Oke ik verwijder hem welquote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dergelijke doodsverwensingen liggen een beetje gevoelig, dus laat die maar achterwege.

Lijkt er juist op dat ze extreem behulpzaam zijn. Ze breken hun eigen kamp afquote:Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou hup.... rubberkogels en traangas inzetten. Weg met dat gespuis.

volgens mij vandaag daarom zijn er nu natuurlijk die rellenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:21 schreef Infection het volgende:
Wanneer halen ze de bulldozers door dat kamp heen? Of is daar inmiddels al een poging tot gedaan? Heb het niet helemaal gevolgd.

En dan wel zelf quoten....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dergelijke doodsverwensingen liggen een beetje gevoelig, dus laat die maar achterwege.

Tijd om het leger in te zetten dus. Met alleen politie en wat bulldozers ga je het niet redden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:23 schreef maryen65 het volgende:
[..]
volgens mij vandaag daarom zijn er nu natuurlijk die rellen

Ik vind dat zo vreemd he. Mijn vriendin heeft een Koreaans paspoort en werd voor 20 minuten ondervraagt bij de douane omdat ze ooit eens eerder in Londen had gestudeerd. Ik moest terugkomen om mijn Nederlandse paspoort te laten zien zodat ze konden zien dat ze geen vriend had in de UK, waardoor er een grotere kans zou zijn dat ze zou blijven hangen. Ze moest allemaal papieren tonen van haar opleiding in Londen om te laten zien dat het geen leugens waren. Want stel je voor dat iemand die goed engels spreekt, heeft gestudeerd in Londen en 2 universitaire opleidingen heeft afgemaakt langer dan een paar maanden in de UK blijft.quote:Op maandag 18 januari 2016 15:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch glipt er af en toe een doorheen, toevallig dit weekend nog een docu over gezien. En eenmaal in het VK krijgen ze over het algemeen bijna altijd een tijdelijke opvang, in het geval van die gast die ik zag was dat een verblijfsvergunning tot 2020, en daarna word bekeken of hij voorgoed mag blijven of niet. En dat is nou precies waarom ze het blijven proberen.

Het ging niet om die post maar die daarvoor.quote:

Het is ook van de zotte dat iedereen die geen papieren heeft daardoor juist rechten lijkt te verwerven ipv ze kwijt te raken. Het toont het failliet van het huidige asielbeleid in Europa.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dat zo vreemd he. Mijn vriendin heeft een Koreaans paspoort en werd voor 20 minuten ondervraagt bij de douane omdat ze ooit eens eerder in Londen had gestudeerd. Ik moest terugkomen om mijn Nederlandse paspoort te laten zien zodat ze konden zien dat ze geen vriend had in de UK, waardoor er een grotere kans zou zijn dat ze zou blijven hangen. Ze moest allemaal papieren tonen van haar opleiding in Londen om te laten zien dat het geen leugens waren. Want stel je voor dat iemand die goed engels spreekt, heeft gestudeerd in Londen en 2 universitaire opleidingen heeft afgemaakt langer dan een paar maanden in de UK blijft.
Maar, als je even aan komt lopen door de tunnel zonder ID mag je tot 2020 blijven hoor

hmm het betekent ook dat je geholpen kunt worden als je daadwerkelijk je papieren kwijt bent geraakt bij een bombardement op je huis waardoor je bent gevlucht. Die regels zijn juist voor echte vluchtelingen gemaakt lijkt mij, dat ze nog wel eens misbruikt worden doet er verder niets aan af dat ze juist nodig zijn voor mensen die werkelijk gevlucht zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook van de zotte dat iedereen die geen papieren heeft daardoor juist rechten lijkt te verwerven ipv ze kwijt te raken. Het toont het failliet van het huidige asielbeleid in Europa.

Maar dat onderscheid is nauwelijks te maken in de praktijk, of iig erg lastig.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:42 schreef poemojn het volgende:
Die regels zijn juist voor echte vluchtelingen gemaakt lijkt mij, dat ze nog wel eens misbruikt worden doet er verder niets aan af dat ze juist nodig zijn voor mensen die werkelijk gevlucht zijn.

Overigens moet het voor de NL staat toch weinig moeite zijn om Somalische paspoorten aan te maken, en deze te verschaffen voor enkeltjes richting somalie?quote:Op maandag 18 januari 2016 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er zijn wel manieren om te achterhalen waar ze vandaan komen maar daar gaan de rechters niet mee akkoord. Je zou er bijvoorbeeld linguïsten op af kunnen sturen die aan de taal en de spraak kunnen horen waar iemand vandaan komt. Dan weet je niet zeker of dat die persoon ook direct uit dat land kwam maar wel dat hij daar zijn wortels heeft en dat ze in dat land meer weten.

Dat is helaas overal hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dat zo vreemd he. Mijn vriendin heeft een Koreaans paspoort en werd voor 20 minuten ondervraagt bij de douane omdat ze ooit eens eerder in Londen had gestudeerd. Ik moest terugkomen om mijn Nederlandse paspoort te laten zien zodat ze konden zien dat ze geen vriend had in de UK, waardoor er een grotere kans zou zijn dat ze zou blijven hangen. Ze moest allemaal papieren tonen van haar opleiding in Londen om te laten zien dat het geen leugens waren. Want stel je voor dat iemand die goed engels spreekt, heeft gestudeerd in Londen en 2 universitaire opleidingen heeft afgemaakt langer dan een paar maanden in de UK blijft.
Maar, als je even aan komt lopen door de tunnel zonder ID mag je tot 2020 blijven hoor

Dat is wrs te gevaarlijk. Er hebben we mannen geprobeerd om te zwemmen maar ik geloof dat dit ook niet echt een succesverhaal was.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
En waarom blijven die mensen daar zitten. Als ze met een boot naar Griekenland hebben kunnen komen, waarom kunnen ze dan geen vlot bouwen of een rubberboot jatten om naar Engeland te varen?

Het kanaal overvaren is wel even wat anders dan dat mini stukje vanaf turkije, de zee is koud. er is veel grote scheepvaart, meer golven en de afstand is gewoon groterquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
En waarom blijven die mensen daar zitten. Als ze met een boot naar Griekenland hebben kunnen komen, waarom kunnen ze dan geen vlot bouwen of een rubberboot jatten om naar Engeland te varen?

Je kan het zelfs met een waterfiets doen.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel meerdere manieren om aan de overkant te komen?

12 uurtjes met de kanoquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan het zelfs met een waterfiets doen.

Inderdaad weg met dat schorem. Je zult als eigenrijder maar schade oplopen door dit soort ratten dan heb je misschien wel een jaar voor niets gewerkt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:14 schreef ToT het volgende:
Ook wel grappig dat er gesproken wordt over WANHOPIGE vluchtelingen.
Zoals hier al gezegd is, zijn het gewoon illegalen, en wat nou wanhopig? Ze zijn gewoon fucking agressief en proberen een kans te forceren om naar het grote geld toe te kunnen reizen.

Tja als je vrachtwagen vernield wordt en je je hele voorraad op de vuilnisbelt kunt flikkeren (waar je ongetwijfeld OOK nog eens voor zult moeten BETALEN)...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:04 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Inderdaad weg met dat schorem. Je zult als eigenrijder maar schade oplopen door dit soort ratten dan heb je misschien wel een jaar voor niets gewerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |