quote:Geschiedenis
V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.
Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.
Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.
Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.
V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).
Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.
De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).
Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:19 januari
Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.
De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.
Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.
Huurcontracten
Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.
"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.
V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.
Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.
Buiten proportie
Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."
Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.
http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:27 januari
Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.
Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".
Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.
Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.
Loonstrookjes
De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.
Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.
Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.
V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:30 januari
Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.
De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.
"Enige oplossing"
IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.
In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."
V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.
"Buitenproportionele vraag"
Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."
Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.
http://nos.nl/artikel/2016351
quote:Facts & Figures
V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.
1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog
Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250
http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
Ruilen is principe een gunst van de winkelier, tenzij koop op afstandquote:Op woensdag 23 december 2015 11:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat erg dat zelfs ruilen in de winkels niet meer mag, als ik de berichten moet geloven.
Ik denk omdat ze het zelf nog niet weten.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:33 schreef Maraca het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze geen duidelijkheid geven over de webshop bestellingen. Overal geven ze aan wat wel en niet meer mogelijk is, behalve de webshop (los van dat hij nu is gesloten). Pleur gewoon op de website "nanana pech gehad" of "je krijgt het". Klaar
Gemeente ziet parkeergeld als melkkoe, daarnaast zorgen meer auto's voor meer parkeerdruk.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
De parkeertarieven moeten zeker omlaag. De parkeerkosten zijn vaak hoger dan de bezorgkosten bij een online bestelling. Waarom zou ik dan nog naar de stad gaan? De pandeigenaren doen er ook goed aan als ze de huurprijzen verlagen. Doen ze dit niet, dan kunnen ze binnenkort geen huurder meer vinden.
Maar ik snap de logica niet, daar hoef je als winkel niks aan te verliezen als het om een andere maat gaat.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ruilen is principe een gunst van de winkelier, tenzij koop op afstand
Mijn retouren zijn nog niet helemaal verwerkt, betaald via extern Klarna, ondertussen wel een herinnering van hen gehad. Van de week al naar V&D gebeld en die zouden een mail sturen naar Klarna. Ik heb bewijzen van retour Kiala doorgegeven. Vanmiddag nog maar een keer naar Klarna bellen of de mail van V&D is aangekomen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:33 schreef Maraca het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze geen duidelijkheid geven over de webshop bestellingen. Overal geven ze aan wat wel en niet meer mogelijk is, behalve de webshop (los van dat hij nu is gesloten). Pleur gewoon op de website "nanana pech gehad" of "je krijgt het". Klaar
Het is wel tekenend voor de sitatie....quote:Op woensdag 23 december 2015 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik snap de logica niet, daar hoef je als winkel niks aan te verliezen als het om een andere maat gaat.
Heb je het verzendbewijs nog? Dat zou wellicht ook nog kunnen helpenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mijn retouren zijn nog niet helemaal verwerkt, betaald via extern Klarna, ondertussen wel een herinnering van hen gehad. Van de week al naar V&D gebeld en die zouden een mail sturen naar Klarna. Ik heb bewijzen van retour Kiala doorgegeven. Vanmiddag nog maar een keer naar Klarna bellen of de mail van V&D is aangekomen.
Ik ben benieuwd. Ik ben bang dat ik alsnog voor de retouren moet betalen.
Nou nou, voor de medewerkers is het ontzettend zuur.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
Echt vanmorgen de cadeaubon uit het kerstpakket ontvangen en ik mag hem niet meer inwisselen. Geef ze dan ook niet meer uit stelletje oplichters. Hopelijk gaan ze snel failliet en staan alle medewerkers op straat. Klote bedrijf.
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG zaten er V&D cadeaubonnen in kerstpakketten?
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG zaten er V&D cadeaubonnen in kerstpakketten?
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
Echt vanmorgen de cadeaubon uit het kerstpakket ontvangen en ik mag hem niet meer inwisselen. Geef ze dan ook niet meer uit stelletje oplichters. Hopelijk gaan ze snel failliet en staan alle medewerkers op straat. Klote bedrijf.
In van die kerstpakketten die je zelf mocht kiezen. Vanmorgen in de bus gekregen en vandaag al niet meer te gebruiken.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG zaten er V&D cadeaubonnen in kerstpakketten?
Niet alleen voor je retouren denk ik, reken daar je telefoonkosten nog eens bij op.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mijn retouren zijn nog niet helemaal verwerkt, betaald via extern Klarna, ondertussen wel een herinnering van hen gehad. Van de week al naar V&D gebeld en die zouden een mail sturen naar Klarna. Ik heb bewijzen van retour Kiala doorgegeven. Vanmiddag nog maar een keer naar Klarna bellen of de mail van V&D is aangekomen.
Ik ben benieuwd. Ik ben bang dat ik alsnog voor de retouren moet betalen.
Uhm jaquote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Nee ruilen mag altijd, maar je krijgt of je geld terug of een tegoedbon, dat mag de verkoper zelf bepalen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ruilen is principe een gunst van de winkelier, tenzij koop op afstand
RvB zal hier wakker van liggenquote:Bedankt V&D! Mijn dochter heeft een V&D cadeaukaart gekregen. Meisje helemaal blij, want nu kon ze de nieuwe K3-CD kopen. FOUT!! Want jullie hebben het geld al geïncasseerd, maar leveren niks meer. Geen K3-CD dus. Leggen jullie dat uit aan mijn 5-jarige? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartstikke vervelend voor het personeel dat hier ook niet om gevraagd heeft (zeker zo vlak voor de kerst). Maar ik vind het schandalig dat nu de klanten de dupe worden.
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerkerquote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Zal wel flink wat gezeik opleveren natuurlijk maar volgens mij sta je uiteindelijk gewoon in je recht.quote:
Alsof die medewerkers er wat aan kunnen doen dat de hoge heren bepalen dat de cadeaubonnen niet meer ingewisseld mogen worden. Wel een vreemde zaak dat ze de cadeaubonnen nog uitgaven natuurlijk. Hadden ze nooit moeten doen. Gewoon diefstal, eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:43 schreef Sunri5e het volgende:
Echt vanmorgen de cadeaubon uit het kerstpakket ontvangen en ik mag hem niet meer inwisselen. Geef ze dan ook niet meer uit stelletje oplichters. Hopelijk gaan ze snel failliet en staan alle medewerkers op straat. Klote bedrijf.
Overmacht dus.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerker
Met die 80ct per gesprek tikt het aan met al die boze mensenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet alleen voor je retouren denk ik, reken daar je telefoonkosten nog eens bij op.
Daarvoor eerst vragen voordat men een aankoop doet, soms hangt het zelfs in de winkel op hoe dat het afgehandeld word.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee ruilen mag altijd, maar je krijgt of je geld terug of een tegoedbon, dat mag de verkoper zelf bepalen.
Dacht ik
M'n moeder had een tijdje geleden bij een winkeltje hier in de stad wat geruild omdat het niet paste (ze hadden geen pashokjes), kreeg ze een tegoedbon. Nou, vooruit, als ze weer een keertje wat nodig had.
Week later is die winkel weg.
Ze zijn toch nog niet failliet? Raar verhaal.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerker
Wat is er Nederlands aan de handel?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Action is bij uitstek een Nederlandse winkel, met Nederlandse handel, restpartijen, hoofdkantoor en distributiecentra.
Moet je eens keer het item over cadeaubonnen bij Kassa zien. Het geld van niet ingeleverde bonnen gaat naar de bedrijven die bonnen aanbieden.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Ik snap ook niet dat bedrijven dat nog hebben gedaan zo'n cadeaubonquote:Op woensdag 23 december 2015 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
In van die kerstpakketten die je zelf mocht kiezen. Vanmorgen in de bus gekregen en vandaag al niet meer te gebruiken.
Misschien hebben die ouders niet zoveel geldquote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
RvB zal hier wakker van liggen
Koop dan als ouder gewoond de CD ergens anders denk ik dan en val je 5-jarige hier niet mee lastig, maar goed.
Ja die heb ik gezien volgens mij. Dikke business die cadeaukaarten.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Moet je eens keer het item over cadeaubonnen bij Kassa zien. Het geld van niet ingeleverde bonnen gaat naar de bedrijven die bonnen aanbieden.
Die of deze kan veel beweren als ze zeggen dat het buiten sneeuwt geloof je dat dan klakkeloos.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Was een gerechtelijke uitspraak dat ze die niet meer mochten accepteren volgens de baliemedewerker
Geen geld hebben voor 1 CD?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien hebben die ouders niet zoveel geldDenken ook eens dat hun dochter iets extra's krijgt met kerst.
Zal er misschien mee te maken hebben dat ze weer tegenboekingen moeten doen in de administratie wat weer niet goed staat in de cijfers?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar ik snap de logica niet, daar hoef je als winkel niks aan te verliezen als het om een andere maat gaat.
Nee maar wat moet je dan? De medewerker achter de balie uitkaffen?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die of deze kan veel beweren als ze zeggen dat het buiten sneeuwt geloof je dat dan klakkeloos.
Ik koop op internet eigenlijk ook met cc of achteraf met acceptgiro, ben één keer bijna de mist ingegaan met iets heel duursquote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daarvoor eerst vragen voordat men een aankoop doet, soms hangt het zelfs in de winkel op hoe dat het afgehandeld word.
Restpartijen opkopen lukt je in Nederlands iets makkelijker, met de Rotterdamse haven en de Amsterdamse luchthaven, dan in pakweg Zwitserland of Slovenie. Verplaatsing van de verkoop is ook verkoop, zeker als het de kosten en risico's kan mitigeren voor andere partijen. Daarnaast zijn er nu ook Actions in Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Luxemburg en Frankrijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is er Nederlands aan de handel?
Wat betreft restpartijen, als een andere winkel in Nederland de rommel niet aan de man weet te brengen, en de Action lukt dat wel, dan is er alleen maar verplaatsing van de verkoop.
De rest geldt net zo goed voor andere winkels. Dat iets arbeidsplaatsen oplevert betekent niet dat het per definitie een beter alternatief is dan duurdere concurrentie met kwalitatief hoogwaardigere producten. Zeker niet waar het de West-Europese economie betreft.
Nog zoiets.quote:
Bij een andere maat blijft dat gewoon in kas hoor, maar de boekhouding zal wel niet meer kloppen dan, of het is ze misschien te veel werk?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zal er misschien mee te maken hebben dat ze weer tegenboekingen moeten doen in de administratie wat weer niet goed staat in de cijfers?
Wellicht dat ze 1 lijn trekken voor ruilen en retour brengen.
De curator is de mensen die bellen dankbaarquote:Op woensdag 23 december 2015 11:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Met die 80ct per gesprek tikt het aan met al die boze mensen
Je zou het faillissementsfraude kunnen noemen als 'gewone' schuldeisers (c.q. de consument) hun geld eerder krijgen dan preferente schuldeisers.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog zoiets.
Je mag geen goederen retourneren.
De V&D is toch gewoon wettelijk verplicht mijn goederen terug te nemen binnen een bepaalde tijd?
Als ze geen geld meer hebben moeten ze de zaak gewoon sluiten.
Ben ik op tijd bij geweest om mijn airmiles in te leverenquote:
Terugnemen is dan ook geen probleem.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog zoiets.
Je mag geen goederen retourneren.
De V&D is toch gewoon wettelijk verplicht mijn goederen terug te nemen binnen een bepaalde tijd?
Als ze geen geld meer hebben moeten ze de zaak gewoon sluiten.
Ja hoe dat wettelijk allemaal zit weet ik niet maar failliet is failliet, ik weet niet of je dan je centjes nog kan krijgen, ik ben bang van niet eigenlijk...quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog zoiets.
Je mag geen goederen retourneren.
De V&D is toch gewoon wettelijk verplicht mijn goederen terug te nemen binnen een bepaalde tijd?
Als ze geen geld meer hebben moeten ze de zaak gewoon sluiten.
Die zal wel balen dat het 'per minuut' deel is afgeschaft.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef Coritchando het volgende:
[..]
De curator is de mensen die bellen dankbaar
quote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Terugnemen is dan ook geen probleem.
Je krijgt er alleen niks meer voor terug
Heb je al gebeld dan?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die zal wel balen dat het 'per minuut' deel is afgeschaft.
Ze zijn toch nog niet officieel failliet? Wel zo goed alsquote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja hoe dat wettelijk allemaal zit weet ik niet maar failliet is failliet, ik weet niet of je dan je centjes nog kan krijgen, ik ben bang van niet eigenlijk...
Vette pech dat wél
De gewone consument heeft neem ik aan gewoon zijn rechten. Het is niet dat de consument geld heeft geleend aan de V&D.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je zou het faillissementsfraude kunnen noemen als 'gewone' schuldeisers (c.q. de consument) hun geld eerder krijgen dan preferente schuldeisers.
Ik heb vanmorgen gebeld ja. Aan mij zal het niet liggen dat ze failliet gaanquote:Op woensdag 23 december 2015 11:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je al gebeld dan?
Misschien loopt er wel eerst een bandje?
Bij een andere maat blijft het idd in kas, maar is er wel een tegenboeking (en een nieuwe verkoop), Ik kan me voorstellen dat ze die tegenboekingen nu niet willen hebben. Retouren zullen ze niet doen omdat er uitstel van betaling is. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeggen, geen retouren, dan ook niet ruilen. Gewoon 1 lijn trekken.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij een andere maat blijft dat gewoon in kas hoor, maar de boekhouding zal wel niet meer kloppen dan, of het is ze misschien te veel werk?
Of online meerdere maten hebben besteldquote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij een andere maat blijft het idd in kas, maar is er wel een tegenboeking (en een nieuwe verkoop), Ik kan me voorstellen dat ze die tegenboekingen nu niet willen hebben. Retouren zullen ze niet doen omdat er uitstel van betaling is. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeggen, geen retouren, dan ook niet ruilen. Gewoon 1 lijn trekken.
Maar goed, lullig voor de mensen die gister iets gekocht hebben wat nu toch niet blijkt te passen.
Ze zijn in surseance, dan gelden andere rechten.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
De gewone consument heeft neem ik aan gewoon zijn rechten. Het is niet dat de consument geld heeft geleend aan de V&D.
Als de toko helemaal failliet gaat, dan staan ze op marktplaats die spullenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of online meerdere maten hebben besteld
God dit moet Esprit echt niet flikkenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of online meerdere maten hebben besteld
Is toch enkel ingeperkt naar werkelijke gesprekstijd? Dat je voor het wachten niet meer hoeft te betalen? In dat geval moeten de medewerkers lang lullen. En anders veel de hoorn erop flikkerenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die zal wel balen dat het 'per minuut' deel is afgeschaft.
Volgens Facebook doen ze dat laatste alquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Is toch enkel ingeperkt naar werkelijke gesprekstijd? Dat je voor het wachten niet meer hoeft te betalen? In dat geval moeten de medewerkers lang lullen. En anders veel de hoorn erop flikkeren
Had de site nog openstaanquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Is toch enkel ingeperkt naar werkelijke gesprekstijd? Dat je voor het wachten niet meer hoeft te betalen? In dat geval moeten de medewerkers lang lullen. En anders veel de hoorn erop flikkeren
quote:0900-2358363
(80 cent per gesprek)
Natuurlijk is verplaatsing van de verkoop ook verkoop. Maar als het product wordt verscheept vanuit Azië naar West-Europa, wie profiteert er dan van de verkoop behalve het relatief kleine personeelsbestand van de Action zelf en de betrokken logistiek van (lucht)haven naar DC/winkel?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Restpartijen opkopen lukt je in Nederlands iets makkelijker, met de Rotterdamse haven en de Amsterdamse luchthaven, dan in pakweg Zwitserland of Slovenie. Verplaatsing van de verkoop is ook verkoop, zeker als het de kosten en risico's kan mitigeren voor andere partijen. Daarnaast zijn er nu ook Actions in Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Luxemburg en Frankrijk.
Dat bandje en wachttijd mag niet meer afgerekend worden, dus dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je al gebeld dan?
Misschien loopt er wel eerst een bandje?
Als de prijs ernaar is kan ik me wel iets erbij voorstellen, als die echter gelijk staat met andere winkels?quote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij een andere maat blijft het idd in kas, maar is er wel een tegenboeking (en een nieuwe verkoop), Ik kan me voorstellen dat ze die tegenboekingen nu niet willen hebben. Retouren zullen ze niet doen omdat er uitstel van betaling is. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeggen, geen retouren, dan ook niet ruilen. Gewoon 1 lijn trekken.
Maar goed, lullig voor de mensen die gister iets gekocht hebben wat nu toch niet blijkt te passen.
Ja, de facebook is bijzonder vermakelijkquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens Facebook doen ze dat laatste al
Onzin. Die cadeaubon is niets meer dan een vordering op de winkel, dus je mag achter aansluiten bij de andere schuldeisers. Ze hebben uitstel van betaling gekregen, dus ze kunnen niet aan schulden voldoen. Ook niet aan cadeaubonnen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:45 schreef YazooW het volgende:
Waarom accepteren mensen het dat hun cadeaubon wordt geweigerd bij de V&D? Is toch gewoon voor betaald? Gewoon spullen uit de winkel pakken en de deur uit lopen.
Oh god.. de bedragen waarvoor ik daar bestellingen heb geplaatst door verschillende maten te bestellenquote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
God dit moet Esprit echt niet flikken
Johquote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef hoas het volgende:
Hoor net op het nieuws dat je GEEN bonnen meer kunt inleveren.
Ik vergeleek Action ook niet met lokale ambacht, maar met de rest van het retaillandschap. Er is weinig waardering voor "made in Holland", Action versterkt noch verzwakt dit sentiment.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk is verplaatsing van de verkoop ook verkoop. Maar als het product wordt verscheept vanuit Azië naar West-Europa, wie profiteert er dan van de verkoop behalve het relatief kleine personeelsbestand van de Action zelf en de betrokken logistiek van (lucht)haven naar DC/winkel?
Een product van hoge kwaliteit dat in elk geval lokaal (dus ergens in Europa) geproduceerd is levert altijd meer voor de economie op dan een goedkopere variant uit een lagelonenland.
Het is veel winstgevender om "troep" (met alle respect, natuurlijk) te verkopen omdat mensen dan terug komen in je winkel om het opnieuw te kopen als het niet meer werkt. Van liefde voor het eindproduct is geen sprake geweest, van vakmanschap evenmin.
Nou snap ik ook echt wel dat dit niet voor elk product op kan gaan. Sommige dingen zijn nu eenmaal wegwerpartikelen. Voor de rest echter zie ik niet zo goed hoe de Action onze economie meer zou helpen dan een lokaal alternatief.
Snap ook niet waarom je uit zou vallen tegen die mensen. Alsof zij er iets aan kunnen doen. Heb de dame die ik aan de telefoon had juist succes gewenstquote:Op woensdag 23 december 2015 12:02 schreef CherryLips het volgende:
Hoor ook dat de klantenservice wordt beveiligd tegen boze klanten.
Nee, ze hebben iets gekocht van een (failliete) tent. Ik denk dat V&D een run wil voorkomen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
De gewone consument heeft neem ik aan gewoon zijn rechten. Het is niet dat de consument geld heeft geleend aan de V&D.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |