abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2015 @ 08:41:49 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158593645

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 31-12-2015 09:47:58 ]
F means you're fucked
pi_158593695
YUR, wil je me nog even aan de WLWW toevoegen?

1
2
[b]4 juni 2016 - [url=http://www.stockholmmarathon.se/Start/index.cfm?Lan_ID=3]Stockholm Marathon[/url][/b]
[*] ..-._---_-.-  - Marathon
  maandag 28 december 2015 @ 08:50:20 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158593713
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
YUR, wil je me nog even aan de WLWW toevoegen?
[ code verwijderd ]

Aye
F means you're fucked
  maandag 28 december 2015 @ 08:52:12 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158593731
vandaag mijn slag geslagen bij de Boxing Day sales en een shoen gevonden om mijn Altra Lone Peak te vervangen.
Iets meer demping dan mijn Lone Peak, een zool die geschikt voor een brede keuze aan ondergrond, beter geschikt voor rocky trails dan mijn Hoka's....

Ook de Speedcross nog aan gehad maar daarvan vond ik de zool toch te aggresief om als veelzijdige schoen te kunnen gebruiken.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 28 december 2015 @ 08:54:11 #5
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158593747
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag mijn slag geslagen bij de Boxing Day sales en een shoen gevonden om mijn Altra Lone Peak te vervangen.
Iets meer demping dan mijn Lone Peak, een zool die geschikt voor een brede keuze aan ondergrond, beter geschikt voor rocky trails dan mijn Hoka's....

[ afbeelding ]

Ook de Speedcross nog aan gehad maar daarvan vond ik de zool toch te aggresief om als veelzijdige schoen te kunnen gebruiken.
Mooi! Ik hoop dat ze helemaal voldoen voor je :)

Ik heb gisteren in de baggerbende toch wel weer een hoop lol van mijn speedcrossjes gehad O+ Maar eigenlijk zijn dat de enige omstandigheden waarin ik ze nog gebruik
F means you're fucked
  maandag 28 december 2015 @ 08:55:36 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158593765
Ik heb ze net even uitgelaten voor een kilometer of 6 en dat ging prima
pi_158593777
Ik heb een heleboel Salomon schoenen aan mijn voeten gehad, en allemaal te smal. Heb je daar geen last van? Altra en Hoka zijn toch een stuk breder in vergelijking met Salomon.
  maandag 28 december 2015 @ 09:12:56 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158593901
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een heleboel Salomon schoenen aan mijn voeten gehad, en allemaal te smal. Heb je daar geen last van? Altra en Hoka zijn toch een stuk breder in vergelijking met Salomon.
klopt. Ze zijn,zeker wat Altra betreft, a small fit maar ik heb het geluk dat ik een vrij nutrale voet heb, ik kan dus alle kanten op en kan eigenlijk op alles lopen.
Verder ben ik van plan om ze te gebruiken op niet al te lange afstanden, voor het echte ultra-werk hou ik het bij mijn Hokas

[ Bericht 8% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-12-2015 09:18:51 ]
pi_158594127
Ik heb, sinds ik de 30 gepasseerd ben, volle kuiten na het hardlopen. Nu gebruik ik een roller om de da erna nog wat te kunnen, maar aangezien ik wederom een verrekking heb opgelopen toch graag jullie advies: Wat zijn nou de betere type schoenen om je kuitspier te ontlasten?

In mijn geval: Voorvoetlanding en lichte supinatie (ik loop op de buitenkant van m'n voeten), 97 kilo breed (big guys do run), 125 km per maand waarvan 75% op verharde wegen.

Ik liep op Echelon en Breakthru van Saucony mijn beste tijden.

Kan iemand me op het goede spoor zetten?

I
pi_158594311
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:35 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb, sinds ik de 30 gepasseerd ben, volle kuiten na het hardlopen. Nu gebruik ik een roller om de da erna nog wat te kunnen, maar aangezien ik wederom een verrekking heb opgelopen toch graag jullie advies: Wat zijn nou de betere type schoenen om je kuitspier te ontlasten?

In mijn geval: Voorvoetlanding en lichte supinatie (ik loop op de buitenkant van m'n voeten), 97 kilo breed (big guys do run), 125 km per maand waarvan 75% op verharde wegen.

I
Afwisselen tussen meerdere paren schoenen schijnt het beste te zijn voor voeten, kuiten, achillespezen e.d. Ik weet niet of je die luxe hebt. Anders sowieso iets met een dikke zool in de hiel.
En ik zou het misschien ook in oefeningen zoeken ipv alleen maar in schoenen. Versterkende en mobiliserende oefeningen voor de enkels, en veel rekken voor de kuitspieren zelf.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_158594798
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:35 schreef Ciscus het volgende:

I
Minder voorvoetlanding gaan lopen. Maar midvoetlanding of zelfs hak als je er last van blijft houden. Met voorvoetlanding vangen je kuiten de klappen op, goed voor je knieën, maar als je last krijgt van kuiten en/of achilles niet echt handig.
Laat je überhaupt je hak wel de grond aanraken? Want dat is sowieso aan te raden ook met voorvoetlanding.
Schoenen met dikkere hakken/hoge drop zijn dan wel aan te raden ook.
pi_158595989
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:54 schreef YUR het volgende:

[..]

lokpost

1
2
[b]23-04-2016 - [url=www.mudsweattrails.nl/koningvanspanje]Koning van Spanje (Gulpen)[/url][/b]
[*] CaLeX - 25km
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158596526
Als je 30 bent geweest kan je er maar beter gewoon mee ophouden.
Overal mee.
Dat gezegd hebbende: gisteren toch maar weer ingeschreven voor de hele van Beltrum op 10 januari :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 28 december 2015 @ 12:05:45 #14
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158596985
quote:
99s.gif Op maandag 28 december 2015 11:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]

lokpost
[ code verwijderd ]

^O^

Hoe zijn de benen na gisteren?
F means you're fucked
  maandag 28 december 2015 @ 12:06:01 #15
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158596993
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:46 schreef Cynic het volgende:
Als je 30 bent geweest kan je er maar beter gewoon mee ophouden.
Overal mee.
Dat gezegd hebbende: gisteren toch maar weer ingeschreven voor de hele van Beltrum op 10 januari :)
Ik begon op mijn 30ste pas met lopen geloof ik...
F means you're fucked
pi_158597117
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:05 schreef YUR het volgende:

[..]

^O^

Hoe zijn de benen na gisteren?
Ja eigenlijk als na een normale training, zo goed als nergens last van dus. Als het werk/ studie het toelaat vanavond gewoon op de club dus, op naar de 750km dit jaar.

En hoe voelen jouw oude beentjes na 4 wedstrijden en een duurloop?
  maandag 28 december 2015 @ 12:13:29 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158597177
quote:
99s.gif Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ja eigenlijk als na een normale training, zo goed als nergens last van dus. Als het werk/ studie het toelaat vanavond gewoon op de club dus, op naar de 750km dit jaar.

En hoe voelen jouw oude beentjes na 4 wedstrijden en een duurloop?
Niet overdrijven he...er zat een funrun tussen :)
Benen voelen opvallend goed! Maar ik sla vanavond toch een keertje over, rust kan geen kwaad
F means you're fucked
pi_158597298
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:13 schreef YUR het volgende:

[..]

Niet overdrijven he...er zat een funrun tussen :)
Benen voelen opvallend goed! Maar ik sla vanavond toch een keertje over, rust kan geen kwaad
Lijkt me ook een goed plan, veel kan je er niet meer mee winnen de komende 2 weken voor je M.
  maandag 28 december 2015 @ 12:21:12 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158597358
quote:
99s.gif Op maandag 28 december 2015 12:18 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Lijkt me ook een goed plan, veel kan je er niet meer mee winnen de komende 2 weken voor je M.
Precies. Komend weekend nog wel even lekker crossen en een duurloopje doen
F means you're fucked
pi_158597502
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:06 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik begon op mijn 30ste pas met lopen geloof ik...
Dat ken ik ja, "lopen"
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 28 december 2015 @ 12:30:03 #21
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158597554
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:27 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat ken ik ja, "lopen"
Die opmerking begrijp ik niet, maar iets zegt me dat je gewoon niet moet miepen
F means you're fucked
pi_158598554
Gisteren eindelijk weer een stukje gelopen sinds de bruggenloop :{
Leek wel of ik er teveel naartoe geleefd had ofzo, daarna leek alles los te komen (of vast juist, gezien mijn neus/hoofd waarin van alles verstopt zat).
Maar het was toch niet mijn laatste loopje van dit jaar gelukkig ;)
pi_158599295
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat niet zo is. En dan op Strava of Instagram zien dat andere mensen wel fijne en snelle trainingen doen maakt het extra moeilijk. Daarom ook even niet in dit topic geweest.. Maar mijn lichaam heeft het wel echt nodig voel ik. Na 3 dagen waren er eigenlijk nog steeds wel wat spiertjes stijf of pijnlijk. Vanmorgen weer 6x1000 gedaan, voor het goeie had dat misschien nog een dag later gemoeten. Maar nu doe ik de komende dagen gewoon weer rustig aan. Ik moet de rustdagen gewoon echt serieus nemen de komende tijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 december 2015 @ 13:40:56 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158599370
Vanavond weer lopen *O* Geloof dat ik m'n challenge niet ga halen maar ach, volgend jaar weer een poging :P.
pi_158599561
Ik heb mijn challenge ook net niet gehaald hoor :+ .

SPOILER
  maandag 28 december 2015 @ 14:22:30 #26
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_158600505
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit
:D dit komt heel bekend voor, al heb ik alleen op 1ste kerstdag stil gezeten en bescheiden gegeten.
pi_158600779
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat niet zo is. En dan op Strava of Instagram zien dat andere mensen wel fijne en snelle trainingen doen maakt het extra moeilijk. Daarom ook even niet in dit topic geweest.. Maar mijn lichaam heeft het wel echt nodig voel ik. Na 3 dagen waren er eigenlijk nog steeds wel wat spiertjes stijf of pijnlijk. Vanmorgen weer 6x1000 gedaan, voor het goeie had dat misschien nog een dag later gemoeten. Maar nu doe ik de komende dagen gewoon weer rustig aan. Ik moet de rustdagen gewoon echt serieus nemen de komende tijd.
Echt een verslaafde aan het woord haha, vind ik mooi ;)

Thanks voor het antwoord op mijn vraag hierboven. Ik zoek het antwoord ook niet alleen in schoenen, maar wellicht is daar nog wat ruimte voor verbetering. Ik heb je tips wel mooi in m'n hardloopschriftje gezet :)
pi_158600830
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 10:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Minder voorvoetlanding gaan lopen. Maar midvoetlanding of zelfs hak als je er last van blijft houden. Met voorvoetlanding vangen je kuiten de klappen op, goed voor je knieën, maar als je last krijgt van kuiten en/of achilles niet echt handig.
Laat je überhaupt je hak wel de grond aanraken? Want dat is sowieso aan te raden ook met voorvoetlanding.
Schoenen met dikkere hakken/hoge drop zijn dan wel aan te raden ook.
Hoe leer je jezelf aan om meer op je hakken te lopen, dat lijkt me nagenoeg onmogelijk of minimaal onwijs frustrerend. Thanks voor je tips though! :)
pi_158600972
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 14:33 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hoe leer je jezelf aan om meer op je hakken te lopen, dat lijkt me nagenoeg onmogelijk of minimaal onwijs frustrerend. Thanks voor je tips though! :)
Dat zal ook deels vanzelf gaan als je een schoen met een dikkere hak hebt..
  maandag 28 december 2015 @ 15:07:06 #30
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158601757
Als je na 3 dagen niet sporten al niet meer in dit topic kunt lezen is er echt iets goed mis met je _O-
F means you're fucked
pi_158601780
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:07 schreef YUR het volgende:
Als je na 3 dagen niet sporten al niet meer in dit topic kunt lezen is er echt iets goed mis met je _O-
Oh, dat kon ik wel hoor. Maar ik had niks te melden en was druk met kerst en familie ;)
  maandag 28 december 2015 @ 15:31:34 #32
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_158602476
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Afwisselen tussen meerdere paren schoenen schijnt het beste te zijn voor voeten, kuiten, achillespezen e.d. Ik weet niet of je die luxe hebt. Anders sowieso iets met een dikke zool in de hiel.
En ik zou het misschien ook in oefeningen zoeken ipv alleen maar in schoenen. Versterkende en mobiliserende oefeningen voor de enkels, en veel rekken voor de kuitspieren zelf.
Ik doe dit sinds kort en vind het een aanrader, niet alleen vormt je lijf zich niet naar één paar, de schoenen krijgen ook de tijd om uit te veren naderhand.
Life is what you make it.
pi_158602900
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?
  maandag 28 december 2015 @ 15:43:13 #34
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_158602904
En ik heb mijn streak van 10 volgelopen. Mooi moment om mijn lijf even 2 dagen rust te geven. Kan ik de 31ste nog even een lekker loopje plannen en het jaar in stijl afsluiten. Nooit liep ik meer dan 750 km in een jaar en dit jaar zit ik al boven de 1700. Echt gaaf!
http://smashrun.com/gilles.denbandt/badges/1/17
Life is what you make it.
  maandag 28 december 2015 @ 15:45:11 #35
3878 Vork
Manisch creatief
pi_158603004
Dat ik twee maanden niet heb gelopen merk ik nu wel. Spierpijn! En dat van maar een paar km. Maar ik vind spierpijn nooit zo erg, eerder geruststellend. Het houdt voor mij iig in dat ik dan niet iets kapot aan het forceren ben, maar dat ik niet het gevoel heb dat ik net zo goed niet heb kunnen lopen.

Verder is het wel makkelijker gezegd dan gedaan om een loopstijl aan te passen. Ik probeer ook minder op de hak te landen, maar iedere poging om dat bewust niet te doen kostte vooral veel moeite en weinig ontspanning in zijn loop stijl. Hoe pak je zoiets nou goed aan, want ik weet dat ik er wat aan zou hebben gezien de terugkerende knieproblemen.
  maandag 28 december 2015 @ 15:47:37 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158603122
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Voccar het volgende:
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?
Tof! ^O^
F means you're fucked
pi_158603219
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:45 schreef Vork het volgende:
Dat ik twee maanden niet heb gelopen merk ik nu wel. Spierpijn! En dat van maar een paar km. Maar ik vind spierpijn nooit zo erg, eerder geruststellend. Het houdt voor mij iig in dat ik dan niet iets kapot aan het forceren ben, maar dat ik niet het gevoel heb dat ik net zo goed niet heb kunnen lopen.

Verder is het wel makkelijker gezegd dan gedaan om een loopstijl aan te passen. Ik probeer ook minder op de hak te landen, maar iedere poging om dat bewust niet te doen kostte vooral veel moeite en weinig ontspanning in zijn loop stijl. Hoe pak je zoiets nou goed aan, want ik weet dat ik er wat aan zou hebben gezien de terugkerende knieproblemen.
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.

Op je voorvoet ga je wel een stuk harder, dan wanneer je je hak erin betrekt. Dus misschien ga ik gewoon maar eens afvallen. Dat scheelt ook vast wel wat voor m'n kuitjes.
  maandag 28 december 2015 @ 15:55:07 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_158603405
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Op je voorvoet ga je wel een stuk harder, dan wanneer je je hak erin betrekt. Dus misschien ga ik gewoon maar eens afvallen. Dat scheelt ook vast wel wat voor m'n kuitjes.
Afvallen is voor mij ook een manier om de boel te ontlasten. Ik ken het voorvoetlopen nog van de baan vroeger en dan idd op hoog tempo, maar zo in de buitenlucht en met langere afstanden hou ik het gewoon niet vol. Voorlopig probeer ik iedere vorm van overbelasting te voorkomen met veel afwisseling in alles. Ik hoop op een blessurevrij jaar.
  maandag 28 december 2015 @ 16:16:25 #39
3878 Vork
Manisch creatief
pi_158604001
Heb je er veel last van trouwens? Ik ga bij zware inspanning en spierpijn nog wel eens op de fiets zitten de dag erna, uurtje losfietsen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.
pi_158604732
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?
pi_158605996
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Jero_nimo het volgende:
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?
Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:41 schreef Saninl het volgende:
Mijn TomTom runner cardio (1) wil ik weg doen om de TomTom Cardio Spark (/runner 2) aan te schaffen.
Mijn TomTom Multisport Cardio ben ik kwijtgeraakt. :(
Mocht jij jouw Runner Cardio voor een klein prijsje weg willen doen, wil ik 'm wel overnemen (liever had ik de Multisport, maar ja het geld groeit me ook niet op mijn rug). Tenminste, als dat gewoon kan met synchroniseren etcetera, weet jij dat?
pi_158606647
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Voccar het volgende:
Leuk! ^O^

Ook de eerste marathon toch?
pi_158607621
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:16 schreef Vork het volgende:
Heb je er veel last van trouwens? Ik ga bij zware inspanning en spierpijn nog wel eens op de fiets zitten de dag erna, uurtje losfietsen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.
Het valt mee sinds ik m'n kuiten altijd met een foamroller bewerk na een loop. Ik loop meestal tussen de 8 en 18 km op een tempo rond de 5 minuten per km. Losfietsen doe ik niet meer, ik heb m'n spinningbike verkocht. Met name veel rekken en die foamroller dus.
pi_158607683
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

aan m'n schoenen te zien wel; mijn achterkant (buitenkant) slijt ook. De binnenkant zijn over de hele lengte als nieuw. Dus niet echt een sprintloop nee
pi_158607834
Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat een stukje lopen beter gaat als je de avond van tevoren niet bent gaan stappen :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_158607907
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:37 schreef McTwente het volgende:

[..]

Leuk! ^O^

Ook de eerste marathon toch?
Heb in Eindhoven m'n eerste gelopen, dus dit wordt dan m'n tweede.
pi_158610845
Ik ben vandaag naar Step One geweest voor nieuwe loopschoenen.
Ik heb de opvolger van mijn huidige schoen gepast (Brooks Addiction 12), een paar van Asics (ik weet even niet meer welke) en de schoenen die ik uiteindelijk gekocht heb (Brooks Adrenaline).

SPOILER
pi_158611120
6x(1rennen+1wandelen)

Het was heerlijk O+
Ja doei.
  maandag 28 december 2015 @ 19:37:29 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_158611456
Ik heb een column over de cross geschreven die ik maar even een dagje moet laten liggen, vrees ik. Ik had er nogal lol in :D

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.

[..]

Dat kan toch niet?! Trouwens, jij vindt de zand- en modderhappers knap. Ik vind het knap dat jij er 'even' een HM uitgooit op derde kerstdag :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 18:09 schreef Guard het volgende:
Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat een stukje lopen beter gaat als je de avond van tevoren niet bent gaan stappen :D
Dat moest natuurlijk worden getest, dat is logisch.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
6x(1rennen+1wandelen)

Het was heerlijk O+
Hebben jullie nog droge voeten? Lekker trouwens, weer opbouwen ^O^
pi_158611643
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:37 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie nog droge voeten? Lekker trouwens, weer opbouwen ^O^
Nog net. Leeds, waar Wolve werkt, staat wel onder water :o

Wij zitten gelukkig hoog en droog!

En dit was een testloopje, moest van de fysio. We zullen zien hoe 't zich houdt. *nerveus*

het doet nog wel allemaal wat pijn-achtig, maar we moeten naar de grens van do-able en niet meer do-able zoeken, en dat kan alleen door inspannen/belasten! Dus, daar gaan we! :)
Ja doei.
pi_158611891
quote:

Dat moest natuurlijk worden getest, dat is logisch.

Meten is weten maar testen is het beste
  maandag 28 december 2015 @ 21:12:05 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158615975
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nog net. Leeds, waar Wolve werkt, staat wel onder water :o

Wij zitten gelukkig hoog en droog!

En dit was een testloopje, moest van de fysio. We zullen zien hoe 't zich houdt. *nerveus*

het doet nog wel allemaal wat pijn-achtig, maar we moeten naar de grens van do-able en niet meer do-able zoeken, en dat kan alleen door inspannen/belasten! Dus, daar gaan we! :)
Spannend! En dan hopen dat het op zn minst stabiel genoeg blijft om te kunnen hobbelen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 28 december 2015 @ 21:17:03 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158616233
Moblo ^O^ Super! Veel leuker dan spinnen, toch? ;)

Ik heb net een 12km duurloop gelopen :o Hier een lusje erbij, daar een lusje erbij.. Ging heerlijk. Snelste 12km loopje ooit volgens Smashrun 8-)
  maandag 28 december 2015 @ 22:13:39 #54
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158618663
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:17 schreef GotC het volgende:
Moblo ^O^ Super! Veel leuker dan spinnen, toch? ;)

Ik heb net een 12km duurloop gelopen :o Hier een lusje erbij, daar een lusje erbij.. Ging heerlijk. Snelste 12km loopje ooit volgens Smashrun 8-)
Naissss!!
pi_158620297
Goed om te lezen dat hier veel jaardoelen gehaald zijn. Ik had geen specifiek doel, alleen meer en sneller lopen. Beide is gelukt, meer km's dan vorig jaar en bijna alle PR's flink aangescherpt.

Gisteren mijn laatste wedstrijd van het jaar gelopen, een lokaal 10KM loopje van een carnavalvereniging hier vlakbij in Twente, tegen de duitse grens. De voornaamste attractie is dat elk rondje (4, helaas) een stukje door de plaatselijke kroeg gaat.

Vorig jaar deed ik ook mee, toen verraste ik mezelf met 46:47. Later hoorde ik dat de afstand niet exact klopte. Dit jaar liep ik met Polar en constateerde (niet als enige) dat hij inderdaad ruim 300 meter te kort is.Mijn eindtijd van 42:39 was dus supersnel en een enorme verbetering, maar geen echt PR op de 10...

Een vraagje: ben je op zijn minst een beetje een loopautist als je na de finish een extra lusje loopt (weliswaar in iets lager tempo) totdat je horloge op 10 KM staat? ;) Inclusief uitlopen alsnog 44:55, dus ik ben super tevreden en stel vast dat ik qua snelheid ook lekker vooruitgegaan ben dit jaar.
pi_158620363
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:21 schreef McTwente het volgende:
Ik ben vandaag naar Step One geweest voor nieuwe loopschoenen.
Ik heb de opvolger van mijn huidige schoen gepast (Brooks Addiction 12), een paar van Asics (ik weet even niet meer welke) en de schoenen die ik uiteindelijk gekocht heb (Brooks Adrenaline).
Mooi! Zijn dat de GTS 16? Ik heb 2 voorgangers daarvan gehad en die bevallen prima. Ik moet/mag ook binnen een maand of 2 weer.

En wat zijn je ervaringen bij Step One? Vorige keer ben ik bij Run2Day in Zwolle geweest, maar dat vond ik maar matig. Snel afgeraffeld en achteraf met een "oud" model voor de volle prijs de deur uitgelopen.
pi_158620894
quote:
Ik vind het knap dat jij er 'even' een HM uitgooit op derde kerstdag :)
Kerst was niks geks voor me, heb me niet tonnetje rond gegeten of zo. Ik heb eerste kerstdag gewerkt, alleen in de avond gourmet. Tweede kerstdag geklust en normaal gegeten.

Tja, over 2 weken Egmond, dus dan moet ik wel. Vanaf nu ook echt weer serieus gaan trainen.
  maandag 28 december 2015 @ 23:09:43 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158620950
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:54 schreef indepoeier het volgende:
Goed om te lezen dat hier veel jaardoelen gehaald zijn. Ik had geen specifiek doel, alleen meer en sneller lopen. Beide is gelukt, meer km's dan vorig jaar en bijna alle PR's flink aangescherpt.

Gisteren mijn laatste wedstrijd van het jaar gelopen, een lokaal 10KM loopje van een carnavalvereniging hier vlakbij in Twente, tegen de duitse grens. De voornaamste attractie is dat elk rondje (4, helaas) een stukje door de plaatselijke kroeg gaat.

Vorig jaar deed ik ook mee, toen verraste ik mezelf met 46:47. Later hoorde ik dat de afstand niet exact klopte. Dit jaar liep ik met Polar en constateerde (niet als enige) dat hij inderdaad ruim 300 meter te kort is.Mijn eindtijd van 42:39 was dus supersnel en een enorme verbetering, maar geen echt PR op de 10...

Een vraagje: ben je op zijn minst een beetje een loopautist als je na de finish een extra lusje loopt (weliswaar in iets lager tempo) totdat je horloge op 10 KM staat? ;) Inclusief uitlopen alsnog 44:55, dus ik ben super tevreden en stel vast dat ik qua snelheid ook lekker vooruitgegaan ben dit jaar.
Pijll zal trots op je zijn!
Ik doe dat niet meer omdat ik me tijdens de wedstrijd zo kapot loop dat ik daarna niet meer wil
Nu zit ik vol met PRs die niet kloppen: 25.29 op 4,9 km en 53.41 op 9,9.

Maarreee... Puike tijden zet jij neer! Ook voor 9,7 :6
pi_158621012
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
6x(1rennen+1wandelen)

Het was heerlijk O+
Moge 2016 goed beginnen voor jou.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:17 schreef GotC het volgende:
Goed bezig! HM met CPC toch?

Zelf heb ik net op duurlooptempo 4km gelopen nadat ik bloed had gedoneerd. Dat ging echt hartstikke goed eigenlijk. Alleen de loopscholing was wat vermoeiend.
pi_158621045
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Pijll zal trots op je zijn!
Ik doe dat niet meer omdat ik me tijdens de wedstrijd zo kapot loop dat ik daarna niet meer wil
Nu zit ik vol met PRs die niet kloppen: 25.29 op 4,9 km en 53.41 op 9,9.

Maarreee... Puike tijden zet jij neer! Ook voor 9,7 :6
Haha, dank je! Ik was eigenlijk ook leeg, eindsprint en alles... Maar ik was toch van plan een beetje uit te lopen, dus ik dacht: hup, dan maar meteen en in een beetje redelijk tempo... De toeschouwers bij de finish keken wel raar op toen ik rechtsaf sloeg...
  dinsdag 29 december 2015 @ 00:16:08 #62
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_158623214
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

[..]

Mocht jij jouw Runner Cardio voor een klein prijsje weg willen doen, wil ik 'm wel overnemen (liever had ik de Multisport, maar ja het geld groeit me ook niet op mijn rug). Tenminste, als dat gewoon kan met synchroniseren etcetera, weet jij dat?
Kwijtgeraakt :{ ?! Tijdens een run :D ? Hoe dat dan :o ?

Hij synct met Runkeeper / Smashrun / iPhone etc. inderdaad, of wat bedoel je precies? :)
pi_158623449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 00:16 schreef Saninl het volgende:

[..]

Kwijtgeraakt :{ ?! Tijdens een run :D ? Hoe dat dan :o ?

Hij synct met Runkeeper / Smashrun / iPhone etc. inderdaad, of wat bedoel je precies? :)
Afgedaan toen ik daar ging douchen. }:|

Ik bedoel of ik jouw horloge in mijn houder kan zetten en dat ik de gelogde loopjes op mijn Runkeeper te zien krijg en zo.
pi_158624688
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:56 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Mooi! Zijn dat de GTS 16? Ik heb 2 voorgangers daarvan gehad en die bevallen prima. Ik moet/mag ook binnen een maand of 2 weer.

En wat zijn je ervaringen bij Step One? Vorige keer ben ik bij Run2Day in Zwolle geweest, maar dat vond ik maar matig. Snel afgeraffeld en achteraf met een "oud" model voor de volle prijs de deur uitgelopen.
Dit is de ASR 12 (trail) uitvoering, die moet ook geschikt zijn voor op de weg.

Mijn ervaringen met S1 zijn heel goed. Het feit dat ik al jaren in Amersfoort woon en mijn schoenen er nog steeds haal zegt wat dat betreft genoeg denk ik.
Ze nemen de tijd, ze werken ook bij voorkeur op afspraak. En aangezien ze daar mijn hele historie hebben (ze noteren bijvoorbeeld welke schoenen je gepast hebt en dergelijke) is dat altijd makkelijk bij vervolgafspraken.
pi_158624793
quote:
Ik heb in ieder geval Mr. B en YUR gezien in dat filmpje van Stadsdeeljournaal Scheveningen. :Y
  dinsdag 29 december 2015 @ 05:18:27 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158625858
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 23:12 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Haha, dank je! Ik was eigenlijk ook leeg, eindsprint en alles... Maar ik was toch van plan een beetje uit te lopen, dus ik dacht: hup, dan maar meteen en in een beetje redelijk tempo... De toeschouwers bij de finish keken wel raar op toen ik rechtsaf sloeg...
Haha ja, ze kijken dan heel raar Ja!
  dinsdag 29 december 2015 @ 06:10:31 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158625895
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 23:11 schreef wyccie het volgende:

[..]

Moge 2016 goed beginnen voor jou.

[..]

Goed bezig! HM met CPC toch?

Zelf heb ik net op duurlooptempo 4km gelopen nadat ik bloed had gedoneerd. Dat ging echt hartstikke goed eigenlijk. Alleen de loopscholing was wat vermoeiend.
Yup! Ben erg benieuwd of het gaat lukken, maar met de juiste training en mindset zou het moeten lukken.

Knap dat je hebt gelopen na het doneren :o Na volbloed donatie?
pi_158626007
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 00:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik bedoel of ik jouw horloge in mijn houder kan zetten en dat ik de gelogde loopjes op mijn Runkeeper te zien krijg en zo.
Dat zal wel lukken lijkt me.
pi_158626019
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:54 schreef indepoeier het volgende:

Maar komt die missende afstand niet door het stukjes door de kroeg?
Niet dat dat 300 meter bij elkaar is of zo, maar misschien raakt je GPS dan van slag...

Een 42-er op de 10 lijkt me trouwens zeker haalbaar voor jou, gewoon een keer een "echte" wedstrijd uitzoeken, zonder kroeg doorkomst enzo... :)
  dinsdag 29 december 2015 @ 07:45:56 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_158626184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 01:46 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval Mr. B en YUR gezien in dat filmpje van Stadsdeeljournaal Scheveningen. :Y
Wij zijn daar dan ook wereldberoemd :)
F means you're fucked
pi_158626334
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 06:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup! Ben erg benieuwd of het gaat lukken, maar met de juiste training en mindset zou het moeten lukken.

Knap dat je hebt gelopen na het doneren :o Na volbloed donatie?
Je hebt nu al de juiste mindset. :)

Het was inderdaad volbloed. Ik heb nooit last van de donatie en heb eigenlijk altijd na het doneren kunnen sporten. Ik doe dan wel rustig aan.
Ik was slecht getraind en nu heb ik het gevoel dat alles gereset is.
  dinsdag 29 december 2015 @ 08:23:26 #72
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_158626487
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 00:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ooh :'(

Maar je kunt inderdaad elke TomTom linken aan je runkeeper ed.
pi_158628622
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:06 schreef YUR het volgende:

[..]

Lok!
1
2 23-04-2016 - CPC Den Haag
• DavetheNL - HM

1
2 23-04-2016 - 10 Miles Antwerpen
• DavetheNL - 10 Miles

[ Bericht 7% gewijzigd door DavetheNL op 29-12-2015 12:44:06 ]
pi_158628655
Nog even wachten tot de Suunto Ambit3 Peak onder de ¤300 duikt en dan hap ik toe :P . Het is eigenlijk wachten op de Ambit4 maar daar hoor je ook niets meer van.
pi_158629951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 06:10 schreef GotC het volgende:
:Y Natuurlijk gaat dat lukken

Ik kom er net achter dat ik mijn eigen regels heb overschreden, 56 weekenden achter elkaar een wedstrijdje gelopen als ik de oliebollencross van haag ga doen zaterdag. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')