abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158538794
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

zaterdag 26 december 2015 @ 13:06:52 #2
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158538899
Iedereen bedankt voor de felicitaties! We hebben gisteren een geweldige dag gehad waarbij O vreselijk verwend is en ze het zo goed gedaan heeft O+
Wat ben ik toch blij en gelukkig dat ik de mama van dat heerlijke meisje mag zijn. O+

Ludann
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158539117
Buh Lu ;( :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158539619
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 80% gewijzigd door LuDann op 27-12-2015 11:39:13 ]
pi_158540770
Alles is al een beetje gezegd LuDann, maar :*

En wat een naar verhaal FF, brr! Hopelijk knappen ze snel weer op.

Hier een heerlijk kerstdiner gehad! Door verbouwen en zwanger lang geleden dat ik zo uitgebreid heb gekookt, en dat met baby in huis ;) Lekker om me weer eens flink uit te sloven in de keuken. M was superlief en blij tijdens het diner. Lag lekker in de box naast de tafel te slapen of te spelen, twee eventjes in de stoel aan tafel, helemaal trots kijkt ze dan :D Vandaag hebben we niks, dus we hangen lekker op de bank met een kerstpuzzel en een boek en hapjes. M speelt op haar kleed :) Morgen hebben we een derde kerstdag bij mijn ouders.
pi_158542296
Ach LuDann :* ik heb geen tips, maar volgens mij woon ik (relatief) dichtbij je uni/faculteit? En ik werk nu niet. Dus als je wolk of je ei even kwijt wil, ben je altijd welkom. Ook voor gewoon een kopje thee, hoor! ;)
pi_158542492
Och LuDann... :*

Gisteren tijdens het kerstdiner heeft T zich als een engeltje gedragen... Lief op schoot, toen in zijn reiswieg geslapen tijdens het eten, daarna nog verder geknuffeld en bewonderd, en toen weer zonder morren terug naar huis. Wow. Mijn lieve mooie ventje had een volle dag geen pijn/paniek, ik kon wel janken van geluk! O+

Zo, en nu even bedenken wat ik vanavond aan moet doen, want mijn jurkje is zojuist ondergepiest tijdens het verschonen...!
:')
pi_158542650
LuDann :* Heb je even 'n bericht gestuurd.

Jeetje FF, dat is schrikken :o Wat heftig zeg..

Sara, wat heerlijk zo'n gezelligerd O+

Wij zijn de regeldag door *O* Onrustig nachtje, maar 't is gelukt. Maandag moet ik voor mezelf naar de huisarts en laat ik mini ook even checken wb maagzuur. Vanavond prop ik haar voor kerst in een belachelijke roze petticoat :o Vreselijk :')
pi_158543619
LuDann... wat een ellende zeg -O- Het meeste is al gezegd, maar hier ben je ook welkom met je Wolkje O+ Of ik kom een keer naar jou met J. :) Ik hoop dat je man hulp zoekt.

Verder fijne kerst allemaal! >:O
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158543678
:* LuDann. Het meeste is al gezegd. Denk aan jezelf en aan Wolk!

Een dag zonder pijn en verdriet, dat is fijn Sara!

Ik gaf Frits gisteren een slokje Tom Ka Kai. Hij vond het heerlijk en bleef smakken om meer. O+ .
pi_158548299
Gezeur, never mind.

[ Bericht 96% gewijzigd door Malteser op 26-12-2015 20:55:56 ]
pi_158549270
Malteser :* :
SPOILER
pi_158549382
LuDann :* sterkte! Ik sluit me aan bij de rest. Wees niet bang om hulp van buitenaf te vragen hoor!

Malteser, jij ook :*
edit: zie pm, je hebt het weggehaald dus ik doe dat ook.
pi_158549428
Je zeurt niet Malteser :*
SPOILER
pi_158549477
Thanks ladies :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:55 schreef Cholula het volgende:
Malteser :* :
SPOILER
SPOILER
pi_158549965
Ladies, klaag aub gewoon zonder voorbehoud hier! Baby's zijn niet makkelijk en slokken je leven op. En jaaahaa je krijgt er zoveel voor terug, maar het blijft zwaar. Als je hier al niet kan klagen...

En ik stel voor dat we een drankspelletje doen: shotje elke keer als iemand zegt dat je je kind te veel verwend. Zijn we allemaal zo aangeschoten. ;)
pi_158550017
LuDann, hier gaat het wat beter nu het beter gaat met J. Neem hulp aan, ik las hier al lieve dingen van forummers.

IMA: wauw, wat een kerstdiner!

Malteser, klagen mag. Ik heb het zelf soms even nodig om anoniem te klagen, zodat ik het kwijt ben en IRL gewoon verder kan :@

J heeft het voor zijn doen super goed gedaan beide kerstdagen. Morgen doen we ern heel rustig dagje in zijn tempo.
pi_158550237
Wij hebben kerst bij schoonouders. Oma van man zit steeds met een schuin oog te kijken want G is al de hele dag bij ons (voeding, even op schoot spelen en babbelen en slapen in de doek)
Dat kan toch zeker niet? :+
(andere optie is alleen in een vreemde kamer in een vreemd bed. Maar hij slaapt bij ons nog niet eens alleen dus ik vind slapen in de doek dikke prima)

Ik verwen mijn kind, so what!
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:37:25 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158550365

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 27-12-2015 16:17:03 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158550495
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:03 schreef Malteser het volgende:
Thanks ladies :*

[..]

SPOILER
hebben jullie gewandeld met wagen? Dat is hier ook niet te doen. Ik knoop m altijd direct in de doek. Het blijft sneu. Toen wij vandaag aankwamen bij mijn schoonfamilie had G hele erge last van vastzittende lucht. Die heeft ook een hele tijd gehuild, zelfs aan de borst. En daarna in de doek gedaan, t knopen was ook huilen. Het leek net alsof we een enorme huilbaby hadden. Terwijl dat heel erg meevalt. Uiteindelijk is hij na twee rondjes wandelen door de woonkamer in slaap gevallen en vrolijk wakker geworden. Maar t voelt zo machteloos, dat intense verdriet
pi_158550667
Mariposas, beterschap voor L. en sterkte voor jullie!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:41 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

hebben jullie gewandeld met wagen? Dat is hier ook niet te doen. Ik knoop m altijd direct in de doek. Het blijft sneu. Toen wij vandaag aankwamen bij mijn schoonfamilie had G hele erge last van vastzittende lucht. Die heeft ook een hele tijd gehuild, zelfs aan de borst. En daarna in de doek gedaan, t knopen was ook huilen. Het leek net alsof we een enorme huilbaby hadden. Terwijl dat heel erg meevalt. Uiteindelijk is hij na twee rondjes wandelen door de woonkamer in slaap gevallen en vrolijk wakker geworden. Maar t voelt zo machteloos, dat intense verdriet
Ja, met de wagen. Normaal geen probleem. Wakker met de kap omlaag, zodat hij rond kan kijken. Maar nu dus wel. Maar net toen ik de doek aan het omdoen was, vielen zijn ogen dicht.

Sneu voor G. Lastig hè als ze zo verdrietig zijn. Fijn dat hij daarna vrolijk wakker werd!
pi_158552467
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:48 schreef Malteser het volgende:
Mariposas, beterschap voor L. en sterkte voor jullie!

[..]

Ja, met de wagen. Normaal geen probleem. Wakker met de kap omlaag, zodat hij rond kan kijken. Maar nu dus wel. Maar net toen ik de doek aan het omdoen was, vielen zijn ogen dicht.

Sneu voor G. Lastig hè als ze zo verdrietig zijn. Fijn dat hij daarna vrolijk wakker werd!
Ik heb je bericht gemist, maar een dikke :* .
De komende week heb ik nog vrij, als ik ergens mee kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten :) :*
pi_158553010
Ook voor LuDann een dikke :* trouwens, die vergat ik bijna. Je moet er zeker wat mee, maar welke weg je het beste kunt bewandelen is lastig. Maak LuMann in ieder geval duidelijk dat je hier iets mee wilt, dan je dit niet alleen kunt dragen. En gebruik ons forum vooral om te spuien. Daar zijn wij (ook) voor lees je dat, Malteser!
pi_158553375
Malteser, dikke knuffel voor jou. Wat anderen ook al zeggen, klagen mag. Het is hier bij uitstek de plek voor. Neem maar een voorbeeld aan mij. :P Wat MC zegt dus. :D

Mariposas, wat rot van het ziek zijn net met Kerst. Dat wederzijds aansteken is heel bekend helaas. Beterschap!

Om ook nog even iets leuks te melden: mijn man zat met Wolk de kat te aaien en daar moest ze heel hard om lachen vertelde hij. En daarna kotste ze de kat onder. :D :')

[ Bericht 48% gewijzigd door LuDann op 28-12-2015 01:51:56 ]
pi_158554380
Ik zal later eens op een rijtje zetten hoe en wie en wat en waar qua wat we aan hulp kunnen gebruiken. Ik vind het zo vreselijk lief hoeveel mensen wat hebben aangeboden, dat voelt echt heel fijn. Dus heel erg bedankt daarvoor.

Voor nu nog even een foto van mijn Kerstekind. O+ Ze is zo vreselijk mooi en lief. O+

SPOILER
Ja, met paaseistrik en gouden schoentjes. Dat mag, zo 1 keer per jaar. :6
pi_158555126
Lu, leuk kind hoor, maarreh...
er is nooit een excuus voor een paaseistrik. ;)

Maar neem inderdaad de tijd om samen dingen te doen ipv alleen maar dingen die moeten, zorgen en vluchten. Daar draait het leven om he! Niet om hoe goed je het doet op het werk / de studie.

Lekker beessies kijken, wandelen in het bos en straks fietsen en naar een zwemplas.
Jeugdherinneringen. O+

En een vraag: is het gevaarlijk als een baby koprolt?
pi_158555316
Geen idee of dat gevaarlijk is ingee. Is R aan het gymen?

Ik heb een klimgeit meets sloopkogel in huis. Alles moet op de grond en overal moet op geklauterd (is dat een woord of is dat alleen zo in mijn hoofd?) worden.
  zondag 27 december 2015 @ 00:07:02 #28
409579 LuDann
All the way
pi_158555544
Nee, dat zie je verkeerd Ingee, alles is een goed excuus voor een paaseistrik. :9

En koprollen, echt? :D Dat komt nooit meer goed natuurlijk. Volgende week staat ze erop rollend je weekboodschappen te doen.

En je hebt gelijk hoor, ik ben gewoon teveel bezig met overleven. Ik had zoiets van tja, het moet gewoon even zo, het is niet anders. Maar voor het welzijn van man en Wolk zal het toch anders moeten. En kunnen, het heftigste is bijna voorbij qua studie. Nog 1 deadline nu, dan nog even knallen in januari en vanaf februari ga ik zelfstandig onderzoek doen. Dat is ook hard werken maar dan heb ik alleen nog maar te doen met de deadline van het inleveren van mijn scriptie. Dan kan ik veel meer zelf indelen. Dat zal hopelijk de ademruimte geven die we nodig hebben.
pi_158555664
Klinkt goed LuDann! Behalve dan voor de kat. Ik hoop voor hem dat het verse melk was! En een kerstei-strik mag wel op kerst!

En Ingee, dat ligt eraan waar vanaf ;)

Wij hebben vandaag rustig kunnen eten *O* zijn rond 10 uur naar huis gegaan omdat O na een half uurtje slapen wakker werd en doodmoe niet meer wilde slapen. Eenmaal thuis sliep hij bijna, maar na drinken en slaapzak aan was hij weer klaar wakker en m'n man probeert m nu in slaap te krijgen, die heeft vannacht O-dienst. Dat weigeren om te slapen terwijl hij moe is begrijp ik echt niet.
pi_158555870
Als ik alleen bezig ben met overleven gaat er hier iets fout.
Het is hier ook best druk met een eigen zaak waar minstens zestig uur in de week aan wordt gespendeerd en mijn baan van veertig uur, maar we maken elke week tijd om samen iets te doen. De ene keer is dat ergens een kop koffie zonder telefoons en een andere keer gaan we naar een museum. Of een avondje op de bank.
Je moet tijd in elkaar blijven investeren, anders leef je langs elkaar heen.
  zondag 27 december 2015 @ 01:05:45 #31
409579 LuDann
All the way
pi_158557718
Ik vind dat ook lastig, FF, dat moe zijn en toch niet willen slapen. Dat maakt het soms ook moeilijk in te schatten of ze nu nog niet moe zijn of al te moe. Sterkte, ik hoop dat het toch een beetje wil lukken met slapen.

Cholula, dat was hier ook de bedoeling maar Wolk is zo veel ziek geweest dat ik in de knel kwam met deadlines. Het eerste wat er dan tussenuit valt zijn dit soort dingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door LuDann op 28-12-2015 01:52:42 ]
pi_158560471
LuDann, wat een plaatje! :)
Zorg je ook dat jij niet de enige bent die zich aanpast? Je onderzoek straks kun je misschien wel zelf indelen, maar het moet wel af en dat gaat niet als andermans belangen altijd voorgaan. Edit: heb je als het goed is een PM gestuurd.

FF, dat zijn haast de moeilijkste momenten, als ze te moe zijn om te slapen. Hopelijk slaapt O intussen lekker.

Mariposas: beterschap voor jullie beiden!

Ingee, een koprol lijkt me niet goed voor de kwetsbare nek, maar een keer per ongeluk zullen ze vast tegen kunnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hupje op 27-12-2015 08:36:32 ]
pi_158561174
Hier zegt mijn man ook steeds vaker dat hij ook weer man en vrouw wilt zijn ipv alleen papa en mama. Hij herkent de donkere wolk van het vaderschap niet (duh hij is er zelden :')) maar ook hier draait alles om G. En dat alleen papa en mama zijn herken ik ook heel erg. En dat vind ik ook jammer. Maar ik laat G nog erg moeilijk los, komt vanzelf goed :)
pi_158561239
LuDann, wat een mooierd heb je. Die heeft die strik niet nodig ;)

Hier moeten we trouwens ook bewust leuke dingen doen met elkaar (of met z'n drietjes), anders worden we ook steeds chagrijniger tegen elkaar. Dat hebben we nu al een tijdje niet gedaan en dat merk ik eigenlijk ook. Hoewel ik altijd de initiatiefnemer ben en nu eigenlijk eens wil afwachten waar vrouw mee komt.
  zondag 27 december 2015 @ 09:06:19 #35
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158561484

Nog even mijn kerstdametjes spammen O+ (Met mijn moeder op de achtergrond)
de jurkjes had MevrC meegenomen uit Amerika en ze pasten perfect!

Ik moet even bijkomen van kerst. O, wacht we moeten vandaag nog kerst bij schoonvader vieren (als we het trekken).
1e kerstdag ging perfect. De meiden hebben heerlijk gespeeld en tijdens het eten in de kinderstoel gezeten samen met hun neefje die 2 dagen jonger is. Dat was 3 op een rij.
Gisteren daarentegen was drama. Dit had ik van te voren niet verwacht.
's Morgens zijn we lekker naar het bos geweest. Dat ging goed! Maar 's middags kwamen mijn broertje, vrouw en kinderen en toen werd het mega chaotisch en druk en werd ik er een beetje gek van. (En mijn moeder ook) Het liep allemaal zo raar. Tot zij naar huis gingen. Toen kwam de rust weer terug. De meiden lagen lekker te slapen en wij hebben lekker nog een spelletje gespeeld!

:* voor LuDann. Eigenlijk is alles al wel gezegd. Wolk rockt de paaseistrik wel hoor ;)

Ingee, R wordt gewoon een topturnster. Ze is nu alvast begonnen met oefenen.

Herkenbaar MevrC! Hier gaan we binnenkort ook weer even wat samen doen. Even zonder meiden. Ze zijn echt super lief en super leuk, maar we komen heel weinig aan elkaar toe.
pi_158561523
Ah ik lees even bij. Merry fucking christmas mensen :') ;)
Alles wat ik lees is volkomen normaal volgens mij. Dat hoop ik tenminste anders zijn wij hier in huis ook abnormaal. ;) De balans vinden tussen papa en mama en al je andere rollen. Het is ook niet niks papa of mama worden. Voor de rest van je leven. Het is zo'n grote verandering. Dat kan je je ook niet voorstellen als je denkt aan kinderen krijgen.

Mijn man vindt baby's ook geen zak aan. Het liefste zou hij dat overslaan. Hij heeft ook veel tijd voor zichzelf nodig zonder kinderen. Als ik zonder ze ben mis ik ze altijd erg, heeft hij nooit. Hij vindt het nu met onze bijna 7 jarige heel leuk. Gaan ze samen gamen of naar de bios. Maar het eerste jaar is meestal echt overleven voor hem. Hij is er niet voor in therapie gegaan, het kwam vanzelf goed. Wel blijven praten met elkaar en duidelijk zijn. Bijvoorbeeld wanneer hij tijd voor zichzelf wil of jij. Irritaties uit de weg halen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158561707
LuDann ;( :*.
SPOILER
FF, wat schrikken joh! Hopelijk slaat RS jullie over. Mijn oudste had het met 1,5 jaar en toen volgde nog een ziekenhuisopname met zuurstof en sondevoeding. Dus met een mini wil je dat echt niet!! :X

Shop, je meiden! O+

Snoenk alweer een dreumes! Gefeliciteerd!

Verder wel bijgelezen, maar niks onthouden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158561738
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:00 schreef Cholula het volgende:
Geen idee of dat gevaarlijk is ingee. Is R aan het gymen?

Ik heb een klimgeit meets sloopkogel in huis. Alles moet op de grond en overal moet op geklauterd (is dat een woord of is dat alleen zo in mijn hoofd?) worden.
Haha, ALLES MOET STUK!!! Ik heb alles al uit de weg gehaald, wil ze slopen? Hier heb je een krant meisje. ;) Scheurenscheurenscheuren!

Ooh Shop dat linker jurkje! O+
(En de kinders ook natuurlijk. ;) )

Koprollen, ja per ongeluk. Ze staat het liefst de hele dag tussen haar benen door te kijken, maar af en toe rolt ze door. Ik vind dat eng, mijn moeder is van mening dat babychimpansees de hele dag buitelen, dus dat kan vast wel.

Tijd voor elkaar met R daar zorgen we wel voor. In ieder geval elk weekend een uitje, al is het een rondje door het dorp. Tijd met zijn tweeën vooral als ze gaat logeren en dat is nu ongeveer 1x per maand. En zaterdag slaapt M uit en zondag ik. Want slaap! O+
pi_158561785
Lu wat een scheetje is Wolk O+.

Oh en shop wat een schattige jurkjes! Mooie meisjes O+. Jammer dat 2e kerstdag zo onrustig verlopen is. Rustig aan vandaag. Kan je niet wat minder lang naar schoonvader?

Hier mega slecht geslapen.. Om half 4 naar de bank verhuisd met baby zodat vriend in elk geval nog een beetje kon slapen. Ze bleef maar huilen en overstrekken en we zijn er nog niet achter wat haar dwars zit ;(. Arm kind. Anyhow vriend roept dat ik naar bed moet nu en moet gaan slapen (het is mijn beurt voor slaap :')) - hoera ik mag van de bank af en bonus ik word ingestopt :P.
pi_158561963
Poeh even kijken of ik alles nog weet:

LuDann: :* alles is gezegd en hou inderdaad jezelf ook in de gaten (als in niet totaal wegcijferen). Wel fijn dat jullie even goed hebben kunnen praten. Het begin is er dan hopelijk!

Malteser: ik heb je spoiler gemist, maar toch ook een :* en lekker klagen hier (en nieuwe features spammen).

Ingee's R aan de rol! :D

Shops dames in mooie kerstpakjes O+

Zieke baby's en mama's :*

IMA dat kerstdiner, wauw! Zag de foto's op fb en was erg onder de indruk.

Hier hadden we ook een redelijk gezellige kerst! Eerste kerstdag familie over de vloer en uitgebreid gekookt. 's Avonds hadden we wel weer het niet in slaap kunnen vallen 'probleem' van M. Jammer genoeg mondde dat uit in een discussie tussen mij en sm over doorslapen, samen slapen en waarom we nog steeds niet zijn begonnen met vaste voeding.
SPOILER
Tweede kerstdag waren wij om de beurt mama- en papa-matras wegens een koortsige en vreselijk hoestende baby. We hebben wel gezellig hapjes geschranst en series gekeken. Dat was lang geleden O+
pi_158562052
Ludann, alles is al gezegd denk ik, maar een virtuele knuffel wil ik je toch nog even geven!!

Hier was kerst hectisch, maar T. Heeft zich voorbeeldig gedragen! 24ste teruggekomen van 10 dagen USA, en wederom geen jetlag voor de kleine man, hij past zich moeiteloos aan.
1ste kerstdag alleen dinerverplichtingen, maar een heerlijk rustig plaatsje voor de kinderwagen zorgde ervoor dat we lekker uitgebreid hebben kunnen eten. Gisteren moest ik werken en is vriend met T. Naar zijn familie geweest overdag. Hij heeft bij z'n overgrootmoeder op schoot geslapen, en raakte pas overstuur toen de familie sloopkogel binnenkwam. Gelukkig is hij vlak erna in slaap gevallen totdat vriend naar huis ging.
Gisterenavond nog lekker wezen eten, en nu heb ik na een nacht van 22.30 tot 08.30 een snot en snotverkouden kereltje naast me liggen..

Het waren toch wat veel verschillende bacillen geloof ik! Gelukkig hoeven we vandaag en morgen helemaal niets.
pi_158562190
Wij hebben kerst thuis doorgebracht. Zonder familie. Heerlijk.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*. En dat zij nogal wat mensen geloof ik :@, vooral Lu.

Hier gaat het allemaal prima. Man heeft babyweek, want ik durf em niet aan te raken met de koortslip (die bijna weg is *O*), dus ik heb een weekje fijn voor peuter gezorgd. Baby drinkt goed, slaapt goed). Niets bijzonders :@.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158562469
Wij zijn voor het eerst wezen logeren met baby. Dus baby moest in een ander bed. Ik heb m nog nooit zo hard horen gillen. Dus het eerste deel heeft hij op mijn buik geslapen. Om drie uur gevoed, in zijn bedje gelegd, begon weer te huilen. Toen heeft man m gesust en wonder boven wonder heeft G geslapen tot zeven uur! Daarna gevoed en tussen ons ingelegd. Hij slaapt nu nog steeds dus hij zal het nodig hebben gehad
pi_158562492
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:45 schreef ingee het volgende:

[..]

Haha, ALLES MOET STUK!!! Ik heb alles al uit de weg gehaald, wil ze slopen? Hier heb je een krant meisje. ;) Scheurenscheurenscheuren!

Ooh Shop dat linker jurkje! O+
(En de kinders ook natuurlijk. ;) )

Koprollen, ja per ongeluk. Ze staat het liefst de hele dag tussen haar benen door te kijken, maar af en toe rolt ze door. Ik vind dat eng, mijn moeder is van mening dat babychimpansees de hele dag buitelen, dus dat kan vast wel.

Tijd voor elkaar met R daar zorgen we wel voor. In ieder geval elk weekend een uitje, al is het een rondje door het dorp. Tijd met zijn tweeën vooral als ze gaat logeren en dat is nu ongeveer 1x per maand. En zaterdag slaapt M uit en zondag ik. Want slaap! O+
Hier kan ik echt geen krant geven. Eat ALL the paper, jeweets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158563038
beterschap voor iedereen! En :* voor Malteser en Ludann. Als jullie ooit willen uitwaaien aan de zeeuwse kust; ook hier zijn jullie welkom!

We hebben kerst overleefd, alleen bleek gisteravond (restaurant, drukte, allemaal lichtjes, geluiden, mensen die 'm vast wilden pakken) echt teveel voor 'm. Vanaf 20:30 wilde hij continue aan de borst (dat was de enige manier om 'm te kalmeren)! Maar slapen? Ho maar. Eenmaal thuis in zn bedje begon het huilen en dat heeft 5 uur aangehouden, niks hielp. Baby lag maar onrustig te doen (zelfs ingebakerd was het drama) en hij leek wel een hert in koplampen zo groot waren zn ogen. Rust om te drinken vond ie ook niet :'( . Uiteindelijk deed hij na 5 uur een hazeslaapje (echt 15 min ofzo) en toen kreeg ik 'm aangelegd en viel hij echt in slaap. Hij werd alleen weer wel op de "normale"'tijd dat we opstaan wakker.. Ik heb 'm toen maar gevoed en verschoond en weer teruggelegd; anders is 'ie vandaag nog doodmoe denk ik. Ik heb 'm nu net uit zijn bedje gehaald, lag 'ie naar me te lachen. Hopelijk heeft 'ie nu zijn rust terug..
  zondag 27 december 2015 @ 11:32:17 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158563198
Cassandra en Sillie, dat klinkt bekend, J kon ook heel erg slecht tegen prikkels als baby. Hier werd t gelukkig beter (toen ie ruim anderhalf was). Nu is ie gelukkig dol op drukte en gezelligheid. F is een heel andere baby, lijkt t allemaal even leuk te vinden, hoe meer mensen hoe beter, is even schakelen voor mij, maar wel fijn! Ik kan alleen zelf sinds de bevalling van F ook niet goed tegen drukte, dus meestal ben ik t eerder zat dan de kinderen ;(
pi_158563447
Lastig lijkt me dat, als je kindje zo slecht tegen prikkels kan. R kan zich er goed voor afsluiten gelukkig. Eergisteren zijn we naar het circus geweest, gisteren naar overgrootoma en uit eten op Kijkduin en vanmiddag gaan we naar een verjaardag. Ze vindt alles leuk en als ze moe wordt doet ze een slokje aan de borst en een dutje op schoot of in doek. En van hand tot hand gaat ze sowieso niet. Niet eens bewust, maar in vind het zelf veel te lekker om r bij me te hebben.
pi_158564695
Ludann

SPOILER
pi_158565000
Ik beperk zelf de hoeveelheid prikkels al heel erg. Inderdaad door wat spring zegt, hand tot hand laten gaan gebeurt hier gewoon niet omdat ik het niet wil. Mn (schoon)ouders mogen A. heus vast houden hoor, maar ik wil niet dat er 10 man tegelijkertijd bovenop de kinderen duikt, dat schiet gewoon niet op. Verder ben ik een enorme introvert en kan ik héél slecht tegen drukte en zulks. Althans, sommige vormen van drukte beleef ik wel plezier aan en krijg k energie van, maar kerst is daar niet een van :') Maar goed, we hebben het weer overleefd, en volgend jaar zorg ik gewoon dat ik moet werken met kerst :Y) Behalve dat ben ik best gezellig hoor :') :+

Oh en over ook nog jezelf zijn en niet alleen maar papa en mama. Ik hoor dat ieder jaar ofzo terugkomen maar ik herken dat echt helemaal niet bij mezelf. Ik ben gewoon M. en inmiddels ben ik moeder en vrouw van (oh nee, vriendin van :+ ); het is onderdeel van mij, van mijn zijn. Ik voel dus ook echt niet de behoefte om nog 'mezelf' te zijn want dat ben ik al. Naar mijn idee komt dat vaak voort uit een behoefte om terug te grijpen op hoe het was pre-kinderen, maar ik denk dat dat gewoon niet meer terug komt, the end of an era mensen :P Tijd voor elkaar maken doen we wel en dat vind ik persoonlijk ook wel iets wat verstandig is net als tijd voor jezelf maken, om even de neuzen dezelfde kant op te hebben, en om gewoon op een andere manier weer op te laden. Voor de een is dat door zonder kinderen een weekend weg te gaan, voor de ander door s avonds in bed nog even de dag door te spreken.
Maar goed, ik heb soms wel eens de indruk dat met name mannen erg moeten wennen aan en groeien in het besef dat het gewoonweg niet meer wordt zoals voor-de-kinderen. Die kinderen zijn er nu eenmaal en er zit geen mute knop op ofzo.T is soms veel makkelijker om gewoon een nieuwe manier te vinden in de nieuwe situatie dan erg vast willen blijven houden aan de vorige situatie.
:)
pi_158565123
Twee of nee drie drukke dagen kerst is hier vaak ellende tot aan oud en nieuw. En de kinderen worden er ook al zo druk van ;)
En met meteen twee verjaardagen erachteraan gegarandeerd gezelligheid tot aan half januari hier in huis. :')
pi_158565252
oh en ik las ergens iets over discussie over samenslapen enz. Lekker laten lullen. Vaak is het niet eens bedoelt als kritiek op jouw manier, maar als verdediging op de eigen manier. Als een soort verontschuldiging van hoe zij het vroeger deden. Mensen voelen zich zo makkelijk aangevallen en zeker als het over kinderen gaat. Dus als je zegt van nee ons kind blijft tot 1 jaar bij ons in bed want daar worden ze beter gehecht van, dan is het al snel dat een ander antwoord nou dat deed ik nooit en mijn kinderen zijn er prima groot mee geworden. Niet als kritiek op jouw manier, maar veel meer omdat ze zich een soort aangevallen voelen over hun eigen manier. Terwijl beiden onzin is natuurlijk, er is geen kritiek noch aanval.
Hier in het topic doen we het overigens net zo hard hoor ;) als iemand zegt dat ze voor haar kind alleen vers en biologisch kookt dan is er altijd wel iemand die roept nou dan ben ik zeker ontaard want ik geef mijn kind gewoon af en toe een potje hoor.

En die andere cultuur, ik vind het zo tof he, een vriend van me heeft onlangs een kind gekregen met zn vrouw in japan. En die baby krijgt wasbare luiers, wordt gedragen in een draagzak en slaapt tot zeker een jaar bij hen in een soort cosleeper-constructie. Niet uit bewuste keuze maar dat is nu juist enorm mainstream daar :D Samenslapen is daar iets wat iedereen met zn baby doet, wasbaar luieren is vrij standaard en kinderwagens zijn veel minder common dan draagzakken. (niet gek ook met al die bergen en heuvelwegen enzo, een draagzak is praktischer.)

[ Bericht 24% gewijzigd door mignonne op 27-12-2015 13:34:39 ]
pi_158565305
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:56 schreef Estrys het volgende:
Twee of nee drie drukke dagen kerst is hier vaak ellende tot aan oud en nieuw. En de kinderen worden er ook al zo druk van ;)
En met meteen twee verjaardagen erachteraan gegarandeerd gezelligheid tot aan half januari hier in huis. :')
Hahahaha O+ ja hier ook, druk hangerig en huilerig en de kinderen knappen er ook niet van op :+

Nah met name de oudste hier heeft het even moeilijk, een broertje krijgen, groep 3 is erg zwaar want je moet ineens heel erg veel en dan ook nog sinterklaas stress (veel... :X ) en hysterisch gedoe met kerst. Straks oud en nieuw nog en dan is hier weer eventjes rust in de tent gelukkig.
Mn lief had beloofd gister dat we naar het bos zouden gaan maar hij ligt nu terminaal verkouden in bed :') die ga ik straks es even dr uit schuppen...
pi_158565347
Ik herken het, maar dan van mezelf, ook dat gevoel van soms terug willen naar voor er kinderen waren.

Maarrrr zelfs al voel ik dat nog steeds weleens plotseling wil ik nu toch ook graag een tweede kindje, dus het is wel echt iets wat verbeteren kan denk ik, je groeit erin, ook als het niet vanzelf gaat.
Kwak
pi_158565526
Ik heb het eigenlijk alleen als ik in de supermarkt loop. Of zit te poepen. :+

In het begin bij L wel hoor, moest ik heel erg wennen. De eerste keer dat ik met haar naar buiten ging vond ik het een beetje genant zelfs, alsof mensen dachten: 'Nou ja, moet je háár zien, ze heeft gewoon een kind! Belachelijk! '
pi_158565691
Tof plaatje, Mignonne! Grappig hoe ze toch stiekem best traditioneel zijn. :D
  zondag 27 december 2015 @ 13:19:39 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158565697
Ik vroeg vriend om F schone kleren aan te doen, dit is het resultaat ;(

pi_158565736
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:13 schreef -Spring het volgende:
Ik heb het eigenlijk alleen als ik in de supermarkt loop. Of zit te poepen. :+

In het begin bij L wel hoor, moest ik heel erg wennen. De eerste keer dat ik met haar naar buiten ging vond ik het een beetje genant zelfs, alsof mensen dachten: 'Nou ja, moet je háár zien, ze heeft gewoon een kind! Belachelijk! '
hahahaha :D ja dat herken ik wel, dat je denkt dat iedereen naar je kijkt en denkt dat je de boel aan het flessen bent met je kind (of 3 ) :P
Maar echt dat gevoel van onrust en dat je het gevoel hebt dat je iets móet doen om 'jezelf' te blijven dat heb k niet. Dat je moet groeien in je nieuwe rol heb k ook wel gehad, ik vond het zo raar om tegen mn baby te praten in het openbaar in t begin :') :D
pi_158565783
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahahaha O+ ja hier ook, druk hangerig en huilerig en de kinderen knappen er ook niet van op :+

Nah met name de oudste hier heeft het even moeilijk, een broertje krijgen, groep 3 is erg zwaar want je moet ineens heel erg veel en dan ook nog sinterklaas stress (veel... :X ) en hysterisch gedoe met kerst. Straks oud en nieuw nog en dan is hier weer eventjes rust in de tent gelukkig.
Mn lief had beloofd gister dat we naar het bos zouden gaan maar hij ligt nu terminaal verkouden in bed :') die ga ik straks es even dr uit schuppen...
:D
Wij komen net uit het bos. Met de twee jongste want de oudste is naar opa gefietst vanmorgen. Heerlijk hoor. Echt genieten :)
pi_158565925
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha :D ja dat herken ik wel, dat je denkt dat iedereen naar je kijkt en denkt dat je de boel aan het flessen bent met je kind (of 3 ) :P
Maar echt dat gevoel van onrust en dat je het gevoel hebt dat je iets móet doen om 'jezelf' te blijven dat heb k niet. Dat je moet groeien in je nieuwe rol heb k ook wel gehad, ik vond het zo raar om tegen mn baby te praten in het openbaar in t begin :') :D
Ook ja, of om dr naam uit te spreken in het bijzijn van anderen. Want het klonk zo 'verzonnen' vond ik. :')

Het voelde de eerste tijd echt even alsof ik 'groot mensje' speelde of zo.
pi_158565992
Vadertje en moedertje :D
pi_158566123
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:28 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ook ja, of om dr naam uit te spreken in het bijzijn van anderen. Want het klonk zo 'verzonnen' vond ik. :')

Het voelde de eerste tijd echt even alsof ik 'groot mensje' speelde of zo.
Hahahaha :D ja, zo had ik het idee dat iedereen de naam van mn oudste vast heel belachelijk zou vinden enzo. :') sloeg helemaal nergens op natuurlijk.
pi_158566217
Zeg, ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ik heb nooit volledige BV gegeven. Alex is geloof ik iets van 13/14wk oud.

Wat is deze ;(
pi_158566284
Alleen maar vader en moeder meer zijn, check!
Mijn man heeft een heel eigen theorie over W's onrust vannacht; ik heb gisteren een half glas champagne op tijdens 't kerstdiner. Ik moest nog 2,5 uur tot de volgende voeding, maar W. dacht daar anders over dus zal wel een spoortje alcohol hebben meegekregen..
Vervolgens verschoonde man na die voeding een groene poep luier ("alcoholvergiftiging!") dus ik kan niks meer goed doen geloof ik.

En W. houdt plakdag. Ik gaf 'm even over aan man, maar dat vond W. niks, dus ik wilde 'm terug maar man bleef met 'm in de weer. Na 15 minuten gekrijs heb ik in frustratie geroepen dat W. gewoon zn moeder nodig heeft..
'T is gezellig hier in huis dus. :')
pi_158566301
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Zeg, ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ik heb nooit volledige BV gegeven. Alex is geloof ik iets van 13/14wk oud.

Wat is deze ;(
Je kan niet weer zwanger zijn? :P
pi_158566460
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:

Wat is deze ;(
Relaxed juist, zou ik zeggen? Komt vast wel weer :)
pi_158566464
O ja nog een tip als mosterd na de maaltijd. :P Ik had tijdens het kerstdiner alcoholvrije wijn (ziet er toch leuker uit in zo'n mooi kristal wijnglas) ik had witte van merk: Just 0. Die was lekker! *O*
pi_158566492
Oh goeie Estrys, ik ga m onthouden voor oud en nieuw. Waar haal je die?
pi_158566505
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je kan niet weer zwanger zijn? :P
Ik vind van niet :'( en is zo goed als onmogelijk
pi_158566537
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:51 schreef Mineola het volgende:

[..]

Relaxed juist, zou ik zeggen? Komt vast wel weer :)
Jaa keirelaxed haha. Als het onder normaal valt ben ik gelukkig
pi_158566604
Ik was van de week voor de tweede keer ongesteld. En deed ongeveer tien minuten met een tampon. :'(
pi_158566608
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

Jaa keirelaxed haha. Als het onder normaal valt ben ik gelukkig
Ik werd bij de oudste na 13 maanden pas weer ongesteld. Wel met volledige bv. Dus ik zou nu nogal balen van na drie maanden alweer :)
pi_158566718
Wat een leuk broekje heeft F aan MM! Alleen weet ik nooit waar ik zoiets mee moet combineren, wat doe jij normaal :+ erboven?

Boks trouwens voor de overprikkelde baby. We waren gister eigenlijk allevier heel blij om weer thuis te zijn.

IMA jouw diner zag ik nog ergens voorbijkomen! O+ Prachtig zeg!
pi_158566723
Woww :D
pi_158566724
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik werd bij de oudste na 13 maanden pas weer ongesteld. Wel met volledige bv. Dus ik zou nu nogal balen van na drie maanden alweer :)
Ik vond dit ook vrij snel weer. Ik had er nog niet op gerekend iig.
pi_158566762
Volgens mij zit heel NL met een overprikkelde baby :'D
pi_158566805
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:53 schreef Mineola het volgende:
Oh goeie Estrys, ik ga m onthouden voor oud en nieuw. Waar haal je die?
Ik heb hem gekregen maar volgens mij kwam deze bij de plus vandaan. Maar volgens mij hebben ze het op meer plekken. Heb wel eerder alcohol vrije wijn gehad maar lang niet zo lekker als deze.
  zondag 27 december 2015 @ 14:10:49 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158566989
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:01 schreef Mineola het volgende:
Wat een leuk broekje heeft F aan MM! Alleen weet ik nooit waar ik zoiets mee moet combineren, wat doe jij normaal :+ erboven?

Boks trouwens voor de overprikkelde baby. We waren gister eigenlijk allevier heel blij om weer thuis te zijn.

IMA jouw diner zag ik nog ergens voorbijkomen! O+ Prachtig zeg!
Is een Zweeds broekje, Jäger heeft m voor me besteld toen ze daar nog woonde O+
Ik heb een bijpassende romper, maar meestal combineer ik t gewoon met een effen Hema stretch longsleeve of een effen truitje... Die instructie had ik man ook gegeven, printje altijd met effen combineren, dan kan er weinig misgaan, maar blijkbaar vond ie een streepjesshirt met autoprint ook effen :?
pi_158567222
Printjes combineren is hartstikke hip! Ik vind het leuk staan. :P

Mama zijn is nu idd gewoon onderdeel van mijn identiteit, maar ik mis soms wel de tijd/mogelijkheid voor activiteiten waarbij een baby minder handig is. Relaxed een boek lezen in bad, naar de film, dat soort dingen...
pi_158567364
Waarom zou je niet relaxed een boek kunnen lezen in bad? Doe ik regelmatig. Mag L. een uurtje met pappa spelen. Iedereen weer blij.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 27 december 2015 @ 14:31:46 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158567759
Lezen in bad _O_ doe ik ook regelmatig hoor! Vaak als beide kinderen in bed liggen, heeft vriend gewoon babyfoondienst ;)
pi_158567764
Precies. Als ik wil kan ik gewoon naar de film of in bad. In overleg kun je best tijd voor jezelf nemen. Ik heb er alleen duidelijk minder behoefte aan dan mijn man. Ik vind een uurtje alleen in bad vaak al voelen als een dag :)
pi_158568225
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:03 schreef pinquit het volgende:
Volgens mij zit heel NL met een overprikkelde baby :'D

Hier niet hoor, dit is as we speak.
pi_158568433
Mijn baby is eindelijk in slaap gevallen in zn bedje. Ik heb muziek van Adele aangezet :') , dat werkt hier beter dan de muziek mobiel. Na de eerste akkoorden is W. Altijd stil.

Hopelijk slaapt 'ie nu ff door, kind heeft 't nodig.
pi_158568469
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Hier niet hoor, dit is as we speak.
O+
pi_158568482
Nee de baby is niet degene die overprikkeld is... Mama daarentegen :P

Ach Spring wat een gezelligheid die twee O+
pi_158568794
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:01 schreef mignonne het volgende:
oh en ik las ergens iets over discussie over samenslapen enz. Lekker laten lullen. Vaak is het niet eens bedoelt als kritiek op jouw manier, maar als verdediging op de eigen manier. Als een soort verontschuldiging van hoe zij het vroeger deden. Mensen voelen zich zo makkelijk aangevallen en zeker als het over kinderen gaat. Dus als je zegt van nee ons kind blijft tot 1 jaar bij ons in bed want daar worden ze beter gehecht van, dan is het al snel dat een ander antwoord nou dat deed ik nooit en mijn kinderen zijn er prima groot mee geworden. Niet als kritiek op jouw manier, maar veel meer omdat ze zich een soort aangevallen voelen over hun eigen manier. Terwijl beiden onzin is natuurlijk, er is geen kritiek noch aanval.
Hier in het topic doen we het overigens net zo hard hoor ;) als iemand zegt dat ze voor haar kind alleen vers en biologisch kookt dan is er altijd wel iemand die roept nou dan ben ik zeker ontaard want ik geef mijn kind gewoon af en toe een potje hoor.

Spijker op zijn kop hier :Y Althans voor wat mijn schoonmoeder betreft; die is echt van de oude stempel ook. (Mijn moeder vindt het daarentegen allemaal erg interessant hoe de inzichten zijn veranderd.) Ik heb me nu maar gewoon voorgenomen om echtechtecht geen discussie meer met haar aan te gaan, want dit was al de 2e discussie in een week ofzo :')

:* voor alle overprikkelde kindjes.

Leuke foto Spring!
pi_158568978
Ahhh Spring, wat een lekker stel O+

Het is voor mij denk ik nog iets te vroeg om iets te zeggen over behoefte hebben aan tijd voor mezelf of tijd met man. Ik begrijp de behoefte goed, maar voel hem (nog) niet. Heb wel steeds 't gevoel dat mensen denken dat ik de oppas ben i.p.v. de moeder :@ Of dat ik zelf soms plots denk 'verrek, dit is mijn baby!!'

Spoiler even weggehaald, want voelde als gezeik. Morgen naar de huisarts.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bloesem. op 27-12-2015 15:28:15 ]
pi_158569696
Ik zit momenteel bij mijn schoonouders met N. op de slaapkamer. N. is zwaar overprikkeld en sm vindt het steeds nodig te zeggen dat ik haar maar moet laten huilen en haar bedje en dat ze vanzelf wel in slaap valt. }:| Ik. Laat. Mijn. Kind. Niet. Huilen. }:| De blikken die dan volgen van (overigens nog allemaal kinderloze) broers/zussen en aanhang spreken boekdelen. Het duurt ook zo vreselijk lang allemaal, we zijn hier nu 2 uur en hebben net 1 van de 5 gangen op. Ik ben echt in staat N. mee te nemen naar de dichtstbijzijnde snackbar en daarna lekker met haar in bed te kruipen thuis.

Ik word er totaal niet onzeker van, maar ik vind het gewoon zo vreselijk irritant. Tijdens het spelletje net zat N. lekker te kletsen en te kirren en sm vond het nodig steeds heel hard sssst maar haar te sussen omdat ze niet alles meekreeg. |:( Vorige week toen ze op N. paste heeft ze haar heel lang laten huilen en toen sliep ze 2 uur, "zie je wel?". :'( Dit gaat echt niet meer gebeuren tot N. 10 is of zo. :(

On a brighter note: Ik zag de mooie meisjes van Shop. O+ En een mooie mismatch. O+ En lieve L. en R. van Spring. O+

Bloesem. :* Het kan zo zwaar zijn op het begin. Hopelijk kan de HA iets voor je betekenen.
pi_158570091
Ik moest mijn kind net laten huilen tijdens t tanken, dat vind ik al vervelend ;( zodra de motor start is t goed.

Hij is verkouden en daarstraks dronk hij niet lekker aan de borst. Rechts wel, links was huilen. Dus ik heb gekolfd. Ja zegt mijn man, hij heeft nog honger. Eh volgens mij valt dat wel mee maar nee volgens man niet. Dus de helft in een fles gedaan, liet ie dus bijna alles staan. Kon ik t na een uur weggooien ;(
We zijn nu weer op weg naar huis. Van 14 februari tot zeven april hebben we alleen maar verjaardagen waarvan 90% in de achterhoek. Zie er nu al tegen op, zo'n hele volksverhuizing. Denk ook dat ik de helft oversla..
  zondag 27 december 2015 @ 16:15:07 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158571202

[ Bericht 50% gewijzigd door Mariposas op 28-12-2015 08:25:21 ]
pi_158572949
Haha mariposas :D

Ik vind het nog steeds lastig om volledig te beseffen dat ik een dochter heb. Ik vind mezelf ook helemaal geen mama ofzo. Daarentegen ben ik net zo'n waakhond in gezelschap, of ik nou wil of niet ik moet d'r nauwlettend in de gaten houden en niemand weet beter dan ik wat goed voor haar is enzo :').

Selvaria wat vervelend voor N, snap dat je weg wil.. En dat van je sm is niet tof. Het is jouw kind, ze heeft jouw opvoeding te respecteren. Echt niet tof dat ze N. zo lang heeft laten huilen.
pi_158574400
Voor meerdere die een vraag in deze richting stelde: "Ja de epilepsie is onder controle en D. doet het erg goed"

Ludann, je bent een bikkel!!!

Voor ieder met SM perikelen, hier is er 2 wkn geleden ook een fikse discussie geweest die de dag erna nog uitgesproken moest worden. Helemaal geen strubbelingen met haar maar toen ging iets me even te ver.

R. die koprollen maakt. Ik meen dat het geen kwaad kan. Haar proberen te stimuleren kin op de borst te doen.
  zondag 27 december 2015 @ 18:41:51 #94
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158575865
Hoe erg is het als een baby erg aan het reutelen is door verkoudheid, met een wat snellere ademhaling?
pi_158575977
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:41 schreef Mariposas het volgende:
Hoe erg is het als een baby erg aan het reutelen is door verkoudheid, met een wat snellere ademhaling?
Even in de gaten houden of hij ook een of meer van deze dingen heefg:
-suf/slap is
-neusvleugels erg gebruikt bij ademen (neusvleugelen)
-intrekkeningen onder het borstbeen heeft (dus niet de gewone onder de ribben aan de zijkant).
-piept bij het uitademen

Rochelen/reutelen op zichzelf is doorgaans niet zo erg, dat is loszittend snot, maar piepen bij uitademen is een teken van vernauwde luchtwegen en samen met bovenstaande symptomen is het een teken van benauwdheid.

(Riedeltje van de dokter bij onze luchtweggedoedreumes).

Als je t niet vertrouwt naar de dokter gaan (reutelen is hier zo goed als standaard helaas).
Kwak
pi_158576150
wat kwak zegt. Of als je je zorgen maakt cq het niet vertrouwd.

A. hier giert vaak :') echt Gerard Joling is er niks bij. T is een heel bizar geluid. Hij doet het al vanaf het begin en t wordt steeds erger dus binnenkort maar es op het cb zn truuk laten horen :P volgens mij kan het niet zo'n kwaad maar toch.
pi_158576194
Reutelen was volgens de arts vrijdag inderdaad niet erg. Gaat het over in piepen even aan de bel trekken.
pi_158576365
Which reminds me, ik moet zelf maar weer eens mijn inhaler gaan gebruiken want ik klink zelf als Ron Brandsteder momenteel :')
Kwak
pi_158576861
Hoi,

Hoop dat ik ook mee mag posten hier! :) Nooit actief geweest in OUD (of überhaupt op Fok), maar heb wel altijd meegelezen in Z&G vanaf het begin van mijn zwangerschap (ergens in maart '15) en in het Babytopic na de geboorte van mijn dochtertje (eind in oktober '15). Heb talloze keren op het punt gestaan een account aan te maken, maar dan zat ik weer mobiel (en dan mag je geen account aanmaken), of ik had een vraag die iemand ander toevallig ook al stelde (dus geen account nodig) ;) Maar het lijkt me wel gezellig om hier ook een beetje actief mee te doen. Ben wel een Fok-post-newbie, dus als ik wat raars doe... :')

Anyway ik ben de mama van A. (nu 2 maanden oud, haar naam is hetzelfde als de 3e naam van de mini van Bloesem) en kom uit dezelfde stad als SaskiaR (en had - geloof ik - ook dezelfde verloskundigenpraktijk :) ). So far so good... nu snel mijn meisje weer uit bed vissen (een Fok-account aanmaken enzo duurt haar kennelijk toch net iets te lang :') )
  zondag 27 december 2015 @ 19:27:08 #100
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158576944
Thnx! Ik ben zelf iemand die met een longontsteking nog werkt en niet naar de huisarts gaat, dus ik vind het wat lastig in te schatten. Zo bedacht ik me gisteren dat we misschien maar z'n temperatuur moesten opmeten en toen bleek hij 39,2 te hebben. En waarschijnlijk was hij de 2 dagen daarvoor ook al ziek. :x Hij heeft nu nog koorts, lijkt wel iets benauwd, maar hij drinkt goed en is alert, dus kijk het nog wel aan tot morgen.
pi_158577066
ha welkom! :D en dan ben ik heul benieuwd wie je bent haha! Wellicht hebben we elkaar gezien in t begin van je zwangerschap :)
pi_158577174
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:27 schreef Mariposas het volgende:
Thnx! Ik ben zelf iemand die met een longontsteking nog werkt en niet naar de huisarts gaat, dus ik vind het wat lastig in te schatten. Zo bedacht ik me gisteren dat we misschien maar z'n temperatuur moesten opmeten en toen bleek hij 39,2 te hebben. En waarschijnlijk was hij de 2 dagen daarvoor ook al ziek. :x Hij heeft nu nog koorts, lijkt wel iets benauwd, maar hij drinkt goed en is alert, dus kijk het nog wel aan tot morgen.
Als jij het vertrouwd en je er goed bij voelt dan is het goed he :) mijn eigen ervaring is dat je als ouder echt vanzelf wel aan de bel trekt als het niet goed voelt, en dat is doorgaans eerder dan wanneer je voor jezelf aan de bel zou trekken.

En beterschap voor je kleine meneer :*
pi_158577216
Welkom Aerenia! Mooie naam heeft je meisje. :)
pi_158579091
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:31 schreef mignonne het volgende:
ha welkom! :D en dan ben ik heul benieuwd wie je bent haha! Wellicht hebben we elkaar gezien in t begin van je zwangerschap :)
Dat heb ik mij ook afgevraagd! :D Tijdens mijn eerste afspraak bij de praktijk (bij J.) zat er wel een stagiaire bij, maar die was nog heel jong dacht ik (heb daar door alle emoties destijds...kloppend boontje *jeuj!* niet zo op gelet ;) )
pi_158579818
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 20:26 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Dat heb ik mij ook afgevraagd! :D Tijdens mijn eerste afspraak bij de praktijk (bij J.) zat er wel een stagiaire bij, maar die was nog heel jong dacht ik (heb daar door alle emoties destijds...kloppend boontje *jeuj!* niet zo op gelet ;) )
Mwhehe :D de emoties dat zegt niets dat hebben heel veel vrouwen dus dat zou ik niet onthouden :P

Ik denk dat je dan de stagiaire na mij hebt gezien, die was 16 geloof ik en kwam alleen kijken. Ik was er in maart, mei en juni en heb gewerkt in augustus en september en ook een dag of 2 spreekuur nog bijgesprongen in oktober, 38 weken zwanger enzo :D :')
pi_158580502
mijn wheezing baby :')
hier verslikte hij zich dus we zagen het aankomen maar t gebeurt ook wel ns als ie gewoon ligt. Superzielig want hij schrikt er zo van, gelukkig laat hij zich goed troosten met een knuffel en een kus op zo'n moment.

(zo weer weg niet quoten svp)
http://telaat.nl :+

[ Bericht 13% gewijzigd door mignonne op 27-12-2015 21:35:02 ]
pi_158581852
Aww arme A! Dat klinkt echt heel rot! ;(
Kwak
  zondag 27 december 2015 @ 21:23:52 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158582239
Oh brr ja dat doet alex ook heel vaak
pi_158582399
Och Mignonne, wat akelig!

Ik heb gisteren een dag te vroeg geklaagd. Wij hebben ons blije jongetje weer terug! Zo maar ineens is ons blije ei weer ons blije ei O+. Na 3 dagen Kerst vandaag een verjaardag 120 km enkele reis. Twix was blij, sliep de heen- en terugweg en stal de show op het feestje! Oh, wat ben ik opgelucht dat hij zich weer beter voelt.
pi_158582852
Agossie mignonne, wat zielig. Klinkt naar, dat wheezen.

Malteser wat fijn dat Twix weer de oude is :).
pi_158582921
Mignonne, dat deed mijn A de eerste weken ook geregeld. Maar was gewoon onhandig ademhalen, nog niet wetend wat stembanden kunnen doen. Zelf schrok hij er niet van, gelukkig, maar ik wel :P. Hopelijk is het bij jouw A ook zoiets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158583350
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:34 schreef Phaidra het volgende:
Mignonne, dat deed mijn A de eerste weken ook geregeld. Maar was gewoon onhandig ademhalen, nog niet wetend wat stembanden kunnen doen. Zelf schrok hij er niet van, gelukkig, maar ik wel :P. Hopelijk is het bij jouw A ook zoiets.
Oh ik pas mn post net aan haha. Ja ik denk het ook zoiets is, zal wel niets spannends zijn. Maar omdat het wel altijd bij inademen en in combinatie met wat reflux symptomen enzo is gooi ik het gewoon bij het cb neer volgende maand, kunnen zij dr van zeggen dat t niks is :+
  zondag 27 december 2015 @ 22:40:53 #113
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158586287
Welkom aerenia!
Leuk dat je mee komt schrijven :)

Selvaria,
Ik vind het echt super rot om te lezen dat je schoonmoeder zo over jouw grenzen heen gaat. Niet tof!
En wat sneu dat ze N zo lang heeft laten huilen.. en waarom moet ze dat ook nog tegen jou zeggen? Het is al erg genoeg dat het gebeurt is :o
Ik hoop dat je avond snel voorbij is gegaan en dat je lekker in bed bent gaan liggen met zijn drietjes.

ludann
dat is niet niks.. van je man..
uit ervaring weet ik dat het belangrijk is dat jij ook je grenzen blijft stellen. Het is fijn als hij zich beter voelt met wat meer tijd om te gamen, maar dat is alleen maar rekken.
Als hij somber is zal hij hulp moeten zoeken. Moeten ja. Dat is hij echt verplicht tegenover jou en tegenover jullie als gezin.

ingee,
R aan het koprollen? Misschien kun je gelijk een rekstok kopen. Of een turnmat.
Ik vind de foto's van haar in de kinderboerderij zo aandoenlijk. <3
met dat jasje en dat leuke gewaggel.. *eierstokken rammelen*

Ik heb een nieuw bed! heeeeeeeeeeerlijk.
Hij is alleen een stuk hoger en dat betekent dus dat Ro's bedje weer op newborn hoogte moet staan om gelijk te staan.. -O-
Luie modus : ze ligt toch nooit meer in haar eigen bed en alleen bij ons.
actieve modus: is dit dan het moment dat ze over moet naar 'haar kamer' ?

Verder hebben wij een heerlijke kerst gehad. Ro heeft het super gedaan. Niet overprikkeld, gewoon super blij zoals altijd.
ik heb altijd zo'n medelijden met jullie allemaal dat wij het allerleukste kind hebben van de hele wereld en daar voorbij B-)
pi_158587070
Ro haar ledikantje op klossen?
Heb jij ook al het leukste kind! :o

Wij hebben tot woensdag geen kind trouwens, madame logeert bij mijn ouders ivm vakantie GO en reistijd ouders. 3 hele nachten! Ik heb instructies nagelaten om een doorlopende whatsapp verslag te sturen, hopelijk houden we het vol. :(
  zondag 27 december 2015 @ 22:58:23 #115
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158587121
8)7
Waarom denk ik daar niet aan.
thanks ingee :@
  maandag 28 december 2015 @ 02:25:18 #116
409579 LuDann
All the way
pi_158592376
Ugh, Wolk is al sinds 12 uur klaar wakker. Ze wil perse op haar buik spelen. Ze wordt me toch een partij kwaad als ik haar probeer te knuffelen of een speen te geven... als ik niet zo moe was was het grappig geweest. :')

Ze doet de laatste dagen zo vreselijk druk dat ze ervan moet spugen. Als een speeltje net buiten haar bereik ligt gaat ze als een hysterische zeester liggen spartelen in een poging vooruit te komen. En dan spuugt ze en gaat ze daar lekker doorheen lopen wapperen. }:|
pi_158592727
Niet fijn Lu.. Hopelijk slaapt ze inmiddels wel. En ik kon er niks aan doen maar ik moest lachen bij de zeester vergelijking, ik zag dit voor me :'):

Hier al een uur wakker.. Bij voeding van 21u was het langs de luier opgelopen, dus kon d'r helemaal verschonen en omkleden. Pluk ik d'r net uit bed, heeft ze zoveel gespuugd dat alle lagen in bed nat zijn en oja d'r hele rug zat onder, wederom langs de luier opgelopen -_-'. De eerste keer had papa de luier gedaan, dit keer ik. Allebei gefaald vandaag :').

Bed maar even snel andersom opgemaakt (voordeel van groot ledikant). Ik hoop dat de luier nu wel goed zit en dat ze niet binnen een uur weer alles onderkitst want dan ben ik alsnog de lul :').
pi_158592770
En een halve minuut nadat ik d'r had ingestopt geeft ze een grote mond melk terug. Stond er gelukkig bij dus snel hydrofiel gewisseld. Nu weer rechtop houden.

Spuugden jullie babies ook zoveel in t begin? Hier is het na elke voeding raak.
pi_158592980
langer rechtop houden dan?
Mijn baby's spuugden/spugen niet maar ik moet ook wel zeggen dat ik ze behoorlijk lang nog overeind hou tegen me aan. De oudste minimaal een half uur de jongste twee meestal minstens een uur en vaak ook gewoon tot de volgende voeding. Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik A. direct neer leg. Ik vermoed dat hij dan wel zou teruggeven.
pi_158593097
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 03:17 schreef hetzusjevan het volgende:
En een halve minuut nadat ik d'r had ingestopt geeft ze een grote mond melk terug. Stond er gelukkig bij dus snel hydrofiel gewisseld. Nu weer rechtop houden.

Spuugden jullie babies ook zoveel in t begin? Hier is het na elke voeding raak.
Sjaak was een enthousiaste spuger, vier keer per dag schone kleding en bedje vaak opnieuw opmaken. Met zes maanden ging het beter.
Wij hielden ook een half uur rechtop. Sjaak krijgt flesvoeding en we dikten in met puur johannesbroodpitmeel (van Tammi). Dat hielp wel wat, als we dat vergaten, spuugde hij gelijk meer.
Sinds twee dagen dikken we niet meer in en tot nu toe gaat het goed *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door MevrouwCactus op 28-12-2015 07:09:53 ]
pi_158593513
Mijn oudste heeft tot hij 1 was een slabber omgehad en die moest ik ieder uur verwisselen. De middelste en jongste spugen niet zoveel, die slikken het terug. Dat moet je ook niet hebben.

Rechtop houden is het enige. Het maagklepje werkt nog niet zo goed daardoor stroomt het terug. Niks om je zorgen over te maken. Het lijkt meestal meer dan het is is mijn ervaring.
pi_158593573
A heeft gisteren over de hele dag 1,5 uur geslapen. Zo onrustig van alle prikkels denk ik. :(

Vanavond vierde kerstdag :') bij mijn schoonvader. Met 8 volwassenen en onze kinderen. Man opperde dat hij alleen met de oudste twee gaat. Heel fijn! Wil ik dat arme kleine manneke ook niet aandoen. En mezelf eigenlijk ook niet ;)
  maandag 28 december 2015 @ 08:54:33 #123
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158593754
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 08:31 schreef Estrys het volgende:
A heeft gisteren over de hele dag 1,5 uur geslapen. Zo onrustig van alle prikkels denk ik. :(

Vanavond vierde kerstdag :') bij mijn schoonvader. Met 8 volwassenen en onze kinderen. Man opperde dat hij alleen met de oudste twee gaat. Heel fijn! Wil ik dat arme kleine manneke ook niet aandoen. En mezelf eigenlijk ook niet ;)
4e kerstdag, jeetje. Ik vond onze 3 al veel! Fijn dat je man met de oudste 2 gaat en jij lekker met A thuis kan blijven.
pi_158594084
Hoe gaat het nu Estrys, zelf weer beter?
Vier kerstdagen, jeetje!

Ik ben blij dat de drukte voorbij is. Vanochtend gaan we wandelen met hond en vanmiddag krijg ik mijn spiraaltje :')

Mijn baby heeft besloten dat hij niet meer ingebakerd wil worden :+ heeft zich vannacht al mopperend vrij geworsteld en ligt nu al zijn tweede slaapje zonder te slapen. Wel erg schattig trouwens, na de voeding van acht uur lag hij gezellig tegen ons te kraaien en te lachen, om daarna moe in slaap te vallen. Hij is duidelijk ook blij dat de rust weer terug gekeerd is
pi_158594310
Spugen doet Beertje ook nog steeds (bijna 5 maanden nu). Het wordt wel steeds minder heb ik 't idee.

Welkom aerenia!

Iedereen alle kerstdagen overleefd? Door (schoon)familie die niet mee wilde denken zaten we in totaal 7 uur in de auto met kerst. Nooit weer! Beertje heeft alles bij elkaar gegild onderweg. Volgend jaar blijven we thuis en zoekt iedereen het maar fijn uit.

Sinds een week slaapt ze in een slaapzak ipv ingebakerd, zo fijn! De nachten zijn wel wat onrustiger nu, maar dat wordt wel beter.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158594743
Jeetje Fuente 7 uur. :o lekker dan. Dan kun je beter met vakantie. 7 uur rijden ben je mooi een heel eind weg :P

Ik ben allang weer beter. Het was weer dat eendaags virus. Of de big Mac die ik op had. Dat denk ik eerder :P
pi_158594756
Dat thuisblijven hebben wij dit jaar al gedaan Fuente. Heerlijk. Zag het niet zitten om met die drukte dan ook nog eens het hele land door te moeten.

Kerstdagen zijn hier overleefd, maar ik heb een kleine draak thuis op het moment. Ze is gelukkig weer helemaal beter en heeft d'r puffer niet meer nodig, maar ze is wel moeilijk handelbaar op het moment. Drinkt knudde, slaapt slecht ('s nachts gelukkig wel goed) en is mopperig. Maar ze weet zichzelf achteruit de hele kamer door te bewegen. Gedaan met de rust voor man en mij. :P
  maandag 28 december 2015 @ 10:27:15 #128
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158594981
Aerenia, welkom!

Spugen, F doet t als we zn flessen opgehoogd hebben, maar dat duurt dan een paar dagen. Verder eigenlijk niet, ookal leggen we m meteen weer neer. J slikte alles weer in, was helemaal bagger, want huilen... zoals MevrC zei, JBPM hielp een beetje, hebben we gebruikt tot ie 8 maanden was ofzo?

Fuente, 7 uur :o! Dat had ik van zn lang zal ze leven niet gedaan. Wij hebben sinds J er is 2e kerstdag bestempeld als vrije dag/ dag waarop we thuis zijn, en dat bevalt prima moet ik zeggen. Kan t iedereen aanraden ;)

Ok, vergeleken met nachten waarover ik hier wel lees is mijn 'probleem' echt peanuts, maar mijn baby LACHT dus keihard midden in de nacht. Het klinkt heel gezellig, maar is minder leuk als je wilt slapen, en peuter wakker wordt en denkt dat t ochtend is :(
pi_158595135
Hier prima kerstdagen gehad!
1e kerstdag diner bij ons thuis, familie kwam om 15.00 uur, dus daarvoor nog lekker met z'n 3. 2e kerstdag hadden we niks, dus lekker thuis en een stuk gewandeld en gisteren naar mijn familie, op 5 minuten rijden en ook vanaf 15.00 uur. ^O^
Sophie de Giraffe is hier ook een dikke hit trouwens! Ik hoor de hele tijd squeeksqueek van het kauwen op de pootjes :')

Oeh, beweging kris! :D Hier ook bijna! Eerste stukjes achteruit kruipen heeft ze al gedaan, maar ze heeft de slag nog niet helemaal te pakken, duurt vast niet heel lang meer.

Ben hier niet zo heel actief op 't moment ook, ze is echt altijd blij en relaxed en leuk O+ En om dat nou elke keer te komen vertellen.. :@

En we gaan ook de volgende fase van de verbouwing in hier! Werk-/speelkamer staat op het programma. Deze week hebben we nog vakantie en willen we daar aan de slag. Als die dan over een paar maanden klaar is dan hebben we echt de hele benedenverdieping klaar. :)
pi_158595185
Hier ook de kerst overleefd en Fedde heeft het geweldig gedaan (ondanks dat ie snot-verkouden is). Grote zus daarentegen is volledig afgedraaid en de weg kwijt. Oren doen het niet meer en veel huils, maar goed dat ze vandaag lekker bij de BSO mag spelen en uitrazen.

Hier wel een spuger en daarom ook van die comfort-voeding daarom maar we doen er verder vrij weinig mee behalve dan vaak het shirt verschonen :9~ want hij heeft er zelf geen last van of zo. Beetje schrale kin nu...

Verder gaat het hier gewoon zijn gangetje, meneer gaat superhard... tijgert in het rond, zit steeds steviger, staan is het nieuwe liggen, 2 tandjes zijn inmiddels door, eten is geweldig (zowel potjes als rapley) behalve worteltjes... wortels zijn }) En hij is gewoon mijn grote lieve lachebek O+

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door Lijnloos op 28-12-2015 10:56:24 ]
pi_158595341
Fijn dat je weer beter bent Estrys!

Kris, heerlijk zo'n faaaaaase >:) Hopelijk gaat het (met de nachten vooral) snel wat beter :*

MM een lachbaby in de nacht O+ Voor de nachtrust niet fijn nee, maar het klinkt wel gezellig.

Ima, succes met de verbouwing! En fijn dat het zo goed gaat allemaal O+

LL O+ Heerlijk O+

Achteraf vond ik mezelf ook zo stom, dat ik niet gewoon mn poot stijf heb gehouden, dan maar ruzie. Dit ging helemaal nergens meer over, doe ik echt nooit weer.
Ik denk dat ik volgend jaar met kerst maar ga werken :P (doe normaal altijd oud en nieuw).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158595374
Welkom Aerenia!

Ik heb het idee dat O juist meer spuugt als hij rechtop gehouden wordt. Ik geef m na het drinken vaak even aan m'n vriend over zodat ik me weer fatsoenlijk aan kan kleden, en hij is vaak de sjaak met spugen.

Heb je uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen LuDann?

En een lachende baby lijkt me s nachts nog vervelender dan een huilende. Als O snachts/s avonds laat lacht is hij klaar wakker en dan duurt het zo een uur voordat hij weer slaapt (inclusief huilen als hij z'n bed weer in moet of te weinig aandacht krijgt) Huilt hij dan slaapt hij na een minuut of vijf weer meestal.
pi_158595458
Welkom nog Aerenia!

Fuente. :o Dat je daarmee akkoord bent gegaan, arm beertje. :'(

Iedereen de kerst weer min of meer overleefd. *O*
Ik moet vaker zo'n post uit frustratie tikken. :P N. heeft alsnog niet geslapen, maar nog 2 uur bij ons gezellig aan tafel gezeten tot het oogjes wrijven weer begon. We hebben uiteindelijk alleen de koffie overgeslagen, het diner was wat versneld voor N. en sm gaf later nog aan dat ze het allemaal niet zo serieus bedoeld had en was daarna heel lief met N. O+ Ik meen nog wel steeds dat ik ze liever niet snel nog een keer op laat passen, want dat laten huilen zit me nog niet lekker.

N. zou vandaag naar de GO zodat ik kan nakijken, maar ze belde net en zei dat ze helemaal onder de bultjes en andere uitslag zat en dat ze daarvoor naar de dokter ging, maar dat N. vanmiddag nog wel kon komen. Ehh, liever niet. :D Nu komt mijn moeder hier zo oppassen zodat ik nog wat werk gedaan kan krijgen.

Morgen is man vrij en gaan we lekker op stap. O+ Ik las gisteren nog iets over iemand (LuDann?) die niet zoveel onderneemt met baby, wij zijn juist altijd op stap sinds N. er is. Ik vind het heerlijk om met haar op pad te gaan en ze laat zich zo makkelijk meenemen. O+ Ik moet trouwens ook wel zeggen dat ik hele dagen alleen in huis zijn met baby een stuk lastiger vind. :@

Beweging: het rollen begon een paar weken geleden, toen begon het in achteruit tijgeren en nu ook het rondtijgeren. :D Ze maakt zelfs al aanstalten om te gaan kruipen, mijn baby. :(
pi_158595616
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:40 schreef faptist het volgende:
Welkom aerenia!
Leuk dat je mee komt schrijven :)

Selvaria,
Ik vind het echt super rot om te lezen dat je schoonmoeder zo over jouw grenzen heen gaat. Niet tof!
En wat sneu dat ze N zo lang heeft laten huilen.. en waarom moet ze dat ook nog tegen jou zeggen? Het is al erg genoeg dat het gebeurt is :o
Ik hoop dat je avond snel voorbij is gegaan en dat je lekker in bed bent gaan liggen met zijn drietjes.

ludann
dat is niet niks.. van je man..
uit ervaring weet ik dat het belangrijk is dat jij ook je grenzen blijft stellen. Het is fijn als hij zich beter voelt met wat meer tijd om te gamen, maar dat is alleen maar rekken.
Als hij somber is zal hij hulp moeten zoeken. Moeten ja. Dat is hij echt verplicht tegenover jou en tegenover jullie als gezin.

ingee,
R aan het koprollen? Misschien kun je gelijk een rekstok kopen. Of een turnmat.
Ik vind de foto's van haar in de kinderboerderij zo aandoenlijk. <3
met dat jasje en dat leuke gewaggel.. *eierstokken rammelen*

Ik heb een nieuw bed! heeeeeeeeeeerlijk.
Hij is alleen een stuk hoger en dat betekent dus dat Ro's bedje weer op newborn hoogte moet staan om gelijk te staan.. -O-
Luie modus : ze ligt toch nooit meer in haar eigen bed en alleen bij ons.
actieve modus: is dit dan het moment dat ze over moet naar 'haar kamer' ?

Verder hebben wij een heerlijke kerst gehad. Ro heeft het super gedaan. Niet overprikkeld, gewoon super blij zoals altijd.
ik heb altijd zo'n medelijden met jullie allemaal dat wij het allerleukste kind hebben van de hele wereld en daar voorbij B-)
Ik heb ook een vrij hoog bed, en de cosleeper op newbornhoogte. A gaat echt nergens heen in zijn slaapzak, hooguit rolt hij op z'n buik. Hij gaat ook direct huilen als hij wakker wordt, en meestal zijn we bij hem als hij in slaap valt. Dus ik vind het wel prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158595790
Kerst; wij hadden gisteren eigenlijk nog een brunch maar die heb ik afgezegd, mijn baby was compleet ontregeld. Gisteren dus een zeer strak regime aangehouden (wat alsnog veel gehuil opleverde maar goed) en na ruzie met man over het bedritueel wat hij ineens wat wilde wijzigen ("nee dat doen we niet want W. moet in z'n bekende ritme terug!") sliep W van 23 tot half 6. Hijs nu weer een stuk rustiger dan gisteren.
pi_158595939
Oh fap, wij hebben ook een hoog bed en N. slaapt dus ook op newbornhoogte. Nu trekt ze zich nog niet op, maar ze ligt naast ons en aan de andere kant is een muur. Verder is mijn redenatie dat ik van elk poepje dat ze maakt wakker wordt en ik het vast woe door heb als ze 's nachts ineens een kant opgaat die ze niet op hoort te gaan. :P
pi_158596176
Ontregelde baby, check! Maar dan ook met koorts. Ik denk dat Sjaak weer aan een tandje bezig is, vanmorgen had hij ook al een geweldig kakjepakje.

Jullie kerstdagen klinken allemaal druk zeg... Wij hebben heel slecht contact met mijn familie en schoonfamilie aan de andere kant van de oceaan, dus daar ben ik op zulke dagen altijd erg blij mee. We kunnen ons eigen plan trekken.

Estrys, fijn dat je vandaag gewoon thuis kunt blijven met je baby, 4 kerstdagen... ppppffff!

Sillie, slim van het afzeggen van vandaag, af en toe aan jezelf (en je kind) denken is belangrijk!
pi_158596299
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Kerst; wij hadden gisteren eigenlijk nog een brunch maar die heb ik afgezegd, mijn baby was compleet ontregeld. Gisteren dus een zeer strak regime aangehouden (wat alsnog veel gehuil opleverde maar goed) en na ruzie met man over het bedritueel wat hij ineens wat wilde wijzigen ("nee dat doen we niet want W. moet in z'n bekende ritme terug!") sliep W van 23 tot half 6. Hijs nu weer een stuk rustiger dan gisteren.
hoe is het nou trouwens, nog een beetje kunnen bespreken qua tijd voor jezelf? :*

Ik vond het vrij frappant dat G na de reis en kerst bij familie zo mopperig was, en eenmaal thuis weer vrolijk en gezellig. Ik heb helemaal niet stil gestaan bij de impact die de feestdagen op zo'n kleintje hebben ;(
pi_158596523
Aerenia welkom! Mooie naam O+ ;)

Achhh mignonne, wat klinkt dat zielig ;(

Fuente 7 uur :o Je had wel lekker op vakantie kunnen gaan ipv kerst!

Kijk dan Lijnloos O+ Wat een lekker bekkie

Wij net naar de huisarts voor mini. Een andere huisarts dan ik normaal heb. Mini is erg in de weer met 't wegslikken van zuur, slaapt overdag nauwelijks, veel huilen, veel pijn etcetera. Ik alle waargenomen klachten uitleggen, waaronder "ze slaapt overdag hooguit een uur" Krijg ik terug: "ze slaapt nu toch?" :( JA NEEM JIJ ME EVEN SERIEUS :( Potverdomme :( Nou ja, m'n ouders zeiden dat ik als baby hetzelfde was (gulzig drinken, erg maagzuur/reflux, onrustig) en dat dat met ongeveer drie maanden over was. Dus even afwachten en lopen, lopen, lopen, zingend met mini op arm.
  maandag 28 december 2015 @ 12:03:56 #140
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158596942
Wat rot Bloesem. Ik kreeg ongeveer dezelfde reactie. Heb je een draagdoek? Dan kan je wat meer.
  maandag 28 december 2015 @ 12:28:04 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_158597509
OUD / OUD Secret Valentine 2016 - l'amour tojours!

Spam! Ik ga vanavond trekken! :9 Mocht je nog mee willen doen!
disclaimer
  maandag 28 december 2015 @ 12:32:26 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158597607
Allemachtig Bloesem :{ Wat zijn dat toch voor onvolwassen praktijken allemaal }:| Huisartsen hebben toch zeker een andere functie dan moeders onzeker maken :{w

Ik dacht dat ik de huiltjes van mn kind ongeveer wel door had. Maar nu twijfel ik een beetje, want als ik daar op af ga heeft hij de hele dag honger :{ Nu weet ik dat baby's de ene dag hongeriger kunnen zijn dan de andere, maarrr, op het pak flesvoeding staat dat je je kind nooit meer dan een liter vocht per dag mag geven.

We hebben gisteren zijn flesvolume verhoogd naar 200ml (hij deed het heel lang goed op 165, maar toen zat er ineens steeds maar 2-2,5u tussen.. dat duurde lang, dus nu verhoogd), maar komt nu om de 3u, ook 's nachts, terwijl hij eerder soms makkelijk 4-5u tussen de flessen liet, en 's avonds zelfs 8.
Als hij 200ml drinkt, elke drie uur, kom ik op 8 voedingen per 24u :{ Das écht niet de bedoeling lijkt me. Hoe pak je zoiets aan met flesvoeding?

Of ik moet dus de 'honger'huiltjes als ander soort huiltjes gaan zien, maar alles incl. zoeken enz, en uiteindelijk keihard krijsen lijkt me toch honger :?
pi_158597908
Pinq, wij gaven op een gegeven moment twee schepjes forte en vier normaal. Dat hielp hier wat. En anders een fopfles? Vooral in de nacht zou ik zeggen. 150/3 ofzo?
  maandag 28 december 2015 @ 12:51:06 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158598051
Ah ja fopfles is wel een idee natuurlijk, eens kijken of hij daar genoeg verzadigd van is.
Die forte ga ik ook eens uitzoeken, maar wil eerst eens afwachten of het iets tijdelijks is.. Want de afgelopen drukke dagen enzo kan wellicht ook zorgen voor meer honger? Geen idee verder eigenlijk :')
pi_158598889
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:23 schreef Aerenia het volgende:
Hoi,

Hoop dat ik ook mee mag posten hier! :) Nooit actief geweest in OUD (of überhaupt op Fok), maar heb wel altijd meegelezen in Z&G vanaf het begin van mijn zwangerschap (ergens in maart '15) en in het Babytopic na de geboorte van mijn dochtertje (eind in oktober '15). Heb talloze keren op het punt gestaan een account aan te maken, maar dan zat ik weer mobiel (en dan mag je geen account aanmaken), of ik had een vraag die iemand ander toevallig ook al stelde (dus geen account nodig) ;) Maar het lijkt me wel gezellig om hier ook een beetje actief mee te doen. Ben wel een Fok-post-newbie, dus als ik wat raars doe... :')

Anyway ik ben de mama van A. (nu 2 maanden oud, haar naam is hetzelfde als de 3e naam van de mini van Bloesem) en kom uit dezelfde stad als SaskiaR (en had - geloof ik - ook dezelfde verloskundigenpraktijk :) ). So far so good... nu snel mijn meisje weer uit bed vissen (een Fok-account aanmaken enzo duurt haar kennelijk toch net iets te lang :') )
Welkom! Gezellige praktijk vond ik :) ik heb slechts een keer de eer gehad door Mignonne betast te worden, maar dat lijkt alweer heeeel lang geleden.

Hier in Portugal alles goed, we doen het rustig aan met familiebezoek, dus N. is niet overprikkeld gelukkig :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158601012
Aerenia, welkom!!

Fuente, 7 uur. Respect. Kan me helemaal indenken dat je het volgend jaar anders wilt.

Pinq, helaas geen tips ondanks volledig flesvoeding hier. Twix zit op 5x 150/5 en heeft daar voldoende aan dus geen herkenning.

Bloesem, wat rot. En stomme huisarts.

MwCactus, tanden-beterschap voor Sjaak!

Lijnloos, leukerd heb je :).

Cassandra, succes vanmiddag :7

Twix is echt weer de oude! Ligt sinds 13.15 uur in zijn bed voor een middagslaap. Dat is dus al bijna 1,5 uur. Ik heb bergen was weggestreken en de hele koelkast uitgesopt (melk gelekt, brrrr). Nu zit ik op de bank te niksen. Zonder baby. De laatste keer dat ik dat kon was 17 december :o.
  maandag 28 december 2015 @ 14:49:06 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158601244
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:32 schreef pinquit het volgende:
Allemachtig Bloesem :{ Wat zijn dat toch voor onvolwassen praktijken allemaal }:| Huisartsen hebben toch zeker een andere functie dan moeders onzeker maken :{w

Ik dacht dat ik de huiltjes van mn kind ongeveer wel door had. Maar nu twijfel ik een beetje, want als ik daar op af ga heeft hij de hele dag honger :{ Nu weet ik dat baby's de ene dag hongeriger kunnen zijn dan de andere, maarrr, op het pak flesvoeding staat dat je je kind nooit meer dan een liter vocht per dag mag geven.

We hebben gisteren zijn flesvolume verhoogd naar 200ml (hij deed het heel lang goed op 165, maar toen zat er ineens steeds maar 2-2,5u tussen.. dat duurde lang, dus nu verhoogd), maar komt nu om de 3u, ook 's nachts, terwijl hij eerder soms makkelijk 4-5u tussen de flessen liet, en 's avonds zelfs 8.
Als hij 200ml drinkt, elke drie uur, kom ik op 8 voedingen per 24u :{ Das écht niet de bedoeling lijkt me. Hoe pak je zoiets aan met flesvoeding?

Of ik moet dus de 'honger'huiltjes als ander soort huiltjes gaan zien, maar alles incl. zoeken enz, en uiteindelijk keihard krijsen lijkt me toch honger :?
Oh ja! Hier thuis ook een kleintje die structureel te veel fv wilde (en nu vanaf half 7-1 nog ongeveer vier flessen weg tikt. Wij hebben toen meer water met minder scheppen gedaan zodat we nog 'maar' 4 scheppen/150 water over de liter zat. Forte hielp niks en nog eet hij in mijn beleving erg veel en worden de flessen niks minder.

Ik heb altijd het idee gehad dat hij zo veel dronk om het omhoog komende zuur maar weer naar beneden te drinken (de ka vond dit onzin, want het zuur zou meteen omhoog komen als dat het was). Wat het nu was/is geen idee, maar het is bij ons eigenlijk niet over gegaan.

De hoeveelheid in de fles heeft nooit uit gemaakt in de tijd die hij er tussen liet. Hij deed het net zo lang op 150 ml als op 200 ml.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158602198
Na 3 verdwenen posts heb ik eindelijk ontdekt hoe ik mobiel kan posten 8)7

Bloesem: aan die huisarts heb je ook niets! Spuugt N iedere voeding of alleen af en toe? Hier spuugt A alleen als ze veel te veel heeft gedronken, het helpt dan wel om haar niet ineens een grote hoeveelheid te laten drinken maar steeds even los te koppelen.

Wat dat laatste betreft... ik geef volledige bv maar ben sinds kort begonnen met kolven om haar aan een flesje te laten wennen. Alleen lijkt er nooit genoeg in zo'n flesje te zitten. 200ml is binnen no time op en dan heeft ze nog steeds honger :? Lijkt me niet de bedoeling dat ik straks, als ik weer ga werken, 2 liter per dag moet afkolven. Hoe doen jullie dat?
  maandag 28 december 2015 @ 15:26:06 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158602300
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:23 schreef Aerenia het volgende:

Bloesem: aan die huisarts heb je ook niets! Spuugt N iedere voeding of alleen af en toe? Hier spuugt A alleen als ze veel te veel heeft gedronken, het helpt dan wel om haar niet ineens een grote hoeveelheid te laten drinken maar steeds even los te koppelen.

Wat dat laatste betreft... ik geef volledige bv maar ben sinds kort begonnen met kolven om haar aan een flesje te laten wennen. Alleen lijkt er nooit genoeg in zo'n flesje te zitten. 200ml is binnen no time op en dan heeft ze nog steeds honger :? Lijkt me niet de bedoeling dat ik straks, als ik weer ga werken, 2 liter per dag moet afkolven. Hoe doen jullie dat?
Welke fles + flessenspeen gebruik je? Misschien is het speentje te groot?
pi_158602769
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:23 schreef Aerenia het volgende:

200cc is wel erg veel hoor. Hier werd zonder moeite 160cc weggetankt maar we hebben een kleiner speentje (prematuurspeen van dr brown) en nu red hij het 3 a 4 uur op 100cc. Met een te groot speentje krijgen baby's nog moeilijker het ik zit vol signaal.

Ik heb het plaatsen van het spiraaltje overleefd. Achteraf is dat ding nutteloos, ik ga nooit meer sex hebben
Het inwendig onderzoek deed al verrekt pijn dus mijn man blijft maar weg :') G vindt t vast prima als enig kind
pi_158602846
Gebruik de Medela Calma. Melk stroomt er niet uit, dus ze moet er wel wat voor doen...
pi_158602884
Wat gebeurt er als je minder geeft?
pi_158603097
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat gebeurt er als je minder geeft?
Dan blijft ze huilerig en op dr handje zuigen. Maar aan de borst drinkt ze ook heel veel. Ben ongeveer 1u bezig met een voeding. Met 8 weken woog ze ook al 5250 gram (geboortegewicht was 3500). Heb gewoon een baby die heel veel van eten houdt denk ik :X Maar dit kan zo natuurlijk niet doorgaan...zal ooit toch weer moeten gaan werken ;)
pi_158603499
Lijnloos, wat een scheetje!

Bloesem, wat een stomme huisarts. Wat zei je? "Ja goh inderdaad! Hij slaapt! Nou dan kom ik maar hier wonen?!" Sterkte er mee, is niet leuk.

Het herkennen van hongersignalen vind ik soms ook best lastig. Zeker nu T zijn handen ontdekt heeft en daar de halve dag aan zit te eten. :{

Gek he, dat baby's "ineens" iets kunnen? Vandaag legde ik T op zijn buik, en na wekenlang planken en hoofd van links naar rechts slepen, hield ie zo, hop, zijn hoofd ineens hertstikke rechtop, met zijn armpjes er netjes onder. Hij leek zelf ook verbaasd! :D

*trots*
pi_158603946
Dat gevoel blijf je hebben Sara. :Y Ik verbaas me er vaak nog steeds over hoe ze nú weer iets nieuws verzint. :D

Ik voel me de slechtste moeder ooit. :'( Ik was N.'s kleertjes aan het uitzoeken en had N. in bed gelegd intussen. Er stond nog een gesneden ui bovenin haar ledikant, ik had nooit bedacht dat ze erbij kon. Ineens hield het geklets uit haar bedje op dus ik dacht dat ze in slaap was gevallen. Een halve minuut later hoorde ik haar hoesten en liep ik even terug om haar speen terug te stoppen, had ze een kwart ui in haar mond terwijl ze dus op haar rug lag. :X :X :X

Ik heb echt even mijn hoofd 10 keer tegen de muur gestoten net, ik wéét toch dat mijn kind ineens alle kanten op gaat en overal bij kan komen. |:( Dit is echt wel even wennen zeg maar. Gelukkig kreeg ik het makkelijk uit haar mond, maar lijkt me niet de bedoeling dit. :'(
pi_158604495
Cassandra: lief dat je er naar vraagt. We hebben het nog wel besproken en man doet wel zijn best, maar hij vindt alleen met W. zijn geloof ik nog erg lastig. Ik ga nu af en toe even een rondje wandelen zonder W, dan ben ik er even uit en is het voor man te behappen.

Schoonfamilie perikelen in de spoiler:
SPOILER
pi_158605357
o|O voor je schoonfamilie Sillie. Een baby in een rookhok zetten, zijn ze nou helemaal betoeterd.

Wij hadden trouwens best een relaxte kerst! Vorig jaar toen ik met de feestdagen zwanger was al geroepen dat wij lekker thuis bleven, geen gedoe met drukte in het OV voor ons. Dus dat hebben we gedaan, en beviel prima! Eerste kerstdag lekker met zijn drietjes geweest, en tweede kerstdag schoven mijn ouders aan voor het diner. Heel chill allemaal. :)
pi_158609970
Geen idee wat precies hongersignalen zijn hier. Ik prop er voor de zekerheid altijd eerst een tiet in en als het dan toch geen honger was merk ik het vanzelf wel. :+

Reauie keaunen hier. Volgens mij zijn er wat tanden op komst.

pi_158610121
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:14 schreef Selvaria het volgende:
Dat gevoel blijf je hebben Sara. :Y Ik verbaas me er vaak nog steeds over hoe ze nú weer iets nieuws verzint. :D

Ik voel me de slechtste moeder ooit. :'( Ik was N.'s kleertjes aan het uitzoeken en had N. in bed gelegd intussen. Er stond nog een gesneden ui bovenin haar ledikant, ik had nooit bedacht dat ze erbij kon. Ineens hield het geklets uit haar bedje op dus ik dacht dat ze in slaap was gevallen. Een halve minuut later hoorde ik haar hoesten en liep ik even terug om haar speen terug te stoppen, had ze een kwart ui in haar mond terwijl ze dus op haar rug lag. :X :X :X

Ik heb echt even mijn hoofd 10 keer tegen de muur gestoten net, ik wéét toch dat mijn kind ineens alle kanten op gaat en overal bij kan komen. |:( Dit is echt wel even wennen zeg maar. Gelukkig kreeg ik het makkelijk uit haar mond, maar lijkt me niet de bedoeling dit. :'(
Beter een ui dan een stopcontant he! Of een stuk snijden met mes binnen grijpbereik. :@
pi_158610229
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 19:02 schreef ingee het volgende:

[..]

Beter een ui dan een stopcontant he! Of een stuk snijden met mes binnen grijpbereik. :@
Check!

"Mamma, wat lief dat je dat mooie glimmende object zo binnen handbereik legt. Je weet dat ik gek ben op alles wat glimt. Ik ga het even pakken. O+"
pi_158610445
Whaha, lekker bekkie Spring :D
pi_158611660
Spring O+

Ik ben mijn vertrouwen in de mensheid een beetje verloren.

SPOILER
Wat staan onze (vrouw en mijn) opvoed-ideeën mijlenver af van deze mensen! En dan twijfel ik af en toe aan mezelf, hebben wij dan zulke rare ideeën? Maar gelukkig heb ik hier op het forum mensen gevonden die er over het algemeen hetzelfde over denken als ik O+
  maandag 28 december 2015 @ 19:44:10 #163
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158611736
Selvaria.
Als ik de rapley groep op fb zie zijn er zat ouders die hun baby al op hele jonge leeftijd gekke dingen geven hoor. ;-)
Hartstikke grappig dat je kind wen halve citroen opvreet zonder een krimp te geven, maar niet zo fijn voor de tandjes enzo.
En je was er gelukkig snel bij!
No Harm done.

En sillie. Whaaaaat the f.
Dat had echt in mijn schoonfamilie kunnen gebeuren. Dat zijn allemaal rokers en die snappen dat soort dingen ook niet zo goed.
Heck.. Een neef van m'n man vroeg of ik zaterdag met ro langs kwam op hun toernooi. In een kroeg! Waar nog gerookt wordt!
8)7 vriendelijk bedankt.
pi_158612085
Ik heb al een paar keer bijgelezen, maar reageren kwam er steeds niet van.

Leuk pakje, Spring!

Selvaria, de ultieme Rapley :P

Leuk he, Sara, als ze ineens iets geleerd hebben.

Malteser het huis aan kant, heerlijk!

Bloesem, voor jezelf opkomen, hoor. Als het niet goed voelt, teruggaan naar de huisarts.

J heeft ineens zijn rietjesbeker door. Leuk om te zien. Hij drinkt graag water. Hij moet alleen nog doorkrijgen dat je je mond dicht moet doen als je loslaat van het rietje :D
pi_158612420
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 19:44 schreef faptist het volgende:

En sillie. Whaaaaat the f.
Dat had echt in mijn schoonfamilie kunnen gebeuren. Dat zijn allemaal rokers en die snappen dat soort dingen ook niet zo goed.
Heck.. Een neef van m'n man vroeg of ik zaterdag met ro langs kwam op hun toernooi. In een kroeg! Waar nog gerookt wordt!
8)7 vriendelijk bedankt.
Sommige mensen zijn gewoon dom. Iedereen kan toch bedenken dat je een baby niet in de rook moet zetten..

Ik ben astmapatient dus er mss nog wel extra alert op, maar zodra iets naar rook ruikt komt mijn kind er niet in de buurt hoor.
pi_158612425
spring O+

Ik heb een heerlijk rustig avondje met slapende plak baby O+

Mijn bevallingsverlof is sinds vandaag afgelopen :o Lang leve ouderschapsverlof!
pi_158612431
Maar Selvaria, gaat het om het rugliggen met een mond vol of om de rauwe ui? Want die had R ook als eerste te pakken uit de salade. Ik ben niet zo bang voor sterkere smaken eigenlijk. Als ik het lust zal R er ook wel tegen kunnen, behalve honing, suiker, zout enzo dan.
pi_158612454
Ik zocht Twix' kleren uit en vond ook wat dingen in maat 44.
Ik wil graag het Fok! OUD prematurenpakket weer netjes in orde maken (zie FAQ en Feedback topic). Mocht je nog iets bruikbaars hebben voor in het prematurenpakket, let me know!
pi_158612622
Okee, ik sluit mij ook aan bij de club van overprikkelde baby's tijdens de feestdagen.
Dochter wilde alles zien / meemaken, dat koppie ging alle kanten op en dat werd gewoon teveel. Veel gehuild dus, weinig tot niet geslapen overdag, ze weigerde. Pas laat op de avond gaf ze het op. De nachten gingen zoals altijd wel gewoon goed. Na een drukke kerstavond met schoonfamilie heeft ze zelfs 7,5 uur achtereen geslapen. Tweede kerstdag waren we gewoon thuis zonder verplichtingen en toen heeft ze ook bijna de hele dag geslapen, dan merk je wel wat een impact die dagen hebben.

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 15:47 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Dan blijft ze huilerig en op dr handje zuigen. Maar aan de borst drinkt ze ook heel veel. Ben ongeveer 1u bezig met een voeding. Met 8 weken woog ze ook al 5250 gram (geboortegewicht was 3500). Heb gewoon een baby die heel veel van eten houdt denk ik :X Maar dit kan zo natuurlijk niet doorgaan...zal ooit toch weer moeten gaan werken ;)
Hoe vaak geef je een voeding?

Hier was mijn dochter 5515 gram met 8 weken, bij een geboortegewicht van 3200.
Ik zit nog op 6/7 voedingen.
Maar 200ml gaat er echt nooit in met de fles (dr browns), hoogstens 80-100ml.
pi_158612771
Goed idee Malteser! Ik heb niks in die maat, maar als er graag is naar aanvulling buiten kleertjes om dan boor ik het graag! Ik heb nog 2 medela flesjes bijvoorbeeld?

Heeft iemand een idee vanaf wanneer muziek op schoot cursussen leuk zijn? R begint steeds meer te dansen en te trommelen, maar geen idee of dit al aansluit.
pi_158612888
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef Malteser het volgende:
Ik zocht Twix' kleren uit en vond ook wat dingen in maat 44.
Ik wil graag het Fok! OUD prematurenpakket weer netjes in orde maken (zie FAQ en Feedback topic). Mocht je nog iets bruikbaars hebben voor in het prematurenpakket, let me know!
Ik vroeg me laatst al af waar dat pakket nu was. Ik heb denk ik nog wel wat dingetjes :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158612954
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 18:58 schreef -Spring het volgende:
Geen idee wat precies hongersignalen zijn hier. Ik prop er voor de zekerheid altijd eerst een tiet in en als het dan toch geen honger was merk ik het vanzelf wel. :+

Reauie keaunen hier. Volgens mij zijn er wat tanden op komst.

[ link | afbeelding ]
O+ Pretletter!
pi_158613039
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 20:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vroeg me laatst al af waar dat pakket nu was. Ik heb denk ik nog wel wat dingetjes :).
Top! LE probeert de bezitter van het pakket te bereiken.
Ik neem het graag op me om er weer een mooi pakket van te maken.

Ik ben van plan naar de meet te komen in januari. Wellicht handig om te weten voor het doneren van de spullen.

Uiteraard mag opsturen ook. PM/DM gerust voor mijn adres.
pi_158613361
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 20:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ben van plan naar de meet te komen in januari. Wellicht handig om te weten voor het doneren van de spullen.

Ik ga deze week even zoeken. Ik stuur wel een berichtje als ik iets bruikbaars heb!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158613751
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 20:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Misschien kun je tzt een lijstje maken van benodigdheden? Dan kunnen we allemaal kijken wat we kunnen bijdragen en voorkom je misschirn een hoop dubbele dingen!
pi_158613819
:W Wij hebben de kerst ook overleefd. ik heb meegelezen en meegeleefd (vooral :* voor Ludann), maar geen tijd gehad om te reageren.

We hebben in een week tijd in 2 hotels geslapen, bij de Duutsers ouders (4 dagen bij de moeder, 2 bij de vader), bijna 2000 km gereden, vrienden gezien en famile. Het waren stressvolle dagen, met opa's, oma's en overgrootoma's die als grote doel hadden T zoveel mogelijk aan het lachen te maken, en dus constant op zo'n 20 cm afstand van z'n gezicht zaten. En een opa die dacht dat hij T ook wel moet kunnen troosten als hij huilt, dus te trots is om hem terug te geven bij huils. Het waren fijne, maar vooral ook hele stressvole dagen.

Maar, onze kleine man heeft het zo goed gedaan. Ik ben zo trots op hem. En ik ben zo blij thuis te zijn, een week met schoonfamilie is meer dan genoeg...
pi_158614535
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 20:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ga deze week even zoeken. Ik stuur wel een berichtje als ik iets bruikbaars heb!
^O^
pi_158614583
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 20:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Misschien kun je tzt een lijstje maken van benodigdheden? Dan kunnen we allemaal kijken wat we kunnen bijdragen en voorkom je misschirn een hoop dubbele dingen!
Ja, is goed. Beetje afhankelijk ook van of het 'oude' pakket nog boven water komt.
pi_158616123
Jagar wat fijn dat alles goed ging! Wat een reis en drukte zeg!

MwC je spoiler ;( Ik heb serieus het idee dat we qua behandelen van baby's hier een beetje de weg kwijt zijn. Of nouja, dat 'we' te veel afwijken van hoe de natuur het heeft bedoeld. Ik ben oprecht wel benieuwd hoe die ideeën zoveel roem hebben gekregen hier

Ik kreeg vanmorgen mijn groeiboekje van mijn moeder. Ook geinig om te lezen (en met soms bijzondere tips). Ik zag dat ik ook best een trage (denk ik) was qua ontwikkeling. Met 8 maanden kon ik pas rollen en met 9,5 maand los zitten. Mijn man stapte met 10 maanden al in het rond :D Ben benieuwd wat M gaat doen qua ontwikkeling.

Mijn uk is trouwens nog steeds sneu ;( Ze lijkt nu ook oorpijn te hebben. We hebben maar weer een paracetamol gegeven want bij het aanleggen op rechts ging ze steeds hard huilen. Morgen maar even de huisarts bellen (na pcm heeft ze wel weer redelijk goed gedronken).
pi_158616683
Ik was ook trager dan me kint.
Fail. :(
  maandag 28 december 2015 @ 21:28:06 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_158616755
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:26 schreef ingee het volgende:
Ik was ook trager dan me kint.
Fail. :(
troost je, dat is 99,8% van de wereldbevolking :P
disclaimer
pi_158617136
Ze is mijn Forrest Gump, rennen, maar praten ho maar!

Ik 'moest' vroeger in een dag en nacht ritme. :( En biscuitjes met sinaasappelsap nog voor de 4 maanden natuurlijk. O+
pi_158617409
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:00 schreef ingee het volgende:
Maar Selvaria, gaat het om het rugliggen met een mond vol of om de rauwe ui? Want die had R ook als eerste te pakken uit de salade. Ik ben niet zo bang voor sterkere smaken eigenlijk. Als ik het lust zal R er ook wel tegen kunnen, behalve honing, suiker, zout enzo dan.
Nee joh, die ui zou me een worst :9 wezen, maar dat ze op haar rug lag met zo'n stuk in haar mond vond ik echt heel eng. :'( Gelukkig was het een te groot stuk om in haar keel te kunnen schieten, maar het heeft me wel laten beseffen dat ik echt beter op moet gaan letten.
pi_158617764
Hier stopte Frits gisteren een stuk wortel in zijn mond dat twee seconden daarvoor op de grond was gevallen. Een ongekookt stuk. }:|
Dat was even schrikken.
Vandaag had hij een hondenbrokje te pakken.

Ik sta ook regelmatig met verbazing te luisteren naar hoe anderen naar kinderen kijken.
Vandaag kwam ik iemand tegen van de zwangerschapsyoga. Haar zoon is twee weken ouder dan Frits, slaapt door en ligt regelmatig 'de boel te bedonderen.'
Haar denkwijze over opvoeden is zo anders dan die van mij en ik weet dan niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Dus ik blijf neutraal, ik vind het zelf ook niet prettig om mijn keuzes te moeten verdedigen.
Vervolgens vraagt ze aan mij of hij doorslaapt. Nee.
Of hij in de box kan spelen. Nee.
En voor ik dan kan vertellen dat Frits vaak naar me toe komt voor een knuffel en een kus en dat hij zo leuk in woonkamer speelt en eten fantastisch vindt, zegt ze wat ik dan allemaal anders moet doen.

Waarom doen mensen dat? Ik val haar toch ook niet aan op het 'lekker laten huilen'? Ik vraag haar toch niet om advies?

Hoe dan ook, ik begrijp je verbazing en ontzetting Cactus. Het druist in tegen alles wat voor jou (en vele anderen ) hier als normaal voelt.
pi_158617828
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 21:36 schreef ingee het volgende:
.... En biscuitjes met sinaasappelsap nog voor de 4 maanden natuurlijk. O+
Dat krijgt Twix ook al een tijdje, hij is nu bijna 3,5 maand. Nom nom nom vindt hij dat!
Wie is er niet groot mee geworden?
pi_158618103
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 21:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat krijgt Twix ook al een tijdje, hij is nu bijna 3,5 maand. Nom nom nom vindt hij dat!
Wie is er niet groot mee geworden?
Ja die kreeg ik vroeger ook! Ik heb ook echt legio voorbeelden uit m'n pufclub-groepje waar dingen zo nog steeds gaan helaas. Ik probeer dan ook diplomatiek te reageren (of niet), maar soms kan ik het gewoon niet laten.

Gister zat ik naast een vrouw met een baby in een Baby Bjorn, vooruit kijkend. Ik heb m'n mond voor de verandering een keer gehouden *O*
pi_158618324
Ja ik denk dan maar, stuk gaan ze er niet van.
Maar al die haters in ons land, zou dat komen van oudere die dachten dat ze als baby al 'de boel bedonderden'?
pi_158618384
Ik snap ergens wel dat mensen de dingen doen die hun ouders ook deden. Ik kan me indenken dat je het vechten tegen alle adviezen moe wordt.
Dat je niet meer functioneert omdat je zo ontzettend moe bent en de rest van de wereld het blijkbaar ook zo doet en zij wel kunnen slapen.
Dat de mensen die je van alles hebben geleerd het toch wel zullen weten.
En omdat je natuurlijk geen geitenwollensok bent. ;)
pi_158618459
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:05 schreef ingee het volgende:
Ja ik denk dan maar, stuk gaan ze er niet van.
Maar al die haters in ons land, zou dat komen van oudere die dachten dat ze als baby al 'de boel bedonderden'?
Dat bedacht ik me laatst ook.
Als je er altijd vanuit gaat dat iedereen de boel manipuleert dan kun je ook niet meer van iets anders uit gaan natuurlijk.
pi_158618769
Ohja, ik ben ook een sok geworden! *O*

En dat verdedigen, ik ben er zo klaar mee! Het gaat vanzelf he.
Dat ik echt niet bang ben dat ik haar verwen. Dat het inderdaad laat is als we beiden om 18:30 pas thuis zijn, maar dat ze daar heus niet oververmoeid van is, en nee, dat in slaap vallen wordt ook niet beter door meer voeden of laten huilen. Dat ze naar een GO gaat ipv een macrobiotisch kdv, dat ze te snel is, dat ze geen slagroom mag, dat het leuk is dat je ook jam in huis hebt, maar liever zonder suikers. Dat ik inderdaad liever naar de kinderboerderij ga dan dat ik ga stappen. Dat ik echt naar huis moet om mijn kind op te halen. Dat ik alweer (ja elke week he!) een dag 'vrij' ben. Dat ik meer dagen werk dan thuis ben.

Iemand nog aanvulling?
pi_158618937
Dat Sjaak best iets ziet als hij op mijn buik in de Tula zit. En dat hij het lekker warm heeft zonder jas, want lichaamswarmte. Dat hij water krijgt in plaats van diksap. En ja, biologische speltgranen, want geen toevoegingen.
pi_158619188
Waarom ik geen BV geef. En dat dinges ook dacht dat het niet lukte, maar die heeft het wel volgehouden!

Sure, thanks! Ik relacteer anders nog wel effe oke?
pi_158619485
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dat Sjaak best iets ziet als hij op mijn buik in de Tula zit. En dat hij het lekker warm heeft zonder jas, want lichaamswarmte. Dat hij water krijgt in plaats van diksap. En ja, biologische speltgranen, want geen toevoegingen.
Ja, het geven van water is zo enorm zielig en 'saai'. Oké, dankjewel voor deze nuttige tip ^O^
pi_158619728
Dat bijvoeding op deze leeftijd nog bijvoeding is en dat het dus niet erg is als een deel op de grond belandt. Dat ik niet overbeschermend ben, maar intussen aardig in kan schatten wat mijn kind wel en niet aankan en dat ik me daar graag aan aanpas als dat kan. Dat het dieet best meevalt en voor mij geen reden is om met bv te stoppen.

Ik heb laatst ook wijselijk mijn mond gehouden toen ik hoorde dat de BabyBjorn gebruikt werd. Ik vond het in dat geval namelijk al heel fijn om te horen dat het kleintje niet in zijn eentje ergens hoefde te huilen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja, het geven van water is zo enorm zielig en 'saai'. Oké, dankjewel voor deze nuttige tip ^O^
J vindt water echt fijn om te drinken! Dus voorlopig niks anders dan bv en water voor hem. Ik zou zelf ook meer water moeten drinken :')

Ik was zelf best een snelle qua motorische ontwikkeling, maar ik denk niet dat J dat evenaart. En dat hoeft ook niet.
pi_158619988
Dat Frits heus niet uit de draagdoek dondert en nee je hoeft me niet te helpen als ik de doek knoop.
pi_158620001
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:40 schreef Hupje het volgende:

[..]

J vindt water echt fijn om te drinken! Dus voorlopig niks anders dan bv en water voor hem. Ik zou zelf ook meer water moeten drinken :')

Ik was zelf best een snelle qua motorische ontwikkeling, maar ik denk niet dat J dat evenaart. En dat hoeft ook niet.
Mijn dochter krijgt ook alleen water, (moeder)melk en heel soms rooibos- of kabouterthee. Maar de opmerking dat het dus saai is, krijg ik maar al te vaak. Net als het niet geven van een lange vinger. Blijkbaar zijn we alleen gezellig en leuk als we staan te stuiteren van de suiker
pi_158620100
Iets totaal anders:
Ik heb van 20.15 tot 22.30 op de bank gezeten en in tegenstelling tot de afgelopen maanden is Frits niet wakker geworden! *O*
Hij lag wel overdwars in zijn co-sleeper en ons bed en bij het rechtleggen werd hij wakker.
pi_158620709
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja die kreeg ik vroeger ook! .....
Dat dus. Ik ook. Doen we met Twix niet. Arm kind. Pechvogel.

Twix krijgt dus geen ligapapje, geen geprakt meelkoekje, geen vingertop slagroom, geen likje vla.
Twix krijgt melk. Gewoon Nutrilon standaard 1. En daar is hij dol op. Althans, zo doet hij het wel laten lijken.
Twix zit in de doek, Twix slaapt daar heerlijk in of kijkt rond.
Twix slaapt in zijn eigen bed, klokje rond.
Twix zit graag bij papa of mama.
Twix is dol op de kap van de kinderwagen naar beneden want rondkijken is het tofste van het tofste.
Twix draagt altijd een muts als we buiten zijn. Maar niet altijd een jas want warm in de doek of warm in de kinderwagenbak.
Twix is dol op open-mond-kussen. En op sabbelen op zijn eigen hand en die dan ook even aan jou aanbieden.
Twix houdt van op zijn buik liggen, alles lekker onder zeveren en dan op zijn rug draaien.
Twix is dol op de babygym/speelboog maar dan wel bij papa of mama in de buurt.
Twix houdt van water, in bad, in de tub, onder de douche, babyzwemmen. Van dat laatste gaat hij niet direct stuk want mama houdt hem vast in het water.
Twix is wat kleiner dan gemiddeld maar super tevreden en ontwikkelt prima.
Twix is een blij ei.
Twix is Twix. Wij zijn zijn papa en mama. Wij volgen ons gevoel. En dat lijkt Twix prima te vinden. Onze mooie zoon O+.
Dit is hoe wij het doen, hoe wij het willen doen, hoe wij voelen wat voor ons goed voelt, hoe wij voelen wat onze zoon nodig heeft en hem dat bieden.

En ik ga zo ontzettend mijn best doen om wat vaker poep te hebben aan wat anderen daarvan vinden.
pi_158620758
Mijn mini is amper 3.5 week oud en zelfs ik heb me al moeten verdedigen! Laatst ineens hele-grote-huil in de wagen in een winkelcentrum, dus ik pak haar op, loopt er een mevrouw langs: "nou niet gelijk oppakken hoor, lekker laten liggen, anders is 't zielig" :? In m'n armen was ze gelijk stil O+ Dikke doei mevrouwtje. En ja verwend is ze ook, dat ze lekker op me mag slapen en gevoed word op verzoek en dat ik haar oppak als ze huilt en dat ze in de cosleeper slaapt en joe :W Mijn kind, mijn 'regels'

Ik ga trouwens van de week nog even naar m'n eigen huisarts :@ Die heeft wel oren en is helemaal verliefd op mini (elke afspraak duurt zeker een kwartier langer, omdat 'ie dan even naar haar wil kijken en met haar wil spelen O+ ) Aerenia, ze spuugt niet, maar slikt dikke slokken zuur weg na elke voeding. Zo sneu ;(

Bijgelezen! Spriiing wát een lekker bekkie O+

Selvaria, lekker uitje joh! Ze kunnen 't niet vroeg genoeg leren kennen :) Gelukkig zag je 't op tijd..

Sillie, wát de hel.. :X Ben je mooi klaar mee..

Malteser, wat lekker dat Twix weer een beetje de oude is O+ Edit: zie nu je Twix-update. Dat klinkt toch allemaal heerlijk. Een beetje meer schijt (van jou aan de wereld, niet van Twix) is hier welgepast hoor! Want Twix is een blij ei O+

Haha Hupje, dat loslaten van dat rietje O+ Elke keer nog druppeltjes in 't gezicht bij 't loslaten zeker? Leuk, dat oefenen!

Estrys lekker aan 't plakken O+

Wat een onderneming Jaeger! Fijn dat 't allemaal zo goed is gelukt en dat 't fijne feestdagen waren!

Kazy-uk met oorpijn :*

En Cho met slaapfrits *O*

Ondertussen schijt mini hier net de tafel onder tijdens 't verschonen. _O- Nu ligt ze uiteraard prinsheerlijk te slapen.. :')
  maandag 28 december 2015 @ 23:08:00 #200
409579 LuDann
All the way
pi_158620870
Nog even een welkom aan Aerenia. :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 03:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Niet fijn Lu.. Hopelijk slaapt ze inmiddels wel. En ik kon er niks aan doen maar ik moest lachen bij de zeester vergelijking, ik zag dit voor me :'):
[ afbeelding ]

Ja, dat is ook precies hoe ik het voor me zie. :D

Mijn baby spuugt trouwens ook nog vaak, maar in de eerste weken helemaal. Zelfs zo erg dat ze niet aankwam in gewicht en naar de KA moesten ervoor. De KA zei dat spugen niet erg is zolang ze er geen last van hebben.

Bloesem, wat rot dat de huisarts je zo makkelijk wegstuurde. Ga je nog terug naar je vaste huisarts?

Lijnloos, wat een heerlijk ventje is Fedde zeg. O+ Heel lieve foto.

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 10:49 schreef Selvaria het volgende:

Morgen is man vrij en gaan we lekker op stap. O+ Ik las gisteren nog iets over iemand (LuDann?) die niet zoveel onderneemt met baby, wij zijn juist altijd op stap sinds N. er is. Ik vind het heerlijk om met haar op pad te gaan en ze laat zich zo makkelijk meenemen. O+ Ik moet trouwens ook wel zeggen dat ik hele dagen alleen in huis zijn met baby een stuk lastiger vind. :@

Hier wilde ik ook nog even op reageren, ik voel me een beetje in de verdediging gedrongen (ondanks dat ik weet dat dat niet je bedoeling is). Een bijkomende reden dat wij er niet vaak op uit gingen met baby is dat we de keren dat we het probeerden werden afgestraft met 10 uur lang gekrijs. Dan staat de lol van erop uitgaan niet zo in verhouding met wat je ervoor terugkrijgt, zeg maar. :')

En je tijgerende baby. :o Ik kan me voorstellen dat het nogal schrikken was, het incident met de ui.

Sillie, het klinkt alsof je schoonfamilie is opgebouwd uit idioten. :N

Malteser, wat een goed idee om het prematuren pakket weer op te bouwen. Ik had er geen weet van maar wil ook wat bijdragen als dat kan. Ik zal op de meet zijn.

MC, ik vond je spoiler ronduit schokkend. Ik vind dat soort dingen zo erg... Dat dat soort ideeen uit de jaren '50 nog steeds zoveel invloed hebben is eigenlijk heel vreemd aangezien het zo tegen ons gevoel indruist.

Spring, O+! Kijk haar dan lachen, de blijerd. O+

Jager, wat fijn dat het goed ging, maar wat een drukte zeg.
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:26 schreef ingee het volgende:
Waarom ik geen BV geef. En dat dinges ook dacht dat het niet lukte, maar die heeft het wel volgehouden!

Sure, thanks! Ik relacteer anders nog wel effe oke?
:D :')

Dit lijkt me trouwens echt bijzonder vervelend om elke keer te moeten aanhoren.
pi_158621150
Cho, Frits slaapt! *O* Kan hij N. even een spoedcursus komen geven? :P Ze deed een dutje van 8 tot half 10 en heeft vervolgens tot nu bij ons beneden gespeeld. :') Ze werd heerlijk vrolijk wakker, als na een middagslaapje. Van mij mag haar ritme wel 2 uur opschuiven, maar ergens vind ik het ook heerlijk dat ze zo lekker lang vrolijk bij ons is. O+

Sillie, wat belachelijk. :X Ik vraag me dan af wat er in de hoofden van die mensen omgaat.

Malteser, ik heb het vaker gezegd, maar je doet het fantastisch! Hopelijk lukt het je sneller de opmerkingen van anderen van je af te zetten. :)

En een lekker hapje op tafel van Bloesembaby. :9
pi_158621278
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 23:08 schreef LuDann het volgende:

Hier wilde ik ook nog even op reageren, ik voel me een beetje in de verdediging gedrongen (ondanks dat ik weet dat dat niet je bedoeling is). Een bijkomende reden dat wij er niet vaak op uit gingen met baby is dat we de keren dat we het probeerden werden afgestraft met 10 uur lang gekrijs. Dan staat de lol van erop uitgaan niet zo in verhouding met wat je ervoor terugkrijgt, zeg maar. :')

En je tijgerende baby. :o Ik kan me voorstellen dat het nogal schrikken was, het incident met de ui.
Dat was totaal niet zo bedoeld. :o Ik realiseer me dat door het op die manier te benoemen het zo over zou kunnen komen, sorry. :*
pi_158621633
Sjaak is zielig, 39,9 graden koorts en heel veel huils. Tweede nacht op rij. Maar als we per ongeluk iets uit onze handen laten vallen, is dat het allerleukste ooit en wordt er gegiecheld O+

Uitgaan net (jongere) baby deed ik ook weinig. Sjaak spuugde veel en dat was ik buitenshuis altijd snel beu.

Lijn, ik had jouw mooierd overgeslagen, sorry O+
pi_158624192
Beterschap maar weer Voor Sjaak! Hij houdt jullie wel bezig!

En wat krijgt iedereen veel commentaar van anderen! Blijkbaar straal ik iets uit waardoor mensen geen commentaar durven te geven ofzo. Enkel m'n schoonmoeder moet ik nog een beetje opvoeden, die is de standaard van 35 jaar geleden nog gewend. Maar zij pakt O wel bij elke kik op (die zit op dr handen als wij zeggen dat hij best even mag huilen tijdens het eten), alleen over eten zijn er discussies. De rest bemoeit zich nergens mee of zegt hooguit hoe zij het gedaan hebben, niet als commentaar.

Iedereen die wel met een (kleine) baby weggaat, wat doen jullie dan? Ik wandel om de week ofzo met O door het bos en hij moet mee boodschappen doen, maar dat is het ook wel. Met 4 maanden is een kinderboerderij oid toch nog niet interessant?

Hier was de lift kapot, dus man moest O in de draagzak meenemen om boodschappen te doen. Laatste keer toen hij dat probeerde (vorige maand) heeft hij zitten vloeken en duurde het een kwartier, maar nu moest hij wel weer en ging het goed (wel zonder de insert)! En hij had sjans van oude vrouwtjes :D Toch wel handig zo'n kapotte lift!
pi_158624664
[egopost] Mijn ietwat slaapontregelde baby door de kerst werd net brullend wakker, moe maar niks was goed. Voel toch eventjes in z'n mondje. Omg stop de persen: ik voel een tandje komen! Zie amper iets, maar het scherpe randje is duidelijk voelbaar! Na al die keren "nou, nu móet er toch wel een tandje komen" is het nu vanuit het niks ineens raak.

[/egopost]

Ik zie dat het rot gaat bij LuDann nu: :*
Ik ga morgen maar eens goed bijlezen, heb veel gemist :@
pi_158626745
Hopelijk issie snel door Gevalletje!

Hier ook vaak verdedigen over keuzes. En dat vind ik stom van mezelf want ik sta erachter en wil me eigenlijk niet altijd verdedigen, toch gebeurt dat wel en dan voel ik me weer rot (hier met name over het niet geven van bv want 'wil je niet het beste dan?' en over het niet overal naar toe willen gaan met Beertje. Ze vindt het niet leuk en dan ist voor niemand leuk. Oh ja, en over dat we haar niet laten huilen).
Sara
Merel
Ukje
pi_158626812
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 08:56 schreef Fuente het volgende:
Hopelijk issie snel door Gevalletje!

Hier ook vaak verdedigen over keuzes. En dat vind ik stom van mezelf want ik sta erachter en wil me eigenlijk niet altijd verdedigen, toch gebeurt dat wel en dan voel ik me weer rot (hier met name over het niet geven van bv want 'wil je niet het beste dan?' en over het niet overal naar toe willen gaan met Beertje. Ze vindt het niet leuk en dan ist voor niemand leuk. Oh ja, en over dat we haar niet laten huilen).
Dat is ook gek eigenlijk he. Over borstvoeding beginnen ze: wil je niet het beste dan?
En als het over huilen gaat moet je ze maar laten huilen, anders verwen je ze teveel :') Ja wat is het nou?
pi_158626892
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is ook gek eigenlijk he. Over borstvoeding beginnen ze: wil je niet het beste dan?
En als het over huilen gaat moet je ze maar laten huilen, anders verwen je ze teveel :') Ja wat is het nou?
Ja dat :') En het is mijn derde, alsof die andere 2 niet uitstekend gelukt zijn. Dus waar maak ik me druk om?
Sara
Merel
Ukje
pi_158626936
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:16 schreef ingee het volgende:
Ohja, ik ben ook een sok geworden! *O*

En dat verdedigen, ik ben er zo klaar mee! Het gaat vanzelf he.
Dat ik echt niet bang ben dat ik haar verwen. Dat het inderdaad laat is als we beiden om 18:30 pas thuis zijn, maar dat ze daar heus niet oververmoeid van is, en nee, dat in slaap vallen wordt ook niet beter door meer voeden of laten huilen. Dat ze naar een GO gaat ipv een macrobiotisch kdv, dat ze te snel is, dat ze geen slagroom mag, dat het leuk is dat je ook jam in huis hebt, maar liever zonder suikers. Dat ik inderdaad liever naar de kinderboerderij ga dan dat ik ga stappen. Dat ik echt naar huis moet om mijn kind op te halen. Dat ik alweer (ja elke week he!) een dag 'vrij' ben. Dat ik meer dagen werk dan thuis ben.

Iemand nog aanvulling?
*; Jij bent mij he? Althans... op de GO na... :+

Ik merk wel dat ik nu met Fedde veeeeeel meer een geitensok ben dan bij Minke. Bij Minke had ik een BB, nu heb ik doeken (ja echt, meervoud) en een Tula. Fedde (en ook Minke) slaapt regelmatig bij ons in bed want liever zo allemaal slapen dan laten huilen en allemaal wakker... bij Minke deden we dus idd het 5-10-15 minuten huilen-principe ;( Sorry schat... (gelukkig is ze er niet stuk van gegaan). Ik merk dat ik veel meer luister en kijk naar mijn kind(eren) in plaats van zo zou het moeten... ik durf mijn tong uit te steken naar al die betweters en het gewoon lekker op mijn manier te doen. Alleen de bv mist nog in het rijtje maar ook daarvoor durf ik nu te :6

Vorige week vierden we nog de verjaardag van Minke, vrouw van mijn paps vroeg toen nog of Fedde al wat meer kreeg dan melk. Dus ik gaf aan dat we langzaamaan al wat fruit en groentes doen en vervolgens zie ik mijn pa een stukje banaan (en de slagroom/taart waar het stukje op lag) bij Fedde naar binnen schuiven :|W Nou ja, tis ook fruit zullen we maar denken.
pi_158626961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:16 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ja dat :') En het is mijn derde, alsof die andere 2 niet uitstekend gelukt zijn. Dus waar maak ik me druk om?
Als ze zeggen over wil je niet het beste zou je eigenlijk moeten antwoorden: nee ik dacht voor deze wil ik dat eens niet :')
pi_158627020
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:23 schreef Estrys het volgende:

[..]

Als ze zeggen over wil je niet het beste zou je eigenlijk moeten antwoorden: nee ik dacht voor deze wil ik dat eens niet :')
_O-
Sara
Merel
Ukje
pi_158627537
quote:

[..]

pi_158627755
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 23:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is zielig, 39,9 graden koorts en heel veel huils. Tweede nacht op rij. Maar als we per ongeluk iets uit onze handen laten vallen, is dat het allerleukste ooit en wordt er gegiecheld O+

Uitgaan net (jongere) baby deed ik ook weinig. Sjaak spuugde veel en dat was ik buitenshuis altijd snel beu.

Lijn, ik had jouw mooierd overgeslagen, sorry O+
Geeft niks hoor... ik had ook niet op zie(k/l)ige Sjaak gereageerd... wat naar dat hij weer zo sneu is :* Is de nacht een beetje ok gegaan of dramatisch weer? Beterschap voor jullie!
pi_158629915
Ben ik weer met een vraag...

Iemand tips bij een moeilijk poepende baby? ;( Onze Minion poept serieus zo'n 8x per dag hele kleine beetjes waar ze dan echt keihard voor moet werken (lees --> :% ).
In eerste instantie leek ze er verder niet veel last van te hebben, maar net begon ze ook een beetje te huilen ;(

Ze is 7,5 maand, krijgt nu nog zo'n 700-750cc flesvoeding per dag, en verder een heel stuk fruit, een hele boterham en 's avonds groenten (soms wat aardappel ofzo erbij). Verder bieden we bij elke 'maaltijd' ook af en toe wat water aan, om 'r te leren wennen aan ander drinken.

Ik weet niet zo goed waar het door komt...we hebben de laatste tijd weinig nieuwe dingen geïntroduceerd qua eten dus daar kan het eigenlijk niet door komen. We hebben wel de flessen wat afgebouwd, maar met 700-750cc lijkt me dat ze nog genoeg vocht binnenkrijgt toch? :? Zeker met fruit, groente en wat slokjes water erbij...
pi_158630081
Ik denk niet dat het komt door minder vocht, maar door meer vast voedsel. Daar wordt de ontlasting ook harder van en dat is even wennen. Sjaak kreeg van ons af en toe Roosvicee Laxo, dat deden we 2 tot 4 ml in zijn melkfles erbij. Zo 1 keer per week als het echt nodig was. Werkt hier binnen 5 uur en het is niet zo dat het dan diarree wordt ofzo. Arme Minion, dat persen is ook niet tof.
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:54:43 #216
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158630145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:46 schreef twist02 het volgende:
Ben ik weer met een vraag...

Iemand tips bij een moeilijk poepende baby? ;( Onze Minion poept serieus zo'n 8x per dag hele kleine beetjes waar ze dan echt keihard voor moet werken (lees --> :% ).
In eerste instantie leek ze er verder niet veel last van te hebben, maar net begon ze ook een beetje te huilen ;(

Ze is 7,5 maand, krijgt nu nog zo'n 700-750cc flesvoeding per dag, en verder een heel stuk fruit, een hele boterham en 's avonds groenten (soms wat aardappel ofzo erbij). Verder bieden we bij elke 'maaltijd' ook af en toe wat water aan, om 'r te leren wennen aan ander drinken.

Ik weet niet zo goed waar het door komt...we hebben de laatste tijd weinig nieuwe dingen geïntroduceerd qua eten dus daar kan het eigenlijk niet door komen. We hebben wel de flessen wat afgebouwd, maar met 700-750cc lijkt me dat ze nog genoeg vocht binnenkrijgt toch? :? Zeker met fruit, groente en wat slokjes water erbij...
Hier werkte een paar drupjes olijfolie door de fles heel goed :)
Succes ! Het is zo zielig, als ze lastig kunnen ontlasten .. :'(

En ze krijgt zeker voldoende vocht binnen, zou ook een beetje de overgang naar vaster voedsel kunnen zijn hè, toen ging het ook íets lastiger hier, daarna ging het weer als voorheen :9
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_158630154
Of misschien wat meer water in de fles Twist?

Hier een baby die de laatste dagen alleen maar slaapjes van een half uur doet. Zo niet fijn, want ze wordt er niet bepaald gezelliger van. Ze doet dit sinds ze niet meer ingebakerd slaapt, 's nachts gaat wel goed en ik wil haar ook niet meer inbakeren ivm op haar zij rollen. Bluh.
Sara
Merel
Ukje
pi_158630277
Ja, meer water in de fles doen we inderdaad al :Y 10-15ml ofzo

Gisteren hadden we inderdaad ook al wat olijfolie over de groenten gedaan (omdat ik dacht dat ze er dan misschien meer van binnen zou krijgen dan in de fles). Maar misschien toch ook nog eens in de fles proberen inderdaad.
En die Laxo is ook wel een idee ja, goeie! :Y

Thanks voor de tips! ^O^

We hadden toevallig ook al pruimen in huis, maar die waren niet goed meer helaas :{
pi_158631904
quote:

[..]

Wat ik ook heel fascinerend vind.. Als je bv geeft is het niet goed ("wanneer ga je eens stoppen" en "je kunt beter 's nachts flesjes geven want dan kan hoef je er niet steeds zelf uit"), maar als je fv geeft, is het eigenlijk ook niet goed (want "dan heb je weer niet het beste over voor je kind".)

Laat iedereen toch lekker zijn ding doen.. (maar laat dan wel iemand even dat laten huilen advies schrappen uit de boekjes, zo ben ik dan wel weer ;) )

Oorpijn is (lijkt) weg hier bij de uk en ze is weer vrolijk *O*
pi_158632065
Ik werd net in het ziekenhuis (man moest voor een onderzoek) heel raar aangekeken toen ik vroeg of ik mocht kolven en ter sprake kwam dat L. al bijna 6 maanden oud was. "Waarom moet je dan nog kolven?" vroeg de zuster. Nou, omdat je anders moet dweilen. *O*
pi_158632194
Onze kleine rolde zostraks van buik naar rug. Het zal wel toeval zijn geweest, want daarna deed hij het niet meer maar toch! En van z'n rug komt hij al op z'n zij...
pi_158632868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Onze kleine rolde zostraks van buik naar rug. Het zal wel toeval zijn geweest, want daarna deed hij het niet meer maar toch! En van z'n rug komt hij al op z'n zij...
*G* Goed zo T.! Gaat goed gelijk op met Twix, die deed dat 1e Kerstdag voor het eerst. En liet gisteren zien dat het geen eenmalige actie was.
Fijn dat hij de feestdagen en de reis ook zo goed gedaan heeft.
pi_158635241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:00 schreef Krisvc het volgende:
Ik werd net in het ziekenhuis (man moest voor een onderzoek) heel raar aangekeken toen ik vroeg of ik mocht kolven en ter sprake kwam dat L. al bijna 6 maanden oud was. "Waarom moet je dan nog kolven?" vroeg de zuster. Nou, omdat je anders moet dweilen. *O*
Vreemde reactie van de zuster! :o

Ik heb mij afgelopen tijd verdiept in het zelfstandig leren slapen.
Onze kleine slaapt 's nachts super, danwel na een voeding en kunnen haar slapend wegleggen. Maar overdag kost het ons daarentegen super veel moeite. Huilen als ze moe is, maar dan in slaap vallen ho maar of slaapt dan 10 minuten ofzo.

Enige wat (uiteindelijk) werkt is overeind met haar buik tegen mij aan of (zoals nu) op haar rug, half zittend op mijn schoot. Of een eind rijden in maxicosi of kinderwagen. Maar wegleggen resulteert dan vaak weer in wakker worden.

En dan lees ik dit soort tips:
- Hoe beter een baby overdag slaapt, hoe rustiger de nachten verlopen. kunnen de nachten dan nog rustiger verlopen? Dit gaat echt niet op bij ons vind ik
- Zorg voor voldoende slaap overdag. Is je kind moe? Leg hem dan in bed, ook al is het eigenlijk nog geen bedtijd. Ja leuk, dan krijg ik alleen maar een huilende baby
- Leg je baby wakker in bed: zo leer je hem zelf in slaap te vallen. werkt hier gewoonweg niet, als ze dan gaat huilen, blijft ze huilen en raakt op een gegeven moment overstuur.

Consultatiebureau kwam ook met dergelijke slaaptips. Ik kan er echter op het moment maar weinig mee. -O- Zijn er echt baby's van 2 maanden die dit kunnen?
pi_158635815
Lekker laten voor wat het is nu Jantina. Komt vanzelf. Lukte hier met 2 maanden ook echt nog niet.
pi_158636293
Die zijn er wel ja... onze kinderen hebben allebei vanaf heel klein goed zelfstandig geslapen. Daar hebben we niks bijzonders voor hoeven te doen. Mazzel dus, de meeste kinderen hebben er meer moeite mee.
pi_158636490
Gewoon wegleggen en laten huilen. Uurtje of zes ;)
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:27:38 #227
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158636516
Hier gaat het slapen overdag nu best goed, maar dat duurde wel tot 4 maanden (de nachten zijn er wel slechter door geworden :') ). Ik vond het in het begin lastig slaapsignalen te herkennen, daar ging het al mis. En veel proberen. Bij huilen troosten en weer opnieuw proberen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:28:29 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158636572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:26 schreef Estrys het volgende:
Gewoon wegleggen en laten huilen. Uurtje of zes ;)
Precies, anders hebben ze je zo in de smiezen. Klein maar uitgekookt!
pi_158636848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:50 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Onze kleine slaapt 's nachts super, danwel na een voeding en kunnen haar slapend wegleggen. Maar overdag kost het ons daarentegen super veel moeite. Huilen als ze moe is, maar dan in slaap vallen ho maar of slaapt dan 10 minuten ofzo.

Enige wat (uiteindelijk) werkt is overeind met haar buik tegen mij aan of (zoals nu) op haar rug, half zittend op mijn schoot. Of een eind rijden in maxicosi of kinderwagen. Maar wegleggen resulteert dan vaak weer in wakker worden.

- Hoe beter een baby overdag slaapt, hoe rustiger de nachten verlopen. kunnen de nachten dan nog rustiger verlopen? Dit gaat echt niet op bij ons vind ik
- Zorg voor voldoende slaap overdag. Is je kind moe? Leg hem dan in bed, ook al is het eigenlijk nog geen bedtijd. Ja leuk, dan krijg ik alleen maar een huilende baby
- Leg je baby wakker in bed: zo leer je hem zelf in slaap te vallen. werkt hier gewoonweg niet, als ze dan gaat huilen, blijft ze huilen en raakt op een gegeven moment overstuur.

Consultatiebureau kwam ook met dergelijke slaaptips. Ik kan er echter op het moment maar weinig mee. -O- Zijn er echt baby's van 2 maanden die dit kunnen?
Wij zijn daar wel met een maand of twee mee gaan oefenen ja, omdat het s avonds in slaap vallen steeds lastiger werd (baby's onder de zes weken speelt dat vaak nog minder bij).

Ik gebruikte tips uit het boekje je baby in een droomritme (niet alles want ik kwam qua ritme niet uit zo, maar wel de in slaap vallen tips en de wakkertijd).

Overdag ging het hier serieus binnen een week al goed (van niet slapen overdag naar zelf in slaap vallen na maximaal 1,5 uur wakker).

S avonds wakker un bed leggen heeft langer geduurd, is ook niet erg.

To be clear: ik vind dus nief dat je zoiets moet doen ofzo he. Zonder komt het vast ook vanzelf. Maar bij ons werd de wanhoop overdag en s avonds steeds groter, en ik had dus behoefte aan een methode zonder te laten huilen (hebben we nooit gedaan).
Kwak
pi_158637042
Pfff het ergste is eruit geloof ik, maar ging gepaard met Heul Hard Huilen..! :'( Echt hartverscheurend hoeveel pijn het deed...

Hopelijk was dat het ergste en krijgen we nu ons blije ei weer terug! ;( O+

Over het slapen: dat ging hier ook niet helemaal vanzelf nee. Sowieso met 2mnd nog niet, met een maand of 3-4 ging het al een stuk beter. Maar hier ook weken lopen klooien met wegleggen, troosten, toch weer even oppakken en wiegen, maar weer proberen weg te leggen voordat ze helemaal in slaap gevallen was (insert ninja-moves om dan geluidloos de kamer uit te komen ;) ).

Maar uiteindelijk hebben we (daardoor?) nu best een goede slaper gelukkig :) al betrap ik mezelf er nog vaak op dat ik veel op de klok kijk, omdat de Minions slaapsignalen niet altijd echt duidelijk zijn.
Afgelopen dagen viel ze overdag zonder enig probleem zelf in slaap, maar 's avonds was het opeens ook flink huilen :? hopelijk een fase die snel weer voorbij is, nu het tandjes- en poepleed (hopelijk) even achter de rug is...
pi_158637347
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:50 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier lukt het wel, W. Is nu 8 weekjes. Ik ben begonnen met hem wegleggen als hij bijna insliep en inmiddels valt 'ie ook in slaap als hij nog helemaal wakker is (wel gapen maar nog volop alert zeg maar) zonder gedoe. Soms huilt hij even, maar dat is geen overstuur huil, maar
meer een beetje zeurderig. Duurt max 10 minuten, dan slaapt ie.

Ik kreeg die wegleg tip op het consultatiebureau. Ze zeiden dat je moet wegleggen als ze slaperig genoeg zijn, op een schaal van 0 tot 10 (0 is klaarwakker en 10 diep in slaap) kun je bij een 7 beginnen met wegleggen. Maarja vindt de 7 maar is bij jouw kind..
pi_158637442
Is het al 4 januari? Alsjeblieft?? Ik word gillend gek hier. De hele godganse dag geruzie, gehuil en gekloot tussen die oudste twee. Peuter ligt onbedaarlijk op de grond te huilen en ja die laat ik gerust tien minuten huilen. Baby wil ook niks :( Mijn huis ziet eruit als een freaking warzone. Shoot me -O-

pi_158638930
Wij zijn vandaag begonnen met overdag een slaapje in de cosleeper, nu is mijn man thuis dus kunnen we samen om en om troosten. We gaan naar boven voordat zeurderige huil echt huilen wordt. Hij is tot nu toe twee keer een half uurtje in slaap gevallen. Hopelijk kunnen we dit opbouwen maar zo niet ook geen man over boord, hij slaapt in de doek of op de borst net zo fijn. Maar ik wil m wel rond etenstijd weg kunnen leggen omdat ik anders niet lekker kook of eet. Kan wel in de doek maar ik ben te voorzichtig dan.
G nu weer snel het huishouden doen voor hij wakker wordt :W
pi_158639228
Haha ja rond etenstijd :') succes daarmee
pi_158639522
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:49 schreef Estrys het volgende:
Is het al 4 januari? Alsjeblieft?? Ik word gillend gek hier. De hele godganse dag geruzie, gehuil en gekloot tussen die oudste twee. Peuter ligt onbedaarlijk op de grond te huilen en ja die laat ik gerust tien minuten huilen. Baby wil ook niks :( Mijn huis ziet eruit als een freaking warzone. Shoot me -O-

Dat liedje is briljant!

Hier ook een rotdag. Uitvaart van familielid gehad, zo triest :'( . En uiteraard besloot W. dat de aanvang van de dienst een mooi moment was om heel hard te huilen, dus dat schoot lekker op. Gelukkig was man er en associeert W papa met slapen, want toen hij W. Overnam viel ie in 1 keer in slaap (ok, wat doe ik fout?)
Pas toen we weer in de auto stapten werd 'ie weer wakker dus dat viel uiteindelijk mee. Lang leve BV, want ik kon in de auto snel voeden en daarna ging de 1,5 uur rijden naar huis ook nog is prima, W. sliep weer.
pi_158639604
Cassandra: is een wipstoeltje geen idee? Die van mij vindt het gezellig (nou ja..) om toe te kijken als ik met het eten bezig ben.

Maar die slaapproblemen zijn herkenbaar. Mijnes slaapt overdag ook niet. Alleen buiten in de wagen of in de maxicosi in de auto wil ze nog wel eens slapen. Maar ze weet precies wanneer we weer thuis zijn ;)
pi_158639887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij zijn vandaag begonnen met overdag een slaapje in de cosleeper, nu is mijn man thuis dus kunnen we samen om en om troosten. We gaan naar boven voordat zeurderige huil echt huilen wordt. Hij is tot nu toe twee keer een half uurtje in slaap gevallen. Hopelijk kunnen we dit opbouwen maar zo niet ook geen man over boord, hij slaapt in de doek of op de borst net zo fijn. Maar ik wil m wel rond etenstijd weg kunnen leggen omdat ik anders niet lekker kook of eet. Kan wel in de doek maar ik ben te voorzichtig dan.
G nu weer snel het huishouden doen voor hij wakker wordt :W
Ik legde Sjaak op een schapenvachtje in de keuken, uiteraard niet in m'n looppad (want hete dingen enzo) maar ergens in een hoekje. Speelgoed erbij en hij kon zich wel heel even vermaken.
pi_158640075
R slaapt de laatste (ook) véél veel minder dan voorheen. Twee slaapjes van een half uurtje vindt ze overdag wel voldoende. Ze is veel te bang dat ze wat mist anders. 's Nachts slaapt ze wel van 19:30 tot 10:00 ongeveer. Wel met elke drie uur een voeding, maar dat doet ze slapend.

Als ik L naar school moet brengen is ze 's ochtends wel ff wakker tussendoor.
pi_158640091
Jantina, N. is bijna 8 maanden ( :o ) en heeft het zelf in slaap vallen nu net een beetje door, als in, 25% van de tijd kan ze het nu zelf en bij de andere slaapjes heeft ze gewoon nog wat hulp nodig. Het komt vanzelf en als het voor jezelf (en baby uiteraard) geen probleem is, is het verder ook geen probleem.

Estrys, wat pittig zeg! Dat de kerstvakantie maar snel voorbij mag zijn. Oh nee wacht. :(

Cassandra, toen N. kleiner was (vanaf 2 maanden of zo) legde ik haar in de box om te spelen of inderdaad in het wipstoeltje. Vaak ging dat goed, maar soms was het eten gewoon niet klaar toen man thuis kwam en moest hij helpen, jammerdebammer. Al werkt dat met de werktijden van jouw man natuurlijk wel wat anders. :o

Wat zielig twist! Sinds wij vaste voeding aanbieden heeft N. er ook wat meer moeite mee. Ik merk echt wanneer we haar te weinig water/thee hebben aangeboden gedurende de dag. Met bij elke maaltijd (2x brood, 1x avondeten) wat water/thee uit een (open) beker vind ik later altijd een heerlijke derrie :9 in haar luier, anders echt een harde keutel die er met moeite uitgeperst is. :'(
pi_158640140
De eerste maanden lukte wakker wegleggen bij ons echt niet. Nu met vlagen prima en soms nog steeds niet. Ik heb vooral veel geleerd over wakkertijd en slaapsignalen.

Silliegirl, :*.

Cassandra, ik kookte de eerste maanden vaak als J sliep, ook al was dat 's ochtends. Dan had ik de meeste kans om het eten klaar te hebben :') en dan warmden we het 's avonds op in de magnetron.

Leuke opmerking, Kris. Als verpleegkundigen er al zo over denken...

[ Bericht 20% gewijzigd door Hupje op 29-12-2015 17:00:38 ]
pi_158640861
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat liedje is briljant!

Hier ook een rotdag. Uitvaart van familielid gehad, zo triest :'( . En uiteraard besloot W. dat de aanvang van de dienst een mooi moment was om heel hard te huilen, dus dat schoot lekker op. Gelukkig was man er en associeert W papa met slapen, want toen hij W. Overnam viel ie in 1 keer in slaap (ok, wat doe ik fout?)
Pas toen we weer in de auto stapten werd 'ie weer wakker dus dat viel uiteindelijk mee. Lang leve BV, want ik kon in de auto snel voeden en daarna ging de 1,5 uur rijden naar huis ook nog is prima, W. sliep weer.
Heftig dagje :* Je doet toch niks fout, W. is veel te verliefd op jou en je borsten om te gaan slapen O+ Dat zijn jullie afleidende liefdeshormonen *;
pi_158641548
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:53 schreef Hupje het volgende:
De eerste maanden lukte wakker wegleggen bij ons echt niet. Nu met vlagen prima en soms nog steeds niet. Ik heb vooral veel geleerd over wakkertijd en slaapsignalen.

Silliegirl, :*.

Cassandra, ik kookte de eerste maanden vaak als J sliep, ook al was dat 's ochtends. Dan had ik de meeste kans om het eten klaar te hebben :') en dan warmden we het 's avonds op in de magnetron.

Leuke opmerking, Kris. Als verpleegkundigen er al zo over denken...
ik kook nu ook in de ochtend maar ik moet over anderhalve week weer werken, dan red ik dat niet :')
pi_158641695
Ik kook met A in de wipstoel op het aanrecht.
pi_158642285
Ik kook met Twix in de newbornset op de Tripptrapp. Hij vindt de spotjes onder de keukenkastjes weergaloos.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:02:45 #245
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158642351
Ik kook als mn lief thuis is :') en als ik te moe ben of geen zin, dan kookt hij.
pi_158642404
Hij begint steeds meer te ontdekken dus wie weet vermaakt bij zich over anderhalve week wel :D en wipstoel kan ik ook proberen.
Koken als man thuis is, is geen optie :') helaas
pi_158642834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:21 schreef Fannetje het volgende:
Die zijn er wel ja... onze kinderen hebben allebei vanaf heel klein goed zelfstandig geslapen. Daar hebben we niks bijzonders voor hoeven te doen. Mazzel dus, de meeste kinderen hebben er meer moeite mee.
Dit ja. :Y Ze zijn er heus, mijn oudste deed het ook perfect, keurig volgens boekje, half wakker wegleggen en dan zelf in slaap vallen. De middelste sliep niet overdag (en s nachts ook niet :') ) en A. valt de ene keer wel andere keer niet zelf in slaap maar wordt vaak weer wakker door reflux en wil dan liever rechtop.

Een kind van 2 maanden oud wat keurig zelfstandig in slaap valt is meer geluk dan wijsheid ;) Geeft niets verder, als je kind t zo doet, prijs jezelf gelukkig; maar als het je kindje niet lukt, heb dan vooral niet het idee dat je iets niet goed doet ofzo!
pi_158642900
Zelf in slaap vallen lukt Fedde geloof ik alleen op het kdv als ik het moet geloven maar thuis in elk geval niet. Dan is het een kwestie van even lekker in de stoel zitten naast zijn bedje en als ie dan na een minuut of 10/20/30 (doorstrepen wat niet van toepassing is) kan ik hem slapend in zijn bedje leggen. Mocht ie per ongeluk wakker worden om wat voor reden is het meestal jammerdebammer en het riedeltje herhalen...
pi_158643183
Hier nog steeds niet, N. Is bijna 5 maanden wn slaapt in de draagzak en verder niet. In bed leggen is huilen. 's nachts slaapt ze bij ons in bed, dan slaapt ze prima.
Maar overdag is alles ook veel te leuk, veel te veel dingen om te bekijken :) alles is leuk en interessant.
Maar om 20.00 uur is haar klokje vol en moet ze slapen, anders is t huilen. Met alle kerstdiners dus gewoon om 20 uur weggegaan, N. gaat voor. En onze familie zegt daar gelukkig niks van. Ook niet van onze andere keuzes trtouwens, gelukkig :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158643649
Over zelf slapen gesproken.. Donderdag gaan we gourmetten. We proberen G onder etenstijd in bed te leggen maar het zal er op neerkomen dat hij in de doek slaapt. Is de afzuiging aan voldoende? We hebben geen raam dat open kan.
pi_158647824
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een kind van 2 maanden oud wat keurig zelfstandig in slaap valt is meer geluk dan wijsheid ;) Geeft niets verder, als je kind t zo doet, prijs jezelf gelukkig; maar als het je kindje niet lukt, heb dan vooral niet het idee dat je iets niet goed doet ofzo!
Dat laatste ben ik afentoe wel bang voor. Maar ik lees nu dat er genoeg anderen zijn bij wie dit speelt, het dus nog zo gek niet is, en kan ik mijzelf wat meer geruststellen.

Wel moet ik echt meer toe naar een overdag ritme voor mezelf. Over 6 weken ga ik weer werken, maar ik kom 's morgens met moeite mijn bed uit, ondanks dat ik rond 22.00 naar bed ga. 10.30 komt vaker voor dan ik zou willen. :@
Straks moet ik toch echt om 6.30 / 7.00 -O-
pi_158649543
Ik leer echt zoveel door gewoon mee te lezen met dit topic :D. Ik leg onze mini (1 maand nu) moe/bijna in slaap maar nog een beetje wakker weg. Volgens mij is dat die 7 op een schaal van 10 die sillie noemde? Helft vd tijd valt ze dan in slaap als ik weg sluip of na 5 min wurmen. Andere keer blijf ik erbij zitten. Soms werkt het niet maar dan is er meestal iets aan de hand (nog honger of mamahonger of onverklaarbaar-hele-nacht-krijsen-en-niet-stil-te-krijgen).

Jantina dat ritme zoeken herken ik.. Vind het heel moeilijk. Vriend klaagde al dat we telkens vergeten te lunchen :'). Maargoed ik heb nog even..
pi_158649582
Je zegt het zelf al Jantina, over zes weken moet je pas weer werken. Lekker van genieten dus dat je tot 10.30 in bed kan liggen!

Wakker in bed leggen en dan in slaap vallen gaat hier redelijk goed. Soms moet ik er even bij blijven zitten. Slapend wegleggen daarentegen lukt eigenlijk alleen voor zijn nachtslaap.

En koken doet mijn man O+
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:20:39 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158649807
Mijn baby slaapt vooralsnog alleen s nachts in zijn bed :')
pi_158649820
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:29 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik afentoe wel bang voor. Maar ik lees nu dat er genoeg anderen zijn bij wie dit speelt, het dus nog zo gek niet is, en kan ik mijzelf wat meer geruststellen.

Wel moet ik echt meer toe naar een overdag ritme voor mezelf. Over 6 weken ga ik weer werken, maar ik kom 's morgens met moeite mijn bed uit, ondanks dat ik rond 22.00 naar bed ga. 10.30 komt vaker voor dan ik zou willen. :@
Ook dat gaat straks redelijk vanzelf weer he ;) je zult wel moeten zeg maar. Niet te streng voor jezelf zijn hoor, geniet er ook gewoon een beetje van zolang het nog kan. Op vakantie sta je ook niet om 06.30 weer op omdat je daarna weer naar je werk moet toch? (hoop ik?!)

En aan alle papa's en mama's met moeilijke slapers, het komt goed, heus. Ze worden vanzelf groot en ze gaan vanzelf zelf slapen. Mijn middelste die het echt niet makkelijk heeft gehad is uiteindelijk ook gewoon vanzelf gaan slapen. Het is vaak meer dat het een beetje het idee is dat we er aan moeten voldoen he, ritmes en slapen enzo. Maar als je er over nadenkt is het haske tegennatuurlijk voor baby's om alleen in een kamertje zelf te gaan slapen. Er is juist geen veiligere plek dan tegen je mama of papa aan. Daar zijn ze op geprogrammeerd. Als je dat zelf niet wilt dan moet je er iets mee, maar als je er zelf geen probleem mee hebt dan, boeiend. Lekker genieten van dat kleine lijfje tegen je aangeplakt. Ze worden al zo snel groot.
pi_158650017
Wij kunnen Twix wakker in bed leggen. Hij maakt nog wat geluidjes, sabbelt op zijn hand, geeft nog één huiltje en valt in slaap.
Soms zit ik op een kruk naast zijn bed en aai ik hem over zijn bol, soms geef ik hem gewoon een kus en vertrek dan. Verandert niets aan zijn in-slaap-val-ritueel. Ik kan hem namelijk zien (en horen brabbelen O+ ) op de babyfoon. Maar ik heb vaak gewoon zelf de behoefte om er even bij te blijven.

Zo geef ik de laatste fles altijd in ons bed. Is een soort ritueel geworden. Zo'n fijn moment. Alleen het licht van een nachtlampje, hoofdeind van mijn bed omhoog, Twix in zijn slaapzak in mijn armen en dan zijn fles. Genieten!
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:29:41 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158650240
Het enige dat ik jammer vind van dat A. alleen op mij/draagdoek slaapt/in slaap valt is dat hier ook een bijna-tiener rondloopt die tvkijkt, rondrent, met deuren slaat enzo :') lijkt me allemaal iets teveel prikkels voor m
pi_158650252
O wilde ook nooit zelf slapen overdag. Tenminste, dat dachten wij maar blijkbaar snapten we zijn slaapsignalen nog niet. Nu nog steeds niet zo goed, maar als hij op schoot blijft huilen brengen we m naar bed en gaat hij huilen maar slaapt binnen vijf minuten. Als ik ernaast blijf zitten (hebben we in het begin ook geprobeerd) blijft hij huilen. Net als wanneer hij wakker wordt. Ziet hij mij dan is het huilen, ziet hij me niet dan slaapt hij weer door. Ik maak veelvuldig gebruik van de spiegel in onze slaapkamer :D
pi_158650634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:24 schreef Malteser het volgende:

Zo geef ik de laatste fles altijd in ons bed. Is een soort ritueel geworden. Zo'n fijn moment. Alleen het licht van een nachtlampje, hoofdeind van mijn bed omhoog, Twix in zijn slaapzak in mijn armen en dan zijn fles. Genieten!
O+

Wij doen dit rond 23u als we zelf gaan slapen, R haal ik er dan slapend uit, ze wordt niet wakker tijdens het drinken, maar draait vlak voor de fles leeg is heel gedecideerd haar hoofdje opzij, pruillipje, armpjes over elkaar en doortukken.
Dan heb ik echt vlinders in mijn buik omdat het zo'n lief prulleke is!
pi_158650639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:24 schreef Malteser het volgende:
Dit ja! O+
Geef de laatste fles ook altijd zittend in ons bed, met het licht uit (op de overloop wel aan). En als-ie leeg is, blijven we nog even zo zitten, terwijl de Minion op haar speentje sabbelt en half-slapend/-brabbelend tegen me aan leunt O+
pi_158650648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:29 schreef pinquit het volgende:
Het enige dat ik jammer vind van dat A. alleen op mij/draagdoek slaapt/in slaap valt is dat hier ook een bijna-tiener rondloopt die tvkijkt, rondrent, met deuren slaat enzo :') lijkt me allemaal iets teveel prikkels voor m
Herkenbaar :')
Ze zaten hier gister allebei met wat kleingeld in de hand op de bank en dat dan dus 800 keer uit hun handen op het laminaat laten vallen he :X my god hahaha en iedere keer gaat A dan met zo'n grote snuif met zn neusje de hoogte in om daarna meestal weer vol overgave terug te storten waar ie lag :D en soms ook niet. Dan sliep ie net en schrijt dan heel zielig weer wakker.
pi_158650754
Sjaak sliep met 14 weken ineens overdag in z'n bedje. Daarvoor was het op mij/in de draagzak/draagdoek/op mijn vrouw. Het lukte ineens, heel gek was dat. Daarvoor probeerden we het soms ook en dan was het huilen. Geen idee wat er ineens veranderde.
Nu gaat het redelijk makkelijk, maar Sjaak geeft dan ook goede signalen af (stopt duim in de mond of wrijft met zijn neus over mijn schouder).

Sjaak heeft lichtknopjes ontdekt!! Echt superleuk. Hij weet ook waar ze in huis zitten en hoe ze werken. Dus we halen hem uit bed en dan wijst zijn vingertje meteen naar de dichtsbijzijnde knop. Daar moet hij dan naartoe om hem in te drukken (het liefst 10x). We lopen zijn kamer uit en hij draait meteen om naar de volgende knop. Dan wijst hij weer met z'n garnalenvingertje O+ etc. We komen 5 knopjes tegen voordat we beneden zijn, dus tegenwoordig duurt het even. Maar zoooo O+

Koken lukt hier ook wel steeds beter hoor, eerst maakten we in het weekend ovenschotels, zodat we die door de weeks makkelijk op konden warmen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik leer echt zoveel door gewoon mee te lezen met dit topic :D. Ik leg onze mini (1 maand nu) moe/bijna in slaap maar nog een beetje wakker weg. Volgens mij is dat die 7 op een schaal van 10 die sillie noemde? Helft vd tijd valt ze dan in slaap als ik weg sluip of na 5 min wurmen. Andere keer blijf ik erbij zitten. Soms werkt het niet maar dan is er meestal iets aan de hand (nog honger of mamahonger of onverklaarbaar-hele-nacht-krijsen-en-niet-stil-te-krijgen).

Jantina dat ritme zoeken herken ik.. Vind het heel moeilijk. Vriend klaagde al dat we telkens vergeten te lunchen :'). Maargoed ik heb nog even..
Mooi he, er ging hier ook echt een wereld voor me open. En over 6 maanden help jij weer nieuwe moeders :D O+
pi_158650893
Deze moet ik nog even delen.
R logeert bij mijn ouders. Hier op het plein van mijn oude basisschool aan het einde van de straat. O+
Ze wonen daar nu dus echt al een generatie. :o

SPOILER
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:43:26 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158650900
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Herkenbaar :')
Ze zaten hier gister allebei met wat kleingeld in de hand op de bank en dat dan dus 800 keer uit hun handen op het laminaat laten vallen he :X my god hahaha en iedere keer gaat A dan met zo'n grote snuif met zn neusje de hoogte in om daarna meestal weer vol overgave terug te storten waar ie lag :D en soms ook niet. Dan sliep ie net en schrijt dan heel zielig weer wakker.
Ja buuuh ;( waarom altijd spullen die herrie maken. Knikkers ook enzo :') dat dat ook nog even lekker doorrolt :') grmbl

Of perongeluk de deur iets te hard dicht trekken, m dan weer open doen om sorry te zeggen, en jawel }:| weerrrr dichtslaan :')
pi_158651011
quote:

[..]

Geniet er nog even van! Je kan je rust prima gebruiken, dat verlof is er niet voor niets he!
pi_158651219
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:43 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja buuuh ;( waarom altijd spullen die herrie maken. Knikkers ook enzo :') dat dat ook nog even lekker doorrolt :') grmbl

Of perongeluk de deur iets te hard dicht trekken, m dan weer open doen om sorry te zeggen, en jawel }:| weerrrr dichtslaan :')
Hahaha dat laatste ja :D
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:50:58 #267
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158651281
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ook dat gaat straks redelijk vanzelf weer he ;) je zult wel moeten zeg maar. Niet te streng voor jezelf zijn hoor, geniet er ook gewoon een beetje van zolang het nog kan. Op vakantie sta je ook niet om 06.30 weer op omdat je daarna weer naar je werk moet toch? (hoop ik?!)

En aan alle papa's en mama's met moeilijke slapers, het komt goed, heus. Ze worden vanzelf groot en ze gaan vanzelf zelf slapen. Mijn middelste die het echt niet makkelijk heeft gehad is uiteindelijk ook gewoon vanzelf gaan slapen. Het is vaak meer dat het een beetje het idee is dat we er aan moeten voldoen he, ritmes en slapen enzo. Maar als je er over nadenkt is het haske tegennatuurlijk voor baby's om alleen in een kamertje zelf te gaan slapen. Er is juist geen veiligere plek dan tegen je mama of papa aan. Daar zijn ze op geprogrammeerd. Als je dat zelf niet wilt dan moet je er iets mee, maar als je er zelf geen probleem mee hebt dan, boeiend. Lekker genieten van dat kleine lijfje tegen je aangeplakt. Ze worden al zo snel groot.
Je bedoelt: die armpjes die tegen je gezicht slaan, handjes die je haren vastpakken, geschop tegen je zij door die beentjes? :')
Dit idee zeg maar:
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:52:11 #268
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158651345
Haha dat is mignonnes middelste op die plaatjes :P
pi_158651798
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Of als je kind dat niet wil ;)

De keren dat Melba op mij in slaap is gevallen (buiten een kortdurend melkcoma) zijn op twee handen te tellen...

In het begin deed hij dat nog wel op papa, maar dat hield met een week of zes ook op. Ook slapen in de box, in de wagen, etc, niet aan hem besteed. Dat was voor ons een reden om te gaan oefenen met in bedje slapen en wakker wegleggen.

Ik stip het toch nog even aan, want het wordt zo vaak teruggegeven "ja met slapen op papa of mama of in de draagdoek etc is niks mis, dat is heel fijn en natuurlijk"... Ja, I know, is ook prima en heerlijk!

maar onze keus was dus niet slapen of wel slapen... Die andere opties werkten niet. Op een of andere manier voelde het voor mij in die tijd alsof iedereen daar nogal makkelijk overheen stapte als ze vonden dat ik niet zo naar ritme moest zoeken (het zit me blijkbaar nog hoog :') )
Kwak
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:01:20 #270
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158651815
_O-
Dat plaatje! Wij hebben zeker een Jazz hands.
Mwoh.. Ro heeft vandaag een drukke dag gehad dus ze viel net niet zo gemakkelijk in slaap.
Maar het is gelukt weg te sluipen dankzij mijn expert ninja skills!
Ik heb bij ikea muziekinstrumenten gekocht. 6+, maar gaat prima onder begeleiding.
Ro vind de tamboerijn da bomb. Echt schateren, enthousiast en zo blij wanneer ze een mooi rinkeltje heeft te pakken. Dus ik shake met het ei (vierkant blokje), man doet roetsj roetsj met een rasp en zij leeft zich uit op de tamboerijn. Echt.. we hebben zo'n lol.
Ook zo mooi.. Wisten jullie dat ze bij de ikea hersenmutsen, alienmutsen en pruiken verkopen?
Wij kwamen niet meer bij!

En ja.. dat is mien man die haar draagt. <3

pi_158651866
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je bedoelt: die armpjes die tegen je gezicht slaan, handjes die je haren vastpakken, geschop tegen je zij door die beentjes? :')
Dit idee zeg maar:
[ afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk op de bank op schoot maar hey, been there, allemaal, en ik leef nog :7 en ik neem ze soms gewoon gezellig in bed O+ ook al slaapt ze tegenwoordig (geheel uit eigen beweging ook!) gewoon in haar eigen bed :D
pi_158652030
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Of als je kind dat niet wil ;)

De keren dat Melba op mij in slaap is gevallen (buiten een kortdurend melkcoma) zijn op twee handen te tellen...

In het begin deed hij dat nog wel op papa, maar dat hield met een week of zes ook op. Ook slapen in de box, in de wagen, etc, niet aan hem besteed. Dat was voor ons een reden om te gaan oefenen met in bedje slapen en wakker wegleggen.

Ik stip het toch nog even aan, want het wordt zo vaak teruggegeven "ja met slapen op papa of mama of in de draagdoek etc is niks mis, dat is heel fijn en natuurlijk"... Ja, I know, is ook prima en heerlijk!

maar onze keus was dus niet slapen of wel slapen... Die andere opties werkten niet. Op een of andere manier voelde het voor mij in die tijd alsof iedereen daar nogal makkelijk overheen stapte als ze vonden dat ik niet zo naar ritme moest zoeken (het zit me blijkbaar nog hoog :') )
huh? maar daar zeg ik toch niets van? :D het ging me juist om als je kind dus wel per se bij je wil slapen. In jullie geval wilde hij dat niet nouja dan moet je er iets mee of als je het zelf niet wil of weet ik het. Allemaal niets mis mee. Maar dat je niet je kind per se weg wilt/moet leggen omdat je het gevoel hebt dat anderen dat van je verwachten. zo van ja "zo hoort dat toch? baby's horen niet op schoot te slapen maar in hun eigen bed, dús zijn we maar met trainen begonnen terwijl ik het eigenlijk zelf niet wil."
Zo moet je mijn post meer lezen ;)
pi_158652077
quote:

[..]

6 weken is nog onwijs lang joh! Ik maakte me bij de oudste ook enorm druk over bepaalde dingen (hoe moet dat nou als ik ga werken en hij drinkt/slaapt niet goed, en hoe kom ik in hemelsnaam op tijd met schone kleren aan, wanneer moet ik dan douchen, omg!). Uiteindelijk kwam alles redelijk vanzelf op z'n pootjes terecht. Ritme ging opeens om (bijvoorbeeld heel erg wakker zijn tussen 7 en 10, dan sta je vanzelf eerder op), en ik bleek, als het moest, ook prima in staat om aan te kleden en te ontbijten in 30 min. Ik stond versteld van mezelf en vond het echt zonde dat ik me wekenlang zo druk had gemaakt in plaats van te genieten van alle tijd die ik met mijn baby had. Echt, relax, het komt goed :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158652209
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

huh? maar daar zeg ik toch niets van? :D het ging me juist om als je kind dus wel per se bij je wil slapen. In jullie geval wilde hij dat niet nouja dan moet je er iets mee of als je het zelf niet wil of weet ik het. Allemaal niets mis mee. Maar dat je niet je kind per se weg wilt/moet leggen omdat je het gevoel hebt dat anderen dat van je verwachten. zo van ja "zo hoort dat toch? baby's horen niet op schoot te slapen maar in hun eigen bed, dús zijn we maar met trainen begonnen terwijl ik het eigenlijk zelf niet wil."
Zo moet je mijn post meer lezen ;)
I know!

Ik leg het niet goed uit...

Toen ik zelf in de periode zat dat we gingen werken aan een regelmaat kreeg ik ZO vaak te horen wat jij nu ook zei (tegen iemand voor wie dat misschien wel geldt, maar ik heb het haar niet zien posten eigenlijk).

Mensen leken er standaard vanuit te gaan dat mijn baby DUS wel lekker op mij wilde slapen. En daar viel vaak niet tegenop te praten. De discussie kwam steeds maar weer op baby's in een ritme 'dwingen' etc.

Ik wilde gewoob voorkomen dat iemand hier zich, net als ik toen, niet gehoord voelt.
Kwak
pi_158652448
Dat plaatje _O-

Faptist, leuk he die muziekinstrumenten van IKEA! Vanmiddag ook even mee in m'n handen gestaan..

Trouwens, even anders wat: ik had de hormonale crisis die met het moeder-zijn mee komt wel verwacht, me erop voorbereid, maar wie kan zich hier nou tegen wapenen? Ik geloof niet dat ik me ooit zoveel dingen tegelijk heb gevoeld. Ik ben zo zeker en zo onzeker tegelijk. Zo heftig. Echt on top of the world en overreden door een truck. Tegelijk. Moest ik even kwijt. Gelukkig heb ik een hele lieve, warme, betrokken en steunende omgeving in de vorm van m'n lief en m'n ouders, want mijn god, wat is dit heftig :'(
pi_158652648
okay mja dat kan. Ik denk dat je er meer in leest dan er staat eerlijk gezegd. Maar het kan nooit kwaad om alle opties te benoemen natuurlijk.

Het enige wat ik heb willen zeggen is dat het linksom of rechtsom goed komt met dat slapen, hoe je het ook aanpakt dus volg vooral je eigen gevoel daarin want dat werkt uiteindelijk t best :)
pi_158652696
:* bloesem
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:20:31 #278
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158652722
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:29 schreef Estrys het volgende:
Haha ja rond etenstijd :') succes daarmee
Haha, zo waar dit .
Soms hebben we geluk en slaapt ze wanneer we gaan eten of heeft ze net genoeg aan 10 minuten box-speeltijd ofzo..
maar de realiteit is toch echt wel dat 1 van ons met baby op schoot zit terwijl de ander zn eten naar binnen schuift. baby wissel en dan hopen dat het nog niet koud is.
Wipstoeltje hebben wij niet, maar een maxi cosi zou ook kunnen natuurlijk.
(van die 15 minuten in de mc gaan ze echt niet stuk).
pi_158652834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef Bloesem. het volgende:
Dat plaatje _O-

Faptist, leuk he die muziekinstrumenten van IKEA! Vanmiddag ook even mee in m'n handen gestaan..

Trouwens, even anders wat: ik had de hormonale crisis die met het moeder-zijn mee komt wel verwacht, me erop voorbereid, maar wie kan zich hier nou tegen wapenen? Ik geloof niet dat ik me ooit zoveel dingen tegelijk heb gevoeld. Ik ben zo zeker en zo onzeker tegelijk. Zo heftig. Echt on top of the world en overreden door een truck. Tegelijk. Moest ik even kwijt. Gelukkig heb ik een hele lieve, warme, betrokken en steunende omgeving in de vorm van m'n lief en m'n ouders, want mijn god, wat is dit heftig :'(
Heel herkenbaar, je erop voorbereiden hoe het écht voelt is onmogelijk. Maar ook hierin zul je je weg vinden :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158652967
Ja, het is overweldigend he Bloesem.. 8)7 . Het is eigenlijk niet in woorden te vatten allemaal.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158652986
Bloesem :*

G heeft zich drie kwartier in de box vermaakt. Plat op zijn rug vindt hij het geweldig, voorheen zat de Nuna leaf in de box, dan was het na tien minuten huilen. En ach, anders toch maar in de doek.
De keren dat mijn man op tijd thuis is om het eten af te wisselen zijn op een hand te tellen, als hij vroeg is, is het acht uur savonds. En om dan nog te gaan koken..

Niemand gourmet tips?
pi_158653002
:* is ook heftig bloesem

@mignonne ik las dat er dus niet bij jou persé zo in. Meh lama.

O+ babiez O+
Kwak
pi_158653104
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:20 schreef faptist het volgende:

[..]

Haha, zo waar dit .
Soms hebben we geluk en slaapt ze wanneer we gaan eten of heeft ze net genoeg aan 10 minuten box-speeltijd ofzo..
maar de realiteit is toch echt wel dat 1 van ons met baby op schoot zit terwijl de ander zn eten naar binnen schuift. baby wissel en dan hopen dat het nog niet koud is.
Wipstoeltje hebben wij niet, maar een maxi cosi zou ook kunnen natuurlijk.
(van die 15 minuten in de mc gaan ze echt niet stuk).
Je vergeet dit zo snel weer ook! :D Inmiddels kan onze baby zo een uur gezellig aan tafel zitten, ongelooflijk! Als hij maar eten krijgt :+. De oudste was het (wat zeg ik, ís het) na 10-15 minuten echt zat of gewoon te moe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158653496
Eeuwen is trouwens geen probleem, op zijn rug op de bank is het einde, dan loopt hij een partij met de lamp te flirten! Als ie helemaal mazzel heeft komt mijn man rond die tijd binnen en dan hebben ze hele gesprekken samen O+
Ik heb ook de newbornset van tripptrapp, maar die vind hij niet zo, tenzij hij heel veel mensen ziet om naar te kijken :+
pi_158653531
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk op de bank op schoot maar hey, been there, allemaal, en ik leef nog :7 en ik neem ze soms gewoon gezellig in bed O+ ook al slaapt ze tegenwoordig (geheel uit eigen beweging ook!) gewoon in haar eigen bed :D
Onze oudste wil ook nog weleens tussen ons in liggen. Meestal verzucht ie na tien minuten of hij 'alsjeblieft naar zijn eigen bed mag' :')

Cassandra, gourmet tips? Buiten het feit van je kind en je doek de volgende dag te wassen lijkt mij gourmetten met baby geen probleem. :P
pi_158653604
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:
...
Niemand gourmet tips?
Jawel! Wij hebben 1e KD gegourmet en aangezien Twix toen nog ziekig was en alleen bij mij wilde zijn, zat hij bij mij in de doek. Ging prima! Hou er rekening mee dat na het gourmetten alles stinkt. Dus ook je baby en zijn kleren en je draagdoek.
Heb geen moment gedacht aan raam wel/niet open en afzuiging wel/niet aan. We hebben met 7 mensen zitten gourmetten in een keuken van 30 vierkante meter en Twix doet het nog.
pi_158653652
Bloesem: :*

Slapen: tussen 1-2 maanden was het hier ook drama. Nergens sliep ze overdag. We bleken uiteindelijk een overprikkeld kind te hebben en ik ben toen ook maar gaan oefenen met in de wieg slapen. Na iets van 2 weken? ging dat steeds beter! Nu duurt het weer wat langer om in slaap te komen (ze wappert te veel met haar handjes en de speen vliegt alle kanten op :P )

Jantina: 6 weken is nog heul lang. Ik herken je gevoel en geloof me: tegen het einde van je verlof zul je zien dat vroeger opstaan steeds beter gaat!

Gourmetten: geen tips helaas. Ik vrees dat ik er donderdag ook aan moet geloven ;( Onze 'we komen misschien aan het einde van de middag even langs' heeft mijn schoonmoeder opgevat als 'we blijven de hele avond hangen en we gourmetten gezellig mee vanaf half 8!' Vanaf 7 uur verandert M in een plakbaby die niet in bed wil slapen, dus ik zie dat helemaal niet zitten. Eerder gourmetten kon niet ivm werk van een nichtje (normaal eten ze daar om 17.00 maar nu precies niet natuurlijk :') ) Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik uiterlijk 21 uur thuis wil zijn, dus ben benieuwd :') Hij heeft wel gezegd dat we vroeg naar huis gaan, maar je weet hoe dat gaat..*zucht*
pi_158653694
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jawel! Wij hebben 1e KD gegourmet en aangezien Twix toen nog ziekig was en alleen bij mij wilde zijn, zat hij bij mij in de doek. Ging prima! Hou er rekening mee dat na het gourmetten alles stinkt. Dus ook je baby en zijn kleren en je draagdoek.
Heb geen moment gedacht aan raam wel/niet open en afzuiging wel/niet aan. We hebben met 7 mensen zitten gourmetten in een keuken van 30 vierkante meter en Twix doet het nog.
^O^ fijn om te horen. Dan gaat ie dus in mijn Ellevill, die pak ik zelden en wordt niet stug na een wasbeurt :')
pi_158653858
quote:

:*
Wat een herkenning.
pi_158654003
MwCactus, Sjaak en de lichtknop O+

Ingee, wat een mooi stipje op het schoolplein!
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:05:02 #291
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158655224
quote:
Dat plaatje _O-

Ach lieverd..
Ro is 9 maanden en ik heb dit ook nog weleens :@
Volgens mij gaat het nooit over.. niet om je bang te maken hoor! Het scherpe randje gaat wel weg, maar mijn hoofd blijft wel draaien.
Zorgen, twijfels, onzekerheid, etc. Zolang het plezier en de liefde maar groter blijft dan moet het goed komen toch?

En de muziekinstrumenten.. echt kopen! Zo tof!
Had ik al gezegd dat het echt heel tof is?
Ik ga het morgen wel filmen :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

^O^ fijn om te horen. Dan gaat ie dus in mijn Ellevill, die pak ik zelden en wordt niet stug na een wasbeurt :')
i like the way you re thinking, haha.
Ik wilde net zeggen,, heb je geen doek die je niet zo fijn vind? :P

Lichtknopsjaak..
Te cute <3
Ro heeft dat met spiegels en weerschijnende voorwerpen..

Ingee
Lief zo'n foto. Zal vast een hoop herinneringen oproepen.
Mijn oude basisschool is kapoet gemaakt. Asbest enzo. Dus ik zou het niet weten ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door faptist op 29-12-2015 23:06:36 (sjaak aanhaak) ]
pi_158656097
Snel klaar gourmet met plakbaby? Ja dat kan best!

pi_158656811
Nou, hej, mensen,dit was een heel lekker stukje "saignant" beef, en prima salade, slokje pannenkoekbeslag, primadebima, wij gaan weer!
Kwak
pi_158657039
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:19 schreef ingee het volgende:
Snel klaar gourmet met plakbaby? Ja dat kan best!

[ afbeelding ]
:D denk niet dat de rest van t gezelschap dat zal waarderen. Maar nu je t zegt ik heb nog twee blikjes in de kast :')
pi_158657483
Leuke foto van R. Ingee.

Gourmet: Hier bij 1 vd gourmets de maxi cosi gebruikt en bij een andere gourmet haar op schoot genomen, zittend tegen mij aan, ze was toen verder wel heel rustig en keek gewoon wat rond. Als een draagdoek werkt: why not? Qua ventilatie hier een raampje open gehad, maar verder niet extra rekening mee gehouden, waren toen met 7 mensen.

Slapen: Okee, ja misschien moet ik mij er wat meer bij neerleggen, en er van uitgaan dat het allemaal wel komt. Een beetje eng, wel, vind de control freak in mij. :X

Meer dames hier, trouwens, die 's nachts wakker schrikken? Ik heb dit regelmatig de laatste tijd. Dan gooi ik het hele dekbed aan de kant en controleer het hele bed (in het donker), omdat ik bang ben dat ik de baby ben vergeten terug te leggen in de ledikant na het voeden (in plaats van direct het ledikant te checken |:( ).
Ben ook meermaals recht opzittend wakker geworden, waarbij ik met mijn armen wiegend een stuk dekbed vast had en dan ook weer schrikken, want beseffen dat je sliep en dat de baby dus in je armen moet liggen en er dan achter komen dat de baby weg is en in paniek in het dekbed graaien. En even later pas beseffen dat je baby dus gewoon in de ledikant ligt. Best creepy. :{
pi_158657648
Ja de eerste weken regelmatig. Hilarische gesprekken ook:

*schrikt wakker en port man in rug*
-schatje waar is de baby?
-die heb jij
-nee waar is de baby
-ohnee op mijn rug
-op je wat?!?!
-onder mijn kussen, zeg ik toch!
-niet... Oh.. Huh... Nee de baby is gewoon in zijn wieg, haha ik sliep half
-nee, onder mijn kussen toch?
-ja slaap maar verder schat
Kwak
pi_158657814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ja de eerste weken regelmatig. Hilarische gesprekken ook:

*schrikt wakker en port man in rug*
-schatje waar is de baby?
-die heb jij
-nee waar is de baby
-ohnee op mijn rug
-op je wat?!?!
-onder mijn kussen, zeg ik toch!
-niet... Oh.. Huh... Nee de baby is gewoon in zijn wieg, haha ik sliep half
-nee, onder mijn kussen toch?
-ja slaap maar verder schat

Ik ben alleen een keer in slaap gevallen tijdens de voeding, en heb toen op de automatische piloot G terug gelegd. Ontzettend mopperen uiteraard. Pas daarna realiseerde ik mij dat hij nog niet uitgedronken was.
Maar andersom, denken dat ik hem bij me heb terwijl dit niet zo is, heb ik nog niet gehad
pi_158658145
Mooi gesprek Kwakz0r. :D

Ik ben sowieso een rare wat betreft half slapend wakker worden. Als ik het druk heb op mijn werk bijvoorbeeld, kan ik half wakker worden en beseffen dat ik in bed lig, maar tegelijkertijd denken dat ik aan het werk ben. Als ik dan bijvoorbeeld half naakt in bed lig; roep ik tegen mijn collega's die zich opeens in mijn slaapkamer bevinden. 8)7 dat ze niet mogen kijken o.i.d. :') Na een paar minuten ofzo valt dan het kwartje dat ik toch echt in bed lig en niet aan het werk ben. 8)7 8)7
  woensdag 30 december 2015 @ 00:46:53 #299
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158660036
Oh Jantina,
Dat hoort er helemaal bij. Heb ik ook heel sterk gehad in de eerste paar maanden.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat nu amper tot nooit meer heb. Terwijl ze nu bij ons in bed slaapt :o

Wat ik nu ervaar is jammerende geluiden wanneer ze slaapt. Ze lijkt dan wakker en jammert/huilt, maar slaapt nog.
Wanneer ik haar speen er weer in frot houdt het vaak weer op.
Zijn dit nachtmerries ?

Oh dames toch.. Die ro van mij.
De liefste!
Vandaag even gewogen en we zijn er.
9 maanden oud en 10 kg!

Oh enne..
Zijn er hier baby's met bruine ogen?
Ro heeft nog steeds blauwe ogen.. Het zal toch niet zo blijven?
:o misschien had de melkboer toch iets eerder terug moeten trekken. :7
pi_158663284
Jantina ik had dat bij de oudste heel erg, dat wakker schrikken met 'waar is de baby!! oh god onder het dekbed waar dan aaaah!!!'. Maar nu nog niet gehad terwijl deze wel eens tussen ons in sliep, zeker de eerste weken. Bij de oudste durfde ik dat echt niet.

Vannacht ben ik zeker drie keer wakker geworden van baby die als een malle lag te draaien met zijn hoofd en aan het wapperen was met z'n armpjes. Wel met ogen dicht, dus of ie nou sliep of juist graag wilde slapen, geen idee. Het duurde steeds ook behoorlijk lang voor hij weer rustig sliep. Heb m de eerste keer gevoed en hij viel toen rustig in slaap op de arm, maar terugleggen in de cosleeper merkte hij meteen en toen begon hij weer onrustig te draaien.

Is dit een manier om de dag te verwerken? Ik herinner me/herken dit niet van de oudste, maar ik heb het idee dat baby iets prikkelgevoeliger is (of ik herken het gewoon beter :P). We hadden een drukke ochtend waar hij overstuur was van alle prikkels, maar hij heeft 's middags goed geslapen en was zodra we thuis waren weer als vanouds.
pi_158663442
G slaapt ook onrustig. Volgens mij inderdaad verwerken. Gek genoeg doet hij dat vanaf zes uur in de ochtend.

Baby's regelen zelf hun voeding toch? Ik maak me lichtelijk zorgen.. 18.00 gevoed, toen in de doek geslapen,wakker gemaakt en om 23.00 gevoed, toen heeft hij nog verhaaltjes verteld O+ En werd daarna om 8 uur pas wakker. Dus in 13 uur tijd zat maar een voeding :o

Mijn man plantte nog vrolijk zijn elleboog in mijn overvolle borst. Yeah..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')