abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158640948
Met al dat geneuzel over die doos met zeep hebben we deze nieuwe op GvE helemaal niet bekeken:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12843

Naam: Costa Verspaning
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,05

Maar het is al niet meer nodig, hij is al vol.....
pi_158641083
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:18 schreef Horsemen het volgende:
Met al dat geneuzel over die doos met zeep hebben we deze nieuwe op GvE helemaal niet bekeken:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12843

Naam: Costa Verspaning
Bedrag: 100.000 euro
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,05

Maar het is al niet meer nodig, hij is al vol.....
Zeep was slechts een voorbeeld... :P
pi_158641484
Nog een dan:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12921

Naam: Net
Bedrag: 50.000 euro
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,13
pi_158641803
Deze crowdfundingacties flopten finaal
Crowdfunding. Op de redactie van Metro konden we het woord bijna niet meer horen. Het leek wel of iedereen in Nederland met crowdfuncingacties geld bij elkaar probeerde te sprokkelen.

Aangemoedigd door de jubelverhalen die vaak de media wisten te halen, ging jan en alleman op de moderne bedeltoer. Maar natuurlijk zijn lang niet al dit soort acties een succes. Fundwijzer zette een paar faliekante mislukkingen op een rijtje:
http://www.metronieuws.nl(...)cties-flopten-finaal
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:47:29 #205
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158641900
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef dyna18 het volgende:
Crowdfunding. Op de redactie van Metro konden we het woord bijna niet meer horen. Het leek wel of iedereen in Nederland met crowdfuncingacties geld bij elkaar probeerde te sprokkelen.

Aangemoedigd door de jubelverhalen die vaak de media wisten te halen, ging jan en alleman op de moderne bedeltoer. Maar natuurlijk zijn lang niet al dit soort acties een succes. Fundwijzer zette een paar faliekante mislukkingen op een rijtje:
Ik weet nog wel wat grotere flops. In dit rijtje is helemaal geen geld verloren!
Tot nooit .......
pi_158642108
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:43 schreef dyna18 het volgende:

Tja, hier zien ze het floppen van een project als hij niet vol komt (wat misschien vanuit de ondernemer gezien ook zo zou kunnen zijn). Zelf denk ik, als ik aan een geflopt project denk, aan projecten die over de kop zijn gegaan en niet hebben kunnen terugbetalen. Daarnaast is de kop met Tropicana natuurlijk leuk, maar klopt helemaal niet. Dit project is “geflopt” omdat de ondernemers van dit Crowdfunding project het pand niet gegund kregen omdat de verkoper met een ander bedrijf in zee ging en niet omdat het gevraagde bedrag niet opgehaald was.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:16:58 #207
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158642681
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, hier zien ze het floppen van een project als hij niet vol komt (wat misschien vanuit de ondernemer gezien ook zo zou kunnen zijn). Zelf denk ik, als ik aan een geflopt project denk, aan projecten die over de kop zijn gegaan en niet hebben kunnen terugbetalen. Daarnaast is de kop met Tropicana natuurlijk leuk, maar klopt helemaal niet. Dit project is “geflopt” omdat de ondernemers van dit Crowdfunding project het pand niet gegund kregen omdat de verkoper met een ander bedrijf in zee ging en niet omdat het gevraagde bedrag niet opgehaald was.
Misschien leuk om alvast te beginnen met het rijtje floppen voor 2016?

Ik begin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nooit .......
pi_158642926
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Misschien leuk om alvast te beginnen met het rijtje floppen voor 2016?

Ik begin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom staat

SPOILER
hier tussen?

Dit project betaald volgens mij gewoon nog, we hebben alleen wat negatieve nieuwsberichten gezien. Om nou direct zo overdreven te doen en dit als geflopt te zien vind ik eigenlijk wel triest, het kan uiteindelijk wel goed aflopen.

Naar mijn mening zijn de defaults gewoon de geflopte projecten.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:31:07 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158643072
Er staat voor 2016. Gewoon wat voorspellingen.
Als er niet NU meer betaald zou worden dan zou het er een uit 2015 moeten zijn.

Zoals we ook raden hoeveel er in 2016 word gecrowdfund.
Tot nooit .......
pi_158643366
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:31 schreef Speekselklier het volgende:
Er staat voor 2016. Gewoon wat voorspellingen.
Als er niet NU meer betaald zou worden dan zou het er een uit 2015 moeten zijn.

Zoals we ook raden hoeveel er in 2016 word gecrowdfund.
Ik begrijp het, maar ik ben er nog steeds niet mee eens. Gewoon omdat ik te weinig info heb.

De andere ben ik wel mee eens
pi_158643492
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:18 schreef Horsemen het volgende:
Vroeger werden hier de projecten inhoudelijk besproken. Toen vond ik het nog een interessant topic. De laatste tijd echter... :O

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2015 18:44:58 ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:53:41 #212
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158643853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:40 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
De andere ben ik wel mee eens
Dat is niet eerlijk.
De andere is nog niet eens gestart.
Tot nooit .......
pi_158648505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is niet eerlijk.
De andere is nog niet eens gestart.
:s) Ze zijn allemaal nog niet eens gestart, of net een maand bezig.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:21:29 #214
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158649857
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:28 schreef Speekselklier het volgende:
Nog eff iets.

In je logo staat diyshop.
Waarom registreer je diyshop.nl niet? Lijkt me mooier dan wat je nu hebt.
Wat je nu hebt doet me denken aan fourwordsalluppercase
Geniaal filmpje _O-
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158650089
Heb tot op heden maar een probleem met aflossen; kattenburg weenink bedrijfskleding. Voor de lol eens aan het googelen geslaan en ja hoor, een nieuwe website en een nieuw kantoor, bedrijf (vast en zeker onder een andere bv naam) is vrolijk weer op.en running terwijl wij achter het net visen, onbegrijpelijk http://www.weeninkbedrijfskleding.nl.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:40:31 #216
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158650762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:26 schreef snoopy40 het volgende:
Heb tot op heden maar een probleem met aflossen; kattenburg weenink bedrijfskleding. Voor de lol eens aan het googelen geslaan en ja hoor, een nieuwe website en een nieuw kantoor, bedrijf (vast en zeker onder een andere bv naam) is vrolijk weer op.en running terwijl wij achter het net visen, onbegrijpelijk http://www.weeninkbedrijfskleding.nl.
Hij gaat terug betalen toch? Uit prive in elk geval maar ik neem aan als dit weer goed loopt dat dat omhoog kan?

-edit- alhoewel het opzich wel raar is ja had dan even iets laten weten over het hoe en wat precies.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158655554
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik weet nog wel wat grotere flops. In dit rijtje is helemaal geen geld verloren!
Eens, al vind ik Tropicana ook zeker een flop.
Gelukkig voor de crowd is hij nooit door gegaan. Dat had nooit een succes kunnen worden.
  woensdag 30 december 2015 @ 08:36:04 #218
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_158663621
Gisteravond de hele avond me Excel sheet zitten bijwerken, wat een klus :')

Maar het jaar was goed voor mij:
- 11 projecten met een investering
- 0 defaults
- Gemiddeld rendement 7,55%

Ik heb relatief weinig projecten, maar ik zit er vaak met hogere bedragen in :)
pi_158666056
Late reactie maar jammer dat de kartbaan (gve) niet doorging. Waarschijnlijk komt deze later weer langs op gve vertelde ze al.
pi_158666885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:36 schreef JortK het volgende:
Gisteravond de hele avond me Excel sheet zitten bijwerken, wat een klus :')

Maar het jaar was goed voor mij:
- 11 projecten met een investering
- 0 defaults
- Gemiddeld rendement 7,55%

Ik heb relatief weinig projecten, maar ik zit er vaak met hogere bedragen in :)
Dat is altijd de afweging 10 * X of 100* X/10 als je 10*X euro te beleggen hebt Als je heel goed bent in selecteren zou je zeggen 10*X. Maar ja je zit wel eens mis. Ook een 1 een A of, hoe je ze ook mag noemen, een naar je eigen idee superproject, kan in moeilijkheden komen. En dan heb je met 1 uit 10 projecten gelijk 10% in default. Dan toch maar liever 100 van 10/X zo goed mogelijkuitgezocht denk ik . Als je er dan een paar mis hebt, heb je niet gelijk een slechte bui. :)
Met andere woorden 11 vind ik wel erg mager in de spreiding voor crowdfunding! De meeste projecten zullen wel 4 tot 5 jaar lopen, ik hoop voor je dat je in het tweede jaar evenveel "geluk" hebt als dit jaar. Het tweede en derde jaar is volgens mijn statastiek de meest kwetsbare tijd voor een default.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-12-2015 12:01:33 ]
pi_158667036
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Vroeger werden hier de projecten inhoudelijk besproken. Toen vond ik het nog een interessant topic. De laatste tijd echter... :O
Ben ik met je eens. In het oude jaar nog even ouwe nelen, er zullen toch wel geen nieuwe projecten meer komen, en iedereen in het nieuwe jaar het voornemen maken om weer lekker projecten inhoudelijk te bespreken!
  woensdag 30 december 2015 @ 12:00:33 #222
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158667131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is altijd de afweging 10 * X of 100* X/10 als je 10*X euro te beleggen hebt Als je heel goed bent in selecteren zou je zeggen 10*X. Maar ja je zit wel eens mis. Ook een 1 een A of hoe je ze ook mag noemen een naar je eigen idee superproject kan in moeilijkheden komen. En dan heb je met 1 uit 10 projecten gelijk 10% in default. Dan toch maar liever 100 van 10/X zo goed mogelijkuitgezocht denk ik . Als je er dan een paar mis hebt, heb je niet gelijk een slechte bui. :)
Met andere woorden 11 vind ik wel erg mager in de spreiding voor crowdfunding! De meeste projecten zullen wel 4 tot 5 jaar lopen, ik hoop voor je dat je in het tweede jaar evenveel "geluk" hebt als dit jaar. Het tweede en derde jaar is volgens mijn statastiek de meest kwetsbare tijd voor een default.
Spreiding is naar mijn mening het toverwoord. Maar als je echt alleen maar A+ projecten hebt met goede zekerheid is de mogelijkheid om te spreiden wat lastiger en misschien iets minder van belang.
11 * X met A+ projecten is al weer iets anders dan 11 * X met C- projecten.
Tot nooit .......
pi_158667578
Zijn er nog mensen die de paddo's ook nog niet gehad hebben? Of ben ik de enige?
pi_158668586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef crowd_funder het volgende:
Zijn er nog mensen die de paddo's ook nog niet gehad hebben? Of ben ik de enige?
heb ze ook nog niet gehad...
gemaild naar KoM en zij reageerde dat ondernemer contact met mij zou opnemen..
pi_158668653
Heeft iemand misschien nog suggesties voor hoe ik mijn (lees: onze) Crowdfunding-pagina zodanig kan aanpassen dat het aantrekkelijk wordt? We trekken nu niet veel bekijks, helaas. De hoop vaart al een beetje weg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')