Ik kreeg vorig jaar zo'n code waarmee je via internet zelf kon kiezen wat je wil. Toen stond er ook een V&D-cadeaubon tussen. Dat is tegenwoordig een vrij gangbaar kerstpakket, en waarschijnlijk hebben veel mensen gedacht: doe die maar, want dan kan ik zelf eens iets uitzoeken wat ik anders ook had gekocht (verkapt loon). Best zuur.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:18 schreef Momo... het volgende:
Ik denk dat ook best wat mensen als Kerstcadeau een ander een V & D bon hebben gegeven.
Ik hoop het eigenlijk niet. Dan heb je niet lang erna weer hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Momo... het volgende:
Hopen dat er dan toch nog later een soort van doorstart komt?
Toepasselijke naamquote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Probeer je v&d bon eens te scannen bij la placeIs mij net gelukt. (Had er een van 5 euro als excuus op een klacht)
Systeem zit namelijk gekoppeld aan de kadokaarten database van la place.
En nu niet zeggen dat het onmogelijk is.
De bonnen vertegenwoordigen inderdaad een waarde, maar het is een vordering. En die vordering heb je nog steeds op V&D. Alleen kun je die vordering niet innen. Ze hebben immers uitstel van betaling en daar val jij op dat moment ook onder. Je zal dus contact op moeten nemen met de curator. Die zet je op een lijst met schuldeisers en als (alsquote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Persefoneia het volgende:
Even een vraag, iets is mij wellicht ontgaan of ik ben niet op de hoogte van de gang van zaken of bepaalde regels.
Maar die kadobonnen zijn gekocht/betaald en hebben een waarde. Dus is het naar mij idee een geldig betaalmiddel. Dan moet je het toch zonder problemen kunnen 'ruilen' tegen goederen?
Wettelijk gezien niet. Daarin zit 'm het venijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Persefoneia het volgende:
Even een vraag, iets is mij wellicht ontgaan of ik ben niet op de hoogte van de gang van zaken of bepaalde regels.
Maar die kadobonnen zijn gekocht/betaald en hebben een waarde. Dus is het naar mij idee een geldig betaalmiddel. Dan moet je het toch zonder problemen kunnen 'ruilen' tegen goederen?
Duur geintjequote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen hun cadeau nog niet eens gegeven hebben.... denk je klaar te zijn met je kerstinkopen, kun je weer opnieuw beginnen omdat er 5 x een waardeloze V&D cadeaukaart bij zit....
Nee, je bent nu een crediteur net als vele anderen. De cadeaubon is te zien als vordering op V&D (staat daar als schuld op de balans). V&D kan niet aan die vordering vodoen. Anders hadden ze geen uitstel van betaling gekregen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:22 schreef Persefoneia het volgende:
Als ik google op die naam kom ik iemand tegen van BVA Auctionsquote:Op woensdag 23 december 2015 12:57 schreef Ericr het volgende:
Recente siteactiviteit
2 uur geleden Alexander Pluim heeft Reparatieformulier bewerkt
2 uur geleden Alexander Pluim heeft Reparatieformulier gemaakt
2 uur geleden Alexander Pluim heeft V&D verkrijgt uitstel van betaling bewerkt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Retourformulier bewerkt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Retourformulier gemaakt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Aanbetaling formulier bewerkt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft Aanbetaling formulier gemaakt
3 uur geleden Alexander Pluim heeft V&D verkrijgt uitstel van betaling bewerkt
Alexander heeft het er maar druk mee.
Bron: NOS.nlquote:Er is een kleine kans dat eigenaren van een cadeaubon die toch nog kunnen verzilveren. Bij een doorstart worden cadeaubonnen mogelijk wel weer aangenomen, maar er kan dan ook voor gekozen worden om alle bonnen te laten vervallen.
Bedankt voor het antwoord.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, je bent nu een crediteur net als vele anderen. De cadeaubon is te zien als vordering op V&D (staat daar als schuld op de balans). V&D kan niet aan die vordering vodoen. Anders hadden ze geen uitstel van betaling gekregen.
Als er dingen verkocht werden hadden ze dit probleem niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:28 schreef KingRadler het volgende:
de winkels zullen nu ook geen voorraad krijgen en langzaam leeglopen.
zit je lekker aan een broodje bij la place een lege winkel in te kijken.
Ja, sowieso niet weggooienquote:
Als er een opheffingsuitverkoop komt, kan het hard gaanquote:Op woensdag 23 december 2015 13:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er dingen verkocht werden hadden ze dit probleem niet.
Ik denk dat hun eventuele kans op succes bij een doorstart wel eens zou kunnen afhangen van het wel of niet accepteren van die cadeaukaarten.... desnoods met een 50% regeling.quote:
Idd, dan wel graag vanaf 4 januari.... ik zie het niet zitten om dan met een kleuter te moeten rondlopen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als er een opheffingsuitverkoop komt, kan het hard gaan
Ik denk dat de meeste mensen hun kaarten de afgelopen periode wel verzilvert hebben.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat hun eventuele kans op succes bij een doorstart wel eens zou kunnen afhangen van het wel of niet accepteren van die cadeaukaarten.... desnoods met een 50% regeling.
Als in: max 50% kan met de cadeaukaart betaald worden.
Denk 't niet. Dan begin je met een flinke schuld en je geeft in feite geld (producten) weg.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat hun eventuele kans op succes bij een doorstart wel eens zou kunnen afhangen van het wel of niet accepteren van die cadeaukaarten.... desnoods met een 50% regeling.
Als in: max 50% kan met de cadeaukaart betaald worden.
En is dat gestopt toen jij daar wegging?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:25 schreef Zelfscanner het volgende:
Personeel had er niet veel zin in. (Logisch) zal mij niks verbazen als er spullen verdwijnen vandaag. Het gebeurde immers al op grote schaal toen ik er een half jaar werkte
quote:Op woensdag 23 december 2015 13:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En is dat gestopt toen jij daar wegging?
Waarom denk je dat al die mensen boos zijn? Die hebben allemaal cadeaukaartenquote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hun kaarten de afgelopen periode wel verzilvert hebben.
Langer toch? Niet dat die nieuwe website een verbetering was, maar dat is wat anders....quote:Op woensdag 23 december 2015 13:31 schreef raptorix het volgende:
Hebben wel een hele maand plezier gehad aan hun nieuwe website op geheel nieuw platform
Degenen die ze afgelopen week in hun kerstpakket hadden kennelijk nietquote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hun kaarten de afgelopen periode wel verzilvert hebben.
En daarvoor nog nieuwe VIP kaartenquote:Op woensdag 23 december 2015 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Langer toch? Niet dat die nieuwe website een verbetering was, maar dat is wat anders....
Ik zie in de mail net dat het vanaf 3 november was, en 4 november je wachtwoord opnieuw moeten invoeren om de nieuwe website te kunnen gebruiken....
Ruim een maand idd.... ik dacht dat het langer geleden was
Toch standaard dat er shit in je kerstpakket zit waar je niets mee doet? Dit jaar is het een V&D kaart.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Waarom denk je dat al die mensen boos zijn? Die hebben allemaal cadeaukaartenVoornamelijk uit het kerstpakket.
Scherpquote:Op woensdag 23 december 2015 13:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Toch standaard dat er shit in je kerstpakket zit waar je niets mee doet? Dit jaar is het een V&D kaart.
quote:‘V&D had 40 miljoen nodig, dat was er niet’
Advocaat Willem Jan van Andel Advocaat van V&D noemt het „doodzonde” dat het noodlijdende warenhuis het uiteindelijk toch niet gered heeft.
V&D is „gestruikeld over de drempel”, zegt Willem Jan van Andel, de advocaat van de warenhuisketen.
Na een grote reddingsoperatie begin dit jaar – extra geld, huurverlaging en een reorganisatie – kreeg het warenhuis een laatste kans. Een vers management ging aan de slag om een ‘nieuw’ V&D creëren, met een moderne strategie en frisse collecties. In februari zouden die in de winkels hangen. Van Andel: „Nu staan ze op de kade in Shanghai.”
V&D (omzet: 604 miljoen euro) heeft het niet gered. Dinsdag heeft de warenhuisketen met 10.000 werknemers uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank van Amsterdam. Dat is vrijwel altijd de voorbode van een faillissement.
„Doodzonde”, zegt advocaat Van Andel. „Tot twee maanden geleden lag alles op koers. In 2016 zou het nieuwe V&D van start gaan.” Aan de telefoon vertelt Van Andel, die V&D sinds de reddingsactie begin dit jaar bijstaat, waarom het warenhuis uit 1887 het niet heeft gered. V&D was niet bereikbaar voor commentaar.
Wat was het grootste probleem?
„Het extreem zachte weer is echt de grootste klap geweest. In november en december moet V&D het hebben van winterjassen en wintertruien, maar door het weer is er nauwelijks winterkleding verkocht de afgelopen twee maanden. Winterkleding móét in november en december verkocht worden, in januari begint de uitverkoop al. Maar mensen zaten op het terras.”
Hoeveel geld liep V&D mis?
„Tot en met oktober werden de budgetten gehaald. Maar in november en december bleef de omzet erg achter. In de week van Sinterklaas komt bijvoorbeeld normaal ruim 20 miljoen euro binnen, maar nu was dat maar een kleine 15 miljoen. In totaal heeft V&D zo’n 35 miljoen euro gemist in deze laatste twee maanden. Zo was een groot financieringstekort ontstaan.”
Wanneer werd duidelijk dat V&D zou omvallen?
„Maandag aan het eind van de middag ging de kogel door de kerk. Toen hadden we een finale call met de eigenaar van V&D, Sun Capital. V&D had 40 miljoen euro nodig. Al sinds donderdag waren we elke dag aan het bellen over een oplossing, met mensen van Sun in Amerika. We hebben ook met andere partijen gesproken, zoals de Belastingdienst en verhuurders. Zondag hebben we Sun laten weten wat zij nog konden betekenen. Toen lieten ze weten dat ze maandagmiddag om vijf uur duidelijkheid zouden geven.”
En?
„Toen kwam de mededeling dat Sun de benodigde financiering niet zou verstrekken.”
Was dat een verrassing?
„Ik had hoop. Maar we wisten het natuurlijk niet. Het is uiterst triest. Ik kan niet anders zeggen. Maar ik vind niet dat Sun iets heel onbehoorlijks heeft gedaan. Sun heeft in totaal 260 miljoen euro in V&D geïnvesteerd, sinds de overname in 2010. Daar zal waarschijnlijk nog wel iets van terugkomen, maar het overgrote deel zal Sun moeten afschrijven.”
Heeft V&D geprobeerd een pre-pack te organiseren, een faillissement direct gevolgd door een doorstart?
„Nee. Er zijn zonder twijfel partijen die interesse hebben, maar we hadden geen partij klaarstaan die V&D kon overnemen. In een paar dagen tijd was dat niet te regelen.”
Blijven de winkels open?
„Ja, de winkels blijven voorlopig doordraaien. Als uitstel van betaling inderdaad leidt tot faillissement, gaan de curatoren op zoek naar een partij of partijen die V&D – de warenhuizen en restaurantketen La Place – willen overnemen.”
Wat gebeurt er nu met de werknemers van V&D?
„Het personeel is vanochtend ingelicht door hun managers. Als V&D inderdaad failliet gaat, zal ontslag van het personeel onvermijdelijk zijn. Dan geldt een opzegtermijn van vier tot zes weken. In die periode neemt een nieuwe eigenaar of nemen nieuwe eigenaren V&D hopelijk in ieder geval gedeeltelijk over en kan een deel van het personeel aan het werk blijven. De salarissen over december zijn maandag nog betaald.”
Had u verwacht dat het ‘nieuwe’ V&D het zou halen?
„De directie heeft er keihard aan getrokken de afgelopen tien maanden en de sanering van de kosten lag op schema. Het zag er goed uit. De nieuwe collectie zou in februari komen, dan zou het management zich kunnen bewijzen. Maar toen bleef het warm.”
Ik zie het niet zitten om tussen de kinders om spullen te moeten vechtenquote:Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, dan wel graag vanaf 4 januari.... ik zie het niet zitten om dan met een kleuter te moeten rondlopen.
Ik dacht ook langer, wij hebben een paar jaar het beheer van de oude website gedaan, kan ik nog wel een mooi verhaal over vertellen, maar helaas te gevoeligquote:Op woensdag 23 december 2015 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Langer toch? Niet dat die nieuwe website een verbetering was, maar dat is wat anders....
Ik zie in de mail net dat het vanaf 3 november was, en 4 november je wachtwoord opnieuw moeten invoeren om de nieuwe website te kunnen gebruiken....
Ruim een maand idd.... ik dacht dat het langer geleden was
Neequote:Op woensdag 23 december 2015 13:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En is dat gestopt toen jij daar wegging?
Toe vertel.. het blijft in dit topicquote:Op woensdag 23 december 2015 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht ook langer, wij hebben een paar jaar het beheer van de oude website gedaan, kan ik nog wel een mooi verhaal over vertellen, maar helaas te gevoelig
Ook datquote:Op woensdag 23 december 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om tussen de kinders om spullen te moeten vechten
In een spoiler ?quote:Op woensdag 23 december 2015 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik dacht ook langer, wij hebben een paar jaar het beheer van de oude website gedaan, kan ik nog wel een mooi verhaal over vertellen, maar helaas te gevoelig
Waarom V&D ten onder ging:quote:Op woensdag 23 december 2015 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interview met advocaat van V&D in NRC:
http://www.nrc.nl/handels(...)-was-er-niet-1571900
[..]
Dus global warming is nu ook al schadelijk voor de economiequote:Op woensdag 23 december 2015 13:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waarom V&D ten onder ging:
de winter was te warm.
Dat inkopen gebeurt al maaaaanden vantevoren, lang voordat weersvoorspellingen bekend zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:48 schreef W00fer het volgende:
Waarom zulke grote voorraden binnenhalen voor de wintercollectie als uit weersvoorspelling blijkt dat het een zachte winter wordt?
Nu moet dat allemaal voor een dumpprijs weg, waar je ook niks mee opschiet.
Fabrikantquote:Op woensdag 23 december 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:
Vorige maand nog een winterjas gekocht, kan nu wel fluiten naar mijn garantie
Ik ook, maar het is een goede jas en ben er ontzettend blij meequote:Op woensdag 23 december 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:
Vorige maand nog een winterjas gekocht, kan nu wel fluiten naar mijn garantie
Ik ben ook blij met mijn winterjas die ik deze maand bij V&D heb gekochtquote:Op woensdag 23 december 2015 13:51 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik ook, maar het is een goede jas en ben er ontzettend blij mee
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Interview met advocaat van V&D in NRC:
http://www.nrc.nl/handels(...)-was-er-niet-1571900
[..]
Vooral als ze ook andere zut verkopen dan alleen kleding.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.
Ze zijn nog open.. even inslaan in verschillende maten en dan hopen dat je kleuter meegroeitquote:Op woensdag 23 december 2015 13:56 schreef Leandra het volgende:
Vooral jammer dat er nu geen winkel in de stad meer is om Benneton en Tom Tailor jongenskleding te scoren.
Andere ketens hebben wellicht nog wat reserves, maar zullen daarop interen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan zouden er nu ik weet niet hoeveel kledingzaken op omvallen moeten staan. Toch is het alleen V&D. Dan zit er gewoon in je bedrijfsvoering iets goed mis.
Dan nog, je omzet baseren op 1 bepaalde productcategorie (winterartikelen) is erg risicovol. Wanneer heb je nou een nieuwe sjaal nodig? Ik heb die van mij al zo lang dat kan ik me niet eens meer herinneren.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat inkopen gebeurt al maaaaanden vantevoren, lang voordat weersvoorspellingen bekend zijn.
quote:Op woensdag 23 december 2015 14:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
OPBRENGST SERIOUS REQUEST TOCH NAAR V&D
Dat is ook geen verrassingquote:Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar gaat de volgende...
Uitstel van betaling voor drogisterijketen DA
Zo, het is het weekje wel;quote:Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Maar DA zijn toch franchise? Dus daar kan de boel niet in 1 keer failliet gaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Raad de volgendequote:Op woensdag 23 december 2015 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo, het is het weekje wel;
- Het moederbedrijf van Scapino, Dolcis, Invito en Manfield
- V&D
- DA
Darn
Deze heb je gemist gisteren? Gaat niet over de computersquote:Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als jij als franchisers opeens niets meer geleverd krijgt van de holding en het zelf (duurder!) moet inkopen, dan is het ook voor de franchisers snel bekeken.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:09 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Maar DA zijn toch franchise? Dus daar kan de boel niet in 1 keer failliet gaan.
Dat kan wel. Hoofdkantoor moet bijvoorbeeld voldoende geld hebben om te kunnen inkopen en hun eigen personeel te betalen. Als franchisers niks meer krijgen, gaan die mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:09 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Maar DA zijn toch franchise? Dus daar kan de boel niet in 1 keer failliet gaan.
Die breid nog steeds uit, vooral in het buitenland gaat het goed.quote:
De Nederlandse manier... ikke ikke ikke.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:38 schreef FredvZ het volgende:
Kerst bij de V&D,
Waar "klanten" hun beklag doen over het niet kunnen besteden van hun kerstcadeu tegenover mensen die over 8 dagen zelf mogen uitzoeken hoe ze de eindjes aan elkaar knopen.
Klinkt als de ultieme kerstgedachte.
Blokker/Xenos/Intertoys?quote:
Ik hoop het, vind ik een leuke winkelquote:Op woensdag 23 december 2015 14:12 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Die breid nog steeds uit, vooral in het buitenland gaat het goed.
Dat zegt op zich niks. Daar gaat ook heel wat geld doorheen. Ook om te investeren. Maar dat garandeert niet dat er klanten komen.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:12 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Die breid nog steeds uit, vooral in het buitenland gaat het goed.
Ik dacht dat ze dan kunnen overstappen naar een ander?quote:Op woensdag 23 december 2015 14:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als jij als franchisers opeens niets meer geleverd krijgt van de holding en het zelf (duurder!) moet inkopen, dan is het ook voor de franchisers snel bekeken.
Ja dat wel. Ophalen bij de AHquote:Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Meesterzet van Ahold geweest om bol te kopen. Schitterende integratiemogelijkheden.
Dat ligt aan de contracten.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dan kunnen overstappen naar een ander?
Bart Smit = Blokker.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef CherryLips het volgende:
Bartsmit ging toch ook slecht?
En Miss ETam.
Op zich niet vreemd, als een van m'n nichtjes/neefjes jarig is haal ik ook even wat knutselwerk bij de Action en niet bij de speelgoedwinkel.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat inderdaad niet lekker daar. Hebben heel erg veel last van de Action.
Iddquote:Op woensdag 23 december 2015 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat inderdaad niet lekker daar. Hebben heel erg veel last van de Action.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dan moet er maar net een andere keten zijn die een drogisterij wil op die plek.quote:Op woensdag 23 december 2015 14:13 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dan kunnen overstappen naar een ander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |