Wat ik gehoord heb is dat een beetje meer vet in de winter niet verkeerd is en beschermd je ook goed. Alleen ik zou het niet te gek maken. Max 2kg erbij,het moet er ook weer af.quote:Op zondag 27 december 2015 23:15 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb een vraagje betreffende wintervet. Wat is makkelijker voor je lichaam? Spieren opbouwen en herstellen op basis van vetreserves of op basis van nieuwe voedsel? Ergo, kan je beter de hele winter door volledig afgetraind zijn en bewust eten, of is wintervet een prima basis voor een nieuw seizoen?
Geen idee hoeveel het bij mij is, vanwege de krachttraining. Maar ik zat er gewoon even over na te denken, vroeg me af hoe het lichaam dat het best doet.quote:Op zondag 27 december 2015 23:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat ik gehoord heb is dat een beetje meer vet in de winter niet verkeerd is en beschermd je ook goed. Alleen ik zou het niet te gek maken. Max 2kg erbij,het moet er ook weer af.
Definieer 'makkelijker voor het lichaam'. En hoe gaat 'herstellen op basis van vetreserves' in z'n werk?quote:Op zondag 27 december 2015 23:15 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb een vraagje betreffende wintervet. Wat is makkelijker voor je lichaam? Spieren opbouwen en herstellen op basis van vetreserves of op basis van nieuwe voedsel? Ergo, kan je beter de hele winter door volledig afgetraind zijn en bewust eten, of is wintervet een prima basis voor een nieuw seizoen?
Hmm, ik denk dat ik bedoel dat je herstel efficiënt en met maximaal resultaat plaats vindt. Dus herstel en eventueel verbetering van de spieren. Je kan voeding gebruiken om de benodigde stoffen en energie om te zetten in spierherstel, maar waarschijnlijk kan dit ook met het verbranden van je vetreserves (lage hf verbranding). In theorie hoef je dan niet zo punctueel je gebruikte energie aan te vullen na een rit.quote:Op zondag 27 december 2015 23:30 schreef ratatat het volgende:
[..]
Definieer 'makkelijker voor het lichaam'. En hoe gaat 'herstellen op basis van vetreserves' in z'n werk?
In de winter verlies je (denk ik) ook wel wat spiermassa aangezien je niet erg bezig bent met het trainen van je fast twitch fibres. Als je dan op een constant gewicht blijft zal je vetpercentage ook al wat hoger worden. Dus liever dan ook niet teveel kg aankomen aangezien je vetpercentage dan waarschijnlijk nog groter wordt.
Snap die 'haat' nooit zo richting hem. Oké hij fietst gigantische afstanden en maakt veel uren maar is gezond bezig. Er zijn ook genoeg jongeren/ volwassenen die het gehele weekend tegoed doen aan alcohol en drugs en amper slapen. Ik vind het mooi om altijd al zijn ritten te volgend iig.quote:Op zondag 27 december 2015 23:33 schreef ratatat het volgende:
Volgens mij heeft DDX hulp nodig. Dit is niet normaal meer (voor zover het al normaal was).
Ja miste vandaag wel hulp voor kopwerk, moest merendeel nu zelf doenquote:Op zondag 27 december 2015 23:33 schreef ratatat het volgende:
Volgens mij heeft DDX hulp nodig. Dit is niet normaal meer (voor zover het al normaal was).
quote:Op maandag 28 december 2015 00:05 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja miste vandaag wel hulp voor kopwerk, moest merendeel nu zelf doen
Er zijn grof weg 2 type mensen.quote:Op zondag 27 december 2015 23:15 schreef Fretwork het volgende:
Ik stuur m'n katquote:Op zondag 27 december 2015 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zorg nou maar dat je 2 januari in vorm bent, want ik rij niet een tweede keer voor Jan met de korte achternaam naar Surhuisterveen, dan sla ik liever bij een Friese Palen....af.
Ja, ieder zo z'n ding. Ik vind het ontzettend knap. Zou het zelf echt niet kunnen, zulke afstanden.quote:Op maandag 28 december 2015 00:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Snap die 'haat' nooit zo richting hem. Oké hij fietst gigantische afstanden en maakt veel uren maar is gezond bezig. Er zijn ook genoeg jongeren/ volwassenen die het gehele weekend tegoed doen aan alcohol en drugs en amper slapen. Ik vind het mooi om altijd al zijn ritten te volgend iig.
Was niet negatief bedoelt hoor, maar meer dat het niet meer van deze wereld is. Meer dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.quote:Op maandag 28 december 2015 00:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Snap die 'haat' nooit zo richting hem. Oké hij fietst gigantische afstanden en maakt veel uren maar is gezond bezig. Er zijn ook genoeg jongeren/ volwassenen die het gehele weekend tegoed doen aan alcohol en drugs en amper slapen. Ik vind het mooi om altijd al zijn ritten te volgend iig.
Ik ben het niet oneens met je, al doe ik het zelf ook wel eens. Al weet DDX precies welke dorpsgek ik ben en zet me even flink te kakken door "rustig" weg te rijden als we samen een ritje doenquote:Op maandag 28 december 2015 00:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik ook, maar die zijn zo weinig te vindenquote:Op maandag 28 december 2015 08:29 schreef muzas het volgende:
Hij moet alleen mss wat vaker met een stel lekkere wijven gaan rijden.
Wat bij mij altijd goed werkt is een beetje afwisseling. Zoals gister eerst 2.5 uur alleen, dan ~twee uur met een groep en daarna een half uurtje naar huis.quote:Op maandag 28 december 2015 08:54 schreef Patroon het volgende:
Ik heb ook ontzettend veel respect voor DDX zijn prestaties. Stiekem zou ik zelf ook wel makkelijk 6u willen fietsen, echter kan ik dat geestelijk niet altijd opbrengen. Ik heb dan echt een groepje nodig om er plezier in te hebben. Solo kan ik prima 4u fietsen, maar dan is het ook wel mooi geweest..Knap dat hij dat zo kan.
Interessante post.quote:Op maandag 28 december 2015 07:05 schreef dop het volgende:
[..]
Er zijn grof weg 2 type mensen.
1 Mensen die er altijd voor moeten werken om op gewicht te komen, ook vaak de mensen die het een prettig excuus vinden dat winter vet beschermd,waar tegen beschermd het
![]()
2 Mensen die niet zo bezig zijn met hun gewicht zich de vraag niet stellen en wel zien wat er gebeurt (eigenlijk bestaan deze mensen niet ze stoppen of hun kop in het zand of ze horen bij 3)
3 Mensen die makkelijk op gewicht blijven en zich de vraag ook niet hoeven stellen.
Kort weg het is altijd verstandig om over je voeding na te denken, maar overschot is niet iets dat je nodig hebt om beter te presteren met fietsen.
Voor 99% in dit topic , mezelf mee genomen, geld dat we een stuk beter zouden kunnen doen met onze voeding, en dus niet na moeten denken over vet , maar over voeding in het algemeen, als we de wens hebben om nog beter te presteren.
Helaas we zijn allemaal meer dan alleen wielrenner, en genieten dus ook op allerlei andere mogelijke manieren van het leven
Ja dat is idd ook prima. Zondag start er een groepje vanuit Sneek, dat is voor mij 2u heen en terug. + 2 u met dat groepje zit ik alweer aan 4.quote:Op maandag 28 december 2015 08:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat bij mij altijd goed werkt is een beetje afwisseling. Zoals gister eerst 2.5 uur alleen, dan ~twee uur met een groep en daarna een half uurtje naar huis.
Ja bizar...maar niet alleen geestelijk idd, ook lichamelijk. Zijn herstelvermogen is enorm.quote:Op maandag 28 december 2015 09:00 schreef muzas het volgende:
Nou het is niet alleen de duur van de ritten zelf, maar ik ben vooral jaloers op ddx' vermogen om dan een dag later net zo vrolijk weer op de fiets te stappen.
Als ik meer dan 150k gereden heb, kan ik de dag erna die fiets niet luchten of zien
DDX gaat na een rondje van een miljoenmiljard kilometer nog ff voor een rondje herstel van 200
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |