abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158668774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:03 schreef Unites het volgende:
Heeft iemand misschien nog suggesties voor hoe ik mijn (lees: onze) Crowdfunding-pagina zodanig kan aanpassen dat het aantrekkelijk wordt? We trekken nu niet veel bekijks, helaas. De hoop vaart al een beetje weg...
Soms is een leuk idee gewoon niet goed genoeg.

Ik denk ook dat we nu in dit draadje genoeg aandacht geschonken hebben aan de DIY-box. In principe is dit topic voor crowdfunding, en Indiegogo/Kickstarter is geen crowdfunding, zie ook de OP.

Er is hier een KS topic: GC / Kickstarter NL #1 - Vanaf 29 april NL projecten!
  woensdag 30 december 2015 @ 13:09:03 #227
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158668814
quote:
Heeft iemand misschien nog suggesties voor hoe ik mijn (lees: onze) Crowdfunding-pagina zodanig kan aanpassen dat het aantrekkelijk wordt? We trekken nu niet veel bekijks, helaas. De hoop vaart al een beetje weg...
nederlandstalige pitch
zorg voor een goede website
website in een taal en niet EN en NL door elkaar
maak winkelwagentje duidelijk zichtbaar is nu zoeken
Tot nooit .......
pi_158669133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Spreiding is naar mijn mening het toverwoord. Maar als je echt alleen maar A+ projecten hebt met goede zekerheid is de mogelijkheid om te spreiden wat lastiger en misschien iets minder van belang.
11 * X met A+ projecten is al weer iets anders dan 11 * X met C- projecten.
Bij de keuze: 10*A of 100*A/10 , is de keuze vrij simpel vanwege het spreidingsprincipe.

Echter bij de keuze 20*A+ of 100* (A+ t/m C-) /5, neig ik zelf al naar het eerste.

En bij de keuze: 50*A+ of 100* (A+ t/m C-) /2 , kies ik zeker voor het eerste.

Echter de hogere rentevergoeding bij 'mindere' projecten maakt dat het verschil in rendement uiteindelijk niet zo groot zal zijn. Het geeft wel meer ergernis ;)
Pecunia non olet
  woensdag 30 december 2015 @ 13:21:33 #229
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158669168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:36 schreef JortK het volgende:
Gisteravond de hele avond me Excel sheet zitten bijwerken, wat een klus :')

Maar het jaar was goed voor mij:
- 11 projecten met een investering
- 0 defaults
- Gemiddeld rendement 7,55%

Ik heb relatief weinig projecten, maar ik zit er vaak met hogere bedragen in :)
Hoeveel rente heb je dit jaar gehad uit crowdfunding als je dat wil zeggen tenminste?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158669267
Toch nog even zeiken op de valreep van 2015.
Is er hier verder nog iemand die in project Trafic ID (GvE) zit?
  woensdag 30 december 2015 @ 13:27:19 #231
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158669324
quote:
Ben bang dat dit ook niet echt het juiste topic is omdat we hier aan CF doen om er aan verdienen en dit is meer de kickstarter kant. Dat werkt toch weer wat anders.

En je richt je nu op een publiek wat niet eens wat met jullie box kan, zoek liever een NL platform.

Ik denk als je dit via GVE doet dat die nog wel zo vol zit ook vanwege het kleine bedrag maar dan moet je wel rente gaan betalen en aflossen en liggen de lasten bij jullie zelf.
pi_158669346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:25 schreef bleyenburg het volgende:
Toch nog even zeiken op de valreep van 2015.
Is er hier verder nog iemand die in project Trafic ID (GvE) zit?
Ja zeker.Je bent in goed gezelschap. :)
pi_158669360
Dubbel
  woensdag 30 december 2015 @ 13:29:45 #234
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158669378
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij de keuze: 10*A of 100*A/10 , is de keuze vrij simpel vanwege het spreidingsprincipe.

Echter bij de keuze 20*A+ of 100* (A+ t/m C-) /5, neig ik zelf al naar het eerste.

En bij de keuze: 50*A+ of 100* (A+ t/m C-) /2 , kies ik zeker voor het eerste.

Echter de hogere rentevergoeding bij 'mindere' projecten maakt dat het verschil in rendement uiteindelijk niet zo groot zal zijn. Het geeft wel meer ergernis ;)
2 van de 3 van mn defaults zijn A ratings.. Kan toeval zijn of die ratings stellen niet eens zo heel veel voor. Maar daarvoor moet ik nog even wat langer door, al zit ik nu wel bijna aan de 3 jaar CF.
pi_158669404
Laatste update, bij mij althans, dateert van 30-10, waarin gesteld werd dat: "vanaf volgende maand, conform afspraak, weer betaald gaat worden".
Affijn...het is een dag voor 2016 en ik heb nog niksie gezien.
pi_158669535
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:00 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

heb ze ook nog niet gehad...
gemaild naar KoM en zij reageerde dat ondernemer contact met mij zou opnemen..
Hier in het oosten van het land ook nog niets ontvangen.
pi_158669579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:20 schreef crowd_funder het volgende:
Zijn er nog mensen die de paddo's ook nog niet gehad hebben? Of ben ik de enige?
Hier ook nog niets.
  woensdag 30 december 2015 @ 13:43:48 #238
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_158669804
Net Brouwerij Het Uiltje gefund. :) Ik vind dat ze echt heerlijke biertjes brouwen en de titels zijn geweldig zoals "F*ck de kerstboom staat in de fik!"
pi_158669962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:29 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

2 van de 3 van mn defaults zijn A ratings.. Kan toeval zijn of die ratings stellen niet eens zo heel veel voor. Maar daarvoor moet ik nog even wat langer door, al zit ik nu wel bijna aan de 3 jaar CF.
Het zijn zulke kleine getallen dat je er eigenlijk weinig over kunt zeggen want statistiek werkt pas als de wet van de grote getallen van toepassing is ;)
Die ene van mij was een 'vijfje' van GvE.

Je zou moeten kunnen uitgaan van de ratings *O* immers de platformen hebben veel ruimere inzage in de cijfers dan de investeerders. Maar eerlijk gezegd begin ik daar, met name bij GvE, nogal aan te twijfelen. Maar wat moet je anders......(behalve wat gezond verstand en achterdocht).
Pecunia non olet
pi_158670007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:30 schreef bleyenburg het volgende:
Laatste update, bij mij althans, dateert van 30-10, waarin gesteld werd dat: "vanaf volgende maand, conform afspraak, weer betaald gaat worden".
Affijn...het is een dag voor 2016 en ik heb nog niksie gezien.
In december zou er weer betaald gaan worden. Normaal werd er rond de 29 ste van de maand betaald. Dus als er aan het eind van volgende week nog geen betaling is moeten we GvE gaan vragen hoe het zit.
pi_158670186
Ziet iemand hier nog wat in? PassionWithoutLimits op KoM.

Klasse B
Financieringsduur 60 Maanden
Rente 7,5 %

Ik denk dat ik hem maar laat gaan.
pi_158670223
De hypotheekakte van Panneklaar ligt vanmiddag bij de notaris voor ondertekening.
Hiermee is de eerste Crowdfunding met hypothecaire zekerheid een feit?

Ik vind het leuk om deze pilot mee te kunnen maken.
Wat mensen zich ook nog even moeten realiseren is dat in zo'n akte iedereen met naam en bedrag genoemd worden. Dus voor de privacy is het wel dat je je gegevens met meer mensen deelt dan alleen maar KoM.

Persoonlijk hoop ik wel dat in de toekomst alle deelnemers van een Crowdfunding gelijk behandeld worden. Nu werden de 3 hoogste investeerders meer rechten toegekend dan de rest. (En werden mensen met 1000 of meer anders behandeld dan investeerders met minder investering).
pi_158670320
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ziet iemand hier nog wat in? PassionWithoutLimits op KoM.

Klasse B
Financieringsduur 60 Maanden
Rente 7,5 %

Ik denk dat ik hem maar laat gaan.
Probleem met auto's is dat het onderpand snel minder waard wordt.
Eens even lezen wat voor zekerheden ze bieden.
pi_158670382
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:00 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Probleem met auto's is dat het onderpand snel minder waard wordt.
Eens even lezen wat voor zekerheden ze bieden.
Alweer fout bij KOM In de kop 7.5% rente in de pitch 7% wat is het nu ?

Financieringsbehoefte
Vanwege de grote belangstelling en de stijgende vraag naar auto’s van wil Passion Without Limits haar wagenpark uitbreiden. De eigenaar Rob Bongers heeft sinds 2013 de opbouw van zijn wagenpark in eerste instantie uit eigen middelen en door het aangaan van een privé lening bekostigd. Nu zoekt hij investeerders voor een totaal bedrag van ¤ 75.000,- gedurende 60 maanden tegen 7% rente om een Audi R8 te kunnen
  woensdag 30 december 2015 @ 14:24:20 #245
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_158671085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is altijd de afweging 10 * X of 100* X/10 als je 10*X euro te beleggen hebt Als je heel goed bent in selecteren zou je zeggen 10*X. Maar ja je zit wel eens mis. Ook een 1 een A of, hoe je ze ook mag noemen, een naar je eigen idee superproject, kan in moeilijkheden komen. En dan heb je met 1 uit 10 projecten gelijk 10% in default. Dan toch maar liever 100 van 10/X zo goed mogelijkuitgezocht denk ik . Als je er dan een paar mis hebt, heb je niet gelijk een slechte bui. :)
Met andere woorden 11 vind ik wel erg mager in de spreiding voor crowdfunding! De meeste projecten zullen wel 4 tot 5 jaar lopen, ik hoop voor je dat je in het tweede jaar evenveel "geluk" hebt als dit jaar. Het tweede en derde jaar is volgens mijn statastiek de meest kwetsbare tijd voor een default.
Ik ben het met je eens hoor, maar ik ben pas 12 maanden bezig. :)

Plus dat crowdfunding maar ongeveer 15% van mijn portfolio is voor wat betreft investeren, dus alles is relatief :)
  woensdag 30 december 2015 @ 14:25:10 #246
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158671103
De RS8 auto staat al op de site. Wel een mooie bak, maar ik doe niet mee.
Als ik inversteer in zo'n auto dan is het omdat ie bij mij op de oprit staat.
Niet bij een ander!

Een opmerking van een van de auto's op een reviewsite vind ik wel apart:
quote:
Suggesties
Vermelden dat het om een auto met Duits kenteken gaat. Was bij mij onbekend en had liever een auto met Nederlands kenteken gehad.
Tot nooit .......
  woensdag 30 december 2015 @ 14:26:18 #247
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158671151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:24 schreef JortK het volgende:
Plus dat crowdfunding maar ongeveer 15% van mijn portfolio is voor wat betreft investeren, dus alles is relatief :)
Dat wilde ik eigenlijk ook nog zeggen als je naast tien c- projectjes nog 90% van je vermogen in staatsobligaties hebt zitten is er nog niets aan de hand natuurlijk.
Tot nooit .......
pi_158671259
Ik heb wat zoek werk gedaan op 1 van mijn GVE projecten...

Bij het bedrijf zoeken op de kamer van koophandel staat nu bij status "Uitgeschreven uit het Handelsregister".
Na wat verder zoeken kwam ik er achterdat de maatschap nu verandert is in een CV, die wel ingeschreven is.

Nu vraag ik mij af of GVE het contract opnieuw moet opstellen aangezien nu het "oude" bedrijf (maatschap) staat in het contract en nog niet de CV.

Iemand enig idee?
pi_158671407
Ik ben een beetje in dubio. Aan de ene kant krijg ik een positief gevoel bij de ondernemer en hoe hij zijn bedrijf heeft opgezet. Nog wel een jong bedrijf (2013 opgericht), maar hij heeft het tij mee dat mensen weer meer gaan trouwen en meer te besteden hebben.
Aan de andere kant heb ik mijn vraagtekens bij de haalbaarheid van het financiële verhaal. Negatieve aspecten van de cijfers worden positief gebracht.

Ps. Blijkbaar is de rente wat omhoog gezet naar 7.5% want dat is het percentage waarvoor je meedoet. (beter omhoog dan omlaag :)
pi_158671860
@ PvN1: welk project? (in spoiler aub)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')