SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 80% gewijzigd door LuDann op 27-12-2015 11:39:13 ]
quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:55 schreef Cholula het volgende:
Malteser:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:03 schreef Malteser het volgende:
Thanks ladies
[..]hebben jullie gewandeld met wagen? Dat is hier ook niet te doen. Ik knoop m altijd direct in de doek. Het blijft sneu. Toen wij vandaag aankwamen bij mijn schoonfamilie had G hele erge last van vastzittende lucht. Die heeft ook een hele tijd gehuild, zelfs aan de borst. En daarna in de doek gedaan, t knopen was ook huilen. Het leek net alsof we een enorme huilbaby hadden. Terwijl dat heel erg meevalt. Uiteindelijk is hij na twee rondjes wandelen door de woonkamer in slaap gevallen en vrolijk wakker geworden. Maar t voelt zo machteloos, dat intense verdrietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, met de wagen. Normaal geen probleem. Wakker met de kap omlaag, zodat hij rond kan kijken. Maar nu dus wel. Maar net toen ik de doek aan het omdoen was, vielen zijn ogen dicht.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
hebben jullie gewandeld met wagen? Dat is hier ook niet te doen. Ik knoop m altijd direct in de doek. Het blijft sneu. Toen wij vandaag aankwamen bij mijn schoonfamilie had G hele erge last van vastzittende lucht. Die heeft ook een hele tijd gehuild, zelfs aan de borst. En daarna in de doek gedaan, t knopen was ook huilen. Het leek net alsof we een enorme huilbaby hadden. Terwijl dat heel erg meevalt. Uiteindelijk is hij na twee rondjes wandelen door de woonkamer in slaap gevallen en vrolijk wakker geworden. Maar t voelt zo machteloos, dat intense verdriet
Ik heb je bericht gemist, maar een dikkequote:Op zaterdag 26 december 2015 21:48 schreef Malteser het volgende:
Mariposas, beterschap voor L. en sterkte voor jullie!
[..]
Ja, met de wagen. Normaal geen probleem. Wakker met de kap omlaag, zodat hij rond kan kijken. Maar nu dus wel. Maar net toen ik de doek aan het omdoen was, vielen zijn ogen dicht.
Sneu voor G. Lastig hè als ze zo verdrietig zijn. Fijn dat hij daarna vrolijk wakker werd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, met paaseistrik en gouden schoentjes. Dat mag, zo 1 keer per jaar.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FF, wat schrikken joh! Hopelijk slaat RS jullie over. Mijn oudste had het met 1,5 jaar en toen volgde nog een ziekenhuisopname met zuurstof en sondevoeding. Dus met een mini wil je dat echt niet!!
Shop, je meiden!![]()
Snoenk alweer een dreumes! Gefeliciteerd!
Verder wel bijgelezen, maar niks onthouden...Venus in pocketformaat
© loveli
Haha, ALLES MOET STUK!!! Ik heb alles al uit de weg gehaald, wil ze slopen? Hier heb je een krant meisje.quote:Op zondag 27 december 2015 00:00 schreef Cholula het volgende:
Geen idee of dat gevaarlijk is ingee. Is R aan het gymen?
Ik heb een klimgeit meets sloopkogel in huis. Alles moet op de grond en overal moet op geklauterd (is dat een woord of is dat alleen zo in mijn hoofd?) worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede kerstdag waren wij om de beurt mama- en papa-matras wegens een koortsige en vreselijk hoestende baby. We hebben wel gezellig hapjes geschranst en series gekeken. Dat was lang geleden![]()
Hier kan ik echt geen krant geven. Eat ALL the paper, jeweets.quote:Op zondag 27 december 2015 09:45 schreef ingee het volgende:
[..]
Haha, ALLES MOET STUK!!! Ik heb alles al uit de weg gehaald, wil ze slopen? Hier heb je een krant meisje.Scheurenscheurenscheuren!
Ooh Shop dat linker jurkje!
(En de kinders ook natuurlijk.)
Koprollen, ja per ongeluk. Ze staat het liefst de hele dag tussen haar benen door te kijken, maar af en toe rolt ze door. Ik vind dat eng, mijn moeder is van mening dat babychimpansees de hele dag buitelen, dus dat kan vast wel.
Tijd voor elkaar met R daar zorgen we wel voor. In ieder geval elk weekend een uitje, al is het een rondje door het dorp. Tijd met zijn tweeën vooral als ze gaat logeren en dat is nu ongeveer 1x per maand. En zaterdag slaapt M uit en zondag ik. Want slaap!
Hahahahaquote:Op zondag 27 december 2015 12:56 schreef Estrys het volgende:
Twee of nee drie drukke dagen kerst is hier vaak ellende tot aan oud en nieuw. En de kinderen worden er ook al zo druk van![]()
En met meteen twee verjaardagen erachteraan gegarandeerd gezelligheid tot aan half januari hier in huis.
hahahahaquote:Op zondag 27 december 2015 13:13 schreef -Spring het volgende:
Ik heb het eigenlijk alleen als ik in de supermarkt loop. Of zit te poepen.![]()
In het begin bij L wel hoor, moest ik heel erg wennen. De eerste keer dat ik met haar naar buiten ging vond ik het een beetje genant zelfs, alsof mensen dachten: 'Nou ja, moet je háár zien, ze heeft gewoon een kind! Belachelijk! '
quote:Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahahahaja hier ook, druk hangerig en huilerig en de kinderen knappen er ook niet van op
![]()
Nah met name de oudste hier heeft het even moeilijk, een broertje krijgen, groep 3 is erg zwaar want je moet ineens heel erg veel en dan ook nog sinterklaas stress (veel...) en hysterisch gedoe met kerst. Straks oud en nieuw nog en dan is hier weer eventjes rust in de tent gelukkig.
Mn lief had beloofd gister dat we naar het bos zouden gaan maar hij ligt nu terminaal verkouden in beddie ga ik straks es even dr uit schuppen...
Ook ja, of om dr naam uit te spreken in het bijzijn van anderen. Want het klonk zo 'verzonnen' vond ik.quote:Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahahaja dat herken ik wel, dat je denkt dat iedereen naar je kijkt en denkt dat je de boel aan het flessen bent met je kind (of 3 )
![]()
Maar echt dat gevoel van onrust en dat je het gevoel hebt dat je iets móet doen om 'jezelf' te blijven dat heb k niet. Dat je moet groeien in je nieuwe rol heb k ook wel gehad, ik vond het zo raar om tegen mn baby te praten in het openbaar in t begin![]()
Hahahahaquote:Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ook ja, of om dr naam uit te spreken in het bijzijn van anderen. Want het klonk zo 'verzonnen' vond ik.
Het voelde de eerste tijd echt even alsof ik 'groot mensje' speelde of zo.
Je kan niet weer zwanger zijn?quote:Op zondag 27 december 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Zeg, ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ik heb nooit volledige BV gegeven. Alex is geloof ik iets van 13/14wk oud.
Wat is deze
Relaxed juist, zou ik zeggen? Komt vast wel weerquote:Op zondag 27 december 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Zeg, ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ik heb nooit volledige BV gegeven. Alex is geloof ik iets van 13/14wk oud.
Wat is deze
Jaa keirelaxed haha. Als het onder normaal valt ben ik gelukkigquote:Op zondag 27 december 2015 13:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
Relaxed juist, zou ik zeggen? Komt vast wel weer
Ik werd bij de oudste na 13 maanden pas weer ongesteld. Wel met volledige bv. Dus ik zou nu nogal balen van na drie maanden alweerquote:Op zondag 27 december 2015 13:54 schreef pinquit het volgende:
[..]
Jaa keirelaxed haha. Als het onder normaal valt ben ik gelukkig
Ik vond dit ook vrij snel weer. Ik had er nog niet op gerekend iig.quote:Op zondag 27 december 2015 13:57 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik werd bij de oudste na 13 maanden pas weer ongesteld. Wel met volledige bv. Dus ik zou nu nogal balen van na drie maanden alweer
Ik heb hem gekregen maar volgens mij kwam deze bij de plus vandaan. Maar volgens mij hebben ze het op meer plekken. Heb wel eerder alcohol vrije wijn gehad maar lang niet zo lekker als deze.quote:Op zondag 27 december 2015 13:53 schreef Mineola het volgende:
Oh goeie Estrys, ik ga m onthouden voor oud en nieuw. Waar haal je die?
Is een Zweeds broekje, Jäger heeft m voor me besteld toen ze daar nog woondequote:Op zondag 27 december 2015 14:01 schreef Mineola het volgende:
Wat een leuk broekje heeft F aan MM! Alleen weet ik nooit waar ik zoiets mee moet combineren, wat doe jij normaalerboven?
Boks trouwens voor de overprikkelde baby. We waren gister eigenlijk allevier heel blij om weer thuis te zijn.
IMA jouw diner zag ik nog ergens voorbijkomen!Prachtig zeg!
quote:Op zondag 27 december 2015 14:03 schreef pinquit het volgende:
Volgens mij zit heel NL met een overprikkelde baby :'D
quote:Op zondag 27 december 2015 14:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier niet hoor, dit is as we speak.
Spijker op zijn kop hierquote:Op zondag 27 december 2015 13:01 schreef mignonne het volgende:
oh en ik las ergens iets over discussie over samenslapen enz. Lekker laten lullen. Vaak is het niet eens bedoelt als kritiek op jouw manier, maar als verdediging op de eigen manier. Als een soort verontschuldiging van hoe zij het vroeger deden. Mensen voelen zich zo makkelijk aangevallen en zeker als het over kinderen gaat. Dus als je zegt van nee ons kind blijft tot 1 jaar bij ons in bed want daar worden ze beter gehecht van, dan is het al snel dat een ander antwoord nou dat deed ik nooit en mijn kinderen zijn er prima groot mee geworden. Niet als kritiek op jouw manier, maar veel meer omdat ze zich een soort aangevallen voelen over hun eigen manier. Terwijl beiden onzin is natuurlijk, er is geen kritiek noch aanval.
Hier in het topic doen we het overigens net zo hard hoorals iemand zegt dat ze voor haar kind alleen vers en biologisch kookt dan is er altijd wel iemand die roept nou dan ben ik zeker ontaard want ik geef mijn kind gewoon af en toe een potje hoor.
Even in de gaten houden of hij ook een of meer van deze dingen heefg:quote:Op zondag 27 december 2015 18:41 schreef Mariposas het volgende:
Hoe erg is het als een baby erg aan het reutelen is door verkoudheid, met een wat snellere ademhaling?
Als jij het vertrouwd en je er goed bij voelt dan is het goed hequote:Op zondag 27 december 2015 19:27 schreef Mariposas het volgende:
Thnx! Ik ben zelf iemand die met een longontsteking nog werkt en niet naar de huisarts gaat, dus ik vind het wat lastig in te schatten. Zo bedacht ik me gisteren dat we misschien maar z'n temperatuur moesten opmeten en toen bleek hij 39,2 te hebben. En waarschijnlijk was hij de 2 dagen daarvoor ook al ziek. :x Hij heeft nu nog koorts, lijkt wel iets benauwd, maar hij drinkt goed en is alert, dus kijk het nog wel aan tot morgen.
Dat heb ik mij ook afgevraagd!quote:Op zondag 27 december 2015 19:31 schreef mignonne het volgende:
ha welkom!en dan ben ik heul benieuwd wie je bent haha! Wellicht hebben we elkaar gezien in t begin van je zwangerschap
Mwhehequote:Op zondag 27 december 2015 20:26 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Dat heb ik mij ook afgevraagd!Tijdens mijn eerste afspraak bij de praktijk (bij J.) zat er wel een stagiaire bij, maar die was nog heel jong dacht ik (heb daar door alle emoties destijds...kloppend boontje *jeuj!* niet zo op gelet
)
Oh ik pas mn post net aan haha. Ja ik denk het ook zoiets is, zal wel niets spannends zijn. Maar omdat het wel altijd bij inademen en in combinatie met wat reflux symptomen enzo is gooi ik het gewoon bij het cb neer volgende maand, kunnen zij dr van zeggen dat t niks isquote:Op zondag 27 december 2015 21:34 schreef Phaidra het volgende:
Mignonne, dat deed mijn A de eerste weken ook geregeld. Maar was gewoon onhandig ademhalen, nog niet wetend wat stembanden kunnen doen. Zelf schrok hij er niet van, gelukkig, maar ik wel. Hopelijk is het bij jouw A ook zoiets.
Sjaak was een enthousiaste spuger, vier keer per dag schone kleding en bedje vaak opnieuw opmaken. Met zes maanden ging het beter.quote:Op maandag 28 december 2015 03:17 schreef hetzusjevan het volgende:
En een halve minuut nadat ik d'r had ingestopt geeft ze een grote mond melk terug. Stond er gelukkig bij dus snel hydrofiel gewisseld. Nu weer rechtop houden.
Spuugden jullie babies ook zoveel in t begin? Hier is het na elke voeding raak.
4e kerstdag, jeetje. Ik vond onze 3 al veel! Fijn dat je man met de oudste 2 gaat en jij lekker met A thuis kan blijven.quote:Op maandag 28 december 2015 08:31 schreef Estrys het volgende:
A heeft gisteren over de hele dag 1,5 uur geslapen. Zo onrustig van alle prikkels denk ik.![]()
Vanavond vierde kerstdagbij mijn schoonvader. Met 8 volwassenen en onze kinderen. Man opperde dat hij alleen met de oudste twee gaat. Heel fijn! Wil ik dat arme kleine manneke ook niet aandoen. En mezelf eigenlijk ook niet
[ Bericht 13% gewijzigd door Lijnloos op 28-12-2015 10:56:24 ]
Ik heb ook een vrij hoog bed, en de cosleeper op newbornhoogte. A gaat echt nergens heen in zijn slaapzak, hooguit rolt hij op z'n buik. Hij gaat ook direct huilen als hij wakker wordt, en meestal zijn we bij hem als hij in slaap valt. Dus ik vind het wel prima.quote:Op zondag 27 december 2015 22:40 schreef faptist het volgende:
Welkom aerenia!
Leuk dat je mee komt schrijven
Selvaria,
Ik vind het echt super rot om te lezen dat je schoonmoeder zo over jouw grenzen heen gaat. Niet tof!
En wat sneu dat ze N zo lang heeft laten huilen.. en waarom moet ze dat ook nog tegen jou zeggen? Het is al erg genoeg dat het gebeurt is
Ik hoop dat je avond snel voorbij is gegaan en dat je lekker in bed bent gaan liggen met zijn drietjes.
ludann
dat is niet niks.. van je man..
uit ervaring weet ik dat het belangrijk is dat jij ook je grenzen blijft stellen. Het is fijn als hij zich beter voelt met wat meer tijd om te gamen, maar dat is alleen maar rekken.
Als hij somber is zal hij hulp moeten zoeken. Moeten ja. Dat is hij echt verplicht tegenover jou en tegenover jullie als gezin.
ingee,
R aan het koprollen? Misschien kun je gelijk een rekstok kopen. Of een turnmat.
Ik vind de foto's van haar in de kinderboerderij zo aandoenlijk. <3
met dat jasje en dat leuke gewaggel.. *eierstokken rammelen*
Ik heb een nieuw bed! heeeeeeeeeeerlijk.
Hij is alleen een stuk hoger en dat betekent dus dat Ro's bedje weer op newborn hoogte moet staan om gelijk te staan..![]()
Luie modus : ze ligt toch nooit meer in haar eigen bed en alleen bij ons.
actieve modus: is dit dan het moment dat ze over moet naar 'haar kamer' ?
Verder hebben wij een heerlijke kerst gehad. Ro heeft het super gedaan. Niet overprikkeld, gewoon super blij zoals altijd.
ik heb altijd zo'n medelijden met jullie allemaal dat wij het allerleukste kind hebben van de hele wereld en daar voorbij
hoe is het nou trouwens, nog een beetje kunnen bespreken qua tijd voor jezelf?quote:Op maandag 28 december 2015 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Kerst; wij hadden gisteren eigenlijk nog een brunch maar die heb ik afgezegd, mijn baby was compleet ontregeld. Gisteren dus een zeer strak regime aangehouden (wat alsnog veel gehuil opleverde maar goed) en na ruzie met man over het bedritueel wat hij ineens wat wilde wijzigen ("nee dat doen we niet want W. moet in z'n bekende ritme terug!") sliep W van 23 tot half 6. Hijs nu weer een stuk rustiger dan gisteren.
Welkom! Gezellige praktijk vond ikquote:Op zondag 27 december 2015 19:23 schreef Aerenia het volgende:
Hoi,
Hoop dat ik ook mee mag posten hier!Nooit actief geweest in OUD (of überhaupt op Fok), maar heb wel altijd meegelezen in Z&G vanaf het begin van mijn zwangerschap (ergens in maart '15) en in het Babytopic na de geboorte van mijn dochtertje (eind in oktober '15). Heb talloze keren op het punt gestaan een account aan te maken, maar dan zat ik weer mobiel (en dan mag je geen account aanmaken), of ik had een vraag die iemand ander toevallig ook al stelde (dus geen account nodig)
Maar het lijkt me wel gezellig om hier ook een beetje actief mee te doen. Ben wel een Fok-post-newbie, dus als ik wat raars doe...
![]()
Anyway ik ben de mama van A. (nu 2 maanden oud, haar naam is hetzelfde als de 3e naam van de mini van Bloesem) en kom uit dezelfde stad als SaskiaR (en had - geloof ik - ook dezelfde verloskundigenpraktijk). So far so good... nu snel mijn meisje weer uit bed vissen (een Fok-account aanmaken enzo duurt haar kennelijk toch net iets te lang
)
Oh ja! Hier thuis ook een kleintje die structureel te veel fv wilde (en nu vanaf half 7-1 nog ongeveer vier flessen weg tikt. Wij hebben toen meer water met minder scheppen gedaan zodat we nog 'maar' 4 scheppen/150 water over de liter zat. Forte hielp niks en nog eet hij in mijn beleving erg veel en worden de flessen niks minder.quote:Op maandag 28 december 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
Allemachtig BloesemWat zijn dat toch voor onvolwassen praktijken allemaal
Huisartsen hebben toch zeker een andere functie dan moeders onzeker maken
![]()
Ik dacht dat ik de huiltjes van mn kind ongeveer wel door had. Maar nu twijfel ik een beetje, want als ik daar op af ga heeft hij de hele dag hongerNu weet ik dat baby's de ene dag hongeriger kunnen zijn dan de andere, maarrr, op het pak flesvoeding staat dat je je kind nooit meer dan een liter vocht per dag mag geven.
We hebben gisteren zijn flesvolume verhoogd naar 200ml (hij deed het heel lang goed op 165, maar toen zat er ineens steeds maar 2-2,5u tussen.. dat duurde lang, dus nu verhoogd), maar komt nu om de 3u, ook 's nachts, terwijl hij eerder soms makkelijk 4-5u tussen de flessen liet, en 's avonds zelfs 8.
Als hij 200ml drinkt, elke drie uur, kom ik op 8 voedingen per 24uDas écht niet de bedoeling lijkt me. Hoe pak je zoiets aan met flesvoeding?
Of ik moet dus de 'honger'huiltjes als ander soort huiltjes gaan zien, maar alles incl. zoeken enz, en uiteindelijk keihard krijsen lijkt me toch honger
Welke fles + flessenspeen gebruik je? Misschien is het speentje te groot?quote:Op maandag 28 december 2015 15:23 schreef Aerenia het volgende:
Na 3 verdwenen posts heb ik eindelijk ontdekt hoe ik mobiel kan posten
Bloesem: aan die huisarts heb je ook niets! Spuugt N iedere voeding of alleen af en toe? Hier spuugt A alleen als ze veel te veel heeft gedronken, het helpt dan wel om haar niet ineens een grote hoeveelheid te laten drinken maar steeds even los te koppelen.
Wat dat laatste betreft... ik geef volledige bv maar ben sinds kort begonnen met kolven om haar aan een flesje te laten wennen. Alleen lijkt er nooit genoeg in zo'n flesje te zitten. 200ml is binnen no time op en dan heeft ze nog steeds hongerLijkt me niet de bedoeling dat ik straks, als ik weer ga werken, 2 liter per dag moet afkolven. Hoe doen jullie dat?
200cc is wel erg veel hoor. Hier werd zonder moeite 160cc weggetankt maar we hebben een kleiner speentje (prematuurspeen van dr brown) en nu red hij het 3 a 4 uur op 100cc. Met een te groot speentje krijgen baby's nog moeilijker het ik zit vol signaal.quote:Op maandag 28 december 2015 15:23 schreef Aerenia het volgende:
Na 3 verdwenen posts heb ik eindelijk ontdekt hoe ik mobiel kan posten
Bloesem: aan die huisarts heb je ook niets! Spuugt N iedere voeding of alleen af en toe? Hier spuugt A alleen als ze veel te veel heeft gedronken, het helpt dan wel om haar niet ineens een grote hoeveelheid te laten drinken maar steeds even los te koppelen.
Wat dat laatste betreft... ik geef volledige bv maar ben sinds kort begonnen met kolven om haar aan een flesje te laten wennen. Alleen lijkt er nooit genoeg in zo'n flesje te zitten. 200ml is binnen no time op en dan heeft ze nog steeds hongerLijkt me niet de bedoeling dat ik straks, als ik weer ga werken, 2 liter per dag moet afkolven. Hoe doen jullie dat?
Dan blijft ze huilerig en op dr handje zuigen. Maar aan de borst drinkt ze ook heel veel. Ben ongeveer 1u bezig met een voeding. Met 8 weken woog ze ook al 5250 gram (geboortegewicht was 3500). Heb gewoon een baby die heel veel van eten houdt denk ikquote:Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat gebeurt er als je minder geeft?
Beter een ui dan een stopcontant he! Of een stuk snijden met mes binnen grijpbereik.quote:Op maandag 28 december 2015 16:14 schreef Selvaria het volgende:
Dat gevoel blijf je hebben Sara.Ik verbaas me er vaak nog steeds over hoe ze nú weer iets nieuws verzint.
![]()
Ik voel me de slechtste moeder ooit.Ik was N.'s kleertjes aan het uitzoeken en had N. in bed gelegd intussen. Er stond nog een gesneden ui bovenin haar ledikant, ik had nooit bedacht dat ze erbij kon. Ineens hield het geklets uit haar bedje op dus ik dacht dat ze in slaap was gevallen. Een halve minuut later hoorde ik haar hoesten en liep ik even terug om haar speen terug te stoppen, had ze een kwart ui in haar mond terwijl ze dus op haar rug lag.
![]()
![]()
![]()
Ik heb echt even mijn hoofd 10 keer tegen de muur gestoten net, ik wéét toch dat mijn kind ineens alle kanten op gaat en overal bij kan komen.Dit is echt wel even wennen zeg maar. Gelukkig kreeg ik het makkelijk uit haar mond, maar lijkt me niet de bedoeling dit.
Check!quote:Op maandag 28 december 2015 19:02 schreef ingee het volgende:
[..]
Beter een ui dan een stopcontant he! Of een stuk snijden met mes binnen grijpbereik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat staan onze (vrouw en mijn) opvoed-ideeën mijlenver af van deze mensen! En dan twijfel ik af en toe aan mezelf, hebben wij dan zulke rare ideeën? Maar gelukkig heb ik hier op het forum mensen gevonden die er over het algemeen hetzelfde over denken als ik![]()
Sommige mensen zijn gewoon dom. Iedereen kan toch bedenken dat je een baby niet in de rook moet zetten..quote:Op maandag 28 december 2015 19:44 schreef faptist het volgende:
En sillie. Whaaaaat the f.
Dat had echt in mijn schoonfamilie kunnen gebeuren. Dat zijn allemaal rokers en die snappen dat soort dingen ook niet zo goed.
Heck.. Een neef van m'n man vroeg of ik zaterdag met ro langs kwam op hun toernooi. In een kroeg! Waar nog gerookt wordt!
vriendelijk bedankt.
Hoe vaak geef je een voeding?quote:Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Dan blijft ze huilerig en op dr handje zuigen. Maar aan de borst drinkt ze ook heel veel. Ben ongeveer 1u bezig met een voeding. Met 8 weken woog ze ook al 5250 gram (geboortegewicht was 3500). Heb gewoon een baby die heel veel van eten houdt denk ikMaar dit kan zo natuurlijk niet doorgaan...zal ooit toch weer moeten gaan werken
Ik vroeg me laatst al af waar dat pakket nu was. Ik heb denk ik nog wel wat dingetjesquote:Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef Malteser het volgende:
Ik zocht Twix' kleren uit en vond ook wat dingen in maat 44.
Ik wil graag het Fok! OUD prematurenpakket weer netjes in orde maken (zie FAQ en Feedback topic). Mocht je nog iets bruikbaars hebben voor in het prematurenpakket, let me know!
quote:Op maandag 28 december 2015 18:58 schreef -Spring het volgende:
Geen idee wat precies hongersignalen zijn hier. Ik prop er voor de zekerheid altijd eerst een tiet in en als het dan toch geen honger was merk ik het vanzelf wel.![]()
Reauie keaunen hier. Volgens mij zijn er wat tanden op komst.
[ link | afbeelding ]
Top! LE probeert de bezitter van het pakket te bereiken.quote:Op maandag 28 december 2015 20:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vroeg me laatst al af waar dat pakket nu was. Ik heb denk ik nog wel wat dingetjes.
Ik ga deze week even zoeken. Ik stuur wel een berichtje als ik iets bruikbaars heb!quote:Op maandag 28 december 2015 20:14 schreef Malteser het volgende:
[..]
Top! LE probeert de bezitter van het pakket te bereiken.
Ik neem het graag op me om er weer een mooi pakket van te maken.
Ik ben van plan naar de meet te komen in januari. Wellicht handig om te weten voor het doneren van de spullen.
Uiteraard mag opsturen ook. PM/DM gerust voor mijn adres.
Misschien kun je tzt een lijstje maken van benodigdheden? Dan kunnen we allemaal kijken wat we kunnen bijdragen en voorkom je misschirn een hoop dubbele dingen!quote:Op maandag 28 december 2015 20:14 schreef Malteser het volgende:
[..]
Top! LE probeert de bezitter van het pakket te bereiken.
Ik neem het graag op me om er weer een mooi pakket van te maken.
Ik ben van plan naar de meet te komen in januari. Wellicht handig om te weten voor het doneren van de spullen.
Uiteraard mag opsturen ook. PM/DM gerust voor mijn adres.
quote:Op maandag 28 december 2015 20:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ga deze week even zoeken. Ik stuur wel een berichtje als ik iets bruikbaars heb!
Ja, is goed. Beetje afhankelijk ook van of het 'oude' pakket nog boven water komt.quote:Op maandag 28 december 2015 20:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Misschien kun je tzt een lijstje maken van benodigdheden? Dan kunnen we allemaal kijken wat we kunnen bijdragen en voorkom je misschirn een hoop dubbele dingen!
Nee joh, die ui zou me een worstquote:Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef ingee het volgende:
Maar Selvaria, gaat het om het rugliggen met een mond vol of om de rauwe ui? Want die had R ook als eerste te pakken uit de salade. Ik ben niet zo bang voor sterkere smaken eigenlijk. Als ik het lust zal R er ook wel tegen kunnen, behalve honing, suiker, zout enzo dan.
Dat krijgt Twix ook al een tijdje, hij is nu bijna 3,5 maand. Nom nom nom vindt hij dat!quote:Op maandag 28 december 2015 21:36 schreef ingee het volgende:
.... En biscuitjes met sinaasappelsap nog voor de 4 maanden natuurlijk.
Ja die kreeg ik vroeger ook! Ik heb ook echt legio voorbeelden uit m'n pufclub-groepje waar dingen zo nog steeds gaan helaas. Ik probeer dan ook diplomatiek te reageren (of niet), maar soms kan ik het gewoon niet laten.quote:Op maandag 28 december 2015 21:53 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat krijgt Twix ook al een tijdje, hij is nu bijna 3,5 maand. Nom nom nom vindt hij dat!
Wie is er niet groot mee geworden?
Dat bedacht ik me laatst ook.quote:Op maandag 28 december 2015 22:05 schreef ingee het volgende:
Ja ik denk dan maar, stuk gaan ze er niet van.
Maar al die haters in ons land, zou dat komen van oudere die dachten dat ze als baby al 'de boel bedonderden'?
Ja, het geven van water is zo enorm zielig en 'saai'. Oké, dankjewel voor deze nuttige tipquote:Op maandag 28 december 2015 22:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dat Sjaak best iets ziet als hij op mijn buik in de Tula zit. En dat hij het lekker warm heeft zonder jas, want lichaamswarmte. Dat hij water krijgt in plaats van diksap. En ja, biologische speltgranen, want geen toevoegingen.
J vindt water echt fijn om te drinken! Dus voorlopig niks anders dan bv en water voor hem. Ik zou zelf ook meer water moeten drinkenquote:Op maandag 28 december 2015 22:34 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja, het geven van water is zo enorm zielig en 'saai'. Oké, dankjewel voor deze nuttige tip
Mijn dochter krijgt ook alleen water, (moeder)melk en heel soms rooibos- of kabouterthee. Maar de opmerking dat het dus saai is, krijg ik maar al te vaak. Net als het niet geven van een lange vinger. Blijkbaar zijn we alleen gezellig en leuk als we staan te stuiteren van de suikerquote:Op maandag 28 december 2015 22:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
J vindt water echt fijn om te drinken! Dus voorlopig niks anders dan bv en water voor hem. Ik zou zelf ook meer water moeten drinken![]()
Ik was zelf best een snelle qua motorische ontwikkeling, maar ik denk niet dat J dat evenaart. En dat hoeft ook niet.
Dat dus. Ik ook. Doen we met Twix niet. Arm kind. Pechvogel.quote:Op maandag 28 december 2015 21:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja die kreeg ik vroeger ook! .....
Ja, dat is ook precies hoe ik het voor me zie.quote:Op maandag 28 december 2015 03:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Niet fijn Lu.. Hopelijk slaapt ze inmiddels wel. En ik kon er niks aan doen maar ik moest lachen bij de zeester vergelijking, ik zag dit voor me:
[ afbeelding ]
Hier wilde ik ook nog even op reageren, ik voel me een beetje in de verdediging gedrongen (ondanks dat ik weet dat dat niet je bedoeling is). Een bijkomende reden dat wij er niet vaak op uit gingen met baby is dat we de keren dat we het probeerden werden afgestraft met 10 uur lang gekrijs. Dan staat de lol van erop uitgaan niet zo in verhouding met wat je ervoor terugkrijgt, zeg maar.quote:Op maandag 28 december 2015 10:49 schreef Selvaria het volgende:
Morgen is man vrij en gaan we lekker op stap.Ik las gisteren nog iets over iemand (LuDann?) die niet zoveel onderneemt met baby, wij zijn juist altijd op stap sinds N. er is. Ik vind het heerlijk om met haar op pad te gaan en ze laat zich zo makkelijk meenemen.
Ik moet trouwens ook wel zeggen dat ik hele dagen alleen in huis zijn met baby een stuk lastiger vind.
![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 22:26 schreef ingee het volgende:
Waarom ik geen BV geef. En dat dinges ook dacht dat het niet lukte, maar die heeft het wel volgehouden!
Sure, thanks! Ik relacteer anders nog wel effe oke?
Dat was totaal niet zo bedoeld.quote:Op maandag 28 december 2015 23:08 schreef LuDann het volgende:
Hier wilde ik ook nog even op reageren, ik voel me een beetje in de verdediging gedrongen (ondanks dat ik weet dat dat niet je bedoeling is). Een bijkomende reden dat wij er niet vaak op uit gingen met baby is dat we de keren dat we het probeerden werden afgestraft met 10 uur lang gekrijs. Dan staat de lol van erop uitgaan niet zo in verhouding met wat je ervoor terugkrijgt, zeg maar.
En je tijgerende baby.Ik kan me voorstellen dat het nogal schrikken was, het incident met de ui.
Dat is ook gek eigenlijk he. Over borstvoeding beginnen ze: wil je niet het beste dan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 08:56 schreef Fuente het volgende:
Hopelijk issie snel door Gevalletje!
Hier ook vaak verdedigen over keuzes. En dat vind ik stom van mezelf want ik sta erachter en wil me eigenlijk niet altijd verdedigen, toch gebeurt dat wel en dan voel ik me weer rot (hier met name over het niet geven van bv want 'wil je niet het beste dan?' en over het niet overal naar toe willen gaan met Beertje. Ze vindt het niet leuk en dan ist voor niemand leuk. Oh ja, en over dat we haar niet laten huilen).
Ja datquote:Op dinsdag 29 december 2015 09:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is ook gek eigenlijk he. Over borstvoeding beginnen ze: wil je niet het beste dan?
En als het over huilen gaat moet je ze maar laten huilen, anders verwen je ze teveelJa wat is het nou?
quote:Op maandag 28 december 2015 22:16 schreef ingee het volgende:
Ohja, ik ben ook een sok geworden!
En dat verdedigen, ik ben er zo klaar mee! Het gaat vanzelf he.
Dat ik echt niet bang ben dat ik haar verwen. Dat het inderdaad laat is als we beiden om 18:30 pas thuis zijn, maar dat ze daar heus niet oververmoeid van is, en nee, dat in slaap vallen wordt ook niet beter door meer voeden of laten huilen. Dat ze naar een GO gaat ipv een macrobiotisch kdv, dat ze te snel is, dat ze geen slagroom mag, dat het leuk is dat je ook jam in huis hebt, maar liever zonder suikers. Dat ik inderdaad liever naar de kinderboerderij ga dan dat ik ga stappen. Dat ik echt naar huis moet om mijn kind op te halen. Dat ik alweer (ja elke week he!) een dag 'vrij' ben. Dat ik meer dagen werk dan thuis ben.
Iemand nog aanvulling?
Als ze zeggen over wil je niet het beste zou je eigenlijk moeten antwoorden: nee ik dacht voor deze wil ik dat eens nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 09:16 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja datEn het is mijn derde, alsof die andere 2 niet uitstekend gelukt zijn. Dus waar maak ik me druk om?
quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
Als ze zeggen over wil je niet het beste zou je eigenlijk moeten antwoorden: nee ik dacht voor deze wil ik dat eens niet
[..]
Als ze zeggen over wil je niet het beste zou je eigenlijk moeten antwoorden: nee ik dacht voor deze wil ik dat eens niet
Geeft niks hoor... ik had ook niet op zie(k/l)ige Sjaak gereageerd... wat naar dat hij weer zo sneu isquote:Op maandag 28 december 2015 23:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is zielig, 39,9 graden koorts en heel veel huils. Tweede nacht op rij. Maar als we per ongeluk iets uit onze handen laten vallen, is dat het allerleukste ooit en wordt er gegiecheld
Uitgaan net (jongere) baby deed ik ook weinig. Sjaak spuugde veel en dat was ik buitenshuis altijd snel beu.
Lijn, ik had jouw mooierd overgeslagen, sorry
Hier werkte een paar drupjes olijfolie door de fles heel goedquote:Op dinsdag 29 december 2015 11:46 schreef twist02 het volgende:
Ben ik weer met een vraag...
Iemand tips bij een moeilijk poepende baby?Onze Minion poept serieus zo'n 8x per dag hele kleine beetjes waar ze dan echt keihard voor moet werken (lees -->
).
In eerste instantie leek ze er verder niet veel last van te hebben, maar net begon ze ook een beetje te huilen
Ze is 7,5 maand, krijgt nu nog zo'n 700-750cc flesvoeding per dag, en verder een heel stuk fruit, een hele boterham en 's avonds groenten (soms wat aardappel ofzo erbij). Verder bieden we bij elke 'maaltijd' ook af en toe wat water aan, om 'r te leren wennen aan ander drinken.
Ik weet niet zo goed waar het door komt...we hebben de laatste tijd weinig nieuwe dingen geïntroduceerd qua eten dus daar kan het eigenlijk niet door komen. We hebben wel de flessen wat afgebouwd, maar met 700-750cc lijkt me dat ze nog genoeg vocht binnenkrijgt toch?Zeker met fruit, groente en wat slokjes water erbij...
[..]
quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Onze kleine rolde zostraks van buik naar rug. Het zal wel toeval zijn geweest, want daarna deed hij het niet meer maar toch! En van z'n rug komt hij al op z'n zij...
Vreemde reactie van de zuster!quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:00 schreef Krisvc het volgende:
Ik werd net in het ziekenhuis (man moest voor een onderzoek) heel raar aangekeken toen ik vroeg of ik mocht kolven en ter sprake kwam dat L. al bijna 6 maanden oud was. "Waarom moet je dan nog kolven?" vroeg de zuster. Nou, omdat je anders moet dweilen.
Precies, anders hebben ze je zo in de smiezen. Klein maar uitgekookt!quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:26 schreef Estrys het volgende:
Gewoon wegleggen en laten huilen. Uurtje of zes
Wij zijn daar wel met een maand of twee mee gaan oefenen ja, omdat het s avonds in slaap vallen steeds lastiger werd (baby's onder de zes weken speelt dat vaak nog minder bij).quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:50 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Vreemde reactie van de zuster!![]()
Ik heb mij afgelopen tijd verdiept in het zelfstandig leren slapen.
Onze kleine slaapt 's nachts super, danwel na een voeding en kunnen haar slapend wegleggen. Maar overdag kost het ons daarentegen super veel moeite. Huilen als ze moe is, maar dan in slaap vallen ho maar of slaapt dan 10 minuten ofzo.
Enige wat (uiteindelijk) werkt is overeind met haar buik tegen mij aan of (zoals nu) op haar rug, half zittend op mijn schoot. Of een eind rijden in maxicosi of kinderwagen. Maar wegleggen resulteert dan vaak weer in wakker worden.
En dan lees ik dit soort tips:
- Hoe beter een baby overdag slaapt, hoe rustiger de nachten verlopen. kunnen de nachten dan nog rustiger verlopen? Dit gaat echt niet op bij ons vind ik
- Zorg voor voldoende slaap overdag. Is je kind moe? Leg hem dan in bed, ook al is het eigenlijk nog geen bedtijd. Ja leuk, dan krijg ik alleen maar een huilende baby
- Leg je baby wakker in bed: zo leer je hem zelf in slaap te vallen. werkt hier gewoonweg niet, als ze dan gaat huilen, blijft ze huilen en raakt op een gegeven moment overstuur.
Consultatiebureau kwam ook met dergelijke slaaptips. Ik kan er echter op het moment maar weinig mee.Zijn er echt baby's van 2 maanden die dit kunnen?
Hier lukt het wel, W. Is nu 8 weekjes. Ik ben begonnen met hem wegleggen als hij bijna insliep en inmiddels valt 'ie ook in slaap als hij nog helemaal wakker is (wel gapen maar nog volop alert zeg maar) zonder gedoe. Soms huilt hij even, maar dat is geen overstuur huil, maarquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:50 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Vreemde reactie van de zuster!![]()
Ik heb mij afgelopen tijd verdiept in het zelfstandig leren slapen.
Onze kleine slaapt 's nachts super, danwel na een voeding en kunnen haar slapend wegleggen. Maar overdag kost het ons daarentegen super veel moeite. Huilen als ze moe is, maar dan in slaap vallen ho maar of slaapt dan 10 minuten ofzo.
Enige wat (uiteindelijk) werkt is overeind met haar buik tegen mij aan of (zoals nu) op haar rug, half zittend op mijn schoot. Of een eind rijden in maxicosi of kinderwagen. Maar wegleggen resulteert dan vaak weer in wakker worden.
En dan lees ik dit soort tips:
- Hoe beter een baby overdag slaapt, hoe rustiger de nachten verlopen. kunnen de nachten dan nog rustiger verlopen? Dit gaat echt niet op bij ons vind ik
- Zorg voor voldoende slaap overdag. Is je kind moe? Leg hem dan in bed, ook al is het eigenlijk nog geen bedtijd. Ja leuk, dan krijg ik alleen maar een huilende baby
- Leg je baby wakker in bed: zo leer je hem zelf in slaap te vallen. werkt hier gewoonweg niet, als ze dan gaat huilen, blijft ze huilen en raakt op een gegeven moment overstuur.
Consultatiebureau kwam ook met dergelijke slaaptips. Ik kan er echter op het moment maar weinig mee.Zijn er echt baby's van 2 maanden die dit kunnen?
Dat liedje is briljant!quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:49 schreef Estrys het volgende:
Is het al 4 januari? Alsjeblieft?? Ik word gillend gek hier. De hele godganse dag geruzie, gehuil en gekloot tussen die oudste twee. Peuter ligt onbedaarlijk op de grond te huilen en ja die laat ik gerust tien minuten huilen. Baby wil ook niksMijn huis ziet eruit als een freaking warzone. Shoot me
![]()
Ik legde Sjaak op een schapenvachtje in de keuken, uiteraard niet in m'n looppad (want hete dingen enzo) maar ergens in een hoekje. Speelgoed erbij en hij kon zich wel heel even vermaken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij zijn vandaag begonnen met overdag een slaapje in de cosleeper, nu is mijn man thuis dus kunnen we samen om en om troosten. We gaan naar boven voordat zeurderige huil echt huilen wordt. Hij is tot nu toe twee keer een half uurtje in slaap gevallen. Hopelijk kunnen we dit opbouwen maar zo niet ook geen man over boord, hij slaapt in de doek of op de borst net zo fijn. Maar ik wil m wel rond etenstijd weg kunnen leggen omdat ik anders niet lekker kook of eet. Kan wel in de doek maar ik ben te voorzichtig dan.
G nu weer snel het huishouden doen voor hij wakker wordt
Heftig dagjequote:Op dinsdag 29 december 2015 16:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat liedje is briljant!
Hier ook een rotdag. Uitvaart van familielid gehad, zo triest. En uiteraard besloot W. dat de aanvang van de dienst een mooi moment was om heel hard te huilen, dus dat schoot lekker op. Gelukkig was man er en associeert W papa met slapen, want toen hij W. Overnam viel ie in 1 keer in slaap (ok, wat doe ik fout?)
Pas toen we weer in de auto stapten werd 'ie weer wakker dus dat viel uiteindelijk mee. Lang leve BV, want ik kon in de auto snel voeden en daarna ging de 1,5 uur rijden naar huis ook nog is prima, W. sliep weer.
ik kook nu ook in de ochtend maar ik moet over anderhalve week weer werken, dan red ik dat nietquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:53 schreef Hupje het volgende:
De eerste maanden lukte wakker wegleggen bij ons echt niet. Nu met vlagen prima en soms nog steeds niet. Ik heb vooral veel geleerd over wakkertijd en slaapsignalen.
Silliegirl,.
Cassandra, ik kookte de eerste maanden vaak als J sliep, ook al was dat 's ochtends. Dan had ik de meeste kans om het eten klaar te hebbenen dan warmden we het 's avonds op in de magnetron.
Leuke opmerking, Kris. Als verpleegkundigen er al zo over denken...
Dit ja.quote:Op dinsdag 29 december 2015 15:21 schreef Fannetje het volgende:
Die zijn er wel ja... onze kinderen hebben allebei vanaf heel klein goed zelfstandig geslapen. Daar hebben we niks bijzonders voor hoeven te doen. Mazzel dus, de meeste kinderen hebben er meer moeite mee.
Dat laatste ben ik afentoe wel bang voor. Maar ik lees nu dat er genoeg anderen zijn bij wie dit speelt, het dus nog zo gek niet is, en kan ik mijzelf wat meer geruststellen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Een kind van 2 maanden oud wat keurig zelfstandig in slaap valt is meer geluk dan wijsheidGeeft niets verder, als je kind t zo doet, prijs jezelf gelukkig; maar als het je kindje niet lukt, heb dan vooral niet het idee dat je iets niet goed doet ofzo!
Ook dat gaat straks redelijk vanzelf weer hequote:Op dinsdag 29 december 2015 20:29 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik afentoe wel bang voor. Maar ik lees nu dat er genoeg anderen zijn bij wie dit speelt, het dus nog zo gek niet is, en kan ik mijzelf wat meer geruststellen.
Wel moet ik echt meer toe naar een overdag ritme voor mezelf. Over 6 weken ga ik weer werken, maar ik kom 's morgens met moeite mijn bed uit, ondanks dat ik rond 22.00 naar bed ga. 10.30 komt vaker voor dan ik zou willen.![]()
Straks moet ik toch echt om 6.30 / 7.00
quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:24 schreef Malteser het volgende:
Zo geef ik de laatste fles altijd in ons bed. Is een soort ritueel geworden. Zo'n fijn moment. Alleen het licht van een nachtlampje, hoofdeind van mijn bed omhoog, Twix in zijn slaapzak in mijn armen en dan zijn fles. Genieten!
Dit ja!quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:24 schreef Malteser het volgende:
Zo geef ik de laatste fles altijd in ons bed. Is een soort ritueel geworden. Zo'n fijn moment. Alleen het licht van een nachtlampje, hoofdeind van mijn bed omhoog, Twix in zijn slaapzak in mijn armen en dan zijn fles. Genieten!
Herkenbaarquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:29 schreef pinquit het volgende:
Het enige dat ik jammer vind van dat A. alleen op mij/draagdoek slaapt/in slaap valt is dat hier ook een bijna-tiener rondloopt die tvkijkt, rondrent, met deuren slaat enzolijkt me allemaal iets teveel prikkels voor m
Mooi he, er ging hier ook echt een wereld voor me open. En over 6 maanden help jij weer nieuwe moedersquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik leer echt zoveel door gewoon mee te lezen met dit topic. Ik leg onze mini (1 maand nu) moe/bijna in slaap maar nog een beetje wakker weg. Volgens mij is dat die 7 op een schaal van 10 die sillie noemde? Helft vd tijd valt ze dan in slaap als ik weg sluip of na 5 min wurmen. Andere keer blijf ik erbij zitten. Soms werkt het niet maar dan is er meestal iets aan de hand (nog honger of mamahonger of onverklaarbaar-hele-nacht-krijsen-en-niet-stil-te-krijgen).
Jantina dat ritme zoeken herken ik.. Vind het heel moeilijk. Vriend klaagde al dat we telkens vergeten te lunchen. Maargoed ik heb nog even..
Ja buuuhquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Ze zaten hier gister allebei met wat kleingeld in de hand op de bank en dat dan dus 800 keer uit hun handen op het laminaat laten vallen hemy god hahaha en iedere keer gaat A dan met zo'n grote snuif met zn neusje de hoogte in om daarna meestal weer vol overgave terug te storten waar ie lag
en soms ook niet. Dan sliep ie net en schrijt dan heel zielig weer wakker.
Geniet er nog even van! Je kan je rust prima gebruiken, dat verlof is er niet voor niets he!quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:29 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik afentoe wel bang voor. Maar ik lees nu dat er genoeg anderen zijn bij wie dit speelt, het dus nog zo gek niet is, en kan ik mijzelf wat meer geruststellen.
Wel moet ik echt meer toe naar een overdag ritme voor mezelf. Over 6 weken ga ik weer werken, maar ik kom 's morgens met moeite mijn bed uit, ondanks dat ik rond 22.00 naar bed ga. 10.30 komt vaker voor dan ik zou willen.![]()
Hahaha dat laatste jaquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:43 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja buuuhwaarom altijd spullen die herrie maken. Knikkers ook enzo
dat dat ook nog even lekker doorrolt
grmbl
Of perongeluk de deur iets te hard dicht trekken, m dan weer open doen om sorry te zeggen, en jawelweerrrr dichtslaan
![]()
Je bedoelt: die armpjes die tegen je gezicht slaan, handjes die je haren vastpakken, geschop tegen je zij door die beentjes?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ook dat gaat straks redelijk vanzelf weer heje zult wel moeten zeg maar. Niet te streng voor jezelf zijn hoor, geniet er ook gewoon een beetje van zolang het nog kan. Op vakantie sta je ook niet om 06.30 weer op omdat je daarna weer naar je werk moet toch? (hoop ik?!)
En aan alle papa's en mama's met moeilijke slapers, het komt goed, heus. Ze worden vanzelf groot en ze gaan vanzelf zelf slapen. Mijn middelste die het echt niet makkelijk heeft gehad is uiteindelijk ook gewoon vanzelf gaan slapen. Het is vaak meer dat het een beetje het idee is dat we er aan moeten voldoen he, ritmes en slapen enzo. Maar als je er over nadenkt is het haske tegennatuurlijk voor baby's om alleen in een kamertje zelf te gaan slapen. Er is juist geen veiligere plek dan tegen je mama of papa aan. Daar zijn ze op geprogrammeerd. Als je dat zelf niet wilt dan moet je er iets mee, maar als je er zelf geen probleem mee hebt dan, boeiend. Lekker genieten van dat kleine lijfje tegen je aangeplakt. Ze worden al zo snel groot.
Of als je kind dat niet wilquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ook dat gaat straks redelijk vanzelf weer heje zult wel moeten zeg maar. Niet te streng voor jezelf zijn hoor, geniet er ook gewoon een beetje van zolang het nog kan. Op vakantie sta je ook niet om 06.30 weer op omdat je daarna weer naar je werk moet toch? (hoop ik?!)
En aan alle papa's en mama's met moeilijke slapers, het komt goed, heus. Ze worden vanzelf groot en ze gaan vanzelf zelf slapen. Mijn middelste die het echt niet makkelijk heeft gehad is uiteindelijk ook gewoon vanzelf gaan slapen. Het is vaak meer dat het een beetje het idee is dat we er aan moeten voldoen he, ritmes en slapen enzo. Maar als je er over nadenkt is het haske tegennatuurlijk voor baby's om alleen in een kamertje zelf te gaan slapen. Er is juist geen veiligere plek dan tegen je mama of papa aan. Daar zijn ze op geprogrammeerd. Als je dat zelf niet wilt dan moet je er iets mee, maar als je er zelf geen probleem mee hebt dan, boeiend. Lekker genieten van dat kleine lijfje tegen je aangeplakt. Ze worden al zo snel groot.
Ik bedoelde eigenlijk op de bank op schoot maar hey, been there, allemaal, en ik leef nogquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:50 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Je bedoelt: die armpjes die tegen je gezicht slaan, handjes die je haren vastpakken, geschop tegen je zij door die beentjes?
Dit idee zeg maar:
[ afbeelding ]
huh? maar daar zeg ik toch niets van?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Of als je kind dat niet wil
De keren dat Melba op mij in slaap is gevallen (buiten een kortdurend melkcoma) zijn op twee handen te tellen...
In het begin deed hij dat nog wel op papa, maar dat hield met een week of zes ook op. Ook slapen in de box, in de wagen, etc, niet aan hem besteed. Dat was voor ons een reden om te gaan oefenen met in bedje slapen en wakker wegleggen.
Ik stip het toch nog even aan, want het wordt zo vaak teruggegeven "ja met slapen op papa of mama of in de draagdoek etc is niks mis, dat is heel fijn en natuurlijk"... Ja, I know, is ook prima en heerlijk!
maar onze keus was dus niet slapen of wel slapen... Die andere opties werkten niet. Op een of andere manier voelde het voor mij in die tijd alsof iedereen daar nogal makkelijk overheen stapte als ze vonden dat ik niet zo naar ritme moest zoeken (het zit me blijkbaar nog hoog)
6 weken is nog onwijs lang joh! Ik maakte me bij de oudste ook enorm druk over bepaalde dingen (hoe moet dat nou als ik ga werken en hij drinkt/slaapt niet goed, en hoe kom ik in hemelsnaam op tijd met schone kleren aan, wanneer moet ik dan douchen, omg!). Uiteindelijk kwam alles redelijk vanzelf op z'n pootjes terecht. Ritme ging opeens om (bijvoorbeeld heel erg wakker zijn tussen 7 en 10, dan sta je vanzelf eerder op), en ik bleek, als het moest, ook prima in staat om aan te kleden en te ontbijten in 30 min. Ik stond versteld van mezelf en vond het echt zonde dat ik me wekenlang zo druk had gemaakt in plaats van te genieten van alle tijd die ik met mijn baby had. Echt, relax, het komt goedquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:29 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
I know!quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
huh? maar daar zeg ik toch niets van?het ging me juist om als je kind dus wel per se bij je wil slapen. In jullie geval wilde hij dat niet nouja dan moet je er iets mee of als je het zelf niet wil of weet ik het. Allemaal niets mis mee. Maar dat je niet je kind per se weg wilt/moet leggen omdat je het gevoel hebt dat anderen dat van je verwachten. zo van ja "zo hoort dat toch? baby's horen niet op schoot te slapen maar in hun eigen bed, dús zijn we maar met trainen begonnen terwijl ik het eigenlijk zelf niet wil."
Zo moet je mijn post meer lezen
Haha, zo waar dit .quote:
Heel herkenbaar, je erop voorbereiden hoe het écht voelt is onmogelijk. Maar ook hierin zul je je weg vindenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef Bloesem. het volgende:
Dat plaatje
Faptist, leuk he die muziekinstrumenten van IKEA! Vanmiddag ook even mee in m'n handen gestaan..
Trouwens, even anders wat: ik had de hormonale crisis die met het moeder-zijn mee komt wel verwacht, me erop voorbereid, maar wie kan zich hier nou tegen wapenen? Ik geloof niet dat ik me ooit zoveel dingen tegelijk heb gevoeld. Ik ben zo zeker en zo onzeker tegelijk. Zo heftig. Echt on top of the world en overreden door een truck. Tegelijk. Moest ik even kwijt. Gelukkig heb ik een hele lieve, warme, betrokken en steunende omgeving in de vorm van m'n lief en m'n ouders, want mijn god, wat is dit heftig
Je vergeet dit zo snel weer ook!quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:20 schreef faptist het volgende:
[..]
Haha, zo waar dit .
Soms hebben we geluk en slaapt ze wanneer we gaan eten of heeft ze net genoeg aan 10 minuten box-speeltijd ofzo..
maar de realiteit is toch echt wel dat 1 van ons met baby op schoot zit terwijl de ander zn eten naar binnen schuift. baby wissel en dan hopen dat het nog niet koud is.
Wipstoeltje hebben wij niet, maar een maxi cosi zou ook kunnen natuurlijk.
(van die 15 minuten in de mc gaan ze echt niet stuk).
Onze oudste wil ook nog weleens tussen ons in liggen. Meestal verzucht ie na tien minuten of hij 'alsjeblieft naar zijn eigen bed mag'quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk op de bank op schoot maar hey, been there, allemaal, en ik leef nogen ik neem ze soms gewoon gezellig in bed
ook al slaapt ze tegenwoordig (geheel uit eigen beweging ook!) gewoon in haar eigen bed
Jawel! Wij hebben 1e KD gegourmet en aangezien Twix toen nog ziekig was en alleen bij mij wilde zijn, zat hij bij mij in de doek. Ging prima! Hou er rekening mee dat na het gourmetten alles stinkt. Dus ook je baby en zijn kleren en je draagdoek.quote:
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:37 schreef Malteser het volgende:
[..]
Jawel! Wij hebben 1e KD gegourmet en aangezien Twix toen nog ziekig was en alleen bij mij wilde zijn, zat hij bij mij in de doek. Ging prima! Hou er rekening mee dat na het gourmetten alles stinkt. Dus ook je baby en zijn kleren en je draagdoek.
Heb geen moment gedacht aan raam wel/niet open en afzuiging wel/niet aan. We hebben met 7 mensen zitten gourmetten in een keuken van 30 vierkante meter en Twix doet het nog.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef Bloesem. het volgende:
Trouwens, even anders wat: ik had de hormonale crisis die met het moeder-zijn mee komt wel verwacht, me erop voorbereid, maar wie kan zich hier nou tegen wapenen? Ik geloof niet dat ik me ooit zoveel dingen tegelijk heb gevoeld. Ik ben zo zeker en zo onzeker tegelijk. Zo heftig. Echt on top of the world en overreden door een truck. Tegelijk. Moest ik even kwijt. Gelukkig heb ik een hele lieve, warme, betrokken en steunende omgeving in de vorm van m'n lief en m'n ouders, want mijn god, wat is dit heftig
Ach lieverd..quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef Bloesem. het volgende:
Dat plaatje
Faptist, leuk he die muziekinstrumenten van IKEA! Vanmiddag ook even mee in m'n handen gestaan..
i like the way you re thinking, haha.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]fijn om te horen. Dan gaat ie dus in mijn Ellevill, die pak ik zelden en wordt niet stug na een wasbeurt
quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:19 schreef ingee het volgende:
Snel klaar gourmet met plakbaby? Ja dat kan best!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ja de eerste weken regelmatig. Hilarische gesprekken ook:
*schrikt wakker en port man in rug*
-schatje waar is de baby?
-die heb jij
-nee waar is de baby
-ohnee op mijn rug
-op je wat?!?!
-onder mijn kussen, zeg ik toch!
-niet... Oh.. Huh... Nee de baby is gewoon in zijn wieg, haha ik sliep half
-nee, onder mijn kussen toch?