quote:Geschiedenis
V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.
Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.
Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.
Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.
V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).
Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.
De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).
Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:19 januari
Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.
De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.
Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.
Huurcontracten
Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.
"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.
V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.
Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.
Buiten proportie
Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."
Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.
http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:27 januari
Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.
Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".
Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.
Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.
Loonstrookjes
De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.
Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.
Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.
V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:30 januari
Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.
De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.
"Enige oplossing"
IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.
In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."
V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.
"Buitenproportionele vraag"
Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."
Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.
http://nos.nl/artikel/2016351
quote:Facts & Figures
V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.
1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog
Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250
http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
Ruilen is principe een gunst van de winkelier, tenzij koop op afstandquote:Op woensdag 23 december 2015 11:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat erg dat zelfs ruilen in de winkels niet meer mag, als ik de berichten moet geloven.
Ik denk omdat ze het zelf nog niet weten.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:33 schreef Maraca het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze geen duidelijkheid geven over de webshop bestellingen. Overal geven ze aan wat wel en niet meer mogelijk is, behalve de webshop (los van dat hij nu is gesloten). Pleur gewoon op de website "nanana pech gehad" of "je krijgt het". Klaar
Gemeente ziet parkeergeld als melkkoe, daarnaast zorgen meer auto's voor meer parkeerdruk.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
De parkeertarieven moeten zeker omlaag. De parkeerkosten zijn vaak hoger dan de bezorgkosten bij een online bestelling. Waarom zou ik dan nog naar de stad gaan? De pandeigenaren doen er ook goed aan als ze de huurprijzen verlagen. Doen ze dit niet, dan kunnen ze binnenkort geen huurder meer vinden.
Maar ik snap de logica niet, daar hoef je als winkel niks aan te verliezen als het om een andere maat gaat.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ruilen is principe een gunst van de winkelier, tenzij koop op afstand
Mijn retouren zijn nog niet helemaal verwerkt, betaald via extern Klarna, ondertussen wel een herinnering van hen gehad. Van de week al naar V&D gebeld en die zouden een mail sturen naar Klarna. Ik heb bewijzen van retour Kiala doorgegeven. Vanmiddag nog maar een keer naar Klarna bellen of de mail van V&D is aangekomen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:33 schreef Maraca het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze geen duidelijkheid geven over de webshop bestellingen. Overal geven ze aan wat wel en niet meer mogelijk is, behalve de webshop (los van dat hij nu is gesloten). Pleur gewoon op de website "nanana pech gehad" of "je krijgt het". Klaar
Het is wel tekenend voor de sitatie....quote:Op woensdag 23 december 2015 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik snap de logica niet, daar hoef je als winkel niks aan te verliezen als het om een andere maat gaat.
Heb je het verzendbewijs nog? Dat zou wellicht ook nog kunnen helpenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mijn retouren zijn nog niet helemaal verwerkt, betaald via extern Klarna, ondertussen wel een herinnering van hen gehad. Van de week al naar V&D gebeld en die zouden een mail sturen naar Klarna. Ik heb bewijzen van retour Kiala doorgegeven. Vanmiddag nog maar een keer naar Klarna bellen of de mail van V&D is aangekomen.
Ik ben benieuwd. Ik ben bang dat ik alsnog voor de retouren moet betalen.
Nou nou, voor de medewerkers is het ontzettend zuur.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
Echt vanmorgen de cadeaubon uit het kerstpakket ontvangen en ik mag hem niet meer inwisselen. Geef ze dan ook niet meer uit stelletje oplichters. Hopelijk gaan ze snel failliet en staan alle medewerkers op straat. Klote bedrijf.
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG zaten er V&D cadeaubonnen in kerstpakketten?
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG zaten er V&D cadeaubonnen in kerstpakketten?
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
Echt vanmorgen de cadeaubon uit het kerstpakket ontvangen en ik mag hem niet meer inwisselen. Geef ze dan ook niet meer uit stelletje oplichters. Hopelijk gaan ze snel failliet en staan alle medewerkers op straat. Klote bedrijf.
In van die kerstpakketten die je zelf mocht kiezen. Vanmorgen in de bus gekregen en vandaag al niet meer te gebruiken.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG zaten er V&D cadeaubonnen in kerstpakketten?
Niet alleen voor je retouren denk ik, reken daar je telefoonkosten nog eens bij op.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mijn retouren zijn nog niet helemaal verwerkt, betaald via extern Klarna, ondertussen wel een herinnering van hen gehad. Van de week al naar V&D gebeld en die zouden een mail sturen naar Klarna. Ik heb bewijzen van retour Kiala doorgegeven. Vanmiddag nog maar een keer naar Klarna bellen of de mail van V&D is aangekomen.
Ik ben benieuwd. Ik ben bang dat ik alsnog voor de retouren moet betalen.
Uhm jaquote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Nee ruilen mag altijd, maar je krijgt of je geld terug of een tegoedbon, dat mag de verkoper zelf bepalen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ruilen is principe een gunst van de winkelier, tenzij koop op afstand
RvB zal hier wakker van liggenquote:Bedankt V&D! Mijn dochter heeft een V&D cadeaukaart gekregen. Meisje helemaal blij, want nu kon ze de nieuwe K3-CD kopen. FOUT!! Want jullie hebben het geld al geïncasseerd, maar leveren niks meer. Geen K3-CD dus. Leggen jullie dat uit aan mijn 5-jarige? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartstikke vervelend voor het personeel dat hier ook niet om gevraagd heeft (zeker zo vlak voor de kerst). Maar ik vind het schandalig dat nu de klanten de dupe worden.
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerkerquote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Zal wel flink wat gezeik opleveren natuurlijk maar volgens mij sta je uiteindelijk gewoon in je recht.quote:
Alsof die medewerkers er wat aan kunnen doen dat de hoge heren bepalen dat de cadeaubonnen niet meer ingewisseld mogen worden. Wel een vreemde zaak dat ze de cadeaubonnen nog uitgaven natuurlijk. Hadden ze nooit moeten doen. Gewoon diefstal, eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
Echt vanmorgen de cadeaubon uit het kerstpakket ontvangen en ik mag hem niet meer inwisselen. Geef ze dan ook niet meer uit stelletje oplichters. Hopelijk gaan ze snel failliet en staan alle medewerkers op straat. Klote bedrijf.
Overmacht dus.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerker
Met die 80ct per gesprek tikt het aan met al die boze mensenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet alleen voor je retouren denk ik, reken daar je telefoonkosten nog eens bij op.
Daarvoor eerst vragen voordat men een aankoop doet, soms hangt het zelfs in de winkel op hoe dat het afgehandeld word.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee ruilen mag altijd, maar je krijgt of je geld terug of een tegoedbon, dat mag de verkoper zelf bepalen.
Dacht ik
M'n moeder had een tijdje geleden bij een winkeltje hier in de stad wat geruild omdat het niet paste (ze hadden geen pashokjes ), kreeg ze een tegoedbon. Nou, vooruit, als ze weer een keertje wat nodig had.
Week later is die winkel weg.
Ze zijn toch nog niet failliet? Raar verhaal.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerker
Wat is er Nederlands aan de handel?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Action is bij uitstek een Nederlandse winkel, met Nederlandse handel, restpartijen, hoofdkantoor en distributiecentra.
Moet je eens keer het item over cadeaubonnen bij Kassa zien. Het geld van niet ingeleverde bonnen gaat naar de bedrijven die bonnen aanbieden.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Ik snap ook niet dat bedrijven dat nog hebben gedaan zo'n cadeaubon iedereen heeft dit toch wel zien aankomen?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In van die kerstpakketten die je zelf mocht kiezen. Vanmorgen in de bus gekregen en vandaag al niet meer te gebruiken.
Misschien hebben die ouders niet zoveel geld Denken ook eens dat hun dochter iets extra's krijgt met kerst.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
RvB zal hier wakker van liggen
Koop dan als ouder gewoond de CD ergens anders denk ik dan en val je 5-jarige hier niet mee lastig, maar goed.
Ja die heb ik gezien volgens mij. Dikke business die cadeaukaarten.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Moet je eens keer het item over cadeaubonnen bij Kassa zien. Het geld van niet ingeleverde bonnen gaat naar de bedrijven die bonnen aanbieden.
Die of deze kan veel beweren als ze zeggen dat het buiten sneeuwt geloof je dat dan klakkeloos.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerker
Geen geld hebben voor 1 CD? Nou ja, zullen vast zulke gezinnen zijn.. helaasquote:Op woensdag 23 december 2015 11:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien hebben die ouders niet zoveel geld Denken ook eens dat hun dochter iets extra's krijgt met kerst.
Zal er misschien mee te maken hebben dat ze weer tegenboekingen moeten doen in de administratie wat weer niet goed staat in de cijfers?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik snap de logica niet, daar hoef je als winkel niks aan te verliezen als het om een andere maat gaat.
Nee maar wat moet je dan? De medewerker achter de balie uitkaffen?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die of deze kan veel beweren als ze zeggen dat het buiten sneeuwt geloof je dat dan klakkeloos.
Ik koop op internet eigenlijk ook met cc of achteraf met acceptgiro, ben één keer bijna de mist ingegaan met iets heel duursquote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daarvoor eerst vragen voordat men een aankoop doet, soms hangt het zelfs in de winkel op hoe dat het afgehandeld word.
Restpartijen opkopen lukt je in Nederlands iets makkelijker, met de Rotterdamse haven en de Amsterdamse luchthaven, dan in pakweg Zwitserland of Slovenie. Verplaatsing van de verkoop is ook verkoop, zeker als het de kosten en risico's kan mitigeren voor andere partijen. Daarnaast zijn er nu ook Actions in Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Luxemburg en Frankrijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is er Nederlands aan de handel?
Wat betreft restpartijen, als een andere winkel in Nederland de rommel niet aan de man weet te brengen, en de Action lukt dat wel, dan is er alleen maar verplaatsing van de verkoop.
De rest geldt net zo goed voor andere winkels. Dat iets arbeidsplaatsen oplevert betekent niet dat het per definitie een beter alternatief is dan duurdere concurrentie met kwalitatief hoogwaardigere producten. Zeker niet waar het de West-Europese economie betreft.
Nog zoiets.quote:
Bij een andere maat blijft dat gewoon in kas hoor, maar de boekhouding zal wel niet meer kloppen dan, of het is ze misschien te veel werk?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zal er misschien mee te maken hebben dat ze weer tegenboekingen moeten doen in de administratie wat weer niet goed staat in de cijfers?
Wellicht dat ze 1 lijn trekken voor ruilen en retour brengen.
De curator is de mensen die bellen dankbaarquote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Met die 80ct per gesprek tikt het aan met al die boze mensen
Je zou het faillissementsfraude kunnen noemen als 'gewone' schuldeisers (c.q. de consument) hun geld eerder krijgen dan preferente schuldeisers.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog zoiets.
Je mag geen goederen retourneren.
De V&D is toch gewoon wettelijk verplicht mijn goederen terug te nemen binnen een bepaalde tijd?
Als ze geen geld meer hebben moeten ze de zaak gewoon sluiten.
Ben ik op tijd bij geweest om mijn airmiles in te leverenquote:
Terugnemen is dan ook geen probleem.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog zoiets.
Je mag geen goederen retourneren.
De V&D is toch gewoon wettelijk verplicht mijn goederen terug te nemen binnen een bepaalde tijd?
Als ze geen geld meer hebben moeten ze de zaak gewoon sluiten.
Ja hoe dat wettelijk allemaal zit weet ik niet maar failliet is failliet, ik weet niet of je dan je centjes nog kan krijgen, ik ben bang van niet eigenlijk...quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog zoiets.
Je mag geen goederen retourneren.
De V&D is toch gewoon wettelijk verplicht mijn goederen terug te nemen binnen een bepaalde tijd?
Als ze geen geld meer hebben moeten ze de zaak gewoon sluiten.
Die zal wel balen dat het 'per minuut' deel is afgeschaft.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef Coritchando het volgende:
[..]
De curator is de mensen die bellen dankbaar
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Terugnemen is dan ook geen probleem.
Je krijgt er alleen niks meer voor terug
Heb je al gebeld dan?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die zal wel balen dat het 'per minuut' deel is afgeschaft.
Ze zijn toch nog niet officieel failliet? Wel zo goed als Maar volgens mij is die uitspraak nog niet gedaanquote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja hoe dat wettelijk allemaal zit weet ik niet maar failliet is failliet, ik weet niet of je dan je centjes nog kan krijgen, ik ben bang van niet eigenlijk...
Vette pech dat wél
De gewone consument heeft neem ik aan gewoon zijn rechten. Het is niet dat de consument geld heeft geleend aan de V&D.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je zou het faillissementsfraude kunnen noemen als 'gewone' schuldeisers (c.q. de consument) hun geld eerder krijgen dan preferente schuldeisers.
Ik heb vanmorgen gebeld ja. Aan mij zal het niet liggen dat ze failliet gaanquote:Op woensdag 23 december 2015 11:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je al gebeld dan?
Misschien loopt er wel eerst een bandje?
Bij een andere maat blijft het idd in kas, maar is er wel een tegenboeking (en een nieuwe verkoop), Ik kan me voorstellen dat ze die tegenboekingen nu niet willen hebben. Retouren zullen ze niet doen omdat er uitstel van betaling is. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeggen, geen retouren, dan ook niet ruilen. Gewoon 1 lijn trekken.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij een andere maat blijft dat gewoon in kas hoor, maar de boekhouding zal wel niet meer kloppen dan, of het is ze misschien te veel werk?
Of online meerdere maten hebben besteldquote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij een andere maat blijft het idd in kas, maar is er wel een tegenboeking (en een nieuwe verkoop), Ik kan me voorstellen dat ze die tegenboekingen nu niet willen hebben. Retouren zullen ze niet doen omdat er uitstel van betaling is. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeggen, geen retouren, dan ook niet ruilen. Gewoon 1 lijn trekken.
Maar goed, lullig voor de mensen die gister iets gekocht hebben wat nu toch niet blijkt te passen.
Ze zijn in surseance, dan gelden andere rechten.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
De gewone consument heeft neem ik aan gewoon zijn rechten. Het is niet dat de consument geld heeft geleend aan de V&D.
Als de toko helemaal failliet gaat, dan staan ze op marktplaats die spullenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of online meerdere maten hebben besteld
God dit moet Esprit echt niet flikkenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of online meerdere maten hebben besteld
Is toch enkel ingeperkt naar werkelijke gesprekstijd? Dat je voor het wachten niet meer hoeft te betalen? In dat geval moeten de medewerkers lang lullen. En anders veel de hoorn erop flikkerenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die zal wel balen dat het 'per minuut' deel is afgeschaft.
Volgens Facebook doen ze dat laatste alquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Is toch enkel ingeperkt naar werkelijke gesprekstijd? Dat je voor het wachten niet meer hoeft te betalen? In dat geval moeten de medewerkers lang lullen. En anders veel de hoorn erop flikkeren
Had de site nog openstaan Dit staat er:quote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Is toch enkel ingeperkt naar werkelijke gesprekstijd? Dat je voor het wachten niet meer hoeft te betalen? In dat geval moeten de medewerkers lang lullen. En anders veel de hoorn erop flikkeren
quote:0900-2358363
(80 cent per gesprek)
Natuurlijk is verplaatsing van de verkoop ook verkoop. Maar als het product wordt verscheept vanuit Azië naar West-Europa, wie profiteert er dan van de verkoop behalve het relatief kleine personeelsbestand van de Action zelf en de betrokken logistiek van (lucht)haven naar DC/winkel?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Restpartijen opkopen lukt je in Nederlands iets makkelijker, met de Rotterdamse haven en de Amsterdamse luchthaven, dan in pakweg Zwitserland of Slovenie. Verplaatsing van de verkoop is ook verkoop, zeker als het de kosten en risico's kan mitigeren voor andere partijen. Daarnaast zijn er nu ook Actions in Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Luxemburg en Frankrijk.
Dat bandje en wachttijd mag niet meer afgerekend worden, dus dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je al gebeld dan?
Misschien loopt er wel eerst een bandje?
Als de prijs ernaar is kan ik me wel iets erbij voorstellen, als die echter gelijk staat met andere winkels?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij een andere maat blijft het idd in kas, maar is er wel een tegenboeking (en een nieuwe verkoop), Ik kan me voorstellen dat ze die tegenboekingen nu niet willen hebben. Retouren zullen ze niet doen omdat er uitstel van betaling is. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeggen, geen retouren, dan ook niet ruilen. Gewoon 1 lijn trekken.
Maar goed, lullig voor de mensen die gister iets gekocht hebben wat nu toch niet blijkt te passen.
Ja, de facebook is bijzonder vermakelijkquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens Facebook doen ze dat laatste al
Onzin. Die cadeaubon is niets meer dan een vordering op de winkel, dus je mag achter aansluiten bij de andere schuldeisers. Ze hebben uitstel van betaling gekregen, dus ze kunnen niet aan schulden voldoen. Ook niet aan cadeaubonnen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Oh god.. de bedragen waarvoor ik daar bestellingen heb geplaatst door verschillende maten te bestellen Denk dat ik dat voorlopig ook maar even laatquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
God dit moet Esprit echt niet flikken
Joh Dat was al bekendquote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Hoor net op het nieuws dat je GEEN bonnen meer kunt inleveren.
Ik vergeleek Action ook niet met lokale ambacht, maar met de rest van het retaillandschap. Er is weinig waardering voor "made in Holland", Action versterkt noch verzwakt dit sentiment.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk is verplaatsing van de verkoop ook verkoop. Maar als het product wordt verscheept vanuit Azië naar West-Europa, wie profiteert er dan van de verkoop behalve het relatief kleine personeelsbestand van de Action zelf en de betrokken logistiek van (lucht)haven naar DC/winkel?
Een product van hoge kwaliteit dat in elk geval lokaal (dus ergens in Europa) geproduceerd is levert altijd meer voor de economie op dan een goedkopere variant uit een lagelonenland.
Het is veel winstgevender om "troep" (met alle respect, natuurlijk) te verkopen omdat mensen dan terug komen in je winkel om het opnieuw te kopen als het niet meer werkt. Van liefde voor het eindproduct is geen sprake geweest, van vakmanschap evenmin.
Nou snap ik ook echt wel dat dit niet voor elk product op kan gaan. Sommige dingen zijn nu eenmaal wegwerpartikelen. Voor de rest echter zie ik niet zo goed hoe de Action onze economie meer zou helpen dan een lokaal alternatief.
Snap ook niet waarom je uit zou vallen tegen die mensen. Alsof zij er iets aan kunnen doen. Heb de dame die ik aan de telefoon had juist succes gewenstquote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef CherryLips het volgende:
Hoor ook dat de klantenservice wordt beveiligd tegen boze klanten.
Nee, ze hebben iets gekocht van een (failliete) tent. Ik denk dat V&D een run wil voorkomen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
De gewone consument heeft neem ik aan gewoon zijn rechten. Het is niet dat de consument geld heeft geleend aan de V&D.
Als werkelijk made in Holland zou ik mischien nog overstag gaan?quote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vergeleek Action ook niet met lokale ambacht, maar met de rest van het retaillandschap. Er is weinig waardering voor "made in Holland", Action versterkt noch verzwakt dit sentiment.
Dus een boekenbon of een VVV-bon.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef Maraca het volgende:
Denk dat de wijze les is: geen cadeaukaarten kopen en als je een kaart koopt: alleen eentje die geldig is bij meerdere winkels
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vergeleek Action ook niet met lokale ambacht, maar met de rest van het retaillandschap. Er is weinig waardering voor "made in Holland", Action versterkt noch verzwakt dit sentiment.
VVV-bonnenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef Maraca het volgende:
Denk dat de wijze les is: geen cadeaukaarten kopen en als je een kaart koopt: alleen eentje die geldig is bij meerdere winkels
Nope, je kunt niets retourneren.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Kun je wel nog gewoon artikelen ruilen voor geld?
je kan nu niks meer ruilen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Kun je wel nog gewoon artikelen ruilen voor geld?
quote:Op woensdag 23 december 2015 12:05 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dus een boekenbon of een VVV-bon
Hebben ze daar geld voor dan? Ik zou me als beveiligingsbedrijf niet door ze in laten huren.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef CherryLips het volgende:
Hoor ook dat de klantenservice wordt beveiligd tegen boze klanten.
Triest is dat, die mensen horen 2 dagen voor kerst dat ze vrijwel zeker hun baan kwijt zijn, en ondertussen mogen ze op hun werk ook nog een stel randdebielen te woord staan die niet snappen dat ze hun Paul Frank ondergoed niet meer kunnen ruilen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef CherryLips het volgende:
Hoor ook dat de klantenservice wordt beveiligd tegen boze klanten.
Vrees dat het nu wel voor het echie isquote:
Ondergoed kan men toch nergens ruilen toch?quote:Op woensdag 23 december 2015 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Triest is dat, die mensen horen 2 dagen voor kerst dat ze vrijwel zeker hun baan kwijt zijn, en ondertussen mogen ze op hun werk ook nog een stel randdebielen te woord staan die niet snappen dat ze hun Paul Frank ondergoed niet meer kunnen ruilen.
Om een paar cadeaubonnen die ze hebben gekregen met hun kerstpakket.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Triest is dat, die mensen horen 2 dagen voor kerst dat ze vrijwel zeker hun baan kwijt zijn, en ondertussen mogen ze op hun werk ook nog een stel randdebielen te woord staan die niet snappen dat ze hun Paul Frank ondergoed niet meer kunnen ruilen.
Wel als zij het artikel leveren en jij het geld levert....quote:Op woensdag 23 december 2015 12:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Kun je wel nog gewoon artikelen ruilen voor geld?
Dan moet je de curator een brief sturen en sommeren hem terug te sturen krijg je die ellendequote:Op woensdag 23 december 2015 12:09 schreef CherryLips het volgende:
Op FB staat iemand die een horloge ter reparatie heeft opgestuurd, ben benieuwd wat ze daar dan mee gaan doen
Als er V&D cadeaupapier omheen zit dan weten ze al dat ze het gegeven paard niet in de bek moeten kijken.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Ohnoes
Ik heb kerstcadeautjes gekocht bij de v&d
Ik hoop dat ze er tevreden mee zijn
quote:Op woensdag 23 december 2015 12:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Ohnoes
Ik heb kerstcadeautjes gekocht bij de v&d
Ik hoop dat ze er tevreden mee zijn
Dat is en blijft zijn eigendom. Kan V&D verder niets mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:09 schreef CherryLips het volgende:
Op FB staat iemand die een horloge ter reparatie heeft opgestuurd, ben benieuwd wat ze daar dan mee gaan doen
Het is wettelijk niet hun bezit op het moment dat het gerepareerd wordt toch...quote:Op woensdag 23 december 2015 12:09 schreef CherryLips het volgende:
Op FB staat iemand die een horloge ter reparatie heeft opgestuurd, ben benieuwd wat ze daar dan mee gaan doen
Die tekst vond ik al apart voordat er gezeik was.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:15 schreef KingRadler het volgende:
hier de achterkant van de kadokaart, echt toepasselijk nu voor de mensen die het bij hun kerstpakket hebben gekregen.
[ afbeelding ]
Ja beetje vreemd, zo'n V&D cadeaukaart is eigenlijk gewoon speciaal V&D geld, maar ze willen hun eigen geld dus kennelijk niet meer (want dat hebben ze al binnen), ze willen alleen nog maar echt geld.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat de winkels los blijven en je nog gewoon aankopen kunt doen maar geen cadeaubonnen meer in kunt leveren. Dit klinkt mij als stelen in de oren. Ga dan helemaal dicht.
OMG, die is echt? Ik dacht dat dat photoshophumor wasquote:Op woensdag 23 december 2015 12:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die tekst vond ik al apart voordat er gezeik was.
Ik ookquote:Op woensdag 23 december 2015 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG, die is echt? Ik dacht dat dat photoshophumor was
Domme muts, tenzij je ze om zes uur vanmorgen besteld heb.quote:Zeg v&d krijg ik mijn vanmorgen bestelde en betaalde bestelling nog geleverd of kan ik naar mijn geld en spullen fluiten?
Oh wauw, wat slecht gekozen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:15 schreef KingRadler het volgende:
hier de achterkant van de kadokaart, echt toepasselijk nu voor de mensen die het bij hun kerstpakket hebben gekregen.
[ afbeelding ]
Mag het hopen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef KingRadler het volgende:
las net op Twitter dat VenD kado kaarten uit de systemen zijn gehaald.
ze kunnen ook niet meer verkocht worden via andere zoals AH/Primera etc
Zou wat zijn als je ze nog wel kon kopenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef KingRadler het volgende:
las net op Twitter dat VenD kado kaarten uit de systemen zijn gehaald.
ze kunnen ook niet meer verkocht worden via andere zoals AH/Primera etc
Ik heb gisteravond al in dit topic gepost.... naar aanleiding van het bericht dat ze uitstel van betaling aangevraagd zouden hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Domme muts, tenzij je ze om zes uur vanmorgen besteld heb.
Jep. Via Klara kon je ook betalen. Geen idee hoe het dan zit.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:23 schreef Fer het volgende:
Werkten ze ook met afterpay? Dus je bestelt met afterpay, krijgt je bestelling nooit geleverd, maar wel de deurwaarders achter je aan.
December is een populaire maand om dit soort dingen te doen. Ontslagrondes worden ook vaak in december aangekondigd, eerder deze maand Rabobank nog. Ik weet niet precies waarom, maar de oorzaak is vast juridisch.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:24 schreef KingRadler het volgende:
waarom moet dit nu net voor kerst gebeuren doe het dan eerder
Er is niet geleverd, dus ook niet betalingplichtig lijkt mij.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jep. Via Klara kon je ook betalen. Geen idee hoe het dan zit.
Ik zet de wekkerradio 's ochtends een paar minuten voor het nieuws begintquote:Op woensdag 23 december 2015 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond al in dit topic gepost.... naar aanleiding van het bericht dat ze uitstel van betaling aangevraagd zouden hebben.
Maar goed, dat je niet eerst het nieuws gaat checken voor je een bestelling doet bij een winkel waar je vaker bestelt kan ik me ook wel weer voorstellen.
Lijkt mij in principe ook Bij Paypal ligt de bewijslast bij V&D, maar weet niet of dat bij Klara zo is.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Er is niet geleverd, dus ook niet betalingplichtig lijkt mij.
Maar die bieden ook een duidelijk product waar mensen behoefte aan hebben. V&D en discotheken niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het grappige is dat bioscopen en koffie- of broodzaakjes het juist beter doen dan ooit.
De ene commodity is de andere dus niet.
Was op de radio bij het nieuws.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:31 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)liging_bij_VD__.html
Extra beveiliging bij V&D
UTRECHT -
De klantenservice van V&D-filialen krijgt extra beveiliging om te voorkomen dat het personeel lastig wordt gevallen door boze klanten.
Foto: ANP
Dat meldt Martijn den Heijer van de vakbond CNV aan RTL Nieuws. De beveiliging geldt in ieder geval voor de grotere filialen, zoals die in Utrecht.
Klanten van V&D kunnen geen artikelen meer ruilen of terugbrengen. Ook kunnen cadeaubonnen of Airmiles niet meer worden ingeruild. "Dat zou voor gefrustreerde en boze klanten kunnen zorgen. Vandaar deze maatregel," aldus Den Heijer
Het warenhuisconcern vroeg en kreeg woensdag uitstel van betaling van de rechtbank in Amsterdam. De vestigingen van V&D blijven voorlopig wel open en ook in La Place kunnen klanten terecht. De webshop is sinds woensdag niet meer bereikbaar.
Bron:Telegraaf
Wie had dit nieuws hier al gebracht?
Vanwege al die kerstpakketten met cadeaukaarten?quote:Op woensdag 23 december 2015 12:24 schreef KingRadler het volgende:
waarom moet dit nu net voor kerst gebeuren doe het dan eerder
Bewaren en door je achterkleinkinderen laten doneren aan een museumquote:Op woensdag 23 december 2015 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb godverdomme ook nog een kaart liggen met 25 eu erop, die is na een eventuele doorstart vast ook niks meer waard
Daar verwachten de investeerders uiteindelijk ook rendement. Het is raar. De ene groep investeerders probeert door er veel geld tegenaan te gooien de andere groep investeerders uit de markt te drukken. Personeel en toeleveranciers zijn de klos. Waar komt al dat geld vandaan waar zo mee gegokt wordt?quote:Op woensdag 23 december 2015 12:34 schreef KingRadler het volgende:
je kan beter een kaart van Zalando hebben die maken schulden en blijven gewoon in leven.
Zoals ik het lees hebben de meeste mensen deze week (en dan voornamelijk gisteren) de bonnen ontvangen vanuit hun kerstpakket oid. Ook iemand die gisteren voor 160 euro aan bonnen heeft gekregen. Dan zou ik wel even huilenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:37 schreef byah het volgende:
sowieso boos worden als je nog ergens een cadeaukaart hebt liggen in een la, die daar waarschijnlijk ook al een tijdje ligt
Die buitenlandse action vestigingen zijn er toch pas gekomen nadat het door een investeringsmaatschappij overgenomen was voor 500 miljoen euro betaald aan de 3 oprichters, 2 broers en een financiele man.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef GSbrder het volgende:
. Daarnaast zijn er nu ook Actions in Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Luxemburg en Frankrijk.
https://www.consuwijzer.n(...)ilen-of-terugbrengenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee ruilen mag altijd, maar je krijgt of je geld terug of een tegoedbon, dat mag de verkoper zelf bepalen.
Dacht ik
Of neem de moeite een echt cadeautje te bedenken.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef Maraca het volgende:
Denk dat de wijze les is: geen cadeaukaarten kopen en als je een kaart koopt: alleen eentje die geldig is bij meerdere winkels
Daarbij trouwens opvallend dat er geen oudejaarsloten meer kunnen worden aangeschaft.... kunnen ze de loten niet valideren als ze niet meer aan de staatsloterij kunnen betalen?quote:
Ohja, oudejaarslot. Straks even halenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij trouwens opvallend dat er geen oudejaarsloten meer kunnen worden aangeschaft.... kunnen ze de loten niet valideren als ze niet meer aan de staatsloterij kunnen betalen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit eigenlijk.
Of dat Of geef cash, nog beterquote:Op woensdag 23 december 2015 12:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of neem de moeite een echt cadeautje te bedenken.
Dus private equity sprinkhanen zijn niet altijd slecht ?quote:Op woensdag 23 december 2015 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die buitenlandse action vestigingen zijn er toch pas gekomen nadat het door een investeringsmaatschappij overgenomen was voor 500 miljoen euro betaald aan de 3 oprichters, 2 broers en een financiele man.
Bron: www.vd.nlquote:Aanbetaling formulier
Geachte klant,
U heeft een aanbetaling gedaan op een of meerdere artikelen. Door de uitstel van betaling is uitlevering niet mogelijk. Wij vragen u om via onderstaande link het aanbetaling formulier in te vullen. Wij zullen zo spoedig mogelijk met u contact opnemen aangaande vervolgstappen.
Reparatieformulier
Geachte klant, u heeft een artikel ter reparatie bij ons warenhuis aangeboden en nog niet retour ontvangen. Door de uitstel van betaling kunnen op dit moment niet alle zaken afgewikkeld worden.
Wij vragen u om via onderstaande link het reparatieformulier in te vullen. Wij zullen zo spoedig mogelijk met u contact opnemen aangaande vervolgstappen.
Retourformulier
Geachte klant,
U bent in het bezit van een/meerdere artikel(en) die u bij ons warenhuis gekocht heeft en wilt retourneren. Door de uitstel van betaling is retourneren op dit moment niet mogelijk (niet in de winkel en niet per post). Wij vragen u om via onderstaande link het retourformulier in te vullen zodat wij uw wens tot retourneren kunnen registreren. Wij zullen zo spoedig mogelijk met u contact opnemen aangaande vervolgstappen.
Van oa. het VD pensioenfondsquote:Op woensdag 23 december 2015 12:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
...Waar komt al dat geld vandaan waar zo mee gegokt wordt?
Valideren weet ik niet, maar ze kunnen niet meer aan hun schulden voldoen. In feite zijn zij tussenpersoon en kunnen zij het geld (wat zij innen voor de staatsloterij) niet overmaken. Ze hebben immers geen geld. Dus eigenlijk is het wel logisch dat ze geen staatsloten meer verkopen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij trouwens opvallend dat er geen oudejaarsloten meer kunnen worden aangeschaft.... kunnen ze de loten niet valideren als ze niet meer aan de staatsloterij kunnen betalen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit eigenlijk.
Als je hem weet te verkopen ben je een baasquote:Op woensdag 23 december 2015 12:44 schreef KingRadler het volgende:
op Markplaats stikt het van de kadokaarten ook van VenD.
misschien kan je hem daar nog verkopen.
Och, ook dat nog een keer natuurlijk.... als het even wil heeft het personeel straks helemaal niks meerquote:
oom van me heeft 42 jaar voor de V&D gewerkt, vorig jaar met pensioen gegaan... ben benieuwd wat het voor hem betekend.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Och, ook dat nog een keer natuurlijk.... als het even wil heeft het personeel straks helemaal niks meer
Geef dan aan het goede doelquote:Op woensdag 23 december 2015 12:44 schreef KingRadler het volgende:
op Markplaats stikt het van de kadokaarten ook van VenD.
misschien kan je hem daar nog verkopen.
Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de juist in de kleine plaatsjes moeten gaan zitten, dan hebben ze daar ook eens wat.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:47 schreef DrMarten het volgende:
Die oudejaarsloten vind ik trouwens ook zo'n voorbeeld van iets wat ze dan weer aanbieden waarvan ik me afvraag waarom. Gewone staatsloten kun je er niet krijgen, andere loten ook niet, alleen oudejaarsloten. Alleen om wanhopig er een paar centen uit te trekken.
Dat doen ze met alles. Ze hebben van alles een beetje maar niet genoeg. Servies in zeer beperkte keuze, dan ga ik wel naar de Blokker, schoenen zeer beperkte keuze, ik ga wel naar een schoenwinkel, waterkokers, koffiezetapparaten etc. zeer beperkt, daarvoor ga ik wel naar de Blokker of de Mediamarkt. Kleding van kledingzaken die binnen een straal van 100 meter gewoon hun eigen vestigingen hebben....
Als de Staatsloterij het geld voor de verkochte loten niet ontvangt weet ik niet of die loten geldig zijn....quote:Op woensdag 23 december 2015 12:44 schreef Maraca het volgende:
[..]
Valideren weet ik niet, maar ze kunnen niet meer aan hun schulden voldoen. In feite zijn zij tussenpersoon en kunnen zij het geld (wat zij innen voor de staatsloterij) niet overmaken. Ze hebben immers geen geld. Dus eigenlijk is het wel logisch dat ze geen staatsloten meer verkopen.
Ja maar, hoe kan dat als ze verlopen zijnquote:Op woensdag 23 december 2015 12:49 schreef F1gamer het volgende:
In het programma van Kassa wisselde ze verlopen cadeaubonnen in en ging het geld naar de Linda foundation en die gaf weer verschillende cadeaubonnen aan minima
Zover ik weet zaten de actions altijd al in huurpanden en is niet steeds verder ontmanteld om korte termijn winsten te boeken. Typisch wel dat er een oud CEO van maxeda aan het roer staat.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus private equity sprinkhanen zijn niet altijd slecht ?
Nee ik ook niet....quote:Op woensdag 23 december 2015 12:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat kon
Waarschijnlijk was dit het makkelijkste om een vragenformulier op de site te plaatsen en de webshop af te sluiten. Maar het ziet er niet goed uit, inderdaad.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:50 schreef byah het volgende:
ze hebben de vd.nl site al doorgelinkt naar https://sites.google.com/a/vend.nl/v-d/home
Ik vermoed dat er geen doorstart meer komt als je het grootste portaal al dichtgooid.
Wellicht dat er een ander soort warenhuis in de grote steden als Rotterdam, Den Haag, etc. De rest zal opgedoekt worden.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:50 schreef byah het volgende:
ze hebben de vd.nl site al doorgelinkt naar https://sites.google.com/a/vend.nl/v-d/home
Ik vermoed dat er geen doorstart meer komt als je het grootste portaal al dichtgooid.
In ieder geval een flink aantal winkels sluiten en wat exclusiever worden. Nu de Bijenkorf hier weg is, is daar wel iets van een gat gevallen. Waarom een VenD in Enschede en Hengelo. Sluit een van beiden en maak er een goede winkel van voor de hele regio, met wat exclusievere merken en een goed aanbod, dus niet 3 truien terwijl in een winkel verderop de hele collectie ligt.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de juist in de kleine plaatsjes moeten gaan zitten, dan hebben ze daar ook eens wat.
Dat dus, ik zie bij V&D echt nog heel veel mensen werken die er 35 jaar geleden ook al werkten, echt heel triest als die na al die jaren straks ook nog met een leeggeroofde pensioenpot zittenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:47 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
oom van me heeft 42 jaar voor de V&D gewerkt, vorig jaar met pensioen gegaan... ben benieuwd wat het voor hem betekend.
De loten worden gegenereerd op het moment dat een V&D medewerker op een knopje drukt. Dat is al de validatie als ik het proces goed heb begrepen. Vervolgens krijg je dan een rekening courant positie. Maar het lijkt me niet dat de staatsloterij loten ongeldig zou verklaren. Dat zou mijn inziens ook onredelijk zijn naar de consument toe. Staatsloterij zou in dezen een schuldeiser zijn en zich bij de curator moeten melden. Cadeaubonnen tot daar aan toe, maar als ik in dit schuitje zou zitten zou ik het echt niet accepteren als de Staatsloterij mijn loten ongeldig zou verklarenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de Staatsloterij het geld voor de verkochte loten niet ontvangt weet ik niet of die loten geldig zijn....
Dus wat dat betreft idd logisch dat ze niet meer verkopen, maar dan hoop ik dat de tot vandaag verkochte loten wel netjes met de Staatsloterij afgerekend zijn.
Dat is de pest met cadeaukaarten. Hebt ze nooit bij als je er een keer binnen stapt. Les: meteen online verbrassen in het vervolg.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:37 schreef byah het volgende:
sowieso boos worden als je nog ergens een cadeaukaart hebt liggen in een la, die daar waarschijnlijk ook al een tijdje ligt
Ik kan helemaal niets meer bereiken, en bij een tweede poging komt er zelfs een waarschuwing dat het certificaat voor de website niet aan die website verleend is....quote:Op woensdag 23 december 2015 12:50 schreef byah het volgende:
ze hebben de vd.nl site al doorgelinkt naar https://sites.google.com/a/vend.nl/v-d/home
Ik vermoed dat er geen doorstart meer komt als je het grootste portaal al dichtgooid.
Komt omdat ze je doorlinken naar Google Sites en jij 'verwacht' op VD.nl uit te komen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niets meer bereiken, en bij een tweede poging komt er zelfs een waarschuwing dat het certificaat voor de website niet aan die website verleend is....
Nee dat is waar, het zou heel triest zijn als de Staatsloterij daar in deze situatie zo mee om zou gaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
De loten worden gegenereerd op het moment dat een V&D medewerker op een knopje drukt. Dat is al de validatie als ik het proces goed heb begrepen. Vervolgens krijg je dan een rekening courant positie. Maar het lijkt me niet dat de staatsloterij loten ongeldig zou verklaren. Dat zou mijn inziens ook onredelijk zijn naar de consument toe. Staatsloterij zou in dezen een schuldeiser zijn en zich bij de curator moeten melden. Cadeaubonnen tot daar aan toe, maar als ik in dit schuitje zou zitten zou ik het echt niet accepteren als de Staatsloterij mijn loten ongeldig zou verklaren
Maar iemand met een beetje angst voor zo'n waarschuwing komt dan dus niet meer op die site uit waar dat retourformulier en dergelijke staat....quote:Op woensdag 23 december 2015 12:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Komt omdat ze je doorlinken naar Google Sites en jij 'verwacht' op VD.nl uit te komen.
Heel handig is het niet neequote:Op woensdag 23 december 2015 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar iemand met een beetje angst voor zo'n waarschuwing komt dan dus niet meer op die site uit waar dat retourformulier en dergelijke staat....
Een echte Nederlander Boos worden omdat je 35 euro extra niet kunt bestedenquote:Op woensdag 23 december 2015 12:59 schreef KingRadler het volgende:
PIJNLIJK
'Ik ben blij dat jullie failliet zijn'
Klant
Een vrouw in een blauwe jas – haar naam wil zij niet delen – stuit voor een dichte deur als zij haar ‘kerstverrassing’ wil inleveren bij de V&D in de Kalverstraat, ziet verslaggever Joris Zwetsloot. Die verrassing was een cadeaubon van 35 euro van haar werkgever, wie dat is vindt zij ook niet ter zake doen. ‘Het wordt pas echt een verrassing als ik er straks niets meer voor kan krijgen. Ik hoorde van het faillissement op de radio en ik ben meteen langsgekomen om te informeren.’
Ik vind dat altijd een beetje jammer. Ik snap dat je pissed bent over de situatie, maar om je dan af te reageren op een werknemer die net te horen heeft gekregen dat ie waarschijnlijk zijn baan kwijt is en toch zijn werk doet vind ik dan wel erg zwak.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:59 schreef KingRadler het volgende:
PIJNLIJK
'Ik ben blij dat jullie failliet zijn'
Klant
Een vrouw in een blauwe jas – haar naam wil zij niet delen – stuit voor een dichte deur als zij haar ‘kerstverrassing’ wil inleveren bij de V&D in de Kalverstraat, ziet verslaggever Joris Zwetsloot. Die verrassing was een cadeaubon van 35 euro van haar werkgever, wie dat is vindt zij ook niet ter zake doen. ‘Het wordt pas echt een verrassing als ik er straks niets meer voor kan krijgen. Ik hoorde van het faillissement op de radio en ik ben meteen langsgekomen om te informeren.’
Als de V&D uiteindelijk opengaat om half 11, krijgt zij van een medewerker te horen dat het warenhuis geen waardebonnen meer aanneemt. Ruilen voor geld of voor een ander artikel zit er ook niet meer in, ‘wij innen alleen nog’, zegt een medewerker. Het humeur van de vrouw met de kerstverrassing slaat subiet om. Briesend loopt zij door de La Place naar buiten, de medewerker probeert haar te sussen en werkt haar de deur uit. ‘Stelletje oplichters’, zegt ze. ‘Gisteren gewoon nog cadeaubonnen verkopen, maar die vandaag niet meer inleveren. Ik ben blij dat jullie failliet zijn.’
Bron: VK
Ik woon in een kleine stad waar ze een 'kleinere' vestiging hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de juist in de kleine plaatsjes moeten gaan zitten, dan hebben ze daar ook eens wat.
Er gaan wel vaker sigarenboertjes failliet, dus ze zijn wel wat gewendquote:Op woensdag 23 december 2015 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat is waar, het zou heel triest zijn als de Staatsloterij daar in deze situatie zo mee om zou gaan.
Jammer dat ik niet weet waar ze werkt, mocht haar bedrijf over de kop gaan ga ik haar ook zo toespreken.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:59 schreef KingRadler het volgende:
PIJNLIJK
'Ik ben blij dat jullie failliet zijn'
Klant
Een vrouw in een blauwe jas – haar naam wil zij niet delen – stuit voor een dichte deur als zij haar ‘kerstverrassing’ wil inleveren bij de V&D in de Kalverstraat, ziet verslaggever Joris Zwetsloot. Die verrassing was een cadeaubon van 35 euro van haar werkgever, wie dat is vindt zij ook niet ter zake doen. ‘Het wordt pas echt een verrassing als ik er straks niets meer voor kan krijgen. Ik hoorde van het faillissement op de radio en ik ben meteen langsgekomen om te informeren.’
Als de V&D uiteindelijk opengaat om half 11, krijgt zij van een medewerker te horen dat het warenhuis geen waardebonnen meer aanneemt. Ruilen voor geld of voor een ander artikel zit er ook niet meer in, ‘wij innen alleen nog’, zegt een medewerker. Het humeur van de vrouw met de kerstverrassing slaat subiet om. Briesend loopt zij door de La Place naar buiten, de medewerker probeert haar te sussen en werkt haar de deur uit. ‘Stelletje oplichters’, zegt ze. ‘Gisteren gewoon nog cadeaubonnen verkopen, maar die vandaag niet meer inleveren. Ik ben blij dat jullie failliet zijn.’
Bron: VK
Ja, over cadeaubonnen die je hebt GEKREGEN. Het is zuur, maar om nou zo hysterisch te doen. Je eet er geen hap minder om.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:01 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje jammer. Ik snap dat je pissed bent over de situatie, maar om je dan af te reageren op een werknemer die net te horen heeft gekregen dat ie waarschijnlijk zijn baan kwijt is en toch zijn werk doet vind ik dan wel erg zwak.
twitter:Consumentenbond twitterde op woensdag 23-12-2015 om 12:59:24 @vincentmatto Hoi Vincent, de vestigingen blijven voorlopig gewoon bestaan. Dus je cadeaukaart kun je nog steeds gebruiken. ^Mireille reageer retweet
Ja, dat is emotie. Misschien dat ze zich dit thuis ook bedenkt.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:01 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje jammer. Ik snap dat je pissed bent over de situatie, maar om je dan af te reageren op een werknemer die net te horen heeft gekregen dat ie waarschijnlijk zijn baan kwijt is en toch zijn werk doet vind ik dan wel erg zwak.
Update: Consumentenbond huurt extra beveiliging inquote:Op woensdag 23 december 2015 13:10 schreef Leandra het volgende:
En ondertussen antwoordt de Consumentenbond op twitter dat de cadeaukaarten gewoon bij V&D ingeleverd kunnen wordentwitter:Consumentenbond twitterde op woensdag 23-12-2015 om 12:59:24 @vincentmatto Hoi Vincent, de vestigingen blijven voorlopig gewoon bestaan. Dus je cadeaukaart kun je nog steeds gebruiken. ^Mireille reageer retweet
Domme hutquote:Op woensdag 23 december 2015 13:10 schreef Leandra het volgende:
En ondertussen antwoordt de Consumentenbond op twitter dat de cadeaukaarten gewoon bij V&D ingeleverd kunnen wordentwitter:Consumentenbond twitterde op woensdag 23-12-2015 om 12:59:24 @vincentmatto Hoi Vincent, de vestigingen blijven voorlopig gewoon bestaan. Dus je cadeaukaart kun je nog steeds gebruiken. ^Mireille reageer retweet
Ik ben bang van niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:14 schreef Momo... het volgende:
Ik heb nog een maand geleden een cadeaukaart van 50 euro gekregen, hopelijk kan ik het nog wel inleveren. Gewoon helaas in een stad waar geen V & D zit
In een stad waar gewoon geen V&D zit kun je helaas je cadeaubon niet gebruiken.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:14 schreef Momo... het volgende:
Ik heb nog een maand geleden een cadeaukaart van 50 euro gekregen, hopelijk kan ik het nog wel inleveren. Gewoon helaas in een stad waar geen V & D zit
Zou er niet op rekenenquote:Op woensdag 23 december 2015 13:14 schreef Momo... het volgende:
Ik heb nog een maand geleden een cadeaukaart van 50 euro gekregen, hopelijk kan ik het nog wel inleveren. Gewoon helaas in een stad waar geen V & D zit
Inmiddels zijn ze bij de les:quote:
twitter:Consumentenbond twitterde op woensdag 23-12-2015 om 13:05:30 @vincentmatto Hoi Vincent, excuses ik zie dat V&D aangeeft geen bonnen te accepteren. Ik ga het uitzoeken en kom er op terug! ^Mireille reageer retweet
Ja, je cadeaukaart niet kunnen verzilveren bij iemand die nagenoeg zeker z'n baan kwijt is.... het is wel duidelijk wie er dan het beroerdst aan toe is.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:17 schreef KingRadler het volgende:
heb ik echt te doen met de mensen die hun kado kaart niet kunnen verzilveren.
zet kaart op Markplaats, zijn er genoeg die erin trappen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:14 schreef Momo... het volgende:
Ik heb nog een maand geleden een cadeaukaart van 50 euro gekregen, hopelijk kan ik het nog wel inleveren. Gewoon helaas in een stad waar geen V & D zit
Ik denk dat die mensen hun cadeau nog niet eens gegeven hebben.... denk je klaar te zijn met je kerstinkopen, kun je weer opnieuw beginnen omdat er 5 x een waardeloze V&D cadeaukaart bij zit....quote:Op woensdag 23 december 2015 13:18 schreef Momo... het volgende:
Ik denk dat ook best wat mensen als Kerstcadeau een ander een V & D bon hebben gegeven.
Ik kreeg vorig jaar zo'n code waarmee je via internet zelf kon kiezen wat je wil. Toen stond er ook een V&D-cadeaubon tussen. Dat is tegenwoordig een vrij gangbaar kerstpakket, en waarschijnlijk hebben veel mensen gedacht: doe die maar, want dan kan ik zelf eens iets uitzoeken wat ik anders ook had gekocht (verkapt loon). Best zuur.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:18 schreef Momo... het volgende:
Ik denk dat ook best wat mensen als Kerstcadeau een ander een V & D bon hebben gegeven.
Ik hoop het eigenlijk niet. Dan heb je niet lang erna weer hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Momo... het volgende:
Hopen dat er dan toch nog later een soort van doorstart komt?
Toepasselijke naamquote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Probeer je v&d bon eens te scannen bij la place Is mij net gelukt. (Had er een van 5 euro als excuus op een klacht)
Systeem zit namelijk gekoppeld aan de kadokaarten database van la place.
En nu niet zeggen dat het onmogelijk is.
De bonnen vertegenwoordigen inderdaad een waarde, maar het is een vordering. En die vordering heb je nog steeds op V&D. Alleen kun je die vordering niet innen. Ze hebben immers uitstel van betaling en daar val jij op dat moment ook onder. Je zal dus contact op moeten nemen met de curator. Die zet je op een lijst met schuldeisers en als (als ) er geld over blijft nadat de preferente schuldeisers (belastingdienst e.d.) hun geld hebben gekregen, krijg jij je geld.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Persefoneia het volgende:
Even een vraag, iets is mij wellicht ontgaan of ik ben niet op de hoogte van de gang van zaken of bepaalde regels.
Maar die kadobonnen zijn gekocht/betaald en hebben een waarde. Dus is het naar mij idee een geldig betaalmiddel. Dan moet je het toch zonder problemen kunnen 'ruilen' tegen goederen?
Wettelijk gezien niet. Daarin zit 'm het venijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Persefoneia het volgende:
Even een vraag, iets is mij wellicht ontgaan of ik ben niet op de hoogte van de gang van zaken of bepaalde regels.
Maar die kadobonnen zijn gekocht/betaald en hebben een waarde. Dus is het naar mij idee een geldig betaalmiddel. Dan moet je het toch zonder problemen kunnen 'ruilen' tegen goederen?
Duur geintjequote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen hun cadeau nog niet eens gegeven hebben.... denk je klaar te zijn met je kerstinkopen, kun je weer opnieuw beginnen omdat er 5 x een waardeloze V&D cadeaukaart bij zit....
Nee, je bent nu een crediteur net als vele anderen. De cadeaubon is te zien als vordering op V&D (staat daar als schuld op de balans). V&D kan niet aan die vordering vodoen. Anders hadden ze geen uitstel van betaling gekregen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Persefoneia het volgende:
Even een vraag, iets is mij wellicht ontgaan of ik ben niet op de hoogte van de gang van zaken of bepaalde regels.
Maar die kadobonnen zijn gekocht/betaald en hebben een waarde. Dus is het naar mij idee een geldig betaalmiddel. Dan moet je het toch zonder problemen kunnen 'ruilen' tegen goederen?
Als ik google op die naam kom ik iemand tegen van BVA Auctionsquote:Op woensdag 23 december 2015 12:57 schreef Ericr het volgende:
Recente siteactiviteit
2 uur geleden Alexander Pluim heeft Reparatieformulier bewerkt
2 uur geleden Alexander Pluim heeft Reparatieformulier bewerkt
2 uur geleden Alexander Pluim heeft Reparatieformulier bewerkt
2 uur geleden Alexander Pluim heeft Reparatieformulier gemaakt
2 uur geleden Alexander Pluim heeft V&D verkrijgt uitstel van betaling bewerkt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Retourformulier bewerkt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Retourformulier gemaakt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Aanbetaling formulier bewerkt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Aanbetaling formulier gemaakt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft V&D verkrijgt uitstel van betaling bewerkt
Alexander heeft het er maar druk mee.
Bron: NOS.nlquote:Er is een kleine kans dat eigenaren van een cadeaubon die toch nog kunnen verzilveren. Bij een doorstart worden cadeaubonnen mogelijk wel weer aangenomen, maar er kan dan ook voor gekozen worden om alle bonnen te laten vervallen.
Bedankt voor het antwoord.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, je bent nu een crediteur net als vele anderen. De cadeaubon is te zien als vordering op V&D (staat daar als schuld op de balans). V&D kan niet aan die vordering vodoen. Anders hadden ze geen uitstel van betaling gekregen.
Als er dingen verkocht werden hadden ze dit probleem niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:28 schreef KingRadler het volgende:
de winkels zullen nu ook geen voorraad krijgen en langzaam leeglopen.
zit je lekker aan een broodje bij la place een lege winkel in te kijken.
Ja, sowieso niet weggooienquote:
Als er een opheffingsuitverkoop komt, kan het hard gaanquote:Op woensdag 23 december 2015 13:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er dingen verkocht werden hadden ze dit probleem niet.
Ik denk dat hun eventuele kans op succes bij een doorstart wel eens zou kunnen afhangen van het wel of niet accepteren van die cadeaukaarten.... desnoods met een 50% regeling.quote:
Idd, dan wel graag vanaf 4 januari.... ik zie het niet zitten om dan met een kleuter te moeten rondlopen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als er een opheffingsuitverkoop komt, kan het hard gaan
Ik denk dat de meeste mensen hun kaarten de afgelopen periode wel verzilvert hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat hun eventuele kans op succes bij een doorstart wel eens zou kunnen afhangen van het wel of niet accepteren van die cadeaukaarten.... desnoods met een 50% regeling.
Als in: max 50% kan met de cadeaukaart betaald worden.
Denk 't niet. Dan begin je met een flinke schuld en je geeft in feite geld (producten) weg.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat hun eventuele kans op succes bij een doorstart wel eens zou kunnen afhangen van het wel of niet accepteren van die cadeaukaarten.... desnoods met een 50% regeling.
Als in: max 50% kan met de cadeaukaart betaald worden.
En is dat gestopt toen jij daar wegging?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:25 schreef Zelfscanner het volgende:
Personeel had er niet veel zin in. (Logisch) zal mij niks verbazen als er spullen verdwijnen vandaag. Het gebeurde immers al op grote schaal toen ik er een half jaar werkte
quote:Op woensdag 23 december 2015 13:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En is dat gestopt toen jij daar wegging?
Waarom denk je dat al die mensen boos zijn? Die hebben allemaal cadeaukaarten Voornamelijk uit het kerstpakket.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hun kaarten de afgelopen periode wel verzilvert hebben.
Langer toch? Niet dat die nieuwe website een verbetering was, maar dat is wat anders....quote:Op woensdag 23 december 2015 13:31 schreef raptorix het volgende:
Hebben wel een hele maand plezier gehad aan hun nieuwe website op geheel nieuw platform
Degenen die ze afgelopen week in hun kerstpakket hadden kennelijk nietquote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hun kaarten de afgelopen periode wel verzilvert hebben.
En daarvoor nog nieuwe VIP kaarten ook al zoietsquote:Op woensdag 23 december 2015 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Langer toch? Niet dat die nieuwe website een verbetering was, maar dat is wat anders....
Ik zie in de mail net dat het vanaf 3 november was, en 4 november je wachtwoord opnieuw moeten invoeren om de nieuwe website te kunnen gebruiken....
Ruim een maand idd.... ik dacht dat het langer geleden was
Toch standaard dat er shit in je kerstpakket zit waar je niets mee doet? Dit jaar is het een V&D kaart.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Waarom denk je dat al die mensen boos zijn? Die hebben allemaal cadeaukaarten Voornamelijk uit het kerstpakket.
Scherpquote:Op woensdag 23 december 2015 13:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Toch standaard dat er shit in je kerstpakket zit waar je niets mee doet? Dit jaar is het een V&D kaart.
quote:‘V&D had 40 miljoen nodig, dat was er niet’
Advocaat Willem Jan van Andel Advocaat van V&D noemt het „doodzonde” dat het noodlijdende warenhuis het uiteindelijk toch niet gered heeft.
V&D is „gestruikeld over de drempel”, zegt Willem Jan van Andel, de advocaat van de warenhuisketen.
Na een grote reddingsoperatie begin dit jaar – extra geld, huurverlaging en een reorganisatie – kreeg het warenhuis een laatste kans. Een vers management ging aan de slag om een ‘nieuw’ V&D creëren, met een moderne strategie en frisse collecties. In februari zouden die in de winkels hangen. Van Andel: „Nu staan ze op de kade in Shanghai.”
V&D (omzet: 604 miljoen euro) heeft het niet gered. Dinsdag heeft de warenhuisketen met 10.000 werknemers uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank van Amsterdam. Dat is vrijwel altijd de voorbode van een faillissement.
„Doodzonde”, zegt advocaat Van Andel. „Tot twee maanden geleden lag alles op koers. In 2016 zou het nieuwe V&D van start gaan.” Aan de telefoon vertelt Van Andel, die V&D sinds de reddingsactie begin dit jaar bijstaat, waarom het warenhuis uit 1887 het niet heeft gered. V&D was niet bereikbaar voor commentaar.
Wat was het grootste probleem?
„Het extreem zachte weer is echt de grootste klap geweest. In november en december moet V&D het hebben van winterjassen en wintertruien, maar door het weer is er nauwelijks winterkleding verkocht de afgelopen twee maanden. Winterkleding móét in november en december verkocht worden, in januari begint de uitverkoop al. Maar mensen zaten op het terras.”
Hoeveel geld liep V&D mis?
„Tot en met oktober werden de budgetten gehaald. Maar in november en december bleef de omzet erg achter. In de week van Sinterklaas komt bijvoorbeeld normaal ruim 20 miljoen euro binnen, maar nu was dat maar een kleine 15 miljoen. In totaal heeft V&D zo’n 35 miljoen euro gemist in deze laatste twee maanden. Zo was een groot financieringstekort ontstaan.”
Wanneer werd duidelijk dat V&D zou omvallen?
„Maandag aan het eind van de middag ging de kogel door de kerk. Toen hadden we een finale call met de eigenaar van V&D, Sun Capital. V&D had 40 miljoen euro nodig. Al sinds donderdag waren we elke dag aan het bellen over een oplossing, met mensen van Sun in Amerika. We hebben ook met andere partijen gesproken, zoals de Belastingdienst en verhuurders. Zondag hebben we Sun laten weten wat zij nog konden betekenen. Toen lieten ze weten dat ze maandagmiddag om vijf uur duidelijkheid zouden geven.”
En?
„Toen kwam de mededeling dat Sun de benodigde financiering niet zou verstrekken.”
Was dat een verrassing?
„Ik had hoop. Maar we wisten het natuurlijk niet. Het is uiterst triest. Ik kan niet anders zeggen. Maar ik vind niet dat Sun iets heel onbehoorlijks heeft gedaan. Sun heeft in totaal 260 miljoen euro in V&D geïnvesteerd, sinds de overname in 2010. Daar zal waarschijnlijk nog wel iets van terugkomen, maar het overgrote deel zal Sun moeten afschrijven.”
Heeft V&D geprobeerd een pre-pack te organiseren, een faillissement direct gevolgd door een doorstart?
„Nee. Er zijn zonder twijfel partijen die interesse hebben, maar we hadden geen partij klaarstaan die V&D kon overnemen. In een paar dagen tijd was dat niet te regelen.”
Blijven de winkels open?
„Ja, de winkels blijven voorlopig doordraaien. Als uitstel van betaling inderdaad leidt tot faillissement, gaan de curatoren op zoek naar een partij of partijen die V&D – de warenhuizen en restaurantketen La Place – willen overnemen.”
Wat gebeurt er nu met de werknemers van V&D?
„Het personeel is vanochtend ingelicht door hun managers. Als V&D inderdaad failliet gaat, zal ontslag van het personeel onvermijdelijk zijn. Dan geldt een opzegtermijn van vier tot zes weken. In die periode neemt een nieuwe eigenaar of nemen nieuwe eigenaren V&D hopelijk in ieder geval gedeeltelijk over en kan een deel van het personeel aan het werk blijven. De salarissen over december zijn maandag nog betaald.”
Had u verwacht dat het ‘nieuwe’ V&D het zou halen?
„De directie heeft er keihard aan getrokken de afgelopen tien maanden en de sanering van de kosten lag op schema. Het zag er goed uit. De nieuwe collectie zou in februari komen, dan zou het management zich kunnen bewijzen. Maar toen bleef het warm.”
Ik zie het niet zitten om tussen de kinders om spullen te moeten vechtenquote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, dan wel graag vanaf 4 januari.... ik zie het niet zitten om dan met een kleuter te moeten rondlopen.
Ik dacht ook langer, wij hebben een paar jaar het beheer van de oude website gedaan, kan ik nog wel een mooi verhaal over vertellen, maar helaas te gevoeligquote:Op woensdag 23 december 2015 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Langer toch? Niet dat die nieuwe website een verbetering was, maar dat is wat anders....
Ik zie in de mail net dat het vanaf 3 november was, en 4 november je wachtwoord opnieuw moeten invoeren om de nieuwe website te kunnen gebruiken....
Ruim een maand idd.... ik dacht dat het langer geleden was
Neequote:Op woensdag 23 december 2015 13:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En is dat gestopt toen jij daar wegging?
Toe vertel.. het blijft in dit topicquote:Op woensdag 23 december 2015 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht ook langer, wij hebben een paar jaar het beheer van de oude website gedaan, kan ik nog wel een mooi verhaal over vertellen, maar helaas te gevoelig
Ook datquote:Op woensdag 23 december 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om tussen de kinders om spullen te moeten vechten
In een spoiler ?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht ook langer, wij hebben een paar jaar het beheer van de oude website gedaan, kan ik nog wel een mooi verhaal over vertellen, maar helaas te gevoelig
Waarom V&D ten onder ging:quote:Op woensdag 23 december 2015 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interview met advocaat van V&D in NRC:
http://www.nrc.nl/handels(...)-was-er-niet-1571900
[..]
Dus global warming is nu ook al schadelijk voor de economiequote:Op woensdag 23 december 2015 13:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waarom V&D ten onder ging:
de winter was te warm.
Dat inkopen gebeurt al maaaaanden vantevoren, lang voordat weersvoorspellingen bekend zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:48 schreef W00fer het volgende:
Waarom zulke grote voorraden binnenhalen voor de wintercollectie als uit weersvoorspelling blijkt dat het een zachte winter wordt?
Nu moet dat allemaal voor een dumpprijs weg, waar je ook niks mee opschiet.
Fabrikantquote:Op woensdag 23 december 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:
Vorige maand nog een winterjas gekocht, kan nu wel fluiten naar mijn garantie
Ik ook, maar het is een goede jas en ben er ontzettend blij mee Bovendien is het van een merk, dus mocht er toch iets mee aan de hand zijn, dan kan het merk zelf misschien nog iets betekenen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:
Vorige maand nog een winterjas gekocht, kan nu wel fluiten naar mijn garantie
Ik ben ook blij met mijn winterjas die ik deze maand bij V&D heb gekocht Aan ons ligt het nietquote:Op woensdag 23 december 2015 13:51 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is een goede jas en ben er ontzettend blij mee
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interview met advocaat van V&D in NRC:
http://www.nrc.nl/handels(...)-was-er-niet-1571900
[..]
Vooral als ze ook andere zut verkopen dan alleen kleding.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.
Ze zijn nog open.. even inslaan in verschillende maten en dan hopen dat je kleuter meegroeitquote:Op woensdag 23 december 2015 13:56 schreef Leandra het volgende:
Vooral jammer dat er nu geen winkel in de stad meer is om Benneton en Tom Tailor jongenskleding te scoren.
Andere ketens hebben wellicht nog wat reserves, maar zullen daarop interen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.
Dan nog, je omzet baseren op 1 bepaalde productcategorie (winterartikelen) is erg risicovol. Wanneer heb je nou een nieuwe sjaal nodig? Ik heb die van mij al zo lang dat kan ik me niet eens meer herinneren.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat inkopen gebeurt al maaaaanden vantevoren, lang voordat weersvoorspellingen bekend zijn.
quote:Op woensdag 23 december 2015 14:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
OPBRENGST SERIOUS REQUEST TOCH NAAR V&D
Dat is ook geen verrassing Die is hier ook al weg in de winkelstraatquote:Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar gaat de volgende...
Uitstel van betaling voor drogisterijketen DA
Zo, het is het weekje wel;quote:Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar gaat de volgende...
Uitstel van betaling voor drogisterijketen DA
Maar DA zijn toch franchise? Dus daar kan de boel niet in 1 keer failliet gaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar gaat de volgende...
Uitstel van betaling voor drogisterijketen DA
Raad de volgendequote:Op woensdag 23 december 2015 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo, het is het weekje wel;
- Het moederbedrijf van Scapino, Dolcis, Invito en Manfield
- V&D
- DA
Darn
Deze heb je gemist gisteren? Gaat niet over de computersquote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.
Als jij als franchisers opeens niets meer geleverd krijgt van de holding en het zelf (duurder!) moet inkopen, dan is het ook voor de franchisers snel bekeken.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:09 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Maar DA zijn toch franchise? Dus daar kan de boel niet in 1 keer failliet gaan.
Dat kan wel. Hoofdkantoor moet bijvoorbeeld voldoende geld hebben om te kunnen inkopen en hun eigen personeel te betalen. Als franchisers niks meer krijgen, gaan die mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:09 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Maar DA zijn toch franchise? Dus daar kan de boel niet in 1 keer failliet gaan.
Die breid nog steeds uit, vooral in het buitenland gaat het goed.quote:
De Nederlandse manier... ikke ikke ikke.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Kerst bij de V&D,
Waar "klanten" hun beklag doen over het niet kunnen besteden van hun kerstcadeu tegenover mensen die over 8 dagen zelf mogen uitzoeken hoe ze de eindjes aan elkaar knopen.
Klinkt als de ultieme kerstgedachte.
Blokker/Xenos/Intertoys?quote:
Ik hoop het, vind ik een leuke winkelquote:Op woensdag 23 december 2015 14:12 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Die breid nog steeds uit, vooral in het buitenland gaat het goed.
Dat zegt op zich niks. Daar gaat ook heel wat geld doorheen. Ook om te investeren. Maar dat garandeert niet dat er klanten komen.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:12 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Die breid nog steeds uit, vooral in het buitenland gaat het goed.
Bol.comquote:
Ik dacht dat ze dan kunnen overstappen naar een ander?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als jij als franchisers opeens niets meer geleverd krijgt van de holding en het zelf (duurder!) moet inkopen, dan is het ook voor de franchisers snel bekeken.
Meesterzet van Ahold geweest om bol te kopen. Schitterende integratiemogelijkheden.quote:
Ja dat wel. Ophalen bij de AHquote:Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Meesterzet van Ahold geweest om bol te kopen. Schitterende integratiemogelijkheden.
Dat ligt aan de contracten.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dan kunnen overstappen naar een ander?
Bol.com in de v&dquote:
Gaat inderdaad niet lekker daar. Hebben heel erg veel last van de Action.quote:
Bart Smit = Blokker.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef CherryLips het volgende:
Bartsmit ging toch ook slecht?
En Miss ETam.
Op zich niet vreemd, als een van m'n nichtjes/neefjes jarig is haal ik ook even wat knutselwerk bij de Action en niet bij de speelgoedwinkel.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat inderdaad niet lekker daar. Hebben heel erg veel last van de Action.
Iddquote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat inderdaad niet lekker daar. Hebben heel erg veel last van de Action.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dan moet er maar net een andere keten zijn die een drogisterij wil op die plek.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dan kunnen overstappen naar een ander?
Dit dusquote:Op woensdag 23 december 2015 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja, ik kan naar de stad gaan met de auto en een hoop parkeergeld betalen (of met de fiets en hopen dat die niet gejat gaat worden ), rondjes lopen bij de V&D en alsnog teveel voor een product betalen of lekker bij bol etc. intikken wat ik wil en de volgende dag het product in huis hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |