L_T.
Had de EHBO een idee waardoor het zou kunnen komen?
Kuiten maar even ontzien lijkt me.....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
wel handig, scheelt weer een been aan potentiële blessures.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat maakt 't ook superlastig. En ook niet vreemd dat ik al een jaar (of eigenlijk anderhalf) aan het sukkelen benMaargoed, als er ex militairen met maar één been ironmans kunnen doen, kan ik met een beetje een rare rug gewoon trails rennen. Vind ik. Uiteindelijk
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: