Er zijn enkele situaties (uitzonderingen op het verbod) waarbij consumenten wel gratis een zeer dun plastic tasje (dunner dan 0,0015 millimeter) mogen krijgen. Het gaat om de volgende situaties:quote:Op zondag 27 december 2015 10:45 schreef Janneke141 het volgende:
Waar kan ik me trouwens aanmelden als plastictassencontroleambtenaar? En is er al een online meldpunt geopend voor winkeliers die hun klanten toch een plastic tasje geven?
Mag je bij de supermarkt je sperziebonen nog wel in een plastic zakje gooien, of moet dat ook papier worden?
Wel fijn als jouw vis van je groente is gescheiden. Helemaal handig als het bloed niet in je stoffen tas in trektquote:Op zondag 27 december 2015 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
want als je naar de markt gaat om inkopen te doen kan je nooit van te voren bedenken om zelf een boodschappentas mee te nemen
Waarom?quote:Op zondag 27 december 2015 11:05 schreef danos het volgende:
Plastics tassen bij de supermarkten moeten ze gewoon 2 euro per stuk maken. Al die mofo's die te lui zijn om zelf een tasje mee te nemen...
Volgens mij zijn die dingen bij de Appie al een euro. Dat eurootje extra maakt dan ook niet veel veel meer uit.quote:Op zondag 27 december 2015 11:05 schreef danos het volgende:
Plastics tassen bij de supermarkten moeten ze gewoon 2 euro per stuk maken. Al die mofo's die te lui zijn om zelf een tasje mee te nemen...
Om mensen de stimuleren zelf een tas mee te nemen en anders betaal je lekker de hoofdprijs voor de stukje plastic.quote:
Dat beantwoorde de vraag niet waarom zou je dat willen doen?quote:Op zondag 27 december 2015 11:08 schreef danos het volgende:
[..]
Om mensen de stimuleren zelf een tas mee te nemen en anders betaal je lekker de hoofdprijs voor de stukje plastic.
Om minder afhankelijk te zijn van olie uit de Islamitische Staat natuurlijkquote:Op zondag 27 december 2015 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat beantwoorde de vraag niet waarom zou je dat willen doen?
We hebben een brief gehad waarin staat dat er een overgangsperiode van 3 maanden zal zijn waarin geen boetes uitgedeeld zullen worden. Daarna zullen eerst een hoop waarschuwingen uitgedeeld worden voordat je de eerste boete krijgt.quote:Op zondag 27 december 2015 10:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe willen ze een dergelijk verbod naleven? Met een cordon politie die controleert of er geen plastic tas onder de toonbank wordt meegegeven?
quote:Op zondag 27 december 2015 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Waanzin van de regeloverheid
Zie straks de chaos al op de markt,
Dit. Dat openbare toiletten niet gratis zijn is een veel groter probleemquote:Op zondag 27 december 2015 11:46 schreef nietzman het volgende:
Over twee maanden is iedereen weer gewend en kraait er geen haan meer naar.
Waarom zou het in vredesnaam de taak van de overheid zijn om de burger zo op gedrag te sturen?quote:Op zondag 27 december 2015 11:44 schreef Servicemonster het volgende:
Inderdaad. Gewoon zelf eenmalig een tas kopen en meenemen.
Als je met deze maatregel voorkomt dat er honderdduizenden tasjes worden weggegeven en net zo snel in de afvalbak terecht komen, waarom niet?
Uhm, de overheid doet niets anders dan de burger op gedrag te sturen. Vooral omdat de burger er zonder sturing een gigantische puinhoop van maakt. Omdat de burger tegenwoordig een individualistische lamlul is en een beetje sociale controle eigenlijk niet meer bestaat.quote:Op zondag 27 december 2015 12:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou het in vredesnaam de taak van de overheid zijn om de burger zo op gedrag te sturen?
In Afrika is zo'n beetje elke boom in de buurt van de stad een kerstboom van wegwaaiplastic vanwege de gebrekkige vuilnisdiensten dus goed dat ze het daar beginnen te snappen en zowat voorop lopen op dit gebiedquote:Op zondag 27 december 2015 11:01 schreef BrandX het volgende:
mee eens dat het overregelneverigheid pur sang is, maar op zichzelf is het geen probleem. In Rwanda is plastic tassen en plastic flesjes verboden (je mag het zelfs niet meenemen het land in) en iedereen doet daar kilo's boodschappen aan fruit etc. in papieren tassen
Als ik even door de tendentieuze toonzetting van De Telegraaf heen lees dan zie ik vooral ondernemers die aannames doen over de regelgeving die hen het beste uitkomt, die totaal inflexibel zijn en alles bij het oude willen laten, en het volkomen vanzelfsprekend vinden om een materiaal dat eeuwig blijft bestaan en eeuwig het milieu blijft beschadigen aan te bieden als wegwerpartikel.quote:Op zondag 27 december 2015 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)rbod_gedrocht__.html
Waanzin van de regeloverheid
Zie straks de chaos al op de markt,
Dat klopt, maar daarmee is het nog niet een goed idee of hun taak. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Voor zowel consumenten als ondernemers.quote:Op zondag 27 december 2015 12:09 schreef Twiitch het volgende:
Uhm, de overheid doet niets anders dan de burger op gedrag te sturen.
Over tendentieuze toonzetting gesprokenquote:Op zondag 27 december 2015 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik even door de tendentieuze toonzetting van De Telegraaf heen lees dan zie ik vooral ondernemers die aannames doen over de regelgeving die hen het beste uitkomt, die totaal inflexibel zijn en alles bij het oude willen laten, en het volkomen vanzelfsprekend vinden om een materiaal dat eeuwig blijft bestaan en eeuwig het milieu blijft beschadigen aan te bieden als wegwerpartikel.
Gooi het maar over de schutting, ik de baten een ander de kosten, en dan zeuren en klagen dat de overheid daar geleidelijk iets aan wil doen. Beschamend.
aardbeien zitten in een doosjequote:Op zondag 27 december 2015 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
succes je aardappels en aardbeien daar in te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |