abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158538794
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

zaterdag 26 december 2015 @ 13:06:52 #2
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_158538899
Iedereen bedankt voor de felicitaties! We hebben gisteren een geweldige dag gehad waarbij O vreselijk verwend is en ze het zo goed gedaan heeft O+
Wat ben ik toch blij en gelukkig dat ik de mama van dat heerlijke meisje mag zijn. O+

Ludann
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158539117
Buh Lu ;( :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158539619
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 80% gewijzigd door LuDann op 27-12-2015 11:39:13 ]
pi_158540770
Alles is al een beetje gezegd LuDann, maar :*

En wat een naar verhaal FF, brr! Hopelijk knappen ze snel weer op.

Hier een heerlijk kerstdiner gehad! Door verbouwen en zwanger lang geleden dat ik zo uitgebreid heb gekookt, en dat met baby in huis ;) Lekker om me weer eens flink uit te sloven in de keuken. M was superlief en blij tijdens het diner. Lag lekker in de box naast de tafel te slapen of te spelen, twee eventjes in de stoel aan tafel, helemaal trots kijkt ze dan :D Vandaag hebben we niks, dus we hangen lekker op de bank met een kerstpuzzel en een boek en hapjes. M speelt op haar kleed :) Morgen hebben we een derde kerstdag bij mijn ouders.
pi_158542296
Ach LuDann :* ik heb geen tips, maar volgens mij woon ik (relatief) dichtbij je uni/faculteit? En ik werk nu niet. Dus als je wolk of je ei even kwijt wil, ben je altijd welkom. Ook voor gewoon een kopje thee, hoor! ;)
pi_158542492
Och LuDann... :*

Gisteren tijdens het kerstdiner heeft T zich als een engeltje gedragen... Lief op schoot, toen in zijn reiswieg geslapen tijdens het eten, daarna nog verder geknuffeld en bewonderd, en toen weer zonder morren terug naar huis. Wow. Mijn lieve mooie ventje had een volle dag geen pijn/paniek, ik kon wel janken van geluk! O+

Zo, en nu even bedenken wat ik vanavond aan moet doen, want mijn jurkje is zojuist ondergepiest tijdens het verschonen...!
:')
pi_158542650
LuDann :* Heb je even 'n bericht gestuurd.

Jeetje FF, dat is schrikken :o Wat heftig zeg..

Sara, wat heerlijk zo'n gezelligerd O+

Wij zijn de regeldag door *O* Onrustig nachtje, maar 't is gelukt. Maandag moet ik voor mezelf naar de huisarts en laat ik mini ook even checken wb maagzuur. Vanavond prop ik haar voor kerst in een belachelijke roze petticoat :o Vreselijk :')
pi_158543619
LuDann... wat een ellende zeg -O- Het meeste is al gezegd, maar hier ben je ook welkom met je Wolkje O+ Of ik kom een keer naar jou met J. :) Ik hoop dat je man hulp zoekt.

Verder fijne kerst allemaal! >:O
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158543678
:* LuDann. Het meeste is al gezegd. Denk aan jezelf en aan Wolk!

Een dag zonder pijn en verdriet, dat is fijn Sara!

Ik gaf Frits gisteren een slokje Tom Ka Kai. Hij vond het heerlijk en bleef smakken om meer. O+ .
pi_158548299
Gezeur, never mind.

[ Bericht 96% gewijzigd door Malteser op 26-12-2015 20:55:56 ]
pi_158549270
Malteser :* :
SPOILER
pi_158549382
LuDann :* sterkte! Ik sluit me aan bij de rest. Wees niet bang om hulp van buitenaf te vragen hoor!

Malteser, jij ook :*
edit: zie pm, je hebt het weggehaald dus ik doe dat ook.
pi_158549428
Je zeurt niet Malteser :*
SPOILER
pi_158549477
Thanks ladies :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:55 schreef Cholula het volgende:
Malteser :* :
SPOILER
SPOILER
pi_158549965
Ladies, klaag aub gewoon zonder voorbehoud hier! Baby's zijn niet makkelijk en slokken je leven op. En jaaahaa je krijgt er zoveel voor terug, maar het blijft zwaar. Als je hier al niet kan klagen...

En ik stel voor dat we een drankspelletje doen: shotje elke keer als iemand zegt dat je je kind te veel verwend. Zijn we allemaal zo aangeschoten. ;)
pi_158550017
LuDann, hier gaat het wat beter nu het beter gaat met J. Neem hulp aan, ik las hier al lieve dingen van forummers.

IMA: wauw, wat een kerstdiner!

Malteser, klagen mag. Ik heb het zelf soms even nodig om anoniem te klagen, zodat ik het kwijt ben en IRL gewoon verder kan :@

J heeft het voor zijn doen super goed gedaan beide kerstdagen. Morgen doen we ern heel rustig dagje in zijn tempo.
pi_158550237
Wij hebben kerst bij schoonouders. Oma van man zit steeds met een schuin oog te kijken want G is al de hele dag bij ons (voeding, even op schoot spelen en babbelen en slapen in de doek)
Dat kan toch zeker niet? :+
(andere optie is alleen in een vreemde kamer in een vreemd bed. Maar hij slaapt bij ons nog niet eens alleen dus ik vind slapen in de doek dikke prima)

Ik verwen mijn kind, so what!
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:37:25 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158550365

[ Bericht 100% gewijzigd door Mariposas op 27-12-2015 16:17:03 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158550495
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:03 schreef Malteser het volgende:
Thanks ladies :*

[..]

SPOILER
hebben jullie gewandeld met wagen? Dat is hier ook niet te doen. Ik knoop m altijd direct in de doek. Het blijft sneu. Toen wij vandaag aankwamen bij mijn schoonfamilie had G hele erge last van vastzittende lucht. Die heeft ook een hele tijd gehuild, zelfs aan de borst. En daarna in de doek gedaan, t knopen was ook huilen. Het leek net alsof we een enorme huilbaby hadden. Terwijl dat heel erg meevalt. Uiteindelijk is hij na twee rondjes wandelen door de woonkamer in slaap gevallen en vrolijk wakker geworden. Maar t voelt zo machteloos, dat intense verdriet
pi_158550667
Mariposas, beterschap voor L. en sterkte voor jullie!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:41 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

hebben jullie gewandeld met wagen? Dat is hier ook niet te doen. Ik knoop m altijd direct in de doek. Het blijft sneu. Toen wij vandaag aankwamen bij mijn schoonfamilie had G hele erge last van vastzittende lucht. Die heeft ook een hele tijd gehuild, zelfs aan de borst. En daarna in de doek gedaan, t knopen was ook huilen. Het leek net alsof we een enorme huilbaby hadden. Terwijl dat heel erg meevalt. Uiteindelijk is hij na twee rondjes wandelen door de woonkamer in slaap gevallen en vrolijk wakker geworden. Maar t voelt zo machteloos, dat intense verdriet
Ja, met de wagen. Normaal geen probleem. Wakker met de kap omlaag, zodat hij rond kan kijken. Maar nu dus wel. Maar net toen ik de doek aan het omdoen was, vielen zijn ogen dicht.

Sneu voor G. Lastig hè als ze zo verdrietig zijn. Fijn dat hij daarna vrolijk wakker werd!
pi_158552467
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 21:48 schreef Malteser het volgende:
Mariposas, beterschap voor L. en sterkte voor jullie!

[..]

Ja, met de wagen. Normaal geen probleem. Wakker met de kap omlaag, zodat hij rond kan kijken. Maar nu dus wel. Maar net toen ik de doek aan het omdoen was, vielen zijn ogen dicht.

Sneu voor G. Lastig hè als ze zo verdrietig zijn. Fijn dat hij daarna vrolijk wakker werd!
Ik heb je bericht gemist, maar een dikke :* .
De komende week heb ik nog vrij, als ik ergens mee kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten :) :*
pi_158553010
Ook voor LuDann een dikke :* trouwens, die vergat ik bijna. Je moet er zeker wat mee, maar welke weg je het beste kunt bewandelen is lastig. Maak LuMann in ieder geval duidelijk dat je hier iets mee wilt, dan je dit niet alleen kunt dragen. En gebruik ons forum vooral om te spuien. Daar zijn wij (ook) voor lees je dat, Malteser!
pi_158553375
Malteser, dikke knuffel voor jou. Wat anderen ook al zeggen, klagen mag. Het is hier bij uitstek de plek voor. Neem maar een voorbeeld aan mij. :P Wat MC zegt dus. :D

Mariposas, wat rot van het ziek zijn net met Kerst. Dat wederzijds aansteken is heel bekend helaas. Beterschap!

Om ook nog even iets leuks te melden: mijn man zat met Wolk de kat te aaien en daar moest ze heel hard om lachen vertelde hij. En daarna kotste ze de kat onder. :D :')

[ Bericht 48% gewijzigd door LuDann op 28-12-2015 01:51:56 ]
pi_158554380
Ik zal later eens op een rijtje zetten hoe en wie en wat en waar qua wat we aan hulp kunnen gebruiken. Ik vind het zo vreselijk lief hoeveel mensen wat hebben aangeboden, dat voelt echt heel fijn. Dus heel erg bedankt daarvoor.

Voor nu nog even een foto van mijn Kerstekind. O+ Ze is zo vreselijk mooi en lief. O+

SPOILER
Ja, met paaseistrik en gouden schoentjes. Dat mag, zo 1 keer per jaar. :6
pi_158555126
Lu, leuk kind hoor, maarreh...
er is nooit een excuus voor een paaseistrik. ;)

Maar neem inderdaad de tijd om samen dingen te doen ipv alleen maar dingen die moeten, zorgen en vluchten. Daar draait het leven om he! Niet om hoe goed je het doet op het werk / de studie.

Lekker beessies kijken, wandelen in het bos en straks fietsen en naar een zwemplas.
Jeugdherinneringen. O+

En een vraag: is het gevaarlijk als een baby koprolt?
pi_158555316
Geen idee of dat gevaarlijk is ingee. Is R aan het gymen?

Ik heb een klimgeit meets sloopkogel in huis. Alles moet op de grond en overal moet op geklauterd (is dat een woord of is dat alleen zo in mijn hoofd?) worden.
  zondag 27 december 2015 @ 00:07:02 #28
409579 LuDann
All the way
pi_158555544
Nee, dat zie je verkeerd Ingee, alles is een goed excuus voor een paaseistrik. :9

En koprollen, echt? :D Dat komt nooit meer goed natuurlijk. Volgende week staat ze erop rollend je weekboodschappen te doen.

En je hebt gelijk hoor, ik ben gewoon teveel bezig met overleven. Ik had zoiets van tja, het moet gewoon even zo, het is niet anders. Maar voor het welzijn van man en Wolk zal het toch anders moeten. En kunnen, het heftigste is bijna voorbij qua studie. Nog 1 deadline nu, dan nog even knallen in januari en vanaf februari ga ik zelfstandig onderzoek doen. Dat is ook hard werken maar dan heb ik alleen nog maar te doen met de deadline van het inleveren van mijn scriptie. Dan kan ik veel meer zelf indelen. Dat zal hopelijk de ademruimte geven die we nodig hebben.
pi_158555664
Klinkt goed LuDann! Behalve dan voor de kat. Ik hoop voor hem dat het verse melk was! En een kerstei-strik mag wel op kerst!

En Ingee, dat ligt eraan waar vanaf ;)

Wij hebben vandaag rustig kunnen eten *O* zijn rond 10 uur naar huis gegaan omdat O na een half uurtje slapen wakker werd en doodmoe niet meer wilde slapen. Eenmaal thuis sliep hij bijna, maar na drinken en slaapzak aan was hij weer klaar wakker en m'n man probeert m nu in slaap te krijgen, die heeft vannacht O-dienst. Dat weigeren om te slapen terwijl hij moe is begrijp ik echt niet.
pi_158555870
Als ik alleen bezig ben met overleven gaat er hier iets fout.
Het is hier ook best druk met een eigen zaak waar minstens zestig uur in de week aan wordt gespendeerd en mijn baan van veertig uur, maar we maken elke week tijd om samen iets te doen. De ene keer is dat ergens een kop koffie zonder telefoons en een andere keer gaan we naar een museum. Of een avondje op de bank.
Je moet tijd in elkaar blijven investeren, anders leef je langs elkaar heen.
  zondag 27 december 2015 @ 01:05:45 #31
409579 LuDann
All the way
pi_158557718
Ik vind dat ook lastig, FF, dat moe zijn en toch niet willen slapen. Dat maakt het soms ook moeilijk in te schatten of ze nu nog niet moe zijn of al te moe. Sterkte, ik hoop dat het toch een beetje wil lukken met slapen.

Cholula, dat was hier ook de bedoeling maar Wolk is zo veel ziek geweest dat ik in de knel kwam met deadlines. Het eerste wat er dan tussenuit valt zijn dit soort dingen.

[ Bericht 14% gewijzigd door LuDann op 28-12-2015 01:52:42 ]
pi_158560471
LuDann, wat een plaatje! :)
Zorg je ook dat jij niet de enige bent die zich aanpast? Je onderzoek straks kun je misschien wel zelf indelen, maar het moet wel af en dat gaat niet als andermans belangen altijd voorgaan. Edit: heb je als het goed is een PM gestuurd.

FF, dat zijn haast de moeilijkste momenten, als ze te moe zijn om te slapen. Hopelijk slaapt O intussen lekker.

Mariposas: beterschap voor jullie beiden!

Ingee, een koprol lijkt me niet goed voor de kwetsbare nek, maar een keer per ongeluk zullen ze vast tegen kunnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hupje op 27-12-2015 08:36:32 ]
pi_158561174
Hier zegt mijn man ook steeds vaker dat hij ook weer man en vrouw wilt zijn ipv alleen papa en mama. Hij herkent de donkere wolk van het vaderschap niet (duh hij is er zelden :')) maar ook hier draait alles om G. En dat alleen papa en mama zijn herken ik ook heel erg. En dat vind ik ook jammer. Maar ik laat G nog erg moeilijk los, komt vanzelf goed :)
pi_158561239
LuDann, wat een mooierd heb je. Die heeft die strik niet nodig ;)

Hier moeten we trouwens ook bewust leuke dingen doen met elkaar (of met z'n drietjes), anders worden we ook steeds chagrijniger tegen elkaar. Dat hebben we nu al een tijdje niet gedaan en dat merk ik eigenlijk ook. Hoewel ik altijd de initiatiefnemer ben en nu eigenlijk eens wil afwachten waar vrouw mee komt.
  zondag 27 december 2015 @ 09:06:19 #35
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158561484

Nog even mijn kerstdametjes spammen O+ (Met mijn moeder op de achtergrond)
de jurkjes had MevrC meegenomen uit Amerika en ze pasten perfect!

Ik moet even bijkomen van kerst. O, wacht we moeten vandaag nog kerst bij schoonvader vieren (als we het trekken).
1e kerstdag ging perfect. De meiden hebben heerlijk gespeeld en tijdens het eten in de kinderstoel gezeten samen met hun neefje die 2 dagen jonger is. Dat was 3 op een rij.
Gisteren daarentegen was drama. Dit had ik van te voren niet verwacht.
's Morgens zijn we lekker naar het bos geweest. Dat ging goed! Maar 's middags kwamen mijn broertje, vrouw en kinderen en toen werd het mega chaotisch en druk en werd ik er een beetje gek van. (En mijn moeder ook) Het liep allemaal zo raar. Tot zij naar huis gingen. Toen kwam de rust weer terug. De meiden lagen lekker te slapen en wij hebben lekker nog een spelletje gespeeld!

:* voor LuDann. Eigenlijk is alles al wel gezegd. Wolk rockt de paaseistrik wel hoor ;)

Ingee, R wordt gewoon een topturnster. Ze is nu alvast begonnen met oefenen.

Herkenbaar MevrC! Hier gaan we binnenkort ook weer even wat samen doen. Even zonder meiden. Ze zijn echt super lief en super leuk, maar we komen heel weinig aan elkaar toe.
pi_158561523
Ah ik lees even bij. Merry fucking christmas mensen :') ;)
Alles wat ik lees is volkomen normaal volgens mij. Dat hoop ik tenminste anders zijn wij hier in huis ook abnormaal. ;) De balans vinden tussen papa en mama en al je andere rollen. Het is ook niet niks papa of mama worden. Voor de rest van je leven. Het is zo'n grote verandering. Dat kan je je ook niet voorstellen als je denkt aan kinderen krijgen.

Mijn man vindt baby's ook geen zak aan. Het liefste zou hij dat overslaan. Hij heeft ook veel tijd voor zichzelf nodig zonder kinderen. Als ik zonder ze ben mis ik ze altijd erg, heeft hij nooit. Hij vindt het nu met onze bijna 7 jarige heel leuk. Gaan ze samen gamen of naar de bios. Maar het eerste jaar is meestal echt overleven voor hem. Hij is er niet voor in therapie gegaan, het kwam vanzelf goed. Wel blijven praten met elkaar en duidelijk zijn. Bijvoorbeeld wanneer hij tijd voor zichzelf wil of jij. Irritaties uit de weg halen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158561707
LuDann ;( :*.
SPOILER
FF, wat schrikken joh! Hopelijk slaat RS jullie over. Mijn oudste had het met 1,5 jaar en toen volgde nog een ziekenhuisopname met zuurstof en sondevoeding. Dus met een mini wil je dat echt niet!! :X

Shop, je meiden! O+

Snoenk alweer een dreumes! Gefeliciteerd!

Verder wel bijgelezen, maar niks onthouden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158561738
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:00 schreef Cholula het volgende:
Geen idee of dat gevaarlijk is ingee. Is R aan het gymen?

Ik heb een klimgeit meets sloopkogel in huis. Alles moet op de grond en overal moet op geklauterd (is dat een woord of is dat alleen zo in mijn hoofd?) worden.
Haha, ALLES MOET STUK!!! Ik heb alles al uit de weg gehaald, wil ze slopen? Hier heb je een krant meisje. ;) Scheurenscheurenscheuren!

Ooh Shop dat linker jurkje! O+
(En de kinders ook natuurlijk. ;) )

Koprollen, ja per ongeluk. Ze staat het liefst de hele dag tussen haar benen door te kijken, maar af en toe rolt ze door. Ik vind dat eng, mijn moeder is van mening dat babychimpansees de hele dag buitelen, dus dat kan vast wel.

Tijd voor elkaar met R daar zorgen we wel voor. In ieder geval elk weekend een uitje, al is het een rondje door het dorp. Tijd met zijn tweeën vooral als ze gaat logeren en dat is nu ongeveer 1x per maand. En zaterdag slaapt M uit en zondag ik. Want slaap! O+
pi_158561785
Lu wat een scheetje is Wolk O+.

Oh en shop wat een schattige jurkjes! Mooie meisjes O+. Jammer dat 2e kerstdag zo onrustig verlopen is. Rustig aan vandaag. Kan je niet wat minder lang naar schoonvader?

Hier mega slecht geslapen.. Om half 4 naar de bank verhuisd met baby zodat vriend in elk geval nog een beetje kon slapen. Ze bleef maar huilen en overstrekken en we zijn er nog niet achter wat haar dwars zit ;(. Arm kind. Anyhow vriend roept dat ik naar bed moet nu en moet gaan slapen (het is mijn beurt voor slaap :')) - hoera ik mag van de bank af en bonus ik word ingestopt :P.
pi_158561963
Poeh even kijken of ik alles nog weet:

LuDann: :* alles is gezegd en hou inderdaad jezelf ook in de gaten (als in niet totaal wegcijferen). Wel fijn dat jullie even goed hebben kunnen praten. Het begin is er dan hopelijk!

Malteser: ik heb je spoiler gemist, maar toch ook een :* en lekker klagen hier (en nieuwe features spammen).

Ingee's R aan de rol! :D

Shops dames in mooie kerstpakjes O+

Zieke baby's en mama's :*

IMA dat kerstdiner, wauw! Zag de foto's op fb en was erg onder de indruk.

Hier hadden we ook een redelijk gezellige kerst! Eerste kerstdag familie over de vloer en uitgebreid gekookt. 's Avonds hadden we wel weer het niet in slaap kunnen vallen 'probleem' van M. Jammer genoeg mondde dat uit in een discussie tussen mij en sm over doorslapen, samen slapen en waarom we nog steeds niet zijn begonnen met vaste voeding.
SPOILER
Tweede kerstdag waren wij om de beurt mama- en papa-matras wegens een koortsige en vreselijk hoestende baby. We hebben wel gezellig hapjes geschranst en series gekeken. Dat was lang geleden O+
pi_158562052
Ludann, alles is al gezegd denk ik, maar een virtuele knuffel wil ik je toch nog even geven!!

Hier was kerst hectisch, maar T. Heeft zich voorbeeldig gedragen! 24ste teruggekomen van 10 dagen USA, en wederom geen jetlag voor de kleine man, hij past zich moeiteloos aan.
1ste kerstdag alleen dinerverplichtingen, maar een heerlijk rustig plaatsje voor de kinderwagen zorgde ervoor dat we lekker uitgebreid hebben kunnen eten. Gisteren moest ik werken en is vriend met T. Naar zijn familie geweest overdag. Hij heeft bij z'n overgrootmoeder op schoot geslapen, en raakte pas overstuur toen de familie sloopkogel binnenkwam. Gelukkig is hij vlak erna in slaap gevallen totdat vriend naar huis ging.
Gisterenavond nog lekker wezen eten, en nu heb ik na een nacht van 22.30 tot 08.30 een snot en snotverkouden kereltje naast me liggen..

Het waren toch wat veel verschillende bacillen geloof ik! Gelukkig hoeven we vandaag en morgen helemaal niets.
pi_158562190
Wij hebben kerst thuis doorgebracht. Zonder familie. Heerlijk.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*. En dat zij nogal wat mensen geloof ik :@, vooral Lu.

Hier gaat het allemaal prima. Man heeft babyweek, want ik durf em niet aan te raken met de koortslip (die bijna weg is *O*), dus ik heb een weekje fijn voor peuter gezorgd. Baby drinkt goed, slaapt goed). Niets bijzonders :@.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158562469
Wij zijn voor het eerst wezen logeren met baby. Dus baby moest in een ander bed. Ik heb m nog nooit zo hard horen gillen. Dus het eerste deel heeft hij op mijn buik geslapen. Om drie uur gevoed, in zijn bedje gelegd, begon weer te huilen. Toen heeft man m gesust en wonder boven wonder heeft G geslapen tot zeven uur! Daarna gevoed en tussen ons ingelegd. Hij slaapt nu nog steeds dus hij zal het nodig hebben gehad
pi_158562492
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:45 schreef ingee het volgende:

[..]

Haha, ALLES MOET STUK!!! Ik heb alles al uit de weg gehaald, wil ze slopen? Hier heb je een krant meisje. ;) Scheurenscheurenscheuren!

Ooh Shop dat linker jurkje! O+
(En de kinders ook natuurlijk. ;) )

Koprollen, ja per ongeluk. Ze staat het liefst de hele dag tussen haar benen door te kijken, maar af en toe rolt ze door. Ik vind dat eng, mijn moeder is van mening dat babychimpansees de hele dag buitelen, dus dat kan vast wel.

Tijd voor elkaar met R daar zorgen we wel voor. In ieder geval elk weekend een uitje, al is het een rondje door het dorp. Tijd met zijn tweeën vooral als ze gaat logeren en dat is nu ongeveer 1x per maand. En zaterdag slaapt M uit en zondag ik. Want slaap! O+
Hier kan ik echt geen krant geven. Eat ALL the paper, jeweets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158563038
beterschap voor iedereen! En :* voor Malteser en Ludann. Als jullie ooit willen uitwaaien aan de zeeuwse kust; ook hier zijn jullie welkom!

We hebben kerst overleefd, alleen bleek gisteravond (restaurant, drukte, allemaal lichtjes, geluiden, mensen die 'm vast wilden pakken) echt teveel voor 'm. Vanaf 20:30 wilde hij continue aan de borst (dat was de enige manier om 'm te kalmeren)! Maar slapen? Ho maar. Eenmaal thuis in zn bedje begon het huilen en dat heeft 5 uur aangehouden, niks hielp. Baby lag maar onrustig te doen (zelfs ingebakerd was het drama) en hij leek wel een hert in koplampen zo groot waren zn ogen. Rust om te drinken vond ie ook niet :'( . Uiteindelijk deed hij na 5 uur een hazeslaapje (echt 15 min ofzo) en toen kreeg ik 'm aangelegd en viel hij echt in slaap. Hij werd alleen weer wel op de "normale"'tijd dat we opstaan wakker.. Ik heb 'm toen maar gevoed en verschoond en weer teruggelegd; anders is 'ie vandaag nog doodmoe denk ik. Ik heb 'm nu net uit zijn bedje gehaald, lag 'ie naar me te lachen. Hopelijk heeft 'ie nu zijn rust terug..
  zondag 27 december 2015 @ 11:32:17 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158563198
Cassandra en Sillie, dat klinkt bekend, J kon ook heel erg slecht tegen prikkels als baby. Hier werd t gelukkig beter (toen ie ruim anderhalf was). Nu is ie gelukkig dol op drukte en gezelligheid. F is een heel andere baby, lijkt t allemaal even leuk te vinden, hoe meer mensen hoe beter, is even schakelen voor mij, maar wel fijn! Ik kan alleen zelf sinds de bevalling van F ook niet goed tegen drukte, dus meestal ben ik t eerder zat dan de kinderen ;(
pi_158563447
Lastig lijkt me dat, als je kindje zo slecht tegen prikkels kan. R kan zich er goed voor afsluiten gelukkig. Eergisteren zijn we naar het circus geweest, gisteren naar overgrootoma en uit eten op Kijkduin en vanmiddag gaan we naar een verjaardag. Ze vindt alles leuk en als ze moe wordt doet ze een slokje aan de borst en een dutje op schoot of in doek. En van hand tot hand gaat ze sowieso niet. Niet eens bewust, maar in vind het zelf veel te lekker om r bij me te hebben.
pi_158564695
Ludann

SPOILER
pi_158565000
Ik beperk zelf de hoeveelheid prikkels al heel erg. Inderdaad door wat spring zegt, hand tot hand laten gaan gebeurt hier gewoon niet omdat ik het niet wil. Mn (schoon)ouders mogen A. heus vast houden hoor, maar ik wil niet dat er 10 man tegelijkertijd bovenop de kinderen duikt, dat schiet gewoon niet op. Verder ben ik een enorme introvert en kan ik héél slecht tegen drukte en zulks. Althans, sommige vormen van drukte beleef ik wel plezier aan en krijg k energie van, maar kerst is daar niet een van :') Maar goed, we hebben het weer overleefd, en volgend jaar zorg ik gewoon dat ik moet werken met kerst :Y) Behalve dat ben ik best gezellig hoor :') :+

Oh en over ook nog jezelf zijn en niet alleen maar papa en mama. Ik hoor dat ieder jaar ofzo terugkomen maar ik herken dat echt helemaal niet bij mezelf. Ik ben gewoon M. en inmiddels ben ik moeder en vrouw van (oh nee, vriendin van :+ ); het is onderdeel van mij, van mijn zijn. Ik voel dus ook echt niet de behoefte om nog 'mezelf' te zijn want dat ben ik al. Naar mijn idee komt dat vaak voort uit een behoefte om terug te grijpen op hoe het was pre-kinderen, maar ik denk dat dat gewoon niet meer terug komt, the end of an era mensen :P Tijd voor elkaar maken doen we wel en dat vind ik persoonlijk ook wel iets wat verstandig is net als tijd voor jezelf maken, om even de neuzen dezelfde kant op te hebben, en om gewoon op een andere manier weer op te laden. Voor de een is dat door zonder kinderen een weekend weg te gaan, voor de ander door s avonds in bed nog even de dag door te spreken.
Maar goed, ik heb soms wel eens de indruk dat met name mannen erg moeten wennen aan en groeien in het besef dat het gewoonweg niet meer wordt zoals voor-de-kinderen. Die kinderen zijn er nu eenmaal en er zit geen mute knop op ofzo.T is soms veel makkelijker om gewoon een nieuwe manier te vinden in de nieuwe situatie dan erg vast willen blijven houden aan de vorige situatie.
:)
pi_158565123
Twee of nee drie drukke dagen kerst is hier vaak ellende tot aan oud en nieuw. En de kinderen worden er ook al zo druk van ;)
En met meteen twee verjaardagen erachteraan gegarandeerd gezelligheid tot aan half januari hier in huis. :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')