SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 31-12-2015 09:47:58 ]F means you're fucked![]()
YUR, wil je me nog even aan de WLWW toevoegen?
1
2[b]4 juni 2016 - [url=http://www.stockholmmarathon.se/Start/index.cfm?Lan_ID=3]Stockholm Marathon[/url][/b]
[*] ..-._---_-.- - Marathon![]()
Ayequote:Op maandag 28 december 2015 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
YUR, wil je me nog even aan de WLWW toevoegen?
[ code verwijderd ]F means you're fucked![]()
vandaag mijn slag geslagen bij de Boxing Day sales en een shoen gevonden om mijn Altra Lone Peak te vervangen.
Iets meer demping dan mijn Lone Peak, een zool die geschikt voor een brede keuze aan ondergrond, beter geschikt voor rocky trails dan mijn Hoka's....![]()
Ook de Speedcross nog aan gehad maar daarvan vond ik de zool toch te aggresief om als veelzijdige schoen te kunnen gebruiken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Mooi! Ik hoop dat ze helemaal voldoen voor jequote:Op maandag 28 december 2015 08:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag mijn slag geslagen bij de Boxing Day sales en een shoen gevonden om mijn Altra Lone Peak te vervangen.
Iets meer demping dan mijn Lone Peak, een zool die geschikt voor een brede keuze aan ondergrond, beter geschikt voor rocky trails dan mijn Hoka's....
[ afbeelding ]
Ook de Speedcross nog aan gehad maar daarvan vond ik de zool toch te aggresief om als veelzijdige schoen te kunnen gebruiken.
Ik heb gisteren in de baggerbende toch wel weer een hoop lol van mijn speedcrossjes gehadMaar eigenlijk zijn dat de enige omstandigheden waarin ik ze nog gebruik
F means you're fucked![]()
Ik heb ze net even uitgelaten voor een kilometer of 6 en dat ging prima'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb een heleboel Salomon schoenen aan mijn voeten gehad, en allemaal te smal. Heb je daar geen last van? Altra en Hoka zijn toch een stuk breder in vergelijking met Salomon.![]()
klopt. Ze zijn,zeker wat Altra betreft, a small fit maar ik heb het geluk dat ik een vrij nutrale voet heb, ik kan dus alle kanten op en kan eigenlijk op alles lopen.quote:Op maandag 28 december 2015 08:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een heleboel Salomon schoenen aan mijn voeten gehad, en allemaal te smal. Heb je daar geen last van? Altra en Hoka zijn toch een stuk breder in vergelijking met Salomon.
Verder ben ik van plan om ze te gebruiken op niet al te lange afstanden, voor het echte ultra-werk hou ik het bij mijn Hokas
[ Bericht 8% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-12-2015 09:18:51 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb, sinds ik de 30 gepasseerd ben, volle kuiten na het hardlopen. Nu gebruik ik een roller om de da erna nog wat te kunnen, maar aangezien ik wederom een verrekking heb opgelopen toch graag jullie advies: Wat zijn nou de betere type schoenen om je kuitspier te ontlasten?
In mijn geval: Voorvoetlanding en lichte supinatie (ik loop op de buitenkant van m'n voeten), 97 kilo breed (big guys do run), 125 km per maand waarvan 75% op verharde wegen.
Ik liep op Echelon en Breakthru van Saucony mijn beste tijden.
Kan iemand me op het goede spoor zetten?
I![]()
Afwisselen tussen meerdere paren schoenen schijnt het beste te zijn voor voeten, kuiten, achillespezen e.d. Ik weet niet of je die luxe hebt. Anders sowieso iets met een dikke zool in de hiel.quote:Op maandag 28 december 2015 09:35 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb, sinds ik de 30 gepasseerd ben, volle kuiten na het hardlopen. Nu gebruik ik een roller om de da erna nog wat te kunnen, maar aangezien ik wederom een verrekking heb opgelopen toch graag jullie advies: Wat zijn nou de betere type schoenen om je kuitspier te ontlasten?
In mijn geval: Voorvoetlanding en lichte supinatie (ik loop op de buitenkant van m'n voeten), 97 kilo breed (big guys do run), 125 km per maand waarvan 75% op verharde wegen.
I
En ik zou het misschien ook in oefeningen zoeken ipv alleen maar in schoenen. Versterkende en mobiliserende oefeningen voor de enkels, en veel rekken voor de kuitspieren zelf.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Minder voorvoetlanding gaan lopen. Maar midvoetlanding of zelfs hak als je er last van blijft houden. Met voorvoetlanding vangen je kuiten de klappen op, goed voor je knieën, maar als je last krijgt van kuiten en/of achilles niet echt handig.quote:Op maandag 28 december 2015 09:35 schreef Ciscus het volgende:
I
Laat je überhaupt je hak wel de grond aanraken? Want dat is sowieso aan te raden ook met voorvoetlanding.
Schoenen met dikkere hakken/hoge drop zijn dan wel aan te raden ook.![]()
lokpostquote:
1
2[b]23-04-2016 - [url=www.mudsweattrails.nl/koningvanspanje]Koning van Spanje (Gulpen)[/url][/b]
[*] CaLeX - 25kmTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Als je 30 bent geweest kan je er maar beter gewoon mee ophouden.
Overal mee.
Dat gezegd hebbende: gisteren toch maar weer ingeschreven voor de hele van Beltrum op 10 januari
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Ik begon op mijn 30ste pas met lopen geloof ik...quote:Op maandag 28 december 2015 11:46 schreef Cynic het volgende:
Als je 30 bent geweest kan je er maar beter gewoon mee ophouden.
Overal mee.
Dat gezegd hebbende: gisteren toch maar weer ingeschreven voor de hele van Beltrum op 10 januariF means you're fucked![]()
Ja eigenlijk als na een normale training, zo goed als nergens last van dus. Als het werk/ studie het toelaat vanavond gewoon op de club dus, op naar de 750km dit jaar.quote:
En hoe voelen jouw oude beentjes na 4 wedstrijden en een duurloop?Trek eens aan mijn vinger?
Niet overdrijven he...er zat een funrun tussenquote:Op maandag 28 december 2015 12:10 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja eigenlijk als na een normale training, zo goed als nergens last van dus. Als het werk/ studie het toelaat vanavond gewoon op de club dus, op naar de 750km dit jaar.
En hoe voelen jouw oude beentjes na 4 wedstrijden en een duurloop?![]()
Benen voelen opvallend goed! Maar ik sla vanavond toch een keertje over, rust kan geen kwaadF means you're fucked![]()
Lijkt me ook een goed plan, veel kan je er niet meer mee winnen de komende 2 weken voor je M.quote:Op maandag 28 december 2015 12:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Niet overdrijven he...er zat een funrun tussen![]()
Benen voelen opvallend goed! Maar ik sla vanavond toch een keertje over, rust kan geen kwaadTrek eens aan mijn vinger?
Precies. Komend weekend nog wel even lekker crossen en een duurloopje doenquote:Op maandag 28 december 2015 12:18 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed plan, veel kan je er niet meer mee winnen de komende 2 weken voor je M.F means you're fucked![]()
Dat ken ik ja, "lopen"quote:Op maandag 28 december 2015 12:06 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik begon op mijn 30ste pas met lopen geloof ik...It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Die opmerking begrijp ik niet, maar iets zegt me dat je gewoon niet moet miepenquote:F means you're fucked![]()
Gisteren eindelijk weer een stukje gelopen sinds de bruggenloop![]()
Leek wel of ik er teveel naartoe geleefd had ofzo, daarna leek alles los te komen (of vast juist, gezien mijn neus/hoofd waarin van alles verstopt zat).
Maar het was toch niet mijn laatste loopje van dit jaar gelukkig![]()
![]()
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat niet zo is. En dan op Strava of Instagram zien dat andere mensen wel fijne en snelle trainingen doen maakt het extra moeilijk. Daarom ook even niet in dit topic geweest.. Maar mijn lichaam heeft het wel echt nodig voel ik. Na 3 dagen waren er eigenlijk nog steeds wel wat spiertjes stijf of pijnlijk. Vanmorgen weer 6x1000 gedaan, voor het goeie had dat misschien nog een dag later gemoeten. Maar nu doe ik de komende dagen gewoon weer rustig aan. Ik moet de rustdagen gewoon echt serieus nemen de komende tijd.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vanavond weer lopenGeloof dat ik m'n challenge niet ga halen maar ach, volgend jaar weer een poging
.
![]()
Ik heb mijn challenge ook net niet gehaald hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeitdit komt heel bekend voor, al heb ik alleen op 1ste kerstdag stil gezeten en bescheiden gegeten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Echt een verslaafde aan het woord haha, vind ik mooiquote:Op maandag 28 december 2015 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb met kerst 3 dagen helemaal niet gesport, ook geen oefeningen gedaan. Ik vond het stiekem best wel moeilijk, je hebt echt het idee dat je met al dat eten en niet sporten in 3 dagen al je conditie verliest en helemaal dikgroeit, al weet ik natuurlijk ook wel dat dat niet zo is. En dan op Strava of Instagram zien dat andere mensen wel fijne en snelle trainingen doen maakt het extra moeilijk. Daarom ook even niet in dit topic geweest.. Maar mijn lichaam heeft het wel echt nodig voel ik. Na 3 dagen waren er eigenlijk nog steeds wel wat spiertjes stijf of pijnlijk. Vanmorgen weer 6x1000 gedaan, voor het goeie had dat misschien nog een dag later gemoeten. Maar nu doe ik de komende dagen gewoon weer rustig aan. Ik moet de rustdagen gewoon echt serieus nemen de komende tijd.![]()
Thanks voor het antwoord op mijn vraag hierboven. Ik zoek het antwoord ook niet alleen in schoenen, maar wellicht is daar nog wat ruimte voor verbetering. Ik heb je tips wel mooi in m'n hardloopschriftje gezet![]()
![]()
Hoe leer je jezelf aan om meer op je hakken te lopen, dat lijkt me nagenoeg onmogelijk of minimaal onwijs frustrerend. Thanks voor je tips though!quote:Op maandag 28 december 2015 10:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Minder voorvoetlanding gaan lopen. Maar midvoetlanding of zelfs hak als je er last van blijft houden. Met voorvoetlanding vangen je kuiten de klappen op, goed voor je knieën, maar als je last krijgt van kuiten en/of achilles niet echt handig.
Laat je überhaupt je hak wel de grond aanraken? Want dat is sowieso aan te raden ook met voorvoetlanding.
Schoenen met dikkere hakken/hoge drop zijn dan wel aan te raden ook.![]()
![]()
Dat zal ook deels vanzelf gaan als je een schoen met een dikkere hak hebt..quote:Op maandag 28 december 2015 14:33 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Hoe leer je jezelf aan om meer op je hakken te lopen, dat lijkt me nagenoeg onmogelijk of minimaal onwijs frustrerend. Thanks voor je tips though!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Als je na 3 dagen niet sporten al niet meer in dit topic kunt lezen is er echt iets goed mis met je
Oh, dat kon ik wel hoor. Maar ik had niks te melden en was druk met kerst en familiequote:Op maandag 28 december 2015 15:07 schreef YUR het volgende:
Als je na 3 dagen niet sporten al niet meer in dit topic kunt lezen is er echt iets goed mis met je
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik doe dit sinds kort en vind het een aanrader, niet alleen vormt je lijf zich niet naar één paar, de schoenen krijgen ook de tijd om uit te veren naderhand.quote:Op maandag 28 december 2015 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Afwisselen tussen meerdere paren schoenen schijnt het beste te zijn voor voeten, kuiten, achillespezen e.d. Ik weet niet of je die luxe hebt. Anders sowieso iets met een dikke zool in de hiel.
En ik zou het misschien ook in oefeningen zoeken ipv alleen maar in schoenen. Versterkende en mobiliserende oefeningen voor de enkels, en veel rekken voor de kuitspieren zelf.Life is what you make it.![]()
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?![]()
En ik heb mijn streak van 10 volgelopen. Mooi moment om mijn lijf even 2 dagen rust te geven. Kan ik de 31ste nog even een lekker loopje plannen en het jaar in stijl afsluiten. Nooit liep ik meer dan 750 km in een jaar en dit jaar zit ik al boven de 1700. Echt gaaf!
http://smashrun.com/gilles.denbandt/badges/1/17Life is what you make it.![]()
Dat ik twee maanden niet heb gelopen merk ik nu wel. Spierpijn! En dat van maar een paar km. Maar ik vind spierpijn nooit zo erg, eerder geruststellend. Het houdt voor mij iig in dat ik dan niet iets kapot aan het forceren ben, maar dat ik niet het gevoel heb dat ik net zo goed niet heb kunnen lopen.
Verder is het wel makkelijker gezegd dan gedaan om een loopstijl aan te passen. Ik probeer ook minder op de hak te landen, maar iedere poging om dat bewust niet te doen kostte vooral veel moeite en weinig ontspanning in zijn loop stijl. Hoe pak je zoiets nou goed aan, want ik weet dat ik er wat aan zou hebben gezien de terugkerende knieproblemen.![]()
Tof!quote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Voccar het volgende:
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.quote:Op maandag 28 december 2015 15:45 schreef Vork het volgende:
Dat ik twee maanden niet heb gelopen merk ik nu wel. Spierpijn! En dat van maar een paar km. Maar ik vind spierpijn nooit zo erg, eerder geruststellend. Het houdt voor mij iig in dat ik dan niet iets kapot aan het forceren ben, maar dat ik niet het gevoel heb dat ik net zo goed niet heb kunnen lopen.
Verder is het wel makkelijker gezegd dan gedaan om een loopstijl aan te passen. Ik probeer ook minder op de hak te landen, maar iedere poging om dat bewust niet te doen kostte vooral veel moeite en weinig ontspanning in zijn loop stijl. Hoe pak je zoiets nou goed aan, want ik weet dat ik er wat aan zou hebben gezien de terugkerende knieproblemen.
Op je voorvoet ga je wel een stuk harder, dan wanneer je je hak erin betrekt. Dus misschien ga ik gewoon maar eens afvallen. Dat scheelt ook vast wel wat voor m'n kuitjes.![]()
Afvallen is voor mij ook een manier om de boel te ontlasten. Ik ken het voorvoetlopen nog van de baan vroeger en dan idd op hoog tempo, maar zo in de buitenlucht en met langere afstanden hou ik het gewoon niet vol. Voorlopig probeer ik iedere vorm van overbelasting te voorkomen met veel afwisseling in alles. Ik hoop op een blessurevrij jaar.quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Ciscus het volgende:
[..]
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.
Op je voorvoet ga je wel een stuk harder, dan wanneer je je hak erin betrekt. Dus misschien ga ik gewoon maar eens afvallen. Dat scheelt ook vast wel wat voor m'n kuitjes.![]()
Heb je er veel last van trouwens? Ik ga bij zware inspanning en spierpijn nog wel eens op de fiets zitten de dag erna, uurtje losfietsen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.![]()
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?quote:Op maandag 28 december 2015 15:50 schreef Ciscus het volgende:
[..]
ruilen? Ik heb dus het tegenovergestelde.
Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.quote:Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Jero_nimo het volgende:
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?Mijn TomTom Multisport Cardio ben ik kwijtgeraakt.quote:Op zondag 27 december 2015 22:41 schreef Saninl het volgende:
Mijn TomTom runner cardio (1) wil ik weg doen om de TomTom Cardio Spark (/runner 2) aan te schaffen.![]()
Mocht jij jouw Runner Cardio voor een klein prijsje weg willen doen, wil ik 'm wel overnemen (liever had ik de Multisport, maar ja het geld groeit me ook niet op mijn rug). Tenminste, als dat gewoon kan met synchroniseren etcetera, weet jij dat?![]()
Leuk!quote:Op maandag 28 december 2015 15:43 schreef Voccar het volgende:
Ik heb ook nog een verzoekje voor in de op Yur. Mag ik met de marathon in de op bij Enschede marathon op 17 april?
Ook de eerste marathon toch?![]()
Het valt mee sinds ik m'n kuiten altijd met een foamroller bewerk na een loop. Ik loop meestal tussen de 8 en 18 km op een tempo rond de 5 minuten per km. Losfietsen doe ik niet meer, ik heb m'n spinningbike verkocht. Met name veel rekken en die foamroller dus.quote:Op maandag 28 december 2015 16:16 schreef Vork het volgende:
Heb je er veel last van trouwens? Ik ga bij zware inspanning en spierpijn nog wel eens op de fiets zitten de dag erna, uurtje losfietsen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.![]()
aan m'n schoenen te zien wel; mijn achterkant (buitenkant) slijt ook. De binnenkant zijn over de hele lengte als nieuw. Dus niet echt een sprintloop neequote:Op maandag 28 december 2015 16:39 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Laat je nou bij gewoon lopen wel je hak zakken na landing? Of echt als een sprinter puur op je voorvoet?![]()
Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat een stukje lopen beter gaat als je de avond van tevoren niet bent gaan stappen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heb in Eindhoven m'n eerste gelopen, dus dit wordt dan m'n tweede.quote:Op maandag 28 december 2015 17:37 schreef McTwente het volgende:
[..]
Leuk!
Ook de eerste marathon toch?![]()
Ik ben vandaag naar Step One geweest voor nieuwe loopschoenen.
Ik heb de opvolger van mijn huidige schoen gepast (Brooks Addiction 12), een paar van Asics (ik weet even niet meer welke) en de schoenen die ik uiteindelijk gekocht heb (Brooks Adrenaline).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb een column over de cross geschreven die ik maar even een dagje moet laten liggen, vrees ik. Ik had er nogal lol in
Dat kan toch niet?! Trouwens, jij vindt de zand- en modderhappers knap. Ik vind het knap dat jij er 'even' een HM uitgooit op derde kerstdagquote:Op maandag 28 december 2015 17:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zie dat best veel mensen doen, op hun tenen hardlopen. Daar zou ik ontzettende kramp van krijgen.Wel merk ik dat ik vanzelf meer op mijn voorvoet loop als ik mijn NB aantrek ipv Hoka.
[..]
Mijn TomTom Multisport Cardio ben ik kwijtgeraakt.
Dat moest natuurlijk worden getest, dat is logisch.quote:Op maandag 28 december 2015 18:09 schreef Guard het volgende:
Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat een stukje lopen beter gaat als je de avond van tevoren niet bent gaan stappenHebben jullie nog droge voeten? Lekker trouwens, weer opbouwenquote:Op maandag 28 december 2015 19:27 schreef motorbloempje het volgende:
6x(1rennen+1wandelen)
Het was heerlijk![]()
![]()
Nog net. Leeds, waar Wolve werkt, staat wel onder waterquote:Op maandag 28 december 2015 19:37 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie nog droge voeten? Lekker trouwens, weer opbouwen![]()
Wij zitten gelukkig hoog en droog!
En dit was een testloopje, moest van de fysio. We zullen zien hoe 't zich houdt. *nerveus*
het doet nog wel allemaal wat pijn-achtig, maar we moeten naar de grens van do-able en niet meer do-able zoeken, en dat kan alleen door inspannen/belasten! Dus, daar gaan we!
Ja doei.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: