Zeep was slechts een voorbeeld...quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:18 schreef Horsemen het volgende:
Met al dat geneuzel over die doos met zeep hebben we deze nieuwe op GvE helemaal niet bekeken:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12843
Naam: Costa Verspaning
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,05
Maar het is al niet meer nodig, hij is al vol.....
Ik weet nog wel wat grotere flops. In dit rijtje is helemaal geen geld verloren!quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef dyna18 het volgende:
Deze crowdfundingacties flopten finaal
Crowdfunding. Op de redactie van Metro konden we het woord bijna niet meer horen. Het leek wel of iedereen in Nederland met crowdfuncingacties geld bij elkaar probeerde te sprokkelen.
Aangemoedigd door de jubelverhalen die vaak de media wisten te halen, ging jan en alleman op de moderne bedeltoer. Maar natuurlijk zijn lang niet al dit soort acties een succes. Fundwijzer zette een paar faliekante mislukkingen op een rijtje:
http://www.metronieuws.nl(...)cties-flopten-finaal
Tja, hier zien ze het floppen van een project als hij niet vol komt (wat misschien vanuit de ondernemer gezien ook zo zou kunnen zijn). Zelf denk ik, als ik aan een geflopt project denk, aan projecten die over de kop zijn gegaan en niet hebben kunnen terugbetalen. Daarnaast is de kop met Tropicana natuurlijk leuk, maar klopt helemaal niet. Dit project is “geflopt” omdat de ondernemers van dit Crowdfunding project het pand niet gegund kregen omdat de verkoper met een ander bedrijf in zee ging en niet omdat het gevraagde bedrag niet opgehaald was.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef dyna18 het volgende:
Deze crowdfundingacties flopten finaal
Crowdfunding. Op de redactie van Metro konden we het woord bijna niet meer horen. Het leek wel of iedereen in Nederland met crowdfuncingacties geld bij elkaar probeerde te sprokkelen.
Aangemoedigd door de jubelverhalen die vaak de media wisten te halen, ging jan en alleman op de moderne bedeltoer. Maar natuurlijk zijn lang niet al dit soort acties een succes. Fundwijzer zette een paar faliekante mislukkingen op een rijtje:
http://www.metronieuws.nl(...)cties-flopten-finaal
Misschien leuk om alvast te beginnen met het rijtje floppen voor 2016?quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, hier zien ze het floppen van een project als hij niet vol komt (wat misschien vanuit de ondernemer gezien ook zo zou kunnen zijn). Zelf denk ik, als ik aan een geflopt project denk, aan projecten die over de kop zijn gegaan en niet hebben kunnen terugbetalen. Daarnaast is de kop met Tropicana natuurlijk leuk, maar klopt helemaal niet. Dit project is “geflopt” omdat de ondernemers van dit Crowdfunding project het pand niet gegund kregen omdat de verkoper met een ander bedrijf in zee ging en niet omdat het gevraagde bedrag niet opgehaald was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot nooit .......
quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Misschien leuk om alvast te beginnen met het rijtje floppen voor 2016?
Ik begin:Waarom staatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier tussen?
Dit project betaald volgens mij gewoon nog, we hebben alleen wat negatieve nieuwsberichten gezien. Om nou direct zo overdreven te doen en dit als geflopt te zien vind ik eigenlijk wel triest, het kan uiteindelijk wel goed aflopen.
Naar mijn mening zijn de defaults gewoon de geflopte projecten.
Ik begrijp het, maar ik ben er nog steeds niet mee eens. Gewoon omdat ik te weinig info heb.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:31 schreef Speekselklier het volgende:
Er staat voor 2016. Gewoon wat voorspellingen.
Als er niet NU meer betaald zou worden dan zou het er een uit 2015 moeten zijn.
Zoals we ook raden hoeveel er in 2016 word gecrowdfund.
Vroeger werden hier de projecten inhoudelijk besproken. Toen vond ik het nog een interessant topic. De laatste tijd echter...quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:18 schreef Horsemen het volgende:
Met al dat geneuzel over die doos met zeep hebben we deze nieuwe op GvE helemaal niet bekeken:
Dat is niet eerlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:40 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
De andere ben ik wel mee eens
quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat is niet eerlijk.
De andere is nog niet eens gestart.
Geniaal filmpjequote:Op dinsdag 29 december 2015 16:28 schreef Speekselklier het volgende:
Nog eff iets.
In je logo staat diyshop.
Waarom registreer je diyshop.nl niet? Lijkt me mooier dan wat je nu hebt.
Wat je nu hebt doet me denken aan fourwordsalluppercase
Hij gaat terug betalen toch? Uit prive in elk geval maar ik neem aan als dit weer goed loopt dat dat omhoog kan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:26 schreef snoopy40 het volgende:
Heb tot op heden maar een probleem met aflossen; kattenburg weenink bedrijfskleding. Voor de lol eens aan het googelen geslaan en ja hoor, een nieuwe website en een nieuw kantoor, bedrijf (vast en zeker onder een andere bv naam) is vrolijk weer op.en running terwijl wij achter het net visen, onbegrijpelijk http://www.weeninkbedrijfskleding.nl.
Eens, al vind ik Tropicana ook zeker een flop.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik weet nog wel wat grotere flops. In dit rijtje is helemaal geen geld verloren!
Dat is altijd de afweging 10 * X of 100* X/10 als je 10*X euro te beleggen hebt Als je heel goed bent in selecteren zou je zeggen 10*X. Maar ja je zit wel eens mis. Ook een 1 een A of, hoe je ze ook mag noemen, een naar je eigen idee superproject, kan in moeilijkheden komen. En dan heb je met 1 uit 10 projecten gelijk 10% in default. Dan toch maar liever 100 van 10/X zo goed mogelijkuitgezocht denk ik . Als je er dan een paar mis hebt, heb je niet gelijk een slechte bui.quote:Op woensdag 30 december 2015 08:36 schreef JortK het volgende:
Gisteravond de hele avond me Excel sheet zitten bijwerken, wat een klus
Maar het jaar was goed voor mij:
- 11 projecten met een investering
- 0 defaults
- Gemiddeld rendement 7,55%
Ik heb relatief weinig projecten, maar ik zit er vaak met hogere bedragen in
Ben ik met je eens. In het oude jaar nog even ouwe nelen, er zullen toch wel geen nieuwe projecten meer komen, en iedereen in het nieuwe jaar het voornemen maken om weer lekker projecten inhoudelijk te bespreken!quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Vroeger werden hier de projecten inhoudelijk besproken. Toen vond ik het nog een interessant topic. De laatste tijd echter...![]()
Spreiding is naar mijn mening het toverwoord. Maar als je echt alleen maar A+ projecten hebt met goede zekerheid is de mogelijkheid om te spreiden wat lastiger en misschien iets minder van belang.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is altijd de afweging 10 * X of 100* X/10 als je 10*X euro te beleggen hebt Als je heel goed bent in selecteren zou je zeggen 10*X. Maar ja je zit wel eens mis. Ook een 1 een A of hoe je ze ook mag noemen een naar je eigen idee superproject kan in moeilijkheden komen. En dan heb je met 1 uit 10 projecten gelijk 10% in default. Dan toch maar liever 100 van 10/X zo goed mogelijkuitgezocht denk ik . Als je er dan een paar mis hebt, heb je niet gelijk een slechte bui.![]()
Met andere woorden 11 vind ik wel erg mager in de spreiding voor crowdfunding! De meeste projecten zullen wel 4 tot 5 jaar lopen, ik hoop voor je dat je in het tweede jaar evenveel "geluk" hebt als dit jaar. Het tweede en derde jaar is volgens mijn statastiek de meest kwetsbare tijd voor een default.
heb ze ook nog niet gehad...quote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef crowd_funder het volgende:
Zijn er nog mensen die de paddo's ook nog niet gehad hebben? Of ben ik de enige?
Soms is een leuk idee gewoon niet goed genoeg.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:03 schreef Unites het volgende:
Heeft iemand misschien nog suggesties voor hoe ik mijn (lees: onze) Crowdfunding-pagina zodanig kan aanpassen dat het aantrekkelijk wordt? We trekken nu niet veel bekijks, helaas. De hoop vaart al een beetje weg...
nederlandstalige pitchquote:Op woensdag 30 december 2015 13:03 schreef Unites het volgende:
Heeft iemand misschien nog suggesties voor hoe ik mijn (lees: onze) Crowdfunding-pagina zodanig kan aanpassen dat het aantrekkelijk wordt? We trekken nu niet veel bekijks, helaas. De hoop vaart al een beetje weg...
Bij de keuze: 10*A of 100*A/10 , is de keuze vrij simpel vanwege het spreidingsprincipe.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:00 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Spreiding is naar mijn mening het toverwoord. Maar als je echt alleen maar A+ projecten hebt met goede zekerheid is de mogelijkheid om te spreiden wat lastiger en misschien iets minder van belang.
11 * X met A+ projecten is al weer iets anders dan 11 * X met C- projecten.
Hoeveel rente heb je dit jaar gehad uit crowdfunding als je dat wil zeggen tenminste?quote:Op woensdag 30 december 2015 08:36 schreef JortK het volgende:
Gisteravond de hele avond me Excel sheet zitten bijwerken, wat een klus
Maar het jaar was goed voor mij:
- 11 projecten met een investering
- 0 defaults
- Gemiddeld rendement 7,55%
Ik heb relatief weinig projecten, maar ik zit er vaak met hogere bedragen in
Ben bang dat dit ook niet echt het juiste topic is omdat we hier aan CF doen om er aan verdienen en dit is meer de kickstarter kant. Dat werkt toch weer wat anders.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:03 schreef Unites het volgende:
Ja zeker.Je bent in goed gezelschap.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:25 schreef bleyenburg het volgende:
Toch nog even zeiken op de valreep van 2015.
Is er hier verder nog iemand die in project Trafic ID (GvE) zit?
2 van de 3 van mn defaults zijn A ratings.. Kan toeval zijn of die ratings stellen niet eens zo heel veel voor. Maar daarvoor moet ik nog even wat langer door, al zit ik nu wel bijna aan de 3 jaar CF.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bij de keuze: 10*A of 100*A/10 , is de keuze vrij simpel vanwege het spreidingsprincipe.
Echter bij de keuze 20*A+ of 100* (A+ t/m C-) /5, neig ik zelf al naar het eerste.
En bij de keuze: 50*A+ of 100* (A+ t/m C-) /2 , kies ik zeker voor het eerste.
Echter de hogere rentevergoeding bij 'mindere' projecten maakt dat het verschil in rendement uiteindelijk niet zo groot zal zijn. Het geeft wel meer ergernis
Hier in het oosten van het land ook nog niets ontvangen.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:00 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
heb ze ook nog niet gehad...
gemaild naar KoM en zij reageerde dat ondernemer contact met mij zou opnemen..
Hier ook nog niets.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef crowd_funder het volgende:
Zijn er nog mensen die de paddo's ook nog niet gehad hebben? Of ben ik de enige?
Het zijn zulke kleine getallen dat je er eigenlijk weinig over kunt zeggen want statistiek werkt pas als de wet van de grote getallen van toepassing isquote:Op woensdag 30 december 2015 13:29 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
2 van de 3 van mn defaults zijn A ratings.. Kan toeval zijn of die ratings stellen niet eens zo heel veel voor. Maar daarvoor moet ik nog even wat langer door, al zit ik nu wel bijna aan de 3 jaar CF.
In december zou er weer betaald gaan worden. Normaal werd er rond de 29 ste van de maand betaald. Dus als er aan het eind van volgende week nog geen betaling is moeten we GvE gaan vragen hoe het zit.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:30 schreef bleyenburg het volgende:
Laatste update, bij mij althans, dateert van 30-10, waarin gesteld werd dat: "vanaf volgende maand, conform afspraak, weer betaald gaat worden".
Affijn...het is een dag voor 2016 en ik heb nog niksie gezien.
Probleem met auto's is dat het onderpand snel minder waard wordt.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ziet iemand hier nog wat in? PassionWithoutLimits op KoM.
Klasse B
Financieringsduur 60 Maanden
Rente 7,5 %
Ik denk dat ik hem maar laat gaan.
Alweer fout bij KOM In de kop 7.5% rente in de pitch 7% wat is het nu ?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Probleem met auto's is dat het onderpand snel minder waard wordt.
Eens even lezen wat voor zekerheden ze bieden.
Ik ben het met je eens hoor, maar ik ben pas 12 maanden bezig.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is altijd de afweging 10 * X of 100* X/10 als je 10*X euro te beleggen hebt Als je heel goed bent in selecteren zou je zeggen 10*X. Maar ja je zit wel eens mis. Ook een 1 een A of, hoe je ze ook mag noemen, een naar je eigen idee superproject, kan in moeilijkheden komen. En dan heb je met 1 uit 10 projecten gelijk 10% in default. Dan toch maar liever 100 van 10/X zo goed mogelijkuitgezocht denk ik . Als je er dan een paar mis hebt, heb je niet gelijk een slechte bui.![]()
Met andere woorden 11 vind ik wel erg mager in de spreiding voor crowdfunding! De meeste projecten zullen wel 4 tot 5 jaar lopen, ik hoop voor je dat je in het tweede jaar evenveel "geluk" hebt als dit jaar. Het tweede en derde jaar is volgens mijn statastiek de meest kwetsbare tijd voor een default.
quote:Suggesties
Vermelden dat het om een auto met Duits kenteken gaat. Was bij mij onbekend en had liever een auto met Nederlands kenteken gehad.
Dat wilde ik eigenlijk ook nog zeggen als je naast tien c- projectjes nog 90% van je vermogen in staatsobligaties hebt zitten is er nog niets aan de hand natuurlijk.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:24 schreef JortK het volgende:
Plus dat crowdfunding maar ongeveer 15% van mijn portfolio is voor wat betreft investeren, dus alles is relatief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |